Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Zet snel opstarten eens uit.mission schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 17:14:
Ik overweeg mijn pc maar weer naar 8.1 te doen. Met elke update loopt 10 weer een stukje kutter.
Bugs so far:
Laptop sluit niet meer af, lampjes en fan blijven aan
Idem voor standby
Random lock ups in browsers (edge, ff en chrome) waarbij media niet meer afspeelt en alle vormen van audio crashen
Af en toe bizar hoog ram gebruik zonder duidelijke reden
"'Snel opstarten' uitschakelen
Heeft je pc nog steeds problemen met afsluiten of lukt het opstarten soms niet en dan weer een paar keer achter elkaar wel? Schakel dan de optie 'Snel opstarten' uit.
Deze is te vinden in het 'Configuratiescherm' onder 'Energiebeheer -> 'Het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen'.
Klik op Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn' en schakel de optie 'Snel opstarten inschakelen' uit.
Zorg ook dat een stukje hoger achter 'Actie als ik op de Aan/uit-knop druk' is ingesteld op 'Afsluiten'. Klik op 'Wijzigingen opslaan' en het de kans is groot dat opstart- en afsluitperikelen verdwijnen.
Wat 'Snel Opstarten' overigens doet is tijdens het afsluiten een tijdelijk bestand op de harde schijf schrijven met daarin een soort van vooraf gestarte Windows 10. Tijdens het starten wordt dit bestand geladen waardoor allerlei opstartprocedures overgeslagen worden. In de praktijk komt het er dus op neer dat afsluiten iets langzamer wordt en opstarten wat sneller. Maar verwacht geen wonderen van dit trucje, in het beroerdste geval scheelt het 10 seconden starttijd. Dan liever een stabiel systeem zouden wij zeggen!"
Bron: http://www.computeridee.n...ows-10-niet-meer-afsluit/
^ Voor sommigen is dat 'advies' een pens werk, en geen oplossing op de lange termijn.CAP-Team schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 22:00:
Ik adviseer je een clean install te doen. Dat gaat echt helpen.
NRG
Dat hangt o.a. van de applicatie af. Open bijv. de timer applicatie, start de timer en schakel naar een ander venster. Je zult zien dat de timer vrolijk doorgaat met aftellen.chim0 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:51:
Hebben jullie ook dat een app "pauzeert" als je van venster wisselt? Candy Crush bijvoorbeeld. Merk het bij mij en m'n vriendin's PC. Raar dat ze dat zo gemaakt hebben. Moet toch gewoon doorgaan op de achtergrond ook al ben je wat anders aan het doen? En als het te lang duurt, loopt ie helemaal compleet vast.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Je hebt gelijk, dus dan ligt het aan Candy Crush. Rare bug.RayNbow schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:01:
[...]
Dat hangt o.a. van de applicatie af. Open bijv. de timer applicatie, start de timer en schakel naar een ander venster. Je zult zien dat de timer vrolijk doorgaat met aftellen.
zal dat snel opstarten uitzetten en kijken of dat helpt
Met de Wireless Adapter heb ik in het verleden al lopen stoeien met problemen (en incompatibiliteiten) door de slechte drivers vanuit Microsoft, maar dit probleem lijkt groter te zijn.
Iemand enig idee wat ik kan doen? Het opnieuw installeren van de drivers lijkt niet te helpen.
[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 23-08-2016 15:49 ]
Ik loop nu tegen een probleem aan: ik wil het media add-on package installeren om de Windows Media Player terug te krijgen. Voorheen geen probleem, ik had daarvoor KB3099229_x64.msu waarmee je dat kon doen.
Nou, die kan ik nu wel installeren, maar de Windows Media Player keert er niet mee terug.
Ook nog naar https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=48231 geweest maar de add-on package die je daar kunt downloaden zegt dat 'ie niet voor deze computer geldig is.
Iemand een oplossing?
-- Edit: met wat handmatig surfen https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=53356 gevonden, eens kijken wat die doet.
-- Edit #2: ja, de update van die URL werkt wel, ik heb de Media Player weer.
[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 24-08-2016 23:14 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Voor OSX is er een leuk topic waar naar 'must have' tools wordt verwezen.. ik heb nog niet zo een topic gevonden voor W10. Klopt dat?
Het enige probleem wat ik wel eens heb is dat eens in de zoveel tijd mijn audio icoon met een kruis komt te staan en dat kan ik niet meer activeren. Als je dan naar de audio instellignen gaat komt hij vertellen dat er niks is geinstalleerd. Vaak is het als ik van koptelefoon wissel naar interne speakers. Het betreft een Zbook 15 G3. Als ik de driver opnieuw installeer van HP dan doet hij het weer gewoon. Maar het is vreemd. Verder geen enkele problemen en loopt windows vlot
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Dat heb ik ook. Er is bij mij nog meer mis: Het instellingen menu werkt niet meer met uitzondering van de update button. De rest geeft voor een halve seconde het screen en verdwijnt dan. Account screen is ook weg en update in de config scherm. Zag twee dagen geleden een bericht van MS dat deze moeilijkheden nu bekend zijn en aan een oplossing wordt gewerkt. Mijn W10 is een W10 home en geen pro. Ik ben een insider.
Edit: deze link gevonden via google
http://www.askvg.com/new-...w-available-for-download/
[ Voor 10% gewijzigd door b.krijger op 25-08-2016 13:14 . Reden: Update ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
dat heb ik ook maar Windows 14905 start nu wel supersnel op, dat was al snel dankzij mijn Intel I5 en SSD maar het is weer seconden korter! Super.b.krijger schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:53:
Sinds ik vandaag Build 14905 heb ontvangen en geinstalleert werkt mijn Power knop (aan/uit, slaapstand, herstarten) niet meer. Via Windows Key + X werkt het nog wel. Hebben jullie dat ook?
