Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Ziggo heeft afgelopen maandag een update van de Ziggo applicatie vrijgegeven voor iOS en Android en op mijn televisie (65 OLED 934) werkt het streamen van Ziggo van de iPhone naar de televisie nu prima. Ik heb onlangs geen update gehad voor de televisie, dus het is enkel een aanpassing van de applicatie op de telefoon.

Reactie Ziggo: https://community.ziggo.n...?postid=616023#post616023

[ Voor 21% gewijzigd door BugBoy op 08-07-2020 16:22 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:25

westergas

rikkie_pc

Eagles schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:18:
[...]

Dezelfde 754/12 ? Welke datum stond er bij jou op dan? Op die sticker die je voor de cashback moest uitknippen...
Andere vraag als je hetzelfde model hebt: De applicatie Videoland zie ik niet staan (wel Netrlix), is dit omdat dit model geen Android heeft of kijk ik gewoon scheel...:)
Op mijn label stond 06/1938 maar ik gok dat dat geen datum is ;)
Videoland geen idee maar voor updates en support moet je dit model niet hebben ben ik bang.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 06:33

Boy

www.byoscoop.nl

BugBoy schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:22:
Ziggo heeft afgelopen maandag een update van de Ziggo applicatie vrijgegeven voor iOS en Android en op mijn televisie (65 OLED 934) werkt het streamen van Ziggo van de iPhone naar de televisie nu prima. Ik heb onlangs geen update gehad voor de televisie, dus het is enkel een aanpassing van de applicatie op de telefoon.

Reactie Ziggo: https://community.ziggo.n...?postid=616023#post616023
Mooi dat het nu eindelijk werkt :) Maar ik vraag me af, wanneer zal ik dit gebruiken? Je moet sowieso al Ziggo hebben en de 934 staat bij mij in de woonkamer en heb daar gewoon dus "direct" TV op.

De kwaliteit van de stream zal wss lager zijn ook?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 22:45
Ik overweeg om een Philips OLED 804 (of 805) aan te schaffen vanwege ambilight. Deze OLED wil ik koppelen aan de Samsung HW Q90R soundbar. Beide komen aan de muur te hangen.

Omdat de Samsung soundbar ATMOS ondersteunt, dient deze zo vrij als mogelijk geplaatst te worden omdat er signalen naar boven / plafond gestuurd worden.

Ik heb begrepen dat de Philips OLED 804 (of 805) niet strak aan de muur bevestigd kan worden ivm ambilight. De OLED komt daarom iets van de muur af te hangen waardoor ambilight meer tot z'n recht komt.

Vraag 1, klopt dit? Werkt het ambilight effect beter als je de TV iets verder van de muur ophangt?
Vraag 2: hoeveel centimeter hangt jullie 804 / 854 van de muur? (voorkant beeldscherm tot aan de muur)

Iemand een ATMOS soundbar onder zijn Philips OLED aan de muur bevestigd? Zo ja:
Vraag 3: hoeveel centimeter onder de TV heb je de soundbar opgehangen?

Dank voor jullie expertise en reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

Keukenboer schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:05:
Ik overweeg om een Philips OLED 804 (of 805) aan te schaffen vanwege ambilight. Deze OLED wil ik koppelen aan de Samsung HW Q90R soundbar. Beide komen aan de muur te hangen.

Omdat de Samsung soundbar ATMOS ondersteunt, dient deze zo vrij als mogelijk geplaatst te worden omdat er signalen naar boven / plafond gestuurd worden.

Ik heb begrepen dat de Philips OLED 804 (of 805) niet strak aan de muur bevestigd kan worden ivm ambilight. De OLED komt daarom iets van de muur af te hangen waardoor ambilight meer tot z'n recht komt.

Vraag 1, klopt dit? Werkt het ambilight effect beter als je de TV iets verder van de muur ophangt?
Vraag 2: hoeveel centimeter hangt jullie 804 / 854 van de muur? (voorkant beeldscherm tot aan de muur)

Iemand een ATMOS soundbar onder zijn Philips OLED aan de muur bevestigd? Zo ja:
Vraag 3: hoeveel centimeter onder de TV heb je de soundbar opgehangen?

Dank voor jullie expertise en reacties!
Ik heb een 803, dus op zich vergelijkbaar. Zo ziet bij mij Amblight er uit:
Ambilight4

Dit is de afstand tot de muur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMsGaZCjseN20RtIDaBYIOGMNCw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JLmy13arESGJbI1qyt8yVJZV.jpg?f=user_large

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
TFHfony schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:10:
[...]

Ik heb een 803, dus op zich vergelijkbaar. Zo ziet bij mij Amblight er uit:
[Afbeelding: Ambilight4]

Dit is de afstand tot de muur:

[Afbeelding]
Thanks voor je reactie en zeer duidelijke foto's!

7 cm van de muur is echt niet veel (mijn persoonlijke mening). Natuurlijk wel als je het vergelijkt met een Samsung Q90 R of T want die hangen als een poster zo strak op de muur maar dan heb je geen OLED en geen Ambilight ;)

Mag ik vragen naar jouw ervaring? Als je die 7 cm zou vergroten naar 8 of 9 cm, is het effect van ambilight dan beter / groter? of andersom, als je van die 7 cm naar 6 of 5 gaat (indien uberhaupt mogelijk), is het effect dan minder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Keukenboer schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:26:
[...]

7 cm van de muur is echt niet veel (mijn persoonlijke mening). Natuurlijk wel als je het vergelijkt met een Samsung Q90 R of T want die hangen als een poster zo strak op de muur maar dan heb je geen OLED en geen Ambilight ;)

Mag ik vragen naar jouw ervaring? Als je die 7 cm zou vergroten naar 8 of 9 cm, is het effect van ambilight dan beter / groter? of andersom, als je van die 7 cm naar 6 of 5 gaat (indien uberhaupt mogelijk), is het effect dan minder?
Ik kan daar helaas niets nuttigs over zeggen. Ik heb de TV zo op laten hangen toen ik hem kocht en ik kan dit niet verstellen. Geen idee wat een paar centimeter extra doet. Sorry!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Keukenboer schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:26:
[...]

Voorbeeld met 43cm ruimte tussen muur en tv.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_2xzCbdaDWKpubv_GnedOjLwwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SSaTNeVSTHgzMMiXlokqSlvG.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: @CLB Helderheid 4, verzadiging 2.

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ligt uiteraard ook nog aan de intensiteit van de Ambilight

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
BenEco schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:58:
[...]

Voorbeeld met 43cm ruimte tussen muur en tv.

[Afbeelding]
Hieruit zou je dus de (voorzichtige) conclusie kunnen trekken dat hoe verder de TV van de muur staat (tot op bepaalde afstand natuurlijk), hoe beter ambilight tot z'n recht komt.

Uiteraard kan ik een muurbeugel kopen die wat minder strak op de muur zit maar ja, dan loop ik weer tegen het ATMOS 'probleem' aan omdat deze zijn geluidssignalen richting plafond moet verzenden.

Tja, wat is wijsheid :? :? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
Keukenboer schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:35:
[...]

Hieruit zou je dus de (voorzichtige) conclusie kunnen trekken dat hoe verder de TV van de muur staat (tot op bepaalde afstand natuurlijk), hoe beter ambilight tot z'n recht komt.

Uiteraard kan ik een muurbeugel kopen die wat minder strak op de muur zit maar ja, dan loop ik weer tegen het ATMOS 'probleem' aan omdat deze zijn geluidssignalen richting plafond moet verzenden.

Tja, wat is wijsheid :? :? :?
Hangt ook wat af van de achtergrond/verf denk ik. Hier staat de TV op 20cm (dit schrijft Philips voor als aangeraden afstand als ik me niet vergis). Samen met reflecterende verf geeft dit onderstaand resultaat. Denk dat indien de TV korter bij de muur staat het resultaat ook nog ok is dankzij deze verf. Ik kan dit volgende week wel even proberen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAGuqlwM8r-5H9nCaHoZmcHTJcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cb3L2ugo3haBDN0noTBKdoiv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Krize18 op 11-07-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
Krize18 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 16:24:
[...]

Hangt ook wat af van de achtergrond/verf denk ik. Hier staat de TV op 20cm (dit schrijft Philips voor als aangeraden afstand als ik me niet vergis). Samen met reflecterende verf geeft dit onderstaand resultaat. Denk dat indien de TV korter bij de muur staat het resultaat ook nog ok is dankzij deze verf. Ik kan dit volgende week wel even proberen?

[Afbeelding]
Thanks voor je reactie!

Zal Philips benaderen om hen te vragen naar de optimale afstand van plaatsing OLED voor ambilight. Wellicht kunnen zij uitsluitsel geven. Alhoewel de algemene klantenservice :? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 20:57
Keukenboer schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:01:
[...]

