Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

spartacusNLD schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:43:
Classic Shell is blijkbaar gehacked: https://www.reddit.com/r/...nload_classic_shell_read/

kijk uit dus!

[afbeelding]

edit:

Classic Shell itself wasn't compromised. FossHub was and some download links were replaced by another program, not signed, that do only one thing: overwrite the MBR. It's not an infected version of Classic Shell, Audacity or whatever, it's only a small program that targets your MBR. If at the end of the installation process nothing happens beside a short cmd window then you have downloaded the malware.
Oh and MBR can be fixed. On ClassicShell forum someone used TestDisk: http://www.classicshell.n...ic.php?f=12&t=6434#p27967
Hmmm.... AVG meldt wel iets in de ntoskrnl :(
De boel werkt naar mijn idee nog prima, maar ik hoop niet dat het dit virus is :( :(

Edit:
Lijkt me sterk, want het virus zou een unsigned versie moeten zijn dus, die op andere plekken ter download stond. Toch maar even goed scannen voor de zekerheid.

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 03-08-2016 11:09 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Wat een grap. 20 GB aan vrije ruimte vereist... In een VM van 30 GB kom je dan met een vrijwel ongebruikte Windows 10 installatie op 19.1 GB aan vrije ruimte. Het upgraden duurt al behoorlijk lang en als ze dit geintje 2 maal per jaar uithalen moeten ze er toch wat beters op gaan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:28
Zo, na anderhalf uur eindelijk bijgewerkt.
Ga nu Edge eens een kans geven. Eerste indrukken zijn, dat er niet heel veel veranderd is op visueel gebied behalve het startmenu.
Edge is wel vlot, alleen het opstarten duurt wel even. Extensies werken prima.

Tot dusver nog geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
XVI schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:14:
Wat een grap. 20 GB aan vrije ruimte vereist... In een VM van 30 GB kom je dan met een vrijwel ongebruikte Windows 10 installatie op 19.1 GB aan vrije ruimte. Het upgraden duurt al behoorlijk lang en als ze dit geintje 2 maal per jaar uithalen moeten ze er toch wat beters op gaan verzinnen.
20? Ik heb hier zoveel vrije ruimte (22GB) maar toch doet de upgrade tool het niet. Eerst wel aangeven dat er genoeg vrije ruimte is, na klikken op volgende ineens niet. MCT nog niet geprobeerd.
AW_Bos schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:05:
[...]

Hmmm.... AVG meldt wel iets in de ntoskrnl :(
De boel werkt naar mijn idee nog prima, maar ik hoop niet dat het dit virus is :( :(

Edit:
Lijkt me sterk, want het virus zou een unsigned versie moeten zijn dus, die op andere plekken ter download stond. Toch maar even goed scannen voor de zekerheid.
Hier ESS voor de zekerheid aan het scannen gezet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Alleen AVG meldt iets vreemds, en wel in de ntoskrnl... :/

Ik hoop dat AVG in deze oude update nog de kernel voor iets onbekends aanziet vanwege de Anniversary upgrade, en dat dit in een nieuwe update van AVG gefixxed is.

Maar ik wil het wel zeker weten. Een reinstall kost even te veel tijd nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Hmm ik ben aan het overwegen om Windows op Engels te zetten voor Cortana.. maar heeft het praktisch wel nut? Want straatnamen verstaan zal het al niet worden voor Cortana. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:21
Going4Quests schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:50:
Hmm ik ben aan het overwegen om Windows op Engels te zetten voor Cortana.. maar heeft het praktisch wel nut? Want straatnamen verstaan zal het al niet worden voor Cortana. :P
Ik heb daar vroeger al wat mee gespeeld en het nut op PC leek me heel beperkt. Ik vind die spraakassistenten vooral handig voor op een telefoon, bvb wanneer je aan het rijden bent. Op een PC is het gewoon veel handiger zelf direct te gaan typen en je actie te doen.
Wel lees ik nu dat er ook Cortana apps zijn voor Android en IOS, waarmee je o.a. berichten kunt lezen en verzenden via Cortana op een Windows 10 PC. Dat lijkt me wel zeer handig. Alleen krijg ik die app niet te zien in zowel App Store als Play Store. Vermoedelijk omdat die nog niet vrijgegeven zijn hier in België (aangezien Cortana hier sowieso niet werkte, tenzij je je regio op US zette).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
AW_Bos schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:26:
Alleen AVG meldt iets vreemds, en wel in de ntoskrnl... :/

Ik hoop dat AVG in deze oude update nog de kernel voor iets onbekends aanziet vanwege de Anniversary upgrade, en dat dit in een nieuwe update van AVG gefixxed is.

Maar ik wil het wel zeker weten. Een reinstall kost even te veel tijd nu.
ESS heeft hier gelukkig niets weten te vinden :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
En welke website werkt er weer eens niet in Edge? Juist. Het forum van Fok! :')

Voor de rest werkt alles. Ik miet wel wennen aan Edge. Favicons worden niet allemaal ingeladen en blijven sterretjes. Laden van sommige pagina's duurt soms langer dan in Chrome of FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

lifeguard schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:11:
En welke website werkt er weer eens niet in Edge? Juist. Het forum van Fok! :')

Voor de rest werkt alles. Ik miet wel wennen aan Edge. Favicons worden niet allemaal ingeladen en blijven sterretjes. Laden van sommige pagina's duurt soms langer dan in Chrome of FF.
Fok(forum) werkt hier prima :P

Ik vind het alleen suf dat je voor AdBlock verplicht een MS account aan moet maken.

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 03-08-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
AW_Bos schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:15:
[...]

Fok(forum) werkt hier prima :P

Ik vind het alleen suf dat je voor AdBlock verplicht een MS account aan moet maken.
Zal het dan aan adblock liggen dan? Ik krijg bij het forum daar direct de melding dat de pagina vastloopt e.d.
En ja, die heb je daar wel nodig. 1 van de weinige sites waar die aanstaat trouwens, en op Telegraaf.

Edit: Jep ligt aan adblock. Nou ja, dan kom ik daar toch gewoon niet meer.

[ Voor 7% gewijzigd door lifeguard op 03-08-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:35
De Anniversary Update na 2 mislukte pogingen vanmorgen nu eindelijk geïnstalleerd gekregen op een Surface Pro 4. Krijg alleen die Windows Ink Workspace nergens te zien, kan 'm niet vinden. Gaat me juist om de Sketchpad app met de liniaal (genoemd in de review op de FP), die wil ik testen voor zakelijke doeleinden.

Heb het pen icoontje ook niet

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 03-08-2016 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:19:
Krijg alleen die Windows Ink Workspace nergens te zien, kan 'm niet vinden.
Rechts klikken op de taakbalk, daar staat "Show Windows Ink Workspace Button" direct tussen hiero.

Upgraden ging zonder problemen. Ik heb de update tool gebruikt want hij kwam er niet zelf mee.
.. moest wel alle permissies enzo opnieuw instellen onder Privacy. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
jesper86 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:06:
[...]

Rechts klikken op de taakbalk, daar staat "Show Windows Ink Workspace Button" direct tussen hiero.

Upgraden ging zonder problemen. Ik heb de update tool gebruikt want hij kwam er niet zelf mee.
.. moest wel alle permissies enzo opnieuw instellen onder Privacy. :/
Heb ik er niet bij staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25
Raven schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:30:
[...]

Ik krijg die hele update niet eens te zien 8)7

[...]

Heb je Classic Shell niet van te voren bijgewerkt? I.v.m. ondersteuning voor deze update.
Ik had Classic Shell al eerder bijgewerkt maar was hem na de update ook kwijt. Verder met de Anniversary Update zelf geen problemen gehad. Wel had een bios update mijn activatie naar de vaantjes geholpen, zodat ik die eerst terug moest draaien voor ik kon updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:08:
[...]