Dat heb ik ook. Er is bij mij nog meer mis: Het instellingen menu werkt niet meer met uitzondering van de update button. De rest geeft voor een halve seconde het screen en verdwijnt dan. Account screen is ook weg en update in de config scherm. Zag twee dagen geleden een bericht van MS dat deze moeilijkheden nu bekend zijn en aan een oplossing wordt gewerkt. Mijn W10 is een W10 home en geen pro. Ik ben een insider.
Edit: deze link gevonden via google
http://www.askvg.com/new-...w-available-for-download/
nb
Als je afsluit via Windows-Key + X en power kiest werkt het wel.
Edit
Bij mij werkt instellingen normaal.
[ Voor 2% gewijzigd door racinfo op 25-08-2016 17:19 . Reden: instellingen menu ]
Veel gezocht op internet, allerlei moeilijke oplossingen.
Wat ik "nu" doe is, sluit alle programma's af, ik maak voor C een systeem herstelpunt aan.
En doe dan een systeemherstel van de net aangemaakte systeemherstelpunt.
En heb dan mijn startmenu weer terug.
Start (rechts klikken)--> Systeem-->Systeembeveiliging--> Maken (misschien configuratie goed zetten) of systeemherstel.
Zou dat ook werken bij afsluitproblematiek?
Het is helaas niet de originele windows 10 maar de preview 14905 waarbij de powerknop niet meer reageert als je erop klikt. Bij de voorgaande build was dit dus niet, dan heeft een herstelpunt maken ook weinig zin denk ik. Het werkt domweg niet, maar de feedback (en dat moet je als preview-tester) is al verzonden.KLX16 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:18:
Laatst had ik dat mijn menu weer niet werkte. Startmenu.
Veel gezocht op internet, allerlei moeilijke oplossingen.
Wat ik "nu" doe is, sluit alle programma's af, ik maak voor C een systeem herstelpunt aan.
En doe dan een systeemherstel van de net aangemaakte systeemherstelpunt.
En heb dan mijn startmenu weer terug.
Start (rechts klikken)--> Systeem-->Systeembeveiliging--> Maken (misschien configuratie goed zetten) of systeemherstel.
Zou dat ook werken bij afsluitproblematiek?
ps
Wanneer je werkt met een preview staat dat rechtsonder in beeld, incl build serienummer
[ Voor 5% gewijzigd door racinfo op 25-08-2016 18:26 ]
Kwestie van enkel nog een N-licentie hebben liggen.Raven schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:59:
Domme vraag(?): Waarom neem je de N variant als je de media player toch wil?
Zou u mij het topic kunnen door geven Must haves voor OSX?RoyK schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:17:
Ik ben op zoek naar een alternatief voor iShowU Pro voor Windows 10, welke ik in OSX gebruikte om mijn scherm te recorden in real time. Het heeft ook een heleboel opties zoals het weergeven van short cuts die op dat moment worden ingedrukt, een window in window zodat je klein in een hoekje je webcam kan gebruiken, etc. Iemand een tip?
Voor OSX is er een leuk topic waar naar 'must have' tools wordt verwezen.. ik heb nog niet zo een topic gevonden voor W10. Klopt dat?
AhWildfire schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:43:
[...]
Kwestie van enkel nog een N-licentie hebben liggen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ja hoor, daar heeft Microsoft dus het "Media Feature Pack" voor.Raven schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:53:
[...]
AhEn dan kun je alsnog zonder problemen WMP erop zetten? Ookal heb je een licentie voor N?
[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 25-08-2016 19:58 ]
Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 7Berlinetta schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:50:
[...]
Zou u mij het topic kunnen door geven Must haves voor OSX?
Verder valt me op dat Firefox (48.0.2, 32-bit) opeens soms bevriest na korte tijd. Vroeger ook al eens gehad, maar dat is toen met een Firefox update verholpen meen ik me te herinneren.
-- Edit: het Firefox probleem is opgelost! Lag niet aan Windows 10 maar aan Hitman Pro Alert wat ik ook draai. Als ik daar IAT Filtering voor Firefox uitzet werkt alles weer prima. Ik was vergeten dat ik dat voorheen ook al zo had opgelost, bedacht het me net. Het explorer.exe probleem bij herstarten is er dus nog steeds.
[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 26-08-2016 12:18 ]
Het enige minpuntje van het OS is dat het de positie van mijn iconen niet onthoud zodra de schermbeveiliging aan gaat. De iconen staan dan allemaal links bij elkaar. Als Firefox nog openstaat is het venster wat kleiner dan gebruiker en het bittorrent programma Vuze toont ineens 4 systeem tray icoontjes.
Ik verhelp dit probleem steeds door met het programma "DesktopOK" mijn iconen weer terug te zetten in hun oorspronkelijke opstelling, maar eigenlijk zou dit niet mogen.
Op mijn zoektocht naar de fout kwam ik de privacy instellingen tegen, die waren weer allemaal zoals windows dat liever heeft. Met O&O shutup alles uitgezet en ja hoor, het ding loopt weer gemeerd.
Ik heb dat ding ook, wat wij hier weer lastig vinden is dat je als je wisselt tussen speakers en koptelefoon je iedere keer handmatig je audio uitvoer moet instellen.Daniel_Elessar schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:25:
Heerlijk OS tot nu toe.
Het enige probleem wat ik wel eens heb is dat eens in de zoveel tijd mijn audio icoon met een kruis komt te staan en dat kan ik niet meer activeren. Als je dan naar de audio instellignen gaat komt hij vertellen dat er niks is geinstalleerd. Vaak is het als ik van koptelefoon wissel naar interne speakers. Het betreft een Zbook 15 G3. Als ik de driver opnieuw installeer van HP dan doet hij het weer gewoon. Maar het is vreemd. Verder geen enkele problemen en loopt windows vlot
Mijn collega en ik hebben verder echt veel problemen op die zbook met W10 enterprise.
