Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53
Voor mensen met een Nvidia kaart die problemen ondervinden, er is een nieuwe driver uit. Wellicht dat deze de problemen oplost > http://www.guru3d.com/fil...1-78-driver-download.html
Fixes Windows 10 Creators Update booting to a black screen on certain notebooks

This new driver is both for Desktops and Laptops

[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 17-04-2017 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47
Vannacht mijn computer maar zo uit gegaan. Alle instellingen staan goed (Nooit uitschakelen etc.). Volgens de logboeken komt de uitschakeling doordat een energie profiel niet ondersteund werd. Wellicht hoort dit ook bij het probleem dat ik een laptop als desktop gebruik, zonder de batterij er er in. Ik heb dit sinds de upgrade naar de Creators Update.

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 17-04-2017 09:28 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Net een W10 installatie bijgewerkt met beschikbare updates, krijg ik na het installeren van de updates een full screen popup met de Nederlandse versie van
Afbeeldingslocatie: https://cnet1.cbsistatic.com/img/b_WuV6ay0BKF0IduFuSucuBKvNc=/fit-in/970x0/2017/03/06/70928d8c-c075-451d-8e12-971464805dac/windows-update-no-more-auto-restarts-forced-updates.png
Ik dacht dat die full screen popup er een hele tijd terug uit was gesloopt?

En na het herstarten een zwart scherm met (beweegbare) muis. Google..... bleek dat het verwijderen van de Logitech Unifying stick en een reset dat probleem op te lossen. Er staan verschillende meldingen op het internet over muis/ramplank-ontvangers die dit kunnen veroorzaken.

Hoe kan zoiets simpels en essentieels als een muis/ramplank ontvanger Windows Update dwarszitten? 8)7

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:02

Wildfire

Joy to the world!

SmokingCrop schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:24:
[...]

Ook even IE geopend en ik kan ook niet surfen, er gebeurt gewoon niets met enter of het pijltje..
Oplossing gevonden: bij de internetopties onder geavanceerd de optie 64-bit-processen inschakelen voor de uitgebreide beveiligde modus aanzetten. Alhoewel IE hierdoor wel merkbaar trager van wordt...

Wat ook werkt is de beveiligde modus van IE uitschakelen. Maar dat scheelt weer een laag beveiliging.

Geen idee echter waarom IE niet werkt wanneer die 64-bits optie voor processen niet is ingeschakeld...

--- Edit: let op, na uit- en weer inloggen kreeg ik een hele stapel meldingen dat een app problemen had veroorzaakt en dat de bestandsassociatie weer op standaard was ingesteld. Dus IE was opeens weer default voor linkjes enzo (maar bv. ook Foto's weer default voor images ipv de Windows Photo Viewer die ik had ingesteld). Heb ik weer allemaal moeten aanpassen naar wat ik wil.

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 17-04-2017 11:52 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Wildfire schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:02:
[...]
Oplossing gevonden:
--- Edit: let op, na uit- en weer inloggen kreeg ik een hele stapel meldingen dat een app problemen had veroorzaakt en dat de bestandsassociatie weer op standaard was ingesteld. Dus IE was opeens weer default voor linkjes enzo (maar bv. ook Foto's weer default voor images ipv de Windows Photo Viewer die ik had ingesteld). Heb ik weer allemaal moeten aanpassen naar wat ik wil.
Hm, ik laat het wel voor wat het is tot ik IE effectief nodig heb :p
FF > Chrome > opera portable > edge > IE

[ Voor 24% gewijzigd door SmokingCrop op 17-04-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Raven schreef op maandag 17 april 2017 @ 10:38:
Net een W10 installatie bijgewerkt met beschikbare updates, krijg ik na het installeren van de updates een full screen popup met de Nederlandse versie van
[afbeelding]
Ik dacht dat die full screen popup er een hele tijd terug uit was gesloopt?
Die heb ik ook gehad met de makersupdate dus normaal, denk ik?
En na het herstarten een zwart scherm met (beweegbare) muis. Google..... bleek dat het verwijderen van de Logitech Unifying stick en een reset dat probleem op te lossen. Er staan verschillende meldingen op het internet over muis/ramplank-ontvangers die dit kunnen veroorzaken.

Hoe kan zoiets simpels en essentieels als een muis/ramplank ontvanger Windows Update dwarszitten? 8)7
Tja, zal wel een bokkende driver zijn. Je hebt nogal uitzonderlijke problemen als ik het zo hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 17:07
Beste Tweakers,

Een vraagje. De PC van mijn ouders wil ik upgraden, nu heb ik een Asus E35m passief gekoeld bordje liggen met daarin al een SSD.

Mijn test om de nieuwe, Asrock J3455B te draaien met dezelfde SSD liep natuurlijk uit op een mislukte test (drivers, überhaupt startte windows niet etc.)

Nu heb ik een nieuwe SSD erbij gekocht (de SSD in de oude E35M wil ik overzetten in een laptop)
Is het mogelijk om de windows 7 licentie code die gebruikt wordt op de E35M te gebruiken bij een install op de nieuwe J34555? En kan ik hiermee updaten met het volgende product naar windows 10?

pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

Of zal ik een nieuwe windows 10 moeten aanschaffen retail (€100,-?). Een volledig schone installatie is natuurlijk sws aan te raden maar vroeg me dit even af. pricewatch: Microsoft Windows 10 Home NL 32/64bit, USB

Wat is überhaupt dat verschil, kan ik ook een schone installatie doen met pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

[ Voor 17% gewijzigd door Timberly2 op 17-04-2017 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 23:28

wowi

creator update heeft nog veel errors waarvan sommige met dism online repair optie niet te repareren zijn.
https://www.tenforums.com...air-windows-10-image.html
dat zijn de repair opties.
https://www.tenforums.com...on-but-unable-repair.html
Dit zelfde krijg ik ook dus wel slecht dat dit niet goed is, voorlopig is het dus nog niet vertrouwd om over te gaan als er geen dism commando is dat de boel wel repareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
chim0 schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:01:
[...]

Die heb ik ook gehad met de makersupdate dus normaal, denk ik?
Ik gebruik niet de creators update, de eerstvolgende grote update voor de W10 editie die ik gebruik komt volgend jaar geloof ik pas ;)
chim0 schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:01:
[...]

Tja, zal wel een bokkende driver zijn. Je hebt nogal uitzonderlijke problemen als ik het zo hoor. :P
Nogal ja, al was dat andere issue niet Windows maar bootloader gerelateerd. Wel vaag dat Windows dan niet even aangeeft dat er door een "vreemde" bootloader het upgradeproces niet voortgezet kan worden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hoewel de pc bleef hangen bij een pre-update om naar de Creators upgrade te kunnen upgraden heb ik de pc eenvoudig kunnen upgraden met de upgrade assistant.

Net als bij de anniversary update vindt MS het alleen weer nodig om het Guest account uit te schakelen en fastboot weer aan te zetten. (voor de WOLers onder ons: dit kan problemen geven.)

Verder eigenlijk wel een smooth upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:55
Ik kan geen processen meer killen sinds die fijne creators update. Ik zit de hele dag in visual studio en dat wil nog wel eens vastlopen. Als ik 'm nu probeer te killen loopt de taskmanager vast, wtf!

