• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2025
Rub3s schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:37:
[...]

Ik kreeg de update gisteren ook niet. Ik heb hem handmatig gestart: https://support.microsoft...windows-10-update-history
heb ik dat weer

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/106305/Schermafdruk%202016-08-04%2014.08.43.png

update cpu error :(

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:48
ClassicShell verwijderd, want geeft alle programma's niet meer weer. Verwijderd en opnieuw geinstalleerd, hielp niet. Hoe moet ik ABP installeren in Edge?

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-01 20:58
desalniettemin schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:25:
ClassicShell verwijderd, want geeft alle programma's niet meer weer. Verwijderd en opnieuw geinstalleerd, hielp niet. Hoe moet ik ABP installeren in Edge?
Zie hier:
http://www.ghacks.net/201...icrosoft-edge-extensions/

• desalniettemin
Bedankt, maar kan nergens een installatietoets vinden. Alleen maar een gratis toets.

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:40

Rub3s

+3 , omdat het kan

icegodd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:51:
[...]

heb ik dat weer

[afbeelding]

update cpu error :(
Misschien Speedstep uitschakelen? (misschien dat hij op moment van testen net onder de 1ghz was?)

• Gandalf
  • Laatst online: 11-01 20:58
desalniettemin schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:52:
[...]

Bedankt, maar kan nergens een installatietoets vinden. Alleen maar een gratis toets.
Volgens mij moet je daarop klikken (zit niet achter Windows 10 op het moment).

• desalniettemin
Heb ik gedaan, maar er gebeurt niets. Maar laat maar, het is toch een k*tbrowser :)

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01 22:56

TFHfony

Professional Weirdo

desalniettemin schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:12:
Heb ik gedaan, maar er gebeurt niets. Maar laat maar, het is toch een k*tbrowser :)
Dan doe je toch iets niet goed. Die gratis knop is namelijk wel de methode om de boel te installeren (net nog gedaan en werkt prima).

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• chim0
  • Laatst online: 07:21
BM schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:14:
[...]

Nu nog een 'Run' button zoals IE heeft. Ik wil kleine programmatjes helemaal niet ergens downloaden. Dump dat spul gewoon in %temp% en run het. Die knop mis ik nog het meest.
Klopt ja, die twee (opslaan als en openen) zaten vroeger in hetzelfde schermpje. Ik deed ook, zoals jij, bij kleinere bestanden gelijk openen, maar doe nu toch eerst opslaan als en daarna verwijderen. Nu valt me op dat als ik bijvoorbeeld een torrent bestand download (dus het daadwerkelijke .torrent bestand) ik eerst het "Opslaan als" schermpje krijgt en daarna het "Openen" schermpje, dus twee schermen achter elkaar. Zou fijn zijn als dat gewoon in één schermpje kan zoals vroeger.

Het is nu toevallig een .torrent bestand maar kan net zo goed een ander bestandstype zijn. Heb het nog niet geprobeerd.

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:28
Nadat ik Eset tijdelijk had uigeschakeld lukte het downloaden na een keertje of tig wel.

Het duurde wel een paar uurtjes maar het ziet er op het eerste oog goed uit..

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Windows 10 AU liep vast op de 0x80070020 error. Die is slecht gedocumenteerd op het internet, maar veel wijst op een clash van file handles. In plaats van al die eindeloze stappen te zetten die door MVP types altijd aangeraden worden heb ik gewoon ByteFence even gedisabled.

Installatie liep vervolgens als een zonnetje, dus mocht je hetzelfde krijgen, probeer eerst je AV even te disablen.

(geen idee meer of deze post hier of in installatie problemen moet, maar iig is deze nu vindbaar in google)

• desalniettemin
TFHfony schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:13:
[...]

Dan doe je toch iets niet goed. Die gratis knop is namelijk wel de methode om de boel te installeren (net nog gedaan en werkt prima).
Net weer even geproberd en er wel tig keer op geklikt en ingedrukt gehouden, maar er gebeurt helemaal niets :)

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-12-2025
Hier nog steeds geen update en ook handmatig forceren werkt niet.
Ook nog altijd het probleem dat met enige regelmaat Windows Verkenner niets doet (geen bestanden laat zien), kopiëren / plakken niet werkt en nieuwe mappen aanmaken ook niet. Even chkdsk /f en het werkt weer voor een dag.

Misschien toch eens tijd voor een nieuwe schone installatie, ook al is deze installatie nog van januari.

• desalniettemin
robcoenen schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:12:
Ook nog altijd het probleem dat met enige regelmaat Windows Verkenner niets doet (geen bestanden laat zien), kopiëren / plakken niet werkt en nieuwe mappen aanmaken ook niet. Even chkdsk /f en het werkt weer voor een dag.

Misschien toch eens tijd voor een nieuwe schone installatie, ook al is deze installatie nog van januari.
Ik heb het gedownload en geinstalleerd via Windows Update meer infromatie.

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-12-2025
desalniettemin schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:24:
[...]

Ik heb het gedownload en geinstalleerd via Windows Update meer infromatie.
Ik krijg dan dit probleem ;)

• desalniettemin
Vreemd :?

[ Voor 22% gewijzigd door desalniettemin op 04-08-2016 19:27 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Die kreeg ik ook, eerst twee keer per windows update geprobeerd maar na de reboot rond de 20% een recovery van 1511. Vervolgens werd geen update meer aangeboden via windows update, en bij mijn pogin de updater te gebruiken dezelfde foutmelding als bij jou.

Ik heb uiteindelijk maar een USB-medium gemaakt en een schone installatie gedaan, dat ging probleemloos.

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:28
Dat had ik dus ook tig keer toen heb ik Eset uitgezet!!

