Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
RoyK schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:55:
Ik zoek een tooltje die ik op heb geschreven een tijdje terug maar ben mn briefje kwijt. in OSX kan je met Alt-Shift-4 een selectie maken en dat wordt direct een screenshot. Deze wordt geparkeerd op je bureaublad.

Op youtube heb ik iemand er over horen praten dat dit ook voor Winodws beschikbaar is met dezelfde toetsen combinatie dmv een klein tooltje. Misschien heeft iemand een tip voor me?
Was u de zware mac gebruiker met posters van 4 bij 4 meter? Zo ja, Welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
RoyK schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:06:
[...]

Verrek, die is grappig! :D

Edit:

Ja, leuk... maar het is lastig terug klikken als je dus een bestandje vast houd om te slepen.

Jammer! 8)7
Bestand vasthouden om te slepen? Waarom niet snel explorer opnieuw openen met windows+e, je huidige bestanden vervolgens met crtl +x knippen en later plakken met crtl v. Al gaat het tegenwoordig stukken sneller met cli nu je tenminste bash kan tikken met Windows 10.

En tja, ieder zo zijn OS. Heb er tijd mee gewerkt bij mijn vorige werkgever, maar ben erg blij dat ik nu weer een Lenovo met Windows 10 als werklaptop kon kiezen. Uiteraard een Linux VM als ik scripjes moet maken en testen, maar dat gaat er ook uit als Linux kernel binnen Windows 10 volwassener wordt.

Meest irritante met OSX was toen ik met meerdere schermen ging werken in combinatie met dock. Alsof heel OSX gebouwd is voor maar 1 scherm.

[ Voor 38% gewijzigd door vali op 03-09-2016 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 20:42

RoyK

Hobby tekenaar

Berlinetta schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:44:
[...]

Was u de zware mac gebruiker met posters van 4 bij 4 meter? Zo ja, Welkom!
Zware mac gebruiker niet. Gewoon een OSX gebruiker. Soms heb ik wel eens te maken met hele grote files idd! De 12GB PSB file was 15x5 meter :D
vali schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 01:06:
[...]

Bestand vasthouden om te slepen? Waarom niet snel explorer opnieuw openen met windows+e, je huidige bestanden vervolgens met crtl +x knippen en later plakken met crtl v. Al gaat het tegenwoordig stukken sneller met cli nu je tenminste bash kan tikken met Windows 10.

En tja, ieder zo zijn OS. Heb er tijd mee gewerkt bij mijn vorige werkgever, maar ben erg blij dat ik nu weer een Lenovo met Windows 10 als werklaptop kon kiezen. Uiteraard een Linux VM als ik scripjes moet maken en testen, maar dat gaat er ook uit als Linux kernel binnen Windows 10 volwassener wordt.

Meest irritante met OSX was toen ik met meerdere schermen ging werken in combinatie met dock. Alsof heel OSX gebouwd is voor maar 1 scherm.
Het jasje eromheen maakt me geen fluit uit. Het is gereedschap. Het is gewoon fijn om in mn vaste patroon van handelen te kunenn blijven werken. Het werkte lekker voor mij en dat kan voor een ander totaal niet werken. Het is wel grappig om te zien dat Windows gebruikers gewend zijn om extra handelingen te moeten doen, of het niet erg vinden om tools te starten om iets te moeten doen. Iets in je software slepen is het makkelijkste wat er is. *screenshot op bureaublad, *klik met mn duim en ik zie mn bureablad, sleep het bestandje en *duimklik weer terug in mn tool en laat de bestanden los. 2x met mn duim klikken en klaar. Ik ga het verder allemaal ook niet verdedigen. Dit is mijn workflow voor jaren, en dat ga ik in Windows proppen. Linksom of rechtsom! O-)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:33
-spuit 11 oeps

[ Voor 97% gewijzigd door Sebastiaannn op 03-09-2016 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Misschien moeten we de titel van dit topic gaan aanpassen:

[Windows 10] & [OS X] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:01:
Ik ga niet wennen aan onlogische of onhandige handelingen omdat het Windows is. Het moet gewoon handig werken voor mij. En over Apple en OSX mag iedereen van alles vinden. Het is in de hele basis een supervriendelijk OS die hier ontzettend sterk in is en Windows best wel een beetje meer van af mag kijken!
Je wilt nog steeds niet snappen wat er gezegd wordt. Dat je Apple handig vindt komt simpelweg omdat je dat gewend bent. Nu ben je echter overgestapt en dan heb je twee opties - Windows koste wat kost gelijk te trekken met OSX en je iedere opvreten als die configuratie ontregeld raakt, of wennen aan een OS waar miljarden mensen mee werken. Dat tweede is direct iets frustrerender, maar werkt op de lange termijn beter. Windows is qua inrichting geen OSX en vice versa. Hoe sneller je dat accepteert, hoe sneller je verder kan.

OSX heeft voor mensen die het niet zo gewend zijn ook bizarre en frustrerende eigenschappen. Niet omdat die eigenschappen intrinsiek frustrerend zijn, maar omdat de logica anders is dan ze gewend zijn. Zo kun (of kon) je plaatjes niet zomaar Photoshop in/op slepen, een USB-stick werp je uit door hem weg te gooien en wil je platte tekst editen zonder dat er opmaak aan toegevoegd wordt, dan ben je ook wel even bezig om uit te zoeken hoe je dat doet. Dat zijn toch ook zaken waarbij een Windows-gebruiker zich even achter de oren zal krabben, want dat is voor die groep normaal doodeenvoudig.
Arrogant schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:23:
Begrijp ik het dan goed dat jij geen extra tools gebruikt in Windows die dingen beter afhandelen dan Windows zelf? Zoals bijvoorbeeld Greenshot?
Dat wel. Ik probeer echter niet koste wat kost het ene systeem om te bouwen naar het andere of iets dat het niet is. Dan gebruik ik gewoon het andere systeem.
RoyK schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 02:23:
Dit is mijn workflow voor jaren, en dat ga ik in Windows proppen. Linksom of rechtsom! O-)
Ik ging altijd met de boot en heb nu een auto gekocht, maar moet en zal dezelfde route nemen! O-)

/me pakt popcorn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:43
RoyK schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 02:23:

[...]