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hann1BaL schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:37:
Net als bij de anniversary update vindt MS het alleen weer nodig om het Guest account uit te schakelen en fastboot weer aan te zetten. (voor de WOLers onder ons: dit kan problemen geven.)
Ik snap niet waarom Microsoft per se aan instellingen wil sleutelen. Dat is zo ontzettend funest voor het vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 00:17:
[...]

Ik snap niet waarom Microsoft per se aan instellingen wil sleutelen. Dat is zo ontzettend funest voor het vertrouwen.
het guest account is een veiligheidsrisico en fastboot uit geeft een minder snelle opstart ervaring, dus vanuit veiligheid en snelheid oogpunt vind ik het logisch
neemt niet weg dat het volledig ongewenst is dit ongevraagd te veranderen, een optie zou zijn dit na installatie te vragen, zovan: "we hebben ontdekt dat instellingen x en y afwijken van de standaard, dit kan een verminderde gebruikerservaring en eventueel een veiligheidsrisico zijn, moeten we het laten staan? "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mschol schreef op zondag 23 april 2017 @ 00:50:
het guest account is een veiligheidsrisico en fastboot uit geeft een minder snelle opstart ervaring, dus vanuit veiligheid en snelheid oogpunt vind ik het logisch
neemt niet weg dat het volledig ongewenst is dit ongevraagd te veranderen, een optie zou zijn dit na installatie te vragen, zovan: "we hebben ontdekt dat instellingen x en y afwijken van de standaard, dit kan een verminderde gebruikerservaring en eventueel een veiligheidsrisico zijn, moeten we het laten staan? "
Je zegt het al: als je het standaard zo aanbiedt is dat prima. Als Microsoft, nadat de eigenaar van het systeem de instellingen veranderd heeft, de boel zonder vragen weer terugzet is dat niet acceptabel.

Ernaar vragen zie ik overigens ook niet veel helpen, want je krijgt als snel hetzelfde probleem als bij UAC. Iedereen klikt blind op nee en het irriteert alleen maar, waardoor legitieme problemen ondersneeuwen. Maak er dan desnoods een extra feature van die dergelijke zaken doorlicht en aangeeft op het moment dat de gebruiker er zelf om vraagt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2017 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 16-09 10:24
sig69 schreef op zondag 23 april 2017 @ 00:11:
Ik kan geen processen meer killen sinds die fijne creators update. Ik zit de hele dag in visual studio en dat wil nog wel eens vastlopen. Als ik 'm nu probeer te killen loopt de taskmanager vast, wtf!
Bij mij loopt VLC gewoon op de achtergrond door nadat ik het afgesloten heb. Wil ik vervolgens het betreffende bestand verwijderen dat ik net gekeken heb zegt ie "kan niet verwijderd worden omdat het nog in gebruik is". Zie ik in taakbebeer VLC nog gewoon staan, uit z'n neus te vreten....

Of dat nu de schuld is van de update is (nog) niet helemaal duidelijk.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je Telemetry volledig kan disablen in de Enterprise Edition (Evaluation)? In het menu zijn alleen de gebruikelijke opties beschikbaar, met Basic als meest minimale keuze. Moet dat via policies en/of het domein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 03:06:
Weet iemand hoe je Telemetry volledig kan disablen in de Enterprise Edition (Evaluation)? In het menu zijn alleen de gebruikelijke opties beschikbaar, met Basic als meest minimale keuze. Moet dat via policies en/of het domein?
Ik denk dat je via de firewall de volgende URLS kan blokkeren?

v10.vortex-win.data.microsoft.com
settings-win.data.microsoft.com
oca.telemetry.microsoft.com
vortex.data.microsoft.com/collect/v1

En eventueel nog het eea aan leesvoer:
https://technet.microsoft...etry-in-your-organization

https://technet.microsoft...nts-to-microsoft-services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Snowwie schreef op zondag 23 april 2017 @ 01:15:
[...]

Bij mij loopt VLC gewoon op de achtergrond door nadat ik het afgesloten heb. Wil ik vervolgens het betreffende bestand verwijderen dat ik net gekeken heb zegt ie "kan niet verwijderd worden omdat het nog in gebruik is". Zie ik in taakbebeer VLC nog gewoon staan, uit z'n neus te vreten....

Of dat nu de schuld is van de update is (nog) niet helemaal duidelijk.
Cmd met adminrechten en dan “Taskkill /PID **** /F” ? En anders process explorer nt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Je kunt een aantal opties proberen:

SFC /Scannow
Dism (zoals hierboven al genoemd is)
In het uiterste geval een reset van w10.

Ook een batch bestand maken die je kunt gebruiken om via de cmdline de betreffende task te killen is een optie, echter niet de mooiste. Het beëindigen van een task via Taskmanager zou gewoon moeten werken dus ik vermoed dat er meer speelt aan problemen op jouw pc.

Tijd voor wat serieus onderzoek :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Xessive op 23-04-2017 10:33 . Reden: aanvulling (sfc /) ]

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:55
Raven schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:52:
[...]

[...]

Cmd met adminrechten en dan “Taskkill /PID **** /F” ? En anders process explorer nt.
Werkt ook niet, al geprobeerd.
Xessive schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:05:
[...]

Je kunt een aantal opties proberen:

SFC /Scannow
Dism (zoals hierboven al genoemd is)
In het uiterste geval een reset van w10.

Ook een batch bestand maken die je kunt gebruiken om via de cmdline de betreffende task te killen is een optie, echter niet de mooiste. Het beëindigen van een task via Taskmanager zou gewoon moeten werken dus ik vermoed dat er meer speelt aan problemen op jouw pc.

Tijd voor wat serieus onderzoek :*)
Ja maar dat zou niet nodig moeten zijn na een update toch? Voor de update werkte alles prima. Wat mij betreft is deze update dus gewoon troep.

[ Voor 51% gewijzigd door sig69 op 23-04-2017 12:24 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
sig69 schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:21:
[...]

Werkt ook niet, al geprobeerd.

[...]

Ja maar dat zou niet nodig moeten zijn na een update toch? Voor de update werkte alles prima. Wat mij betreft is deze update dus gewoon troep.
Ik snap dat je er zo over denkt, het kan echter zo zijn dan bepaalde instellingen (onderwater) voor jou altijd hebben gewerkt maar doordat deze bijgewerkt zijn / verbeterd zijn heb je nu dit probleem.

Zelf heb ik meerdere systemen een upgrade gegeven en heb tot op heden eigenlijk geen grote problemen ondervonden. Dit is natuurlijk afhankelijk van het gebruik van de systemen (hoe meer software hoe groter de kans op eventuele problemen).

Ook het gebruikersprofiel kan problemen hebben (rechten, registry) wat tot dit soort problemen zou kunnen leiden.

