Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:36

Wildfire

Joy to the world!

Crap... ik had mijn tweede PC (met Windows 10 Pro) via de Group Policy Editor ingesteld dat 'ie niet automatisch mocht herstarten na automatische Windows updates als er gebruikers ingelogd waren, maar toch heeft 'ie dat vannacht gedaan en daarmee een video-encode grof afgebroken die ik nu dus opnieuw kan gaan doen.

Kan het zijn dat 'ie toch ging auto-rebooten omdat ik niet fysiek op de PC werk maar ingelogd ben via TeamViewer?

Ik heb nu via de Group Policy Editor iig ingesteld dat Windows ook eerst moet vragen of ik wil updaten als er nieuwe updates zijn. Eens kijken of dat effect heeft.

(is dus Windows 10 Pro inclusief Anniversary Update)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
de niet automatisch restarten policy is alleen van toepassing als "configure automatic updates" ook ingesteld is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wildfire schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 10:33:
Ik heb nu via de Group Policy Editor iig ingesteld dat Windows ook eerst moet vragen of ik wil updaten als er nieuwe updates zijn. Eens kijken of dat effect heeft.

(is dus Windows 10 Pro inclusief Anniversary Update)
Die instelling heeft gelukkig wel effect, ookal geeft W10 Anniversary Update aan van niet. Bij de update-settings staat sinds die update dat de boel toch automatisch bijgewerkt wordt, maar die gpedit-instelling lijkt vooralsnog nog steeds te werken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 22:21
Die instelling ga ik dan ook maar eens proberen. Want pffffff krijg even in beeld uw pc wordt over 15 min automatisch opnieuw opgestart voor een update. Nou fijn..... start ik hem opnieuw op is dat ding al 30 min bezig en pas op 7%.. En bedankt.. Daar gaat mijn middagje ontspanning.. Het kriebelt steeds meer om Win8.1 terug te zetten. Heb het nog niet eerder meegemaakt dat een update zolang duurde. Of misschien wel maar dan update ik pas als ik klaar was met de pc. Uitstellen 6 uur aanklikken en klaar. Nu wordt het gewoon even door je strot geduwd. Jammer... Gelijk die instelling straks even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Swift92 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:05:
Die instelling ga ik dan ook maar eens proberen. Want pffffff krijg even in beeld uw pc wordt over 15 min automatisch opnieuw opgestart voor een update. Nou fijn..... start ik hem opnieuw op is dat ding al 30 min bezig en pas op 7%.. En bedankt.. Daar gaat mijn middagje ontspanning.. Het kriebelt steeds meer om Win8.1 terug te zetten. Heb het nog niet eerder meegemaakt dat een update zolang duurde. Of misschien wel maar dan update ik pas als ik klaar was met de pc. Uitstellen 6 uur aanklikken en klaar. Nu wordt het gewoon even door je strot geduwd. Jammer... Gelijk die instelling straks even opzoeken.
Misschien is het wel de Anniversary Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timper
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 23:01
Hallo,

Ik heb een aantal dagen geleden de anniversary update binnen gehaald, maar nu heb ik een fps drop van 60 naar 23 fps in Battlefield 4. Ik heb al van alles geprobeerd, zoals https://www.reddit.com/r/...0_anniversary_update_got/

Ook heb ik nieuwe drivers van Nvidia geinstalleerd vanaf hun site.

Ik heb zelfs de Windows versie terug gedraaid. naar 1511. Niks heeft gewerkt.

Ik speel op een Lenovo thinkpad p50 met Nvidia Quadro m1000m

Heeft iemand suggesties hoe ik dit moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45
timper schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 16:17:
Hallo, Heeft iemand suggesties hoe ik dit moet oplossen?
Even geduld hebben tot build 14942 uit komt of anders de feedback hub gebruiken.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:35

wontcachme

You catch me? No you wont

Heeft iemand ook het probleem dat items bij Quick acces rondspringen? Ik heb daar op twee computers (met lokale accounts) een lijstje snelkoppelingen staan en op beide pc's veranderd de volgorde meerdere keren per dag. Geen grote wijzigingen, maar bv een link die in het midden van de lijst staat springt opeens naar de laatste plaats. En het zijn telkens links die naar een locatie op mijn NAS wijzen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

cazzie schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:40:
[...]

Even geduld hebben tot build 14942 uit komt of anders de feedback hub gebruiken.
Die is gister gekomen maar er schijnen ook problemen mee te ontstaan hoewel op mijn T420 werkt ie normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
weet iemand een manier om bepaalde netwerk folders uit de quickaccess te houden?

een klant van mij heeft een administratiepakket dat werkt met een folder structuur als: drive://00/10/10/00/bestand.docx

al die cijfer mappen verschijnen dus in quickaccess, enorm rommelig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:21
timper schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 16:17:
Hallo,

Ik heb een aantal dagen geleden de anniversary update binnen gehaald, maar nu heb ik een fps drop van 60 naar 23 fps in Battlefield 4. Ik heb al van alles geprobeerd, zoals https://www.reddit.com/r/...0_anniversary_update_got/

Ook heb ik nieuwe drivers van Nvidia geinstalleerd vanaf hun site.

Ik heb zelfs de Windows versie terug gedraaid. naar 1511. Niks heeft gewerkt.

Ik speel op een Lenovo thinkpad p50 met Nvidia Quadro m1000m

Heeft iemand suggesties hoe ik dit moet oplossen?
Bij de Xbox app uitvinken dat hij kan opnemen bij vr. Dat zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:21
wontcachme schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:21:
Heeft iemand ook het probleem dat items bij Quick acces rondspringen? Ik heb daar op twee computers (met lokale accounts) een lijstje snelkoppelingen staan en op beide pc's veranderd de volgorde meerdere keren per dag. Geen grote wijzigingen, maar bv een link die in het midden van de lijst staat springt opeens naar de laatste plaats. En het zijn telkens links die naar een locatie op mijn NAS wijzen.
Mijn snelkoppeling naar mijn downloads staat ook regelmatig ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ook ik heb een irritant probleem met win 10.

