Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Hoe kan je trouwens 3d testen?
Ik heb netflix geprobeerd, maar dat deed niks. En een YouTube sbs 3d laat hij naast elkaar zien. Bij afspelen staat 3d instellingen uitgegrijsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DarkChylde schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:25:
Hoe kan je trouwens 3d testen?
Ik heb netflix geprobeerd, maar dat deed niks. En een YouTube sbs 3d laat hij naast elkaar zien. Bij afspelen staat 3d instellingen uitgegrijsd
3D werkt alleen bij blu-ray (of illegaal h-sbs mkv's :+ )
YouTube 3D is toch niet sbs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 22:56
ArcticWolf schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:48:
[...]

3D werkt alleen bij blu-ray (of illegaal h-sbs mkv's :+ )
YouTube 3D is toch niet sbs?
3D conversie kan in principe werken bij alles wat op het scherm getoond wordt. Dus de optie 2D-3D converteren zou in ieder geval altijd beschikbaar kunnen zijn.

Op YouTube kan je gewoon 3D SBS filmpjes vinden, alleen biedt de TV niet de mogelijkheid om bij het tonen van YouTube de 3D SBS optie te kiezen. Als je YouTube 3D SBS wil kijken dan zal je YouTube op een extern device moeten afspelen dan kan je de TV wel op 3D SBS instellen.

Hetzelfde geldt voor als je YouTube 4K materiaal wil kijken aangezien de TV dit niet wil tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

FutureCow

(C) FutureCow

Ik had even een vraag m.b.t het opnemen op een externe HD. Ik zie dit in de handleiding staan:
Waarschuwing De USB-schijf wordt uitsluitend geformatteerd voor deze TV. U kunt geen opgeslagen opnames op een andere TV of PC afspelen. Gebruik geen PC-app om opnames op de USB-schijf te kopiëren of wijzigen. Hiermee beschadigt u de opnames. Als u een andere USB-schijf formatteert, gaat de inhoud op de eerste schijf verloren. Als u een USB-schijf die u voor de TV hebt gebruikt, met een computer wilt gebruiken, moet u die schijf opnieuw formatteren.
Heeft iemand al eens geprobeerd als je hem toch op een PC aansluit? Ik neem nu nog op met een oude dvd recorder via scart... Zou dit graag digitaal op een HD willen, maar ik heb het ook op andere locaties nodig.

Mocht het niet via een HD werken, geven de philips TV's wel een output van het TV beeld over de scart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FutureCow schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:47:
Ik had even een vraag m.b.t het opnemen op een externe HD. Ik zie dit in de handleiding staan:

[...]

Heeft iemand al eens geprobeerd als je hem toch op een PC aansluit? Ik neem nu nog op met een oude dvd recorder via scart... Zou dit graag digitaal op een HD willen, maar ik heb het ook op andere locaties nodig.

Mocht het niet via een HD werken, geven de philips TV's wel een output van het TV beeld over de scart?
Ik heb het weleens met mijn Samsung tv geprobeerd maar werkt idd niet, filmpjes kun je ook niet copieren vanwege een DRM-achtige beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
marcellux schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:23:
@ambi1961 mooi :-) Blijf vooral je bevindingen posten hier. Ik ben vooral benieuwd naar Android, opnamefunctie en 4K YouTube en Netflix. Banding was toen ook al een probleem en ik hoop dat het beter is dan die ik had .
Zoals ik in een eerdere posting aangaf, Android voegt helemaal niets toe omdat het volledig locked down is. Je hebt dus maar een beperkt aanbod aan apps die je kunt installeren.

Opname functie zou je misschien iets aan kunnen hebben als de TV met CI+ module bruikbaar zou zijn, helaas krijg je bij gebruik van een CI+ module geen DD geluid uit de TV, deze lijkt enkel PLII C zowel via HDMI ARC als optical door te willen geven.

YouTube 4K wordt niet ondersteund en Netflix crashed/hangt wanneer je multichannel audio aan hebt staan.

Bugs die in de 2014 modellen zaten zitten nog altijd in de 2015 modellen. Zo kon ik vanmorgen de TV die in afgelopen vrijdag nieuw had ontvangen en geïnstalleerd niet uit stand-by halen en moest de stekker een keer uit het stopcontact halen om de TV weer aan de praat te krijgen.

Mijn TV is ook al een keer gecrashed tijdens het kijken van 4K content vanaf USB en Google Play Services crashte terwijl ik bezig was om standaard geïnstalleerde Philips meuk van de TV te deïnstalleren.

Als je ook kijkt naar de hele interface dan is dit een mix bag. De quick settings zien er modern uit maar als je naar de geavanceerde setting gaat dan heb je de Android 4.2.2 look en feel terug.

Het beeld van mijn 48PUS7600 is prima en ambilght is leuk maar als je zonder ambilight kunt zou ik zeker geen Philips TV aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 13:21
kwiebus schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:21:
[...]

Zoals ik in een eerdere posting aangaf, Android voegt helemaal niets toe omdat het volledig locked down is. Je hebt dus maar een beperkt aanbod aan apps die je kunt installeren.

Opname functie zou je misschien iets aan kunnen hebben als de TV met CI+ module bruikbaar zou zijn, helaas krijg je bij gebruik van een CI+ module geen DD geluid uit de TV, deze lijkt enkel PLII C zowel via HDMI ARC als optical door te willen geven.

YouTube 4K wordt niet ondersteund en Netflix crashed/hangt wanneer je multichannel audio aan hebt staan.

Bugs die in de 2014 modellen zaten zitten nog altijd in de 2015 modellen. Zo kon ik vanmorgen de TV die in afgelopen vrijdag nieuw had ontvangen en geïnstalleerd niet uit stand-by halen en moest de stekker een keer uit het stopcontact halen om de TV weer aan de praat te krijgen.

Mijn TV is ook al een keer gecrashed tijdens het kijken van 4K content vanaf USB en Google Play Services crashte terwijl ik bezig was om standaard geïnstalleerde Philips meuk van de TV te deïnstalleren.

Als je ook kijkt naar de hele interface dan is dit een mix bag. De quick settings zien er modern uit maar als je naar de geavanceerde setting gaat dan heb je de Android 4.2.2 look en feel terug.

Het beeld van mijn 48PUS7600 is prima en ambilght is leuk maar als je zonder ambilight kunt zou ik zeker geen Philips TV aanbevelen.
hier hetzelfde issue met de stekker met de 65puk7120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
pitchdown schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:37:
[...]

hier hetzelfde issue met de stekker met de 65puk7120.
De software op de TV is echt zo brak als wat. Uit onderstaande blijkt wel dat de software maar heel summier getest is. Voor Philips is er blijkbaar sprake van een werkend product wanneer je na het eenmalig aanzetten van de TV even beeld hebt.

Ik was YouTube aan het kijken en zette de TV op stand-by met de afstandsbediening. Een uurtje later kwam ik terug en probeerde de TV aan te zetten. TV ging niet aan maar schakelde wel mijn receiver een keer aan en uit. Vervolgens de TV nog een keer aan proberen te zetten met de afstandsbediening wat lukte, alleen kreeg ik vervolgens de melding "Unfortunately, Google Play services has stopped".

Nogmaals geprobeerd om de TV op stand-by te zetten tijdens het afspelen van een YouTube filmpje en daarna weer aan te zetten. Deze keer gingen mij receiver en TV wel aan maar een minuutje nadat ik naar HDMI1 switchte waar mijn Humax decoder aan hangt crashte de TV en rebootte met daarna ook weer de melding "Unfortunately, Google Play services has stopped".

Dit nog een derde keer geprobeerd en de TV crashte weer maar startte nu met een paars/groen flikkerend beeld tot gevolg en wederom de melding "Unfortunately, Google Play services has stopped".

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/20ra8g6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyrider83
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-10-2023
Zelf in het bezit van een 48PUS7600/12, beeld en Ambilight is super, software inderdaad een drama!

Het is elke keer maar weer de vraag of de TV wel goed uit standby komt. Soms start de TV spontaan opnieuw op, waarbij je in enkele gevallen de stekker eruit moet halen om überhaupt weer beeld te krijgen. Ben ook al 2x in een soort recovery menu terecht gekomen zonder dat ik daar iets voor deed. Ook reageert de TV niet altijd goed op de afstandsbediening, terwijl het signaal wel wordt ontvangen.