Ik draai zelf de insider versie en heb tot op heden slechts één keer een reset moeten doen. Draait op mijn desktop waar ik eigenlijk alles mee doe. Is tevens mijn test machine. Problemen zijn voor mij een leuke kans om meer kennis op te doen :-)

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Laatst online: 16:29
sig69 schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:21:
[...]Ja maar dat zou niet nodig moeten zijn na een update toch?
Klopt, maar na de creators update werkte bij mij scannow niet meer en ook kreeg ik in Edge gewoon een blanco blad - dan maar met MCT windows 'overschreven' en na anderhalf uurtje werkte alles weer zoals het hoorde. Spaarde me een boel gezoek uit om die twee dingen in orde te krijgen.
(en lag het aan de update naar creators of aan een gedeelte/bestandje(s) van die update die niet goed binnengehaald was? Ik bedoel maar: bij downloads kan ook wel eens iets fout gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bij de fonts is ook het een en ander veranderd door de CU is me opgevallen, onder andere zijn de 'Black'-varianten van Verdana Pro en Georgia Pro verdwenen (en font zijn geupdate, weet niet wat verdere verschillen zijn)

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 23-04-2017 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier lijkt het inderdaad in te staan. Blijkbaar is de optie Telemetry "uit" (niveau Security) te schakelen er wel, maar alleen via het register of via policies. Via de user interface ontbreekt de optie inderdaad :F

Nieuw voor mij is dat je in de Education Edition ook Telemetry kunt blokkeren. Ik was naarstig op zoek naar Server 2016 om precies die reden, maar dat blijkt dus niet nodig. Al is het uiteraard nog wel leuk om met Server 2016 te spelen.
oca.telemetry.microsoft.com
vortex.data.microsoft.com/collect/v1
Wat is daar de toegevoegde waarde van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@Verwijderd Als je die destinations blokkeert wordt kan er geen data heen :) zie alleen dat ik dubbel had geplakt.

Maar niveau security is ook wat je denk ik zoekt, zo blijf je supported en wordt er zo goed als niets verstuurd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:52:
Maar niveau security is ook wat je denk ik zoekt, zo blijf je supported en wordt er zo goed als niets verstuurd,
Domeinen blokkeren is een lapmiddel, maar zoiets kan met de eerstvolgende update opeens ineffectief zijn. Sowieso gebruikt Microsoft zo ontzettend veel domeinen dat er bijna geen beginnen aan is. Dan zorg ik liever dat ik de boel aan de basis aanpak en plak er desnoods dan nog wat lapmiddelen overheen :Y

Telemetry uit kunnen zetten is voor mij een harde voorwaarde bij het gebruik van Windows 10/Server 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb nog 2 terugkerende irritaties bij het opstarten met Windows 10.

De eerste is dat een paar pictogrammen op de taakbalk geregeld verdwijnen naar het inklapmenu. Kan je via 'start -> persoonlijke instellingen -> taakbalk -> selecteren welke pictogrammen weergeven op taakbalk' wel weer terugzetten maar er is geen peil op te trekken wanneer ze bij het opstarten ook blijven staan (meestal) of niet (soms).

De tweede is dat het me al een paar keer overkomen is dat pictogrammen op m'n bureaublad (classic indeling) na het opstarten geheel naar links uitgelijnd zijn en dus allemaal bij elkaar staan. Had juist een verdeling met iets meer dan een rij geheel links en andere geheel rechts met daartussen in niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Die tabbladen opzij zetten functie in Edge, wie gebruikt dat? Ik zie het nut er totaal niet van in behalve dat het in de weg staat en als je er per ongeluk op klikt, worden al je pagina's opnieuw geladen. Bij sommige websites bij mij geeft dit problemen. Echt weer zo'n nutteloze functie waar je totaal aan niks aan hebt en die alleen maar in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:30
Even een vraagje tussendoor. De 1703 update is nog niet released toch voor Windows 10? Alleen vroeg te krijgen via Microsoft website zelf ( https://support.microsoft...s-10-creators-update-here )

Ik heb 1 werkplek hier die de update wel heeft gehad namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 22:04
Is al released op eerder genoemde release datum hier.
Alleen wordt deze fase gewijs door MS over de hele wereld uitgerold om problemen met hun servers te voorkomen.
Dus de ene krijgt hem meteen en de ander kan weken wachten.
Als je persé wilt dan kun je via de MS update site de Creation tool gebruiken om de juiste versie voor een usb stick te downloaden en die te gebruiken voor de update.
Je kunt ook manueel de update starten via de MS win10 website.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht... Microsoft heeft weer een 'leuke' wijziging doorgevoerd in de 1703 update...
https://aka.ms/Ck1drs

Je kunt bij een domain joined systeem, je Microsoft Account settings niet meer synchroniseren.
Handig... not... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 22:44
Sinds de laatste W10 update wordt mijn muis pointer in sommige schermen ineens heel klein of verdwijnt hij zelfs helemaal. Dit gebeurt niet bij alle programma's, maar bijvoorbeeld in Outlook of als ik met de muis over een plaatje heen beweeg in Word. Iemand een idee wat er mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

chim0 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 07:44:
Die tabbladen opzij zetten functie in Edge, wie gebruikt dat? Ik zie het nut er totaal niet van in behalve dat het in de weg staat en als je er per ongeluk op klikt, worden al je pagina's opnieuw geladen. Bij sommige websites bij mij geeft dit problemen. Echt weer zo'n nutteloze functie waar je totaal aan niks aan hebt en die alleen maar in de weg zit.
Ik vind het misschien wel de beste toevoeging van de Creators Update. Er was hiervoor geen goede mogelijkheid om browsersessies op te slaan in Edge, en ben daardoor al meer dan eens tabs kwijtgeraakt die ik maar moeilijk kon terugvinden. Nu kan ik tabs waar ik later nog eens naar wil kijken gewoon aan de kant zetten, en zo nemen ze ook bijna geen resources in totdat ik ze weer inlaad.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Woembah schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:08:
[...]

Ik vind het misschien wel de beste toevoeging van de Creators Update. Er was hiervoor geen goede mogelijkheid om browsersessies op te slaan in Edge, en ben daardoor al meer dan eens tabs kwijtgeraakt die ik maar moeilijk kon terugvinden. Nu kan ik tabs waar ik later nog eens naar wil kijken gewoon aan de kant zetten, en zo nemen ze ook bijna geen resources in totdat ik ze weer inlaad.
Nee hoor, heb ik totaal geen last van. Alles wat ik doe op mijn PC ben ik zelf bij en beslis ik zelf. Ik ben de baas, niet de PC. Maar het lijkt erop dat Microsoft sinds Windows 10 de baas wil spelen met dit soort dingen en dingen als privacy instellingen en informatie verzenden enzo. Wat is dat voor een onzin? Het gaat steeds meer op een social media platform lijken i.p.v. een besturingssysteem. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van Windows maar dit soort dingen mogen wat mij betreft echt achterwege gelaten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:10
Ik zie dat bedrijven Windows10Pro als digitale download aanbieden voor €13,95

Weet iemand of dit wel een legitieme versie is ?

[ Voor 13% gewijzigd door MdO82 op 25-04-2017 16:43 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
MdO82 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:42:
Ik zie dat bedrijven Windows10Pro als digitale download aanbieden voor €13,95

Weet iemand of dit wel een legitieme versie is ?
voor het windows activatiesysteem is dit legaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

chim0 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:13:
[...]