Verse install op een snel systeem (NVME SSD, i5 6600K). Werkt allemaal behoorlijk ok, maar soms willen programma's ineens niet opstarten. Firefox, RDP, Word, Powerpoint, Picasa, niks reageert.

De muis doet het wel, het startmenu doet het ook, evenals my computer, maar nieuwe programma's starten wil dus absoluut niet.

Dan ineens na 45 seconden ofzo, dan is het systeem niet meer bevroren, en heb je binnen 1 seconde 3 keer firefox en 4 keer word openstaan, omdat je zo ongeduldig geklikt had...

Gebeurt ook lang niet altijd, maar vaak genoeg dat het verschrikkelijk irritant is. Iemand enig idee waar ik moet beginnen met troubleshooten? ( En ja, het duurt echt >40 seconden, een relatieve eeuwigheid voor zo'n snel systeem dus)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Eventvwr?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Ga ik vanavond even uitspitten, zit nu op mijn werk. Jij nog specifieke hints welke events dit zouden kunnen triggeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Sparhawk schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:46:
[...]

Ga ik vanavond even uitspitten, zit nu op mijn werk. Jij nog specifieke hints welke events dit zouden kunnen triggeren?
Geen flauw idee. Daarom ook de hint van het logboek, mogelijk staat daar iets in.

Maar misschien is het gewoon een overijverige garbage collector van de ssd? Reageert de hdd-led op nvme-ssd's eigenlijk :? Als daar wat gebeurd zou je dat aan de led moeten kunnen zien.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Sparhawk schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:43:

Verse install op een snel systeem (NVME SSD, i5 6600K). Werkt allemaal behoorlijk ok, maar soms willen programma's ineens niet opstarten. Firefox, RDP, Word, Powerpoint, Picasa, niks reageert.

De muis doet het wel, het startmenu doet het ook, evenals my computer, maar nieuwe programma's starten wil dus absoluut niet.

Dan ineens na 45 seconden ofzo, dan is het systeem niet meer bevroren, en heb je binnen 1 seconde 3 keer firefox en 4 keer word openstaan, omdat je zo ongeduldig geklikt had...

Gebeurt ook lang niet altijd, maar vaak genoeg dat het verschrikkelijk irritant is. Iemand enig idee waar ik moet beginnen met troubleshooten? ( En ja, het duurt echt >40 seconden, een relatieve eeuwigheid voor zo'n snel systeem dus)
Kijken wat er is gebeurd door op de Windows toets + R in te drukken en dan perfmon /rel in te vullen.
En anders zou u:
-Nog de SSD kunnen uitlijnen.
-En de driver kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:03
Even een vraagje;

Hoe zat dat ook alweer met de licentiecodes? Ik heb mijn 8.1 gratis geüpgraded naar 10. Gister nieuwe SSD gekocht en een herinstallatie uitgevoerd. Bij de installatie pakte hij mijn Windows 8.1 code niet die ik destijds had gebruikt.

Hij heeft hem echter wel op 'geactiveerd' staan. Doet hij dit automatisch a.d.h.v. moederbord wat niet veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
Sparhawk schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:43:

Heb je heel toevallig de anti-ransomware beta van Malwarebytes draaien? Ik heb soortgelijk gedrag ook gezien, maar dat is dan wel altijd direct na boot geweest.

Het zou in ieder geval een AV kunnen zijn die z'n ding gaat doen voordat de app aan de gang mag. Als dat vertraagd wordt, zal alles dat niet al draait (zoals de Windows UI) ook vertraagd worden.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Raven schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:21:
[...]

Geen flauw idee. Daarom ook de hint van het logboek, mogelijk staat daar iets in.

Maar misschien is het gewoon een overijverige garbage collector van de ssd? Reageert de hdd-led op nvme-ssd's eigenlijk :? Als daar wat gebeurd zou je dat aan de led moeten kunnen zien.
HDD led weet ik niet, ga ik nazoeken. Gisteren er niet aan toegekomen wegens kids :'( , vanavond nieuwe kans
Berlinetta schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:27:
[...]
Kijken wat er is gebeurd door op de Windows toets + R in te drukken en dan perfmon /rel in te vullen.
En anders zou u:
-Nog de SSD kunnen uitlijnen.
-En de driver kunnen updaten.
Je hoeft geen U te zeggen hoor 8)

perfmon /rel ga ik doen
SSD is correct ge-aligned
Driver is geupdate
Zarhrezz schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:24:
[...]

Heb je heel toevallig de anti-ransomware beta van Malwarebytes draaien? Ik heb soortgelijk gedrag ook gezien, maar dat is dan wel altijd direct na boot geweest.

Het zou in ieder geval een AV kunnen zijn die z'n ding gaat doen voordat de app aan de gang mag. Als dat vertraagd wordt, zal alles dat niet al draait (zoals de Windows UI) ook vertraagd worden.
Geen Anti Malwarebites draaien. Heb wel een AV, zal eens kijken wat er gebeurt als ik die pauzeer.

Dank allen voor de tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Aschtra schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 07:54:
Even een vraagje;

Hoe zat dat ook alweer met de licentiecodes? Ik heb mijn 8.1 gratis geüpgraded naar 10. Gister nieuwe SSD gekocht en een herinstallatie uitgevoerd. Bij de installatie pakte hij mijn Windows 8.1 code niet die ik destijds had gebruikt.

