Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:00
Raven schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:32:
[...]

:D , maar dan komt de vraag, waarom zorgt "fast startup" hier dan mogelijk voor? :S
Wat ik heb begrepen is dat 'Fast Startup' het besturingssysteem en haar kernel in 'hibernation' plaatst en het systeem dus niet echt volledig afsluit. Dat zorgt ervoor dat bij een herstart van het systeem alles sneller toegankelijk is dan bij een volledige 'cold boot'. Waarschijnlijk was mijn systeem niet meer in staat om de vorige status van het systeem volledig te herstellen en dus werd het systeem telkens bij het opstarten herstart.

Het bovenstaande wil niet zeggen dat het enkel aan de 'Fast Startup'-optie lag, want het zou kunnen dat er een driver is die op de achtergrond zorgt voor problemen. Ik heb het vermoeden dat de USB-dongle voor de Xbox One-controller roet in het eten gooit. Om dit apparaat goed werkend te krijgen heb ik allerlei workarounds toe moeten passen, inclusief bijhorende (oudere) drivers. Dat apparaat heeft nooit goed 'out of the box' gewerkt. |:(

Maar goed, voor nu is het probleem verholpen en functioneert het systeem weer naar behoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
@Yonix Een brakke driver zou kunnen, maar daar zou je (hopelijk) een foutmelding van terug moeten kunnen vinden. Ik denk dat je het logboek nog maar eens moet doorbladeren en niet specifiek letten op kernel-gebeurtenissen. Dat maakt het zoeken overigens wel lastig daar Windows over elke scheet een logboekmelding aanmaakt :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Fast start is sowieso al een PITA als je ook gebruik wilt maken van WOL. Standaard zet ik altijd de hibernation compleet uit (powercfh -h off) om dit soort problemen voor te zijn.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de creators updates zijn al mijn pcs (3) gewoon bizar langzaam. Gewoon bij brownsen blijven ze somds 3-5 seconden hangen na het klikken op een link. En in photoshop blijft het soms wel tot 20 sec hangen na het slutien van een bestand. Voor de update nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:28

jmk

Verwijderd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:20:
Sinds de creators updates zijn al mijn pcs (3) gewoon bizar langzaam. Gewoon bij brownsen blijven ze somds 3-5 seconden hangen na het klikken op een link. En in photoshop blijft het soms wel tot 20 sec hangen na het slutien van een bestand. Voor de update nooit problemen.
Kan het zijn dat je Windows installatie de energie besparing heeft "hersteld" naar de defaults? Op de default waardes gaat je PC met een SSD erin secondes lang hangen als je harde schijf in de slaapstand is gevallen en je wil vervolgens iets doen in een filemanager(of "openen" of "opslaan" in een willekeurig programma)

Wat je verder kan proberen is een schone installatie uitvoeren met een medium waar de creators editie op staat. Dat heb ik het liefst bij een grote upgrade.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

power settings had ik al aangepast. Maar dat maakte niets uit. Erg irritant. Ik zal eens een compleet nieuwe installatie uitvoeren, kijken of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:20:
dat probleem heb ik ook sinds een week ofzo, alleen geen creators update e.d. geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 10:57
Ben je aan het gamen, gaat Windows 10 reboot doen i.v.m. updates :(

2 updates waren het, en niet eens uitgesteld of zo |:(

Ik was 2.5 uur aan het gamen toen het gebeurde :(

Gebruik al jaren Windows voor gaming, vanaf 3.1(1) zeg maar al, maar dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
toro schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:39:
Ben je aan het gamen, gaat Windows 10 reboot doen i.v.m. updates :(

2 updates waren het, en niet eens uitgesteld of zo |:(

Ik was 2.5 uur aan het gamen toen het gebeurde :(

Gebruik al jaren Windows voor gaming, vanaf 3.1(1) zeg maar al, maar dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Dat probleem is helaas erg oud nieuws :P

Windows 10 is nog steeds niet intelligent genoeg om load van games als reden te zien om de updates toch maar even uit te stellen. Je hebt niet toevallig Pro of Enterprise om het installeren op handmatig te zetten?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Raven schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:17:
[...]
[video]

Windows 10 is nog steeds niet intelligent genoeg om load van games als reden te zien om de updates toch maar even uit te stellen. Je hebt niet toevallig Pro of Enterprise om het installeren op handmatig te zetten?
de ervaring leert dat zelfs bij pro je beter af bent door windows update helemaal uit te zetten (service dus op disabled)
anders kan hij spontaan toch een update doorvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 14:45
Gisteren keek ik naar de laptop van een kennis: Het ding was nogal traag, zei ze.

Klopt: Twee antivirussen draaien is niet echt efficiënt... ;)

Ik deinstalleer McAfee (zat op de laptop als bloatware, ze had een betaald abonnement op Norton) en wil herstarten.
Staat die laptop gewoon ruim 1 uur stil op: Windows wordt voorbereid, schakel het systeem niet uit.
Daarna volgden in 2 seconden 3 updates, gevolgd door een normale reboot.

Waarom, Windows 10? 8)7

Het is niet dat die laptop nou zo traag is: Een i5 6300U met 8 GB RAM en 'n SSD werkt normaal gesproken erg vlot. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
mschol schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 23:34:
[...]

de ervaring leert dat zelfs bij pro je beter af bent door windows update helemaal uit te zetten (service dus op disabled)
anders kan hij spontaan toch een update doorvoeren
:? , de betreffende gpedit instelling (die op notificatie voor download staat) lijkt hier prima te doen. Overigens wel in Enterprise LTSB, geen Pro. Maakt dat nog uit?

Hmm, KB4019472 is een stuk eigenwijs. Hangt hier (weer) al een tijdje op "installatie van updates voorbereiden". Windows Update heb ik al gereset d.m.v. softwaredistribution map leeggooien en restart, op Twitter en met Google vind ik meer mensen die problemen hebben met deze update :/

[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 11-06-2017 20:48 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heeft iemand een 'US international toetsenbord' maar dan zonder dead keys? (Met AltGR als modificatietoets). Ik wil dus een toetsenbord dat in wezen gewoon US is, maar waar AltGr+e bijvoorbeeld een é produceert, AltGr+s een ß, AltGr+5 een €, AltGr+p een ö etc, en '+e en "+a gewoon resulteren in 'e en "a

Ik heb http://freeman2222.mywebcommunity.org/us-intnd.zip gevonden, maar daarbij lijkt caps lock alleen met shift te kunnen worden uitgeschakeld, en ook meen dat niet alle toetsen zo zijn als ik zou moeten verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:45
Mijn bureaublad iconen verspringen steeds als ik mijn monitor (aangesloten met Mini Displaypoort) aan en uit zet. Is dit op te lossen in de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb onlangs na de laatste update van Windows 10 naar 1703 een probleem met mijn beeldschermen.
Ik heb een Dell L502x laptop met een 525M grafische kaart en een mini-DP aansluiting en een HDMI aansluiting. Nu had ik voorheen 3 schermen in gebruik, die van de laptop zelf, via hdmi en via mini-DP. Maar sinds de update krijg ik het 3e scherm niet meer aan de praat (miniDP). Hoe komt dit, en nog beter, hoe fix ik dit? :)

edit: ah blijkbaar is mijn kabel (miniDP > HDMI) exact op het moment van de update kapot gegaan |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Markos op 15-06-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53
Raven schreef op zondag 11 juni 2017 @ 09:50:
[...]

Hmm, KB4019472 is een stuk eigenwijs. Hangt hier (weer) al een tijdje op "installatie van updates voorbereiden". Windows Update heb ik al gereset d.m.v. softwaredistribution map leeggooien en restart, op Twitter en met Google vind ik meer mensen die problemen hebben met deze update :/
Dat is wel een hele oude of zie ik het verkeerd?
9 mei 2017 — KB4019472 (OS-build 14393.1198)
We zitten inmiddels op 15063.413. Er schijnt ook een 15063.414 te zijn, maar die is hier nog niet binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
chim0 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:13:
[...]

Dat is wel een hele oude of zie ik het verkeerd?

[...]

We zitten inmiddels op 15063.413. Er schijnt ook een 15063.414 te zijn, maar die is hier nog niet binnengekomen.
Ik had de betreffende pc een tijdje niet aan gehad :P

Maar na lang wachten ging ie uiteindelijk toch door.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:36

RnB

Richub schreef op zondag 11 juni 2017 @ 03:44:
Gisteren keek ik naar de laptop van een kennis: Het ding was nogal traag, zei ze.

Klopt: Twee antivirussen draaien is niet echt efficiënt... ;)

Ik deinstalleer McAfee (zat op de laptop als bloatware, ze had een betaald abonnement op Norton) en wil herstarten.
Staat die laptop gewoon ruim 1 uur stil op: Windows wordt voorbereid, schakel het systeem niet uit.
Daarna volgden in 2 seconden 3 updates, gevolgd door een normale reboot.

