Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ziggo sport hd.
Is resolutie in te stellen? Of is er iets in de tv niet goed aan hardware?
Zoals gezegd kan tv wel normale zeer scherpe beelden geven bij YouTube en ned 1/2/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uk8RCHqwqnI4Mc1JDkYftTY0VL4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y2xACEC6kYJOpJ2ZrdK5U8MS.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op afstand lijkt het nog wat, maar dit is niet de bedoeling van zo een dure oled me dunkt...

Trouwens ook ondertiteling en logo s vaak wazig. Alsof tv m scherp probeert te stellen maar hem het niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:19:
Of is er iets in de tv niet goed aan hardware?
Dat kunnen wij, zo online, natuurlijk nooit met 100% zekerheid zeggen
Zoals gezegd kan tv wel normale zeer scherpe beelden geven bij YouTube en ned 1/2/3
Dan is de conclusie toch dat de televisie gewoon goed werkt?
Alleen in combinatie met je andere apparatuur / verschillende kanalen gaat het daar dus mis...

Vergis je niet dat je van 55" naar 65" bent gegaan met dezelfde kijkafstand en dezelfde resolutie?
Dat betekent dus dat de diagonaal van je scherm zo'n 25 centimeter groter is, terwijl je niet meer pixels aanstuurt, pixels dus nog groter zijn en het geheel dan ook wat onscherper kan worden natuurlijk :)

Tevens zegt een prijs van een toestel natuurlijk nooit of je je wel of niet moet storen aan iets. Dat 'Ziggo Sport HD', in wat voor resolutie wordt dat exact uitgestuurd, HD zegt ook maar weinig tot niks tegenwoordig namelijk.

Betekent natuurlijk allemaal niet dat je je hier niet aan moet storen, dat zeg ik niet, maar ik heb een klein beetje het gevoel dat je verwacht had, dat alles er piekfijn uit zou zien op de tv. Dat is / kan alleen met 4K-content.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Herhalingen op Ziggo Sport hebben lang niet altijd goede resoluties (sterker nog, zijn soms dramatisch).

Maar, buiten ned 1/2/3 zouden de andere reguliere zenders ook goed beeld moeten geven - vooral de huidige live uitzendingen (nieuws, talkshows) en niet een of andere oude serie (full house etc).

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:25
Begin eens met alle beeld verbeteraars in het menu uit te zetten, of op minimaal.
Hoe heb je de scherpte van het beeld staan, dit heeft ook invloed.

Verder is er redelijk verschil tussen de diverse HD zenders, zijn alle lang niet gelijk.

En zoals hierboven aangegeven, kijk eens naar de "praat" shows, die zijn goed tot scherp.

Probeer anders eens het Test kanaal goed in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info. Ik denk dat ik inderdaad teveel verwacht dan.
Talkshows zijn in de regel wel ok
Maar....Voetbal zou toch scherp moeten zijn ook op 65’....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb contrast op 60 en scherpte op 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Verwijderd Pak ook eens even een ander bron zou ik zeggen.

Hoe is het beeld als je een laptop aansluit en rechtstreeks een 4k film afspeelt? Plex werkt uiteraard ook.

Tip: Bekijk Planet Earth II of Blue Planet II dan zal je zeer waarschijnlijk heel enthousiast worden van je TV en de beeldkwaliteit.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:18:
Maar....Voetbal zou toch scherp moeten zijn ook op 65’....
Ok, ik probeer het nog één keer: Nee, want die herhalingen hebben regelmatig een (te) lage resolutie.

Kijk eens naar live dingen ipv opgenomen/opnieuw uitgezonden dingen - dan kan je vergelijken. Je zit naar iets van een crappy Bron te kijken - nogal wiedes dat dat er ruk uitziet.

[ Voor 24% gewijzigd door Hmmbob op 05-06-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Remmerde
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-10-2021
@Bovkovic : Ik heb zelf een 65oled803 en mijn beeld is wel scherp hoor. Dit kan echt maar dan ook echt niet ! Je kijkt ziggo via de ci+ module zeg je. Mijn oude ci+ module deed het ook niet meer op mijn nieuwe oled dus een nieuwe oranje gehaald en probleem opgelost. HDMI ingangen wel scherp beeld ? Anders Ziggo via een Humax decoder proberen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 12:43
Het is ziggo sport hd.
Klinkt alsof je buiten Ned 1/2/3 niet naar de HD-versies van de overige zenders kijkt, maar naar de SD- versies?

Is de CI+ kaart wel goed ingesteld, met het juiste netwerknummer e.d.? Ziggo heeft nl. ook een free-to-air pakket dat op een ander netwerknummer zit en waarbij alleen Ned 1/2/3 in HD zijn en de overige zenders in SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@M.Remmerde kan je me adviseren wat voor een ci+ ik moet halen? Deed ie het bij jou helemaal niet of had je ook mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mr Magic ja ik heb 2 netwerk nummers geprobeerd. Er staat hd boven. Maar lijkt soms sd idd...