Thanks voor je reactie!

Zal Philips benaderen om hen te vragen naar de optimale afstand van plaatsing OLED voor ambilight. Wellicht kunnen zij uitsluitsel geven. Alhoewel de algemene klantenservice :? 8)7
Geloof dat vanuit Philips 15cm wordt aangeraden. Anderzijds moet je dat toch lekker zelf uitvinden hoe fijn je het vind? Wil je het liefst de hele muur dan moet het stukje verder, mag het best wat bescheidener dan mag de afstand iets korter zijn dan 15cm. Ik heb daarom gekozen voor een beugel die naar voren gehaald kan worden, dan kan ik er zelf wat mee spelen. Nadeel is dat deze niet super strak tegen de muur kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 18:51
Zag dit weekend dat er een update is gekomen voor deze modellen:
Philips 2K19 9104 range
Philips 2K18 73x3/7503/7803/8303/8503/8x3/9x3 ranges
Philips 2K17 6412/6482/7002/7502/8102/8602/9002 ranges
version:107.001.132.000, gepubliceerd 29 juni 2020
- Android Oreo 8.0.0 based software
- Improvements for Ambilight Hue
- Improvements for WiFi connection issue
- Improvements for system stability
- Improvements for TV shop mode
- Improvements for Bluetooth RC firmware upgrade
- Improvements for EPG performance
- Fix for ARD massive stuttering
- Fix for deformed image content during KODI/VLC playback
- Fix for stretched picture content during USB/DLNA playback
De fix voor deformed image content in Kodi is welkom op mijn 803, maar heb dit nog niet kunnen valideren.
Bij sommige titels moest je manueel de beeldverhouding aanpassen omdat deze soms niet klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
SirMemeAlot schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:39:
[...]

Geloof dat vanuit Philips 15cm wordt aangeraden. Anderzijds moet je dat toch lekker zelf uitvinden hoe fijn je het vind? Wil je het liefst de hele muur dan moet het stukje verder, mag het best wat bescheidener dan mag de afstand iets korter zijn dan 15cm. Ik heb daarom gekozen voor een beugel die naar voren gehaald kan worden, dan kan ik er zelf wat mee spelen. Nadeel is dat deze niet super strak tegen de muur kan.
Zag idd in de handleiding bij muurbevestiging een maximale afstand van 15 cm.

Waar het mij omgaat is dat:
1. ambilight wel echt tot zn recht moet komen en als dit beter is bij 15 cm dan bij 5 cm dan ga ik daar op voor sorteren d.m.v. het kopen van de juiste muurbeugel.
2. ga een Samsung HW Q90R soundbar aanschaffen welke ATMOS geluidssignalen via plafond uitzend. Wil niet dat de OLED zo ver naar voren komt dat dit dan vervolgens niet werkt.

Al met al dus op zoek naar de juiste combinatie van ophangen / afstand tot aan de muur en afstand van soundbar tot aan OLED... :? :? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• korna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 06:34
Ik denk ook dat de ambilight afstand afhankelijk is van wat je zelf mooi vind. De helderheid en intensiteit van de kleuren zijn instelbaar. Bij mij staan die niet op maximaal.. en niet mijn hele muur kleurt mee. Sommige willen een rijke ervaring met zoveel mogelijk kleur en zo ver mogelijk. Ik zelf wil iets wat mij niet opvalt tijdens het kijken maar wel de beleving vergroot. Dus de kleuren vergelijkbaar met die op de tv en de helderheid moet niet meer zijn dan wat de tv zelf afgeeft. De kleur en mate van reflectie/absorbering van de wand spelen een belangrijke rol. Daarnaast is omgevingslicht net zo belangrijk.

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindc
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2020
Hallo,

ik zit sinds de laatste update van mijn tv, 65OLED754 met een sync issue tussen Ambilight en mijn Hue lampen. Hiervoor gebruik ik de ingebouwde Ambilight + Hue functie op m'n tv.

In totaal zouden er 18 lampen moeten zijn waarmee de TV moet kunnen connecteren. Hij vindt er echter maar 9. Van deze 9 zijn er ook 2 die een verkeerde naam weergeven tov de locatie in de ruimte.
Ik heb in de Hue app reeds het zigbee kanaal gewijzigd, de bridge opgekuist, ... . Ook heb ik de tv gereset en alle connecties er uitgegooid.
Niets lijkt te helpen. Zowel bij TP Vision als bij SIgnify kunnen ze niet meer info geven.

Heeft iemand hier nog problemen mee, of nog beter: een oplossing?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Keukenboer schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:32:
[...]

Zag idd in de handleiding bij muurbevestiging een maximale afstand van 15 cm.

Waar het mij omgaat is dat:
1. ambilight wel echt tot zn recht moet komen en als dit beter is bij 15 cm dan bij 5 cm dan ga ik daar op voor sorteren d.m.v. het kopen van de juiste muurbeugel.
2. ga een Samsung HW Q90R soundbar aanschaffen welke ATMOS geluidssignalen via plafond uitzend. Wil niet dat de OLED zo ver naar voren komt dat dit dan vervolgens niet werkt.

Al met al dus op zoek naar de juiste combinatie van ophangen / afstand tot aan de muur en afstand van soundbar tot aan OLED... :? :? :?
Bij de Ambilight instellingen kan je aangeven of de tv is opgehangen of op een meubel staat. Doorgaans is opgehangen dichter bij de muur. Schijnbaar heeft de tv daar presets voor Ambilight voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
Fireshade schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:31:
[...]

Bij de Ambilight instellingen kan je aangeven of de tv is opgehangen of op een meubel staat. Doorgaans is opgehangen dichter bij de muur. Schijnbaar heeft de tv daar presets voor Ambilight voor.
Duidelijk!

Echter er is wel degelijk een groot verschil qua beleving van ambilight als je de OLED strak tegen de muur hangt of dat je er ruimte tussen laat zitten (bij dezelfde settings ambilight). Eigenlijk geldt, hoe verder van de muur, hoe meer uitstraling van het licht op de muur erachter. Max afstand bij ophangen OLED is overigens 15 cm volgens de handleiding terwijl Philips 20 tot 25 cm afstand adviseert als je de OLED neerzet ipv ophangt.

Vanwege de aanschaf van een ATMOS soundbar, die zijn ATMOS geluidssignalen schuin naar boven richting plafond stuurt, wil ik de juiste balans vinden. Ambilight moet wel goed tot zn recht komen maar ook de ATMOS moet zn ding kunnen doen en niet verstoort worden door de OLED die er boven hangt en die veel te ver naar voren komt.

Dus vandaar op zoek naar expertise en advies van de echte kenners hier op het forum... :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 12:24
@Keukenboer Ik heb zelf ook de 65OLED804 en hangt aan de muur met de Vogel Thin 505. De afstand is bij mij ook +/- 7 cm. Ik vind het ambilight prima tot zijn recht komen.

Het blijft natuurlijk wel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
ollie_1982 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:56:
@Keukenboer Ik heb zelf ook de 65OLED804 en hangt aan de muur met de Vogel Thin 505. De afstand is bij mij ook +/- 7 cm. Ik vind het ambilight prima tot zijn recht komen.

Het blijft natuurlijk wel persoonlijk.
@ollie_1982 Is die 7 cm vanaf achterkant TV tot aan de muur?

Zou je als je een keer tijd hebt een fotootje kunnen posten van het ambilight effect bij deze afstand? Zou mij ontzettend helpen.

Zoals je een paar posts hierboven met de foto's kunt zien, zie je een groot verschil tussen de ambilight beleving afhankelijk hoe ver de OLED van de muur geplaatst is. In het algemeen geldt, hoe verder van de muur, hoe meer effect het heeft. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
Fireshade schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:31:
[...]

Ik kan dit niet terug vinden in de handleiding van de 804... daarmee wil ik niet zeggen dat dergelijke presets niet bestaan hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Ben nu ruim een half jaar verder met mijn OLED 934 (65 inch) en ik kan u mededelen, de software is RUK !
Daar waar ik al bang voor was is nu pijnlijk duidelijk.
Alles draait tegenwoordig om het smartTV gedeelte en dit is gewoon klote.
Heel vaak blijven apps hangen met het laden, zwart scherm en er gebeurt niks. Als je dan op de home button drukt dan kom je in 1x in het smart menu maar werkt bijv. Een Netflix niet.
Dan is het videoland, dan lijkt de TV niks meer te doen en wordt er moe van.
Zo zonde ....

Weet iemand hoe je middels het menu de boel van restarten of apps kan sluiten ? Normaal een feature in Android en wellicht dat Android TV dit ook kan ?
Het gebruiken van de stekker eruit, even wachten, en erin geeft mij niet het luxe gevoel dat bij een dergelijk toestel hoort.