Waarom, Windows 10? 8)7

Het is niet dat die laptop nou zo traag is: Een i5 6300U met 8 GB RAM en 'n SSD werkt normaal gesproken erg vlot. :Y
Ik had gisteren precies hetzelfde.
Ik herstart mijn laptop om weer “fresh” te beginnen, bleef ie dus hangen op de Engelse vertaling van “Windows wordt voorbereid, schakel het systeem niet uit”.
Ik wilde deze na 20min hard uitzetten, maar was toch te bang om iets te slopen. Het hele proces heeft uiteindelijk 45min geduurd. 8)7
Na de herstart moest ie alsnog een paar updates installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
M'n laptop heeft wel last van een bug die na de CU is ontstaan. Soms pakt deze de WiFi niet goed. Er is dan gewoon geen internet totdat ik hem opnieuw gestart heb. Ik heb al gekeken in energiebeheer, maar daar heb ik in alle profielen besparing op de WiFi adapter helemaal uit gezet.
Verder vind ik het vervelend dat er zo vaak updates zijn. Dan wel apps en dan wel voor het OS. Als ik mijn laptop gebruik is deze een deel van de uptime kwijt aan updaten. Ik heb het maar geaccepteerd dat de laptop vaak in de achtergrond aan het updaten is. Een deel van de CPU is dus bezig met andere zaken dan waarvoor ik hem wens te gebruiken. Ik noem het wel de updatersgekte. Het is gewoon waanzinnig hoeveel updates er wel niet zijn.
De desktop PC heeft hier ook last van, maar ondanks ik een Core i7 6700K heb is deze niet zo zwaar beladen als er weer talloze updates zijn.
Ja, het gaat allemaal wel goed en ik heb geen last van fouten, maar de minimum eisen die Microsoft opgeeft zijn ook echt de meest minimale eisen om Windows 10 te kunnen draaien. Zodra er weer een payload aan updates komen en je zou maar 2 GB aan RAM hebben (ouders) dan kun je mooi duimen gaan draaien want heel het systeem is bezet. Ook mijn ouders worden er schijtziek van. Des te meer apps des te meer updates. Alles draait om updates. Dat zou ik heel graag anders willen zien.
Windows 7 hoefde alleen zichzelf bij te houden en dat was nog prima te doen.

Windows 10 is een fijn OS, lekker stabiel, maar o zo bedrijvig. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:21
2GB aan geheugen is natuurlijk ook om traagheid vrágen. Ik bedoel, we hebben het toch over Win10 in 2017?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:36
Raven schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:17:
[...]
[video]

Dan heeft die gamer dus 3 dagen aan notificaties genegeerd en weggeklikt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Ramon schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:25:
[...]

Dan heeft die gamer dus 3 dagen aan notificaties genegeerd en weggeklikt.
Dat terzijde, gamen genereert een merkbare load op het systeem, de Windows Update client mag wel eens een keer zo bijgewerkt worden dat er wordt gechecked of het systeem gebruikt wordt ja/nee en pas bij idle geforceerd herstarten.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:36
Raven schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 19:05:
[...]

Dat terzijde, gamen genereert een merkbare load op het systeem, de Windows Update client mag wel eens een keer zo bijgewerkt worden dat er wordt gechecked of het systeem gebruikt wordt ja/nee en pas bij idle geforceerd herstarten.
Volgens mij wordt er al gekeken naar of er geen applicatie fullscreen is (misschien niet naar "windowed" fullscreen? geen idee) en dat er geen apps zijn met niet-opgeslagen bestanden alvorens te gaan updaten. Weet niet of kijken naar load een doenbare optie is.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Raven schreef op zondag 11 juni 2017 @ 09:50:
[...]

:? , de betreffende gpedit instelling (die op notificatie voor download staat) lijkt hier prima te doen. Overigens wel in Enterprise LTSB, geen Pro. Maakt dat nog uit?
ik zou het niet weten, enterprise kan ik niet even testen..
zelf heb ik iig meegemaakt dat hij zich niet aan de gpo heeft gehouden, wat dus wel eens tot wat frustraties heeft geleid.. dus maar gewoon uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
mschol schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 19:39:
[...]

ik zou het niet weten, enterprise kan ik niet even testen..
zelf heb ik iig meegemaakt dat hij zich niet aan de gpo heeft gehouden, wat dus wel eens tot wat frustraties heeft geleid.. dus maar gewoon uit..
Hier houd ie zich er wel aan, alleen is er wel wat mafs. De ene keer krijg ik rechtsonderin een melding van beschikbare updates (op de plek waar alle andere meldingen ook komen te staan), de andere keer een full screen melding:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7zTuJBy.pngWaarom dat afgewisseld wordt is mij nog steeds een raadsel :?

Zijn er toevallig Tweakers met een wat oudere printer van Brother? Mijn HL-2030 doet het nog altijd prima, dus nog steeds in gebruik, maar de in W10 alleen via Windows Update beschikbare driver voor dat ding lijkt geen optie voor het (handmatig) dubbelzijdig afdrukken te bevatten. Zou dat kunnen kloppen?

Brother vragen gaat een beetje lastig op 't moment :P
We zijn binnenkort weer terug

Onze website is helaas tijdelijk onbereikbaar vanwege noodzakelijk onderhoud.

We hopen snel weer terug te zijn, maar zijn momenteel hard bezig onze website te updaten om uw online ervaring te verbeteren. Probeer het alstublieft binnenkort opnieuw.

[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 24-06-2017 20:23 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Raven schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:15:
[...]

Zijn er toevallig Tweakers met een wat oudere printer van Brother? Mijn HL-2030 doet het nog altijd prima, dus nog steeds in gebruik, maar de in W10 alleen via Windows Update beschikbare driver voor dat ding lijkt geen optie voor het (handmatig) dubbelzijdig afdrukken te bevatten. Zou dat kunnen kloppen?

Brother vragen gaat een beetje lastig op 't moment :P

[...]
Helaas geen drivers > http://support.brother.co...os=10013&flang=Nederlands Wordt dus een nieuwe printer. -O-

Heb het gehad met een Canon van een kennis. Daar waren ook geen Windows 10 drivers voor. Ze hebben nu een nieuwe printer gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
chim0 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:45:
[...]

Helaas geen drivers > http://support.brother.co...os=10013&flang=Nederlands Wordt dus een nieuwe printer. -O-

Heb het gehad met een Canon van een kennis. Daar waren ook geen Windows 10 drivers voor. Ze hebben nu een nieuwe printer gekocht.
Dat had ik al gezien, vandaar de "maar de in W10 alleen via Windows Update beschikbare driver " O-)
Die driver blijkt echter nogal kaal uitgevoerd.

Het printen werkt, maar er zijn nagenoeg geen instellingen aanwezig, vergeleken met de voor W7 wel beschikbare driver.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Raven schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:52:
[...]

Dat had ik al gezien, vandaar de "maar de in W10 alleen via Windows Update beschikbare driver " O-)
Die driver blijkt echter nogal basic.

Het printen werkt, maar er zijn nagenoeg geen instellingen aanwezig, vergeleken met de voor W7 wel beschikbare driver.
Klopt, is altijd zo. Je moet dan het complete softwarepakket installeren wil je alle functies kunnen gebruiken. Heb het altijd met all-in-ones en scannen. Met de standaard Windows driver werkt het niet.

Probeer hier eens iets van > http://drivers.softpedia.....php?search_term=HL-2030+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
chim0 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:56:
[...]

Klopt, is altijd zo. Je moet dan het complete softwarepakket installeren wil je alle functies kunnen gebruiken. Heb het altijd met all-in-ones en scannen. Met de standaard Windows driver werkt het niet.

Probeer hier eens iets van > http://drivers.softpedia.....php?search_term=HL-2030+
Later maar eens naar kijken en anders zet ik voor die paar keer dat ik dubbelzijdig ga printen wel een W7 VM aan :P Om nou voor zoiets een nieuwe printer te halen?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
zetje01 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 16:58:
2GB aan geheugen is natuurlijk ook om traagheid vrágen. Ik bedoel, we hebben het toch over Win10 in 2017?
Yep, vertel dat mijn ouders maar :P

Mijn laptop doet het met 6 GB aan RAM met een Core i5 en een dedicated videokaart. Toch merk ik wel aan mijn laptop dat ie weer bezig is met updaten. Ik kan dan wel doorwerken, maar mijn ouders klagen steen en been over al die talloze updates. Ja, met maar 2 GB aan RAM vraag je idd om traagheid, maar dit is ten top. Mijn ouders hebben een HDD in de laptop zitten en ik een SSD, maar ik wist niet dat het zoveel zou uitmaken. Hun zetten dat ding om 7 uur 's-ochtens aan, gaan koffie leuten, krantje lezen en dan verder op de laptop. ZO erg is het dus. Mijn laptop is nog redelijk responsief en op mijn desktop merk ik het amper tot niet.

