heb ik dat weerRub3s schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:37:
[...]
Ik kreeg de update gisteren ook niet. Ik heb hem handmatig gestart: https://support.microsoft...windows-10-update-history

update cpu error
heb ik dat weerRub3s schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:37:
[...]
Ik kreeg de update gisteren ook niet. Ik heb hem handmatig gestart: https://support.microsoft...windows-10-update-history

Zie hier:desalniettemin schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:25:
ClassicShell verwijderd, want geeft alle programma's niet meer weer. Verwijderd en opnieuw geinstalleerd, hielp niet. Hoe moet ik ABP installeren in Edge?
Bedankt, maar kan nergens een installatietoets vinden. Alleen maar een gratis toets.
Misschien Speedstep uitschakelen? (misschien dat hij op moment van testen net onder de 1ghz was?)icegodd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:51:
[...]
heb ik dat weer
[afbeelding]
update cpu error
Volgens mij moet je daarop klikken (zit niet achter Windows 10 op het moment).desalniettemin schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:52:
[...]
Bedankt, maar kan nergens een installatietoets vinden. Alleen maar een gratis toets.
Dan doe je toch iets niet goed. Die gratis knop is namelijk wel de methode om de boel te installeren (net nog gedaan en werkt prima).desalniettemin schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:12:
Heb ik gedaan, maar er gebeurt niets. Maar laat maar, het is toch een k*tbrowser
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Klopt ja, die twee (opslaan als en openen) zaten vroeger in hetzelfde schermpje. Ik deed ook, zoals jij, bij kleinere bestanden gelijk openen, maar doe nu toch eerst opslaan als en daarna verwijderen. Nu valt me op dat als ik bijvoorbeeld een torrent bestand download (dus het daadwerkelijke .torrent bestand) ik eerst het "Opslaan als" schermpje krijgt en daarna het "Openen" schermpje, dus twee schermen achter elkaar. Zou fijn zijn als dat gewoon in één schermpje kan zoals vroeger.BM schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:14:
[...]
Nu nog een 'Run' button zoals IE heeft. Ik wil kleine programmatjes helemaal niet ergens downloaden. Dump dat spul gewoon in %temp% en run het. Die knop mis ik nog het meest.
Net weer even geproberd en er wel tig keer op geklikt en ingedrukt gehouden, maar er gebeurt helemaal nietsTFHfony schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:13:
[...]
Dan doe je toch iets niet goed. Die gratis knop is namelijk wel de methode om de boel te installeren (net nog gedaan en werkt prima).
Ik heb het gedownload en geinstalleerd via Windows Update meer infromatie.robcoenen schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:12:
Hier nog steeds geen update en ook handmatig forceren werkt niet.
Ook nog altijd het probleem dat met enige regelmaat Windows Verkenner niets doet (geen bestanden laat zien), kopiëren / plakken niet werkt en nieuwe mappen aanmaken ook niet. Even chkdsk /f en het werkt weer voor een dag.
Misschien toch eens tijd voor een nieuwe schone installatie, ook al is deze installatie nog van januari.
Ik krijg dan dit probleemdesalniettemin schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:24:
[...]
Ik heb het gedownload en geinstalleerd via Windows Update meer infromatie.
[ Voor 22% gewijzigd door desalniettemin op 04-08-2016 19:27 ]
Die kreeg ik ook, eerst twee keer per windows update geprobeerd maar na de reboot rond de 20% een recovery van 1511. Vervolgens werd geen update meer aangeboden via windows update, en bij mijn pogin de updater te gebruiken dezelfde foutmelding als bij jou.
Ik draaide alleen Windows Defender op een verder ook wenig afwijkende installatie.MilesD. schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:30:
[...]
Dat had ik dus ook tig keer toen heb ik Eset uitgezet!!
Geen probleem daarna!
De logica hiervan ontgaat mij volledig...?Aangezien sinds 2 augustus 2016 de Windows 10 Anniversary Update beschikbaar en er ook een einde is gekomen aan de periode waarin je gratis kon upgraden naar Windows 10, is de noodzaak voor een centraal Ervaringen & Discussie topic niet meer echt aanwezig.
Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64
Dan gaat iedereen vrolijk verder in:
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ik draai geen Winaero. En ook na nogmaals diverse keren rebooten krijg ik deze update niet aan de praat.luukw schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:11:
[...]
Ik had dit inderdaad ook, zeer hinderlijk...![]()
Draai jij ook Winaero Tweaker?
[...]
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...
Werkt dit dus ook weer met touch? Dit vond ik een erg fijne feature in IE touch namelijk.Belecthor schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 01:22:
Grappig feitje van de W10 update en Edge: je kunt nu met gestures op een trackpad ook terug naar de vorige en volgende pagina swipen.
