Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Zucht,

Na eerdere bugs zoals het niet kunnen renamen van mappen in Anniversary Edition icm WSE2012R2 (workaround door wsearch af te leggen op server), in qwerty typen ipv azerty wanneer je verbindt met een wifi netwerk heb ik er nu nog iets bij.
In België heb ik bij Telenet het laagste abonnement met datalimiet van 150 GB. Ik heb daar in principe ruimschoots voldoende mee, ware het niet dat Windows 10 constant netwerkgebruik heeft en ik ineens door mijn limiet heen ga. Het proces dat constant 20 Mbps inneemt is Servicehost: lokaal systeem. Ik heb al uitgeschakeld in Bijwerken en beveiliging dat Windows geen updates mag versturen en toch blijft hij het doen. Heb dan mijn verbinding op "Verbinding met een datalimiet" geplaatst en dat lost het probleem op. Tot ik Battlefield 1 wil spelen en ineens onverklaarbare lag heb. Blijkt nu dat het proces Servicehost: lokaal systeem 25% cpu neemt(quadcore, dus 1 core neemt hij). Updates wil hij dan ook niet meer downloaden met die verbinding met een datalimiet(logisch enerzijds). Maar ik wil gewoon niet dat Microsoft mijn verbinding gebruikt om updates te delen met anderen waardoor ik door mijn limiet ga!! Het zou van de zotte zijn dat ik ga betalen voor een hoger abonnement, puur omdat Microsoft mijn resources wil gebruiken om updates up te loaden.
Valt dit op 1 of andere manier nog op een andere manier af te zetten, zonder dat mijn cpu dan ineens voor 25% wordt gebruikt door het Windows Update proces?

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:10
skelleniels schreef op maandag 26 december 2016 @ 12:42:
Zucht,

Na eerdere bugs zoals het niet kunnen renamen van mappen in Anniversary Edition icm WSE2012R2 (workaround door wsearch af te leggen op server), in qwerty typen ipv azerty wanneer je verbindt met een wifi netwerk heb ik er nu nog iets bij.
In België heb ik bij Telenet het laagste abonnement met datalimiet van 150 GB. Ik heb daar in principe ruimschoots voldoende mee, ware het niet dat Windows 10 constant netwerkgebruik heeft en ik ineens door mijn limiet heen ga. Het proces dat constant 20 Mbps inneemt is Servicehost: lokaal systeem. Ik heb al uitgeschakeld in Bijwerken en beveiliging dat Windows geen updates mag versturen en toch blijft hij het doen. Heb dan mijn verbinding op "Verbinding met een datalimiet" geplaatst en dat lost het probleem op. Tot ik Battlefield 1 wil spelen en ineens onverklaarbare lag heb. Blijkt nu dat het proces Servicehost: lokaal systeem 25% cpu neemt(quadcore, dus 1 core neemt hij). Updates wil hij dan ook niet meer downloaden met die verbinding met een datalimiet(logisch enerzijds). Maar ik wil gewoon niet dat Microsoft mijn verbinding gebruikt om updates te delen met anderen waardoor ik door mijn limiet ga!! Het zou van de zotte zijn dat ik ga betalen voor een hoger abonnement, puur omdat Microsoft mijn resources wil gebruiken om updates up te loaden.
Valt dit op 1 of andere manier nog op een andere manier af te zetten, zonder dat mijn cpu dan ineens voor 25% wordt gebruikt door het Windows Update proces?
Hoe staat het ingesteld bij jou? Probeer het eens zo in te stellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5F1vV8G3alXd5whacwrmhkIg/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Steeds als ik mijn USB-stickies wissel tussen mijn PC en Linux bak moet ie gerepareerd worden door Windows. Hoe kan ik dat voor zijn. Wordt er beetje draaierig van.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
chim0 schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:34:
[...]

Hoe staat het ingesteld bij jou? Probeer het eens zo in te stellen.

[afbeelding]
Staat exact op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:28

jmk

MrMarcie schreef op maandag 26 december 2016 @ 22:47:
Steeds als ik mijn USB-stickies wissel tussen mijn PC en Linux bak moet ie gerepareerd worden door Windows. Hoe kan ik dat voor zijn. Wordt er beetje draaierig van.
Misschien kan je je USB stick dan het beste formatteren als exFAT(onder Windows). Hierdoor kan je makkelijk wisselen van het ene OS naar het andere met die stick zonder dat er problemen voordoen. Daar is exFAT voor ontwikkeld min of meer.

De meeste distro's zullen exFAT standaard ondersteunen, anders vrij makkelijk en gratis toe te voegen.

Ben benieuwd of de problemen weg zijn bij je.

[ Voor 3% gewijzigd door jmk op 27-12-2016 00:12 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

jmk schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 00:06:
[...]

Misschien kan je je USB stick dan het beste formatteren als exFAT(onder Windows). Hierdoor kan je makkelijk wisselen van het ene OS naar het andere met die stick zonder dat er problemen voordoen. Daar is exFAT voor ontwikkeld min of meer.

De meeste distro's zullen exFAT standaard ondersteunen, anders vrij makkelijk en gratis toe te voegen.

Ben benieuwd of de problemen weg zijn bij je.
Heb 'm NTFS geformatteerd, lijkt nu beter te gaan. Dat exFat werkte ook niet goed.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:21
Is het nog mogelijk om, als je nu een Surface 3 koopt, te upgraden naar W10 (van 8.1)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50
Wouter Lucassen schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:26:
Is het nog mogelijk om, als je nu een Surface 3 koopt, te upgraden naar W10 (van 8.1)?
Microsoft is still offering Windows 10 for free to people who use “assistive technologies”. All you have to do is visit the Assistive Technologies offer page and click the “Upgrade Now” button to get started. It'll download a tool that will upgrade your Windows 7, 8, or 8.1 system to Windows 10.

[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 27-12-2016 20:05 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
FREAKJAM schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:00:
[...]

Als je de vraag nou eens had gesteld aan Google (free windows 10 upgrade).

[...]
Die had ik al gevonden. _/-\o_ Ik vroeg me dat af, omdat Surface apparaten van Microsoft zelf zijn en daarom wellicht alsnog via de reguliere manier te upgraden zijn. Dus niet meteen conslusies trekken, ik weet hoe ik moet Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Wouter Lucassen schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:07:
[...]

Die had ik al gevonden. _/-\o_ Ik vroeg me dat af, omdat Surface apparaten van Microsoft zelf zijn en daarom wellicht alsnog via de reguliere manier te upgraden zijn. Dus niet meteen conslusies trekken, ik weet hoe ik moet Googlen.
Als je had gemeld in je post dat je desbetreffende link al gevonden had, maak je het voor anderen mogelijk om gepaster te reageren en met wellicht voor jou nog niet bekende informatie. Wij hebben geen glazen bol namelijk.

De methode is trouwens wel op eigen risico , schijnbaar wordt er veel misbruik van gemaakt en is MS er niet zo blij mee.

[ Voor 33% gewijzigd door FREAKJAM op 27-12-2016 21:01 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
FREAKJAM schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:50:
[...]

Als je had gemeld in je post dat je desbetreffende link al gevonden had, maak je het voor anderen mogelijk om gepaster te reageren en met wellicht voor jou nog niet bekende informatie. Wij hebben geen glazen bol namelijk.

