Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week toch maar eens de upgrade gedaan naar Win 10, werkt allemaal goed afgezien van het volgende probleem: als ik in Internet Explorer 11 een favoriet toevoeg krijgt deze het standaard IE icoon en niet het icoon van de desbetreffende website. Ook in de adressbar of als ik de site aan startmenu of taakbalk pin wordt het standaard icoon weergegeven.

Als ik het .url bestand open in notepad krijg ik dit te zien:

[{000214A0-0000-0000-C000-000000000046}]
Prop3=19,2
[InternetShortcut]
IDList=
URL=http://tweakers.net/

Als ik het oude .url bestand zoals aangemaakt onder Windows 7 open krijg ik dit:

[DEFAULT]
BASEURL=http://tweakers.net/
[InternetShortcut]
URL=http://tweakers.net/
Modified=207FD0B5E85FC70133
IconFile=http://tweakers.net/favicon.ico
IconIndex=1
IDList=
Prop3=19,2
[DOC_f79cc24c0e7945da95a829f390493306ef961079d3fb434c82b6021653719a76_iframe]
BASEURL=javascript:false;
ORIGURL=javascript:false;

Daar zitten dus 2 regels voor het icoontje in. Als ik die kopieer naar de Windows 10 .url krijg ik wel het tweakers icoon te zien. Het gekke is dat als ik die regels weer weghaal IE toch het tweakers icoontje blijft laten zien. Zelfs als ik die favoriet verwijder en tweakers opnieuw aan mijn favorieten toevoeg (nieuwe .url bestand heeft nog steeds niet de icon-regels). Schijnbaar wordt deze informatie nog ergens anders bewaard.

Iemand anders die IE 11 gebruikt die dit probleem ook heeft?

Hmm, the plot thickens: nog wat meer sites toegevoegd aan favorieten, allemaal standaard icoontje, behalve Anandtech, die laat hem wel zien. URL bestand geopend:

Prop3=19,2
[InternetShortcut]
IDList=
URL=http://www.anandtech.com/

geen Icon regel, toch een icoontje :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2016 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
hellboy123 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:10:
[...]

Bedankt, deze stappen hebben het voor mij inderdaad ook verholpen, nu maar eens kijken hoe lang het blijft werken ;)
En heb je alleen maar opnieuw opgestart, of voorafgaand aan dat opnieuw opstarten die andere procedure ook gevolgd? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:01
Kan het kloppen dat er na 12 februari geen updates meer zijn uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
jaaoie17 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:34:
Kan het kloppen dat er na 12 februari geen updates meer zijn uitgekomen?
Wel, eens in de maand, normaalgesproken. Ga meer even tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 09:28
Techneut schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:13:
[...]
En heb je alleen maar opnieuw opgestart, of voorafgaand aan dat opnieuw opstarten die andere procedure ook gevolgd? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Als eerste het commando:
sfc /scannow
uitgevoerd, hierbij werden geen bijzonderheden gevonden. Hierna meteen het volgende commando uitgevoerd:
Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
En via het startmenu een reboot gedaan waarna alles weer goed werkte. Deze laatste command lijkt dus iets gerepareerd te hebben op mijn systeem.

[ Voor 6% gewijzigd door hellboy123 op 28-02-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar je verdere bevindingen. Ik heb destijds ook het hele repertoire uitgevoerd en dat leek toen ook de oplossing te zijn. Toch keert het af en toe (ongeveer eens per week) weer terug en moet ik even opnieuw opstarten, anders blijft de fout er in zitten. Niet zo heel veel extra moeite dat opnieuw opstarten, toch wel een beetje irritant.

Ik hoopte eigenlijk dat je zou vertellen dat je alleen maar opnieuw opgestart had. Hierdoor weet ik nog niet of deze handelingen ook maar iets toevoegen. Ik krijg zoals ik al eerder aangaf een flauw vermoeden dat opnieuw opstarten al meteen zou hebben geholpen. Tot nu toe was er nog niemand die me dat met zekerheid kon vertellen.

[ Voor 32% gewijzigd door Techneut op 28-02-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik heb al een hele tijd last van dat m'n laptop steeds een tijdje op willekeurige moment blijft hangen sinds ik windows 10 heb. Moet zeggen er stond al best veel troep op de laptop toen ik hem nieuw kocht, maar kan me niet voorstellen dat het aan de hardware ligt. Gewoon een goeie laptop met een i3 en ssd. Iemand die tips wat tips heeft, een schone installatie komt niet echt uit, aangezien ik belangrijke dingen voor school op een virtuele machine heb staan en dit niet wil riskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb nu op een stuk of wat pc's Windows 10 geïnstalleerd staan, zowel desktops als laptops. En zowel in thuis- als ook zakelijke situatie.
Ik zie toch regelmatig dat apps als de Store er gewoon mee kappen, je kunt er niet meer op klikken, helemaal niks. Dat is eigenlijk wel iets wat mij bevreemd, dat dat niet beter is geregeld.

Verder erg tevreden, en inmiddels ook al wat ervaring op gedaan met het uitrollen van Windows 10 dmv een .WIM custom installatie.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Nieuwevolger schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:54:
Ik heb al een hele tijd last van dat m'n laptop steeds een tijdje op willekeurige moment blijft hangen sinds ik windows 10 heb. Moet zeggen er stond al best veel troep op de laptop toen ik hem nieuw kocht, maar kan me niet voorstellen dat het aan de hardware ligt. Gewoon een goeie laptop met een i3 en ssd. Iemand die tips wat tips heeft, een schone installatie komt niet echt uit, aangezien ik belangrijke dingen voor school op een virtuele machine heb staan en dit niet wil riskeren.
Heb je geen backup van die belangrijke school dingen? Als je morgen je laptop laat vallen en hij start niet meer op ben je dan ook alles kwijt?
Hoewel ik je zekerheid dat het niet aan de hardware ligt niet deel, is een schone installatie van een laptop met fabrieks crapware altijd een goed idee.
Over je probleem "hangen" valt inhoudelijk niets te zeggen omdat je daar geen informatie over geeft. Wat hangt er precies, kan je de muis nog bewegen of helpt alleen de aan/uit knop nog? Wordt de laptop heet? Welke laptop enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
noguru schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:41:
[...]

Heb je geen backup van die belangrijke school dingen? Als je morgen je laptop laat vallen en hij start niet meer op ben je dan ook alles kwijt?
Hoewel ik je zekerheid dat het niet aan de hardware ligt niet deel, is een schone installatie van een laptop met fabrieks crapware altijd een goed idee.
Over je probleem "hangen" valt inhoudelijk niets te zeggen omdat je daar geen informatie over geeft. Wat hangt er precies, kan je de muis nog bewegen of helpt alleen de aan/uit knop nog? Wordt de laptop heet? Welke laptop enz enz.
ACER Aspire V3-371-30PB
Dit is de laptop die ik heb. Maar dan met windows 8 er destijds op.

Meestal loopt hij op willekeurige momenten hangen, kan nog wel m'n muis bewegen maar niks aandrukken, gewoon heel irritant. Dit duurt een klein minuutje en dan weer hopen dat hij niet weer snel opnieuw weer blijft hangen. En volgens mij kan je een virtueel machine niet zomaar op een andere harde schrijf zetten en je hebt weer dezelfde machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:54
CAP-Team schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:39:

Ik zie toch regelmatig dat apps als de Store er gewoon mee kappen, je kunt er niet meer op klikken, helemaal niks.
Dat probleem had ik dus ook. De "oplossingen" op internet werkten allemaal niet en toen heb ik Windows maar opnieuw geïnstalleerd. Is inderdaad een vreemd probleem en het hele internet staat er vol mee. Snap niet dat dit niet bekend is bij Microsoft en ze het niet oplossen. Je kan toch niet elke keer je PC opnieuw installeren?

Vanochtend start ik mijn PC op en Edge werkt opeens niet meer. Dit probleem. Dus ik allebei die regels uitgevoerd en nou doet niks het meer. De Store koppeling is weg, kan nergens meer op klikken in het systeemvak (volume, actiecentrum etc.) en de apps zien er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/o5vtb0WfI9CcHAw7U40cEyTM/full.jpg

Ik kreeg ook allerlei foutmeldingen in het rood in Power Shell dus daar zal het wel aan gelegen hebben. Hij mist nu ook allerlei bestanden, dus wordt weer opnieuw installeren want ik denk dat allerlei reddingspogingen kansloos zijn. Vervelend want ik heb maar één schijf. Elke keer de externe schijf van mijn vriendin lenen om alles te kopiëren. Heb wanhopig een tweede schijf nodig maar ja geld..

