Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je heldere/eerlijke toelichting. Succes met de afronding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-04 17:04

F-train

to Coney Island

Selectie Video adapter gevonden:
staat in de 3d settings van het nVidia configuratie scherm.
Maar buiten het menuscherm, ik zag 'm gewoon over het hoofd.
Dank!

I love the smell of Jetfuel in the morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:12

iambig

* z.o.z *

Jorgen schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:40:
Kort samengevat:
Ik wil best software registreren, voor updates en online mogelijkheden. Ik wil daarna niet mijn account veranderd hebben, of een 2e account hebben. Hoe zou ik bij een schone fabrieksimage en een lokaal account toch alles uit mijn Office 2016 pro kunnen halen, zonder extra account? - Ik ben namelijk al naar lokaal gegaan, omdat ik mijn eigen accoutnnaam wil kiezen en geen 5-letter-afkorting wil.
Je kunt als je een lokaal account gebruikt gewoon alle functies gebruiken. Het enige wat ontbreekt is het online Onedrive 'Cloud' gedeelte.
Je kunt overigens zonder problemen bij je Office inloggen zonder dat je user account weer naar Microsoft Account veranderd hoor.

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 10:23:
Bedankt voor je heldere/eerlijke toelichting. Succes met de afronding!
Graag gedaan. En bedankt voor je hulp en uitleg.
iambig schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:37:
[...]

Je kunt als je een lokaal account gebruikt gewoon alle functies gebruiken. Het enige wat ontbreekt is het online Onedrive 'Cloud' gedeelte.
Je kunt overigens zonder problemen bij je Office inloggen zonder dat je user account weer naar Microsoft Account veranderd hoor.
Dat is goed om te weten. Bedankt voor je hulp en uitleg.

Dan nu de hamvraag:

Ik wil sowieso een account hebben zónder de 5 letter afkorting, dus bij het gebruiken van mijn fabrieksimager of bij een clean Windows install, moet ik een offline account maken. Dat is geen enkel probleem. Dan wil ik natuurlijk ook mijn gekochte Office 2016 Pro gebruiken. Die zal ik moeten registeren.

Hoe voorkom ik:
  • 1) dat ik 2 accounts krijg, namelijk lokaal en onlline, of hoe heb ik er wel baat bij?
en
  • 2) dat binnen 1 account de lokale en online namen door elkaar gebruikt gaan worden?
Dat laatste lijkt me namelijk het meest onwenselijk.

Ik zie wel dat je voor syncen tussen apparaten een online account moet hebben. Dat is hier niet van toepassing, aangezien we maar 1 Windows appaaraat hebben.
Office kan ik ook offline/lokaal gebruiken. (Maar maakt dus kennelijk wel een 2e account aan.) Kan je de Windows store en OneDrive niet lokaal gebruiken?

Nu lees ik vaak dat je vanwege je veiligheid ook een admin account moet hebben om alles mee in te stellen en daarna een beperkt account moet gebruiken. Als MS ook voor Office al een account maakt, zit je op een gegeven moment met minstens 3 accounts. Geeft dat niet allerlei overhead en dubbel draaiende/geïnstalleerde dingen? En wederom, moet ik dat willen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak altijd een admin account aan en zorg dat je zelf dat niet bent.
Er is ook nog een verborgen Adminstrator account (is dus ook admin, wat alleen een afkorting daarvan is...), maar een 2e admin account is altijd beter in het geval dat er iets beschadigd raakt.... en de forums staan er vol van....
Ik richt al mijn pc's zo in en ook die van mijn dame en van een paar mensen die het niet breed hebben. Nog nooit problemen gehad.
Waarom zou je het niet zo doen? Omdat er dan 3 of 4 accounts op het opstartscherm staan? Nou en.... als dat nodig is om het goed te laten werken... Een keer klikken en ww invullen en das alles wat die veiligheid kost... dat overleef je toch wel of toch niet? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:04:
Er is ook nog een verborgen Adminstrator account (is dus ook admin, wat alleen een afkorting daarvan is...), maar een 2e admin account is altijd beter in het geval dat er iets beschadigd raakt.... en de forums staan er vol van....
Ik richt al mijn pc's zo in en ook die van mijn dame en van een paar mensen die het niet breed hebben. Nog nooit problemen gehad.
Waarom zou je het niet zo doen? Omdat er dan 3 of 4 accounts op het opstartscherm staan? Nou en.... als dat nodig is om het goed te laten werken... Een keer klikken en ww invullen en das alles wat die veiligheid kost... dat overleef je toch wel of toch niet? |:(
Wat een overdreven reactie zeg... Ik heb gewoon 1 account voor mezelf en 1 voor m'n vrouw. UAC staat op z'n strengst ingesteld dus dat zit wel in orde. Ik heb ook wachtwoorden uitstaan, ik wil gewoon booten en direct beginnen ipv steeds een wachtwoord invullen, gemak dient de mens. Nog nooit problemen gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:04:
Dat er meer keuzes zijn is niet erg, nee. Wat ik me meer afvroeg is of het niet voor meer rare dingen zorgt (zoals mijn lokale en online account die door elkaar gebruikt worden) en wellicht nog meer ongewenstheden.

Ik zal zodra ik klaar ben met alles van de backups waarmee ik nu bezig ben, eens mezelf verdiepen in het gebruiken van een admin account en het netjes instellen van de andere accounts. Zolang Windows / Office / MS daar netjes en consequent mee omgaat, is dat ook niet erg. Als er dingen door elkaar lopen, kan het alleen maar fout gaan, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt geluk gehad..... en bent waarschijnlijk een meer ervaren gebruiker, maar dat geeft je nog geen recht om het overdreven te vinden. Denk niet dat mijn baas het leuk vind als alles system auto inloggen voor het gemak... ok werk, maar ook thuis is dat niet veilig.
Dat het voor jou een keuze is om het zo te doen, daarmee heb je nog geen bewijs dat het overdreven is om het goed in te richten.....en ik vind het dus ook niet erg slim om het zo te doen.
BTW: berichten die na elkaar staan hoef je niet te quoten... als je toch wat wilt leren, maakt het forum ontzettend rommelig/onoverzichtelijk. Of quote alleen de meest essentiële zin, maar dat hoeft hier zelfs niet eens zo onder elkaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig

iambig

* z.o.z *

Nu je eenmaal je Office gekoppeld hebt aan je Microsoft Account kun je ook zonder account de installatie doen.
Ga naar office.com, log in met je account, kies je product en kies voor de optie CD/DVD installatie. Kies daarna ik wil een schijf branden, download de image en vraag in dit scherm ook je productkey op.
Deze verschilt van je installatiecode op je product keycard!
Dan kun je een offline installatie doen en zelfs per telefoon activeren mocht je dit willen.

Om de Windows store te gebruiken voor iets anders dan de ingebouwde apps te updaten zul je een Microsoft account moeten gebruiken.
Je kan alleen de account in de store gebruiken met de volgende stappen (heb even geen Windows 10 voor correcte vertaling bij de hand):

Launch the Store from your Start menu.
Click the user icon next to the search box.
Click “Sign-in” from the menu that appears.
Choose “Microsoft account” and log in like normal.
When the “Make it yours” box appears do not enter your password. Instead, click “Sign in to just this app instead.”

[ Voor 44% gewijzigd door iambig op 29-03-2016 03:26 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aha, top. Dat ga ik zeker proberen. Als die image ook gewoon vanaf de NAS gedraaid mag worden, is het helemaal mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
iambig schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 03:13:
Nu je eenmaal je Office gekoppeld hebt aan je Microsoft Account kun je ook zonder account de installatie doen.
Ga naar office.com, log in met je account, kies je product en kies voor de optie CD/DVD installatie. Kies daarna ik wil een schijf branden, download de image en vraag in dit scherm ook je productkey op.
Deze verschilt van je installatiecode op je product keycard!
Dan kun je een offline installatie doen en zelfs per telefoon activeren mocht je dit willen.
Hoe krijg je het voor elkaar om Office te koppelen aan je Microsoft Account? Ik sta ingelogd in Office, maar via Office.com is het niet mogelijk om mijn producten te zien. Overigens mocht je wel een productcode hebben, kan je via deze website installatiemedia downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:17:
Je hebt geluk gehad..... en bent waarschijnlijk een meer ervaren gebruiker, maar dat geeft je nog geen recht om het overdreven te vinden. Denk niet dat mijn baas het leuk vind als alles system auto inloggen voor het gemak... ok werk, maar ook thuis is dat niet veilig.
Dat het voor jou een keuze is om het zo te doen, daarmee heb je nog geen bewijs dat het overdreven is om het goed in te richten.....en ik vind het dus ook niet erg slim om het zo te doen.
Dan heb je hopelijk ook bitlocker (of veracrypt of iets dergelijks).. Anders is dat wachtwoord voor veiligheid ook niet veel. Iemand die je gegevens wilt, zal wss wel een stickje mee hebben met een linux live omgeving of een Windows PE of iets dergelijks.

Een windows account helpt enkel tegen de doordeweekse gebruiker die vaak ook heel erg opkijkt als je vertelt dat het wachtwoord dat op z'n account staat mij niet zou tegenhouden om z'n gegevens (onmiddellijk) te bekijken..

Als de crimineel echter uit is op je online accounts, is dat wel wat moeilijker natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door SmokingCrop op 29-03-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

rens-br schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:22:
[...]

Hoe krijg je het voor elkaar om Office te koppelen aan je Microsoft Account? Ik sta ingelogd in Office, maar via Office.com is het niet mogelijk om mijn producten te zien. Overigens mocht je wel een productcode hebben, kan je via deze website installatiemedia downloaden.
Handige link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokingCrop schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:50:
[...]
Dan heb je hopelijk ook bitlocker (of veracrypt of iets dergelijks)..
Ik heb mjin huis goed op slot zitten.. dat schijnt goed te helpen tegen meer dan alleen dit... ;)
Beveiliging begint daar al....

En dit soort diefstallen gaan vooral via on-line anno 2016, kom eens onder die steen vandaan... ;) zij sturen gewoon tig berichtje met phishing en trojans en andere troep waar ze of jou mee uit de tent lokken of ze nemen daar zeker bij slecht beveiligde systemen op de achtergond het systeem over, het liefst een man in the middle attack zodat alles wat jij doet zij ook kunnen zien en mogelijk afvangen. . Des te slechter je de security geregeld hebt des te meer kans op dat soort zaken. En juist dat slechtere regelen van de security zijn vaak ook nog de noobs die er te weinig van af weten.... of denken.... dat overkomt mijn niet.. (ze "zgn" slimmere....)