Dit heeft bij mij geholpen een hele tijd terug. Ook in Windows 8.1 nog. Heb een verlicht toetsenbord, en als mijn pc uit stond en drukte op het toetsenbord dan ging de verlichting aan.GerardVanAfoort schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:52:
[...]
Zet snel opstarten eens uit.
"'Snel opstarten' uitschakelen
Heeft je pc nog steeds problemen met afsluiten of lukt het opstarten soms niet en dan weer een paar keer achter elkaar wel? Schakel dan de optie 'Snel opstarten' uit.
Deze is te vinden in het 'Configuratiescherm' onder 'Energiebeheer -> 'Het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen'.
Klik op Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn' en schakel de optie 'Snel opstarten inschakelen' uit.
Zorg ook dat een stukje hoger achter 'Actie als ik op de Aan/uit-knop druk' is ingesteld op 'Afsluiten'. Klik op 'Wijzigingen opslaan' en het de kans is groot dat opstart- en afsluitperikelen verdwijnen.
Wat 'Snel Opstarten' overigens doet is tijdens het afsluiten een tijdelijk bestand op de harde schijf schrijven met daarin een soort van vooraf gestarte Windows 10. Tijdens het starten wordt dit bestand geladen waardoor allerlei opstartprocedures overgeslagen worden. In de praktijk komt het er dus op neer dat afsluiten iets langzamer wordt en opstarten wat sneller. Maar verwacht geen wonderen van dit trucje, in het beroerdste geval scheelt het 10 seconden starttijd. Dan liever een stabiel systeem zouden wij zeggen!"
Bron: http://www.computeridee.n...ows-10-niet-meer-afsluit/
[...]
^ Voor sommigen is dat 'advies' een pens werk, en geen oplossing op de lange termijn.
na uitschakelen fast boot gebeurt dit niet meer
Wat voor problemen als ik vragen mag? ik draai zelf gewoon de pro versie en buiten de audio heb ik geen problemen ondervonden nog.satya schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:20:
[...]
Ik heb dat ding ook, wat wij hier weer lastig vinden is dat je als je wisselt tussen speakers en koptelefoon je iedere keer handmatig je audio uitvoer moet instellen.
Mijn collega en ik hebben verder echt veel problemen op die zbook met W10 enterprise.
Vind het vreemd van de audio drivers. Het is sinds de A. updatewant hiervoor had ik er geen problemen mee. Nu lijkt hij gewoon de driver eruit te gooien na een bepaald moment. Of na het overschakelen van mini jack naar interne speakers. Hoop dat ze het snel gaan fixen

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Verwijderd
Ik heb eerst een jaar met Technical preview gewerkt en dat beviel me wel.
Na een update van W10 naar de officiele versie en daarna naar Anniversary Update heb ik toch wel wat ongemak met W10.
Ten eerste loopt Microsoft Edge regelmatig vast en is niet meer uit te klikken.Remedie is de PC opnieuw opstarten.
Ook het gedoe rond de personalisatie van zelf aangemaakte mappen buiten de C:/ schijf is voor mij bedroevend.
Zo heb ik op een E:/ schijf al mn muziek staan. Als ik deze map,waar ik heel veel in werk,open,dan knalt het witte scherm recht in mn ogen.Daarbij zijn de letters te klein en lichtblauw van kleur,ik ben de jongste niet meer (70),en kan ik het lettertype en grootte niet normaal wijzigen.
Ik weet dat ik met wat minder contrast of de installatie van f.lux het witte scherm iets kan dimmen,maar dat vind ik een lapmiddel.
Ook de letters in de muziekmap kan ik met de schuifbalk vergroten,maar daar heb ik maar 3 keuzes in.Bovendien als ik de balk op 175 zet bv,dan worden mijn picto's op het bureaublad evenredig groot.
Ik weet nog uit de W.XP tijd bv dat je dan in het onderdeel vormgeving>geavanceerd alles wat dat betreft naar je eigen hand kon zetten.
https://www.windowscorner.../bureaublad-instellen.php
Het enige wat ik tnt op internet hierover vind is dat ik vensterbalken en menu start enz kan wijzigen,maar niets over waar ik naar zoek.
In XP had ik de instellingen zo dat ik een lichtgrijs scherm kreeg en de letters op 13pt kon zetten in bv de kleur blauw of welke andere kleur dan ook.Dit mis ik heel erg in W10.
Ik heb diverse malen feedback over dit onderwerp gegeven aan Microsoft,maar het lijkt mij dat men het wel best vind zo.
In het register ben ik niet zo goed thuis,ik kan wel dingen vinden soms maar daar kan ik verder niets mee.
Maar dat zou ook de bedoeling niet moeten zijn,om te gaan tweaken.
Verder vind ik W10 wel een aardig OS.
Maar voor het bovenstaande probleem, zou ik als ik mocht kiezen, terug gaan naar XP.
Dank voor het lezen van mn review en aanverwante zaken.
Helaas kan ik hier geen foto(s) plaatsen zodat er beter inzicht in mijn probleem zou zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2016 12:40 ]
Verwijderd
Boven in de titelbalk gaan staan,rechtsklik en eigenschappen,dan kom je een heel eindMarcoC schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:25:
Command prompt is wel onleesbaar klein geworden zeg.
Settings > personalisation > lockscreen (ik heb engelse windows, vertalen mag je zelf doen)Ad416 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:53:
Ik krijg de foto in welkomstscherm niet verandert.Weet iemand hoe ik dit kan doen?
ik heb uiteraard het e.e.a. gegoogled
http://www.windowscentral...ling-direction-windows-10
maar helaas zit bij mij bij het tabje mouse & touchpad geen touchpad instelling.
Logitech k400 plus/windows 10
[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 27-08-2016 13:39 ]
Oscar Wilde
[ Voor 192% gewijzigd door Will_M op 27-08-2016 13:53 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
http://superuser.com/ques...ion-of-mouse-scroll-wheeleL_Jay schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:31:
weet iemand hoe ik windows 10 de scroll richting van een wireless touchpad omdraai?
maar helaas zit bij mij bij het tabje mouse & touchpad geen touchpad instelling.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Wat een geluk dat er nog echte computers zijn...