Ik vind Windows 10 geweldig maar dit soort dingen moeten er echt uit. Het kan niet de bedoeling zijn dat mensen met allerlei Power Shell commando's aan de gang moeten om hun systeem te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:05
Jezus wat is dit voor een kut gedoe met Windows 10 en het installeren van hardware / software. Als het Windows 10 ook maar een beetje te zwaar op de maag ligt dan boot het systeem niet meer. Zojuist bijvoorbeeld een E-MU 0204 USB sound card aangesloten, driver erop, restart required en... zwart scherm en een blinkend streepje ala DOS. Mag ik weer eens uitzoeken hoe de F ik windows weer aan de praat krijg. Dit slaat gewoon echt nergens op... :(

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/3T1Pa.jpg

// update 1
Doormiddel van een USB stick die ik heb gemaakt met de MediaCreationTool kan ik nu een setup starten met utilities om de PC te fixen. Echter zegt hij deze keer bij het kiezen van system restore dat er geen windows installatie is gekozen om te herstellen. Vervolgens via command prompt een zooi commando's uitgevoerd. Nu kon hij ineens wel een system restore doen maar kreeg dan EFI Boot BCD error na restart. Vervolgens Windows 10 compleet opnieuw laten installeren, echter weer dezelfde melding...

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/TyYMLvQpCAU/maxresdefault.jpg

Ik moet maar eens een backup tool gebruiken zoals Macrium Reflect. Dit is echt gewoon te belachelijk voor woorden dat een klote geluidskaart je hele Windows installatie verneukt.

// update 2
Aangezien de Win 10 install media te dom is om de EFI BCD problemen te verhelpen moest ik de Windows 7 disc gebruiken inclusief herinstallatie. Straks Win 10 dan opnieuw er overheen gooien.

// Update 3
Windows 10 draait nu weer. Lekker alles overnieuw installeren aka bezigheidstherapie.

[ Voor 63% gewijzigd door Sir_Hendro op 04-03-2016 09:24 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Fout topic excuus :X

[ Voor 95% gewijzigd door psy op 07-03-2016 12:17 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:58
Ik heb al een tijd W10 draaien op een SSD van 80GB. Begonnen met W7 en daarna 8, 8.1 en nu dus W10.
Werkt prima en ben zeer tevreden, alleen is in de loop van de tijd de partitie wel volgeslibt met allerhande files (WinSXS) etc. Kan ik windows resetten met behoud van programmas, maar dat wel de partitie opgeschoond wordt? Ik heb wel gevonden dat je het systeem kan resetten, maar ik ben benieuwd wat exact allemaal opgeschoond wordt. Anders overweeg ik toch een compleet verse installatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I-King schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:23:
Ik heb al een tijd W10 draaien op een SSD van 80GB. Begonnen met W7 en daarna 8, 8.1 en nu dus W10.
Werkt prima en ben zeer tevreden, alleen is in de loop van de tijd de partitie wel volgeslibt met allerhande files (WinSXS) etc. Kan ik windows resetten met behoud van programmas, maar dat wel de partitie opgeschoond wordt? Ik heb wel gevonden dat je het systeem kan resetten, maar ik ben benieuwd wat exact allemaal opgeschoond wordt. Anders overweeg ik toch een compleet verse installatie!
in de winSXS folder staan voornamelijk je (oude) Windows updates. Denk aan vorige versies van je system files etc. Heb je schijfopruiming al eens gedraaid? (cleanup system files)

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 07-03-2016 12:33 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:54
I-King schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:23:

Kan ik windows resetten met behoud van programmas, maar dat wel de partitie opgeschoond wordt?
Nee, alles wordt verwijderd behalve je data.

Vorige week met hetzelfde bezig geweest. Al 6 jaar nooit Windows opnieuw hoeven installeren tot vorige week alles opeens effed up was na e.o.a. update. Store weg, apps map werkte niet meer, actiecentrum weg, kon niet meer links klikken in systeemvak, bijna niks werkte meer. Komt schijnbaar vaker voor want het hele internet staat er vol mee. Al je programma's met custom instellingen weer opnieuw moeten doen. Ben 3 dagen bezig geweest. Maar nu draait alles weer, hopelijk blijft het zo. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
Gisteren Windows 10 geïnstalleerd. Vandaag bleek start menu plots niet meer te werken.

Honderden foutmeldingen in event viewer.
svchost (2476) TILEREPOSITORYS-1-5-21-229375915-2370337935-794632075-1001: Unable to read the header of logfile C:\Users\<username>\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB00004.log. Error -530.

Heb meerdere "oplossingen" van internet forums geprobeerd maar geen enkele werkte. Uiteindelijk opgelost door een "b"-tje in de filename van die bewuste log file te zetten. "Plots" ging het startmenu terug open met correcte tiles.

Na één dag... in hemelsnaam. Paar uur mee bezig geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik gebruik dagelijks WOL omdat mijn PC tevens NAS is en ik vanuit beneden wil kunnen RDPen naar mn PC. Via mn RPi kan ik de PC ook aanzetten als ik niet thuis ben. Enfin, tot zover geen bijzonderheden.

The Fast boot option zorgt er voor dat de PC niet meer wil booten via WOL. Als ik de PC afsluit via shutdown via command (RPC command shutdown -s -t 0) is er niets aan de hand, maar als ik de PC afsluit via de standaard powerbutton werkt WOL niet.
Windows had namelijk besloten de fast boot option gewoon weer te enablen. Dat soort details zijn vervelend. Zeer tevreden met het OS, maar MS moet geen beslissingen gaan maken en instellingen te veranderen zonder dat aan te geven. Ergens heeft een update besloten dat het weer aan moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 09:40
Ik zou graag windows 10 aankopen. Ik zag deze aanbieding.
http://www.tresbizz.com/n...windows-10-home-prod.html

Is dit koosjer ? Een pak goedkoper als op andere plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Yarisken schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 00:54:
Ik zou graag windows 10 aankopen. Ik zag deze aanbieding.
http://www.tresbizz.com/n...windows-10-home-prod.html

Is dit koosjer ? Een pak goedkoper als op andere plaatsen.
Nee, dit is niet koosjer. Tresbizz is uit de pricewatch gehaald http://tweakers.net/shopr...izz-b-punt-v/shopreviews/ zie ook dit draadje Royeboi in "Goedkope windows 10 versies"

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Laatst online: 27-09 09:40
Thx man ik had al een vermoeden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Laatst online: 08:54
Man man man. Ik deze topic doorlezen hoe ik aan de 1511 update kom. Kon ook ergens vinden waar dat nou eigenlijk staat aangegeven welke versie je hebt. Eindelijk zie ik iemand schrijven: eerst de oude versie eraf halen met: opschonen (schijfopruiming). Maar een ander schrijft weer: dat werkt helemaal niet.

Goed, toch gedaan, dat opschonen (30gb) en warempel ..... bijwerken naar Windows 10 Home, versie 1511, 10586.

Ben benieuwd .... altijd leuk.

NB: Merkte dat ik de 'verkeerde versie' had omdat ik de app van WPCentral niet kon downloaden: onjuiste versie van Windows.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:20:
Man man man. Ik deze topic doorlezen hoe ik aan de 1511 update kom. Kon ook ergens vinden waar dat nou eigenlijk staat aangegeven welke versie je hebt. Eindelijk zie ik iemand schrijven: eerst de oude versie eraf halen met: opschonen (schijfopruiming). Maar een ander schrijft weer: dat werkt helemaal niet.

Goed, toch gedaan, dat opschonen (30gb) en warempel ..... bijwerken naar Windows 10 Home, versie 1511, 10586.

Ben benieuwd .... altijd leuk.

NB: Merkte dat ik de 'verkeerde versie' had omdat ik de app van WPCentral niet kon downloaden: onjuiste versie van Windows.
WIN + R (uitvoeren) -> winver
Daarnaast is het inderdaad van belang dat je genoeg vrije ruimte hebt voor een (grote) update.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
FREAKJAM schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:02:
[...]

WIN + R (uitvoeren) -> winver
Daarnaast is het inderdaad van belang dat je genoeg vrije ruimte hebt voor een (grote) update.
Aha. Ik had gelezen: wacht rustig af, als je de update nu nog niet hebt, dan komt het vanzelf. Maar we zijn inmiddels in Maart .... duurt me te lang.

WIN + R dus, ik zal het onthouden (en anders hier weer vinden) _/-\o_

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:04:
[...]

