Weet niet of je hier genoeg aan hebt. Toshiba (sticker) Intel Inside core 13.
Dat is de processorsanne1 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:48:
Weet niet of je hier genoeg aan hebt. Toshiba (sticker) Intel Inside core 13.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Sorry de bon gezocht, weet ik eerlijk gezegd niet. Toshiba Satellite C70-A-150
Weet niet of dit voldoende is? De rest is het serienummer( XD099375C). Gekocht 2014 nadat XP Prof niet meer ge-update werd:(( alleen maar problemen gehad.
Dank je wel!
Weet niet of dit voldoende is? De rest is het serienummer( XD099375C). Gekocht 2014 nadat XP Prof niet meer ge-update werd:(( alleen maar problemen gehad.
Dank je wel!
Deze pricewatch: Toshiba Satellite C70-A-150 dus?
Mogelijk een dwarsliggende driver, dat ie daar op blijft hangen? Heb je randapparatuur aangesloten dat dwars kan liggen?
Mogelijk een dwarsliggende driver, dat ie daar op blijft hangen? Heb je randapparatuur aangesloten dat dwars kan liggen?
[ Voor 50% gewijzigd door Raven op 07-08-2017 20:12 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ja daar heb ik een apart toetsenbord en muis bij,maar mijn printer die print niet via de laptop. Alleen via de iPad en iPhone.. Het duurt nu al zo lang dat ik de laptop straks via de knop uitzet. Baal behoorlijk, omdat ik technisch er niet veel van weet. Dit is al vaker gebeurd toen heb ik de laptop uitgezet. Wat is wijze raad kan het verder niemand vragen.
Net de laptop via de knop uitgezet. Heeft geen zin om af te wachten iedere keer bij een grotere update gaat het fout. Kom de laptop niet in, kan niet anders. Laat deze rusten tot morgen dan zet ik hem weer aan kijken wat er gebeurd. Op hoop van zegen dat ik het dan kan herstellen.
Dank jullie voor de hulp en mee denken
Net de laptop via de knop uitgezet. Heeft geen zin om af te wachten iedere keer bij een grotere update gaat het fout. Kom de laptop niet in, kan niet anders. Laat deze rusten tot morgen dan zet ik hem weer aan kijken wat er gebeurd. Op hoop van zegen dat ik het dan kan herstellen.
Dank jullie voor de hulp en mee denken
[ Voor 31% gewijzigd door sanne1 op 07-08-2017 20:25 ]
Ik heb het eens meegemaakt dat de Logitech Unifier ontvanger de boel liet blokkeren bij een upgrade. Ding eruit en upgrade liep gewoon door.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Dat begrijp ik,maar helaas heb ik niets anders als problemen met updates gehad. De reden dat ik niet graag deze laptop gebruik,maar soms moet je.
Dank je voor het meedenken. Hoop dat het morgen werkt.
Check, same here. Wel erg vaag dat. Gelukkig zit ie in het frontpanel, dus hoef niet achter de pc te duiken als het weer eens gebeurt. Dit was overigens met reguliere updates, niet met die grote updates.MegaTronics schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:28:
Ik heb het eens meegemaakt dat de Logitech Unifier ontvanger de boel liet blokkeren bij een upgrade. Ding eruit en upgrade liep gewoon door.
Misschien is het dan een idee de update-client even een flinke schop onder de kont te geven. Als je Windows weer opgestart hebt gekregen, zet de Windows Update-service dan op uitgeschakeld en stop deze, in die volgorde (anders start ie meteen weer). Daarna de inhoud van c:\windows\softwaredistribution weggooien, dan Windows Update service weer inschakelen. De 1e update-zoektocht daarna duurt dan wel langer dan normaal, maar de hele updater is dan even gereset.sanne1 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:32:
Dat begrijp ik,maar helaas heb ik niets anders als problemen met updates gehad. De reden dat ik niet graag deze laptop gebruik,maar soms moet je.
[ Voor 53% gewijzigd door Raven op 07-08-2017 20:41 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
[...]Misschien is het dan een idee de update-client even een flinke schop onder de kont te geven. Als je Windows weer opgestart hebt gekregen, zet de Windows Update-service dan op uitgeschakeld en stop deze, in die volgorde (anders start ie meteen weer). Daarna de inhoud van c:\windows\softwaredistribution weggooien, dan Windows Update service weer inschakelen. De 1e update-zoektocht daarna duurt dan wel langer dan normaal, maar de hele updater is dan even gereset.
[/quote
Morgen afspraken,maar zo gauw het gaat zal ik het uitproberen. Precies in jouw volgorde als ik de laptop krijg opgestart.
Dank je wel voor jouw aandacht. Top!
[/quote
Morgen afspraken,maar zo gauw het gaat zal ik het uitproberen. Precies in jouw volgorde als ik de laptop krijg opgestart.
Dank je wel voor jouw aandacht. Top!
Ik was altijd een Macbook gewend maar ben overgestapt op Windows 10, lang verhaal 
Wat ik handig vond aan Mac was dat je bijvoorbeeld een afbeelding kon slepen naar het Photoshop icoontje en dat deze afbeelding dan ook in PS werd geopend. Ook kon je gemakkelijk met Cmd + shift + 4 een selectie maken waarvan een screenshot werd gemaakt.
Ik kon het zo gauw niet vinden, maar bestaan er tools, toepassingen of dergelijke voor Windows 10 die vergelijkbare functionaliteit toevoegen? Of bestaan die 'Mac Hacks' simpelweg niet?
Wat ik handig vond aan Mac was dat je bijvoorbeeld een afbeelding kon slepen naar het Photoshop icoontje en dat deze afbeelding dan ook in PS werd geopend. Ook kon je gemakkelijk met Cmd + shift + 4 een selectie maken waarvan een screenshot werd gemaakt.
Ik kon het zo gauw niet vinden, maar bestaan er tools, toepassingen of dergelijke voor Windows 10 die vergelijkbare functionaliteit toevoegen? Of bestaan die 'Mac Hacks' simpelweg niet?
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Een snelkoppeling droppen op een App kan ook in Windows 10, alleen (blijkbaar) niet met iconen op de taakbalk. Als je een snelkoppeling van Word op je bureaublad hebt staan werkt het wel. Daarnaast heeft Windows de Snipping Tool ingebakken, waarmee je hetzelfde kunt...alleen heeft die voor zover ik het weet geen snelkoppeling. Ik heb bij mijn Surface een pen. Dubbelklikken op het gummetje opent Screen Sketch, waarmee ik kan wat jij suggereert.Steeffoon schreef op Tuesday 8 August 2017 @ 10:57:
Ik was altijd een Macbook gewend maar ben overgestapt op Windows 10, lang verhaal
WIN+W opent overigens je Inking panel waarin je dan Screen Sketch kunt openen. Voor zover ik het weet is er geen directe sneltoets voor Screen Sketch.
