Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Verwijderd
Nu heb ik de .13 versie.
Vreemd, ik krijg via de media creation tool nog de oude versie, een .iso van 4,42 GB, en ik download gewoon de engelse 64-bit. Gezien de grootte van de .iso groter was als de vorige .iso die ik heb dacht ik dat het de creators update versie was, maar tijdens de installatie bleek al dat het nog de oude versie was. Net ook nog opnieuw geprobeerd om via de mct een .iso te downloaden, maar het is nog dezelfde .iso als gisteren.NazGulPRB schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:15:
Media Creation Tool werkt nu. Upgrade naar 1703. OS build 15063.13.
Als ik op android naar de download pagina gaat dan kan ik wel een .iso downloaden en die is weer 4,04 GB.
Heb je wel een nieuwe versie van de MCT gedownload ? Mijn PC ging soepel met de update tool, maar drama op een laptopje met 32 GB opslag. Update tool klapte eruit met een error. Bleek ook dat ik 8GB vrij moest hebben, en dat is niet makkelijk op die goedkope dingen.Rudie_V schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:35:
[...]
Vreemd, ik krijg via de media creation tool nog de oude versie, een .iso van 4,42 GB, en ik download gewoon de engelse 64-bit. Gezien de grootte van de .iso groter was als de vorige .iso die ik heb dacht ik dat het de creators update versie was, maar tijdens de installatie bleek al dat het nog de oude versie was. Net ook nog opnieuw geprobeerd om via de mct een .iso te downloaden, maar het is nog dezelfde .iso als gisteren.
Als ik op android naar de download pagina gaat dan kan ik wel een .iso downloaden en die is weer 4,04 GB.
Ben nu bezig met de MCT, lijkt te werken, maar is nog bezig.
Beetje een zooitje bij Microsoft. Meerdere update tools, versies etc.
Heb ook een ...kuch... iMac en daar gaan die incrementele updates toch wat soepeler, gewoon updaten via de appstore.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Probleem gefixed met de Upgrade AsssistentRaven schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:03:
[...]
Hier ook problemen mee, ik ga zo eens kijken of ik de losse installer uit MS Catalog succesvol aan 't werk kan krijgen. Gelukkig was die 1GB grote file met een paar seconden binnen
Ja, ik had vanochtend nog een nieuwe mct gedownload. Maar zonet dan nog eens een nieuwe mct gedownload, al denk ik niet dat dat het probleem is, en opnieuw een .iso gedownload en deze is 3,38 GB, dus dat lijkt weer een andere .iso te zijn en dan hopelijk de goede deze keer.loekf2 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:06:
[...]
Heb je wel een nieuwe versie van de MCT gedownload ? Mijn PC ging soepel met de update tool, maar drama op een laptopje met 32 GB opslag. Update tool klapte eruit met een error. Bleek ook dat ik 8GB vrij moest hebben, en dat is niet makkelijk op die goedkope dingen.
Ben nu bezig met de MCT, lijkt te werken, maar is nog bezig.
Beetje een zooitje bij Microsoft. Meerdere update tools, versies etc.
Heb ook een ...kuch... iMac en daar gaan die incrementele updates toch wat soepeler, gewoon updaten via de appstore.
Edit: mijn vorige .iso van de anniversary update blijkt ook 3,38GB te zijn, maar het aantal bytes verschilt wel, even controleren of ik nu wel de goede heb.
Edit2: de setup gaat al anders, dus het moet nu wel de goede .iso zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Rudie_V op 06-04-2017 13:19 ]
De losse installer van die update heeft het hier opgelostRodeStabilo schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:37:
[...]
Probleem gefixed met de Upgrade Asssistent
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 06-04-2017 13:20 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Mijn Asus R209H latopje met 32 GB doet het ook nu. Wel met MCT geinstalleerd, want de update tool was een no go. 12 GB vrij op een beschikbare 28.3 GB. Ook eerst een reset gedraaid, want die mislukte pogingen met de MCT zorgden er voor dat de vrije ruimte minder en minder werd.Raven schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:19:
[...]
De losse installer van die update heeft het hier opgelost
Ben niet onder de indruk van de veranderingen in Windows 10 CU. Je ziet dat ze meer naar PC Settings proberen te verplaatsen, maar het Control Panel heeft nog steeds meer functionaliteit. Windows blijft zo beetje chaotisch. En waarom Edge blijven pushen als standaard browser, wordt gewoon terug gezet bij installatie, net als Bing. Blijf daar gewoon van af.
Start menu / scherm nog steeds drama.
Paint 3D kan mij ook niet boeien.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Wat ik probeer met Thunderbird de letters blijven 9 inplaats van 14, dito Firefox.
Wat heb ik aan een game instelling. Ga W10 niet meer opnieuw installeren, heb nu W8.1 geinstalleerd, alles is weer vanouds, waar gaat het heen met W10, ze moeten gewoon een basic W10 uitbrengen net als W7, meer heb je niet nodig.