Aha. Ik had gelezen: wacht rustig af, als je de update nu nog niet hebt, dan komt het vanzelf. Maar we zijn inmiddels in Maart .... duurt me te lang.

WIN + R dus, ik zal het onthouden (en anders hier weer vinden) _/-\o_
WIN + R is het commando om het "uitvoeren" (run) venster aan te roepen in Windows. Vervolgens gebruik je het commando "winver" om te achterhalen welke Windows versie je hebt. Je kunt het commando ook tikken in command prompt eventueel.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
FREAKJAM schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:05:
[...]

WIN + R is het commando om het "uitvoeren" (run) venster aan te roepen in Windows. Vervolgens gebruik je het commando "winver" om te achterhalen welke Windows versie je hebt. Je kunt het commando ook tikken in command prompt eventueel.
Zoals de Amerikanen dan zeggen: 10-4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Ik hoop dat ik deze vraag in het juiste topic stel, indien niet sorry :P

Wil een extra account maken op een Windows 10 pc wat extreem beperkt is. Eigenlijk mag de gebruiker alleen bij een programma komen. Steam in dit geval. Een normaal gebruikers account is in dit geval dus nog te ruim.

Is zoiets te bewerkstelligen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heb je toegang tot gpedit? (alleen in Pro/Enterprise) Dan is het denk ik wel te doen, anders zit je vast aan 3rd-party software. Of Windows 10 moet de nodige parental control achtige features hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 09-03-2016 19:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je reactie is in afwachting van moderatie.
Hallo, ik heb een hp pavilion g7 laptop. Ik heb een update van windows 7 naar windows 10 gedaan. Ik heb nu geen wifi verbinding en geen verbinding via kabel. Ik heb via probleem oplossing als van alles geprobeerd. Krijg dan de meldingen: “Er is mogelijk een probleem met het stuurprogramma voor de adapter voor Wi-Fi” en “Er is mogelijk een probleem met het stuurprogramma voor de adapter voor LAN-verbinding” ik klik dan op “Deze reparaties als administrator uitvoeren”. Hij gaat dan “Probleem oplossen” en zegt “Probleemoplossing is voltooid” en geeft dan aan dat de eerder genoemde gevonden problemen niet opgelost zijn. Ik heb mijn netwerkadapters al uitgeschakeld en ingeschakeld maar niets lijkt te werken. Ik hoorde dat ik dan een nieuwe netwerkadapter voor windows 10 moet downloaden, maar ik kan deze nergens vinden.

Kan iemand mij helpen? Wordt er rampgek van.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:43:
Hallo, ik heb een hp pavilion g7 laptop. Ik heb een update van windows 7 naar windows 10 gedaan. Ik heb nu geen wifi verbinding en geen verbinding via kabel. Ik heb via probleem oplossing als van alles geprobeerd. Krijg dan de meldingen: “Er is mogelijk een probleem met het stuurprogramma voor de adapter voor Wi-Fi” en “Er is mogelijk een probleem met het stuurprogramma voor de adapter voor LAN-verbinding” ik klik dan op “Deze reparaties als administrator uitvoeren”. Hij gaat dan “Probleem oplossen” en zegt “Probleemoplossing is voltooid” en geeft dan aan dat de eerder genoemde gevonden problemen niet opgelost zijn. Ik heb mijn netwerkadapters al uitgeschakeld en ingeschakeld maar niets lijkt te werken. Ik hoorde dat ik dan een nieuwe netwerkadapter voor windows 10 moet downloaden, maar ik kan deze nergens vinden.

Kan iemand mij helpen? Wordt er rampgek van.

Alvast bedankt!
Welkom op GoT, en rustiiggg :)

http://support.hp.com/nl-nl/drivers voor hier je type in, staat onderop je laptop of in de battery ruimte. Alleen g7 is onvoldoende.

Van de HP site: For most customers, Windows Update will automatically load the correct drivers when you upgrade. If you were not connected to the Internet during the upgrade, Windows Update will download the correct available drivers within the first 24 hours of use. Once the updates have been installed, you may have to restart the computer for those updates to take effect. To accelerate the automatic updates, there are a couple of steps you can take to check for the latest drivers. First, you can manually check Windows Update in Windows 10. If no updates are available, you can check specific devices in Device Manager to see if a more recent driver is available. You can download available drivers from HP.com if you are still having problems with a specific device.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 18:15
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:43:
Hallo, ik heb een hp pavilion g7 laptop. Kan iemand mij helpen?
Wordt er rampgek van.Alvast bedankt!
Probeer via deze site de lan en de wlan drivers binnen tehalen --> link

Uiteraard via een andere computer downloaden en via een usb stick overzetten.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

richeh schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:06:
Vreemd iets,

Na een schone Windows 10 installatie krijg ik een andere username dan anders.

Ik heb geen lokaal account maar ik log in met een @outlook.com gebruikersnaam. Mijn naam is Richard maar Windows heeft gebruikersmappen aangemaakt met alleen de eerste 5 letters van mijn naam, "richa". -O- Nu wil ik straks al mijn persoonlijke mappen gaan koppelen welke op een andere schijf staan met als gebruiker "Richard".

Is er geen manier om Windows te vertellen dat er mappen met mijn hele naam aangemaakt moeten worden? Of moet ik dan eerst een lokaal account aanmaken, en dan daarna pas inloggen met mijn @outlook.com account?
Iemand hier een goede oplossing voor gevonden? Je kunt allerlei registeraanpassingen gaan doen, maar het zou gewoon makkelijker moeten zijn. Nu begrijp ik dat je je de 1e keer moet aanmelden met je Windows-account / hotmailadres, maar het blijft ontzettend stom dat je gebruikersnaam dan wordt afgekapt na het 5e teken, en überhaupt dat je gebruikersnaam dan een deel van je e-mailadres is, is raar.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Jorgen schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:31:
Iemand hier een goede oplossing voor gevonden?
Simpel. Installeren met lokaal account? Na installatie pas je Microsoft account gebruiken òf tijdens clean install gewoon de netwerkkabel even loshalen. Opgelost :)

[ Voor 34% gewijzigd door CreativeS op 09-03-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat heb ik net dus ook maar gedaan ja. Eigenlijk simpel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:53
Heb sinds dat ik Windows 10 icm Edge gebruik een klein maar irritant probleem. Als een download voltooid is in Edge en ik kies voor map openen, opent de downloadmap niet naar de voorgrond maar licht in de taakbalk alleen de verkenner op. Dus kost mij meer extra muisklikken om naar de downloadmap toe te gaan.

Een google resultaat van 2015 geeft aan dat het een bekend probleem zou zijn en dat dit nog niet is opgelost.

Is dat nog steeds zo?

[ Voor 4% gewijzigd door Janus Bier op 10-03-2016 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Janus Bier schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 00:25:
Heb sinds dat ik Windows 10 icm Edge gebruik een klein maar irritant probleem. Als een download voltooid is in Edge en ik kies voor map openen, opent de downloadmap niet naar de voorgrond maar licht in de taakbalk alleen de verkenner op. Dus kost mij meer extra muisklikken om naar de downloadmap toe te gaan.

Een google resultaat van 2015 geeft aan dat het een bekend probleem zou zijn en dat dit nog niet is opgelost.

Is dat nog steeds zo?
Edge heeft nog veel van dat soort vreemde bugjes/trekjes. Zo wordt de window positie niet onthouden en gaat hij van gemaximaliseerd naar windowed als je een full screen video hebt gekeken. Persoonlijk vind ik Edge niet echt klaar als dagelijkse browser.

Dit helpt je niet echt verder, maar om even een/mijn indruk te geven van de huidige status van Edge (of de huidige status voor non-insider builds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

Propane schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 00:54:
[...]

Edge heeft nog veel van dat soort vreemde bugjes/trekjes. Zo wordt de window positie niet onthouden en gaat hij van gemaximaliseerd naar windowed als je een full screen video hebt gekeken. Persoonlijk vind ik Edge niet echt klaar als dagelijkse browser.

Dit helpt je niet echt verder, maar om even een/mijn indruk te geven van de huidige status van Edge (of de huidige status voor non-insider builds).
Als ik dit zo lees denk ik dat ik nog even wacht met het updaten van mijn surface 3.
Win 8 werkt voor tablets eigenlijk fijner.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:31:
[...]