Nee hoor, heb ik totaal geen last van. Alles wat ik doe op mijn PC ben ik zelf bij en beslis ik zelf. Ik ben de baas, niet de PC.
Dat geldt voor mij ook natuurlijk. Deze nieuwe functie van Edge stelt mij in staat om meer overzicht te houden over de tabs die ik open heb staan (soms weken of maanden lang). Dus voor mijn manier van werken geeft het mij meer controle. Ik gaf gewoon antwoord op jouw vraag "wie gebruikt dat?": Ik dus, met veel plezier
Maar het lijkt erop dat Microsoft sinds Windows 10 de baas wil spelen met dit soort dingen en dingen als privacy instellingen en informatie verzenden enzo. Wat is dat voor een onzin? Het gaat steeds meer op een social media platform lijken i.p.v. een besturingssysteem. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van Windows maar dit soort dingen mogen wat mij betreft echt achterwege gelaten worden.
Dit is natuurlijk een hele andere discussie die niks met de 'set tabs aside' functie van Edge te maken heeft.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Woembah schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:22:
[...]

Dit is natuurlijk een hele andere discussie die niks met de 'set tabs aside' functie van Edge te maken heeft.
Het is een onderdeel van de weg waarin Microsoft is ingeslagen met Windows 10 zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ook een leuke, het nieuwe security center, welke gaat zeuren over Defender (als je deze hebt uitgeschakeld middels GPO ivm andere 3th party AV)

Dit is 1 manier die ik kon vinden om hem uit te schakelen in de creators update

http://winaero.com/blog/d...defender-security-center/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Als ik hier Sophos (hoofdbestandsdeel + Third-Party Security Software Detection) naar een PC push met daarop W10.0.15063.250, gaat het prima en zegt hij:
U gebruikt andere antivirusproviders.

Daaronder zie ik een blauwe link, getiteld "Antivirusproviders weergeven". Wanneer ik daar op klik kom ik binnen het oude configuratiescherm uit op:
Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Beveiliging en onderhoud

Daar staat onder Virusbeveiliging netjes:
Sophos Anti-Virus is ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:06

Tribits

Onkruid vergaat niet

Stuk of 10 creators updates gedaan en ging tot nu toe allemaal vrij goed. Weet niet zeker of het met de creators update te maken had of met andere problemen, maar had vandaag een systeem waarvan de audio niet meer werkte. dxdiag gaf een foutmelding, de audiotroubleshooting gaf foutmeldingen (maar lost ze niet op) en de audio10 diagcab gaf een foutmelding bij opstarten. Als administrator ingelogd viel me op dat de store niet meer werkte en de connected device platform services niet op wilden starten.

Ik heb een hele rits oplossingen geprobeerd van diverse internet sites, maar helaas werd het er niet beter op. Zelfs het compleet verwijderen van het administrator profiel bood geen oplossing voor de problemen met de store. Uiteindelijk maar een update installatie overheen gehaald en nu lijkt alles weer te werken. Blijf het toch altijd vervelend vinden om problemen op een dergelijke manier op te lossen. Weet nu nog niet wat de oorzaak was, hoe ik het op moet lossen of wanneer het weer optreedt.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 16-09 10:24
Je voelt je haast je een gevangene. Omdat je al jaren met Windows werkt ben je niets anders gewend. Natuurlijk zijn er alternatieven, zoals Ubuntu en Linux, maar als je daar nooit mee gewerkt hebt is het gewoon niet prettig om over te stappen. Dan had je 'vroeger' gewoon je Windows voor jezelf zonder al te veel gezeur van Microsoft maar tegenwoordig probeert Microsoft alles van je te weten te komen. En ze doen steeds meer dingen zonder te vragen. Dit is verontrustend. Moeten we nu straks microsoft.com ook maar aan de hosts file toevoegen? Dan maar geen updates meer? Ik weet het niet hoor. Ik zie moment de Creators Update bij mij klaar staan maar twijfel of ik em wel wil installeren. Hij heeft zichzelf in elk geval nog niet geinstalleerd.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nieuwe update die wellicht de antivirus problemen oplost?
Addressed issue in Windows Forms configuration options, which causes antivirus applications to stop working at startup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
Vorkie schreef op donderdag 27 april 2017 @ 07:39:
Ook een leuke, het nieuwe security center, welke gaat zeuren over Defender (als je deze hebt uitgeschakeld middels GPO ivm andere 3th party AV)

Dit is 1 manier die ik kon vinden om hem uit te schakelen in de creators update

http://winaero.com/blog/d...defender-security-center/
Ik zat mij ook af te vragen of dat security center wel echt nodig was in bepaalde vm's, maar ik kan die service gewoon met de registry editor onder mijn eigen account uitzetten, natuurlijk vraagt het systeem admin rechten als ik de registry editor opent, maar dat is logisch. En mocht je op een key geen rechten hebben dan kan je altijd de rechten veranderen, soms moet je daarvoor even de owner worden, maar dat kan je altijd weer terugzetten.

Ter aanvullende informatie mocht je nog meer services willen disablen die je niet via de services mmc uit kan zetten, dan kan het gewoon op deze manier. :)
Je kan al je services in het register vinden onder de key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\
De naam van je service kan je vinden als je in de Services MMC de properties van een service opvraagt en dan zie je op het tabblad General de Service name staan. Deze naam vindt je ook in het register onder bovenstaande key terug en dan heb je daar weer de waarde Start, 2=automatic,3=manual,4=disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 20:32
van de week creators geinstaleerd.
hiervoor windows 10
Nu het volgende probleem als ik ziggo app opstart en na een tv zender ga dan springt op mijn tv parings sleutel aan van mijn afstandbediening [lg tv] .
Hier voor windows10 nooit geen last van gehad.
hoe kan ik oplossen of aanpassen

[ Voor 13% gewijzigd door herian10 op 28-04-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 08:45
Heeft iemand enig idee waarom op de msn startpagina m.u.v. de eerste drie grote beelden de rest blanco
blijft?

Krijg helaas de screen print niet toegevoegd.

Vast dank.

[ Voor 27% gewijzigd door nec1560 op 28-04-2017 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Sinds de Creators Update (verse install) heb ik na elke reboot dat de standaardapps bijna allemaal door Windows worden terug gezet naar de Windows default "omdat een app problemen heeft veroorzaakt met de instellingen voor standaard apps".

Dit had ik voorheen niet (Anniversary Update, ook verse install destijds), terwijl ik nog steeds dezelfde apps gebruik (ZoomPlayer voor video, Winamp voor audio, Thunderbird voor e-mail, Windows Photo Viewer voor afbeeldingen, alle apps up-to-date).

Let wel, niet alles wordt getroffen. Als ik ga kijken bij standaardapps voor bepaalde extensies, dan staan veel dingen nog gewoon goed (WinRAR bijvoorbeeld). Maar ik zie daar dan bijvoorbeeld ook dat .pdf weer aan Edge is gekoppeld ipv SumatraPDF.

Zijn er tweakers die dit ook ervaren?

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 29-04-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Gaat het om apps die zelf een instelling a la "automatisch als standaard instellen" hebben? Mogelijk dat die de boel telkens reset, ookal gebruik je de app niet.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Raven schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:31:
Gaat het om apps die zelf een instelling a la "automatisch als standaard instellen" hebben? Mogelijk dat die de boel telkens reset, ookal gebruik je de app niet.
Het gaat dan bv. om Edge die opeens weer de default browser is, Mail dat opeens weer de default mailapplicatie is, maar ook bv. dat de default muziekspeler opeens ZoomPlayer is i.p.v. Winamp. Dus het is niet zo dat alles naar Windows default terug springt, anders zou de default muziekspeler niet naar ZoomPlayer springen.