Geen probleem daarna!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MilesD. schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:30:
[...]

Dat had ik dus ook tig keer toen heb ik Eset uitgezet!!

Geen probleem daarna!
Ik draaide alleen Windows Defender op een verder ook wenig afwijkende installatie.

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-01 17:32
Anyway... Avast heeft een emergency update uitgebracht, Avast werkt hier weer als een zonnetje op Win10 AU

Had ik maar 1 dag gewacht met updaten ;(

Nou goed

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:19
Ik heb een vreemde bug/feature in de nieuwe build: na een restart is de pointer (ik gebruik het trackpad) extreem gevoelig/snel. Het is niet alleen de pointersnelheid, maar juist de acceleratie lijkt heel agressief te staan. Eerst maar eens wat gespeeld met de instellingen, maar helemaal zoals voorheen kreeg ik het niet meer. Na een tijdje maar de klep dicht gedaan en dus de slaapstand geactiveerd. Na uurtje maar weer eens open en wat schetst mijn verbazing: het " heel gevoelige" is weg. Of de trackpad nu precies zo reageert als in de vorige build is moeilijk vast te stellen, maar het zit wel erg in de buurt. Na wat troubleshooten kan ik het mooi reproduceren: direct na een restart is het " probleem" er telkens opnieuw. De oplossing is ook eenvoudig: even een keer in en uit de slaapstand en het "probleem" is weg. Op zich niet heel vervelend aangezien ik eigenlijk alleen restart voor updates, maar vreemd vind ik het wel. Iemand anders iets vergelijkbaars? Ik zag als iets op reddit van surface eigenaren die klaagden over iets wat er op lijkt...

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
uitzendinggemist.nl werkt niet meer voor mij na AU. Meldt een streamsense error. Een compatiblity check zegt dat het alleen voor pc's en tablets is, maar het probleem zal zijn dat 'windows versie:onbekend.

Meer mensen?

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10-2025

LCP

Biertje?

Aangezien sinds 2 augustus 2016 de Windows 10 Anniversary Update beschikbaar en er ook een einde is gekomen aan de periode waarin je gratis kon upgraden naar Windows 10, is de noodzaak voor een centraal Ervaringen & Discussie topic niet meer echt aanwezig.
De logica hiervan ontgaat mij volledig...? :?

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:44
LCP schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:01:
De logica hiervan ontgaat mij volledig...? :?
Dan gaat iedereen vrolijk verder in:

[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen

:z

Onee wacht, misschien is DAT juist het topic wat wel gesloten kan worden.. ;)

Je gaat toch ook niet alle Ervaringen & Discussie topics van alle telefoons van 1 jaar oud dichtgooien?..
Er zullen altijd wel updates en (dus) problemen/vragen komen over Windows 10, een centraal topic om deze snel te kunnen doorzoeken lijkt me niet heel onlogisch. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-01 20:19
Grappig feitje van de W10 update en Edge: je kunt nu met gestures op een trackpad ook terug naar de vorige en volgende pagina swipen.

• qapla101
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-01 07:29
luukw schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:11:
[...]

Ik had dit inderdaad ook, zeer hinderlijk... :(
Draai jij ook Winaero Tweaker?

[...]
Ik draai geen Winaero. En ook na nogmaals diverse keren rebooten krijg ik deze update niet aan de praat.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Belecthor schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 01:22:
Grappig feitje van de W10 update en Edge: je kunt nu met gestures op een trackpad ook terug naar de vorige en volgende pagina swipen.
Werkt dit dus ook weer met touch? Dit vond ik een erg fijne feature in IE touch namelijk.

• luukw
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-11-2025
qapla101 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:52:
[...]

Ik draai geen Winaero. En ook na nogmaals diverse keren rebooten krijg ik deze update niet aan de praat.
Ik heb Winaero Tweaker geupdate en weer loopt Windows 10 versie 1607 na een aantal minuten vast en dus zit ik weer op versie 1511 :/
Ik denk dus dat dit niet aan Winaero of Classic Shell ligt.
Neem ik contact op met Microsoft krijg je dit:
[message]Microsoft schreef op woensdag 3 augustus 2016 @ 17:28[/message]:
Graag verwijs ik je naar onze Community http://msft.it/6184B0rv4 om verdere hulp, aangezien daar soortgelijke gebruikers hetzelfde ondervinden.
Heb je echt veel aan die klantenservice van Microsoft... |:(

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:42

MeNTaL_TO

The future is not set

Iemand anders die waterfox gebruikt? Ik kan deze en andere browsers niet als default app instellen. Dus iedere keer als ik een browser start, krijg ik de vraag met welke deze standaard moet worden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• ldopa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-08-2024
Na de update kan ik 'met wachtwoord beveiligd delen' in met mijn netwerkinstellingen die meer uitschakelen. Hij slaat de wijzigingen niet meer op, iemand anders daar ook last van?