Boeh
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Gmail werkt goed maar ik heb nu nog een calendar van mijn MS account. Als ik een nieuw item wil maken wordt default die calender gebruikt (wat ik niet wil omdat ik die agenda hide). Hoe los ik dit op?
Kan dat niet in de software van de pc aanwezig zijn? Kwestie van drivers betreffende touchpad en- of pc her-installeren.eL_Jay schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:31:
weet iemand hoe ik windows 10 de scroll richting van een wireless touchpad omdraai?

Bij ons is thuis alles Mac/Imac etc (1x-imac/5x-macbook(pro) en veel ander klein spul). Daar is ook sporadisch wel eens wat mee, maar ik en wat collega's zijn over naar W10, en zo erg als nu is het in tijden niet geweest.racinfo schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:59:
[...]
Wat een geluk dat er nog echte computers zijn...
Boeh
Het lijkt soms het W95 tijdperk wel waar je 10-20% van je tijd aan je systeem kwijt bent om het weer op poten te krijgen. Win 7 draaide bij mij als een zonnetje, en over Win8.1 hoorde ik ook veel minder klachten.
Ik werk nog met CPM 2.28satya schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:12:
[...]
Bij ons is thuis alles Mac/Imac etc (1x-imac/5x-macbook(pro) en veel ander klein spul). Daar is ook sporadisch wel eens wat mee, maar ik en wat collega's zijn over naar W10, en zo erg als nu is het in tijden niet geweest.
Het lijkt soms het W95 tijdperk wel waar je 10-20% van je tijd aan je systeem kwijt bent om het weer op poten te krijgen. Win 7 draaide bij mij als een zonnetje, en over Win8.1 hoorde ik ook veel minder klachten.
Ik heb een probleempje met mn toetsenbord van mn laptop. Hij geeft allerlei rare tekens weer, zoals een sterretje wanneer ik de P indruk. En het indrukken van CTRL+SHIFT helpt niet om van toetsenbord indeling te veranderen?
Ik gebruik nu een externe toetsenbord om dit te typen maar zodra ik dat afsluit krijg ik de rare tekens op mn laptop. Het gekke is dat er tijdens de aanmeldingsscherm geen rare tekens komen tijdens het invullen van mn wachtwoord?
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Mn invoermethode is gewoon VS internationaal

[ Voor 3% gewijzigd door Musta op 29-08-2016 11:34 ]
NS FC: SW 2742 0448 8213
Instellingen > toegankelijkheid > toetsenbord. Staat daar alles uit?Musta schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:33:
Ik weet niet waar dit precies hoort, maar:
Ik heb een probleempje met mn toetsenbord van mn laptop. Hij geeft allerlei rare tekens weer, zoals een sterretje wanneer ik de P indruk. En het indrukken van CTRL+SHIFT helpt niet om van toetsenbord indeling te veranderen?
Ik gebruik nu een externe toetsenbord om dit te typen maar zodra ik dat afsluit krijg ik de rare tekens op mn laptop. Het gekke is dat er tijdens de aanmeldingsscherm geen rare tekens komen tijdens het invullen van mn wachtwoord?
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Mn invoermethode is gewoon VS internationaal
[afbeelding]
NRG
yes is gelukt nu. Het numerieke gedeelte was ingesteld op mn toetsenbord terwijl ik dat niet heb. Dus hij doet t weer gelukkigGerardVanAfoort schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:13:
[...]
Instellingen > toegankelijkheid > toetsenbord. Staat daar alles uit?
NS FC: SW 2742 0448 8213
Verwijderd
Zo wil Acronis me tig keer per dag laten weten dat er een nieuwe versie is, maar staat deze niet in de lijst van Settings > Notifications & Actions. Natuurlijk kan ik de notificaties in zijn geheel uitzetten, maar dat is dan weer wat overkill.
Wie kan me vertellen hoe ik notificaties uit kan zetten van applicaties die niet in de lijst van de Settings/Action center staan?
Bedankt!
Praat me niet over wat er allemaal mis is met apple spullen. Als je op een Apple de scrollrichting veranderd dan geld dat voor alles, dus ook voor scrollwiel op je muis. Gelukkig heeft Windows 10 daar geen last van.
Overigens is er gewoon een setting om scrollrichting van je touchpad te veranderen in de Settings-app.
En die Skype-Voorbeeld (goeie vertaling jongens) zou ik graag willen gebruiken hoor, maar die blijft ook niet openstaan
Kijkeens via taakbeheer of je daar Acronis of een van je andere app's die ongewenste meldingen geeft, ziet staan en zoja stop die dan.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:07:
In Windows 10 zijn er bij mij een paar applicaties die om de haverklap een melding geven, maar die ik niet uit kan zetten omdat ze niet in de lijst van de Settings/Action center staan.
Zo wil Acronis me tig keer per dag laten weten dat er een nieuwe versie is, maar staat deze niet in de lijst van Settings > Notifications & Actions. Natuurlijk kan ik de notificaties in zijn geheel uitzetten, maar dat is dan weer wat overkill.
Wie kan me vertellen hoe ik notificaties uit kan zetten van applicaties die niet in de lijst van de Settings/Action center staan?
Bedankt!
Verwijderd
Thanks! Dat werkt! Maar ik blijf het wel vaag vinden dat applicaties die niet geregistreerd staan in het Action Center toch notifications kunnen geven.racinfo schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:25:
[...]
Kijkeens via taakbeheer of je daar Acronis of een van je andere app's die ongewenste meldingen geeft, ziet staan en zoja stop die dan.
ik stuit nog op kleine dingetjes. Ik zoek een oplossing voorde shortkey naar de desktop zodat ik die op mn duim kan plaatsen met mn muis. Ik ben gewend om met mn duim alles opzij te schuiven en alles weer terug te laten komen. Het is me eerder gelukt in windows 10 maar weet niet meer hoe. De windows toets wordt niet herkend door de muis software. Iemand een tip?
