Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:22
FreshM schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:06:
[...]
Wat duurt de installatie van zo'n Windows-update tegenwoordig ellendig lang.
Haha. Inderdaad ... maar gelukkig hoef ik nergens naar toe. :+

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
[...]

Tegenwoordig? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:49
GerCor schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:54:
[...]
Addressed a known issue with KB4013429 that caused Windows DVD Player (and 3rd party apps that use Microsoft MPEG-2 handling libraries) to crash.
[...]
Wonderlijk, sinds installatie van de laatste grote patch (ik meen afgelopen donderdag) werkt de Windows DVD Player juist niet meer bij mij. Als ik een DVD in m'n HTPC stop en dit programma automatisch start, of als ik het handmatig start met een DVD in de speler, probeert het de DVD te lezen maar na een paar seconden sluit het programma af zonder enige foutmelding. Niet zo prettig met van ongeduld trappelende kids :X
Met de Classic media player kan ik de dvd's nog wel afspelen.
EDIT: Blijkt een bekend probleem te zijn

Ik loop trouwens tegen nog meer problemen aan, op zowel de HTPC als mijn laptop klapt de Windows Explorer er nu regelmatig uit als ik bepaalde folders benader. Ik heb er nog niet echt een consequente lijn in kunnen vinden, maar het zijn meestal wat dieper geneste (>4) folders. De Explorer sluit gewoon af, het beeld wordt even zwart en daarna is het venster verdwenen, verder geen foutmelding. Anderen soortgelijke problemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Tinuz___ op 22-03-2017 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:45
Tinuz___ schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:51:
[...]

Wonderlijk... De Explorer sluit gewoon af, het beeld wordt even zwart en daarna is het venster verdwenen, verder geen foutmelding. Anderen soortgelijke problemen?
Op mijn werk had bijna iedereen sinds vorige week dit euvel, tot dat vandaag een patch verscheen die deze bug verhelpt. Wat ik vooral "wonderlijk" vind is dat Microsoft als serieus wereldbedrijf (?) software met dit soort simpele maar ernstige fouten zomaar de wereld in stuurt. Wordt er tegenwoordig niets eerst getest? Dit kun je gewoon niet hebben in een productieve werkomgeving, dat kost ons handenvol geld als bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:28

jmk

[...]

Ik was er gisteren 9 minuten bezig de computer opnieuw op te starten en de update te installeren. Specs: i5 4670k met 8GB RAM en een 840 EVO SSD.

Ik vond het ook lang duren.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 10:20
jmk schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:36:
[...]

Ik was er gisteren 9 minuten bezig de computer opnieuw op te starten en de update te installeren. Specs: i5 4670k met 8GB RAM en een 840 EVO SSD.

Tja, zal ik opbieden? :) Updates duren lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:49
iestyn99 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:50:
[...]
Wat ik vooral "wonderlijk" vind is dat Microsoft als serieus wereldbedrijf (?) software met dit soort simpele maar ernstige fouten zomaar de wereld in stuurt. Wordt er tegenwoordig niets eerst getest? Dit kun je gewoon niet hebben in een productieve werkomgeving, dat kost ons handenvol geld als bedrijf.
Dit verbaast mij ook ten zeerste. Ik kan me uit de Windows 7 tijd ook niet heugen dat er ooit een update is geweest die zo veel problemen gaf met de meest triviale zaken.
jmk schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:36:
[...]
De KB4015438 patch is dan ook weer ruim 1GB groot :?
Op mijn laptop (I7, SSD, maar wel 5 jaar oud) duurde het ongeveer een kwartier. Mijn HTPC gaf de eerste 2 keer een foutmelding, deed er beide keren ruim een half uur over. Hopelijk is het vannacht wel gelukt, zal ik vanavond eens checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 20:58
Heb net handmatig geupdate, dus in instellingen. Heb nu deze versie 14393.969. Moet dat niet 14393.970 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
jaaoie17 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:17:
Heb net handmatig geupdate, dus in instellingen. Heb nu deze versie 14393.969. Moet dat niet 14393.970 zijn?
970 is momenteel alleen beschikbaar via de Updatecatalogus (http://catalog.update.mic...e/Search.aspx?q=KB4016635), niet via Windows Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:11
Update Assistent voor Creators Update is 'uitgelekt': Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Heb net de update naar Windows 10 Creators Update uitgevoerd, en dat ging goed. Tot nu toe geen problemen gevonden. Ik vind Night Light wel een goede toevoeging, en mooie verbeteringen aan de Edge browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hier draait ie inmiddels ook, probleemloze installatie. Volgens mij zijn nog niet alle aanvullende drivers beschikbaar op dit moment om alles vrij te schakelen, zoals de HDR ondersteuning. Zouden degene die deze update hebben geïnstalleerd eens via dxdiag kunnen kijken op welke WDDM versie jullie nu zitten?

