Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
Tja. volautomatische updates heeft gewoon grote voordelen (kijk bv. ook naar ClickOnce installs). Als Microsoft iets soortgelijks laagdrempelig kan aanbieiden via de store dan zie ik dat wel toegepast gaan worden.

Daarnaast is er het voordeel van distributie en hosting...je hoeft zelf de hosting en de trafic voor je applicatie-distributie niet meer te betalen. Voor kleinere partijen kan dat best een belangrijk punt zijn.

Ik ben geen developer, dus ik weet niet hoe ernstig geamputeerd een universal app nu is en hoe dat over een jaartje of twee is. Wat ik wel al wel merk is dat ik niet meer wordt lastiggevallen met Flash updates...ik hoef niet meer zelf te checken (Firefox browser checker), niet meer te downloaden en de installer te starten, Windows 10 update regelt het. Dat is vergelijkbaar met hoe het in de store werkt als je kijkt naar app updates.

Wat betreft software als VLC, we gaan het zien. Als je het de gemiddelde gebruiker vraagt, zul je toch horen dat in de store zoeken naar 'videospeler' (of VLC, als ze die naam van een bekende hebben gehoord) en degene met de meeste sterren clicken makkelijker is dan op internet naar google en dan een linkje clicken en dan op een site moeten zoeken naar waar het te downloaden is, etc. Als zo'n app de meeste filmpjes afspeelt, is het goed genoeg voor het overgrote deel van de gebruikers...die willen echt niets weten over een 32-bit of een 64-bit versie etc.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyquesz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 15:08
Gonadan schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:25:
Normaal gesproken kon je een Windows versie over slaan als deze je niet aan stond, met Windows 10 kan je dat vergeten want er komt geen 11, ze gaan 10 gewoon blijven doorontwikkelen. Uiteindelijk ga je dus hoe dan ook ene keer 10 krijgen.
Deze redenering klopt natuurlijk niet helemaal. Het verschil is dat het voor de consument voorheen stapsgewijs ging en vanaf 10 weliswaar continu, maar over 3 jaar hebben we natuurlijk wel een door geevolueerde versie die zich tot de huidige 10 verhoudt als een geheel nieuwe versie, Alleen wordt die versie dan niet 11 of 12 genoemd, maar 10 build 2620 of iets dergelijks.

[ Voor 3% gewijzigd door xyquesz op 08-04-2016 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyquesz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 15:08
Zarhrezz schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:22:
Daarnaast is er het voordeel van distributie en hosting...je hoeft zelf de hosting en de trafic voor je applicatie-distributie niet meer te betalen. Voor kleinere partijen kan dat best een belangrijk punt zijn.
Ik denk dat veel kleine partijen ook graag een eigen aanwezigheid op internet willen behouden en niet puur afhankelijk willen zijn van de Windows Store. Afgezien daarvan, die Store zie ik toch vooral als een distributiemedium voor "apps" voor mobiele apparaten, zoals bij Apple en Android.
Ik ben geen developer, dus ik weet niet hoe ernstig geamputeerd een universal app nu is en hoe dat over een jaartje of twee is.
Universal "apps" moeten, om "universal" te kunnen zijn, zowel op een pc als een tablet kunnen draaien. Maar op een tablet heb je heel veel van de toeters & bellen van een typisch desktop-applicatie niet nodig of is die functionaliteit praktisch gezien niet gewoon niet toepasbaar.. Dus wordt er van alles uit gegooid wat men niet direct nodig acht voor de basis functionaliteit op een mobiel apparaat. Vergelijk de beide VLC versies maar eens met elkaar. Of probeer voor de aardigheid eens Adobe Photoshop Express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:43

Onbekend

...

Wildfire schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:24:
Ik heb het tot nu toe al zeker bij zo'n twintig mensen geïnstalleerd en toen ik nog bij MyCom werkte zeker bij evenveel mensen. De problemen die jij noemt ben ik ook in die groep in zijn geheel niet tegen gekomen.
Gisteren ben ik weer bij iemand langs geweest die een upgrade naar Windows 10 had aangeklikt. (Ouder echtpaar van 70+, die zeker geen analfabeet zijn. :) )
Verschillende programma's waren zomaar verwijderd terwijl het opnieuw installeren van diezelfde versie gewoon goed gaat. Ging o.a. om de programma's als Cashflow 5 en zelfs Office 2013 die opnieuw geïnstalleerd moesten worden.
Het grootste probleem was dat alle contactpersonen uit Windows Live Mail waren verdwenen. Aangezien ze hier geen backup van hadden moeten ze die nu allemaal weer verzamelen en handmatig invoeren. :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
xyquesz schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:47:
Ik denk dat veel kleine partijen ook graag een eigen aanwezigheid op internet willen behouden en niet puur afhankelijk willen zijn van de Windows Store. Afgezien daarvan, die Store zie ik toch vooral als een distributiemedium voor "apps" voor mobiele apparaten, zoals bij Apple en Android.
Tja, da's het beeld van de Store waar we mee opgegroeid zijn de laatste jaren; de plek waar je apps voor je telefoon en tablet haalt. Microsoft lijkt dat iets anders te zien, kijk maar naar spellen als Rise of the Tomb Raider, da's toch een andere klasse dan de gemiddelde Candy Crush kloon. De visie bij Microsoft is dat het device niet meer relevant is; je hebt jou files en apps altijd bij de hand, seemless tussen apparaten switchen, etc. Een beperkte versie van de store past niet in dat plaatje. Ik ben zelf wel erg benieuwd hoe dit zich allemaal gaat ontwikkelen de komende jaren.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 13:15

zekerpixels

Victory Loves Preparation

ik heb een acer aspire 7750 geupgrade van w7 naar w10 met een probleemje.
[Windows 10] "kan batterij niet vinden"

Om daarvoor wat te proberen kan ik nu terug naar windows 7 (zorgen dat evt alles weer werkt) en weer de upgrade doen naar w10? Bij het terugzetten kon windows niet meer opstarten en systeemherstel deed ook niks, dus het word gewoon een freash instal.

[ Voor 19% gewijzigd door zekerpixels op 10-04-2016 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Een vraag. Mijn originele windows 8.1 pc heb ik upgrade gegeven naar windows 10.
Nu doe ik om de zoveel maanden windows compleet opnieuw op pc installeren. Daar is het nu weer tijd voor.
Als ik nu de windows 10 install download via usb wil doen dan dan hoef ik toch geen product code in te voeren toch aangezien de pc dan windows 10 herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
T.E schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:19:.
Als ik nu de windows 10 install download via usb wil doen dan dan hoef ik toch geen product code in te voeren toch aangezien de pc dan windows 10 herkent?
Klopt, je kan beter je Windows 10 resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Berlinetta schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:27:
[...]

Klopt, je kan beter je Windows 10 resetten.
Hoe bedoel je resetten? Ik wil gewoon een schone installatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
T.E schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:29:
[...]

Hoe bedoel je resetten? Ik wil gewoon een schone installatie doen.
Dat is wat ik bedoel. http://windows.microsoft....ndows-10-recovery-options

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 13:15

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Wat je zegt kan, heb ik zelf ook een paar dagen gelden gedaan. Ik heb datbbestandje van de Microsoft site gedownload om een USB te maken. Bij het installeren gewoon kiezen voor ik heb geen productcode, verder gaat het automatische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Iemand misschien enig idee wat het probleem ook kan zijn. Mijn pc moet ik 2 x opnieuw opstarten voordat het internet werkt. PC is bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
T.E schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:45:
Iemand misschien enig idee wat het probleem ook kan zijn. Mijn pc moet ik 2 x opnieuw opstarten voordat het internet werkt. PC is bekabeld.
De 2e keer een restart en dan werkt het? Zet dan Fast Startup eens uit en kijk of het dan wel goed gaat.

Als dat werkt, kun je kijken naar de driver op je Ethernet aansluiting. Grote kans dat het een oude driver is (W7 tijdperk). Je kunt kijken of er voor je chipset een nieuwere driver is, maar da's niet altijd het geval.