Als iemand nog must have tips heeft wat ik echt MOET hebben, let me know.
vandaag bezig geweest met Keepass + addon voor firefox. aan het kloten geweest met filemanager voor het backuppen. Nog niet naar tevredenheid overigens. morgen op zoek naar screen record software. Als iemand een tip heeft, ik hoor het graag.
Als je een redelijk recente Nvidia kaart hebt, kijk eens naar ShadowplayRoyK schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:09:
morgen op zoek naar screen record software. Als iemand een tip heeft, ik hoor het graag.
Ik heb er een 1070 in zitten. Het moet mn Photoshop processen opnemen die ik dan later kan omzetten in een time lapse. Is dat te doen daarmee?SmokingCrop schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:26:
[...]
Als je een redelijk recente Nvidia kaart hebt, kijk eens naar Shadowplay
hoe heb jij dat met Steam werkend gekregen?SmokingCrop schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:26:
[...]
Als je een redelijk recente Nvidia kaart hebt, kijk eens naar Shadowplay
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Dat zou wel moeten lukken.RoyK schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:33:
[...]
Ik heb er een 1070 in zitten. Het moet mn Photoshop processen opnemen die ik dan later kan omzetten in een time lapse. Is dat te doen daarmee?
• Shadowplay aanzetten in Nvidia Experience (icoon rechtsboven)
• Bij Voorkeuren -> Shadowplay -> "vastleggen van bureaublad toestaan" aanvinken
• Kwaliteit enzo kan je ook nog wat aanpassen
Dat werkt gewoon bij mij zonder iets speciaals te doen?donald_dick schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:37:
[...]
hoe heb jij dat met Steam werkend gekregen?
Stop de volgende code in een batch-filetje en laat die aanroepen door je muisknopsoftwareprogrammadingetje.RoyK schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:09:
Ik zoek een oplossing voorde shortkey naar de desktop zodat ik die op mn duim kan plaatsen met mn muis. Ik ben gewend om met mn duim alles opzij te schuiven en alles weer terug te laten komen. Het is me eerder gelukt in windows 10 maar weet niet meer hoe. De windows toets wordt niet herkend door de muis software. Iemand een tip?
1
| powershell (new-object -comobject "Shell.Application").ToggleDesktop() |
Dit roept de .net functie aan vanuit Powershell. Kan eventueel ook direct in VBScript (is wellicht zelfs iets sneller omdat niet eerst de PoSH runtime gestart hoeft te worden.
1
| CreateObject("Shell.Application").ToggleDesktop |
aanroepen met cscript //B ShowDesktop.vbs
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Bedankt Ralpje. Start je daarmee een tool op waar je de shortkeys kunt aanpassen?ralpje schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:51:
[...]
Stop de volgende code in een batch-filetje en laat die aanroepen door je muisknopsoftwareprogrammadingetje.
code:
1 powershell (new-object -comobject "Shell.Application").ToggleDesktop()
Dit roept de .net functie aan vanuit Powershell. Kan eventueel ook direct in VBScript (is wellicht zelfs iets sneller omdat niet eerst de PoSH runtime gestart hoeft te worden.
code:
1 CreateObject("Shell.Application").ToggleDesktop
aanroepen met cscript //B ShowDesktop.vbs
Als je de configuratiesoftware van je muis dus die code laat aanroepen, wordt je desktop geminimaliseerd (of weer hersteld, het is een 'toggle').
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik zou aanraden de muis-button gewoon een macro "Windows + D" te laten sturen.ralpje schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:20:
Nee, je roep eigenlijk dezelfde functie in .net aan als dat Win+D doet. Je geeft dus eigenlijk het systeemcommando om de desktop te minimaliseren.
Als je de configuratiesoftware van je muis dus die code laat aanroepen, wordt je desktop geminimaliseerd (of weer hersteld, het is een 'toggle').
PowerShell is fantastisch, maar voor dit soort dingen zou ik het niet inzetten simpelweg omdat je hierbij de UAC voor je kiezen gaat kan krijgen. Vrijwel elke programmeerbare muis kan macro's sturen, waarom moeilijk doen en die knop een batch file laten starten dat een PowerShell commando uitvoert waarbij je de UAC voor je kiezen krijgt?
Verwijderd
De 'GodMode' is wel een interessante koppeling.
Even Googelen daarop en met een makkie aanmaken.
Doe er je voordeel mee.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 13:07 ]
Verwijderd

Hoe dan ook, dit gaat ten koste van je netwerkveiligheid en in landen met minder zuivere regimes levens kosten. Hoe verzinnen ze het om dat er stilletjes even doorheen te drukken?

TL;DR: Windows 10 DNS resolver sends DNS requests in parallel to all available network interfaces and uses the fastest reply to come. If you use DNS from the local network, this problem allows your ISP or a hacker with Wi-Fi ap to hijack your DNS records even if you use VPN.
Windows 10 geupdate met Anniversary en zag dat er nog een windows.old bestond en ook een extra Windows update map.
Deze netjes na de upgrade verwijderd via de tool, maar heb eigenlijk mijn free space niet terug gekregen.

Size van 2e venster is alles in C: inc. verborgen bestanden en mappen.
Iemand dit al eens eerder mee gemaakt of denk ik toch verkeerd.
Installatie:
Win10 Pro 64b
Office 2010
java
VLC
Itunes
Verder staat er eigenlijk gek weinig geïnstalleerd
EDIT:
Ben wel wat veder.
CCleaner zegt dat Pagefile.sys en Hiberfil.sys 33GB en 25GB zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Gupje360 op 30-08-2016 14:10 ]
Verwijderd
Hoeveel RAM-geheugen heb je?Gupje360 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:57:
CCleaner zegt dat Pagefile.sys en Hiberfil.sys 33GB en 25GB zijn
32GB
Heb Pagefile.sys al opgelost, dat was een virtual memory probleem.