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
robcoenen schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:12:

Daar zou ik hard over vallen. De langste installatie hier was Windows 7 die 3,5 jaar meeging. Windows 10 gaat dit voorlopig niet halen en het is eigenlijk jammer dat je zo vaak opnieuw moet installeren. :/

Het positieve tov Windows 7 zijn in mijn ogen de grote updates die een nieuwe build voor je installeren. Je kunt met de MCT nu een Windows 10 build maken die meteen actueel is. Hier zie ik wel potentie in want het installeren van Windows 10 gaat bloedsnel. De upgrade van 1511 naar 1607 duurde nog geen uur en alles werkt verder naar behoren. Alleen de Netflix app startte niet meer op, maar na deze te verwijderen en opnieuw te installeren werkt deze weer prima. The Chess Level 100 app moest ik ook opnieuw installeren. Dat is eigenlijk het enigste minpunt van deze grote update hier. Verder werkt alles naar behoren.
Alleen vraag ik me af hoelang deze build mee gaat. Als ze 2x per jaar met zo'n grote verbouwing aan komen zetten vind ik dat anderzijds wel vrij matig. Voor mijn desktop geen pijn, maar op een kleine laptop met zuinige hardware gaat dit wel mank en kun je uren zoet zijn. In mijn ogen neem je toch wel enig risico met nieuwe builds.
Ook een groot nadeel vind ik het aantal schrijfacties naar de SSD. In het Windows 7 tijdperk stookte ik per jaar 1 TB aan writes op. Nu met een paar maanden Windows 10 zit ik al op 1,4 TB aan writes. Windows 10 is eigenlijk een SSD killer. En nee, ik doe niets aparts met mijn SSD.

Het grote voordeel is de snelheid van het opstarten. Dit is iets sneller geworden en Steam start ook wat sneller op. De interface bevalt me goed en ik zie geen rare dingen.
Toch zegt mijn gevoel dat Windows 10 een loodzwaar OS is. Met een nieuwe build heb je even 10 Gigabyte extra nodig op je SSD en het is eigenlijk gewoon een installatie over de oude versie heen. Het echte turbo-gevoel dat ik in Windows 7 had is er niet meer. Windows 10 is veel meer afhankelijk van online diensten en daar ga ik al het schip in. Internet is hier niet zo snel met 8 mbps.
Ironisch genoeg was mijn oude PC in tijd sneller met alles en het lijkt alsof ik een wat langzamere PC heb gekocht. Stabiel is het dan weer wel. Ik kan mijn systeem rustig de hele dag aan laten staan met van alles open zonder dat de boel langzamer gaat worden. Dat is een pluspunt, maar ondanks ik Windows 10 een mooi OS vind voelt het niet supersnel aan.
Dan moet ik wel eerlijk zeggen dat niets in mijn vorige Windows 7 PC gelinkt was aan het internet. Ik vind het hier wel mank gaan imho.

Windows 10 in het kort:

+ nieuwe build makkelijk te slipstreamen op een USB stick met de MCT
+ moderne vormgeving die past bij deze huidige en moderne tijd
+ stabiel en veelzijdig in omgang
+ na installatie zeer vlug weer in oude staat door bewaren instellingen in je MS account

- traag door afhankelijkheid van internet (OneDrive, Steam, MS account)
- minder regie mogelijk door zijn complexiteit; waar ik hard over val
- een echte SSD writes vreter
- privacy is matig en met mijn eigen bedrijf zijn extra maatregelen nodig -> inherent het feit dat Windows 10 erg leunt op het WWW

->Dit topic moet open blijven want na elke nieuwe build zijn er weer nieuwe ervaringen.

• SmiGueL
jimh307 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:02:
- traag door afhankelijkheid van internet (OneDrive, Steam, MS account)
Maar dit bepaal je toch allemaal zelf?..
- Ik gebruik geen OneDrive (tevens uitgezet)
- Ik gebruik geen Steam (Heeft ook niets met de W10 installatie te maken)
- Ik gebruik al helemaaaal geen MS account maar gewoon een lokaal account zoals elke Windows versie hiervoor.

Wat betreft die SSD writes is het best wel extreem inderdaad.. Was me nog nooit opgevallen. :X

[ Voor 12% gewijzigd door SmiGueL op 05-08-2016 17:21 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• jimh307
  • Niet online
SmiGueL schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:13:
[...]

Maar dit bepaal je toch allemaal zelf?..
- Ik gebruik geen OneDrive (tevens uitgezet)
- Ik gebruik geen Steam (Heeft ook niets met de W10 installatie te maken)
- Ik gebruik al helemaaaal geen MS account maar gewoon een lokaal account zoals elke Windows versie hiervoor.

Wat betreft die SSD writes is het best wel extreem inderdaad.. Was me nog nooit opgevallen. :X
Nou, daar heb je op zich een goed punt, maar gemak dient de mens en ik vind dit nog steeds geen goede reden om daardoor trager te zijn.
SSD writes zijn zeker extreem en ik zie dit in een oogopslag met Samsung' Magician.

En steam ... tja, ik speel graag games en ik heb niet voor niets een Nvidia GTX 970 ;)

OneDrive ... heel erg handig als je onderweg je bestanden nodig hebt.

Dus ja, ik bepaal dat idd zelf, maar de wisselwerking op snelheid bepaal ik niet zelf. :+

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
De langste installatie hier was Windows 7 die 3,5 jaar meeging.
offtopic:
Ruim 6 jaar hier inmiddels :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:19
[...]
The Chess Level 100 app moest ik ook opnieuw installeren.
Volgens mij was er meer iets met de app zelf. Ik heb 4 augustus de nieuwe build pas geinstalleerd, maar die app klapte er al twee dagen eerder uit (op 1511 dus ook al).

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11-2025
Zucht, ik wil nu dus W10 helemaal opnieuw schoon installeren. Ik kies voor 'Alles verwijderen' en vervolgens krijg ik de volgende keuzes:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/4fa84526cc.jpg

Als ik voor een van die opties kies krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/4fac835b50.jpg

Wat bedoelen ze hier nu precies mee? Het lijkt me dat W10 alles verwijdert en W10 weer op de C: schijf wordt geïnstalleerd? Niet dat W7 daarna terug wordt gezet en ik niet meer kan upgraden naar W10? Het is zo onduidelijk omschreven allemaal.. :/

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:05
Het betekent volgens mij dat je niet meer terug kan naar Windows 7.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• SmiGueL
*Error melding even in het engels gegoogled*

Correct, het ljikt op een slechte vertaling van deze:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.pureinfotech.com/wp-content/uploads/2015/07/warning-recovery-win-10_large.jpg

Ze bedoelen gewoon dat je niet terug kunt naar W7. 8)7

Als je zeker wilt zijn gewoon even met de tool een bootable ISO maken/branden op een DVD/USB Stickie.
Dan blijft er gegarandeerd niets achter. :)

[ Voor 35% gewijzigd door SmiGueL op 06-08-2016 01:17 ]

• Belecthor
rens-br schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:58:
[...]