Als ik dit zo lees denk ik dat ik nog even wacht met het updaten van mijn surface 3.
Jup. Waar ze met Windows 8(.1) de desktop gebruikers een beetje in de kou lieten, maar een geweldige touch ervaring hadden, hebben ze in W10 die touch ervaring om zeep geholpen ten behoeve van de desktop. Beetje zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
icecreamfarmer schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:31:
[...]
Propane schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:45:
[...]
Jup. Waar ze met Windows 8(.1) de desktop gebruikers een beetje in de kou lieten, maar een geweldige touch ervaring hadden, hebben ze in W10 die touch ervaring om zeep geholpen ten behoeve van de desktop. Beetje zonde.
Vinden jullie dat echt? Ik heb nou sinds juni al Windows 10 op mijn T100 staan. Heerlijk die desktop omgeving op mijn 24 inch scherm. Koppel ik het geheel los, schakelt Windows 10 automatisch naar de tablet omgeving:
- Fullscreen start menu
- Standaard full screen applicaties
- Split screen

Het beste van twee werelden al zeg ik het zelf.

Waarin vinden jullie Win 8.1 beter dan 10 in touch ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:32:
[...]

Ja, het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Ik ben van mening dat ze met Windows 8.1 in de Modern/Metro interface de meest vlotte touch bediening hadden van alle platformen die ik ken. Bijna alle veelgebruikte acties zaten binnen duimbereik. Handige swipes overal, duidelijke interface en de proporties waren een stuk beter dan nu in W10.

Paar voorbeelden van kleine maar voor mij vervelende dingen:
  • Swipen vanaf links geeft je niet meer de keuze of je met een snelle swipe gewoon tussen je laatst gebruikte open apps wilt wisselen, of met een langzame swipe een menu wilt krijgen met je openstaande apps. Je krijgt gewoon een task switcher en daar moet je het mee doen.
  • Geen volume slider binnen makkelijk duimbereik in het notification center zoals dat in W8.1 in het Charms menu zat
  • Naar "All Apps" gaan in het Start Menu is niet meer simpel een swipe van onder naar boven maar een tap op een klein icoontje links onderin. De lijst die je dan krijgt maakt totaal geen gebruik van de ruimte die je hebt op je scherm waardoor je veel aan het scrollen bent.
  • Full screen browsen zoals met Modern IE op W8.1? Hou maar op, Edge is niet echt geweldig zoals eerder besproken.
Dit is een greep uit de veranderingen die voor mij een flink verschil in gebruiksgemak en snelheid maken. Als ze het W8.1 Start Menu een visuele update hadden gegeven maar de handelingen, layout en onderliggende swipes en andere technieken hadden gebruikt in W10, plus een afgeslankte versie als Start Menu op de desktop, hadden ze beter het beste van twee werelden kunnen bewaren.

Lijkt een beetje een rant, en het is volgens mij niet de populaire opinie, maar ik vind het serieus zonde :P. Hoeveel er ook geklaagd werd over het W8 Start Menu en apps en dergelijke, voor doorsnee gebruik is de touch ervaring en de manier waarop je door de interface kan vliegen nog niet overtroffen.

Onder W10 merk ik dat ik de hele Tablet Mode bijna nooit meer gebruik terwijl ik met W8.1 denk ik 75% van de tijd in de Modern interface zat op m'n Surface Pro (1 t/m 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Bedankt voor je feedback. Zoals je zelf al zei, iedere zijn eigen mening. En vind het een andere (mooie) kijk op Windows 10.
Propane schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:09:
[...]
  • Swipen vanaf links geeft je niet meer de keuze of je met een snelle swipe gewoon tussen je laatst gebruikte open apps wilt wisselen, of met een langzame swipe een menu wilt krijgen met je openstaande apps. Je krijgt gewoon een task switcher en daar moet je het mee doen.
  • Naar "All Apps" gaan in het Start Menu is niet meer simpel een swipe van onder naar boven maar een tap op een klein icoontje links onderin. De lijst die je dan krijgt maakt totaal geen gebruik van de ruimte die je hebt op je scherm waardoor je veel aan het scrollen bent.
Alle bovengenoemde punten ben ik het redelijk met je eens. Sommige handige swipes zijn er in Windows 10 helaas weer uitgesloopt. Maar het 'All Apps' menu gebruik ik eigenlijk nooit. Bij weinig gebruikte apps zoek ik deze gewoon en veel gebruikte apps staan op mijn start menu.
• Full screen browsen zoals met Modern IE op W8.1? Hou maar op, Edge is niet echt geweldig zoals eerder besproken.
Edge vind ik een aantal stappen voorruit, maar ook een hoop stappen achteruit. Het voordeel van Edge vind ik dat deze zowel goed te gebruiken is met een touchscreen als met een muis. IE Metro was erg goed voor touch, maar met de muis vond ik het waardeloos.

Misschien kun je in de Feedback app vragen / beargumenteren dat je aantal Win 8.1 functies terug wilt zien. Wellicht dat je meer voorstanders hebt en Microsoft hier iets mee gaat doen.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 10-03-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

rens-br schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:32:
[...]

[...]

Vinden jullie dat echt? Ik heb nou sinds juni al Windows 10 op mijn T100 staan. Heerlijk die desktop omgeving op mijn 24 inch scherm. Koppel ik het geheel los, schakelt Windows 10 automatisch naar de tablet omgeving:
- Fullscreen start menu
- Standaard full screen applicaties
- Split screen

Het beste van twee werelden al zeg ik het zelf.

Nu als ik bv al hoor dat Edge nog steeds niet goed werkt en er geen andere touch based browser is voor win10 dan wacht ik liever.

Hetzelfde overigens met skype,m hadden ze een mooie metro app, halen ze die uit de store voordat ze de nieuwe app er in zetten. Ik zit nu nog steeds te pielen met de desktop app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

icecreamfarmer schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:48:
[...]
Nu als ik bv al hoor dat Edge nog steeds niet goed werkt en er geen andere touch based browser is voor win10 dan wacht ik liever.
Overigens ben ik zelf tevreden met de Edge browser. Browser werkt goed en is (bij mij) erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
icecreamfarmer schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:48:
[...]

Hetzelfde overigens met skype,m hadden ze een mooie metro app, halen ze die uit de store voordat ze de nieuwe app er in zetten. Ik zit nu nog steeds te pielen met de desktop app.
Huh? Er komt toch helemaal geen Skype-app meer? Skype zit, wat ik gelezen heb, al in Office en OneDrive en zat al in Outlook. Nou, hoeveel keer Skype moet een mens hebben?

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 11-03-2016 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

GerCor schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 02:44:
[...]

Huh? Er komt toch helemaal geen Skype-app meer? Skype zit, wat ik gelezen heb, al in Office en OneDrive en zat al in Outlook. Nou, hoeveel keer Skype moet een mens hebben?
Dat zijn allemaal betaalde pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
icecreamfarmer schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:59:
[...]

Dat zijn allemaal betaalde pakketten.
O, oké. Maar als je naar Outlook.com gaat zit Skype ook daar in. Dus, waarom nog een aparte app is mijn argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 10:33

jasjenl

Liab A Tymo

GerCor schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:18:
[...]

O, oké. Maar als je naar Outlook.com gaat zit Skype ook daar in. Dus, waarom nog een aparte app is mijn argument.
Niet iedereen gebruikt outlook lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

GerCor schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:18:
[...]

Ik heb liever iets lokaal draaien ipv een website constant open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Voor een gewone desktop PC is hetw el goed bruikbaar?
Hoe lang moet ik ongeveer rekenen voor een install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:13:
Voor een gewone desktop PC is hetw el goed bruikbaar?
Hoe lang moet ik ongeveer rekenen voor een install?
Is geheel afhankelijk van de specs van je systeem en of het een fresh install is of een upgrade.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

FREAKJAM schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:34:
[...]

Is geheel afhankelijk van de specs van je systeem en of het een fresh install is of een upgrade.
Upgrade vanaf win7. Systeem met 3770k, 16gb ram en een 512 gig ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:35:
[...]

Upgrade vanaf win7. Systeem met 3770k, 16gb ram en een 512 gig ssd.
Ik upgrade binnen 30 minuten naar een Windows 10 build op een SSD drive vanaf Windows 8.1 met "slechts" 8GB ram en een AMD processor. Het proces vanaf Windows 7 zal waarschijnlijk iets langer duren. Op basis van je specs zal het niet al te lang moeten duren. Ligt er maar net aan wat hij allemaal moet migreren. (applicaties, hardware, drivers etc). Moeilijk aan te geven in ieder geval.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:12

Wildfire

Joy to the world!

Gisteravond dacht ik, laat ik eens essentiële systeembestanden checken met dism /online /cleanup-image /restorehealth. Soort van preventief onderhoud was mijn gedachte.