Ik heb Winaero Tweaker geupdate en weer loopt Windows 10 versie 1607 na een aantal minuten vast en dus zit ik weer op versie 1511qapla101 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:52:
[...]
Ik draai geen Winaero. En ook na nogmaals diverse keren rebooten krijg ik deze update niet aan de praat.
Heb je echt veel aan die klantenservice van Microsoft...[message]Microsoft schreef op woensdag 3 augustus 2016 @ 17:28[/message]:
Graag verwijs ik je naar onze Community http://msft.it/6184B0rv4 om verdere hulp, aangezien daar soortgelijke gebruikers hetzelfde ondervinden.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Daar zou ik hard over vallen. De langste installatie hier was Windows 7 die 3,5 jaar meeging. Windows 10 gaat dit voorlopig niet halen en het is eigenlijk jammer dat je zo vaak opnieuw moet installeren.robcoenen schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:12:
Hier nog steeds geen update en ook handmatig forceren werkt niet.
Ook nog altijd het probleem dat met enige regelmaat Windows Verkenner niets doet (geen bestanden laat zien), kopiëren / plakken niet werkt en nieuwe mappen aanmaken ook niet. Even chkdsk /f en het werkt weer voor een dag.
Misschien toch eens tijd voor een nieuwe schone installatie, ook al is deze installatie nog van januari.
Maar dit bepaal je toch allemaal zelf?..jimh307 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:02:
- traag door afhankelijkheid van internet (OneDrive, Steam, MS account)
[ Voor 12% gewijzigd door SmiGueL op 05-08-2016 17:21 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Nou, daar heb je op zich een goed punt, maar gemak dient de mens en ik vind dit nog steeds geen goede reden om daardoor trager te zijn.SmiGueL schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:13:
[...]
Maar dit bepaal je toch allemaal zelf?..
- Ik gebruik geen OneDrive (tevens uitgezet)
- Ik gebruik geen Steam (Heeft ook niets met de W10 installatie te maken)
- Ik gebruik al helemaaaal geen MS account maar gewoon een lokaal account zoals elke Windows versie hiervoor.
Wat betreft die SSD writes is het best wel extreem inderdaad.. Was me nog nooit opgevallen.
jimh307 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:02:
De langste installatie hier was Windows 7 die 3,5 jaar meeging.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Volgens mij was er meer iets met de app zelf. Ik heb 4 augustus de nieuwe build pas geinstalleerd, maar die app klapte er al twee dagen eerder uit (op 1511 dus ook al).jimh307 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:02:
[...]
The Chess Level 100 app moest ik ook opnieuw installeren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

[ Voor 35% gewijzigd door SmiGueL op 06-08-2016 01:17 ]
Dat weet ik niet zeker, m'n laptop heeft geen touch!rens-br schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:58:
[...]
Werkt dit dus ook weer met touch? Dit vond ik een erg fijne feature in IE touch namelijk.
Ah ok. Welke optie kan ik het beste kiezen? De eerste of 2e? Ik lees overal dat je het beste voor de eerste kunt gaan als de pc van jezelf blijft. Maar wat doet dat station opschonen dan? Ik wil gewoon weer een schone installatie van Windows hebben waarbij alles van C: wordt verwijderd zodat alles weer lekker snel isSmiGueL schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:25:
*Error melding even in het engels gegoogled*
Correct, het ljikt op een slechte vertaling van deze:
[afbeelding]
Gewoon dat je niet terug kunt naar W7.
Als je zeker wilt zijn gewoon even met de tool een bootable ISO maken/branden op een DVD/USB Stickie.
Dan blijft er gegarandeerd niets achter.
On a side note. Wat bedoelen ze met dat de vorige versie van Windows wordt teruggezet? Ga je terug naar een schone Windows 10 of terug naar 7? Bij de updates voor GWX wordt verhuld gesproken over de nieuwste Windows. Glibberige taal van 'communicatiedeskundigen'. Kunnen ze de beestjes niet bij de namen noemen: 10 of 7?SmiGueL schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:25:
*Error melding even in het engels gegoogled*
Correct, het ljikt op een slechte vertaling van deze:
[afbeelding]
Gewoon dat je niet terug kunt naar W7.
Als je zeker wilt zijn gewoon even met de tool een bootable ISO maken/branden op een DVD/USB Stickie.
Dan blijft er gegarandeerd niets achter.
Zoals ik al zei is het gewoon slecht vertaald.EricJH schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 00:13:
Wat bedoelen ze met dat de vorige versie van Windows wordt teruggezet?