Toch vraag ik me serieus af waarom er zoveel updates zijn. Voor het OS zelf kan ik het nog peilen dat dit vaak het geval is op dinsdagavond rond de klok van 8 's-avonds, updates voor apps gebeuren achter elkaar en als ik outlook een paar uur open heb staan dan komt het redelijk vaak voor dat het updaten van outlook niet gelukt was. Mis ik iets? VSS staat niet aan? Dan kan Windows 10 toch outlook gaan updaten terwijl de oude versie nog open staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
jimh307 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:17:
[...]

Yep, vertel dat mijn ouders maar :P

Mijn laptop doet het met 6 GB aan RAM met een Core i5 en een dedicated videokaart. Toch merk ik wel aan mijn laptop dat ie weer bezig is met updaten. Ik kan dan wel doorwerken, maar mijn ouders klagen steen en been over al die talloze updates. Ja, met maar 2 GB aan RAM vraag je idd om traagheid, maar dit is ten top. Mijn ouders hebben een HDD in de laptop zitten en ik een SSD, maar ik wist niet dat het zoveel zou uitmaken. Hun zetten dat ding om 7 uur 's-ochtens aan, gaan koffie leuten, krantje lezen en dan verder op de laptop. ZO erg is het dus. Mijn laptop is nog redelijk responsief en op mijn desktop merk ik het amper tot niet.

Toch vraag ik me serieus af waarom er zoveel updates zijn. Voor het OS zelf kan ik het nog peilen dat dit vaak het geval is op dinsdagavond rond de klok van 8 's-avonds, updates voor apps gebeuren achter elkaar en als ik outlook een paar uur open heb staan dan komt het redelijk vaak voor dat het updaten van outlook niet gelukt was. Mis ik iets? VSS staat niet aan? Dan kan Windows 10 toch outlook gaan updaten terwijl de oude versie nog open staat...
Yeah, een SSD scheelt een stuk en is (wat mij betreft) onmisbaar in een hedendaagse computer. Net als minstens 4 GB mem. En zorgen dat er geen andere programma's automatisch opstarten dan een virusscanner. Voor 100 euro koop je een SSD en extra geheugen, en als je die er in zet en een schone windows erop zet, is die computer sneller dan hij ooit is geweest.
En zoveel updates? Kweenie hoor, maar mijn laptop draait nu ruim 11 dagen zonder dat hij opnieuw heeft moeten opstarten i.v.m. updates. (wel gaat hij 's nachts natuurlijk automatisch in hibernate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Mijn ouders hebben een HDD in de laptop zitten en ik een SSD, maar ik wist niet dat het zoveel zou uitmaken. Hun zetten dat ding om 7 uur 's-ochtens aan, gaan koffie leuten, krantje lezen en dan verder op de laptop. ZO erg is het dus. Mijn laptop is nog redelijk responsief en op mijn desktop merk ik het amper tot niet.
Laptop, dus 2.5" schijfje? Die zijn erg traag inderdaad, vooral als de boel flink gefragmenteerd is :X
Alle voorgeïnstalleerde puinzooi heeft updates nodig, ookal gebruik je die niet. Dat is een reden dat ik de LTSB versie draai. Veel minder voorgeïnstalleerde stuff (dat updates nodig heeft), geen appstore dat verwijderde apps er weer opzet -> oftewel minder updates nodig.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
Ja, met maar 2 GB aan RAM vraag je idd om traagheid, maar dit is ten top. Mijn ouders hebben een HDD in de laptop zitten en ik een SSD, maar ik wist niet dat het zoveel zou uitmaken.
Het grootste probleem zit in de HDD en dat probleem wordt versterkt door de lage hoeveelheid RAM. De updates gaan downloaden, da's nog niet zo'n probleem. Dit kost tijdens het downloaden niet veel CPU en RAM, het is voornamelijk data vanaf internet naar HDD sluizen. Grote kans dat de HDD de vertragende factor is maar verder niet heel spannend.

Het probleem ontstaat als je wat wil gaan doen op het systeem; er is dan RAM nodig en er moet een en ander van de HHD geladen worden. Dat laden zal wat nadeel ondervinden van het downloaden / wegschrijven van de updates. Maar het gaat echt klemlopen als het RAM vol loopt; op dat moment gaat het systeem in z'n swap file en dan wordt de trage HDD heel vaak, voor heel kleine transacties gebruikt...datgene waar een HDD zwak in is. Dit terwijl de updates de disk flink bezet houden.

Destijds, met de introductie van Vista, ben ik van HDD naar SSD gegaan. Dat is de grootste snelheidswinst die ik ooit meegemaakt heb op gebied van hardware changes in m'n PC. Een SSD met 2 GB RAM zal vlotter werken dan de HDD met 16 GB RAM, maar een combinatie (SSD met 4 GB, 8 GB als er spelletjes gespeeld worden) zal het best uit de bus komen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Windows 10 Pro hier. Gisteravond de Creator's update door mijn strot geramd gekregen.
Vond dat opzich prima... maar heden ochtend na het opnieuw inloggen (en afronden van de installatie) blijkt opeens dat mijn RAID1 array zomaar is opgeheven (zie 2 losse drives nu). :/

Intel INF Updater uitgevoerd; maakt geen verschil.
Laatste Intel RST willen installeren; geeft een foutmelding (niet compatible).

Wow, hoe kan men nu compatibiliteit breken met zoiets essentieels.

Heeft iemand anders dit ook gehad?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Zarhrezz schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:28:
[...]

Het grootste probleem zit in de HDD en dat probleem wordt versterkt door de lage hoeveelheid RAM. De updates gaan downloaden, da's nog niet zo'n probleem. Dit kost tijdens het downloaden niet veel CPU en RAM, het is voornamelijk data vanaf internet naar HDD sluizen. Grote kans dat de HDD de vertragende factor is maar verder niet heel spannend.

Het probleem ontstaat als je wat wil gaan doen op het systeem; er is dan RAM nodig en er moet een en ander van de HHD geladen worden. Dat laden zal wat nadeel ondervinden van het downloaden / wegschrijven van de updates. Maar het gaat echt klemlopen als het RAM vol loopt; op dat moment gaat het systeem in z'n swap file en dan wordt de trage HDD heel vaak, voor heel kleine transacties gebruikt...datgene waar een HDD zwak in is. Dit terwijl de updates de disk flink bezet houden.

Destijds, met de introductie van Vista, ben ik van HDD naar SSD gegaan. Dat is de grootste snelheidswinst die ik ooit meegemaakt heb op gebied van hardware changes in m'n PC. Een SSD met 2 GB RAM zal vlotter werken dan de HDD met 16 GB RAM, maar een combinatie (SSD met 4 GB, 8 GB als er spelletjes gespeeld worden) zal het best uit de bus komen.
Zelf ben ik stellig van mening dat Windows 10 het beste tot zijn recht komt met een SSD. Windows bestaat uit zoveel kleine bestandjes dat een harddisk een serieus vertragende factor is geworden.
Het is wat je zegt; mijn laptop heeft 6GB aan RAM én een SSD. Updates installeren is nog goed te doen, maar op een harddisk is dit vragen om heel, heel veel geduld.

Om even een argument neer te zetten:
De minimum systeemeisen van Windows 10 zijn veel te laag. Als je lekker wilt werken op Windows 10 dan heb je beslist een SSD nodig en minimaal 4 GB aan RAM. In mijn desktop zit 16 GB aan RAM, maar als de PC de hele dag aangestaan heeft en ik de nodige dingen heb gedaan zit ik al aan 3,5 GB idle gebruik. Men gaat mij niet vertellen dat 2 GB aan RAM ook maar in de buurt komt van wat wenselijk is.
Als ik de hele dag gewerkt heb aan mijn systeem en ik gooi er in de avond nog een dikke game overheen dan is 8 GB al te weinig.
Voor multimedia gebruik is 8 GB de sweetspot en in het geval van AAA games erbij ga dan maar naar 16 GB als sweetspot. Over 3 a 4 jaar zal dit 32 GB zijn.
De minimale systeemeisen golden voor een kersverse release van Windows 10. Na alle updates verschuift dit zeker mee. Windows 10 wordt met elke update zwaarder en ik begrijp niet goed waarom de minimale systeemeisen hetzelfde blijven. Die zijn niet valide meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarhrezz
jimh307 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:56:
Om even een argument neer te zetten:
De minimum systeemeisen van Windows 10 zijn veel te laag. Als je lekker wilt werken op Windows 10 dan heb je beslist een SSD nodig en minimaal 4 GB aan RAM. In mijn desktop zit 16 GB aan RAM, maar als de PC de hele dag aangestaan heeft en ik de nodige dingen heb gedaan zit ik al aan 3,5 GB idle gebruik. Men gaat mij niet vertellen dat 2 GB aan RAM ook maar in de buurt komt van wat wenselijk is.
Als ik de hele dag gewerkt heb aan mijn systeem en ik gooi er in de avond nog een dikke game overheen dan is 8 GB al te weinig.
Voor multimedia gebruik is 8 GB de sweetspot en in het geval van AAA games erbij ga dan maar naar 16 GB als sweetspot. Over 3 a 4 jaar zal dit 32 GB zijn.
De minimum eisen zijn precies dat...wat nodig is om het te installeren en starten / draaien. Als je er lekker op wil werken zul je inderdaad meer nodig hebben. Voor een gemiddelde thuis-PC (geen gaming) kun je dan met een 4GB prima uit de voeten.