Netjes gedaan, reboot en toen kwam het volgende in beeld bij het inloggen:

Afbeeldingslocatie: http://www.installaware.com/forum/oldattachments/07072009940/Installer.PNG

Nou ja, de Nederlandstalige variant van Windows 10 dan. Het bureaublad was ook leeg, op de prullenbak na.

Na een reboot was alles weer OK.

Geen idee waarom die melding kwam, voor de zekerheid maar een herinstallatie doen. Zeker omdat dat DISM-commando op internet juist vaak wordt gegeven als oplossing voor die foutmelding... raar.

Iemand bekend met deze foutmelding, zeker specifiek in Windows 10? Ik vind namelijk vooral voorbeelden van oudere Windows-versies met deze foutmelding.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 11-03-2016 13:24 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
jasjenl schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:30:
[...]

Niet iedereen gebruikt outlook lijkt mij?
Dat geloof ik best.

En, nogmaals .... ik dacht gelezen te hebben dat er geen aparte Windows 10 Skype app beschikbaar komt. Vandaar mijn reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

GerCor schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 02:44:
[...]

Er is toch gewoon een skype app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
rens-br schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:02:
[...]

Er is toch gewoon een skype app?
Ja, verdomd. Heb ik het niet goed gelezen blijkbaar. TOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 20:48
Ik activeer Spotlight voor lockscreen, lijkt ook te werken, want met WINDOWS+L krijg ik een mooi bing plaatje met de vraag of ik de foto mooi vind.

Maar even later is de setting weer terug gezet op een standaard foto?
Windows 10 PRO 10586.164

Werkt Spotlight wel gewoon bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb een clean install gedaan met Windows 10 Pro 64, alles werkt nu uitstekend, echter, wat wel werkte met updates, kan ik met geen mogelijkheid geen contact meer leggen met Server 2012 R2 Essentials.
Wat voorheen wel goed ging.
Ik installeer met Windows10.0-KB2790621-x64.msu
Tot zover prima, server wordt herkent, maar bij de eigenlijke installatie krijg ik keer op keer te lezen dat hij de server niet herkent!?
Iemand?

[ Voor 3% gewijzigd door Sa.Tan op 11-03-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik ben er net achter (duh) dat de nieuwe W10 Skype-app bestaat uit 3 apps: Skype-video, Berichten en Telefoon. Best omslachtig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of the reset optie in Windows 10 zelf ook resulteert in een 100% up to date install van de allerlaatste versie, zoals in ieder geval wel het geval is als je de media creation tool gebruikt? Zo nu en dan doe ik een 100% clean herinstall van W10 en tot nu toe gebruik ik daarvoor een ISO op DVD omdat ik die reset optie helemaal niet in de gaten had. |:( Ik zag al wel dat je met die reset een 100% clean install kan doen maar ik kan niet achterhalen of de clean install dan ook compleet up to date is.

(Ik had trouwens eerder ook al niet door dat je via die media creation tool een up to date install krijgt: ik had al eerder m'n allereerste W10 DVD hergebruikt voor een herinstallatie van W10 waarna ik dus steeds nogal lang bezig was met de 1511 update en zo... Ik was zo gewend aan de ouderwetse manier van 'gekochte dvd erin en herinstalleren'!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:56
Steeds heb ik weer een gek terugkerend probleem in Windows 10 Pro X64.

Als ik met de rechtermuisknop op Start/het Windows vlaggetje klik krijg ik een menu hier kan ik niets activeren, ik kan het aanklikken, maar dan gebeurt er niets. De enige optie die wel werkt is is Uitvoeren.

Nu heb ik zelf ook al gezocht, maar dit lost niets op:
Windows 10 startmenu werkt niet
Win 10, rechter muisknop werkt niet

Het betreft een schone installatie van Windows, maar ook na de upgrade vam 8.1 naar 10 op een anders systeem had ik last van dit probleem.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Laatst online: 22-09 09:41
Als ik windows 10 had geinstalleerd zat ik in een thuis netwerk.Nu zie ik dat het veranderd is naar een openbaar netwerk.Hoe kan ik deze pc weer op thuisnetwerk zetten?
Het lukt mij niet in netwerkcentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Laatst online: 07:05
Ivan4you schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:58:
Als ik windows 10 had geinstalleerd zat ik in een thuis netwerk.Nu zie ik dat het veranderd is naar een openbaar netwerk.Hoe kan ik deze pc weer op thuisnetwerk zetten?
Het lukt mij niet in netwerkcentrum.
Ga naar instellingen , naar netwerk en internet, wifi scroll naar geavanceerde opties, deze pc kan worden gevonden op aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Laatst online: 22-09 09:41
Bedoel je met wifi windows firewall?Want wifi zie ik niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Laatst online: 07:05
Ivan4you schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:49:
Bedoel je met wifi windows firewall?Want wifi zie ik niet staan.
via instellingen ga je naar netwerk en internet (sub staat daar onder wifi , vliegtuigstand, vpn verder zoals ik het beschreef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Hann1BaL schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:18:
Ik gebruik dagelijks WOL omdat mijn PC tevens NAS is en ik vanuit beneden wil kunnen RDPen naar mn PC. Via mn RPi kan ik de PC ook aanzetten als ik niet thuis ben. Enfin, tot zover geen bijzonderheden.

The Fast boot option zorgt er voor dat de PC niet meer wil booten via WOL. Als ik de PC afsluit via shutdown via command (RPC command shutdown -s -t 0) is er niets aan de hand, maar als ik de PC afsluit via de standaard powerbutton werkt WOL niet.
Windows had namelijk besloten de fast boot option gewoon weer te enablen. Dat soort details zijn vervelend. Zeer tevreden met het OS, maar MS moet geen beslissingen gaan maken en instellingen te veranderen zonder dat aan te geven. Ergens heeft een update besloten dat het weer aan moest.
Had hetzelfde probleem. Heb me weken zitten ergeren dat WOL niet meer wilde werken. Na hybernate werkte het even weer wel, maar kort daarna ging m'n pc binnen een paar seconden weer aan na "sluimerstand'. Erg irritant dat dit zomaar zonder bericht wordt aangezet. :-(

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:14:
Weet iemand of the reset optie in Windows 10 zelf ook resulteert in een 100% up to date install van de allerlaatste versie, zoals in ieder geval wel het geval is als je de media creation tool gebruikt?
Iemand...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik gebruik sinds een paar weken Windows 10 Pro. Ben redelijk tevreden, het systeem werkt soepel en voelt redelijk "snappy". Wat ik goed vind werken is de "Cast to Device" functie vanuit File Explorer (of een andere file manager), bv. naar TV. Ook handig voor video's op een NAS. Helaas werkt die functie dan weer niet voor alle file types.

Waar ik helemaal niet over te spreken ben is de afwezigheid van de mogelijkheid om te kiezen welke Windows Updates je wel of niet wil installeren. Het wordt je min of meer door de strot geduwd.

Waar ik ook minder tevreden over ben en net zo ontevreden over was bij Windows 8.1 is de zeer beperkte en moeilijk gemaakt instellingsmogelijkheden van lettertypes. Ik hou zelf van crispy, heldere fonts zonder gebruik te maken van font smoothing/antialiasing. Ik heb inmiddels ClearType uitgeschakeld en waar mogelijk ook het in mijn ogen lelijke Segoe font vervangen door Tahoma. Toch duikt op sommige "systeem"plaatsen nog steeds het verschijnsel font smoothing/antialiasing op, bv. in de "Task Manager" of het context menu wat je ziet bij de rechtermuisklik op de taskbar.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/29avh8x.png

Is iemand er in geslaagd font smoothing werkelijk compleet uit te schakelen of bv. iets te veranderen aan de desbetreffende lettertypes in "Task Manager" of op een andere "systeem"plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artkri
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik gebruik al sinds september een geregistreede versie van windows 10.
Tot nu toe nooit problemen gehad.

Afgelopen morgen startte mijn pc op en ging iets met updates doen, een kwartiertje later zag ik ineens het installatiescherm van windows 10 voorbij vliegen. Ik heb de boel maar laten gaan met het idee dat het wel een behoorlijke update zal zijn.

Naderhand blijkt dat er gewoon een hele nieuwe windows 10 geinstalleerd is met behoud van al mijn oude programma's.
En natuurlijk een map windows.old op mijn hd. :-(

Is microsoft nu iets aan het forceren of zo? Gewoon alles op win 10 brengen?

Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Na het installeren en aanmelden zonder Microsoft account had ik het precies naar mijn zin:
De juiste gebruikersnaam op de computer, een userfolder met diezelfde naam, geen afgekapte 5-letter-namen en gewoon zonder in te hoeven loggen direct na het opstarten kunnen beginnen.

Nu heb ik vanavond Office 2016 ge-installeerd en Microsoft leek het wel een leuk idee om het registratie-account wat daar voor nodig was daarna te gaan gebruiken om in 1 x alles te veranderen. Mijn laptop heeft dus nu ineens een andere user en nu moet ik wel steeds met mijn wachtwoord in loggen.

Het enige wat ik heb gedaan is mezelf afmelden, maar bij opstarten/aanmelden is er geen optie om voor de originele gebruiker te kiezen. Wat doe ik fout, of beter, hoe herstel ik dit weer? Tot nu toe lijkt het vooral een esthetisch probleem, maar ik wil het graag terug zoals het was.

Update: via C:\gebruikers\ zie ik nu wel weer de origineel gekozen naam staan. Bij het inloggen is het echter nog steeds de naam van mijn hotmailaccount.

Update 2: via desktop en dan de snelkoppeling naar mijn documenten, wordt dan juist weer de naam van mijn e-mail account gebruikt. Vreemd....

Waarom doet Microsoft dit? Kan dit tot problemen leiden?

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 25-03-2016 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

artkri schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:15:
Ik gebruik al sinds september een geregistreede versie van windows 10.
Tot nu toe nooit problemen gehad.

Afgelopen morgen startte mijn pc op en ging iets met updates doen, een kwartiertje later zag ik ineens het installatiescherm van windows 10 voorbij vliegen. Ik heb de boel maar laten gaan met het idee dat het wel een behoorlijke update zal zijn.

Naderhand blijkt dat er gewoon een hele nieuwe windows 10 geinstalleerd is met behoud van al mijn oude programma's.
En natuurlijk een map windows.old op mijn hd. :-(

Is microsoft nu iets aan het forceren of zo? Gewoon alles op win 10 brengen?

Arthur
Ik vermoed dat de 1511 build bij je geïnstalleerd is, dat is gewoon een nieuwe installatie.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:15:
[...]

Ik vermoed dat de 1511 build bij je geïnstalleerd is, dat is gewoon een nieuwe installatie.
Daar dacht ik ook aan maar dat lijkt me redelijk laat als hij W10 al sinds september geïnstalleerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:09:
[...]

Daar dacht ik ook aan maar dat lijkt me redelijk laat als hij W10 al sinds september geïnstalleerd heeft.
De 1511 build is in November uitgekomen, maar als je bijvoorbeeld upgrades uitsteld, kan het even duren voordat die door komt.

Mijn schoonvader had vorige maand ook de upgrades nog uitgesteld staan en toen ik de setting omwisselde, kwam 1511 meteen binnen.

http://www.howtogeek.com/...80%9D-in-windows-10-mean/

Feature upgrades can only be delayed several months. It’s unclear exactly how many months these upgrades will be deferred for. But it is clear that you can’t defer these upgrades indefinitely.

[ Voor 50% gewijzigd door MegaTronics op 24-03-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 11:16

Ursamajor

Astrofotograaf

Iemand ervaring met Bestandsgeschiedenis?
Bedacht me dat het wel handig zou zijn om ingebouwde functionaliteit te gebruiken voor een back-up met als voordeel dat je verschillende versies van bestanden hebt.
Echter zie ik dat bestanden die nooit wijzigen in de 2 dagen die ik m nu in gebruik heb, dat er 7 versies van zijn gemaakt. Dat tikt nogal aan bij grotere bestanden.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artkri
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-05-2022
MegaTronics schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:15:
[...]

Yep, 1511 it is.

tnx
Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ben vandaag maar eens begonnen om Windows 10 op mijn dagelijkse werkpc fresh te installeren. Heb mijn SSD's op GBT drives gezet, Bios op UEFI en installeren maar. Heb bij dat riedeltje van installeren mijn windows ID ingevuld.

Gaat op zich prima maar nu zie ik dat mijn userfolder (hoe ken da?) 'windo" heet. Zou gewoon mijn naam moeten hebben.

Hoe kan ik dat rechtzetten, en vooral, hoe komt dit. Erg vreemd.

Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/117dzih.jpg

Oh ja, ik ben de enige user en administrator!

[ Voor 4% gewijzigd door MrMarcie op 25-03-2016 21:04 . Reden: admin ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Als je je MS-account in hebt gevuld tijdens de installatie, dan wordt de username dacht ik gebaseerd op je emailadres.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ja, klopt. Hij pakt eerste 5 karakters van je emaiadres. Waardeloos. Regedit eno geprobeerd maar kreeg wat problemen.

Voor mij de oplossing, was toch nog in het begin, opnieuw geinstalleerd ZONDER windoos account. Nu gaat alles goed. Misschien laat ik dat wel zo, dat gedoe met die accounts.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De optie zonder MS-account installeren staat er bepaald niet op de voorgrond maar is er wel (zoals je gemerkt hebt). Je leest zoveel problemen over installeren met MS-account dat je dat al helemaal niet zou willen. So wie so elke installatie die afhankelijk is van iets waar je soms geen toegang tot hebt.. moet je niet willen. MS weet dat ook wel maar probeert de "gemiddelde" gebruiker toch een voorvereffend pad via het MS-account te laten kiezen... maar het hoeft/moet niet...
Voor het (na)installeerde van bepaalde apps schijn je ook bij installatie zonder MS-account wel bij MS ingelogd te moeten zijn (had ht nog niet nodig hier), anders schijnt dat niet mogelijk te zijn. Tja.... das ook weinig werk. Wel even uitloggen nadien.... ik merk so wie so dat alles wat je via MS zoekt.... en je MS (bijv Hotmail) account staat open, dat je soms even kunt zien dat die die pagina benadert in een flits via (!) jouw Hotmail account.... Het is me meerdere keren opgevallen... Wil je dat niet.. uitloggen van je Hotmail account als je daarmee klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 08:35:
De optie zonder MS-account installeren staat er bepaald niet op de voorgrond maar is er wel (zoals je gemerkt hebt). Je leest zoveel problemen over installeren met MS-account dat je dat al helemaal niet zou willen. So wie so elke installatie die afhankelijk is van iets waar je soms geen toegang tot hebt.. moet je niet willen. MS weet dat ook wel maar probeert de "gemiddelde" gebruiker toch een voorvereffend pad via het MS-account te laten kiezen... maar het hoeft/moet niet...
Voor het (na)installeerde van bepaalde apps schijn je ook bij installatie zonder MS-account wel bij MS ingelogd te moeten zijn (had ht nog niet nodig hier), anders schijnt dat niet mogelijk te zijn. Tja.... das ook weinig werk. Wel even uitloggen nadien.... ik merk so wie so dat alles wat je via MS zoekt.... en je MS (bijv Hotmail) account staat open, dat je soms even kunt zien dat die die pagina benadert in een flits via (!) jouw Hotmail account.... Het is me meerdere keren opgevallen... Wil je dat niet.. uitloggen van je Hotmail account als je daarmee klaar bent.
Ik zit zelf dus nog steeds met onderstaande:
Jorgen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:02:
Na het installeren en aanmelden zonder Microsoft account had ik het precies naar mijn zin:
De juiste gebruikersnaam op de computer, een userfolder met diezelfde naam, geen afgekapte 5-letter-namen en gewoon zonder in te hoeven loggen direct na het opstarten kunnen beginnen.

Nu heb ik vanavond Office 2016 ge-installeerd en Microsoft leek het wel een leuk idee om het registratie-account wat daar voor nodig was daarna te gaan gebruiken om in 1 x alles te veranderen. Mijn laptop heeft dus nu ineens een andere user en nu moet ik wel steeds met mijn wachtwoord in loggen.

Het enige wat ik heb gedaan is mezelf afmelden, maar bij opstarten/aanmelden is er geen optie om voor de originele gebruiker te kiezen. Wat doe ik fout, of beter, hoe herstel ik dit weer? Tot nu toe lijkt het vooral een esthetisch probleem, maar ik wil het graag terug zoals het was.

Update: via C:\gebruikers\ zie ik nu wel weer de origineel gekozen naam staan. Bij het inloggen is het echter nog steeds de naam van mijn hotmailaccount.

Update 2: via desktop en dan de snelkoppeling naar mijn documenten, wordt dan juist weer de naam van mijn e-mail account gebruikt. Vreemd....