[ Voor 20% gewijzigd door Zarhrezz op 11-04-2016 21:49 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:40
Gisteren weer de maandelijkse update geinstalleerd. Ik gebruik altijd de sluimerstand (eens per week sluit ik helemaal af) en altijd na die update staat 's nachts mijn laptop aan met een grijs scherm. Als ik dan de spatiebalk in toets heb ik weer beeld en sluit ik af via sluimerstand. Met vorige Windows versies, nooit dit probleem. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
desalniettemin schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:34:
Gisteren weer de maandelijkse update geinstalleerd. Ik gebruik altijd de sluimerstand (eens per week sluit ik helemaal af) en altijd na die update staat 's nachts mijn laptop aan met een grijs scherm. Als ik dan de spatiebalk in toets heb ik weer beeld en sluit ik af via sluimerstand. Met vorige Windows versies, nooit dit probleem. Meer mensen hier last van?
Laat me raden, dat je computer precies om 03:30 aan gaat.
Zo ja, ga naar je Windows update en verander het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:40
Maar ik check altijd via instellingen voor updates en download en installeer ze meteen en herstart meteen. Ook de tussendoor updates. Met die tussendoor updates nooit genoemd probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 10:33

jasjenl

Liab A Tymo

Heb net op een pc die ik nog had staan een verse installatie van Windows 10 gedaan (clean, dus geen upgrade), op zich werkt het wel alleen het indexeren voor de zoekfunctie gaat niet helemaal lekker: als ik de naam van een geïnstalleerd programma in het startmenu typ, blijf ik maar zien:

'Deze resultaten zijn mogelijk onvolledig. Zoeken is nog bezig met het indexeren van uw dingen.'

En hij vindt dan ook niet het programma dat ik intyp. Ik heb al handmatig de index gerebuild zoals hier beschreven, daar zei ie op een gegeven moment dat het rebuilden voltooid was, maar het start menu geeft nog steeds melding dat ie nog niet klaar is met indexeren. Erg lastig, want op deze manier is de zoekfunctie in het startmenu vrij nutteloos...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

jasjenl schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:51:
Heb net op een pc die ik nog had staan een verse installatie van Windows 10 gedaan (clean, dus geen upgrade), op zich werkt het wel alleen het indexeren voor de zoekfunctie gaat niet helemaal lekker: als ik de naam van een geïnstalleerd programma in het startmenu typ, blijf ik maar zien:

'Deze resultaten zijn mogelijk onvolledig. Zoeken is nog bezig met het indexeren van uw dingen.'

En hij vindt dan ook niet het programma dat ik intyp. Ik heb al handmatig de index gerebuild zoals hier beschreven, daar zei ie op een gegeven moment dat het rebuilden voltooid was, maar het start menu geeft nog steeds melding dat ie nog niet klaar is met indexeren. Erg lastig, want op deze manier is de zoekfunctie in het startmenu vrij nutteloos...
Je hebt waarschijnlijk te veel privacy instellingen uitgezet. Je moet in beperkte mate Windows Search toestemming geven je computer te doorzoeken wil je dat zoeken onder het startmenu zin heeft.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Nadat W10 net de nodige (voornamelijk Office) updates geïnstalleerd had, gebeurde er ineens niks meer na het klikken op instellingen of de snelkoppeling naar de updater.

Blijkbaar is dit al een tijdje een bekend probleem bij MS, onder de naam "Emerging Issue 67758".

De troubleshooter kon er helaas niks mee, gelukkig is er https://answers.microsoft...abdd-35d82e04c55f?page=61
PowerShell:
1
powershell -ExecutionPolicy Unrestricted Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $Env:SystemRoot\ImmersiveControlPanel\AppxManifest.xml

Problem solved :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:44
Ik heb sinds kort een probleem dat ik mappen niet kan hernoemen ook een nieuwe map niet , krijg dan de melding "kan het opgegeven bestand niet vinden".
Als ik op opnieuw proberen druk krijg ik de melding "het bestand of de map bestaat niet".
Gisteren maar alles opnieuw geformatteerd en geïnstalleerd en leek te werken maar nu heb ik het weer en denk dat het aan een update KB3140741 ligt want dat is de enigste die binnen is gekomen.
Ik kan deze echter niet verwijderen, hebben meer tweakers problemen met deze update en zo ja wat is de oplossing.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dit je oplossing? (Even gegoogled naar "cannot rename folder Windows 10")

[ Voor 38% gewijzigd door FREAKJAM op 16-04-2016 17:09 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Ik had zelf ook al gegoogled maar veel gevonden maar niks waar ik vertrouwen in heb.
Ik gebruik mijn ISO op USB al een tijdje en doe regelmatig een clean install maar sinds kort dus problemen en de enige reden die ik kan bedenken is de KB3140741 update en ik vind veel problemen met die update maar niet die ik heb.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Alles maar weer opnieuw geïnstalleerd en kan weer de naam wijzigen van de mappen.
De update KB3140741 hoop ik ff tegen te houden met O&O ShutUp10 door alles te selecteren behalve Windows Defender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

jmk schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:13:
[...]

Je hebt waarschijnlijk te veel privacy instellingen uitgezet. Je moet in beperkte mate Windows Search toestemming geven je computer te doorzoeken wil je dat zoeken onder het startmenu zin heeft.
Het is een clean install van Windows 10, ik heb helemaal niks uitgezet of ingesteld op dat vlak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Raven schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:38:
Nou, we zullen zien. Het duurde even, maar de Kubuntu-partitie is flink gekrompen en W10 Enterprise LTSB is nu op de vrijgekomen ruimte aan 't installeren. Gaat trouwens best snel met een Zalman VE-300 :)

edit: Grub was weg, kreeg een keuzemenu van W10 met W10 en W7. Grub is inmiddels weer terug, maar geeft alleen Kubuntu en W7 loader aan, waarbij de W7 loader naar het W10/W7 keuzemenu van W10 gaat. Zowel W10 als W7 kunnen dus niet direct gekozen worden.

edit2: En nu start ie na W7 geselecteerd te hebben in Grub meteen W7 op. :?

edit3: Update-grub -> Windows 7 loader is nu Windows 10 loader en geeft het W7/W10 keuzemenu.
Blijkbaar kun je W7/10 niet zomaar rechtstreeks opstarten..

Maar wat is Windows 10 Enterprise LTSB lekker schoon zeg :D
De Grub-issues zijn nu opgelost.

Eerst heb ik zowel in W7 als W10 bcdboot c:\windows /s c: uitgevoerd, daarna in Kubuntu sudo update-grub uitgevoerd waarna zowel W7 als 10 direct vanuit Grub gestart kunnen worden. De oorspronkelijke W10-optie die het W7/W10 dualboot-menu liet zien bleef echter staan.

Na de 100MB grote systeempartitie verwijdert te hebben en sudo update-grub nogmaals uitgevoerd te hebben werd dat ook opgelost.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week een grote update gehad van Windows 10 op mijn PC. Sindsdien problemen:
- drivers voor geluidskaart moesten opnieuw geïnstalleerd worden (Realtek High Definition audio), terwijl hij zei dat de drivers de laatse versie waren.Werkt nu weer.
- Groove music stopt meteen na het starten. Geprobeerd opnieuw te installeren, maar in settings was de optie uninstall greyed-out. Uiteindelijk met CCleaner gedeinstalleerd. Toen weer geinstalleerd vanuit de Store, maar hetzelfde probleem. Groove music start op maar elke actie die je daarna doet stopt het weer. Enkele keren opnieuw geprobeerd, ook met herstarten, maar geen sjoege. Toen gezocht op internet, dit probleem niet echt gevonden, maar bij microsoft op site wel de tip om sfc /scannow te doen, maar die vond ook niks.
Ook is het icon blanco groen. Dit is een probleem wat wel gemeld wordt op Windows 10 Mobile, maar niet op PC.
Ook hier op Tweakers niets gevonden. Beetje sneu, vanwege stoppen van Mixradio op de telefoon heb ik een Groove Music pass van 60 dagen gekregen, maar kan er zo op mijn PC niets mee. Op de telefoon is dat best aardig.