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 28-03-2017 18:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Heeft er zo'n 2 uur over gedaan maar Creators Update staat er dan toch op....

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:18
hardware-lover schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:06:
Hier draait ie inmiddels ook, probleemloze installatie. Volgens mij zijn nog niet alle aanvullende drivers beschikbaar op dit moment om alles vrij te schakelen, zoals de HDR ondersteuning. Zouden degene die deze update hebben geïnstalleerd eens via dxdiag kunnen kijken op welke WDDM versie jullie nu zitten?
U vraagt, wij draaien: WDDM: 2.1 met de Creators Update. :)

Ben benieuwd of de 'gaming mode' ook echt iets toe gaat voegen onder de motorkap. Het is nu iets te vroeg om daar al iets zinnigs over te zeggen, want ik neem aan dat Nvidia/AMD nog met hun eerste Creators Update-driver moeten komen; ik zit zelf nog op GeForce Game Ready Driver 378.92 WHQL.

Update: Ik zie trouwens dat het configuratiescherm nu definitief weg is uit Windows 10?

[ Voor 5% gewijzigd door Yonix op 28-03-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 11:02
2x geprobeerd te installeren dmv de tool, maar beide keren blijkt de update toch niet geïnstalleerd te zijn. Ik krijg na het inloggen wel weer de zwarte schermen met dingen voorbereiden etc, maar als ik bv rechtsklik op start menu staat daar nog steeds control panel ipv Settings en als ik de update tool nogmaals draai staat er ook weer dat ik versie 14393 heb en dat ik kan upgraden naar 15063.. Schijf, CPU en memory zouden voldoende moeten zijn, maar ik vermoed dat er uiteindelijk toch te weinig schijfruimte is waardoor de update niet doorgaat (36 gb vrij). Er is niks over vermeld in event log.

Jammer dan, misschien ooit nog een keer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
cracking cloud schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:23:
2x geprobeerd te installeren dmv de tool, maar beide keren blijkt de update toch niet geïnstalleerd te zijn. Ik krijg na het inloggen wel weer de zwarte schermen met dingen voorbereiden etc, maar als ik bv rechtsklik op start menu staat daar nog steeds control panel ipv Settings en als ik de update tool nogmaals draai staat er ook weer dat ik versie 14393 heb en dat ik kan upgraden naar 15063.. Schijf, CPU en memory zouden voldoende moeten zijn, maar ik vermoed dat er uiteindelijk toch te weinig schijfruimte is waardoor de update niet doorgaat (36 gb vrij). Er is niks over vermeld in event log.

Je kunt het eens met de iso proberen.

https://software-download...a10bb582cdab6fdffae395e4a

Link komt uit het nieuwsbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Da.Rock schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:31:
[...]
Je kunt het eens met de iso proberen.

https://software-download...a10bb582cdab6fdffae395e4a

Link komt uit het nieuwsbericht.
Deze link werkt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik heb het ook geprobeerd. Half uurtje downloaden, bijna 2 uur instaleren, weer de expressinstellingen negeren en all privacy inbreukdingen uitzetten.... en dan

dan start de boel eindelijk op en zit ik nog steeds met versie 14393 opgescheept.
Even bij updates gekeken, er zijn nog geen updates. Er is dus wel de nieuwste iso -van versie 14393- mijn kant opgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Yonix schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:05:
[...]
Update: Ik zie trouwens dat het configuratiescherm nu definitief weg is uit Windows 10?
Configuratiescherm is er nog, kwam onmiddellijk tevoorschijn bij zoeken in start.
Rechtsklik op start echter niet meer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pmFbs4e0rqRMjDvQXtkhUplU/thumb.png

[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 28-03-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Probeer eens deze (via)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Heb je het zelf geprobeerd? Werkt ook niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 21:47

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
cracking cloud schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:23:

ik heb precies het zelfde. Update wil hier niet installeren. Na update en herstarten nog steeds op oude versie:

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/c4d222d8a4044078927e8701140f346c.png

als ik het nogmaals probeer:

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/b612cd2cc4a242de93e55a1f9eb3ad1b.png

daarnaast is de update assistent niet meer te downloaden: https://t.co/Det3vFZLri
redstone 2 update staat er niet bij op deze site: https://tb.rg-adguard.net/

ik heb geen interesse in IP

[ Voor 29% gewijzigd door spartacusNLD op 28-03-2017 22:25 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:18
SmokingCrop schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:03:
[...]