Weird stuff.

Na elke reboot heb ik me nu maar aangewend eerst alle standaard apps in te stellen zoals ik ze wil...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:44
Raven schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:31:
Wildfire schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:24:
Dus het is niet zo dat alles naar Windows default terug springt, anders zou de default muziekspeler niet naar ZoomPlayer springen.

Weird stuff.
Dat is precies wat Raven probeert te zeggen;
Zoek het probleem niet bij de Windows instellingen, maar bij de instelling van de app waarnaar steeds wordt geswitched..

*Misschien ligt het probleem alsnog wel bij de Windows Instellingen. Anders even een keer op 'reset to default' drukken, vervolgens veranderen naar de goede apps, en dan rebooten om te testen.

[ Voor 42% gewijzigd door SmiGueL op 30-04-2017 00:20 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SmiGueL schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:53:

[...]

Dat is precies wat Raven probeert te zeggen;
Zoek het probleem niet bij de Windows instellingen, maar bij de instelling van de app waarnaar steeds wordt geswitched..
Daar ligt het echt niet aan. Het probleem ontstond met de Creators Update dus lijkt me duidelijk dat het iets in Windows is.

Zeker aangezien bv. ZoomPlayer alleen actief is als ik het start en dus zeker niet spontaan na een reboot problemen kan veroorzaken. Daarnaast gebeurt het dus ook met Edge die opeens weer default wordt gezet ipv Firefox.
*En misschien ligt het probleem alsnog wel bij de Windows Instellingen. Anders even een keer op 'reset to default' drukken, vervolgens veranderen naar de goede apps, en dan rebooten om te testen.
Ik doe al na elke reboot een reset naar defaults om daarna alles weer goed te zetten. Na een reboot is het echter weer hetzelfde liedje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:28

jmk

Ik had na een schone installatie van Windows Creators Update dit programma geinstalleerd: Potplayer.
Bij de installatie gekozen de videobestanden te associeren met Potplayer en als default in te stellen.
Vervolgens kreeg ik een "foutmelding" rechtonder in beeld dat er een probleem zou zijn bij een onderdeel dat de standaard app regelt en dat zaken teruggaan naar de standaard instellingen. Als je op die melding klikt verdwijnt die. Handig! Not!

Het zou natuurlijk kunnen dat Potplayer zich niet aan de nieuwe Windows 10 regels houdt als het gaat om "als standaard instellen" maar het blijft klote.

Soms krijg ik 10 foutmeldingen achter elkaar met allerlei muziekbestand-extensies waar ik Foobar2000 voor heb ingesteld.

Kortom: Behalve dat het heel irritant is dat Windows zich bemoeit met de standaardapps werkt het ook nog eens zeer buggy. Twee keer fout dus!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Om precies te zijn, als ik na een reboot kijk bij het overzicht van standaardapps:

E-mail is weer op Mail gesprongen i.p.v. Thunderbird;
Kaarten heb ik nooit gewijzigd en is dus op Kaarten gebleven;
Muziekspeler is van Winamp versprongen naar ZoomPlayer;
Fotoviewer is weer op Foto's gesprongen i.p.v. Windows Photo Viewer;
Videospeler is ZoomPlayer gebleven zoals mijn bedoeling is;
Webbrowser is weer op Edge gesprongen i.p.v. Firefox.

In de lijst van standaardapps per bestandstype heb ik nog niet veel gezien, maar ik weet al wel dat de standaardviewer voor PDF weer op Edge is gesprongen i.p.v. SumatraPDF - en de standaardviewer voor ISO is na een reboot terug gesprongen op Nero 2017 i.p.v. de Windows Verkenner.

Met dezelfde programma's had ik voorheen nooit problemen met de standaardapps. En ja, alle apps zijn echt up-to-date, ik heb zojuist nog eens geverifieerd voor de zekerheid...

Voordat ik ga herinstalleren wil ik eerst kijken of er dus meer mensen zijn met dit irritante probleem en of er eventueel een oplossing voor is...

Windows Photo Viewer is wel in Windows 10 aanwezig maar moet met een simpele register wijziging beschikbaar gemaakt worden.

[ Voor 32% gewijzigd door Wildfire op 30-04-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Hier draait ook de creators update.
Voor zowel mijn laptop als desktop ging de update goed. Geen rare dingen tegengekomen met de uitrol over mijn systemen.
Zelf begin ik eraan te wennen dat na iedere grote update de meeste instellingen op default staan. Als ik dan een mediabestand open hoef ik maar 1 keer aan te geven welke app die mag afspelen. Hier is het VLC. Zoveel moeite vind ik het niet. Ook de grafische instellingen worden op default gezet na een grote update.
Ik ben over het algemeen best tevreden over Windows 10. Het is (hier) stabiel en sinds ik Windows 10 gebruik geen blauw scherm gezien, daarvoor ook niet.
Het instellen van menu start naar mijn smaak ging ook goed en snel.

Alleen gamemode gaf wat ongeregeldheden, maar dat is grotendeels opgelost met de nieuwste Nvidia drivers.

[ Voor 72% gewijzigd door jimh307 op 12-05-2017 15:50 . Reden: Opmaak en overbodige informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 14:20
Ik heb na de update dat ie af en toe irritant lijkt te hangen voor een paar seconden. Bijvoorbeeld, als ik met de muis klik om de verkenner te sluiten, of als ik een video vooruit spoel een stukje. Ik kan er geen grip op krijgen. Geen idee of ik het zelf kan oplossen. Ik heb een zelf samengesteld systeem met een i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Toch maar even de sprong gewaagt. Na het maken van een bootable ISO met MCT heb ik vanavond Windows 10 helemaal opnieuw geïnstalleerd. Sommige dingen zoals de app mail werkte niet goed. Het was mijn fout want ik had die mail cliënt verkeerd afgesteld. Nu is dat wel goed gegaan en alles opnieuw afstellen en data terugzetten met alle apps was in 2 uur gepiept.
Ook heb ik deze keer geen compressie toegepast op mijn SSD. Het scheelt 24 GB aan ruimte.

Ook heb ik energiebeheer aangepast en ik laat de CPU nu gewoon op 100% lopen (dus 100%-100%). Gebruik ik de PC niet om te gamen dan kan deze op energiebesparing.

changelog:
-compressie helemaal uit
-energiebeheerprofiel aangepast

edit:
Ik vind het wel heel erg matig dat de installatie van Windows 10 een oude Nvidia driver download. Bij mij deed de nachtlamp het niet en kreeg ik flinke pauzes voordat Skyrim zich startte. Na wat onderzoek blijkt Windows 10 de Nvidia driver van maart dit jaar te downloaden. Toen ik even keek op Tweakers voor de changelog van de nieuwere drivers stond er toch echt ondersteuning voor de CU in. Dit was 2 versies later.
Nu heb ik de nieuwste Nvidia driver geïnstalleerd en jawel; nachtlamp doet het nu en Skyrim start weer vlot op.