[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 06-08-2016 01:21 ]
Jups dit werkt weer met touch, zoals het ook in de Metro IE werkte in Windows 8.rens-br schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:58:
[...]
Werkt dit dus ook weer met touch? Dit vond ik een erg fijne feature in IE touch namelijk.
Het werkt ook door te swipen (met twee vingers) over je touchpad (althans hier werkt dat).Belecthor schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:47:
[...]
Dat weet ik niet zeker, m'n laptop heeft geen touch!
[ Voor 30% gewijzigd door TheVMaster op 06-08-2016 01:39 ]
Ik moet wel zeggen dat het swipen niet héél snel werkt., het herladen van een pagina duurt op die manier wel een stuk langer dan de reguliere manier.TheVMaster schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 01:38:
[...]
Jups dit werkt weer met touch, zoals het ook in de Metro IE werkte in Windows 8.
[...]
Het werkt ook door te swipen (met twee vingers) over je touchpad (althans hier werkt dat).
Het is voor mij niet een kwestie van vertaling. Ook in het Engels, dat ik beheers als mijn tweede taal, verwart het gebrek aan precieze aanduiding om welke Windows het precies gaat.SmiGueL schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 01:14:
[...]
Zoals ik al zei is het gewoon slecht vertaald.
En dan ga ik er vanuit dat het vanuit het Engels naar NL is vertaald.
Zo te zien niet (helaas). Verbergen is de enige optie als je de klok uiterst rechts wil.Blackshifty schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 01:50:
Vraag.
Zou je het actiecentrum icontje terug naar links kunnen zetten vanaf de klok?
Valt me nu pas op dat die rechts van de klok staat nuBlackshifty schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 01:50:
Vraag.
Zou je het actiecentrum icontje terug naar links kunnen zetten vanaf de klok?
lifeguard schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:08:
[...]
Valt me nu pas op dat die rechts van de klok staat nu
[ Voor 12% gewijzigd door MegaTronics op 06-08-2016 11:02 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Als je dit wilt, maak je met de MediaCreation Tool een iso op DVD of USB stick en boot je daarvan af, dan installeer je Windows helemaal 'clean'. Echter ben je dan wel alles kwijt op de partitie waar je Windows 10 dan installeert.ggj87 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:49:
[...]
Ah ok. Welke optie kan ik het beste kiezen? De eerste of 2e? Ik lees overal dat je het beste voor de eerste kunt gaan als de pc van jezelf blijft. Maar wat doet dat station opschonen dan? Ik wil gewoon weer een schone installatie van Windows hebben waarbij alles van C: wordt verwijderd zodat alles weer lekker snel is
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 06-08-2016 13:21 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
instellingen > persoonlijke instellingen > vergrendelingsschermdreester schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:18:
Ik zit met een issue met pre-login scherm. Met W8.1 had ik deze ingesteld, maar kan deze sinds W10 niet meer veranderen. Weet iemand of dit kan? Ik heb het dus over het scherm dat je omhoog moet swipen vóórdat je het inlogscherm krijgt.
NRG
En ik heb een tripplebootGerardVanAfoort schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:30:
En wees voorzichtig als je een dualboot hebt: http://m.slashdot.org/story/314495
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Heb je Hibernate uitgeschakeld (via CMD/Powershell)? Dan gaat die optie namelijk weg aangezien die de hibernate file (hiberfil.sys) gebruikt/nodig heeft.Arjantje72 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:03:
Bij mijn energiebeheer is de fastboot optie verdwenen, hebben meer mensen dat?
[ Voor 16% gewijzigd door brommer1 op 06-08-2016 19:55 ]
Aha, weer iets geleerdVerwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:15:
[...]
Heb je Hibernate uitgeschakeld (via CMD/Powershell)? Dan gaat die optie namelijk weg aangezien die de hibernate file (hiberfil.sys) gebruikt/nodig heeft.
In het kort...dreester schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:18:
Ik zit met een issue met pre-login scherm. Met W8.1 had ik deze ingesteld, maar kan deze sinds W10 niet meer veranderen. Weet iemand of dit kan? Ik heb het dus over het scherm dat je omhoog moet swipen vóórdat je het inlogscherm krijgt.
[ Voor 3% gewijzigd door Berlinetta op 07-08-2016 20:00 ]
Waar kan ik deze instelling vinden?mtr33 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 08:25:
Zo te zien niet (helaas). Verbergen is de enige optie als je de klok uiterst rechts wil.