De methode is trouwens wel op eigen risico , schijnbaar wordt er veel misbruik van gemaakt en is MS er niet zo blij mee.
Ja, daarom had ik ook liever regulier geuprade :P Maar zover men weet zijn zelfs microsoft apparaten niet meer gratis up te graden dus ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Kwam net versie 14393.577 tegen. Zit zelf nog op 14393.576 dus zal binnenkort wel een update komen. Zal wel een cumulatieve update zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 20:42

RoyK

Hobby tekenaar

Bedankt voor de tips!! ik heb nu even een momentje om er mee te klooien. Ik heb een nieuw account aangemaakt en die getest. Die werkt als een speer. Er zit dus iets niet lekker in mijn eigen profiel. Met OSX kan ik dit na laten lopen door registers goed te laten zetten etc etc. Zijn er in windows ook een paar knopjes die ik in kan drukken en mijn profiel even opruimen / verversen? met een paar google acties kom ik eigenlijk alleen maar how to delete my profile of how to create a new profile tegen.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

UPDATE...
als je net als ik gebruik maakt van netwerk schijven (cloud en nas), dan kan het zijn dat Windows automatisch snelle links gaat generen in de explorer. Omdat je er vaak naar toe gaat zeg maar. Dit veroorzaakte dus een flinke lag in mijn systeem. Een bug. Ik heb dit uitgesnikt en pats boem... mn M2 SSD komt weer tot zijn recht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
RoyK schreef op woensdag 28 december 2016 @ 23:03:
UPDATE...
als je net als ik gebruik maakt van netwerk schijven (cloud en nas), dan kan het zijn dat Windows automatisch snelle links gaat generen in de explorer. Omdat je er vaak naar toe gaat zeg maar. Dit veroorzaakte dus een flinke lag in mijn systeem. Een bug. Ik heb dit uitgesnikt en pats boem... mn M2 SSD komt weer tot zijn recht!
Dat is het eerste wat ik verander als ik Windows geïnstalleerd heb. Map opties > Verkenner openen in > Deze PC. Snelle toegang linkjes zijn irritant. Ik browse er zelf wel naar toe.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Precies! Een leuk bedachte service van windows. Alleen minder leuk als het 48 seconden duurt als je ergens een mapje maak. :P

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

chim0 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 01:09:
[...]

Dat is het eerste wat ik verander als ik Windows geïnstalleerd heb. Map opties > Verkenner openen in > Deze PC. Snelle toegang linkjes zijn irritant. Ik browse er zelf wel naar toe.
Bedoel je dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MlBptG6dbH2Brzvs31edOoHR/thumb.jpg

Ik heb ook soms (misschien daarom) dat Windows traag reageert, net of ie even niks wil doen. Terwijl ik op een hele snelle pc zit met veul geeugen enzo, dus daar ligt het niet aan. Of dat ik type en er komt ff niks en dan opeens .... boem daar komen de letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

MrMarcie schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:00:
[...]

Bedoel je dit:
[afbeelding]

Ik heb ook soms (misschien daarom) dat Windows traag reageert, net of ie even niks wil doen. Terwijl ik op een hele snelle pc zit met veul geeugen enzo, dus daar ligt het niet aan. Of dat ik type en er komt ff niks en dan opeens .... boem daar komen de letters.
Zou kunnen. Ik heb 32gb geheugen in mn systeem met een 950 pro M2 SSD en een 6 core cpu. En toch duurde het 48 seconden om een mapje te maken. Sinds ik dit heb uitgevinkt lijkt alle lag verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

RoyK schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 00:00:
[...]

Zou kunnen. Ik heb 32gb geheugen in mn systeem met een 950 pro M2 SSD en een 6 core cpu. En toch duurde het 48 seconden om een mapje te maken. Sinds ik dit heb uitgevinkt lijkt alle lag verdwenen.
Duidelijk. Ik heb het nu uitgezet, ik hou even in de gaten of dit verbetering geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MrMarcie schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:00:
[...]

Bedoel je dit:
[afbeelding]

Plus de bovenste optie in je scherm op My Computer zetten, dan slaat die meteen het Quick Access stuk over en opent die gewoon direct in My computer.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:28

jmk

Dat quickacces vind ik voor download- en opslaglocaties wel heel handig moet ik zeggen. Voor het openen van bestanden gebruik ik Total commander, daar heb ik ook mijn netwerklocaties inzitten.Geen last van lags.

Wat ik wel eens heb, vooral na 48 uur uptime: Windows-toets en rechter muisklik reageert niet, of met een enorme vertraging. Reboot lost dit altijd op.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nee, daarboven "Open File Explorer to"
Dat heb ik niet, maar dat ligt aan iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

chim0 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:54:
[...]

Nee, daarboven "Open File Explorer to"

[...]

Dat heb ik niet, maar dat ligt aan iets anders.
Weet je ook waaraan? ;) Is namelijk nogal irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
MrMarcie schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:27:
[...]

Weet je ook waaraan? ;) Is namelijk nogal irritant.
Geen idee, maar je kan je eigen topic erover openen met de specificaties van je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Mijn sleep (win 10) werkt al tijden niet goed. Soms werkt het een dag goed en blijft hij slapen maar vaak is hij al 'wakker'. Kost stroom dus ik wil het fixen, alleen hoe weet ik waar het aan ligt? Kan ik dat ergens in de event logs terug lezen? iemand een tip? Kan aan zoveel variabelen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
cmd shell openen en 'powercfg -lastwake'
Dit zou je moeten vertellen waarom de PC wakker geworden is.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:28
Tennisbal schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:09:
Mijn sleep (win 10) werkt al tijden niet goed. Soms werkt het een dag goed en blijft hij slapen maar vaak is hij al 'wakker'. Kost stroom dus ik wil het fixen, alleen hoe weet ik waar het aan ligt? Kan ik dat ergens in de event logs terug lezen? iemand een tip? Kan aan zoveel variabelen liggen...
Probeer eens de optie "snel opstarten" bij het energiebeheer uit te zetten?
Dit wil wel eens problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
The_Doman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:33:
[...]

Probeer eens de optie "snel opstarten" bij het energiebeheer uit te zetten?
Dit wil wel eens problemen geven.
vreemd ik kan die optie niet vinden? Zou bij powerknoppen en dan hidden een vinkje moeten kunnen zetten maar zie niks?

Powercfg ga ik in de gaten houden, tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Tennisbal schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:09:
[...]

vreemd ik kan die optie niet vinden? Zou bij powerknoppen en dan hidden een vinkje moeten kunnen zetten maar zie niks?

Powercfg ga ik in de gaten houden, tnx
Kun je hier vinden: Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Energiebeheer\Systeeminstellingen
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/tb40j/e4e81c9579.png

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Markimoo schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:17:
[...]

Kun je hier vinden: Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Energiebeheer\Systeeminstellingen
[afbeelding]
dank voor je schermafbeelding, maar ik mis die 2 opties?? heb alleen sleep en lock ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Tennisbal schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:05:
[...]

dank voor je schermafbeelding, maar ik mis die 2 opties?? heb alleen sleep en lock ?
Kun je eens een screenshot plaatsen? Want normaal zou je ze allemaal moeten zien.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hoeft niet, als je via een elevated shell

powercfg -h off

geeft, heb je geen hibernate file meer en dus ook niet deze opties.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
MegaTronics schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:22:
Hoeft niet, als je via een elevated shell

powercfg -h off

geeft, heb je geen hibernate file meer en dus ook niet deze opties.
oh haha dat verklaart het, heb ik lang geleden al gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:57
Tennisbal schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:05:
[...]

Als je op de tekst bij het wapenschild "instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn" klikt. krijg je de opties te zien. en kan je ze ook vinken.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik draai windows en sinds een tijdje kwam ik er achter dat linkedin hover over een naam niet meer werkt (dus dat je de functie kan zien etc). Ik dacht dat het gewijzigd was in linkedin, maar in firefox doet hij het wel gewoon??

Al mijn extensies getest, getest op een andere machine met andere chrome setup. Werkt niet... Op google kan ik er niks over vinden.

iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:29
In de Temp directory op verschillende Windows 10 PC's in onze organisatie staan mappen (zoals bijvoorbeeld 031DB2A7-35F6-4F6E-BCCA-A7DC52AF8BF2) met daarin het bestand DismHost.exe. Nader onderzoek heeft uitgewezen dat het aanmaken van deze directory wel eens te maken kan hebben met de scheduled task van Windows Defender. En inderdaad, de tijd van aanmaken directory komt overeen met de tijd van de Scheduled Task. Dit gebeurt echter niet op elke PC. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

NB. deze directory is groter dan de directory in C:\Windows\System32\Dism waarin DismHost.exe staat.