Dus wat is er op tegen op het goed te regelen? Ik heb nog geen overtuigend argument gelezen. De kans op een fysieke inbreker op mijn computer schat ik realistisch gezien veel lager in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:00:
[...]
Dus wat is er op tegen op het goed te regelen? Ik heb nog geen overtuigend argument gelezen. De kans op een fysieke inbreker op mijn computer schat ik realistisch gezien veel lager in.
Ik was ook niet tegen het goed regelen, eerder een aanvulling op.
Veel mensen gebruiken tegenwoordig enkel nog laptops en dergelijke die ze overal mee doen in bv een aparte tas. Zoiets kan best snel gestolen worden als men echt wil (hangt dan natuurlijk ook weer af waar je woont, drukte etc).

Uiteraard moet je je op alle vlakken verdedigen. Het is maar waar de grens ligt van hoeveel moeite je moet doen vs hoeveelheid beveiliging.
Zo gebruik ik 2 Factor Authentication waar dat kan, maar heel veel mensen vinden dat veel te veel werk (Persoonlijk vind ik dit wel een must voor email accounts).
Het gebruik van VPN's kent men nauwelijks tot niet om je zelf te beveiligen (en als men het kent, is het ivm geolocatie + netflix, thuiswerken enzo).
Zien ze Windows Updates niet als heel belangrijk element voor de beveiliging (was hier nog eens een nieuwsbericht over op tweakers dacht ik) en denken ze dat een anti-virus programma iets magisch is die al het slechte kan tegenhouden. :>
Van Back-ups is er vaak maar sprake wanneer de crash al gebeurt is..
Dan nog maar te zwijgen van de wachtwoorden.. }:O

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 29-03-2016 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig

iambig

* z.o.z *

rens-br schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:22:
[...]

1. Je gaat naar https://www.office.com
  2. Je klikt op 'Mijn account' helemaal rechtsboven
  3. Je logt in met je Microsoft account
  4. Je ziet nu als het goed is je product.
  5. Een beetje in het midden staat Office voor Windows en je taalkeuze, hieronder staat 'Installeren vanaf schijf'
  6. Je krijgt dan drie keuzes, waarvan de laatste 'Ik wil een schijf branden' luidt. Kies deze optie en download de image. Er staat ook een knop 'De productcode weergeven'.
Dit alles geld voor retail 2013/2016 licenties en dus niet voor Office365.

Office.com

[ Voor 7% gewijzigd door iambig op 29-03-2016 20:34 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokingCrop schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:00:
[...]Ik was ook niet tegen het goed regelen, eerder een aanvulling op.
............
Van Back-ups is er vaak maar sprake wanneer de crash al gebeurt is..
Dan nog maar te zwijgen van de wachtwoorden.. }:O
Geen bezwaar tegen aanvullingen....
Backups hier: 2 servers... een lokaal en een 180 km verderop.... samsam met mijn zoon... hij bij mij en v.v.
Totaal nu 2x(4x2TB+1x3TB) aan schijfruimte en verder uitbreidbaar... o ja hij is documentaire fotograaf... moet wel zuinig zijn op zijn boterham met beleg... ;) Ik doe het (Linux) onderhoud (met een living doc voor hem, just in case).

Tja veiligheid en backups .... kosten altijd extra tijd... "ongemak"..
En ze hadden altijd net die backup willen maken..
Ach de forums staan er vol van en ik vrees dat het eerder meer wordt dan minder want er is steeds meer digitaal spul te bewaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:17:
Je hebt geluk gehad..... en bent waarschijnlijk een meer ervaren gebruiker, maar dat geeft je nog geen recht om het overdreven te vinden.
Ik heb het recht om te vinden wat ik wil 8)7
Denk niet dat mijn baas het leuk vind als alles system auto inloggen voor het gemak... ok werk, maar ook thuis is dat niet veilig.
Wat jouw baas daarvan zou vinden boeit me echt helemaal niks, wat heeft die met een thuissituatie te maken?Dankzij de strengste instelling van UAC zal ik voor iedere actie alsnog moeten bevestigen. Als er een lek in UAC zit zal dit ook gewoon werken op een account zonder admin-rechten en is jouw methode volgens mij weinig of niks veiliger.
BTW: berichten die na elkaar staan hoef je niet te quoten... als je toch wat wilt leren, maakt het forum ontzettend rommelig/onoverzichtelijk. Of quote alleen de meest essentiële zin, maar dat hoeft hier zelfs niet eens zo onder elkaar.
Dat jij nu op mij gereageerd hebt met een post ertussen bewijst dat t toch handig kan zijn om te doen anders ;) Bijkomend voordeel is dat jij een melding krijgt dat er een reply is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Niet nodig

[ Voor 90% gewijzigd door TheVMaster op 30-03-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

iambig schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:24:
  1. Je ziet nu als het goed is je product.
Dit alles geld voor retail 2013/2016 licenties en dus niet voor Office365.
Bedankt voor de uitleg. Helaas staat er in dat overzicht geen product, terwijl ik wel dergelijk Office heb. Dit was standaard geïnstalleerd met mijn T100 en betreft Office 2013 Personal.

In die Office installatie sta ik ingelogd onder hetzelfde account, hoe krijg ik toch de key in Office.com?

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 30-03-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig

iambig

* z.o.z *

[b]rens-br schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:39:[/b
...
Dit was standaard geïnstalleerd met mijn T100 en betreft Office 2013 Personal.

...
hoe krijg ik toch de key in Office.com?
Sorry, ik durf het in jouw geval niet te zeggen, ik ben zelf nog geen OEM Office 2013 installaties tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:12
Ik krijg sinds gister een melding als ik het start menu wil openen; Kritieke fout.
Uw startmenu werkt niet. De volgende keer dat u zich aanmeldt zal worden geprobeerd dit te herstellen.

Iemand een idee hoe dit te fixen? :)

[ Voor 9% gewijzigd door aDutchCow op 30-03-2016 12:21 ]

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:49
aDutchCow schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:21:
Ik krijg sinds gister een melding als ik het start menu wil openen; Kritieke fout.
Uw startmenu werkt niet. De volgende keer dat u zich aanmeldt zal worden geprobeerd dit te herstellen.

Iemand een idee hoe dit te fixen? :)
Systeemherstel? Daar is het volgens mij voor in het leven geroepen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
GerCor schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:23:
[...]

Systeemherstel? Daar is het volgens mij voor in het leven geroepen.
Ik ben heel dom geweest en dit niet aangezet :'( Hierdoor is er geen systeemherstel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al verscheidene keren ben ik een lap tekst kwijtgeraakt in Microsoft Edge. Af en toe tik ik verkeerd op m'n scherm of laadt een website even niet goed na de submit en als ik dan terugga dan is de tekst in het tekstveld verdwenen. Chrome en Firefox halen deze informatie in dergelijke situaties netjes terug. Dat is op dit moment mijn allergrootste ergernis in Windows 10. Edge is echter de enige browser die fatsoenlijk werkt in combinatie met een touch screen. Chrome rendert zelfs alles veel te klein (inclusief de tabs en het menu) en is zo een gedrocht om te gebruiken op een klein HD-scherm. Ik hoop echt dat Edge de nodige verbeteringen meekrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:22
aDutchCow schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:24:
[...]

Ik ben heel dom geweest en dit niet aangezet :'( Hierdoor is er geen systeemherstel mogelijk.
Dat is een bug in Windows 10. Op veel verschillende systemen heb ik gekeken en systeemherstel staat gewoon uit na bijvoorbeeld een upgrade of schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
aDutchCow schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:24:
[...]

Je kan proberen vanaf Windows 10 DVD/USB te booten en dan is daar volgens mij een hersteloptie die dit misschien kan fixen. Als je geen DVD hebt kun je die hier downloaden: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Overigens is t wel handig om te achterhalen wat t heeft veroorzaakt. Als er geen aanwijsbare oorzaak van iets dat je zelf gedaan hebt kun je in t slechtste geval een virus hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
Cartman! schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:11:
[...]

Je kan proberen vanaf Windows 10 DVD/USB te booten en dan is daar volgens mij een hersteloptie die dit misschien kan fixen. Als je geen DVD hebt kun je die hier downloaden: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Overigens is t wel handig om te achterhalen wat t heeft veroorzaakt. Als er geen aanwijsbare oorzaak van iets dat je zelf gedaan hebt kun je in t slechtste geval een virus hebben.
Ik denk zelf dat het inderdaad ook een virus is, raar want Kaspersky heeft niks opgemerkt. Ben nu alles aan het backuppen zodat ik verder met een schone install kan als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 13:15

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Dit is hopelijk het juiste Windows 10 topic.
Edit: moet het nou hier want het betreft een vraag over gebruikersaccounts (hoervoor ook een discussie hierover), of in het upgrade topic want de situatie heeft met de upgrade te maken
Edit: mocht het verkeerd staan aub verplaatsen of mededelen dan wijzig ik deze post

Ik gebruik al een tijdje win 10 op de tablet en dit bevalt goed, dus voor juli wil ik op diverse pc's de upgrade uitvoeren.

De tablet had voor het upgraden gewoon een locaal account, na de upgrade is dit een @outlook account geworden. Geen probleem dat werkt prima voor thuis, echter is dit niet gewenst voor de bedrijfs pc's.

Dus de vraag, ik ga de pc's upgraden naar Windows 10, blijven dan de gebruikersaccounts behouden zoals hieronder beschreven? stel ik krijg weer een @outlook account erbij, dan kan deze er zonder problemen af toch?
(er is hier geen behoefte aan downloaden van apps)

Zo is de situatie met gebruikersaccounts nu (na de upgrade moet dit hetzelfde blijven):
PC1: admin en een gebruiker
PC2: admin en een gebruiker die automatisch inlogd maar wel met wachtwoord is beveiligd. (dus inloggen na screensaver)
PC3: admin, een gebruiker en een gebruiker die automatisch inlogd maar wel met wachwoord is beveiligd.
(Alle accounts zijn met wachwoord beveiligd)

[ Voor 16% gewijzigd door zekerpixels op 31-03-2016 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

zekerpixels schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 01:02:
Dus de vraag, ik ga de pc's upgraden naar Windows 10, blijven dan de gebruikersaccounts behouden zoals hieronder beschreven? stel ik krijg weer een @outlook account erbij, dan kan deze er zonder problemen af toch?
(er is hier geen behoefte aan downloaden van apps)
Je hebt waarschijnlijk zelf iets fout gedaan tijdens de upgrade. Er wordt gevraagd of je wilt inloggen met een Microsoft account, maar deze stap kan je eenvoudig overslaan. Mocht je onverhoopt toch weer een outlook account hebben, kan je dit ook weer eenvoudig terug veranderen naar een lokaal account.