Thanks voor de tips! Dan ga ik daarmee aan de slag.JackSparrow schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:56:
[...]
Een snelkoppeling droppen op een App kan ook in Windows 10, alleen (blijkbaar) niet met iconen op de taakbalk. Als je een snelkoppeling van Word op je bureaublad hebt staan werkt het wel. Daarnaast heeft Windows de Snipping Tool ingebakken, waarmee je hetzelfde kunt...alleen heeft die voor zover ik het weet geen snelkoppeling. Ik heb bij mijn Surface een pen. Dubbelklikken op het gummetje opent Screen Sketch, waarmee ik kan wat jij suggereert.
WIN+W opent overigens je Inking panel waarin je dan Screen Sketch kunt openen. Voor zover ik het weet is er geen directe sneltoets voor Screen Sketch.
Jammer dat er geen programma's voor bestaan
In de Office-programma's is het nog makkelijker om naar de Insert-ribbon te gaan en te kiezen voor screenshot.Steeffoon schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:21:
[...]
Thanks voor de tips! Dan ga ik daarmee aan de slag.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Steeffoon schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:21:
Thanks voor de tips! Dan ga ik daarmee aan de slag.
Het Office pakket, en dan specifiek OneNote, is wat ik gebruik voor snel screenshots van een deel van het scherm maken. Als je OneNote hebt, kun je namelijk Windows-toets + Shift + S als shortcut gebruiken. Dit geeft je een selectiemodus. Als je een uitsnede gemaakt hebt, krijg je de 'Send to OneNote' dialoog met ook de optie 'Copy to Clipboard'.ThunderNet schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:23:
In de Office-programma's is het nog makkelijker om naar de Insert-ribbon te gaan en te kiezen voor screenshot.
Waarom ik deze gebruik is het feit dat het activeren van deze functie geen clicks / loss of focus genereert, als je dus een screenshot van een dropdown menu wil maken, kan dat.
[ Voor 23% gewijzigd door Zarhrezz op 09-08-2017 16:21 ]
ik had op windows 7 aan de snipping tool snelkoppeling een sneltoets gehangen, dat werkte ook best oke toen; geen idee of dat nog werkt
Dat Win+W werkt inderdaad goed voor het maken van een screenshot.
Het slepen van een afbeelding naar het icoontje van photoshop op het bureaublad werkt helaas niet, of doe ik iets fout wellicht?
Het slepen van een afbeelding naar het icoontje van photoshop op het bureaublad werkt helaas niet, of doe ik iets fout wellicht?
Op mijn werk heb ik een windows 10 laptop met bitlocker. Nu is er een wifi chip veranderd en is daar een fout gemaakt. Gevolg is dat ik alleen met de recovery key 48! Karakters) kan inloggen 
Enige oplossing zou een reimage zijn... is er echt geen andere oplossing? Ik heb al geprobeerd een soortgelijke (kon natuurlijk niet met zekerheid zeggen of hij dezelfde is als de oude) wifi chip terug te laten plaatsen maar geen resultaat.
Reimage is veeeel werk hopelijk heeft iemAnd hier een tip
Enige oplossing zou een reimage zijn... is er echt geen andere oplossing? Ik heb al geprobeerd een soortgelijke (kon natuurlijk niet met zekerheid zeggen of hij dezelfde is als de oude) wifi chip terug te laten plaatsen maar geen resultaat.
Dat werkt ook als je andere zaken onder windows doet, zonder Office open te hebben staan...Zarhrezz schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:18:
[...]Het Office pakket, en dan specifiek OneNote, is wat ik gebruik voor snel screenshots van een deel van het scherm maken. Als je OneNote hebt, kun je namelijk Windows-toets + Shift + S als shortcut gebruiken. Dit geeft je een selectiemodus. Als je een uitsnede gemaakt hebt, krijg je de 'Send to OneNote' dialoog met ook de optie 'Copy to Clipboard'.
Tnx voor de tip, (kende hem nog niet...) in veel gevallen lijkt me dit handiger dan Snipping tools, want Winkey+shift+S heb je altijd bij de hand...
inloggen met recovery key, bitlocker verwijderen, opnieuw toepassen, klaar?Tennisbal schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:55:
Op mijn werk heb ik een windows 10 laptop met bitlocker. Nu is er een wifi chip veranderd en is daar een fout gemaakt. Gevolg is dat ik alleen met de recovery key 48! Karakters) kan inloggen
Microsoft Knipprogramma.
Voor Windows 10 Selecteer de Startknop typ knipprogramma in het zoekvak op de taakbalk en selecteer Knipprogramma in de lijst met resultaten.
https://support.microsoft...ol-to-capture-screenshots
Voor Windows 10 Selecteer de Startknop typ knipprogramma in het zoekvak op de taakbalk en selecteer Knipprogramma in de lijst met resultaten.
https://support.microsoft...ol-to-capture-screenshots
Volgens mij gaat het niet zo simpel. Tpm staat aan en die maakt volgens mij een blauwdruk van je pc?mschol schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 01:16:
[...]
inloggen met recovery key, bitlocker verwijderen, opnieuw toepassen, klaar?
Alleen maar nodig voor uitgebreider werk... Winkey+shift+S is toch veel handiger als je meteen plakken wilt... Knipprogramma (snipping tool) is handig als je meer wilt en als je meteen "opslaan als bestand" wilt gebruiken.KLX16 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 02:20:
Microsoft Knipprogramma.
Afh van wat je wilt kies je de tool.
Beiden zijn grote verbeteringen van Windows waar je eerst altijd iets anders voor moest zoeken...
MacOS heeft het ook standaard aan boord (werkt ongeveer als Winkey+shift+S).
Nu je het zegt, werkt inderdaad ook zonder Office. Ideaal voor het maken van een screenshot.route99 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:44:
[...]
Dat werkt ook als je andere zaken onder windows doet, zonder Office open te hebben staan...
Tnx voor de tip, (kende hem nog niet...) in veel gevallen lijkt me dit handiger dan Snipping tools, want Winkey+shift+S heb je altijd bij de hand...
Is het bijna zover om Putty gedag te zeggen op Windows 10?
Ik heb SSH files op mijn Windows 10 pro installatie en ik draai geen insider maar 1703, build 15063.540.
Als ik een power shell open en ssh in typ en dan op tab druk achter elkaar krijg ik de volgende files te zien:
SshSftp.exe
SshSession.exe
SshBroker.dll
Heeft iemand een clue hoe dit werkend te krijgen om ssh sessies mee te maken zoals met OpenSSH?