Het jasje eromheen maakt me geen fluit uit. Het is gereedschap. Het is gewoon fijn om in mn vaste patroon van handelen te kunenn blijven werken. Het werkte lekker voor mij en dat kan voor een ander totaal niet werken.
Eens.
Het is wel grappig om te zien dat Windows gebruikers gewend zijn om extra handelingen te moeten doen, of het niet erg vinden om tools te starten om iets te moeten doen.
Dit is natuurlijk je reinste gelul. Ik kan EXACT hetzelfde zeggen van OS X. Je kan op OS X bijvoorbeeld niet vensters 50/50 naast elkaar zetten, daar heb je ook een tool voor nodig. OF home/end toetsen normaal gebruiken, daar heb je óók een third-party tool voor nodig. Dan ga ik ook niet in een OS X topic roepen "het is wel grappig dat OS X gebruikers het niet erg vinden om een third-party tool te gebruiken". Dat is gewoon trollen. Laten we het hier over Windows 10 hebben en de vergelijking met OS X in een ander topic doen.
Iets in je software slepen is het makkelijkste wat er is. *screenshot op bureaublad, *klik met mn duim en ik zie mn bureablad, sleep het bestandje en *duimklik weer terug in mn tool en laat de bestanden los. 2x met mn duim klikken en klaar. Ik ga het verder allemaal ook niet verdedigen. Dit is mijn workflow voor jaren, en dat ga ik in Windows proppen. Linksom of rechtsom! O-)
Wat dus gewoon werkt. Hangt wel van het programma af.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Jeetje, wat een boel lange tenen. Ik wil graag een windows toets op mn muisknop programmeren wat niet mag van Logitech. En ik wilde op een effectievere manier een screenshot maken dan dst windows out of the box aanbied. Opgelost met een tool.

Voor de rest deal ik tot nu toe zo goed als compleet met wat windows me aanbied en zitten er prima handgrepen in.

Vind ik het net zo goed of beter dan Osx? Tot nu toe: Nee!! Moet ik er mee dealen? Ja!!!

Zijn er alternatieven beschikbaar om hier en daar dingen anders te doen wat dichterbij mn vorige workflow ligt: ga ik zeker proberen!!

Meer is het niet! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
RoyK schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:30:
Jeetje, wat een boel lange tenen. Ik wil graag een windows toets op mn muisknop programmeren wat niet mag van Logitech. En ik wilde op een effectievere manier een screenshot maken dan dst windows out of the box aanbied. Opgelost met een tool.

Voor de rest deal ik tot nu toe zo goed als compleet met wat windows me aanbied en zitten er prima handgrepen in.

Vind ik het net zo goed of beter dan Osx? Tot nu toe: Nee!! Moet ik er mee dealen? Ja!!!

Zijn er alternatieven beschikbaar om hier en daar dingen anders te doen wat dichterbij mn vorige workflow ligt: ga ik zeker proberen!!

Meer is het niet! ;(
Het kan mij helemaal niet schelen of je Windows 10 wel of niet beter vind dan OS X. Dat hou je maar lekker voor je zelf. Hier weer hetzelfde; Ik ga toch ook niet in een topic over OS X zeggen: "ja maar eigenlijk vind ik windows 10 beter." Of een beetje op een elitair toontje zeggen dat je het grappig vind dat Windows gebruikers graag tooltjes installeren alsof dat op OS X niet noodzaak is. Dat voegt toch geen ruk toe? Prima als je vragen hebt over hoe je bepaalde dingen voor elkaar krijgt natuurlijk maar die vergelijking met OS X mag in een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:21

Meer is het niet! ;(
Ik gebruik altijd het knip-programma van Windows zelf. Werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ramon schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:50:
[...]
Het kan mij helemaal niet schelen of je Windows 10 wel of niet beter vind dan OS X. Dat hou je maar lekker voor je zelf. Hier weer hetzelfde; Ik ga toch ook niet in een topic over OS X zeggen: "ja maar eigenlijk vind ik windows 10 beter." Of een beetje op een elitair toontje zeggen dat je het grappig vind dat Windows gebruikers graag tooltjes installeren alsof dat op OS X niet noodzaak is. Dat voegt toch geen ruk toe? Prima als je vragen hebt over hoe je bepaalde dingen voor elkaar krijgt natuurlijk maar die vergelijking met OS X mag in een eigen topic.
Als je het zo samenvat heb je natuurlijk gelijk. Excuus van mij naar jullie toe. Wat ik van beide OS'n vind is in dit topic niet interessant. Mn opmerking dat mensen graag tooltjes installeren was niet elitair maar heel onschuldig. Het is maar hoe je het lees of, wil lezen. Onhandig geformuleerd van mij en misschien ook niet nodig. Het is een turbulent weekje voor mij geweest met een kleine 60 uur omschakelen. Gisteren ging het al een heel stuk beter na de kleine tweaks met tips van o.a. jullie.

Ik zal mn posts aanpassen om het op te ruimen. Back to Windows. Fijn weekend allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online

Meer is het niet! ;(
Windowstoets + Snipping intikken (snipp is wel genoeg).

Dan krijg je de snipping-app waarmee je (ook) kadertjes kan trekken om een screenshot te maken.

Via de Logitech software kan je gewoon een knop op je muis programmeren die dit programma actief maakt (of je hangt er een custom shortcut aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Hij herkent de windows toets niet halaas. Screenshot verhaal is al gedekt met greenshot, thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
RoyK schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:20:
Hij herkent de windows toets niet halaas. Screenshot verhaal is al gedekt met greenshot, thanks ;)
...en ik maar een screenshot maken om te zien hoe je een screenshot maakt :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vzBzPNI.png

Je kan natuurlijk ook dat programma pinnen aan je start-menu of start-balk, dan is het 1 klik en je hebt het...

Tip - PrintScreen maakt natuurlijk een screenshot (van alle monitoren), maar ALT + PrintScreen enkel van het actieve window... en dat paste je zo in Paint / Photoshop / XnView / etc...

[ Voor 16% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 03-09-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
RoyK schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:20:
Edit - je kan de Screenshot-tool gewoon koppelen aan je muisknop... zie screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X6NSMS8.png

Je selecteert een button, en kiest voor Launch Application.

Vervolgens kies je voor de Snipping Tool [C:\WINDOWS\system32\SnippingTool.exe ]

That's it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Die nieuwe performance muis die jij gebruikt accepteerd geloof ik wel windows toetsen. Windows+d.

Komt wel goed. Ik laat het even rusten

[ Voor 17% gewijzigd door RoyK op 03-09-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
RoyK schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:37:
Die nieuwe performance muis die jij gebruikt accepteerd geloof ik wel windows toetsen. Windows+d.
Het zit in de software, niet in de muis :)

Je hebt de Windows-toets niet nodig... gewoon "C:\WINDOWS\system32\SnippingTool.exe" koppelen aan een knop en het werkt... met alle Logitech-muizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
RoyK schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:50:
Wie van jullie werkt met Windows back-up? s Windows Back-up all you need voor een 1 mans bedrijf om de belangrijke zaken naar mijn NAS te backupen? of raden jullie mij wat anders aan?