TV werkt niet goed met CI+ modules van Ziggo, continue coderings fouten en daardoor lijkt de TV nog vaker vast te lopen dan het normaal al doet.

Op het forum van Philips vind je ook veel andere gebruikers met problemen;
http://www.supportforum.p...4-TV-Software-2015-models

Overweeg de TV alsnog terug te brengen als dit zo blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Er spelen wat mij betreft 2 dingen:

1) De storing zoals hierboven aangegeven m.b.t. het stroomloos maken van de tv --> hier mag Philips wat mij betreft niet mee wegkomen

2) Het niet uitbetalen van de cashback-actie.
Zojuist nog eens gebeld met Philips omdat de mail niet meer werkt. Dit eindigd nu in de melding dat ze geen uitspraak kunnen doen wanneer het geld wordt gestort. De tv is van 9 september!

Al met al een hele slechte ervaring met Philips door bovenstaande zaken.
Dat er niemand wakker wordt bij Philips om dit op te lossen is natuurlijk een lachertje.....helaas zie je dit veel bij zulk soort logge bedrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Laatst online: 17-09 14:27

Borry

prutsen is mijn leven

Vandaag aan het testen geweest met een harde schijf om op te nemen en te pauzeren op mijn 65PUS7600/12.
Heb nog een WD-Passpoort van 500Gb liggen.

De eerste keer dat ik de HDD op een USB poort aansloot en daarna de TV wilde inschakelen wilde de TV niet aan gaan. De TV was helemaal dood.
HDD verwijderd en de TV gereset door de stekker van de stroom uit het stopcontact te trekken.

Daarna de HDD op de USB poort aan gesloten terwijl de TV aanstond.
Hij herkende de schijf en ging zoeken naar de inhoud.
Toen met de AB het programma op pauze gezet en de TV gaf aan dat de HDD geformatteerd moest worden.
Zo gezegd, zo gedaan.
Daarna kon ik programma’s pauzeren en via de gids ook opnames instellen.
Na dat ik een programma voor opname had ingesteld die een kwartier later zou beginnen, heb ik de TV op stand-by gezet. Het lampje op de HDD ging na een paar seconden uit en de HDD spinde off.
Toen het tijd was voor de opname ging het lampje op de HDD knipperen ten teken dat hij bezig was.
Na een half uur was e opname gestopt, onder tussen heb ik de TV een keer een paar minuten aangezet op een andere zender om te kijken of de opname doorging.
Na dat de opname gestopt was heb ik de TV weer aangezet en ben via het menu naar de opnames gegaan en kon de opname afspelen, dat ging perfect.

In de handleiding staat dat je de HDD niet meer mag verwijderen, maar ik heb hem nog ergens anders voor nodig dus de TV uitgeschakeld en de HDD verwijderd.
Toen ik de TV weer inschakelde liep hij op de zelfde manier vast als de eerste keer en moest ik weer de stekker trekken.

Conclusie; opnemen op een HDD en pauzeren gaat goed maar je moet de HDD volgens de handleiding formatteren en daarna niet meer verwijderen anders heb je een probleem.
Als ik de HDD definitief ga gebruiken voor opnames (ik moet nog een tweede CI+ module kopen) dan ga ik de HDD met klittenband achter de TV vastmaken.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

pitchdown schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:47:
Er spelen wat mij betreft 2 dingen:

2) Het niet uitbetalen van de cashback-actie.
Zojuist nog eens gebeld met Philips omdat de mail niet meer werkt. Dit eindigd nu in de melding dat ze geen uitspraak kunnen doen wanneer het geld wordt gestort. De tv is van 9 september!
Vanmorgen een mailtje naar Philips gestuurd i.v.m. de cashback actie;

Beste mijnheer / mevrouw,

Ik heb met de vorige cashback actie meegedaan en ook een bevestiging gekregen.
Na het op sturen van de nodige documentatie heb ik een bevestiging gekregen dat alles is ontvangen.
Nu, tien weken later heb ik die €50,- nog steeds niet mogen ontvangen.
Nu lees ik van een nieuwe cashback actie van €500,- en dit frustreert mij zeer.
Mijn referentie is:Hupeldepup

Met vriendelijke groeten,
Borry

Krijg ik tot mijn stomme verbazing vanmiddag al antwoord;

Geachte heer Borry,

Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

Door problemen met het systeem is er wat foutgegaan met de cashbackactie. Verwacht wordt dat u deze week begin volgende week het bedrag wel op de rekening moet hebben staan.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Jelle

Philips TV Support

Zou er nu echt iets gaan gebeuren?

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Borry schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:02:
Vandaag aan het testen geweest met een harde schijf om op te nemen en te pauzeren op mijn 65PUS7600/12.
Heb nog een WD-Passpoort van 500Gb liggen.

De eerste keer dat ik de HDD op een USB poort aansloot en daarna de TV wilde inschakelen wilde de TV niet aan gaan. De TV was helemaal dood.
HDD verwijderd en de TV gereset door de stekker van de stroom uit het stopcontact te trekken.

Daarna de HDD op de USB poort aan gesloten terwijl de TV aanstond.
Hij herkende de schijf en ging zoeken naar de inhoud.
Toen met de AB het programma op pauze gezet en de TV gaf aan dat de HDD geformatteerd moest worden.
Zo gezegd, zo gedaan.
Daarna kon ik programma’s pauzeren en via de gids ook opnames instellen.
Na dat ik een programma voor opname had ingesteld die een kwartier later zou beginnen, heb ik de TV op stand-by gezet. Het lampje op de HDD ging na een paar seconden uit en de HDD spinde off.
Toen het tijd was voor de opname ging het lampje op de HDD knipperen ten teken dat hij bezig was.
Na een half uur was e opname gestopt, onder tussen heb ik de TV een keer een paar minuten aangezet op een andere zender om te kijken of de opname doorging.
Na dat de opname gestopt was heb ik de TV weer aangezet en ben via het menu naar de opnames gegaan en kon de opname afspelen, dat ging perfect.

In de handleiding staat dat je de HDD niet meer mag verwijderen, maar ik heb hem nog ergens anders voor nodig dus de TV uitgeschakeld en de HDD verwijderd.
Toen ik de TV weer inschakelde liep hij op de zelfde manier vast als de eerste keer en moest ik weer de stekker trekken.

Conclusie; opnemen op een HDD en pauzeren gaat goed maar je moet de HDD volgens de handleiding formatteren en daarna niet meer verwijderen anders heb je een probleem.
Als ik de HDD definitief ga gebruiken voor opnames (ik moet nog een tweede CI+ module kopen) dan ga ik de HDD met klittenband achter de TV vastmaken.
zo`n support mail heb ik ook gehad. Maar hier hebben ze zich niet aan gehouden.

Welk emailadres heb jij gebruikt? supportnl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

pitchdown schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:26:

zo`n support mail heb ik ook gehad. Maar hier hebben ze zich niet aan gehouden.

Welk emailadres heb jij gebruikt? supportnl?
Ik heb hier gereageerd,

https://philips-tvconsume...com/portal/nl/Contact/All

Ik kon mijn verhaal niet kwijt in het tekstvak "vraag" dus heb ik daarin alleen "zie bijlage" gezet.
De bijlage kan alleen een .JPG zijn dus heb ik mijn verhaaltje in WORD geschreven en geconverteerd naar JPG en als bijlage toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Borry schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:02:Als ik de HDD definitief ga gebruiken voor opnames (ik moet nog een tweede CI+ module kopen) dan ga ik de HDD met klittenband achter de TV vastmaken.
Heb jij niet het probleem dat als je een CI+ module gebruikt je enkel PLII C en geen DD audio uit de TV krijgt?

Waar heb je een tweede CI+ module voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
kwiebus schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:22:
[...]

Heb jij niet het probleem dat als je een CI+ module gebruikt je enkel PLII C en geen DD audio uit de TV krijgt?

Waar heb je een tweede CI+ module voor nodig?
Je kan niet opnemen en een ander kanaal tegelijkertijd kijken met maar 1 CI+ module (ik neem even aan dat dat z'n doel is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
ArcticWolf schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:09:
[...]

Je kan niet opnemen en een ander kanaal tegelijkertijd kijken met maar 1 CI+ module (ik neem even aan dat dat z'n doel is).
Wat een achterlijk systeem.

Met mijn Humax 5050c waar één smartcard in gaat kan ik twee zelfs twee programma's tegelijkertijd opnemen en een derde kijken als deze in één van de streams zit waar ik uit aan het opnemen ben.