Verder een prima toestel want de TV zelf werkt gewoon maar het Android TV gedeelte is een zooitje. En ja, steeds de updates gedaan, ook de meest recente van 11 juli en had gehoopt dat die deze onzin zou verhelpen, maar helaas.

Ben ik de enige ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 17:42
Bomberman71 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:09:
Ben nu ruim een half jaar verder met mijn OLED 934 (65 inch) en ik kan u mededelen, de software is RUK !
Daar waar ik al bang voor was is nu pijnlijk duidelijk.
Alles draait tegenwoordig om het smartTV gedeelte en dit is gewoon klote.
Heel vaak blijven apps hangen met het laden, zwart scherm en er gebeurt niks. Als je dan op de home button drukt dan kom je in 1x in het smart menu maar werkt bijv. Een Netflix niet.
Dan is het videoland, dan lijkt de TV niks meer te doen en wordt er moe van.
Zo zonde ....

Weet iemand hoe je middels het menu de boel van restarten of apps kan sluiten ? Normaal een feature in Android en wellicht dat Android TV dit ook kan ?
Het gebruiken van de stekker eruit, even wachten, en erin geeft mij niet het luxe gevoel dat bij een dergelijk toestel hoort.

Verder een prima toestel want de TV zelf werkt gewoon maar het Android TV gedeelte is een zooitje. En ja, steeds de updates gedaan, ook de meest recente van 11 juli en had gehoopt dat die deze onzin zou verhelpen, maar helaas.

Ben ik de enige ?
ik ben overgestapt naar een nvidia shield. werkt als een tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Mastadont schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:11:
[...]

ik ben overgestapt naar een nvidia shield. werkt als een tierelier
Ja, aangedacht maar ik wil het simpel houden. Toestel staat in de huiskamer en wordt met name door het gezin gebruikt. Zie vooral mijn vrouw niet rommelen met een Shield en weer een extra remote.
Neem aan dat de Shield in het zicht moet staan voor de afst. Bed ?
Als de Shield remote alles kon opstarten (de TV, switchen naar TV input en Hmdi in, Volume, etc.) dan was het mischien een optie.

Had Hoop op Android TV 10 die er volgens mij allang had moeten zijn maar het is hopeloos.
Mensen die net als mij vanaf een probleemloze LG of Panasonic komen, NIET overwegen tenzij je met een mediaplayer er tussen gaat werken en hem dus in weze als dure monitor gaat gebruiken.
Overigens heb ik in 2 jaar tijd met mijn Panasonic met FirefoxOS (werd allang niet meer supported) nog nooit een issue gehad met de smartapps die erop stonden, echt nog nooit.

Heb zo’n moeite dat ik met de 934 (late 2019 model) zoveel gezeik heb op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Vast niet, maar ik zie hier maar weinig klachten eerlijk gezegd. Zelf ook nergens last van eerlijk gezegd...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Hier wordt hij flink gebruikt mbt smarttv (jonge kids) en in de avond het binchen en ik vind het niet mee vallen.
(YouTube premium, YouTube kids, nettlix, Videoland en Disney+).

Erg jammer. Voor mij een reden om zeker geen Philips meer te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ook dat gebruik ik allemaal, ook veel, ook veel door elkaar en dat al 1,5 jaar... Klinkt niet fijn zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bomberman71 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:35:
[...]

Ja, aangedacht maar ik wil het simpel houden. Toestel staat in de huiskamer en wordt met name door het gezin gebruikt. Zie vooral mijn vrouw niet rommelen met een Shield en weer een extra remote.
Neem aan dat de Shield in het zicht moet staan voor de afst. Bed ?
Als de Shield remote alles kon opstarten (de TV, switchen naar TV input en Hmdi in, Volume, etc.) dan was het mischien een optie.

Had Hoop op Android TV 10 die er volgens mij allang had moeten zijn maar het is hopeloos.
Mensen die net als mij vanaf een probleemloze LG of Panasonic komen, NIET overwegen tenzij je met een mediaplayer er tussen gaat werken en hem dus in weze als dure monitor gaat gebruiken.
Overigens heb ik in 2 jaar tijd met mijn Panasonic met FirefoxOS (werd allang niet meer supported) nog nooit een issue gehad met de smartapps die erop stonden, echt nog nooit.

Heb zo’n moeite dat ik met de 934 (late 2019 model) zoveel gezeik heb op dit vlak.
Hier met mijn 65OLED803 eigenlijk zelden tot nooit problemen. Nieuwe Android versie hoef je niet te verwachten: Hier zitten we zelfs nog op Android 8.0... Ook ik had de hoop dat er ooit Android 9 zou komen, maar helaas... Philips doet niet aan nieuwe Android versies.
Vastlopen heb ik hier gelukkig zelden last van. Met AndroidTV 8.0 kan je gelukkig zowel vanuit het Android Settings menu je TV opnieuw opstarten, als apps die lopen stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
Keukenboer schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:31:
[...]

@ollie_1982 Is die 7 cm vanaf achterkant TV tot aan de muur?

Zou je als je een keer tijd hebt een fotootje kunnen posten van het ambilight effect bij deze afstand? Zou mij ontzettend helpen.

Zoals je een paar posts hierboven met de foto's kunt zien, zie je een groot verschil tussen de ambilight beleving afhankelijk hoe ver de OLED van de muur geplaatst is. In het algemeen geldt, hoe verder van de muur, hoe meer effect het heeft. :?
Ja exact hetzelfde als op de foto hier. Dus vanaf de muur tot aan het Ambilight deel : TFHfony in "Philips TV's - 2015 en nieuwer"

Zal vanavond een foto maken hoe het er uit ziet met Ambilight aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjekneck
TFHfony schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:52:
[...]

Hier met mijn 65OLED803 eigenlijk zelden tot nooit problemen. Nieuwe Android versie hoef je niet te verwachten: Hier zitten we zelfs nog op Android 8.0... Ook ik had de hoop dat er ooit Android 9 zou komen, maar helaas... Philips doet niet aan nieuwe Android versies.
Vastlopen heb ik hier gelukkig zelden last van. Met AndroidTV 8.0 kan je gelukkig zowel vanuit het Android Settings menu je TV opnieuw opstarten, als apps die lopen stoppen.
Volgens _serial_ in een ander draadje is er een certificering gaande voor oa de OLED803 met Android 9.0 lopende, zie zijn link. Zou dus best kunnen dat deze toestellen nog een update naar Androidtv 9 gaan krijgen over een tijdje.

Quote:
_serial_ schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:28:
Ik heb ondertussen even naar de WiFcertificeringen zitten kijken, maar ook mijn Philips TV (65OLED803) is in mei gecertificeerd voor Android 9 (Pie)

https://www.wi-fi.org/content/search-page?keys=65OLED803

Ik blijf dus gewoon hoop houden op een goede afloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• korna
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2EN9_4IOBz62TGxpgaJ02shacaU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Hpc8Ii2ZLkYRaWxl9YX0gLI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39jsB58B3XhlwulZzr5xORY4yBw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wksXguSbybZ1EpgVlw8DdbKv.jpg?f=fotoalbum_tile

Helderheid 9
Verzadiging 1
Afstand 17cm

Wand is behoorlijk reflecterend.

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Vandaag mijn 65OLED803 van de nieuwe firmware voorzien... .Ik heb nu continu audiodrops bij het gebruik van Amazone Prime... Meer mensen met vergelijkbare issues?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ollie_1982
@Keukenboer Hierbij de foto's.

7cm van de muur dus

Helderheid 10
Verzadiging 2

Ik heb de Demo van Philips aan gezet om het te laten zien.

Voor mij is dit meer dan voldoende Ambilight :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5C_VjN3tbAfiWhvcWwVJR-Q61EI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8G2GnlZxLlbFZoEN2xQBZcN2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YwCQFbLflgp1OtSF6xvK8VFHD4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTcTzwMO6pfvwrzniTiQ3DHN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0W-lPEAgThBUgeo5xzj8E36I7g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nSJUGNsEg32eE0ybkE631JmH.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Dfp9_C9XIwzDrLHgdggbBzfXaw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zY8vvRJuehyrEvkYlaVuVOYA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBt9mOeC_vz-8zoOeUcezlaZ9M0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RhJECdlbWFA6uoubkm7bo4Ws.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUlIZ-TpwBa0lCkcKsyQTbBsSAE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7UeNukV8NpbwX6RESNp8Zm2.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenboer
korna schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:22:
[Afbeelding][Afbeelding]

Helderheid 9
Verzadiging 1
Afstand 17cm

Wand is behoorlijk reflecterend.
Dank dat je de moeite hebt willen nemen om foto's te maken en te posten! Ziet er waanzinnig uit.