Werkt dit dus ook weer met touch? Dit vond ik een erg fijne feature in IE touch namelijk.
Dat weet ik niet zeker, m'n laptop heeft geen touch!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11-2025
SmiGueL schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:25:

[afbeelding]

Gewoon dat je niet terug kunt naar W7. 8)7

Als je zeker wilt zijn gewoon even met de tool een bootable ISO maken/branden op een DVD/USB Stickie.
Ah ok. Welke optie kan ik het beste kiezen? De eerste of 2e? Ik lees overal dat je het beste voor de eerste kunt gaan als de pc van jezelf blijft. Maar wat doet dat station opschonen dan? Ik wil gewoon weer een schone installatie van Windows hebben waarbij alles van C: wordt verwijderd zodat alles weer lekker snel is :)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:27
SmiGueL schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:25:

[afbeelding]

Gewoon dat je niet terug kunt naar W7. 8)7

On a side note. Wat bedoelen ze met dat de vorige versie van Windows wordt teruggezet? Ga je terug naar een schone Windows 10 of terug naar 7? Bij de updates voor GWX wordt verhuld gesproken over de nieuwste Windows. Glibberige taal van 'communicatiedeskundigen'. Kunnen ze de beestjes niet bij de namen noemen: 10 of 7? :X :?

• SmiGueL
EricJH schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 00:13:
Wat bedoelen ze met dat de vorige versie van Windows wordt teruggezet?
Zoals ik al zei is het gewoon slecht vertaald.

En dan ga ik er vanuit dat het vanuit het Engels naar NL is vertaald. ;)

Engels:
Deze pc is recent bijgewerkt naar Windows 10. Als u deze pc reset wordt het onmogelijk om terug te gaan (Lees: naar de huidige Windows 10 versie incl. de geïnstalleerde apps) en naar de vorige versie van Windows (Lees: Windows 7 waarvanaf is geupgraded)

Tiepmiep die het naar het Nederlands heeft vertaald:
Deze pc is recent bijgewerkt naar Windows 10. Als u de PC opnieuw instelt, kan de upgrade niet meer ongedaan worden gemaakt en wordt de vorige versie van Windows teruggezet.

Die laatste zin hebben ze waarschijnlijk iets bedoeld als:
Deze pc is recent bijgewerkt naar Windows 10. Als u de PC opnieuw instelt, kan de upgrade niet meer ongedaan worden gemaakt, net als de vorige versie van Windows.

Volgens mij is het verschil tussen de 1e en 2e optie dat er een snelle en 'langzame' (=betere) format wordt gedaan. Bij de 1e is met recoverytools (altijd) data terug te halen. Bij de 2e wordt dit wat lastiger.

Maar nogmaals als je zeker wilt zijn dat er geen Windows.old map blijft bestaan zou ik gewoon via een gebrande/flashte W10 ISO booten en een nieuwe installatie doen. :)
Hierbij is het ook mogelijk om je schijven te formatteren als je hier belang bij hebt..

[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 06-08-2016 01:21 ]

rens-br schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:58:
[...]

Jups dit werkt weer met touch, zoals het ook in de Metro IE werkte in Windows 8. _/-\o_
Belecthor schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:47:
[...]

Dat weet ik niet zeker, m'n laptop heeft geen touch!
Het werkt ook door te swipen (met twee vingers) over je touchpad (althans hier werkt dat).

[ Voor 30% gewijzigd door TheVMaster op 06-08-2016 01:39 ]

• Blackshifty
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05-2023
Vraag.

Zou je het actiecentrum icontje terug naar links kunnen zetten vanaf de klok?

• Belecthor
TheVMaster schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 01:38:
[...]

Jups dit werkt weer met touch, zoals het ook in de Metro IE werkte in Windows 8. _/-\o_

[...]

Het werkt ook door te swipen (met twee vingers) over je touchpad (althans hier werkt dat).
Ik moet wel zeggen dat het swipen niet héél snel werkt., het herladen van een pagina duurt op die manier wel een stuk langer dan de reguliere manier.

• EricJH
SmiGueL schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 01:14:
[...]

Zoals ik al zei is het gewoon slecht vertaald.

En dan ga ik er vanuit dat het vanuit het Engels naar NL is vertaald. ;)
Het is voor mij niet een kwestie van vertaling. Ook in het Engels, dat ik beheers als mijn tweede taal, verwart het gebrek aan precieze aanduiding om welke Windows het precies gaat.

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:59
Blackshifty schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 01:50:
Vraag.

Zo te zien niet (helaas). Verbergen is de enige optie als je de klok uiterst rechts wil.

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Blackshifty schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 01:50:
Vraag.

Valt me nu pas op dat die rechts van de klok staat nu :D

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

lifeguard schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:08:
[...]

Valt me nu pas op dat die rechts van de klok staat nu :D
Afbeeldingslocatie: http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/001/248/cannot_be_unseen.jpg

:+

Ik vind alleen het nieuwe startmenu even wennen. En dat de diverse instellingen weer eens een wandeling hebben gemaakt en nu ergens anders staan.