Bij de Philips TVs kan je dus enkel één programma opnemen en een ander kijken wanneer je twee CI+ modules en smartcards hebt. Twee programma's gelijktijdig opnemen blijkt niet eens mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

kwiebus schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:51:
[...]

Wat een achterlijk systeem.

Met mijn Humax 5050c waar één smartcard in gaat kan ik twee zelfs twee programma's tegelijkertijd opnemen en een derde kijken als deze in één van de streams zit waar ik uit aan het opnemen ben.

Bij de Philips TVs kan je dus enkel één programma opnemen en een ander kijken wanneer je twee CI+ modules en smartcards hebt. Twee programma's gelijktijdig opnemen blijkt niet eens mogelijk.
De Humax heeft een ingebouwde HDD en de TV niet.
Je zou denken dat in een TV van bijna €3000 een schijfje van nog geen €50 inbouwen moet kunnen maar geen enkel merk doet dat.
Vind ik net zo achterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
mijn 48pus7600 doet het goed. Heb wel een netflix crash gehad, maar verder prima.

Let op: Dit model doet nu wel mee met de NL cashback actie!

Dus als je via rentepunten besteld en cashback doet, wordt hij 900 euro :D

* DarkChylde hoopt dat het niet heel lang duurt voor de cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 17:11
Nou heeft de TV gelukkig 2 CI+ sleuven. Maar wat een discussie! We hebben de beschikking over verschillende apps zoals RTLXl en NPO. Je kan overal uitzendingen terug kijken toch. En "gewoon" opnemen op een schijf of stikkie voldoet toch? Heb trouwens de gok genomen hoor. Horizonbox gaatt eruit en CI+ erin. Wordt vandaag verwacht. Morgen eens uit proberen. Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

ambi1961 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:14:
Nou heeft de TV gelukkig 2 CI+ sleuven. Maar wat een discussie! We hebben de beschikking over verschillende apps zoals RTLXl en NPO. Je kan overal uitzendingen terug kijken toch. En "gewoon" opnemen op een schijf of stikkie voldoet toch? Heb trouwens de gok genomen hoor. Horizonbox gaatt eruit en CI+ erin. Wordt vandaag verwacht. Morgen eens uit proberen. Hou jullie op de hoogte.
Opnemen op een stickje gaat niet lukken of je stickje moet minimaal 250Gb zijn.
Voor het opnemen kun je het beste een 2,5'' HDD nemen van minimaal 250Gb en dan heb je ook geen extra voeding nodig want deze worden gevoed via de USB poort.
Bij MM heb je al een 750Gb voor €46,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
ambi1961 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:14:
Ik pas er voor om applicaties te gebruiken die van de Philips Smart TV portaal gebruik maken. Als je de Philips smart TV portaal gebruikt dan ga je akkoord dat echt alles wat je op je TV doet door Philips geregistreerd wordt.

Helaas kan je op de 2015 modellen niet de echte Android RTLXL en NPO apps installeren zoals dat op de 2014 modellen wel mogelijk was.

Jij gebruikt dus geen DD audio of vind je het niet erg om enkel PLII C audio te hebben als je TV kijkt?
Borry schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:27:
[...]

Opnemen op een stickje gaar niet lukken of je stickje moet minimaal 250Gb zijn.
Ik heb een 160 GB 1.8'' schijfje aan de TV hangen, werkt ook hoor en kleiner zal waarschijnlijk ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
kwiebus schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:37:
[...]

Ik pas er voor om applicaties te gebruiken die van de Philips Smart TV portaal gebruik maken. Als je de Philips smart TV portaal gebruikt dan ga je akkoord dat echt alles wat je op je TV doet door Philips geregistreerd wordt.

Helaas kan je op de 2015 modellen niet de echte Android RTLXL en NPO apps installeren zoals dat op de 2014 modellen wel mogelijk was.

Jij gebruikt dus geen DD audio of vind je het niet erg om enkel PLII C audio te hebben als je TV kijkt?
Hij geeft de melding dat je schijf minimaal 250gb moet zijn. Maar misschien wordt er niets gecontroleerd.
RTLXL en NPO zitten voorgeinstalleerd, of heb ik ergens op accept gedrukt zonder dat ik het door had :+

Ik heb een 160 GB 1.8'' schijfje aan de TV hangen, werkt ook hoor en kleiner zal waarschijnlijk ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
DarkChylde schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:49:
Hij geeft de melding dat je schijf minimaal 250gb moet zijn. Maar misschien wordt er niets gecontroleerd.
RTLXL en NPO zitten voorgeinstalleerd, of heb ik ergens op accept gedrukt zonder dat ik het door had :+
De voor geïnstalleerde RTLXL en NPO apps zijn geen Android apps maar apps binnen het Philips Smart TV platform.

Zie ook: http://www.yourappontv.com/about-smart-tv

Je hebt als het goed is de "SMART TV TERMS OF SERVICE Date: January 2014" geaccepteerd.

Zie ook: http://www.tpvision.com/legal-information/

Wat ik ook meteen gedaan hebt is de QuickSupport app gedisabled aangezien ik geen behoefte heb aan ongenode gasten van TP Vision die via de QuickSupport Add-On TP Vision 2015 (welke als system app op de TV staat) zouden kunnen binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

kwiebus schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:37:
[...]

In de handleiding staat " minimaal 250Gb" dus daar ben ik van uit gegaan maar als he met minder kan is dat mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Update: Ik heb er een stikkie van 32 GB in zitten. USB-Poort aan de zijkant. Werkt wat mij betreft oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

ambi1961 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:53:
Update: Ik heb er een stikkie van 32 GB in zitten. USB-Poort aan de zijkant. Werkt wat mij betreft oke
Hoeveel programma's kun je hiermee opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Update: CI+ er in inmiddels. Plug and Play mag ik zeggen. Ziet er nu (1 uurtje) keurig uit. Hopelijk blijftt dat zo. Heb net even een opname ingesteld. Kijken ofdat ook nog werkt. Heb nog geen idee hoeveel er op een 32 GB stikkie past. Neem eigenlijk zelden iets op. Maar zal dit proberen te achterhalen. Er staat nu 2 x iets van 1 uur op, het vreemde is dat er nog steeds 100% beschikbaar wordt aangegeven.En wat geluid betreft via CI+. Dit is wellicht nog een aandachtspunt, vreemd eigenlijk dat dit van invloed is. Maar ik kijk films via een mediaplayer die gekoppeld is aan een verstreker. Dus geluid zit met films wel goed. Dus ik weet nog niet of het voor mij een issue gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ambi1961 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:33:
Update: CI+ er in inmiddels. Plug and Play mag ik zeggen. Ziet er nu (1 uurtje) keurig uit. Hopelijk blijftt dat zo. Heb net even een opname ingesteld. Kijken ofdat ook nog werkt. Heb nog geen idee hoeveel er op een 32 GB stikkie past. Neem eigenlijk zelden iets op. Maar zal dit proberen te achterhalen. Er staat nu 2 x iets van 1 uur op, het vreemde is dat er nog steeds 100% beschikbaar wordt aangegeven.En wat geluid betreft via CI+. Dit is wellicht nog een aandachtspunt, vreemd eigenlijk dat dit van invloed is. Maar ik kijk films via een mediaplayer die gekoppeld is aan een verstreker. Dus geluid zit met films wel goed. Dus ik weet nog niet of het voor mij een issue gaat worden.
Dat CI+ lijkt goed te werken.
Helaas blijf ik afhankelijk van de horizonbox omdat deze een connectie maakt naar mijn "extra horizonbox"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
pitchdown schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:27:
[...]

Dat CI+ lijkt goed te werken.
Helaas blijf ik afhankelijk van de horizonbox omdat deze een connectie maakt naar mijn "extra horizonbox"
Opnemen lukt nog steeds hoor. weer 1 uur opname erbij. Echter, overzicht blijft 100% vrij aangeven. Dus dat is een beetje vreemd. Maar voor mijn gebruik, iets opnemen --> kijken -> verwijderen geen problem _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik zag onderstaande langskomen op het philips-forum m.b.t. het probleem van opstarten van de tv.
Ik heb de update verwijderd.
Misschien dat andere Tweakers dit ook kunnen testen?

Very curious, I had Google Play Services crashing on my new 48PUS7600 every time I powered on the TV or resuming it from stand-by.