Maar hibernate staat uit maar de file Hiberfil.sys blijft bestaan...
edit:
Hiberfill.sys is ook weg.
1x Volledig van het stroom af heeft geholpen.
Probleem is volledig opgelost.
[ Voor 47% gewijzigd door Gupje360 op 30-08-2016 14:43 ]
CPU-gebruik is normaal, heb nog 3,5GB van de 8GB geheugen vrij en disk-load is nagenoeg nul. Na wat googlen heb ik de pagefile handmatig ingesteld op 16-1913MB (recommended size) in plaats van automagisch maar dit heeft niet geholpen. (snap de relatie niet echt, maar volgens google hielp dit bij een aantal gebruikers
Oh, de GPU is een intel HD3000. Driver is volgens windows afkomstig van Intel, 27 mei 2015 en is volgens windows update ook de meest recente.
[ Voor 8% gewijzigd door Nox op 31-08-2016 07:58 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
3.5 GB vrij van 8 GB is vreemd tenzij je met een 32 bits versie van W10 aan het werk bent. De vertraging in typen en opstarten van app's doen mij denken aan malware, wellicht is het een goed idee een malware scan te doen met (gratis) probeerversie van Malware Bytes?NoxiuZ schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 07:53:
Windows 10 voelt hier enorm laggy, ik merk het met name tijdens het typen en browsen. Voorbeeldje, ik begin te typen in dit tekstvak en soms stoppen de characters gewoon met verschijnen en komen die pas na een of anderhalve seconde in beeld. Of ik klik met de muis ergens op en dan duurt het anderhalve seconde voordat er daadwerkelijk iets gebeurd. En het zijn simpele dingen, in een venster op 'OK' klikken bijvoorbeeld of een tab sluiten.
CPU-gebruik is normaal, heb nog 3,5GB van de 8GB geheugen vrij en disk-load is nagenoeg nul. Na wat googlen heb ik de pagefile handmatig ingesteld op 16-1913MB (recommended size) in plaats van automagisch maar dit heeft niet geholpen. (snap de relatie niet echt, maar volgens google hielp dit bij een aantal gebruikers)
Oh, de GPU is een intel HD3000. Driver is volgens windows afkomstig van Intel, 27 mei 2015 en is volgens windows update ook de meest recente.
Misschien is het ook een goed idee wat bloatware uit W10 te verwijderen?
Zie: http://www.tenforums.com/...ware-windows-10-came.html
Sinds de anniversary update is mijn internet traag geworden.
Heeft er nog iemand hier last van ?
Hoe lost men dit op ?
Ik heb een paar site gevonden op het internet maar tot nu toe lost dit mijn probleem niet op.
Alvast bedankt
Heb op Zwarte Cross wat foto's gemaakt met mijn Lumia 950. In portretstand. Kan deze openen in Windows Photo Viewer of de Photos app. Gaat goed. Nu wil ik ze uploaden naar een wat brakke site. Resultaat: de foto is 90 graden gedraaid.
Nu wil ik ze corrigeren in Photo Viewer of Photos app. Maar er is voor zover ik weet geen first-party manier om de orientatie uit de exif te halen en de pixels juist op te slaan. Enige first-party manier die ik heb gevonden is om de foto in MS Paint opnieuw op te slaan.... beetje jammer! Iemand een betere oplossing?
Je kan het beste de exif-data eruit slopen en dan zelf de foto op de juiste manier draaien. Ik doe dat zelf met XnView, andere oplossingen (die dit probleem voorkomen) weet ik helaas niet.
[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 01-09-2016 08:34 ]
Oscar Wilde
Ik had het laatst ook op dit forum, wat bij mij hielp was de foto in windows viewer even paar keer kantelen en dan opslaan, blijkbaar hielp datRamon schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:09:
Iemand al eens hier tegen aan gelopen?
Heb op Zwarte Cross wat foto's gemaakt met mijn Lumia 950. In portretstand. Kan deze openen in Windows Photo Viewer of de Photos app. Gaat goed. Nu wil ik ze uploaden naar een wat brakke site. Resultaat: de foto is 90 graden gedraaid.
Nu wil ik ze corrigeren in Photo Viewer of Photos app. Maar er is voor zover ik weet geen first-party manier om de orientatie uit de exif te halen en de pixels juist op te slaan. Enige first-party manier die ik heb gevonden is om de foto in MS Paint opnieuw op te slaan.... beetje jammer! Iemand een betere oplossing?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Op youtube heb ik iemand er over horen praten dat dit ook voor Winodws beschikbaar is met dezelfde toetsen combinatie dmv een klein tooltje. Misschien heeft iemand een tip voor me?
Indien je met een 32bits systeem werkt kun je print.exe eens proberen.RoyK schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:55:
Ik zoek een tooltje die ik op heb geschreven een tijdje terug maar ben mn briefje kwijt. in OSX kan je met Alt-Shift-4 een selectie maken en dat wordt direct een screenshot. Deze wordt geparkeerd op je bureaublad.
Op youtube heb ik iemand er over horen praten dat dit ook voor Winodws beschikbaar is met dezelfde toetsen combinatie dmv een klein tooltje. Misschien heeft iemand een tip voor me?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/13814150/PRINTKEY.EXE
Helaas, 64bit hier.racinfo schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:24:
[...]
Indien je met een 32bits systeem werkt kun je print.exe eens proberen.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/13814150/PRINTKEY.EXE
Het heeft een hoop handige opties, maar het is niet wat ik zoek. Met de 'OSX' manier start je geen programma op, niets.. je tikt de sneltoets in, je trekt een gebied en pats, screenshot gemaakt en hij wacht al op je op het bureaublad. Die sleep je vervolgens in je projecten, email etc.Quad schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:45:
ShareX, werkt erg goed.