Ik heb SSH files op mijn Windows 10 pro installatie en ik draai geen insider maar 1703, build 15063.540.
Als ik een power shell open en ssh in typ en dan op tab druk achter elkaar krijg ik de volgende files te zien:
SshSftp.exe
SshSession.exe
SshBroker.dll
Heeft iemand een clue hoe dit werkend te krijgen om ssh sessies mee te maken zoals met OpenSSH?
Eeehhh. Iemand het beloofde MS Paint al kunnen vinden in de Store?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
En toch is het zo simpel.Tennisbal schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:57:
[...]
Volgens mij gaat het niet zo simpel. Tpm staat aan en die maakt volgens mij een blauwdruk van je pc?
Suspend Bitlocker & reset pin (even vragen bij de beheerclub)of nog beter: disable & re-enable bitlocker met diezelfde beheerclub bespreken.
Ze bijten echt niet als je netjes uitlegt dat je graag je bedrijfsgegevens wil beschermen maar dit voorval je werk nogal belemmert
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
toro schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:35:
code:
1
| Find-Module -Tag ssh |
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Helaas niet mogelijk en gezien de tijd besloten reimage te krijgenalt-92 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:42:
[...]
En toch is het zo simpel.
Suspend Bitlocker & reset pin (even vragen bij de beheerclub)of nog beter: disable & re-enable bitlocker met diezelfde beheerclub bespreken.
Ze bijten echt niet als je netjes uitlegt dat je graag je bedrijfsgegevens wil beschermen maar dit voorval je werk nogal belemmert
Ik zou hier eens naar kijken..toro schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:35:
https://www.reddit.com/r/...native_ssh_in_windows_10/
In dat artikel wordt verwezen naar de uitleg:
https://noise.paulos.cz/post/windows10-14352-ssh-server/
er worden mooi wat zaken op een rij gezet, ook OpenSSH wordt besproken.
wellicht handig om daar eventueel verder mee te Googlen of anderen meer ervaring hebben.
PS: dit soort zaken zijn super eenvoudige te googlen... heb jouw vraag gewoon erin gzet en deze hit stond hoog...
https://www.google.nl/sea...ke+ssh+connection&ie=&oe=
Eigenlijk had ik het woordje "native" nog erbij moeten zetten ... da staat de hit op 2 anders op 3
Thanks. Ik had al wat gezocht met Google maar niet de juiste zoek termen opgegeven.route99 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:14:
[...]
Ik zou hier eens naar kijken..
https://www.reddit.com/r/...native_ssh_in_windows_10/
In dat artikel wordt verwezen naar de uitleg:
https://noise.paulos.cz/post/windows10-14352-ssh-server/
er worden mooi wat zaken op een rij gezet, ook OpenSSH wordt besproken.
wellicht handig om daar eventueel verder mee te Googlen of anderen meer ervaring hebben.
PS: dit soort zaken zijn super eenvoudige te googlen... heb jouw vraag gewoon erin gzet en deze hit stond hoog...
https://www.google.nl/sea...ke+ssh+connection&ie=&oe=
Eigenlijk had ik het woordje "native" nog erbij moeten zetten ... da staat de hit op 2 anders op 3
Interessante ontwikkeling
Ik heb een factory reset gedaan van mijn laptop en merk nu dat update KB890830 van augustus 2017 niet wil installeren. Aangezien er toch nog geen programma's en bestanden van mezelf op staan, heb ik de fabrieksreset opnieuw gedaan. Weer wilde KB890830 niet installeren. Op internet kom ik voornamelijk oudere berichten tegen over eerdere versies van deze update, maar niks concreets. Wat kan/moet ik hiermee?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Gewoon een USB Stick maken (https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10) met de meest recente versie van Windows 10 (1703) en die installeren, daarna kijken welke drivers je mist en die downloaden en installeren van de website van de fabrikant van je laptop.Jorgen schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:51:
Ik heb een factory reset gedaan van mijn laptop en merk nu dat update KB890830 van augustus 2017 niet wil installeren. Aangezien er toch nog programma's en bestanden van mezelf op staan, heb ik de fabrieksreset opnieuw gedaan. Weer wilde KB890830 niet installeren. Op internet kom ik voornamelijk oudere berichten tegen over eerdere versies van deze update, maar niks concreets. Wat kan/moet ik hiermee?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Even toegevoegd: er staan nog geen programma's van mezelf op.Jumpman schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:54:
[...]
Gewoon een USB Stick maken (https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10) met de meest recente versie van Windows 10 (1703) en die installeren, daarna kijken welke drivers je mist en die downloaden en installeren van de website van de fabrikant van je laptop.
@Jumpman Ik wilde graag de bestanden en programma's van de fabrieksreset hebben. Dan heb ik meteen alle juiste drivers en hoef ik hooguit wat te updaten, i.p.v. alle drivers zoeken; licentiecodes van programma's vinden, enz. Uit jouw bericht begrijp ik dat je het hebt over een schone installatie en niet over een fabrieksreset?
Klopt, welke programma's uit je fabrieksreset zijn zo belangrijk dan? Ik zou een schone installatie doen, ben je meteen van al die bloatware van de fabrikant af.Jorgen schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:57:
[...]
Even toegevoegd: er staan nog geen programma's van mezelf op.
@Jumpman Ik wilde graag de bestanden en programma's van de fabrieksreset hebben. Dan heb ik meteen alle juiste drivers en hoef ik hooguit wat te updaten, i.p.v. alle drivers zoeken; licentiecodes van programma's vinden, enz. Uit jouw bericht begrijp ik dat je het hebt over een schone installatie en niet over een fabrieksreset?
Ik gebruik de mail app i.c.m. gmail en outlook.
Nu ervaar ik een scroll probleem in de mails zelf. In de hoofdlijst gaat het allemaal prima, maar als ik in een mailtje zelf ga scrollen gaat het beeld voor beeld. Dus niet 3 regels tegelijk, maar meestal 1 scherm per keer. Ik kan hier online niets over vinden, anders dan dat mensen zeggen dat je naar je muisinstelling moet kijken. Maar dat staat dus goed.
Iemand die dit rare scroll gedrag herkent?
Nu ervaar ik een scroll probleem in de mails zelf. In de hoofdlijst gaat het allemaal prima, maar als ik in een mailtje zelf ga scrollen gaat het beeld voor beeld. Dus niet 3 regels tegelijk, maar meestal 1 scherm per keer. Ik kan hier online niets over vinden, anders dan dat mensen zeggen dat je naar je muisinstelling moet kijken. Maar dat staat dus goed.
Iemand die dit rare scroll gedrag herkent?