Ook versie beheer van bestanden wil ik aan zetten. Ik moet een map, bijvoorbeeld D:/Werkbestanden/klanten/ toevoegen aan de bibliotheek. Dat kan ik doe via de rechtermuisknop op het mapje. Maar, maakt hij dan een link of gaat hij alles verplaatsen naar de C schijf?

[edit]
Back-up lijkt niet met mn NAS te willen praten terwijl versie beheer het zonder problemen doet.
Ik gebruik Syncback Free - http://www.2brightsparks.com/freeware/freeware-hub.html

Ziet er niet uit, maar werkt perfect; automatisch meerdere backups per dag naar 4 externe disks (op remote locatie) en cloud (Onedrive)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Die heb ik gisterenavond toevallig ook geïnstalleerd om nader te bekijken. Mn Nas praat iedere nacht met Stack van Transip voor de backup buiten de deur. Ik gaat versie beheer ieder uur een rondje laten doen voor mn werkbestanden en wil Syncback de grote backup laten regelen.

Het knippen met greenshot werkt erg fijn mede omdat hij ook de pixels laat zien terwijl ik snij.. heb er al dankbaar gebruik van kunnen maken.

De windows toets kan ik niet in de Logitech software oproepen, hij ziet hem niet. Nu heb ik deze week ook gemerkt dat ik de Windows toets uit moet zetten via mn toetsenbord (een slot knopje) want tijdens het Photoshoppen zit ik steeds per ongeluk de windows start bar omhoog te tikken. Er zitten een boel Photoshop shortcuts rondom die Windows toets heen. Per ongeluk aantikken is dan ook snel gebeurd. Ik denk dat de Windows+D combi sowieso maar moet laten varen.

Rechtsonder in de hoek klikken is al een leuke handigheid en kom ik een heel eind mee. Thx zover allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:00:
[...]

Ik gebruik Syncback Free - http://www.2brightsparks.com/freeware/freeware-hub.html

Ziet er niet uit, maar werkt perfect; automatisch meerdere backups per dag naar 4 externe disks (op remote locatie) en cloud (Onedrive)...
Thanks voor de tip. Ik ben zelf niet zo tevreden over mijn backup software en zal deze eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
vali schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:23:
[...]

Thanks voor de tip. Ik ben zelf niet zo tevreden over mijn backup software en zal deze eens bekijken.
Het is erg krachtig en zelf gebruik ik de gratis versie (die je in advanced en basic mode kan draaien).

Je kan filters aanmaken, backup-profielen (shortcuts) maken, etc... echt een prettig stuk software om te backupen / synchen / version control / etc...

Zelf heb ik drie interne harddisks (data, werk, downloads) die ik met één backup-profile kan backuppen.

Die profile is weer een shortcut in mijn startmenu (Backup Bitch - rechtsboven), die ik op die manier snel kan aanroepen...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ckdUGfa.png

Eén druk op de knop, instellen dat hij direct begint na het opstarten, en je bent klaar...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hFdYcjZ.png

Failures komen omdat ik op STOP! heb gedrukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Eigenlijk wel vreemd dat die logitech software het niet kan, de Logitech Gaming Software heeft "bureaublad weergeven" zelf als aparte optie.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rweACJW.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
RoyK schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:13:
Helaas kan ik de Wintoets+D ook niet aan mijn duim koppelen met mn Performance MX muis. Want wordt het nog mooier. Dan tik je even met je duim en pak je de screenshot op en je bent weer terug in je tool. Ik vanavond nog een poging wagen om de video tussen de 1 miljoen miljard videos te vinden :+
Shotcut maken met %windir%\explorer.exe shell:::{3080F90D-D7AD-11D9-BD98-0000947B0257} als waarde :)

[ Voor 10% gewijzigd door Alternative op 03-09-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Laatst online: 23-09 14:25
Sinds de anniversary update doet de Windows Spotlight background het niet meer in mijn lockscreen. Lockscreen is zwart met wel gewoon de info erop (tijd, weer) en zelfs de keuze of ik het een leuke foto vind of niet. Pas zodra ik doorklik naar het login scherm komt er een plaatje tevoorschijn.

Heb al geprobeerd te veranderen naar een vaste achtergrond, maar die vertoont hetzelfde gedrag.

Iemand een heldere ingeving?

[ Voor 6% gewijzigd door 88Weighed op 04-09-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:59
Kijk eens hier

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:47:
[...]

Het is erg krachtig en zelf gebruik ik de gratis versie (die je in advanced en basic mode kan draaien).

Je kan filters aanmaken, backup-profielen (shortcuts) maken, etc... echt een prettig stuk software om te backupen / synchen / version control / etc...

Zelf heb ik drie interne harddisks (data, werk, downloads) die ik met één backup-profile kan backuppen.

Die profile is weer een shortcut in mijn startmenu (Backup Bitch - rechtsboven), die ik op die manier snel kan aanroepen...

[afbeelding]

Eén druk op de knop, instellen dat hij direct begint na het opstarten, en je bent klaar...

[afbeelding]

Failures komen omdat ik op STOP! heb gedrukt :P
Thanks voor de korte uitleg, ziet er zeker belovend uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
Ja, de instellingen had ik wel gevonden ... Maar dat is het probleem niet.

Lock screen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26460040/lock.png

Settings:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26460040/lock2.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:59
88Weighed schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:06:
[...]Ja, de instellingen had ik wel gevonden ... Maar dat is het probleem niet.
wellicht een corrrupte dll - probeer eens deze fix: zonder de * aub

command prompt [ run as admin ]

* DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

* sfc /scannow

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
cazzie schreef op zondag 04 september 2016 @ 20:30:
[...]

wellicht een corrrupte dll - probeer eens deze fix: zonder de * aub

command prompt [ run as admin ]

* DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

* sfc /scannow
Dat was 'm! Dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Iemand nog een pro tip of ik iets kan doen met mijn mappen qua organiseren? Ik maak natuurlijk snelkoppelingen voor snel toegang tot een plek. Maar ik wil hier en daar een mapje een kleur geven of iets dergelijks. Zodat het mapje tussen de vele andere lichtgele mapjes uitspringt. Als er een mapje groen is, scrol je er zo naar toe. Nu is dit geloof ik niet out of the box mogelijk en zijn er tooltjes voor. Ik ben benieuwd of anderen deze misschien ook gebruiken. Bijvoorbeeld een snelkoppeling naar de locatie "Textures" en 1 mapje groen voor bijvoorbeeld "muur texturen" die ik vaak gebruik.