[ Voor 9% gewijzigd door be3a18 op 12-01-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Iemand die mij kan bij staan met het vinden van de juiste Windows 10 licensie? Kan overigens zo snel ook niet vinden waar ik deze vraag kwijt kan :+ Heb namelijk een pc besteld in losse componenten maar vergat de licensie...En bij pricewatch varieren de prijzen van 20 naar 120. Buiten de taal om en pro? Kan ik niet veel verschil vinden. Betreft dus gewoon consumenten licensie(huis/tuin/keuken gebruik)

[ Voor 10% gewijzigd door weszz op 19-01-2017 19:34 ]

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
weszz schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:34:
Iemand die mij kan bij staan met het vinden van de juiste Windows 10 licensie? Kan overigens zo snel ook niet vinden waar ik deze vraag kwijt kan :+ Heb namelijk een pc besteld in losse componenten maar vergat de licensie...En bij pricewatch varieren de prijzen van 20 naar 120. Buiten de taal om en pro? Kan ik niet veel verschil vinden. Betreft dus gewoon consumenten licensie(huis/tuin/keuken gebruik)
het prijsverschil van 20 - 120 euro zit hem in het feit dat niet geheel bekend is waar die 20 euro licensies vandaan komen, die zijn voor microsoft wel gewoon legaal dus ik zou gewoon de goedkoopste pakken :+

wel pro zodat je nog iets aan controle over de updates houd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:37
Ik heb pas mijn pc geupgrade naar Windows 10 alsnog, maar sinds het begin komt het regelmatig voor dat mijn taakbalk, zegmaar de vollledige zwarte rand knippert. Ik kan me herinneren dat dit al vanaf de RTM versie in 2015 was, ook bij schone installaties (op diverse computers) maar dat dit verdween na een x aantal uur. Nu zijn er 2 dingen die mogelijk een rol spelen, ik heb geen clean install uitgevoerd (maar dat doet buiten de tweakers en bedrijven bijna niemand toen ze naar 10 gingen) en het draait verder lekker. En ik heb sinds kort Kaspersky (voordat ik upgrade al, weet niet meer of ik daarna Kaspersky opnieuw ingeinstalleerd heb).

Herkent iemand dit, en waar moet ik kijken om de oorzaak/oplossing te vinden? Ik zou het begod niet weten. De SSD (waar Windows op draait) is gewoon goed zover ik kan zien. Drivers allemaal up-to-date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:12
Most likely is toch een driver issue. Hoe oud is de hardware (met name video/audio)? Met een geactiveerde 10 is een clean install in tegenstelling tot vroegah zo gedaan en veelal een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:37
mtr33 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:55:
Most likely is toch een driver issue. Hoe oud is de hardware (met name video/audio)? Met een geactiveerde 10 is een clean install in tegenstelling tot vroegah zo gedaan en veelal een goede oplossing.
Grotendeel van de hardware is vrij nieuw. Basissetup is een Skylake MSI bordje met i3 6100 en 8 GB RAM. 250 GB SSD + 1 TB Opslag. En dan een MSI Geforce GTX750ti 2GB. Heb even een andere GPU driver nu erop staan maar daar ligt het niet aan, maar ik wou die toch veranderen. Clean install is zo gedaan ja, maar het optimaal inrichten van de instellingen en programma's vergt toch wel redelijk wat tijd.

Nu moet ik zeggen, ik heb lange tijd alleen Win 10 alleen op mijn macbook gehad, als bootcamp. En die hangt aan de TV meestal. Nu tik ik er toevallig de laatste paar dagen zo op. En die heeft wel een clean install gehad zover ik me herinner en die knippert ook soms. Het lijkt meer op verversen dus. Zou het kunnen dat het ''normaal'' is maar dat sommige mensen er aan gewend zijn of dat het niet opvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ontdekte ik dat de mobile hotspot functie in Win10 ook werkt met een wifi-only laptop dus zonder 3G/4G. Met een enkele wifi-adapter kun je een wifi-netwerk delen. Dat is bijv handig als een wifi-netwerk een login heeft via een captive portal zoals vaak in hotels het geval is. Dan kun je eenmalig inloggen met de laptop en de rest van je apparaten hang je aan de mobile hotspot van de laptop. De laptop fungeert dan als een eenvoudige NAT-router. Werkt hier uitstekend.

Helaas schakelt die hotspot functie zichzelf na enige tijd uit als er geen clients verbonden zijn. Bij een mobile hotspot op 3G/4G is dat begrijpelijk omdat daarmee stroom wordt bespaard. Echter met een wifi only oplossing zie ik er het nut niet van in. Bovendien is het niet handig om, elke keer dat ik terugkom bij m'n laptop, die hotspot functie weer handmatig aan te moeten aanzetten.

Ik heb gezocht naar een manier om deze auto off functie uit te zetten maar ik kon het niet vinden. Er zal vast wel een registerwaarde zijn die dit kan omzetten. Heeft iemand enig idee welke dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een zeer tevreden gebruiker van Windows 10. Genoeg positieve verbeteringen en het werkt eigenlijk allemaal vlot en probleemloos.

Maar daar moet ik dan heel duidelijk bij zeggen, ik ben tevreden als het alles is geinstalleerd en alles zo heb ingesteld als ik het fijn vind. Nu werd mijn systeem wat traag af en toe en hier en daar liep het niet meer vlekkenloos. Dus zoals ik gewend ben van andere Windows versies, doe ik zoals altijd eens in de zoveel tijd (een jaar) een clean install.

Hier ligt uiteindelijk het grote probleem, dit is voor mij bij Windows 10 echt een hele dikke No-Go!

Ik ben toch zo ontzettend bizar lang bezig met alles instellen, aanpassen, uitschakelen en volledig eruit slopen om het naar mijn wens te krijgen. Het is echt niet leuk meer, en ben er dan ook achter dat een verse installatie totaal niet de moeite waard is bij Win10. Ik doe het dan hierna ook niet meer.

Ik heb het dan natuurlijk niet over het installeren van mijn programma's, eventuele drivers en windows updates. Maar het is gewoon echt volledig het nalopen van alle settings en anders instellen dan default is. Verder het verwijderen van standaard programma's. aanpassen van policies en blokkeren van applicaties. Ik ben nu al vanaf 19:00 bezig, heb nog vrijwel geen programma geinstalleerd. Alleen maar aanpassen, verwijderen en blokkeren, en daartussen in googlen hoe ik dit in sommige gevallen via een workaround voor elkaar krijg.

Ik vraag me dan ook af of ik de enige ben met dit probleem, niemand anders? Doen jullie nooit een versie installatie. Ik hoor graag jullie ervaringen hierover :)

Dus nog maals als ik straks EINDELIJK klaar ben, ben ik weer een zeer tevreden gebruiker.
Maar echt op dit moment |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

1x goed doen, daarna een image trekken? Scheelt je dus een paar uurtjes.

Maar ik snap niet zo goed in wat je wilt blokkeren aan bijvoorbeeld applicaties en waarom dat zo lang duurt.

Store en enkele apps eruit slopen? PoSh: Get-AppXPackage -allusers | Remove-AppXPackage bijv.

[ Voor 63% gewijzigd door Quad op 31-01-2017 21:58 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:56:

Maar ik snap niet zo goed in wat je wilt blokkeren aan bijvoorbeeld applicaties en waarom dat zo lang duurt.

Store en enkele apps eruit slopen? PoSh: Get-AppXPackage -allusers | Remove-AppXPackage bijv.
Het maken van een image als alles eindelijk klaar is, is ook zeker iets wat ik vanaf nu ga doen.
Waar ik zo lang mee bezig ben, nou die lijst is lang maar hier even snel wat punten.

Het begint eigenlijk al met de installatie waar ik letterlijk alle vinkjes moet uitschakelen. Maar goed die tel ik even niet mee. Dit is wat ik doe als ik eenmaal Windows heb geinstalleerd.