(ik had windows-xp versies met een stuk of 12 processen)
[ Voor 164% gewijzigd door Rudie_V op 06-04-2017 17:57 ]
ik kan niet echt iets specifieks vinden wat ik kan proberen om het te verhelpen, heeft hier iemand toevallig ervaring met deze BSOD?
een eerdere versie installeerde zonder problemen
Windows XP is 16 jaar oud.zetje01 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:04:
Wat mij opvalt is dat er meer dan 100 processen draaien als windows klaar is met opstarten.
(ik had windows-xp versies met een stuk of 12 processen)
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Had me een aantal jaar geleden nooit kunnen voorstellen dat 'ik' zou betalen voor een service van MS vb onedrive, maar sinds ik zo tevreden ben van windows 10 heb zelf 'ik' een 365 abbo.
Ik gebruikte m'n pc om te surfen, mailen, chatten en gamen.
Net als nu dus. Toen ging het prima met 16 processen.
En nu heb ik blijkbaar 106 processen nodig?
(dat is dus vóórdat ik een applicatie (mail/chat/surf/game) heb gestart)
Bedenk zelf maar even het verschil tussen XP en 10.zetje01 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:19:
[...]
Je vergelijk appels met peren.zetje01 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:19:
[...]

Ik denk dat je wat ontwikkelingen over online veiligheid gemist hebt de afgelopen 16 jaar. Weet je zeker dat je op Tweakers goed zit? Of vraag je je ook nog af waarom een auto niet gewoon met aangezwengeld kan worden ipv die ongewikkelde keyless drive?zetje01 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:19:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door Edgarz op 06-04-2017 21:50 ]
Heb je ook opgemerkt dat de nieuwe nachtlamp modus uit lijkt te gaan in combinatie met Steam Big Picture Mode?Ocin32 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:07:
[knip]
de windows 10 "nachtlamp" functie ziet er goed uit, maar is bij mij momenteel ongelooflijk buggy. Aan uit knop in configuratiescherm werkt niet, enkel de knop in het actiecentrum. Soms gaat hij spontaan aan en uit, de handmatig ingestelde kleurwarmte wordt daarbij dan compleet genegeerd. Voorlopig voor deze functie nog terug naar flux.
In normale modus gaat het prima, maar zodra ik Big Picture Mode af sluit is de nachtlamp feature niet meer actief - al geeft de instelling aan dat hij dat nog wel is
- Zet nachtlamp feature aan
- Start steam big picture mode (nachtlamp nog steeds visueel aan)
- Start Rocket League (nachtlamp nog steeds visueel aan)
- Sluit Rocket League (nachtlamp nog steeds visueel aan)
- Sluit Big Picture Mode
- Merk op dat de desktop weer helder wit is, ondanks dat de nachtlamp switch in "instellingen" nog op "aan" staat
[ Voor 28% gewijzigd door Steef op 06-04-2017 22:48 ]
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
Jullie maken toch zeker grappen, niet?Edgarz schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:47:
[...]
Ik denk dat je wat ontwikkelingen over online veiligheid gemist hebt de afgelopen 16 jaar. Weet je zeker dat je op Tweakers goed zit? Of vraag je je ook nog af waarom een auto niet gewoon met aangezwengeld kan worden ipv die ongewikkelde keyless drive?
De vorige W10 (1607) versie draait 50+ processen bij opstarten, en deze dus 100+ processen, en dat vinden jullie geen issue?
Ook al draaien er 2000 processen, wat boeit dat als het gewoon soepel loopt?zetje01 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 01:09:
[...]
Jullie maken toch zeker grappen, niet?
De vorige W10 (1607) versie draait 50+ processen bij opstarten, en deze dus 100+ processen, en dat vinden jullie geen issue?
< "Heej er is een nieuwe update voor je; downloaden?"
> "Yep, ga je gang"
< "Download download download... check check dubbelcheck"
< "Update installeren??"
> "Doe je ding"
> "Euh... dat had je al gedaan, maar vooruit... misschien komt er nog wat extra's"
< "Update installeren??"
> "Zoals reeds eerder gemeld; Doe je ding"
> "
Oftewel het enige wat ie doet is de update tig keer downloaden, en steeds er achterkomen dat er een nieuwe versie die hij moet downloaden..
Iemand dit ook gezien, en iemand ook de oplossing?
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
[ Voor 10% gewijzigd door rudyman85 op 07-04-2017 09:15 ]
Ligt hoogstwaarschijnlijk aan het volgende: http://news.thewindowsclu...ows-10-svchost-exe-86946/zetje01 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 01:09:
[...]
Kortweg: services worden niet meer gegroepeerd, indien je meer dan 3.5GB geheugen tot je beschikking hebt dan krijgt iedere service z'n eigen (dedicated) svchost.exe proces, dit moet o.a. de stabiliteit vergroten.
Nee, want het is een nietszeggend getal. Afhankelijk van gekozen architectuur en 'implementatie filosofie' kun je hetzelfde bereiken (bij dezelfde performance) met 1, 10, 100 of 10000 services, files of whatevers.zetje01 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 01:09:
Aantal draaiende services is een net zo zinloze metric als 'lines of code'.
ik krijg om de zoveel minuten een popupje met de melding dat Esrv.exe error 0xc0000142 is gestopt (de Energy Server service is gestopt met de volgende foutcode: de stream is geen klein stream..."