[ Voor 91% gewijzigd door SmiGueL op 06-08-2016 22:02 ]
[ Voor 26% gewijzigd door brommer1 op 07-08-2016 12:21 ]
Paar posts hierboven. GerardVanAfoort in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" Gaat idd over vastlopers.hndrk schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 10:09:
Heeft er nog iemand last van freezes van een minuutje of twee sinds de anniversary update? Echt alles loopt vast op zo een moment en het gebeurt redelijk vaak. Ik ben echt blij dat ze eindelijk de taakbalk klok op alle monitors weergeven.
NRG
In taakbeheer kijken wat er na het opstarten wordt uitgevoerd en anders de taakplanner doorspitten?begintmeta schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 14:59:
Ik heb sinds de update/herinstallatie last van een venster dat bijna onzichtbaar snel langsflitst kort na het inloggen... hoe vind ik wat dat kan zijn?
Oscar Wilde
Je post is erg ungenuanceerd.mschol schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 15:22:
voor mensen die graag het lock screen uit willen hebben:
http://www.ghacks.net/201...e-windows-10-lock-screen/
[ Voor 5% gewijzigd door pafdaddy op 07-08-2016 15:46 ]
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Dat heb ik ook, maar dat had ik al sinds ik op Windows 10 zit. Ik probeer dit ook te achterhalen.begintmeta schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 14:59:
Ik heb sinds de update/herinstallatie last van een venster dat bijna onzichtbaar snel langsflitst kort na het inloggen... hoe vind ik wat dat kan zijn?

Bedankt, ik heb de melding niet goed gelezen. Ik dacht dat er stond: upgrade naar Enterprise.EricJH schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:47:
Je probeert een Enterprise editie te updaten. De reguliere updater ondersteunt alleen Home en Pro versies. Je zult de Enterprise route moeten bewandelen.
begintmeta schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 14:59:
Zal wel een command prompt zijn voor GPU of i.d. Of dit elke keer opnieuw moet vraag ik me wel af. Kijk eens in de logboeken of er application errors zijn of een beschadigd userprofile/registry..jimh307 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:01:
Dat heb ik ook, maar dat had ik al sinds ik op Windows 10 zit. Ik probeer dit ook te achterhalen.
NRG
De instellingen heb ik ook lang moeten naar zoeken. De pictogrammen van je programma's of systeempictogrammen ih systeemvak bijv. zijn verplaatst van eerste item in de instellingen naar persoonlijke instellingen onder 'taakbalk' item.MegaTronics schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:01:
[...]
[afbeelding]
Ik vind alleen het nieuwe startmenu even wennen. En dat de diverse instellingen weer eens een wandeling hebben gemaakt en nu ergens anders staan.
[ Voor 10% gewijzigd door Fredi op 08-08-2016 06:19 ]
Kan je eens kijken of het bij jou nog bestaat als je 'Surface Service' ('Conhost' en 'Surface Service') uitschakelt? Bij mij lijkt het dan weg te zijn en als ik daarop zoek kom ik een bericht tegen met soortgelijke verschijnselen. ( heb trouwens zelf geen film gemaakt, op zich wel een handige manier om wat meer over het bewuste venster te weten te komen).jimh307 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:01:
[...]
Dat heb ik ook, maar dat had ik al sinds ik op Windows 10 zit. Ik probeer dit ook te achterhalen.
[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 08-08-2016 07:59 ]
Kan ik dan bv. vanaf de MSDN ISO installeren?EricJH schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:47:
Je probeert een Enterprise editie te updaten. De reguliere updater ondersteunt alleen Home en Pro versies. Je zult de Enterprise route moeten bewandelen.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik heb nu dus de bovengenoemde ISO gebruikt om te installeren.kraades schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:40:
[...]
Kan ik dan bv. vanaf de MSDN ISO installeren?
en_windows_10_enterprise_version_1607_updated_jul_2016_x64_dvd_9054264.iso
Ik heb eigenlijk altijd vers geinstalleerd en Google helpt mij ook niet echt.
Edit: zo te zien wel...
[ Voor 20% gewijzigd door technorabilia op 10-08-2016 08:35 ]
Ryan_ schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:22:
Bureaublad weergeven (helemaal rechts onderin) is verdwenen in Windows 10? Jammer.
Ik dacht laatst ook dat die weg was, bleek het een heel smal deel aan de rechterkant van de startbalk te zijn, haast niet zichtbaar
Oscar Wilde
<Zinloze tekst hier>
welk programma heb jij gebruikt voor je weergave van tijd, datum en weer?Yonix schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 00:28:
Sinds vandaag ook de nieuwe update. Draait prima, maar ik heb één vraag:
[afbeelding]
Is er een manier om de lijst met programma's in het startmenu te 'verstoppen'?