Ook nog een tip voor mensen met een wacom tablet, zet in de opties van de wacom settings "Use Windows Ink" uit op de pagina "Kalibreren". Dit voorkomt een hoop lag bij tal acties in bijvoorbeeld Photoshop. Hoop frustratie afgelopen vrijdag en begon mn toetsenbord te verdenken van een probleem. Maar het is uit eindelijk 1 hokje uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwFan
  • Laatst online: 23-09 17:14
RoyK schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:26:
Iemand nog een pro tip of ik iets kan doen met mijn mappen qua organiseren? Ik maak natuurlijk snelkoppelingen voor snel toegang tot een plek. Maar ik wil hier en daar een mapje een kleur geven of iets dergelijks. Zodat het mapje tussen de vele andere lichtgele mapjes uitspringt. Als er een mapje groen is, scrol je er zo naar toe. Nu is dit geloof ik niet out of the box mogelijk en zijn er tooltjes voor. Ik ben benieuwd of anderen deze misschien ook gebruiken. Bijvoorbeeld een snelkoppeling naar de locatie "Textures" en 1 mapje groen voor bijvoorbeeld "muur texturen" die ik vaak gebruik.
Wat wel kan is een map een ander icoontje geven: rechtermuisknop op map, eigenschappen en dan tabblad Aanpassen. Dit doe ik zelf af een toe om een map duidelijk herkenbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

wwwFan schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:43:
[...]

Wat wel kan is een map een ander icoontje geven: rechtermuisknop op map, eigenschappen en dan tabblad Aanpassen. Dit doe ik zelf af een toe om een map duidelijk herkenbaar te maken.
Thanks! Daar is zeker wat mee te doen. Jammer dat ze daar nou niet nog een paar kleurtjes bij hebben geprikt heh.. misschien kan ik die zelf toevoegen. Een vlugge google actie brengt op deze pagina: MSDN: How to Customize Folders with Desktop.ini (Windows)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wwwFan
  • Laatst online: 23-09 17:14
Je kan ook een Icon bestandje maken en die selecteren bij de mapeigenschappen. Ico bestandje mag gewoon op een andere locatie staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

wwwFan schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:56:
Je kan ook een Icon bestandje maken en die selecteren bij de mapeigenschappen. Ico bestandje mag gewoon op een andere locatie staan.
Ik ben helemaal blij!! Samen met een online tooltje want Photoshop laat het niet zonder een extensie opslaan naar .ico http://convertico.com/

Zelf een icon gemaakt die ik zo van kleur verander. Misschien mn logo erop zetten? :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HEzn7eoz7s4DvRUiA4RtKYBG/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb de afgelopen dagen een paar keer geprobeerd iets te installeren uit de windows store, maar krijg telkens de melding:

Probeer het later opnieuw, er is bij ons iets verkeerd gegaan.

Iemand een idee hoe ik dit oplos? Heb het geprobeerd bij meerdere apps (bijv. facebook en netflix).

Via google gevonden dat het kan helpen om de SSL-instellingen in Internet Explorer aan te passen, maar dat helpt niet. Verder win 10 pro engelstalig (met store kennelijk in NL taal).

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 05-09-2016 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zino86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
Palomar schreef op maandag 05 september 2016 @ 23:30:
Ik heb de afgelopen dagen een paar keer geprobeerd iets te installeren uit de windows store, maar krijg telkens de melding:

Iemand een idee hoe ik dit oplos? Heb het geprobeerd bij meerdere apps (bijv. facebook en netflix).

Via google gevonden dat het kan helpen om de SSL-instellingen in Internet Explorer aan te passen, maar dat helpt niet. Verder win 10 pro engelstalig (met store kennelijk in NL taal).
Gebruik je toevallig Tinywall??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik zit net in een flinke Photoshop bewerking met screen record en al. Out of the blue werkt mn pen niet meer. Het leek voor mij in het eerste geval dat mn systeem bevroren was. Tot ik mijn muis aanraakt en gewoon verder kon. Ik tikte mn tablet software aan en krijg ik een raampje Tablet driver not found". De drivers die mn scherm / touch / pen aansturen. Na een reboot doet alles het weer. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken en waar ik moet kijken of er ergens iets bijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
RoyK schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:32:
Ik zit net in een flinke Photoshop bewerking met screen record en al. Out of the blue werkt mn pen niet meer. Het leek voor mij in het eerste geval dat mn systeem bevroren was. Tot ik mijn muis aanraakt en gewoon verder kon. Ik tikte mn tablet software aan en krijg ik een raampje Tablet driver not found". De drivers die mn scherm / touch / pen aansturen. Na een reboot doet alles het weer. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken en waar ik moet kijken of er ergens iets bijt?
Windows toets + R en dan "perfmon /rel" zonder aanhalingstekens intypen om te kijken of er wat gebeurd is.

perfmon /rel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Heb je je instellingen zo staan dat apps op een microsd kaart worden gezet, of op een andere locatie dan c:\? Dat heeft bij mij al 2x dezelfde problemen opgeleverd namelijk.

Andere dingen die je kunt proberen zijn een restorepunt terugzetten, en SFC en DISM comando's via de commandprompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Berlinetta schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:57:
[...]

Windows toets + R en dan "perfmon /rel" zonder aanhalingstekens intypen om te kijken of er wat gebeurd is.

perfmon /rel
Thanks. Ik moet dit doen meteen na ik dit ervaar neem ik aan.. middels is het denk ik vervuild met veel informatie van het afgelopen uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
RoyK schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:44:
[...]

Thanks. Ik moet dit doen meteen na ik dit ervaar neem ik aan.. middels is het denk ik vervuild met veel informatie van het afgelopen uur.
Kunt u misschien screenshot sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Berlinetta schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:59:
[...]

Kunt u misschien screenshot sturen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WgwmD1vt7yq1GKhriTkVxQv7/full.png?nohitcount=1

Wil je ergens nog de details van zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
RoyK schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:12:
[...]