(mijn systeemlogboek staat er vol van
Wat ik al probeerde:
- sfc /scannnow: geen problemen
- machtigingen toekennen
- Windows repair all in one: drie bovenste + repair van extensie-koppelingen
(waarom dit? omdat bij het openen van een pdf vanuit verkenner .... Edge werd opgestart - dan maar Openen met en gekozen voor Acrobat èn vinkje gezet , maar dit werkte niet. Dan dus maar via standaardprogramma's - waar het toch nog onder Edge stond - en het daar gewijzigd en dit bleef opgeslagen)
Nog iemand met dit probleem of met een tip?
Na installatie kreeg ik een scherm te zien met privacy instellingen. In het scherm erna kon ik kiezen voor "Ik kies mijn standaard-apps zelf". Vervolgens kon ik de MS bloat uitvinken en bleven mijn standaard-apps behouden(Firefox, IrfanView, Foobar 2000).loekf2 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:11:
[...]
...
Ben niet onder de indruk van de veranderingen in Windows 10 CU. Je ziet dat ze meer naar PC Settings proberen te verplaatsen, maar het Control Panel heeft nog steeds meer functionaliteit. Windows blijft zo beetje chaotisch. En waarom Edge blijven pushen als standaard browser, wordt gewoon terug gezet bij installatie, net als Bing. Blijf daar gewoon van af.
...
Dit waren ook de enige 2 schermen die ik moest doorlopen. Snelle installatie!
Yippie kayak, other buckets!
https://answers.microsoft...bb-4763-b860-2ad1284780b4passer schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:08:
Gisteren geïnstalleerd zonder problemen, behalve ééntje:
ik krijg om de zoveel minuten een popupje met de melding dat Esrv.exe error 0xc0000142 is gestopt (de Energy Server service is gestopt met de volgende foutcode: de stream is geen klein stream..."
(mijn systeemlogboek staat er vol van)
Wat ik al probeerde:
- sfc /scannnow: geen problemen
- machtigingen toekennen
- Windows repair all in one: drie bovenste + repair van extensie-koppelingen
(waarom dit? omdat bij het openen van een pdf vanuit verkenner .... Edge werd opgestart - dan maar Openen met en gekozen voor Acrobat èn vinkje gezet , maar dit werkte niet. Dan dus maar via standaardprogramma's - waar het toch nog onder Edge stond - en het daar gewijzigd en dit bleef opgeslagen)
Nog iemand met dit probleem of met een tip?
Je bent niet de enige en het zou een driverprobleem kunnen zijn.
Heb ik inderdaad ook met 2 Levono's Flex2, downloaden lukt soms volledig, verifieren lukt soms ook en net voor de 100% weer terug naar het startscherm, nog geen oplossing kunnen vinden.SambalBij schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:00:
Lijkt allemaal nog niet echt te werken? Update tool (ook die laatst gelinkte versie 28085) komt in een of andere loop terecht
> "Yep, ga je gang"
< "Update installeren??"
> "Doe je ding"
#Edit: Inmiddels opgelost door AV compleet te deinstalleren, disable was niet genoeg...
[ Voor 6% gewijzigd door 70one op 08-04-2017 00:09 ]
Op mijn reserve laptop had ik exact hetzelfde. Na een clean install (er draait toch niets schokkend op dat ding) werkt het wel normaal. Op mijn daily laptop geen enkel probleem met de upgrade.rudyman85 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:15:
Gister de update gedownload, even gecheckt na de installatie; kon ik menu Start niet open krijgen via de linkermuisknop of via de Windows toetsmeer mensen hier last van? Heb verder niet meer getest, alleen 1x gereboot. Vanavond verder.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
How to Add or Remove Most Used apps on Start Menu in Windows 10sambalbaj schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:40:
Heb na de creatorsupdate een klein dingetje met het menu start. Eerst had ik de meest gebruikte apps bovenaan staan maar in het instellingen menu staat die optie nu standaard uit en is als enige van de opties ook niet te wijzigen. Welke registerinstelling is dit?
is everything cool?
Dank voor je antwoord, maar unstalled ze alle vier , rebooted en foutmelding blijft komen...Rudie_V schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:40:
[...]
https://answers.microsoft...bb-4763-b860-2ad1284780b4
Je bent niet de enige en het zou een driverprobleem kunnen zijn.
Dat komt door een andere instelling die je waarschijnlijk dan uit heb gezet, namelijk Settings -> Privacy -> General -> Let Windows track app launches to improve Start and search results. Als deze aanstaat kan je bij Personalization -> Start -> Show most used apps wijzigen.sambalbaj schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:40:
Heb na de creatorsupdate een klein dingetje met het menu start. Eerst had ik de meest gebruikte apps bovenaan staan maar in het instellingen menu staat die optie nu standaard uit en is als enige van de opties ook niet te wijzigen. Welke registerinstelling is dit?
Top!Prolution schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:16:
[...]