Heeft iemand nog de gouden tip hoe ik Groove Music weer aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:06:
[...]
De oorspronkelijke W10-optie die het W7/W10 dualboot-menu liet zien bleef echter staan.
Ik kan je nog wel wat info geven over Windows 10 en Windows 7 samen in een boot, Wanneer in een boot Windows 10 als standaardsysteem is ingesteld krijg je een ander bootmenu, die van Windows 10, wanneer je Windows 7 in msconfig instelt als standaard dan krijg je het bootmenu van Windows 7.
Het fijnste werkt het hier met die 2 in een multiboot wanneer Windows 7 als standaard is ingesteld.
Ik weet niet of het voor jou van toepassing is, maar welke op standaard is ingesteld bij 7 en 10 bepalen hoe de boot er uit ziet.
Windows 7 op standaard en het bootmenu start direct op zoals je wel kent, zwart beeld met witte letters.
Windows 10 op standaard en eerst wordt er al wat geladen, en het bootmenu volgt wat later dan als Windows 7 op standaard is ingesteld en heeft een Windows 10 look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 01:01:
[...]

Ik kan je nog wel wat info geven over Windows 10 en Windows 7 samen in een boot, Wanneer in een boot Windows 10 als standaardsysteem is ingesteld krijg je een ander bootmenu, die van Windows 10, wanneer je Windows 7 in msconfig instelt als standaard dan krijg je het bootmenu van Windows 7.
Het fijnste werkt het hier met die 2 in een multiboot wanneer Windows 7 als standaard is ingesteld.
Ik weet niet of het voor jou van toepassing is, maar welke op standaard is ingesteld bij 7 en 10 bepalen hoe de boot er uit ziet.
Windows 7 op standaard en het bootmenu start direct op zoals je wel kent, zwart beeld met witte letters.
Windows 10 op standaard en eerst wordt er al wat geladen, en het bootmenu volgt wat later dan als Windows 7 op standaard is ingesteld en heeft een Windows 10 look.
Als je in Windows 10 Fast Boot uitzet dan krijg je het Windows 10 stijl bootmenu niet meer maar louter het klassieke bootmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricJH schreef op maandag 18 april 2016 @ 05:08:
[...]
Als je in Windows 10 Fast Boot uitzet dan krijg je het Windows 10 stijl bootmenu niet meer maar louter het klassieke bootmenu.
Dankje, dat is handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
EricJH schreef op maandag 18 april 2016 @ 05:08:
[...]
Oh ja? Ik zag geen verschil nadat ik fast boot uitzette :P Maar nu heb ik helemaal geen Windows bootmenu's meer, Grub doet alles aangezien het Windows bootmenu nog altijd weigert Linux-installaties te (h)erkennen.
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 01:01:
[...]

Weet je dat zeker? Windows 10 had het bootmenu van 7 op de 100MB systeempartitie bijgewerkt naar die van 10, volgens mij was die van 7 helemaal weg, al ben ik niet met msconfig bezig geweest. Maar goed, nu zijn ze beide weg :+ . Lang leve Grub :D

[ Voor 56% gewijzigd door Raven op 18-04-2016 07:08 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op maandag 18 april 2016 @ 07:06:
Weet je dat zeker? Windows 10 had het bootmenu van 7 op de 100MB systeempartitie bijgewerkt naar die van 10, volgens mij was die van 7 helemaal weg, al ben ik niet met msconfig bezig geweest. Maar goed, nu zijn ze beide weg :+ . Lang leve Grub :D
Ja ik ben daar heel erg zeker van, toen ik 1 Windows 7 had geüpgraded naar 10 waren die andere bootregels van Windows 7 niet verdwenen. Had je het trouwens wel eens met bcdedit.exe geprobeerd een Linux partitie toe te voegen? Niet dat je dat nu nog nodig hebt, maar ik vroeg het me zo af.
bcdedit.exe /create

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

jasjenl schreef op zondag 17 april 2016 @ 15:56:
[...]

Het is een clean install van Windows 10, ik heb helemaal niks uitgezet of ingesteld op dat vlak...
Staat je Windows Search service wel aan? Die stond bij mij wel eens uit onbedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

jmk schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:58:
[...]

Staat je Windows Search service wel aan? Die stond bij mij wel eens uit onbedoeld.
Ja, die staat aan en ik heb ook al handmatig dus de search index gerebuild. Het valt me wel op dat hij onder de ene user account wel meer dingen vindt dan onder de andere, dus het verschilt ook blijkbaar nog per gebruiker. Maar ik blijf het idee houden dat hij niet alles gaat vinden.
Maar goed, dit is een systeem dat verder niet voor heel kritisch werk gebruikt gaat worden en wat degene die ermee werkt moet kunnen doet het wel, dus ik geloof het wel even. Toch krijg ik wel de indruk dat die zoekfunctie onder windows 10 dusdanig op de schop is gegaan (heb daar ook wel e.e.a. over gelezen) dat ie voor de simpele basis functies niet meer zo betrouwbaar werkt als bij vorige windows versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:24:
[...]

Ja ik ben daar heel erg zeker van, toen ik 1 Windows 7 had geüpgraded naar 10 waren die andere bootregels van Windows 7 niet verdwenen. Had je het trouwens wel eens met bcdedit.exe geprobeerd een Linux partitie toe te voegen? Niet dat je dat nu nog nodig hebt, maar ik vroeg het me zo af.
bcdedit.exe /create
Nee, niet geprobeerd. Ik weet niet anders dan dat MS het vertikt om ondersteuning voor niet-Windows OS'sen in te bouwen en Grub kan met beide overweg, dan is de keus gauw gemaakt :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
jasjenl schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:16:
[...]

Ja, die staat aan en ik heb ook al handmatig dus de search index gerebuild. Het valt me wel op dat hij onder de ene user account wel meer dingen vindt dan onder de andere, dus het verschilt ook blijkbaar nog per gebruiker. Maar ik blijf het idee houden dat hij niet alles gaat vinden.
Maar goed, dit is een systeem dat verder niet voor heel kritisch werk gebruikt gaat worden en wat degene die ermee werkt moet kunnen doet het wel, dus ik geloof het wel even. Toch krijg ik wel de indruk dat die zoekfunctie onder windows 10 dusdanig op de schop is gegaan (heb daar ook wel e.e.a. over gelezen) dat ie voor de simpele basis functies niet meer zo betrouwbaar werkt als bij vorige windows versies.
Wel apart, mijn ervaring is juist dat search in W10 enorm verbeterd is...onder W7 grotendeels nutteloos, W8.1 aardig, W10 goed. Met search is het wel zo dat het nogal uitmaakt welke locaties je toevoegt; er is een aantal locaties die standaard indexed zijn, maar bv. een Download folder die je zelf op C:\ aanmaakt zal niet meegenomen worden. De gewenste locaties toevoegen aan de index is dus wel nodig.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Zarhrezz schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:55:
[...]

Wel apart, mijn ervaring is juist dat search in W10 enorm verbeterd is...onder W7 grotendeels nutteloos, W8.1 aardig, W10 goed. Met search is het wel zo dat het nogal uitmaakt welke locaties je toevoegt; er is een aantal locaties die standaard indexed zijn, maar bv. een Download folder die je zelf op C:\ aanmaakt zal niet meegenomen worden. De gewenste locaties toevoegen aan de index is dus wel nodig.
Ik heb niks toegevoegd, dit was een cleane install van Windows 10 en alles staat zoals Windows het zelf default instelt. En ik had het over items die gewoon in het start menu gevonden zouden moeten worden, zoals geïnstalleerde programma's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
jasjenl schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:56:
[...]

Ik heb niks toegevoegd, dit was een cleane install van Windows 10 en alles staat zoals Windows het zelf default instelt. En ik had het over items die gewoon in het start menu gevonden zouden moeten worden, zoals geïnstalleerde programma's...
Dat is dan wel vreemd ja...ik heb nog niet gemerkt dat een programma niet bovenkwam als ik na Windows-key ging typen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:55:
[...]
Nee, niet geprobeerd. Ik weet niet anders dan dat MS het vertikt om ondersteuning voor niet-Windows OS'sen in te bouwen en Grub kan met beide overweg, dan is de keus gauw gemaakt :P
Gelijk heb je. Alleen als je het niet met bcdedit.exe hebt geprobeerd had je die moed al opgegeven,
wat zoals je zelf al aangaf ook de meest logische keuze is.
Het is inderdaad vaak zo geweest dat MS vaak jaren te laat is met iets, waar anderen het allemaal vrij normaal vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Raven schreef op maandag 18 april 2016 @ 07:06:
[...]