@Jumpman Alle drivers die ik niet meer zelf hoef te zoeken; Cyberlink Powerdvd voor het afspelen van dvd's en blu-rays; Dust Defender voor het regelen van de stofafzuiging binnenin de laptop
Dust defender (Serious? Perslucht (van de Action) werkt beter), Van Cyberlink PowerDVD kan je gewoon de productcode uit de applicatie halen en deze zelf schoon installeren (wel dezelfde versie pakken) met die productcode. Het nadeel is dat je de drivers moet downloaden en installeren, maar je hebt dan wel een lekkere schone en snelle installatie en geen problemen meer dat een oude update ergens op een bitje weigert te installeren. Zelf heb ik al zoveel laptops in handen gehad waar de standaard image/installatie voor problemen zorgt. Dat een schone installatie sneller is dan het zoeken naar (tijdelijke) oplossingen.Jorgen schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:10:
@Jumpman Alle drivers die ik niet meer zelf hoef te zoeken; Cyberlink Powerdvd voor het afspelen van dvd's en blu-rays; Dust Defender voor het regelen van de stofafzuiging binnenin de laptop
@Jumpman Ja wel serieus, want dan gebeurt het automatisch en hoef ik nergens op te letten. Laten we het er even op houden dat ik voor nu gewoon nog liever de fabrieksreset gebruik. Kan ik dan die update "helpen" om toch fatsoenlijk geïnstalleerd te worden?
Edit: het gaat niet naar mijn zin met die update. Kan dat nog enig kwaad? Stoort me mateloos in elk geval.
Anders wordt het wel een compleet nieuwe installatie..., maar daar heb ik eigenlijk weinig zin in. Is er nog een makkelijke, snelle manier om een compleet overzicht van alle drivers te krijgen?
Edit: het gaat niet naar mijn zin met die update. Kan dat nog enig kwaad? Stoort me mateloos in elk geval.
Anders wordt het wel een compleet nieuwe installatie..., maar daar heb ik eigenlijk weinig zin in. Is er nog een makkelijke, snelle manier om een compleet overzicht van alle drivers te krijgen?
[ Voor 37% gewijzigd door Jorgen op 17-08-2017 22:08 ]
Zou iemand dit kunnen uitleggen?:

Zowel ESET Internet Security als de niet afgebeelde wushowhide tool van MS geven een driverupdate aan voor mijn printer, maar die lijkt niet te vinden te zijn. Weghalen bij Brother kan niet omdat die (in het geval van W10) weer terugverwijst naar Windows Update.

Zowel ESET Internet Security als de niet afgebeelde wushowhide tool van MS geven een driverupdate aan voor mijn printer, maar die lijkt niet te vinden te zijn. Weghalen bij Brother kan niet omdat die (in het geval van W10) weer terugverwijst naar Windows Update.
Oscar Wilde
Heb je deze update nodig, werkt je printer niet naar behoren?Raven schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:54:
[afbeelding]
Als je printer goed functioneert kan je dan deze update niet cancelen c.q. blokkeren?
apollo13
Er mist functionaliteit (handmatig dubbelzijdig afdrukken), de driver voor W10 is nogal kaal vergeleken met die van W7, ik had gehoopt dat deze update dat toevoegde maar als Windows zelf die al niet eens kan vinden...apollo13 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:18:
[...]
Heb je deze update nodig, werkt je printer niet naar behoren?
Als je printer goed functioneert kan je dan deze update niet cancelen c.q. blokkeren?
Oscar Wilde
@Raven Die link, die ik stuurde, niet meer geprobeerd?
Zowel bij W10 als 8 geeft die geen resultaten.chim0 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 08:24:
@Raven Die link, die ik stuurde, niet meer geprobeerd?
Oscar Wilde
Meh, hardnekkige printer! Je zou zo'n driver booster of driver updater programma kunnen proberen. Zien er vaak spywareachtig uit, maar je hebt ook goeie. Hebben me in het verleden soms geholpen als ik de driver echt niet kon vinden. De meeste zijn echter wel betaald.Raven schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:19:
[...]
Zowel bij W10 als 8 geeft die geen resultaten.
Waarom niet een Windows 7 driver pakken en deze installeren met comptabiliteit modus?Raven schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:54:
[afbeelding]
Ik wil een Dymo 320 labelwriter overnemen, echter het model wat ik kan overnemen wordt niet ondersteund in Windows 10.
Volgens de volgende site werken maar een bepaald aantal modellen in Windows 10:
https://www.dymo-label-pr...s-10-driver-software.html
Van de 320 dus alleen models 90892, 93031 & 93036. Het model wat ik kan overnemen is 90795. Zou ik dit in een virtual machine met Windows XP/7 alsnog werkend kunnen krijgen? (ik heb geen ervaring met VM)
Volgens de volgende site werken maar een bepaald aantal modellen in Windows 10:
https://www.dymo-label-pr...s-10-driver-software.html
Van de 320 dus alleen models 90892, 93031 & 93036. Het model wat ik kan overnemen is 90795. Zou ik dit in een virtual machine met Windows XP/7 alsnog werkend kunnen krijgen? (ik heb geen ervaring met VM)
USB-apparaten kunnen zonder problemen doorgegeven worden aan virtuele pc's, dus daar in gebruiken zou geen probleem moeten zijn. I.i.g in VMware Workstation, geen idee van Virtualbox.Markos schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:23:
Zou ik dit in een virtual machine met Windows XP/7 alsnog werkend kunnen krijgen? (ik heb geen ervaring met VM)
Oscar Wilde
Ik ga nu terug naar Windows 8.1. Zo lang Microsoft het belangrijker vind om nutteloze functies toe te voegen in plaats van dat draak van een OS een beter update systeem te geven, kom ik niet meer terug.
In de tijd dat Windows 10 updates aan het downloaden is, kan ik 3 Linux PC's compleet van updates voorzien (Dowloaden en installeren).
Na updates downloaden moet Windows 10 opnieuw opstarten, Windows 10 update niet, na het opnieuw opstarten begint Windows 10 doodleuk opnieuw met updates downloaden.
In de tijd dat Windows 10 updates aan het downloaden is, kan ik 3 Linux PC's compleet van updates voorzien (Dowloaden en installeren).
Na updates downloaden moet Windows 10 opnieuw opstarten, Windows 10 update niet, na het opnieuw opstarten begint Windows 10 doodleuk opnieuw met updates downloaden.
En je hebt nog wel:
10.Stefan22 1.800 pnt
in de Karmalijst voor Microsoft Windows...
En... wat is tegen multitasken... dat Linux werk doen terwijl de rest doorloopt...
Neem aan dat het dan ook nuttig Linux werk is
Tja, om je Karmalijst voor Microsoft Windows een beetje je te handhaven of te verbeteren ... ligt er nog een mooie uitdaging mbt het niet goed updaten van Win10...