Configuratiescherm is er nog, kwam onmiddellijk tevoorschijn bij zoeken in start.
Rechtsklik op start echter niet meer.
[afbeelding]
Dan heb ik niets gezegd. 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Ik was er dus op tijd bij. Helaas voor de laatkomers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8pwuT4hCBG4Af3N0xxNr3vdT/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
MarcoC schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:20:
[...]

Heb je het zelf geprobeerd? Werkt ook niet namelijk.
Ik had hem eerder al geprobeerd, en toen werkte die nog. Later inderdaad niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:53

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

cracking cloud schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:24:
[...]

Ik had hem eerder al geprobeerd, en toen werkte die nog. Later inderdaad niet meer.
Korte beschrijving op de main page hoe je .esd bestanden kunt downloaden en kunt omzetten naar .iso. Download locaties komen van microsoft zelf af.

MRE-Inc in 'nieuws: Microsoft-app maakt vroegtijdige installatie Windows 10 C...

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:10
Stefan22 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:08:
mooie verbeteringen aan de Edge browser.
Maar nog steeds geen instelbare startpagina voor nieuwe tabs 8)7

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
sig69 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:54:
[...]

Maar nog steeds geen instelbare startpagina voor nieuwe tabs 8)7
Nee klopt, nog steeds alleen een adresbalk (of nieuws artikelen, heb ik uitgeschakeld). Zelf vind ik de huidige pagina voor een nieuwe tab wel fijn, maar ik had ook liever een instelbare pagina. Wie weet in de volgende update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yonix schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:05:
[...]
U vraagt, wij draaien: WDDM: 2.1 met de Creators Update. :)

[knip]
Dank u. Dan zal WDDM 2.2 wel met een driver_update beschikbaar gaan komen misschien (bij de officiële update)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:43
Met Windows Iso Downloader kun je de ISO bestanden van de diverse Creator Builds downloaden: https://heidoc.net/joomla...-office-iso-download-tool .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

NSG

Je weet niks!

Build 15063 kan je via de volgende pagina in gewenste taal en versie downloaden!

https://www.microsoft.com...owsinsiderpreviewadvanced

[ Voor 3% gewijzigd door NSG op 30-03-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45
Eergisteren heb ik de Creator versie van Windows 10 geïnstalleerd door middel van de tool die op Tweakers in een nieuwsartikel bekend gemaakt was.

Ik heb hier toch wel een vervelende bug gevonden.
Ik factureer vanuit Excel, heb daar zelf een heel factuurprogramma in gemaakt inclusief Macro's, en sinds ik de Creator Edition geinstalleerd heb gaat het daarmee fout.
Om precies te zijn, deze regel
code:
1
Worksheets("Factuur").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Quality:=xlQualityStandard, Filename:="C:\Users\ikke\Dropbox\Archive\2017\" & Range("B6").Text & ".pdf"

Zodra de macro geactiveerd wordt krijg ik een pop-up waarin ik een printer moet selecteren, die ik voordat (en nadat ik terug gegaan ben naar de vorige versie van windows 10) nooit kreeg.
Ik kan trouwens selecteren in die pop-up tot ik een ons weeg, hij blijft steeds terug komen en raakt in een soort loop.

Ben dus nu weer terug op de oude windows 10, en alles werkt weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Build 15063 geinstalleerd, in configuratiescherm hebben ze de optie beeldscherm verwijderd, de optie in beeldscherm is ook verdwenen, hoe kan ik nu de tekengrootte wijzigen? je kan nu alleen 125/150/175 instellen of aangepaste schaal, als het niet meer mogelijk is ga ik terug naar de vorige Build of ik ga terug naar W8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

brommer1 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:10:
Build 15063 geinstalleerd, in configuratiescherm hebben ze de optie beeldscherm verwijderd, de optie in beeldscherm is ook verdwenen, hoe kan ik nu de tekengrootte wijzigen? je kan nu alleen 125/150/175 instellen of aangepaste schaal, als het niet meer mogelijk is ga ik terug naar de vorige Build of ik ga terug naar W8.1
Rechtermuis-toets op het bureaublad > beeldscherminstellingen < hoe gemakkelijk kan het zijn? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Goldwing1973 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:22:
Eergisteren heb ik de Creator versie van Windows 10 geïnstalleerd door middel van de tool die op Tweakers in een nieuwsartikel bekend gemaakt was.