Oh ja? Ik zag geen verschil nadat ik fast boot uitzette :P Maar nu heb ik helemaal geen Windows bootmenu's meer, Grub doet alles aangezien het Windows bootmenu nog altijd weigert Linux-installaties te (h)erkennen.
Ik heb een multiboot met vier Windows installaties op drie harde schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
EricJH schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:45:
[...]
Ik heb een multiboot met vier Windows installaties op drie harde schijven.
Maar hier is de multiboot-setup icm Linux, daar gaat het net iets anders ;)
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:09:
[...]

Gelijk heb je. Alleen als je het niet met bcdedit.exe hebt geprobeerd had je die moed al opgegeven,
wat zoals je zelf al aangaf ook de meest logische keuze is.
Het is inderdaad vaak zo geweest dat MS vaak jaren te laat is met iets, waar anderen het allemaal vrij normaal vonden.
Ik weet van eerdere ervaringen dat je beter af bent met Grub, dan werkt het tenminste. Al moesten er in dit geval nog boot-files aangemaakt worden op de Windows partities zelf ipv de 100MB systeempartitie, waar die oorspronkelijk stonden. Eigenlijk best logisch, al had ik daar eerst niet over nagedacht.

[ Voor 57% gewijzigd door Raven op 18-04-2016 17:12 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:37:

- Groove music stopt meteen na het starten. Geprobeerd opnieuw te installeren, maar in settings was de optie uninstall greyed-out. Uiteindelijk met CCleaner gedeinstalleerd. Toen weer geinstalleerd vanuit de Store, maar hetzelfde probleem. Groove music start op maar elke actie die je daarna doet stopt het weer. Enkele keren opnieuw geprobeerd, ook met herstarten, maar geen sjoege. Toen gezocht op internet, dit probleem niet echt gevonden, maar bij microsoft op site wel de tip om sfc /scannow te doen, maar die vond ook niks.
Ook is het icon blanco groen. Dit is een probleem wat wel gemeld wordt op Windows 10 Mobile, maar niet op PC.
Ook hier op Tweakers niets gevonden. Beetje sneu, vanwege stoppen van Mixradio op de telefoon heb ik een Groove Music pass van 60 dagen gekregen, maar kan er zo op mijn PC niets mee. Op de telefoon is dat best aardig.

Heeft iemand nog de gouden tip hoe ik Groove Music weer aan de praat krijg?
Nog geen gouden tip ontvangen. Wel mensen met gelijksoortig probleem:
http://windowsreport.com/groove-music-app-crash-windows-10/
De daar geschetste oplossing, die ook hier staat: https://support.microsoft.com/en-gb/kb/3078110
heb ik nu al twee keer geprobeerd, maar helaas.
Groove crasht meteen na starten en geen icon.

Ik blijf hopen op een gouden tip. In de tussentijd zoek ik verder. Als ik het gevonden heb meldt ik me weer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Raven schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:10:
[...]

Maar hier is de multiboot-setup icm Linux, daar gaat het net iets anders ;)
Dat snap ik maar ik reageerde op je opmerking over fast boot uitzetten om het klassieke bootmenu te krijgen. Ik heb voor de volledigheid mijn situatie vermeld omdat je ook aangaf dat je ook Linux draait naast Windows.
[...]

Ik weet van eerdere ervaringen dat je beter af bent met Grub, dan werkt het tenminste. Al moesten er in dit geval nog boot-files aangemaakt worden op de Windows partities zelf ipv de 100MB systeempartitie, waar die oorspronkelijk stonden. Eigenlijk best logisch, al had ik daar eerst niet over nagedacht.
Ik gebruik EasyBCD om de bootloader te bewerken. Het kan ook overweg met Linux, Mac en Neogrub in de bootloader mix. Ik weet niet of het prettig werkt in jouw situatie maar voor zover ik het ken (Windows Only) is het een handige en nuttige tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:51:
[...]
. In de tussentijd zoek ik verder. Als ik het gevonden heb meldt ik me weer hier.
Ik heb het gevonden: 2 maal de stappen uitvoeren die hier staan:

http://appuals.com/best-f...m-crashing-in-windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28
Iemand hier die tiered storage spaces gebruikt om een SSD voor een HDD te zetten voor wat snelheidswinst? Zie op diverse plaatsen dat het kan, maar nergens een howto :+

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:25
Ik heb sinds kort een Dell XPS 13 met een scherm met de resolutie van 1920x1080 op een 13" scherm. Windows 10 schaalt automatisch naar 150% en eerlijk gezegd vind ik dit wel het prettigst werken, omdat bij 125% en 100% alles wel érg klein wordt. Het probleem is echter wel dat bepaalde websites en programma's erg blurry worden, zoals Steam, de Whatsapp webclient en sommige random websites. Heeft iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen, naast de optie om alles op 100%/125% te zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Belecthor op 02-05-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:56
Belecthor schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:10:
Ik heb sinds kort een Dell XPS 13 met een scherm met de resolutie van 1920x1080 op een 13" scherm. Windows 10 schaalt automatisch naar 150% en eerlijk gezegd vind ik dit wel het prettigst werken, omdat bij 125% en 100% alles wel érg klein wordt. Het probleem is echter wel dat bepaalde websites en programma's erg blurry worden, zoals Steam, de Whatsapp webclient en sommige random websites. Heeft iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen, naast de optie om alles op 100%/125% te zetten?
Je kunt toch de scaling uitzetten voor bepaalde programma's? Volgens mij onder compatibiliteit (zit nu niet op W10, dus kan niet checken).

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit daar niet de Intel HD 5500 GPU in? Mijn Asus Transformer met HD 5300 heeft hetzelfde probleem. De driver van Intel is nog steeds erg buggy. Je kunt dit oplossen met de volgende code in een .cmd bestand:

code:
1
2
3
REG ADD "HKCU\Control Panel\Desktop" /v DpiScalingVer /t REG_DWORD /d 0x00001018 /f
REG ADD "HKCU\Control Panel\Desktop" /v Win8DpiScaling /t REG_DWORD /d 0x00000001 /f
REG ADD "HKCU\Control Panel\Desktop" /v LogPixels /t REG_DWORD /d 0x00000078 /f

Bron: http://www.tenforums.com/...t/7423-blurry-text-4.html

Ik heb hier zelf destijds dagen naar gezocht. Asus wilde al dat ik de tablet inleverde voor reparatie maar dit hadden ze dus nooit kunnen fixen.

Wat het precies doet, weet ik eigenlijk niet. Het schakelt volgens mij de oude Windows 8 scaling-stijl weer in. Zonder deze fix ziet mijn startmenu er soms ook vreemd uit met rare te donkere vakken en onscherpe tekst. De tweakers frontpage is zonder deze fix ook blurry in Edge.

De register keys zijn niet permanent dus bij mij wordt het .cmd bestand nu automatisch geladen na inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Als ik in inlog op mijn computer (autmomatisch via netpwliz) dan zegt hij dat het wachtwoord verkeerd is.
Terwijl dat niet klopt.
Dus ik moet ik eerst naar mijn Microsoft account schakelen om mij zelf aan te melden.

Het lijkt wel of Windows 10, twee accounts heeft aangemaakt.
Dit is op twee Windows 10 computers hetzelfde, als ik weer automatisch wil inloggen moet ik weer via Netplwiz alles doen om dit voor elkaar te krijgen.

Heeft iemand anders dit ook?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EmD238V.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UbTZmuV.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Berlinetta op 05-05-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
29 juli gaat wel een harde deadline worden voor de gratis upgrade.
https://blogs.windows.com...pgrade-offer-to-end-soon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:43

Onbekend

...

Ik denk dat Microsoft vorig jaar had gehoopt dat 90% van alle Windows 7 en 8 gebruikers nu al zouden zijn overgestapt.
Helaas zijn er veel tegenslagen om Windows 10 op een computer te krijgen. Dit loopt al van computers waarvan Windows Update niet werkt waardoor de betreffende KB niet wordt geïnstalleerd, tot en met niet (slecht) werkende drivers voor beeldscherm en netwerkadapters waardoor dit ook niet meer werkbaar is.