[ Voor 50% gewijzigd door jimh307 op 12-05-2017 15:54 . Reden: Opmaak en overbodige informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:41
jimh307 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:17:
[...]
Maar dan nog snap ik niet dat Windows 10 de nieuwste driver download.
Het is toch echt van wezenlijk belang om een courante driver te hebben.
Er is driver support voor duizenden verschillende hardware onder de motorkap
en het is extra werk om de meest recente drivers aan een build toe te voegen ...

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
cazzie schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:35:
[...]

Er is driver support voor duizenden verschillende hardware onder de motorkap
en het is extra werk om de meest recente drivers aan een build toe te voegen ...
Ik snap precies wat je bedoeld, maar dan even een ander argument:

Na de installatie van Windows 10 {download} Windows de drivers van internet. Het is op zo'n moment toch prima te doen om dan meteen de meest accurate driver te downloaden? Dit kost 0,0 extra moeite. Als Windows toch moet downloaden, neem het dan meteen even mee.
De driver die Windows 10 download is dus niet compatible met CU. Dat vind ik heel erg matig :/
Heel veel mensen weten dit niet en blijven achter met een verse installatie waarvan niet alles lekker samen gaat ;)

Dat Windows 10 op miljoenen apparaten moet werken verklaart wellicht een hoop, maar dan geld dit voor de basisondersteuning van elke chipset. In het logboek van Windows 10 is te zien dat ie bijna elke driver apart download ná de installatie.

Drivers voor netwerk en chipset moeten wel universeel zijn. Zonder netwerk geen andere drivers. Op dat punt heb je helemaal gelijk, maar zo'n modern OS als Windows 10 herkent heel veel hardware. Dat is jouw argument ;)

[ Voor 8% gewijzigd door jimh307 op 07-05-2017 13:17 . Reden: Opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Vandaag was het toch even rustig in mijn groothandel en was ik eerder thuis. Ook maar even de laptop voorzien van een verse installatie. Dan zijn zowel mijn laptop als desktop weer helemaal up to date en kunnen ze er weer even tegenaan.
Of ik dit doe na elke grote update weet ik niet. Dat zou toch elk half jaar betekenen dat ik 2 middagen zoet ben met het louter installeren van Windows 10. En ook mijn Windows smartphone moet aan de update blootgesteld worden, maar een telefoon updaten duurt niet zo lang als x86 machines waarbij ook weer alle programma's erop gezet moet worden.

Dan installeer je ze toch allebei tegelijkertijd?
Dat staat mijn werk niet toe. Als ik bezig ben met de PC staat de laptop aan om er op te werken en alle mails te ontvangen en als ik met de laptop bezig ben dan staat mijn PC op de wacht. Een vaste downtime kan ik me niet veroorloven. Zeker niet nu ik aan een groot project bezig ben. Als ik met de laptop op stap ga moet alles goed zijn. Er moet een back-up zijn.

Sorry voor de vele posts, maar hoe ervaren jullie dit gemak?

[ Voor 42% gewijzigd door jimh307 op 12-05-2017 15:55 . Reden: Opmaak en overbodige informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
denPes schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:30:
[...]

Dat probleem met veel onderhoud van win10 had ik ook. ( mijn ervaring hier en hier ) Ik ben uiteindelijk weer terug gegaan naar win7, maar ik volg her nieuws rond win10 nog wel om een beetje op de hoogte te blijven. Helaas is er geen Enterprise edition beschikbaar voor de consument, anders zou ik die wel gebruiken.

Mijn ervaring met win10 is dat je geen controle freak moet zijn, en moet accepteren dat MS voor jouw een aantal keuzes maakt met betrekking tot interface en programma's. Op zich is het dan wel een fijn OS. Want er zijn wel degelijk een hoop verbeteringen. Als je een poweruser bent die graag wil dat je zaken instelt, en dat die dan zo blijven, dan ga je een hoop irritatie tegemoet. Win10 is een rolling release, dus er komen continue dingen bij, of zaken worden weer geherconfigureerd. Dus het is beter om je de rol van gebruiker aan te meten, die software kan installeren en draaien, en een aantal basale zaken kan instellen. Verder dan dat vergt gewoon teveel onderhoud.
Juist! Helemaal mee eens 8)

En ja, ik moet dat ook nog door krijgen bij mezelf. Ik wil graag elke bit geordend hebben en daar ben ik nu mee bezig om daar vanaf te stappen. Windows 10 is een rolling release en je moet zoiets hebben van "gemak dient de mens" .
Nou ja, overbodige tegels sloop ik er ook uit, maar echt kritisch zijn op je installatie is zorgen maken voor morgen en waar ik vroeger pietje precies was ben ik daar nu een stuk makkelijker in.

Ik weet nog dat mijn vader vroeger zei: "er zijn 4 mappen op mijn harddisk; DOS, APPS, SYS en DATA". Hij bedoelde hiermee dat hij de controle over zijn eigen systeem had. Nu vind ik het wel sneller allemaal best en kan ik me meer richten op andere zaken die ook tijd kosten. Windows 10 is meer van het installeren, wat afstellen en er zorgeloos mee werken. Heel veel wordt voor je geregeld en zoals ik hier lees in dit topic zijn er mensen die hier absoluut niet van gediend zijn. Voor mijzelf heb ik het leren ervaren dat het zo is en daar maak ik het beste van. Moeilijk doen kan altijd nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
-DELETED-

[ Voor 99% gewijzigd door GrazendeKoe op 10-05-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:14
Weet iemand of het mogelijk is om je Enterprise versie om te zetten naar de LTSB versie ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Weet niet of deze wel eens langs was gekomen, maar wel een heel apart verhaal. Ook weer een apart advies van de gewaardeerde Microsoft medewerkers om de foutmeldingen maar te negeren en er van uit te gaan dat ze vanzelf wel verdwijnen met een update.

Windows 10 Anniversary Update: The case of the mysterious account SID causing the flood of DCOM errors.

tl;dr? Don't even think about touching 'Unknown Account SID S-1-15-3-1024-1065365936-1281604716-3511738428-1654721687-432734479-3232135806-4053264122-3456934681'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Downloader_NL schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:16:
Weet iemand of het mogelijk is om je Enterprise versie om te zetten naar de LTSB versie ?
Officieel niet in ieder geval. Er schjnt wel iets mogelijk te zijn, maar omdat LTSB over het algemeen op een lagere versie zit dan CB en bovendien een heel aantal apps mist raak je vrijwel alles kwijt behalve je eigen bestanden. Weinig zinvol dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Tribits schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:53:
[...]

Officieel niet in ieder geval. Er schjnt wel iets mogelijk te zijn, maar omdat LTSB over het algemeen op een lagere versie zit dan CB en bovendien een heel aantal apps mist raak je vrijwel alles kwijt behalve je eigen bestanden. Weinig zinvol dus.
Die was ik tegen gekomen maar misschien was er nog een andere optie. Die apps ben ik liever direct kwijt ;) Het gaat om kassa systemen waarbij ik geen zin heb om telkens de built te upgraden.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Downloader_NL schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:12:
[...]