Ligt hoogstwaarschijnlijk aan het volgende: http://news.thewindowsclu...ows-10-svchost-exe-86946/
Kortweg: services worden niet meer gegroepeerd, indien je meer dan 3.5GB geheugen tot je beschikking hebt dan krijgt iedere service z'n eigen (dedicated) svchost.exe proces, dit moet o.a. de stabiliteit vergroten.
http://windowsreport.com/...ators-update-svchost-exe/zetje01 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 01:09:
[...]
Microsoft splits service hosts into separate processes
Starting with build 14942, all Windows 10 Creators Update builds will feature a dedicated svchost.exe process for every Windows service. As a result, the number of svchost.exe processes has significantly increased.
Dat had ik met een van de insider-builds, maar na 2 pogingen kreeg ik een foutcode die er op wees dat iets een bestand in gebruik zat te houden maar geen details daarbij. Bleek uiteindelijk ESS9 te zijn die dwars lag, av/firewall even uitgezet: probleem opgelost.SambalBij schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:00:
Lijkt allemaal nog niet echt te werken? Update tool (ook die laatst gelinkte versie 28085) komt in een of andere loop terecht
> "Yep, ga je gang"
< "Update installeren??"
> "Doe je ding"
> "Euh... dat had je al gedaan, maar vooruit... misschien komt er nog wat extra's"
< "Update installeren??"
> "Zoals reeds eerder gemeld; Doe je ding"
> ""
Oftewel het enige wat ie doet is de update tig keer downloaden, en steeds er achterkomen dat er een nieuwe versie die hij moet downloaden..
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat ik met Raspberry Pi bezig ben, dat weet ik zelf wel...
Bij jullie ook al zoiets opgevallen?

Vanmiddag W10 naar de laatste update 1703, geen problemen, soepel verlopen.
Edit: Wanneer ik bij een snelkoppeling van een pdf file op het bureaublad op eigenschappen klik, komt er in de taakbalk een icoontje bij en blijft er ook staan totdat ik er op ga staan en met de r-muis Venster sluiten aanklik.
Vreemd
[ Voor 27% gewijzigd door PE4000 op 07-04-2017 19:26 . Reden: txt toevoeging ]
Dat is een "web notification" van Firefox. Heb je zelf toestemming voor gegeven (en heeft niets met Windows 10 te maken).PE4000 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:13:
Vorige week kreeg ik ook plotseling deze melding (zie afb.), en gisteravond weer.
[afbeelding]
Voorbeeldje: http://www.bennish.net/web-notifications.html
[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 07-04-2017 19:22 ]
Okay, zoek ik bij FF wel verder. En inmiddels al opgelost.Ramon schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:22:
[...]
Dat is een "web notification" van Firefox. Heb je zelf toestemming voor gegeven (en heeft niets met Windows 10 te maken).
Voorbeeldje: http://www.bennish.net/web-notifications.html
[ Voor 3% gewijzigd door PE4000 op 07-04-2017 19:35 ]

- 500 MB EFI System Partition
- 40 MB OEM partition
- 500 MB Recovery partition
- 14,37 GB Recovery partition
Moet je even in Firefox even kijken. Waarschijnlijk heb je ooit toegestaan dat raspberrytips.nl je notificaties mag versturen via de browser.PE4000 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:13:
Vorige week kreeg ik ook plotseling deze melding (zie afb.), en gisteravond weer.
[afbeelding]
Edit: Wanneer ik bij een snelkoppeling van een pdf file op het bureaublad op eigenschappen klik, komt er in de taakbalk een icoontje bij en blijft er ook staan totdat ik er op ga staan en met de r-muis Venster sluiten aanklik.
Vreemd
Jepcracking cloud schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:29:
Is dit normaal?
[afbeelding]
- 500 MB EFI System Partition
- 40 MB OEM partition
- 500 MB Recovery partition
- 14,37 GB Recovery partition
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 08-04-2017 12:01 ]
Oscar Wilde
Hetzelfde was hier ook aan de hand. Antivirus uitschakelen werkte niet, maar het verwijderen (McAfee Enterprise) werkte prima!SambalBij schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:00:
> "Yep, ga je gang"
< "Update installeren??"
> "Doe je ding"
(...)
Hmm da's een hele goeie, die heb ik er ook op staan... maar eens verwijderen voor de update danmr32 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:48:
[...]
Hetzelfde was hier ook aan de hand. Antivirus uitschakelen werkte niet, maar het verwijderen (McAfee Enterprise) werkte prima!
Misschien wel handig om te vermelden dat McAfee zich daarna niet meer laat installerenSambalBij schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 18:49:
[...]
Hmm da's een hele goeie, die heb ik er ook op staan... maar eens verwijderen voor de update dan

Zat er niet iets in Windows 10 dat niet-compatible / niet-werkende antivirus software niet geïnstalleerd wordt om te voorkomen dat mensen denken AV te draaien maar dat feitelijk niet doen?mr32 schreef op zondag 9 april 2017 @ 08:35:
Misschien wel handig om te vermelden dat McAfee zich daarna niet meer laat installeren

Een andere machine die de update goed doorstaan heeft is nu enkel langzamer qua herkenning van USB apparaten. Het duurt nu snel een minuut of twee voordat een stick beschikbaar is. Device wordt wel meteen herkend. Geen idee wat dit is, maar misschien dat het bij een update opgelost is.