Overigens kun je apps ook downloaden zonder dat je een online account hebt. Je kan ook alleen inloggen in de Windows Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De aangekondigde grote update van Windows 10 deze zomer kijk ik toch met argwaan aan moet ik zeggen. De gratis periode eindigt binnenkort en Microsoft probeert nog zoveel mogelijk mensen erin te jagen. Daarna komt ineens een heel grote update. Ergens ben ik bang dat er een hoop dingen toch weer gaan veranderen, en niet ten goede, wat ze er nu in de acceptatieperiode nog niet door durven te drukken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Gonadan schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:10:
Ergens ben ik bang dat er een hoop dingen toch weer gaan veranderen, en niet ten goede, wat ze er nu in de acceptatieperiode nog niet door durven te drukken.
Zoals?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:28
Waarop baseer je dat eigenlijk? Heel apart verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat baseer ik op onderbuik, dat zal wel moeten want officieel is nog weinig bekend. Ik dacht ik peil hier gewoon eens hoe anderen erover denken.

We hebben twee feiten:

Microsoft doet heel erg zijn best om zoveel mogelijk mensen naar Windows 10 te krijgen. Dat zie je aan een jaar gratis upgrade en het pushen wat nu gebeurt door middel van updates, automatische vinkjes en advertenties. Hoe dichter we bij het eind van de periode komen hoe erger het wordt, blijkbaar hebben ze er baat bij om op korte termijn zo veel mogelijk mensen mee te krijgen.

Windows 10 is er qua privacy met gestrekt been in gegaan, daar kan je van vinden wat je wilt en er zijn genoeg mogelijkheden om van alles uit te zetten, maar de start was niet lekker. De manier waarop Microsoft met de kritiek omgaat doet mij soms de wenkbrauwen fronsen. Veel dingen zijn aangepast, maar dan bijvoorbeeld met een update achter je rug om onder een andere naam weer toegevoegd. Dat is een zorgelijke handelswijze.

Als de upgradeperiode voorbij is dan zal het aantal nieuwe gebruikers voorlopig wel gestabiliseerd zijn, want wie nu nog niet over is zal waarschijnlijk zijn redenen hebben. Bijvoorbeeld sowieso niet willen of gewoon wachten tot zijn huidige hardware en/of OS aan vervanging toe is.

Nu schijnt er dus na de upgradeperiode een grote update te komen, als zo'n beetje iedereen zijn maand van terugkeer al gepasseerd is. De combinatie van timing en handelswijze die tot nu toe getoond is geven mij reden om argwanend te zijn. Ik wil niet beweren dat er allerlei discutabele zaken aan komen, maar ik verwacht wel weer een aantal aanpassingen waar we niet allemaal even blij van worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:11
Voor mij is de nieuwe update nu al geslaagd, met de komst van Bash. Toen ik moest werken met Linux (Debian) vond ik de bash-feature één van de handigste features en de feature die ik miste in Windows. Het verplaatsen van bepaalde extensies adhv een command-line is een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:28
Ik doe ook wel wat commandline dingetjes in Linux, het zou echt super wezen als ik dat niet meer met een SSH sessie hoef te doen :)

@Gonadan: Ik heb me nooit zo bezig gehouden met die privacy zaken. Het maakt mij ook niet zoveel uit. Als Microsoft iets wil weten over me, so be it. Anders komen ze er toch wel op een andere manier achter. Ik heb niks te verbergen.

[ Voor 47% gewijzigd door tiguan op 31-03-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:56
tiguan schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:36:
Ik doe ook wel wat commandline dingetjes in Linux, het zou echt super wezen als ik dat niet meer met een SSH sessie hoef te doen :)

@Gonadan: Ik heb me nooit zo bezig gehouden met die privacy zaken. Het maakt mij ook niet zoveel uit. Als Microsoft iets wil weten over me, so be it. Anders komen ze er toch wel op een andere manier achter. Ik heb niks te verbergen.
Privacy gaat niet over wat jij te verbergen hebt, maar juist over wat jij te onthullen hebt. :X

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Le Enfant! schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:35:
Voor mij is de nieuwe update nu al geslaagd, met de komst van Bash. Toen ik moest werken met Linux (Debian) vond ik de bash-feature één van de handigste features en de feature die ik miste in Windows. Het verplaatsen van bepaalde extensies adhv een command-line is een verademing.
Dat was toch feitelijk met PowerShell al opgelost?
tiguan schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:36:
offtopic:
Jawel, maar dat besef je je niet. Maar dat is een heel andere discussie over een heel ander onderwerp. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
Gonadan schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:27:
Microsoft doet heel erg zijn best om zoveel mogelijk mensen naar Windows 10 te krijgen. Dat zie je aan een jaar gratis upgrade en het pushen wat nu gebeurt door middel van updates, automatische vinkjes en advertenties. Hoe dichter we bij het eind van de periode komen hoe erger het wordt, blijkbaar hebben ze er baat bij om op korte termijn zo veel mogelijk mensen mee te krijgen.
Wat volkomen logisch is. Minder onderhoud en een stap richting de toekomst van integratie van apparaten, naadloos overgaan van apparaat naar apparaat, etc. Elke softwaremaker ter wereld wil dat zijn gebruikers overstappen naar de laatste versie / release. Ik snap niet waarom mensen dit volkomen normaal vinden, behalve als het om Microsoft gaat.
Windows 10 is er qua privacy met gestrekt been in gegaan, daar kan je van vinden wat je wilt en er zijn genoeg mogelijkheden om van alles uit te zetten, maar de start was niet lekker. De manier waarop Microsoft met de kritiek omgaat doet mij soms de wenkbrauwen fronsen. Veel dingen zijn aangepast, maar dan bijvoorbeeld met een update achter je rug om onder een andere naam weer toegevoegd. Dat is een zorgelijke handelswijze.
Het privacydebat rond Windows 10 is als je het even goed bekijkt voornamelijk een hoop stampij om niets. Er is werkelijk helemaal niets veranderd qua privacy t.o.v. Windows 7, het is alleen duidelijker en leesbaarder gecommuniceerd. Bad Microsoft! En Google en Facebook die echt aan de haal gaan met je data? Hoor je niemand over.
Als de upgradeperiode voorbij is dan zal het aantal nieuwe gebruikers voorlopig wel gestabiliseerd zijn, want wie nu nog niet over is zal waarschijnlijk zijn redenen hebben. Bijvoorbeeld sowieso niet willen of gewoon wachten tot zijn huidige hardware en/of OS aan vervanging toe is.
Dat lijkt me een redelijke aanname ja. Bedrijven gaan vaak langzaam over en veel gebruikers hebben überhaupt geen idee dat ze gratis kunnen overstappen en blijven het liefst bij wat ze kennen. Het doet het, dus niet aankomen.
Nu schijnt er dus na de upgradeperiode een grote update te komen, als zo'n beetje iedereen zijn maand van terugkeer al gepasseerd is. De combinatie van timing en handelswijze die tot nu toe getoond is geven mij reden om argwanend te zijn. Ik wil niet beweren dat er allerlei discutabele zaken aan komen, maar ik verwacht wel weer een aantal aanpassingen waar we niet allemaal even blij van worden.
Gezien je houding t.a.v. Microsoft kan ik je alleen maar aanraden naar een ander OS over te stappen. Je hebt er duidelijk geen vertrouwen in dat Microsoft er belang bij heeft dat jij als gebruiker tevreden bent. Als je bang bent voor veranderingen / updates raadt ik je aan naar Linux over te stappen, daar heb je meeste controle hierover (bij Apple heb je helemaal niets te willen als het gaat om hoe de gebruikservaring is).

Wat ik zie is een bedrijf dat z'n koers enorm verlegd heeft en nu dingen doet die 3-4 jaar geleden ondenkbaar waren en nu nog ondenkbaar zijn bij de andere grote spelers (Google en Apple); andere platforms ondersteunen, brede integratie, etc. Kijk eens wat er op de Build allemaal voorbijkomt...Microsoft is nog nooit zo vooruitstrevend geweest en wat mij betreft laten ze Apple en Google ver achter zich als het gaat om toekomstvisie en innovatie.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zarhrezz schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:18:
Wat volkomen logisch is. Minder onderhoud en een stap richting de toekomst van integratie van apparaten, naadloos overgaan van apparaat naar apparaat, etc. Elke softwaremaker ter wereld wil dat zijn gebruikers overstappen naar de laatste versie / release. Ik snap niet waarom mensen dit volkomen normaal vinden, behalve als het om Microsoft gaat.

Het privacydebat rond Windows 10 is als je het even goed bekijkt voornamelijk een hoop stampij om niets. Er is werkelijk helemaal niets veranderd qua privacy t.o.v. Windows 7, het is alleen duidelijker en leesbaarder gecommuniceerd. Bad Microsoft! En Google en Facebook die echt aan de haal gaan met je data? Hoor je niemand over.

[...]

Dat lijkt me een redelijke aanname ja. Bedrijven gaan vaak langzaam over en veel gebruikers hebben überhaupt geen idee dat ze gratis kunnen overstappen en blijven het liefst bij wat ze kennen. Het doet het, dus niet aankomen.

[...]

Gezien je houding t.a.v. Microsoft kan ik je alleen maar aanraden naar een ander OS over te stappen. Je hebt er duidelijk geen vertrouwen in dat Microsoft er belang bij heeft dat jij als gebruiker tevreden bent. Als je bang bent voor veranderingen / updates raadt ik je aan naar Linux over te stappen, daar heb je meeste controle hierover (bij Apple heb je helemaal niets te willen als het gaat om hoe de gebruikservaring is).

Wat ik zie is een bedrijf dat z'n koers enorm verlegd heeft en nu dingen doet die 3-4 jaar geleden ondenkbaar waren en nu nog ondenkbaar zijn bij de andere grote spelers (Google en Apple); andere platforms ondersteunen, brede integratie, etc. Kijk eens wat er op de Build allemaal voorbijkomt...Microsoft is nog nooit zo vooruitstrevend geweest en wat mij betreft laten ze Apple en Google ver achter zich als het gaat om toekomstvisie en innovatie.
Nee, gezien jouw houding t.a.v. Microsoft kan ik beter niet in discussie gaan. De objectiviteit is ver te zoeken.

Je hoort inderdaad nooit iemand over Facebook of Google en Windows 7 bevatte al alle features waar men nu over valt. Natuurlijk. Ik ben nog nooit zo gepusht om over te stappen, zelfs bij irritante updaters als de Adobe Reader kan je het uit zetten.