Heb al de nodige Win10 geïnstalleerd, ik herken me niet in jouw problemen, maar we hebben ook niet zo veel info van jou er over, of heb je er een apart topic over lopen?
10.Stefan22 1.800 pnt
in de Karmalijst voor Microsoft Windows...
En... wat is tegen multitasken... dat Linux werk doen terwijl de rest doorloopt...
Neem aan dat het dan ook nuttig Linux werk is
Tja, om je Karmalijst voor Microsoft Windows een beetje je te handhaven of te verbeteren ... ligt er nog een mooie uitdaging mbt het niet goed updaten van Win10...
Heb al de nodige Win10 geïnstalleerd, ik herken me niet in jouw problemen, maar we hebben ook niet zo veel info van jou er over, of heb je er een apart topic over lopen?
Ik moet ook zeggen dat ik geen grote problemen heb met Windows 10, zowel privé als zakelijk in gebruik. Het enige lastige is dat de opties op verschillende lagen staan (instellingen en configuratiescherm).
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Zit fast boot soms in de weg? Tijdje terug was er iemand anders waarbij het installeren van updates niet afgerond werd omdat fast boot ingeschakeld was.Stefan22 schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:27:
Oscar Wilde
Ik heb een wacom Bamboo aan mijn windows 10 hangen. CTH470.
Nu vraag ik mij al een lange tijd af na de update van windows 7 naar 10.
Maak ik nu zoveel type fouten of is er wat anders aan de hand.
Soms heb ik het idee dat text wordt aangepast net zoals op de smartphone.
Zo nu en dan krijg ik ook het toetsenbord onderin het scherm.
Iemand een verklaring voor of herkend dit?
Nu vraag ik mij al een lange tijd af na de update van windows 7 naar 10.
Maak ik nu zoveel type fouten of is er wat anders aan de hand.
Soms heb ik het idee dat text wordt aangepast net zoals op de smartphone.
Zo nu en dan krijg ik ook het toetsenbord onderin het scherm.
Iemand een verklaring voor of herkend dit?
Dit is de eerste keer dat ik na de update van gisteren zit met een brakke Edge. Edge loopt vaak vast en daarom ben ik naar IE gegaan. Andere apps werken wel goed. Als ze in Redmond niet uit hun neus zaten te eten zou deze rare bug niet nodig zijn geweest. Ik begrijp nog steeds niet helemaal hoe ze alle updates testen voordat miljoenen mensen deze installeren.
Het is op zich geen ramp want IE werkt ook prima en is net zo snel als Edge (hier dan).
Iemand hier die er ook last van heeft?
Het is op zich geen ramp want IE werkt ook prima en is net zo snel als Edge (hier dan).
Nee, dus het zal wel een specifiek probleem zijn maar zonder details weten we nog niks. Wanneer treedt het probleem op? Gaat het om een bepaalde website of extensie? Is er iets anders wat mogelijk Edge laat vastlopen? Etc etc etc. Ook is het onmogelijk om bij iedereen persoonlijk te testen want iedere PC en situatie is weer anders.
Excuus, had het woord "gisteren" over het hoofd gezien want ik heb nu ook de update binnen en bij mij ook een spastische Edge. Aangezien meerdere mensen hierover klagen, ligt het dus niet aan jou of mij. Hopelijk snel een fix hiervoor want het is erg vervelend. Ben verder uitermate tevreden over Edge.
[ Voor 32% gewijzigd door chim0 op 13-09-2017 16:05 ]
Ja hoor, hier ook last van problemen met Edge. Na de update draait Edge vreselijk spastisch.jimh307 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:07:
Dit is de eerste keer dat ik na de update van gisteren zit met een brakke Edge. Edge loopt vaak vast en daarom ben ik naar IE gegaan. Andere apps werken wel goed. Als ze in Redmond niet uit hun neus zaten te eten zou deze rare bug niet nodig zijn geweest. Ik begrijp nog steeds niet helemaal hoe ze alle updates testen voordat miljoenen mensen deze installeren.
Alleen net na het installeren van de update gisteravond. Nu draait Edge weer als een tierelier.jimh307 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:07:
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Oh, hier had een IE probleem ook besproken kunnen worden.
Heb net een ander topic aangemaakt. Deze dus: Internet Explorer 11 Address bar and seperate Search bar
In IE dus sinds de updates van deze week zowel een adresbalk als een search balk.
Geen idee hoe die laatste weg te krijgen.
Edit:
De eerste tip aldaar was meteen de winnende.
Problem solved.
Heb net een ander topic aangemaakt. Deze dus: Internet Explorer 11 Address bar and seperate Search bar
In IE dus sinds de updates van deze week zowel een adresbalk als een search balk.
Edit:
De eerste tip aldaar was meteen de winnende.
Problem solved.
[ Voor 11% gewijzigd door Frappuccino op 13-09-2017 19:22 ]
IE is legacy...wie gebruikt dat nog?Frappuccino schreef op Wednesday 13 September 2017 @ 19:03:
Edit:
De eerste tip aldaar was meteen de winnende.![]()
Problem solved.
Zojuist een andere Windows 10 systeem voorzien van de updates en ja hoor, weer problemen met Edge. Edge meerdere keren afgesloten en gestart en nu lijkt het problem weg te zijn, op dit moment kan ik wel gewoon browsen met Edge.
[ Voor 8% gewijzigd door Allard Pruim op 13-09-2017 23:37 ]
/me sluit zich aan bij de rest.
MS begint mij zo langzamerhand de keel uit te hangen met bepaalde updates. Ze weten zelf nog altijd niet welke kant ze nou op willen gaan met de GUI (en je ziet nu al genoeg schoonheidsfoutjes) en Edge is nu zo onbetrouwbaar als wat geworden (en voorheen stond het ook niet op de eerste plaats).
MS begint mij zo langzamerhand de keel uit te hangen met bepaalde updates. Ze weten zelf nog altijd niet welke kant ze nou op willen gaan met de GUI (en je ziet nu al genoeg schoonheidsfoutjes) en Edge is nu zo onbetrouwbaar als wat geworden (en voorheen stond het ook niet op de eerste plaats).
Voorheen was ik nog best tevreden over Edge.
Build geleden was een ramp, nu draait ie redelijk stabiel op de Skip Ahead versie.
Build geleden was een ramp, nu draait ie redelijk stabiel op de Skip Ahead versie.
Serieus? Edge heeft bij altijd stroperig gelopen. Ook na een clean install.Dragunov schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:33:
Voorheen was ik nog best tevreden over Edge.
Vanuit een herstart Edge openen duurt aanzienlijk langer als een andere browser. Pagina's met javascript e.d. zijn een pak langzamer als in Chrome, Opera of Firefox.
Mijn favoriete browser is het zeker niet.