Overigens wisselt het wel sterk per programma. Ik begin te geloven dat ziggo gewoon slecht beeld levert voor 65’ tvs en dat het bij upscalen verkeerd gaat. Maar dan de kwestie of het niet in de tv zelf fout gaat hierbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hmmbob misschien heeft het inderdaad v doen met de corona tijd waarin redelijk oude beelden worden vertoont op ziggo sport. Ik houd je op hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 1 vraag: heeft professioneel laten calibreren nog een meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Remmerde
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-10-2021
Ik heb een oranje ci+ module van quantis 1.3 en heb perfect ziggo beeld op mijn 65 oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:55:
Nog 1 vraag: heeft professioneel laten calibreren nog een meerwaarde?
Nee joh, op alle hd-zenders en bij hdr en dolby vision moet het beeld gewoon volkomen scherp zijn. Alleen op sd-zenders laat het te wensen over maar dat ligt aan die zenders. Ik heb zelf een philips 804 en het beeld daarvan was helemaal niet naar mijn smaak in de basisinstellingen (veel te fel en contrastrijk), maar scherp was het zeker! Ik heb zelf in de instellingen het beeld flink aangepast (begin eens met ISF-Day, zie dit artikel), dat vast ook wel op de 903 van toepassing is.
Heb je misschien de Ultra HDMI niet goed ingesteld?
Uit de handleiding voor de 804:
De signaalkwaliteit voor elke HDMI-aansluiting instellen  (TV-menu) >  Instellingen > Algemene instellingen > HDMI Ultra HD > HDMI 1&2> Standaard, Optimaal, Uit.Om de instellingen te veranderen, dient u eerst naar de HDMI-bron te schakelen. Selecteer Optimaal om het HDMI-signaal met de hoogste kwaliteit te activeren voor 4K Ultra HD- en HDR-inhoud (4K604:4:4, 4K60 10-bit HDR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@M.Remmerde maar had je van te voren met de oude ci+ ook mijn probleem of deed je ci+ het helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@prijk bedankt voor je info. Ik kijk via ci+ en heb dus nog geen hdmi geprobeerd, dus niet relevant. Vd week krijg ik een mediabox van ziggo. Eens kijken of dat t oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASoG39UcFKS26yQBJuQ4Q8jihjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xartHSmz6OdQQ3JFK1e9Npi4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag weer een golfclub en bal met een flinke waas eromheen. Wat is dit toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:47:
Vanmiddag weer een golfclub en bal met een flinke waas eromheen. Wat is dit toch...
Het klinkt toch echt alsof je naar SD zenders zit te kijken. Zeker weten dat je het correcte netwerk (5555) hebt ingesteld en niet per ongeluk naar het FTA netwerj (4444) zit te kijken?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5555 inderdaad
Er staat ook gewoon hd boven. Maar het lijkt of ziggo mij minder resolutie stuurt. Of dat mn ci+ het bij deze tv niet goed verwerkt? Of tv zelf?

Ik probeer de mediabox nog om te bezien of het aan ci+ ligt. Anders tv terug....??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Nog maar een keer dan:
Hmmbob schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:45:
[...]

Ok, ik probeer het nog één keer: Nee, want die herhalingen hebben regelmatig een (te) lage resolutie.

Kijk eens naar live dingen ipv opgenomen/opnieuw uitgezonden dingen - dan kan je vergelijken. Je zit naar iets van een crappy Bron te kijken - nogal wiedes dat dat er ruk uitziet.
Serieus, hou eens op met zeggen dat je TV ruk beeld levert als je zelf steeds naar een (steeds dezelfde) zender zapt waar de herhalingen een matige kwaliteit hebben.

Vergelijk nou eens wat je al meerdere keren gevraagd is: nieuwsuitzendingen, live praatprogramma's etc. Dan kan je echt kijken naar de kwaliteit van je beeld - niet met een of andere lage resolutie herhaling.

Als ik een BMW sticker op mijn Lada plak, is het nog steeds een Lada. Idem met HD in het logo: dat stickertje kan iedere zender gewoon rechtsboven in je beeld zetten en zegt 0,0 over het bronmateriaal wat ze uitzenden.

[ Voor 52% gewijzigd door Hmmbob op 07-06-2020 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
.

[ Voor 99% gewijzigd door Hmmbob op 07-06-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Mr Magic schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:12:
@Steelo Ik weet niet of je Kodi hebt draaien op je TV? Anders kunnen je in Kodi de Netflix addon installeren en dan via de video settings van Kodi bekijken wat de bitrate is.
inmiddels heb ik via de play store een philips remote app gevonden waar de info button op zit en als ik die in de netflix app druk wanneer ik een film/serie check kan ik wel de bandwidth zien...
op 4k geeft ie 15.25mbps aan.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Het is ziggo sport hd.
Je geeft zelf het antwoord:
Conclusie: je tv mankeert niets.
"HD" in het beeld zegt helemaal niets over de uitgezonden kwaliteit. Je ziet ook wel eens herhaalde live uitzendingen met het woord "Live" in de hoek. Dat is ook niet live meer natuurlijk.
Je moet bij Ziggo klagen. Succes!

[ Voor 11% gewijzigd door Fireshade op 08-06-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:54
Gewoon geen gare uitzendingen met lage bitrate kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Probeer het van de week eens als weer live voetbal op Ziggo Sports komt, gezien je klachten over minder beeldkwaliteit voornamelijk door je aangehaald worden als je sport (herhalingen) zit te kijken.
Eventueel kun je nog in de beeldinstelling bij motionstijlen in het beeldmenu voor de "sport" instelling gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Laatst online: 19:37
Ik krijg morgen de 65OLED934, wat raden jullie aan betreft beeldinstellingen? Mogen ook instellingen van 804 zijn omdat dat dezelfde TV is maar zonder soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Persoonlijk ben ik meer van het zelf instellen, elke kamer is anders qua licht / gebruik / zonlicht enzo...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

inTIMidate schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:53:
Ik krijg morgen de 65OLED934, wat raden jullie aan betreft beeldinstellingen? Mogen ook instellingen van 804 zijn omdat dat dezelfde TV is maar zonder soundbar.
Instellingen zij afhankelijk van je eigen setup & smaak. Speel er gewoon eens mee. Je kan de instellingen altijd resetten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 21:20
Sinds de software update die ik vorige week geïnstalleerd heb op de oled804 werkt casten niet meer.
Tv al een keer van de stroom gehaald maar lost het probleem niet op. Iemand een oplossing?
ik ben overigens niet ingelogd op de tv met een google account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:26
Over het algemeen, alle beeld-verbeteraars uitzetten en van daaruit verder werken...

Had mijn PUS7334 helemaal naar wens ingesteld en na een reset moet ik weer opniuew beginnen (helaas niet genoteerd wat ik had ingesteld), ben nog aan het puzzelen.

Maar de verbeteraars zorgen (naar mijn idee) voor variatie waarbij het soms goed werkt maar soms ook totaal niet, die dingen uitzetten geeft in ieder geval een stabiel beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

commentator schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:01:
Sinds de software update die ik vorige week geïnstalleerd heb op de oled804 werkt casten niet meer.
Tv al een keer van de stroom gehaald maar lost het probleem niet op. Iemand een oplossing?
ik ben overigens niet ingelogd op de tv met een google account
Volgens mij moet je wel ingelogd zijn omdat je google assistent gebonden is aan de voorkeuren/settings die je in je google account hebt opgegeven?

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Steelo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:47:
[...]

Volgens mij moet je wel ingelogd zijn omdat je google assistent gebonden is aan de voorkeuren/settings die je in je google account hebt opgegeven?
nee, was voorheen ook niet. Kon gewoon vanuit mijn laptop vanuit Chrome of via mijn telefoon op casten klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

commentator schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:48:
[...]

nee, was voorheen ook niet. Kon gewoon vanuit mijn laptop vanuit Chrome of via mijn telefoon op casten klikken
Excuses, ik haal assistant en casten door elkaar! 8)7
Zitten ze wel op hetzelfde wifi netwerk? Al geprobeerd je netwerkinstellingen van je tv opnieuw in te stellen?

[ Voor 9% gewijzigd door Steelo op 10-06-2020 22:50 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:00
Vraagje met betrekking tot Netflix en de Oled804.
Op m'n oude tv (Sony Bravia KDL-48W585B) kreeg ik van Netflix DD5.1 geluid via m'n Sonos systeem. Wanneer ik bij deze tv 5.1 geluid selecteer in Netflix, blijft het stil. Waarschijnlijk wordt er een 5.1 format naar Sonos gestuurd wat Sonos niet kent. Ik kan alleen Stereo geluid horen bij Netflix.
Weet iemand of het mogelijk is om met de Oled804 DD5.1 geluid bij Netflix te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrubber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 09:46
https://www.homecinemamag...hilips-55oled804-oled-tv/

Staat een stuk beschreven over beeldinstellingen misschien heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 06:33

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb nu de 65OLED934 op de steun gezet, maar is het normaal dat hij best los staat? Hij is wat draaibaar

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
Boy schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:54:
Ik heb nu de 65OLED934 op de steun gezet, maar is het normaal dat hij best los staat? Hij is wat draaibaar
productreview: Philips 65OLED934 Zwart review door Bomberman71 ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
gabberjoost schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:02:
Vraagje met betrekking tot Netflix en de Oled804.
Op m'n oude tv (Sony Bravia KDL-48W585B) kreeg ik van Netflix DD5.1 geluid via m'n Sonos systeem. Wanneer ik bij deze tv 5.1 geluid selecteer in Netflix, blijft het stil. Waarschijnlijk wordt er een 5.1 format naar Sonos gestuurd wat Sonos niet kent. Ik kan alleen Stereo geluid horen bij Netflix.
Weet iemand of het mogelijk is om met de Oled804 DD5.1 geluid bij Netflix te krijgen?
In de tv je geluidsinstellingen goed zetten. Dus instellingen, alle instellingen, geluid, geavanceerd, indeling voor audio uitvoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:00
Koekenbakkertje schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 07:44:
[...]

In de tv je geluidsinstellingen goed zetten. Dus instellingen, alle instellingen, geluid, geavanceerd, indeling voor audio uitvoer
Die staat op meerkanaals (bypass).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

gabberjoost schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:41:
[...]