Hij heeft hem echter wel op 'geactiveerd' staan. Doet hij dit automatisch a.d.h.v. moederbord wat niet veranderd is?
http://www.howtogeek.com/...ur-pc%E2%80%99s-hardware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:05

The_Worst

Unox

Aschtra schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 07:54:
Even een vraagje;

Ja kan 1 of 2 onderdelen vervangen zonder dat er problemen ontstaan met activatie.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:52
Net weer een paar updates en deze klinkt interessant voor mijn office 2007
Beveiligingsupdate voor Microsoft Office Compatibility Pack Service Pack 3 (KB3118307)

En deze ook leuk
Beveiligingsupdate voor Microsoft Silverlight (KB3193713)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:29
Ik kwam het volgende tegen toen ik mijn PC wilde voorbereiden op Gears of War 4. Aangezien dit alleen via de Store kan en ik mijn C: schijf hiervoor niet wil gebruiken, wilde ik de standaard lokatie voor Apps wijzigen van C naar E (mijn games drive). Voor de AU ging dit zonder problemen. Echter, ik kreeg nu opeens de volgende melding:

Dit station bevat apps van een ander apparaat. De andere apps moeten eerst worden verwijderd als u dit station wilt gebruiken.

Dat wil ik dus niet. Nu kan ik eerst wel een backup maken, maar wat een gedoe is dit. Waarom zo moeilijk Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik kan al een week of twee geen standaardapp's meer wijzigen. Ik heb al 'Opnieuw instellen' geprobeerd, maar dat mocht ook niet baten. Wat ik ook kies, hij blijft stug op de huidige config staan.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24409276/tweakers/got/standaardapps.png

Iemand anders dit al tegen gekomen?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Mick1990 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 13:49:
Ik kan al een week of twee geen standaardapp's meer wijzigen. Ik heb al 'Opnieuw instellen' geprobeerd, maar dat mocht ook niet baten. Wat ik ook kies, hij blijft stug op de huidige config staan.

[afbeelding]

Iemand anders dit al tegen gekomen?
Je kan het op verschillende manieren oplossen:
-Via het configuratie scherm
-In het programma zelf laten kiezen
-het programma opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Via configuratiescherm kende ik nog niet, dat heeft geholpen thx :)

In het programma zelf kiezen kom je btw uit bij Standaardapps in Instellingen.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:53
theduke1989 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:16:
Iemand die me kan helpen met een vaag probleem?

Nu vandaag wou ik me thuis-pc opstarten en bij de beginscherm waar je normaal soms op enter moet drukken om je wachtwoord in te vullen.

Als ik nu op enter druk krijg ik niet meer dat ik me wachtwoord in moet voeren maar verdwijnt alles even snel het scherm wordt een beetje donker en naar enkele seconden ligt het weer op

Iemand ervaring ??
Hier ook. Normaal een wachtwoord in het format "Hallo" (dus 1 hoofdletter en verder normale letters). Sinds vandaag is dit ineens niet meer het goede wachtwoord.

Ineens werkt het wel met "hallo". Oftewel, geen hoofdletters meer.. Ook het controleren van het wachtwoord duurt ineens mega lang.

Gelukkig dus nog wel in kunnen loggen. Heeft te maken met een update aangezien er ook ineens Cortana in het vergrendelscherm aanwezig is.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Heeft iemand de link van Tweakers.net of Hardware.info Dat Windows versie 14946 nieuwe touchpad opties heeft?
Ik heb vooral de Tweakers of Hardware.info link nodig.

[ Voor 63% gewijzigd door Berlinetta op 18-10-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50
Berlinetta schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:35:
Heeft iemand de link van Tweakers.net of Hardware.info Dat Windows versie 14946 nieuwe touchpad opties heeft?
Ik heb vooral de Tweakers of Hardware.info link nodig.
Zoekopdracht leert dat Tweakers.net hier alleen een artikel in 2014 over heeft gepubliceerd en hardware.info in 2015, maar dat gaat over de opties die er al in zaten. Met andere woorden, er is nooit door beiden websites een artikel gepubliceerd hierover. Maar dat had je zelf kunnen vinden via een Google zoekopdracht of iets dergelijks.

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 18-10-2016 22:07 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:06:
[...]

Zoekopdracht leert dat Tweakers.net hier alleen een artikel in 2014 over heeft gepubliceerd en hardware.info in 2015, maar dat gaat over de opties die er al in zaten. Met andere woorden, er is nooit door beiden websites een artikel gepubliceerd hierover. Maar dat had je zelf kunnen vinden via een Google zoekopdracht of iets dergelijks.
Ben ik allang meebezig, Ik dacht dat HWINFO en Tweakers wel hadden gepubliceerd, maar kennelijk dus niet.
Heb ondertussen al wat anders gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Berlinetta schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:08:
[...]

Ben ik allang meebezig, Ik dacht dat HWINFO en Tweakers wel hadden gepubliceerd, maar kennelijk dus niet.
Heb ondertussen al wat anders gevonden...
Er zijn genoeg artikelen te vinden. Hier en hier nog een Nederlandstalige.

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 18-10-2016 22:11 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:09:
[...]

Er zijn genoeg artikelen te vinden. Hier nog een Nederlandstalige.
Ik zal hier wel aangeven wat ik bedoel in een spoiler.

spoiler:
Het gaat om de informatie die bij elke website toch iets anders is, en dat je er niet alles uit kan halen.
Een voorbeeld.
Wat zijn de verschillen tussen deze websites? Waar haal je de meeste informatie uit?

(Het gaat om het Touchpad gedeelte en of het Nederlands of Enegels is maakt niet uit.)

http://www.zdnet.com/arti...14946-for-pcs-and-mobile/

http://betanews.com/2016/...10-build-14946-fast-ring/

http://arstechnica.com/ga...sion-touchpad/?comments=1

http://www.windowscentral...-everything-you-need-know

https://blogs.windows.com...bile/#oJQ4XIXOhAz0Xaz2.97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
Ligt het aan mij of kunnen de vensters in de taakbalk niet meer los getoond worden? Ik ben inmiddels een week met Windows10 aan het werk (erg tevreden) maar dat is het enige dat ik echt met geen mogelijkheid vinden kan. Alles dat ik via Google vind ziet er compleet anders uit, en ik vraag me af of dit dan ook in de Anniversary Update aangepast is. Heeft iemand een antwoord? : )

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Weltschmerz schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:22:
Ligt het aan mij of kunnen de vensters in de taakbalk niet meer los getoond worden? Ik ben inmiddels een week met Windows10 aan het werk (erg tevreden) maar dat is het enige dat ik echt met geen mogelijkheid vinden kan. Alles dat ik via Google vind ziet er compleet anders uit, en ik vraag me af of dit dan ook in de Anniversary Update aangepast is. Heeft iemand een antwoord? : )
Volgens mij wel.

