Deze update heeft eindelijk een issue bij mij opgelost waarmee mijn search niet meer crasht. Blij mee.
Verwijderd
Het lijkt erop dat Windows 10 regelmatig moeite heeft programma's bij opstarten mee te starten. Je moet dan met de Taakplanner in de weer om het toch min-of-meer voor elkaar te krijgen. Ik zie dat meerdere mensen met diverse applicaties hetzelfde probleem hebben.
Een populaire oplossing is een downgrade naar 8.1. Daar werkt het wel

Vanavond mijn pc geupdate naar de nieuwste versie (14393.51), alles ging goed en geen problemen tot nu toe.
In het Configuratiescherm zie ik nu een Windows To Go icon, is dit nieuw in deze versie? Ik heb Windows 10 Pro.
In het Configuratiescherm zie ik nu een Windows To Go icon, is dit nieuw in deze versie? Ik heb Windows 10 Pro.
Sinds de patchup van 1607 gisteren werkt mijn teamviewer niet meer, na een deinstallatie kan ik hem ook niet meer installeren, iemand anders ook hier last van?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Misschien ligt het daaraan dat mijn virusscanner pas na 5 minuten opstart.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:02:
Het lijkt erop dat Windows 10 regelmatig moeite heeft programma's bij opstarten mee te starten. Je moet dan met de Taakplanner in de weer om het toch min-of-meer voor elkaar te krijgen. Ik zie dat meerdere mensen met diverse applicaties hetzelfde probleem hebben.
Voor de grote update ging dat altijd goed.
Gisteren ook op 1 machine (domain joined) maar eens de AU geïnstalleerd.
Wat een gigantisch drama... Machine moest 2 a 3 keer opnieuw opstarten voordat alle rond was.
Uiteindelijk loop je tegen een paar minor issues aan...
Bij ons wordt via GPO een desktop wallpaper en lockscreen wallpaper gepushed.
Desktop wallpaper werkt gewoon, echter de lockscreen wallpaper is gereset naar default, en krijg hem met geen mogelijkheid terug naar de door GPO gepushte wallpaper...
Ik kan er met mijn pet niet bij waarom MS zo aan het zwalken is en gewoon zulke rotzooi als update pusht..
Wordt er überhaupt nog wel getest tegenwoordig...
Wat een gigantisch drama... Machine moest 2 a 3 keer opnieuw opstarten voordat alle rond was.
Uiteindelijk loop je tegen een paar minor issues aan...
- Sticky Notes, wat veel mensen gebruiken, is nu een app geworden, veel te groot, buggy, noem maar op, is wel op te lossen met een 3rd party sticky notes progje
- Explorer / Edge / Store zijn opnieuw vastgepind aan de taakbalk, kan gewoon weer unpinned worden, maar toch...
- Start menu is omgegooid, je krijgt nu meteen alle apps te zien... waarom?
Bij ons wordt via GPO een desktop wallpaper en lockscreen wallpaper gepushed.
Desktop wallpaper werkt gewoon, echter de lockscreen wallpaper is gereset naar default, en krijg hem met geen mogelijkheid terug naar de door GPO gepushte wallpaper...
Ik kan er met mijn pet niet bij waarom MS zo aan het zwalken is en gewoon zulke rotzooi als update pusht..
Wordt er überhaupt nog wel getest tegenwoordig...
Verwijderd
Dat van die GPO staat gewoon in de release notes. Als je Pro gebruikt werkt dat idd niet meer bij de lockscreen. Alleen nog voor Enterprise.
Super bedankt!Yonix schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:27:
[...]
[...]
Dank jullie!
Ik maak daarvoor gebruik van het programma Rainmeter met daarbij de volgende 'skins':
• Rainmeter - Simple Media v1.1 (Klok);
• Rainmeter - Tick Weather v2.0 (Weer).
Mijn config is hier te vinden: klik.
Bij TickWeather wel even de juiste 'weercode' gebruiken in de config (i.v.m. weergave locatie e.d.). De weercode voor jouw locatie vind je hier: klik.
edit: nvm...
Het lijkt er wel op alsof MS de Pro versie wil uitfaseren ofzo en gebruikers pushen naar Enterprise...
Het lijkt er wel op alsof MS de Pro versie wil uitfaseren ofzo en gebruikers pushen naar Enterprise...
[ Voor 227% gewijzigd door ArcticTiger op 11-08-2016 12:07 ]
Windows To Go is dat je, je Windows Installatie ook kan dragen als portable OS.Nuccie schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:26:
Vanavond mijn pc geupdate naar de nieuwste versie (14393.51), alles ging goed en geen problemen tot nu toe.
Windows wordt dan 1 op 1 over gezet naar je USB stick zodat je deze van overal kan starten.
Dit was al geimplementeerd in Windows 8 Professional, maar was nog niet actief in Widnows 10 omdat bij Windows 8 nog fouten in zaten. Als het goed is zijn de groffe fouten nu verwijderd.
Negeer.
[ Voor 98% gewijzigd door gerbiepiep op 11-08-2016 14:14 ]
Voor de functie windows-to-go is wel een enterprise wim image nodig
* een home of pro wim image wordt niet ondersteunt in deze tool.
* een home of pro wim image wordt niet ondersteunt in deze tool.
control alt oeps deleted
Yep hier hetzelfde,oplossing voor mij was de backup van voor de update terugzetten.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:17:
[...]
Ik probeer hier ook achter te komen, ik heb alle titles weg kunnen krijgen, maar ik wil de alfabetische lijst met programma's ook verbergen. Voorheen kon dit gewoon, maar na de update werkt dit niet meer.
ik heb de optie (meest gebruikte apps weergeven) en alle andere opties overigens gewoon uitgeschakeld, maar ik blijf de lijst met app's krijgen.
Iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Heb ik weer een cleane desktop
Na de AU zit bij mij heel af en toe het systeem tijdelijk helemaal vast. Meestal bij het opstarten van een programma, dat gebeurt dan een keer en dan nooit weer. Muis kan ik nog bewegen maar deze reageert nergens meer op. Harde schijf ledje op de kast brand dan continue. Ik heb een SSD en er lijkt hardwarematig niks mis te zijn. Na 10-20 seconden komt het systeem weer terug en gaat alles weer prima. Herkent iemand dit of ben ik de sjaak en zit ik als enige met een vaag probleem?
Harddisk 'hangt' soms na Windows anniversary update ?noguru schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:12:
Na de AU zit bij mij heel af en toe het systeem tijdelijk helemaal vast. Meestal bij het opstarten van een programma, dat gebeurt dan een keer en dan nooit weer. Muis kan ik nog bewegen maar deze reageert nergens meer op. Harde schijf ledje op de kast brand dan continue. Ik heb een SSD en er lijkt hardwarematig niks mis te zijn. Na 10-20 seconden komt het systeem weer terug en gaat alles weer prima. Herkent iemand dit of ben ik de sjaak en zit ik als enige met een vaag probleem?
Startpost:
Oplossing:DoingK schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 00:01:
Ik zit met een vreemd probleem en ik kan er nergens iets over vinden, zelfs niets wat er ook maar enigszins op lijkt...
Sinds gisteren heb ik de anniversary update van Windows geïnstalleerd en sindsdien lijkt mijn pc trager en blijft regelmatig de harde schijf hangen.
Het gaat om een WD Blue van 1TB. Wanneer de schijf blijft hangen zie ik bij taakbeheer>prestaties dat de harde schijf voor 100% actief is met een lees en schrijf snelheid van 0,0. Na ongeveer 30 seconden gaat alles weer verder waar het gebleven was.
De harde schijf heb ik getest met het WD diagnose programma en daar staat alles goed, vind geen fouten of iets wat ook maar defect kan zijn.
Iemand enig idee waar dit door kan komen? Alles is hier up to date, het lijkt alsof het door de update komt, maar ik zou niet weten waardoor.