Zou Windows 7 het zelfde verhaal krijgen als Windows XP, dat 16 jaar na de release nog steeds actief op computers wordt gebruikt?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
sambalbaj schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:08:
29 juli gaat wel een harde deadline worden voor de gratis upgrade.
https://blogs.windows.com...pgrade-offer-to-end-soon/
Daarom is KB3035583 er weer doorgedrukt, heb die net voor de zoveelste keer moeten verbergen :/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:44:
[...]

Daarom is KB3035583 er weer doorgedrukt, heb die net voor de zoveelste keer moeten verbergen :/
Vooropgesteld, ik ondersteun het op deze manier afdwingen van upgrades door Microsoft zeker niet. Maar wat weerhoudt je ervan om te upgraden? Ik snap heel goed dat als een specifiek systeem problemen heeft met Windows 10 dat je niet wilt upgraden tot die zijn opgelost. Echter na bijna een jaar Windows 10 kan ik mij niet voorstellen om nog Windows 7/8.1 te gebruiken. Windows 7 was een prachtig OS maar inmiddels is het toch wel behoorlijk gedateerd. Het is nog niet zo dramatisch als het XP-verhaal maar het gaat wel langzaam die kant op. Windows 10 heeft wat UWP betreft nog stappen te maken maar het legacy win32-gedeelte werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Deze pc staat al op de planning vervangen te worden, tot die tijd wil ik niet ineens met verwijderde programma's en bestanden zitten door een "spontaan" gestarte upgrade ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb mijn oude laptop aan mijn nicht gegeven, daar werkt Windows 8/10 niet op. Dat heeft te maken met het Intel/NVIDIA Optimus mechanisme waarbij een biosupdate van MSI nodig heeft om het primaire beeldscherm te kunnen gebruiken. Best wel raar want de i3 CPU + SSD combinatie zou dit een fijne Windows 10 laptop maken.
Op deze laptop is dus ook GWX Control Panel geïnstalleerd om te zorgen dat de machine niet onbruikbaar wordt.

Als alle hardware goed wordt ondersteund vind ik Windows 10 een zeer fijn OS. De startknop is nog nooit zo fijn geweest. Het werkt hier zeer stabiel op mijn laptop en desktop. Even een shutup progje runnen(niet te agressief instellen) en mijn privacy gevoel is ook weer gesust. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Het privacy-gedoe in W10 kun je ook oplossen door een firewall op interactief in te stellen, dan zie je gauw genoeg waarmee W10 wil communiceren, wat je dan kan blokkeren :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28
Brent schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:45:
Iemand hier die tiered storage spaces gebruikt om een SSD voor een HDD te zetten voor wat snelheidswinst? Zie op diverse plaatsen dat het kan, maar nergens een howto :+
Klein bumpje.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSD's zijn zo goedkoop geworden... het OS gaat er in zijn geheel makkelijk op... waarom zou je dit nog willen: "tiered storage spaces gebruikt om een SSD voor een HDD te zetten voor wat snelheidswinst...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Als je een Intel Z68 chipset hebt of nieuwer.. http://www.pcworld.com/ar...d_caching_technology.html

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:08
Heb een bizar probleem met het niet-updaten van paswoorden. Ik heb enkele W10 PCs waarop ik een MS-account heb. Heb 2 weken geleden het paswoord gewijzigd van mijn MS-account, waardoor ik op mijn laptop dus gewoon opnieuw moest inloggen, wat dus ok is.
Op mijn W10 Server echter blijft nog altijd mijn oude paswoord van kracht. Heb dat machien ook al gereboot maar het paswoord wordt gewoon niet geüpdatet daar. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Wij hebben 2 identieke Windows 10 tablets in huis en met sommige dingen reageren ze niet gelijk.

Als ik met Chrome een pagina (zoals bijv. tweakers en youtube) aan het startmenu toe voeg, krijgt het als pictogram het loge van tweakers enof youtube te zien. Kopieer ik deze vervolgens naar de tegel-omgeving, dan wordt op de ene tablet het pictogram van Chrome weer gegeven, op de andere blijft wel gewoon de pictogram van de website behouden.
Iemand een idee hoe dit kan? En hoe dit gefixed kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
jmk schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 23:49:
Ik heb mijn oude laptop aan mijn nicht gegeven, daar werkt Windows 8/10 niet op. Dat heeft te maken met het Intel/NVIDIA Optimus mechanisme waarbij een biosupdate van MSI nodig heeft om het primaire beeldscherm te kunnen gebruiken.
Bij mijn weten werkt dit gewoon. Ik heb een zelfde opstelling op een Asus eePC notebook. Een oudere driver werkte probleemloos. Zie dit topic: https://forums.geforce.co...mus/post/4650966/#4650966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
Ja hoor, Microsoft is 3035583 weer aan het pushen, Windows 7 pc van m'n collega ging vandaag zonder waarschuwing (aldus collega) ineens Windows 10 zitten installeren. Is nu de 2e keer, heb na de 1e keer alle KB's die Windows 10 pushen er al af geknikkerd (3035583 meerdere keren en 3139929 (een update van IE11 aldus MS, maar ondertussen gewoon een W10 pusher) en geblokkeerd in Windows Update.

Collega zit nog op Windows 7 omdat hij een specifiek softwarepakket gebruikt dat niet werkt op alles hoger dan 7. Nieuwere versies van dit pakket (WordPerfect's Presentations, ja echt!) of alternatieven hebben niet de functionaliteit die hij nodig heeft.

:( :( Ik vind Windows 10 echt geweldig, ik ben groot fan, maar dit is gewoon waardeloos en zo vreselijk laag van MS :(

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 10-05-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsApp heeft eindelijk een app voor de PC uitgebracht. Leuk alleen zie ik weinig meerwaarde t.o.v. de web client. De grote misser van WA is m.i. dat ze geen UWP app uitbrengen die op zowel mobiel als op de desktop draait. Dat zou toch geen probleem moeten zijn. De app kan prima detecteren dat deze op een desktopsysteem draait en dus een verbinding met een mobiele client vereist. Of ze maken het gewoon mogelijk om volledig onafhankelijk van een mobiele client te draaien. Daar hoeft end-to-end encryptie niet onder te lijden. Een win32-applicatie is leuk voor erbij maar anno 2016 mag je toch wel UWP-apps gaan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 07:16:
WhatsApp heeft eindelijk een app voor de PC uitgebracht. Leuk alleen zie ik weinig meerwaarde t.o.v. de web client.
Grootste voordeel: je hoeft geen browser tab open te laten staan :+. Maar inderdaad wel zonde dat ze nog niet op het UWP platform gesprongen zijn en meteen desktop en mobile tegelijk pakken.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:32
Zijn er ook Windows 10 gebruikers hier die last hebben van een bug in Windows 10 betreft het programma "Windows Modules Installer Worker"?

Soms wanneer Windows de screensaver start of wanneer de monitor in slaapstand gaat dan begint dit programma en hap CPU te gebruiken blijft het maar gebruiken totdat ik zelf het programma met Taakbeheer afsluit. Doe ik dit niet kan ik mijn systeem niet afsluiten omdat dit programma het afsluiten van Windows hindert.

Op internet lees ik dat dit te verhelpen is om de service "Windows module installer" van automatisch starten naar handmatig in te stellen. Echter was het in de voorgaande Windows versies mogelijk om handmatig te updaten maar met Windows 10 kan dit volgens mij niet meer. Het lijkt me dan ook niet handig om deze service uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

MrX_Cuci schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:26:
[...]

Bij mijn weten werkt dit gewoon. Ik heb een zelfde opstelling op een Asus eePC notebook. Een oudere driver werkte probleemloos. Zie dit topic: https://forums.geforce.co...mus/post/4650966/#4650966
Normaliter zouden optimus apparaten moeten kunnen werken onder Windows 10. Voor mijn specifieke laptop van MSI werd door support van MSI gemeld dat ze geen aanpassing gingen doen en dat Windows 8 "not eligible" was. Met een oerlelijke workaround kan je er tijdelijk beeld op krijgen maar dat is niet gebruiksvriendelijk voor een leek.