Die was ik tegen gekomen maar misschien was er nog een andere optie. Die apps ben ik liever direct kwijt ;) Het gaat om kassa systemen waarbij ik geen zin heb om telkens de built te upgraden.
Dat is inderdaad wel het soort toepassingen waar die LTSB voor bedoeld is, maar heeft er dan op de enterprise build zoveel customization plaatsgevonden dat het problematisch is om gewoon een schone installatie van de LTSB versie te doen? Ik kan me indenken dat je het liefst gewoon van je huidige image/roll out versie uit gaat, maar aan de andere kant zou ik verwachten dat je ook wel gedocumenteerd hebt wat daar allemaal aan gecustomized is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Heeft iemand al eens geprobeerd om .NET 3.5 te installeren in Windows 10?
In het venster om Windows components aan en uit te zetten zet ik hem dan aan, en daarna probeert hij hem te downloaden. De voortgangsbalk blijft op 0% staan en na een paar minuten krijg ik een foutcode te zien. Dat zou toch gewoon moeten werken nog?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Tribits schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:34:
[...]

Dat is inderdaad wel het soort toepassingen waar die LTSB voor bedoeld is, maar heeft er dan op de enterprise build zoveel customization plaatsgevonden dat het problematisch is om gewoon een schone installatie van de LTSB versie te doen? Ik kan me indenken dat je het liefst gewoon van je huidige image/roll out versie uit gaat, maar aan de andere kant zou ik verwachten dat je ook wel gedocumenteerd hebt wat daar allemaal aan gecustomized is.
Upgraden heeft mijn voorkeur aangezien de kassa Software en alle randapparatuur etc ook weer geïnstalleerd moet worden. In Windows is momenteel niks gecustomized...

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Onbekend schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:51:
In het venster om Windows components aan en uit te zetten zet ik hem dan aan, en daarna probeert hij hem te downloaden. De voortgangsbalk blijft op 0% staan en na een paar minuten krijg ik een foutcode te zien. Dat zou toch gewoon moeten werken nog?
Hier met de installatie van een spel; Skyrim. Geen rare dingen gezien. Ik weet niet hoe het gaat als een applicatie van derde de installatie afroept.

Inderdaad met een spel: https://social.msdn.micro...80070002?forum=netfxsetup

[ Voor 14% gewijzigd door jimh307 op 11-05-2017 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smulderke
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:15
De automatische update heeft 16193 geïnstalleerd. Het settings scherm werkt weer.

Geen trucs uithoeven voeren om deze build te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Voor kassa systemen had Windows 7 een embedded versie voor POS. Is dat er niet ook voor Windows 10?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Misschien een hele domme vraag, maar ik snap iets niet:

Als er updates zijn installeert Windows 10 deze keurig, maar waarom gebruikt WU maar 1 core?? De SSD staat bijna niets te doen en ik dacht dat het misschien wel zo slim is om de CPU en SSD even voor 100% te belasten zodat het updaten ook veel en veel sneller klaar zou zijn.
Ik heb expres geen compressie toegepast omdat ik dacht dat het daaraan zou liggen, maar dit is niet het geval. Ik merk geen enkel verschil tussen compressie en zonder compressie. In het begin (net na de installatie) leek het veel uit te maken, maar nee.

Er staan geen fouten en het logboek die daarnaar verwijzen. En de betrouwbaarheidsconsole bericht ook niets aparts. Iemand die dit kan verklaren of moet ik misschien een nieuwe topic aanmaken?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
@jimh307 Dat is altijd al zo geweest, geen bug bij mijn weten :/

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 15-05-2017 11:18 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Onbekend schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:51:
Zorg dat je de bijbehorende CD of USB-stick in je systeem geplaatst is en open de Command Prompt. Voer dan het volgende in:

code:
1
DISM /Online /Enable-Feature /FeatureName:NetFx3 /All /LimitAccess /Source:E:\sources\sxs

Let er op dat de E-schijf hier ook de D-schijf kan zijn of een andere letter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Raven schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:06:
@jimh307 Dat is altijd al zo geweest, geen bug bij mijn weten :/
Dat vermoeden had ik al. Het is gewoon jammer dat het updaten als het ware in de achtergrond draait. Het zou veel sneller kunnen (in mijn ogen).

Wat moet een update allemaal doen dan? Na het herstarten is de update alsnog zoet. Dat vind ik wel een minpuntje aan Windows. Ik had liever een systeem gezien die 2 minuten hard aan het werk is en daarna weer voor de volle 100% beschikbaar is. Nu ben je echt al 5 a 10 minuten zoet.

Mwah, het zal wel aan de complexiteit van Windows liggen. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:03
Laatste weken paar keer ervaren dat de snelkoppelingen op het bureaublad na opstarten of na het uit de slaapstand halen, vrij willekeurig allemaal links op het bureaublad van mijn hoofdscherm worden geplaatst.
Het handmatig terugzetten van de snelkoppelingen op de door mij gewenste plek is best een klusje.
Heb het tooltje DesktopOK gedownload, werkt vooralsnog prima.
http://www.softwareok.com/?seite=Freeware/DesktopOK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Helemaal uit het niets kreeg ik de melding dat ik windows 10 pro 64 bit moest activeren.
Draai hem sinds de update naar van 7 naar 10 dus een digitale licentie.
Dus ik dacht zet even een backup terug,en ja hij was weer geactiveerd.
Maar dat was van korte duur,vandaag kwam na 5 dagen alweer die melding.
Diverse pogingen gedaan om te activeren maar helaas.
Google afgezocht maar en een paar tips uitgeprobeerd maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 21:00

The_Scarabial

MTB for life!

Heb net even in dit topic gezocht op ethernet problemen na de creators update, maar kon zo 123 niks vergelijkbaars vinden.
Hebben nog meer mensen hier hinder van?
Mijn pc verliest uit het niets zn ethernet verbinding. Het blijkt dat dit aan de hardware kant zit, maar kan er nog maar weinig over vinden, is nu een aantal keren gebeurt sinds de laatste update.
Wat het lijkt op te lossen is de pc even een aantal minuten uit te zetten (compleet van de stroom af) en weer opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58

Fl0yd

Dovahkiin

Tweakers,

Ik heb dit topic (en google) al doorzocht maar geen oplossing voor mijn 'probleem' gevonden. Als ik een windows update wil uitvoeren staat er in rode tekst onder windows update "*Sommige instellingen zijn verborgen of worden beheert door uw organisatie". Ik kan me niet herinneren dat dit er stond toen ik win10 net had geinstalleerd.

Wat is lees is dat de fix zou zijn om onder privacy instellingen bij feedback en diagnose de optie 'Volledig'te selecteren, dit heeft het echter niet verholpen. Ergens in dit topic heb ik ook een regedit aanpassing gezien, maar dit werkte ook niet voor mij. Aangezien dit issue uit 2015 stamt zou er toch een bekende oplossing moeten zij? Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50
Fl0yd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:02:
Tweakers,

Ik heb dit topic (en google) al doorzocht maar geen oplossing voor mijn 'probleem' gevonden. Als ik een windows update wil uitvoeren staat er in rode tekst onder windows update "*Sommige instellingen zijn verborgen of worden beheert door uw organisatie". Ik kan me niet herinneren dat dit er stond toen ik win10 net had geinstalleerd.