After removing the 8.3.01 (2385995-836) Google Play Services update and installing the update again the problem of Google Play services crashing seems gone.

I still have the following issues:

- No DD sound when using internal tuner with CI+ only PLII C from HDMI ARC and optical.
- No Yotube 4K
- Netflix not working when multichannel set.
- No mouse control on remote and connecting mouse seems not possible.
- TV from time to time responding slow to remote control input
- Putting the TV to stand-by when watching YouTube and resuming the TV from stand-by renders the TV unresponsive and/or causes the TV to crash and stop HDMI ARC to function. Then TV also needs to be rebooted using the joysitck on the back for HDMI ARC to function.
- TV occasionally not resuming from stand-by, need to pull the power cord.
- Philips TV Remote app doesn't seem to function
- Unable to record two programs simultaneously although having two CI+ modules and smartcards inserted.
- Lots of motion judder with slow moving camera sweeps.
- Philips logo turns on although Philips Logo Brightness is set to Off.
- HDMI ARC issues when resuming the TV from stand-by.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-09 16:32
Ik heb de update van Google play services, maar hoe kan ik daarna updaten?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Wederom nieuws.
Cashback is geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahak
pitchdown schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:41:
Wederom nieuws.
Cashback is geregeld!
Gelijk even gecheckt, ik heb het ook binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

ahak schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:24:
[...]

Gelijk even gecheckt, ik heb het ook binnen.
Ik ook, toevallig hé, maandag een verdrietig mailtje gestuurd en nu komt het los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahak
Voor de liefhebber, een calibratie van de 48pus7600

YouTube: Philips 48PUS7600 UHD TV settings after calibration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.j.hissink
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 08:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Heb deze instellingen geprobeerd bij mijn 65PUS7600/12.
Ziet er niet uit, snel weer teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Ik weet niet of ik het hier in het goede topic zet maar heb toch een vraag/opmerking.
Ik merk bij mensen in mijn omgeving die een Philips TV hebben ( full HD ) dat het beeld veel levendiger is dan op bijvoorbeeld een samsung of LG full HD tv.

Zover ik heb kunnen zien ligt dit niet aan de instellingen van andere tv's dus vroeg ik me af waar dit aan ligt.
Zou het kunnen zijn dat dit ligt aan het aantal hertz in de vernieuwingsfrequentie ( dus 200Hz bijvoorbeeld t.o.v. oudere tv's die maar 60hz hebben ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
jpg97 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:17:
Ik weet niet of ik het hier in het goede topic zet maar heb toch een vraag/opmerking.
Ik merk bij mensen in mijn omgeving die een Philips TV hebben ( full HD ) dat het beeld veel levendiger is dan op bijvoorbeeld een samsung of LG full HD tv.

Zover ik heb kunnen zien ligt dit niet aan de instellingen van andere tv's dus vroeg ik me af waar dit aan ligt.
Zou het kunnen zijn dat dit ligt aan het aantal hertz in de vernieuwingsfrequentie ( dus 200Hz bijvoorbeeld t.o.v. oudere tv's die maar 60hz hebben ) ?
In principe niet.
Het ligt waarschijnlijk aan de voorkeurs instellingen.
Ik zet het meestal op film, want dat is het meest rustig.
Het lijkt in eerste instantie flets, maar als het een paar dagen aan laat staan, zie je veel meer detail.
De andere modi versterken en overdrijven het beeld...
Maar het is persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
DarkChylde schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:34:
[...]

In principe niet.
Het ligt waarschijnlijk aan de voorkeurs instellingen.
Ik zet het meestal op film, want dat is het meest rustig.
Het lijkt in eerste instantie flets, maar als het een paar dagen aan laat staan, zie je veel meer detail.
De andere modi versterken en overdrijven het beeld...
Maar het is persoonlijke voorkeur.
Maar dan nog, het beeld lijkt véél levendiger op een Philips TV dan dat ik op mijn LG voor elkaar krijg. Ook op bijvoorbeeld een samsung TV krijg ik dit niet zo voor elkaar. Het gaat ook gewoon om full HD tv's ( zowel de philips als de andere tv's ) dus aan de resolutie ligt het niet.

Vroeg me altijd af waar dit aan lag... Ik moet toch maar een philips tv kopen dan de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
jpg97 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:07:
[...]

Maar dan nog, het beeld lijkt véél levendiger op een Philips TV dan dat ik op mijn LG voor elkaar krijg. Ook op bijvoorbeeld een samsung TV krijg ik dit niet zo voor elkaar. Het gaat ook gewoon om full HD tv's ( zowel de philips als de andere tv's ) dus aan de resolutie ligt het niet.

Vroeg me altijd af waar dit aan lag... Ik moet toch maar een philips tv kopen dan de volgende keer.
Welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
[...]

Als je er blij van wordt moet je dat ook doen ;-)
Ik ben er ook blij mee.
Maar in alle eerlijkeheid gaf mijn 7 jaar oude sony fullhd ook een heel goed beeld.
Vind de keuze voor philips vooral een voor ambilight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
[...]

Dat zal grotendeels aan de modellen liggen waar jij over spreekt en niet aan het merk. Dat jouw LG niet zo levendig lijkt, zal vermoedelijk komen door het gebruik van een IPS-paneel. IPS-panelen hebben over het algemeen een veel lager contrast dan VA-panelen en aangezien contrast toch wel het belangrijkste aspect is van een televisie, zal een toestel met een IPS-paneel en dus een lager contrast een minder spectaculair beeld leveren.

Een Philips-televisie met een IPS-paneel zal dus net zo goed een minder spectaculair beeld leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Ah, dus vooral de contrast instellingen zijn van belang?
Ik dacht altijd dat het aan de vernieuwingsfrequentie lag of iets dergelijks.
Ik denk overigens niet dat mijn LG tv voorzien is van een IPS paneel, deze is namelijk al best oud ( jaar of 4 - 5 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
jpg97 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:06:
Ah, dus vooral de contrast instellingen zijn van belang?
Ik dacht altijd dat het aan de vernieuwingsfrequentie lag of iets dergelijks.
Ik denk overigens niet dat mijn LG tv voorzien is van een IPS paneel, deze is namelijk al best oud ( jaar of 4 - 5 )
Niet de contrastinstellingen maar het contrast van het paneel - daar zit een groot verschil in. Het instellen van een hoger contrast op een televisie zorgt immers niet automatisch voor een werkelijk hoger contrast. Het paneel zorgt voor een limiet van het contrast en als je de instellingen van het contrast te hoog zet, kan er - met name in de schaduwen - detail verloren gaan.

In 2010 werden veel toestellen van LG overigens gewoon met een IPS-paneel geleverd. Jouw toestel kan dus gewoon beschikken over een IPS-paneel, wat overigens niet gelijk staat aan een goede kwaliteit. Sterker nog, hedendaags ben je vrijwel altijd beter af met een VA-paneel in je televisie.

Paneel-frequenties hebben bij LCD te maken met de scherpte tijdens bewegingen. Als je geïnteresseerd bent in de werking daarvan, dan zou ik je adviseren om mijn blog hierover te lezen: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Dimens schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:35:
[...]
Een Philips-televisie met een IPS-paneel zal dus net zo goed een minder spectaculair beeld leveren.
Volgens TP-Vision zit in mijn 65PUS7600 een IPS scherm en ik vind het beeld best wel heel spectaculair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Borry schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:34:
[...]

Volgens TP-Vision zit in mijn 65PUS7600 een IPS scherm en ik vind het beeld best wel heel spectaculair.
Ambilight zal een grote rol spelen in het maskeren van het lagere contrast door IPS. Schakel je Ambilight uit en zet je het toestel naast een LCD-televisie met VA-paneel of - nog beter - OLED-televisie in een volledig donkere kamer, dan zul je zien dat het toestel van Philips ineens een stuk minder spectaculair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Dimens schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:55:
[...]

