Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:25
Nog een poging: "+" toets opent "opties" , links bovenin scherm, hier naar de "apparaat informatie" deze bevestigen dmv de "ok" cursor en er is info wel/geen HDR, welke precies op moment van kijken beschikbaar is: DV, HDR, HLG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 16:55
dinandus schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:35:
Nog een poging: "+" toets opent "opties" , links bovenin scherm, hier naar de "apparaat informatie" deze bevestigen dmv de "ok" cursor en er is info wel/geen HDR, welke precies op moment van kijken beschikbaar is: DV, HDR, HLG.
In bijvoorbeeld de PLEX app werkt dit bij ook niet. Op het HDMI kanaal van de PS4pro wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Ik heb een 55PUS7272 en als ik HDR aanzet op PS4 wordt het beeld helemaal groen. Geen enkele instelling lost dit op.
Op Xbox one geen problemen een ieder ander HDR signaal ook niet. Meer Tweakers hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:00
Welke app gebruiken jullie om video's vanaf je NAS te kijken? Ze mankeren allemaal wat:

VLC: beeld hapert bij het laten zien van een ondertitel en geeft geen 5.1 geluid door aan m'n Sonos.
MX player: kan niet vanaf NAS/netwerk afspelen
Philips media player: de meeste bestanden kan hij niet afspelen.
DS video: gebruikt een van bovenstaande players.

Veel andere media players uit de play store lijken als twee druppels wat op VLC, en hebben ook dezelfde issues.

Afspelen vanaf de PC heeft weer het probleem dat het moeilijk is om HDR beelden te kijken en het beeld lijkt wat minder vloeiend/meer stutter dan bij het afspelen met een interne app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

Kodi... werkt prima hier.

[ Voor 59% gewijzigd door TFHfony op 12-05-2020 15:03 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@gabberjoost Plex natuurlijk, de server draait op de Mac en de films/series staan op mijn DS718+

Afgelopen weekend nog heerlijk genoten van een paar BluRay Remuxes (x265 / HDR / 10 bit) ~ 75 GB 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Greatsword op 12-05-2020 15:07 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzle
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 23:32
Kodi ook in mijn geval de beste optie gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:08
Gebruikt zelf Infuse Pro, maar dat staat dan wel op m'n Apple TV 4K.
Apps op m'n Philips OLED gebruik ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
gabberjoost schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:30:
Welke app gebruiken jullie om video's vanaf je NAS te kijken?
Plex natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:57
Ik gebruik ook Plex, werkt perfect en speelt bijna alles af. Paar films die wat haperen wat lijkt te liggen aan 7.1 TrueHD audio stream met een hele hoge bitrate 4K film. Maar alle HD en 4K met 5.1ac3 geluid is geen probleem en speelt goed en snel af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadowkid053
SirMemeAlot schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:04:
[...]

Ik gebruik ook Plex, werkt perfect en speelt bijna alles af. Paar films die wat haperen wat lijkt te liggen aan 7.1 TrueHD audio stream met een hele hoge bitrate 4K film. Maar alle HD en 4K met 5.1ac3 geluid is geen probleem en speelt goed en snel af.
Sinds ik de televisie op 5ghz heb aangsloten ipv bekabeld heb ik nauwelijks meer problemen met 7.1 True HD audio. Bekabeld is capped op 100mbps en via 5ghz haal ik 180mbps.

[ Voor 0% gewijzigd door shadowkid053 op 14-05-2020 17:27 . Reden: 180ghz aangepast naar 180mpbs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

[...]

Toevallig zo 1 gehad van het weekend, maar zonder haperen met een i7 6-Core. Bij afspeel informatie kon ik wel zien dat TrueHD 7.1 niet werd ondersteund, dus hiervoor werd wel transcoding of encoding toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Het lag bij mij niet aan de transcoding/encoding. Ik heb een Intel NUC Kit NUC8i3BEH die dit prima trok, de load was ong 40% het zat het meer in het fout dat ik continu pieken had 95mbit traffic tussen de NUC en Philips TV. Wat daarvan de oorzaak is, is niet bekend geworden maar de doorvoer snelheid van de TV is 100mbit, die zat dus continu tegen z'n max. Maar het kwam bij een enkele film voor, was geloof ik the gentlemen(releasegroup: Whiterhino).

@shadowkid053 Check, lees je bericht na het typen van bovenstaand. Nou dan is dat zoals het lijkt ook opgelost maar dan is het nogsteeds gek dat deze releases zoveel bandbreedte nodig hebben t.o.v. releases met lagere geluidspoor, want zoveel data mag het geluidsspoor niet zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door SirMemeAlot op 14-05-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:03
Maandenlang (nooit) geen enkele popup gehad van restbeelden, gisteravond een melding dat een nieuwe firmware automatisch zou worden geïnstalleerd en dat is dan vannacht gebeurd.

Vanmorgen de melding dat het gelukt was en na een 3 uurtjes netflixen ineens de mededeling dat restbeelden moeten worden verwijderd met alleen een grote OK knop. Erg storend en nogal ‘in your face’ zoals hierboven wordt gezegd.

Edit: en dan ook gelijk een uur... nav de berichten hierboven dacht ik dat het iets meer dan 10 minuten zou zijn, dus toen ik na een half uur de tv weer inschakelde kreeg ik de mededeling dat ik het proces had onderbroken.

[ Voor 21% gewijzigd door jeehaa op 15-05-2020 18:57 ]

                           

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

OrganicIron schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:21:
[...]

Dat heb ik ook veel gelezen, maar hier in huis beweerd iedereen geen pop-ups weggeklikt te hebben. De TV heeft gister ongeveer 1u aangestaan voor de melding kwam (over de gehele dag) Daarna was het gewoon pats-boem over en uit, ik heb hem de TV na 20mins weer aangezet maar kreeg de melding dat ik het proces daarmee onderbroken had (en ging de TV weer uit)

Ik ben blij dat Philips de levensduur wil bewaken, maar dit is wel erg in my face. :+

Het stemt me in ieder geval hoopvol dat jullie deze ervaring niet delen. Ik hou het in de gaten en hoop dat de melding niet op deze manier terug komt.
Toevallig vandaag ook voor het eerst op deze manier meegemaakt. Geen waarschuwing van te voren, maar in 1x de melding om restbeelden te verwijderen.