Ik heb hier toch wel een vervelende bug gevonden.
Ik factureer vanuit Excel, heb daar zelf een heel factuurprogramma in gemaakt inclusief Macro's, en sinds ik de Creator Edition geinstalleerd heb gaat het daarmee fout.
Om precies te zijn, deze regel
code:
1
Worksheets("Factuur").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Quality:=xlQualityStandard, Filename:="C:\Users\ikke\Dropbox\Archive\2017\" & Range("B6").Text & ".pdf"

Zodra de macro geactiveerd wordt krijg ik een pop-up waarin ik een printer moet selecteren, die ik voordat (en nadat ik terug gegaan ben naar de vorige versie van windows 10) nooit kreeg.
Ik kan trouwens selecteren in die pop-up tot ik een ons weeg, hij blijft steeds terug komen en raakt in een soort loop.

Ben dus nu weer terug op de oude windows 10, en alles werkt weer normaal.
Krijg je hetzelfde als de melding in deze link

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:32:
[...]

Rechtermuis-toets op het bureaublad > beeldscherminstellingen < hoe gemakkelijk kan het zijn? ;)
Nee dat bedoel ik niet ik bedoel hoe kan je tekengroote wijzigen bv. Titelbalk, pictogrammen, knopinfo enz., je kon instellen van 6-24 en je kon vet aanvinken, ze hebben deze instelling helemaal verwijderd.

Voor mensen met minder goede ogen is het nu een crime om de letters te lezen en een grote achter uitgang. bv ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Xessive schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:40:
[...]

Krijg je hetzelfde als de melding in deze link
Ik krijg niet de melding dat de print driver host niet meer functioneert, maar wel die printer pop-up (2e plaatje)
Beetje vreemd dat je een lokale printer als default printer moet instellen als workaround, iets wat ik dus niet wil.
Ik blijf dus nog maar even weg van de Creators versie van 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

brommer1 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:44:
[...]
Nee dat bedoel ik niet ik bedoel hoe kan je tekengroote wijzigen bv. Titelbalk, pictogrammen, knopinfo enz., je kon instellen van 6-24 en je kon vet aanvinken, ze hebben deze instelling helemaal verwijderd.

Voor mensen met minder goede ogen is het nu een crime om de letters te lezen en een grote achter uitgang. bv ik.
Dezelfde werkwijze zoals beschreven en dan onderaan dat scherm > geavanceerde beeldscherminstellingen?
En dan onderaan dat scherm.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:46:
[...]

Dezelfde werkwijze zoals beschreven en dan onderaan dat scherm > geavanceerde beeldscherminstellingen?
En dan onderaan dat scherm.
geavanceerde beeldscherminstellingen?
En dan onderaan dat scherm, dat is verwijderd, heb nu terug gedraaid, kijk maar op configratiescherm, beeldscherm is verwijderd, je kan nu niks meer instellen.

De optie: tekstgrootte en andere items afzondelijk aanpassen is verwijderd + Cleartype-tekst.

Via Google kwam ik op deze site: https://www.tenforums.com...xt-size-windows-10-a.html bij OPTION TWO-To Change Text Size for Icons using a REG file, kan je met deze methode de letter grote instellen

[ Voor 26% gewijzigd door brommer1 op 31-03-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Goldwing1973 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:45:
[...]

Ik krijg niet de melding dat de print driver host niet meer functioneert, maar wel die printer pop-up (2e plaatje)
Beetje vreemd dat je een lokale printer als default printer moet instellen als workaround, iets wat ik dus niet wil.
Ik draai zelf de Insider versie. Vanavond nog update gehad naar 10563.11. Heb geen netwerkprinters gekoppeld staan of mogelijkheid tot koppelen anders had ik het wel ff willen testen voor je. Misschien dat iemand anders dit wel kan. Zou je misschien ff in dit topic kunnen vragen.

Die printer melding komt alleen voor zodra er als PDF geprint gaat worden, misschien dat je een paar regels in een leeg bestand kan knallen met wat dummy output om dat te laten testen.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Xessive schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:59:
[...]

Ik draai zelf de Insider versie. Vanavond nog update gehad naar 10563.11. Heb geen netwerkprinters gekoppeld staan of mogelijkheid tot koppelen anders had ik het wel ff willen testen voor je. Misschien dat iemand anders dit wel kan. Zou je misschien ff in dit topic kunnen vragen.