Waarom doet Microsoft dit? Kan dit tot problemen leiden?
Ik kon mijn Office pakket dus gewoon niet gebruiken zonder in te loggen. Dat dus gedaan en daarna heeft Microsoft de euvele moed gehad om mijn laptop ineens weer anders in te stellen.

Ik wil én Windows gebruiken zónder MS account én Office gebruiken zónder aanpassingen van mijn account. Dat moet toch niet teveel gevraagd zijn?

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://answers.microsoft....f-45a2-9a2a-b25f3e14aa9f/
Office 2016 can be used offline it can be used only for few days without internet connection.
Zal voor Windows ook wel zo zijn?

Voor de rest is het totaal onduidelijk wat er aan instellingen bij jou veranderd is...
Dus beschrijf jouw lokale structuur voor en na de veranderingen.
Wij kunnen er alleen maar naar raden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:27:
Nee, de persoon in dat topic gebruikt Office 365 en wil online opslaan terwijl zijn machine geen internet verbinding heeft.

Geen internet is geen OneDrive natuurlijk.

Het licentiemodel van Office 365 is anders dan het licentiemodel als je een Retail licentie hebt. Windows 10 is eenmaal activeren en blijft altijd geactiveerd. Alleen als je opnieuw installeert heb je internet nodig omdat Windows de hardware GUID moet controleren voor activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:27:
http://answers.microsoft....f-45a2-9a2a-b25f3e14aa9f/

[...]

Voor de rest is het totaal onduidelijk wat er aan instellingen bij jou veranderd is...
Dus beschrijf jouw lokale structuur voor en na de veranderingen.
Wij kunnen er alleen maar naar raden....
Ehm, volgens mij leg ik dat best duidelijk uit:

Mijn laptop met Windows 10 - offline, zonder microsoft account - logde automatisch in, met de door mij ingestelde gebruikersnaam.
Mijn gebruikers map, had de door mij gekozen gebruikersnaam (en werd niet tot 5 karakters afgekort).

Tijdens de installatie van Office 2016 Professional (géén abonnement, licentie voor 1 computer) moest ik perse een microsoft account koppelen. Dit account wordt dus nu gebruikt voor mijn Windows en mijn userfolder.

Met andere woorden:

Situatie 1:
  • Windows 10 geïnstalleerd:
  • geen MS account gebruikt,
  • zelfgekozen usernaam X,
  • userfolder met die naam X (en langer dan 5 letters),
  • laptop logt automatisch in
Situatie 2:
  • MS Office Professional licentie gekocht en geïnstalleerd.
  • Geactiveerd met een MS account (want zonder 30 dagen geldig),
  • nu nieuwe gebruikersnaam Y (van MS hotmail account),
  • userfolder beurtelings naam X en naam Y (naam X via C:\gebruikers. Naam Y via usermap op desktop)
  • laptop logt alleen in na ingeven wachtwoord.
Waarom is dit, en hoe voorkom ik dit? Ik kon zover alleen Office 2016 gebruiken na ingave van mijn hotmail account.
CMD-Snake schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:04:
[...]

Nee, de persoon in dat topic gebruikt Office 365 en wil online opslaan terwijl zijn machine geen internet verbinding heeft.

Geen internet is geen OneDrive natuurlijk.

Het licentiemodel van Office 365 is anders dan het licentiemodel als je een Retail licentie hebt. Windows 10 is eenmaal activeren en blijft altijd geactiveerd. Alleen als je opnieuw installeert heb je internet nodig omdat Windows de hardware GUID moet controleren voor activatie.
Betekent dat, wanneer ik ervoor kies om opnieuw een schone installatie te doen, ik geen MS account meer nodig heb voor mijn Office, omdat er nu ook een hardware koppeling bestaat?

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 26-03-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Jorgen schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:41:
Betekent dat, wanneer ik ervoor kies om opnieuw een schone installatie te doen, ik geen MS account meer nodig heb voor mijn Office, omdat er nu ook een hardware koppeling bestaat?
Heb je een Retail versie of de Office 365 versie?

Office 365 kan je via de subscription pagina beheren.

De andere varianten van Office gebruiken een licentie key zoals altijd. Voor zover ik weet let Office 2013 en 2016 niet op de hardware. Een licentie van Office 2013 of 2016 kan je alleen inleveren door deze eerst te de-installeren alvorens je de key opnieuw wil gebruiken. Indien het niet lukt te activeren kan je ook met Microsoft bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

CMD-Snake schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:47:
[...]

Heb je een Retail versie of de Office 365 versie?

Office 365 kan je via de subscription pagina beheren.

De andere varianten van Office gebruiken een licentie key zoals altijd. Voor zover ik weet let Office 2013 en 2016 niet op de hardware. Een licentie van Office 2013 of 2016 kan je alleen inleveren door deze eerst te de-installeren alvorens je de key opnieuw wil gebruiken. Indien het niet lukt te activeren kan je ook met Microsoft bellen.
Retail, pro-versie, onderwijslicentie van Schoolspot.
Activeren lukt, ik kan Office 2016 gewoon gebruiken

V.w.b. opnieuw installeren van Office, moet ik als ik de laptop nog eens opnieuw van Windows zou voorzien (fabrieksimdage terugzetten), Officevoor de zekerheid eerst de-installeren om de keys vrij te geven? En daarna pas fabrieksimage terugzetten?

Wat ik gewoon niet fijn vind, is dat er dus dingen aan mijn Windowsinstallatie worden aangepast.

[ Voor 33% gewijzigd door Jorgen op 26-03-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is het wel duidelijk... vreemd probleem, vind er weinig over.....

Wat ik zou doen... je hebt nu een admin user, jij dus met zelfgekozen usernaam X,...
Maak een 2e nieuwe user aan en maak die admin op een schone installatie!!!
Gebruik nu even tijdelijk wachtwoorden voor beiden.
Vervolgens maak je jezelf gewone user en log opnieuw in zodat je dat echt bent.

Vervolgens installeer je al X dus Office 2016 met R-muis als admin (wordt om wachtwoord gevraagd).
Klaar?
Ok kun je nu onder je eigen account O-2016 wel gebruiken zonder naar een ander account te gaan?

Kijk uit of je via een van de menus niet zelf eigenlijk toch toestemming geeft voor een ander account, dus wat je nu overkomen is.
Desnoods activeer niet meteen maar ga eerst met office aan de slag.
Zoek vervolgens uit hoe je na de installatie de activatie kunt doen. Wellicht moet je daar ook een hotmail account opgeven, maar als O-2106 al werkte... waarom zou dan de user nog moeten veranderen?

Het idee hier is dat eigenlijk alles alleen kan als het ww ingevuld is.... bij jou originele situatie is er niks beveiligd en kan alles meteen plaatsvinden. (je schreef immers niet dat je geen.... .admin rechten zou hebben en het inloggen ging automatisch..)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik weet niet of ik zo gemakkelijk een schone installatie kan maken. Win 10 staat namelijk geïnstalleerd via de fabrieksimage. Nu kan ik natuurlijk Win 7 installeren en upgraden, maar eigenlijk vind ik het wel fijn dat ik nu een goed image heb. Die paar bloatware dingetjes zijn zo verwijderd en verder zijn meteen alle drivers e.d. helemaal goed. Met het maken van een compleet schone installatie (waarbij ik ervan uitga dat je bedoelt dat ik zelf Win 10 installeer en geen fabrieksimage gebruik), wis ik mijn herstelpartitie, neem ik aan. Kies ik voor het fabrieksimage, dan kan ik die 2e gebruiker natuurlijk niet gebruiken, want die wordt meteen gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok....gooi dan O-2016 van die schone image af en kijk dan hoe het uitpakt.
Zorg vooral dat de ww ingesteld staan en de 2e user (en de admin) jij geen admin meer bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-train
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-04 17:04

F-train

to Coney Island

Een XPS15, L502x.
Twee beeldschermadapters, de standaard Intel en een GT540m.

Na de upgrade naar 10 kiest Windows voor de Intel adapter ipv de GT540m.
Ik kan nergens vinden waar ik dit weer terug kan zetten.

Alles werkt, alle diagnostiek geeft dat de Nvidia prima werkt en de laatste drivers heeft.

Kan iemand mij vertellen waar ik kan veranderen welke adapter wordt gebruikt?

I love the smell of Jetfuel in the morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-09 18:01

iambig

* z.o.z *

Start > Instellingen > Accounts > Uw email en accounts > In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account

Niet zo ingewikkeld toch? :?