Ambilight zal een grote rol spelen in het maskeren van het lagere contrast door IPS. Schakel je Ambilight uit en zet je het toestel naast een LCD-televisie met VA-paneel of - nog beter - OLED-televisie in een volledig donkere kamer, dan zul je zien dat het toestel van Philips ineens een stuk minder spectaculair is.
OLED kan geen enkele LCD tegen op, die vergelijking is ook niet reëel.
Het contrastverschil heeft ook wel te maken met de "micro dimming" techniek van Philips.
Toen ik deze TV kocht heb ik hem in de winkel vergeleken met een Sony een LG en een Panasonic, allen 55".
Van de Sony weet ik het niet maar de LG had een IPS scherm en de Panasonic een VA scherm.
En, ja, ik heb toen het Ambilight uit laten schakelen om het vergelijk goed te kunnen zien, en ik mocht toen ook van alle vier TV's de instellingen naar mijn wensen aanpassen en toen sprong de Philips er duidelijk uit.
Dat de software bagger is is jammer maar het beeld is geweldig, helemaal in kombinatie met Ambilight en daarom neem ik de software problemen ook de koop toe in de hoop dat het nog eens een keer wordt opgelost alhoewel het steeds moeilijker wordt om dit te geloven.

[ Voor 11% gewijzigd door Borry op 04-12-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Gisteren cash-back ontvangen, € 50 voor mijn 32/6500. Ik ben er nog steeds zeer tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Borry schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:55:
[...]

Heb deze instellingen geprobeerd bij mijn 65PUS7600/12.
Ziet er niet uit, snel weer teruggezet.
Wat betreft kleur klopt het wel aardig met mijn 48PUS7600, ik heb wel blauw ietsje minder laag staan, maar hij heeft naar mijn smaak de advanced brightness en video contrast wel wat hoog staan en ik heb contrast mode op best picture staan. De overige beeldverbeteraars staan bij mij uit.

Ik heb overigens dezelfde problemen als hieronder gemeld wanneer ik een hard disk aan mijn TV gekoppeld heb. De TV is dan amper aan of uit te zetten zonder dat deze crashed.

Heeft niemand anders hier last van?

http://www.supportforum.p...sh-and-rebooting-very-day
http://www.supportforum.p...tv-with-USB-HDD-connected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
kwiebus schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:47:
[...]

Wat betreft kleur klopt het wel aardig met mijn 48PUS7600, ik heb wel blauw ietsje minder laag staan, maar hij heeft naar mijn smaak de advanced brightness en video contrast wel wat hoog staan en ik heb contrast mode op best picture staan. De overige beeldverbeteraars staan bij mij uit.

Ik heb overigens dezelfde problemen als hieronder gemeld wanneer ik een hard disk aan mijn TV gekoppeld heb. De TV is dan amper aan of uit te zetten zonder dat deze crashed.

Heeft niemand anders hier last van?

http://www.supportforum.p...sh-and-rebooting-very-day
http://www.supportforum.p...tv-with-USB-HDD-connected
Nee gelukkig niet! Wel helaas dat de afstandsbediening heel erg slecht is.... reageert soms niet! (pak ik bijvoorbeeld een oude philips afstandbediening heb ik nergens last van) Helaas mist die teveel opties.

Ik heb overigens de 55 inch versie.

Over de beeldkwaliteit ben ik wel erg te spreken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Borry schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:18:
[...]

OLED kan geen enkele LCD tegen op, die vergelijking is ook niet reëel.
Neemt nog niet weg wat voor impact een hoog contrast heeft op de algehele beeldkwaliteit. Al presteert een televisie op resolutie, kleurreproductie en bewegingsscherpte perfect, een slecht contrast maakt het simpelweg veel minder indrukwekkend.
Het contrastverschil heeft ook wel te maken met de "micro dimming" techniek van Philips.
Dimming Backlight is geen techniek die alleen door Philips is geadopteerd maar zie je in veel toestellen terug.

Het zal vermoedelijk komen omdat het toestel geen IPS-paneel heeft maar een VA-paneel. Nergens kom ik immers tegen dat het een toestel met IPS-paneel betreft. De kleinere 48" variant wordt geleverd met een VA-paneel, wat betekent dat het niets meer dan logisch is dat het 48" model ook over een VA-paneel beschikt. Al hoeft dat niet met zekerheid zo te zijn.
Toen ik deze TV kocht heb ik hem in de winkel vergeleken met een Sony een LG en een Panasonic, allen 55".
Van de Sony weet ik het niet maar de LG had een IPS scherm en de Panasonic een VA scherm.
En, ja, ik heb toen het Ambilight uit laten schakelen om het vergelijk goed te kunnen zien, en ik mocht toen ook van alle vier TV's de instellingen naar mijn wensen aanpassen en toen sprong de Philips er duidelijk uit.
Iets dergelijks als contrast kun je in een winkel niet goed vergelijken. De meeste winkels hebben daar simpelweg teveel omgevingslicht voor. Al kun je in de meeste winkels überhaupt geen beeldkwaliteit vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
playing33 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:03:
[...]

Nee gelukkig niet! Wel helaas dat de afstandsbediening heel erg slecht is.... reageert soms niet! (pak ik bijvoorbeeld een oude philips afstandbediening heb ik nergens last van) Helaas mist die teveel opties.

Ik heb overigens de 55 inch versie.

Over de beeldkwaliteit ben ik wel erg te spreken. :)
Wat voor hard disk heb jij er dan aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
kwiebus schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:11:
[...]

Wat voor hard disk heb jij er dan aan hangen?
een oude WD 500 gb

Ervaar jij ook die problemen met de afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
playing33 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:19:
[...]

een oude WD 500 gb

Ja afstandsbediening is op zijn zachtst gezegd niet fijn en de TV lijkt af en toe ook traag te reageren op commando's.

Zie ook mijn eerdere posting: kwiebus in "philips 2015 nieuwe lijn"

Is een disk met extern power supply of USB powered?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
playing33 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:19:
[...]

een oude WD 500 gb

afstandbediening is bij mij ook aan de trage kant.
Als ik met een universele navigeer, lijkt het sneller.
Maar nog niet uitgebreid kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Toch wel vreemd, de ab werkt bij mij perfect.
Ook met het keyboard aan de onderkant heb ik geen problemen.
Het lijkt wel dat, afgezien van de opstart problemen en vastlopers, elke TV ook nog zijn eigen specifieke bugjes heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Allen: Mag ik even vragen hoe de ervaringen zijn met Kodi? Als ik terug lees dan lees ik verschillende belevingen. Borry zegt werkt perfect, maar lees ook problemen met HDMI na gebruik Kodi!! Kan iemand een update geven?
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
kwiebus schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:23:
[...]

Ja afstandsbediening is op zijn zachtst gezegd niet fijn en de TV lijkt af en toe ook traag te reageren op commando's.

Zie ook mijn eerdere posting: kwiebus in "philips 2015 nieuwe lijn"

Is een disk met extern power supply of USB powered?
USB powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
DarkChylde schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 14:32:
[...]

afstandbediening is bij mij ook aan de trage kant.
Als ik met een universele navigeer, lijkt het sneller.
Maar nog niet uitgebreid kunnen testen.
Ik ben er nu achter dat binnen 0 tot 3 meter alles vlekkeloos werkt. Helaas zit ik op ongeveer 4,5 meter van de tv en dan komt niet elk commando aan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
playing33 schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:16:
[...]

Ik ben er nu achter dat binnen 0 tot 3 meter alles vlekkeloos werkt. Helaas zit ik op ongeveer 4,5 meter van de tv en dan komt niet elk commando aan :-(
Afstand lijkt voor mij niets uit te maken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
De Philips 55PUS7600 staat hoog op mijn shortlist, als vervanger van mijn 9 jaar oude 46" Samsung LCD. Nu wordt ik echter onaangenaam verrast door een flinke prijsstijging:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=453457&deliveryCountry=NL
De laagste prijs is opeens bijna 250 euro omhoog geschoten. Iemand enig idee wat daarvan de oorzaak is? Is er op enige manier weer een daling in zicht?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:40
Heeft er iemand al voor elkaar gekregen om iets anders dan Netflix naar de TV te casten? Alleen netflix lukt hier vanaf een telefoon of tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
argro schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:16:
De Philips 55PUS7600 staat hoog op mijn shortlist, als vervanger van mijn 9 jaar oude 46" Samsung LCD. Is er op enige manier weer een daling in zicht?
Wat is de reden dat deze Philips hoog op jouw shortlist staat? Ik zou in ieder geval niet snel weer een Philips TV kopen gezien mijn ervaringen.

Wat betreft een prijsdaling, wacht een half jaartje en de prijs zal ongeveer gehalveerd zijn, dit was met de 2014 Philips modellen ook het geval. Tegen die tijd is misschien ook een voldoende stabiele firmware uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 09:35

kevinr1

Dude?

Iemand ervaringen met de Philips 48PFK6300 - pricewatch: Philips 48PFK6300 Zwart
Deze kan ik morgen ophalen voor 500 euro. Mensen met tips?