Maar goed, ik zie geen reden om over te stappen naar een ander OS, ik gebruik Microsoft's software al jaren met plezier. Dat weerhoudt mij er echter niet van mijn kop uit het zand te houden en gewoon kritisch te zijn. Ik zie zowel positieve als negatieve punten en ik weiger om de negatieve te censureren.

Hetzelfde geldt voor andere grote fabrikanten waar ik spullen van gebruik. Het zou velen sieren als ze ook gewoon objectief konden kijken. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Gonadan schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:10:
De aangekondigde grote update van Windows 10 deze zomer kijk ik toch met argwaan aan moet ik zeggen. De gratis periode eindigt binnenkort en Microsoft probeert nog zoveel mogelijk mensen erin te jagen. Daarna komt ineens een heel grote update. Ergens ben ik bang dat er een hoop dingen toch weer gaan veranderen, en niet ten goede, wat ze er nu in de acceptatieperiode nog niet door durven te drukken.
Gonadan schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:27:
Dat baseer ik op onderbuik, dat zal wel moeten want officieel is nog weinig bekend. Ik dacht ik peil hier gewoon eens hoe anderen erover denken.
Gonadan schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:46:
Nee, gezien jouw houding t.a.v. Microsoft kan ik beter niet in discussie gaan. De objectiviteit is ver te zoeken.

Je hoort inderdaad nooit iemand over Facebook of Google en Windows 7 bevatte al alle features waar men nu over valt. Natuurlijk.
Dit kan ik alleen maar ironisch vinden.

Beetje Googlen (ok, kost wat privacy, maar dan heb je ook wat) levert wat leuke artikelen:
Ask Jack - The Guardian
My opinion is that the “privacy issue” in Windows 10 has been overblown, partly because of a perfectly understandable ignorance about what’s going on.
[...]
Microsoft doesn’t collect as much information as Google and Facebook, but its business isn’t based on selling adverts against your profile.
[...]
Windows 10 may be a much scarier privacy proposition than Windows 7, but it’s not scarier than smartphones.
Dit artikel is wel grappig (bijna net zo grappig als de reacties):
Holy tin foil hat, Batman! If you've been reading the tech news lately, you'd think that Windows 10 was a giant piece of spyware rather than the latest version of the world's most popular PC platform.
[...]
Bottom Line
Yes, by default, Windows 10 sends some information back to Microsoft, but every piece of data it collects provides a tangible benefit to the user. Even collecting data to use in advertising is a user service, because it leads to higher quality ads. To its credit, Microsoft provides a way to turn off any of the data-collecting features, but you'd be better off leaving them in place.
Lifehacker heeft ook een goede analyse:
Windows 10 has some handy new features, but if you believe the rest of the internet, it also comes with features that eviscerate any semblance of privacy. But that view is a little overblown. Let’s take a closer look at what each of these settings actually do—and which ones are actually a privacy problem.
[...]
Just keep in mind also that Microsoft is far from the only company doing this, so if you turn them off in Windows, be sure to turn them off in the other apps and devices you use too (including OS X and your browser). Of course, the only way to keep all your data is to never connect to the internet at all—so good luck with that.
Maar goed, ik zie geen reden om over te stappen naar een ander OS, ik gebruik Microsoft's software al jaren met plezier. Dat weerhoudt mij er echter niet van mijn kop uit het zand te houden en gewoon kritisch te zijn. Ik zie zowel positieve als negatieve punten en ik weiger om de negatieve te censureren.
Gewoon kritisch zijn is prima. Ben ik ook, daarom heb ik nooit een Facebook account gemaakt en ben ik heel voorzichtig met welke files ik wel en niet op Google Drive zet. Maar je voorgaande posts gaan over angst en onderbuikgevoel en dat is niet "gewoon kritisch zijn".
Hetzelfde geldt voor andere grote fabrikanten waar ik spullen van gebruik. Het zou velen sieren als ze ook gewoon objectief konden kijken. :)
Tja. stap één is dan objectieve, onderbouwde informatie zoeken. When it comes to Windows 10 privacy, don't trust amateur analysts - zdnet.com. Daarnaast is het handig om na te gaan wat de belangen van een bedrijf zijn, waarmee verdienen ze hun geld? Als jij het product bent, weet je genoeg.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 27-09 23:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Het is inderdaad heel apart. Brengt Google een nieuwe versie uit van Android (mits beschikbaar voor jouw device) of brengt Apple een nieuwe iOS of MacOSX versie uit dan staat iedereen te springen om te updaten, maar brengt Microsoft een Windows update uit dan is dat ineens eng en wil men het liefst bij een versie van 6 jaar geleden blijven.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CAP-Team schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:37:
Het is inderdaad heel apart. Brengt Google een nieuwe versie uit van Android (mits beschikbaar voor jouw device) of brengt Apple een nieuwe iOS of MacOSX versie uit dan staat iedereen te springen om te updaten, maar brengt Microsoft een Windows update uit dan is dat ineens eng en wil men het liefst bij een versie van 6 jaar geleden blijven.
Ik snap het ook niet....daar zou je toch juist heel blij mee moeten zijn, met zo'n gratis Windows update :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Updates bij Debian (Linux) zijn zeer transparant en niet pushy. Je krijgt wel een melding maar je kunt rustig zelf kiezen welke je installeert en wanneer. Onder Win ben ik ook wel eens overvallen met een gepushte update.... terwijl ik normaliter alles handmatig doe/instel. Als je weet dat er een conflict KB update bij zit voor jou, dan wil je die niet hebben (vaak heb je dat al gelezen bijv bij specialistische software als je daar in een groep zit).

Vooral dus transparantie tav wat voor een update het is en zo.. is wel een groot goed.
Qua werk intensiteit vind ik het voor mij althans.... geen vergelijk met een mobiele telefoon.... (waar het ook erg vervelend kan zijn als een applicatie die je echt nodig hebt het plots niet meer doet door een gepushte update....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

CAP-Team schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:37:
Het is inderdaad heel apart. Brengt Google een nieuwe versie uit van Android (mits beschikbaar voor jouw device)
Het is zelfs nog erger. Bij Android staat iedereen te zeuren dat de update lang duurt en te vragen wanneer de update verschijnt. Maar Windows 10 is eng, nieuw, spannend en ingewikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor, dat mensen huiverig zijn om een update/upgrade te installeren. Maar dan om andere redenen. Zoals drivers die niet meer werken. Toch veel over gelezen. Nou kun je op diverse sites daarover veel vinden maar voor de gewone gebruiker zijn dat onaangename verrassingen.

Toen ik de computer van mijn dochter naar W10 bracht deed de ingebouwde camera het niet meer. Op zich geen enorm probleem want die gebruikt ze nooit. Maar ik kwam er achter dat je de bestaande drivers, waarvan Windows zei dat die normaal functioneerde, moest verwijderen. Dat gedaan, computer opnieuw opgestart en voilà, camera werkt weer. Maar om dat uit te vinden moest ik toch even op zoektocht.

En een gewone gebruiker wil dat natuurlijk helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarhrezz
GerCor schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:21:
Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor, dat mensen huiverig zijn om een update/upgrade te installeren. Maar dan om andere redenen. Zoals drivers die niet meer werken. Toch veel over gelezen. Nou kun je op diverse sites daarover veel vinden maar voor de gewone gebruiker zijn dat onaangename verrassingen.

Toen ik de computer van mijn dochter naar W10 bracht deed de ingebouwde camera het niet meer. Op zich geen enorm probleem want die gebruikt ze nooit. Maar ik kwam er achter dat je de bestaande drivers, waarvan Windows zei dat die normaal functioneerde, moest verwijderen. Dat gedaan, computer opnieuw opgestart en voilà, camera werkt weer. Maar om dat uit te vinden moest ik toch even op zoektocht.

Dat is zeker een goed punt. De upgrade naar Windows 10 is voor mij door driver-support (of eigenlijk het gebrek hieraan) aanleiding om m'n systeem toch maar weer eens te vervangen. Waar praten we dan over? Voor één van de USB chips op m'n moederbord zijn geen Windows 10 drivers uitgebracht (thanks Intel). Hierdoor treden er I/O problemen op bij langdurige transfers over m'n front USB 3.0 poorten (driver date is 2011, drivers op de andere USB chips zijn van dit jaar). Daarnaast gaat het op de fan headers mis na hibernate; de fans worden veel hoger gestuurd dan zou moeten volgens het ingestelde Fan Xpert 2 profiel. Load van het profiel trekt het recht en dan blijft het goed (tot de volgende hibernate). Dit is een Asus ding, maar ook Asus levert geen support voor het bord en Fan Xpert 2 op Windows 10. Dit zullen geen problemen zijn waar de gemiddelde gebruiker tegenaan loopt, maar ja, ik stel wat hoge eisen :D

Bij m'n schoonouders heb ik inderdaad op driver gebied ook iets moeten oplossen op driver-gebied...de X1950 Pro weer werkend krijgen :o

Op een bepaalde manier zien we hier hetzelfde als bij Android update: de OS-maker wil wel, maar de hardwareboeren gaan geen tijd meer steken in 'oude hardware' (waarbij 'oud' ergens tussen de 2 en de 10 jaar is...). Overigens doet Microsoft wel wat het kan; veel generic drivers werken beter dan de officiële W7 / W8 drivers van de fabrikant (hier gaat het dan om dingen als Bluetooth dongles e.d.) waardoor oudere randapparatuur het het over het algemeen gewoon doet. Da's toch een beetje anders dan hoe Apple het ziet...

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Waar velen, en dus ook Zarhrezz, aan voorbij gaan is dat je niet zomaar alles over één kam kunt scheren. De acties van Microsoft bagatelliseren omdat anderen het ook doen is simpelweg een drogreden, dat houdt geen stand.

De reden waarom ik mij druk maak om de stappen die gemaakt worden zitten hem in de toepassing van de software. Facebook staat simpelweg amper iets van mij op, ik gebruik het bijna read-only, het is gewoon iets voor de leuk. Google producten gebruik je natuurlijk ook, met de nodige blockers en plug-ins, maar daar heb je ook redelijk in de hand hoeveel je prijs geeft.

Microsoft draait echter in mijn werkkamer op mijn desktop, een werkplek die nogal schoon en afgeschermd is. Ik heb dus de keuze om zaken die ik privé vindt niet buiten mijn werkkamer te laten komen. Dit heb ik altijd met plezier zo gedaan, maar wordt nu dus bedreigd door de nieuwe koers van Microsoft.