Wat is lees is dat de fix zou zijn om onder privacy instellingen bij feedback en diagnose de optie 'Volledig'te selecteren, dit heeft het echter niet verholpen. Ergens in dit topic heb ik ook een regedit aanpassing gezien, maar dit werkte ook niet voor mij. Aangezien dit issue uit 2015 stamt zou er toch een bekende oplossing moeten zij? Kan iemand mij helpen?
Beter even Googlen in het Engels :)

De genoemde gpo setting doet volgens mij hetzelfde als hetgeen wat je al via de gui hebt gedaan, maar het is het proberen waard. How to Fix the “Some Settings Are Managed By Your Organization” Bug in Windows 10

[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 17-05-2017 09:06 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58

Fl0yd

Dovahkiin

FREAKJAM schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:05:
[...]

Beter even Googlen in het Engels :)

De genoemde gpo setting doet volgens mij hetzelfde als hetgeen wat je al via de gui hebt gedaan, maar het is het proberen waard. How to Fix the “Some Settings Are Managed By Your Organization” Bug in Windows 10
Het lijkt (voor nu) verholpen te zijn door terug te keren naar een vorige versie van Windows. :p Thanks though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb hier bij een van de twee geupdate computers ook last van, maar ik heb nog geen oplossing gevonden, de diverse registry en gpo-settings wel geprobeerd.Ik hou het op een bug (in education en enterprise), ook omdat diverse bronnen op het internet ook bij een verse herinstallatie van 1703 het probleem tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:03

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Theodor schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:51:
Helemaal uit het niets kreeg ik de melding dat ik windows 10 pro 64 bit moest activeren.
Hier heb ik geen last van, heb je een clean install gedaan vanaf 7 met een OEM sleutel?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Ga toch niet eerst windows 7 doen en dan weer 10 erop,draai al 2 jaar 10 zonder problemen en nu in eens activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Ik weet niet of ik dit hier kan plaatsen maar zit met een vraag.

Ik heb laatst een Lenovo Ideapad 710S(ultrabook) aangeschaft en er een legale WIN10 op geïnstalleerd.
Alleen ik merk dat ik toch niet de beloofde 8-11 uur werken op de laptop krijg maar eerder! Kan dit te maken hebben dat Lenovo weirdo applicaties heeft geïnstalleerd die ik nu heb verwijderd die een langere accuduur geven of? Want volgens mij kan ik niet meer terug naar factoryreset! aangezien die ook weg is van de SSD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
theduke1989 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:38:

Ik heb laatst een Lenovo Ideapad 710S(ultrabook) aangeschaft en er een legale WIN10 op geïnstalleerd.
Alleen ik merk dat ik toch niet de beloofde 8-11 uur werken op de laptop krijg maar eerder! Kan dit te maken hebben dat Lenovo weirdo applicaties heeft geïnstalleerd die ik nu heb verwijderd die een langere accuduur geven of? Want volgens mij kan ik niet meer terug naar factoryreset! aangezien die ook weg is van de SSD!
Heb je alle energiebesparings-gerelateerde instellingen goed staan?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
theduke1989 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:38:

die beloftes kloppen nooit weet ik uit eigen ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:53
Enkele weken nadat ik mijn systeem heb voorzien van de 'Creators Update' komt het regelmatig voor - zo'n één keer per week - dat de computer tijdens het opstarten, cold boot, herstart en vervolgens de C-schijf gaat controleren op fouten. Naar mijn weten zijn alle drivers up-to-date en de computer heeft daarvoor altijd prima zijn werk gedaan, dus ik vraag mij af waar dit zo opeens vandaan komt.

Het systeem werkt verder zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Yonix schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:55:
Enkele weken nadat ik mijn systeem heb voorzien van de 'Creators Update' komt het regelmatig voor - zo'n één keer per week - dat de computer tijdens het opstarten, cold boot, herstart en vervolgens de C-schijf gaat controleren op fouten. Naar mijn weten zijn alle drivers up-to-date en de computer heeft daarvoor altijd prima zijn werk gedaan, dus ik vraag mij af waar dit zo opeens vandaan komt.

Het systeem werkt verder zonder problemen.
Check de smart-data van de hdd/ssd eens? -> https://crystalmark.info/...stalDiskInfo/index-e.html

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Ik zie niet iets wat moet duiden op grote problemen. :s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i4HGNSES2kvmbqUsBZQG9Vcm/medium.jpg

Ook volgens Samsung Magician is alles 'OK'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Yonix schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:14:
[...]

Ik zie niet iets wat moet duiden op grote problemen. :s

[afbeelding]

Ook volgens Samsung Magician is alles 'OK'.
Eventvwr dan, misschien dat daar iets in is terug te vinden?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Raven schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:18:
[...]

Eventvwr dan, misschien dat daar iets in is terug te vinden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dm2YqI5pK7RIehZemFyxsdJP/medium.jpg

Kernel-gebeurtenis dus. Kan vanalles zijn. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:02

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik kreeg gisteren voor het eerst in lange tijd weer een melding m.b.t. OneDrive inloggen.
Waarom, waarom...?
Ik had dit ooit uitgezet/de nek omgedraaid.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 13:01
Ik krijg eens in de zoveel tijd een popup van iets. Het gaat zo snel dat je niet kan zien wat 't is. En het rare is, ik heb 't zowel op m'n notebook thuis als op m'n werk. Compleet verschillende computers. Ik vraag me echt af wat 't zou kunnen zijn. Iemand anders ook een dergelijke ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:39
tiguan schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 23:25:
Ik krijg eens in de zoveel tijd een popup van iets. Het gaat zo snel dat je niet kan zien wat 't is. En het rare is, ik heb 't zowel op m'n notebook thuis als op m'n werk. Compleet verschillende computers. Ik vraag me echt af wat 't zou kunnen zijn. Iemand anders ook een dergelijke ervaring?
Wellicht de popup van office:

nieuws: Microsoft belooft fix voor elk uur verschijnende pop-up van command p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:39
Theodor schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:51:
Hebben we op het werk ook voor op een volledig nieuw systeem.
Was eerst gewoon geactiveerd zoals anders maar plots verscheen melding dat er probleem is met licentie (tekst rechts onderaan op bureaublad) en bij activering blijkt er dan inderdaad iets misgegaan...
Is nu terug naar leverancier, die had het ook nog niet gezien.
Is bij ons een Acer, weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 13:01
Oh damn, die is ook echt letterlijk vanavond gepubliceerd dat artikel haha. Goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net op de zaak Windows release 1703 voltooid maar wat een drama. Je bent zowat een half uur offline met je werk. Dan blijft Onedrive maar brullen rechts onderin. Snel verwijderd. Solid Edge Viewer doet het niet meer goed. Laat blanco tekeningen zien. Configuratiescherm is eruit gesloopt bij rechtermuisknop op de startknop. Via omwegen toch nog kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Yonix schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:26:
[...]

[afbeelding]

Kernel-gebeurtenis dus. Kan vanalles zijn. |:(
Sinds dat ik 'Fast Startup' uit heb geschakeld heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. De laatste Kernel-gebeurtenis is van 30-05. Houden zo. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Yonix schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:20:
[...]

Sinds dat ik 'Fast Startup' uit heb geschakeld heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. De laatste Kernel-gebeurtenis is van 30-05. Houden zo. :*)
:D , maar dan komt de vraag, waarom zorgt "fast startup" hier dan mogelijk voor? :S

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 79 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.