Wat vinden jullie dan zo goed aan Edge als ik vragen mag?
Voor mij is het juist de beste browser tot nu toe en juist supersnel. In het begin was het wennen met de minimalistische interface en knoppen en zo, maar nu zou ik niet anders willen. Ik denk dat het ook afhangt van welke websites je bezoekt. Niet alle websites werken even goed in Edge. Misschien dat dat ook meespeelt.
Viel mij ook op nadat ik de update gisteren had geïnstalleerd.Frappuccino schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:03:
Edit:
De eerste tip aldaar was meteen de winnende.![]()
Problem solved.
Firefox duurt lang eer pagina's laden, dus voorlopig heb ik terug Chrome draaien naast Edge
Dat heeft er eigenlijk mee te maken dat ze nu alles in één keer willen omgooien. (Ik ben de bron kwijt.)S_Chief schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:02:
Maar je hebt wel een punt. Windows 10 is wel erg inconsistent.
Na van de week de laatste update doet mijn tweede scherm, het niet meer.
Edit: Raar maar werkt weer na 5 keer her starten.
[ Voor 78% gewijzigd door KLX16 op 17-09-2017 23:31 ]
Weet iemand hoe het zit met de gratis update van windows 7 naar windows 10? (consumentenversie van windows). Toen windows 10 uitkwam kon je een bepaalde periode gratis updaten. Die periode is voorbij en ik lees op informatie van begin dit jaar dat je via omweggetjes (aangeven dat je bepaalde hulpmiddelen nodig hebt zoals het vergrootglas) nog gratis kunt updaten. Alleen is er inmiddels al een creators update. Weet iemand of het nog steeds mogelijk is om gratis te updaten?
Bij mijn weten is dat nog altijd mogelijk. Hier vind je de URL ervoor : nieuws: Upgrade naar Windows 10 blijft gratis voor gebruikers toegankelijkhei...
Het is inderdaad nog mogelijk en zover ik weet kan je met bijvoorbeeld de Media Creation Tool direct de laatste versie van Windows 10 krijgen, dus inclusief creator update. @Palomar echter weet ik dit 100% zeker.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
En het werkt weer niet, standaard staat de instelling op beeldscherm uitbreiden, bij het opstarten breidt hij het niet uit, zet ik hem terug naar enkel scherm daarna naar beeldscherm uitbreiden, dan heb ik beeld.KLX16 schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:27:
Na van de week de laatste update doet mijn tweede scherm, het niet meer.
Ja, en dan ook nog wat ongeregeldheden met gamemode. Er is op Nvidia een hele dikke draad aan de gang over performance issues in Windows 10 en gaming:S_Chief schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:02:
https://forums.geforce.co...ws-10-creators-update/10/
Windows 10 is een goed OS, maar het heeft zeker zijn eigenaardigheden. Zo is het goed puzzelen om games zo soepel mogelijk te laten werken. Na het doornemen van die draad ben ik erachter dat het niet aan mijn setup ligt. Microsoft heeft nog een berg werk te verzetten om van Windows 10 een goed OS te maken zonder al die eigenaardigheden.
-Edge. Fijne browser, maar nu redelijk van de leg af door die update van pas geleden
-IE11. Doet het beter dan Edge en ik kom niet op schunnige websites.
-Gamemode. Geeft het gevoel dat mijn gtx1080 toch niet voor 100% benut wordt
-App readiness. Klapt er bij elke update wel 'n keer uit
-GUI. Er zijn zoveel vragen en Microsoft weet niet meer waar te beginnen
Ik verwacht mogelijk een reactie(s) van "ga terug naar Windows 8.1 en je problemen zijn over".
Zou niet vreemd zijn om die gedachten te koesteren. Ik zou graag terug willen, maar ik heb een eigen zaak en alles zit op Windows 10 wat verder prima gaat. Tja, op de zaak speel ik geen games en thuis wel.
Ik geef Microsoft nog even de tijd om dit probleem op te lossen anders zou ik toch andere wegen moeten bewandelen. De Fall Update beloofd verbetering en daar wacht ik nog even op.
Voorbeeld van gamemode: TW3 speelt vloeiend, maar de eerste minuut heb ik haperingen als de pest. Ik vind niet dat dit moet kunnen. In fullscreen is TW3 een ramp zodat ik hem speel in een borderless window.
Zelfs met een oudje zoals UT2004 moet Windows 10 even 'in' komen. Dit had ik voorheen helemaal niet.
En ja, ik ben een Windows fan, maar ze maken er wel een zooitje van.

Wat het aspect van opiniepeiling betreft, ik verlang niet terug naar Windows 7 en op de andere computer naar Windows 8.1. In het algemeen voldoet Windows 10 op alle fronten goed. Er is van onze kant maar één punt van ergernis, dat is dat bij veel updates alles is teruggezet naar default instellingen. Dat zou toch anders moeten kunnen dacht ik. Verder ervaar ik Windows 10 beslist als een prettig systeem.
Dat is inderdaad superirritant: iedere keer wordt fastboot weer aangezet, waardoor WOL niet meer werkt. Kan ik dus ook niet remote desktop gebruiken. Geen drama of zo, maar wel vervelend om het iedere keer weer te moeten terugdraaien.Techneut schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:22:
Wat betreft aspect van opiniepeiling betreft, ik verlang niet terug naar Windows 7 en op de andere computer naar Windows 8.1. In het algemeen voldoet Windows 10 op alle fronten goed. Er is van onze kant maar één punt van ergernis, dat is dat bij veel updates alles is teruggezet naar default instellingen. Dat zou toch anders moeten kunnen dacht ik. Verder ervaar ik Windows 10 beslist als een prettig systeem.
_██_
(ಠ_ృ)
https://support.microsoft...ndows-10-update-kb4040724 komt binnen op dit moment en zou problemen met Edge moeten oplossen.
Addressed issue in Microsoft Edge where on first launch after installing KB4038788, or periodically thereafter, users may observe performance issues or unresponsiveness until the next launch of the browser.
En wat ik wel leuk vind. Eerst was Paint volledig van mijn PC verdwenen. Kon alleen iets doen met Paint 3D. Maar ook al komt Paint niet voor (laatst gebruikt) je kunt het wel -weer- gebruiken door naar Paint te zoeken.
Net ff een nieuwere versie van Win 10 Pro 1703 op een laptop gezet die de deur uit gaat maar wat een ellende.
Tijdens installatie vraagt die om een Windows account en kan deze niet overslaan
Dan maar weer mijn eigen Lite versie1511 erop zetten want die is een stuk vriendelijker en scheelt 6 GB ruimte.
Tijdens installatie vraagt die om een Windows account en kan deze niet overslaan
Dan maar weer mijn eigen Lite versie1511 erop zetten want die is een stuk vriendelijker en scheelt 6 GB ruimte.