OK, heb dit uitgevoerd en het lijkt te werken: http://www.windowscentral...microsoft-edge-windows-10
[ Voor 31% gewijzigd door Ramon op 09-04-2017 20:58 ]
Verwijderd
Het is geen app en ook niet een update die volgende week bij de maandelijkse Windows Update mee komt. Het is de meest recente Windows 10 release. Na de 1507 (juli 2015), de 1511 (in november 2015) en de 1607 (van augustus 2016) zijn nu toe aan de 1703 (a.k.a. Creators Update) van Windows 10.Techneut schreef op Sunday 9 April 2017 @ 22:08:
Sinds kort veel berichten over die Creators update. Maar wat houdt het eigenlijk in? Het hele begrip is onbekend terrein voor me. Een gevolg van het feit dat ik totaal niets heb met games e.d. en evenmin met Paint-achtige programma's? (Gezien het woord creators). En is het een standaardonderdeel van Windows 10 zodat hij volgende week bij een grote Windows update automatisch voorbij komt of is het een app die je zelf moet toevoegen? Ik zal wel een vreemdeling zijn in dit land, maar waar gaat dit over?
Je moet het zien als een update naar een nieuwe Windows versie...zeg maar van Windows XP naar 7, of van 7 naar 8.1. Windows 10 volgt een servicing model, waarbij je dus de nieuwe versies van Windows automatisch geinstalleerd krijgt. Net zoals Apple en Google dat doen met respectievelijk iOS en Android...
iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)
De huidige Media Creation Tool is voor de Creators Update. Aldus de Windows-versie die ik nu draaiTheLion01 schreef op zondag 9 april 2017 @ 23:24:
Kan iemand bevestigen of de Creators Update al te verkijgen is via de Media Creation Tool. Wilde morgen een schone installatie van Windows 10 gaan uitvoeren en als het dan meteen de Creators update is, is het mooi meegenomen.
Het is niet helemaal vergelijkbaar met een overstap tussen Windows versies. Het is wel groter dan een service pack, maar kleiner dan een echte OS wissel.JackSparrow schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:44:
Je moet het zien als een update naar een nieuwe Windows versie...zeg maar van Windows XP naar 7, of van 7 naar 8.1. Windows 10 volgt een servicing model, waarbij je dus de nieuwe versies van Windows automatisch geinstalleerd krijgt. Net zoals Apple en Google dat doen met respectievelijk iOS en Android...
Overigens doet de update feitelijk wel een herinstallatie van Windows en migreert al je spullen mee.
Met de Creators Update is ook de belofte dat de cumulatieve updates kleiner zullen worden omdat onnodige wijzigingen niet meer opgehaald worden. Ik ben benieuwd dinsdag of dat klopt.
Klopt, behalve als ze eens die skin van 10 zouden aanpassen, en dan flink, dan gaat het wel "hard" .CMD-Snake schreef op maandag 10 april 2017 @ 06:33:
[...]
Het is niet helemaal vergelijkbaar met een overstap tussen Windows versies. Het is wel groter dan een service pack, maar kleiner dan een echte OS wissel.
De laatste versie (en ook alleen die) laat zich prima installeren gelukkigmr32 schreef op zondag 9 april 2017 @ 08:35:
[...]
Misschien wel handig om te vermelden dat McAfee zich daarna niet meer laat installeren
(Virusscan Enterprise 8.8 patch 9 heeft ondersteuning voor de creators update - Daar geeft Windows ook geen foutmelding op dat ie niet geinstalleerd kan worden; patch 8 wel)
Het is ook kleiner dan een 'echte ouderwetse' OS upgrade. Daarom maakte ik ook de vergelijking met IOS en Android. Vooral IOS heeft natuurlijk eigenlijk ook nooit een grote 'refresh' qua look, maar wel met elke major update grote nieuwe features. Dat is met Windows 10 natuurlijk vegelijkbaar, er verschijnen nieuwe features en ook het startmenu (dat is toch een gedeelte van 'the look') krijgt een aanvulling/aanpassing.CMD-Snake schreef op Monday 10 April 2017 @ 06:33:
[...]
Het is niet helemaal vergelijkbaar met een overstap tussen Windows versies. Het is wel groter dan een service pack, maar kleiner dan een echte OS wissel.
Overigens doet de update feitelijk wel een herinstallatie van Windows en migreert al je spullen mee.
Met de Creators Update is ook de belofte dat de cumulatieve updates kleiner zullen worden omdat onnodige wijzigingen niet meer opgehaald worden. Ik ben benieuwd dinsdag of dat klopt.
De cumulatieve updates worden inderdaad kleiner, dat hebben we tijdens de laatste Insider Preview builds al wel gemerkt. Overigens merk je het pas na installatie van de Creators Update, aangezien dat de eerste update is die om kan gaan met die 'nieuwe updates'.
Ehh..als er geen grote updates zijn geinstalleerd, dan heb je 1507 en wordt hij niet eens meer ondersteund...aangezien alleen de 1511 en 1607 op dit moment nog worden gesupport.Simmity schreef op Monday 10 April 2017 @ 09:04:
Ik heb even een korte vraag met betrekking tot de Creators update. Is het mogelijk deze direct te installeren op een PC met windows 10 waarbij nog geen grote updates zijn geïnstalleerd (bevat geen update 1507,november update of Anniversary update)? Enkel veiligheids-updates zijn hierop geïnstalleerd.