17 cm van achterkant TV tot aan muur is met een standaard muurbeugel niet realiseerbaar, uiteraard wel met een retractable dus dat ga ik op zeker overwegen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keukenboer
ollie_1982 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:54:

7cm van de muur dus

Helderheid 10
Verzadiging 2

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Woaww.... ziet er echt heel strak uit en dit met maar 7 cm afstand. Is dus belangrijk om 'te spelen' met intensiteit en helderheid van de ambilight.

Ontzettend bedankt dat je de moeite wilde nemen om dit voor mij te doen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

TFHfony schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:37:
Vandaag mijn 65OLED803 van de nieuwe firmware voorzien... .Ik heb nu continu audiodrops bij het gebruik van Amazone Prime... Meer mensen met vergelijkbare issues?
Hier nu ook op de 65OLED934, tijdens Youtube en ook live TV nu. Ik heb geen FW update uitgevoerd of vraag gekregen, dus weet niet of ik er eentje heb gekregen, of die silent geinstalleerd wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
Ik heb woensdag de 55OLED754 binnengekregen, aansluiten enz ging prima maar nu ervaar ik een probleem met HDMI ARC waarvan ik mij afvraag of dit nu een defect is of iets van mijn kant:

Mijn setup:
- TV
- Sonos Beam (via HDMI 1 ARC)
- Apple TV
- PS4

Als ik de TV aanzet met de originele remote, dan werkt het geluid prima over de Beam. Echter als ik de Apple TV de TV laat aanzetten (of de PS4, dat maakt niet uit), dan lijkt de connectie met de Beam niet meer goed te zijn en moet ik de TV powercyclen + weer aanzetten met de officiële remote om het geluid terug te krijgen.

Vanuit mijn vorige TV (ook een Philips, 43PUS7xxxx van 4 jaar terug) werkte het vrijwel altijd perfect. Ik zou het chill vinden om mijn Philips remote weg te kunnen stoppen en zoveel mogelijk die van de AppleTV te gebruiken. Nu weet ik, ik kan ook de hdmi ARC droppen en voor optical gaan, maar dan mis je toch connectiviteit (volume regeling via Apple TV / iPhone ATV remote).

Iemand een idee of ik hier wat aan kan doen, TV terug sturen? :?

Edit: Contact opgenomen met Philips, kreeg een firmware update toegestuurd en die lijkt het probleem te verhelpen.. Super service! Maar toch raar dat een nieuwe TV een firmware update nodig heeft om normaal te functioneren

[ Voor 9% gewijzigd door Scarify op 17-07-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
Ik heb sinds een weekje een 55OLED934 hangen, prachtig beeld en geluid.
Maar wat mij opvalt is een lip sync probleem wanneer ik gebruik van maak van de ingebouwde streaming diensten zoals Netflix of de Pathe thuis app.
Ik heb alle beeldverwerkers al uitgezet (denk ik) en de laatste software updates geïnstalleerd. Is hier wat aan te doen?
Als ik TV kijk vanaf de ziggo Next box via HDMI heb ik geen problemen en loopt beeld en geluid perfect synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

PsycoHero schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:31:
Ik heb sinds een weekje een 55OLED934 hangen, prachtig beeld en geluid.
Maar wat mij opvalt is een lip sync probleem wanneer ik gebruik van maak van de ingebouwde streaming diensten zoals Netflix of de Pathe thuis app.
Ik heb alle beeldverwerkers al uitgezet (denk ik) en de laatste software updates geïnstalleerd. Is hier wat aan te doen?
Als ik TV kijk vanaf de ziggo Next box via HDMI heb ik geen problemen en loopt beeld en geluid perfect synchroon.
Hoe groot is het verschil? ik heb een 65" versie van deze TV en ik merk ook dat bij Netflix de sync ech net off is. Wellicht dat veel mensen het niet merken, maar mij stoort het ook erg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 07:03
Hmmm, ik krijg een melding dat er een update voor mijn remote is maar als ik wil updaten klaagt hij dat de batterijen te leeg zijn. Nieuw setje erin en hetzelfde probleem, als ik de capaciteit meet komt er 1.4+V uit...

Iemand een idee of ervaringen hiermee? Gaat om de 55PUS7334

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

m0ridin schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:13:
Hmmm, ik krijg een melding dat er een update voor mijn remote is maar als ik wil updaten klaagt hij dat de batterijen te leeg zijn. Nieuw setje erin en hetzelfde probleem, als ik de capaciteit meet komt er 1.4+V uit...

Iemand een idee of ervaringen hiermee? Gaat om de 55PUS7334
1,4VDC? Onbelast? Dat is inderdaad niet veel. Of test je met oplaadbare batterijen? Deze geven vaak maar 1,2 a 1,3VDC ipv 1,5VDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 07:03
TFHfony schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:14:
[...]

1,4VDC? Onbelast? Dat is inderdaad niet veel. Of test je met oplaadbare batterijen? Deze geven vaak maar 1,2 a 1,3VDC ipv 1,5VDC.
Hmmm, zowel met oplaadbare als nieuwe onoplaadbare... Metertje is niet super duidelijk, batterij capaciteit is 1.5V (AAA) en hij komt tenminste tot 1.4... Zal anders eens met een multimeter testen.

*Edit*

Multimeter gaf idd 1.3V aan, nog een ander nieuw setje gevonden die 1.52V aangaf en hiermee start de update wel.

[ Voor 12% gewijzigd door m0ridin op 18-07-2020 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54
Mijn 32PFL9604 geeft soms ineens een harde knal en het beeld wordt dan zwart. Als ik op de afstandsbediening op de stand-by knop druk gaat de tv weer aan. Is de tv stuk aan het gaan?

In het servicemenu is errorlog leeg.
Ik zie geen recente software events en geen hardware events.

[ Voor 21% gewijzigd door Dancing_Animal op 21-07-2020 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
ollie_1982 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:54:

7cm van de muur dus

Helderheid 10
Verzadiging 2

Gaaf hoor! Als Ambilight fan zie ik meteen nog meer mogelijkheden: De lamp links van de TV kan natuurlijk nog een Hue bulb in om mooi mee te doen met de actie op TV. Al zou dat door latency ook wel eens negatief kunnen werken. Zelf heb ik lampen in de hoeken van de kamer achter mij staan, wat een heel gaaf effect geeft.

Hoe is eigenlijk de ervaring van Ambilight in combinatie met OLED tv's? Ik heb zelf een wat ouder beestje (42PFL7656K), uit 2011 als ik het me goed herinner en die heeft dus niet al te beste zwartwaarden. Zeg maar gerust belabberd. Kan Ambilight zich bij een compleet zwart scherm compleet uitschakelen zodat dit het perfecte contrast niet in de weg zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Cid Highwind schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:16:
[...]
Hoe is eigenlijk de ervaring van Ambilight in combinatie met OLED tv's? Ik heb zelf een wat ouder beestje (42PFL7656K), uit 2011 als ik het me goed herinner en die heeft dus niet al te beste zwartwaarden. Zeg maar gerust belabberd. Kan Ambilight zich bij een compleet zwart scherm compleet uitschakelen zodat dit het perfecte contrast niet in de weg zit?
Die tv heeft toch ok Ambilight? Bedoel je dat er geen preset bij zit die dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
Cid Highwind schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:16:
[...]

Gaaf hoor! Als Ambilight fan zie ik meteen nog meer mogelijkheden: De lamp links van de TV kan natuurlijk nog een Hue bulb in om mooi mee te doen met de actie op TV. Al zou dat door latency ook wel eens negatief kunnen werken. Zelf heb ik lampen in de hoeken van de kamer achter mij staan, wat een heel gaaf effect geeft.

De hele kamer met Ambilight gaat mij iets te ver ;-).

Je kunt Ambilight met Game Mode instellen, dan (zover ik gezien heb) gaat Ambilight bij zwart uit. Het is dan wel veel "intenser". Hier zie je bij 00:30 dat het Ambilight uit gaat in Game Mode.

[YouTube: Philips Ambilight Gaming Test]

Hier een voorbeeld met Game Mode aan. Bij de 1e foto zie je alleen linksonder Ambilight en bij 2e foto valt het Ambilight dus weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxxVQDUumzqt39RHE7MyAkgnHGY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kaQ4cK5XLhZiFBsicWn9vbs6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/149cfttVmSj_gi7KGkHGQ4IXCmg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2W0wb7prQH9ZLX38xj4Gnsw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHwbCv_bS0S7jILt0CmK7WbyBj8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPhi7G3uusxwuIvXUTSSPJPd.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 36% gewijzigd door ollie_1982 op 23-07-2020 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Oh kijk dat zijn toch wel significante verbeteringen in het algoritme wanneer ik dat vergelijk met hoe grof ambilight dus nog werkt op mijn eigen toestel. Daarmee maak ik mij geen zorgen meer. Hartelijk dank voor de voorbeelden!