[ Voor 8% gewijzigd door DarkBlazer op 10-08-2016 14:33 ]
Een beetje off-topic, maar ik ben benieuwd hoe je die klok met weer widget rechtsboven hebt gekregenYonix schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 00:28:
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Koen179 op 10-08-2016 16:11 ]

Blijkbaar is de indeling van je HDD niet goed? Is het een clean install van Windows 10, of een upgrade van Windows 7 of 8? Blijkbaar heb je nog een MBR based disk...? (zie ook de reactie hieronder).RJ-NL schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:56:
Ik krijg de Anniversary Update niet automatisch binnen op mijn laptop met Windows 10 Pro, maar de handmatige update werkt bij mij ook niet:
[afbeelding]
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Windows 10 is geïnstalleerd op BTO 15CL76 laptop met een Samsung 950 Pro SSD.
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 10-08-2016 17:29 ]
Windows 10 is door BTO op mijn laptop geïnstalleerd bij aanschaf. Ik heb zelf de productkey ingevoerd. N.a.v. de reactie van mtr33 heb ik artikel doorgenomen. Als ik dit zo lees helpt alleen een herinstallatie van Windows deze problemen?TheVMaster schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:22:
[...]
Blijkbaar is de indeling van je HDD niet goed? Is het een clean install van Windows 10, of een upgrade van Windows 7 of 8? Blijkbaar heb je nog een MBR based disk...? (zie ook de reactie hieronder).

Bij installatie had ik ook een dergelijk probleem en dat was omdat mijn schijf de MBR-indeling had. Dit is snel op te lossen door de schijf te converteren naar GPT. Je kunt dit op twee manieren doen. In mijn geval (een clean installatie) moest ik het commando-box openen en daar volgende stappen te doen:RJ-NL schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:56:
Ik krijg de Anniversary Update niet automatisch binnen op mijn laptop met Windows 10 Pro, maar de handmatige update werkt bij mij ook niet:
[afbeelding]
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Windows 10 is geïnstalleerd op BTO 15CL76 laptop met een Samsung 950 Pro SSD.
Bedankt voor de heldere uitleg! Het is gelukt om de harde schijf te converteren van MBR naar GPT zonder dataverliesLe Enfant! schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:32:
[...]
Bij installatie had ik ook een dergelijk probleem en dat was omdat mijn schijf de MBR-indeling had. Dit is snel op te lossen door de schijf te converteren naar GPT. Je kunt dit op twee manieren doen. In mijn geval (een clean installatie) moest ik het commando-box openen en daar volgende stappen te doen:
1) diskpart typen en dan enter
2) list disk typen en dan enter
3) select disk <disknumber>.(normaal kun je dat zien in een lijst in het commandobox) en dan de partitie kiezen waar je Windows op wilt installeren
4) nadat je jouw schijf hebt gekozen typ dan clean
5) nadat je dit hebt gedaan typ je convert gpt en dan moet het normaal geconverteerd zijn naar GPT.
Ik wil er even bij vermelden dat dit alle data op de schijf verwijderd.
Hier vind je de manieren om het doen zonder data loss (dat wordt althans beweerd), maar het best is nog altijd een back-up maken.
DarkBlazer schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:23:
[...]
welk programma heb jij gebruikt voor je weergave van tijd, datum en weer?
ziet er strak uit
:::EDIT:::
bedoel namelijk wat rechts bovenin. in je screenshot staat van je desktop
Dank jullie!Koen179 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:47:
[...]
Een beetje off-topic, maar ik ben benieuwd hoe je die klok met weer widget rechtsboven hebt gekregen. Is dit nieuw in de Anniversary Update of is dit een third-party widget?
Edit: zie dat dezelfde vraag boven mijn post ook gesteld is...
[ Voor 16% gewijzigd door Yonix op 10-08-2016 19:28 ]
Rainmeter prachtig programmaYonix schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:27:
[...]
[...]
Dank jullie!
Ik maak daarvoor gebruik van het programma Rainmeter met daarbij de volgende 'skins':
• Rainmeter - Simple Media v1.1 (Klok);
• Rainmeter - Tick Weather v2.0 (Weer).
Mijn config is hier te vinden: klik.
Bij TickWeather wel even de juiste 'weercode' gebruiken in de config (i.v.m. weergave locatie e.d.). De weercode voor jouw locatie vind je hier: klik.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Verwijderd
Ik probeer hier ook achter te komen, ik heb alle titles weg kunnen krijgen, maar ik wil de alfabetische lijst met programma's ook verbergen. Voorheen kon dit gewoon, maar na de update werkt dit niet meer.Yonix schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 00:28:
[afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 20:19 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq