Ik heb woensdag de 55OLED754 binnengekregen, aansluiten enz ging prima maar nu ervaar ik een probleem met HDMI ARC waarvan ik mij afvraag of dit nu een defect is of iets van mijn kant:
Mijn setup:
- TV
- Sonos Beam (via HDMI 1 ARC)
- Apple TV
- PS4
Als ik de TV aanzet met de originele remote, dan werkt het geluid prima over de Beam. Echter als ik de Apple TV de TV laat aanzetten (of de PS4, dat maakt niet uit), dan lijkt de connectie met de Beam niet meer goed te zijn en moet ik de TV powercyclen + weer aanzetten met de officiële remote om het geluid terug te krijgen.
Vanuit mijn vorige TV (ook een Philips, 43PUS7xxxx van 4 jaar terug) werkte het vrijwel altijd perfect. Ik zou het chill vinden om mijn Philips remote weg te kunnen stoppen en zoveel mogelijk die van de AppleTV te gebruiken. Nu weet ik, ik kan ook de hdmi ARC droppen en voor optical gaan, maar dan mis je toch connectiviteit (volume regeling via Apple TV / iPhone ATV remote).
Iemand een idee of ik hier wat aan kan doen, TV terug sturen?
Edit: Contact opgenomen met Philips, kreeg een firmware update toegestuurd en die lijkt het probleem te verhelpen.. Super service! Maar toch raar dat een nieuwe TV een firmware update nodig heeft om normaal te functioneren
[
Voor 9% gewijzigd door
Scarify op 17-07-2020 13:11
]