TV stond net een uurtje aan, daarvoor zo’n 8 uur in de nacht op stand-by.

Toen ik hem na 10 min weer aan zetten, kreeg ik ook de melding dat het onderbroken was en een uur kon duren, waar het normaliter slechts 10 min is.

Denk dat dit toch wel een software/firmware ding is. Hopelijk wordt het in de toekomst geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

dinandus schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:35:
In de netflix app is het helaas niet mogelijk om te checken hoeveel de bandbreedte van de desbetreffende stream is als je op die plus button indrukt? Is het, behalve via de pc, op een ander manier te checken wat de huidige bandbreedte van de desbetreffende stream is? Netflix schijnt de bitrate weer op het 'oude' niveau om te zetten van voor het hele corona gebeuren.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Greatsword schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:04:
@gabberjoost Plex natuurlijk, de server draait op de Mac en de films/series staan op mijn DS718+

Afgelopen weekend nog heerlijk genoten van een paar BluRay Remuxes (x265 / HDR / 10 bit) ~ 75 GB 8)7
en hoe zit het met het geluid? atmos / dts-hd / dd truehd en etc wordt doorgestuurd?

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Steelo schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:58:
[...]

In de netflix app is het helaas niet mogelijk om te checken hoeveel de bandbreedte van de desbetreffende stream is als je op die plus button indrukt? Is het, behalve via de pc, op een ander manier te checken wat de huidige bandbreedte van de desbetreffende stream is? Netflix schijnt de bitrate weer op het 'oude' niveau om te zetten van voor het hele corona gebeuren.
Niet bij mijn weten. Zelf kan ik het wel nakijken in mijn router. Misschien bij jou ook een optie?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

TFHfony schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:06:
[...]

Niet bij mijn weten. Zelf kan ik het wel nakijken in mijn router. Misschien bij jou ook een optie?
Ik heb een Amplifi HD router, maar in de app van die router is hetgene wat m'n 'tv' verbruikt naar mijn gevoel niet super accuraat.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:43
@Steelo Ik weet niet of je Kodi hebt draaien op je TV? Anders kunnen je in Kodi de Netflix addon installeren en dan via de video settings van Kodi bekijken wat de bitrate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:12
Greatsword schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:11:
[...]

Toevallig vandaag ook voor het eerst op deze manier meegemaakt. Geen waarschuwing van te voren, maar in 1x de melding om restbeelden te verwijderen.
@Greatsword Om je gerust te stellen, ik heb de melding niet meer gezien nadat ik de verplicht opschoonactie heb laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Sayko schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:17:
Ik heb een 55PUS7272 en als ik HDR aanzet op PS4 wordt het beeld helemaal groen. Geen enkele instelling lost dit op.
Op Xbox one geen problemen een ieder ander HDR signaal ook niet. Meer Tweakers hier last van?
Ik kan iig bevestigen dat HDR op de Disney+ app op de Xbox One prima werkt. Van de tv ook overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Plex werkt fantastisch op de tv icm. een Synologie NAS. Goede beeldkwaliteit en het beeld met dolby surround (AC3) loopt ook synchroon.
Ik ben vooral benieuwd hoe dat laatste nou precies werkt. Wanneer ik vanaf m'n pc of een interne medie player (bijv. Rakuten) een film met dolby surround afspeel, loopt het geluid achter. Echter met Plex niet. Heeft iemand daar een verklaring voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeehaa
OrganicIron schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:19:
[...]

@Greatsword Om je gerust te stellen, ik heb de melding niet meer gezien nadat ik de verplicht opschoonactie heb laten lopen.
Ik kwam erachter via Toengel dat je via 1-2-3-6-5-4 in een menu komt waar je kan zien hoevaak er een opschoonactie is geweest.

Nadat ik mijn verplichte uur het scherm op zwart heb gehad keek ik daar en zag ik dat de tv in de gehele levensduur nog maar 1 keer zo’n actie heeft gehad en dat was dus net nu. Dus voorheen is dit nooit gebeurd en dus zal het wel door die laatste firmware update zijn veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

jeehaa schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:43:
[...]

Ik kwam erachter via Toengel dat je via 1-2-3-6-5-4 in een menu komt waar je kan zien hoevaak er een opschoonactie is geweest.

Nadat ik mijn verplichte uur het scherm op zwart heb gehad keek ik daar en zag ik dat de tv in de gehele levensduur nog maar 1 keer zo’n actie heeft gehad en dat was dus net nu. Dus voorheen is dit nooit gebeurd en dus zal het wel door die laatste firmware update zijn veranderd.
Duits, maar duidelijke info:
https://toengel.net/phili...-richtig-umgegangen-wird/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

jeehaa schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:43:
[...]

Het service menu met 062596 + "OK kende ik al, maar bovenstaande nog niet.

Heb de 804 nu 3,5 maand met onderstaande cijfers, hoe zitten jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ftk9PB_QhVd7ZaB-XZ-q6E2YlE0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xl9LXki78YeG2uL4gLHtSfGp.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 19-05-2020 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Ik heb de OLED854 nu een maandje 4,5

Wat betekenen OFFRS en JB?

Waarom is mijn JB time bijna gelijk aan mijn branduren? is dat een harde 'clean-up' / restbeelden verwijderen etc?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YPi3afSLSCoksLNBq-8tFNCCx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2N0DInyzExPRce0o08nbEPQ1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Steelo op 19-05-2020 22:49 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik denk "offers", hoe vaak het aangeboden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

[...]