Pc verder bestaat uit een i7-2600 met 16gb ram en Windows 10 pro, build 1607
Tijdens het schrijven van dit bericht is het hangen al 2x gebeurd
ps. vanwege mijn idee dat het aan Windows ligt dit topic hier gezet, als het bij hardware hoort dan graag verplaatsen.
DoingK schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:48:
[...]
Jij bent mijn held van de dag
![]()
Gegoogled op NoLPM kwam ik uit op deze site (https://social.technet.mi...-issued?forum=w8itproperf). Deze aanpassing aan het register heb ik vervolgens gedaan.
Daarnaast heb ik ook nog gezocht naar een RST driver (omdat de Windows 10 versie die ik zou moeten gebruiken volgens Intel het dus niet doet), en kwam hierbij deze tegen (https://downloadcenter.in...-Intel-NUC?wapkw=rst+ahci). Deze wilde wel installeren ondanks dat het voor Windows 8.1 is.
In elk geval heeft 1 van deze, of een combinatie van beiden, ervoor gezorgd dat het probleem opgelost is. Sinds de herstart heeft er geen enkele fout meer opgetreden en de computer voelt eindelijk weer aan zoals het altijd was (en zeker voor de update). Ik ben in elk geval enorm opgelucht dat het opgelost is, ik haat het dat ik met al mijn kennis en ervaring niet een probleem kan oplossen op mijn eigen computer, die ik juist zo goed ken.
Gelukkig nog geen nieuwe schijf besteld, zeker ook om de reden die Thralas al aangaf. In elk geval bedankt allemaal, ik heb toch ook weer nieuwe dingen geleerd en mocht ik ooit iemand met dit probleem tegenkomen weet ik nu in elk geval wel wat te doen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
AU ging bij mij op zich goed, wel was na de update systeemherstel uitgeschakeld. Kon het gewoon weer inschakelen, maar vind dit toch raar. Dat zou toch niet moeten na een update. Heeft iemand anders dit ook gehad?
Gisteravond de update gedaan en ja nu staat bij mij systeemherstel ook uit... gelijk even veranderen dus.musicfreak schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:53:
AU ging bij mij op zich goed, wel was na de update systeemherstel uitgeschakeld. Kon het gewoon weer inschakelen, maar vind dit toch raar. Dat zou toch niet moeten na een update. Heeft iemand anders dit ook gehad?
Bij mij staat systeemherstel gewoon aan na de update.musicfreak schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:53:
Iemand anders ook problemen met Excel 2010? Bij mij zijn na de AU update de kolombreedtes van alle Excel bestanden gewijzigd... Nogal een vreemd verschijnsel, hopelijk is dat weer te fixen i.p.v. alles handmatig aan te passen

Wat een onzin weer dat je een Microsoft account moet hebben om extensies in Edge te installeren. Heb je alle cloud crap en Microsoft account troep weten te dodgen in de Win10 installatie (ik werk dus met uitsluitend met een lokaal account), moet je alsnog een Microsoft-account gaan aanmaken
Fuck that, dan blijf ik wel lekker bij Firefox.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Nu Microsoft Edge extensies ondersteunt leek het mij wel aardig om de browser eens een kans te geven, maar zoals het er nu naaruit ziet gaat dat niet lang duren. De browser loopt hier om de haverklap vast of sluit zelfs compleef af als ik simpele handeling uitvoer, zoals: favorieten toevoegen aan de werkblak, tabbladen wil vergroten naar vensters en een nieuw tabblad wil openen.
So far, so bad.
So far, so bad.
Ik weet het maar ik heb een AMD systeem. Die Intel driver is niet van toepassing. Dat had ik natuurlijk even moeten melden...Raven schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:47:
[...]
Harddisk 'hangt' soms na Windows anniversary update ?
Startpost:
[...]
Oplossing:
[...]
Hier ook de update uitgevoerd. Viel me op dat de mappen mijn documenten, afbeeldingen, muziek e.d. opnieuw zijn aangemaakt. Deze staan nu 2 keer onder mijn gebruikersnaam. Heel vreemd.
Verder veel dll foutmeldingen gehad, maar dit is gelukkig opgelost bij het opnieuw installeren van de videokaart (GeForce GT 650M).
Prima update en heb het idee dat het systeem wat sneller is.
Verder veel dll foutmeldingen gehad, maar dit is gelukkig opgelost bij het opnieuw installeren van de videokaart (GeForce GT 650M).
Prima update en heb het idee dat het systeem wat sneller is.
Ik ga (zo lijkt) aankomende week mijn nieuwe PC samenstelling bestellen. Ik wil een M2 SSD als boot gaan gebruiken. Zijn er nog hobbels waar ik rekening mee moet houden om Windows 10 te installeren op de M2 SSD? Windows 10 moet ik ook nog aanschaffen.
[ Voor 8% gewijzigd door RoyK op 11-08-2016 23:05 ]
Op een tweede pc heb ik windows 10 pro NL geinstalleerd (via de media creation tool een usb stick gemaakt voor installatie) zonder licentiecode in te vullen. Nu heb ik hiervoor nog een licentie nodig en ik zie in de pricewatch dat die best goedkoop is, vanaf 30 euro (pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM.
Is die prijs wel helemaal vertrouwd? Of zit er een bepaald addertje onder het gras? Toen ik een paar jaar geleden windows 7 kocht kostte een OEM-licentie wel iet svan 100 euro geloof ik.
Is die prijs wel helemaal vertrouwd? Of zit er een bepaald addertje onder het gras? Toen ik een paar jaar geleden windows 7 kocht kostte een OEM-licentie wel iet svan 100 euro geloof ik.
[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 12-08-2016 10:47 ]
Licenties, ook oem, kosten nog pakweg honderd euro.Palomar schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:34:
Toch zijn er een zwik shops (niet bij gerenomeerde winkels) die pro keys verkopen voor 30 euro.
Wat denk je zelf.
Nu is het wel zo, de keys werken, en je windows wordt geactiveerd.
Bovendien heeft nog niemand bezoek van de politie gekregen, onderneemt MS ook geen actie (behalve dat hun computer de key wel activeert), en ze staan gewoon in onze eigen pricewatch, dus vooralsnog zijn deze goedkope keys bijzonder populair.
Tja, ik ben al een tijdje niet meer zo op de hoogte van dit soort ontwikkelingen. Ik weet alleen dat windows 10 als gratis upgrade kwam voor windows 7/8, dus misschien was dit nog vanuit MS een bepaalde actie om windows 10 te promoten?
Maar als ik het goed begrijp is het dus wel een beetje shady, maar zijn het wel gewoon legale keys die blijven werken. Want dan bestel ik er natuurlijk gewoon eentje

[edit] En besteld en direct key ontvangen.. vanmiddag maar even kijken of de key werkt enzo
[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 12-08-2016 11:21 ]
Ik ben benieuwd naar je bevinding. Vind het ook allemaal maar erg vaag. Ik bestel de Windows 10 versie maar gewoon mee bij waar ik my systeem bestel in losse componenten bestel.
Het is inmiddels geluktRoyK schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:52:
Ik ben benieuwd naar je bevinding. Vind het ook allemaal maar erg vaag. Ik bestel de Windows 10 versie maar gewoon mee bij waar ik my systeem bestel in losse componenten bestel.
Heb nog even verder zitten rondkijken op dergelijke sites en lijkt zo te zitten dat ze 'tweedehands' licenties verkopen. Dat zijn licenties van bedrijven die om wat voor reden dan ook de licenties niet meer nodig hebben.
Heb overigens besteld bij ICT Office Centre voor 30 euro.
Zou gewoon moeten werken. Ik heb ook een nieuw systeem gebouwd waar er geen enkele SATA kabel is aangesloten...via USB met de W10 bootable kon ik direct op de M.2 nvme SSD installeren.RoyK schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:04:
Ik ga (zo lijkt) aankomende week mijn nieuwe PC samenstelling bestellen. Ik wil een M2 SSD als boot gaan gebruiken. Zijn er nog hobbels waar ik rekening mee moet houden om Windows 10 te installeren op de M2 SSD? Windows 10 moet ik ook nog aanschaffen.
