• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:40:
En wéér associeert Windows m'n mp3 en m3u bestanden zomaar uit het niets met Groove Muziek. Dat is al de tweede keer in een paar weken tijd. De eerste keer heb ik het teruggezet naar Winamp (ik dacht komt misschien door een update of zo) maar vandaag dus weer. Heb het weer teruggezet naar Winamp alleen de icoontjes zijn nog wel van Groove Muziek, maar dat verandert wel na een restart. Ook raar trouwens dat het niet meteen verandert zoals altijd. Nog meer mensen hier last van? Ja ja, ik weet het Winamp is oud maar ik hou ervan.
onder 8 had ik daar bij een klant veel last van bij pdf's, die switchte continue terug naar de reader..
op 10 heb ik daar vooralsnog geen last van..

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:52
En wéér associeert Windows m'n mp3 en m3u bestanden zomaar uit het niets met Groove Muziek. Dat is al de tweede keer in een paar weken tijd. De eerste keer heb ik het teruggezet naar Winamp (ik dacht komt misschien door een update of zo) maar vandaag dus weer. Heb het weer teruggezet naar Winamp alleen de icoontjes zijn nog wel van Groove Muziek, maar dat verandert wel na een restart. Ook raar trouwens dat het niet meteen verandert zoals altijd. Nog meer mensen hier last van? Ja ja, ik weet het Winamp is oud maar ik hou ervan.
Lukt het met dit Configuratiescherm\Programma's\Standaardprogramma’s\Standaardprogramma’s instellen
en kijk hier ook eens, instelllingen\standaard apps en daar heb je onderin nog vele opties

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Verwijder Groove Music.

En al die andere Microsoft meuk zoals "Sports, People, Money etc" ook.

Mijn YouTube Channel

Volgens mij zet je de quotes een beetje verkeerd.... :P maar eh..ik dacht dat het 'lastig' was om met je MS account ingelogd te blijven, maar mogelijk heb je daarvoor een andere reden...vandaar dat ik de pin even suggereerde.

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

TheVMaster schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:09:
[...]

Volgens mij zet je de quotes een beetje verkeerd.... :P maar eh..ik dacht dat het 'lastig' was om met je MS account ingelogd te blijven, maar mogelijk heb je daarvoor een andere reden...vandaar dat ik de pin even suggereerde.
?
Je quotte mij, maar hebt vervolgens je reactie Pin is bekend maar we hadden het over activeren tussen Quote-tags staan en mijn reactie Winamp respect! _/-\o_ staat er alsof jij het schrijft :P

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:02

The_Scarabial

MTB for life!

Ik gebruik ook nog steeds Winamp (v5.56 lite editon), geen problemen met wat jij beschrijft. Nog altijd de beste mp3 speler ever. snel en foutloos _/-\o_

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:55
Tja, kan gewoon niet wennen aan een andere speler en ik gebruik mIRC plug-ins/scripts en een plug-in voor BPM (AtomixMP3). Heb foobar2000 en AIMP geprobeerd, maar die kunnen dat niet, dus als iemand me kan vertellen dat ze die twee dingen wel kunnen, wil ik best overstappen als er andere voordelen zijn aan deze spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

TheVMaster schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:04:
[...]

Je quotte mij, maar hebt vervolgens je reactie Pin is bekend maar we hadden het over activeren tussen Quote-tags staan en mijn reactie Winamp respect! _/-\o_ staat er alsof jij het schrijft :P
Klopt, ja. Sorry 8)7
Bericht inmiddels aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

...

[ Voor 99% gewijzigd door mswp op 24-09-2016 11:21 ]

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Snowwie schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:43:
[...]

Verwijder Groove Music.

Zo dacht ik het pdf probleem op te lossen door de lezer te verwijderen. Maar nu koppelt windows pdf's aan Edge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:55
mschol schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:56:
[...]

onder 8 had ik daar bij een klant veel last van bij pdf's, die switchte continue terug naar de reader..
op 10 heb ik daar vooralsnog geen last van..
Volgens mij heb ik dat ook weleens gehad met PDF bestanden inderdaad. Elke keer pakte ie de standaard reader.
mell33 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:03:
[...]

Lukt het met dit Configuratiescherm\Programma's\Standaardprogramma’s\Standaardprogramma’s instellen
en kijk hier ook eens, instelllingen\standaard apps en daar heb je onderin nog vele opties
Heb ik gedaan en lijkt nu weer goed te gaan. Gisteren een reboot gedaan en ze staan nog steeds geassocieerd met Winamp dus fingers crossed!
Snowwie schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:43:
[...]

Verwijder Groove Music.

Nou ja, zo drastisch hoeft ook weer niet. Ze staan niet in de weg, maar opvallend dat het nu al twee keer achter elkaar gebeurt. Maar kan ook zijn dat ik iets gedaan heb, maar zou niet weten wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 16-09 10:24
noguru schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:18:
Zo dacht ik het pdf probleem op te lossen door de lezer te verwijderen. Maar nu koppelt windows pdf's aan Edge...
Deinstalleer Edge. :)

En installeer Foxit PFD Reader of Adobe Reader als standaard PDF lezer.

---------

Wat Windows 10 betreft kan ik Microsoft wel weer vervloeken. Ik had Spotnet draaien en we zijn even weggegaan. Kom ik later weer thuis, zet de monitor aan, en tot m'n stomme verbazing was de computer aan het updaten. Windows had de download van Spotnet botweg afgebroken en is begonnen met updaten. Het updaten heeft een goede 20 minuten geduurd en na die tijd kon ik de 'schade' opnemen.

- De update heeft heel veel (nutteloze) apps (zoals People, Money, Sports) opnieuw geinstalleerd
- De update heeft verscheidene privacy settings veranderd
- De update heeft een programma verwijderd
- De update heeft een paar iconen van m'n bureaublad gegooid
- De update heeft diverse notificaties weer aangezet

Dit maakt mij zo ontzettend boos, dat Microsoft updates uitvoert om z'n besturingssystemen veilig te houden is logisch, maar om zo opzettelijk en ongevraagd diverse instellingen te gaan wijzigen schiet bij mij compleet in het verkeerde keelgat. Ze willen persé die stinkapps op je pc zien draaien en het liefst zodanig dat er zo veel mogelijk advertenties op je computer getoond kunnen worden. Ik heb betaald voor m'n licentie, dan wil ik ook geen reclame zien en dat m'n instellingen met rust gelaten worden.