Gebruik je de Plex app van de tv of de app die op jouw nas/pc/media server geinstalleerd staat?
Omdat de philips tv geen earc ondersteunt kom ik erachter dat de plex app op de tv, ondanks dat truehd/atmos bij het bestand wordt weergegeven, geen truehd/atmos naar m'n soundbar doorstuurt. Of ik nou wel of geen hdmi passthrough aan heb staan, hij geeft op m'n soundbar dd 5.1+ aan.
En als ik een film met dts-hd ma afspeel geeft ie LPCM4 aan...

edit; Ik merk dat het op m'n pc wel werkt, dus het zal toch echt door die gebrek aan earc support komen dat het niet werkt.
Maar hoezo stuurt de netflix app wel atmos (via dd+) door naar me soundbar? Vanwege het feit dat het met de dd+ spoor wordt meegestuurd?

[ Voor 17% gewijzigd door Steelo op 19-05-2020 23:19 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:40
Sinds gisteren zijn we in het bezit van The One (50 inch). Voorheen hadden we een 9 jaar oude Philips tv van 42 inch. Wat ons vooral opvalt is dat het Ambilight (de reden om weer een Philips te nemen) een heel stuk feller is dan in het oude model. Het oude model had alleen links rechts, het nieuwe ook nog boven en is groter, dus meer rand om ledjes in te doen.
Jammer vind ik dat er heel veel instellingen zijn om het Ambilight aan te passen, maar niet om het te dimmen. Of heeft iemand nog een tip?

EDIT: gevonden! Via alle instellingen kun je de helderheid nog instellen. Door direct naar Ambilightmenu te gaan gaat dat niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Patrick_6369 op 20-05-2020 11:39 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Steelo schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:09:
[...]

Gebruik je de Plex app van de tv of de app die op jouw nas/pc/media server geinstalleerd staat?
Omdat de philips tv geen earc ondersteunt kom ik erachter dat de plex app op de tv, ondanks dat truehd/atmos bij het bestand wordt weergegeven, geen truehd/atmos naar m'n soundbar doorstuurt. Of ik nou wel of geen hdmi passthrough aan heb staan, hij geeft op m'n soundbar dd 5.1+ aan.
En als ik een film met dts-hd ma afspeel geeft ie LPCM4 aan...

edit; Ik merk dat het op m'n pc wel werkt, dus het zal toch echt door die gebrek aan earc support komen dat het niet werkt.
Maar hoezo stuurt de netflix app wel atmos (via dd+) door naar me soundbar? Vanwege het feit dat het met de dd+ spoor wordt meegestuurd?
Ik gebruik de Plex app op de tv. Ik heb daar ingesteld bij 'passthrough' dat hij AC3 via optical mag doorgeven. DTS staat uitgevinkt (dat ondersteunt Sonos niet).
Wanneer ik een DTS bestand afspeel, krijgt de Sonos stereo binnen.
Wanneer ik een AC3 bestand afspeel, krijgt de Sonos Dolby Digital 5.1 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:56
Nog meer PUS7304 bezitters met een VA paneel die tips hebben voor de fletse HDR weergave?

Heb al een update gedraaid naar de 0.61 NVM versie maar helaas. HDR weergave leek even juist te werken via de HDMI waar mijn PS4 op aangesloten alleen was dit opeens weer verdwenen toen ik alle instellingen weer had aangepast en van bron was gewisseld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:03
Yo_flow schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:18:
Nog meer PUS7304 bezitters met een VA paneel die tips hebben voor de fletse HDR weergave?

Heb al een update gedraaid naar de 0.61 NVM versie maar helaas. HDR weergave leek even juist te werken via de HDMI waar mijn PS4 op aangesloten alleen was dit opeens weer verdwenen toen ik alle instellingen weer had aangepast en van bron was gewisseld...
Dit toestel/paneel heeft een dermate lage contrast ratio dat hdr "niet werkt". Okay, je kan een hdr signaal weergeven maar daar houdt het mee op.

Als je hdr uit kan zetten en daarmee de fletsheid kan oplossen zou ik dat gewoon doen :) Het beeld zal er toch niet merkbaar door veranderen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 06:33

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb eindelijk de kogel door de kerk!

Gisteren een Philips 65OLED934 besteld voor 2399 waar nog 300 euro vanaf gaat, dus 2099 voor deze TV lijkt me erg mooie prijs!

Wat hij wel mist is HDMI 2.1, maar ik heb geen idee of ik dat ga merken.

Ik wilde vooral een TV met goed geluid erbij zodat ik geen aparte installatie erbij hoefde. Het zal niet zo top zijn als een surround sound set, maar meer dan standaard iig :)

Vraagje mbt ambilight: We gaan de muur erachter een kleur geven (grijs/groenig wss). Ik las dat je ambilight erop kunt aanpassen, iemand ervaring mee? Werkt dat goed?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Yo_flow schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:18:

De picture style in HDR modus verschilt van die van de SDR modus, en kan je afaik alleen instellen als ie in HDR modus staat. Wellicht dat je daar nog mee kan spelen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
Chiron schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:52:
[...]

De picture style in HDR modus verschilt van die van de SDR modus, en kan je afaik alleen instellen als ie in HDR modus staat. Wellicht dat je daar nog mee kan spelen.
De update nogmaals gedraaid, wederom is de HDR weergave stukken beter dan daarvoor qua contrast en kleur maar ik ben erg benieuwd of het blijft zoals het nu ingesteld is.

Ik heb ook enkel HDR weergave (HDR films instelling) bij bepaalde Netflix of Disney+ films of op de PS4. De rest is gewoon ingesteld op SDR weergave.

Ik heb nu wel 2x alle beeldinstellingen opnieuw moeten invoeren voor alle bronnen na het draaien van de twee NVM updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Steelo schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:42:
Ik heb de OLED854 nu een maandje 4,5

Wat betekenen OFFRS en JB?

Waarom is mijn JB time bijna gelijk aan mijn branduren? is dat een harde 'clean-up' / restbeelden verwijderen etc?