Die staat op meerkanaals (bypass).
Soms helpt het als je de stekker uit de tv en de soundbar haalt, een seconde of 10 wacht en dan opnieuw aansluit. Bij mij hielp het toen m'n soundbar het raar deed en niet lekker syncte met de tv.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 13:18
Hoi Tweakers, ik heb sinds vorige week de 65OLED804 in huis... waar ik natuurlijk superblij mee ben. Ik heb een KPN settopbox, maar nog geen 4K. Ik zie daar nog niet echt de meerwaarde van in. Netflix, Disney+ en Prime kijk ik wel via Android TV op de televisie. Ik zou nu wel het liefste maar 1 afstandsbediening gebruiken, om beide apparaten aan te sturen. Ik heb natuurlijk wel de KPN afstandsbediening aan de Philips TV gekoppeld, maar daarmee kom ik niet in het Andoid TV menu... Zou het wel werken met de 4K settopbox? omdat die ook met Bluetooth werkt? Of zou ik met de Philips AB ook mijn KPN kastje bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

TVG88 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:30:
Hoi Tweakers, ik heb sinds vorige week de 65OLED804 in huis... waar ik natuurlijk superblij mee ben. Ik heb een KPN settopbox, maar nog geen 4K. Ik zie daar nog niet echt de meerwaarde van in. Netflix, Disney+ en Prime kijk ik wel via Android TV op de televisie. Ik zou nu wel het liefste maar 1 afstandsbediening gebruiken, om beide apparaten aan te sturen. Ik heb natuurlijk wel de KPN afstandsbediening aan de Philips TV gekoppeld, maar daarmee kom ik niet in het Andoid TV menu... Zou het wel werken met de 4K settopbox? omdat die ook met Bluetooth werkt? Of zou ik met de Philips AB ook mijn KPN kastje bedienen?
Het antwoord is helaas: NEE.
Ik heb de VIP5202, maar die doet geen HDMI-CEC. Er zit wel bluetooth op zodat je je KPN kastje achter de TV of in een kast weg kan werken. En je kan wel een aantal functies van je TV er mee bedienen (Zappen, geluid, input), maar het home-menu inkomen en android apps opstarten e.d. helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:09
TFHfony schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:59:
[...]

Het antwoord is helaas: NEE.
Ik heb de VIP5202, maar die doet geen HDMI-CEC. Er zit wel bluetooth op zodat je je KPN kastje achter de TV of in een kast weg kan werken. En je kan wel een aantal functies van je TV er mee bedienen (Zappen, geluid, input), maar het home-menu inkomen en android apps opstarten e.d. helaas niet.
Ik heb op mijn philips tv een Button remapper , waarmee ik via de Netflix button andere apps op kan starten.

Misschieh handig om b.v. de mute-knop te misbruiken met een long-press om zo naar de home-menu te gaan? Of op die manier 2 tot 3 apps op te starten (long press, double tap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Theswitch schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:12:
[...]

Ik heb op mijn philips tv een Button remapper , waarmee ik via de Netflix button andere apps op kan starten.

Misschieh handig om b.v. de mute-knop te misbruiken met een long-press om zo naar de home-menu te gaan? Of op die manier 2 tot 3 apps op te starten (long press, double tap)
Dat gaat het niet oplossen. KPN gebruikt een heel raar systeem. Op het moment dat je je op je KPN AB op de input knop drukt, wisselt hij voor een X aantal seconden van profiel (Dit stel je in met een code, voor bv een Philips TV), waardoor de cursortoetsen ineens even via Philips IR codes werken. Doe je er te lang over, schakelt hij doodleuk weer naar BT voor het KPN kastje en ben je ineens door het menu van je VIPS aan het wandelen.
De enige manier om met 1 AB te werken is een Harmony-achtige oplossing die zowel BT als IR doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
TFHfony schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:22:
[...]

Dat gaat het niet oplossen. KPN gebruikt een heel raar systeem. Op het moment dat je je op je KPN AB op de input knop drukt, wisselt hij voor een X aantal seconden van profiel (Dit stel je in met een code, voor bv een Philips TV), waardoor de cursortoetsen ineens even via Philips IR codes werken. Doe je er te lang over, schakelt hij doodleuk weer naar BT voor het KPN kastje en ben je ineens door het menu van je VIPS aan het wandelen.
De enige manier om met 1 AB te werken is een Harmony-achtige oplossing die zowel BT als IR doet.
Ik heb geen KPN, maar druk je op de input knop en dan een long-press op mute (of b.v. pijl omhoog), dan pakt de TV die long press op en de button remapper zet 'm dan om naar Netflix / Disney / Whatever ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Theswitch schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:31:
[...]

Ik heb geen KPN, maar druk je op de input knop en dan een long-press op mute (of b.v. pijl omhoog), dan pakt de TV die long press op en de button remapper zet 'm dan om naar Netflix / Disney / Whatever ?
Maar dan moet je ook vervolgens wel de cursor in die app kunnen bedienen... Alleen een app opstarten heb je niets aan. De cursor blijft gewoon het KPN kastje bedienen, niet de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
TFHfony schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:34:
[...]

Maar dan moet je ook vervolgens wel de cursor in die app kunnen bedienen... Alleen een app opstarten heb je niets aan. De cursor blijft gewoon het KPN kastje bedienen, niet de TV.
Elke paar keer dus input button drukken 8)7 Nee geen geweldige oplossing. Reminder to self: Stay away from KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Theswitch schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:40:
[...]

Elke paar keer dus input button drukken 8)7 Nee geen geweldige oplossing. Reminder to self: Stay away from KPN :)
Geen geweldige oplossing? Gewoon geen oplossing zelfs.
2 AB's of een Harmony :)

[ Voor 4% gewijzigd door TFHfony op 15-06-2020 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVG88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 13:18
TFHfony schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:41:
[...]