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
kwiebus schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:55:
[...]

Wat is de reden dat deze Philips hoog op jouw shortlist staat? Ik zou in ieder geval niet snel weer een Philips TV kopen gezien mijn ervaringen.
Vanwege Ambilight en de over het algemeen positieve reacties op de beeldkwaliteit. Wat de software betreft, die is bijna overal niet optimaal.
Wat betreft een prijsdaling, wacht een half jaartje en de prijs zal ongeveer gehalveerd zijn, dit was met de 2014 Philips modellen ook het geval. Tegen die tijd is misschien ook een voldoende stabiele firmware uitgebracht.
Natuurlijk, en als je nog langer wacht, dan zijn ze gratis op te halen. Ik vroeg mij meer specifiek af waarom de TV van de ene op de andere dag 200 euro duurder werd, terwijl na de introductie de enige ontwikkeling vaak een prijsdaling is.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Ambilight wat mij betreft een koopargument. Wellicht straks een Samsung met Ambilight als het patent is opgeheven. En wat die prijs betreft. verekenen de aanbieders de Cashback niet op de kopers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
argro schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:01:
[...]Ik vroeg mij meer specifiek af waarom de TV van de ene op de andere dag 200 euro duurder werd, terwijl na de introductie de enige ontwikkeling vaak een prijsdaling is.
Omdat de laagste prijs geen gemiddelde is? ;)
Als er één aanbieder was met die laagste prijs en de aanbieding is voorbij dan schiet 'de laagste prijs' natuurlijk omhoog he ... Je ziet nu toch ook dat er duidelijk ééntje een stuk goedkoper is dan vrijwel alle anderen.

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 09-12-2015 22:42 ]

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Toch even hier mijn ervaring met Philips neer zetten.
Ik heb continu problemen met mijn 49PUS7909, een 2014 model gekocht bij iBood.
Tot voor een paar weken was ik eigenlijk tevreden, maar de laatste software update heeft de TV om zeep geholpen.
Al een paar contacten gehad met Philips, om de gebruikelijke dingen te doen (resetten, stekker uit en in, ...). Niks helpt. Scherm valt uit, blokkeert, HDMI commandos door elkaar, en geen extern geluid bij Netflix.
Toen ik dan een copie van de factuur moest opsturen naar Philips, en ze zagen dat ik die bij iBood had gekocht stopten ze ineens de ondersteuning. Ik moet het maar met IBood regelen, en daar heb ik dus een retour gevraagd.

Maar wat een baggermentaliteit van Philips. Omdat de TV van buiten de benelux zou komen willen ze niks meer doen.
Ik ben er in elk geval klaar mee. Ik wil mijn centen terug, en zal wel iets anders kopen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• ambi1961
Zie dat er in rap tempo updates worden neergezet: http://toengel.net/philipsblog/

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Heb ik ook gezien.
Ik hoop dat de 7600 er ook een keer bij komt, dat stekkeren begint mij knap te vervelen.

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Ik heb nog een vraag voor de Netflix kijkers onder ons.
Ik kijk op twee manieren naar Netflix, met de Netflix knop op de AB of de app op de TV, of als de Netflixapp op de TV weer eens vastloopt, met het Chromecast stickje achter in mijn Denon receiver, die dan weer op de TV binnenkomt op HDMI3.
Nu krijg ik het idee dat, als ik via de stick kijk mijn beeld veel scherper is dan via de App.
Het lijkt wel of het beeld via de HDMI3 poort wel wordt ge-upscaled naar 4K maar via de App niet.
Ik heb Netflix 4K nog niet kunnen proberen omdat in mijn abbo nog moet aanpassen, nu heb ik een HD abbo.
Wie kan hier meer over vertellen?

• ambi1961
Borry schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:56:
Ik heb nog een vraag voor de Netflix kijkers onder ons.
Ik kijk op twee manieren naar Netflix, met de Netflix knop op de AB of de app op de TV, of als de Netflixapp op de TV weer eens vastloopt, met het Chromecast stickje achter in mijn Denon receiver, die dan weer op de TV binnenkomt op HDMI3.
Nu krijg ik het idee dat, als ik via de stick kijk mijn beeld veel scherper is dan via de App.
Het lijkt wel of het beeld via de HDMI3 poort wel wordt ge-upscaled naar 4K maar via de App niet.
Ik heb Netflix 4K nog niet kunnen proberen omdat in mijn abbo nog moet aanpassen, nu heb ik een HD abbo.
Wie kan hier meer over vertellen?
Hier geen storing op Netflix, nog niet gehad iig. Maar wat betreft jouw optie van HDMI-3! Zou wel verrassend zijn toch? Maar kijk eens naar 15.5 van de handleiding , betreft HDMI instellingen. Misschien zit daar je verklaring. En wat Casten betreft. je kan toch ook rechtstreeks naar de TV casten?

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 06:54
argro schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:16:
De Philips 55PUS7600 staat hoog op mijn shortlist, als vervanger van mijn 9 jaar oude 46" Samsung LCD. Nu wordt ik echter onaangenaam verrast door een flinke prijsstijging:
[afbeelding]
De laagste prijs is opeens bijna 250 euro omhoog geschoten. Iemand enig idee wat daarvan de oorzaak is? Is er op enige manier weer een daling in zicht?
Ik heb hem via de rentepuntenwinkel van ING gekocht voor €1399. Hier gaat dan ook de cashback nog vanaf, waardoor de televisie op €1199 komt. Misschien ken je iemand met rentepunten over die hem voor je wil bestellen?

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 06:54
ambi1961 schreef op maandag 07 december 2015 @ 07:53:
Allen: Mag ik even vragen hoe de ervaringen zijn met Kodi? Als ik terug lees dan lees ik verschillende belevingen. Borry zegt werkt perfect, maar lees ook problemen met HDMI na gebruik Kodi!! Kan iemand een update geven?
Bedankt alvast!
Ik heb het een paar keer getest. Eerste keer dat ik het gebruikte had ik inderdaad ook geen signaal meer op de HDMI ingangen en moest de stekker eruit. Daarna nog 2 keer geprobeerd en toen bleven de HDMI ingangen wel werken. Ik heb films van mijn NAS gekeken, maar weet iemand hoe ik een bibliotheek kan opbouwen via Kodi? Hij heeft nu namelijk geen index etc. Moet er dan een HD aangesloten worden om dit mogelijk te maken voor de opslag van de bibliotheek/thumbnails ofzo?

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

ambi1961 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:06:
[...]

En wat Casten betreft. je kan toch ook rechtstreeks naar de TV casten?
Als je Netflix rechtstreeks naar de TV cast kom je weer bij de app uit en als die drie keer op een avond vastloopt schiet dat niet op.
Hij doet dat niet altijd maar je hebt van die dagen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
Kan iemand mij wellicht adviseren over het volgende ?
Ik heb recent een 49PUK7150 gekocht. Deze is aangesloten op een Onkyo TX-414 receiver met onder andere een chromecast, een popcorn hour a300 en een ziggo cisco settopbox.

Ik krijg echter de audio return channel niet goed aan de praat. Als ik de televie helemaal opnieuw instel, dan werkt het prima. Via de netflix app of de youtube app heb ik dan geluid over de luidsprekers via de Onkyo. Deze staat dan op de bron TV/CD (zoals in de handleiding aangegeven), en het aanduiding ARC wordt weergegeven op de display.

Als ik vervolgens TV kijk via de ziggo STB, en ik ga terug naar naar het TV menu en de netflix / youtube app, dan werkt het niet meer. Als ik via menu - luidsprekers kies voor 'easylink' automatisch starten, wordt er wel weergeven dat geluid naar het audio apparaat wordt gestuurd, maar gebeurt er niets.

Iemand suggesties ?

Als ik dan naar een andere bron ga, bijvoorbeeld om tv te kijken, en ik ga terug naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
obelix998 schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:48:
Kan iemand mij wellicht adviseren over het volgende ?
Ik heb recent een 49PUK7150 gekocht. Deze is aangesloten op een Onkyo TX-414 receiver met onder andere een chromecast, een popcorn hour a300 en een ziggo cisco settopbox.

Ik krijg echter de audio return channel niet goed aan de praat. Als ik de televie helemaal opnieuw instel, dan werkt het prima. Via de netflix app of de youtube app heb ik dan geluid over de luidsprekers via de Onkyo. Deze staat dan op de bron TV/CD (zoals in de handleiding aangegeven), en het aanduiding ARC wordt weergegeven op de display.