Met de rechter muisknop op de taakbalk -> Instellingen- > en dan -> "Combineer taakbalk knoppen"
Ik heb mijn Windows in het Engels en zal tussen niet alles juist hebben vertaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Berlinetta schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:24:
[...]

Volgens mij wel.

Met de rechter muisknop op de taakbalk -> Instellingen- > en dan -> "Combineer taakbalk knoppen"
Ik heb mijn Windows in het Engels en zal tussen niet alles juist hebben vertaald.
Ik heb die van mij ook in het Engels en ik ben met moeite jouw uitleg weer aan het vertalen : D Rechter muisklik op de taskbar, settings (?) en dan zie ik bij taskbar niets staan. Alleen Lock en Show Badges staan nog aan.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Weltschmerz schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:49:
[...]

Ik heb die van mij ook in het Engels en ik ben met moeite jouw uitleg weer aan het vertalen : D Rechter muisklik op de taskbar, settings (?) en dan zie ik bij taskbar niets staan. Alleen Lock en Show Badges staan nog aan.
Dit bedoel ik.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZtEqB4c.pngc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weltschmerz
Seriously?! : D Je bent een held : P Ik zocht naar iets van "ungroup" of "group" 8)7 Dank je!

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Verkeerde topic

[ Voor 90% gewijzigd door Berlinetta op 19-10-2016 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:14

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Laatst online: 18:26
Wat is er interessant aan?
... dat het op een verkeerde plaats stond? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Zijn er meer waarbij de gpedit instelling voor het op notificatie-only zetten van updates de ene keer wel en de andere keer geen effect heeft in de anniversary update? :S

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ik blijf nog altijd het vreemde probleem houden met Windows 10 aangaande bestands associatie en mp4 bestanden.

In explorer worden blanco icoontjes getoond als bestands icoon, terwijl dit het VLC pionnetje moet zijn.

De associatie van mp4 bestanden staat goed, deze staat gekoppeld aan VLC. Toch zie ik nog steeds geen icoontjes in explorer. Daarentegen zie ik de icoontjes in Total Commander weer wel.

Dit probleem had ik nooit in Windows 7.

Ik heb er zelfs ooit een apart topic voor gemaakt, maar tot een oplossing is het nooit gekomen:
[Windows10] Missende iconen bestandsassociaties

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yBEiGzbLgoRHSPs5ygqQ3qJ8/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F4gSh7Rf6w1oYfIOfajrnAuu/full.jpg

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:38
Sinds de Anniversary Update heb ik het probleem dat wanneer ik mijn laptop (Peaq PNB S1015-I1NL) in slaapmodus zet deze niet meer wil ontwaken (zwart scherm/geen respons). Ik moet dan een 'shutdown' forceren door de powerknop ingedrukt te houden tot de laptop zich herstart.

Is er een instelling die dit probleem veroorzaakt? Drivers zijn, voor zover ik weet en volgens de fabrikant haar website, up-to-date. Misschien toch eens kijken naar een nieuwe chipset driver o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17

Videopac

Rommelt wat aan.

Sinds de laatste update (Anniversary?) update krijg ik regelmatig de melding dat ik me aan MOET melden op OneDrive, want:"Omdat je toegang tot gevoelige gegevens wilt krijgen, moet je het wachtwoord verifiëren.". Ik ben me nergens van bewust, heb/wil geen OneDrive. Hoe kom ik hier nou weer vanaf?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik blijf het eigenlijk raar vinden dat je in Windows 10 Mobile wel verschillende notificatie geluidjes kunt instellen per app, maar in Windows 10 niet. Je zou toch zeggen dat dit hetzelfde onderliggende systeem is..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Videopac schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:37:
Sinds de laatste update (Anniversary?) update krijg ik regelmatig de melding dat ik me aan MOET melden op OneDrive, want:"Omdat je toegang tot gevoelige gegevens wilt krijgen, moet je het wachtwoord verifiëren.". Ik ben me nergens van bewust, heb/wil geen OneDrive. Hoe kom ik hier nou weer vanaf?
Automatisch opstarten van OneDrive al via taakbeheer geprobeerd uit te zetten? Mogelijk lost dat die meldingen op.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.avoiderrors.ne...n-windows-8-1-windows-10/

If you are using Home edition of Windows 10 or if you can't use or don't want to use Group Policy Editor, you can take help of Registry Editor for the same task. Just follow these simple steps:

1. Press WIN+R keys together to launch RUN dialog box. Now type regedit in RUN and press Enter. It'll open Registry Editor.

2. Now go to following key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows

3. Create a new key under Windows key and set its name as OneDrive

4. Now in right-side pane, create a new DWORD DisableFileSyncNGSC and set its value to 1

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/10o0fue.jpg

That's it. Close Registry Editor and restart your computer to take effect. After reboot, OneDrive functionality will be disabled in Windows 10.

PS: To re-enable OneDrive functionality in future, delete the DWORD DisableFileSyncNGSC created in step 4.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Yonix schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:28:
Sinds de Anniversary Update heb ik het probleem dat wanneer ik mijn laptop (Peaq PNB S1015-I1NL) in slaapmodus zet deze niet meer wil ontwaken (zwart scherm/geen respons). Ik moet dan een 'shutdown' forceren door de powerknop ingedrukt te houden tot de laptop zich herstart.