Geen geweldige oplossing? Gewoon geen oplossing zelfs.
2 AB's of een Harmony :)
Dat is inderdaad geen oplossing nee :F Dank jullie voor je antwoorden! Dan moet ik toch maar aan de Harmony vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deneys
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 15:32
Ik heb iets raar voor, als ik via netlix, kodi of prime naar iets kijk dat HDR heeft en ik wil daarna gewoon tv kijken (via mijn externe decoder) dan heb ik geen geluid meer. Ik moet dan telkens via Algemene instellingen -> HDMI Ultra HD -> HDMI 1 &2 op standaard zetten om terug geluid te hebben. Blijkbaar wordt dat op optimaal gezet bij het bekijken van HDR.

Weet iemand daar een oplossing voor zodat ik dat niet telkens hoef te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Laatst online: 19-09 07:21
Theswitch schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:12:
[...]

Kan je met de Button Remapper ook de Rakutan key herprogrammeren?
Want ik was ook op zoek naar zo iets als dit, alleen hadden die de beperking tot enkel de Netflix knop.

Ik zou graag Disney+ onder de Rakutan knop willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Dr Pro schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 07:52:
[...]

Kan je met de Button Remapper ook de Rakutan key herprogrammeren?
Want ik was ook op zoek naar zo iets als dit, alleen hadden die de beperking tot enkel de Netflix knop.

Ik zou graag Disney+ onder de Rakutan knop willen hebben.
Ja, wij hebben daar Youtube onder zitten (en videoland onder dat ding in het midden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb het idee dat als ik Netflix kijk (weet even niet zo bij gewone TV) dat de lipsync echt maar _net_ niet goed is. Het stoort me erg en ik dacht dat het bij m'n vorige TV aan de soundbar combineert met TV zat, daar was het ook erger.

Als jullie letten op de lippen, zie je dan niet dat het net (het is wss milliseconde werk) niet gelijk is? Ik word daar gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Laatst online: 19-09 07:21
Hmmbob schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:41:
[...]

Ja, wij hebben daar Youtube onder zitten (en videoland onder dat ding in het midden)
Werkt perfect dat programmaatje!
Moest wel een 'donatie' doen om de features te unlocken, maar wat een verademing dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deneys
Boy schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:25:
Ik heb het idee dat als ik Netflix kijk (weet even niet zo bij gewone TV) dat de lipsync echt maar _net_ niet goed is. Het stoort me erg en ik dacht dat het bij m'n vorige TV aan de soundbar combineert met TV zat, daar was het ook erger.

Als jullie letten op de lippen, zie je dan niet dat het net (het is wss milliseconde werk) niet gelijk is? Ik word daar gek van.
Dat heb ik soms ook, zelfs dat de sync serieus misloopt. Stoppen en herstarten lost dat dan op. Soms zie ook frameskips.

Als de nieuwe "sabrina" van Google uit is ga ik deze aanschaffen en dat als als smart platform gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

deneys schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:03:
[...]

Dat heb ik soms ook, zelfs dat de sync serieus misloopt. Stoppen en herstarten lost dat dan op. Soms zie ook frameskips.

Als de nieuwe "sabrina" van Google uit is ga ik deze aanschaffen en dat als als smart platform gebruiken.
Denk je dat het in de TV zit? Dan zou ik netflix via de Mediabox Next van Ziggo dat probleem niet moeten zien?

Eens kijken of het helpt als ik wat speel met de beeldinstellingen (motion instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deneys
Boy schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:35:
[...]

Denk je dat het in de TV zit? Dan zou ik netflix via de Mediabox Next van Ziggo dat probleem niet moeten zien?

Eens kijken of het helpt als ik wat speel met de beeldinstellingen (motion instellingen)
Ik denk dat het aan de crapy soc ligt in de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
Hoe zit het met de snelheid en stabiliteit van AndroidTV op de OLED modellen? 55OLED934 Bijvoorbeeld.

Is dat verbeterd sinds updates? Ik zie reviews van een jaar geleden met allemaal klachten hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Geen enkel probleem hier, snelheid is redelijk en goed mee te werken, stabiliteit is zeer goed.
Dit op een 55OLED803.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 17:22
bij mij is soms alleen ineens het geluid kapot en moet ik de tv rebooten; hij hoort het via de versterker te sturen maar dat doet hij dan niet meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
xares schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:59:
Hoe zit het met de snelheid en stabiliteit van AndroidTV op de OLED modellen? 55OLED934 Bijvoorbeeld.

Is dat verbeterd sinds updates? Ik zie reviews van een jaar geleden met allemaal klachten hierover.
Ik heb nu een half jaar een 55OLED804 en heb helemaal geen klachten over Android-tv (versie 9). Snel genoeg en is nog nooit gecrasht. Over de tv zelf heb ik verder ook geen klachten, schitterend beeld, steeds weer genieten!
Het enige wat wel eens hapert, is het samenspel tussen tv, versterker (Marantz) en Ziggo Next. Daar valt mee te leven.

[ Voor 10% gewijzigd door prijk op 18-06-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
prijk schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:03:
[...]