Idle RAM gebruik aan het eind van de dag moet je sinds Vista niet teveel meer naar kijken; hoe RAM gebruikt wordt werkt zodanig dat allen de hoeveelheid in gebruik eigenlijk niets zegt. Het gaat alleen nog maar om of wat een progamma vereist (en niet vraagt...de meeste programma's pakken wat ze krijgen kunnen, nodig of niet) en of dat in RAM vrij gemaakt kan worden. Bij high-end gaming en bepaalde multimedia toepassingen is 8 GB nodig, 16 GB is al over te discusseren.
De minimale systeemeisen golden voor een kersverse release van Windows 10. Na alle updates verschuift dit zeker mee. Windows 10 wordt met elke update zwaarder en ik begrijp niet goed waarom de minimale systeemeisen hetzelfde blijven. Die zijn niet valide meer.
Ik betwijfel of Windows 10 per update zwaarder wordt. Ik vermoed eerder het tegengestelde. Sinds Vista is per OS iteratie de load van het OS alleen maar afgenomen. Met de AU is het update-mechanisme ook veel lichter geworden, er wordt veel minder binnengehaald dan voorheen. Het OS wordt juist steeds meer toegespitst op het gebruikt en steeds meer wat niet gebruikt wordt, wordt niet meer binnengehaald / aangezet.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Je maakt goede statements, maar ik wil wel heel even terugkomen op de minimale systeemeisen. Met elke minor update komen er nieuwe technologieën in Windows 10 te zitten. Er komen dus meer functies bij en het (lijkt mij) logisch dat de minimum eisen dan ook verschuiven.
Het is wat je zegt; de minimale eisen zijn voor het op kunnen starten van Windows 10 en that's it. Je kan er dan weinig mee. Wij weten dat op tweakers wel, maar er zijn legio mensen die bij het zien van deze minimum eisen suggereren dat ze met Windows 10 kunnen werken. Hun weten niet dat deze eisen louter genoemd worden als bare minimum.
4 GB aan RAM is niet meer de sweetspot voor thuisgebruik zoals wat mailen en internetten. Ik weet hoe het geheugen werkt en bij Windows Vista was het zo dat de gehele ruimte gevuld werd vanuit de superfetcher die heel het (vrije) RAM opvulde als standby data. Windows Vista poogde te weten wat jij ging doen met je systeem adv prefetching. Het geheugenbeheer van Windows 10 is anders en niet echt te vergelijken met Windows Vista's RAM-gebruik. Windows 10 vult niet de gehele cache, maar laat deze vollopen naarmate de tijd dat het systeem up is. Dit noemen we lazy-fetching. Voor systemen met een SSD een must en voor systemen met veel RAM ook een must.
Het verschil tussen minimaal, gewenst en optimaal is met Windows 10 wijds te noemen. 2 GB is echt het minimale, 4-8 GB is gewenst en 16 GB is optimaal als je AAA titels speelt en andere grote programma's lekker wilt laten draaien.

Liever veel te veel RAM dan iets te weinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Da_maniaC schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:48:
Windows 10 Pro hier. Gisteravond de Creator's update door mijn strot geramd gekregen.
Vond dat opzich prima... maar heden ochtend na het opnieuw inloggen (en afronden van de installatie) blijkt opeens dat mijn RAID1 array zomaar is opgeheven (zie 2 losse drives nu). :/

Intel INF Updater uitgevoerd; maakt geen verschil.
Laatste Intel RST willen installeren; geeft een foutmelding (niet compatible).

Wow, hoe kan men nu compatibiliteit breken met zoiets essentieels.

Heeft iemand anders dit ook gehad?
Oke... zeer vreemd. Net even verder naar het probleem gekeken. Blijkt dat de SATA controller opeens in AHCI mode staat in plaats van RAID. Voor de update was dit nog RAID!
En de Intel controller herkende de 2 data schijven niet langer alszijnde leden van een RAID1 volume, dus kan ik nu het volume opnieuw aanmaken (4TB migreren yippiie.... :Y) )

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
4TB?! Daar ben je inderdaad wel even zoet mee. Laat je dan het RAID volume herbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Da_maniaC schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:45:
[...]

Blijkt dat de SATA controller opeens in AHCI mode staat in plaats van RAID.
Dit is voor zover ik weet een BIOS instelling dus lijkt me onmogelijk dat dit door Windows komt. Tenzij je e.o.a. management programma hebt geïnstalleerd of zo, maar dat doe ik sowieso nooit (o.a. om dit soort problemen te voorkomen). Heb alleen die van m'n geluidskaart geïnstalleerd, maar die zit standaard in de Realtek drivers en kan ook geen kwaad. RAID is wel even wat anders. Heb ik trouwens ook RAID-0, daar draait m'n Windows op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 17:36
Ik blijf maar op 1607 versie zitten

Ik heb dus versie 1607 build 14393. 1358

Ik zie dat er een 1GB .msu bestand beschikbaar is sinds 27 juni http://www.catalog.update...m/Search.aspx?q=KB4022723
Ik heb nog niet de creator update, of is dat deze?

en mijn vraag is, welke versie en build zitten jullie op?
Geen insider

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Laatst online: 13:52
Ik weet niet of het mag.. Maar ik wil het toch graag even voorleggen:

Ik heb sinds 2 weken een Surface Pro 4, direct bij het opstarten heb ik de upgrade naar CU uitgevoerd.

Op het moment dat ik met de muis door het startmenu blader laat Windows keurig alle iconen zien, zodra ik op de Windows toets druk en de eerste letters van de door mij gezochte app intyp zie ik wel de kleur van het originele icoontje op de achtergrond maar lijkt er een afbeelding over heen te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W0bdcw7pCfLwFNndTQh3YLYM/full.png

Ik kan via Google niet vinden waar dit in kan zitten, zie veel dingen wat betreft iconen maar niet alleen bij het zoeken van de apps. Het komt alleen voor bij WIndows Store apps, de Office applicaties laten namelijk gewoon goed het icoontje zien, Ook als ik de Store apps aan start vastmaak is het icoontje gewoon in orde.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Een herinstallatie van een Store-app biedt geen oplossing.

Sinds dit weekend heb ik de SP zelfs terug gezet naar fabrieksinstellingen (W10 CU), maar ik hou hetzelfde issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50
mell33 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:21:
Ik blijf maar op 1607 versie zitten

Ik heb dus versie 1607 build 14393. 1358

Ik zie dat er een 1GB .msu bestand beschikbaar is sinds 27 juni http://www.catalog.update...m/Search.aspx?q=KB4022723
Ik heb nog niet de creator update, of is dat deze?

en mijn vraag is, welke versie en build zitten jullie op?
Geen insider
Creators update is versie 1703. De door jou genoemde update betreft een cumulatieve update. Je kunt nog altijd handmatig updaten van 1607 naar 1703 via de media creation tool of update assistent.

Overzicht van de laatste cumulatieve updates (voor zowel 1607 en 1703) vind je hier.

[ Voor 20% gewijzigd door FREAKJAM op 29-06-2017 17:39 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
rscheper schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:16:

Ik heb sinds 2 weken een Surface Pro 4, direct bij het opstarten heb ik de upgrade naar CU uitgevoerd.

Op het moment dat ik met de muis door het startmenu blader laat Windows keurig alle iconen zien, zodra ik op de Windows toets druk en de eerste letters van de door mij gezochte app intyp zie ik wel de kleur van het originele icoontje op de achtergrond maar lijkt er een afbeelding over heen te staan.

[afbeelding]

Ik kan via Google niet vinden waar dit in kan zitten, zie veel dingen wat betreft iconen maar niet alleen bij het zoeken van de apps. Het komt alleen voor bij WIndows Store apps, de Office applicaties laten namelijk gewoon goed het icoontje zien, Ook als ik de Store apps aan start vastmaak is het icoontje gewoon in orde.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Een herinstallatie van een Store-app biedt geen oplossing.