- Beeldscherm instellingen (bureaublad pictogrammen, screensaver, text size)
- Instellingen van de taakbalk (snelkoppelingen, systemtray, icon size)
- Instellingen van default apps, Mail, Music, Video, Browser etc)
- Instellingen van Power Managment (gebruik een laptop)
- Uitschakelen WIndows Features (OneDrive, WMP etc)
- Uitschakelen Windows FIrewall (gebruik andere software)
- Uitschakelen van bepaalde notificaties, Action Center)
- Folder instellingen (list view, hidden folders)
- Verwijderen mappen uit persoonlijke folder

Startmenu
- Verwijderen van alle tegels
- Verwijderen van mappen uit startmenu via Appdata (local en Roaming)
- Most Used, Suggestions, Recently added etc uitschakelen
- standaard folders in startmenu aanpassen (control panel, persoonlijke folder, netwerk)
- Verwijderen van programma's (unpin, uninstall en dus inderdaad ook Get-AppXpackage voor alles wat niet op die manier weg kan)
- Aanpassen van policies en blokkeren dat telkens applicaties worden geinstallerd (candy crush, Skype, Twitter etc.

Ben ik waarschijnlijk nog wat dingen vergeten maar dit is wat ik zo even uit me hoofd kan opsommen.

Nu zullen veel mensen me gek verklaren en en het lijkt wel wat op OCD misschien maar ik kan zo slecht tegen een niet georganizeerde pc/laptop. Ik vind het ook zo lelijk om dan tegen mappen, programma's en alle bloatware aan te staren die ik nooit gebruik.

Haha ik ben echt gek :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2017 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Tot er weer een build-update komt en alles weer ongedaan wordt gemaakt...
Veel succes daarmee :P , als het verwijderen al goed gaat (hier blijven er wel eens dode niet te verwijderen shortcuts achter) worden de verwijderde apps zo weer geherinstalleerd. Geen idee of je eenvoudig de gehele apps-store kan verwijderen, ik heb er iig geen last meer van, bij clean install is die al niet aanwezig :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

De appstore wordt ook weggemikt vziw. Maar is wel redelijk eenvoudig te installeren.
Beste is wellicht om de zooi via MDT oid te fixen.

Kan je ook gelijk je startmenu bijvoorbeeld inrichten.

Voor standaard apps heb ik bijvoorbeeld Chocolatey, daarmee installeren, daarna alles ermee updaten en up2date houden.

[ Voor 40% gewijzigd door Quad op 31-01-2017 23:03 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Over het startmenu gesproken, kun je de snelkoppelingen die aan de linkerzijkant boven de startmenuknop staan
Afbeeldingslocatie: https://www.digitalcitizen.life/sites/default/files/gdrive/win10_resize_tiles/resize_tiles_0
zo instellen dat deze als menu weergegeven worden zoals in W7 kon? Of vereist dat ClassicShell oid.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Tegels in een mapje zetten net als bij Windows 10 Mobile kan vanaf de volgende "Creators" update die in april uitkomt.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:54:
Ik ben een zeer tevreden gebruiker van Windows 10. Genoeg positieve verbeteringen en het werkt eigenlijk allemaal vlot en probleemloos.

Maar daar moet ik dan heel duidelijk bij zeggen, ik ben tevreden als het alles is geinstalleerd en alles zo heb ingesteld als ik het fijn vind. Nu werd mijn systeem wat traag af en toe en hier en daar liep het niet meer vlekkenloos. Dus zoals ik gewend ben van andere Windows versies, doe ik zoals altijd eens in de zoveel tijd (een jaar) een clean install.

Hier ligt uiteindelijk het grote probleem, dit is voor mij bij Windows 10 echt een hele dikke No-Go!

Ik ben toch zo ontzettend bizar lang bezig met alles instellen, aanpassen, uitschakelen en volledig eruit slopen om het naar mijn wens te krijgen. Het is echt niet leuk meer, en ben er dan ook achter dat een verse installatie totaal niet de moeite waard is bij Win10. Ik doe het dan hierna ook niet meer.

Ik heb het dan natuurlijk niet over het installeren van mijn programma's, eventuele drivers en windows updates. Maar het is gewoon echt volledig het nalopen van alle settings en anders instellen dan default is. Verder het verwijderen van standaard programma's. aanpassen van policies en blokkeren van applicaties. Ik ben nu al vanaf 19:00 bezig, heb nog vrijwel geen programma geinstalleerd. Alleen maar aanpassen, verwijderen en blokkeren, en daartussen in googlen hoe ik dit in sommige gevallen via een workaround voor elkaar krijg.

Ik vraag me dan ook af of ik de enige ben met dit probleem, niemand anders? Doen jullie nooit een versie installatie. Ik hoor graag jullie ervaringen hierover :)

Dus nog maals als ik straks EINDELIJK klaar ben, ben ik weer een zeer tevreden gebruiker.
Maar echt op dit moment |:(
Dat probleem met veel onderhoud van win10 had ik ook. ( mijn ervaring hier en hier ) Ik ben uiteindelijk weer terug gegaan naar win7, maar ik volg her nieuws rond win10 nog wel om een beetje op de hoogte te blijven. Helaas is er geen Enterprise edition beschikbaar voor de consument, anders zou ik die wel gebruiken.

Mijn ervaring met win10 is dat je geen controle freak moet zijn, en moet accepteren dat MS voor jouw een aantal keuzes maakt met betrekking tot interface en programma's. Op zich is het dan wel een fijn OS. Want er zijn wel degelijk een hoop verbeteringen. Als je een poweruser bent die graag wil dat je zaken instelt, en dat die dan zo blijven, dan ga je een hoop irritatie tegemoet. Win10 is een rolling release, dus er komen continue dingen bij, of zaken worden weer geherconfigureerd. Dus het is beter om je de rol van gebruiker aan te meten, die software kan installeren en draaien, en een aantal basale zaken kan instellen. Verder dan dat vergt gewoon teveel onderhoud.

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:22
Ik heb de laptop van een vriend mogen ontvangen die 'het niet meer deed'. Nu is dat wat overdreven, maar een clean install van Windows 10 is wel op zijn plaats. Nu zit ik alleen een beetje met de Office licentie - er staat nu een legale 2010 op. Als ik een clean install doe ben ik dat natuurlijk kwijt, en ik heb geen briefje met een productcode natuurlijk :P. Ik heb al geprobeerd om met keyfinder de code uit te lezen, maar die werd niet door Windows als productcode herkend. (Ik heb zelf het vermoeden dat dit de serial code is, en niet de product code).
Iemand anders ervaring met zo'n situatie, en die een tip heeft?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 03:30
Weet iemand hoe ik in de Windows mail client een hyperlink kan plaatsen door simpelweg de tekst te selecteren? Nu moet ik omslachtig naar Invoegen -> Koppeling -> Tekst invoeren. Ik wil gewoon met de rechter muisknop direct een koppeling invoeren. Als dit niet kan, is hier eventueel een shortcut op het toetsenbord voor?

Edit; shortcut gevonden, CTRL+k, is er een manier om deze shortcut toe te voegen aan rechter muisknop?

[ Voor 14% gewijzigd door MadDogMcCree op 07-02-2017 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Vraagje, weet iemand welke partities ik allemaal veilig kan verwijderen om nog wel de orginele HP Recovery partitie te behouden? (via F11 indrukken bij booten laptop)

Ik wil graag van de standaard HP Windows 10 installatie af (vol bloatware) echter wil ik wel kunnen recoveren naar het orginele HP image incase de laptop ooit verkocht gaat worden.

Dit zijn mijn partities: https://s24.postimg.org/3pvoesxtx/drives.png

[ Voor 5% gewijzigd door xabre16v op 10-02-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Nat-Water schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:57:
.....
Deze werkt bij mij onder Windows 8.1 om de key van Windows 8.1 uit te lezen maar ook die van de geinstalleerde office 2013
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Wildfire

Joy to the world!

Nat-Water schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:57:
Ik heb de laptop van een vriend mogen ontvangen die 'het niet meer deed'. Nu is dat wat overdreven, maar een clean install van Windows 10 is wel op zijn plaats. Nu zit ik alleen een beetje met de Office licentie - er staat nu een legale 2010 op. Als ik een clean install doe ben ik dat natuurlijk kwijt, en ik heb geen briefje met een productcode natuurlijk :P. Ik heb al geprobeerd om met keyfinder de code uit te lezen, maar die werd niet door Windows als productcode herkend. (Ik heb zelf het vermoeden dat dit de serial code is, en niet de product code).
NirSoft ProduKey al geprobeerd?