[Afbeelding]
Zoals ik het begrijp is er dus nooit een clean up geweest; de JB count is 0. Als je die via het menu start, dan wordt dit getal 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ik wil vaak ook gewoon radio luisteren in de woonkamer.

Is het mogelijk om de soundbar van bijv 65OLED934 te gebruiken om alleen audio te laten afspelen?

Momenteel doe ik dat bijv met m'n speaker in de woonkamer met Chromecast ingebouwd middels een voicecommand vanaf m'n telefoon / Google Home "luister naar kink op <speakernaam>"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
Yo_flow schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:28:
[...]

De update nogmaals gedraaid, wederom is de HDR weergave stukken beter dan daarvoor qua contrast en kleur maar ik ben erg benieuwd of het blijft zoals het nu ingesteld is.

Ik heb ook enkel HDR weergave (HDR films instelling) bij bepaalde Netflix of Disney+ films of op de PS4. De rest is gewoon ingesteld op SDR weergave.

Ik heb nu wel 2x alle beeldinstellingen opnieuw moeten invoeren voor alle bronnen na het draaien van de twee NVM updates.
Ok, het rare is dus dat ik de NVM update nu 2x heb uitgevoerd. Elke keer alles opnieuw ingesteld, mijn PS4 gaf dan echt veel betere HDR weergave vergeleken met daarvoor. Nu hebben mijn PS4 en tv op standby gestaan vannacht. Net weer opgestart en wederom veel slechtere HDR weergave... Wat is dit voor iets raars joh met die tv |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Switcht ie stiekem naar een andere picture style nadat ie is uitgezet? Wel vreemd, want het paneel kan het dus wel

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:40
Boy schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:50:
Vraagje mbt ambilight: We gaan de muur erachter een kleur geven (grijs/groenig wss). Ik las dat je ambilight erop kunt aanpassen, iemand ervaring mee? Werkt dat goed?
In onze oude woning stond onze oude TV (2011) voor een petrol-kleurige muur. We hebben de Ambilight-instellingen conform aangepast en ik het nooit het idee gehad dat de Ambilight onnatuurlijk was. Dus dat werkt heel goed wat mij betreft!

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Boy schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:50:
Wij hebben een donkerblauwe muur waar de TV voor staat - even instellen en werkt verder perfect.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gistermiddag ook de melding van het verwijderen van de testbeelden.
Aangezet via de meldingen en vanmorgen was deze nog niet klaar.
Daarop het handmatig geactiveerd via het menu en Een uurtje later was het klaar. Onhandig vooral

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 17:22
Patrick_6369 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:46:
[...]

In onze oude woning stond onze oude TV (2011) voor een petrol-kleurige muur. We hebben de Ambilight-instellingen conform aangepast en ik het nooit het idee gehad dat de Ambilight onnatuurlijk was. Dus dat werkt heel goed wat mij betreft!
wij hebben het zelfs niet aangepast met dezelfde muur en dat is eigenlijk ook echt niet zo slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik Google verkeerd, ik vind het niet in de handleiding en op tv zelf of het kan misschien toch echt niet. Wat ik probeer is namelijk het verwijderen van enkele 'Bronnen' uit die lijst. Daar zie ik onder andere Play Films staan en NOS, beide dingen die ik echt nooit gebruik en vooral die NOS irriteert me eigenlijk mateloos. Ben ook benieuwd waar dat vandaan komt, want heb nog nooit wat met NOS gedaan of de app geïnstalleerd ofzo.

Het betreft een Philips 55OLED803... Iemand een idee?

De volledige bronnenlijst is (hier):
- Favoriet
- Satelliet bekijken
- TV kijken
- Google Play Films
- NOS
- USB
- Netwerk
- Opnames
- HDMI 1
- HDMI 2
- HDMI 3
- HDMI 4
- YBbPr

EDIT: Hmm nog een keer in dit topic gezocht, zuur:
R4gnax schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:59:
Noch volgorde veranderen, noch bronnen verbergen is op de Philips Android TV interface mogelijk.
EDIT II: Omdat we nu toch bezig zijn... Iemand die zijn televisie kan in- en / of uitschakelen via een stemcommando en Google Assistent. Via m'n Nest Mini's kan ik het volume wel aanpassen, maar that's it.
"Ik kon je televisie niet uitschakelen. Raadpleeg de handleiding of de fabrikant van je tv om te kijken of dit wordt ondersteunt."

[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 23-05-2020 01:04 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veen906
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:48
CLB schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:04:
Ik Google verkeerd, ik vind het niet in de handleiding en op tv zelf of het kan misschien toch echt niet. Wat ik probeer is namelijk het verwijderen van enkele 'Bronnen' uit die lijst. Daar zie ik onder andere Play Films staan en NOS, beide dingen die ik echt nooit gebruik en vooral die NOS irriteert me eigenlijk mateloos. Ben ook benieuwd waar dat vandaan komt, want heb nog nooit wat met NOS gedaan of de app geïnstalleerd ofzo.

Het betreft een Philips 55OLED803... Iemand een idee?

De volledige bronnenlijst is (hier):
- Favoriet
- Satelliet bekijken
- TV kijken
- Google Play Films
- NOS
- USB
- Netwerk
- Opnames
- HDMI 1
- HDMI 2
- HDMI 3
- HDMI 4
- YBbPr

EDIT: Hmm nog een keer in dit topic gezocht, zuur:

[...]