In 1 woord: bah :(

[ Voor 66% gewijzigd door Snowwie op 23-09-2016 17:30 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vraagje; als ik een goedkope Windows 10 licentie wil hebben, is dit dan iets? https://game-card.net/mic...l-64bit-oem-digitaal.html

Deze staat in de pricewatch, maar lijkt mij te goedkoop om waar te zijn..

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45
Gardocki schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:10:
Vraagje; als ik een goedkope Windows 10 licentie wil hebben, is dit dan iets?
https://game-card.net/mic...l-64bit-oem-digitaal.html
Deze staat in de pricewatch, maar lijkt mij te goedkoop om waar te zijn..
Het zijn keys zonder enige garantie via Microsoft ...

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
cazzie schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:30:
[...]

Het zijn keys zonder enige garantie via Microsoft ...
Garantie als in support? Of geen garantie dat 'ie t doet?

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 15:24
Dit zijn typisch keys die van OEMs komen. Ik heb recent ook op die manier een W10 Pro bekomen. Wou de W8 Pro van mijn schoonma upgraden, maar dat leek niet direct te lukken, om uiteindelijk een cleane install te proberen. Wat ik niet wist was dat het een volume-licensie was doordat het een afgedankte werklaptop was van haar zoon. Gevolg: ineens had ik helemaal geen license key meer.

Heb dan een goedkope W8 Pro licensie op eBay gekocht voor €10 of zo, en die dan via de Accessibility link kunnen upgraden naar W10 Pro. Wellicht 2 acties op het randje van de T&C van Microsoft, maar had uiteindelijk wel een correct werkende en geactiveerde W10 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusi
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-08 16:35
Ik heb vandaag een klein probleem met Windows 10, wanneer ik afsluiten kies meldt hij in plaats daarvan af.

Met andere woorden, de computer wil niet uitschakelen. Heeft iemand anders dat probleem ook gehad en hoe heb je het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:38
Nu zit ik met het volgende frustrerende probleem, want ik probeer de nieuwe GeForce Game Ready Driver te installeren (372.90), maar Windows 10 blijft vrolijk tussen het herstarten door een oude driver installeren (369.09). Ik ben er 100% zeker van dat dit geen restanten zijn, want ik deïnstalleer altijd eerst de oude drivers via DDU en installeer nooit een nieuwe driver op een oude.

Ook de optie dat Windows 10 niet zomaar drivers mag downloaden en installeren staat uit, maar deze wordt blijkbaar keihard genegeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VBf7bcelUZ4R3ZRDNBJkWaiH/full.jpg

Nu kan ik de nieuwe driver bovenop deze driver installeren, maar daar ben ik geen voorstander van.

Ook dit is weer een probleem waarbij de oorzaak vast en zeker kan worden toegeschreven aan de Anniversary Update. Wat een draak van een update is dat geweest zeg! :( Eerst mijn Xbox One-controller connectiviteit slopen en nu dit weer ...

Update: Het probleem is tijdelijk te omzeilen door de internetkabel los te koppelen, want hierdoor is Windows 10 niet in staat om de oude driver te downloaden (en installeren). Totaal onnodig, naar mijn mening, maar het werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Yonix op 23-09-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 12:37

fstieger99

www.Isaia.it

Ik heb vandaag een grote update gefdraaid en nu crahsed explorer constant. W10 desktop

Hebben meerdere mensen dit euvel?

The Sartorialist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Yonix schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:06:
Ook de optie dat Windows 10 niet zomaar drivers mag downloaden en installeren staat uit, maar deze wordt blijkbaar keihard genegeerd.

[afbeelding]
Die instelling werkt niet, althans, ik heb het nog niet voor elkaar gekregen dat die daadwerkelijk effect heeft. Uiteindelijk ben ik hardware ID's gaan blacklisten bij de betreffende gpedit-instelling, om te voorkomen dat Windows zelf met drivers gaat rotzooien.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fstieger99 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:29:
Ik heb vandaag een grote update gefdraaid en nu crahsed explorer constant. W10 desktop

Hebben meerdere mensen dit euvel?
Welke grote update?

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28
Dat gaat over de Anniversary Update, build 1607 van Windows. Ik heb er ook grote problemen mee.

Ik heb vandaag tot twee maal toe mijn Intel Nuc servertje met een system image moeten herstellen. In eerste instantie wist ik niet waarom ik er niet meer heen kon RDP'en en hij ook geen beeld meer gaf als ik hem uit de kast haalde en aan m'n TV hing. Na de eerste restore ging hij vrolijk build 1607 installeren. Daarna had ik weer het zelfde probleem, dus toen wist ik waar aan het lag....

Nader onderzoek leerde dat hij het login-scherm niet meer weergaf, maar dat het er nog wel was. Dubbelklikken met de muis en mijn wachtwoord invoeren resulteerde in het verschijnen van mijn vertrouwde desktop. Helaas deed RDP het nog steeds niet. Toen ik daar wat meer onderzoek naar wilde doen bleek dat elk window dat ik wilde openen geminimaliseerd bleef. Ik kon dus ook niet bij het settings scherm. Rechtermuisklikken op mijn computer ging ook niet. Ook handmatig via Windows-R opgestarte controlpanel applets bleven geminimaliseerd.

Schiet dus niet erg op zo. Ik heb net weer een system image teruggezet en de update naar 1607 maar even gehide met de tool van MS waarmee je specifieke updates kan hiden. Ik kijk het eerst maar ff aan, even kijken of anderen hetzelfde ervaren en of er fixes komen.