[ Voor 6% gewijzigd door jmk op 11-05-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allard Pruim schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:32:
Zijn er ook Windows 10 gebruikers hier die last hebben van een bug in Windows 10 betreft het programma "Windows Modules Installer Worker"?

Soms wanneer Windows de screensaver start of wanneer de monitor in slaapstand gaat dan begint dit programma en hap CPU te gebruiken blijft het maar gebruiken totdat ik zelf het programma met Taakbeheer afsluit. Doe ik dit niet kan ik mijn systeem niet afsluiten omdat dit programma het afsluiten van Windows hindert.

Op internet lees ik dat dit te verhelpen is om de service "Windows module installer" van automatisch starten naar handmatig in te stellen. Echter was het in de voorgaande Windows versies mogelijk om handmatig te updaten maar met Windows 10 kan dit volgens mij niet meer. Het lijkt me dan ook niet handig om deze service uit te zetten.
Kijk eens naar je Windows Updates. De module installer is daar onderdeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die nog niet willen upgraden naar Windows 10 kunnen blijkbaar hun gratis upgrade licentie veiligstellen voor eind juli, ook als ze besluiten om ergens na die datum pas op Windows 10 over te stappen. Verstandig want ooit stopt de support voor Windows 7/8.1 en dan is Windows 10 weer een stuk verder in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 07:19:
Mensen die nog niet willen upgraden naar Windows 10 kunnen blijkbaar hun gratis upgrade licentie veiligstellen voor eind juli, ook als ze besluiten om ergens na die datum pas op Windows 10 over te stappen. Verstandig want ooit stopt de support voor Windows 7/8.1 en dan is Windows 10 weer een stuk verder in ontwikkeling.
Dit is toch al heel lang bekend? Eenmaal één keer naar Windows 10 geupgrade, heb je voor die PC een legale Windows 10 licentie. Daarom raad ik klanten ook aan om Windows 10 gewoon te proberen, mocht het niks zijn. Kan je altijd nog terug, maar dan heb je in ieder geval wel de licentie veilig gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:32
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:45:
[...]
Kijk eens naar je Windows Updates. De module installer is daar onderdeel van.
En valt weinig naar te zien, Windows Update is op dat moment helemaal niks aan het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

rens-br schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:04:
[...]

Dit is toch al heel lang bekend? Eenmaal één keer naar Windows 10 geupgrade, heb je voor die PC een legale Windows 10 licentie. Daarom raad ik klanten ook aan om Windows 10 gewoon te proberen, mocht het niks zijn. Kan je altijd nog terug, maar dan heb je in ieder geval wel de licentie veilig gesteld.
Geldt dat ook voor mensen die "per ongeluk" een upgrade hebben uitgevoerd terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling was, en meteen teruggingen naar Windows 7? Als ik dat artikel van de link van 2fish goed begrijp wel, maar dat artikel is nogal tl(too long).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
jmk schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:40:
[...]

Geldt dat ook voor mensen die "per ongeluk" een upgrade hebben uitgevoerd terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling was, en meteen teruggingen naar Windows 7? Als ik dat artikel van de link van 2fish goed begrijp wel, maar dat artikel is nogal tl(too long).
Inloggen met je MS account het belangrijkste is gezien je hardware id/serienummer geloof ik daaraan gekoppeld wordt. Voor de zekerheid even activatiestatus checken en je kan weer terug.

Microsoft zelf zegt:
Yes. Once you’ve upgraded to Windows 10 using the free upgrade offer, you can reinstall or perform a clean installation on the same device. You won’t need a product key to re-activate Windows 10 on the same hardware.

[ Voor 43% gewijzigd door blmp op 12-05-2016 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

blmp schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:45:
[...]

Inloggen met je MS account het belangrijkste is gezien je hardware id/serienummer geloof ik daaraan gekoppeld wordt. Voor de zekerheid even activatiestatus checken en je kan weer terug.

Microsoft zelf zegt:

[...]
En wat als je geen MS account hebt, zoals een hotmail etc? Kan je dan nog steeds je licentie veiligstellen? Zou het niet veel handiger zijn voor MS om de "CD key" van Windows Vista/7/8 te koppelen aan een geactiveerde digital entitlement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
jmk schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:52:
[...]

En wat als je geen MS account hebt, zoals een hotmail etc? Kan je dan nog steeds je licentie veiligstellen? Zou het niet veel handiger zijn voor MS om de "CD key" van Windows Vista/7/8 te koppelen aan een geactiveerde digital entitlement?
A Microsoft account (formerly knowns as Windows Live ID) is what you use to sign in to Microsoft services such as outlook.com (or Hotmail),
Dus dan heb je al een Microsoft account met je hotmail maar dat geheel terzijde.

Zou zweren dat ik ergens MS account las, maar dat klinkt dan inderdaad onwaarschijnlijk voor heel veel gebruikers 8)7 . Wat jij zegt lijkt mij inderdaad hetgene wat ze doen. Je oude key+hardware id gekoppeld aan je nieuwe Windows 10 key.

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 12-05-2016 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

jmk schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:40:
Dat klopt inderdaad. Als Windows 10 op het moment van terug gaan geactiveerd is, heb je een geldige Windows 10 licentie te pakken en zou je in de toekomst weer Windows 10 kunnen installeren.
jmk schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:52:
En wat als je geen MS account hebt, zoals een hotmail etc? Kan je dan nog steeds je licentie veiligstellen?
Zoals mensen boven bij ook al zeggen een Microsoft Account(Hotmail, Live, Outlook, MSN, Skype) is niet nodig. Ze koppelen je hardware-id aan een geldige licentie en dat slaan ze op de in cloud. Bij een herinstallatie is het dus een kwestie van Windows 10 installeren en verbinding maken met internet, vervolgens wordt Windows 10 automatisch geactiveerd.

Mocht je dus ooit besluiten de PC te verkopen, dan kan je de Windows 10 licentie er gewoon bijgeven, aangezien die dus niet gekoppeld zit aan een account o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
rens-br schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 07:35:
Mocht je dus ooit besluiten de PC te verkopen, dan kan je de Windows 10 licentie er gewoon bijgeven, aangezien die dus niet gekoppeld zit aan een account o.i.d.
Ik ben wel benieuwd wat er in mijn geval gaat gebeuren...ik ga naar een nieuw systeem, alleen videokaart gaat mee. Wat ik met de disk ga doen ben ik nog niet uit. Ik zit te denken aan een clean install omdat de huidige install / image ergens met Vista begonnen is. Alles eens een keertje opnieuw inrichten is dus wellicht handig.

In het verleden wel eens via Image restore van HDD naar SSD gedaan...er wordt dan wat gepiept over hardware changes maar verder gewoon door. Ik vraag me af hoe dat nu zal gaan lopen; m'n gratis W10 key is namelijk een Pro (destijds 8.1 Pro in de goedkope periode gekocht). Als ik een clean install op een nieuwe disk ga doen met de W10 key zoals ik die nu heb, zou dat geaccepteerd worden?

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Zarhrezz schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:14:
Ik ben wel benieuwd wat er in mijn geval gaat gebeuren...ik ga naar een nieuw systeem, alleen videokaart gaat mee.

Als ik een clean install op een nieuwe disk ga doen met de W10 key zoals ik die nu heb, zou dat geaccepteerd worden?
Als je alleen de videokaart en mogelijk schijf behouwt, moet je sowieso een clean install doen, want anders gaat het echt niet werken.

Verder kan je de Windows 10 licentie niet meenemen, omdat je hardware-id echt compleet verschillend is als je een ander moederbord en processor erin zet. Eventueel kan je Windows 10 installeren en Microsoft bellen als activeren niet lukt, in de hoop dat ze accepteren, maar ik ben er bang voor.