Feitelijk is de reden dat ik, en velen met mij, nu bij Windows harder brullen heel logisch. Je praat niet meer over één of ander huisvrouwenplatform waar je 'je leven' laat zien, of een mobieltje wat je voor veel te veel dingen gebruikt behalve bellen. Je praat nu over een besturingssysteem van een computer, waarop alles staat en waarop je alles doet. BIj veel platformen kan ik kiezen wat ik er aan toegeef, bij mijn desktop niet, die heb ik gewoon nodig. :)
Zarhrezz schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:00:
Dit kan ik alleen maar ironisch vinden.

Beetje Googlen (ok, kost wat privacy, maar dan heb je ook wat) levert wat leuke artikelen:
Ask Jack - The Guardian

[...]

Dit artikel is wel grappig (bijna net zo grappig als de reacties):

[...]

Lifehacker heeft ook een goede analyse:

Gewoon kritisch zijn is prima. Ben ik ook, daarom heb ik nooit een Facebook account gemaakt en ben ik heel voorzichtig met welke files ik wel en niet op Google Drive zet. Maar je voorgaande posts gaan over angst en onderbuikgevoel en dat is niet "gewoon kritisch zijn".

Tja. stap één is dan objectieve, onderbouwde informatie zoeken. When it comes to Windows 10 privacy, don't trust amateur analysts - zdnet.com. Daarnaast is het handig om na te gaan wat de belangen van een bedrijf zijn, waarmee verdienen ze hun geld? Als jij het product bent, weet je genoeg.
Exact, en daar zie je een duidelijke schifting bij Microsoft, en dat bevalt mij dus niet.

Je links ga ik even nakijken, dat vind ik sowieso wel interessant.

Overigens ging mijn initiële post niet over privacy maar de upgrade an sich, daar stipt onderstaand wel weer een mooi punt aan.
GerCor schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:21:

Dat is ook zeker een reële angst. Daarnaast ben ik ook nog wel bang voor grote functionele veranderingen op het gebied van het pushen van advertenties en apps. Functionaliteit waar je misschien helemaal niet op zit te wachten maar die ze er nu toch wel door willen hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Gonadan schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:54:
Waar velen, en dus ook Zarhrezz, aan voorbij gaan is dat je niet zomaar alles over één kam kunt scheren. De acties van Microsoft bagatelliseren omdat anderen het ook doen is simpelweg een drogreden, dat houdt geen stand.
Als je een kruistocht tegen Microsoft begint om de veranderingen in Windows 10 (genoeg van dat soort rants te vinden online) terwijl je een Android tablet of telefoon gebruikt, op Facebook zit, een iPhone gebruikt, een Toon hebt hangen, de slimme meter niet geweigerd hebt, etc, dan heb je gewoon boter op je hoofd.

De hele technische sector beweegt richting cloud, personalisation, etc. Dit zit diep geworteld in de maatschappij. Microsoft beweegt hierin mee. Ze doen dus wat de rest ook doet (en op gebied van privacy doen ze het netter dan veel anderen).
De reden waarom ik mij druk maak om de stappen die gemaakt worden zitten hem in de toepassing van de software. Facebook staat simpelweg amper iets van mij op, ik gebruik het bijna read-only, het is gewoon iets voor de leuk. Google producten gebruik je natuurlijk ook, met de nodige blockers en plug-ins, maar daar heb je ook redelijk in de hand hoeveel je prijs geeft.
Ik denk dat je dat onderschat. Er zijn al rechtszaken geweest over het recht om niet gevolgd / getagged te worden als niet Facebook gebruiker of niet ingelogde Google gebruiker. De nodige blockers en plug-ins doen veel minder dan de meesten denken.
Microsoft draait echter in mijn werkkamer op mijn desktop, een werkplek die nogal schoon en afgeschermd is. Ik heb dus de keuze om zaken die ik privé vindt niet buiten mijn werkkamer te laten komen. Dit heb ik altijd met plezier zo gedaan, maar wordt nu dus bedreigd door de nieuwe koers van Microsoft.

Feitelijk is de reden dat ik, en velen met mij, nu bij Windows harder brullen heel logisch. Je praat niet meer over één of ander huisvrouwenplatform waar je 'je leven' laat zien, of een mobieltje wat je voor veel te veel dingen gebruikt behalve bellen. Je praat nu over een besturingssysteem van een computer, waarop alles staat en waarop je alles doet. BIj veel platformen kan ik kiezen wat ik er aan toegeef, bij mijn desktop niet, die heb ik gewoon nodig. :)
Wat heel veel mensen niet beseffen dat ze door een Android device te gebruiken om lekker makkelijk op de bank te mailen en te surfen of foto's via de tablet op Facebook te zetten dit alles al overgedragen hebben aan partijen die geld verdienen aan hun gebruikers als product. De meeste mensen doen alles en hebben alles staan op hun mobieltje of tablet...waarop Android veelal het besturingssysteem is.

Mijn schoonouders zijn bang hun bankzaken op hun (Android) tablet te doen, dit doen ze alleen op hun Windows 10 PC. Dat is iets dat ik met volle overtuiging graag zo hou omdat dat wat mij betreft voor hun de veiligste oplossing is. Als je bezorgd bent om je privacy dan stap je over van Android op iOS of Windows 10 devices...en als je echt heel bezorgd bent op Linux.
Je links ga ik even nakijken, dat vind ik sowieso wel interessant.
Graag gedaan. Dit heb ik destijds ook gedaan en vandaar mijn overtuiging dat het een goede upgrade / overstap is.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zarhrezz schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:35:
Als je een kruistocht tegen Microsoft begint om de veranderingen in Windows 10 (genoeg van dat soort rants te vinden online) terwijl je een Android tablet of telefoon gebruikt, op Facebook zit, een iPhone gebruikt, een Toon hebt hangen, de slimme meter niet geweigerd hebt, etc, dan heb je gewoon boter op je hoofd.
Een kruistocht tegen Microsoft? Blijf je op de man spelen en mijn argumenten negeren? Want de jij bent hypocriet want en anderen doen het ook matra heb ik wel vaak genoeg gehoord.

Het verbaasd bij bijzonder dat het blijkbaar niet toegestaan is kritisch op Microsoft te zijn, terwijl ik net zo kritisch op andere partijen ben als ze zoiets flikken maar daar lijk je toch geen boodschap aan te hebben. Werk je er of zo? :?
De hele technische sector beweegt richting cloud, personalisation, etc. Dit zit diep geworteld in de maatschappij. Microsoft beweegt hierin mee. Ze doen dus wat de rest ook doet (en op gebied van privacy doen ze het netter dan veel anderen).
Ok, dan is het natuurlijk prima. :z

Vooralsnog ben ik behoorlijk tevreden met hoe Windows 10 verder werkt, op één freeze na geen problemen. En het is een stuk overzichtelijker dan 8. Dus ja, ik ben er nog wel blij mee. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Gonadan schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:01:
Een kruistocht tegen Microsoft? Blijf je op de man spelen en mijn argumenten negeren? Want de jij bent hypocriet want en anderen doen het ook matra heb ik wel vaak genoeg gehoord.
Dat bedoelde ik niet persoonlijk, ik refereerde naar de verschillende blogs / posts over hoe Windows 10 de grootste privacy-invasie zou zijn sinds het telraam. Dat was wellicht niet duidelijk genoeg, excuses daarvoor.

Maar kijk voor de grap eens naar de hoeveelheid trackers op de sites van de nay-sayers. Klagen over de privacy settings van Windows 10 op een site waar er 10+ trackers en advertisers aanwezig zijn...tja, da's niet bevordelijk als je een punt wil maken.
Het verbaasd bij bijzonder dat het blijkbaar niet toegestaan is kritisch op Microsoft te zijn, terwijl ik net zo kritisch op andere partijen ben als ze zoiets flikken maar daar lijk je toch geen boodschap aan te hebben. Werk je er of zo? :?
Ik zeg nergens dat je niet kritisch mag zijn op Microsoft. Ik geef alleen aan waarom je dan even verder dan Microsoft moet kijken en wat de alternatieven zijn als je echt niet kan leven met de richting waar Microsoft heen gaat met Windows. Dat jij ergens kritiek op hebt betekent alleen niet dat anderen die kritiek moeten delen. Jij bent het niet eens met de richting die Microsoft inslaat. Ik heb er geen moeite mee, ik vind het zelfs volkomen logisch en de balans tussen gemak, veiligheid en privacy lijkt voor mij bij Microsoft het best te zijn.
Ok, dan is het natuurlijk prima. :z
Vooralsnog zie ik het probleem niet zo. Verder gewoon een beetje common sense hanteren (geen privacy-gevoelige documenten in je OneDrive proppen, niet standaard alles maar de cloud in) en er is niets aan de hand.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zarhrezz schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:34:
Dat bedoelde ik niet persoonlijk, ik refereerde naar de verschillende blogs / posts over hoe Windows 10 de grootste privacy-invasie zou zijn sinds het telraam. Dat was wellicht niet duidelijk genoeg, excuses daarvoor.
Ah zo, nee dat kwam niet binnen. Maar die stelling ben ik het ook niet mee eens dat is ver overtrokken.
Maar kijk voor de grap eens naar de hoeveelheid trackers op de sites van de nay-sayers. Klagen over de privacy settings van Windows 10 op een site waar er 10+ trackers en advertisers aanwezig zijn...tja, da's niet bevordelijk als je een punt wil maken.
Klopt, maar het is ook flauw om puur daarop argumenten af te serveren. Tweakers heeft ook meuk, dus dat is een kwestie van abo nemen en blokken al die trackers.

Uiteindelijk blijft de fabrikant van de browser over, maar je kunt ook overdrijven.
Ik zeg nergens dat je niet kritisch mag zijn op Microsoft. Ik geef alleen aan waarom je dan even verder dan Microsoft moet kijken en wat de alternatieven zijn als je echt niet kan leven met de richting waar Microsoft heen gaat met Windows. Dat jij ergens kritiek op hebt betekent alleen niet dat anderen die kritiek moeten delen. Jij bent het niet eens met de richting die Microsoft inslaat. Ik heb er geen moeite mee, ik vind het zelfs volkomen logisch en de balans tussen gemak, veiligheid en privacy lijkt voor mij bij Microsoft het best te zijn.
Dat is ook het punt, niet kunnen leven met is te zwaar aangezet, maar leuk vind ik het niet. Ik zie een van de laatste veilige havens afbrokkelen.

Facebook is een gratis 'sociaal' platform, daarvan kan je gewoon kiezen het niet te gebruiken.

Google is lastiger, maar is wel duidelijk dat je zelf het product bent.