Die printer melding komt alleen voor zodra er als PDF geprint gaat worden, misschien dat je een paar regels in een leeg bestand kan knallen met wat dummy output om dat te laten testen.
Nee, de printer melding komt ook als er een opdrachtbon direct naar een (netwerk)printer gestuurd wordt.
Dus niet alleen Print naar PDF.
En het rare is, zodra ik terug ben op de aniversary 10 dat het probleem dus weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:10
Kom net bij een kennis vandaan, die had dit probleem > http://blog.pcwebplus.nl/...aangemeld-bij-uw-account/

Iemand deze ook weleens gehad? Op die site staat " Dit probleem is ontstaan sinds de Anniversary Update van Windows 10. Helaas is er geen exacte reden en/of oorzaak bekend."

Ik had deze nog niet meegemaakt, maar gelukkig heb ik het op kunnen lossen aan de hand van die site. En gelukkig waren alle bestanden en programma's nog intact, dus daar ben ik wel blij om. Dacht dat ik alles opnieuw kon gaan installeren. :'(

Ik hou van Windows maar af en toe.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
Goldwing1973 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:45:
[...]

Misschien even updaten naar .13 of .14:
Today we are releasing 2 new Cumulative Updates for PC Build 15063 as we prepare the Windows 10 Creators Update to begin rolling out to customers around the world on April 11th.

Cumulative Update Build 15063.13 (KB4016251) is being released to Windows Insiders in the Slow and Release Preview rings. This Cumulative Update includes the same fixes from Cumulative Update 15063.11 plus these additional fixes:

We fixed an issue where printer connections from clients running older versions of Windows (V3-XPS-based-drivers) failed to connect to clients running the Windows 10 Creators Update.
We fixed an issue where on some devices like the Surface Pro 3, the Windows audio device graph isolation would max out CPU utilization due to being stuck in an endless loop due to defective Realtek APOs.

Cumulative Update Build 15063.14 (KB4016252) is being released to Windows Insiders in the Fast ring. This Cumulative Updater includes the same fixes from Cumulative Update 15063.11 AND Cumulative Update 15063.13 (see above) plus this additional fix:

We fixed an issue where non-suspendable processes would suspend after waking a device.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Heb je het gelinkte artikel al is doorgelezen?
For the those of you who are eager to get the Creators Update right away, you will be able to initiate the update manually, starting on April 5th, via Update Assistant. This option is intended for advanced users on devices running a licensed version of Windows 10.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@batumulia

Dat is alleen voor Windows Insiders of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:06:
@batumulia

Dat is alleen voor Windows Insiders of niet?
Nee, die zitten al op de Creators Update via het Insider programma. Bovenstaande geldt voor Outsiders (niet Insider oftewel Production).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hardware-lover

Net de upgradeassistent gebruikt, maar die geeft aan dat er geen upgrade is.

Is het afwachten tot de update beschikbaar is in de Windows 10 upgradeassistent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:34:
@hardware-lover

Net de upgradeassistent gebruikt, maar die geeft aan dat er geen upgrade is.

Is het afwachten tot de update beschikbaar is in de Windows 10 upgradeassistent?
Pfffff heb toch ff geduld, de upgrade zal vandaag echt wel weer online komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ivo1969

Bedankt, ik wacht met spanning af.

Anderen ook bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cracking cloud
zal wel wsl vanavond na 19.00 uur zijn vermoed ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misschien werken ze bij MS niet op de Europese tijdzone. In ieder geval ook niet de Nieuw zeelandse tijdzone, want daar is het nu al 20.00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
We gaan het wel zien hoe laat ze in Redmond wakker worden vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
Laat ik het ook maar hier eens vragen :) Iemand enig idee of het mogelijk is om een arduino via een tablet (Windows 10 tablet) aan te sturen?
Gaat om een CNC machine die op een arduino draait, maar voordat ik een windows tablet haal wil ik wel graag weten of het mogelijk is :D
Heb namelijk deze tablet op het oog: CUBE iwork12

[ Voor 8% gewijzigd door kokkie20 op 05-04-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 15:36
kokkie20 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:47:
Laat ik het ook maar hier eens vragen :) Iemand enig idee of het mogelijk is om een arduino via een tablet (Windows 10 tablet) aan te sturen?
Gaat om een CNC machine die op een arduino draait, maar voordat ik een windows tablet haal wil ik wel graag weten of het mogelijk is :D
Heb namelijk deze tablet op het oog: CUBE iwork12
Jazeker, meerdere keren voor school gedaan.