Heb ik er niet bij staan....
Ik zou maar eens kijken welke windows versie je hebt dan. ;)

Windows 10 Version 1607 moet het zijn.

Right click start > Run > winver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 22:15
begintmeta schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:17:
[...]

Die had ik ook al zonder succes geprobeerd... denk dat ik maar een clean install ga doen...

[...]

Ah, dat zal het misschien zijn...
Mocht je de Enterprise editie hebben dan kun je via het Enterprise ISO bestand upgraden als je "Keep my files and settings" aangevinkt laat. Dat heb ik zojuist zonder problemen uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
jesper86 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:11:
[...]

Ik zou maar eens kijken welke windows versie je hebt dan. ;)

Windows 10 Version 1607 moet het zijn.

Right click start > Run > winver
Die is geinstalleerd.

Nee, inderdaad, build 1511 :S

Terwijl de update toch geïnstalleerd is en Windows Update aangeeft dat er geen updates beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:16:
[...]

Terwijl de update toch geïnstalleerd is en Windows Update aangeeft dat er geen updates beschikbaar zijn.
Oeps ;)

Bovengenoemde tooltje kan ik aanraden: "Get the Anniversary Update now"

Windows Update kon ik hier ook niks mee.

[ Voor 5% gewijzigd door jesper86 op 03-08-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
dataworm schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:11:
[...]

Ik had Classic Shell al eerder bijgewerkt maar was hem na de update ook kwijt. Verder met de Anniversary Update zelf geen problemen gehad. Wel had een bios update mijn activatie naar de vaantjes geholpen, zodat ik die eerst terug moest draaien voor ik kon updaten.
Ik had 'm gisterochtend bijgewerkt, na de update staat ie er nog steeds op :) Kreeg wel een melding dat ie opnieuw geconfigureerd moest worden na de Windows Update, maar dat was met een paar seconden gebeurt. Lijkt prima te werken hier.
FastFred schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:16:
[...]

Die is geinstalleerd.

Windows Update gaf dat hier ook continu aan, heb MCT gebruikt voor het bijwerken en dat lijkt redelijk goed gegaan te zijn.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
jesper86 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:18:
[...]

Oeps ;)

Ben ik nu aan het proberen, collega had het op zijn Surface Pro 4 ook al op die manier geprobeerd, maar bleef na een foutloze installatie ook steken op versie 1511.

Zijn werkstation, zonder touchscreen, zijn laptop, zonder touchscreen en de laptop van een externe engineer, zonder touchscreen, hebben de optie allemaal wel.

Heb nog niet 1 keer updates geinstalleerd op Windows 10 zonder dat er gezeik mee was, top OS, brak update proces.

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 03-08-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ook ik heb de iso gedownload van win 10 education en vanaf daar de upgrade gedaan.
Alles verliep vlekkeloos.
Edit : het watermerk van w10 education is weg na de upgrade 8)

[ Voor 22% gewijzigd door jejeh op 03-08-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Raven schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:24:
Windows Update gaf dat hier ook continu aan, heb MCT gebruikt voor het bijwerken en dat lijkt redelijk goed gegaan te zijn.
MCT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:24:
[...]

Ben ik nu aan het proberen, collega had het op zijn Surface Pro 4 ook al op die manier geprobeerd, maar bleef na een foutloze installatie ook steken op versie 1511
Hmm, geen Surface hier maar gewoon een desktop pc.

Gek, je zou zeggen als iets een windows update vlekkeloos zou moeten afhandelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
jesper86 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:29:
[...]

Hmm, geen Surface hier maar gewoon een desktop pc.

Gek, je zou zeggen als iets een windows update vlekkeloos zou moeten afhandelen ...
Wou dat het waar was, ik heb eigenlijk met minstens de helft van alle W10 updates nog gezeik gehad. PC ineens niet meer willen starten, langzaam, geen start menu, zoekfunctie in start menu stuk, Verkenner die niet wil starten, eindeloze loops omdat er een update terug gedraaid werd, noem het maar op... Tis iedere maand wel eens raak hier, zowel op mijn W10 werkstation, W10 laptop, W10 Surface, mijn collega hetzelfde op zijn werkstation, laptop en Surface en heb meerdere mensen gesproken die na Windows Updates ook problemen kregen...

Op mijn pc thuis dus ook nog lekker Windows 7 voorlopig

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 03-08-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Laatst online: 09:03
FastFred schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:19:
De Anniversary Update na 2 mislukte pogingen vanmorgen nu eindelijk geïnstalleerd gekregen op een Surface Pro 4. Krijg alleen die Windows Ink Workspace nergens te zien, kan 'm niet vinden. Gaat me juist om de Sketchpad app met de liniaal (genoemd in de review op de FP), die wil ik testen voor zakelijke doeleinden.

Heb het pen icoontje ook niet
Mijn Surface Pro 4 installatie ging wel goed maar erg traag,terwijl mijn Nuc6i5 een stuk sneller ging met installeren.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03-2023
Nou gisterenavond direct geupgrade naar Windows 10 versie 1607 (Windows 10 Anniversary Update). De eerste boot ging goed en werkte goed. Na opnieuw Windows gestart te hebben heeft het 2 minuten gewerkt en daarna kreeg ik de melding: Microsoft Windows reageert niet meer. :( Ik denk dat dit te maken heeft dat ik Classic Shell (4.3.0) draai aangezien het startmenu als eerste stopt met werken, Classic Shell uitschakelen hielp overigens ook niet. Aangezien dit geen werken was en Windows er al heel snel mee stopte weer gedowngrade naar versie 1511 build 10586.494 die wel werkt. Iemand anders ook last van dit probleem of ervaring mee? Ik draai ook Winaero Tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
jesper86 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:18:
[...]

Oeps ;)

Geprobeerd, download gaat goed. De Surface herstart daarna om aan de installatie te beginnen, bij 17% herstart de tablet nogmaals, om vervolgens te beginnen aan het herstellen van de vorige Windows versie.

3e keer nu, via de normale weg (via Windows Update) doet ie 't zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25
Raven schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:24:
[...]

Ik had 'm gisterochtend bijgewerkt, na de update staat ie er nog steeds op :) Kreeg wel een melding dat ie opnieuw geconfigureerd moest worden na de Windows Update, maar dat was met een paar seconden gebeurt. Lijkt prima te werken hier.

[...]
Opnieuw Classic Shell geinstalleerd en lijkt nu probleemloos te werken. Het viel me trouwens op dat de systeempartitie 7gig gekrompen was na de update. (backups vergeleken) Nu alleen die bios update nog voor elkaar zien te krijgen. (problemen met usb 3 poorten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
dataworm schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:01:
[...]

Opnieuw Classic Shell geinstalleerd en lijkt nu probleemloos te werken. Het viel me trouwens op dat de systeempartitie 7gig gekrompen was na de update. (backups vergeleken) Nu alleen die bios update nog voor elkaar zien te krijgen. (problemen met usb 3 poorten)
Bekende hoeveelheid: Hier kon er na de upgrade zo'n 7 gieg aan oude install- en tempfiles opgeruimd worden.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Installatiebestanden kan je het beste opruimen met cleanmgr.exe
Effe als admin runnen en dan kan je die zooi weer wegmikken.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:12

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Net even Bash on Ubuntu on Windows geprobeerd. Zelfs apache werkt :) Heel cool. Eens uitvogelen wat er allemaal nog meer kan.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:00
Heb zonet na de AU even een snelle vergelijking tussen Edge/FF/Chrome gedaan en moet zeggen dat Edge het meest snappy aanvoelt van de drie. Vind het qua design ook het beste aansluiten (dûh) bij W10, dat ronde van FF is toch wat oubollig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie WSUS blijft F5-en, komt pas op 16/8:
If you have already deployed Windows 10 and use Windows Server Update Services (WSUS) and/or System Center Configuration Manager servicing plans, you can get the Windows 10, version 1607 update on August 16th.
https://blogs.technet.mic...ws-10-anniversary-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Hebben jullie er ook last van dat als je naar updates zoekt het startmenu zwaar buggy is (eigenlijk lijkt het de hele explorer/shell te zijn). Dit is al sinds de eerste versie van W10 zo (mogelijk een VirtualBox dingetje?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-09 13:50
Had even de Windows 10-upgradeassistent gedownload.
En deze wilt heel graag versie 14393 erop zetten.

