WIN10, nadelen van rolling release worden duidelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

Topicstarter
Ik heb destijds in de laatste maand dat het nog mogelijk was ook de " gratis upgrade" gedaan van w7pro naar w10pro. Na tijdje de anniversary update tegen te houden, wilde ik mijn systeem toch weer up to date hebben. Dus weer geupdate.

Even een vergelijk:

In windows 7 :
Clean install. De hele boel doorlopen en aanpassen naar mijn wensen. Ik game graag, dus ik heb graag een clean systeem (lees verwijderen van onnodige services/software wat op de achtergrond draait). Kost een halve dag voor de basics, maar dan was ik ook klaar. En nooit meer naar omzien.
Deze pc heeft zonder enig onderhoud gewoon 2,5 jaar gedraait als nieuw.

Nu windows 10.

Clean install. Alles naar wens aanpassen. En bij de volgende update begint het hele spel weer opnieuw. Daarnaast, onder het motto van "we zijn een rolling release" gaat MS mij nog rechten ontnemen om bepaalde software wel of niet toe te laten binnen de Group Policy Editor. Het wijzigt namen van bepaalde services, waarvan het weet dat deze niet populair zijn, en installeert de software die ik niet wilde gewoon weer opnieuw.

Het lijkt erop dat ik er ook ben ingetrapt. Rechten worden ontnomen, bepaalde software wordt verplichte kost, en een hoop extra onderhoud. In elk geval, ik heb mijn les geleerd, en ga weer terug naar win7.

En ja, dit was een rant.
Topic had eigenlijk moeten zijn : WIN10, nadelen van rolling release worden MIJ eindelijk duidelijk. Want de rest wist dit waarschijnlijk al.

[ Voor 9% gewijzigd door denPes op 20-10-2016 13:45 ]

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Met een simpel ps1 scriptje haal je zo alles weg..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

Topicstarter
DukeBox schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:09:
Met een simpel ps1 scriptje haal je zo alles weg..
Ik weet dat je een deel weg kunt halen met 1 scriptje.

Maar dat is nog maar 1 onderdeel. Het geeft niet de afgenomen rechten terug. En het is nog altijd zo dat je na een update weer alle je al ingestelde settings mag gaan doorlopen om te zien of er weer iets gewijzigd is. Of er services of config settings zijn gerenamed. Je kunt er gewoon niet meer op vertrouwen. En dat vergt een hoop tijd, vergeleken met win7.

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ter kennisgeving aangenomen dan maar....

Aangezien er met deze topicstart geen discussie uit kan volgen, en er ook geen vraag gesteld wordt gaat het topic ook maar op slot. Als TS een discussie wil over de nieuwe wijze van updaten, dan wordt een iets betere TS verwacht.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Dit topic is gesloten.