Op een Windows 10 tablet heb je 2 opties wat dat betreft:

1) de Arduino IDE draaien op de tablet en van hieruit de Arduino besturen (moet de Arduino wel met draad verbonden zijn met de tablet, heb je miss verloopjes nodig).
2) een webapp (control panel) maken waardoor de Arduino bestuurd kan worden. Hier heb je wel een Wifi module op je Arduino voor nodig

OT: Ik ben benieuwd hoe laat de Update Tool online komt. :) Zijn er veel performance verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ondertussen heb ik, en velen met mij, nog steeds problemen met KB4015438. ( [google=cannot install kb4015438] ). Ik hoop echt dat de creators update die wellicht vanavond komt me gaat helpen maar in hoeverre is deze KB een prerequistite voor die Creators Update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:43
cracking cloud schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:10:
We gaan het wel zien hoe laat ze in Redmond wakker worden vandaag
Laat wakker, de upgrade assistent zegt nog steeds vrolijk dat ie gaat updaten, maar zet je in feite terug naar de release voor 1607. Waardeloos.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34
RodeStabilo schreef op woensdag 5 april 2017 @ 18:04:
Ondertussen heb ik, en velen met mij, nog steeds problemen met KB4015438. ( [google=cannot install kb4015438] ). Ik hoop echt dat de creators update die wellicht vanavond komt me gaat helpen maar in hoeverre is deze KB een prerequistite voor die Creators Update?
Ik geloof niet dat er prerequisite KB's zijn voor de upgrade. Zelf had ik rond 13 december ineens het probleem dat na iedere update mijn apps zoals Instellingen, OneNote, etc... niet meer wilden opstarten. Ik maak iedere dag een backup en heb toen mijn systeem gerestored en het updaten uitgezet en gewacht tot ik de Creators update kon installeren. Dat ging zonder problemen, ondanks dat mijn desktop zo'n drie maanden niet was bijgewerkt met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 03:19
RodeStabilo schreef op woensdag 5 april 2017 @ 18:04:
Dat had ik ook, wat voor mij werkte was het handmatig installeren van die update. Ik zocht die update op op de Microsoft update catalogus. Kies wel de update die voor jou OS geldt (je hebt 32bit-, 64bit- en server-versie van de update).

Zie: http://www.catalog.update...m/Search.aspx?q=KB4015438

Die had ik gedownload, handmatig geïnstalleerd en Windows herstart. Toen werkte het prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
rain2reign schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:03:
[...]

Dat had ik ook, wat voor mij werkte was het handmatig installeren van die update. Ik zocht die update op op de Microsoft update catalogus. Kies wel de update die voor jou OS geldt (je hebt 32bit-, 64bit- en server-versie van de update).

Zie: http://www.catalog.update...m/Search.aspx?q=KB4015438

Die had ik gedownload, handmatig geïnstalleerd en Windows herstart. Toen werkte het prima. :)
Die methode ken ik en heb ik helaas al zeker tien keer geprobeerd maar geen verschil in resultaat. Update faalt.

Maar goed, build 1607 staat erop dus ik ben erg benieuwd naar de creators update als deze uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Edit: net iets te vroeg ;)

[ Voor 123% gewijzigd door hardware-lover op 05-04-2017 19:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
helaas :) werkt nog niet, ook niet via https://support.microsoft...s-10-creators-update-here

[ Voor 16% gewijzigd door efan op 05-04-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Maar nu wel...

Windows 10-makersupdate is nu beschikbaar

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 05-04-2017 19:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Media Creation Tool is inmiddels geupdate naar versie 15063.0 , kijken of die hem binnenhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:23:
[...]

Maar nu wel...

ik krijg alleen de "bedankt dat u hebt bijgewerkt naar de nieuwste versie van windows 10" melding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:54
ido schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:25:
[...]

ik krijg alleen de "bedankt dat u hebt bijgewerkt naar de nieuwste versie van windows 10" melding :(
Ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:09
Vreemd, ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:24

TFHfony

Professional Weirdo

ido schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:25:
[...]

Media Creation Tool Downloaden en kiezen "Deze PC bijwerken"

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Gewoon naar instellingen - bijwerken en beveiliging en dan haalt hij nu de update binnen bij mij..

Was een update, zie reacties hieronder.

[ Voor 20% gewijzigd door albino71 op 05-04-2017 19:48 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 07:43
hardware-lover schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:23:
[...]

Maar nu wel...

Echt ? Wil niet nog een keer door de ellende van terug naar een oudere build dan weer via 1607. Duur een eeuwigheid op een el cheapo laptopje met 32 GB opslag. M'n HTPC durf ik nog niet aan.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
albino71 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:26:
Gewoon naar instellingen - bijwerken en beveiliging en dan haalt hij nu de update binnen bij mij..
ah ja nu komt ineens KB4015438 binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bedankt dat u als een van de eersten de Windows 10-makersupdate wilt ervaren.

Wanneer de update klaar is voor uw apparaat, ontvangt u een melding waarin u wordt gevraagd om uw privacyinstellingen te controleren voordat u de update downloadt.