Maar ik draai Windows 10 LTSB-N (versie 10240) en daar is eigenlijk geen update voor.

Ik vermoed dat hij daar een Enterprise of CBB in de plaats wilt zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:13

Quad

Doof

Het bijwerken ging vlot via de Windows update.
Nadat de download binnen was was het totale updaten in minder dan 20 minuten gebeurd.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Von Henkel schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:58:

Maar ik draai Windows 10 LTSB-N (versie 10240) en daar is eigenlijk geen update voor.

Dat is nu typisch de eigenschap van de LTSB (incl de N versie), je krijgt een Windows 10 release voor lange tijd ondersteund wordt en dus niet 'alle updates' krijgt. Geen verjaardags update voor jou dus. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Von Henkel schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:58:

TheVMaster schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:53:
[...]

Dat is nu typisch de eigenschap van de LTSB (incl de N versie), je krijgt een Windows 10 release voor lange tijd ondersteund wordt en dus niet 'alle updates' krijgt. Geen verjaardags update voor jou dus. :'(
Alleen bugfixes en beveiligingsupdates inderdaad :), geen nieuwe snufjes. Minder kansen dat er iets gesloopt wordt én je krijgt een schone Windows install ipv een niet bepaald schone waarbij het met elke update maar afwachten is wat er gebeurt :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:41:
[...]

[...]

Alleen bugfixes en beveiligingsupdates inderdaad :), geen nieuwe snufjes. Minder kansen dat er iets gesloopt wordt én je krijgt een schone Windows install ipv een niet bepaald schone waarbij het met elke update maar afwachten is wat er gebeurt :P
Dat is natuurlijk maar net wat je onder een schone installatie vind vallen. Vind het wel bijzonder dat iedereen de LTSB versie draait, een versie die per definitie illegaal is voor op de thuis pc...of heb jij ook al een Enterprise Agreement met MS afgesloten? :+

Maar eh....ik heb ook een schone installatie van de 1607 hier.....alleen dan gewoon de Pro versie. I just love al die nieuwe snufjes...en dat mooie Windows ink enzo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:44:
[...]

Dat is natuurlijk maar net wat je onder een schone installatie vind vallen. Vind het wel bijzonder dat iedereen de LTSB versie draait, een versie die per definitie illegaal is voor op de thuis pc...of heb jij ook al een Enterprise Agreement met MS afgesloten? :+

Maar eh....ik heb ook een schone installatie van de 1607 hier.....alleen dan gewoon de Pro versie. I just love al die nieuwe snufjes...en dat mooie Windows ink enzo...
Een schone Home/Pro is voorzien van een shitload aan niet (via de gebruikelijke manier) te verwijderen metro-apps die ook zomaar weer geherinstalleerd worden. Dan is er nog de Edge-browser die ik niet eens wil gebruiken (ben FF gewend) en de grote "updates" om de zoveel tijd die telkens het een en ander verkloten en/of resetten en/of verwijderen zonder daarvoor te waarschuwen.

LTSB: Een kale Windows 10, niets meer en niets minder. Je hebt toegang tot gpedit (updates op notificatie zetten, driverupdates via WU blokkeren) en je wordt niet doodgegooid met (al dan niet nuttige) updates, alleen voor echt essentiële dingen.

Welke zou jij kiezen :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:50:
[...]

Een schone Home/Pro is voorzien van een shitload aan niet (via de gebruikelijke manier) te verwijderen metro-apps die ook zomaar weer geherinstalleerd worden. Dan is er nog de Edge-browser die ik niet eens wil gebruiken (ben FF gewend) en de grote "updates" om de zoveel tijd die telkens het een en ander verkloten en/of resetten en/of verwijderen zonder daarvoor te waarschuwen.

LTSB: Een kale Windows 10, niets meer en niets minder. Je hebt toegang tot gpedit (updates op notificatie zetten, driverupdates via WU blokkeren) en je wordt niet doodgegooid met (al dan niet nuttige) updates, alleen voor echt essentiële dingen.

Welke zou jij kiezen :+
Ehh...wat jij shitload aan niet te verwijderen metro-apps noemt, is voor de ander (waaronder ondergetekend) een prettige aanvulling op de 'ouderwetse' win32 applicaties. Wat mij betreft slopen ze die hele win32 stack eruit en bieden ze alles aan via de Store :+

Nee, ff serieus...ik snap best dat verandering en vernieuwing voor veel mensen lastig en ongewenst is, maar gelukkig ben je vrij om dat te doen...

Ehh...LTSB is qua bits inderdaad een 'kale' windows 10, maar het is voor een consument licentie-technisch niet mogelijk om hem te draaien. Dus jij hebt de mogelijkheid (qua licentie) om waarschijnlijk 'gratis' te upgraden naar Windows 10, maar je wilt gebruik maken van een versie die niet beschikbaar is.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qapla101
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 18:57
Bij mij werkt de update helemaal niet. Ik kan 1 programma (nauwelijks) openen en dan loopt de boel vast. Met MS gebeld, en de logitech C310 verwijderd, classic shell en CCleaner ook. Toch lukt het niet, ook niet na 10tallen keren proberen. Ik ben weer terug bij 1511 (denk ik), en ik zal ws naar W7 terug moeten. (want updates zijn toch niet meer tegen te houden?

Jammer jammer jammer....

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:25:
Ehh...wat jij shitload aan niet te verwijderen metro-apps noemt, is voor de ander (waaronder ondergetekend) een prettige aanvulling op de 'ouderwetse' win32 applicaties. Wat mij betreft slopen ze die hele win32 stack eruit en bieden ze alles aan via de Store :+

Nee, ff serieus...ik snap best dat verandering en vernieuwing voor veel mensen lastig en ongewenst is, maar gelukkig ben je vrij om dat te doen...
Het is aimabel hoezeer je in de bres spring voor alles dat Microsoft onze kant op duwt, maar het zou zomaar weleens kunnen dat veel mensen het echt geen prettige ontwikkeling vinden. Een deel van de mensen zal inderdaad iedere verandering afwijzen, maar een ander deel, het deel dat je veel op Tweakers zult vinden, begrijpt goed wat de ontwikkelingen inhouden, maar keurt ze desondanks af.

Zelf vraag ik me oprecht af of Microsoft zich niet in de vingers snijdt. Juist de enorme flexibiliteit en openheid van het traditionele Windows-platform was de basis van het overweldigende succes. Dat je vrijwel iedere applicatie kunt krijgen en draaien op Windows is wat het een zo breed inzetbaar en alomtegenwoordig maakt. Nu ze naar een veel meer gecontroleerde omgeving toe willen, raken ze dat concurrentievoordeel mogelijk kwijt.
Ehh...LTSB is qua bits inderdaad een 'kale' windows 10, maar het is voor een consument licentie-technisch niet mogelijk om hem te draaien.
Je kunt iedere 90 dagen een nieuwe trial installeren.

Overigens zie ik ook in het betrekkelijk grote aantal mensen dat kijkt naar de LTSB-versie een indicatie dat Microsoft veel te hard van stapel loopt. Mensen voelen zich niet prettig bij een OS dat met enige regelmaat overhoop gegooid wordt en waarbij zorgvuldig afgewogen instellingen zo weer de prullenbak in geschoven worden. Dan gaan ze dus op zoek naar een editie waarbij die impact zo klein mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:42:
[...]

Het is aimabel hoezeer je in de bres spring voor alles dat Microsoft onze kant op duwt, maar het zou zomaar weleens kunnen dat veel mensen het echt geen prettige ontwikkeling vinden. Een deel van de mensen zal inderdaad iedere verandering afwijzen, maar een ander deel, het deel dat je veel op Tweakers zult vinden, begrijpt goed wat de ontwikkelingen inhouden, maar keurt ze desondanks af.

Zelf vraag ik me oprecht af of Microsoft zich niet in de vingers snijdt. Juist de enorme flexibiliteit en openheid van het traditionele Windows-platform was de basis van het overweldigende succes. Dat je vrijwel iedere applicatie kunt krijgen en draaien op Windows is wat het een zo breed inzetbaar en alomtegenwoordig maakt. Nu ze naar een veel meer gecontroleerde omgeving toe willen, raken ze dat concurrentievoordeel mogelijk kwijt.
Het gros van de 'gewone' gebruikers installeert gewoon de upgrade. Van het kleine percentage Tweakers is ook maar een deel die de 'kale' versie wil. Ik ben inderdaad een groot fan van Windows en ben jaren geleden al gestopt met het 'aanpassen en customizen' van Windows, omdat mij dat gewoon iedere keer teveel tijd kost.....mijn tijd is erg kostbaar, dus ik gebruik Windows vooral om mijn werk te doen...heel toevallig is heeft dat ook nog direct met Windows te maken. Neem van mij aan dat geen enkel bedrijf wat ik ken ook maar overweegt om de LTSB versie te implementeren, misschien de MKB's...de 'grote jongens' die Windows 10 uitrollen gebruiken gewoon de CB (voor de IT afdeling) en de CBB voor de rest. Ow...voor een paar 'bedrijfskritische' systemen zouden ze inderdaad de LTSB kunnen overwegen...ze raken hun 'concurrentie voordeel' niet kwijt hoor...
[...]

Je kunt iedere 90 dagen een nieuwe trial installeren.

Overigens zie ik ook in het betrekkelijk grote aantal mensen dat kijkt naar de LTSB-versie een indicatie dat Microsoft veel te hard van stapel loopt. Mensen voelen zich niet prettig bij een OS dat met enige regelmaat overhoop gegooid wordt en waarbij zorgvuldig afgewogen instellingen zo weer de prullenbak in geschoven worden. Dan gaan ze dus op zoek naar een editie waarbij die impact zo klein mogelijk is.
Tuurlijk kan dat :+ Maar ik ken niemand die elke 3 maanden z'n hele machine opnieuw gaat inrichten...op een handjevol Tweakers na natuurlijk. Als je niet zo loopt te slopen aan je Windows, dan zou het ook niet bij iedere update weer overhoop gehaald worden....tja is maar net waar je je vrije tijd aan wilt besteden natuurlijk, jij liever dan ik. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
luukw schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:39:
Nou gisterenavond direct geupgrade naar Windows 10 versie 1607 (Windows 10 Anniversary Update). De eerste boot ging goed en werkte goed. Na opnieuw Windows gestart te hebben heeft het 2 minuten gewerkt en daarna kreeg ik de melding: Microsoft Windows reageert niet meer. :( Ik denk dat dit te maken heeft dat ik Classic Shell (4.3.0) draai aangezien het startmenu als eerste stopt met werken, Classic Shell uitschakelen hielp overigens ook niet. Aangezien dit geen werken was en Windows er al heel snel mee stopte weer gedowngrade naar versie 1511 build 10586.494 die wel werkt. Iemand anders ook last van dit probleem of ervaring mee? Ik draai ook Winaero Tweaker.
Ik draai geen Winaero Tweaker maar dat zou het eerste zijn dat ik (tijdelijk) zou deinstalleren voordat ik de grote stap zou nemen om terug te gaan. Daarnaast zou ik op de Winaero forums kijken of er niet een nieuwere versie is of bekende problemen zijn met de tool op 1670.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
qapla101 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:37:
Bij mij werkt de update helemaal niet. Ik kan 1 programma (nauwelijks) openen en dan loopt de boel vast. Met MS gebeld, en de logitech C310 verwijderd, classic shell en CCleaner ook. Toch lukt het niet, ook niet na 10tallen keren proberen. Ik ben weer terug bij 1511 (denk ik), en ik zal ws naar W7 terug moeten. (want updates zijn toch niet meer tegen te houden?

Jammer jammer jammer....
Ik had dit inderdaad ook, zeer hinderlijk... :(
Draai jij ook Winaero Tweaker?
luukw schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:39:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 14:45
TheVMaster schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:59:
Als je niet zo loopt te slopen aan je Windows, dan zou het ook niet bij iedere update weer overhoop gehaald worden....tja is maar net waar je je vrije tijd aan wilt besteden natuurlijk, jij liever dan ik. :9
Dat kan zo wel zijn, maar het was toch altijd zo dat we van Microsoft mochten kiezen bijvoorbeeld welke webbrowser of PDF lezer we willen gebruiken. Dat noem ik niet "het systeem overhoop halen". Door bij elke grote update dit ongedaan te maken toont Microsoft zich niet erg klantvriendelijk. Ik zou het zelfs onbeschoft noemen. Ik moet nou weer instellen dat ik liever chrome gebruik. Waarom???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:59:
Ik ben inderdaad een groot fan van Windows en ben jaren geleden al gestopt met het 'aanpassen en customizen' van Windows, omdat mij dat gewoon iedere keer teveel tijd kost.....mijn tijd is erg kostbaar, dus ik gebruik Windows vooral om mijn werk te doen...heel toevallig is heeft dat ook nog direct met Windows te maken. Neem van mij aan dat geen enkel bedrijf wat ik ken ook maar overweegt om de LTSB versie te implementeren, misschien de MKB's...de 'grote jongens' die Windows 10 uitrollen gebruiken gewoon de CB (voor de IT afdeling) en de CBB voor de rest. Ow...voor een paar 'bedrijfskritische' systemen zouden ze inderdaad de LTSB kunnen overwegen...ze raken hun 'concurrentie voordeel' niet kwijt hoor...
Ook ik gebruik Windows om mijn werk te doen en heeft dat werk ook nog eens direct met Windows te maken. Wat een toeval! :P Er is geen bedrijf dat zichzelf serieus neemt dat Windows 10 zonder uitgebreide aanpassingen uitrolt. Aanpassingen die verder gaan dan ze voorheen hoefden te zijn. Ze zullen inderdaad niet gelijk naar de LTSB grijpen, maar er is bij diverse klanten en beheerders wel degelijk ontevredenheid over de weggenomen controle en sommige opgelegde zaken. Daar kan dan met enige creativiteit soms wel omheen gewerkt worden, maar - zoals je al correct stelt - tijd is kostbaar.