Ik ben er achter gekomen dat wanneer je in netplwiz de optie aanvinkt om automatisch in te loggen je ook van het lock screen verlost bent.
Heeft iemand trouwens een oplossing gevonden om de caps, num en scroll lock verlichting op het toetsenbord weet te laten werken?
Edit: Verlichting werkt weer.
Heeft iemand trouwens een oplossing gevonden om de caps, num en scroll lock verlichting op het toetsenbord weet te laten werken?
Edit: Verlichting werkt weer.
[ Voor 37% gewijzigd door DervishD op 13-08-2016 01:13 ]
Uit een chat met een medewerker van MS hoor ik dat je windows 10 nog tot de 15de aug kan upgraden, met w7 (en hoger) key, en ook als je de "yes ik wil windows 10 notificatie hebt geklikt"
Is dat al bekend hier op tweakers?
Is dat al bekend hier op tweakers?
[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 13-08-2016 13:12 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Hier idem. Geen probleem gehad, ik heb wel de intel storage driver geinstalleerd via USB stick, maar dat kwam omdat ik twee M2 nvme SSD's in raid 0 heb zitten. Mijn monitor doet er langer over om beeld te geven dan dat windows moet booten ;-)Zarhrezz schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:44:
[...]
Zou gewoon moeten werken. Ik heb ook een nieuw systeem gebouwd waar er geen enkele SATA kabel is aangesloten...via USB met de W10 bootable kon ik direct op de M.2 nvme SSD installeren.
Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben met Win10. Alles loopt soepel en snel en zo veel verschil is er niet met Win7. De installatie ging ook razendsnel vanaf een USB3 stick.
Goedemiddag Tweakers ^^,
Hier ook ik een raar probleem
Wanneer ik via verkenner in configuratie scherm kom en dan program and features open, dan opent dit.
Echter, wanneer ik via windows key x program and features open gebeurt er niets
Als ik een snelkoppeling maak naar bestaande windows applicaties zoals cmd.exe dan opent dit ook niet als ik hem open rechtstreeks uit de map, dan opent hij wel
Internet searches: vertellen delete alle bags uit register en of pas de text grootte aan van het display.
Dit is geen gepaste oplossing! right?
Hoe meldt ik dit Microsoft of hebben jullie hier last van?
Systeem was 8.1 free upgrade naar win 10 geen fouten en geen fouten in logboek.
Wanneer ik via verkenner in configuratie scherm kom en dan program and features open, dan opent dit.
Echter, wanneer ik via windows key x program and features open gebeurt er niets

Als ik een snelkoppeling maak naar bestaande windows applicaties zoals cmd.exe dan opent dit ook niet als ik hem open rechtstreeks uit de map, dan opent hij wel
Internet searches: vertellen delete alle bags uit register en of pas de text grootte aan van het display.
Ik denk dat dit ook een register probleem is, en dus moeilijk op te lossen is.R.G schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:56:
Goedemiddag Tweakers ^^,
Echter, wanneer ik via windows key x program and features open gebeurt er niets![]()
Als ik een snelkoppeling maak naar bestaande windows applicaties zoals cmd.exe dan opent dit ook niet als ik hem open rechtstreeks uit de map, dan opent hij wel![]()
Je kan het probleem melden bij de "WIndows Feedback Hub".
Als je in start zoekt, kan hem daar vinden.
Ik was Windows update kwijt. Ik uren zoeken. Rechtermuisknop op start en alle beheeropties openen zoals Configuratiescherm, moet je met de linkermuisknop klikken en "Instellingen" openen
.

of je typt het gewoon in het startmenu in?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Of je maakt een snelkoppeling naar 'ms-settings:windowsupdate'Daos schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:13:
Ik was Windows update kwijt. Ik uren zoeken. Rechtermuisknop op start en alle beheeropties openen zoals Configuratiescherm, moet je met de linkermuisknop klikken en "Instellingen" openen.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik ga hier maar even mijn gal spuien over de 'Anniversary update'. Want dat is alles behalve een feestje!
Ik heb veel versies van Windows gehad, en Vista en win8 vond ik heus zo vervelend niet. Goed er zaten kleine ongemakken in, vaak was dat wel te tweaken of door wat te sleutelen in register wel weer recht te breien. En toen kwam Win10. Waar het grootste nadeel was, dat je het LockScreen niet via een simpele optie kon uitzetten. Minuutje googlen en nog een minuut later was dat in het register verholpen. Een jaar lang met volle tevredenheid Win10 gedraaid. Nu laat ik de vermeende privacy issues buiten beschouwing. want héél veel zet je met een schuifje uit.
Nee, toen kwam de anniversary update. Een soort Service Pack die geen service pack mag heten. een Win10.1. Om een populaire 'meme' aan te halen:
Win10 Anniversary update Expactations: Wat gesleutel onder de 'motorkap' nog stabieler, wat verbeteringen in gebruik. wat extra functies, Misschien dat je lockscreen gewoon met een schuifje uitzet. dat soort zaken meer.
Reality:
Wat een hopeloos geval van een update! Wat een ongelooflijk gedrocht. Het is gewoon bewonderingswaardig hoe Microsoft het voor elkaar krijgt om een besturingssysteem dat een jaar lang prima was. Waar ik men actief aanraadde om naar over te stappen. Omdat het zoveel stabieler, lichter, sneller noem-het-maar-op was. Kortom, beter was. Met één update compleet om zeep te helpen.
Nu is zoals bekend Win10 een multiplatform OS. Zo heb je dus wat functies die op een tablet of smartphone prima werken, alleen op een laptop of desktop onhandig zijn. Of gewoon ronduit irritant.
Om maar te beginnen met het LockScreen. Ik moet het niet, ik wil het niet, ik wil er vanaf! but nope! Microsoft heeft besloten in haar onmetelijk onwijsheid dat er in moet zitten. behalve voor pro en edu versies. Nu moet ik een omslachtige procedure doorlopen omdat ding uit te schakelen. Iets wat met een simpel vinkje in een instelling menu te regelen was.
Waarom? Ik heb geen flauw idee!
En LockScreen is daar niet het enige in. Computer afsluiten geeft drie opties. Slaapstand, afsluiten en opnieuw opstarten. Dat zal op een mobiel apparaat heel handig zijn, voorkomt dat het opeens uitschakelt in de broekzak, vandaar ook het lockscreen. Alleen op een Desktop is het wat onhandig. Ik wil gewoon op de aflsuitknop drukkenen en dan afsluiten. but nope! Windows heeft besloten dat dat met een tussen stop moet. Waarom? Ik heb geen flauw idee!
Ik heb wel een flauw vermoeden. Windows wil net zoals bij Apple de mogelijkheden beperken. Meer controle en invloed uitoefenen. en zodoende een 'stabieler' OS afleveren.
Alleen ik ben geen domme Apple gebruiker en het typische is, Bij de iOS krijg je juist méér en meer vrijheden!
lijstje met issues sinds de update:
Lockscreen
aflsuiten
lagere FPS ingame (geen hoe en waarom, toch is het zo)
Lockscreen
Server gaat zelden meer in slaapstand
Is ie in slaapstand gaat ie er net zo makkelijk vanzelf uit
privacy settings die ik uit had gezet, stonden vrolijk weer aan. zonder dat ik ook maar één melding heb ontvangen hierover.
En oh ja, mocht ik het vergeten zijn het lockscreen....
verder een vermoeden, ik kan het niet hard maken. Het lijkt er ook op dat de accu van de laptop minder lang uithoudt met de update. Of dat ook daadwerkelijk zo is, tsja, das lastig te bewijzen, alleen het gevoel zegt van wel.