Wilt u daar niet op wachten? Als u de Makersupdate nu wilt installeren, gaat u naar de website voor het downloaden van software en selecteert u Nu bijwerken.

Bekijk voor meer informatie over de nieuwste functies en beveiligingstechnologieën onze pagina met aanstaande functies.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 05-04-2017 19:28 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
ido schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:27:
[...]

ah ja nu komt ineens KB4015438 binnen
Bij mij werkt het nog steeds niet; de genoemde update had ik al op 23 maart.

[ Voor 9% gewijzigd door witterholt op 05-04-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hmm, is dat niet de makers update dan?

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
albino71 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:35:
Hmm, is dat niet de makers update dan?
Nee KB4015438 is die vervelende update waar ik en veel anderen problemen mee hebben. Gewoon een cumulatieve update van iets.

edit: vaag. op een andere laptop doe ik een update en hij is idd die KB4015438 aan het binnenhalen terwijl dat al een hele oude KB is, van 20 maart is. :? :?

[ Voor 21% gewijzigd door RodeStabilo op 05-04-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 16:51
Op de site van Microsoft wordt er duidelijk aangegeven dat de Creators Update nu beschikbaar is, als ik dan de tool (opnieuw) download en uitvoer krijg ik de melding dat ik al bijgewerkt ben.

[ Voor 19% gewijzigd door yeth3119 op 05-04-2017 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

RodeStabilo schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:37:
[...]

Nee KB4015438 is die vervelende update waar ik en veel anderen problemen mee hebben. Gewoon een cumulatieve update van iets.

edit: vaag. op een andere laptop doe ik een update en hij is idd die KB4015438 aan het binnenhalen terwijl dat al een hele oude KB is, van 20 maart is. :? :?
Ja, en vervolgens komt ie er niet door met de herstart....

Handig....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
albino71 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:41:
[...]

Ja, en vervolgens komt ie er niet door met de herstart....

Handig....
Bij mij is deze update wel gelukt, maar ik kan desondanks dat de creators update nog niet downloaden. Media creation tool durf ik niet aan omdat geruchten de ronde doen dat je naar 1607 terug gaat.

Volgens een artikel op wc komt de update langzaam beschikbaar, dus wellicht nog even geduld hebben ...

[ Voor 25% gewijzigd door witterholt op 05-04-2017 19:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cracking cloud
Bij mij wordt de update nu uitgevoerd met de Update Tool (https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=845981)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Yep, deze werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 16:51
Bedankt voor de link, deze werkt inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:09
Mooi. Werkt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:32
Helaas ook de melding hier dat ik al over de laatste versie beschik en wordt vervolgens de cumulatieve update gedownload...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
RodeStabilo schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:37:
[...]

Hier ook problemen mee, ik ga zo eens kijken of ik de losse installer uit MS Catalog succesvol aan 't werk kan krijgen. Gelukkig was die 1GB grote file met een paar seconden binnen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 05-04-2017 20:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
Update is hier net klaar, verder prima verlopen en met "winver" nu de volgende build: versie 1703 / build van besturingssysteem 15063.13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 18:41

iambig

* z.o.z *

De 1703 ISO bestanden zijn ook te krijgen via Microsoft zelf nu.
Net getest met de Heidoc downloader...

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:24

TFHfony

Professional Weirdo

Hier is de update ook geïnstalleerd. Geen problemen ondervonden :) Deze keer ook niet meer alle onzinnige apps hoeven te verwijderen gelukkig.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Net bijgewerkt en zag dat er letterlijk, niets is veranderd, dus open de tool opnieuw en krijg te zien uw huideige versie is... de meest recente versie is... Ben weer helemaal opnieuw begonnen -,- Vind ik echt wel te belachelijk, zeker omdat ik al sinds jaar en dag (bij wijze van) in de fast ring zit -,-

EN idd, ook ik krijg weer een KB cummulatieve update via de store

[ Voor 10% gewijzigd door killerbie op 05-04-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De ISO zoals recent in het Insider program is gereleased: " Windows10_InsiderPreview_Client_x32_en-us_15063" heeft exact dezelfde SHA1 Hash als de nu definitief gereleasde ISO. MSDN: MSDN Subscriber Downloads

Dus wat al vermoed werd is uitgekomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 05-04-2017 20:38 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NazGulPRB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-06-2024
Media Creation Tool werkt nu. Upgrade naar 1703. OS build 15063.13.

[ Voor 16% gewijzigd door NazGulPRB op 05-04-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
brick5492 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 18:00:
[...]