-- Edit: crap. Ik had al te bed moeten liggen blijkbaar, ik ben niet meer scherp genoeg om te zien dat dit toptooltje al genoemd was :P

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 11-02-2017 01:45 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick93192
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-09 18:31
Sinds enige tijd ervaar ik wat problemen met windows 10. Het gebeurd met vrij grote regelmaat dat mijn laptop (Lenovo Y700) na 2 á 3 minuten in de slaapstand gaat. Uiteraard heb ik alle instellingen die hiermee te maken kunnen hebben nagelopen. Helaas blijft het probleem toch aanhouden. Het enige wat lijkt te helpen is het restarten van mijn laptop, maar later op de dag komt het euvel dan 'gewoon' weer terug. Daarnaast is het al enkele keren gebeurd dat de laptop bij het dichtklappen van de laptop niet in slaapstand gaat, ik vermoed dat dit toch enigsinds met elkaar te maken heeft. Is er iemand die enig idee waar dit vandaan komt? Mocht er verder niks tegen te doen zijn installeer ik windows uiteraard opnieuw, maar dat is echt de laatste optie :p

[ Voor 3% gewijzigd door nick93192 op 11-02-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Heb je in het logboek gekeken wat de trigger is van de slaapstand?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:22
Thanks aan beide, maar ja, al geprobeerd.
Het maakte trouwens niet uit. Ik testte de Office, bleek dat hij helemaal niet legaal was. Dan hoef ik ook geen key te achterhalen ;)

De illegale office verklaart misschien ook waarom dat ding stampensvol virussen zat |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Nat-Water op 11-02-2017 19:54 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Wildfire

Joy to the world!

nick93192 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:16:
Sinds enige tijd ervaar ik wat problemen met windows 10. Het gebeurd met vrij grote regelmaat dat mijn laptop (Lenovo Y700) na 2 á 3 minuten in de slaapstand gaat. Uiteraard heb ik alle instellingen die hiermee te maken kunnen hebben nagelopen. Helaas blijft het probleem toch aanhouden. Het enige wat lijkt te helpen is het restarten van mijn laptop, maar later op de dag komt het euvel dan 'gewoon' weer terug. Daarnaast is het al enkele keren gebeurd dat de laptop bij het dichtklappen van de laptop niet in slaapstand gaat, ik vermoed dat dit toch enigsinds met elkaar te maken heeft. Is er iemand die enig idee waar dit vandaan komt? Mocht er verder niks tegen te doen zijn installeer ik windows uiteraard opnieuw, maar dat is echt de laatste optie :p
Wat gebeurt er als je de slaapstand compleet uitschakelt? Misschien komt er dan nog wel een foutmelding van een of ander programma dat het niet lukt. Je weet maar nooit.

Makkelijk om echt compleet uit te zetten, command prompt met beheersrechten en dan powercfg -h off.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:30
Windows is bij het updaten in de soep gedraaid en krijg nu constant: 0xc000000f error

Vandaag een usb maken met het Media Creation Tool en hopelijk krijg ik mijn laptop daarmee weer aan de praat

edit: uiteraard kan de Media Creation Tool geen usb vinden....

[ Voor 14% gewijzigd door Metaalhoofd op 13-02-2017 10:16 ]

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil op een HP Z200 workstation een schijf encrypten. Dit systeem zou tpm 1.2 moeten ondersteunen maar ik kan nergens in de bios de optie vinden om dit te enablen. Ik heb de bitlocker methode gedaan voor de gehele schijf zonder tpm, maar ik denk dat er iets niet goed gegaan is. Het was een verse installatie dus ik ben gelukkig niets verloren. Maar na het kiezen voor de bitlocker encryptie op de gehele schijf moest ik eerst de pc opnieuw opstarten. Na dit gedaan te hebben moest ik dat nieuwe wachtwoord invoeren maar ik kreeg toen een melding (ook met QR code) dat inloggen niet gelukt is (wachtwoord werd wel als goed herkend. Bij een fout wachtwoord geeft hij anders aan dat het niet klopt) Maar ook met de apart opgeslagen recovery code kon ik het systeem niet unlocken (opgeslagen in een text file)

Ik weet dus niet of er ergens iets fout gegaan is of dat mijn systeem gewoon niet op deze manier versleuteld kan worden. Ik ben dus weer opnieuw Windows 10 aan het installeren en ga alle updates weer draaien. Maar mijn vraag is:

1. Weet iemand hoe ik tpm kan activeren? En kan dit het probleem veroorzaakt hebben?
2. Wat kan er fout gegaan zijn dat ik er niet meer in kom?
3. Kan ik beter een andere methode van encryptie gebruiken? Zoals bijvoorbeeld VeraCrypt?

Dit is het systeem:
HP Z200 workstation
i5-650
8GB DDR3
Nvidia Quadro FX 580
Windows 10 pro (geactiveerd)

Ik wil bitlocker wel opnieuw proberen maar als ik dan weer opnieuw Windows moet installeren en alles moet updaten kost dat weer zoveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:57
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:51:
Ik wil op een HP Z200 workstation een schijf encrypten. Dit systeem zou tpm 1.2 moeten ondersteunen maar ik kan nergens in de bios de optie vinden om dit te enablen. Ik heb de bitlocker methode gedaan voor de gehele schijf zonder tpm, maar ik denk dat er iets niet goed gegaan is. Het was een verse installatie dus ik ben gelukkig niets verloren. Maar na het kiezen voor de bitlocker encryptie op de gehele schijf moest ik eerst de pc opnieuw opstarten. Na dit gedaan te hebben moest ik dat nieuwe wachtwoord invoeren maar ik kreeg toen een melding (ook met QR code) dat inloggen niet gelukt is (wachtwoord werd wel als goed herkend. Bij een fout wachtwoord geeft hij anders aan dat het niet klopt) Maar ook met de apart opgeslagen recovery code kon ik het systeem niet unlocken (opgeslagen in een text file)

Ik weet dus niet of er ergens iets fout gegaan is of dat mijn systeem gewoon niet op deze manier versleuteld kan worden. Ik ben dus weer opnieuw Windows 10 aan het installeren en ga alle updates weer draaien. Maar mijn vraag is:

1. Weet iemand hoe ik tpm kan activeren? En kan dit het probleem veroorzaakt hebben?
2. Wat kan er fout gegaan zijn dat ik er niet meer in kom?
3. Kan ik beter een andere methode van encryptie gebruiken? Zoals bijvoorbeeld VeraCrypt?

Dit is het systeem:
HP Z200 workstation
i5-650
8GB DDR3
Nvidia Quadro FX 580
Windows 10 pro (geactiveerd)

Ik wil bitlocker wel opnieuw proberen maar als ik dan weer opnieuw Windows moet installeren en alles moet updaten kost dat weer zoveel tijd.
Voor het gebruik van BitLocker moet een computer aan bepaalde vereisten voldoen:
Bij BitLocker kan alleen de systeemintegriteit door een TPM worden gecontroleerd als de computer is voorzien van een TPM versie 1.2. Is er geen TPM in de computer geïnstalleerd, dan moet u bij het inschakelen van BitLocker een opstartsleutel opslaan op een verwisselbaar opslagapparaat, bijvoorbeeld een USB-flashstation.

Het BIOS van een computer met een TMP moet TCG-compatibel (Trusted Computing Group) zijn. Het BIOS stelt een certificaatketen in voor de eerste opstart van het systeem (voorafgaand aan het opstarten van het besturingssysteem) en moet ondersteuning bevatten voor Static Root of Trust Measurement, zoals opgegeven door TCG. Op een computer zonder een TPM hoeft het BIOS niet TCG-compatibel te zijn.