Dat gaat dan alleen of over de beheerbaarheid van Windows en staat dan nog los van het verhaal over de flexibiliteit van Windows in het gebruik. De kracht van Windows was altijd de flexibiliteit. Bouw je dat af, dan verlies je die kracht en daarmee positie.
Als je niet zo loopt te slopen aan je Windows, dan zou het ook niet bij iedere update weer overhoop gehaald worden....tja is maar net waar je je vrije tijd aan wilt besteden natuurlijk, jij liever dan ik. :9
Zoals ik al zei, de flexibiliteit van Windows is wat veel mensen naar het product getrokken heeft. Als je wilt dat het werkt zoals de fabrikant het verzonnen heeft en niet anders, dan kan je net zo goed naar bijvoorbeeld Apple overstappen. Die doet het al jaren met veel succes en doet het ook op een niveau waar Microsoft voorlopig niet aan kan tippen.

Overigens helpt stelselmatig schamperend reageren op ieder kritisch geluid de discussie niet en neemt het de zorgen van mensen ook niet weg.
iestyn99 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:20:
Dat kan zo wel zijn, maar het was toch altijd zo dat de van Microsoft mochten kiezen bijvoorbeeld welke webbrowser of PDF lezer we willen gebruiken. Dat noem ik niet "het systeem overhoop halen". Door bij elke grote update dit ongedaan te maken toont Microsoft zich niet erg klantvriendelijk. Ik zou het zelfs onbeschoft noemen. Ik moet nou weer instellen dat ik liever chrome gebruik. Waarom???
Omdat VMaster heeft besloten dat jij je tijd wel beter kan besteden :+

Two can play that game O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat kan zo wel zijn, maar het was toch altijd zo dat we van Microsoft mochten kiezen bijvoorbeeld welke webbrowser of PDF lezer we willen gebruiken. Dat noem ik niet "het systeem overhoop halen". Door bij elke grote update dit ongedaan te maken toont Microsoft zich niet erg klantvriendelijk. Ik zou het zelfs onbeschoft noemen. Ik moet nou weer instellen dat ik liever chrome gebruik. Waarom???
Eh...dat is wel een van de dingen die zelfs ik niet kan begrijpen. Waarom worden dat soort zaken gereset. Neem aan dat je ook geen Microsoft account hebt geconfigureerd, waar je settings naartoe worden opgeslagen..? Maar hij dat toch zeker moeten vasthouden, lijkt mij... :+
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:22:
[...]

Ook ik gebruik Windows om mijn werk te doen en heeft dat werk ook nog eens direct met Windows te maken. Wat een toeval! :P Er is geen bedrijf dat zichzelf serieus neemt dat Windows 10 zonder uitgebreide aanpassingen uitrolt. Aanpassingen die verder gaan dan ze voorheen hoefden te zijn. Ze zullen inderdaad niet gelijk naar de LTSB grijpen, maar er is bij diverse klanten en beheerders wel degelijk ontevredenheid over de weggenomen controle en sommige opgelegde zaken. Daar kan dan met enige creativiteit soms wel omheen gewerkt worden, maar - zoals je al correct stelt - tijd is kostbaar.
Geen idee over welke klanten jij het hebt overigens, maar de klanten waar ik betrokken ben geweest bij de Windows 10 implementatie maken zich daar op geen enkele manier zorgen over.....echt niet. Wat ik zeg, ik denk dat de groep mensen die zich daar druk om maakt veel kleiner is dan jij denkt. Maar we gaan daar niet uitkomen...er is een groep mensen die zich er druk over maakt en een andere groep die dat niet doet. Laten we het weer hebben over de ervaringen van Windows 10.
Dat gaat dan alleen of over de beheerbaarheid van Windows en staat dan nog los van het verhaal over de flexibiliteit van Windows in het gebruik. De kracht van Windows was altijd de flexibiliteit. Bouw je dat af, dan verlies je die kracht en daarmee positie.

[...]

Zoals ik al zei, de flexibiliteit van Windows is wat veel mensen naar het product getrokken heeft. Als je wilt dat het werkt zoals de fabrikant het verzonnen heeft en niet anders, dan kan je net zo goed naar bijvoorbeeld Apple overstappen. Die doet het al jaren met veel succes en doet het ook op een niveau waar Microsoft voorlopig niet aan kan tippen.

Overigens helpt stelselmatig schamperend reageren op ieder kritisch geluid de discussie niet en neemt het de zorgen van mensen ook niet weg.
Bij welke mensen neemt dat de zorgen niet weg? Bij de kritische Tweakers..? Die kunnen volgens mij zelf wel bepalen wat goed voor ze is....het zou echt voor het eerst zijn als een Tweaker zich iets aantrekt van mijn opmerkingen. Iedereen hier weet hoe pro-MS ik ben, tja...ik zou het gewoon negeren :9
[...]

Omdat VMaster heeft besloten dat jij je tijd wel beter kan besteden :+

[...]
Zie mijn eerdere reactie :+

[ Voor 60% gewijzigd door TheVMaster op 03-08-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:24
[...]

Waarom heb ik daar geen last van dan? Windows onthoudt hier al jaren dat ik firefox als default browser heb.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Ik blijf maar een foutmelding krijgen tijdens het installeren van de anniversary update :(

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/8531b64d14a1577e32a6c694bc2303b1.png

Heb wat tips gevolgd op internet, videokaart gedeïnstalleerd... maar ik blijf de melding krijgen

:(

erg he?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:37:
Eh...dat is wel een van de dingen die zelfs ik niet kan begrijpen. Waarom worden dat soort zaken gereset. Neem aan dat je ook geen Microsoft account hebt geconfigureerd, waar je settings naartoe worden opgeslagen..? Maar hij dat toch zeker moeten vasthouden, lijkt mij... :+
Weer die schampere houding. Je hebt toch zeker wel zo'n cloud-account die je door de strot wordt geduwd? Heb je daar geen behoefte aan en houd je je data liever in eigen hand? Dan verdien je het ook dat je instellingen in de prullenbak gegooid worden! Ondanks dat een Windows 10 upgrade installeren prima kon met behoud van allerlei instellingen, bestanden en applicaties.

Laten we elkaar niet voor de gek houden. Het behouden van dergelijke instellingen is geen technisch probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:43:
[...]

Weer die schampere houding. Je hebt toch zeker wel zo'n cloud-account die je door de strot wordt geduwd? Heb je daar geen behoefte aan en houd je je data liever in eigen hand? Dan verdien je het ook dat je instellingen in de prullenbak gegooid worden! Ondanks dat een Windows 10 upgrade installeren prima kon met behoud van allerlei instellingen, bestanden en applicaties.

Laten we elkaar niet voor de gek houden. Het behouden van dergelijke instellingen is geen technisch probleem.
Je moet mijn woorden nu niet gaan verdraaien natuurlijk. Ik zei alleen dat je geen microsoft account had, neemt niet weg dat het gewoon opgeslagen zou moeten worden.

Of om mezelf even te quoten :
Eh...dat is wel een van de dingen die zelfs ik niet kan begrijpen. Waarom worden dat soort zaken gereset. Neem aan dat je ook geen Microsoft account hebt geconfigureerd, waar je settings naartoe worden opgeslagen..? Maar hij dat toch zeker moeten vasthouden, lijkt mij...
Volgens mij was mijn reactie alles behalve 'schamper' (mooi woord trouwens..), maar goed...