Jazeker, meerdere keren voor school gedaan.

Op een Windows 10 tablet heb je 2 opties wat dat betreft:

1) de Arduino IDE draaien op de tablet en van hieruit de Arduino besturen (moet de Arduino wel met draad verbonden zijn met de tablet, heb je miss verloopjes nodig).
2) een webapp (control panel) maken waardoor de Arduino bestuurd kan worden. Hier heb je wel een Wifi module op je Arduino voor nodig

OT: Ik ben benieuwd hoe laat de Update Tool online komt. :) Zijn er veel performance verbeteringen?
Top dank je voor het antwoord :) De tablet heeft zowel normale usb als micro usb dus dat moet goed komen :) Dan tijd om maar eens een nieuwe tablet aan te gaan schaffen :D
Zal bekabeld gaan maar dat maakt niet uit, top nogmaals voor je antwoord! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Laatst online: 08-03 13:24
Na de update zijn al mijn standaard programma's weg uit het startmenu (de koppelingen in C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs). Ook de tegels die verwezen naar applicaties in program files (x86) zijn blauw en doen niets meer. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
alles goed verlopen, net alleen dat m'n amd settings veranderd zijn denk ik, want m'n videokaart staat weer de hele tijd te blazen :S.. update: amd driver geupdate en weer een stukje stiller

[ Voor 17% gewijzigd door efan op 05-04-2017 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-09 15:30
update uitgevoerd middels de iso van msdn. Alles vlekkeloos verlopen, met als altijd terugkerende uitzondering de asus xonar drivers die ik moet her-installeren om de dolby home theater functies te herstellen.

veranderingen in edge zien er veelbelovend uit, mogelijk dat dit mijn overstap gaat worden naar deze browser.

de windows 10 "nachtlamp" functie ziet er goed uit, maar is bij mij momenteel ongelooflijk buggy. Aan uit knop in configuratiescherm werkt niet, enkel de knop in het actiecentrum. Soms gaat hij spontaan aan en uit, de handmatig ingestelde kleurwarmte wordt daarbij dan compleet genegeerd. Voorlopig voor deze functie nog terug naar flux. _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Ocin32 op 05-04-2017 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
Ocin32 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:07:
update uitgevoerd middels de iso van msdn. Alles vlekkeloos verlopen, met als altijd terugkerende uitzondering de asus xonar drivers die ik moet her-installeren om de dolby home theater functies te herstellen.

veranderingen in edge zien er veelbelovend uit, mogelijk dat dit mijn overstap gaat worden naar deze browser.

de windows 10 "nachtlamp" functie ziet er goed uit, maar is bij mij momenteel ongelooflijk buggy. Aan uit knop in configuratiescherm werkt niet, enkel de knop in het actiecentrum. Soms gaat hij spontaan aan en uit, de handmatig ingestelde kleurwarmte wordt daarbij dan compleet genegeerd. Voorlopig voor deze functie nog terug naar flux. _/-\o_
vreemd, bij mij werkt de aan uit knop prima , helemaal blij mee ;) sunsetscreen verwijderd. overstappen naar edge zie ik nog niet direct zitten, eerst nog maar eens verder testen en de vernieuwingen bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:55
Heeft iemand een lijstje van wat er nieuw is? Zo op het eerste gezicht vallen alleen Edge, Paint 3D en Windows Defender op als vernieuwd, maar ik ben meer geïnteresseerd in onderhuidse verbeteringen...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:29
Ramon schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:07:
Heeft iemand een lijstje van wat er nieuw is? Zo op het eerste gezicht vallen alleen Edge, Paint 3D en Windows Defender op als vernieuwd, maar ik ben meer geïnteresseerd in onderhuidse verbeteringen...
Deze site was wel handig, 1x googlen :)

Windows 10 Creators Update: dit is er nieuw
http://www.computeridee.n...traks-allemaal-veranderd/

[ Voor 10% gewijzigd door rudyman85 op 06-04-2017 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:11
Ramon schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:07:
Hier staat een vrij uitgebreide beschrijving over de (onderhuidse) veranderingen...

Wat mij tot nu toe vooral opvalt (gisteravond zonder problemen de update gedaan) is dat mijn Surface Pro 2 zeer soepel en sneller aanvoelt. Het openen van applicaties en scrollen in Chrome gaat nu zonder vertraging of haperingen.

Het enige dat ik niet voor elkaar krijg is dat mijn Start Menu grijs blijft en niet echt zwart. Het configuratiescherm is bij de donkere interface bijvoorbeeld wel zwart...iemand een idee?
Pagina: 1 ... 77 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.