[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 10-04-2017 09:31 ]
Oké, ik begrijp het. Wat ik nooit helemaal begrijp is het getrappel van ongeduld dat ik altijd, ook nu weer, constateer. Het naar het lijkt niet in staat zijn om gewoon rustig af te wachten tot zoiets vanzelf binnenrolt. Zijn de verwachte vernieuwingen werkelijk zo belangrijk?JackSparrow schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:44:
[...]
Het is geen app en ook niet een update die volgende week bij de maandelijkse Windows Update mee komt. Het is de meest recente Windows 10 release. Na de 1507 (juli 2015), de 1511 (in november 2015) en de 1607 (van augustus 2016) zijn nu toe aan de 1703 (a.k.a. Creators Update) van Windows 10.
<knip (niet relevant)>
Windows 10 volgt een servicing model, waarbij je dus de nieuwe versies van Windows automatisch geinstalleerd krijgt...
Afwachten of deze keer alles probleemloos gebeurt, bij release 1511 van november 2015 waren hier en daar wat problemen die even tijd nodig hadden om opgelost te worden, overigens (bij mij) naar alle tevredenheid, maar ik verbeeld me dat de laatste hik pas bij de daaropvolgende release verdwenen was, een release waarvan ik me verder amper bewust was.
Het is me dan ook niet bekend of met die release1607 van augustus 2016 ook problemen zijn geweest. Of mijn eigen ervaring zou hier een gevolg van kunnen zijn. Namelijk plotseling waren alle favorieten in Edge verdwenen.
Op mijn pc dus geen problemen, behalve dat mijn Hotspot Shield geen verbinding maakte. Zo gauw ik hem uitzette kreeg ik mijn normale ip adres en dus ook een internetverbinding.
De pc afgesloten en weer opgestart, daarna werkte Hotspot Shield weer naar behoren.
apollo13
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
edit
Met wat oefening krijg je hem ook als laatste in het rijtje terug gezet overigens kom ik net achter
[ Voor 23% gewijzigd door Zeehond op 10-04-2017 18:57 ]
200 fish found!
Het één na laatste tabblad bedoel je? Als ik die losmaak, kan ik hem niet meer terugzetten. Ergens ook wel logisch want het wordt een nieuw venster maar het zou fijn zijn als het wel kon. Of optie in een menuutje ofzo iets van "Tabblad terugzetten".Zeehond schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:53:
@chim0 Dit is gewoon mogelijk bij edge, alleen moet je het tabblad voor het laatste tabblad in de rij terug slepen en dus niet achter het laatste, dat werkt niet nee bij mij wetende.
edit
Met wat oefening krijg je hem ook als laatste in het rijtje terug gezet overigens kom ik net achter.
Dit is juist wel mogelijkchim0 schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:04:
[...]
Het één na laatste tabblad bedoel je? Als ik die losmaak, kan ik hem niet meer terugzetten. Ergens ook wel logisch want het wordt een nieuw venster maar het zou fijn zijn als het wel kon. Of optie in een menuutje ofzo iets van "Tabblad terugzetten".

Zoiets.
200 fish found!
Weet je wat het probleem was? Dat ik hem bij de balk pakte i.p.v. echt links bij het tabblad. Al die jaren zelf nooit aan gedacht. Heb er slapeloze nachten van gehad. En erachter zetten gaat supermakkelijk, behoeft echt geen oefening. En in Internet Explorer werkt het net zo.Zeehond schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:13:
[...]
Dit is juist wel mogelijkAls je een tabblad losmaakt ongeacht welke kun je deze gewoon weer terug slepen, het makkelijkste gaat dit door hem voor het laatste tabblad te zetten in het oorspronkelijke venster maar met wat oefening krijg je hem er ook achter.
[afbeelding]
Zoiets.

@Zeehond , mijn dank grenst aan hondsdolheid!

Enige verschil tussen Edge en IE is dat je bij IE twee icoontjes onderin de taakbalk ziet als je twee of meerdere tabbladen open hebt staan en bij Edge gewoon ééntje.
[ Voor 9% gewijzigd door chim0 op 12-04-2017 06:04 ]
Goed om te horen dat het nu in elk geval luktchim0 schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:25:
[...]
Weet je wat het probleem was? Dat ik hem bij de balk pakte i.p.v. echt links bij het tabblad. Al die jaren zelf nooit aan gedacht. Heb er slapeloze nachten van gehad. En erachter zetten gaat supermakkelijk, behoeft echt geen oefening. En in Internet Explorer werkt het net zo.![]()
@Zeehond , mijn dank grenst aan hondsdolheid!Hoe stom kan een mens soms zijn!
Enige verschil tussen Edge en IE is dat je bij IE twee icoontjes onderin de taakbalk ziet als je twee of meerdere tabbladen open hebt staan en bij Edge gewoon ééntje.
[ Voor 0% gewijzigd door TheVMaster op 16-04-2017 15:08 ]
200 fish found!
Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth werkt niet meer na de update.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| PS E:\WINDOWS\system32> Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth Deployment Image Servicing and Management tool Version: 10.0.15063.0 Image Version: 10.0.15063.0 No component store corruption detected. The operation completed successfully. PS E:\WINDOWS\system32> Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth Deployment Image Servicing and Management tool Version: 10.0.15063.0 Image Version: 10.0.15063.0 [==========================100.0%==========================] The component store is repairable. The operation completed successfully. PS E:\WINDOWS\system32> Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth Deployment Image Servicing and Management tool Version: 10.0.15063.0 Image Version: 10.0.15063.0 [===========================98.9%========================= ] Error: 0x800f081f The source files could not be found. Use the "Source" option to specify the location of the files that are required to restore the feature. For more informat ion on specifying a source location, see http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=243077. The DISM log file can be found at E:\WINDOWS\Logs\DISM\dism.log |
Getest op SF4 Win10x64 Enterprise en thuis Z240 Win10Prox64 1703 buildz
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
---
On another note... er zou een gamebalk (game mode) moeten zijn. Op mijn tablet zie ik deze wel, op mijn PC niet.
Ik zit op versie 1703 build 15063.138.
-- Edit: ik ben blijkbaar niet de enige...
[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 12-04-2017 01:23 ]
Kan kloppen, die wordt geleidelijk uitgerold, je kan de update wel met de hand starten:chim0 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:13:
Vanochtend weer een paar updates binnengehaald. Zit nu op versie 1607 build 14393.1066. Nog geen makersupdate.
nieuws: Windows 10-gebruikers kunnen vanaf woensdag zelf Creators Update uitv...
Gebruikers die niet willen wachten totdat Microsoft de update verstuurt, kunnen de Creators Update vanaf 5 april zelf binnenhalen via de Update Assistant.
Oscar Wilde
Oh nou ja, heb er geen haast mee maar dacht dat het hem al was. Komt vanzelf wel binnen!Raven schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:23:
[...]
Kan kloppen, die wordt geleidelijk uitgerold, je kan de update wel met de hand starten:
nieuws: Windows 10-gebruikers kunnen vanaf woensdag zelf Creators Update uitv...
[...]
@Raven Die assistant werkt wel, maar ik wacht wel tot ie via Windows Update zelf komt.
[ Voor 39% gewijzigd door chim0 op 12-04-2017 17:16 ]
Heeft iemand een oplossing voor beide problemen?
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Maar op https://support.microsoft...st-for-windows-n-editions nog geen spoor te bekennen van het Media Feature Pack voor de Creators Update...
Dat zou gewoon gelijktijdig met de officiële release al beschikbaar moeten zijn...
-- Edit: via een ander topic geholpen, hij is al wel uit maar staat nog niet gepubliceerd op de Media Feature Pack overzichtspagina --> https://support.microsoft...0-version-1703-april-2017
[ Voor 32% gewijzigd door Wildfire op 13-04-2017 00:38 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Tja, kreeg op mijn laptop ook zo'n duffe melding omdat ik het ingesteld dat mijn scherm op accu pas na 1 uur uit mag en op voeding zelfs nooit uit hoeft..Jumpman schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:57:
Sinds de Media Creators Update gisteravond een nare melding. Windows 10 Pro meldt nu constant dat de het slecht is voor mijn batterij dat ik op Standby gaan op Nooit heb staan (ook al een keer aangepast en weer terug gezet). Het mooie is, ik gebruik een laptop als desktop. Er zit geen batterij in, deze zit nog in de doos. Ik kan alleen van deze melding afkomen om een tijd in te stellen, maar dat wil ik niet. Het systeem moet altijd aan blijven.
Dan verander je die settings, blijf je die melding houden totdat je een reboot hebt gedaan. En nergens op te geven dat Windows je batterij settings mag negeren.. Ach, zal wel weer een update voor komen. Of niet, MS-wegen blijven ondoorgrondelijk....
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Soms werkt de screensaver wel....
[ Voor 12% gewijzigd door Splinter Cell op 13-04-2017 13:52 ]
Sinds gisteren op mijn PC ook maar eens met de hand de creators update binnen gehaald nadat hij succesvol (en zonder problemen) op mijn laptop was geinstalleerd.
Helaas ging dit op mijn PC dus allesbehalve succesvol
https://drive.google.com/...KXXbwh6Mg-emN0dl94ZkFVd2s
Met de errorcode kom ik niet heel ver met googlen al lijkt het erop dat mijn SSD niet op tijd is geinitialiseerd voor de update te starten. Als ik mn PC reset en via de BIOS mijn UEFI boot partitie selecteer kom ik weer gewoon in Win10 en werkt alles nog prima.
ASUS X99 Deluxe
Samsung 960 EVO M.2
Iemand deze error ook nog tegen gekomen? Ik heb gekeken voor nieuwe firmware/bios updates maar alles is up to date.
[ Voor 4% gewijzigd door Schrikbeest op 13-04-2017 17:30 ]
Videocard drivers al een update gegeven?Splinter Cell schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:52:
Meer mensen hier last van sinds de Creators Update?