EDIT II: Omdat we nu toch bezig zijn... Iemand die zijn televisie kan in- en / of uitschakelen via een stemcommando en Google Assistent. Via m'n Nest Mini's kan ik het volume wel aanpassen, maar that's it.
"Ik kon je televisie niet uitschakelen. Raadpleeg de handleiding of de fabrikant van je tv om te kijken of dit wordt ondersteunt."
Ik heb de 804, maar bronnen verbergen of sortering aanpassen is me ook nog niet gelukt. Enige wat me is gelukt om met een beperkt profiel de apps te verbergen (NOS, Play, ...) via Android instellingen, beveiliging en beperkingen, beperkt profiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:04:
Omdat we nu toch bezig zijn... Iemand die zijn televisie kan in- en / of uitschakelen via een stemcommando en Google Assistent. Via m'n Nest Mini's kan ik het volume wel aanpassen, maar that's it.
Met een harmony hub ertussen kan dat prima (nu aanbieding 39 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

dragon2 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:55:
Thanks, maar weer een device aanschaffen, is wel wat te gek toch?
Kan het echt niet met een Nest Mini, dit omdat volume prima werkt...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

dragon2 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:55:
[...]

of een apple tv box, maar best wel jammer dat het met een google home ondersteunende device niet werkt,

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
CLB schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:32:
[...]
Thanks, maar weer een device aanschaffen, is wel wat te gek toch?
Kan het echt niet met een Nest Mini, dit omdat volume prima werkt...
Heb hier een Philips 804 maar deze zet ik gewoon aan en uit met een Google Hub. Vaag dat het met een 803/Mini combo niet lukt.

Vraag meestal of de nVidia Shield wordt aan gezet (deze zet dan ook meteen de tv en receiver aan) maar "los" lukt het in ieder geval ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Brad Pitt schreef op zondag 24 mei 2020 @ 07:20:
[...]

Heb hier een Philips 804 maar deze zet ik gewoon aan en uit met een Google Hub. Vaag dat het met een 803/Mini combo niet lukt.

Vraag meestal of de nVidia Shield wordt aan gezet (deze zet dan ook meteen de tv en receiver aan) maar "los" lukt het in ieder geval ook.
Mijn ervaring met de 803 is dat aan/uit zetten wel gaat via Wi-Fi, maar niet als hij bedraad is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Met specifiek een Google Nest Mini, of gebruik je daarvoor een ander apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
TFHfony schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:18:
[...]
Mijn ervaring met de 803 is dat aan/uit zetten wel gaat via Wi-Fi, maar niet als hij bedraad is aangesloten.
De tv is hier wired aangesloten (ja ik weet, heeft brakke 100Mbit aansluiting :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Brad Pitt schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:27:
[...]

De tv is hier wired aangesloten (ja ik weet, heeft brakke 100Mbit aansluiting :) ).
Same here... :) Zit serieus te overwegen hem via 5Ghz te gaan verbinden. Geheel tegen mijn principes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

TFHfony schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:32:
[...]

Same here... :) Zit serieus te overwegen hem via 5Ghz te gaan verbinden. Geheel tegen mijn principes in.
De Philips tv's hebben maar 100mbit? Wow...

Hoezo tegen je principe eigenlijk? Ik ga die van mij straks ook gewoon via wifi doen, geen zin om een kabel te gaan trekken. De plek waar het naartoe moet is gewoon niet handig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Boy schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:38:
[...]
Dit hebben vrijwel de meeste tv's dus zo'n wonder is dit niet :)
Hoezo tegen je principe eigenlijk? Ik ga die van mij straks ook gewoon via wifi doen, geen zin om een kabel te gaan trekken. De plek waar het naartoe moet is gewoon niet handig
Ik gok omdat bekabeld per definitie stabieler is.

[ Voor 35% gewijzigd door Brad Pitt op 24-05-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm goed om te weten, wilde juist net een kabeltje gaan trekken één dezer dagen...
Heb nog een uurtje geGoogled, maar is een specifieke combi, dan de televisie maar uit met de afstandsbediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Boy schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:38:
[...]

Volgens mij hebben ze vanaf de 804 modellen wel 1Gb/s, maar inderdaad... De 803 heeft slechts 100Mb/s..
Ik heb bij de bouw van dit huis overal cat5e laten aanleggen, dus ook daar waar de tv, AVR, PS4pro, etc staat is dus gewoon Gbit LAN beschikbaar. Dat werkt in principe altijd beter dan elke WiFi verbinding dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

TFHfony schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:45:
[...]

Volgens mij hebben ze vanaf de 804 modellen wel 1Gb/s, maar inderdaad... De 803 heeft slechts 100Mb/s..
Ik heb bij de bouw van dit huis overal cat5e laten aanleggen, dus ook daar waar de tv, AVR, PS4pro, etc staat is dus gewoon Gbit LAN beschikbaar. Dat werkt in principe altijd beter dan elke WiFi verbinding dan ook.
Nope, ook de 804 heeft geen gigabit aansluting.
Daarnaast heb ik de 854 (behalve de standaard precies dezelfde specs) draadloos aangesloten, maar kan mijn nest hub de tv niet uitzetten.... @Brad Pitt

Ik denk doordat de nvidia shield en de tv via cec communiceren je de tv indirect via de nvidia shield uit- en aanzet, ook al geef je een 'losse' commando?

[ Voor 12% gewijzigd door Steelo op 24-05-2020 18:17 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heb hier op de 804 in ieder geval nog geen problemen gehad qua snelheid.

x265 HDR 10bit van ±75GB spelen zonder haperingen of buffer met de Plex App af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Steelo schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:14:
[...]

Nope, ook de 804 heeft geen gigabit aansluting.
Daarnaast heb ik de 854 (behalve de standaard precies dezelfde specs) draadloos aangesloten, maar kan mijn nest hub de tv niet uitzetten.... @Brad Pitt

Ik denk doordat de nvidia shield en de tv via cec communiceren je de tv indirect via de nvidia shield uit- en aanzet, ook al geef je een 'losse' commando?
Ik deed eergisteren voor de grap 'zet tv uit' via m'n telefoon (Google Assistant) en de TV ging uit. De Chromecast zet m'n TV uit blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Steelo schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:14:
[...]
Geen idee, kan zeggen Shield aan, dan gaan de nVidia en de tv aan of OLED aan, dan gaat alleen de tv aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
Greatsword schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:24:
Heb hier op de 804 in ieder geval nog geen problemen gehad qua snelheid.

x265 HDR 10bit van ±75GB spelen zonder haperingen of buffer met de Plex App af.
Het probleem zit hem vaak in de audio en subtitles, niet eens zozeer in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Boy schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:30:
[...]