Ik heb veel versies van Windows gehad, en Vista en win8 vond ik heus zo vervelend niet. Goed er zaten kleine ongemakken in, vaak was dat wel te tweaken of door wat te sleutelen in register wel weer recht te breien. En toen kwam Win10. Waar het grootste nadeel was, dat je het LockScreen niet via een simpele optie kon uitzetten. Minuutje googlen en nog een minuut later was dat in het register verholpen. Een jaar lang met volle tevredenheid Win10 gedraaid. Nu laat ik de vermeende privacy issues buiten beschouwing. want héél veel zet je met een schuifje uit.
Nee, toen kwam de anniversary update. Een soort Service Pack die geen service pack mag heten. een Win10.1. Om een populaire 'meme' aan te halen:
Win10 Anniversary update Expactations: Wat gesleutel onder de 'motorkap' nog stabieler, wat verbeteringen in gebruik. wat extra functies, Misschien dat je lockscreen gewoon met een schuifje uitzet. dat soort zaken meer.
Reality:
Wat een hopeloos geval van een update! Wat een ongelooflijk gedrocht. Het is gewoon bewonderingswaardig hoe Microsoft het voor elkaar krijgt om een besturingssysteem dat een jaar lang prima was. Waar ik men actief aanraadde om naar over te stappen. Omdat het zoveel stabieler, lichter, sneller noem-het-maar-op was. Kortom, beter was. Met één update compleet om zeep te helpen.
Nu is zoals bekend Win10 een multiplatform OS. Zo heb je dus wat functies die op een tablet of smartphone prima werken, alleen op een laptop of desktop onhandig zijn. Of gewoon ronduit irritant.
Om maar te beginnen met het LockScreen. Ik moet het niet, ik wil het niet, ik wil er vanaf! but nope! Microsoft heeft besloten in haar onmetelijk onwijsheid dat er in moet zitten. behalve voor pro en edu versies. Nu moet ik een omslachtige procedure doorlopen omdat ding uit te schakelen. Iets wat met een simpel vinkje in een instelling menu te regelen was.
En LockScreen is daar niet het enige in. Computer afsluiten geeft drie opties. Slaapstand, afsluiten en opnieuw opstarten. Dat zal op een mobiel apparaat heel handig zijn, voorkomt dat het opeens uitschakelt in de broekzak, vandaar ook het lockscreen. Alleen op een Desktop is het wat onhandig. Ik wil gewoon op de aflsuitknop drukkenen en dan afsluiten. but nope! Windows heeft besloten dat dat met een tussen stop moet. Waarom? Ik heb geen flauw idee!
Ik heb wel een flauw vermoeden. Windows wil net zoals bij Apple de mogelijkheden beperken. Meer controle en invloed uitoefenen. en zodoende een 'stabieler' OS afleveren.
Alleen ik ben geen domme Apple gebruiker en het typische is, Bij de iOS krijg je juist méér en meer vrijheden!
lijstje met issues sinds de update:
Lockscreen
aflsuiten
lagere FPS ingame (geen hoe en waarom, toch is het zo)
Lockscreen
Server gaat zelden meer in slaapstand
Is ie in slaapstand gaat ie er net zo makkelijk vanzelf uit
privacy settings die ik uit had gezet, stonden vrolijk weer aan. zonder dat ik ook maar één melding heb ontvangen hierover.
En oh ja, mocht ik het vergeten zijn het lockscreen....
verder een vermoeden, ik kan het niet hard maken. Het lijkt er ook op dat de accu van de laptop minder lang uithoudt met de update. Of dat ook daadwerkelijk zo is, tsja, das lastig te bewijzen, alleen het gevoel zegt van wel.
Ik heb gemerkt dat Win10 veel sneller opstart nadat de PC de hele nacht uit heeft gestaan. Post BIOS naar desktop duurt letterlijk 4 seconden. Als ik een reboot doe duurt het veel langer, tot wel 12 seconden. Gebeurt dat bij anderen ook?
Het lock screen kun je trouwens heel eenvoudig uitzetten. Even in netplwiz de optie aanvinken om zonder wachtwoord in te loggen en het lock screen is weg. En in energiebeheer kun je het gedrag van de aan/uit knop wijzigen. Ik kan gewoon de PC afsluiten door op de aan/uit knop te drukken.
Dat snelle opstarten is dus de op "snel opstarten" optie in energiebeheer zie ik net
Het lock screen kun je trouwens heel eenvoudig uitzetten. Even in netplwiz de optie aanvinken om zonder wachtwoord in te loggen en het lock screen is weg. En in energiebeheer kun je het gedrag van de aan/uit knop wijzigen. Ik kan gewoon de PC afsluiten door op de aan/uit knop te drukken.
Dat snelle opstarten is dus de op "snel opstarten" optie in energiebeheer zie ik net
[ Voor 47% gewijzigd door DervishD op 14-08-2016 12:11 ]
Ik wil wél met WW in kunnen loggen. Niet iedereen hoeft zomaar toegang te hebben tot de PCs.
En in energiebeheer pas ik alleen de fysieke knop aan, ik boel de 'knop' in menu start.
En in energiebeheer pas ik alleen de fysieke knop aan, ik boel de 'knop' in menu start.
In Windows 95 moest 't ook met een extra klik.Lednov schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:55:
Computer afsluiten geeft drie opties. Slaapstand, afsluiten en opnieuw opstarten. Dat zal op een mobiel apparaat heel handig zijn, voorkomt dat het opeens uitschakelt in de broekzak, vandaar ook het lockscreen. Alleen op een Desktop is het wat onhandig. Ik wil gewoon op de aflsuitknop drukkenen en dan afsluiten. but nope! Windows heeft besloten dat dat met een tussen stop moet. Waarom? Ik heb geen flauw idee!
Zelf sluit ik m'n desktop af met het toetsenbord, is een stuk sneller dan de muis.
(Win+X, U, U, voor de Engelse versie)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dat komt door fast boot. Bij herstarten van de PC moet alles echt opnieuw geladen worden, bij uitzetten gaat de PC in een hele diepe vorm van slaapstand. Daarom kan er zo snel opgestart worden.DervishD schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:56:
Ik heb gemerkt dat Win10 veel sneller opstart nadat de PC de hele nacht uit heeft gestaan. Post BIOS naar desktop duurt letterlijk 4 seconden. Als ik een reboot doe duurt het veel langer, tot wel 12 seconden. Gebeurt dat bij anderen ook?
Voor wat betreft de Windows 10 Anniversary Update, ik heb er geen problemen mee. Twee machines hebben deze nu gehad en eigenlijk geen noemenswaardige problemen.
Hier, deze heb ik standaard op m'n bureaublad staan:Lednov schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:55:
Computer afsluiten geeft drie opties. Slaapstand, afsluiten en opnieuw opstarten. Dat zal op een mobiel apparaat heel handig zijn, voorkomt dat het opeens uitschakelt in de broekzak, vandaar ook het lockscreen. Alleen op een Desktop is het wat onhandig. Ik wil gewoon op de aflsuitknop drukkenen en dan afsluiten.
https://dl.dropboxusercon...717/software/shutdown.lnk
en
https://dl.dropboxusercon...3717/software/restart.lnk
Hoeveel klikken scheelt dat?dragon2 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:37:
[...]
Hier, deze heb ik standaard op m'n bureaublad staan:
https://dl.dropboxusercon...717/software/shutdown.lnk
en
https://dl.dropboxusercon...3717/software/restart.lnk
Dat scheelt wel één hele klik. Tenzij je het aanklikken van een bureaublad item als 2 klikken telt, wat normaal gesproken ook zo is, dan scheelt het geen één klik 
En om bij een bureablad item te komen, moet je eerst ook nog niks er voor hebben staan.
En om bij een bureablad item te komen, moet je eerst ook nog niks er voor hebben staan.