[ Voor 12% gewijzigd door MegaTronics op 06-08-2016 11:02 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:24
ggj87 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:49:
[...]

Ah ok. Welke optie kan ik het beste kiezen? De eerste of 2e? Ik lees overal dat je het beste voor de eerste kunt gaan als de pc van jezelf blijft. Maar wat doet dat station opschonen dan? Ik wil gewoon weer een schone installatie van Windows hebben waarbij alles van C: wordt verwijderd zodat alles weer lekker snel is :)
Als je dit wilt, maak je met de MediaCreation Tool een iso op DVD of USB stick en boot je daarvan af, dan installeer je Windows helemaal 'clean'. Echter ben je dan wel alles kwijt op de partitie waar je Windows 10 dan installeert.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:44
Drie PCs geupdate:

- Oude trouwe Acer PC (5-6 jaar oud) zonder problemen met de Windows 10 Update Assistent.
- AMD HTPC met Windows Update
- Asus 200 euro laptopje met 32 GB opslag via de Mediacreation tool

Waarom Microsoft geen externe USB opslag ondersteund bij de Update Assistent als de systeem schijf te klein is vind ik bar slecht. Leidt alleen maar tot verwarring, terwijl de "user experience" (het lange wachten bij de final install) volgens mij hetzelfde is als de Mediacreation tool.

Zo op het oog zie ik weinig grote veranderingen, op het pushen van Windows Defender na. Ik gebruik op alle drie Classic Shell, dus de Start aanpassingen zie ik niet.

Op de Asus laptop is de vrije ruimte ongeveer hetzelfde gebleven (10.8 GB van de 32 GB) zonder Office of LibreOffice.

[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 06-08-2016 13:21 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zit met een issue met pre-login scherm. Met W8.1 had ik deze ingesteld, maar kan deze sinds W10 niet meer veranderen. Weet iemand of dit kan? Ik heb het dus over het scherm dat je omhoog moet swipen vóórdat je het inlogscherm krijgt.

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
dreester schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:18:
Ik zit met een issue met pre-login scherm. Met W8.1 had ik deze ingesteld, maar kan deze sinds W10 niet meer veranderen. Weet iemand of dit kan? Ik heb het dus over het scherm dat je omhoog moet swipen vóórdat je het inlogscherm krijgt.
instellingen > persoonlijke instellingen > vergrendelingsscherm

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:56
Kan het zomaar kloppen dat bepaalde programma's en games niet meer lekker werken met de Anniversary update en dat je ze opnieuw moet installeren?Met JC3 CTD's en bepaalde MSI programma's willen ook niet meer opstarten. Ondertussen ben ik weer terug naar de voorgaande versie en alles werkt weer zoals daarvoor.

• Arjantje72
  • Laatst online: 18:07
Bij mijn energiebeheer is de fastboot optie verdwenen, hebben meer mensen dat?

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Het gebeurt weleens:

"Klachten over vastlopers door Windows 10 Anniversary Update"
https://www.security.nl/p...ows+10+Anniversary+Update

En wees voorzichtig als je een dualboot hebt: http://m.slashdot.org/story/314495

NRG

• Raven
  • Niet online
En ik heb een trippleboot :X , gelukkig maar dat ik bij die W10 editie dit gezeur als het goed is niet krijg :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Arjantje72 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:03:
Bij mijn energiebeheer is de fastboot optie verdwenen, hebben meer mensen dat?
Heb je Hibernate uitgeschakeld (via CMD/Powershell)? Dan gaat die optie namelijk weg aangezien die de hibernate file (hiberfil.sys) gebruikt/nodig heeft.

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Vond de vorige taakbalk instelling veel gemakkelijker, je kon de taakbalk aan klikken en alles instellen, nu moet je eerst naar persoonlijke instellingen, daar staat nu de optie om de taakbalk in te stellen, W8.1 was veel makkelijker om in te stellen.

Systeemvak hebben ze nu op een onhandige plek geplaatst, bij vorige versie stond deze bovenaan bij bijwerken en beveiliging.

Avira Pro+15.0.18.354 geeft problemen met Winamp(dat komt door de Launcher) onder W10(bevriezen van het geluid-loop vast), bij mijn andere computer is W8.1 geinstalleerd, zijn er geen problemen met Winamp.
Heb nu WD activeerd met MB Pro(zeer hoog geheugen verbruik 29% met Comodo FW, onder W8.1 Avira Pro +Comodo FW 18%-Aida64.

Denk dat ik maar terug ga naar W8.1, is veel gebruiks vriendelijker, zie geen meerwaarde tegenover W10, als je alleen maar internet en download.

[ Voor 16% gewijzigd door brommer1 op 06-08-2016 19:55 ]

• Arjantje72
  • Laatst online: 18:07
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:15:
[...]

Heb je Hibernate uitgeschakeld (via CMD/Powershell)? Dan gaat die optie namelijk weg aangezien die de hibernate file (hiberfil.sys) gebruikt/nodig heeft.
Aha, weer iets geleerd :)

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
dreester schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:18:
In het kort...
Dat kan je niet meer veranderen
.
Kennelijk toch wel?

[ Voor 3% gewijzigd door Berlinetta op 07-08-2016 20:00 ]

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
dat nieuwe start menu is wel een draconisch geval t.o.v. de vorige..
en de klok niet helemaal rechts? welke idioot verzint zoiets?

zowiezo: waarom mogen mensen binnen MS zich designer noemen? de hele UI wordt met elke update weer dramatischer.. terwijl ze net weer een beetje terug kwamen van het debacle van 8(.1)

• SmiGueL
mtr33 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 08:25:
Zo te zien niet (helaas). Verbergen is de enige optie als je de klok uiterst rechts wil.
Waar kan ik deze instelling vinden? :)

*Het gaat dus niet om het compleet uitschakelen van het actioncenter, het alleen verbergen van de notificaties, en ook niet om het verbergen van app-icons in het notificationcenter, maar dus gewoon het icoon op de taakbalk.. Echt makkelijk is dit laatste niet te vinden. |:(

Edit:
Gevonden!