Gebaseerd op het bekende Greenshot maar dan beter.
Helaas kan ik de Wintoets+D ook niet aan mijn duim koppelen met mn Performance MX muis. Want wordt het nog mooier. Dan tik je even met je duim en pak je de screenshot op en je bent weer terug in je tool. Ik vanavond nog een poging wagen om de video tussen de 1 miljoen miljard videos te vinden
Greenshot werkt zo. Druk op de PrintScreen, trekt een vlak en je kan opslaan of direct exporteren naar imgur.com.RoyK schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:13:
[...]
Helaas, 64bit hier.
[...]
Het heeft een hoop handige opties, maar het is niet wat ik zoek. Met de 'OSX' manier start je geen programma op, niets.. je tikt de sneltoets in, je trekt een gebied en pats, screenshot gemaakt en hij wacht al op je op het bureaublad. Die sleep je vervolgens in je projecten, email etc.
Helaas kan ik de Wintoets+D ook niet aan mijn duim koppelen met mn Performance MX muis. Want wordt het nog mooier. Dan tik je even met je duim en pak je de screenshot op en je bent weer terug in je tool. Ik vanavond nog een poging wagen om de video tussen de 1 miljoen miljard videos te vinden
Helemaal top, werkt perfect. Thanks!! Nu moet ik nog mn duim probleem oplossen met de windows toets... en dan ben ik bijna helemaal in dezelfde workflow als in OSXRamon schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:20:
[...]
Greenshot werkt zo. Druk op de PrintScreen, trekt een vlak en je kan opslaan of direct exporteren naar imgur.com.
Verwijderd
Pas wel op niet tegen wil en dank vast te houden aan een workflow die wellicht niet per se meer de beste is voor je huidige situatieRoyK schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:27:
en dan ben ik bijna helemaal in dezelfde workflow als in OSX
Wat is er mis met een screenshot maken met 1 handeling, en die op te halen door met 1 handeling al je windows opzij te schuiven (duim tik op de muis), en met 1 handeling weer terug te zijn in je applicatie, of in een andere tool met die file onder je muisknop?Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:34:
[...]
Pas wel op niet tegen wil en dank vast te houden aan een workflow die wellicht niet per se meer de beste is voor je huidige situatieAl is het wellicht een goed startpunt om verder te wennen.
Na een week Windows heb ik weinig te klagen, alleen is er nog veel te winnen in het stroomlijnen van kleine processen.
Screenshots bak ik de hele dag door, immers is het een onderdeel van mijn communiceren met mn klanten. Het moet lekker vlotjes gaan.

Verwijderd
Op zich niets, maar als je koste wat kost de Windows-methode probeert te vervangen met een Mac-methode, ondanks dat je nu op Windows werkt, gaat dat op de lange termijn waarschijnlijk alleen maar extra moeite en frustraties opleverenRoyK schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:38:
Wat is er mis met een screenshot maken met 1 handeling, en die op te halen door met 1 handeling al je windows opzij te schuiven (duim tik op de muis), en met 1 handeling weer terug te zijn in je applicatie, of in een andere tool met die file onder je muisknop? :
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je niet de valkuil moet trappen dat je van een Windows-systeem een Mac probeert te maken, omdat je dat toevallig gewend bent.
Verwijderd
Dat is goeddeels gewenning en ontwenning. Mensen hebben niet zelden exact hetzelfde, maar dan in omgekeerde richting, als ze richting OSX verkassenRoyK schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:47:
Ik ben al tal van "hmmm" momentjes tegen gekomen dat in OSX zo ontzettend makkelijk en simpel gaat en in Windows onhandig, en dat geld ook voor functies andersom.
Soms zijn dingen ook onhandig en onlogisch. Het zijn kleine dingetjes. Neem een bestandje in skype slepen. Dat kan niet. Je kan geen jpg plaatje skype in slepen. Je moet in skype eerst iets openen, zoeken op je schijf en dan kan je het plaatje pas in een gesprek voegen. Onhandig. Misschien verhelpt dit door Skype eraf te halen en hem met de hand te installeren. Deze was al met het OS mee geinstalleerd.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:49:
[...]
Dat is goeddeels gewenning en ontwenning. Mensen hebben niet zelden exact hetzelfde, maar dan in omgekeerde richting, als ze richting OSX verkassenDan voelen sommige dingen zo ontzettend onlogisch of onhandig.
Ik ga niet wennen aan onlogische of onhandige handelingen omdat het Windows is. Het moet gewoon handig werken voor mij. En over Apple en OSX mag iedereen van alles vinden. Het is in de hele basis een supervriendelijk OS die hier ontzettend sterk in is en Windows best wel een beetje meer van af mag kijken!
Het snap systeem van Windows mag OSX dan wel zo snel mogelijk overnemen. Want dat werkt super!!
Dat doet ShareX dus ook.. Je kan ook je key combinaties aanpassen, net als bij Greenshot.RoyK schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:27:
[...]
Helemaal top, werkt perfect. Thanks!! Nu moet ik nog mn duim probleem oplossen met de windows toets... en dan ben ik bijna helemaal in dezelfde workflow als in OSX
Ook kan je kiezen voor een venster, stukje venster, gifjes of video opnemen van je scherm. Ook kan je een webpagina screenshotten.
[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 01-09-2016 21:35 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
ALT + PrtScrn: Hiermee wordt een schermafbeelding van een geopend venster gemaakt en naar het Klembord gekopieerd.
WIN + PrtScrn: Hiermee wordt een schermafbeelding van het hele bureaublad gemaakt en opgeslagen in een map Schermafbeeldingen onder Foto's in uw gebruikersprofiel.
Hier heb je niets aan?
Met greenshot zijn mijn wensen gedekt! Thanksracinfo schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:50:
Vastleggen wat op uw beeldscherm wordt weergegeven:
ALT + PrtScrn: Hiermee wordt een schermafbeelding van een geopend venster gemaakt en naar het Klembord gekopieerd.