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 03-08-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
EricJH schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:09:
[...]
Ik draai geen Winaero Tweaker maar dat zou het eerste zijn dat ik (tijdelijk) zou deinstalleren voordat ik de grote stap zou nemen om terug te gaan. Daarnaast zou ik op de Winaero forums kijken of er niet een nieuwere versie is of bekende problemen zijn met de tool op 1670.
Bedankt voor de tip, heb Winaero Tweaker geupdate naar de laatste versie en ga het straks uitproberen of de update naar 1671 dan wel werkt. Sinds Winaero Tweaker 0.6.0.4 is er ondersteuning voor 1607.
Windows 10 version 1607 support

With version 0.6.0.4 of Winaero Tweaker, the application will not offer you tweaks which stopped working with recent changes made by Microsoft. The application is able to detect which edition of Windows 10 you are running.
Ik weet niet of qalpa101 ook een Winaero Tweaker of iets soortgelijks heeft draaien anders is het toch echt een Windows 10 1607 bug.
qapla101 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:37:

Jammer jammer jammer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:37:
Geen idee over welke klanten jij het hebt overigens, maar de klanten waar ik betrokken ben geweest bij de Windows 10 implementatie maken zich daar op geen enkele manier zorgen over.....echt niet. Wat ik zeg, ik denk dat de groep mensen die zich daar druk om maakt veel kleiner is dan jij denkt.
Ik zie het omgekeerde. Diegenen die zich geen zorgen maken doen dat niet omdat ze iemand betalen om zich die zorgen te maken. Drie keer raden wie ze daarvoor betalen :+
Bij welke mensen neemt dat de zorgen niet weg? Bij de kritische Tweakers..?
Bij een grote groep consumenten, klanten en dienstverleners. Wellicht heb je goede redenen voor je roze bril of optimistische visie. Bij het waarom zou de discussie dan wel gebaat zijn :)
TheVMaster schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:45:
Volgens mij was mijn reactie alles behalve 'schamper' (mooi woord trouwens..), maar goed...
Wat mist in je quote is de clown-smiley. Wellicht is die extreem ongelukkig geplaatst, maar die suggereert sterk dat het om bijtende ironie gaat, in plaats van oprechte verwarring.

Andere emoticons lijken vaker een dergelijke 'verwarring' te veroorzaken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2016 19:58 . Reden: Update mislukt :9 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:53:
[...]

Ik zie het omgekeerde. Diegenen die zich geen zorgen maken doen dat niet omdat ze iemand betalen om zich die zorgen te maken. Drie keer raden wie ze daarvoor betalen :+
Volgens mij wordt het tijd voor feiten, want dit zijn nogal beschuldigen. Overigens is dit wel een onderwerp wat meer past in het [Windows 10] Privacy instellingen topic.
[...]

Bij een grote groep consumenten, klanten en dienstverleners. Wellicht heb je goede redenen voor je roze bril of optimistische visie. Bij het waarom zou de discussie dan wel gebaat zijn :)
Welke grote groep consumenten, klanten en dienstverleners? Ik heb hier regelmatig over met mijn deployment-collega's...maar ik ken echt niemand die er zo in staat en dan heb ik het dus ook niet over de klanten (wat ook weer niet de kleinste zijn overigens)....ze zijn er vast en dat is denk ik ook goed hoor, maar ik maak ze in mijn werk niet mee...

Het lijkt me goed om deze discussie te verplaatsen naar het eerder genoemde Privacy-instellingen topic, dan kan het hier weer over echte ervaringen met Windows 10 gaan. Het gezever van beide kanten (inclusief dat van mezelf) past niet tussen de ervaringen over Windows 10.

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 03-08-2016 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:01:
Volgens mij wordt het tijd voor feiten, want dit zijn nogal beschuldigen. Overigens is dit wel een onderwerp wat meer past in het [Windows 10] Privacy instellingen topic.
Dit gaat helemaal niet over privacy of privacy-instellingen. Bedrijven zijn niet altijd even kritisch, omdat ze dienstverleners betalen om kritisch voor ze te zijn. Binnen die dienstverleners hoor je wel degelijk kritiek. Mind you, het is echt niet alleen maar kritiek - er worden ook gewoon mooie dingen neergezet.
Welke grote groep consumenten, klanten en dienstverleners? Ik heb hier regelmatig over met mijn deployment-collega's...maar ik ken echt niemand die er zo in staat en dan heb ik het dus ook niet over de klanten (wat ook weer niet de kleinste zijn overigens)....ze zijn er vast en dat is denk ik ook goed hoor, maar ik maak ze in mijn werk niet mee...
Dan verschillen jouw collega's toch danig van de mijne. Of wellicht zit die roze bril voor je oren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:09:
[...]

Dit gaat helemaal niet over privacy of privacy-instellingen. Bedrijven zijn niet altijd even kritisch, omdat ze dienstverleners betalen om kritisch voor ze te zijn. Binnen die dienstverleners hoor je wel degelijk kritiek. Mind you, het is echt niet alleen maar kritiek - er worden ook gewoon mooie dingen neergezet.

[...]

Dan verschillen jouw collega's toch danig van de mijne. Of wellicht zit die roze bril voor je oren :+
Mwah....Het beperken van zaken in Windows 10 door het gebruik van LTSB en het uitkleden van Windows...waardoor bepaalde zaken niet werken zoals verwacht. Oke, dat valt niet direct onder privacy-instellingen al zijn de redenen waarom men dit doet toch wel vaak 1 op 1 verbonden. Ik geef je het voordeel van de twijfel. Waar ging het ook alweer over? 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 03-08-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Hallo,
Ik weet niet of het hier al door iemand gemeld is maar kon het niet zo snel vinden :
Na de update van gisteren heeft iemand van jullie ook last van een ontzettende langzame,vooral,verkenner?
Als ik "deze computer"open duurt het wel 30 seconden voordat hij bestanden laat zien in mijn (ssd) schijf...
Ook skype bijoorbeeld of "verborgen pictogrammen openen duurt echt heel lang
Normaal gaat het allemaal supersnel maar na update van gisteren niet meer
Kan het iets zijn van indexeren van bestanden of zo (heb computer al wel een hele tijd aangehad dus dat moet nu wel klaar zijn toch?)
Trouwens rechter muis klikken in Chrome laat hij ook pas de opties zien na 20 seconden terwijl chrome zelf of edge of steam wel snel gaan

Thanx alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
slaapkamer schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:35:
Hallo,
Ik weet niet of het hier al door iemand gemeld is maar kon het niet zo snel vinden :
Na de update van gisteren heeft iemand van jullie ook last van een ontzettende langzame,vooral,verkenner?
Dat heeft nog niemand gemeld, omdat het niet voorkomt. Er is dus iets mis gegaan bij jouw.
Ik zou terug gaan naar de vorige versie en het later nog eens proberen.

Of je gaat trouble shooten wat er fout is gegaan en fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
DeDooieVent schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:39:
Ik blijf maar een foutmelding krijgen tijdens het installeren van de anniversary update :(

[afbeelding]

Heb wat tips gevolgd op internet, videokaart gedeïnstalleerd... maar ik blijf de melding krijgen

erg he?
Ja ik ben weer terug, heb een clean install gedaan, vanaf USB en toen de upgrade geforceerd, ik krijg precies dezelfde melding :'(

Dell Inspiron 7559

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaapkamer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Dat is denk ik een probleem,teruggaan... Heb windows old al verwijderd
heb wel een nieuwe (grotere) ssd besteld (had ik toch nodig) en ik denk eraan om daar een clean install op te doen...
Hoe kan ik het beste trouweens trouble shooten wat er fout is gegaan het beste ?
Trouwens kijk net bij taakbeheer ziet er qua presaties ook allemaal wel goed uit
Reepje schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:53:
[...]

Dat heeft nog niemand gemeld, omdat het niet voorkomt. Er is dus iets mis gegaan bij jouw.
Ik zou terug gaan naar de vorige versie en het later nog eens proberen.

Of je gaat trouble shooten wat er fout is gegaan en fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Is er een slipstreamed iso beschikbaar voor een clean install inclusief de anniversary update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeDooieVent schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:08:
Is er een slipstreamed iso beschikbaar voor een clean install inclusief de anniversary update?
Als je nu de media creation tool gebruikt, dan heb je aan het eind van de rit een Windows 10 1607 (dus incl de Anniversary Update) ISO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
TheVMaster schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:18:
[...]