Als ik vervolgens TV kijk via de ziggo STB, en ik ga terug naar naar het TV menu en de netflix / youtube app, dan werkt het niet meer. Als ik via menu - luidsprekers kies voor 'easylink' automatisch starten, wordt er wel weergeven dat geluid naar het audio apparaat wordt gestuurd, maar gebeurt er niets.

Iemand suggesties ?

Als ik dan naar een andere bron ga, bijvoorbeeld om tv te kijken, en ik ga terug naar
Ik had een zelfde soort issue tussen een 65puk7120 en een Philips soundbar.

"opgelost" door te kiezen voor Optical i.p.v. hdmi arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
@pitchdown: ja, daar zat ik dan ook aan te denken. Maar ja, het ligt niet aan de hardware, want het heeft gewerkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robiejan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11-2023
Dag allemaal, weet iemand toevallig al of en zo ja waar je de nieuwe philips 55/65 PUS8601 kunt bestellen?
Hij zou deze maand uitkomen (en nu nog met cashback te bestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Robiejan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:36:
Dag allemaal, weet iemand toevallig al of en zo ja waar je de nieuwe philips 55/65 PUS8601 kunt bestellen?
Hij zou deze maand uitkomen (en nu nog met cashback te bestellen).
Je zou je allereerst moeten afvragen waarom zou je die überhaupt zou willen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahak
Toch een nieuwe (minimale) update, hopelijk reboot issue verholpen:

http://www.p4c.philips.co...index.pl?ctn=55PUS7600/12

Versie 000.005.038.028

Net geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Updates voor de 7120 en 7600 serie!
http://toengel.net/philip...tv-serien-qv151e-5-38-28/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Ook net geinstalleerd, Netflix geeft een foutcode en de rest is afwachten.
Als hij morgenvroeg aangaat hebben we genoeg verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Borry schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:55:
Ook net geinstalleerd, Netflix geeft een foutcode en de rest is afwachten.
Als hij morgenvroeg aangaat hebben we genoeg verdiend.
Waar haal je deze software vandaan, ik probeer te downloaden maar dit gaat op dit moment met 50 KB/s en de download blijft nu zelfs hangen?

Ik zie het al was hem van de global site aan het downloaden, van de Duitse site blijkt beter te gaan.

Ik heb de firmware inmiddels ook geïnstalleerd maar weet niet of ik er zo blij mee moet zijn, de TV startte meteen al op met een crash van Google Cast Receiver en de bug dat het logo verlicht is terwijl deze uit staat in de instellingen zit er in ieder geval nog steeds in.

[ Voor 33% gewijzigd door kwiebus op 16-12-2015 23:51 ]

• pitchdown
kwiebus schreef op woensdag 16 december 2015 @ 23:05:
[...]

Waar haal je deze software vandaan, ik probeer te downloaden maar dit gaat op dit moment met 50 KB/s en de download blijft nu zelfs hangen?

Ik zie het al was hem van de global site aan het downloaden, van de Duitse site blijkt beter te gaan.

Ik heb de firmware inmiddels ook geïnstalleerd maar weet niet of ik er zo blij mee moet zijn, de TV startte meteen al op met een crash van Google Cast Receiver en de bug dat het logo verlicht is terwijl deze uit staat in de instellingen zit er in ieder geval nog steeds in.
Je issues met Cast receiver en het logo had ik ook.
Ik hoop dat deze update in ieder geval het opstart-issue oplost.

Ik zag dat gisteravond de changelog voor dit model nog niet beschikbaar was...

• kwiebus
pitchdown schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:23:
[...]

Je issues met Cast receiver en het logo had ik ook.
Ik hoop dat deze update in ieder geval het opstart-issue oplost.

Ik zag dat gisteravond de changelog voor dit model nog niet beschikbaar was...
Het lijkt erop dat casting niet meer werkt. Ik zie de TV nog wel maar kan niet meer connecteren, voor de update werkte het nog prima. Wat betreft release notes, die stellen bij Philips nooit iets voor, je moet meestal zelf uitvinden wat er verbetert is of niet meer werkt na een firmware update.

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Casting werkt bij mij ook niet meer, net als Netflix.
Wat mij wel opvalt is dat de TV aan de zijkanten niet meer zo heet wordt, ik heb dit al eerder op dit forum gemeld dat hij erg heet werd aan de zijkanten maar er heeft niemand op gereageerd.
Misschien was ik wel de enige die hier last van had maar het is een aanmerkelijk verschil.
Vandaag nog even verder met testen.

• pitchdown
Netflix werkt hier gelukkig wel nog..

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Casting werkt weer, ik heb in het menu bij actieve apps de update bij Google Cast verwijderd.
Dat zelfde heb ik ook bij de vorige update gehad.
Één probleem opgelost.
Ik heb het zelfde geprobeerd met de Netflix app maar dat werkt niet.

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nog steeds drama met software dus? Mijn volgende toestel wordt denk ik geen Philips meer...

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Changelog:
QV151E_R0.5.38.28
• Logo update for Serbia
• Logo update for the Netherlands
• Stability improvements
• Fix for the green screen issue at startup (prevention for green screen
corruption)
• Fix for False recovery scenario 2
• Netflix changes:
o Introduction of Netflix APK 2.4
o Netflix Multichannel 5.1 > stereo default selection to prevent Netflix issues
o in case of 5.1 selection in combination with HTS.
o resolution of a memory leak in Netflix
• DVBC scanning issue
• New Google GMS package

Vooral de "Netflix changes" vind ik wel grappig! 8)7

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 18:11
Borry schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:04:
Changelog:
QV151E_R0.5.38.28
• Logo update for Serbia
• Logo update for the Netherlands
• Stability improvements
• Fix for the green screen issue at startup (prevention for green screen
corruption)
• Fix for False recovery scenario 2
• Netflix changes:
o Introduction of Netflix APK 2.4
o Netflix Multichannel 5.1 > stereo default selection to prevent Netflix issues
o in case of 5.1 selection in combination with HTS.
o resolution of a memory leak in Netflix
• DVBC scanning issue
• New Google GMS package

Vooral de "Netflix changes" vind ik wel grappig! 8)7
Ik heb de 43PUK7100 sinds afgelopen zaterdag. Ik vind het beeld en ambilight heel goed, maar het stukje smart tv met Android performt echt slecht. De afstandsbediening reageert slecht, Android apps starten traag en er zijn regelmatig crashes. Heel grappig: KPN integreert tegenwoordig via de optie MeerTV via zijn decoders Netflix. Ook al is het ziet dit menu er qua huidige design standaarden niet uit, Netflix performt echt super. Nog nooit zo'n snel werkende Netflix app meegemaakt, zelfs niet op mijn mobiel. Waarschijnlijk omdat die continu ingelogd blijft op Netflix. Maar ook qua starten van streams, etc, is dit de snelste implementatie die ik ooit heb gezien (helaas geen 4k uitgang op de KPN decoder). Ik had die verwachtingen ook van de Philips tv met zijn quadcore processor, maar dat is ontzettend traag en buggy. Philips (TPVision) belooft 3 jaar (android) updates voor deze tv dus ik verwacht dat het beter gaat worden. Maar als je dan naar de inhoud kijkt van deze en eerder updates dan weet ik het nog niet. Gaat nu nog vooral om Netflix updates en niet updates tav de performance van Android TV. Ik hoop niet dat ze dat volledig overlaten aan Google, want out of the box performt Android TV veel beter (zie Google Nexus Player), dus volgens mij ligt het grootste toch echt bij Philips (TP Vision) om dit goed te integreren. Ik ga maar even vanuit dat het niet ligt aan de hardware beperkingen, en dat ze er een redelijke processoren in hebben gezet bij Philips. Dus dat dit niet de bottle neck is voor een goed werkende Android TV implementatie.