Ter info, het gaat om een deze unit pricewatch: Intel NUC DN2820FYKH met 4 GB, een Crucial M4 64 GB SSD, Windows 10 64bits Pro. Enige verdere bijzondere eraan is dat ik Comodo firewall draai. Verder serveert hij mijn muziek naar een Squeezbox, bouncet hij IRC en doet hij wat torrent-werk.

Vandaag ook maar even een verse system image van mijn main rig getrokken......

[ Voor 7% gewijzigd door Julian op 24-09-2016 20:41 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Ik heb gigagedonder gehad met het updaten naar 1607 op een nieuwe laptop. Laptop gekocht, alles automatisch geïnstalleerd, niets aan de hand, updates laten starten en al snel kwam 1607 voorbij. Bleef uren in hangen in het update proces. Tenslotte laptop herstart, hersteld, weer update, weer vast. Toen via media creation tool USB stick gemaakt, Windows 10 compleet laten installeren over oude install heen (dom dom dom) en weer vast. Uiteindelijk opnieuw nieuwe install via USB maar toen eerst de partities verwijderd, een echt schone install dus. Daarna was alles binnen no time gepiept.

1607 op zich is prima, maar het updaten werkt niet echt lekker... Ik ben dan ook blij dat ik onlangs mijn pc niet ge-update heb maar meteen voor een clean install ben gegaan.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ook hier veel problemen met de Anniversary update. Bij 2 pc werkt ethernet niet meer En bij 1 wordt de Kraken niet meer herkend en daarnaast nog een paar issues.
Net op 2 pc's de oude netwerkdrivers ed. moeten deïnstalleren en handmatig weer opnieuw moeten installeren, het zelfde geldt voor de CAM-software voor de Kraken.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik heb van de week ook de anniversary update geinstalleerd. Sindsdien heb ik 2 problemen:
  1. M'n headphone jack uitgang deed het ineens niet meer. Na wat zoeken heb ik de uitgang van "headphones" naar "speakers" en sindsdien heb ik weer geluid. Heel vreemd
  2. Elke keer als ik windows opstart en autologon doe blijft ie 1-2 minuten zwart voordat ik m'n desktop zie. In de eventviewer zie ik de volgende error :
    code:
    1

A timeout (30000 milliseconds) was reached while waiting for a transaction response from the WSearch service.
die laatste error is gewoon echt irritant aangezien ik 1-2 minuten gewoon zit te wachten. Dit was voorheen geen probleem. Iemand enig idee? Ik heb gegoogled maar kom alleen maar op oude errors uit.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:43
Herinstalleer BitDefender eens en update de programma's die crashen naar de laatste versie. Lost dat je problemen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ik heb sinds 14-9 geen updates meer gehad, maar nu doe ik vanmorgen de pc aan en is Edge weer naar standaard instellingen gezet, en windows standaard Mail app is opeens Engels. ik zou niet weten waar ik dat kan instellen alles is verder Nederlands, iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 25-09-2016 16:30 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

mell33 schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:21:
Ik heb sinds 14-9 geen updates meer gehad, maar nu doe ik vanmorgen de pc aan en is Edge weer naar standaard instellingen gezet, en windows standaard Mail app is opeens Engels. ik zou niet weten waar ik dat kan instellen alles is verder Nederlands, iemand een idee?
Ik was laatst bij een klant, en die klaagde ook over dat Mail in het Engels was, sinds die dag. Terwijl het altijd in het Nederlands was, en Windows ook gewoon in het Nederlands is.

Hij had echter nog niet de Anniversary build geïnstalleerd. Had al van alles zitten Googelen, maar daar schoot ik weinig mee op. Dus heb ik hem aangeraden om de Anniversary update te installeren, en kijken of het probleem dan is opgelost.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelleners
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:25
Na het installeren van de update 1607 is mijn pc zeer traag geworden.
Meerdere met ditzelfde probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Anonymoussaurus schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:33:
[...]

Ik was laatst bij een klant, en die klaagde ook over dat Mail in het Engels was, sinds die dag. Terwijl het altijd in het Nederlands was, en Windows ook gewoon in het Nederlands is.

Hij had echter nog niet de Anniversary build geïnstalleerd. Had al van alles zitten Googelen, maar daar schoot ik weinig mee op. Dus heb ik hem aangeraden om de Anniversary update te installeren, en kijken of het probleem dan is opgelost.
Ja die heb ik al een tijdje geleden gekregen
Het is opeens vanmorgen ontstaan, heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

kelleners schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:02:
Na het installeren van de update 1607 is mijn pc zeer traag geworden.
Meerdere met ditzelfde probleem ?
Kijk eens naar taakbeheer. Wat trekt er zoveel resources?

Doe anders ook eens een schijfopruiming (van Windows zelf).

Laat hem zoeken naar bestanden, en klik dan vervolgens op "systeembestanden opschonen". Dan pakt hij meer mee.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

JBS schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:37:
Meer mensen die ervaren dat de muis bewegingssnelheid na een reboot weer terug op standaard staat?
Ik pas het aan naar iets als hieronder, maar na een reboot staat het weer op standaard. Dit ervaar ik overigens wel pas sinds kort.

[afbeelding]
De Logitech Options software horende bij het toetsenbord (waar ook een trackpad op zit) bleek de oorzaak. Die niet meer mee laten opstarten voorkomt dat de snelheid van de muis steeds weer naar standaard terug sprong bij een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:33
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:17:
[...]

Ik probeer hier ook achter te komen, ik heb alle titles weg kunnen krijgen, maar ik wil de alfabetische lijst met programma's ook verbergen. Voorheen kon dit gewoon, maar na de update werkt dit niet meer.

ik heb de optie (meest gebruikte apps weergeven) en alle andere opties overigens gewoon uitgeschakeld, maar ik blijf de lijst met app's krijgen.

Iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Hier al een antwoord op gevonden :? Vreselijk dat die alfabetische lijst nu standaard wordt weergegeven. Die wil ik helemaal niet zien. Veel gebruikte programma's maak ik een tile van zodat bij 1 klik op Start ik al mijn favo programma's zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

morgen ga ik windows 10 op new op mijn pc zetten ivm new cpu + DDr4 + moederbord komt maar waar kan ik kopie maken van mijn favoriet lijst en die dan op mijn 2de HDD zetten zo dat ik na new instal ze terug kan zetten

heb keer gedaan maar dat is paar jaar terug en dat was met IE11

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Motaro schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:27:
hoi

morgen ga ik windows 10 op new op mijn pc zetten ivm new cpu + DDr4 + moederbord komt maar waar kan ik kopie maken van mijn favoriet lijst en die dan op mijn 2de HDD zetten zo dat ik na new instal ze terug kan zetten

heb keer gedaan maar dat is paar jaar terug en dat was met IE11
Zelf heb ik dat nog gedaan via Firefox.. import naar firefox en dan exporteren.
Ik zie Export ook nog niet staan in edge.

even gegoogled:
There are several methods of doing this....

1) just merely copy the contents of the %USERPROFILE%\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe from one PC to another. But that's just a one-time copy... and won't keep them synchronized.

2) Use a free 3rd-party application called EdgeManage to perform an export/import operation. But again, that won't keep them synchronized

3) Use the built-in Edge synchronization system to keep the two favorite lists in sync. This only works if you log in using a "Microsoft Account" (not a local account)... and have the "Sync your content" feature enabled inside Edge.

[ Voor 50% gewijzigd door SmokingCrop op 26-09-2016 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

heb iets raar

heb windows 8 upgrade naar windows 10 maar had iets stoms gedaan waar doe ik alles op nieuw moet doen. heb nu windows 8 er op maar bij windows 10 er op wil erop zetten ik vraag naar windows 10 key ?

was gewoon geluk dat toch gelukt was of is het iets anders ?

[ Voor 4% gewijzigd door Motaro op 27-09-2016 19:54 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Motaro schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:53:
heb iets raar

heb windows 8 upgrade naar windows 10 maar had iets stoms gedaan waar doe ik alles op nieuw moet doen. heb nu windows 8 er op maar bij windows 10 er op wil erop zetten ik vraag naar windows 10 key ?

was gewoon geluk dat toch gelukt was of is het iets anders ?
Eenmaal je de upgrade naar windows 10 hebt gedaan, heb je geen key meer nodig.
Bij installatie mag je dus gewoon zeggen dat je geen key hebt. Wanneer je verbonden bent met het internet gaat hij automatisch kijken in de database van Microsoft als jouw specifieke pc recht heeft op de licentie.

Je hoefde overigens Windows 8 niet opnieuw te installeren. Je kon direct de laatste versie van windows 10 via het tooltje van Microsoft (https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10) downloaden en die installeren via een usb stick. Zo kan je een volledig "schone installatie" doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

is nu eindelijk gelukt hoop dat ik niet weer iets raar doe in msi bios :P

• Yonix
Op één of andere manier werkt 'Game DVR' niet bij mij. De Xbox-applicatie is niet te verwijderen, slechts 'opnieuw in te stellen'. Echter, dat heeft niet gewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XRilg4oebvqdeThzonGctsoa/medium.jpg

Van Google word ik ook niet wijzer, dus is er misschien iemand hier die bekend is met dit probleem en een oplossing heeft?

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 17:30
De app store is aan het flippen deze morgen.

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:17
ik had voorheen ook altijd die minimalistische startmenu, maar sinds de anniversay update is hij weer heel breed en krijg ik hem niet meer terug zoals die in de OP staat.

Iemand een idee?

Stop chasing the dream, you're already living it

• Deick
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:09
Is er een manier om het startmenu weer terug te krijgen naar hoe het voor de update was?

• racinfo

racinfo

E-MTB

*knip* Niet doen...volgende keer TR maken

[ Voor 75% gewijzigd door TheVMaster op 02-10-2016 19:31 ]

Verwijderd

Ik heb hem zo ingesteld, makkie hoor.

http://i67.tinypic.com/2a9ctwx.jpg

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2016 18:49 ]

• Yonix
Yonix schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:47:
Op één of andere manier werkt 'Game DVR' niet bij mij. De Xbox-applicatie is niet te verwijderen, slechts 'opnieuw in te stellen'. Echter, dat heeft niet gewerkt.

[afbeelding]

Van Google word ik ook niet wijzer, dus is er misschien iemand hier die bekend is met dit probleem en een oplossing heeft?
Opgelost! Bleek twee oorzaken te hebben:
1) De map waarin GameDVR zijn films opslaat (C:\User\Video's\Opnames) was verplaatst naar een andere schijf. Ik heb het mapje video's standaard niet op de systeemschijf staan (SSD) maar op mijn HDD;
2) De map was ook nog eens verborgen en kon door de applicatie niet gezien worden.

Maar na wat puzzelen werkt alles weer! d:)b

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Zojuist meld mijn W10 tijdens film kijken of ik wil updaten, ik zeg nee afsluiten.
5 min later bam..opnieuw opstarten zonder keuze. Dit kan toch niet...geen idee wat er is gebeurd in de update history. niets op deze datum.
Voor thuis gebruik kom ik er overheen, maar als je dit prof gebruikt ofzo..kan toch niet tijdens film spelen.
iemand bekend met deze ervaring..?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• SmokingCrop
  • Niet online
ionicdog schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:31:
Zojuist meld mijn W10 tijdens film kijken of ik wil updaten, ik zeg nee afsluiten.
5 min later bam..opnieuw opstarten zonder keuze. Dit kan toch niet...geen idee wat er is gebeurd in de update history. niets op deze datum.
Voor thuis gebruik kom ik er overheen, maar als je dit prof gebruikt ofzo..kan toch niet tijdens film spelen.
Erg vreemd, dit heb ik nog niet gehad. (Is nog nooit vanzelf terug opgestart naar mijn weten)
Je kan trouwens ook gebruikstijden instellen, dan gaat hij niet automatisch heropstarten in die tijdsperiode (maximaal 12 uur).
Dit staat als een linkje bij Windows Update in de instellingen.

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 29-09-2016 23:25 ]

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

ionicdog schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:31:
Je kan via OO win 10 Shutup ook bepaalde grote updates uitstellen. Misschien is dat een optie.