Bij Microsoft betaalde ik altijd en was het klaar, nu moet je betalen en alsnog ben je zelf het product
Ook jij moet toch begrijpen dat ik dat minder fijn vindt? :)
Vooralsnog zie ik het probleem niet zo. Verder gewoon een beetje common sense hanteren (geen privacy-gevoelige documenten in je OneDrive proppen, niet standaard alles maar de cloud in) en er is niets aan de hand.
Dat zijn sowieso goede basisregels. Wat mij tegen de borst stuit is dat je eerst een hele gids moet zoeken om de juiste dingen uit te zetten. Zelfs Google vraagt je braaf per stuk of je dingen open wilt hebben of niet. Dat vind ik jammer.

Maar ik wilde helemaal geen discussie starten over privacy, ik was benieuwd of nog net mensen bang zijn dat de komende update ook flinke nadelen gaat bevatten. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Iemand ervaring met de Release Preview ring? Ik neem aan dat deze stabiel genoeg is om te gebruiken op een systeem dat ik dagelijks gebruik? (Het systeem wordt gewoon thuis gebruikt en bevat geen kritische software/docs/...)

Ben namelijk aan het overwegen om zo ook wat te helpen. Bij bv. Google Chrome zit ik op de Beta branch en ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. :)

edit: Hmm, gebaseerd op de comments via http://www.winbeta.org/ne...th-focus-on-stable-builds zal je op de Release Preview ring geen nieuwe features te zien krijgen. Daar gaat het vooral om bv. driver updates.

[ Voor 20% gewijzigd door Asgaro op 01-04-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Gonadan schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:27:
Klopt, maar het is ook flauw om puur daarop argumenten af te serveren. Tweakers heeft ook meuk, dus dat is een kwestie van abo nemen en blokken al die trackers.
Wellicht een beetje flauw ja, maar toch opvallend. Natuurlijk zijn er uitzonderingen (bv. de bof site) maar die zijn ook gewoon heel duidelijk: stap over op Linux.

Overigens zie ik maar 2 trackers op tweakers als ik ben ingelogd, dus dat valt reuze mee (beide site analytics).
Bij Microsoft betaalde ik altijd en was het klaar, nu moet je betalen en alsnog ben je zelf het product
Ook jij moet toch begrijpen dat ik dat minder fijn vindt? :)
Dat begrijp ik wel, maar ik weet niet of de conclusie dat wij het product worden (zoals bij Google / Facebook) terecht is.

Dat Microsoft aan advertising doet / gaat doen (ik weet niet welke van de twee, nooit een ad binnen Windows 10 gezien) ben ik niet direct blij mee, maar ik betwijfel of Microsoft daar echt vol op in gaat zetten op de manier zoals we van Google gewend zijn (en anders is het kopen van een corporate key dan een optie...ze gaan echt werknemers van betalende bedrijven niet lastigvallen met reclame).

Ik verwacht meer dat ze die info gaan gebruiken om aangeraden apps in de store meer op maat te maken en bv. interessante aanbiedingen op store.microsoft.com te doen. Dat zijn manieren om via advertenties extra inkomsten te genereren (ze krijgen immers een % van de aankopen binnen de store) maar het is niet het type advertentie waar Google op draait (de banners overal in je browser die zwaar irritant zijn en in de weg zitten).
Maar ik wilde helemaal geen discussie starten over privacy, ik was benieuwd of nog net mensen bang zijn dat de komende update ook flinke nadelen gaat bevatten. ;)
Microsoft probeert voet aan de grond te krijgen op de mobiele devices markt en een sterk ecosysteem te creëren. Om dat mogelijk te maken hebben ze Windows 10 in de woonkamer nodig. Dat gaan ze niet bereiken door van Windows 10 een schreeuwend advertentieplatform te maken. Op dat vlak denk ik dus dat het wel mee zal vallen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb zojuist een nieuwe computer in elkaar gezet, ik had echter alleen nog de iso van windows 10 pro op een USB stick staan.
Op mijn oude PC stond windows 7 die geactiveerd was met mijn oude student MSDN key, die later dus de upgrade naar windows 10 heeft gehad. Die key ben ik echter kwijt.

Bij mijn huidige hoge school heb ik een windows 10 education key gekregen via surfspot. Als ik de key invoer binnen windows bij "change product key", dan gaat hij een aantal updates installeren en na de reboot is windows nog steeds niet geactiveerd.

Kan ik de windows 10 education ISO installeren met behoud van bestanden, geinstalleerde programma's en alle instellingen, of wordt het echt een verse installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En wat is de reden dat je wil overstappen van win10 pro naar win10 education ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
Reepje schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:27:
En wat is de reden dat je wil overstappen van win10 pro naar win10 education ?
Omdat ik geen key heb van windows 10 pro, maar wel van education. Mijn huidige installatie is daarom ook niet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En de key van win7 werkt niet?
Dan ben je naar de verkeerde windows overgestapt.

Wat er gebeurd als je de iso van education start, weet ik niet. Je kan het proberen. Normaal kan je aankruisen bestanden behouden, dat is je bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
Reepje schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:40:
En de key van win7 werkt niet?
Dan ben je naar de verkeerde windows overgestapt.

Wat er gebeurd als je de iso van education start, weet ik niet. Je kan het proberen. Normaal kan je aankruisen bestanden behouden, dat is je bedoeling?
Ik heb inderdaad de windows 7 key niet meer, omdat ik geen toegang meer heb tot dat account. En het is inderdaad de bedoeling dat ik mijn bestanden kan behouden.

Edit;
De iso is net binnen en het lijkt erop dat windows 10 education kan worden geinstalleerd met behoud van "personal files en apps", ik ben benieuwd.

Edit2;
Het werkte zoals verwacht, toch wel fijn dat zo'n functie er is!

[ Voor 18% gewijzigd door xPhantom op 02-04-2016 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xPhantom schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:57:
Ik heb zojuist een nieuwe computer in elkaar gezet, ik had echter alleen nog de iso van windows 10 pro op een USB stick staan.
Op mijn oude PC stond windows 7 die geactiveerd was met mijn oude student MSDN key, die later dus de upgrade naar windows 10 heeft gehad. Die key ben ik echter kwijt.

Bij mijn huidige hoge school heb ik een windows 10 education key gekregen via surfspot. Als ik de key invoer binnen windows bij "change product key", dan gaat hij een aantal updates installeren en na de reboot is windows nog steeds niet geactiveerd.

Kan ik de windows 10 education ISO installeren met behoud van bestanden, geinstalleerde programma's en alle instellingen, of wordt het echt een verse installatie?
Ehh....die pc heeft ooit al Windows 10 gehad...? Dan kun je hem gewoon installeren en de product key pagina overslaan......en daarna gewoon activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005

Onbekend

...

Helaas is de huidige versie van Windows 10 nog erg instabiel vergeleken met Windows 7 SP1. Dit is te zien aan het zomaar het verbreken van de netwerkverbindingen t/m BSOD's op willekeurige momenten.
Helaas MOET je dit voor eind juli het geïnstalleerd hebben, om deze upgrade gratis te krijgen. Maar vanwege deze problemen raad ik zelf mensen nog steeds niet aan om te upgraden naar Windows 10. Bij problemen zouden ze (ik dus) namelijk weer Windows 7 moeten installeren en dat kost weer zoveel verloren tijd.

Hoe denken jullie daarover? Gewoon op Windows 7 (of 8) laten zitten, of altijd aanraden om te upgraden?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:55
Upgraden en met de juiste drivers van fabrikant!
Ik wil nooit meer terug :)

[ Voor 4% gewijzigd door oxyde op 03-04-2016 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Onbekend schreef op zondag 03 april 2016 @ 00:00:
Helaas is de huidige versie van Windows 10 nog erg instabiel vergeleken met Windows 7 SP1. Dit is te zien aan het zomaar het verbreken van de netwerkverbindingen t/m BSOD's op willekeurige momenten.
Helaas MOET je dit voor eind juli het geïnstalleerd hebben, om deze upgrade gratis te krijgen. Maar vanwege deze problemen raad ik zelf mensen nog steeds niet aan om te upgraden naar Windows 10. Bij problemen zouden ze (ik dus) namelijk weer Windows 7 moeten installeren en dat kost weer zoveel verloren tijd.

Hoe denken jullie daarover? Gewoon op Windows 7 (of 8) laten zitten, of altijd aanraden om te upgraden?
Go for it!

Maar volg de gewone stabiele lijn, ik zit op Insiders en dan moet je de bugs erbij nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

franssie

Save the albatross

<>
Tijdens het Beta programma ben ik meerdere keren terugegaan naar W7, met een USB iso kost dat niet veel tijd.
Maar nu draai ik alles op W10 en ik herken de problemen die je schetst niet meer. Volgens mij kan je nu naar W10 gaan, en weer terug maar hou je je W10 licentie maar dat is wel wat extra werk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Beide nog nooit gebeurd hier. Iets aan jouw configuratie is dus problematisch. Meestal drivers.

-- Edit: wat ik dus bedoel te zeggen is, probeer niet te generaliseren. Omdat Windows 10 op jouw configuratie niet stabiel is, wil niet zeggen dat Windows 10 in het algemeen niet stabiel is.

[ Voor 19% gewijzigd door Wildfire op 03-04-2016 00:40 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:58
Bij mij net zo: nog nooit een verbroken netwerkverbinding gehad en een bsod ... wat was dat ook weer ??
En ik draai al win 10 sinds juli vorig jaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005

Onbekend

...

Dragunov schreef op zondag 03 april 2016 @ 00:19:
[...]

Go for it!

Maar volg de gewone stabiele lijn, ik zit op Insiders en dan moet je de bugs erbij nemen
Die paar eenvoudige bugs kan ik wel mee leven. Maar als van uit het niets de netwerkverbinding (bekabeld) wordt verbroken of bijvoorbeeld heel erg traag wordt (nee het was niet de virusscanner), dan zijn dat toch wel iets grotere problemen.
Wildfire schreef op zondag 03 april 2016 @ 00:39:
Beide nog nooit gebeurd hier. Iets aan jouw configuratie is dus problematisch. Meestal drivers.