Het systeem-BIOS (voor computers met of zonder een TPM) moet ondersteuning bieden voor USB-apparaten voor massaopslag, waaronder het lezen van kleine bestanden op een USB-flashstation op een computer waarop het besturingssysteem nog niet is gestart. Zie de onderwerpen USB Mass Storage Bulk-Only en Mass Storage UFI Command Specifications op de USB-website (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=83120) voor meer informatie over USB (pagina is mogelijk Engelstalig).

De vaste schijf moet met minstens twee partities zijn gepartitioneerd:

Op het station voor het besturingssysteem (of opstartvolume) staan het besturingssysteem en de ondersteunende bestanden. Dit station moet worden geformatteerd met het NTFS-bestandssysteem.

Het systeemstation bevat de bestanden die nodig zijn om Windows te laden nadat de systeemhardware door het BIOS is gereedgemaakt. BitLocker is niet op dit station ingeschakeld. BitLocker werkt alleen als het systeemstation niet is versleuteld, als het verschilt van het station met het besturingssysteem en als het met het NTFS-bestandssysteem is geformatteerd. Het systeemstation moet minimaal 1,5 gigabyte (GB) groot zijn.

En het kan zijn dat je een TPM-driver moet downloaden voor je moederbord

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:30
Metaalhoofd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:17:
Windows is bij het updaten in de soep gedraaid en krijg nu constant: 0xc000000f error

Vandaag een usb maken met het Media Creation Tool en hopelijk krijg ik mijn laptop daarmee weer aan de praat

edit: uiteraard kan de Media Creation Tool geen usb vinden....
Probleem opgelost:
Met Media Creation Tool heb ik een ISO gedownload.
met Rufus heb ik mbv deze ISO een bootable usb gemaakt.
Laptop opnieuw opgestart met USB. Helaas liepen alle standaard hulpmiddelen op niets uit.
Echter via het recovery scherm kon ik ook naar de command prompt en daar heb ik het volgende commando uitgevoerd (tegengekomen op windows10forums):
E:\Windows\System32\BCDboot E:\Windows /s C:

Na herstart start Windows 10 weer goed op.

Was een hoop zoekwerk en nogal vervelend dat Microsoft zelf weinig handvatten geeft mbt de veelvoorkomende '0xc000000f' error, maar mocht iemand tegen hetzelfde aanlopen, zou dit een oplossing kunnen zijn. (En wat minder omslachtig als installeren van een nieuwe windows op aparte partitie etc)

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

mell33 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:02:
[...]

Voor het gebruik van BitLocker moet een computer aan bepaalde vereisten voldoen:
Bij BitLocker kan alleen de systeemintegriteit door een TPM worden gecontroleerd als de computer is voorzien van een TPM versie 1.2. Is er geen TPM in de computer geïnstalleerd, dan moet u bij het inschakelen van BitLocker een opstartsleutel opslaan op een verwisselbaar opslagapparaat, bijvoorbeeld een USB-flashstation.

Het BIOS van een computer met een TMP moet TCG-compatibel (Trusted Computing Group) zijn. Het BIOS stelt een certificaatketen in voor de eerste opstart van het systeem (voorafgaand aan het opstarten van het besturingssysteem) en moet ondersteuning bevatten voor Static Root of Trust Measurement, zoals opgegeven door TCG. Op een computer zonder een TPM hoeft het BIOS niet TCG-compatibel te zijn.

Het systeem-BIOS (voor computers met of zonder een TPM) moet ondersteuning bieden voor USB-apparaten voor massaopslag, waaronder het lezen van kleine bestanden op een USB-flashstation op een computer waarop het besturingssysteem nog niet is gestart. Zie de onderwerpen USB Mass Storage Bulk-Only en Mass Storage UFI Command Specifications op de USB-website (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=83120) voor meer informatie over USB (pagina is mogelijk Engelstalig).

De vaste schijf moet met minstens twee partities zijn gepartitioneerd:

Op het station voor het besturingssysteem (of opstartvolume) staan het besturingssysteem en de ondersteunende bestanden. Dit station moet worden geformatteerd met het NTFS-bestandssysteem.

Het systeemstation bevat de bestanden die nodig zijn om Windows te laden nadat de systeemhardware door het BIOS is gereedgemaakt. BitLocker is niet op dit station ingeschakeld. BitLocker werkt alleen als het systeemstation niet is versleuteld, als het verschilt van het station met het besturingssysteem en als het met het NTFS-bestandssysteem is geformatteerd. Het systeemstation moet minimaal 1,5 gigabyte (GB) groot zijn.

En het kan zijn dat je een TPM-driver moet downloaden voor je moederbord
Als ik de stappen hier in volg, zou het goed moeten gaan toch?
http://www.windowscentral...ker-encryption-windows-10

Dit is wat ik de vorige keer gedaan heb:
Dus een computer zonder TPM en dan de volgende opties gekozen in de link hier boven:
Stap 5: Enter a password
Stap 7: Save to a file (opgeslagen op een usb stick)
Stap 9: Encrypt entire drive
Stap 10: New encryption mode
Stap 12: Run BitLocker system check aangevinkt
(de overige stappen uiteraard ook, maar daar hoef je niets te kiezen ;) )

Daarna heb ik het systeem opnieuw opgestart en toen kon ik dus niet meer inloggen.
Ik had alleen de HDD aangesloten in het systeem die ik wilde encrypten. Dit is een 1TB schijf waar ik Windows 10 pro op geinstalleerd heb. (Dus twee partities: System reserverd 500MB NTFS en de installatie partitie ~ 931MB)

Wat kan ik fout hebben gedaan omdat ik niet meer in het systeem kon komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik heb recent een SSD gekocht voor mijn vaste pc. Daar staat nu windows 7 op en wil eigenlijk over naar windows 10. Ik heb hiervoor een mooie aanbieding gevonden:
https://game-card.net/mic...3264bit-oem-digitaal.html
Maar nu is het me niet helemaal duidelijk wat nu precies de restricties zijn aan die OEM licenties. Wat als ik mijn videokaart verander? En heb ik helemaal geen optie om de licentie over te zetten als ik na bv een jaar over ga op een nieuw moederbord/processor?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

lj_tree schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:42:
Ik heb recent een SSD gekocht voor mijn vaste pc. Daar staat nu windows 7 op en wil eigenlijk over naar windows 10. Ik heb hiervoor een mooie aanbieding gevonden:
https://game-card.net/mic...3264bit-oem-digitaal.html
Maar nu is het me niet helemaal duidelijk wat nu precies de restricties zijn aan die OEM licenties. Wat als ik mijn videokaart verander? En heb ik helemaal geen optie om de licentie over te zetten als ik na bv een jaar over ga op een nieuw moederbord/processor?
Ik heb deze gratis upgrade naar Windows 10 gebruikt:
Gratis upgrade naar Windows 10 voor klanten die technologieën voor toegankelijkheid gebruiken
Deze werkt nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
lj_tree schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:42:
En heb ik helemaal geen optie om de licentie over te zetten als ik na bv een jaar over ga op een nieuw moederbord/processor?
Een oem mag dat niet mee. Maar goed, wat kan jou dat schelen,als het wel lukt, mij niet iig. het is mij met W7 gelukt, een jaar nadat ik die W7 had gekocht, heb ik nieuw moederbord gekocht, en gewoon 'n code gekregen toen ik probeerde activeren, ik heb gebeld met die code naar de Ms' computer in Hoofddorp, en zo geactiveerd, prima!

Wel denk ik dat je met die key voor die lage prijs (grijs) bij "zo'n" site een risico loopt, ik had een dure key bij Nl-webshop (inclusief doosje en Dvd). Maar dit is maar een gedachte, misschien mazzel jij ook over een jaar als je nieuw moederbord erin zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik krijg sinds 12-2 BSOD.

THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER atikmdag.sys .

Ik heb een R290 en draai windows 10. Het lijkt dus aan AMD R290 te liggen, ik heb de drivers geupdate (eerst netjes volledig remove en dan installeren) maar dat helpt niks :( Nu al 5 x een crash gehad in die paar dagen).

Heeft iemand een tip? Op internet vind ik veel hits maar zijn vaak oudere drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:55:
[...]