Een keuze van MS om het updaten unoptional en unmanageable te maken: Iedereen heeft altijd de nieuwste veiligste versie. Dat is "wel eens" lastig.

Vooral als je samen met iemand een filmpje checkt en je media apparaat gaat mid film updaten. Heel erg beschamend.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 12:13

jasjenl

Liab A Tymo

jmk schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:33:
[...]

Je kan via OO win 10 Shutup ook bepaalde grote updates uitstellen. Misschien is dat een optie.

Een keuze van MS om het updaten unoptional en unmanageable te maken: Iedereen heeft altijd de nieuwste veiligste versie. Dat is "wel eens" lastig.

Vooral als je samen met iemand een filmpje checkt en je media apparaat gaat mid film updaten. Heel erg beschamend.
Vóór de anniversary update had je in ieder geval nog de mogelijkheid om in te stellen dat hij nooit zomaar automatisch gaat installeren/rebooten. Maar nu heb je alleen nog maar de optie om aan te geven wat je 'active hours' zijn, gedurende welke windows zich niet automatisch mag updaten. Niet echt een verbetering in mijn ogen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 22-09 20:42

RoyK

Hobby tekenaar

Helaas heb ik de afgelopen dagen een beetje een soort van 'lag' door het hele OS heen. Mn systeem is hartstikke vers en ik ben nog niet veel verder gekomen dan Photoshoppen en het nodige installeren. Wel recent met Bitdefender aan de slag.

Is er een tool binnen Windows waarmee ik alles een beetje kan monitoren? of adviseren jullie daar iets anders voor? Ik ben benieuwd wat nu de lag veroorzaakt.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 16:26:
Helaas heb ik de afgelopen dagen een beetje een soort van 'lag' door het hele OS heen. Mn systeem is hartstikke vers en ik ben nog niet veel verder gekomen dan Photoshoppen en het nodige installeren. Wel recent met Bitdefender aan de slag.

Is er een tool binnen Windows waarmee ik alles een beetje kan monitoren? of adviseren jullie daar iets anders voor? Ik ben benieuwd wat nu de lag veroorzaakt.
Het hangt een beetje af van waar de lag vandaan komt hoe makkelijk deze te meten is, maar wellicht een Proces Explorer al dan niet in combinatie met Process Monitor een een goed begin :)

Kan je beter omschrijven hoe deze lag eruit ziet of voelt?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 22-09 20:42

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 16:51:
[...]

Het hangt een beetje af van waar de lag vandaan komt hoe makkelijk deze te meten is, maar wellicht een Proces Explorer al dan niet in combinatie met Process Monitor een een goed begin :)

Kan je beter omschrijven hoe deze lag eruit ziet of voelt?
Thanks. Daar zal ik mee starten. Ik merk dat er wat vertraging is tussen een muisklik om iets te starten wat een aar dagen geleden gewoon instand actie was. Ook menuutjes lijken wat last te hebben. die happeren. Ik ga eens kijken wat de tooltjes die je omschrijf me kunnen vertellen!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Hoi allen,

Ik heb een vraag probleem met mijn OS denk ik vooral de Microsoft Apps werken niet.

Ik probeer in te loggen in de store met mijn account, alleen binnen milliseconden sluit het venster als ik wil inloggen met een outlook/hotmail account.

Al veel dingen geprobeerd maar niks helpt :(

1. Services restart, geen succes.
2. Cache in de local/appdate verwijderd, geen succes.
3. Via cmd een account aangemaakt en proberen te koppelen, geen succes
4. Via accounts een extra account toevoegen via micrsoft account, geen succes

Nu ben ik overigens wel gewoon tevreden over Windows 10 in combinatie met Classic Shell, is gewoon newschool with some old-school feelings..

Maar de rest niet namelijk..

Wie kan me erbij helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 01-10-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 13:48
Sinds laatste W10 update krijg ik notificaties heel laat binnen, nog meer mensen hier last van?

Op mijn werk pc krijg ik pas 10minuten later de notificatie binnen dat ik een email (Outlook) heb ontvangen, vooral vervelend als je hem al beantwoord hebt.

Ook op mijn prive pc geeft VLC pas 10min later aan welk nummer er af speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldje123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 08:28
Alles werkte perfect onder Windows 10 op mijn pc, totdat de anniversary update zonder waarschuwing binnen kwam.
-Windows blijft maar aangeven dat bluetooth niet goed werkt, nee gek hè? Die heb ik uitgeschakeld in de bios, geen drivers voor geïnstalleerd en geen behoefte aan, maar Windows blijkbaar wel nu.
-Startmenu en andere instellingen gewijzigd, de tabletmodus kwam onder andere weer tevoorschijn. Net zoals OneDrive ook weer overal zichtbaar is.
-Eerste vastlopers van Windows zelf sinds ik Windows 10 gebruik, herstart en net liep explorer.exe vast, dat laatste had ik al jaren niet meer gezien.
-Om de 10 minuten een melding dat ik mijn Microsoft account moet repareren, ik gebruik een lokaal account. Blijkt dat er een setting aangezet is om dit account met andere apparaten te delen, apparaten die ik niet heb en dat kan sowieso niet met een lokaal account.
-Opstarten verloopt merkbaar trager.

Van wie is mijn pc eigenlijk, van Microsoft of van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51

Quad

Doof

Edwin__ schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 11:38:
Sinds laatste W10 update krijg ik notificaties heel laat binnen, nog meer mensen hier last van?

Op mijn werk pc krijg ik pas 10minuten later de notificatie binnen dat ik een email (Outlook) heb ontvangen, vooral vervelend als je hem al beantwoord hebt.

Ook op mijn prive pc geeft VLC pas 10min later aan welk nummer er af speelt.
Jup, al sinds begin van de Anniversary update. Zowel in m'n Windows 10 Enterprise als op een Windows 10 Home versie.