-- Edit: wat ik dus bedoel te zeggen is, probeer niet te generaliseren. Omdat Windows 10 op jouw configuratie niet stabiel is, wil niet zeggen dat Windows 10 in het algemeen niet stabiel is.
Ik heb het niet over mijn configuratie specifiek, maar over computers bij meerdere mensen. Als er problemen zijn, dan bellen ze mij en dan los ik het wel weer op. Maar aangezien ik bij mij in de buurt nog steeds zoveel problemen zie met mensen die Windows 10 hebben gedownload, dan heb ik zo mijn twijfels erover.
(Die mensen willen gewoon een werkende computer voor internet, bankieren, Facebook en e-mail, en het maakt hun niks uit welke Windows versie dat is.)
franssie schreef op zondag 03 april 2016 @ 00:22:
Tijdens het Beta programma ben ik meerdere keren terugegaan naar W7, met een USB iso kost dat niet veel tijd.
Maar nu draai ik alles op W10 en ik herken de problemen die je schetst niet meer. Volgens mij kan je nu naar W10 gaan, en weer terug maar hou je je W10 licentie maar dat is wel wat extra werk.
Dat is eigenlijk het punt. Je moet naar Windows 10 gaan en dan in het ergste geval weer terug. Als die restore altijd goed werkt, was dat geen probleem geweest, maar soms werkt dat niet en moet je de boel alles opnieuw installeren. (Windows 7 SP1, alle updates, virusscanner, e-mail instellen, snelkoppelingen maken op het bureaublad, Adobe reader, Flash enz.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zijn er toevallig Tweakers die W10 in een dual-/triple-boot setup hebben draaien? Mijn laptop is nu voorzien van een dualboot W7 en Kubuntu met OS selectie in Grub en vroeg mij af in hoeverre W10 daar aan toegevoegd zou kunnen worden. Gaat dit net zo als met vorige Windows versies? Indien er al een Linux-OS aanwezig is, na installatie Windows installdisk van Linuxdistro erbij pakken om Grub te herstellen? Of komt daar met W10 wat meer bij kijken :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Onbekend schreef op zondag 03 april 2016 @ 10:14:

[...]

Ik heb het niet over mijn configuratie specifiek, maar over computers bij meerdere mensen. Als er problemen zijn, dan bellen ze mij en dan los ik het wel weer op. Maar aangezien ik bij mij in de buurt nog steeds zoveel problemen zie met mensen die Windows 10 hebben gedownload, dan heb ik zo mijn twijfels erover.
(Die mensen willen gewoon een werkende computer voor internet, bankieren, Facebook en e-mail, en het maakt hun niks uit welke Windows versie dat is.)
Ik heb het tot nu toe al zeker bij zo'n twintig mensen geïnstalleerd en toen ik nog bij MyCom werkte zeker bij evenveel mensen. De problemen die jij noemt ben ik ook in die groep in zijn geheel niet tegen gekomen.
Onbekend schreef op zondag 03 april 2016 @ 10:14:

[...]

Dat is eigenlijk het punt. Je moet naar Windows 10 gaan en dan in het ergste geval weer terug. Als die restore altijd goed werkt, was dat geen probleem geweest, maar soms werkt dat niet en moet je de boel alles opnieuw installeren. (Windows 7 SP1, alle updates, virusscanner, e-mail instellen, snelkoppelingen maken op het bureaublad, Adobe reader, Flash enz.)
Als jij diegene bent die de upgrade uitvoert voor iemand, dan kun je beter -net zoals ik- eerst een full image draaien van de PC voordat de upgrade wordt uitgevoerd. Dan kun je altijd terug naar de situatie zoals die eerst was. Ik heb die full image alleen nooit nodig gehad, omdat het altijd goed werkte na de upgrade.

[ Voor 33% gewijzigd door Wildfire op 03-04-2016 11:26 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 14:50

Arrogant

S.F.W.

Raven schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:04:
Zijn er toevallig Tweakers die W10 in een dual-/triple-boot setup hebben draaien? Mijn laptop is nu voorzien van een dualboot W7 en Kubuntu met OS selectie in Grub en vroeg mij af in hoeverre W10 daar aan toegevoegd zou kunnen worden. Gaat dit net zo als met vorige Windows versies? Indien er al een Linux-OS aanwezig is, na installatie Windows installdisk van Linuxdistro erbij pakken om Grub te herstellen? Of komt daar met W10 wat meer bij kijken :?
Ik heb zonder problemen Windows 7 kunnen upgraden naar 10 op een dual boot pc met Ubuntu. Hiervoor hoefde ik in Grub niets aan te passen. Uiteindelijk komt daar ook Windows 10 in het keuzemenu te staan.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Arrogant schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:47:
[...]

Ik heb zonder problemen Windows 7 kunnen upgraden naar 10 op een dual boot pc met Ubuntu. Hiervoor hoefde ik in Grub niets aan te passen. Uiteindelijk komt daar ook Windows 10 in het keuzemenu te staan.
Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn :P , er gaat geen upgrade van W7 plaatsvinden, wilde weten of je zonder issues W10 naast W7 en Kubuntu kunt installeren.

Maar heeft de W10-installer niet Grub vervangen door z'n eigen OS-selectie menu dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 03-04-2016 11:52 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant

Arrogant

S.F.W.

Raven schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:51:
[...]

Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn :P , er gaat geen upgrade van W7 plaatsvinden, wilde weten of je zonder issues W10 naast W7 en Kubuntu kunt installeren.

Maar heeft de W10-installer niet Grub vervangen door z'n eigen OS-selectie menu dan?
Ah, op die fiets :) Daar kan ik helaas geen antwoord op geven.

Nope, dat is volledig met rust gelaten.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Apart, ik weet niet anders dat als je eerst Linux en dan Windows installeert, Grub naar de eeuwige jachtvelden wordt gestuurd :P Later maar eens proberen, eerst wachten tot de partitiemanager van Kubuntu klaar is met het shrinken van de Linux partitie :O

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant

Arrogant

S.F.W.

Dat is ook mijn ervaring, echter was het in dit geval geen nieuwe installatie van Windows maar een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Nou, we zullen zien. Het duurde even, maar de Kubuntu-partitie is flink gekrompen en W10 Enterprise LTSB is nu op de vrijgekomen ruimte aan 't installeren. Gaat trouwens best snel met een Zalman VE-300 :)

edit: Grub was weg, kreeg een keuzemenu van W10 met W10 en W7. Grub is inmiddels weer terug, maar geeft alleen Kubuntu en W7 loader aan, waarbij de W7 loader naar het W10/W7 keuzemenu van W10 gaat. Zowel W10 als W7 kunnen dus niet direct gekozen worden.

edit2: En nu start ie na W7 geselecteerd te hebben in Grub meteen W7 op. :?

edit3: Update-grub -> Windows 7 loader is nu Windows 10 loader en geeft het W7/W10 keuzemenu.
Blijkbaar kun je W7/10 niet zomaar rechtstreeks opstarten..

Maar wat is Windows 10 Enterprise LTSB lekker schoon zeg :D

[ Voor 62% gewijzigd door Raven op 03-04-2016 19:32 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Ik ben een beginnende app developer (als hobby) en heb zo juist mijn eerste windows 10 uwp app gemaakt. Het is een simpele app die een beslissing tussen 2 personen kan maken (Wie moet koken, de afwas doen, boodschappen etc.). Ik zou graag wat feedback willen omtrent de ervaring van de app en eventuele toevoegingen of aanpassingen die de app nog beter zouden kunnen maken! Hij staat sinds vandaag in de store, en hij werkt op desktop en mobiel:

https://www.microsoft.com/store/apps/9NBLGGH4N116

Als iemand ideeën heeft voor een andere leuke app stuur me een bericht, ik ben opzoek naar wat uitdagender!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:16:
Hallo Tweakers,

Ik ben een beginnende app developer (als hobby) en heb zo juist mijn eerste windows 10 uwp app gemaakt. Het is een simpele app die een beslissing tussen 2 personen kan maken (Wie moet koken, de afwas doen, boodschappen etc.). Ik zou graag wat feedback willen omtrent de ervaring van de app en eventuele toevoegingen of aanpassingen die de app nog beter zouden kunnen maken! Hij staat sinds vandaag in de store, en hij werkt op desktop en mobiel:

https://www.microsoft.com/store/apps/9NBLGGH4N116

Als iemand ideeën heeft voor een andere leuke app stuur me een bericht, ik ben opzoek naar wat uitdagender!
Hoi, hiervoor hebben we dit draadje! (wellicht dat een mod 'em kan verplaatsen?)

Zelf ben ik inmiddels zo burgerlijk dat dit soort beslissingen al ingeburgerd zijn :D

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zarhrezz thanks! Ik had even gekeken maar kon niet zo snel een geschikte thread vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyquesz
  • Laatst online: 28-08 15:08
Raven schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:38:Maar wat is Windows 10 Enterprise LTSB lekker schoon zeg :D
Daar heb je gelijk in. ;)

Ik zelf geef de trouwens voorkeur aan Virtual Box boven dual boot. Op mijn Win7 pc heb ik XP, 10 Pro, 10 LTSB en Linux Mint alle 4 als VM geinstalleerd. Die kan ik nu gewoon simultaan gebruiken ipv steeds te moeten rebooten. Bovendien kan ik een installatie er in z'n geheel af gooien als het mij om wat voor reden dan ook niet bevalt (zoals vele Linux distro's...) Al met al veel minder gecompliceerd en een stuk flexibeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Ik mis Edge en de apps Store totaal niet :D
xyquesz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:20:
Ik zelf geef de trouwens voorkeur aan Virtual Box boven dual boot. Op mijn Win7 pc heb ik XP, 10 Pro, 10 LTSB en Linux Mint alle 4 als VM geinstalleerd. Die kan ik nu gewoon simultaan gebruiken ipv steeds te moeten rebooten. Bovendien kan ik een installatie er in z'n geheel af gooien als het mij om wat voor reden dan ook niet bevalt (zoals vele Linux distro's...) Al met al veel minder gecompliceerd en een stuk flexibeler.
Voor testen gebruik ik meestal ook VM's, maar wilde wel eens weten of W10 native een beetje lekker draait op mijn laptop. Overigens, wat een gedoe met de verplichte driver"updates" :|

De instelling die dat moet voorkomen doet niks, uiteindelijk hardware-id's geblacklist m.b.v gpedit, waarbij Windows Update toch nog probeert drivers bij te werken (die al de meest recente zijn 8)7 ) maar daar dan mee faalt omdat Windows Update door gpedit geen rechten meer heeft om ze bij te werken :P

En om het helemaal mooi te maken: Het hide-update tooltje van MS laat een shitload (~10) aan driver-updates zien, terwijl Windows Update er maar 4 geeft, waarvan 2 al zeker de meest recente waren, rechtstreeks bij fabrikant weggehaald. De andere 2 componenten hadden geen downloadbare drivers omdat die door Windows Update geleverd worden. Zelfde met de stuff weergegeven door het hide-update tooltje.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 07-04-2016 16:20 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 11:55
Ik ga van het weekend mijn nieuwe systeem (skylake i7) in elkaar draaien en heb tot nu toe de stap naar Windows 10 altijd tegen gehouden.
Toch kan dit een mooi moment zijn om over te stappen maar twijfel nog steeds. Kan voor mijzelf geen reden bedenken waarom ik Windows 10 zou moeten installeren in plaats van Windows 7. Wat zijn (voor jou) de redenen om toch te kiezen voor Windows 10 of waarom vind je dat ik het zou moeten doen. Input welkom. :)

[ Voor 7% gewijzigd door GroeneThee op 07-04-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik gebruik binnen Windows 8.1 en 10 vrij veel shortcuts, deze mis ik wel telkens achter een Windows 7 systeem.
Daarnaast werkt de UI gewoon smoother dan Windows 7.