[ Voor 93% gewijzigd door tiguan op 14-08-2016 14:42 ]
Maak hem vast aan de taakbalk... 1 klik en klaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 14-08-2016 17:40 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
https://www.grc.com/wizmo/wizmo.htmWizmo
werkte in xp, op de 8 en nog altijd op de 10. Snelkoppeling op je bureaublad (of waar dan ook) en klik !
werkte in xp, op de 8 en nog altijd op de 10. Snelkoppeling op je bureaublad (of waar dan ook) en klik !
Vraagje: vroeger kon ik altijd start knop (toetsenboard) - calc intikken en daarna enter -> rekenmachine.
Nu lukt dit niet meer (ik moet calc.exe) doen omdat hij anders ene bestand pakt met de naam calc.
Iemand een idee of dit te fixen valt? Of moet ik een snelkoppeling gaan maken
?
Nu lukt dit niet meer (ik moet calc.exe) doen omdat hij anders ene bestand pakt met de naam calc.
Iemand een idee of dit te fixen valt? Of moet ik een snelkoppeling gaan maken
Nu kan je r of re intikken en al op enter drukken.Workaholic schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 15:54:
Vraagje: vroeger kon ik altijd start knop (toetsenboard) - calc intikken en daarna enter -> rekenmachine.
Iemand een idee of dit te fixen valt? Of moet ik een snelkoppeling gaan maken?
[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 14-08-2016 15:59 ]
Als ik Cal intik dan krijg ik hem ook gewoon hoor
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Als ik cal intik, dan krijg ik outlook te zien en dan pas rekenmachine 
calc geeft dan wel rekenmachine, maar ik vind ' r ' gemakkelijker

calc geeft dan wel rekenmachine, maar ik vind ' r ' gemakkelijker
[ Voor 32% gewijzigd door SmokingCrop op 14-08-2016 16:01 ]
Ligt er ook aan of je een Nederlandse Windows draait of een andere taal.
En als je snelkoppeling opnieuw starten of uitzetten op de taakbalk hebt.
Kan je met de Windows toets + 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 en 0. in één keer je computer uit zetten.
En als je snelkoppeling opnieuw starten of uitzetten op de taakbalk hebt.
Kan je met de Windows toets + 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 en 0. in één keer je computer uit zetten.
[ Voor 54% gewijzigd door Berlinetta op 14-08-2016 16:42 ]
Ja jongens (meisjes ook) die truukjes ken ik ook. da's alleen niet waar het om gaat. Het gaat erom dat dit soort dingen via een instellingen menu geregeld zou moeten worden. met win10 is dat menu er, alleen ik gebruik het nooit! Uiteindelijk moet ik via omwegen de boel weer instellen. Da's niet erg als het via register kan. Windows is nu druk bezig dat soort dingen te blokkeren. En daar erger ik mij enorm aan. De vrijheid die je had in windows wordt je ontnomen. En welke beweeg redenen er achter zit? ik heb geen idee. Het lijkt mij dat het vrij eenvoudig is om zaken die niet voor een mobiel apparaat gebruikt wordt omdat uit te zetten.
En waar het op lijkt, is dat het diep geworteld zit in het OS. Dus je leert er maar mee leven...
En waar het op lijkt, is dat het diep geworteld zit in het OS. Dus je leert er maar mee leven...
Dus je weet het instellingen menu wel te vinden maar je gebruikt het niet,
tja ...
tja ...
control alt oeps deleted
Je bent wel goed in overdrijven, dat helpt niet als je serieus genomen wilt worden. Maar ik zal toch even de moeite nemen te reageren.Lednov schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:55:
Ik ga hier maar even mijn gal spuien over de 'Anniversary update'. Want dat is alles behalve een feestje!
Reality:
Wat is precies het probleem met het lockscreen? Je kan toch gewoon op spatie drukken en inloggen?Nu is zoals bekend Win10 een multiplatform OS. Zo heb je dus wat functies die op een tablet of smartphone prima werken, alleen op een laptop of desktop onhandig zijn. Of gewoon ronduit irritant.
Dit is niet veranderd in de anniversary update en was in Windows 8 ook al zo:En LockScreen is daar niet het enige in. Computer afsluiten geeft drie opties. Slaapstand, afsluiten en opnieuw opstarten. Dat zal op een mobiel apparaat heel handig zijn, voorkomt dat het opeens uitschakelt in de broekzak, vandaar ook het lockscreen. Alleen op een Desktop is het wat onhandig. Ik wil gewoon op de aflsuitknop drukkenen en dan afsluiten. but nope! Windows heeft besloten dat dat met een tussen stop moet. Waarom? Ik heb geen flauw idee!

Ja het is een complot om een stabieler besturingssysteem te bouwenIk heb wel een flauw vermoeden. Windows wil net zoals bij Apple de mogelijkheden beperken. Meer controle en invloed uitoefenen. en zodoende een 'stabieler' OS afleveren.
Wel eens gedacht dat niet iedereen zijn computer uit wil zetten? Ikzelf bijvoorbeeld, laat mijn PC slapen als ik hem niet gebruik. Het groeperen van de 3 (of meer, als je hibernation er ook bij zet) opties onder de powerknop is dus een manier om a) ruimte te besparen op het startscherm b) iedereen de mogelijkheid te geven die hij zoekt en c) te voorkomen dat mensen per ongeluk hun computer uitzetten door het toevoegen van een extra handeling.
Voor zover ik weet heeft geen enkele Windows versie ooit een directe shutdown knop gehad. Dus ik snap het hele probleem niet zo?
Dat dacht ik eerst ook totdat ik even wat oude screenshots opzocht: Vista en 7 hadden een shutdown knop met een extra knop voor overige opties.tiguan schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:17:
Voor zover ik weet heeft geen enkele Windows versie ooit een directe shutdown knop gehad. Dus ik snap het hele probleem niet zo?
Ja ok, maar dan moet je nog steeds in het start menu zijn. Er wordt hier beweerd dat het nu nog lastiger is om shutdown te doen, terwijl eigenlijk alleen het knopje is verplaatst naar een andere plek in het menu. Je kan met net zoveel klikken de computer afsluiten.
[ Voor 64% gewijzigd door tiguan op 14-08-2016 17:20 ]
Maar het is dan wel een klik meer dan voorheen dus. Maarja, zo denk ik maar, als dat de grootste kritiek is, dan heeft MS het uitstekend gedaan.
Nee hoor. Rechtsklikken op start , wijs naar 'shutdown or sign out', klik op shut down. 2 kliks.
Voorheen, klik je op start en dan op shutdown. ook 2 kliks
Je was me voor... er zijn genoeg mogelijkheden.tiguan schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:22:
Nee hoor. Rechtsklikken op start , wijs naar 'shutdown or sign out', klik op shut down. 2 kliks.
Dat is toch ook gewoon een handeling extra omdat je de andere kant op moet met je muis. Kijk ik ben best een Windows fan. Maar feiten moet je niet gaan ontkennen. Ik vind de huidige oplossing van MS zoals in Windows 10 prima, maar de shutdown knop bereiken is gewoon een handeling extra tov Windows 7, om dat nou te gaan ontkennen vind ik flauw.tiguan schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:22:
Natuurlijk zijn er andere mogelijkheden die ook handig kunnen zijn, zo kan je ook de fysieke knop op je device gebruiken.
Zoveel nieuwe features te bespreken en waar gaat de discussie over? Over een simpele afsluitknop..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Maak dan gewoon een snelkoppeling op je bureaublad als je een seconde sneller wil kunnen afsluiten (of in taakbalk of als vakje in startmenu of ...).
Gewoon dit bij "locatie van het item" invullen: shutdown /s /t 0
Je kan daar zelf het logo'tje van bij aanpassen (RMK > eigenschappen > snelkoppeling > ander pictogram)..
Je kan daar zelf het logo'tje van bij aanpassen (RMK > eigenschappen > snelkoppeling > ander pictogram)..