Sinds een laatste cumulatieve update kon ik ook niet meer via Windows verkenner connecten naar m'n NAS. Blijkt de update anoniem browsen via verkenner niet meer toe te staan als je netwerk profiel op openbaar staat. Maar voor je daar achter komt.. Ik was wel enkele uren verder. :(

[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 01-10-2016 13:52 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Veldje123 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 12:22:

-Opstarten verloopt merkbaar trager.
Bij mij had Microsoft na die anniversary update o.a. de "power options" ongevraagd gewijzigd. Ipv "high performance" stond het power plan op "balanced". O.a. Firefox en wat grafische tools waren niet meer vooruit te branden. Ik snapte er niks van. Ik kwam er pas na een tijdje achter maar dat was bij mij de belangrijkste oorzaak. Blijkbaar werd Windows 10 in de laagste versnelling gezet.
Daarnaast wat andere irritaties: ik kreeg wèèr dat Segoe lettertype overal voor mijn neus. Uiteraard meteen weer veranderd, lock screen kwam weer ongevraagd voorbij, standaard papier formaat gewijzigd van A4 naar letter etc etc...
Van wie is mijn pc eigenlijk, van Microsoft of van mij?
Het is onderhand wel duidelijk hoe Microsoft die vraag het liefst beantwoord ziet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:29
Ik heb een vraagje na de laatste update heb ik iets vreemds ..
Als ik in mijn taak beheer kijkt dan zie ik dat mijn PC 100% full load draait terwijl ik alleen met internet bezig bent , nu blijkt dat ASPNET daar verantwoordelijk voor is .. maar hoe kan ik die uitschakelen want die blijft steeds terug komen , en dat is niet fijn als ik gewoon wat aan het doen met de pc ben en ik krijg weer het gevoel dat mijn Skylake , mij een 286 gevoel geeft .. :-(

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:09
Ik heb eigenlijk al sinds het begin bij verschillende Windows 10 Enterprise (her)installaties op verschillende browsers IE, Edge, Chrome dat iDeal bankbetaling via ABN AMRO niet werkt. Je ziet dan zodra je naar de betalingspagina gaat alleen een header met de naam van de bank en verder een 'wit' scherm.

Hebben meer mensen hier last van een/of wat de oorzaak kan zijn?

Ik heb wel eens contact opgenomen met de bank maar die kon mij niet helpen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

kraades schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 09:02:
Ik heb eigenlijk al sinds het begin bij verschillende Windows 10 Enterprise (her)installaties op verschillende browsers IE, Edge, Chrome dat iDeal bankbetaling via ABN AMRO niet werkt. Je ziet dan zodra je naar de betalingspagina gaat alleen een header met de naam van de bank en verder een 'wit' scherm.

Misschien de DNS instellingen / Ethernet adapter instelling herstellen met een probleemoplosser?
Drivers voor een ethernet adapter installeren? Een Intel NIC kopen zou ook een (dure) oplossing kunnen zijn.

Gebruik je een VPN service? Die clients willen wel eens wat adatper instelling verkeerd (terug)zetten. Dat probleem heb ik ooit gehad.

Het zou ook nog bij de router/modem/provider kunnen liggen. Het je deze problemen niet op een ander OS, bijvoorbeeld een Live USB sessie Ubuntu?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
kraades schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 09:02:

Treedt het probleem ook op direct na een verse installatie van Windows als er nog geen andere software geïnstalleerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17

Videopac

Rommelt wat aan.

Mijn laptop (i5, 16GB RAM, SDD) is nou al uren bezig met een update en staat nu pas op 21%.
Ik vind dit niet normaal. Of word ik wel geacht dit normaal te vinden?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Videopac schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:55:
Mijn laptop (i5, 16GB RAM, SDD) is nou al uren bezig met een update en staat nu pas op 21%.
Ik vind dit niet normaal. Of word ik wel geacht dit normaal te vinden?
We hebben het over Windows, ik verbaas mij persoonlijk nergens meer over bij dit soort dingen :P

Maar zie je nog wel activiteit? Knipperende hdd-led?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17

Videopac

Rommelt wat aan.

Raven schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:36:
[...]

We hebben het over Windows, ik verbaas mij persoonlijk nergens meer over bij dit soort dingen :P

Maar zie je nog wel activiteit? Knipperende hdd-led?
Hij is nu ineens naar 91% gegaan in goed een half uur!

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Kijk, daar heb je een van de kenmerken van Windows dat volgens mij al sinds Windows 1.0 bestaat: Voortgangsindicators zijn verre van betrouwbaar.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:40:
Voortgangsindicators zijn verre van betrouwbaar.
Of je maakt foutief de aanname dat het om tijdsprocenten zou gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Elke keer dat ik mijn computer uit standby haal en uit het lockscreen kom, wordt de muisaanwijzer naar de linkeronderhoek verplaatst en het startmenu geopend. Bestaat er ergens een optie om dit uit te zetten? Ik vind het namelijk behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:47:
[...]

Of je maakt foutief de aanname dat het om tijdsprocenten zou gaan :P
:+

Maar Windows en voortgang aangeven (of het nu in % of minuten is, XP anyone?) is volgens mij nooit goed geweest.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als ik op mijn desktop werk op zolder met een 24" scherm (1920x1200) dan is het lettertype in Edge van bijv. de Favorites bar erg lelijk. De letters rafelen wat. Als ik een screenshot maak lijkt het effect minder. Meer mensen hier last van, en zo ja, wat is hier aan te doen?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:36

Wildfire

Joy to the world!

Raven schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:40:
Kijk, daar heb je een van de kenmerken van Windows dat volgens mij al sinds Windows 1.0 bestaat: Voortgangsindicators zijn verre van betrouwbaar.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vgDnqyC.gif

[ Voor 73% gewijzigd door Wildfire op 05-10-2016 01:18 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Anonymoussaurus schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:33:
[...]