Ik heb nu een half jaar een 55OLED804 en heb helemaal geen klachten over Android-tv (versie 9). Snel genoeg en is nog nooit gecrasht. Over de tv zelf heb ik verder ook geen klachten, schitterend beeld, steeds weer genieten!
Het enige wat wel eens hapert, is het samenspel tussen tv, versterker (Marantz) en Ziggo Next. Daar valt mee te leven.
Wat hapert er dan precies?

In/uitschakelen via 1 afstandsbediening of zo? HDMI cec?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
xares schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:59:
Hoe zit het met de snelheid en stabiliteit van AndroidTV op de OLED modellen? 55OLED934 Bijvoorbeeld. Is dat verbeterd sinds updates? Ik zie reviews van een jaar geleden met allemaal klachten hierover.
Ik heb de 65OLED934 en die is in een half jaar tijd denk ik twee keer vastgelopen. Wel een nadeel dat je de televisie niet kan resetten, dus je moet de stekker er dan uit doen. Verder geen klachten over Android TV op de Philips. Werkt erg fijn...

Enige issue dat ik heb is dat de Ziggo Go applicatie niet werkt met de ingebouwde Chromecast. Daar wordt aan gewerkt, maar dat schiet niet echt op.

[ Voor 11% gewijzigd door BugBoy op 18-06-2020 20:22 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
xares schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:19:
[...]

Wat hapert er dan precies?

In/uitschakelen via 1 afstandsbediening of zo? HDMI cec?
Soms bij het inschakelen beeld van chromecast ipv Ziggo Next, soms bij inschakelen geluid van Ziggo Next terwijl het tv audio moet zijn. Opnieuw inschakelen van de Ziggo Next verhelpt dat. Heeft inderdaad met HDMI cec te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door prijk op 18-06-2020 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

BugBoy schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:21:
[...]

Ik heb de 65OLED934 en die is in een half jaar tijd denk ik twee keer vastgelopen. Wel een nadeel dat je de televisie niet kan resetten, dus je moet de stekker er dan uit doen. Verder geen klachten over Android TV op de Philips. Werkt erg fijn...

Enige issue dat ik heb is dat de Ziggo Go applicatie niet werkt met de ingebouwde Chromecast. Daar wordt aan gewerkt, maar dat schiet niet echt op.
Ja, superruk is dit. Ook kun je geen film starten via Google Home, wat wel gewoon werkt via een losse Chromecast.

Hier ook al m'n beklag gedaan: https://twitter.com/Boy_L.../1272817759357931521?s=20

maar geen reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
BugBoy schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:21:
[...]

Wat ik gebruik voor een herstart (amper tot nooit nodig, maar toch handig):

Naar het Service Menu gaan (062596 + "OK", dit vanuit een tv-kanaal... werkt niet vanaf home volgens mij).

Vervolgens Software Maintenance -> Software Events -> Test Reboot

Werkt dus niet als de tv helemaal is vastgelopen, maar wel bij 'rare dingen' waarbij je gewoon even wil herstarten (dit op mijn PUS7334)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
m0ridin schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:44:
[...]

Wat ik gebruik voor een herstart (amper tot nooit nodig, maar toch handig):

Naar het Service Menu gaan (062596 + "OK", dit vanuit een tv-kanaal... werkt niet vanaf home volgens mij).

Vervolgens Software Maintenance -> Software Events -> Test Reboot

Werkt dus niet als de tv helemaal is vastgelopen, maar wel bij 'rare dingen' waarbij je gewoon even wil herstarten (dit op mijn PUS7334)
Jeetje wat bewerkelijk... Dan trek ik de stekker er wel even kort tussenuit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35
Ik las een hoopgevend gerucht over de aankomende Philips Android TV's, cpu zou vergelijkbaar worden qua processorkracht als die van de Shield:

https://toengel.net/phili...zessor-und-android-tv-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hmmbob schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:14:
[...]

Jeetje wat bewerkelijk... Dan trek ik de stekker er wel even kort tussenuit :+
Hehe, ach... dit voelde meer gecontroleerd dan stekker eruit. Ik ga bij mn pc meestal ook naar 'start -> afsluiten' ipv de stekkerdoos uittrappen ;)
jurjen_g schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:16:
Ik las een hoogevend gerucht over de aankomende Philips Android TV's, cpu zou vergelijkbaar worden qua processorkracht als die van de Shield:

https://toengel.net/phili...zessor-und-android-tv-10/
Nice, zo'n beetje 2x zo snel als mijn (recente) PUS7354... Ook minder nice, want ik heb m net en een stuk snellere tv is toch ook fijn, heh. Maar ja, zo te zien gaat dit uberhaupt pas met een jaar relevant worden.

[ Voor 46% gewijzigd door m0ridin op 19-06-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Boy schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:25:

In het menu is een instelling voor audio vertragen/versnellen.
Bij mij heb ik de audio via SPDIF naar de versterker lopen, en de audio daardoor liep niet gelijk. Ik kon het zo verhelpen. Misschien ook iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Fireshade schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:33:
[...]