Ik deed eergisteren voor de grap 'zet tv uit' via m'n telefoon (Google Assistant) en de TV ging uit. De Chromecast zet m'n TV uit blijkbaar
Ik krijg dus de melding dat het niet kan en dat ik de handleiding van de tv of de fabrikant moet raadplegen of het wordt ondersteund? Dit heb ik zowel met de oled854 als met m'n vorige tv, sony xd8305.

En ik heb overigens de optie tv aanzetten via chromecast aangezet, (die stond uit) maar helaas geen verandering. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIm_Drn1Qj0e-84vxqmlL0vAiqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HuN2eu1Gjf0IdCEADlSqIINz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb trouwens de nieuwste (beta) versie van chromecast op m'n oled854 draaien.

Maar anyway, ik heb de harmony hub al besteld, dus daarmee zou het wel moeten lukken.

[ Voor 8% gewijzigd door Steelo op 25-05-2020 22:11 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik dacht dat je TV dan ook via WiFi aangesloten moest zijn. Ga ik hier ook nog maar eens proberen - van oudsher bekabeld aangesloten maar het 5GHZ punt hangt op 80cm afstand - dat moet lukken denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Ik heb hem via m'n 5ghz wifi aangesloten maar dat maakt geen verschil uit want zowel m'n nest hub als google home ziet hem wel gewoon...
Maar goed, m'n hypermoderne sony soundbar (met ingebouwde chromecast) wilt ook niet uit, kan wel het geluid muten enzo...
Jammer dat de google home + assistant niet altijd zo lekker werkt...

[ Voor 41% gewijzigd door Steelo op 25-05-2020 22:29 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm vind het echt heel vreemd, beide Google, werkzaam via de Assistent, nja dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Weet iemand iets over Earc ondersteuning bij de 854?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

CLB schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:48:
Hmm vind het echt heel vreemd, beide Google, werkzaam via de Assistent, nja dan niet.
Kan jij het via de home app uitzetten? Ik kan nl. alleen de volume aanpassen of op de optie 'scherm casten' klikken.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Laatst online: 19:37
Ik heb de 65OLED934 op 't oog, maar volgens medewerker van BCC is het geluid van de Sony AG8 beter.
Daarnaast gaf hij aan dat Philips TVs niet stabiel zijn en veel software problemen hebben.

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

inTIMidate schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:46:
Ik heb de 65OLED934 op 't oog, maar volgens medewerker van BCC is het geluid van de Sony AG8 beter.
Daarnaast gaf hij aan dat Philips TVs niet stabiel zijn en veel software problemen hebben.

Wat is jullie ervaring?
Het geluid kan ik niet over oordelen, maar ik heb eigenlijk zelden tot nooit problemen met mijn 65OLED803. In het afgelopen jaar misschien 2 x Android opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Steelo schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 02:23:
Kan jij het via de home app uitzetten?
Ik kan nl. alleen de volume aanpassen of op de optie 'scherm casten' klikken.
Nee ;)
Ik was degene die hier Philips / televisies / Google Home / stemcommando weer aanslingerde, vanwege problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

thekvnz schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:43:
Niet aanwezig, en bij mijn weten heeft TP Vision ook niet intentie om dat alsnog beschikbaar te make via firmware. Uiteraard kan ie lossy atmos via dolby digital plus doorgeven, maar lossless audioformaten gaat hem niet worden.
inTIMidate schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:46:

Wat is jullie ervaring?
Dit is waarschijnlijk weer een gevalletje van winkelmedewerker die niet weet waar hij het over heeft. Bij de AG8 komt het geluid uit het scherm en dat maakt dat het geluid beter is dan bij een gemiddelde televisie waarbij de speakers doorgaans aan achterkant zijn gemonteerd in het frame. Maar op dat vlak is de 934 nou net geen gemiddelde televisie. Die heeft namelijk zo'n 'soundbar' als voet. Naar verluidt is het geluid daardoor erg goed, ik gok beduidend beter dan van de AG8. Ik heb het geluid van de 903 wel eens gehoord en dat was al indrukwekkend; de 934 zou als 'opvolger' nog beter zijn. Sowieso zal de 934 een betere laagweergave hebben dan de Sony.

Ja dat verhaal van Philips-tv's die niet stabiel zouden zijn en software-issues hebben, is een riedeltje dat ik ook vaker heb gehoord in winkels. Iets te vaak bijna, waardoor ik dat al bij voorbaat met een korreltje zout nam. Ik heb daar persoonlijk weinig tot niets van gemerkt bij mijn 854 en een vriend met zijn 803 idem dito.

Ik denk dat ik wel kan stellen dat LG-tv's bijvoorbeeld net wat beter/stabieler aanvoelen, maar dan gaat het vooral over zaken als verfijning. Betere mediaspeler (Philips-mediaspeler is drama voor x265-content), betere layout van instellingsmenu's (waarom moet dat bij Philips allemaal zo beeldvullend), bij opstarten springt niet voor paar seconden eerst het tv-geluid aan als je een soundbar/receiver hebt aangesloten, vlottere gebruikerservaring, etc. Hierdoor zou ik een LG makkelijker adviseren voor een niet-technisch familielid, maar voor een gemiddelde Tweaker kan ik een Philips echt wel aanraden.

Denk dat je bij Sony op een vergelijkbare manier wel het gevoel zal hebben dat het kwalitatief net wat beter in elkaar zit, maar in mijn ervaring is er eigenlijk niets substantieels om dat 'gevoel' ook echt hard te kunnen maken. Sony-tv's staan o.m. bekend om hun uitstekende motion en geluid dat uit scherm komt. Die motion is bij Philips een stuk minder verfijnd imo. Maar goed, daar staan weer voordelen van Philips tegenover (Ambilight, niet die low latency Dolby Vision die Sony volgens mij ook in de AG8 heeft geïntegreerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
Ik heb zelf nu een Sony KDL-50W809C en die reboot soms ook wel eens spontaan, dat zal meer een Android issue zijn dan specifiek Philips.