Is er een instelling die dit probleem veroorzaakt? Drivers zijn, voor zover ik weet en volgens de fabrikant haar website, up-to-date. Misschien toch eens kijken naar een nieuwe chipset driver o.i.d.?
Misschien terug gaan naar een oudere driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

Hier mijn ervaringen met windows 10

Ik heb het een serieuze kans gegeven. Na enkele maanden gebruik is dit mijn conclussie:

Sinds de Anniversary update zijn de verwijderde software weer gewoon terug gezet ( windows store en diverse apps, diverse services) En diverse config files weer op default values gezet.

Ik heb veel operating systemen gebruikt. Van dos, alle windows versies, diverse linux distros, openBSD, etc. Maar dit is het eerste Operating systeem dat ik ken dat bij een update totaal lak heeft aan de voorkeuren van de gebruiker. Daarin is het uniek.

Tevens gebruikt het het medium Update om namen van services te veranderen. Rechten te ontnemen van de GPE, die er voorheen wel inzaten ( onder andere de mogelijkheid om in te stellen om windows store niet door gebruiker mogen gebruiken) etc...etc.etc..

Ik altijd een hekel gehad aan rolling releases. Omdat je enkel goede compatibiliteit kunt garanderen bij een feature complete release, maar ik dacht dat dat bij MS een beetje conservatiever zou zijn, gezien het grote aantal gebruikers dat er van afhankelijk is.

Ik heb mij hierin behoorlijk vergist. Het blijkt een upgrade traject te zijn waar men lak heeft aan de voorkeuren van de gebruiker betreffende software en configurering, langzamerhand rechten worden ontnomen, en ik binnenkort ook nog naar reclame zou mogen kijken.

Kortom ik ga weer terug naar Windows 7 pro sp1. Hetzelfde systeem waar ik voorheen meer dan 2,5 jaar zonder enige onderhoud gebruik van heb kunnen maken. En zoals het hoorde, bleven in dat systeem mijn instellingen zoals ik ze had ingesteld. En software wat ik had verwijderd kwam ook niet meer terug.

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Je weet dat Microsoft voor Windows 7 nu ook met rollups werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

CAP-Team schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:19:
Je weet dat Microsoft voor Windows 7 nu ook met rollups werkt?
De frequency van het patchen heeft weinig te maken met de kritiekpunten die ik heb geuit. Namelijk dat MS sinds Win10 lak heeft aan de voorkeuren van de gebruiker betreffende software en configurering. En dat er bovendien langzamerhand rechten worden ontnomen in bepaalde systeem tools (bijv binnen de GPE), etc etc.

Een rolling release is iets anders dan de rollups die jij bedoeld. Arch linux hanteert bijvoorbeeld het rolling release model. En Win10 is de eerste versie van windows die dit ook doet. Namelijk een versie die je in theorie nooit meer zou moeten upgraden naar een nieuwere versie, maar altijd geupdate zou worden.

Win7 sp1 is en blijft een fixed release, oftewel feature complete, die middels rollups security fixes krijgt.

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Hoi, ik probeer na een significante hardware update windows opnieuw te activeren. Opzich volgens mij geen probleem en heb netjes van te voren al de benodigde stappen gezet (licentie gekoppeld aan mn windows account), maar ik krijg nu al de hele dag de melding dat de windows servers niet bereikbaar zijn.
Windows kan niet worden geactiveerd
We kunnen Windows niet opnieuw activeren, omdat onze servers momenteel niet beschikbaar zijn. Wacht een paar minuten of probeer uw Microsoft-account opnieuw toe te voegen.
.

Bekend probleem? En gewoon een kwestie van wachten?

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
floppie86 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:05:
Hoi, ik probeer na een significante hardware update windows opnieuw te activeren. Opzich volgens mij geen probleem en heb netjes van te voren al de benodigde stappen gezet (licentie gekoppeld aan mn windows account), maar ik krijg nu al de hele dag de melding dat de windows servers niet bereikbaar zijn.

[...]
.

als het een significante hardware update is en je hebt een OEM licentie (m.a.w. meegeleverde windows 7/8/10) dan zou je digital entitlement niet meer geldig moeten zijn en dus niet meer activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
mschol schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:30:
[...]

als het een significante hardware update is en je hebt een OEM licentie (m.a.w. meegeleverde windows 7/8/10) dan zou je digital entitlement niet meer geldig moeten zijn en dus niet meer activeren
Dan is dit wel een maffe foutmelding toch?

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
floppie86 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:40:
[...]

Dan is dit wel een maffe foutmelding toch?
dat wel ja :P
maar het zou mij niks verbazen als microsoft zo'n fout niet netjes vertaalt of verkeerd afhandelt

het kan uiteraard ook gewoon kloppen wat er staat, dat is niet uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
floppie86 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:05:

[...]
.

Gokje: nieuws: Populaire sites tijdelijk onbereikbaar door ddos op DynDNS - update 3 ?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik ben opzoek naar een antwoord op mijn vraag.

Sindskort heb ik iets vervelend, met mijn resolutie. Ik heb hem al op de meest maximale resolutie staan. Echter merkte ik laatst op dat de pictogrammen op mijn scherm groter zijn dan normaal... en als ik op mijn rechtermuisknop druk, dan is dat menu/optiemenu een stuk groter en pixeler dan normaal. Hetzelfde geldt ook in mijn officeprogramma's (word e.d.), de toolbar is een stuk groter dan normaal. In de Verkenner/deze computer is het haast niet meer werken, omdat alles zo groot uitpakt..

Hoe fix ik dit? Ik heb al met de resolutie zitten neuzen, staat allemaal op de max. 1366x768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Krasloos schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:13:
Ik ben opzoek naar een antwoord op mijn vraag.

Sindskort heb ik iets vervelend, met mijn resolutie. Ik heb hem al op de meest maximale resolutie staan. Echter merkte ik laatst op dat de pictogrammen op mijn scherm groter zijn dan normaal... en als ik op mijn rechtermuisknop druk, dan is dat menu/optiemenu een stuk groter en pixeler dan normaal. Hetzelfde geldt ook in mijn officeprogramma's (word e.d.), de toolbar is een stuk groter dan normaal. In de Verkenner/deze computer is het haast niet meer werken, omdat alles zo groot uitpakt..