[ Voor 59% gewijzigd door SmokingCrop op 14-08-2016 18:46 ]
Zou dan zelf shutdown /s /f /t 0 van maken (al weet ik niet zeker of 0 seconden mag).SmokingCrop schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 18:41:
Maak dan gewoon een snelkoppeling op je bureaublad als je een seconde sneller wil kunnen afsluiten (of in taakbalk of als vakje in startmenu of ...).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Niks 'tja' want als je goed had gelezen, staan de opties er niet in. Er is géén optie in instellingenmenu die bijvoorbeeld het LockScreen uitzet. IIG niet in Home.cazzie schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:10:
Dus je weet het instellingen menu wel te vinden maar je gebruikt het niet,
tja ...
Ik wil gewoon in één keer wachtwoord in tikken, zonder dat ik éérst een nutteloos scherm moet wegklikken. En voorheen was dit prima uit te zetten in het register, alleen dat is om een duistere reden niet meer mogelijk.Ramon schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:14:
[...]
Wat is precies het probleem met het lockscreen? Je kan toch gewoon op spatie drukken en inloggen?
8.1 bedoel je, want 8 had niet eens een menu. althans niet zoals we die kenden en kennen met 10.
Ik zet mijn laptop toch graag uit, scheelt een hoop accuduur*. En zoals gezegd, in Win7 (vista ook dacht ik) was het een extra optie om opstarten en slaapstand te krijgen en dat wil ik weer terug. De andere opties gebruik ik zelden. En een extra klik is een extra klik...[...]
Ja het is een complot om een stabieler besturingssysteem te bouwen![]()
Wel eens gedacht dat niet iedereen zijn computer uit wil zetten? Ikzelf bijvoorbeeld, laat mijn PC slapen als ik hem niet gebruik. Het groeperen van de 3 (of meer, als je hibernation er ook bij zet) opties onder de powerknop is dus een manier om a) ruimte te besparen op het startscherm b) iedereen de mogelijkheid te geven die hij zoekt en c) te voorkomen dat mensen per ongeluk hun computer uitzetten door het toevoegen van een extra handeling.
Het is dus niet per se de afsluitknop of de LockScreen, het gaat erom dat je het niet (meer) kan aanpassen. En zoals ik als zei, als één van de grootste manco's dat je in register moet duiken om iets uit te zetten, dan heb je een top product afgeleverd, punt.Quad schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 18:03:
Zoveel nieuwe features te bespreken en waar gaat de discussie over? Over een simpele afsluitknop..
Alleen dan moet je met een update niet opeens die mogelijkheden gaan ontnemen. dan moet je niet opeens instellingen gaan aanpassen. Want hoewel het een 'update' heet. Is het in feite een herinstallatie van je OS!
En dan beginnen dit soort kleine dingen grote irritaties op te roepen. Haha lachen, het is een 'complot'. Windows heeft met 8(,.1) heel wat onvrede gegenereerd. Ze hadden een niet alleen een imago op te poetsen, het moest ook weer blinken. Een OS dat dan instabiel is, helpt daar niet bij.
Als er dus een update uitkomt die mij doet verlangen om alles terug te zetten naar vóór de update, dan heb je dus niet goed gedaan.
*Accuduur is toch echt minder. haalde vandaag 3-3.5 uur echte schermtijd. zat wel wat youtube tussen, alleen pre-update haalde ik dan toch echt een 2 uur méér.
Is er wat te doen aan dat het beeldscherm bij het afsluiten als erg snel zwart wordt, maar dat de hdd etc. vervolgens nog best even bezig zijn voordat de pc echt uit is?
De kast staat hier onder het bureau, de andere kant uit dus niet direct zicht op. Voorheen was het scherm uit, stroom er af maar nu echt even wachten en naar de kast gaan kijken.
De kast staat hier onder het bureau, de andere kant uit dus niet direct zicht op. Voorheen was het scherm uit, stroom er af maar nu echt even wachten en naar de kast gaan kijken.
Heb je dit al geprobeerd? http://www.ghacks.net/201...e-windows-10-lock-screen/Lednov schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 19:34:
[...]
Niks 'tja' want als je goed had gelezen, staan de opties er niet in. Er is géén optie in instellingenmenu die bijvoorbeeld het LockScreen uitzet. IIG niet in Home.
[...]
Ik wil gewoon in één keer wachtwoord in tikken, zonder dat ik éérst een nutteloos scherm moet wegklikken. En voorheen was dit prima uit te zetten in het register, alleen dat is om een duistere reden niet meer mogelijk.
klopt in Windows 8 (en 8.1) had je de settings charm (dat uitschuif menu aan de rechterkant) waar je je device kon uitzetten, die zag er bij beide hetzelfde uit, geloof ik.[...]
8.1 bedoel je, want 8 had niet eens een menu. althans niet zoals we die kenden en kennen met 10.
Geen idee of dat kan helaas. Ipv sleep kan je je laptop in hibernation zetten. Kost geen batterij. Je kan windows instellen om in hibernation te gaan als je de klep sluit. Weet niet of dat in jouw geval sneller is[...]
Ik zet mijn laptop toch graag uit, scheelt een hoop accuduur*. En zoals gezegd, in Win7 (vista ook dacht ik) was het een extra optie om opstarten en slaapstand te krijgen en dat wil ik weer terug. De andere opties gebruik ik zelden. En een extra klik is een extra klik...
Als ik kijk naar de ontwikkeling van Windows 10 zijn er in de anniversary update een hele hoop settings bij gekomen om van alles en nog wat in te stellen. Daarin luistert MS erg goed naar zijn klanten. Natuurlijk hebben ze een lijst van prioriteiten maar hoe verder de ontwikkeling van Windows 10 komt hoe meer dingen aangepakt zullen worden.[...]
Het is dus niet per se de afsluitknop of de LockScreen, het gaat erom dat je het niet (meer) kan aanpassen. En zoals ik als zei, als één van de grootste manco's dat je in register moet duiken om iets uit te zetten, dan heb je een top product afgeleverd, punt.
Alleen dan moet je met een update niet opeens die mogelijkheden gaan ontnemen. dan moet je niet opeens instellingen gaan aanpassen. Want hoewel het een 'update' heet. Is het in feite een herinstallatie van je OS!
Nouja zoals gezegd zijn het kleine dingetjes. Ik was met Windows 10 ook niet blij met de achtergrond van het login scherm (dat blauwe Windows-logo) maar dat hebben ze met anniversary update aangepakt. Zo zal er in de feedback app vast wel iets staan over het lock screen, waar je je support voor kan uitspreken.En dan beginnen dit soort kleine dingen grote irritaties op te roepen. Haha lachen, het is een 'complot'. Windows heeft met 8(,.1) heel wat onvrede gegenereerd. Ze hadden een niet alleen een imago op te poetsen, het moest ook weer blinken. Een OS dat dan instabiel is, helpt daar niet bij.
Als er dus een update uitkomt die mij doet verlangen om alles terug te zetten naar vóór de update, dan heb je dus niet goed gedaan.
Dat is een behoorlijk groot verschil, dat zal eerder een driver-issue zijn denk ik.*Accuduur is toch echt minder. haalde vandaag 3-3.5 uur echte schermtijd. zat wel wat youtube tussen, alleen pre-update haalde ik dan toch echt een 2 uur méér.
De auto login functie kan al vanaf het Vista tijdperk worden aangepast via 'netplwiz'Lednov schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 19:34:
[...]Niks 'tja' want als je goed had gelezen, staan de opties er niet in.
Er is géén optie in instellingenmenu die bijvoorbeeld het LockScreen uitzet. IIG niet in Home.
met een simpele search op internet was dit te achterhalen.
control alt oeps deleted
da's alleen een opties als je pro hebt, in home zit dat er niet in.Ramon schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 19:57:
[...]