Ik twijfel nu tussen de 65 inch AG8 en de 934, ik ben nu Android TV gewend, AG8 is wel aantrekkelijker is prijs. Maar bij Philips krijg je nog een cashback... heel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

inTIMidate schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:31:
Ik heb zelf nu een Sony KDL-50W809C en die reboot soms ook wel eens spontaan, dat zal meer een Android issue zijn dan specifiek Philips.

Ik twijfel nu tussen de 65 inch AG8 en de 934, ik ben nu Android TV gewend, AG8 is wel aantrekkelijker is prijs. Maar bij Philips krijg je nog een cashback... heel lastig.
de 934 krijg je bij Kamera-express voor 2299 - 300 => 1999.
Ik heb 'm zelf via PlatteTV besteld voor 2399 (2099 uiteindelijk dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

inTIMidate schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:31:

Ik heb de 854 nu al een maandje of 5 en hij is nog nooit plotseling uit zichzelf gaan rebooten dan wel nooit vastgelopen.

Ltrz,....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Hier idem. Sinds begin dit jaar een 854, zeker met de lock down heeft de tv 2 maanden echt uuuuuuren per dag gespeeld. Niet 1 keer vastgelopen. Vorige week voor de eerste keer restbeelden die de tv per se wou verwijderen waardoor een uur geen tv, maar das nu al 4 dagen geleden en was ook de allereerste keer.

Al Philips tv’s gehad met problemen, maar de 854 doet het gezien de vele speeluren op een dag heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony92
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-10-2022
stevenleemans schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 00:01:
Hier idem. Sinds begin dit jaar een 854, zeker met de lock down heeft de tv 2 maanden echt uuuuuuren per dag gespeeld. Niet 1 keer vastgelopen. Vorige week voor de eerste keer restbeelden die de tv per se wou verwijderen waardoor een uur geen tv, maar das nu al 4 dagen geleden en was ook de allereerste keer.

Al Philips tv’s gehad met problemen, maar de 854 doet het gezien de vele speeluren op een dag heel goed.
Ik sta op het punt om deze te bestellen boven de LG C9. Ben je tevreden van deze televisie? Tot nu toe geen burn in? Werkt het allemaal een beetje soepel?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

tony92 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 01:00:
[...]

Ik sta op het punt om deze te bestellen boven de LG C9. Ben je tevreden van deze televisie? Tot nu toe geen burn in? Werkt het allemaal een beetje soepel?

Alvast bedankt!
Pakweg half jaar de 854 in gebruik nu, behoorlijk stabiel allemaal. Enige vastlopers die ik kan herinneren zijn apps en niet de televisie of het OS an sich. Gebeurt maar heel af en toe en dat heb je altijd wel eens, ff stroom eraf en erop en klaar. Burn in niks van gemerkt nog. Sowieso is dat normaal gesproken geen echt issue, zeker met draaien van de (soms iets te agressief forcerende) refresh cycles.

Enige waar ik niet echt tevreden over ben zijn de menu's en interface (onlogisch in elkaar en teveel beeldvullend), motion (viel me toch tegen, al wen je eraan en meeste mensen schijnen beeldinterpolatie toch uit te zetten) en de ingebouwde mediaspeler (gebruik een externe of download kodi op de tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
tony92 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 01:00:
[...]

Alvast bedankt!
Ik heb getwijfeld tussen deze en de LG C9. Vermits ik toen (en ik neem aan dat dit nog steeds zo is) de tv enkele honderden euro goedkoper kon kopen én er ambilight en 5j garantie op was heb ik voor de Philips gekozen. Nu een klein half jaar in bezit, en ik ben tot nu toe zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Laatst online: 13:58

Xaphod

Inara profiel

thekvnz schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:43:
De 854 heeft gewoon arc. Dat werkt bij mij prima met mijn onkyo HT5915 setje.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMeurs
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-09 12:29
Hi, sinds januari ben ik in het bezit van een 50PUS8804. Vanaf het begin stoor ik mij aan een wit vlak in het midden wat te zien is wanneer het scherm ‘zwart’ is. Nu heb ik deze week via de garantie een monteur laten komen en die gaf aan dat er niks mis is met het scherm en dat het weerkaatsing van licht zou zijn. Bij deze led schermen zou de backlight van onderaf komen dus deze witte vlekken in het midden zouden geen backlight bleeding kunnen zijn.

Nu heb ik zojuist nieuwe fotos gemaakt waarbij het in mijn woonkamer helemaal donker is. Ik ben er nu zelf echt wel van overtuigd dat het geen weerkaatsing is van licht. Wat denken jullie dat het kan zijn?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QIO4kqdkTSI7lFXf2RateWaq01c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yLMnn42YZFdU01l0E3z5KuN4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4R3RkABfjrZn76yxfwULa2boi4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kAgHtKCBLSEcoP6fra9yLgxg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdSt2pt0nJGEkyembcKsIBwbQs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a68Fz5LJAbIkehA3VkuDfOJj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door DennisMeurs op 30-05-2020 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Geen idee exact, maar lijkt me duidelijk dat het geen reflectie is inderdaad. Toevallig rond de plek van de VESA mount? Misschien teveel druk van achteren met de wall mount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
Wat zijn de ervaring met netwerk snelheid en afspelen van 4K content over het netwerk, gaat dat een beetje goed? Mijn huidige Sony met Android TV 7.0 heeft in Kodi al moeite om HD content af te spelen. Af en toe bufferen. Nu denk ik dat het de TV zelf is die er moeite mee heeft.

Werkt 4K afspelen bij de 934 of een vergelijkbaar model vlekkeloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@inTIMidate werkt hier zonder problemen, van het weekend nog Planet Earth 2 gekeken via Plex in 4K en HDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

inTIMidate schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:36:
Wat zijn de ervaring met netwerk snelheid en afspelen van 4K content over het netwerk, gaat dat een beetje goed? Mijn huidige Sony met Android TV 7.0 heeft in Kodi al moeite om HD content af te spelen. Af en toe bufferen. Nu denk ik dat het de TV zelf is die er moeite mee heeft.