[afbeelding]

Wil je ergens nog de details van zien?
Ik denk dat het gewoon een driver probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:32:
Als het stuk is en het is niet meer stuk na een reboot, dan was het niet stuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 12:13

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb regelmatig dat Windows 10 mijn default printer (wat een HP printer in het netwerk is) weer teruggezet heeft naar een andere printer (meestal de pdf printer). Mega irritant is dat en ik heb de instelling 'Let windows manage my default printer' al uitgezet. Maar toch gebeurt dit vrijwel elke dag weer. Zou dat liggen aan het feit dat ik een netwerk printer gebruik en deze misschien in eerste instantie nog niet bereikbaar is of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

roger that! misschien gewoon even pech. Hopen dat het niet nog een keer gebeurd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
jasjenl schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:06:
Ik heb regelmatig dat Windows 10 mijn default printer (wat een HP printer in het netwerk is) weer teruggezet heeft naar een andere printer (meestal de pdf printer). Mega irritant is dat en ik heb de instelling 'Let windows manage my default printer' al uitgezet. Maar toch gebeurt dit vrijwel elke dag weer. Zou dat liggen aan het feit dat ik een netwerk printer gebruik en deze misschien in eerste instantie nog niet bereikbaar is of zo?
netwerk printers hebben wel meer issues met 10

hier ook een situatie bekend waar de printer gewoon spontaan verwijderd wordt of, op een andere pc, dat hij soms niet gevonden kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50

Win+R -> wsreset

[ Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 06-09-2016 20:14 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Is er in W10 een functie waarmee ik een video altijd on top van alles kan laten afspelen? Denk aan een tutorial en ik toch in mn programma kan blijven werken (full screen). Of moet ik hiervoor op zoek gaan naar een extensie voor een browser? Tot nu toe vind ik genoeg players, maar niet 1 die bovenop alles kan liggen en blijft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:39
RoyK schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:50:
Is er in W10 een functie waarmee ik een video altijd on top van alles kan laten afspelen? Denk aan een tutorial en ik toch in mn programma kan blijven werken (full screen). Of moet ik hiervoor op zoek gaan naar een extensie voor een browser? Tot nu toe vind ik genoeg players, maar niet 1 die bovenop alles kan liggen en blijft liggen.
Ja, die is er in VLC.
Ga naar: Extra>Voorkeuren, klik beneden op: Weergave-opties> alles weergeven. Hierme zie je alle voorkeuren die je kunt instellen. Scroll de linker rij naar beneden, klik op Video>selecteer: Altijd boven>Opslaan.
Even VLC opnieuw opstarten en klaar ben je.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
MPC-HC heeft een "Always on Top" optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

nice nice!! thanks... het wordt steeds completer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online

zino86 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 01:55:
[...]

Gebruik je toevallig Tinywall??
Nope
Helpt helaas ook niet.

Heb nog even verder zitten zoeken op dit probleem (ook in het Engels) en eigenlijk komt het erop neer dat het tig oorzaken kan hebben. Van het niet hebben ingevuld van je geboortedatum in je microsoft-account tot het beschadigd zijn van de windows store cache.

Dus tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Update over bovenstaande. Het werkt inmiddels weer. Ik heb via 'Recovery' -> 'Advanced startup' een restart gedaan. Kennelijk wordt de pc dan écht opnieuw opgestart ipv. normaal via de afsluiten-knop. Daarna werkte de windows store weer. Misschien was de oplossing ook wel een combinatie van herstelpogingen en toen nog de herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik gok dan het laatste, want een reboot is een reboot op wat voor manier dan ook.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
FREAKJAM schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:58:
Ik gok dan het laatste, want een reboot is een reboot op wat voor manier dan ook.
Niet helemaal...fast boot gaat anders om met een restart (hot boot) dan met een cold boot (shut down + turn on). Voor de volgordelijkheid van het in de lucht komen van services wil het nog wel eens uitmaken. Ook de initialisatie van devices / drivers kan anders verlopen.

Af en toe shut down is wel handig, er zijn zaken die dat toch nodig hebben, los van wat Windows er van denkt. De laatste tijd merk ik dat er soms updates langskomen die geen reboot vragen, maar dat toch wel nodig blijken te hebben.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 13:21
Na de installatie van de anniversary update heeft Windows een Windows old map gemaakt. Kan ik deze zonder problemen verwijderen of niet? Het neemt nogal wat ruimte in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
editoor schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:40:
Na de installatie van de anniversary update heeft Windows een Windows old map gemaakt. Kan ik deze zonder problemen verwijderen of niet? Het neemt nogal wat ruimte in beslag.
Je kunt hem verwijderen, maar wel doen op de nette manier.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 15:24
editoor schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:40:
Die mag probleemloos weg, maar je kan beter Disk Cleanup gebruiken hiervoor (rechtsklik op C:, dan Properties, dan General, en daar vind je Disk Cleanup). In Disk Cleanup, klik je dan op de 'Clean up system files' button. Dit zorgt er dan voor dat het lijstje met opkuisbare items ook de oude Windows bevat. Let wel dat je dan je oude Windows niet meer kan restoren, maar voor zoiets was het wellicht sowieso beter van van de oude Windows een image te nemen.
EDIT: FREAKJAM was sneller :).

PS: ben je zeker dat dit door de Anniversary Update kwam ? Ik heb hier geen Windows.old mappen op mijn machines en heb die Disk Cleanup recent niet meer gedraaid. Volgens mij stond die daar al bij jou, maar had je er nooit op gelet :).

[ Voor 15% gewijzigd door Twixie op 07-09-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 13:21
Twixie schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:45:
[...]

PS: ben je zeker dat dit door de Anniversary Update kwam ? Ik heb hier geen Windows.old mappen op mijn machines en heb die Disk Cleanup recent niet meer gedraaid. Volgens mij stond die daar al bij jou, maar had je er nooit op gelet :).
Ja die is door de anniversary update aangemaakt. Aanmaakdatum is van vandaag. Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 18:26
[...]

PS: ben je zeker dat dit door de Anniversary Update kwam ? Ik heb hier geen Windows.old mappen op mijn machines en heb die Disk Cleanup recent niet meer gedraaid.
Die stond er bij mij ook op na de AU. (ook weggekieperd de volgende dag,via disk cleanup)

• racinfo

racinfo

E-MTB

[...]

Die mag probleemloos weg, maar je kan beter Disk Cleanup gebruiken hiervoor (rechtsklik op C:, dan Properties, dan General, en daar vind je Disk Cleanup). In Disk Cleanup, klik je dan op de 'Clean up system files' button. Dit zorgt er dan voor dat het lijstje met opkuisbare items ook de oude Windows bevat. Let wel dat je dan je oude Windows niet meer kan restoren, maar voor zoiets was het wellicht sowieso beter van van de oude Windows een image te nemen.
EDIT: FREAKJAM was sneller :).

CLEANMGR typen bij het vergrootglas gaat sneller en eenvoudiger. Vink dan ook systeembestanden opruimen aan.

• Ramon
[...]

Windows haalt die uit zichzelf weg na een poosje tegenwoordig.

• Zarhrezz
Ramon schreef op donderdag 08 september 2016 @ 07:46:
[...]
Windows haalt die uit zichzelf weg na een poosje tegenwoordig.
Dat, en als er weinig disk space is, krijg je een melding met de vraag of je disk space vrij wil maken door de oude versie te verwijderen. Best netjes opgelost tegenwoordig. Groot voordeel van dat de grote updates (de 1511 en AU) is dat ze semi-clean installs zijn, dus de immer uitdijende winsxs wordt nu jaarlijks opgeruimd.