Wat voor Windows 8.1 Pro licentie is het? Een Retail of Oem? In het geval van een Oem licentie, kan je die wel gewoon installeren en daarna upgraden naar Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
rens-br schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:23:
Als je alleen de videokaart en mogelijk schijf behouwt, moet je sowieso een clean install doen, want anders gaat het echt niet werken.
Dat werkt op zich wel hoor, ook gedaan toen ik naar SSD ging (Backup & Restore -> System image op externe drive en die terugzetten op de SSD). Sinds Vista gaat het gewoon goed op drivers enzo. Het enige is dat je met wat oude drivers blijft zitten...op zich geen ramp, doet weinig.

Grap met bovenstaande truc is dat de GUID van de disk ook meekomt (zit in de image)...voor Windows is het dus dezelfde disk ondanks dat het een fysiek ander ding is.
Verder kan je de Windows 10 licentie niet meenemen, omdat je hardware-id echt compleet verschillend is als je een ander moederbord en processor erin zet. Eventueel kan je Windows 10 installeren en Microsoft bellen als activeren niet lukt, in de hoop dat ze accepteren, maar ik ben er bang voor.
Ik vraag me inderdaad af hoe moeilijk ze gaan doen...disk gelijk (zie bovenstaande O-) ), videokaart gelijk dus nieuw moederbord + processor vanuit de hardware check gezien (ik meen dat dat de componenten zijn die gecheckt worden). Even de vraag hoe een moederbord swap behandeld wordt.
Wat voor Windows 8.1 Pro licentie is het? Een Retail of Oem? In het geval van een Oem licentie, kan je die wel gewoon installeren en daarna upgraden naar Windows 10.
Goeie vraag...het was die goedkope license die je de eerste maanden na Window 8 introductie kon kopen...

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Zarhrezz schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:22:
Dat werkt op zich wel hoor, ook gedaan toen ik naar SSD ging (Backup & Restore -> System image op externe drive en die terugzetten op de SSD). Sinds Vista gaat het gewoon goed op drivers enzo. Het enige is dat je met wat oude drivers blijft zitten...op zich geen ramp, doet weinig.
Dat werkt inderdaad ook wel met een SSD, aangezien daar weinig driver werk bij komt kijken en is ook maar een kleine hardware aanpassing. Moederbord + processor wijzigen is een gigantische wijziging, mocht het inderdaad gaan werken met hetzelfde OS (wat ik erg betwijfel; Windows zal waarschijnlijk niet eens laden), krijg je als nog rommel met de drivers e.d. Ik kan het dus echt niet aanraden om het zo te doen.
Ik vraag me inderdaad af hoe moeilijk ze gaan doen...disk gelijk (zie bovenstaande O-) ), videokaart gelijk dus nieuw moederbord + processor vanuit de hardware check gezien (ik meen dat dat de componenten zijn die gecheckt worden). Even de vraag hoe een moederbord swap behandeld wordt.
Nieuw Moederbord + nieuwe processor = nieuwe computer in de ogen van Microsoft. Bij alleen een moederbord swap willen ze nog wel eens over hun hart strijken als je er naar belt.
Goeie vraag...het was die goedkope license die je de eerste maanden na Window 8 introductie kon kopen...
Vermoedelijk is dat een upgrade licentie geweest, die 'toevallig' ook werkte bij een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
rens-br schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:37:
Dat werkt inderdaad ook wel met een SSD, aangezien daar weinig driver werk bij komt kijken en is ook maar een kleine hardware aanpassing. Moederbord + processor wijzigen is een gigantische wijziging, mocht het inderdaad gaan werken met hetzelfde OS (wat ik erg betwijfel; Windows zal waarschijnlijk niet eens laden), krijg je als nog rommel met de drivers e.d. Ik kan het dus echt niet aanraden om het zo te doen.
Ik heb die SSD ook al wel in een compleet nieuw systeem gezet, dat laadt gewoon ondanks nieuw bord + CPU. De drivers worden out-of-the-box bijgewerkt. Het is niet heel clean, maar werken doet het tegenwoordig (W7+) wel.
Nieuw Moederbord + nieuwe processor = nieuwe computer in de ogen van Microsoft. Bij alleen een moederbord swap willen ze nog wel eens over hun hart strijken als je er naar belt.
De elektronische dame van de upgrade-lijn is wel redelijk coulant hoor. Ik heb geloof ik wel moeten bellen toen de SSD in een nieuw systeem ging, maar tot 3x bellen wordt er niet moeilijk gedaan geloof ik.
Vermoedelijk is dat een upgrade licentie geweest, die 'toevallig' ook werkte bij een clean install.
Zou goed kunnen ja...ach, ik ga het gewoon proberen. Zou mooi zijn als het gratis lukt, zo niet maakt het me ook vrij weinig uit. De laatste keer dat ik volle prijs betaald heb voor Windows is minimaal 5 jaar terug.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Zarhrezz schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:46:
[...]
Ik heb die SSD ook al wel in een compleet nieuw systeem gezet, dat laadt gewoon ondanks nieuw bord + CPU. De drivers worden out-of-the-box bijgewerkt. Het is niet heel clean, maar werken doet het tegenwoordig (W7+) wel.
Ok. Dat is nieuw voor mij. Ik heb ook een aantal keer geprobeerd, maar dat resulteerde in blue screens / niet startende Windows e.d.
Zou goed kunnen ja...ach, ik ga het gewoon proberen. Zou mooi zijn als het gratis lukt, zo niet maakt het me ook vrij weinig uit. De laatste keer dat ik volle prijs betaald heb voor Windows is minimaal 5 jaar terug.
Maar goed. Ik ben erg benieuwd. Hou je me in ieder geval op te hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
rens-br schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:52:
Maar goed. Ik ben erg benieuwd. Hou je me in ieder geval op te hoogte?
Ik probeer er aan te denken als het zover is, maar het is nog wel even weg. Als vakantiegeld binnen is ga ik bestellen, maar een aantal componenten in m'n build zijn niet op voorraad en dat kan dus een paar weken duren...en dan nog de tijd vinden om het systeem ook echt te gaan bouwen / inrichten.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 15:42
Ervaar een probleem (groot woord, maar oke) met Windows 10.

Als ik bijv vanaf internet een afbeelding oid opsla op mijn pc, toont het schermpje van "Save as", waar je de locatie kiest, afbeeldingen en bestanden die al lang niet meer op mijn pc staan.

Bijv als ik vanaf Gmail een foto wil opslaan op mijn bureaublad, staan er in het schemp "Save as" allerlei afbeeldingen die al lang niet meer op het bureaublad staan, maar zijn verwijderd.

De prullenbak is geheel leeg. Met Google kwam ik niet ver, waarschijnlijk door verkeerd zoektermen :')

edit: kleine toevoeging; als ik in de Verkenner het bureaublad open, zie ik die afbeeldingen ook staan.. maar niet op het bureaublad zelf.. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Staan ze misschien op een extended desktop? Heb je recent met een tweede monitor gewerkt of de resolutie van je beeldscherm veranderd? Dan zouden ze uit zicht kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Vaak staan de link files nog ergens in een temp locatie ofzo. Je kunt een disk cleanup proberen. Anders een registry cleaner...niet een soort programma wat je nodig zou moeten hebben tegenwoordig, maar voor dit soort issues wil het wel eens helpen omdat er vaak ook gescand wordt naar referenties / links naar niet meer bestaande files en locaties.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Niet 100% Windows 10 nieuws, maar inmiddels heeft Microsoft de OneDrive app in de Windows Store uitgebracht (Gewoon te vinden in de Store als je op OneDrive zoekt). Dus OneDrive is inmiddels ook volledig UWP (zelfde features als OneDrive op W10 Mobile). .

[ Voor 21% gewijzigd door blmp op 17-05-2016 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:26
Misschien al eerder gevraagd, maar als ik meerdere tabbladen open heb in Edge en ik verschuif er één naar voren en ik ga wat anders doen en ik kom terug, staat ie weer op de oude plek. Is dat bij jullie ook zo of doe ik iets verkeerd? Kan er niks over vinden. En weet iemand ook als je een tabblad losmaakt of je hem dan ook weer terug kan zetten? Ook daar kan ik niks over vinden of ik zoek niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
chim0 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:27:
Misschien al eerder gevraagd, maar als ik meerdere tabbladen open heb in Edge en ik verschuif er één naar voren en ik ga wat anders doen en ik kom terug, staat ie weer op de oude plek. Is dat bij jullie ook zo of doe ik iets verkeerd? Kan er niks over vinden. En weet iemand ook als je een tabblad losmaakt of je hem dan ook weer terug kan zetten? Ook daar kan ik niks over vinden of ik zoek niet goed.
Tabs zijn altijd al een beetje 'funky' geweest in Edge. Lijkt nu beter te werken in de 'Insider Preview' zover ik op mijn tablet dit even snel getest heb. Dus nog even wachten (Juli) op een update :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
blmp schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:26:
[...]