In het menu is een instelling voor audio vertragen/versnellen.
Bij mij heb ik de audio via SPDIF naar de versterker lopen, en de audio daardoor liep niet gelijk. Ik kon het zo verhelpen. Misschien ook iets voor jou?
Ik zal er eens mee spelen! Ik had eerste een losse soundbar, ik verwachtte eigenlijk dat ik dit probleem niet meer zou zien met een alles in 1 oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
mijn tv oled804 geeft aan dat er een update is
hopen dat dit het castprobleem ook oplost want sinds de vorige update kon ik dat niet meer

update:
volgens https://toengel.net/phili...-9-pie-tpm191e-1-4-100-0/
inderdaad ook iets voor het casten
Changelog TPM191E _ 001.004.100.000–Date: 2020/07/01

Improvements for Google Chromecast
Improvements for DemoMe
Support for PTA 2.0
Improvements for audio in B&W models
Improvements for PVR
Improvements for WIFI
Dolby Atmos improvements
Improvements for residual image clearing
Many more minor improvements

[ Voor 65% gewijzigd door commentator op 03-07-2020 21:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

https://www.homecinemamag...05-oled805-serie-oled-tv/

Review van de Philips 55 inch OLED805 door FWD Homecinema magazine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 17:22
Iemand enig idee wat "Support for PTA 2.0" inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Ik heb nu een Philips 55PFL8008K uit 2013 en een Raspberry Pi 3 met Kodi om media van mijn Synology NAS af te spelen. Geluid gaat via een Onkyo versterker. De RPi heeft moeite met h.265 en de niet-4K TV wilde ik ook vervangen. De Onkyo blijft.

Vraag: draait Kodi goed op een Philips TV en kan ik zonder problemen 4K en h.265 van mijn NAS afspelen? Of zijn er nog steeds aandachtspunten omdat de TV niet krachtig genoeg is? En kan ik beter nog een aparte media speler gebruiken?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:34

IkWilbert

Het is mij!

datadevil schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 06:43:
[...]

Iemand enig idee wat "Support for PTA 2.0" inhoudt?
Goeie vraag, mijn 2019 tv heeft net ook een update gehad met PTA 2.0 support. Geen idee wat het is...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 11:01
kraades schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:40:
Ik heb nu een Philips 55PFL8008K uit 2013 en een Raspberry Pi 3 met Kodi om media van mijn Synology NAS af te spelen. Geluid gaat via een Onkyo versterker. De RPi heeft moeite met h.265 en de niet-4K TV wilde ik ook vervangen. De Onkyo blijft.

Vraag: draait Kodi goed op een Philips TV en kan ik zonder problemen 4K en h.265 van mijn NAS afspelen? Of zijn er nog steeds aandachtspunten omdat de TV niet krachtig genoeg is? En kan ik beter nog een aparte media speler gebruiken?
Kodi speelt hier prima van mijn Philips android tv. 4K en h.265. Evenals Plex.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
DJvL schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:17:
[...]

Kodi speelt hier prima van mijn Philips android tv. 4K en h.265. Evenals Plex.
Welke TV is dat als ik vragen mag? Of welk jaartal?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 11:01
kraades schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:35:
[...]

Welke TV is dat als ik vragen mag? Of welk jaartal?
Ik heb de Philips 65pus7303/12 met android 9.
Is al wat ouder. Uit 2018.

Ik denk dat jouw tv geen hvec decoder heeft, dus zal hij h.265 en 4k niet aankunnen.

[ Voor 15% gewijzigd door DJvL op 04-07-2020 13:08 ]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:57
Als de TV die decoder wel heeft, maar het het beeld kan niet hoger dan FULL HD aan heeft het toch weinig zin :9

Resolutie (TV) 1920x1080 (Full HD)
Televisietype Full HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Klopt mijn TV kan geen 4K aan en draait geen Android TV dus ik moet er nu een kastje naast hebben. Op zich werkt dat prima behalve dan de RPi 3 geen h.265 kan afspelen. Althans niet fatsoenlijk. Dus ik dacht laat ik hier eens informeren.

Bedankt voor de info!

Edit:
4K en h.265 staan natuurlijk los van elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 04-07-2020 16:38 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 06:34
Ik heb net een 65OLED903 gekocht. Tot nu toe ontzettend tevreden 😊 Nu ben ik aan het spelen met HDR content via de YouTube app en via een losse Apple TV.

Weet iemand hoe je kan zien wat het afgespeelde HDR protocol is (hdr10, 10+, hlg, dolby Vision)? En de afgespeelde audio codec? Een soort van stream informatie scherm?

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Gisteren was ik de serie 'Dark' aan het kijken. Audio stond op Engels, dus naar origineel gezet. Ik kon kiezen tussen "Duits" en "Duits (Atmos)".

maar die Atmos versie gaf een enorme ruis, iemand een idee waardoor dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:51
korna schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:30:
Ik heb net een 65OLED903 gekocht. Tot nu toe ontzettend tevreden 😊 Nu ben ik aan het spelen met HDR content via de YouTube app en via een losse Apple TV.

Weet iemand hoe je kan zien wat het afgespeelde HDR protocol is (hdr10, 10+, hlg, dolby Vision)? En de afgespeelde audio codec? Een soort van stream informatie scherm?
Je bent beperkt tot een melding rechtsonderin je scherm voor hdr. Ik geloof dat er dan een popup komt met "hdr signal" naar voren komt als de content start. Verder is er volgens mij geen inzicht in te krijgen op een Philips tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Je kunt met de AB met de toets "+" naar info gaan, tweede regel klikken en zie je wat voor content er getoond word, o.a of het UHD, welke HDR etc.