[ Voor 3% gewijzigd door audiojunk op 02-10-2017 12:44 ]
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Je kan ook kiezen om een lokaal account aan te maken hoor?audiojunk schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:36:
Net ff een nieuwere versie van Win 10 Pro 1703 op een laptop gezet die de deur uit gaat maar wat een ellende.
Tijdens installatie vraagt die om een Windows account en kan deze niet overslaan![]()
Het kan zijn dat je je internet verbinding er even uit moet gooien, maar volgens mij is dat echt niet nodig.
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Volgens mij moet je bij de 1703 inderdaad je netwerkverbinding weggooien. Maar goed...de discussie waarom je wel of niet een Lokaal of Microsoft account moet gebruiken gaan we maar niet opnieuw voerenPedr0 schreef op Monday 2 October 2017 @ 13:32:
[...]
Je kan ook kiezen om een lokaal account aan te maken hoor?
Het kan zijn dat je je internet verbinding er even uit moet gooien, maar volgens mij is dat echt niet nodig.
Is gewoon een legale versie maar omdat ik deze laptop ga verkopen wil ik dus geen accounts invoeren.JackSparrow schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:40:
[...]
Volgens mij moet je bij de 1703 inderdaad je netwerkverbinding weggooien. Maar goed...de discussie waarom je wel of niet een Lokaal of Microsoft account moet gebruiken gaan we maar niet opnieuw voeren
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Nu ben ik toch wel stiekem benieuwd wat het voordeel daarvan is? Ik heb geen outlook/hotmail email of onedrive; dat is het enige waarvoor ik zou kunnen bedenken dat het handig is.JackSparrow schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:40:
[...]
Volgens mij moet je bij de 1703 inderdaad je netwerkverbinding weggooien. Maar goed...de discussie waarom je wel of niet een Lokaal of Microsoft account moet gebruiken gaan we maar niet opnieuw voeren
Eh..dan doe je toch gewoon een Reset na de installatie en zet je hem uit zodra hij weer met de OOBE begint. Of maak je inderdaad een lokaal account aan (als de nieuwbakken eigenaar hem wil testen voordat hij hem koopt).audiojunk schreef op Monday 2 October 2017 @ 14:15:
[...]
Is gewoon een legale versie maar omdat ik deze laptop ga verkopen wil ik dus geen accounts invoeren.
Eh...het syncen van je settings/favorieten van zowel Edge, Windows, WIFI profielen. Daarnaast natuurlijk de aankopen uit de Store (al kan dat ook best met een lokaal account geloof ik). Eh...dan vergeet ik nog de 'wachtwoord vergeten' optie die je met het gebruik van een Microsoft account kunt gebruiken. Met een lokaal account wordt dat lastig natuurlijkSaven schreef op Monday 2 October 2017 @ 14:21:
[...]
Nu ben ik toch wel stiekem benieuwd wat het voordeel daarvan is? Ik heb geen outlook/hotmail email of onedrive; dat is het enige waarvoor ik zou kunnen bedenken dat het handig is.
[ Voor 42% gewijzigd door TheVMaster op 02-10-2017 14:33 ]
Je registreert je machine ook voor de licentie en als je een nieuw bord en cpu hebt, dan heb je kans dat hij weer wordt geactiveerd.Saven schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:21:
[...]
Nu ben ik toch wel stiekem benieuwd wat het voordeel daarvan is? Ik heb geen outlook/hotmail email of onedrive; dat is het enige waarvoor ik zou kunnen bedenken dat het handig is.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Toevallig had ik hier laatst een laptop van iemand om te fixen waarvan windows 7 niet meer lekker werkte (volgens mij had ie hem 'opgeschoond' door allerlei systeemmappen te verwijderen). Om er weer een goedwerkende windows op proberen te krijgen heb ik toen vanuit Windows 7 de Windows 10 creators update installatie gedraaid. Dat werkte prima en er werd nergens gevraagd om een nieuwe serial of wat dan ook. Win10 was na de installatie ook meteen geactiveerd.Markimoo schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:11:
Het is inderdaad nog mogelijk en zover ik weet kan je met bijvoorbeeld de Media Creation Tool direct de laatste versie van Windows 10 krijgen, dus inclusief creator update. @Palomar echter weet ik dit 100% zeker.
Betekent dit dat je idd nog steeds gewoon Windows 7 gratis kunt updaten naar Windows 10 en dat ik dit op een andere Windows 7 pc ook kan doen? (of was het een gevalletje geluk?
Om je instellingen op te kunnen slaan, wanneer je naar een nieuwe Windows “versie” gaat zoals de “Fall Creators” update. Zo dat je niet opnieuw alles hoeft in te stellen.Saven schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:21:
[...]
Goede vraag. Ik heb recent een Windows 8.1 voor een kennis naar Windows 10 geupgrade. Ik heb toen de installer/download tool van pagina Klanten die ondersteunende technologieën gebruiken kunnen zonder extra kosten upgraden naar Windows 10.Palomar schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:11:
[...]
Betekent dit dat je idd nog steeds gewoon Windows 7 gratis kunt updaten naar Windows 10 en dat ik dit op een andere Windows 7 pc ook kan doen? (of was het een gevalletje geluk?)
Liever had ik het gewoon via een image op USB stick gedaan omdat het sneller is. Dus als iemand een definitief antwoord heeft.
Heb iets vreemds nu. Heb deze update al geinstalleerd KB4041676. Maar als ik nu kijk naar windows update wil die die update weer downloaden.Maar het blijft op 0% staan. In taak beheer blijft tie ook 13% van de schijf gebruiken. Moet ik nu gewoon even afwachten?
Heb nu even afgewacht. Hij is wel verder gegaan.
Heb nu even afgewacht. Hij is wel verder gegaan.
[ Voor 9% gewijzigd door jaaoie17 op 11-10-2017 18:48 ]
Vandaag mijn Windows 7 maar eens vervangen door Windows 10 als eerste bij ons op kantoor. Windows 7 is nog standaard maar vanaf volgend jaar zullen alle nieuwe machines met Windows 10 worden uitgeleverd.
Schone installatie gedaan en daarna mijn data terug gekopieerd. Ging allemaal lekker soepel. En ik had het veel eerder moeten doen want de computer start met W10 vele malen sneller op dan met W7! Het lijkt alsof hij in slaap staat in plaats van uit, zo snel gaat het.
Schone installatie gedaan en daarna mijn data terug gekopieerd. Ging allemaal lekker soepel. En ik had het veel eerder moeten doen want de computer start met W10 vele malen sneller op dan met W7! Het lijkt alsof hij in slaap staat in plaats van uit, zo snel gaat het.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Fast boot ingeschakeld toevallig?Mx. Alba schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:54:
Het lijkt alsof hij in slaap staat in plaats van uit, zo snel gaat het.