Hoe fix ik dit? Ik heb al met de resolutie zitten neuzen, staat allemaal op de max. 1366x768.
Heb je je DPI (grootte tekst, apps) niet gewoon op 125% of iets dergelijks staan?

Afbeeldingslocatie: https://www.schoonepc.nl/i/windows10_1/systeem_1_beeldscherm.png

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
FREAKJAM schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:21:
[...]Heb je je DPI (grootte tekst, apps) niet gewoon op 125% of iets dergelijks staan?
Nee, deze staat nog op 100%, zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb Find my Device aan op mijn laptop. Als ik inlog zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rA0QVhE9rL3cnzlWWRlG2wKG/thumb.png

Ik zie nu dus dat hij aanstaat, maar nergens een knop om hem te vinden. Bij de Windows Phone staat wel netjes "Find this device", maar hier nergens. Heb ook even op een andere laptop geprobeerd, maar daar zie ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
PWM schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:11:
Ik heb Find my Device aan op mijn laptop. Als ik inlog zie ik dit:

[afbeelding]

Ik zie nu dus dat hij aanstaat, maar nergens een knop om hem te vinden. Bij de Windows Phone staat wel netjes "Find this device", maar hier nergens. Heb ook even op een andere laptop geprobeerd, maar daar zie ik het ook niet.
Waar heb je ingelogd? Probeer het eens via onderstaande URL:

https://account.microsoft.com/devices/

Daar kun je het apparaat opzoeken en op 'zoek mijn apparaat' klikken. Bij mij werkt dit voor al mijn apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De knop onder zoek mijn Apparaten mist. Die stond dus wel bij mijn Windows Phone (die ik niet meer heb), maar niet bij de laptop. Heb locatieservices ook gewoon aan staan.

EDIT: Even geprobeerd in Chrome (gebruik Edge), maar ook daar niet, geen browser issue dus).

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 27-10-2016 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:36
Voor iedereen die het Lock Screen (of Vergrendelingscherm) toch niet wil zien of merkt dat het het inloggen vertraagt, een oplossing is een Scheduled Task maken. Gevonden op http://winaero.com/blog/d...sary-update-version-1607/

Werkt ook prima via GPO als je thuis een AD domain hebt. Combineer dan de info van de task met deze guide: http://www.mdmarra.com/20...led-tasks-from-group.html

Persoonlijk heb ik niets tegen het Lock Screen, het is zelfs wel aardig om te zien. Maar ik was nu eenmaal gewend om op een toets te tikken om m'n PC te wekken, wachtwoord te typen en ingelogd zijn voor m'n schem al beeld gaf. Ideaal zou zijn als het Lock Screen datzelfde toe zou staan. Dus alleen als een optisch overlay. Wel een serieus veiligheidsrisico, maar voor veel thuisgebruikers prima.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Op werk heb ik een fingerprint scanner aan m'n systeem hangen. Dat is wel vlot aanmelden, je hoeft namelijk geen enter te geven om tot het login screen te komen. M'n scherm doet er langer over om beeld te geven dan dat de login duurt.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Laatst online: 18:09
Pincode werkt ook goed.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 22:44
Krasloos schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:13:
Ik heb een gerelateerd probleem. Als ik mijn Surface Pro 4 via display port kabel aan een HD monitor hang, ziet alles er prima uit. Trek ik de kabel er uit en stap ik over op het beeldscherm van de SP4, alles schaalt keurig mee. Maar als ik dan weer de displayport kabel in de SP4 stop en overschakel op het externe beeldscherm, dan schalen de programmas niet goed mee en ziet het er niet uit. Iemand een idee wat er mis kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik heb sinds de Anniversary Update op mijn laptop dat als het lock screen er voor staat, de achtergrond zwart is. Pas als ik op enter druk zodat ik mijn wachtwoord in kan voeren wordt het achtergrondplaatje dat eigenlijk op de lock screen moest staan zichtbaar. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
mschol schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:55:
[...]

dat wel ja :P
maar het zou mij niks verbazen als microsoft zo'n fout niet netjes vertaalt of verkeerd afhandelt

het kan uiteraard ook gewoon kloppen wat er staat, dat is niet uitgesloten.
Nou, na bijna 2 weken wachten (en een aantal keer geprobeerd Microsoft aan de telefoon te krijgen, maar dat ging niet erg gemakkelijk) werkte de activatieserver zonet plotseling ineens weer wel en is mijn Windows prima geactiveerd. 8)7

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24
Ik probeer nu sinds mijn laatste herinstallatie gebruik te maken van Edge, gaat overigens prima, maar loop bij bepaalde sites (intern) tegen het inlog venster aan welke automatisch mijn Windows credentials invult. Andere interne sites gebruiken gewoon de laatst ingevulde creds.

Het gaat uiteraard om sites voor Headphones, Couchpotato e.d.
Ik krijg dit met de wachtwoorden manager van Windows of die van Edge er gewoon niet uit. Heeft iemand dit ook meegemaakt en opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:04

JB

Cédric roelt!

Kan ik bij Windows 10 inmiddels wel gewoon een restore van profile/settings doen? Ik heb op het werk een SSD besteld en ik wil straks het liefste mijn huidige settings enz terug zetten op een schone Windows 10 installatie. Kan dat of is dan anno 2016 nog steeds teveel gevraagd bij Windows?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
JB schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:40:
Kan ik bij Windows 10 inmiddels wel gewoon een restore van profile/settings doen? Ik heb op het werk een SSD besteld en ik wil straks het liefste mijn huidige settings enz terug zetten op een schone Windows 10 installatie. Kan dat of is dan anno 2016 nog steeds teveel gevraagd bij Windows?
Gebruik je een lokaal of online account? Bij het 2e zou dat automatisch moeten gebeuren geloof ik.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:04

JB

Cédric roelt!