Heb je dit al geprobeerd? http://www.ghacks.net/201...e-windows-10-lock-screen/
ik vermoed het, zal waarschijnlijk ook verklaren waarom ik 20+FPS in game mis. WoT haalt met moeite 40 FPS waar ik pre update 60 had gelocked met V sync (en nee, de boel staat nog gewoon op 60 hz ingesteld : ) )Dat is een behoorlijk groot verschil, dat zal eerder een driver-issue zijn denk ik.
heb alleen nog geen tijd (lees zin) gehad om de driver te verwijderen en opnieuw in te stellen.
Jeuj update heeft weer de scroll richting veranderd en backspace werkt niet meer om een pagina terug te gaan; je krijgt wel een mooie text dat je nu Alt + pijltje links mag gebruiken, maar dan heb je dus twee handen aan je toetsenbord nodig.... wat een gekloot weer
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
In welke browser heb je dat? In Chrome is dat namelijk iets wat Chrome zelf heeft bepaalt, niet Windows. Je kan daar een extensions voor downloaden genaamd "Backspace to go Back".
Geen last van in Edge.burgt schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 00:57:
backspace werkt niet meer om een pagina terug te gaan; je krijgt wel een mooie text dat je nu Alt + pijltje links mag gebruiken, maar dan heb je dus twee handen aan je toetsenbord nodig.... wat een gekloot weer
Daarnaast, je kunt nog steeds 1 hand gebruiken voor Alt+Left? Zo ver liggen de rechter Alt en de arrow keys niet uit elkaar.
Alt GR + pijltjestoets gaat niet...RayNbow schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 05:53:
[...]
Geen last van in Edge.
Daarnaast, je kunt nog steeds 1 hand gebruiken voor Alt+Left? Zo ver liggen de rechter Alt en de arrow keys niet uit elkaar.
Er zijn genoeg manier mogelijk om met één druk op muisknop naar vorige of volgende pagina te gaan.
Weet je zeker dat dit in het Windows 10 topic thuis hoort? Backspace werkt hier in Edge en Firefox namelijk gewoon.burgt schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 00:57:
Jeuj update heeft weer de scroll richting veranderd en backspace werkt niet meer om een pagina terug te gaan; je krijgt wel een mooie text dat je nu Alt + pijltje links mag gebruiken, maar dan heb je dus twee handen aan je toetsenbord nodig.... wat een gekloot weer
Ik gebruik chrome, en dit gebeurt nu opeens na de anniversary update. Zal straks even kijken of het aan chrome zelf ligt of dat ms de google gebruikers aan het pesten is 
Rechter Alt + pijltjes veranderd de scherm rotatie, dus dat gaat niet werken
ik stel voor dat je je klachten richting google uit:burgt schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:32:
Ik gebruik chrome, en dit gebeurt nu opeens na de anniversary update. Zal straks even kijken of het aan chrome zelf ligt of dat ms de google gebruikers aan het pesten is
https://bugs.chromium.org/p/chromium/issues/detail?id=608016
Thanks! inderdaad een Chrome issue. toevallig tegelijk met de windows update.Ramon schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:52:
[...]
ik stel voor dat je je klachten richting google uit:
https://bugs.chromium.org/p/chromium/issues/detail?id=608016
Die goedkope W10 versies zijn dus "2e hands" keys van bedrijven die de key niet meer gebruiken. Als ik het goed begrijp Ik ben nu mijn systeem aan het samenstellen en een W10 versie kost 140 euro. Best een verschil met 40 euro. Als ik voor die goedkope versie ga, liggen er dan problemen op de loer?
Windows 10 update op 1 van m'n laptops geïnstalleerd, een Dell Inspiron 15Z, en toen wou die niet meer opstarten. Afijn, bios geflasht en terug gezet naar 8.1. Dell wil er niets meer aan doen. Laptop is nog geen 3 jaar oud.
Internet staat trouwens vol met dit soort(Dell) verhalen. Verder hebben m'n 5 pc/laptops geen enkel probleem gehad met de update.
Internet staat trouwens vol met dit soort(Dell) verhalen. Verder hebben m'n 5 pc/laptops geen enkel probleem gehad met de update.
Als je voor het betreffende bedrijf werkt niet. Anders kan de key op een bepaald moment geblokkeerd worden en kun je dan alsnog de normale consumentenprijs betalen voor een werkende key.RoyK schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:41:
Die goedkope W10 versies zijn dus "2e hands" keys van bedrijven die de key niet meer gebruiken. Als ik het goed begrijp Ik ben nu mijn systeem aan het samenstellen en een W10 versie kost 140 euro. Best een verschil met 40 euro. Als ik voor die goedkope versie ga, liggen er dan problemen op de loer?
AE update heeft een hoop gesloopt/om laten vallen op pc. Kan niet meer een default browser of ander programma aanwijzen en mijn default sound device wordt vergeten na een reboot. Kan ook bepaalde software niet meer starten via een shortcut, ik moet nu het programma zelf starten (vanuit de folder) dan werkt het wel.
Hopelijk komen hier nog fixes voor. Gelukkig maar problemen op 2 van de 6 pc's hier
Hopelijk komen hier nog fixes voor. Gelukkig maar problemen op 2 van de 6 pc's hier
Dit is trouwens ook een leuke als je versie 1607 clean installeert.
Ik kwam daar toevallig achter bij de installatie van core temp.
MSDN: Driver Signing changes in Windows 10, version 1607 – Windows Hard...
Als ik versie 1607 had laten draaien over de vorige versie van windows 10 was er niks aan de hand, maar nu wordt het certificaat dus niet geslikt door windows 10 versie 1607
Ik kwam daar toevallig achter bij de installatie van core temp.
MSDN: Driver Signing changes in Windows 10, version 1607 – Windows Hard...
Als ik versie 1607 had laten draaien over de vorige versie van windows 10 was er niks aan de hand, maar nu wordt het certificaat dus niet geslikt door windows 10 versie 1607
Ik kreeg net een full screen popup a la

Wegens gebrek aan kruisje/sluitknop maar de escape-knop geprobeerd en dat werkt.
Waarom wordt deze melding niet op dezelfde plek als alle andere notificaties weergegeven?
edit: En "Emerging Issue 67758" is weer eens terug
, die bug waar settings ineens niet meer opent.

Wegens gebrek aan kruisje/sluitknop maar de escape-knop geprobeerd en dat werkt.
Waarom wordt deze melding niet op dezelfde plek als alle andere notificaties weergegeven?
edit: En "Emerging Issue 67758" is weer eens terug
code:
^ helpt.
1
| Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"} |
[ Voor 41% gewijzigd door Raven op 15-08-2016 19:52 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nope, ik ben een ZZPZarhrezz schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:20:
[...]
Als je voor het betreffende bedrijf werkt niet. Anders kan de key op een bepaald moment geblokkeerd worden en kun je dan alsnog de normale consumentenprijs betalen voor een werkende key.
Wat een gedoe dat afsluiten... eigenlijk kan het veel en veel eenvoudiger.Ramon schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:21:
Maar het is dan wel een klik meer dan voorheen dus. Maarja, zo denk ik maar, als dat de grootste kritiek is, dan heeft MS het uitstekend gedaan.
Stel in energiebeheer in dat de aan- en uitknop van je PC ook gebruikt kan worden waarvoor deze gemaakt is. Als je het ingesteld hebt druk je weer op de powerknop van je PC en Windows sluit zich direct en netjes af. Je moet de powerbutton niet langer dan 4 seconden ingedrukt houden want dat is een hard-off. Gewoon 'druk' en PC gaat netjes uit
Je kan ook eens op eBay kijken. Daar kun je W8 keys vinden voor 10 euro. Heb zo een week geleden een W8 Pro key gekocht voor de laptop van mijn schoonmoeder en daarna gratis kunnen upgraden naar W10. Zal wel niet 100% volgens de T&C zijn, maar ze had een legitieme W8 Pro omdat het een ex-bedrijfslaptop was. Door mijn toedoen erin geslaagd er een niet-geactiveerde Windows van te maken, en ik kon die niet meer activeren wegens geen activatie-key (ex-bedrijf dusRoyK schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:41:
[ Voor 19% gewijzigd door Twixie op 15-08-2016 22:17 ]
haha dank je.. maar dat is net weer even iets teveel moeite allemaal.. ik wil het bij een W10 install houden. Vind het verschil wel erg groot.. van 140 euro naar nog geen 35 euro. Best een beetje gek. Als het zo nog steeds legitiem is, waarom zou ik er dan een 4x zo groot bedrag tegenaan tikken.Twixie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:15:
[...]