Schijnbaar verplaatst naar:
Instellingen --> Persoonlijke instellingen --> Taakbalk --> Systeempictogrammen in- of uitschakelen.

Vorige keer stond het nog onder: Bron
Instellingen --> Systeem --> Meldingen en acties --> Systeempictogrammen in- of uitschakelen.

Maar die knop is dus verdwenen.

[ Voor 91% gewijzigd door SmiGueL op 06-08-2016 22:02 ]

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Bedoelje dit? persoonlijke instellingen, daar staat de optie taakbalk-aanklikken onderaan staat Systeemvak, daar kan je de iconen van je taakbalk instellen, stond vroeger bovenaan bij bijwerken en beveiliging.

Nu weet ik het weer, was onder Systeem, deze plek was veel gemakkelijker, bedankt voor de correctie.
Valt wel op dat W8.1 veel sneller werkt, ook met opstarten onder Legacy.

Ben weer terug gegaan naar W8.1

[ Voor 26% gewijzigd door brommer1 op 07-08-2016 12:21 ]

• hndrk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03-2024
Heeft er nog iemand last van freezes van een minuutje of twee sinds de anniversary update? Echt alles loopt vast op zo een moment en het gebeurt redelijk vaak. Ik ben echt blij dat ze eindelijk de taakbalk klok op alle monitors weergeven.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik had na de anniversary update af en toe last dat als ik CS:GO opstartte, ik maximaal 72fps had ingame.
Dat is de helft van het Hz van mijn monitor. Als workaround kon ik 2x op alt+tab drukken.
Maar na het uitzetten van de xbox dvr functionaliteit ben ik hier gelukkig helemaal vanaf.
Door deze post kwam ik op het idee om het uit te zetten. OP had daar precies hetzelfde probleem:
http://www.tomshardware.c...date-csgo-fps-issues.html

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

hndrk schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 10:09:
Heeft er nog iemand last van freezes van een minuutje of twee sinds de anniversary update? Echt alles loopt vast op zo een moment en het gebeurt redelijk vaak. Ik ben echt blij dat ze eindelijk de taakbalk klok op alle monitors weergeven.
Paar posts hierboven. GerardVanAfoort in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" Gaat idd over vastlopers.

NRG

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb sinds de update/herinstallatie last van een venster dat bijna onzichtbaar snel langsflitst kort na het inloggen... hoe vind ik wat dat kan zijn?

• Raven
  • Niet online
begintmeta schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 14:59:
Ik heb sinds de update/herinstallatie last van een venster dat bijna onzichtbaar snel langsflitst kort na het inloggen... hoe vind ik wat dat kan zijn?
In taakbeheer kijken wat er na het opstarten wordt uitgevoerd en anders de taakplanner doorspitten?

Oscar Wilde

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
voor mensen die graag het lock screen uit willen hebben:
http://www.ghacks.net/201...e-windows-10-lock-screen/

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Je post is erg ungenuanceerd. }:|

Uit het artikel: Please note that it will only take care of the lock screen when you lock the computer, but not on start.

[ Voor 5% gewijzigd door pafdaddy op 07-08-2016 15:46 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• jimh307
  • Niet online
Dat heb ik ook, maar dat had ik al sinds ik op Windows 10 zit. Ik probeer dit ook te achterhalen.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-01 14:14
Als ik via deze link de Windows 10 Anniversary Update wil installeren (via Windows10Upgrade28084.exe) krijg ik onderstaande melding:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MJYdfu8m.png

Enig idee wat ik hieraan kan doen?

• EricJH
Je probeert een Enterprise editie te updaten. De reguliere updater ondersteunt alleen Home en Pro versies. Je zult de Enterprise route moeten bewandelen.

• technorabilia
EricJH schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:47:
Je probeert een Enterprise editie te updaten. De reguliere updater ondersteunt alleen Home en Pro versies. Je zult de Enterprise route moeten bewandelen.
Bedankt, ik heb de melding niet goed gelezen. Ik dacht dat er stond: upgrade naar Enterprise. 8)7

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

jimh307 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:01:
Dat heb ik ook, maar dat had ik al sinds ik op Windows 10 zit. Ik probeer dit ook te achterhalen.
Zal wel een command prompt zijn voor GPU of i.d. Of dit elke keer opnieuw moet vraag ik me wel af. Kijk eens in de logboeken of er application errors zijn of een beschadigd userprofile/registry..

NRG

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-01 11:09
MegaTronics schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:01:
[...]

[afbeelding]

:+

Ik vind alleen het nieuwe startmenu even wennen. En dat de diverse instellingen weer eens een wandeling hebben gemaakt en nu ergens anders staan.
De instellingen heb ik ook lang moeten naar zoeken. De pictogrammen van je programma's of systeempictogrammen ih systeemvak bijv. zijn verplaatst van eerste item in de instellingen naar persoonlijke instellingen onder 'taakbalk' item.

De Anniversary Update heeft het probleem op mijn vaders laptop opgelost dat je niet meerdere vensters van verkenner kon openen. Very nice!

[ Voor 10% gewijzigd door Fredi op 08-08-2016 06:19 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
jimh307 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:01:
[...]