Raven schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:51:
[...]

Gebruik je een lokaal of online account? Bij het 2e zou dat automatisch moeten gebeuren geloof ik.
Volgens mij 1 online account. Goed om te weten, thnx! Kan ik een lokaal account ook terug blazen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:05

The_Worst

Unox

Niet meer in Windows 10. Ze verwijzen je door naar een app die $14,95 kost.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:08
CAP-Team schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:34:
Ik heb sinds de Anniversary Update op mijn laptop dat als het lock screen er voor staat, de achtergrond zwart is. Pas als ik op enter druk zodat ik mijn wachtwoord in kan voeren wordt het achtergrondplaatje dat eigenlijk op de lock screen moest staan zichtbaar. Meer mensen hier last van?
Ja, dan moet je Windows animatie vensters weer aanzetten. Type nu vanaf mobiel, dus ik hou het kort. Als je niet weet wat ik bedoel moet je even laten weten , dan geef ik uitgebreider antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC op het werk wil steeds die anniversary update installeren, deze morgen ben ik terug 1,5u verloren...
Blijft altijd hangen op die ronddraaiende witte puntjes en een zwarte achtergrond.

Ik heb nu in de instellingen de optie aangevinkt: upgrades uitstellen.

Maar weet iemand een oplossing hoe ik deze toch kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:33:
PC op het werk wil steeds die anniversary update installeren, deze morgen ben ik terug 1,5u verloren...
Blijft altijd hangen op die ronddraaiende witte puntjes en een zwarte achtergrond.

image backup maken en clean install lijkt mij dan de enige optie. Werkt het dan nog niet, dan kun je in ieder geval de backup terug zetten.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 20:42

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ervaar dat de slaapstand van W10 erg onbetrouwbaar is. Hij wordt gelijk weer wakker, of soms een paar minuten later als ik weg ben gelopen en hij in slaap lijkt te staan. Soms gebeurd het een uur later... kortom, ik kan er niet zo op bouwen. Iemand een tip om dat op te lossen?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
RoyK schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:49:
Ik ervaar dat de slaapstand van W10 erg onbetrouwbaar is. Hij wordt gelijk weer wakker, of soms een paar minuten later als ik weg ben gelopen en hij in slaap lijkt te staan. Soms gebeurd het een uur later... kortom, ik kan er niet zo op bouwen. Iemand een tip om dat op te lossen?
Als het goed is staat de trigger van het uit slaapstand komen in het logboek (eventvwr). Op mijn W7-pc was dat bijvoorbeeld de netwerkkaart die om de een of andere reden dit veroorzaakte, daarna ingesteld dat de netwerkkaart het systeem niet uit slaapstand mocht halen en toen was het opgelost :)

Zo uit mijn hoofd moet je op zoek naar event id 1, met Power-Troubleshooter als bron.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 20:42

RoyK

Hobby tekenaar

Raven schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:22:
[...]

Als het goed is staat de trigger van het uit slaapstand komen in het logboek (eventvwr). Op mijn W7-pc was dat bijvoorbeeld de netwerkkaart die om de een of andere reden dit veroorzaakte, daarna ingesteld dat de netwerkkaart het systeem niet uit slaapstand mocht halen en toen was het opgelost :)

Zo uit mijn hoofd moet je op zoek naar event id 1, met Power-Troubleshooter als bron.
Bedankt Raven. ik heb het logboek gevonden en zal daar eens in neuzen als hij wakker wordt!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Je kan het ook via cmd achterhalen:
powercfg -lastwake

Zie hier voor een goed overzicht van de opties om dit te trouble-shooten:
http://www.howtogeek.com/...m-waking-up-accidentally/

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
RoyK schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:49:
Klopt gebeurd bij mij ook, maar ik weet dat mijn computer dan iets aan het doen is.
Iets in de trant van updates en als hij klaar is gaat hij automatisch uit. Zonder dat ik dingen heb ingesteld doet hij dit. Zonder te configureren doet hij dit. Ik ben er in ieder geval blij mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Berlinetta op 03-11-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:33:

Gewoon wachten tot dat hij klaar is met updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:55
Het "tabjes probleem" in Edge lijkt opgelost door een update of zo. Ze verschuiven iig niet meer vanzelf. *fingers crossed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berlinetta schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:08:
[...]

Gewoon wachten tot dat hij klaar is met updaten?
Vorige keer heeft deze een volledige nacht zo gestaan, dan loopt het gewoon vast in mijn ogen. Heeft niks met wachten te maken...

Ik skip hem alvast vanaf nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is er ergens te zien welke versie van w10 je download als je met de mediacreationtool de iso download? (ivm of de anniversary edition er al in zit)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:40
die zit er al in,als je via de mediatool download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

MrDirect schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:05:
[...]

Ja, dan moet je Windows animatie vensters weer aanzetten. Type nu vanaf mobiel, dus ik hou het kort. Als je niet weet wat ik bedoel moet je even laten weten , dan geef ik uitgebreider antwoord.
Dat hielp inderdaad in het prestatie tabblad stonden een paar vinkjes uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:51:
[...]

Vorige keer heeft deze een volledige nacht zo gestaan, dan loopt het gewoon vast in mijn ogen. Heeft niks met wachten te maken...

Ik skip hem alvast vanaf nu...
Dat is wel apart, want ik heb gisteren avond gewoon de anniversary update bij een klant gedaan en dat ding gewoon goed.

Je kan hem op twee manieren activeren, via de MSFT website of via Windows update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
maratropa schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:20:
Is er ergens te zien welke versie van w10 je download als je met de mediacreationtool de iso download? (ivm of de anniversary edition er al in zit)
Ik weet dat die er nu al in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berlinetta schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 02:39:
[...]

Dat is wel apart, want ik heb gisteren avond gewoon de anniversary update bij een klant gedaan en dat ding gewoon goed.