Als je nu de media creation tool gebruikt, dan heb je aan het eind van de rit een Windows 10 1607 (dus incl de Anniversary Update) ISO.
ah ok, dat ben ik nu aan het doen...

Ik las elders dat dit niet inclusief de update was...

Ik krijg altijd de kriebels als ik niet kan updaten... bij mijn foutcode moest ik malware scannen en drivers deïnstaleren... dus ik denk denk... ja lekker dan... ik doe gewoon clean install... doet ie het nog niet -O-

stom ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 22:39

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Heb de update zonder problemen kunnen installeren.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:22:
Waarbij je op bepaalde vlakken bij OS X inmiddels meer controle hebt dan onder Windows, zo hoef je niet bang te zijn voor geforceerde updates die van alles overhoop halen. In de zesenhalf jaar dat ik een Mac heb gebruikt, heeft deze mij eigenlijk maar heel weinig stress opgeleverd en ik kon er eigenlijk altijd vanuit gaan dat hij het morgen of overmorgen nog precies zo zou doen als vandaag. Ik ben er eigenlijk ook vooral van afgestapt omdat de prijzen zo langzamerhand echt wat te gortig werden, gecombineerd met wat rare ontwerpkeuzes op hardwaregebied (vastgelijmde accucellen in Macbook Pro's, dichtgelijmde iMac's, etc.), daarnaast speel ik de laatste tijd ook op kleine schaal wat spellen en leek het me handig om dat allemaal op één systeem samen te vatten.

Ik verwacht van een Windows 10-installatie dan ook dat deze dag in dag uit betrouwbaar functioneert. Dat betekent dus ook dat bij updates zoals de laatste alle instellingen moeten worden overgenomen, tenzij dat echt niet mogelijk is, maar dan moet je daarvan wel nauwkeurig op de hoogte gebracht worden en de kans krijgen deze weer aan te passen. Verder kan ik me bij automatische beveiligingsupdates wel wat voorstellen, al zou er zeker bij de Pro-versie wel wat controle mogelijk moeten zijn, maar blijf alsjeblieft van de drivers af, want onnodig gepruts daaraan is echt vragen om problemen. (En wat is precies het nut van het steeds downgraden van een graphics-driver?)

Momenteel heb ik de update even teruggerold en de driver voor de GPU met wat gepruts provisorisch teruggezet. Ik ben echter wel van plan om op zeer korte termijn de laatste update met een schone installatie erop te zetten, zeker omdat daarin een optie schijnt te zitten waarmee het mogelijk is om driverupdates via Windows Update uit te schakelen. Hopelijk kan ik de boel daarmee in een wat rustiger vaarwater brengen. Updates uitstellen gaat dit keer uiteraard aan. (Voor wat voor termijn werkt dat dan eigenlijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ben voorlopig erg tevreden met de update.
Met de normale upgrade van Windows 7 naar 10 deden oa de rekenmachine, de windows store en het aanmaken van accounts het helemaal niet maar dat is met deze update allemaal opgelost.

Kleine irritatie is wel dat de klok op de taalbalk niet meer geheel rechts staat, is van positie gewisseld met de meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:06
jagermeister schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:03:
Heb de update zonder problemen kunnen installeren.
Ik ook.
sambalbaj schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:32:

Kleine irritatie is wel dat de klok op de taalbalk niet meer geheel rechts staat, is van positie gewisseld met de meldingen.
Dat is inderdaad een beetje irritant.
chim0 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:46:
[...]

Iemand trouwens een trucje om "Opslaan als" terug te halen in Edge? Kan er niks over vinden, maar is echt bloedirritant dat ie meteen bestanden opslaat.
Eindelijk na 1 jaar! Man, wat heb ik dat gemist. Snap nog steeds niet waarom ze dat in eerste instantie eruit hebben gehaald. En ook fijn dat je nu de standaard downloadlocatie kan veranderen. Alleen jammer dat je bij "Nieuw tabblad" nog steeds niet de optie hebt om je startpagina te openen. Verder draait alles perfect zoals het was. Classic Shell configureerde zichzelf, ik hoefde alleen maar mijn geluidskaart drivers opnieuw te installeren.

[ Voor 45% gewijzigd door chim0 op 04-08-2016 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Going4Quests schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 01:54:
Heel gek bleven de logs leeg. Heb het inmiddels gevonden. Gekke bug met Windows.old. Hem hernoemt en toen ging het met media creation tool!
Oh top, heb al je posts over je problemen gelezen. Je had exact hetzelfde probleem als ik nu heb, maar dan met een Surface Pro 4. Heb nu de Windows.old map hernoemt en ben het opnieuw aan het proberen met de Media Creation Tool. Poging 5 inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
TheVMaster schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:18:
[...]

Infinite boot loop... heb dom genoeg de media creation tool mijn oude win10 usb stick laten overschrijven, dus kon ook niet terug naar de oude windows installatie...

Heb vanmorgen windows 4 keer geinstalleerd en telkens was krege ik na eenpaar minuten op de desktop dezelfde melding.

Maar.... nu heb ik weer een schone installatie en hij blijft nu al een tijdje draaien.

Ik krijg de indruk dat het ligt aan Avast Free virus scanner, want tijdens of vlak na zijn installatie kreeg ik de problemen...

Ik ga nu een uurtje op deze installatie draaien en dan gooi ik avast erop, als ik dan weer in de boot loop kom dan zal ik het hier melden

Niet nodig, ik lees net dat dit inderdaad het probleem was, precies zelfde melding wordt door meerdere usere gemeld

https://forum.avast.com/index.php?topic=189403.0

[ Voor 8% gewijzigd door DeDooieVent op 04-08-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
FastFred schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:01:
[...]

Oh top, heb al je posts over je problemen gelezen. Je had exact hetzelfde probleem als ik nu heb, maar dan met een Surface Pro 4. Heb nu de Windows.old map hernoemt en ben het opnieuw aan het proberen met de Media Creation Tool. Poging 5 inmiddels.
Nope, zelfde probleem. Ik ben nu Windows opnieuw aan het installeren.

Brakke instabiele onvoorspelbare kut Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 00:19
Toch problemen sinds de update naar 1607 Build 14393.10.

Mijn NAS'en worden niet meer standaard gezien door Windows 10 Pro bij 'Netwerk'.

De NAS'en zitten in dezelfde werkgroep;
De Windows 10 Pro PC staat op 'Particulier Netwerk;
Bestandsdeling staat aan;
De PC kan worden gevonden, dit staat ook aan;
De PC en de NAS'en zitten in dezelfde IP range;
Via uitvoeren \\NAS wordt deze wel geopend en ik kan alle handelingen uitvoeren.

Iemand een idee?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik gebruik Private Internet Acces (VPN), maar volgens mij vindt MS dat niet zo leuk. Het via Windows inloggen op bijvoorbeeld OneDrive of het downloaden van apps wil niet lukken zodra ik verbonden ben met VPN.

Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
jagermeister schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:49:
Ik gebruik Private Internet Acces (VPN), maar volgens mij vindt MS dat niet zo leuk. Het via Windows inloggen op bijvoorbeeld OneDrive of het downloaden van apps wil niet lukken zodra ik verbonden ben met VPN.

Hebben jullie hier ook last van?
En als je de standaard gateway uitvinkt bij je VPN verbinding, lukt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 30-09 00:19
Jumpman schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:10:
Toch problemen sinds de update naar 1607 Build 14393.10.

Mijn NAS'en worden niet meer standaard gezien door Windows 10 Pro bij 'Netwerk'.