Update gehad (in de store) van Mail en Agenda app, en het is nu weer in het Nederlands. Toen het bij mij is ontstaan 14-09 had ik ook een update van de app gehad, daarna met een MS-medewerker een chat gehad, die vond het ook raar, en heeft het doorgezet, nu dus opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
iemand die me nog tips kan geven hoe ik kan inloggen op de apps in windows10?
Want binnen enkele milliseconden verdwijnt het scherm....

https://answers.microsoft...e6-4efb-ab7c-3a07e29624e6

Mijn handelingen:
1. Services restart, geen succes.
2. Cache in de local/appdate verwijderd, geen succes.
3. Via cmd een account aangemaakt en proberen te koppelen, geen succes
4. Via accounts een extra account toevoegen via micrsoft account, geen succes
5. Probleemoplosser werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
CAP-Team schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 00:30:
Als ik op mijn desktop werk op zolder met een 24" scherm (1920x1200) dan is het lettertype in Edge van bijv. de Favorites bar erg lelijk. De letters rafelen wat. Als ik een screenshot maak lijkt het effect minder. Meer mensen hier last van, en zo ja, wat is hier aan te doen?
De Clear-type tuner een keer doorlopen? Te vinden bij de beeldscherminstellingen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik heb het vreemde probleem dat af en toe cd's en dvd's niet worden herkent, ik moet hem dan uit apparaat beheer verwijderen en opnieuw laten zoeken en dan doet het schijfje het wel. Toen er win 7 er op stond had ik geen problemen... Wat nu?

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:01

Boost9898

Software developer

Even een vraagje omdat het mij niet nodig lijkt om er een nieuw topic voor te openen. Sinds de update van Windows 10 heb ik een probleem met Opera/Skype.

Als ik een link wil openen die Opera weer activeert krijg ik deze melding: "wilt u toestaan dat deze app wijzigingen aan uw pc aanbrengt". En 'deze app' is Opera dan.

Nu weet ik dat het mogelijk is om dat uit te zetten, maar dan krijg je nooit meer een melding, van geen één applicatie. Dit wil ik voor alleen Opera uit zetten. Weet iemand hier hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
RoyK schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 22:25:
[...]

Thanks. Daar zal ik mee starten. Ik merk dat er wat vertraging is tussen een muisklik om iets te starten wat een aar dagen geleden gewoon instand actie was. Ook menuutjes lijken wat last te hebben. die happeren. Ik ga eens kijken wat de tooltjes die je omschrijf me kunnen vertellen!
Rechterknop op de taakbalk, task-manager... doet ook wonderen :)

Ik had er ook last van (wel een systeem van +/- 10 jaar oud) en de lag tijdens Photoshop (CS6) werd veroorzaakt door de harddisk (kreeg een zware update binnen die hij weg moest werken - SSD).

Even flink laten "ratelen" en het werkt weer...

Sindsdien heb ik een tooltje aangezet waarmee ik in de system-tray de harddisk kan monitoren - dan zie ik tenminste als dat ding wat doet (fysieke LED'je op computer is kapot).

Ps. na de update van W10 UA kan Photoshop niet meer fullscreen en werken de ALT-shortcuts niet meer... foutje van Adobe... ook daar heb ik maar een tooltje voor gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Boost9898 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:04:
Even een vraagje omdat het mij niet nodig lijkt om er een nieuw topic voor te openen. Sinds de update van Windows 10 heb ik een probleem met Opera/Skype.

Als ik een link wil openen die Opera weer activeert krijg ik deze melding: "wilt u toestaan dat deze app wijzigingen aan uw pc aanbrengt". En 'deze app' is Opera dan.

Nu weet ik dat het mogelijk is om dat uit te zetten, maar dan krijg je nooit meer een melding, van geen één applicatie. Dit wil ik voor alleen Opera uit zetten. Weet iemand hier hoe dit kan?
Opera de standaardapplicatie maken in Standaard Programma's in Configuratiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

EricJH schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:52:
[...]
Opera de standaardapplicatie maken in Standaard Programma's in Configuratiescherm.
Heb ik nu gedaan maar helaas krijg ik de melding nog. :X
Afbeeldingslocatie: https://i.brammedia.nl/QR7ykBCN416.png

Afbeeldingslocatie: https://i.brammedia.nl/tnhvuyqG417.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Boost9898 schreef op Wednesday 05 October 2016 @ 21:21:
[...]

Heb ik nu gedaan maar helaas krijg ik de melding nog. :X
[afbeelding]

[afbeelding]
Eh..in Windows 10 doe je dat in de Instellingen (dus het Windows 10 Instellingen scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

TheVMaster schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:23:
[...]

Eh..in Windows 10 doe je dat in de Instellingen (dus het Windows 10 Instellingen scherm).
Het lijkt me dat het zo goed staat maar de melding komt nog.

Afbeeldingslocatie: https://i.brammedia.nl/T2SRmfv9418.png

Afbeeldingslocatie: https://i.brammedia.nl/s93fWElq419.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boost9898 schreef op Wednesday 05 October 2016 @ 21:40:
[...]

Het lijkt me dat het zo goed staat maar de melding komt nog.

[afbeelding]

[afbeelding]
Eh..je default mailapplicatie is toch niet de Opera webbrowser lijkt mij..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

TheVMaster schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:46:
[...]

Eh..je default mailapplicatie is toch niet de Opera webbrowser lijkt mij..?
Ehm nee, ik bekijk m'n mail via de standaard mailapplicatie. Maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boost9898 schreef op Wednesday 05 October 2016 @ 21:55:
[...]

Ehm nee, ik bekijk m'n mail via de standaard mailapplicatie. Maar dat terzijde.
In die afbeelding staat Opera ingesteld als default mail app :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

TheVMaster schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:11:
[...]

In die afbeelding staat Opera ingesteld als default mail app :+
Ja, maar dat is niet relevant voor mijn vraag.
(Aangepast zonder resultaat: https://i.brammedia.nl/XnMkiqUP421.png)

[ Voor 4% gewijzigd door Boost9898 op 05-10-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boost9898 schreef op Wednesday 05 October 2016 @ 22:13:
[...]