Sinds dit weekend heb ik de SP zelfs terug gezet naar fabrieksinstellingen (W10 CU), maar ik hou hetzelfde issue.
Missc een driver update van je beeldschermadapter
FREAKJAM schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:35:
[...]

Creators update is versie 1703. De door jou genoemde update betreft een cumulatieve update. Je kunt nog altijd handmatig updaten van 1607 naar 1703 via de media creation tool of update assistent.

Overzicht van de laatste cumulatieve updates (voor zowel 1607 en 1703) vind je hier.
Ja ik haal nu net deze KB4022723 binnen voor 1607, Hij kwam niet vanzelf, ik wacht op de creator 1703 melding (hij is nu schijnbaar voor mijn pc nog niet helemaal klaar)

[ Voor 24% gewijzigd door Mel33 op 29-06-2017 17:47 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
rscheper schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:16:

[afbeelding]

Gebruik jij ccleaner om thumbs te deleten bij het opruimen? Dit lijkt mij het werk van een zeer agressieve cleantool. Anders zou ik even een feedback sturen naar Microsoft met dit item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
Wil ik net even achter de pc kruipen om iets te doen........ %{^}*#+£$,!?{£{^ ellendige windows update die maar blijft duren.

En dat met een snel systeem met ssd. Pffff ga er toch echt vanaf stappen.

Update: een reboot en op 30%..........

En weer een reboot en op 75%...... we kunnen weer verder - met updaten dan. :/ :| :(

En dan kan ik eindelijk inloggen en iets gaan doen. Zegt dat ding: er zijn updates - dit kan enkele minuten duren.........

En wat krijg ik dan uiteindelijk? Een edge scherm met wat vernieuwingen. Ik gebruik edge en bing NOOIT. Oooooo wat, windows krijgt anno 2017 ook een verlichting voor 's avonds? Wow.

Pfffff microsoft jammer dat jullie weer een half uur van mijn leven hebben gevuld met dit soort ergernis.

[ Voor 62% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 29-06-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Als er iets is dat waarschijnlijk nooit zal veranderen, dan is het de tijd die je nodig hebt voor het updaten van Windows :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Laatst online: 13:52
jimh307 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:44:
[...]

Gebruik jij ccleaner om thumbs te deleten bij het opruimen? Dit lijkt mij het werk van een zeer agressieve cleantool. Anders zou ik even een feedback sturen naar Microsoft met dit item.
Nee, bij een clean install heb ik deze problemen direct al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Ik begrijp niet zoveel van de update-ergernis; mijn laptop draait al ruim 16 dagen zonder reboot, en dus ook zonder tijdrovend updateproces. Heb gewoon C.U. en niks veranderd aan update-instellingen.
(natuurlijk gaat hij automatisch in hibernate bij idle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
zetje01 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:25:
Ik begrijp niet zoveel van de update-ergernis; mijn laptop draait al ruim 16 dagen zonder reboot, en dus ook zonder tijdrovend updateproces. Heb gewoon C.U. en niks veranderd aan update-instellingen.
(natuurlijk gaat hij automatisch in hibernate bij idle)
Ja, dat kan best kloppen, alleen zie je een klein dingetje over het hoofd. Het updaten van Windows 10 zelf vraagt wel om een reboot, maar het updaten van apps gaat in de achtergrond. Als je gaat kijken in de betrouwbaarheidsconsole van Windows 10 dan zal je opvallen hoeveel updates er wel niet zijn.
Windows 10 voert vele taken in de achtergrond uit. Dit is leuk voor zware machines, maar niet voor een budgetlaptop met weinig RAM en een HDD.
De minimumeisen die Windows 10 stelt zijn (om die redenen) veel te hoog gegrepen. Dit is misleidend voor mensen met oudere hardware.
Jij en ik zullen van die updates niets merken, maar niet iedereen heeft een dikke game-rig op zijn bureau staan en niet iedereen heeft een SSD.
Al die updates voor apps gaan aantikken bij oudere/budget-hardware.

Neem mijn laptop (6 GB, i5 cpu, gtx960m en SSD). Een leuk machientje, maar als deze een week heeft uitgestaan is ie bij het aanzetten wel even zoet met allerlei updates uit de appstore. Dit is niet grappig als je op accu werkt.
Mijn ouders hebben een 5 jaar oude laptop en hun zijn van Windows 10 weer terug op Windows 7 gegaan door die updategekte. Dan ga je het echt merken. En ja, hun laptop voldoet ruim aan de minimumeisen die Windows 10 stelt. Ook hebben hun nog een harddisk en geen SSD. Ga je daar een maandje mee werken dan kom je geërgerd terug om een dikke SSD in het apparaat te stoppen.

Dus, Windows 10 wordt wel degelijk met elke update zwaarder.
Ga met Windows 10 64-bit maar eens werken op de minimum eisen en je gaat gillend gek worden. Het zal werken, maar hoe? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Surface vraagje: (sorry misschien beetje offtopic)
Mijn type cover is een beetje stuk, weet iemand of de huidige generatie type covers op een surface pro 2 passen? Ik heb al gezocht maar kan nergens een hard antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
jimh307 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:40:
[...]

Ja, dat kan best kloppen, alleen zie je een klein dingetje over het hoofd. Het updaten van Windows 10 zelf vraagt wel om een reboot, maar het updaten van apps gaat in de achtergrond. Als je gaat kijken in de betrouwbaarheidsconsole van Windows 10 dan zal je opvallen hoeveel updates er wel niet zijn.
Windows 10 voert vele taken in de achtergrond uit. Dit is leuk voor zware machines, maar niet voor een budgetlaptop met weinig RAM en een HDD.
De minimumeisen die Windows 10 stelt zijn (om die redenen) veel te hoog gegrepen. Dit is misleidend voor mensen met oudere hardware.
Jij en ik zullen van die updates niets merken, maar niet iedereen heeft een dikke game-rig op zijn bureau staan en niet iedereen heeft een SSD.
Al die updates voor apps gaan aantikken bij oudere/budget-hardware.

Neem mijn laptop (6 GB, i5 cpu, gtx960m en SSD). Een leuk machientje, maar als deze een week heeft uitgestaan is ie bij het aanzetten wel even zoet met allerlei updates uit de appstore. Dit is niet grappig als je op accu werkt.
Mijn ouders hebben een 5 jaar oude laptop en hun zijn van Windows 10 weer terug op Windows 7 gegaan door die updategekte. Dan ga je het echt merken. En ja, hun laptop voldoet ruim aan de minimumeisen die Windows 10 stelt. Ook hebben hun nog een harddisk en geen SSD. Ga je daar een maandje mee werken dan kom je geërgerd terug om een dikke SSD in het apparaat te stoppen.

Dus, Windows 10 wordt wel degelijk met elke update zwaarder.
Ga met Windows 10 64-bit maar eens werken op de minimum eisen en je gaat gillend gek worden. Het zal werken, maar hoe? ;)
Helemaal eens met je, dat je 'gewoon' een SSD en eigenlijk 4GB moet hebben voor Win10!
De laatste dagen hier op GoT verhitte discussies gehad met mensen die het niet met me eens zijn en 1GB eigenlijk ook al voldoende vonden.
Dat win10 na updates steeds zwaarder wordt ... is me niet opgevallen. En updates uit de appstore is me nooit opgevallen, maar ik heb weinig apps.

Maar: is dit wel een specifiek Win10-issue? Ik weet zeker dat als je je (low/mid-range) android tablet/telefoon regelmatig een paar weken uit hebt staan (zoals mijn vader), en hem dan even ergens voor nodig hebt, dat dat ding ook eerst druk bezig is voor hij gereed is. Vaak duurt dat zo lang, dat zelfs de hele functionaliteit van het ding (hem even pakken om iets te doen/zoeken) hierdoor om zeep wordt geholpen. Veel ervaring met IOS/OSX heb ik niet, maar het zal me verbazen dat het daarmee anders is.

En stel nou, je had nog Win7, met dezelfde apps als die je nu op je Win10-bak hebt, zou die na pauzes van weken niet stevig gaan updaten? Ik heb wel eens een Vista laptop na ruim een jaar weer eens aangezet ... kon hem toen ook 2 uur wegleggen voordat hij meer dan 100 updates (weliswaar geheel foutloos) had verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
shadowman12 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:41:
Surface vraagje: (sorry misschien beetje offtopic)
Mijn type cover is een beetje stuk, weet iemand of de huidige generatie type covers op een surface pro 2 passen? Ik heb al gezocht maar kan nergens een hard antwoord vinden.
Nee. Dit is nog wel een goedkope nieuwe touch cover: https://www.paradigit.nl/...ch-cover/80011466/product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Touch Cover vind ik helemaal niks, wil een type cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
zetje01 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:38:
[...]