@Fireshade Dat klopt. Maar het gaat mij vooral om het effect of amblight eventueel het contrast van OLED teniet zou kunnen doen of niet. Ook bij een zwart beeld blijven de leds op mijn toestel namelijk nog heel licht aan dus een écht zwart beeld krijg je nooit. Nu kan mijn tv ook niet eens een zwart beeld tonen omdat het een IPS paneel betreft met her en der nogal wat backlight bleed, maar dat is bij OLED een ding van het verleden. Daarom dat ik erg nieuwsgierig was of zwart ook echt uit betekent, of enkel een standje minimale helderheid.

Nu is het voor mij overigens vooral wachten op een jaargang met een goede HDMI 2.1 implementatie zodat ik zonder problemen t.z.t. m'n PC er aan kan hangen en in vol ornaat kan gamen. M'n huidige TV doet het gelukkig nog erg goed en afgezien van de zwartwaarden ben ik er nog altijd enorm over te spreken. Het menu is tergend langzaam, maar aangezien ik toch geen smart-zaken gebruik valt ook daar mee te leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• korna
@Fireshade Dat klopt. Maar het gaat mij vooral om het effect of amblight eventueel het contrast van OLED teniet zou kunnen doen of niet. Ook bij een zwart beeld blijven de leds op mijn toestel namelijk nog heel licht aan dus een écht zwart beeld krijg je nooit. Nu kan mijn tv ook niet eens een zwart beeld tonen omdat het een IPS paneel betreft met her en der nogal wat backlight bleed, maar dat is bij OLED een ding van het verleden. Daarom dat ik erg nieuwsgierig was of zwart ook echt uit betekent, of enkel een standje minimale helderheid.
Ik denk dat je niet ongelijk hebt maar het scenario klopt niet helemaal. Als het beeld zwart is gaat de ambilight over op wit licht. Je pupillen gaan smaller staan dan zonder licht. Het zwart zal dan alleen maar “dieper” worden.

Mogelijk verlies je wel contrast bij hele donkere (niet compleet zwarte) beelden. Als de pupillen te smal staan kan je details, die weinig licht af geven, missen.

Anderzijds door het witte licht zijn je ogen klaar voor een plotseling heldere scène na de donkere scène. Normaal gesproken hebben je ogen tijd nodig om te compenseren voor een licht helderheids verandering. Dus in dit scenario helpt de ambilight om ook alle heldere details in een lichte scène te zien.

Persoonlijk vind ik het ook wel prettig dat niet de hele huiskamer in een keer donker wordt.

[kleine correctie. Je pupillen worden kleiner met meer licht, niet groter zoals ik eerder suggereerde. De contrast beperking van je ogen blijft wel overeind.]

[ Voor 6% gewijzigd door korna op 25-07-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Mijn 65OLED934 had TPM191E_R.001.002.173.010 (March 23, 2020 en ik kreeg zojuist een melding dat er een update klaar stond. Nu naar TPM191E_R.001.004.100.000 (June 15, 2020). Release notes zijn hier te vinden:

- Improvements for Google Chromecast
- Improvements for DemoMe
- Support for PTA 2.0
- Improvements for audio in B&W models
- Improvements for PVR
- Improvements for WIFI
- DolbyAtmos improvements
- Improvements for residual image clearing
- Many more minor improvements

Direct na installatie ook een update voor de afstandsbediening. Nog niet echt kunnen testen. Chromecast issue met Ziggo was al opgelost in de Ziggo app.

Edit: Zie net dat dit begin Julie al was gemeld. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door BugBoy op 28-07-2020 23:33 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
datadevil schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 06:43:
Iemand enig idee wat "Support for PTA 2.0" inhoudt?
De PTA01 was een WiFi dongle. Wellicht dat daar een nieuwe versie voor is? Zou alleen niet weten waarom je dat zou willen. Zit toch al WiFi ingebouwd? Of zijn er modellen zonder WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 08:59
Pff voor mij niet weer een Philips.... Hdmi-ARC werkt voor geen klap. Blijft ouwehoeren.

Heb nu meerdere receivers geprobeerd (3 stuks, 3 verschillende merken) en allemaal hetzelfde gedrag:

Bij aanzetten werkt alles prima. Maar het geluid werkt 2 seconden wel, 2 seconden niet, 2 seconden wel, 2 seconden niet.....
Als ik dan schakel naar tv speakers en weer terug naar audio systeem werkt wel wél goed....
....behalve dat bij volume harder en zachter zetten het geluid even uitvalt. Dus je kan niet horen hoeveel harder of zachter je hem zet.

Tv van 1100 euro, bijna elke update heeft een melding over "hdmi-arc verbeterd" maar werken ho maar.

@Scarify hoe heb je contact opgenomen met Philips? misschien die weg maar eens bewandelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 29-07-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
@Waah Klinkt als een vergelijkbaar probleem, idd gewoon gebruikmaken van de garantie / support en zeker geen genoegen nemen met een gebrekkige TV! Op de contactpagina kun je alles vinden, ik heb uiteindelijk gebeld en was daarmee snel geholpen dmv een firmware-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veen906
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:48
Waah schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 07:27:
Pff voor mij niet weer een Philips.... Hdmi-ARC werkt voor geen klap. Blijft ouwehoeren.

Heb nu meerdere receivers geprobeerd (3 stuks, 3 verschillende merken) en allemaal hetzelfde gedrag:

Bij aanzetten werkt alles prima. Maar het geluid werkt 2 seconden wel, 2 seconden niet, 2 seconden wel, 2 seconden niet.....
Als ik dan schakel naar tv speakers en weer terug naar audio systeem werkt wel wél goed....
....behalve dat bij volume harder en zachter zetten het geluid even uitvalt. Dus je kan niet horen hoeveel harder of zachter je hem zet.

Tv van 1100 euro, bijna elke update heeft een melding over "hdmi-arc verbeterd" maar werken ho maar.

@Scarify hoe heb je contact opgenomen met Philips? misschien die weg maar eens bewandelen.
Soortgelijke issues herken ik na een vakantie van 2 weken.. (software update 15 juli)
Zowel TV ontvanger, Xbox als AppleTV geven zo nu en dan, voornamelijk bij inschakelen, een zwart beeld en enkele seconden geen geluid.
HDMI kabels van receiver direct naar TV geplaatst, nieuwe kabels aangeschaft, EasyLink aan/uit. Alle geen resultaat. Mijn idee is dat het steeds gebeurt bij schakelen naar HDR..

Aanschaf eind mei, eind juli eerste mail naar Philips. :/
@Scarify Thanx voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@veen906 Dat klinkt wel anders als bij mij. Ik heb continu uitvallen geluid, maar beeld is prima. Uitstekend zelfs.

Schakelen naar HDR geeft altijd een tijdelijke blackout volgens mij. Ongeacht welke tv je ook koopt. Ik dacht dat een fabrikant nu werkte aan een manier om geen blackout te hebben. Maar hij moet fysiek schakelen, dus dat is niet vreemd.

Net als dat je je resolutie wijzigt op je monitor. Dan wordt het scherm ook even zwart.

Dat gezegd hebbende, als het tijdens een film kijken gebeurt is er natuurlijk meer mis.....

Heb van Philips via chat een aantal oplossingen gekregen. Die ga ik eerst (weer) braaf doorlopen. Als dat niet werkt maar weer even contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Waah schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 07:27:

Welke heb je geprobeerd eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:37:
[...]

Welke heb je geprobeerd eigenlijk?
Denon X200, een Onkyo receiver (type weet ik ff niet, die met HDMI issues :+ maar bord is vervangen en sindsdien vlekkeloos) en een Harman Kardon-setje van mijn ouders :+

Allemaal exact hetzelfde gedrag, dus dat lijkt me geen toeval meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
HDMI ARC is wel een probleemkindje van wat ik heb gelezen op internet. Elke fabrikant hangt zijn eigen protocollen ertegenaan waardoor je (tenzij je alles van dezelfde fabrikant hebt) vaak dit gezeik kan krijgen. Zo heb ik ook eens (vorige TV) gedoe gehad met die HDMI HDCP protocollen (anti-piracy?), kreeg ik geen beeld meer..

Je hebt gelijk wat betreft het aanschakelen; het duurt altijd een paar seconden voor je geluid hebt (overigens, bij HDMI vaak ook beeld, omdat hij aftast welke resoluties worden doorgegeven oid). Maar als je eenmaal verbinding hebt zou hij niet moeten wegvallen (tenzij je bijv je PS4 schakelt tussen resoluties / instellingen bij het starten van een spel enz). Uiteindelijk mag je verwachten dat alles 100% werkt en zo niet hameren bij support / garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korna
Hiervoor had ik een Sony tv incombinatie met een Denon. Altijd ARC gezeik. Dus in alle eerlijkheid heb ik het al opgegeven met ARC.