Als ik de stappen hier in volg, zou het goed moeten gaan toch?
http://www.windowscentral...ker-encryption-windows-10

Dit is wat ik de vorige keer gedaan heb:
Dus een computer zonder TPM en dan de volgende opties gekozen in de link hier boven:
Stap 5: Enter a password
Stap 7: Save to a file (opgeslagen op een usb stick)
Stap 9: Encrypt entire drive
Stap 10: New encryption mode
Stap 12: Run BitLocker system check aangevinkt
(de overige stappen uiteraard ook, maar daar hoef je niets te kiezen ;) )

Daarna heb ik het systeem opnieuw opgestart en toen kon ik dus niet meer inloggen.
Ik had alleen de HDD aangesloten in het systeem die ik wilde encrypten. Dit is een 1TB schijf waar ik Windows 10 pro op geinstalleerd heb. (Dus twee partities: System reserverd 500MB NTFS en de installatie partitie ~ 931MB)

Wat kan ik fout hebben gedaan omdat ik niet meer in het systeem kon komen?
Oké deze keer kon ik niet zonder TPM alleen een wachtwoord aanmaken. Ik moest het per se doen via een usb stick. Is er geen manier om dit toch zonder USB stick te doen? (Behalve telkens de lange recovery key te hoeven invoeren)

Ik heb de andere schijf ook weer aangesloten. Mijn huidige setup is nu dus op de SATA0 aansluiting zit een HDD (HDD1) met Windows 7 en Ubuntu. En op SATA2 zit een HDD (HDD2) met alleen Windows 10.
(niet dat de exacte aansluiting iets uitmaakt, maar voor de volledigheid erbij gezet)

De HDD1 bevat een bootmenu met Windows 7 en Ubuntu (gewoon dat standaard Windows 7 multiboot) En HDD2 boot rechtstreeks naar Windows 10. Is het mogelijk om het huidige Windows 7 bootmenu op HDD1 uit te breiden met Windows 10 erbij? Ik kan dat op dit moment (waarschijnlijk) niet vanuit de Windows 7 installatie zelf doen door beperkte rechten. Ik kan echter wel bijvoorbeeld een Windows 7 installer usb gebruiken. Kan ik daarmee Windows 10 toevoegen?
Of kan ik dit vanuit Windows 10 doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45
Tennisbal schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:39:
Ik krijg sinds 12-2 BSOD. THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER atikmdag.sys .
Heeft iemand een tip? Op internet vind ik veel hits maar zijn vaak oudere drivers.
De laatste VGA driver verwijderen en daarna Windows zelf een VGA driver laten installeren,
alternatief = trouble shooter in control panel / trouble shooting / view all / hardware and device.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
skelleniels schreef op maandag 26 december 2016 @ 12:42:
Zucht,

Niemand met dit probleem? Nuja veel mensen hebben geen datalimiet meer en merken het dus niet. Ik heb voor nu maar de Windows update service gedisabled want zelfs met metered connection aan en updates versturen naar andere computers op uit, bleef hij constant mijn internet voor 20 mbps belasten. Nu maar de Windows update service even op disabled gezet. Zal deze iedere week wel eens aanzetten om te updaten en hopen dat het met de march update opgelost is. En anders maar eens helemaal opnieuw installeren, want het is de enige pc waar ik het (denk ik) op heb. Vervelend met een datalimiet van 150 GB, maar ik ga echt geen hoger abonnement nemen om Microsoft een plezier te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door skelleniels op 15-02-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Mijn pc thuis is een oud beestje uit 2007 (wel 5 jaar geleden SSD en geheugen naar 4GB). Ik draaide nog Vista en omdat vanaf april er geen beveiligingsupdates meer komen was ik aan het nadenken wat ik met mijn pc aanmoest. Ik heb Ubuntu geprobeerd, maar Steam draaide daarop vaker niet dan wel. Ik was daarom al aan het nadenken over een nieuwe pc.

Ik weet niet wat ik gisteren had, maar ineens dacht ik: voor 25 euro kan ik best even proberen of Windows 10 wil installeren. En dat werkte dus. Alle hardware wordt ondersteund en het draait nog lekker vlot ook. Ik kan weer jaren vooruit. Ook heb ik automatisch (edit: na zelf kiezen voor andere partitie) een dual-boot gekregen waarbij ik kan kiezen tussen 10 en Vista (voor het geval ik daar nog wat nodig mocht hebben). Microsoft heeft goed werk geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Mijn PC start soms opnieuw op wanneer ik een spel speel/start. Maar ik krijg dan verder helemaal geen melding. Is er ergens een log waarin ik kan zien waar dit door komt? Of hoe ik dit kan achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:46:
Is er ergens een log waarin ik kan zien waar dit door komt? Of hoe ik dit kan achterhalen?
:+ Event Viewer

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Thnx. Kan ik meer info vinden dan alleen dit?
The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:22:
[...]

Thnx. Kan ik meer info vinden dan alleen dit?

[...]
Je kunt beter debuggen met WinDBG. Waarschijnlijk is er een crash-dump gemaakt op je systeem, welke je kunt gebruiken om te debuggen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

FREAKJAM schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:32:
[...]

Je kunt beter debuggen met WinDBG. Waarschijnlijk is er een crash-dump gemaakt op je systeem, welke je kunt gebruiken om te debuggen.
Thnx ik ga het proberen. Ik heb een nieuwe config in mijn systeem dus ik vermoed dat mijn "nieuwe" videokaart niet goed werkt of dat m'n voeding niet genoeg kan leveren (wat ik eigenlijk niet verwacht)

edit: ik heb geen idee waar ik de crash-dump file moet vinden :+ Kan ik deze vanuit Event Viewer openen?

[ Voor 8% gewijzigd door Markos op 06-03-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is er een manier om het uiterlijk van de standaard mail app aan te passen (behalve de opties die onder persoonlijke instellingen staan)? Ik gebruik deze voor mijn gmail accounts maar je ziet niet echt makkelijk het verschil tussen gelezen en ongelezen mails. Of een andere/betere mail app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
Is er een skin changer voor 10? Of anders gezegd, in xp kon je de skins anders maken (desnoods met gehackte dll), in 7 weet ik dat niet, maar dacht van niet. Nou bevalt de skin in 7 wel, dus dat maakt niet uit. Maar 10...nou nee, i don't like.

Na wat onderzoek>> heb ik andere optie dan windowsBlind?

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 08-03-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Waarom is het onscreen keyboard van W10 compleet KUT in vergelijking met de W10 mobile variant?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
Zojuist een update gehad voor mijn intel hd3000 via windows update en daarna zoeken.

Echter tijdens de update een zwart scherm en een aansluit of verwijder geluid. Na 20 min geen verandering geforceerd afgesloten door power knop ingedrukt te houden.

Echter na het opnieuw opstarten wil ik graag weten wat er nou is gebeurd.

Echter zodra ik op de startknop druk dan loopt ie vast. Druk ik op via ctrl alt delete op taakbeheer krijg ik het bericht wilt u de actie geforceerd afsluiten of wachten. Zodra ik afsluiten druk. Bam weer zwart scherm. Zodra ik wachten kies gebeurd er weer niks.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben serieus zo ver dat ik classic shell niet meer wil installeren, maar gewoon het huidige start menu accepteer. Een mijlplaal.

Maar:

- Alles wat ik in "quick acces" zet verdijnt weer na een reboot. jammer.

- de search werkt gewoon niet meer. de search service kapt er ook gewoon mee na een search in explorer. (Cortana heb ik via gpedit uit gezet.)
Maar hierdoor ben ik wel het fijne "everything" tegengekomen dus search mag uit blijven.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
Sjah schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:00:
Is er een skin changer voor 10? Of anders gezegd, in xp kon je de skins anders maken (desnoods met gehackte dll), in 7 weet ik dat niet, maar dacht van niet. Nou bevalt de skin in 7 wel, dus dat maakt niet uit. Maar 10...nou nee, i don't like.

Na wat onderzoek>> heb ik andere optie dan windowsBlind?
UxStyle en een thema van deviantart.com.