Helemaal eens met je, dat je 'gewoon' een SSD en eigenlijk 4GB moet hebben voor Win10!
De laatste dagen hier op GoT verhitte discussies gehad met mensen die het niet met me eens zijn en 1GB eigenlijk ook al voldoende vonden.
Dat win10 na updates steeds zwaarder wordt ... is me niet opgevallen. En updates uit de appstore is me nooit opgevallen, maar ik heb weinig apps.

Maar: is dit wel een specifiek Win10-issue? Ik weet zeker dat als je je (low/mid-range) android tablet/telefoon regelmatig een paar weken uit hebt staan (zoals mijn vader), en hem dan even ergens voor nodig hebt, dat dat ding ook eerst druk bezig is voor hij gereed is. Vaak duurt dat zo lang, dat zelfs de hele functionaliteit van het ding (hem even pakken om iets te doen/zoeken) hierdoor om zeep wordt geholpen. Veel ervaring met IOS/OSX heb ik niet, maar het zal me verbazen dat het daarmee anders is.

En stel nou, je had nog Win7, met dezelfde apps als die je nu op je Win10-bak hebt, zou die na pauzes van weken niet stevig gaan updaten? Ik heb wel eens een Vista laptop na ruim een jaar weer eens aangezet ... kon hem toen ook 2 uur wegleggen voordat hij meer dan 100 updates (weliswaar geheel foutloos) had verwerkt.
Dat is nu precies wat ik bedoel ;)

Heel even de laptop aanzetten is er niet meer bij. Hij gaat meteen aan de slag om die apps weer te updaten. Ik gebruik mijn laptop niet elke dag en daarom pak je hem niet voor heel eventjes om het weer te checken of je mail. Dit doe ik dan weer op mijn Lumia 950xl Windows 10 Phone.
De laptop verschuift hiermee naar mobiel werken waarbij het apparaat langer aan gaat staan dan 1 uur. De enigste mogelijkheid om hieraan te ontsnappen is de laptop zo in te richten dat je een WiFi verbinding bestempeld als verbinding met datalimit. Dan is et apparaat rustig.
Voor de desktop telt het niet echt want daar merk je niets van het updaten van apps.
Over het algemeen vind ik dit slecht. Oké, ik mag nog niet mopperen, maar heel veel mensen met een budget machine hebben hier al het recht toe. Laten we het dan niet hebben over de indexering van alles. Ik hoor best wel wat klachten over Windows 10 op budgethardware. Gaan we de bloatware meerekenen die vooraf op vrijwel iedere laptop wordt gezet dan is de misère compleet. Dan heb je meteen het idee om een nog zwaardere laptop te kopen.

-Ja, Windows 10 is een goed OS met toekomst
-Nee, maar niet op budgethardware en zeker niet op een harddisk

Het is volstrekt logisch dat de minimale systeemeisen langzaam maar zeker toenemen. Met 2 gig aan RAM hoef je het niet eens te proberen tenzij je engelengeduld hebt. Windows 10 is ontworpen voor zware computers in het algemeen. Werk je met een oudere machine dan loont het om te kijken om terug te gaan naar Windows 7 of een gestripte versie van Windows 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:02

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik ben er ook wel klaar mee. Ik ben Windowsgebruiker sinds 3.1, maar de frequentie waarmee je grote (lees: trage) updates krijgt is wel erg hoog en dus irrirant. Ook het verplichte account en de steeds weer terugkerende Onedriveterreur, ookal zet je dat keer op keer uit, maakt dat ik waarschijnlijk helemaal over ga op Linux.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
zetje01 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:38:
Dat Android verhaal kan ik onderschrijven; m'n vrouw en kind lopen regelmatig te mopperen dat de tablet weer een hoop updates moet doen...hang maar aan de lader en kijk over een half uur nog maar eens. En die tablet gaat vrijwel dagelijks aan. Natuurlijk speelt dat probleem bij Android maar tijdelijk, na een jaartje heb je nooit meer last van updates als je iets wil doen :+ (de oude tablet heeft dit probleem nooit meer...)

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het moederbord met vastgesoldeerde APU van mijn barebone is overleden. Tijd voor een nieuwe, nu een NUC. Is het nog mogelijk om de Win 10 OEM pro over te zetten? De activatie zal falen, maar idd er een methode deze alsnog te activeren? De vervanging is puur vanwege defect een een kleinere vervanging is simpelweg niet mogelijk.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Door telefoon activatie kun je een oem licentie nog wel overzetten. Heb ik vaker gedaan, werkte voor mij altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Videopac schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:43:
Ik ben er ook wel klaar mee. Ik ben Windowsgebruiker sinds 3.1, maar de frequentie waarmee je grote (lees: trage) updates krijgt is wel erg hoog en dus irrirant. Ook het verplichte account en de steeds weer terugkerende Onedriveterreur, ookal zet je dat keer op keer uit, maakt dat ik waarschijnlijk helemaal over ga op Linux.
welk verplichte account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Daantje20 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:35:
Door telefoon activatie kun je een oem licentie nog wel overzetten. Heb ik vaker gedaan, werkte voor mij altijd.
Ik gok dat dit was met versies van voor win 10 1607. Het lijkt nu niet meer mogelijk dit telefonisch te doen. Ik heb maar een nieuwe key gekocht helaas.

Waar Windows 10 wel geweldig mee is:
SSD overgezet van vorige barebone (Zotac AD06, AMD E2-1800 met onboard Radeon 7000-series) naar een NUC7i3 en de eerste keer opstarten duurde iets langer, maar alles werkt als het zonnetje.
Het is daarna wel aan te raden om de additionele Intel drivers te installeren, maar het is echt niet nodig om de installatie volledig opnieuw te doen. Het activeren met de nieuwe licentie code was voldoende.

(In theorie kon dit al sinds Windows Vista, bij het aanpassen van het driver model, maar heeft nog nooit zo soepel gewerkt als nu als je het mij vraagt.)

Zeer stabiel en makkelijk. Nieuwe key voor activatie en nu ook maar even ingelogd met mijn MS account om daar de licentie aan te hangen, zodat ik de key niet wederom kwijt raak :)

[ Voor 50% gewijzigd door Hann1BaL op 10-07-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Kan iemand mij uitleggen waarom ik de update naar versie 1703 niet krijg
Als ik hier kijk! Dan zijn er al heel wat patches maar ik blijf steken op 1607 "met de vandaag uitgekomen updates 1607"
dus hij update wel maar waarom niet naar de 1703 versie?

Ik snap dat je hem kan forceren maar ik wil weten waarom het zo lang duurt?

[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 12-07-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:46
mell33 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:33:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik de update naar versie 1703 niet krijg
Als ik hier kijk! Dan zijn er al heel wat patches maar ik blijf steken op 1607 "met de vandaag uitgekomen updates 1607"
dus hij update wel maar waarom niet naar de 1703 versie?

Ik snap dat je hem kan forceren maar ik wil weten waarom het zo lang duurt?
Afgelopen week gaf de computer op mijn werk aan dat ik kon updaten naar CU. Aan de andere kant .... wat maakt het uit? Het grootste gedeelte van de Windows machines zit ook op eerdere versies van Windows zoals XP en 7. Ik heb niet het idee dat Microsoft ergens haast mee heeft.

Het zou misschien kunnen liggen aan bepaalde drivers die voor jouw computer nodig zijn en die nog niet beschikbaar zijn.

Op mijn privécomputer de CU direct geforceerd toen het beschikbaar werd. Ik moet privé namelijk altijd het nieuwste van het nieuwste hebben. Ik weet niet waarom maar zo ben ik. Op de 2e dinsdag van de maand, om 19:00 zit ik er klaar voor. Zoals gisteravond ..... precies 19:00 weer een update ..., de .483.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 12-07-2017 10:46 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
GerCor schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:43:
[...]

Afgelopen week gaf de computer op mijn werk aan dat ik kon updaten naar CU. Aan de andere kant .... wat maakt het uit? Het grootste gedeelte van de Windows machines zit ook op eerdere versies van Windows zoals XP en 7. Ik heb niet het idee dat Microsoft ergens haast mee heeft.

Het zou misschien kunnen liggen aan bepaalde drivers die voor jouw computer nodig zijn en die nog niet beschikbaar zijn.

Op mijn privécomputer de CU direct geforceerd toen het beschikbaar werd. Ik moet privé namelijk altijd het nieuwste van het nieuwste hebben. Ik weet niet waarom maar zo ben ik. Op de 2e dinsdag van de maand, om 19:00 zit ik er klaar voor. Zoals gisteravond ..... precies 19:00 weer een update ..., de .483.
ja het maakt missc niks uit, maar je hebt toch het gevoel dat je achter loopt.
(dat gevoel sluipt er in hé, na de jaren, haha)
Ja zal het met een driver te maken hebben dat ik maand 'achter' loop? (zo gezegd haha)
Ik had dat ook met de eerste 8.1 naar 10 upgrade - toen der tijd- Ik al snel door dat forceren missc problemen zou geven.
Ik had al wel de privacy instellingen update gekregen, dus ik hoop dat hij snel binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
de grote updates worden in "batches" vrijgegeven, ook om te voorkomen dat de MS servers overbelast raken, het kan dus wel even duren voordat je hem daadwerkelijk aangeboden krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:46
mschol schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:09:
de grote updates worden in "batches" vrijgegeven, ook om te voorkomen dat de MS servers overbelast raken, het kan dus wel even duren voordat je hem daadwerkelijk aangeboden krijgt
Zeggen ze ......