Kan je eens kijken of het bij jou nog bestaat als je 'Surface Service' ('Conhost' en 'Surface Service') uitschakelt? Bij mij lijkt het dan weg te zijn en als ik daarop zoek kom ik een bericht tegen met soortgelijke verschijnselen. ( heb trouwens zelf geen film gemaakt, op zich wel een handige manier om wat meer over het bewuste venster te weten te komen).

Ik kan me in iedergeval niet herinneren dat die service of dat device zo duidelijk aanwezig waren voor mijn herinstallatie. Ik ga er voorlopig maar vanuit dat het iets is dat nog 'automatisch' door MS zal worden gefixt.

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 08-08-2016 07:59 ]

• cb2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
Ttot mijn grote vreugde bevat de anniversary update nieuwe versie van windows verteller inclusief Nederlandse stem. Is net zo uitgebreid als voice over op os x, werkt sneller als jaws, stabieler en heel veel sneller als supernova en handiger als nvda. Scheelt blinde en slechtziende gebruikers enorm veel geld en irritatie aan half werkende en vaak dure toegankelijkheidssoftware. Wel vrees ik voor voortbestaan van nvda hierdoor, al is ondersteuning van brailleleesregels bij nvda beter vooralsnog.

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10-2025
Schone install gedaan werkt prima alleen ccleaner werkt niet meer,Het nieuwe startmenu is maar een rommeltje geworden.
Ben maar weer trug naar de vorige versie,dit bevalt helemaal niet.

• technorabilia
EricJH schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:47:
Kan ik dan bv. vanaf de MSDN ISO installeren?
en_windows_10_enterprise_version_1607_updated_jul_2016_x64_dvd_9054264.iso
Ik heb eigenlijk altijd vers geinstalleerd en Google helpt mij ook niet echt.

Edit: zo te zien wel...

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Weet er iemand toevallig of er bij Microsoft Dreamspark, ook de ISO's naar de nieuwe builds worden geüpdatet? Of moet je dan het product weer opnieuw in je winkelmandje gooien?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:55
Sinds vandaag ook de nieuwe update. Draait prima, maar ik heb één vraag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JKBQyfzhXG1wX51jLXjKBbsV/medium.png

Is er een manier om de lijst met programma's in het startmenu te 'verstoppen'?

• technorabilia
kraades schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:40:
[...]

Kan ik dan bv. vanaf de MSDN ISO installeren?
en_windows_10_enterprise_version_1607_updated_jul_2016_x64_dvd_9054264.iso
Ik heb eigenlijk altijd vers geinstalleerd en Google helpt mij ook niet echt.

Edit: zo te zien wel...
Ik heb nu dus de bovengenoemde ISO gebruikt om te installeren.
Dan krijg ik echter onderstaande melding.
Ik boot inderdaad van een VHDX (en_windows_10_enterprise_version_1511_x64.vhdx).
Enig idee hoe ik de update daarop kan installeren? 8)7

Edit:
Ik moet beter Google leren gebruiken. Kan dus niet. :-(
https://social.technet.mi...boot?forum=w8itproinstall

Edit 2:
Ik zou eventueel nog kunnen upgraden in Hyper-V en daarna dezelfde VHDX weer gebruiken van vanaf te booten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VcqnBok.png

[ Voor 20% gewijzigd door technorabilia op 10-08-2016 08:35 ]

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:52
Bureaublad weergeven (helemaal rechts onderin) is verdwenen in Windows 10? Jammer.

• technorabilia
Ryan_ schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:22:
Bureaublad weergeven (helemaal rechts onderin) is verdwenen in Windows 10? Jammer.
:?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NvrdN5f.png

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:52

• Raven
  • Niet online
Ik dacht laatst ook dat die weg was, bleek het een heel smal deel aan de rechterkant van de startbalk te zijn, haast niet zichtbaar |:(

Oscar Wilde

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:01

GforceNL

Out of memory....

Hier ook de boel vast na het opstarten sinds vandaag. Heb de afgelopen dagen probleemloos gedraaid. Er valt niks meer te starten.

Het viel me op dat als ik "CMD" open, deze het alleen doet als ik niet de "administrator" versie pak. Alles wat "start als administrator" heeft, werkt niet.

<Zinloze tekst hier>

• DarkBlazer
  • Laatst online: 31-10-2022
Yonix schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 00:28:

[afbeelding]

welk programma heb jij gebruikt voor je weergave van tijd, datum en weer?

ziet er strak uit :9

:::EDIT:::
bedoel namelijk wat rechts bovenin. in je screenshot staat van je desktop

[ Voor 8% gewijzigd door DarkBlazer op 10-08-2016 14:33 ]

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:58

[afbeelding]

Een beetje off-topic, maar ik ben benieuwd hoe je die klok met weer widget rechtsboven hebt gekregen :). Is dit nieuw in de Anniversary Update of is dit een third-party widget?

Edit: zie dat dezelfde vraag boven mijn post ook gesteld is... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Koen179 op 10-08-2016 16:11 ]

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:28
Ik krijg de Anniversary Update niet automatisch binnen op mijn laptop met Windows 10 Pro, maar de handmatige update werkt bij mij ook niet:

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/8cdd09f299eb4d05b5a1c3e0bd266bcc.png

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Windows 10 is geïnstalleerd op BTO 15CL76 laptop met een Samsung 950 Pro SSD.
RJ-NL schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:56:
Ik krijg de Anniversary Update niet automatisch binnen op mijn laptop met Windows 10 Pro, maar de handmatige update werkt bij mij ook niet:

[afbeelding]

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Windows 10 is geïnstalleerd op BTO 15CL76 laptop met een Samsung 950 Pro SSD.
Blijkbaar is de indeling van je HDD niet goed? Is het een clean install van Windows 10, of een upgrade van Windows 7 of 8? Blijkbaar heb je nog een MBR based disk...? (zie ook de reactie hieronder).