De NAS'en zitten in dezelfde werkgroep;
De Windows 10 Pro PC staat op 'Particulier Netwerk;
Bestandsdeling staat aan;
De PC kan worden gevonden, dit staat ook aan;
De PC en de NAS'en zitten in dezelfde IP range;
Via uitvoeren \\NAS wordt deze wel geopend en ik kan alle handelingen uitvoeren.

Iemand een idee?
Advanced IP Scanner vindt de NAS'en wel. Erg vreemd dat door Windows 10 alles gezien wordt, behalve de NAS'en.

Ook heb ik de Router al een reboot gegeven, maar dit mocht ook niet helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 04-08-2016 10:59 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

chim0 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:51:
[...]

En als je de standaard gateway uitvinkt bij je VPN verbinding, lukt het dan wel?
Die optie heb ik niet:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/zmm4ow.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
FastFred schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:03:
[...]

Nope, zelfde probleem. Ik ben nu Windows opnieuw aan het installeren.

Brakke instabiele onvoorspelbare kut Windows 10
Windows 10 opnieuw geïnstalleerd met behoud van bestanden en de Surface is zojuist geherstart en is nu al bij 47% van de installatie, we duimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik had mijn Surface uiteindelijk ook maar nieuw geinstalleerd, alles lijkt nu OK te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Oh ik dacht gewoon via Windows. Met dit programma heb ik helaas geen ervaring. Daarvoor zou je een nieuw topic moeten openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
DeDooieVent schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:39:

[afbeelding]

erg he?
Dat is geen update foutmelding maar een BSOD. Welke tips heb je al gevolgd? Blauwe schermen zijn vaak hardware gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Laatst online: 04-09 16:05

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

Surface Pro 4 met succes kunnen bijwerken naar versie 1607
gewoon via windows update gestart (duurde wel even maar zonder kleerscheuren geïnstalleerd )

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hier is poging 6, op de Surface Pro 4, eindelijk geslaagd :) Kost me wel weer een Office 2013 Pro Plus licentie want moest de tablet herstellen met behoud van bestanden en daarna de update uitvoeren met de Media Creation Tool.

Werkt dus, eindelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
vraag

ik heb nog steeds geen Anniversary Update voor windows PC (versie 1511). weet iemand waarom?

meeste post gaat over Surface pro of ISO maar ik kan geen onderscheid maken/zoeken voor PC windows :?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/106305/Schermafdruk%202016-08-04%2012.18.01.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 13:13

Quad

Doof

icegodd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:33:
vraag

ik heb nog steeds geen Anniversary Update voor windows PC. weet iemand waarom?

meeste post gaat over Surface pro of ISO maar ik kan geen onderscheid maken/zoeken voor PC windows :?

[afbeelding]
Welke Windows versie heb je? (windows toets + R -> winver)
En staat onder geavanceerde opties de optie Upgrades uitstellen aan of uitgevinkt?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:02

Rub3s

+3 , omdat het kan

vraag

ik heb nog steeds geen Anniversary Update voor windows PC. weet iemand waarom?

[afbeelding]
Ik kreeg de update gisteren ook niet. Ik heb hem handmatig gestart: https://support.microsoft...windows-10-update-history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:18

BM

Moderator Spielerij
vraag

ik heb nog steeds geen Anniversary Update voor windows PC (versie 1511). weet iemand waarom?
Omdat de update gefaseerd uitgerold word. Kan dus een paar dagen/weekje duren voor je aan de beurt bent. Mocht je dat niet willen moet je even het tooltje van MS gebruiken wat hierboven al paar keer gelinkt word.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
BM schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:01:
[...]

Omdat de update gefaseerd uitgerold word. Kan dus een paar dagen/weekje duren voor je aan de beurt bent. Mocht je dat niet willen moet je even het tooltje van MS gebruiken wat hierboven al paar keer gelinkt word.
had ik gelezen :) en daarom heb ik ook 2 dagen mee gewacht.

dan moet MS geen promo mails sturen en hypen op tweakers/website als gefaseerd outrolls weken kan duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 17:57

afterburn

No more...

icegodd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:12:
[...]

had ik gelezen :) en daarom heb ik ook 2 dagen mee gewacht.

dan moet MS geen promo mails sturen en hypen op tweakers/website als gefaseerd outrolls weken kan duren.
Als je naar Settings -> Update en Security en dan onderaan op de link "Learn More" bij "Looking for the latest updates?" klikt, dan wordt je naar een pagina bij MS gebracht waar een link staat met "Get the Anniversary Update now".

Klik je die, dan download ie de update, installeert hem en vraagt om te rebooten wanneer ie klaar is. Daarna is ie nog even bezig, inclusief meerdere reboots, maar dan heb je de AU op je doos.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

En wederom na de "update" geen LAN. Deze keer was ik voorbereid en had ik de drivers al klaar staan op mijn bureaublad.

*zucht*

En ook leuk: De melding dat ze SyncToy gelijk maar even verwijderd hebben, omdat het niet meer werkt vanaf de aniversary update.

*zucht 2*

[ Voor 35% gewijzigd door TFHfony op 04-08-2016 14:18 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:44
Zijn er hier mensen die al voorzichtig aan het overstappen zijn naar de Edge browser? Ik gebruik het nu zo'n twee dagen en ben toch wel positief over de snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
noguru schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:38:
[...]

Dat is geen update foutmelding maar een BSOD. Welke tips heb je al gevolgd? Blauwe schermen zijn vaak hardware gerelateerd.
Het was Avast zie mijn latere post. Avast icm skylake vtx geeft de problemen. Later vandaag komen ze met een emergency update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ryan_ schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:41:
Zijn er hier mensen die al voorzichtig aan het overstappen zijn naar de Edge browser? Ik gebruik het nu zo'n twee dagen en ben toch wel positief over de snelheid. :)
Ik hou het lekker bij Firefox. Al jaren mijn standaard browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:18

BM

Moderator Spielerij
Al sinds de release van W10 m'n standaardbrowser. Wel erg blij dat er nu ook extensions zijn, maar goed, ik was IE gewend, dus tja, daar had ik dat ook niet :p
chim0 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 06:05:
[...]

Eindelijk na 1 jaar! Man, wat heb ik dat gemist. Snap nog steeds niet waarom ze dat in eerste instantie eruit hebben gehaald.
Nu nog een 'Run' button zoals IE heeft. Ik wil kleine programmatjes helemaal niet ergens downloaden. Dump dat spul gewoon in %temp% en run het. Die knop mis ik nog het meest.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Ik heb er toevallig net eens mee zitten spelen (omdat er nu ook een adblocker voor is) en ik moet eerlijk zeggen: Het valt mij zeker niet tegen: Ik zou er prima aan kunnen wennen.
Of ik ook echt over ga stappen: Nog geen idee :) Inmiddels na al die jaren best vertrouwd geraakt met Chrome, maar... wie weet :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ach, hier is eigenlijk maar één ding over te zeggen en dat is dat het enkel kwestie van smaak is. Internet Explorer, opvolger Edge, Fire Fox, Chrome of welk ander alternatief dan ook, het maakt allemaal geen barst uit. Net zoals het een timmerman het worst zal wezen welk merk nijptang hij heeft. De een houdt van de moeder, de ander van de dochter, een derde houdt van allebei en misschien heeft die het nog het slimste bekeken, er is gewoon geen ander zinnig woord over te zeggen, laat staan een oeverloze discussie er over te houden. Overigens een van de meest zeldzame discussies waar iedereen gelijk heeft. Kortom prima dat Edge goed bevalt, vind ik ook. Iemand anders vindt Fire Fox prima, vind ik ook, ik vind het niet een discussie waard.
Pagina: 1 ... 68 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.