<GOT> Zarhrezz#2885

• racinfo

racinfo

E-MTB

Pas op met winsxs want daar worden de herstel bestanden bewaard die Windows nodig heeft bij reparaties of nieuwe install.
Als je ruimte wilt winnen kun je beter hyberfill opruimen door als administrator in een CMD venster powercfg.exe -h off te runnen.
Ook kun je wel een paar gigabyte terughalen van je systeem door TFC te draaien
http://www.geekstogo.com/...file-cleaner-by-oldtimer/
Plaats TFC.exe op je buroblad en run het als administrator; alle temp files worden hiermee verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
RoyK schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:24:
[...]

Ik ben helemaal blij!! Samen met een online tooltje want Photoshop laat het niet zonder een extensie opslaan naar .ico http://convertico.com/

Zelf een icon gemaakt die ik zo van kleur verander. Misschien mn logo erop zetten? :D

[afbeelding]
Mappen kleuren ken ik nog van OS X (toen het OS II was, zo'n beetje...) - volgens mij zit dat niet standaard in Windows.

Maar je kan inderdaad wel (eigen) icons toevoegen aan een folder-weergave... map of disk, dat maakt dan niet veel uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ssgeRDG.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i251Asw.png

Via IcoFX kan je trouwens gewoon een (layered) .PSD omzetten (copy / paste / open, etc...) naar een nette .ICO

http://portableapps.com/a...s_pictures/icofx_portable

[ Voor 10% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 09-09-2016 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
De meeste players kunnen dit wel, bv. GOM Player... zit gewoon in de Options verstopt :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UtUrHor.png

O ja, als je enthousiast GOM wil downloaden - let dan even op de installer; het staat me bij dat de nieuwste versie standaard extra tools mee levert, waar je niet op te wachten zit :)

Eventueel kan je dus het beste en oudere versie downloaden; de player is toch hetzelfde...

Zelf gebruik ik V 2.2.69... en die is 100% okay :P

[ Voor 22% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 09-09-2016 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Meer mensen die ervaren dat de muis bewegingssnelheid na een reboot weer terug op standaard staat?
Ik pas het aan naar iets als hieronder, maar na een reboot staat het weer op standaard. Dit ervaar ik overigens wel pas sinds kort.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZCSqvP9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Nadeeltje van de jubileum update: het vervangt je de driver voor je netwerk interface door een Microsoft versie. Deze ondersteunt geen WoL :(. Je kunt het wel aanzetten, dat een magic packet de pc moet wakker maken, maar het doet in de praktijk niks.

Maar eens kijken of ik de Intel versie terug kan zetten, want daarmee werkte het perfect.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-09 01:53
Bij een van mijn laptops heeft de searchbox van cortana ineens een witte achtergrondkleur (was altijd grijs/donker zoals de rest van de taskbar). Als ik alleen het cortanaicoon tonen kies heeft dat wel een correcte achtergrond. Meer mensen hier "last" van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook hier inmiddels issues met het startmenu... Krijg het met elke truc die ik tot nu toe heb geprobeerd niet voor elkaar om hem te starten... Ga nu maar eens proberen met het herstelpunt maken en rebooten. Ik wil echt niet opnieuw installeren. Vorige week nog gedaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Kun je wat specifieker zijn dan "issues"? Misschien heeft iemand het eerder gehad en een oplossing gevonden dat geen herinstallatie vereist :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

haha, ja was ook meer dat ik mijn ei even kwijt wilde.

het startmenu doet het helemaal niet meer. sfc, dism, regclean etc. geprobeerd, geen geluk helaas...

inmiddels door het geklooi ook geen geluid meer...

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 09-09-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
kan na de update in de zoekbalk niet meer via bing gezocht worden? dus staat nu alleen zoeken in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 17:11:
haha, ja was ook meer dat ik mijn ei even kwijt wilde.

het startmenu doet het helemaal niet meer. sfc, dism, regclean etc. geprobeerd, geen geluk helaas...

inmiddels door het geklooi ook geen geluid meer...
Explorer.exe al een schop onder de kont gegeven?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Waarom, dat is toch gewoon de verkenner? Wil je die verwijderen??? Of bedoel je dat niet?

De problemen met het startmenu (en zoekfunctie) verschenen destijds bij de grote november-update en daar was toen een oplossing voor waarvan ik de indruk had dat hij bij vrijwel bij iederaan hielp, zie punt 5 van http://www.thewindowsclub...-does-not-open-windows-10
Wel even na die procedure opnieuw opstarten.
Bij mij hielp het ook, echter af en toe herhaalde het euvel zich. Even zonder uit te schakelen opnieuw opstarten was steeds de oplossing. Tot voor heel recentelijk, na een periodieke Windows-update was ook deze (kleine) ergernis verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Atomsk schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:05:
Nadeeltje van de jubileum update: het vervangt je de driver voor je netwerk interface door een Microsoft versie. Deze ondersteunt geen WoL :(. Je kunt het wel aanzetten, dat een magic packet de pc moet wakker maken, maar het doet in de praktijk niks.

Maar eens kijken of ik de Intel versie terug kan zetten, want daarmee werkte het perfect.
Dat had ik ook en nog meer drivers die plots vervangen waren door microsoft drivers. Ik heb de zaak weer op orde gekregen mbv "Driver Booster 3" van IObit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Techneut schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:54:
Waarom, dat is toch gewoon de verkenner? Wil je die verwijderen??? Of bedoel je dat niet?

De problemen met het startmenu (en zoekfunctie) verschenen destijds bij de grote november-update en daar was toen een oplossing voor waarvan ik de indruk had dat hij bij vrijwel bij iederaan hielp, zie http://www.thewindowsclub...-does-not-open-windows-10
Wel even na die procedure opnieuw opstarten.
Bij mij hielp het ook, echter af en toe herhaalde het euvel zich. Even zonder uit te schakelen opnieuw opstarten was steeds de oplossing. Tot voor heel recentelijk, na een periodieke Windows-update was ook deze (kleine) ergernis verleden tijd.
Die dingen heb ik allemaal geprobeerd, maar mocht niet baten :(

Uiteindelijk toch maar een reïnstall gedaan, voor de tweede keer deze week }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Techneut schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:54:
De startbalk, startmenu, systray en geopende mappen vallen onder explorer.exe. Bij vage issues helpt het soms nog wel eens om die via taakbeheer te killen en te herstarten. (Schop onder de kont geven = geforceerd herstarten :P )

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
racinfo schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:12:
[...]
Dat had ik ook en nog meer drivers die plots vervangen waren door microsoft drivers. Ik heb de zaak weer op orde gekregen mbv "Driver Booster 3" van IObit
Ja, m'n Logitech mouse driver is ook weg. Voor de rest valt het wel mee qua drivers. M'n gedeelde mappen waren echter weer op beveiligd gezet, zodat ik geen toegang had vanaf m'n media player en kreeg ik weer gezeur over een uitgeschakelde firewall.