Je kan hem op twee manieren activeren, via de MSFT website of via Windows update.
Hier op kantoor ook de 2 andere pc's zonder problemen.
Heb beide manieren al geprobeerd.

Volgend jaar toch een nieuw systeem aankopen dus dan is dit ook weer opgelost :)
Heel wat mensen die er last van hebben op google, maar niet echt een oplossing. Sommige zeggen dat de GPU de bottleneck is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:36

koelebobes

Wen BTC €100K

Een goedemiddag iedereen vandaag mijn nieuwe systeem binnen gekregen alleen ben ik nog opzoek naar een Windows 10 Home x64 licentie. Wat zijn jullie ervaringen hierin ? Ik wil er eigenlijk niet 120 euro aan kwijt. In de pricewatch staan wel wat winkels maar sommige hebben wel schrikbarend weinig reviews. Wat zijn de GoT go to adressen voor een goede geldige licentie.

Het liefst de licentie die ik vaker kan installeren en zich niet nesteld aan mijn hardware

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:49:
[...]

Hier op kantoor ook de 2 andere pc's zonder problemen.
Heb beide manieren al geprobeerd.

Volgend jaar toch een nieuw systeem aankopen dus dan is dit ook weer opgelost :)
Heel wat mensen die er last van hebben op google, maar niet echt een oplossing. Sommige zeggen dat de GPU de bottleneck is.
Wat geeft Windows precies aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
koelebobes schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:59:
Een goedemiddag iedereen vandaag mijn nieuwe systeem binnen gekregen alleen ben ik nog opzoek naar een Windows 10 Home x64 licentie. Wat zijn jullie ervaringen hierin ? Ik wil er eigenlijk niet 120 euro aan kwijt. In de pricewatch staan wel wat winkels maar sommige hebben wel schrikbarend weinig reviews. Wat zijn de GoT go to adressen voor een goede geldige licentie.

Het liefst de licentie die ik vaker kan installeren en zich niet nesteld aan mijn hardware
Deze vraag hoort hier natuurlijk niet thuis.
Wat je zoekt is een retail licentie. In tegen stelling tot OEM licenties zijn deze op verschillende machines te installeren, echter wel op maar 1 machine tegelijkertijd. Anders moet je een licentie kopen voor meerdere gebruikers, en dat wordt nog duurder. Een retail licentie van Home zal even over de 110 euro kosten.

De OEM licenties zijn tot aan het belachelijke aan toe goedkoop. Dat komt omdat ze eigenlijk helemaal niet bedoeld zijn om los te verkopen. En toch gebeurd dat, en MS lijkt er -vooralsnog- niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:36

koelebobes

Wen BTC €100K

Reepje schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:59:
[...]

Deze vraag hoort hier natuurlijk niet thuis.
Wat je zoekt is een retail licentie. In tegen stelling tot OEM licenties zijn deze op verschillende machines te installeren, echter wel op maar 1 machine tegelijkertijd. Anders moet je een licentie kopen voor meerdere gebruikers, en dat wordt nog duurder. Een retail licentie van Home zal even over de 110 euro kosten.

De OEM licenties zijn tot aan het belachelijke aan toe goedkoop. Dat komt omdat ze eigenlijk helemaal niet bedoeld zijn om los te verkopen. En toch gebeurd dat, en MS lijkt er -vooralsnog- niets aan te doen.
Reepje ik kon zo een topic over dit onderwerp niet vinden. Maar wat zou een goede betrouwbare website zijn om dit te kopen ik heb namelijk geen vertrouwen in een G2A of Pinguin :P

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
koelebobes schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:20:
[...]

Maar wat zou een goede betrouwbare website zijn om dit te kopen ik heb namelijk geen vertrouwen in een G2A of Pinguin :P
Waarom niet?

Als je voor 2 tientjes een oem licentie koopt, is dat in principe fout. Alle websites die voor dergelijke prijzen verkopen, zijn dus ook fout.

probeer maar eens bij azerty of afuture te kijken (of bol.com), dat zijn grote spelers en die hebben vast geen grijze keys in de verkoop. En daar zal je dan voor moeten betalen.

Wat je nu vraagt is, ik zoek een heler, maar dan wel een betrouwbare.......

edit, maar je vraag was eigenlijk: ik heb een retail licentie nodig (deze is niet gekoppeld aan de hardware). Die zijn niet grijs te koop, dus daar betaal je de volle mep voor.

[ Voor 11% gewijzigd door Reepje op 04-11-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Heren een vraagje.

Zonder iets aangepast te hebben, worden mijn browsers nu op 1536x824 geschaald. Mijn scherm staat gewoon op 1920x1080 en vrijdag werkte ook alles nog prima.

Iemand enig idee in welke instellingen ik moet zoeken? Heb al geprobeerd de DPI schaling aan te zetten voor Edge en Chrome, maar bij beide worden nog de verkeerde verhoudingen weergeven.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
MisterChaoSs schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:23:
Heren een vraagje.

Zonder iets aangepast te hebben, worden mijn browsers nu op 1536x824 geschaald. Mijn scherm staat gewoon op 1920x1080 en vrijdag werkte ook alles nog prima.

Iemand enig idee in welke instellingen ik moet zoeken? Heb al geprobeerd de DPI schaling aan te zetten voor Edge en Chrome, maar bij beide worden nog de verkeerde verhoudingen weergeven.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Hoe bedoel je dit precies? Bedoel je de venster hoogte/breedte? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

HollowGamer schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:37:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Bedoel je de venster hoogte/breedte? :)
Excuses haha. Hij geeft aan dat mijn window size 1536x824 resolutie is en viewport ongeveer 1536x768 resolutie is

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17

Videopac

Rommelt wat aan.

Iemand enig idee waarom de tijd bij mij 1 uur achterloopt (zomertijd: 2 uur). Ik heb een dual-boot systeem en onder Linux Mint loopt de tijd wel goed.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Pagina: 1 ... 74 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.