De Philips 903 geeft tot nu toe instructies goed door en veel sneller dan de Sony (3 jaar oud). Alleen de Philips wil soms geen beeld geven met als de Apple TV uit stand-by komt. 3 jaar oude blu-ray speler geen probleem. Ik vermoed hier ook een issue met overschakelen naar HDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 19:07
Sinds een paar dagen een 55OLED804 in huis staan. Waanzinnig beeld :)

Ambilight vind ik een dikke plus. Wel ingesteld op game mode zodat bij zwart de lampen uit gaan ipv wit licht. Nu ook drie van mijn Hue lampen erop aangesloten. Echter, ze doen bijna niet mee met de rest. En als ze meedoen, dan is het vaak niet de je juiste kleur. Het lijkt per invoer te verschillen, bij Netflix doen ze sowieso niks. Bij de AppleTV doen ze soms wel wat.

Hier een paar voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUCBmIH7uV-UDCxkO-Jbl7x_0Xo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rOLRlIIpUnwR5ApzdP4aAmB9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2m36lVFhk_A-h61f5NSONLS-Do=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g489WctUlzxmiuJoNCnKGMWK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uc4E4p3e3sllnUKB6xVtoVT2MBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uDSm4ebkl6ieuEbjYMwI6dy9.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee? Zo voegen ze niet echt iets toe :)

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 16:54
Hallo allemaal.

Ik heb de 55pus7101/12 al een tijdje.

Ik heb alleen sinds afgelopen week dat hij elke keer smorgens vroeg uit zichzelf aanslaat. Ik wordt dan opeens wakker van de tv. Heb even op internet gekeken, het helpt als je de auto update van zenders uit zet.. nou, vanmorgen weer raak.

Iemand anders er ook last van? Of gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Klopt het dat de amazon prime video app op een philips android tv (heb de oled854) max 5.1 en hdr ondersteunt?
Amazon prime zou ook dolby vision en atmos hebben, maar ik zie dat niet in de app terug.
Ik weet dat de philips tv's geen 'true hd atmos' ondersteunen door gebrek aan hdmi 2.1, maar wel dd+ atmos (in netflix)

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09 19:25
Er is slechts 1 serie, bij Prime: Jack Ryan die en Dolby Atmos en Dolby Vision ondersteunt, namelijk de 1e serie.
Let er wel op dat je de UHD versie pakt, en niet de HD versie.
Verder zet Prime veelal HDR10+ in.
Verder inderdaad wel DV en DA bij o.á. Netflix en Disney+.
En bevalt de 854 een beetje? mij zekers.

[ Voor 7% gewijzigd door dinandus op 02-08-2020 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 11:31
Bomberman71 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:09:

Ben ik de enige ?
Ik heb hier ook last van. Wel heb ik het idee dat het met bepaalde apps gebeurt, in mijn geval Prime, daarna werken Netflix & Disney+ ook niet meer. Voorkort nooit last, ben toen Prime gaan gebruiken en ineens is het 1 a 2 keer per week raak.

Voor opnieuw opstarten vanuit menu is het Alle Instellingen > Android instelling > voorkeuren > info. Daar zou dan restart moeten staan. Niet super makkelijk, maar beter dan geen streaming of stekker eruit/erin.

En zoals andere zeiden, Nvidia shield. Desalnietemin wel klote, baal er ook van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Erik070 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:34:
[...]

Ik heb hier ook last van. Wel heb ik het idee dat het met bepaalde apps gebeurt, in mijn geval Prime, daarna werken Netflix & Disney+ ook niet meer. Voorkort nooit last, ben toen Prime gaan gebruiken en ineens is het 1 a 2 keer per week raak.

Voor opnieuw opstarten vanuit menu is het Alle Instellingen > Android instelling > voorkeuren > info. Daar zou dan restart moeten staan. Niet super makkelijk, maar beter dan geen streaming of stekker eruit/erin.

En zoals andere zeiden, Nvidia shield. Desalnietemin wel klote, baal er ook van.
Ontdekt dat als je de homeknop ingedrukt houd dan kan je app kiezen en dan weer ingedrukt houden en dan kan je hem sluiten !
Scheelt wel wat stappen zeg maar.

Maar goed het blijft klote.
Ik heb zelf apps die ik nooit gebruikt weggehaald. Net als allerlei channels en dergelijke. Het lijkt tot nu toe te schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik070
Bomberman71 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:37:
[...]

Ontdekt dat als je de homeknop ingedrukt houd dan kan je app kiezen en dan weer ingedrukt houden en dan kan je hem sluiten !
Scheelt wel wat stappen zeg maar.

Maar goed het blijft klote.
Ik heb zelf apps die ik nooit gebruikt weggehaald. Net als allerlei channels en dergelijke. Het lijkt tot nu toe te schelen.
Hmm, zal het een proberen, dank. Ik probeerde voorheen door andere apps te starten hem te forceren de hangende app te sluiten. Gemengd resultaat had dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Erik070 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:40:
[...]

Hmm, zal het een proberen, dank. Ik probeerde voorheen door andere apps te starten hem te forceren de hangende app te sluiten. Gemengd resultaat had dat.
Nog even snel gechecked.

HOME - selecteer de app - HOLD select button - selecteer INFORMATIE

En dan kan je allerlei dingen kiezen, ook het gedwongen stoppen.
Hopelijk heeft dit meer zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik070
Bomberman71 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:45:
[...]

Nog even snel gechecked.

HOME - selecteer de app - HOLD select button - selecteer INFORMATIE

En dan kan je allerlei dingen kiezen, ook het gedwongen stoppen.
Hopelijk heeft dit meer zin.
Gisteravond helaas moeten testen, het was weer raak (wederom Prime app). Maar dit werkte wel, en is wel stuk eenvoudiger dan restarten van tv zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Gisteravond helaas moeten testen, het was weer raak (wederom Prime app). Maar dit werkte wel, en is wel stuk eenvoudiger dan restarten van tv zelf.
Mooi man ! Is het toch nog zinvol alhoewel een beetje omslachtig.

In weze zou je de optie moeten hebben dat NIETS meer open moet blijven staan na gebruik. Dus als je uit de app gaat dat de app direct wordt gesloten.
Nu heb je een soort van 'comfort' optie die weinig toevoegt en open apps elkaar schijnbaar toch in de weg zitten.
Lijkt me als programmeur een simpele aanpassing ipv te zitten bug hunten wat niet te doen is als het aan 3rd party apps ligt.

[ Voor 28% gewijzigd door Bomberman71 op 03-08-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Bomberman71 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:00:
[...]

Mooi man ! Is het toch nog zinvol alhoewel een beetje omslachtig.

In weze zou je de optie moeten hebben dat NIETS meer open moet blijven staan na gebruik. Dus als je uit de app gaat dat de app direct wordt gesloten.
Nu heb je een soort van 'comfort' optie die weinig toevoegt en open apps elkaar schijnbaar toch in de weg zitten.
Lijkt me als programmeur een simpele aanpassing ipv te zitten bug hunten wat niet te doen is als het aan 3rd party apps ligt.
Soms wil je apps open houden (bijv. radio app), terwijl je iets anders op de tv doet/bekijkt.
Maar een app 'killen' is dus mogelijk zoals je aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Fireshade schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:51:
[...]

Soms wil je apps open houden (bijv. radio app), terwijl je iets anders op de tv doet/bekijkt.
Maar een app 'killen' is dus mogelijk zoals je aangeeft.
Nou vandaar de gewenste optie functie ...
Afhankelijk van je toepassingen zou je dan kunnen kiezen om het aan of uit te zetten.
Ik doe helemaal niks met een app als bijv. TuneIn radio dus zou niet weten waarom ik apps open zou moeten houden.

Dus zoiets als 'Retain apps upon exit Yes - No'
Voor mensen met aardig wat apps en dus schijnbaar conflicten tussen diverse apps is een auto kill van harte welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door Bomberman71 op 03-08-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Bomberman71 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:56:
[...]

Nou vandaar de gewenste optie functie ...
Afhankelijk van je toepassingen zou je dan kunnen kiezen om het aan of uit te zetten.
Ik doe helemaal niks met een app als bijv. TuneIn radio dus zou niet weten waarom ik apps open zou moeten houden.

