Edit: Hij lijkt overigens geen enkele driver te accepteren! Zodra ik een driver wil installeren lijkt ie 'm te loopen en de oude driver weer te activeren. Pff, wat irritant zeg!
Je kunt ook je eerste post editen, scheelt een dubbelpostelpee schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:41:
Edit: Hij lijkt overigens geen enkele driver te accepteren! Zodra ik een driver wil installeren lijkt ie 'm te loopen en de oude driver weer te activeren. Pff, wat irritant zeg!
[ Voor 35% gewijzigd door FREAKJAM op 10-02-2016 16:22 ]
is everything cool?
Al geprobeerd .\local accountchim0 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:04:
[...]
Iets anders. Ik was net bij een kennis met Windows 10 Pro en probeerde in te loggen op mijn PC via extern bureaublad, maar dat lukte niet want hij is ingelogd met een Microsoft account en dan krijg ik een soort domein inlog vanaf \MyHotmailAccount\<inlognaam mijn PC> als ik in wil loggen en gewoon mijn naam intyp. Heb al "Inloggen met ander account geprobeerd" en gewoon mijn naam ingevuld maar werkt ook niet. Hij blijft op dat MS account domein staan, omdat hij met een Hotmail account is ingelogd . Zelf ik een lokaal account op mijn PC en via een PC met een lokaal account inloggen werkt gewoon prima, maar had geen zin in gekloot met een nieuw lokaal account aanmaken en zo dus ik heb het daarbij gelaten. Iemand hier ervaring mee? Heb al gezocht op internet maar werd er niet veel wijzer van.
I hope I didn’t brain my damage...
Bedankt voor je reactie. Ik zal wel achterlijk zijn, maar krijg de drivers zelfs niet geinstalleerd nadat ik ze gedownload heb via de Microsoft Update Catalog. Als ik op de installatietoepassing druk, start de installatie niet. Ik snap er niks meer vanFREAKJAM schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:17:
[...]
Je kunt ook je eerste post editen, scheelt een dubbelpostKleine zoekactie met Google brengt me hier. Wellicht die driver even proberen? (die werkt in ieder geval ook op de X550LN). Laatste Realtek HD audio driver vind je anders hier.
Hallo,
Onlangs is de laatste windows update van mijn chuwi vi8 succesvol geïnstalleerd. Schijnbaar zijn niet alle instellingen bewaard want alles is in het Chinees 😕
Aangezien ik dit ook al meemaakte bij de upgrade van win 8 naar win 10, dacht ik het wel te kunnen fixen. Inmiddels ben ik twee avonden verder en het is nog steeds een en al Chinees... Ondanks het pielen met diverse instellingen met behulp van de Microsoft website en diverse fora (googlen op change Windows 10 display language) lukt het niet om alles in het Nederlands te krijgen...
Help, wie heeft de oplossing?
Edit: uiteraard al geprobeerd om diverse andere talen te installeren. Specifieke taalpakket is geïnstalleerd maar contextmenu en inlogscherm e.d. blijven onleesbaar
Onlangs is de laatste windows update van mijn chuwi vi8 succesvol geïnstalleerd. Schijnbaar zijn niet alle instellingen bewaard want alles is in het Chinees 😕
Aangezien ik dit ook al meemaakte bij de upgrade van win 8 naar win 10, dacht ik het wel te kunnen fixen. Inmiddels ben ik twee avonden verder en het is nog steeds een en al Chinees... Ondanks het pielen met diverse instellingen met behulp van de Microsoft website en diverse fora (googlen op change Windows 10 display language) lukt het niet om alles in het Nederlands te krijgen...
