Wat ik heb begrepen is dat 'Fast Startup' het besturingssysteem en haar kernel in 'hibernation' plaatst en het systeem dus niet echt volledig afsluit. Dat zorgt ervoor dat bij een herstart van het systeem alles sneller toegankelijk is dan bij een volledige 'cold boot'. Waarschijnlijk was mijn systeem niet meer in staat om de vorige status van het systeem volledig te herstellen en dus werd het systeem telkens bij het opstarten herstart.Raven schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:32:
[...]
, maar dan komt de vraag, waarom zorgt "fast startup" hier dan mogelijk voor?
Het bovenstaande wil niet zeggen dat het enkel aan de 'Fast Startup'-optie lag, want het zou kunnen dat er een driver is die op de achtergrond zorgt voor problemen. Ik heb het vermoeden dat de USB-dongle voor de Xbox One-controller roet in het eten gooit. Om dit apparaat goed werkend te krijgen heb ik allerlei workarounds toe moeten passen, inclusief bijhorende (oudere) drivers. Dat apparaat heeft nooit goed 'out of the box' gewerkt.

Maar goed, voor nu is het probleem verholpen en functioneert het systeem weer naar behoren.