Dus zoiets als 'Retain apps upon exit Yes - No'
Voor mensen met aardig wat apps en dus schijnbaar conflicten tussen diverse apps is een auto kill van harte welkom.
Vergeet niet dat dit in feite Android is. Op Android telefoons sluit een app ook niet als je naar je home screen gaat of andere app. Pas als er een gebrek aan resources is of als de app al een tijdje niet gebruikt is zal deze gesloten worden voor stroom besparing. Op TVs zal zoiets ook wel zitten, wellicht alleen wat minder tweakbaar. Zelf nog niet in Android powersettings gekeken op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Had echt gehoopt dat Android TV 10 er inmiddels was. 9 is er echt al heel lang en ik meen me te herinneren dat 10 in december 2019 released zou worden.
Zelfs de meest recente Philips toestellen zitten ook nog op 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04 14:50
Beste mensen,

Ik heb een philips oled 754 aangesloten op een denon AVR 1911. Het vreemde is dat ARC goed werkt als ik de ziggo horizon box eerst aan zet. Als deze aanstaat dan schakelt arc de receiver aan als ik de tv aanzet. Staat de horizon box uit dan doet hij dit niet en is hij daarna de connectie ook kwijt wat als resultaat heeft dat ik de receiver elke keer handmatig moet aan zetten. Voedingsstekker van de tv eruit en er weer in lost dit weer op.

Iemand een idee?

[ Voor 17% gewijzigd door Johann0r op 03-08-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Bomberman71 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:58:
Had echt gehoopt dat Android TV 10 er inmiddels was. 9 is er echt al heel lang en ik meen me te herinneren dat 10 in december 2019 released zou worden.
Zelfs de meest recente Philips toestellen zitten ook nog op 9.
Gebruik mijn 804 als monitor dus met uitzondering van Plex voor HDR content gebruik ik eigenlijk helemaal niets van het OS.

Is er iets wat je nu mist dan, of wat je graag wilt hebben dat alleen in 10 zit?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Greatsword schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:23:
[...]

Gebruik mijn 804 als monitor dus met uitzondering van Plex voor HDR content gebruik ik eigenlijk helemaal niets van het OS.

Is er iets wat je nu mist dan, of wat je graag wilt hebben dat alleen in 10 zit?
Ik heb geen idee wat er in 10 zit en ik mis geen enkele feature. Zou graag de boel stabiel willen hebben en ga ervanuit dat 10 beter zou moeten zijn op dat vlak.
Als monitor is geen optie voor mij, het is mijn main TV en leef hier niet alleen.
Geen zin in geklier met nog een device, weer een afstandsbediening en ook geen zin in een universele remote en programmeren.
Vind Android TV perfect voor wat ik ermee wil alleen de stabiliteit is gewoon ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

dinandus schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:24:
Er is slechts 1 serie, bij Prime: Jack Ryan die en Dolby Atmos en Dolby Vision ondersteunt, namelijk de 1e serie.
Let er wel op dat je de UHD versie pakt, en niet de HD versie.
Verder zet Prime veelal HDR10+ in.
Verder inderdaad wel DV en DA bij o.á. Netflix en Disney+.
En bevalt de 854 een beetje? mij zekers.
Ik kan alleen de hdr versie selecteren (m'n tv zegt dan hdr10+), maar die geeft alleen 5.1 aan en geen atmos.
Maar goed, wat wil je voor 2,99 eur p/m...
Ik heb het ook via de windows 10 app geprobeerd via m'n pc, maar die ondersteunt zelfs geen hdr. (hdmi kabel loopt via mn geforce 1060 naar de sony soundbar die atmos en hdr en etc support heeft en die loopt naar m'n tv.)
De 854 bevalt me nu na 7 maanden intensief gebruik prima!

Ik heb geen disney+, maar wel apple+, echter jammer dat voor de philips android tv's geen app uit is.
De browser ondersteunt geen DA, hdr of what so ever...

[ Voor 22% gewijzigd door Steelo op 04-08-2020 00:53 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Om nog even door te gaan over het Atmos verhaal. Zelf heb ik een Philips 6412-serie (TPM171E) waar ik eigenlijk uitzonderlijk tevreden over ben. Echter ben ik nu aan het oriënteren voor een nieuwe geluidsset met eventueel Atmos erbij. In de handleiding van de televisie staat hierover het volgende:
quote: Philips
  • Meerkanaals (bypass): Selecteer deze optie om Dolby Digital Plus- of DTS-content uit te voeren naar uw audioapparatuur of home cinema-systeem.
    - Zorg ervoor dat uw audioapparatuur Dolby Atmos ondersteunt.
Tof dat het blijkbaar ondersteund wordt. Maar in bijvoorbeeld de Netflix app zie ik geen DD Atmos logotjes voorbijkomen. Mag ik dan aannemen dat het wel ondersteund wordt, maar niet bij Netflix? Van de website van Netflix word ik namelijk ook niet veel wijzer 8)7 :
quote: Netflix
Ga naar het Helpcentrum voor je apparaat als je wilt weten welke apparaatmodellen precies beschikbaar zijn met Dolby Atmos. Als Dolby Atmos beschikbaar is op je apparaat, bevat het functiegedeelte de betreffende modellen. Je kunt ook contact opnemen met de apparaatfabrikant voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09 19:25
@alex3305 neem aan dat je de duurste abo hebt van Netflix? Voorwaarde voor 4K met ondersteuning van Dolby Atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@dinandus Zeker. Ook kan ik genieten van 4K + HDR content. En heb ik de televisie geluid uitvoer op Meerkanaals (bypass) staan voor mijn huidige receiver (Onkyo HT-R393), welke overigens geen Atmos ondersteund.

Net heb ik ook even gekeken bij Fear City: New York vs The Mafia. Op mijn PC krijg ik HD en DD Atmos te zien bij deze titel. Op de televisie is het HDR en 5.1. Ook heb ik de audio uitvoer op de televisie aangepast naar Dolby Digital Plus. Dan krijg ik nog steeds HDR en 5.1 te zien.

Het is mij dus niet helemaal duidelijk of dit aan mijn huidige receiver ligt of dat het een limitatie is van de Netflix app op de televisie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
alex3305 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:10:
@dinandus
Het is mij dus niet helemaal duidelijk of dit aan mijn huidige receiver ligt of dat het een limitatie is van de Netflix app op de televisie...
Dat, je TV moet ook Atmos ondersteunen voordat de Netflix app het weergeeft.
Zie ook deze pagina met uitleg en Philips tv's waarmee het wel mogelijk is :)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
mortael schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:13:
[...]

Dat, je TV moet ook Atmos ondersteunen voordat de Netflix app het weergeeft.
Zie ook deze pagina met uitleg en Philips tv's waarmee het wel mogelijk is :)
Natuurlijk. Maar mijn tv ondersteund Dolby Atmos via Dolby Digital Plus volgens de handleiding. Sterker nog op Toengel lees ik ook dat Atmos in Netflix bijvoorbeeld wel werkt met de Netflix Kodi plugin.

Na wat zoekwerk op het Toengel forum zegt Toengel zelf dat Dolby Atmos via DD+ pas werkt vanaf de 2019-serie.

Jammer zeg... :(. Ik ben benieuwd waar het verschil ergens zit. Wellicht dat het mogelijk is om de 2019-serie Netflix/Prime app te sideloaden naar de televisie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik ben benieuwd waar het verschil [in Dolby Atmos ondersteuning in de Netflix app] ergens zit.
Dit zei ik een paar dagen geleden. Inmiddels heb ik de Netflix app een beetje uit elkaar gehaald om daarin te koekeloeren. Het lijkt erop dat de check vanuit Netflix op device id gedaan wordt. Netflix haalt namelijk een apparaatprofiel van hun eigen servers op basis van jouw apparaat. Ik verwacht dat Amazon Prime iets vergelijkbaars doet, echter kan ik daar niet zo snel een APK van vinden.

Echt heel erg zonde dat dit simpelweg een software beperking is. In ieder geval is er een workaround beschikbaar met Kodi in combinatie met de Netflix dan wel Amazon Prime add-ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Vraagje over op televisie geïnstalleerde app gebruiken vs mobiele app gebruiken en casten.
Onderstaande foto's zijn van Disney+ en gaat om film: Ant Man & the Wasp op een 55OLED803:
Philips 55OLED803 - Disney+ - tv-app vs telefoon-app

Beelden zijn van de televisie van een vriend van me, ikzelf moet nog verder 'testen' op m'n 55OLED803. Maar hoe kan het dat het beeld via de Disney+-app op de televisie een stuk donkerder is dan via het casten via de Disney+-app vanaf een mobiele telefoon? Bovenste twee foto's zijn van het beeld via de app geinstalleerd op televisie, de foto's daaronder dus via het Casten vanaf een smartphone via de Disney+-app op dat toestel.

Ik heb er weinig verstand van, maar is dat misschien HDR vs niet-HDR ofzo via ene bron wel, andere niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJagroep
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik ben nu al een geruimde tijd (lees 3 maanden) aan het zoeken, lezen en afwegingen aan het maken wat ik wil gaan kopen qua nieuwe televisie.
Ik krijg volgende maand (eindelijk) de sleutel van mijn nieuwe huisje.
Meerdere dingen spelen er en dat maakt mij de keuze er niet makkelijker op.. Na vele wikken en wegen uiteindelijk gekozen voor een Philips OLED.