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ik heb nu versie 1607 build 14393.1480
Net een paar updates binnen gehaald, waaronder deze KB4025339
Ik ben het wachten op CU een beetje zat, maar wil niet forceren haha.

@mschol Nee ik denk ook idd een driver, in dit geval, maar ook wel dat het in batches gaat, maar dat is nu toch niet meer van toepassing en hard te maken, op dit lijkt me (na 2 maand dat CU uit kwam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Het kan, imho, geen toeval zijn dat hier 4(!) verschillende pc's op verschillende lokaties allemaal nog geen CU hebben gehad, 3 wel een melding over update van de privacy settings.

Het is ook niet meer dan logisch: je gaat niet in 2 maanden tijd even een paar (honderd?) miljoen keer een grote update laten downloaden en installeren als je dat kan verspreiden over b.v. 6 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
mschol schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:59:
[...]

Het kan, imho, geen toeval zijn dat hier 4(!) verschillende pc's op verschillende lokaties allemaal nog geen CU hebben gehad, 3 wel een melding over update van de privacy settings.

Het is ook niet meer dan logisch: je gaat niet in 2 maanden tijd even een paar (honderd?) miljoen keer een grote update laten downloaden en installeren als je dat kan verspreiden over b.v. 6 maanden
En dan wel een miljoen(missc 500.000 als ik niet overdrijf) die het geforceerd wel kunnen downen?
Ik weet niet, ik denk compatibiliteit vooralsnog.

Edit; Ook als ik zie dat merendeel de laptops wel al over zijn, gok ik op compatibiliteit?

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 12-07-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Videopac schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:43:
Windows 10 zet je inderdaad in een keurslijf van OneDrive en updates. Om nu meteen naar Linux te gaan lijkt mij wel wat drastisch. Zelf heb ik 3 Windows 10 apparaten en ik vind (persoonlijk) OneDrive een heel handig iets. Nu ik op vakantie ben maak ik met mijn Windows 10 Phone foto's en even later kan ik die meteen op mijn laptop bekijken. Geen kabels meer nodig. Thuis zet ik mijn PC aan en even later staan ook daar alle foto's op. Ook voor zakelijke doeleinden is die synchronisatie erg handig. Outlook synchroniseert met alle apparaten mee en zo heb ik direct mijn agenda bij bereik en actueel.
Als je geen eigen zaak hebt en alleen voor privégebruik Windows 10 gebruikt dan kan ik me die irritatie goed voorstellen. Het wordt je door de strot geduwd en omdat ik het handig vind wil niet zeggen dat iedereen er blij mee is. Ik maak er altijd maar het mooiste gaan, maar een privacy-goeroe kan er gek van worden.
Je mag van mij naar Linux gaan, maar let wel op dat je je niet verslagen voelt. Windows 10 verlaten om die reden lijkt erop alsof jij je verslagen voelt. Neem desnoods een LTSB versie en je bent waar je wilt komen, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Persoonlijk snap ik niet waarom Microsoft 2 van die grote updates per jaar moet uitbrengen. Het duurt lang te installeren, en er gaan vaak dingen kapot die eigenlijk het best opgelost kunnen worden met een clean install. Daarnaast worden er nu voor de 2e keer features uitgesteld naar de volgende update, dus waarom houden ze het niet gewoon bij 1 update per jaar. Om alle geplande features in 2 updates per jaar te stoppen hebben ze zo te zien geen tijd voor, en het komt de stabiliteit denk ik ook niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stefan22 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:58:
Persoonlijk snap ik niet waarom Microsoft 2 van die grote updates per jaar moet uitbrengen. Het duurt lang te installeren, en er gaan vaak dingen kapot die eigenlijk het best opgelost kunnen worden met een clean install. Daarnaast worden er nu voor de 2e keer features uitgesteld naar de volgende update, dus waarom houden ze het niet gewoon bij 1 update per jaar. Om alle geplande features in 2 updates per jaar te stoppen hebben ze zo te zien geen tijd voor, en het komt de stabiliteit denk ik ook niet ten goede.
agile programmeren ( Wikipedia: Softwareontwikkelmethode )ik ben voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ben gisteren weer terug gegaan naar de Anniversary Update omdat de Creators Update + July 11 Update problemen geven met mijn SoundBlaster ZxR.

Heb nu dezelfde July 11 Update op Anniversary, en geen problemen.

Verder had ik eigenlijk geen problemen met de Creators Update, tot gisteren dan.

[ Voor 16% gewijzigd door TheDeeGee op 13-07-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
mschol schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:59:
[...]

Beetje komisch waartoe het gebruik van niet algemeen bekende afkortingen kan leiden: CU
Ik heb echt even een paar tellen zitten peinzen wat hier wordt bedoeld, CU betekent voor mij het element koper. Dus "nog geen koper hebben gehad" Maar in dit verband zag ik hiermee totaal geen relatie, heel absurde vraag, waar was dat (extra) koper dan voor nodig? Tot opeens stom toevallig net een grote update plaats vond, die ruim een uur werk had om te installeren. Het was de Creators Update, ik was dus aan de beurt. En daarmee viel het muntje op z'n plaats.
Maar is het eigenlijk wel handig om al te enthousiast te pas en te onpas voor letterlijk alles maar afkortingen te gebruiken in de veronderstelling dat alle lezers het meteen begrijpen.
En uit onderstaande reacties blijkt ook dat veel afkortingen een doelgroep afhankelijke betekenis hebben, waarmee ze dus niet algemeen bekend zijn.

Edit:
Waarom dat ongeduld bij sommigen hier met wachten op het moment dat die update "eindelijk eens een keer" komt? Waarom niet gewoon even rustig wachten?
Is het nou echt zo belangrijk. Voor mij is het nu voorelkaar, mij wel best en als hij achterwege zou zijn gebleven vond ik het ook wel best, want ik merk nog geen noemenswaardig verschil.

[ Voor 17% gewijzigd door Techneut op 13-07-2017 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Techneut schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:39:
[...]
Beetje komisch waartoe het gebruik van niet algemeen bekende afkortingen kan leiden:
Hah hah ja ik zag ooit een topic op een skydive camera forum waar de afkorting FTP werd gebruikt. Nu is dat de afkorting voor een heel bekende skydive camera helm, de Bonehead Flat-Top Pro. Maar in dit geval ging het dus om de ICT term.

Ik lag dubbel >:)

'Niet algemeen bekende afkorting' ligt dus geheel aan je doelgroep!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Techneut schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:39:
[...]
<>CU betekent voor mij het element koper. <>
offtopic:
CU betekent ook See You - maar een Portugese chatvriendin vroeg mij daar me te stoppen, betekende Kont in haar taal :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 05:04
offtopic:
CU is niet koper. Koper is Cu: Wikipedia: Copper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Ik ben op dit moment bezig met een clean install van Windows 10 Pro en ik vroeg mij het volgende af: is het tegenwoordig nog nodig om een (gratis) antivirus programma, zoals AVG, te installeren naast Windows Defender?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Yonix in de laatste test op av-test.org is windows defender een stuk vooruit gegaan. https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/ in vergelijking met april 2017 https://www.av-test.org/e...ws/windows-10/april-2017/ of oktober 2016 https://www.av-test.org/e.../windows-10/october-2016/ hoewel wel er een aantal wel nog altijd beter presteren.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 20:58
Heb sinds vandaag de Creators update geïnstalleerd. Maar waar is de optie upgraden uitstellen gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

jaaoie17 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:44:
Heb sinds vandaag de Creators update geïnstalleerd. Maar waar is de optie upgraden uitstellen gebleven?
Bij de advanced options kun je dat instellen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 22-09 20:58
MegaTronics schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 08:05:
[...]

Bij de advanced options kun je dat instellen.
Ja maar dat is anders dan voorheen. Een onderdelen update. Dat is toch als je bv van de anniversary naar de creators update gaat?

En de kwaliteitsupdate dat zijn toch gewoon de losse updates?

Wou dat graag even weten als dat echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb iets raar met gamen en win 10. Ik heb een R290, prima kaart en een 6core cpu.

Als ik een spel speel blijft mijn muis af en toe hangen. Nu bijvoorbeeld met Planet Coaster en windows desktop werk. De muis blijft regelmatig irritant hangen. Heroes of the storm is onspeelbaar hierdoor.