Werkt 4K afspelen bij de 934 of een vergelijkbaar model vlekkeloos?
Op mijn 65OLED803 nooit problemen met HD via Kofi. Bij 4K BR's, moet ik vaak even de boel remuxen met alleen een AC5.1 track en dan gaat het eigenlijk ook altijd wel goed.
Ik heb de boel nu met een netwerk kabel aangesloten wat volgens mij de bottleneck is. Misschien moet ik het ook eens over de 5Ghz proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Wat @Greatsword zegt, voorkomen dat er een True HD 7.1 geluidspoor of hoger bij zit, dit kan nog wel eens zorgen dat het gaat stotteren, maar 4K met AC5.1 werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:26
Nou, vanavond was mn tv (55PUS7334) ineens corrupt. Youtube en google music icoontjes waren veranderd in 'system' iconen en bijna niks werkte meer (disney+ niet, ziggogo toevallig wel, netflix niet, gewone tv wel).

Stroom eraf, rebooten, geen nut. De laatste sw update stond er al op dus kon ik niet nog een keer installeren.

Enige oplossing was/leek dus een factory reset helaas. Die is nu net klaar en gelukkig werkt het nu weer, nu alleen weer opnieuw instellen :/

Iemand ook iets dergelijks meegemaakt of ENIG idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Voor wie geïnteresseerd is in de Philips 75PUS7354, eindelijk nu mijn gebruikersreview:
productreview: Philips 75PUS7354 Zilver review door Fireshade

Edit: URL gecorrigeerd.
@Priyantha Bleeker : bedankt! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Fireshade op 03-06-2020 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Fireshade schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:30:
Voor wie geïnteresseerd is in de Philips 75PUS7354, eindelijk nu mijn gebruikersreview:
Zal de URL moeten zijn denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Fireshade schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:30:

Edit: URL gecorrigeerd.
@Priyantha Bleeker : bedankt! :)
mooie review!
Je hebt me zelfs aan het twijfelen gebracht of ik wel voor de 65OLED934 had moeten gaan tov deze :p

Maar 65" heb ik al best voor moeten praten hier om het doorheen te krijgen, 75" wordt dan maar een volgende keer over een jaar of 10 of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
Vraagje aan eigenaren van de 934, hoe bevalt de soundbar? Ook goed te gebruiken met Spotify of andere audio bronnen via bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste kenners
Nieuw hier.
Nieuwe 65oled903 van philips gekocht.

Beeld is muv ned 1/2/3 niet goed. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar wazig/lage resolutie/onscherp zijn goede termen. Met name bij beelden veraf, maar ook standaard gezichten op rtl4 bv en ook erg bij voetbal: wazigheid troef. Voetbal is een wolkje. Spelers zijn wazig. Ziggomonteur verliet met 50€ het pand en is ‘ tevreden ‘. Ik niet. Probleem blijft. Philips helpt me ook niet verder en speelt de bal weer naar ziggo.

Ik gebruikte hiervoor een oudere 55’ niet oled philipstv , gewoon goed beeld. Ik gebruik dezelfde ci+. Kabels vervangen. Signaal prima. Toch problemen. Alle instellingen op tv geprobeerd...

Nu overweeg ik tv terug te sturen en in te ruilen voor een andere 65oled903. Want design en geluid prima.

Tenzij Jullie het probleem herkennen. Kunnen jullie me helpen? Radeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:51
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:48:
Beste kenners
Nieuw hier.
Nieuwe 65oled903 van philips gekocht.

Beeld is muv ned 1/2/3 niet goed. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar wazig/lage resolutie/onscherp zijn goede termen. Met name bij beelden veraf, maar ook standaard gezichten op rtl4 bv en ook erg bij voetbal: wazigheid troef. Voetbal is een wolkje. Spelers zijn wazig. Ziggomonteur verliet met 50€ het pand en is ‘ tevreden ‘. Ik niet. Probleem blijft. Philips helpt me ook niet verder en speelt de bal weer naar ziggo.

Ik gebruikte hiervoor een oudere 55’ niet oled philipstv , gewoon goed beeld. Ik gebruik dezelfde ci+. Kabels vervangen. Signaal prima. Toch problemen. Alle instellingen op tv geprobeerd...

Nu overweeg ik tv terug te sturen en in te ruilen voor een andere 65oled903. Want design en geluid prima.

Tenzij Jullie het probleem herkennen. Kunnen jullie me helpen? Radeloos.
Je beeld is niet goed, maar is dit niet goed via de tv ontvanger/cam module enkel, of ook via andere functies? Lijkt erop dat je problemen niet de tv is, maar eerder zitten in de buurt van je kabelontvanger of aansluiting. Je benoemd nu enkel kanalen die via de coax te checken zijn.

Al eens getest om bv een filmpje op youtube te kijken vanuit de smart opties op je tv? Ziet het android menu er wel in orde uit? Netflix en/of content vanaf andere modules via de hdmi al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youtube prima
Menu beeld prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Tevens zeggen foto's in deze meer dan 1000 woorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1sX9DfVFKhB8P4f0T95zoRfaAo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FttSpBxK1wUJlEIDCjpcovf1.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B9paWBWfKKXz0wgg8CbGroM2Iyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8r8yUCzMHwzZKc5lrMjPeBb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTtqOgm14adBYwMM7XNMJtytVLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BRffu3CusNExonxtHF3NGgU0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat zijn wel erge close-ups natuurlijk.. hoe ziet dat er van een afstandje uit? Wat is de bron hiervan?
Als dat een 480p-source is ofzo, dan is het wel redelijk te begrijpen. Zoals sjekneck zegt, tv lijkt gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dit ziet er uit als een resolutie dingetje inderdaad.

Pagina: 1 ... 34 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.