Ja, maar dat is niet relevant voor mijn vraag.
(Aangepast zonder resultaat: https://i.brammedia.nl/XnMkiqUP421.png)
Snap ik....moet zeggen dat de 'wijzigingen' die hij wil aanbrengen ook wel vreemd zijn. Dus elke keer als je een link aanklikt, dan wijzigt hij een aantal zaken (zie de cmd-line die hij opstart). Mogelijk kun je daar wat aan sleutelen, dus daar wat aan sleutelen in dat scherm in het configuratiescherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Laatst online: 23-09 14:25
88Weighed schreef op zondag 04 september 2016 @ 09:31:
Sinds de anniversary update doet de Windows Spotlight background het niet meer in mijn lockscreen. Lockscreen is zwart met wel gewoon de info erop (tijd, weer) en zelfs de keuze of ik het een leuke foto vind of niet. Pas zodra ik doorklik naar het login scherm komt er een plaatje tevoorschijn.

Heb al geprobeerd te veranderen naar een vaste achtergrond, maar die vertoont hetzelfde gedrag.

Iemand een heldere ingeving?
Terugkomend op mijn eigen geposte issue. De eerder aangedragen oplossing leek te werken, maar helaas toch niet. Vandaag weer eens verder gaan zoeken en de oplossing gevonden:
http://www.tenforums.com/...anniversary-update-3.html

Issue: Lock-screen heeft geen achtergrond (het loginscherm en het bootscherm wel!)
Oplossing: Het uit- en aanzetten van de optie "Vensteranimaties bij minimaliseren en maximaliseren" onder presaties in systeemeigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17
Na het continue falen van een werkende Anniversary Update en gisteravond voor de derde keer in een week een clean install gedaan te hebben, denk ik er steeds meer over om terug te gaan naar Windows 7... Iemand enig idee hoe lang deze versie nog gesupport wordt met updates?
En is er een manier om die dwangmatige update van 7 naar 10 uit te schakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Het gratis upgrade aanbod naar Windows 10 is er niet meer, dus daar zul je geen last van hebben. Zie verder https://support.microsoft...dows-lifecycle-fact-sheet

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Terug gaan naar Windows 7, heel leuk. heb hier een laptop staan die al een week aan het zoeken is naar updates, en dat met een clean instal sp1. Ja, er is geregeld activiteit, maar dat is alles. wel heeft ie één update geïnstalleerd update agent 6.3
Ja, ik ken de tools als WSUS, maar het is toch van de zotte dat je zulk soort tools moet gebruiken om Windows fatsoenlijk te kunnen updaten???

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
geenwindows schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:03:
Terug gaan naar Windows 7, heel leuk. heb hier een laptop staan die al een week aan het zoeken is naar updates, en dat met een clean instal sp1. Ja, er is geregeld activiteit, maar dat is alles. wel heeft ie één update geïnstalleerd update agent 6.3
Ja, ik ken de tools als WSUS, maar het is toch van de zotte dat je zulk soort tools moet gebruiken om Windows fatsoenlijk te kunnen updaten???
Daar zijn voldoende topics over met een oplossing:
Raven schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 19:16:
[...]

Nou, dat probleem is nu ook eindelijk opgelost. Ben maar gaan Googlen op recente berichten en wat kom ik tegen? -> http://wu.krelay.de/en/ (Ik wist dat ik ooit zoiets had gezien, eindelijk weer gevonden :) )

De eerste 2 updates van dat lijstje stonden (na de eeuwen durende zoektocht) als beschikbaar vermeld. Toen heb ik die 2 met een downloadbare installer geïnstalleerd, herstart -> zoektocht was na een minuut of 10 klaar.

Toen ik daarna de rest van de beschikbare updates probeerde te installeren bleek het hangen van het downloaden op 0% ook opgelost te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
EricJH schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:00:
[...]
Daar zijn voldoende topics over met een oplossing:
[...]
aha, heb al een weet ik niet hoeveel uur gezocht naar een oplossing maar deze was ik niet tegen gekomen, thnx daarvoor.
(uiteraard kon ik ook met 3rt party software klooien maar daar ben ik geen fan van, het is tenslotte Windows)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Iemand die me kan helpen met een vaag probleem?

Nu vandaag wou ik me thuis-pc opstarten en bij de beginscherm waar je normaal soms op enter moet drukken om je wachtwoord in te vullen.

Als ik nu op enter druk krijg ik niet meer dat ik me wachtwoord in moet voeren maar verdwijnt alles even snel het scherm wordt een beetje donker en naar enkele seconden ligt het weer op

Iemand ervaring ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
theduke1989 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:16:

Nu vandaag wou ik me thuis-pc opstarten en bij de beginscherm waar je normaal soms op enter moet drukken om je wachtwoord in te vullen.

Als ik nu op enter druk krijg ik niet meer dat ik me wachtwoord in moet voeren maar verdwijnt alles even snel het scherm wordt een beetje donker en naar enkele seconden ligt het weer op

Iemand ervaring ??
Een veel te vage omschrijving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Berlinetta schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:30:
[...]

Een veel te vage omschrijving...
http://sendvid.com/abfjj9wo hopelijk nu wat duidelijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Oké, en wat als je CTRL + ALT + DELETE doet?

En anders SFC /scannow doen in de commandline bij het Windows Recovery Environment.
Om bij Windows Revovery Environment te komen, druk op op Opnieuw opstarten en dan hou je SHIFT ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:09
Wat is dat voor waardeloze site met waardeloze advertenties?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:37
theduke1989 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:16:

Iemand ervaring ??
Wanneer was de laatste keer dat je je PC had opgestart? Zou best een komen door de f*cked up W10 update van vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Berlinetta schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:08:
[...]

Oké, en wat als je CTRL + ALT + DELETE doet?

En anders SFC /scannow doen in de commandline bij het Windows Recovery Environment.
Om bij Windows Revovery Environment te komen, druk op op Opnieuw opstarten en dan hou je SHIFT ingedrukt.
Dat eerste werkt niet, zit nu in cmd sfc/scannow gedaan.

Staat Windows Resource protection could not perform the requested operation..

Chdsk/c geprobeerd

Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/tpdgdzqkn/IMG_20161007_220512.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door theduke1989 op 07-10-2016 22:07 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.