Dark is alleen de 1e serie met Atmos, de nieuwere delen helaas niet.

[ Voor 19% gewijzigd door dinandus op 06-07-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 22:45
Binnen nu en 6 maanden ga ik een Philips OLED 804 (of 805) aanschaffen. Deze wil ik combineren met de Samsung soundbar Q90R.

Heeft er iemand deze setting al staan? Problemen ondervonden omdat het 2 compleet verschillende merken zijn?

Iemand tips waar ik verder op moet letten?

Dank voor jullie expertise!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• korna
Keukenboer schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:54:
Binnen nu en 6 maanden ga ik een Philips OLED 804 (of 805) aanschaffen. Deze wil ik combineren met de Samsung soundbar Q90R.

Heeft er iemand deze setting al staan? Problemen ondervonden omdat het 2 compleet verschillende merken zijn?

Iemand tips waar ik verder op moet letten?

Dank voor jullie expertise!
Is dat de HW-Q90R soundbar? Zo ja, die heeft 2 HDMI ingangen en een Optical ingang. Ik zou hem via HDMI aan de tv hangen. Als het goed is zal de soundbar zich bekend maken aan de tv als een audio versterker en zal automatisch geluid naar de soundbar sturen. De tv zal herkennen dat de soundbar dolby Atmos ondersteund en dit doorsturen.

Wel even een kanttekening, dit is op basis van mijn ervaring met een Philips 903 (een lg c7 en een Sony xe9005) en een Denon X2300W en dus niet met die soundbar.

[ Voor 4% gewijzigd door korna op 06-07-2020 17:02 ]

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 22:45
korna schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:01:
[...]

Is dat de HW-Q90R soundbar? Zo ja, die heeft 2 HDMI ingangen en een Optical ingang. Ik zou hem via HDMI aan de tv hangen. Als het goed is zal de soundbar zich bekend maken aan de tv als een audio versterker en zal automatisch geluid naar de soundbar sturen. De tv zal herkennen dat de soundbar dolby Atmos ondersteund en dit doorsturen.

Wel even een kanttekening, dit is op basis van mijn ervaring met een Philips 903 (een lg c7 en een Sony xe9005) en een Denon X2300W en dus niet met die soundbar.
Dank voor je reactie!

Klopt, het gaat om de HW-Q90R soundbar.

Had het liefst de Philips Oled 934 (= incl soundbar) maar deze heeft toch wel aantal minpunten tov een 'losse' soundbar. Dus vandaar op zoek naar alternatief...

[ Voor 70% gewijzigd door Keukenboer op 06-07-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korna
Keukenboer schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:14:
[...]

Dank voor je reactie!

Klopt, het gaat om de HW-Q90R soundbar.

Had het liefst de Philips Oled 934 (= incl soundbar) maar deze heeft toch wel aantal minpunten tov een 'losse' soundbar. Dus vandaar op zoek naar alternatief...
Ja, zeker. De 903 heeft de bower en Wilkins speakers. Voor een tv, is het geluid en de gesimuleerde surround echt heel goed maar... het kan niet op tegen dedicated speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-04 12:45
Beste allemaal, een hele domme vraag misschien, maar heb afgelopen week een Philips OLED 65 inch 754/12 gekocht, en nu staat er op het etiket op de doos (waar ook het serie nummer voor de cashback op staat), 06/2015...betekent dit dat ik een 5 jaar oude TV heb gekocht of...? Hij was in de aanbieding voor 1549 euro via BCC en daar gaat nog 100 cashback vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Eagles
Dan ding is leverbaar sinds 2019 dus dat lijkt mij sterk.
pricewatch: Philips 65OLED754 Zwart

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
kraades schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:42:
@Eagles
Dan ding is leverbaar sinds 2019 dus dat lijkt mij sterk.
pricewatch: Philips 65OLED754 Zwart
Het staat er echt op...vandaar mijn (misschien) domme vraag. En omdat het een hele goedkope prijs was dacht ik “ik zou er toch niet ingeluisd zijn”.... maar goed ik kan het me ook niet voorstellen verder, maar waarom zetten ze 06/2015 op een doos van een model die van 2019 moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@Eagles
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck. ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:25

westergas

rikkie_pc

Volgens mij had Philips nog niet eens een Oled TV op de markt in 2015.

@Eagles geniet van je TV. Een 65" OLED voor minder van €1500, dat is toch te gek?? Heb hem zelf ook sinds afgelopen november en ben er nog steeds ontzettend blij mee :)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
westergas schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:26:
Volgens mij had Philips nog niet eens een Oled TV op de markt in 2015.

@Eagles geniet van je TV. Een 65" OLED voor minder van €1500, dat is toch te gek?? Heb hem zelf ook sinds afgelopen november en ben er nog steeds ontzettend blij mee :)
Dezelfde 754/12 ? Welke datum stond er bij jou op dan? Op die sticker die je voor de cashback moest uitknippen...
Andere vraag als je hetzelfde model hebt: De applicatie Videoland zie ik niet staan (wel Netrlix), is dit omdat dit model geen Android heeft of kijk ik gewoon scheel...:)

[ Voor 3% gewijzigd door Eagles op 08-07-2020 16:18 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.