Waar kan dit aan liggen? Ik heb de nieuwe videokaart drivers geinstalleerd, windows screensaver uitgezet (ergens gelezen). De games op Game modus gedraaid enzo.

Ik heb 16 gb ram daar kan het ook niet aan liggen. Wat kan ik nog doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarhrezz
Klinkt meer als een muis probleem...eens testen met een andere muis?

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Zarhrezz schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:23:
Klinkt meer als een muis probleem...eens testen met een andere muis?
HELD. ik voel mij erg dom nu dat ik dit niet zelf getest heb. Alle problemen zijn verholpen met een andere muis... Ik heb een FireGlider Sharkoon. Eens kijken of hij stuk is of dat het een driver probleem is oid...

ik ben happy :)

update: het probleem lijkt opgelost te zijn. ik heb de fireglider in een andere usb port geprikt en nu werkt alles weer goed. vreemd....

[ Voor 14% gewijzigd door Tennisbal op 29-07-2017 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zeehond schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:21:
@Yonix in de laatste test op av-test.org ........
Avast staat hoog. Al jaren in gebruik, geen last van systeembelasting, nog nooit een virus gehad (en partner ook niet). Ahnlab stond vroeger (even opgezocht) vaak onderin..., nu bovenaan. Mij totaal onbekend.
Vind amper ervaringen in het speciale virus topic hiero.

@Yonix: er wordt door kenners meestal afgeraden om 2 scanners te installeren.
Met Avast of zo (lees de kleine letters en let op de kleine vinkjes... als je gratis scanners installeert.... ivm een trial ipv de gratis versie, of een vervelende toolbar die je niet wilt...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 12:49

Wildfire

Joy to the world!

Yonix schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:10:
Ik ben op dit moment bezig met een clean install van Windows 10 Pro en ik vroeg mij het volgende af: is het tegenwoordig nog nodig om een (gratis) antivirus programma, zoals AVG, te installeren naast Windows Defender?
Windows Defender is als basis goed genoeg egenwoordig, maar er is zoveel meer beters verkrijgbaar. Ik draai zelf Kaspersky, waar sinds kort ook een gratis (Engelstalige) versie van verkrijgbaar is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Wildfire schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:30:
[...]

Windows Defender is als basis goed genoeg egenwoordig, maar er is zoveel meer beters verkrijgbaar. Ik draai zelf Kaspersky, waar sinds kort ook een gratis (Engelstalige) versie van verkrijgbaar is.
Thanks for the tip! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Nog iemand anders hier die een performanceboost krijgt door gamemode uit te zetten? Mijn games lopen net wat lekkerder zonder die gamemode ingeschakeld.

Ik heb net wat moeite met deze gamemode. Je zou een tijdje na de introductie van de gamemode toch verbetering moeten merken. De framerate is niet hoger, maar wel stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Tennisbal schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:44:
HELD. ik voel mij erg dom nu dat ik dit niet zelf getest heb. Alle problemen zijn verholpen met een andere muis... Ik heb een FireGlider Sharkoon. Eens kijken of hij stuk is of dat het een driver probleem is oid...

ik ben happy :)

update: het probleem lijkt opgelost te zijn. ik heb de fireglider in een andere usb port geprikt en nu werkt alles weer goed. vreemd....
Ach, je zal niet de eerste tweaker zijn die een complete OS re-install doet om te constateren dat er een hardware issue... :D

Mooi dat het zo opgelost is, maar ik zou nog even checken op kabelbreuk in de muis en eventueel de andere USB poort nog even testen met andere muis.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
jimh307 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:03:
Nog iemand anders hier die een performanceboost krijgt door gamemode uit te zetten? Mijn games lopen net wat lekkerder zonder die gamemode ingeschakeld.

Ik heb net wat moeite met deze gamemode. Je zou een tijdje na de introductie van de gamemode toch verbetering moeten merken. De framerate is niet hoger, maar wel stabieler.
Hogere framerate moet je ook niet verwachten, dat is nooit het doel geweest. Stabielere FPS, dat is wel waar het voor is...precies wat je merkt dus.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Zarhrezz schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:05:
[...]

Hogere framerate moet je ook niet verwachten, dat is nooit het doel geweest. Stabielere FPS, dat is wel waar het voor is...precies wat je merkt dus.
Ik denk dat je me verkeerd begreep. In mijn situatie is het juist beter zonder heel die gamemode. Bij mij veroorzaakt het wel degelijk framedrops. Het doet hier het tegenovergestelde van wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hebben meer mensen problemen met Windows Hello na updates? Mijn Surface Pro 4 doet het sinds vandaag/gister niet meer om via gezichtsherkenning in te loggen en geeft de melding "Windows Hello isn't available on this device"

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Het is voor Microsoft een hele uitdaging om Windows 10 op heel veel verschillende platvormen te laten draaien. Mijn advies is dan ook vooral de feedback-hub te gebruiken. Rapporteer alle meldingen zoals Windows Hello dat niet wil werken bij jou.
Er moet nog veel gedaan worden voordat de creators update CBB is.

Het lijkt me heel erg op een bug die erin geslopen is. Als je van plan zou zijn om Windows 10 opnieuw te installeren dan zou ik even wachten. Waarschijnlijk is het met de volgende patch verholpen. Microsoft welke Windows Hello hoog in het vaandel hebben staan zal vast met een oplossing komen. Je kunt dit ook aangeven in de Microsoft community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

jimh307 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:29:
Het is voor Microsoft een hele uitdaging om Windows 10 op heel veel verschillende platvormen te laten draaien. Mijn advies is dan ook vooral de feedback-hub te gebruiken. Rapporteer alle meldingen zoals Windows Hello dat niet wil werken bij jou.
Er moet nog veel gedaan worden voordat de creators update CBB is.

Het lijkt me heel erg op een bug die erin geslopen is. Als je van plan zou zijn om Windows 10 opnieuw te installeren dan zou ik even wachten. Waarschijnlijk is het met de volgende patch verholpen. Microsoft welke Windows Hello hoog in het vaandel hebben staan zal vast met een oplossing komen. Je kunt dit ook aangeven in de Microsoft community.
Zullen we het forum maar sluiten en iedereen doorsturen naar de Microsoft Community? ;)

Anyway ik heb het zelf (tijdelijk) gefixed door dit toe te passen. Onlangs een System Update voor de SP4 gehad waar blijkbaar een driver in zit die niet helemaal lekker is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:42:
[...]

Zullen we het forum maar sluiten en iedereen doorsturen naar de Microsoft Community? ;)

Anyway ik heb het zelf (tijdelijk) gefixed door dit toe te passen. Onlangs een System Update voor de SP4 gehad waar blijkbaar een driver in zit die niet helemaal lekker is.
Goed plan ;)

Dit soort bugs zou ik toch wel melden als ik er last van zou hebben. Gelukkig is het bij jou gefixed, maar elke bug meld ik wel aan Microsoft. Ik heb een bug die niemand kan oplossen en daarom ben ik in contact met Microsoft. Het is niet alleen voor mezelf, maar ook ten bate voor miljoenen andere klanten.

Mijn bug is dat het opstartproces steeds trager gaat tot een punt dat je 20 seconden zoet bent. Ook na diverse installaties is dit een bug die er vanaf het begin inzit en alle drivers vernieuwen maakt geen verschil. Ik heb toen vernomen dat er iets was met de Samsung 500EVO SSD en Windows 10. Het is alleen jammer dat dit nog niet opgelost is. Het schijnt extreem complex te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanne1
  • Laatst online: 12:25
Hallo allemaal,

Weet niet of ik hier goed ben,maar de laatste grote update van Windows 10 is vanaf tegen de middag bezig. Nu mijn probleem,de laptop blijft nu op zwart scherm staan. Er funtioneerd nu niets, lampjes branden,maar als ik op de muis klik gebeurd er niets. Er stond dat deze update langer duurde dan normaal,maar of dit normaal is? Ben wat dat betreft een leek en huiver dat dadelijk alles alles weg is. Met andere woorden laptop doet het niet meer. Iemand die mij hier kan helpen?

Durf de laptop niet aan de knop uit te zetten. Weet niet of er nog iets loopt of bezig is?

Bij voorbaat dank, groet Sanne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
sanne1 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:19:
Weet niet of er nog iets loopt of bezig is?
Knippert de hdd-led?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanne1
  • Laatst online: 12:25
Er knippert niets,net geprobeerd of de laptop op de muis reageerde. Doet totaal niets er branden 2 witte en 1 oranje lampje. Het hoe en wat weet ik niet het is een laptop.

Dank voor je reactie-:)

[ Voor 10% gewijzigd door sanne1 op 07-08-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Welke laptop? Merk/type.

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 80 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.