WIN + PrtScrn: Hiermee wordt een schermafbeelding van het hele bureaublad gemaakt en opgeslagen in een map Schermafbeeldingen onder Foto's in uw gebruikersprofiel.
Hier heb je niets aan?
Kan zeker wel.RoyK schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:01:
[...]
Soms zijn dingen ook onhandig en onlogisch. Het zijn kleine dingetjes. Neem een bestandje in skype slepen. Dat kan niet. Je kan geen jpg plaatje skype in slepen. Je moet in skype eerst iets openen, zoeken op je schijf en dan kan je het plaatje pas in een gesprek voegen. Onhandig. Misschien verhelpt dit door Skype eraf te halen en hem met de hand te installeren. Deze was al met het OS mee geinstalleerd.
Dat zeggen veel mensen, maar ik werk al 4 jaar dagelijks met OS X en ik ben altijd weer blij dat ik "terug mag" naar Windows. Wat je logisch of onlogisch vind is zeker een kwestie van gewenning. Zo vind ik de Dock in OS X erg onhandig, omdat het in het midden gecentreerd is en je niet op je muscle memory kan vertrouwen.Ik ga niet wennen aan onlogische of onhandige handelingen omdat het Windows is. Het moet gewoon handig werken voor mij. En over Apple en OSX mag iedereen van alles vinden. Het is in de hele basis een supervriendelijk OS die hier ontzettend sterk in is en Windows best wel een beetje meer van af mag kijken!
ik kan geen items slepen (drag and drop) naar skype. Maar, ik gebruik nu de voor geinstalleerde skype. ik ga vanmiddag gewoon eens skype installeren via een installer. Misschien is het dan wel mogelijk!
Eén kleinigheid was er na de november update met het niet meer toegankelijk zijn van het startmenu en de zoekfunctie (knop met de loep). Korte tijd wat discussie over geweest, want meer mensen hadden last van deze fout. Maar daar kwam al vrij gauw een oplossing voor, een door Microsoft aangedragen reparatielink.
Echter bij mij keerde dit euvel na het opstarten af en toe (één of twee keer per week) terug. Geen idee of meer mensen dit ondervonden, maar bij mij was dan niet nogmaals die reparatieprocedure, maar even opnieuw opstarten de oplossing. Geen groot drama, alleen een beetje ergernis elke keer. Dit foutje duurde tot heel kort geleden, maar bleef na een recente periodieke update plotseling achterwege. Kennelijk is het bugje in die laatste update ongedaan gemaakt. Bewust of toevallig samen met een wat groter stuk software.
Oké dus allemaal, mooi dat die ergernis verleden tijd is. maar ik ben nu toch wel een beetje nieuwsgierig of ik nou de enige ben die hier al die tijd last van had, want ik vernam er op dit forum niets van.
Ook versie beheer van bestanden wil ik aan zetten. Ik moet een map, bijvoorbeeld D:/Werkbestanden/klanten/ toevoegen aan de bibliotheek. Dat kan ik doe via de rechtermuisknop op het mapje. Maar, maakt hij dan een link of gaat hij alles verplaatsen naar de C schijf?
[edit]
Back-up lijkt niet met mn NAS te willen praten terwijl versie beheer het zonder problemen doet.
[ Voor 51% gewijzigd door RoyK op 02-09-2016 13:54 ]
Begrijp ik het dan goed dat jij geen extra tools gebruikt in Windows die dingen beter afhandelen dan Windows zelf? Zoals bijvoorbeeld Greenshot?Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:49:
[...]
Dat is goeddeels gewenning en ontwenning. Mensen hebben niet zelden exact hetzelfde, maar dan in omgekeerde richting, als ze richting OSX verkassenDan voelen sommige dingen zo ontzettend onlogisch of onhandig.
Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Vandaag stond het gas er voor 90% op en kan ik bijna op het nivo werken als op OSX. Greenshot helpt een heleboel. Prtsc, slepen.. kies klembord... naar mn mail en in de reactie terug naar de klant tik ik klembord aan en hij staat er. Gebeurd in secondes.. ipv dat ik een programma moet starten om een screen te maken, via bestand etc op zoek moet naar de juiste files. Het zijn de kleine dingetjes. Vandaag een stuk of 30x gebruik van moeten maken. Top!Arrogant schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:23:
[...]
Begrijp ik het dan goed dat jij geen extra tools gebruikt in Windows die dingen beter afhandelen dan Windows zelf? Zoals bijvoorbeeld Greenshot?
Ik loop voor de Windows toets+D ( = Bureaublad ) helaas dood met mijn mx performance. Ik kan het tot op heden niet op mijn duimknop configureren. Dat wordt afkicken

Ik doe meestal gewoon een snelle beweging naar rechtsonder met muis en klik zonder te kijken om naar desktop te gaan (en terug naar programma's te gaan).RoyK schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:53:
[...]
Ik loop voor de Windows toets+D ( = Bureaublad ) helaas dood met mijn mx performance. Ik kan het tot op heden niet op mijn duimknop configureren. Dat wordt afkicken
Verrek, die is grappig!SmokingCrop schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:04:
[...]
Ik doe meestal gewoon een snelle beweging naar rechtsonder met muis en klik zonder te kijken om naar desktop te gaan (en terug naar programma's te gaan).
Edit:
Ja, leuk... maar het is lastig terug klikken als je dus een bestandje vast houd om te slepen.
Jammer!

[ Voor 16% gewijzigd door RoyK op 02-09-2016 22:06 ]
lol, was serieus bedoeld
Helemaal rechtsonder het scherm, naast de klok (& actiecentrum als je laatste update hebt) kan je klikken om naar bureaublad te gaan.
edit: oh, ik zie je edit
Dat is inderdaad wat lastig
[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 02-09-2016 22:08 ]
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.