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
Sylver84 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:33:
Zojuist een update gehad voor mijn intel hd3000 via windows update en daarna zoeken.

Echter tijdens de update een zwart scherm en een aansluit of verwijder geluid. Na 20 min geen verandering geforceerd afgesloten door power knop ingedrukt te houden.

Echter na het opnieuw opstarten wil ik graag weten wat er nou is gebeurd.

Echter zodra ik op de startknop druk dan loopt ie vast. Druk ik op via ctrl alt delete op taakbeheer krijg ik het bericht wilt u de actie geforceerd afsluiten of wachten. Zodra ik afsluiten druk. Bam weer zwart scherm. Zodra ik wachten kies gebeurd er weer niks.
Opgestart in veilige modus met netwerk, Geintergreerde graphics stuurprogramma verwijderd en opnieuw opgestart.
Nieuwe stuurprogramma's werden automatisch geinstalleerd en weer opnieuw opgestart.

Tot nu toe geen problemen

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:21
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:42:
[...]

Thnx ik ga het proberen. Ik heb een nieuwe config in mijn systeem dus ik vermoed dat mijn "nieuwe" videokaart niet goed werkt of dat m'n voeding niet genoeg kan leveren (wat ik eigenlijk niet verwacht)

edit: ik heb geen idee waar ik de crash-dump file moet vinden :+ Kan ik deze vanuit Event Viewer openen?
Ik verdenk wel je voeding, ik heb precies hetzelfde gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46

Solid Seal

3D Printer N00b

Hoi,

Een kort vraagje.

Zijn OEM versies zoals pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM veilig om te kopen? Ik heb verschillende reacties gehoord zoals dubbele keys enzo.
Wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Solid Seal schreef op zondag 12 maart 2017 @ 15:51:
Hoi, Een kort vraagje. Zijn OEM versies veilig om te kopen?
Ik heb verschillende reacties gehoord zoals dubbele keys enzo.Wat zijn de ervaringen?
Het is een key zonder support, wordt het systeem geactiveerd dan zit je goed ;)

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:11
Kwam het in het topic niet tegen, maar wellicht dat iemand weet wat de functie ervan is :)
Je kan op je bureaublad -> rechter muisknop kiezen voor beeld en dan bureaublad pictrogrammen weergeven.

Het enige wat deze functie doet is alle bureaublad iconen verbergen of weergeven.
Iemand een idee waar deze functie voor dient ?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UxJSTkG.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door MdO82 op 12-03-2017 18:13 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MdO82 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:09:
Kwam het in het topic niet tegen, maar wellicht dat iemand weet wat de functie ervan is :)
Je kan op je bureaublad -> rechter muisknop kiezen voor beeld en dan bureaublad pictrogrammen weergeven.

Het enige wat deze functie doet is alle bureaublad iconen verbergen of weergeven.
Iemand een idee waar deze functie voor dient ?

[afbeelding]
Misschien om van de wallpaper te genieten,
Of voor wanneer er een screenrecording of screenshot gemaakt wordt en je niet wil dat al je shortcuts zichtbaar zijn etc.
Zullen nog wel zo'n soort voordelen aan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SmokingCrop schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:18:
[...]
Misschien om van de wallpaper te genieten,
Of voor wanneer er een screenrecording of screenshot gemaakt wordt en je niet wil dat al je shortcuts zichtbaar zijn etc.
Zullen nog wel zo'n soort voordelen aan zijn.
Dat laatste bij een HTPC bijvoorbeeld, enkel een gepaste desktop-afbeelding in beeld en verder helemaal niets, zelfs geen streepje van de onderste balk. Zo is dat bij mij in ieder geval ingesteld.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 12-03-2017 18:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:22
Veeeeeeel beter.

Problemen:
1. Extra Microsoft-account in Outlook Mail en Outlook Agenda
2. App Personen sloot gelijk bij openen.

Oplossing (voor mij dan):

Account verwijderen van de PC, PC uitschakelen, bakkie koffie nemen, PC inschakelen, account toevoegen.

Opgelost.

Opvallend: in Agenda kon ik aan een afspraak een categorie toevoegen. Dat kan ik nu niet meer.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46

Solid Seal

3D Printer N00b

cazzie schreef op zondag 12 maart 2017 @ 16:15:
[...]

Ja dat is ook zo :D

Heb wel een issue een beetje..
Ik probeer dus met die mediacreationtool een windhoos op mijn usb te downloaden maar hij herkent me usb niet. Usb werkt wel in verkenner kan een ook formatten. Heb zowel Fat32 als NTFS geprobeert en met verschillende 4gb + usbs :(
Is er nog een andere manier (DVD is uitgelsoten)

NVM Ik probeer Rufus heb ik ooit al gedaan voor win7 en werkte toen perfect :)

[ Voor 7% gewijzigd door Solid Seal op 13-03-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
Solid Seal schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:02:
[...]
Ja dat is ook zo :D Heb wel een issue een beetje..
NVM Ik probeer Rufus heb ik ooit al gedaan voor win7 en werkte toen perfect :)
https://mspoweruser.com/h...usb-drive-for-windows-10/
Probeer het dan eens met rufus en gebruik eens indien aanwezig een USB 2.0 poort.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:02
cazzie schreef op zondag 12 maart 2017 @ 16:15:
[...]

Ik heb een maand of twee geleden zo'n licentie aangeschaft en heb geen problemen ondervonden. Volgens mij zijn dit OEM licenties dus op ondersteuning van Microsoft hoef je niet te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
En, na de .953 update van vandaag kan ik weer een categorie toekennen aan een afspraak. _/-\o_

Wel nog dat nutteloze Microsoft-account. :(

EDIT:

Heel vreemd. Als je via Outlook.com in je agenda een categorie toevoegt aan een afspraak dan kun je die in de Outlook Agenda app wijzigen. Maak je een afspraak in de app Outlook Agenda (anders dan een Microsoft-account zoals @live.nl) dan kun je er geen categorie aan toevoegen.

:? 8)7 |:(

[ Voor 84% gewijzigd door GerCor op 20-03-2017 13:05 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:17
- EDIT: apart draadje aangemaakt -

[ Voor 105% gewijzigd door Randfiguur op 15-03-2017 21:39 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Steef
  • Laatst online: 22-09 19:43

Steef

GoT's Most Eaten

Excuseer de foto van een beeldscherm, ik schaam mij diep, maar het was een instinctuele reactie op de existentionele crisis van windows 10 op mijn pc :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v2iRgGd.png

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:49
ThaRabbit schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:32:
Excuseer de foto van een beeldscherm, ik schaam mij diep, maar het was een instinctuele reactie op de existentionele crisis van windows 10 op mijn pc :D

[afbeelding]
Kafka ten top 8)7 |:( . Mijn pc moet ook worden herstart i.v.m. met de update.....fingers crossed. ;w

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Update(je) voor Windows 10. De .969

Addressed a known issue with KB4013429 that caused Windows DVD Player (and 3rd party apps that use Microsoft MPEG-2 handling libraries) to crash.
Addressed a known issue with KB4013429, that some customers using Windows Server 2016 and Windows 10 1607 Client with Switch Embedded Teaming (SET) enabled might experience a deadlock or when changing the physical adapter's link speed property. This issue is most commonly seen as a DPC_WATCHDOG_VIOLATION or when verifier is enabled a VRF_STACKPTR_ERROR is seen in the Memory dump.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 10:20
GerCor schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:54:
Update(je) voor Windows 10. De .969

Addressed a known issue with KB4013429 that caused Windows DVD Player (and 3rd party apps that use Microsoft MPEG-2 handling libraries) to crash.
Addressed a known issue with KB4013429, that some customers using Windows Server 2016 and Windows 10 1607 Client with Switch Embedded Teaming (SET) enabled might experience a deadlock or when changing the physical adapter's link speed property. This issue is most commonly seen as a DPC_WATCHDOG_VIOLATION or when verifier is enabled a VRF_STACKPTR_ERROR is seen in the Memory dump.
Wat duurt de installatie van zo'n Windows-update tegenwoordig ellendig lang.
Pagina: 1 ... 76 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.