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 10-08-2016 17:29 ]

• RJ-NL
TheVMaster schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:22:
[...]

Blijkbaar is de indeling van je HDD niet goed? Is het een clean install van Windows 10, of een upgrade van Windows 7 of 8? Blijkbaar heb je nog een MBR based disk...? (zie ook de reactie hieronder).
Windows 10 is door BTO op mijn laptop geïnstalleerd bij aanschaf. Ik heb zelf de productkey ingevoerd. N.a.v. de reactie van mtr33 heb ik artikel doorgenomen. Als ik dit zo lees helpt alleen een herinstallatie van Windows deze problemen?

Onderstaand een screenprint van mijn harde schijf indeling:

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/12b88cdbf6cf42a0b6005d4fce9e9dfe.png

Zorgt dit probleem er ook voor dat de update niet automatisch geïnstalleerd kan worden?

Een herinstallatie wil ik als laatste mogelijkheid uitvoeren, wellicht is er een makkelijker oplossing? :)

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:16
RJ-NL schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:56:

[afbeelding]

Bij installatie had ik ook een dergelijk probleem en dat was omdat mijn schijf de MBR-indeling had. Dit is snel op te lossen door de schijf te converteren naar GPT. Je kunt dit op twee manieren doen. In mijn geval (een clean installatie) moest ik het commando-box openen en daar volgende stappen te doen:
1) diskpart typen en dan enter
2) list disk typen en dan enter
3) select disk <disknumber>.(normaal kun je dat zien in een lijst in het commandobox) en dan de partitie kiezen waar je Windows op wilt installeren
4) nadat je jouw schijf hebt gekozen typ dan clean
5) nadat je dit hebt gedaan typ je convert gpt en dan moet het normaal geconverteerd zijn naar GPT.

Ik wil er even bij vermelden dat dit alle data op de schijf verwijderd.

Hier vind je de manieren om het doen zonder data loss (dat wordt althans beweerd), maar het best is nog altijd een back-up maken.

• RJ-NL
Le Enfant! schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:32:
[...]

Bij installatie had ik ook een dergelijk probleem en dat was omdat mijn schijf de MBR-indeling had. Dit is snel op te lossen door de schijf te converteren naar GPT. Je kunt dit op twee manieren doen. In mijn geval (een clean installatie) moest ik het commando-box openen en daar volgende stappen te doen:
1) diskpart typen en dan enter
2) list disk typen en dan enter
3) select disk <disknumber>.(normaal kun je dat zien in een lijst in het commandobox) en dan de partitie kiezen waar je Windows op wilt installeren
4) nadat je jouw schijf hebt gekozen typ dan clean
5) nadat je dit hebt gedaan typ je convert gpt en dan moet het normaal geconverteerd zijn naar GPT.

Ik wil er even bij vermelden dat dit alle data op de schijf verwijderd.

Hier vind je de manieren om het doen zonder data loss (dat wordt althans beweerd), maar het best is nog altijd een back-up maken.
Bedankt voor de heldere uitleg! Het is gelukt om de harde schijf te converteren van MBR naar GPT zonder dataverlies :)

Na het uitvoeren van het installatieprogramma (Windows10Upgrade28084) treedt de foutmelding niet meer op. De Anniversary Update is op dit moment aan het installeren ;)

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:55
DarkBlazer schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:23:
[...]

welk programma heb jij gebruikt voor je weergave van tijd, datum en weer?

ziet er strak uit :9

:::EDIT:::
bedoel namelijk wat rechts bovenin. in je screenshot staat van je desktop
Koen179 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:47:
[...]

Een beetje off-topic, maar ik ben benieuwd hoe je die klok met weer widget rechtsboven hebt gekregen :). Is dit nieuw in de Anniversary Update of is dit een third-party widget?

Edit: zie dat dezelfde vraag boven mijn post ook gesteld is... 8)7
Dank jullie! :*)

Ik maak daarvoor gebruik van het programma Rainmeter met daarbij de volgende 'skins':
Rainmeter - Simple Media v1.1 (Klok);
Rainmeter - Tick Weather v2.0 (Weer).

Mijn config is hier te vinden: klik.
Bij TickWeather wel even de juiste 'weercode' gebruiken in de config (i.v.m. weergave locatie e.d.). De weercode voor jouw locatie vind je hier: klik.

[ Voor 16% gewijzigd door Yonix op 10-08-2016 19:28 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:01

Pierre

Van nature lui!

Yonix schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:27:
[...]

[...]

Dank jullie! :*)

Ik maak daarvoor gebruik van het programma Rainmeter met daarbij de volgende 'skins':
Rainmeter - Simple Media v1.1 (Klok);
Rainmeter - Tick Weather v2.0 (Weer).

Mijn config is hier te vinden: klik.
Bij TickWeather wel even de juiste 'weercode' gebruiken in de config (i.v.m. weergave locatie e.d.). De weercode voor jouw locatie vind je hier: klik.
Rainmeter prachtig programma _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Verwijderd

[afbeelding]

Ik probeer hier ook achter te komen, ik heb alle titles weg kunnen krijgen, maar ik wil de alfabetische lijst met programma's ook verbergen. Voorheen kon dit gewoon, maar na de update werkt dit niet meer.

ik heb de optie (meest gebruikte apps weergeven) en alle andere opties overigens gewoon uitgeschakeld, maar ik blijf de lijst met app's krijgen.

Iemand hier al een oplossing voor gevonden?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 20:19 ]

Pagina: 1 ... 69 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.