Oscar Wilde
Thanks. Die stond inderdaad automatisch aan. Verklaart een hoop.
Gewoon lekker aan laten staan denk ik. Een keer in de zoveel tijd moet hij toch rebooten voor updates en dan doet hij wel een echte boot.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Helaas kan fast boot nog wel eens dwarsliggen bij het updaten. Zie nog wel eens berichten hier voorbij komen dat installaties van updates niet afgerond worden omdat door fast boot Windows niet volledig geherstart wordt. Fast boot uit: probleem opgelost.Mx. Alba schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:27:
[...]
Thanks. Die stond inderdaad automatisch aan. Verklaart een hoop.
Gewoon lekker aan laten staan denk ik. Een keer in de zoveel tijd moet hij toch rebooten voor updates en dan doet hij wel een echte boot.
Dus mocht het updaten niet goed gaan, kijk dan daar eerst naar
Oscar Wilde
Dat kan heel soms het geval zijn, maar als je je PC elke avond / nacht uit zet, is het sowieso geen probleem. Je hoeft fast boot niet uit te zetten bij dit soort update issues, je moet even rekening houden met het feit dat Shut Down en Restart net iets anders werken (door Fast boot) en dat als het met reguliere Restart niet goed gaat, je even een Shut down moet doen.
Edit: Overigens is Fast boot meestal een issue als er legacy drivers (pre-W8.1) in gebruik zijn. Dan moet fast boot gewoon uit, omdat Fast boot een 8.1+ feature is die niet werkt met oudere drivers.
Edit: Overigens is Fast boot meestal een issue als er legacy drivers (pre-W8.1) in gebruik zijn. Dan moet fast boot gewoon uit, omdat Fast boot een 8.1+ feature is die niet werkt met oudere drivers.
[ Voor 21% gewijzigd door Zarhrezz op 12-10-2017 09:48 ]
Allen,
Ik zit met een flink probleem.
Windhoos 10 heeft gisteren een update gedaan, en wil nu dus niet meer opstarten.
Ik krijg direct een BSOD met de melding "Critical Process Died"
Automatisch herstel geeft aan het probleem niet te kunnen herstellen
In de geavanceerde opties dacht ik dus mooi een systeemherstel te kunnen doen.
Daar vind ik er een van gisteren ochtend (programmatje geinstalleerd)... En die geeft dus aan "U moet Systeembeveiliging op dit station inschakelen" Maar dat stond dus aan...
Opstartherstel geeft aan t niet te kunnen fixen
Terugggaan naar de vorige versie werkt ook niet.
Op Reddit vergelijkbaar probleem gevonden.
Daarvoor moet ik de opdrachtpromt in... En waarempel, die doet t.
zie hier: https://www.reddit.com/r/...broke_30_of_our_machines/
De opdracht is daar... "Dism /Image:C:\ /Get-Packages"
Maar die geeft dus een fout (A, B, C, D, E, F enz al geprobeerd)
Fout is Error 2, unable to access the image voor C en D
Error 3, unable to access the image voor A, B, F, G enz.
Error 2 ook voor E:, maar daar nog eerst de melding "Image version: 10.0.15063.0"
En iets over scratch directory size might be insufficient.
Hoe nu verder? want ik kom er niet meer uit.
Diskpart lijkt aan te geven dat E: het systeem is (normale C schijf)
Windhoos 10 heeft gisteren een update gedaan, en wil nu dus niet meer opstarten.
Daar vind ik er een van gisteren ochtend (programmatje geinstalleerd)... En die geeft dus aan "U moet Systeembeveiliging op dit station inschakelen" Maar dat stond dus aan...
Error 2 ook voor E:, maar daar nog eerst de melding "Image version: 10.0.15063.0"
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
hetzelfde had ik hier op meerdere PC'sHellStorm666 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:31:
Allen,
Het is inderdaad even zoeken waar de windows folder staat, maar dan kun je met dism het oplossen:
In jou geval waarschijnlijk dus E:
x:\windows\system32\dism.exe /image:E:\ /Get-Packages
Je krijgt dan een lijst met Installed en Pending for Install updates.
Selecteer hier dan de naam van de Pending Installs
En vul deze achter /packagename: in.
Bijvoorbeeld:
x:\windows\system32\dism.exe /image:c:\ /remove-package /packagename:Package_for_KB4014329~31bf3856ad364e35~amd64~~10.0.1.0
Dit laatste commando doe je voor alle pending installs, daarna type je exit en reboot.
Kan wel even duren, maar op 5 systemen heeft dit bij mij gewerkt.
Succes!
Ik krijg dan dus helaas geen lijstTiny schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:50:
[...]
hetzelfde had ik hier op meerdere PC's
Het is inderdaad even zoeken waar de windows folder staat, maar dan kun je met dism het oplossen:
In jou geval waarschijnlijk dus E:
x:\windows\system32\dism.exe /image:E:\ /Get-Packages
Je krijgt dan een lijst met Installed en Pending for Install updates.
Scientia Potentia Est
Als je een dir doet van E: krijg je dan wel de Windows folder te zien?
hier zijn we druk in de weer met bootable win10 usbs en overal systeemherstel aan het uitvoeren. was een lekker drukke ochtend.
cd e: brengt me gewoon weer naar X:Tiny schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:06:
[...]
Als je een dir doet van E: krijg je dan wel de Windows folder te zien?
Maar, .bat bestandje gemaakt met:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| @ECHO OFF IF EXIST "C:\Windows" SET DIR=C:\ IF EXIST "D:\Windows" SET DIR=D:\ IF EXIST "E:\Windows" SET DIR=E:\ IF EXIST "F:\Windows" SET DIR=F:\ echo The OS was located on %DIR% |
En die geeft wel E:\ als response.
Scientia Potentia Est
Ik kreeg hem er ook niet af, hij kan de packages niet vinden. Wil je deze eens proberen?
dism.exe /image:C:\ /cleanup-image /revertpendingactions
[ Voor 6% gewijzigd door Fr0ns op 12-10-2017 14:29 ]
Done. Maar dan wel op E: ;-)Fr0ns schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:27:
Ik kreeg hem er ook niet af, hij kan de packages niet vinden omdat ze pending zijn. Wil je deze eens proberen?
Return = melding over Scratchdir die te klein zou kunnen zijn.
Dan "reverting pending actions"
Gevolgd door een Error 2
Het log geeft oa een warning op pid=408 tid=1732 failed to load the provider x:/windows/.... /siloedpackageprovider.dll en metadeployprovider.dll
Scientia Potentia Est
Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.