Je kan ook eens op eBay kijken. Daar kun je W8 keys vinden voor 10 euro. Heb zo een week geleden een W8 Pro key gekocht voor de laptop van mijn schoonmoeder en daarna gratis kunnen upgraden naar W10. Zal wel niet 100% volgens de T&C zijn, maar ze had een legitieme W8 Pro omdat het een ex-bedrijfslaptop was. Door mijn toedoen erin geslaagd er een niet-geactiveerde Windows van te maken, en ik kon die niet meer activeren wegens geen activatie-key (ex-bedrijf dus).
Teveel moeite is geen excuus in deze.RoyK schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:44:
[...]
haha dank je.. maar dat is net weer even iets teveel moeite allemaal.. ik wil het bij een W10 install houden. Vind het verschil wel erg groot.. van 140 euro naar nog geen 35 euro. Best een beetje gek. Als het zo nog steeds legitiem is, waarom zou ik er dan een 4x zo groot bedrag tegenaan tikken.
Weet je zeker dat dit wel volstrekt legaal is? Als ik Windows 10 pro licenties zie voor 4 tientjes vermoed ik dat dit wordt afgepakt uit volumelicenties. Als de gedupeerde hier melding van maakt kun je alsnog de volle mep neerleggen als de gedupeerde het hier bij laat.
ik zou het niet weten. Ik loop nu tegen dit aan nu ik op het punt staat op mijn config te bestellen. Kennelijk kunnen deze winkels dit al een poosje doen zonder problemen en ik lees er ook geen negatieve berichten over. Ik ga de winkel een bericht sturen waarom de key zo goedkoop is.
[edit] ik kom dit net tegen:
http://answers.microsoft....29-4fad-b541-45979bdb1169
Wel jammer zeg.. is met OSX wel weer lekker.. gewoon gratis.
[ Voor 29% gewijzigd door RoyK op 16-08-2016 21:04 ]
Zo 123 zag ik het niet in deze thread voorbij komen; Er is een uBlock Origin form voor Microsoft Edge: https://www.reddit.com/r/...r_microsoft_edge_browser/
Heb daar op Chrome wat betere ervaring mee t.o.v. AdBlock.
Heb daar op Chrome wat betere ervaring mee t.o.v. AdBlock.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Hm, sinds de AU komen notificaties met flinke vertraging binnen.
Heb je een mail ontvangen in Outlook, behandel je hem en een kwartier later krijg je een popup van Action Center dat je nieuwe mail hebt.
Heel soms krijg ik direct de notificatie maar meestal enkele minuten of nog later pas, irritant!
Heb je een mail ontvangen in Outlook, behandel je hem en een kwartier later krijg je een popup van Action Center dat je nieuwe mail hebt.
Heel soms krijg ik direct de notificatie maar meestal enkele minuten of nog later pas, irritant!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Je kunt ook een .bat bestandje met deze tekst erin:jimh307 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:59:
[...]
Wat een gedoe dat afsluiten... eigenlijk kan het veel en veel eenvoudiger.
Stel in energiebeheer in dat de aan- en uitknop van je PC ook gebruikt kan worden waarvoor deze gemaakt is. Als je het ingesteld hebt druk je weer op de powerknop van je PC en Windows sluit zich direct en netjes af. Je moet de powerbutton niet langer dan 4 seconden ingedrukt houden want dat is een hard-off. Gewoon 'druk' en PC gaat netjes uit
SHUTDOWN -s -f -t 00
maken en dat op je desktop zetten.
Klik erop en Windows (ook oudere versies) sluit keurig af.
typisch gevalletje van:RoyK schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:57:
ik zou het niet weten. Ik loop nu tegen dit aan nu ik op het punt staat op mijn config te bestellen. Kennelijk kunnen deze winkels dit al een poosje doen zonder problemen en ik lees er ook geen negatieve berichten over. Ik ga de winkel een bericht sturen waarom de key zo goedkoop is.
wij van wc-eend adviseren wc-eend
De goedkope licenties zijn vaak OEM licenties die op door bedrijven gekochte pc's zitten maar zij gebruik maken van hun eigen (volume)licentie en windows 7 installeren, dat is iig wat ik begrepen heb..
officieel zouden ze dan nog steeds die OEM licentie moeten behouden (zonder is je VL niet geldig), maar aangezien die niet gebruikt wordt in een installatie, is er geen haan die er naar kraait
Dat is moeilijk doen omdat het kanracinfo schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 09:52:
[...]
Je kunt ook een .bat bestandje met deze tekst erin:
SHUTDOWN -s -f -t 00
maken en dat op je desktop zetten.
Klik erop en Windows (ook oudere versies) sluit keurig af.
ik heb al sinds XP mijn power button ingesteld staan dat hij mijn pc afsluit
wel een ander issue nu, lijkt een bug te zijn: mijn pc gaat nu in sleep als ik mijn powerbutton indruk (prima), na een niet gespecificeerde tijd (niet gemeten) gaat de pc automatisch weer aan, is even bezig en gaat weer uit.
Start ik hem daarna weer op, dan doet de pc een cold boot..
het event dat in de eventviewer wordt beschreven is: S4 doze to hibernate
in de geavanceerde opties staat sleep afer op never, en wake timers uit.
iemand die hetzelfde probleem ervaart?
[ Voor 29% gewijzigd door mschol op 20-08-2016 10:04 ]
Ik heb toch maar gewoon een 'gewone' versie gekocht. Kost een aardig centje meer. Verzekerd van geen gedoe!mschol schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 09:59:
[...]
typisch gevalletje van:
wij van wc-eend adviseren wc-eend
De goedkope licenties zijn vaak OEM licenties die op door bedrijven gekochte pc's zitten maar zij gebruik maken van hun eigen (volume)licentie en windows 7 installeren, dat is iig wat ik begrepen heb..
officieel zouden ze dan nog steeds die OEM licentie moeten behouden (zonder is je VL niet geldig), maar aangezien die niet gebruikt wordt in een installatie, is er geen haan die er naar kraait
[...]
Dat is moeilijk doen omdat het kan![]()
ik heb al sinds XP mijn power button ingesteld staan dat hij mijn pc afsluit
wel een ander issue nu, lijkt een bug te zijn: mijn pc gaat nu in sleep als ik mijn powerbutton indruk (prima), na een niet gespecificeerde tijd (niet gemeten) gaat de pc automatisch weer aan, is even bezig en gaat weer uit.
Start ik hem daarna weer op, dan doet de pc een cold boot..
het event dat in de eventviewer wordt beschreven is: S4 doze to hibernate
in de geavanceerde opties staat sleep afer op never, en wake timers uit.
iemand die hetzelfde probleem ervaart?
Ik overweeg mijn pc maar weer naar 8.1 te doen. Met elke update loopt 10 weer een stukje kutter.
Bugs so far:
Laptop sluit niet meer af, lampjes en fan blijven aan
Idem voor standby
Random lock ups in browsers (edge, ff en chrome) waarbij media niet meer afspeelt en alle vormen van audio crashen
Af en toe bizar hoog ram gebruik zonder duidelijke reden
Bugs so far:
Laptop sluit niet meer af, lampjes en fan blijven aan
Idem voor standby
Random lock ups in browsers (edge, ff en chrome) waarbij media niet meer afspeelt en alle vormen van audio crashen
Af en toe bizar hoog ram gebruik zonder duidelijke reden
Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.