Issue #1 - 55 of 65 inch.. Dit is een persoonlijke keuze en ga hier eigenlijk niet echt verder op in maar is wel van belang als ik besluit om een 754 aan te schaffen.

Issue #2 - Nu komt de eigenlijke hoofdvraag.. Ik twijfel heel sterk tussen een 754 of een 804. Ik wil graag een Shield Pro gebruiken als mediaplayer dus OS / smart gedeelte van de tv ga ik niet gebruiken.
Verder heb ik een oude Onkyo receiver welke geen Dolby of 4K ondersteund. De Shield komt rechtstreeks op de televisie en de Ziggo box komt op de receiver (ik hoef geen 4K content van Ziggo)

Of is de beeldbewerking P5 chip noemenswaardig beter in de 804 dan in de 754? Ik dacht dat alleen geluid en OS verschillend was tussen 754 en 804.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
CLB schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:27:
Vraagje over op televisie geïnstalleerde app gebruiken vs mobiele app gebruiken en casten.
Onderstaande foto's zijn van Disney+ en gaat om film: Ant Man & the Wasp op een 55OLED803:
[Afbeelding: Philips 55OLED803 - Disney+ - tv-app vs telefoon-app]

Beelden zijn van de televisie van een vriend van me, ikzelf moet nog verder 'testen' op m'n 55OLED803. Maar hoe kan het dat het beeld via de Disney+-app op de televisie een stuk donkerder is dan via het casten via de Disney+-app vanaf een mobiele telefoon? Bovenste twee foto's zijn van het beeld via de app geinstalleerd op televisie, de foto's daaronder dus via het Casten vanaf een smartphone via de Disney+-app op dat toestel.

Ik heb er weinig verstand van, maar is dat misschien HDR vs niet-HDR ofzo via ene bron wel, andere niet?
Dit lijkt me idd een gevalletje HDR aan via de tv app en HDR uit via de cast.
Je zou dit ook moeten kunnen zien bij het starten van de content. Bij HDR verschijnt een melding over deze functie rechtsonder in beeld als deze start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

sjekneck schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:34:
Bij HDR verschijnt een melding over deze functie rechtsonder in beeld als deze start.
Yes true that, 'problem' solved. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MichaelJagroep schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:18:
Issue #2 - Nu komt de eigenlijke hoofdvraag.. Ik twijfel heel sterk tussen een 754 of een 804. Ik wil graag een Shield Pro gebruiken als mediaplayer dus OS / smart gedeelte van de tv ga ik niet gebruiken.
Verder heb ik een oude Onkyo receiver welke geen Dolby of 4K ondersteund. De Shield komt rechtstreeks op de televisie en de Ziggo box komt op de receiver (ik hoef geen 4K content van Ziggo)
Waarom een Shield Prp? Het android-smartgedeelte van de 804 werkt prima. Kodi doet het ook op de Philips. Ik ben 100% tevreden met deze tv. Heb ook Ziggo Next, rechtstreeks op een Marantz-receiver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
prijk schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:45:
[...]
Waarom een Shield Prp? Het android-smartgedeelte van de 804 werkt prima. Kodi doet het ook op de Philips. Ik ben 100% tevreden met deze tv. Heb ook Ziggo Next, rechtstreeks op een Marantz-receiver.
Kodi voor de lol op de 804 geinstalleerd na aanschaf van de tv maar meteen weer verwijderd. Wat werkt een Shield dan lekker, in vergelijking. De Philips is gewoon veel en veel trager.

Misschien maar net wat je gewend bent maar ik gebruik geen enkele app op de Philips zelf.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJagroep
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-11-2024
[...]

Eigenlijk wilde ik een Shield Pro kopen icm met een 65OLED754 en mijn Onkyo versterker.
Budget is 1500 met een max van 1750 euro. Hierdoor valt een 65OLED804 buiten mijn budget

De meerwaarde van het geluid van de 804 heeft voor mij geen meerwaarde door de versterker.
Een minpunt van de 754 (geen AndroidOS) wilde ik door middel van een Shield oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MichaelJagroep schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:18:
Of is de beeldbewerking P5 chip noemenswaardig beter in de 804 dan in de 754? Ik dacht dat alleen geluid en OS verschillend was tussen 754 en 804.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YnpbfV94bKJx8fMaybq1pctMYVw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3rQ88Fozxt4iMMhTbHOJS8Yr.jpg?f=user_large

Maar dat is op papier. 'No banding': (colour) banding blijkt nog steeds duidelijker zichtbaar te zijn op Philips modellen dan bij de concurrentie dus dat is alvast iets wat niet opgelost is met de nieuwere P5 (bij die enkele keren dat er sprake van is natuurlijk, niet dat het een constant iets is). Misschien is het bij de 4e generatie die in de 2020 modellen zit wat/nog verbetererd (al is dat gewoon dezelfde 3e generatie P5 plus een 'AI' database).
Voor de duidelijkheid: in de 754 zit een 2e generatie P5 (die ook in de OLEDxx3 modellen zat)

[ Voor 36% gewijzigd door apis29 op 11-08-2020 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

https://www.avforums.com/review/philips-oled805-review.17861

Goede review van Phili Hinton van AVForums :)
With film and TV content in SDR the OLED805 is outstanding with excellent image accuracy to the industry standards and the type of cinematic images you would expect from one of the best current OLED TVs. The Philips also has terrific motion for 24fps material along with accurate skin tones and balanced colours, mixed with superb just above black detail retrieval that brings content to life. The HDR performance is also exceptionally good with stunning peak brightness on offer that is well above the average seen on 2020 OLEDs (except the Panasonic HZ2000). This helps breath life into HDR content with magnificent dynamic range and visible specular highlight detail usually lost or clipped on other OLED sets. The tone mapping is also superb with both 1000 and 4000 nit masters being portrayed effectively without unnecessary image dimming.

[ Voor 79% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 17-08-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 08:47
[...]

ik heb toch regelmatig dat het geluid ineens niet meer naar de versterker wordt gestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
Hallo,

Ik ben een beetje laat achter het nieuws gekomen dat de Ziggo Go App ook op verschillende Philips & Sony tv's uit is.. Ik probeer 'm net echter te vinden maar kan 't nergens vinden, weten jullie iets?

Ik heb de philips 32pfs5803/12, misschien zit daar ook geen Android TV op (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Wat heb je zelf al gevonden?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Babel10 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:45:
Hallo,

Ik ben een beetje laat achter het nieuws gekomen dat de Ziggo Go App ook op verschillende Philips & Sony tv's uit is.. Ik probeer 'm net echter te vinden maar kan 't nergens vinden, weten jullie iets?

Ik heb de philips 32pfs5803/12, misschien zit daar ook geen Android TV op (?)
Die app is er alleen voor AndroidTV. Jouw TV heeft geen AndroidTV, dus helaas ook niet de ZiggoGo app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
TFHfony schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Die app is er alleen voor AndroidTV. Jouw TV heeft geen AndroidTV, dus helaas ook niet de ZiggoGo app.
Yes, bedankt, dacht ik al.

Zonde, zie dat eigenlijk alleen de wat duurdere Philips TV’s Android hebben.

Duur als in; voor tv op de slaapkamer(s)..

Helaas! Misschien Apple TV of Nvidia maar kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Babel10 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:48:
[...]

Of een Chromecast. Al zijn een aantal zenders dacht ik geblocked om te streamen, maar daar weet ik de details niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Babel10 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:48:
[...]

Voor de slaapkamer zou ik zelf voor een goedkope Android TV TV gaan (zag ze voor rond de 150 euro), om geen coaxkabel te hoeven te trekken. Maar vooralsnog besloten nog geen TV op de slaapkamer te zetten (zijn net verhuisd)

Maar las vandaag dat ads togevoegd gaan worden aan Android TV...wtf...daar betaal je dan zo veel geld voor. Ik vind dit niet kunnen. Maar ja, wat doe je ertegen...

https://9to5google.com/20...ads-turn-off-staff-picks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Boy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 06:53:
[...]

Maar las vandaag dat ads togevoegd gaan worden aan Android TV...wtf...daar betaal je dan zo veel geld voor. Ik vind dit niet kunnen. Maar ja, wat doe je ertegen...

https://9to5google.com/20...ads-turn-off-staff-picks/
Als het hier bij blijft zoals het te zien is in het artikel dan valt het nog mee en speelt hij niet automatisch af (daar waar hij afspeelt wordt de ad geselecteerd). Hopelijk worden ze inderdaad niet meer intrusive.

en as a sidenote, klopt het dat jij de Boy bent waar ik nog een aantal jaar mee heb samengewerkt in Eindhoven voor je voor jezelf apps ging developen? :)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Pagina: 1 ... 36 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.