Tabs zijn altijd al een beetje 'funky' geweest in Edge. Lijkt nu beter te werken in de 'Insider Preview' zover ik op mijn tablet dit even snel getest heb. Dus nog even wachten (Juli) op een update :+
Ik was even de draad kwijt, maar het de anniversary update komt zeker weten in juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Berlinetta schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 17:29:
[...]

Ik was even de draad kwijt, maar het de anniversary update komt zeker weten in juli?
Jep. Het heet niet voor niets de 'anniversary update' (windows 10 is op 29 juli 2015 uitgekomen). Kan natuurlijk dat we de update iets eerder krijgen maar rond (of op) die datum is de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:38
JunkO schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:56:
[...]
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan, hij refreshed niet meer automatisch. Ben dus ook erg benieuwd hoe dit te verhelpne is. Daarnaast heb ik sowieso rare problemen binnen de verkenner. Bestanden vanaf een telefoon kopiëren bijvoorbeeld geeft meer dan eens een onduidelijke foutmelding die ik in Windows 7 eigenlijk nooit kreeg.
Sinds kort zelfde probleem. Maak ik een map op de desktop dan verschint ie pas na F5. Idem als ik in een programma iets wil opslaan, de knop "new folder" lijkt niets te doen. Tot ik f5 klik, pas dan zie ik de map.

Heb alle tips op internet al gevolgd, shell extensions verwijderd, explorer view options gereset. Iemand een oplossing gevonden? irritant probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58

Videopac

Rommelt wat aan.

Lanfear28 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:10:
[...]

Had ook problemen met het netwerkcentrum, een schone windows installatie heeft bij mij geholpen.

overigens nog wat nuttige info over win10 en samba: http://www.knaapic.nl/wordpress/?p=400
Helaas werkt het nog steeds niet bij mij. Ik heb een oude laptop waar ik vanuit Windows 7 naar Windows 10 gemigreerd ben. Hierop kan ik probleemloos netwerkshares naar mijn Synology NAS maken.

Echter: op mijn nieuwe laptop met Windows 10 Professional (64 bit) krijg ik de foutmelding: "Kan geen netwerkverbinding maken omdat de volgende fout is opgetreden: De opgegeven aanmeldingssessie bestaat niet. De sessie is mogelijk al beëindigd.".

Iemand enig idee?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 15:25
jaspov schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:51:
[...]

Sinds kort zelfde probleem. Maak ik een map op de desktop dan verschint ie pas na F5. Idem als ik in een programma iets wil opslaan, de knop "new folder" lijkt niets te doen. Tot ik f5 klik, pas dan zie ik de map.

Heb alle tips op internet al gevolgd, shell extensions verwijderd, explorer view options gereset. Iemand een oplossing gevonden? irritant probleem
Het probleem is bij mij opgelost, maar het is alweer en poos geleden en ik weet de oorzaak/oplossing helaas niet meer. :/

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:38
JunkO schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:50:
[...]

Het probleem is bij mij opgelost, maar het is alweer en poos geleden en ik weet de oorzaak/oplossing helaas niet meer. :/
Helaas. is erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41
Blijkbaar zijn er sinds een paar dagen issues met Windows Update. Mijn laptop is voor reparatie weggeweest en daarbij is mijn installatie gewist }:| . Ik zit dus nog op 10240, dat staat trouwens apart genoeg ook rechtsonder op mijn wallpaper: Test Mode Windows 10 Home Build 10240.

Ik heb deze stappen geprobeerd zonder succes. De stappen staan ook in deze discussie genoemd. Er staat ook de aanbeveling om naar 1511 te updaten met een image met de media creation tool.

Iemand een idee hoe dit op te lossen anders dan via zelf 1511 installeren :) ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:37:
[...]

[...]
Een paar jaar geleden heb ik een pc in elkaar geknutseld van allerlei losse onderdelen, voor een familielid. O.a.met een SSD van 60GB die ik nog had liggen. Zet dat ding aan, pruttel pruttel, en werken! Er stond een win7 installatie op de ssd, kwam uit een i7 pc en nu in een amd pc. Had ik niet verwacht, maar heb het lekker zo gelaten :Y Prima pctje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

dragon2 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:09:
[...]
Een paar jaar geleden heb ik een pc in elkaar geknutseld van allerlei losse onderdelen, voor een familielid. O.a.met een SSD van 60GB die ik nog had liggen. Zet dat ding aan, pruttel pruttel, en werken! Er stond een win7 installatie op de ssd, kwam uit een i7 pc en nu in een amd pc. Had ik niet verwacht, maar heb het lekker zo gelaten :Y Prima pctje.
Neem toch aan dat je wel wat drivers hebt geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Heb je dit al weten te oplossen?

Ik heb namelijk een soortgelijke/rare fout met resolutie/scaling met een WQHD scherm op 14". Op één of andere manier down-scaled windows resoluties na >1600 x 900. Zo krijg ik bijv. bij 1920 x 1080 de resolutie 1280 x 720 voorgeschoteld.

Overigens heb ik gemerkt dat wanneer ik de compability modus uit zet voor bijv. google chrome, deze dan wel in 1920 x 1080 getoond wordt. Het lijkt er dus op dat windows iets met de scaling uitvoert. Ik heb alleen nog niet kunnen vinden waar ik dit kan aanpassen, bij grafische/beeld instellingen vind ik dit niet terug.

Een uninstall van de huidige video driver zorgt er trouwens voor dat de scaling verdwijnt, ik krijg dan dus wel de resolutie die ik instel (via scaling optie, die voor de installatie niet beschikbaar/getoond wordt |:( )

Iemand enig idee hoe ik dus de 'scaling' handmatig in Windows kan aanpassen? Ik heb het gevoel dat het nu iets van 175% aan het scalen is oid. Dat wil ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:25
beyazz06 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:44:
[...]

Heb je dit al weten te oplossen?

Ik heb namelijk een soortgelijke/rare fout met resolutie/scaling met een WQHD scherm op 14". Op één of andere manier down-scaled windows resoluties na >1600 x 900. Zo krijg ik bijv. bij 1920 x 1080 de resolutie 1280 x 720 voorgeschoteld.

Overigens heb ik gemerkt dat wanneer ik de compability modus uit zet voor bijv. google chrome, deze dan wel in 1920 x 1080 getoond wordt. Het lijkt er dus op dat windows iets met de scaling uitvoert. Ik heb alleen nog niet kunnen vinden waar ik dit kan aanpassen, bij grafische/beeld instellingen vind ik dit niet terug.

Een uninstall van de huidige video driver zorgt er trouwens voor dat de scaling verdwijnt, ik krijg dan dus wel de resolutie die ik instel (via scaling optie, die voor de installatie niet beschikbaar/getoond wordt |:( )

Iemand enig idee hoe ik dus de 'scaling' handmatig in Windows kan aanpassen? Ik heb het gevoel dat het nu iets van 175% aan het scalen is oid. Dat wil ik niet!
Ik heb de scaling naar 125% gezet in Windows en vervolgens de scaling in Chrome opgehoogd. Nu is alles wel te behappen qua grootte en de scherpte is ook een stuk beter. Het is niet perfect, maar prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41
Bananenplant schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 07:46:
Iemand een idee hoe dit op te lossen anders dan via zelf 1511 installeren :) ?
De Media Creation Tool kan blijkbaar ook een in-place upgrade doen, gedaan gisteren. Het enige is nu dat ik bij disk cleanup blijkbaar de files daarvan niet mag opruimen als ik een recovery wil kunnen blijven doen. Nouja, gewoon een keer die hidden partities van de fabrikant herclaimen dan maar :P .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Pagina: 1 ... 63 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.