TheVMaster schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:59:
Ik ben inderdaad een groot fan van Windows en ben jaren geleden al gestopt met het 'aanpassen en customizen' van Windows, omdat mij dat gewoon iedere keer teveel tijd kost.....mijn tijd is erg kostbaar, dus ik gebruik Windows vooral om mijn werk te doen...heel toevallig is heeft dat ook nog direct met Windows te maken. Neem van mij aan dat geen enkel bedrijf wat ik ken ook maar overweegt om de LTSB versie te implementeren, misschien de MKB's...de 'grote jongens' die Windows 10 uitrollen gebruiken gewoon de CB (voor de IT afdeling) en de CBB voor de rest. Ow...voor een paar 'bedrijfskritische' systemen zouden ze inderdaad de LTSB kunnen overwegen...ze raken hun 'concurrentie voordeel' niet kwijt hoor...
Ook ik gebruik Windows om mijn werk te doen en heeft dat werk ook nog eens direct met Windows te maken. Wat een toeval!

Er is geen bedrijf dat zichzelf serieus neemt dat Windows 10 zonder uitgebreide aanpassingen uitrolt. Aanpassingen die verder gaan dan ze voorheen hoefden te zijn. Ze zullen inderdaad niet gelijk naar de LTSB grijpen, maar er is bij diverse klanten en beheerders wel degelijk ontevredenheid over de weggenomen controle en sommige opgelegde zaken. Daar kan dan met enige creativiteit soms wel omheen gewerkt worden, maar - zoals je al correct stelt - tijd is kostbaar.
Dat gaat dan alleen of over de beheerbaarheid van Windows en staat dan nog los van het verhaal over de flexibiliteit van Windows in het gebruik. De kracht van Windows was altijd de flexibiliteit. Bouw je dat af, dan verlies je die kracht en daarmee positie.
Als je niet zo loopt te slopen aan je Windows, dan zou het ook niet bij iedere update weer overhoop gehaald worden....tja is maar net waar je je vrije tijd aan wilt besteden natuurlijk, jij liever dan ik.

Zoals ik al zei, de flexibiliteit van Windows is wat veel mensen naar het product getrokken heeft. Als je wilt dat het werkt zoals de fabrikant het verzonnen heeft en niet anders, dan kan je net zo goed naar bijvoorbeeld Apple overstappen. Die doet het al jaren met veel succes en doet het ook op een niveau waar Microsoft voorlopig niet aan kan tippen.
Overigens helpt stelselmatig schamperend reageren op ieder kritisch geluid de discussie niet en neemt het de zorgen van mensen ook niet weg.
iestyn99 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:20:
Dat kan zo wel zijn, maar het was toch altijd zo dat de van Microsoft mochten kiezen bijvoorbeeld welke webbrowser of PDF lezer we willen gebruiken. Dat noem ik niet "het systeem overhoop halen". Door bij elke grote update dit ongedaan te maken toont Microsoft zich niet erg klantvriendelijk. Ik zou het zelfs onbeschoft noemen. Ik moet nou weer instellen dat ik liever chrome gebruik. Waarom???
Omdat VMaster heeft besloten dat jij je tijd wel beter kan besteden
Two can play that game