Maar goed, dat gold ook voor een 8.1 systeem. En dat blijf ik nog steeds de beste Windows versie vinden. :Y

[ Voor 25% gewijzigd door Quad op 07-04-2016 23:00 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
GroeneThee schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:58:
Ik ga van het weekend mijn nieuwe systeem (skylake i7) in elkaar draaien en heb tot nu toe de stap naar Windows 10 altijd tegen gehouden.
Toch kan dit een mooi moment zijn om over te stappen maar twijfel nog steeds. Kan voor mijzelf geen reden bedenken waarom ik Windows 10 zou moeten installeren in plaats van Windows 7. Wat zijn (voor jou) de redenen om toch te kiezen voor Windows 10 of waarom vind je dat ik het zou moeten doen. Input welkom. :)
Spaart je geld en tijd uit in de toekomst wanneer W7 niet meer supported is en je "moet" gaan upgraden. Software en hardware zal in de komende jaren ook steeds betere support voor W10 hebben en steeds minder voor W7.

Persoonlijk vind ik het gewoon moderner ogen/voelen en beter passen bij de tijd. Als je niet afhankelijk bent van bepaalde software ofzo, zie ik geen reden om niet de stap naar W10 te nemen met een nieuw systeem. :P

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 07-04-2016 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

GroeneThee schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:58:
Windows 7 is toch al weer een flinke tijd oud en wordt niet meer actief voor ontwikkeld. Zowel van Microsoft als van andere fabrikanten van software hoef je niet meer te verwachten dat ze nog moeite doen om er iets voor neer te zetten. Vanuit Microsoft is de algemene ondersteuning vorig jaar al gestopt, de beveiligingsupdates stoppen over vier jaar.

Nu is dat allemaal niet heel bijzonder, maar heeft heeft ook gewoon geen zin om te wachten. Normaal gesproken kon je een Windows versie over slaan als deze je niet aan stond, met Windows 10 kan je dat vergeten want er komt geen 11, ze gaan 10 gewoon blijven doorontwikkelen. Uiteindelijk ga je dus hoe dan ook ene keer 10 krijgen.

Daarbij voelt het, in tegenstelling tot 8, weer echt als een fijn besturingssysteem op de desktop. Ze proberen wel wat richting die apps te pushen maar dat zet je gewoon snel uit en het startmenu heb je ook zo schoon. Dan heb je feitelijk gewoon een moderne en gelikte versie van 7.

De enige reden om het nog niet te doen is omdat het gewoon nog lang niet af is. Een voorbeeld: veel instellingen doe je met van die klikmenu's met fancy nieuwe layout (lees: touch geschikt). Werkt best fijn en overzichtelijk, maar als je dan op geavanceerd klikt dan plopt ineens het oude Windows 7 configuratieschermtooltje naar boven. Dat staat wel wat sneu. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:25:
Ze proberen wel wat richting die apps te pushen
Niet als je de juiste Windows editie gebruikt :P , * Raven heeft helemaal geen apps-store :D
Dat scheelt héél wat puinruimen :X

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Raven schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:07:
Niet als je de juiste Windows editie gebruikt :P , * Raven heeft helemaal geen apps-store :D
Dat scheelt héél wat puinruimen :X
Enterprise bedoel je dan, waarschijnlijk nog de LTSB ook? Die mogelijkheid moet je wel hebben. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Gonadan schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:25:
Windows 7 is toch al weer een flinke tijd oud en wordt niet meer actief voor ontwikkeld. Zowel van Microsoft als van andere fabrikanten van software hoef je niet meer te verwachten dat ze nog moeite doen om er iets voor neer te zetten. Vanuit Microsoft is de algemene ondersteuning vorig jaar al gestopt, de beveiligingsupdates stoppen over vier jaar.
+1

Daarnaast zullen ook drivers voor Windows 7 minder en minder gemaakt worden...de vraag is dus hoe goed je nieuwe hardware met Windows 7 gaat werken. Ook zal meer en meer software als universal app ontwikkeld worden. Als je op Windows 7 blijft, heb je daar simpelweg geen toegang toe. In zekere zin zal er dus een app-gap ontstaan op Windows 7. Dat zal de komende paar jaar nog geen groot ding zijn, maar ik verwacht dat er op den duur gaten gaan vallen. Zodra een bedrijf een universal app heeft, zullen ze die doorontwikkelen, de legacy applicaties waar je op Windows 7 aan gebonden bent zullen misschien nog wat beveiligingsupdates krijgen, maar dat is het dan.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:28:
[...]

Enterprise bedoel je dan, waarschijnlijk nog de LTSB ook? Die mogelijkheid moet je wel hebben. :)
Enterprise LTSB inderdaad. Wilde geen vervuilde W10 installatie en kreeg die tip in het W10 privacy instellingen-topic. Gelijk MSDN erbij gepakt om de filename en hash van de iso te vinden en dan maar Google aan 't werk zetten O-)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Raven schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:34:
[...]

Enterprise LTSB inderdaad. Wilde geen vervuilde W10 installatie en kreeg die tip in het W10 privacy instellingen-topic. Gelijk MSDN erbij gepakt om de filename en hash van de iso te vinden en dan maar Google aan 't werk zetten O-)
En dat levert een officiële licentie op? O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Ik zie Windows niet klagen over licenties O-)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Gonadan schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:49:
[...]

En dat levert een officiële licentie op? O-)
Als je een geldige msdn licentie hebt wel ja. Die zijn altijd persoonsgebonden (op eigen naam betaald of onder een enterprise license betaald door je werkgever en aan jou toegekend) en dat geldt dan ook voor de ISO's / keys die jij in gebruik hebt.

Heb je geen geldige msdn subscription dan is het gewoon piraterij en is er een kans dat je copy op een gegeven moment niet meer genuine is.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het was dan ook meer een retorische vraag. Als je via Google aan de gang moet in plaats van gewoon downloaden uit je MSDN-account dan weet je het eigenlijk wel natuurlijk. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Alsof het ergens anders weghalen van een installatiemedium (zonder erin verwerkte licentie) een probleem is. Door te zoeken op SHA-1 hashes van MSDN kan ik onaangetaste kopieën van schijfjes vinden, vooral handig als er een pc/laptop wordt langs gebracht die alleen een zwaar vervuilde herstelpartitie heeft.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 10:25
Beste mensen een heel kort vraagje,
ik zou graag voor mijn moeder een windows tablet aanschaffen. Kan je op deze tablet ook .exe programma's installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:07

Rhapsody

In Metal We Trust

blauwester schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:07:
Beste mensen een heel kort vraagje,
ik zou graag voor mijn moeder een windows tablet aanschaffen. Kan je op deze tablet ook .exe programma's installeren.
Als je een tablet met volledige Windows koopt wel.
Windows RT niet! (Windows RT ondersteund alleen Windows 8.1 apps en wordt niet verder ontwikkeld)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 22:35

ralpje

Deugpopje

Maar Windows RT is per definitie geen Windows 10 en aangezien dit het Windows 10 topic is.... ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 10:25
Oké helder. Het gaat inderdaad om een windows 10 tablet dus dan lukt dat!!! Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyquesz
Zarhrezz schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:57:
Daarnaast zullen ook drivers voor Windows 7 minder en minder gemaakt worden...de vraag is dus hoe goed je nieuwe hardware met Windows 7 gaat werken.
Dat zal op z'n vroegst pas gaan spelen nadat Win7 niet meer door MS ondersteund wordt. (Waarbij het me niets zou verbazen als MS wordt gedwongen die periode te verlengen, omdat in 2020 nog steeds een substantieel deel van de gebruikers op die versie zit.)
Ook zal meer en meer software als universal app ontwikkeld worden. Als je op Windows 7 blijft, heb je daar simpelweg geen toegang toe.
Wat ik nu zie in de Store aan "apps" zijn hooguit slappe aftreksels van de originele win32 versies. Leuk voor op de telefoon of de tablet, maar overbodig op de pc. Bovendien zijn lang niet alle toepassingen geschikt voor het universal platform.

Windows 7 wordt nog voor minstens 1 OS generatie (3 jaar) ondersteund. Je hebt dus nog meer dan genoeg tijd om de ontwikkelingen van 10 te beoordelen voor je het besluit neemt het te installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door xyquesz op 08-04-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
xyquesz schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:47:
Wat ik nu zie in de Store aan "apps" zijn hooguit slappe aftreksels van de originele win32 versies. Leuk voor op de telefoon of de tablet, maar overbodig op de pc. Bovendien zijn lang niet alle toepassingen geschikt voor het universal platform.
Op dit moment niet, maar dat zal echt wel gaan veranderen. We zien al de eerste spellen in de store verschijnen...daar zitten nog haken en ogen aan, maar daar gaat Microsoft echt wel aan werken. Als triple-A games via de store gaan lopen, zal dat voor andere software ook gaan gelden, ook als we het niet over universele apps hebben. Distribueren via een store (met auto-update) heeft gewoon veel voordelen, zowel voor uitgever als gebruiker. Als dat principe goed op de rails is, wordt het voor bedrijven een kostenpost om nog Windows 7 (= geen store) te ondersteunen en die ondersteuning zal dan gewoon gestopt worden.
Windows 7 wordt nog voor minstens 1 OS generatie (3 jaar) ondersteund. Je hebt dus nog meer dan genoeg tijd om de ontwikkelingen van 10 te beoordelen voor je het besluit neemt het te installeren.
Vandaar ook mijn opmerking 'over een paar jaar'. Er is inderdaad nog tijd om af te wachten.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyquesz
Zarhrezz schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:59:Distribueren via een store (met auto-update) heeft gewoon veel voordelen, zowel voor uitgever als gebruiker. Als dat principe goed op de rails is, wordt het voor bedrijven een kostenpost om nog Windows 7 (= geen store) te ondersteunen en die ondersteuning zal dan gewoon gestopt worden.
Het zal mij benieuwen. Zou bijvoorbeeld de ontwikkelaar van, zeg VLC, er voor kiezen om, naast de ernstig geamputeerde "Universal" versie, ook de volledige x64 versie in de Store te zetten, of zul je die gewoon via de eigen website kunnen blijven downloaden?

Ik denk dat jij meer vertrouwen hebt in het aanstaande succes van de Windows Store dan ik. ;)
Pagina: 1 ... 62 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.