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan hij wel... lokaal aanmelden... maar vervolgens Office 2016 opstarten lukt dan niet... zo heb ik het begrepen... ( de resten vd griep kunnen me parten spelen...???)
Met het door MS aangemaakt account lukt het wel.... maar dat wil hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig

iambig

* z.o.z *

Raar, eenmaal geactiveerd zou het moeten blijven werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.. als dat zo was.... had hij geen vraag hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig

iambig

* z.o.z *

Ik lees nergens dat hij zijn Microsoft account terug heeft gezet naar lokaal en dat zijn Office dan niet meer werkt...
Hij heeft het alleen over het feit dat zijn user account van lokaal naar Microsoft account is geswitched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wel erg d*m zijn om dat niet eerste te testen.... geloof er niet in dat het zo zou zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig

iambig

* z.o.z *

We horen het nog wel van Jorgen.
Uit zijn posts kan ik geen andere problemen herkennen behalve dat bij het activeren van zijn Office 2016 (wat verplicht is met een Microsoft account) zijn lokale account is omgezet naar het Microsoft account wat hij gebruikte om Office te activeren.
In zijn andere forumposts haalt hij regelmatig aan dat hij niet heel technisch is (voor zover dat hier van toepassing is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

F-train schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:49:
Een XPS15, L502x.
Twee beeldschermadapters, de standaard Intel en een GT540m.

Na de upgrade naar 10 kiest Windows voor de Intel adapter ipv de GT540m.
Ik kan nergens vinden waar ik dit weer terug kan zetten.

Alles werkt, alle diagnostiek geeft dat de Nvidia prima werkt en de laatste drivers heeft.

Kan iemand mij vertellen waar ik kan veranderen welke adapter wordt gebruikt?
Volgens mijn schakelt het systeem automatisch op de NVIDIA GPU op op het moment dat dit nodig is, maar doet Windows dat nooit op de 2D modus van het bureaublad. Dat heet OPTIMUS dacht ik. Daar kan je als gebruiker niets op instellen.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Klopt, in het nvidia control panel kun je aangeven welke GPU een bepaald programma moet gebruiken. Dit werkt erg goed, ik ben tot nu toe nog maar een paar programma's (oudere games) tegengekomen waar ik het handmatig moest instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 19:38
MegaTronics schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:28:
Klopt, in het nvidia control panel kun je aangeven welke GPU een bepaald programma moet gebruiken. Dit werkt erg goed, ik ben tot nu toe nog maar een paar programma's (oudere games) tegengekomen waar ik het handmatig moest instellen.
Klopt, volgens mij kan je dit ook bij poweroptions. Je kan dan per optie aangeven of de nvidia GPU gebruikt mag worden. (correct me if im wrong)

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Om even in te gaan op de ontstane discussie, alles gequote en van reactie voorzien:
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 20:36:
Ok....gooi dan O-2016 van die schone image af en kijk dan hoe het uitpakt.
Zorg vooral dat de ww ingesteld staan en de 2e user (en de admin) jij geen admin meer bent.
Ik heb nog nu niks eraf gehaald, of opnieuw geïnstalleerd - mede vanwege de gezelligheid van de Paasdagen en omdat ik nu ook bezig ben met het uitzoeken van mijn backups. Er staat nu vanalles op mijn laptop wat er niet af kan momenteel. Zodra dat over is gezet op een backup-medium kan ik dat zonodig wel testen natuurlijk.
iambig schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:19:
[...]

Start > Instellingen > Accounts > Uw email en accounts > In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account

Niet zo ingewikkeld toch? :?
Dat had ik nog niet gezien. Dank voor de tip! :) Dit kwam niet in mijn zoekresultaten naar boven. Aangezien ik nog nooit meer dan 1 account heb gebruikt op een systeem, heb ik hier niet aan gedacht om bij te kijken. Daarnaast wees de inconsequente manier van accountnaamgebruik eerder op een verandering van het account, of een bug, dan op een nieuw account.
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:31:
Dat kan hij wel... lokaal aanmelden... maar vervolgens Office 2016 opstarten lukt dan niet... zo heb ik het begrepen... ( de resten vd griep kunnen me parten spelen...???)
Met het door MS aangemaakt account lukt het wel.... maar dat wil hij niet.
Lokaal aanmelden ging dus enkel voordat ik Office 2016 installeerde, daarna ging het standaard online (en nu weet ik dus dankzij de post van iambig dat ik kan wisselen). Ik vind het gewoon erg irritant dat MS bepaalt dat ik een 2e account moet hebben op mijn laptop en deze dan tot standaardaccount instelt. En daarnaast ook nog eens inconsequent beide users X en Y door elkaar gebruikt. Dat is verwarrend en daardoor dus ook onwenselijk. Daar had duidelijker moeten zijn tijdens het installeren van Office 2016.
iambig schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:33:
Raar, eenmaal geactiveerd zou het moeten blijven werken...
Ik zag de melding vóórdat ik registreerde dat ik anders mijn Office aankoop maar 30 dagen volledig mocht/kon gebruiken. Dat is natuurlijk erg vervelend als je er gewoon voor betaald hebt. Ik wist dus toen dus vooraf niet óf het niet meer werkt, dat is enkel wat de melding voorafgaand aan de registratie deed voorkomen. Dat haalde me over de streep om te registreren en daardoor is mijn account dus van lokaal naar online gegaan. Dat Office lokaal wel lijkt te werken is mooi.
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:01:
Ja.. als dat zo was.... had hij geen vraag hier....
iambig schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:11:
Ik lees nergens dat hij zijn Microsoft account terug heeft gezet naar lokaal en dat zijn Office dan niet meer werkt...
Hij heeft het alleen over het feit dat zijn user account van lokaal naar Microsoft account is geswitched.
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:52:
Zou wel erg d*m zijn om dat niet eerste te testen.... geloof er niet in dat het zo zou zijn....
Klopt, ik had niet vermoed dat ik een 2e account had gekregen en dat ik daartussen zou kunnen wisselen. Op internet was er ook niet zoveel te vinden over deze situatie. Plus het inconsequente accountnaamgebruik werkte extra verwarrend. Via C:\gebruiker: naam Y. Via bureaublad en snelkoppeling naar documenten: naam X. Dat duidt meer op een fout in mijn account, dan over 2 accounts, voor mijn gevoel. Dom om te daar dan niet naar te kijken? Misschien. Door de verwarring compleet over het hoofd gezien. En verder heb ik niet bewust 2 accounts gemaakt natuurlijk. Ik heb enkel een e-mailadres gebruikt om een product van MS te registreren. Ik dacht dat ze mijn account hernoemd hadden (net zoals bijv. de 5 letter afkorting). Ik kon er ook niks over vinden. Dus volkomen over het hoofd gezien. Hier ook griep, dus wellicht te duf geweest om daarnaar te kijken.
iambig schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:22:
We horen het nog wel van Jorgen.
Uit zijn posts kan ik geen andere problemen herkennen behalve dat bij het activeren van zijn Office 2016 (wat verplicht is met een Microsoft account) zijn lokale account is omgezet naar het Microsoft account wat hij gebruikte om Office te activeren.
In zijn andere forumposts haalt hij regelmatig aan dat hij niet heel technisch is (voor zover dat hier van toepassing is).
Klopt. En dat vind ik een probleem. Zoals al eerder aangehaald: Waarom bepaalt MS voor mij dat ik een nieuw account op mijn laptop moet hebben én dat dit ook nog eens gekozen wordt tot het standaardaccount? En daarnaast, waarom zijn ze dan niet consequent en zie ik de gebruikers van beide accounts door elkaar gebruikt worden?

V.w.b. het niet technisch zijn. Ik ben een redelijk goed geïnformeerde en heel geïnteresseerde leek. Meer niet. Daar wijs ik soms op, omdat men er op Tweakers nogal eens vanuit gaat dat men ofwel een complete n00b is, ofwel een systeembeheerder. Ik ben beide niet ;) Misschien meldt ik dat ten overvloede. ;)

Ik kan nu in elk geval switchen tussen de accounts. Zodra ik lokaal ga, geeft Office aan dat ik kan aanmelden om zoveel mogelijk uit Office te halen. Irritant, want dat suggereert dat je vanalles mist.

Kort samengevat:
Ik wil best software registreren, voor updates en online mogelijkheden. Ik wil daarna niet mijn account veranderd hebben, of een 2e account hebben. Hoe zou ik bij een schone fabrieksimage en een lokaal account toch alles uit mijn Office 2016 pro kunnen halen, zonder extra account? - Ik ben namelijk al naar lokaal gegaan, omdat ik mijn eigen accoutnnaam wil kiezen en geen 5-letter-afkorting wil.

Pagina: 1 ... 61 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.