Bemoeizieke mannetjes daar, bij Microsoft. :(

Update: en ze hebben "snel opstarten" (fastboot) natuurlijk weer aangezet waardoor WoL niet werkt. :( :(

[ Voor 8% gewijzigd door Atomsk op 13-09-2016 19:17 ]

_██_
(ಠ_ృ)

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Zarhrezz schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:51:
[...]

Niet helemaal...fast boot gaat anders om met een restart (hot boot) dan met een cold boot (shut down + turn on). Voor de volgordelijkheid van het in de lucht komen van services wil het nog wel eens uitmaken. Ook de initialisatie van devices / drivers kan anders verlopen.

Af en toe shut down is wel handig, er zijn zaken die dat toch nodig hebben, los van wat Windows er van denkt. De laatste tijd merk ik dat er soms updates langskomen die geen reboot vragen, maar dat toch wel nodig blijken te hebben.
Het is andersom. Windows zal standaard een "fastboot" doen bij uit- en aanzetten en dus een image van de laatste sessie opstarten zonder het volledige bootproces te doorlopen. Bij herstarten wordt wel een volledige boot uitgevoerd. Je kunt dit zien aan de actieve tijd in taakbeheer. Die wordt gereset als je de PC herstart, niet als je de PC hebt uitgezet.

• Zarhrezz
noguru schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:46:
[...]

Het is andersom. Windows zal standaard een "fastboot" doen bij uit- en aanzetten en dus een image van de laatste sessie opstarten zonder het volledige bootproces te doorlopen. Bij herstarten wordt wel een volledige boot uitgevoerd. Je kunt dit zien aan de actieve tijd in taakbeheer. Die wordt gereset als je de PC herstart, niet als je de PC hebt uitgezet.
Ah, check. Dat verklaart waarom tegenwoordig Windows update alleen nog maar aan Restart doet en niet meer aan 'Shut down and install updates'.

<GOT> Zarhrezz#2885

• racinfo

racinfo

E-MTB

Dat laatste zie je nog wel wanneer er tijdens je eigen gebruik updates zijn gedownload en je wilt afsluiten, meer zelfs want je kunt ook afsluiten zonder de updates te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Laatst online: 23-09 07:29
Ik heb nog steeds geen automatische update gekregen voor de anniversary update. Is dit normaal?
Ik kan hem wel manueel downloaden of zou ik hem gewoon laten zoals het nu is want ik lees wel veel klachten over de update.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:16
Soms, Windows 10 :F

"Sommige updates kunnen niet geïnstalleerd worden omdat de pc is uitgeschakeld"

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:05

The_Worst

Unox

ikbenben schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:14:
Ik heb nog steeds geen automatische update gekregen voor de anniversary update. Is dit normaal?
Ik kan hem wel manueel downloaden of zou ik hem gewoon laten zoals het nu is want ik lees wel veel klachten over de update.
Het kan vanaf het begin, augustus, 3 maanden duren voordat alle pc's de update hebben. Uiterlijk november moeten dus alle pc's geüpgraded zijn. Hier in het huishouden zijn 3 van de 4 pc's al bijgewerkt. Op de laatste wil de update nog niet verschijnen. Het is de mediacenter dus dat vind ik ook helemaal niet belangrijk.

Als je de update wil forceren: http://www.makeuseof.com/...0-anniversary-update-now/

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:00

Quad

Doof

ikbenben schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:14:
In instellingen laten zoeken naar updates en dan op de link meer informatie klikken, de rest zou dan duidelijk moeten zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• SmokingCrop
  • Niet online
Iemand al voor gehad dat je het Wi-Fi wachtwoord in Qwerty moet ingeven terwijl de rest van de computer op azerty staat?
Heb dit nu al twee keer voor gehad met twee verschillende laptops en zou niet weten waarom..

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 14-09-2016 19:43 ]

• ikbenben
  • Laatst online: 23-09 07:29
Quad schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:55:
[...]

In instellingen laten zoeken naar updates en dan op de link meer informatie klikken, de rest zou dan duidelijk moeten zijn.
Dat wist ik al hoor, vond het alleen raar dat ik nog geen automatische update gekregen had.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

• maozzo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 15:11
Ik kon zo geen ander topic vinden die gerelateerd is aan mijn vraag, mijn excuses daarvoor. Is het mogelijk om een clean install van Windows 10 te doen op een laptop die is geüpgraded vanaf Windows 7 pro? Zo ja, welke manier raad je aan? Mijn IP-adres is waarschijnlijk al geactiveerd, maar welk serienummer heb ik nodig en kan ik een unattended versie van de website van Microsoft downloaden? Ik ben al opzoek geweest naar tutorials etc., alleen heb ik liever dat iemand mij een goed advies geeft dan iemand die alleen traffic wilt genereren voor zijn YouTube kanaal/website en er vanuit gaat dat ie het bij het rechte eind heeft.

Bij voorbaat dank,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:33
maozzo schreef op donderdag 15 september 2016 @ 00:14:
Ik kon zo geen ander topic vinden die gerelateerd is aan mijn vraag, mijn excuses daarvoor. Is het mogelijk om een clean install van Windows 10 te doen op een laptop die is geüpgraded vanaf Windows 7 pro? Zo ja, welke manier raad je aan? Mijn IP-adres is waarschijnlijk al geactiveerd, maar welk serienummer heb ik nodig en kan ik een unattended versie van de website van Microsoft downloaden? Ik ben al opzoek geweest naar tutorials etc., alleen heb ik liever dat iemand mij een goed advies geeft dan iemand die alleen traffic wilt genereren voor zijn YouTube kanaal/website en er vanuit gaat dat ie het bij het rechte eind heeft.

Bij voorbaat dank,
Jahoor, Windows 10 biedt zelf een mogelijkheid voor een verse installatie. Die vind je in Instellingen > Bijwerken en Beveiliging > Systeemherstel > Deze PC opnieuw instellen. Plaatje

Als je Windows op een nieuwe harde schijf wil installeren kan je ook een installatie-USB maken via de site van Microsoft door op 'Hulpprogramma nu downloaden' te klikken, dat programma downloadt automatisch de installatiebestanden voor Windows 10 naar je USB-stick en daarmee kan je Windows ook opnieuw installeren.