[afbeelding]
Toevallig zijn er net nieuwe drivers uit. Maar even in de gaten houden...Schrikbeest schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:31:
[...]
Videocard drivers al een update gegeven?
Probeer eens met DDU alles te verwijderen en dan opnieuw te installeren.Woask schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:29:
Vanmorgen dus de update binnengehaald, nu het probleem dat Daisy chaining niet meer werkt met mijn 980!Dan maar een avondje met 1 scherm doen. Zojuist ook de nieuwste driver van nvidia geïnstalleerd maar had geen effect helaas.
http://www.wagnardsoft.com/
De Enterprise edition komt pas op 1 mei.
Het lijkt allemaal wel redelijk te werken, maar sommige applicaties of menu's lijken niet meer te bestaan. Security and Maintenance (Control Panel) staat nog wel in mijn start menu maar kan ik niet openen. Devices and Printers kan ik ook niet meer op de "normale" manier openen.
Moet nu echt via Settings -> Devices
(Misschien gaat het herindexeren van search dat wel oplossen..)
[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 14-04-2017 08:29 ]
Iemand enig idee? Dat is dus meteen na installatie al zo... ook na updates gedraaid te hebben...
(ik surf normaliter altijd via Firefox maar soms gebruik ik IE als bv. een site het in Firefox niet goed doet, is maar zelden maar toch... Edge werkt wel, maar vind ik een rampzalige browser en gebruik ik liever niet)
[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 16-04-2017 12:09 ]
Verwijderd
Heb hem net met een rotgang uitgezet aangezien starcraft II en andere games fijn begonnen te stotteren.jaaoie17 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:39:
Heb die update nog niet geinstalleerd, maar helpt die game-modus nog echt?
Ook even IE geopend en ik kan ook niet surfen, er gebeurt gewoon niets met enter of het pijltje..Wildfire schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:08:
Ik heb een verse Windows installatie met de Creators Update op twee verschillende computers, maar op allebei werkt Internet Explorer niet. Ik zie in de URL-balk wel de standaard MSN.com URL staan, maar deze (en andere websites) laden niet. Het scherm blijft gewoon wit...
Iemand enig idee? Dat is dus meteen na installatie al zo... ook na updates gedraaid te hebben...
(ik surf normaliter altijd via Firefox maar soms gebruik ik IE als bv. een site het in Firefox niet goed doet, is maar zelden maar toch... Edge werkt wel, maar vind ik een rampzalige browser en gebruik ik liever niet)
Maar wat als je een nieuwe gebruiker aanmaakt?Wildfire schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:08:
Ik heb een verse Windows installatie met de Creators Update op twee verschillende computers, maar op allebei werkt Internet Explorer niet. Ik zie in de URL-balk wel de standaard MSN.com URL staan, maar deze (en andere websites) laden niet. Het scherm blijft gewoon wit...
Dat is uit eindelijk ook de bedoeling denk ik.Hann1BaL schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:17:
Gisteren mijn Enterprise installatie geupgrade door eerst de BIOS key van mijn SurfaceBook te activeren zodat de licentie weer een Windows 10 Pro was, toen de upgrade uitgevoerd en toen onze Enterprise key wederom geactiveerd.
De Enterprise edition komt pas op 1 mei.
Het lijkt allemaal wel redelijk te werken, maar sommige applicaties of menu's lijken niet meer te bestaan. Security and Maintenance (Control Panel) staat nog wel in mijn start menu maar kan ik niet openen. Devices and Printers kan ik ook niet meer op de "normale" manier openen.
Moet nu echt via Settings -> Devices
(Misschien gaat het herindexeren van search dat wel oplossen..)
Het zijn *nieuwe* installaties. Dan behoort het gewoon te werken.Berlinetta schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:51:
[...]
Maar wat als je een nieuwe gebruiker aanmaakt?
Ik vermoed dat je een nVidia kaart hebt, wachten op nieuwe drivers. Op de offical forums staan er meer meldingen. Zelf heb ik er ook last van op 1 PC met een GTX980Ti, de mouse pointer blijft om 1 of andere reden aktief waardoor de monitor niet wordt uitgeschakeld naar sleep-modus. Het lijkt enkel de 900 serie te beinvloeden.Splinter Cell schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:52:
Meer mensen hier last van sinds de Creators Update?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
http://www.xbmcfreak.nl/
Nee, heb een AMD 7850.The_Skull schreef op zondag 16 april 2017 @ 14:16:
[...]
Ik vermoed dat je een nVidia kaart hebt, wachten op nieuwe drivers. Op de offical forums staan er meer meldingen. Zelf heb ik er ook last van op 1 PC met een GTX980Ti, de mouse pointer blijft om 1 of andere reden aktief waardoor de monitor niet wordt uitgeschakeld naar sleep-modus. Het lijkt enkel de 900 serie te beinvloeden.
Fastboot/faststartup uitzetten bij energiebeheer?Erhnam schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:22:
Ik heb iets raars na het upgraden naar de Creators update. De eerste keer tijdens een koude start blijft het scherm zwart. Koppel ik de voeding los en na nog een boot start de pc wel door. Iemand met hetzelfde probleem?
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.