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 13:41
Is er hier een behulpzaam iemand met een Philips myshop pasje in de omgeving van Eindhoven? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
boswei schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:35:
[...]
De afstandsbediening reageert slecht, Android apps starten traag en er zijn regelmatig crashes. Ik had die verwachtingen ook van de Philips tv met zijn quadcore processor, maar dat is ontzettend traag en buggy. Philips (TPVision) belooft 3 jaar (android) updates voor deze tv dus ik verwacht dat het beter gaat worden. Maar als je dan naar de inhoud kijkt van deze en eerder updates dan weet ik het nog niet. Gaat nu nog vooral om Netflix updates en niet updates tav de performance van Android TV. Ik ga maar even vanuit dat het niet ligt aan de hardware beperkingen, en dat ze er een redelijke processoren in hebben gezet bij Philips. Dus dat dit niet de bottle neck is voor een goed werkende Android TV implementatie.
Voor het af en toe traag reageren op de afstandsbediening van mijn 48PUS7600 heb ik de volgende oplossing van Philips support gekregen:
8 ) TV reageert regelmatig traag op de AFSTANDSBEDIENING
TV RUSTIG BEDIENEN IPV ONGEDULDIG OP ALLE KNOPPEN DRUKKEN.
Wat betreft de SoC dat is waarschijnlijk de goedkoopste die ze konden vinden. In mijn 48PUS7600 zit een SoC die nog langzamer is dan die van het 2014 48PFS8109 model wat ik eerst had. Ook ondersteunt de SoC geen VP9 codec waardoor YouTube 4K niet mogelijk is. De TVs mogen daarom volgens mij niet eens de naam Android TV dragen maar worden heel slinks door Philips Powered by Android genoemd.

Wat betreft software ondersteuning hoef je ook niet veel van Philips te verwachten. Voor de 48PFS8109 zijn in het jaar dat ik deze had 12 updates uitgebracht die uiteindelijk weinig opleverden en tussentijds ook nog nieuwe bugs introduceerden die vervolgens ook weer verholpen moesten worden.

Uiteindelijk heeft Philips aangeboden de 48PFS8109 om te ruilen voor een 48PUS7600 en mijn verzekerd dat deze veel beter zou functioneren. Tot nu toe blijkt het tegendeel waar. Ik heb deze TV nu een maand en ik heb twee weken geleden mijn problemen bij support aangekaart met het verzoek de TV retour te nemen en mijn aankoopbedrag te retourneren. Afgezien van een aantal onzinnige en denigrerende antwoorden zoals het gebruik van de afstandsbediening heb ik tot op heden nog niets vernomen op mijn verzoek om de TV retour te nemen. Ik heb gisteren nog navraag gedaan en toen werd aangegeven dat mijn verzoek nog altijd in behandeling is en ik moet afwachten.

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Wat is in hemelsnaam een "SoC"?
En ten tweede word ik een beetje flauw van het gezeur over de vp9 codec, in de specs wordt deze niet genoemd, dus wordt het niet ondersteund, punt.
Als je dat zo belangrijk vind, koop deze TV dan niet maar ga er achteraf niet over zeiken.
Ik ga bij Samsung toch ook niet drammen dat er geen ambilight op zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Borry op 17-12-2015 23:04 ]

• kwiebus
Borry schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:59:
En ten tweede word ik een beetje flauw van het gezeur over de vp9 codec, in de specs wordt deze niet genoemd, dus wordt het niet ondersteund, punt.
Als je dat zo belangrijk vind, koop deze TV dan niet maar ga er achteraf niet over zeiken.
Allereerst ik heb deze TV niet gekocht maar ter vervanging van een model gekregen terwijl ik eigenlijk liever mijn geld terug had gekregen, maar mij was verzekerd dat dit TV zou zijn die veel beter zou functioneren.

Als je een nieuwe UDH TV met Android lollipop koopt mag je er dus volgens jou niet van uit gaan dat deze standaard de door Google vereiste codecs ondersteunt en is het dus niet vanzelfsprekend dat YouTube 4K kan worden weergegeven?

Als jij als tweaker moet vragen wat een SoC is denk je dan dat de gemiddelde consument uit de specs kan opmaken dat een TV geen VP9 codec ondersteunt?

Zelfs bij Philips support weten ze niet waar ze het over hebben. Ik heb als één van mijn klachten aangegeven dat YouTube op de TV geen 4K mogelijkheid biedt en volgens kreeg ik onderstaande antwoord:
Internet snelheid okay? juiste app? Dit is een instellingen in de app zelf welke wordt ontwikkeld door Google, daar kan Philips niks aan doen.
Geen woord over het ontbreken van VP9 support dus, maar de schuld wordt bij mij of Google neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:40
Borry schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:59:
SoC = System on a chip. Dus CPU, GPU, I/O, eventueel wifi, geheugencontroller etc allemaal op 1 chip om een compact en zuinig systeem the hebben (quasi alle functies op 1 chip)

Over VP9 en youtube 4k kunnen we kort zijn:
Na aida 64 op de TV gezet te hebben kan ik afleiden dat er een quadcore ARM cortex A9 in zit op 1.2GHz. En van Marvell komt. Als ik kijk op de Marvell site is de Armada 1500 4k Pro de enige die aan de eisen quadcore A9, Marvell en 4k voldoet. DIe heeft h.264 (HEVC) maar ontbreekt VP9 (wel VP8). Dus Youtube in 4k zal er niet komen zolang Youtube geen 4k h.264 (AVC) of h.265 (HEVC) aanbiedt.
Marvell heeft wel een variant met een nieuweere A53 CPU en VP9, maar die zit hier dus niet in.
De Android TV interface wordt in 1080p gerendered, btw.

Zelf vindt ik het niet erg een gemis. De smart TV 4k support zou op zich wel leuk zijn, maar binnen een paar jaar loopt heel het systeem al niet meer mee met de laatste zaken en zal je toch een externe media player nodig hebben of 4k chromecast nodig hebben om allerhande andere diensten en content af te kunnen spelen in HD. Dus dan boeit het allemaal niet meer zo. En een TV gaat hier een heel pak langer mee dan ik denk dat de smart functionaliteiten bijblijven. Dus het idee dat er later een 4k chromecast bij komt had ik van het begin al wel verwacht.

De software en snelheid is hier echt wel goed. Het gaat niet zo snel als browsen tussen apps op een smartphone of tablet, maar het is meer dan snel genoeg dat het niet storend wordt.
Van de bugs die hier allemaal weinig last van gehad, tot vanavond, Netflix viel twee keer uit met een reboot van Android tot gevolg. Dan de update maar geinstalleerd en tot nu toe geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Duidelijk verhaal! Gisteravond inderdaad Netflix op "groen" . Kort daarvoor de melding dat er een update klaarstaat. Deze op basis van meldingen hier nog maar even in de wacht gezet. Maar als ik jouw goed begrijp toch maar installeren?
E
AndRo555 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 00:17:
[...]

SoC = System on a chip. Dus CPU, GPU, I/O, eventueel wifi, geheugencontroller etc allemaal op 1 chip om een compact en zuinig systeem the hebben (quasi alle functies op 1 chip)

Over VP9 en youtube 4k kunnen we kort zijn:
Na aida 64 op de TV gezet te hebben kan ik afleiden dat er een quadcore ARM cortex A9 in zit op 1.2GHz. En van Marvell komt. Als ik kijk op de Marvell site is de Armada 1500 4k Pro de enige die aan de eisen quadcore A9, Marvell en 4k voldoet. DIe heeft h.264 (HEVC) maar ontbreekt VP9 (wel VP8). Dus Youtube in 4k zal er niet komen zolang Youtube geen 4k h.264 (AVC) of h.265 (HEVC) aanbiedt.
Marvell heeft wel een variant met een nieuweere A53 CPU en VP9, maar die zit hier dus niet in.
De Android TV interface wordt in 1080p gerendered, btw.

Zelf vindt ik het niet erg een gemis. De smart TV 4k support zou op zich wel leuk zijn, maar binnen een paar jaar loopt heel het systeem al niet meer mee met de laatste zaken en zal je toch een externe media player nodig hebben of 4k chromecast nodig hebben om allerhande andere diensten en content af te kunnen spelen in HD. Dus dan boeit het allemaal niet meer zo. En een TV gaat hier een heel pak langer mee dan ik denk dat de smart functionaliteiten bijblijven. Dus het idee dat er later een 4k chromecast bij komt had ik van het begin al wel verwacht.

De software en snelheid is hier echt wel goed. Het gaat niet zo snel als browsen tussen apps op een smartphone of tablet, maar het is meer dan snel genoeg dat het niet storend wordt.
Van de bugs die hier allemaal weinig last van gehad, tot vanavond, Netflix viel twee keer uit met een reboot van Android tot gevolg. Dan de update maar geinstalleerd en tot nu toe geen problemen.
Pagina: 1 ... 4 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.