Toen je de upgrade naar Windows 10 uitvoerde heb je een licentie gekregen die is gekoppeld aan je moederbord, daardoor hoef je bij een verse installatie niet meer in de weer met licentiesleutels en dergelijke, bij de installatie kan je die stap negeren en na de installatie zal Windows 10 automatisch geactiveerd worden. Een verse installatie was nog nooit zo makkelijk! 8) succes ermee.

• FastFred
  • Laatst online: 22:16
En hoe gaat dat dan als je een nieuw moederbord hebt? Licentie kopen zeker, of toch handmatig de sleutel invoeren?

• maozzo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 15:11
Sebastiaannn schreef op donderdag 15 september 2016 @ 04:15:
[...]

Jahoor, Windows 10 biedt zelf een mogelijkheid voor een verse installatie. Die vind je in Instellingen > Bijwerken en Beveiliging > Systeemherstel > Deze PC opnieuw instellen. Plaatje

Als je Windows op een nieuwe harde schijf wil installeren kan je ook een installatie-USB maken via de site van Microsoft door op 'Hulpprogramma nu downloaden' te klikken, dat programma downloadt automatisch de installatiebestanden voor Windows 10 naar je USB-stick en daarmee kan je Windows ook opnieuw installeren.

Toen je de upgrade naar Windows 10 uitvoerde heb je een licentie gekregen die is gekoppeld aan je moederbord, daardoor hoef je bij een verse installatie niet meer in de weer met licentiesleutels en dergelijke, bij de installatie kan je die stap negeren en na de installatie zal Windows 10 automatisch geactiveerd worden. Een verse installatie was nog nooit zo makkelijk! 8) succes ermee.
Bedankt voor je uitleg:) Ik ga er meteen mee aan de slag.

Groet,

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09 17:47
FastFred schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:49:
En hoe gaat dat dan als je een nieuw moederbord hebt? Licentie kopen zeker, of toch handmatig de sleutel invoeren?
Bij een nieuw moederbord moet je inderdaad een nieuwe licentie kopen.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:45
Le Enfant! schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:21:
[...]

Bij een nieuw moederbord moet je inderdaad een nieuwe licentie kopen.
Nee hoor.

Je moet gewoon even een keer een online account op windows 10 gebruiken om in te loggen, dus geen lokaal account. Daarna kan je gewoon bellen en kunnen hun aan de gegevens zien dat het jou windows 10 versie is, heb het namelijk zelf gedaan en kreeg netjes een code voor activatie.

Je kan het ook via de troubleshooter proberen in windows 10 zelf, dat staat hier beschreven:
How to Activate Your Windows 10 License After a Hardware Change

[ Voor 22% gewijzigd door Barfman op 15-09-2016 20:46 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Klopt, je behoeft niet eens te bellen; je aanmelden met je Microsoft account is voldoende. Je krijgt een SMS (mits je GSM nummer bij Microsoft bekend is) met daarin een 4 cyferige code die je dan in de aanmeldings procedure moet ingeven en vervolgens krijg je een overzicht van met welke computers je je met W10 hebt aangemeld en geactiveerd. In mijn geval (Windows 10 Pro 32bit) is dat zelfs nu op 3 verschillende systemen (max is geloof ik 10); daarna activeer je weer je lokaal account en je kunt weer zonder steeds te moeten inloggen met je Microsoft password in Windows 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:55
En wéér associeert Windows m'n mp3 en m3u bestanden zomaar uit het niets met Groove Muziek. Dat is al de tweede keer in een paar weken tijd. De eerste keer heb ik het teruggezet naar Winamp (ik dacht komt misschien door een update of zo) maar vandaag dus weer. Heb het weer teruggezet naar Winamp alleen de icoontjes zijn nog wel van Groove Muziek, maar dat verandert wel na een restart. Ook raar trouwens dat het niet meteen verandert zoals altijd. Nog meer mensen hier last van? Ja ja, ik weet het Winamp is oud maar ik hou ervan.
racinfo schreef op Sunday 18 September 2016 @ 07:30:
Klopt, je behoeft niet eens te bellen; je aanmelden met je Microsoft account is voldoende. Je krijgt een SMS (mits je GSM nummer bij Microsoft bekend is) met daarin een 4 cyferige code die je dan in de aanmeldings procedure moet ingeven en vervolgens krijg je een overzicht van met welke computers je je met W10 hebt aangemeld en geactiveerd. In mijn geval (Windows 10 Pro 32bit) is dat zelfs nu op 3 verschillende systemen (max is geloof ik 10); daarna activeer je weer je lokaal account en je kunt weer zonder steeds te moeten inloggen met je Microsoft password in Windows 10.
Om dat te voorkomen, kun je ook een pincode aanmaken (aanloggen met pincode = veel veiliger dan met een wachtwoord)....dan hoef je niet iedere keer te switchen naar een lokaal account.
chim0 schreef op Wednesday 21 September 2016 @ 11:40:
En wéér associeert Windows m'n mp3 en m3u bestanden zomaar uit het niets met Groove Muziek. Dat is al de tweede keer in een paar weken tijd. De eerste keer heb ik het teruggezet naar Winamp (ik dacht komt misschien door een update of zo) maar vandaag dus weer. Heb het weer teruggezet naar Winamp alleen de icoontjes zijn nog wel van Groove Muziek, maar dat verandert wel na een restart. Ook raar trouwens dat het niet meteen verandert zoals altijd. Nog meer mensen hier last van? Ja ja, ik weet het Winamp is oud maar ik hou ervan.
Winamp respect! _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 21-09-2016 13:41 ]

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ja. Combineer dat ook nog 's met het kapen van m'n jpg en jpeg associaties, het ongevraagd en ongezien veranderen van m'n power options zodat bv. Firefox niet meer vooruit te branden was ("balanced" performance, handig zeg maar niet heus, het duurde helaas even voordat ik doorhad wat er aan de hand was), het door je strot rammen van het lock screen na de Anniversary Update (alsof er iets te vieren was) en het "promoten" van hun edge browser en je begrijpt..ik ben niet enthousiast. |:(

• racinfo

racinfo

E-MTB

TheVMaster schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:40:
[...] 8)7 Om dat te voorkomen, kun je ook een pincode aanmaken (aanloggen met pincode = veel veiliger dan met een wachtwoord)....dan hoef je niet iedere keer te switchen naar een lokaal account.
Pin is bekend maar we hadden het over activeren
Winamp respect! _/-\o_
Gebeurt helaas met alle extensies, ook bijv. die naar VLC player.

[ Voor 7% gewijzigd door racinfo op 23-09-2016 09:26 . Reden: quote's goed gezet ]

Pagina: 1 ... 72 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.