Edit: uiteraard al geprobeerd om diverse andere talen te installeren. Specifieke taalpakket is geïnstalleerd maar contextmenu en inlogscherm e.d. blijven onleesbaar
[ Voor 12% gewijzigd door degroteleecher op 10-02-2016 21:51 ]
I support anyone's right to be who they want to be. My question is: to what extent do I have to participate in your self-image? -Dave Chapelle-
Ik wil hier niet komen klagen, maar ik vind het behoorlijk slecht dat nog zovaak (altijd?) systeemherstel wordt uitgezet in Windows 10. Dit heb ik gemerkt op meerdere systemen ná de november build, maar ook bij schone installaties van Windows 10 staat bam systeemherstel uit. En volgens mij stond systeemherstel ook uit ná de upgrade vanaf Windows 8.1, maar dit weet ik niet 100% zeker, omdat ik vrijwel direct een schone installatie uitvoer na een upgrade naar Windows 10. Zolang Microsoft dit niet fixt, neem ik Windows 10 niet serieus genoeg, kom aan, systeemherstel is zo handig, en dan is het zó jammer dat het bij veel/alle systemen wordt uitgeschakeld.
Kan iemand me vertellen hoe ik de app store weer werkend krijg in windows 10?
De tegel reageert nergens op en als ik een app wil downloaden via de store in explorer gebeurt er ook niks als ik op een app klik.
Ik wil alleen maar een rekenmachine op mijn PC wat een drama is dat Windows 10 toch
De tegel reageert nergens op en als ik een app wil downloaden via de store in explorer gebeurt er ook niks als ik op een app klik.
Ik wil alleen maar een rekenmachine op mijn PC wat een drama is dat Windows 10 toch
Had je deze ook bekeken ? Scroll wat naar beneden voor de xtra handelingen na installen languagepackdegroteleecher schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:08:
Hallo,
[ Voor 3% gewijzigd door herremolog op 11-02-2016 06:24 ]
I support anyone's right to be who they want to be. My question is: to what extent do I have to participate in your self-image? -Dave Chapelle-
Het lijkt minder ingewikkeld dan het is. Als je in jouw screenshot kijkt bij Versie van het audiostuurprogramma staat er 6.0.1.7571. In die FTP-map staat een bestand dat begint met 7571, dat is de driver die je nu geïnstalleerd hebt staan.elpee schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:53:
Voor mij is het redelijk abracadabra wat er daar staat. Zodra ik naar het kopje 'ASUS' ga, staan er 10 tallen verschillende downloadpakketjes. Maar welke is de juiste voor mijn ASUS N550JK 5.1 audio speakers? Iemand die me een beetje de weg kan wijzen?
Dat eerste getalletje is dus het versienummer. Ik zou gewoon de nieuwste proberen. Dat is dus nu: '7727_PG439_Win10_Win8.1_Win8_Win7_WHQ DTS3531L.zip
Update: beetje mosterd-na-de-maaltijd-reactie van me. Ik dacht te reageren op een nieuwe post, maar de pagina was niet ververst... het is ook nog vroeg...

[ Voor 9% gewijzigd door RobinFM op 11-02-2016 08:15 ]
Da's altijd een slecht tekenRobinFM schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:12:
Het lijkt minder ingewikkeld dan het is.
Nickname does not reflect reality
Hehe, toch bedankt voor je reactie! Ik heb de nieuwste driver geïnstalleerd en nog steeds kan ik geen 5.1 audio selecteren. Ik begrijp er niets van!RobinFM schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:12:
[...]
Het lijkt minder ingewikkeld dan het is. Als je in jouw screenshot kijkt bij Versie van het audiostuurprogramma staat er 6.0.1.7571. In die FTP-map staat een bestand dat begint met 7571, dat is de driver die je nu geïnstalleerd hebt staan.
Dat eerste getalletje is dus het versienummer. Ik zou gewoon de nieuwste proberen. Dat is dus nu: '7727_PG439_Win10_Win8.1_Win8_Win7_WHQ DTS3531L.zip
Update: beetje mosterd-na-de-maaltijd-reactie van me. Ik dacht te reageren op een nieuwe post, maar de pagina was niet ververst... het is ook nog vroeg...
Verwijderd
Hallo iedereen,
ik heb een probleem met Windows 10. Ik heb op de laptop van mijn vriendin via de store een programma gedownload. Ik heb daarvoor ingelogd met mijn mail account. Nu is het probleem dat ik met die account plots beheerder op haar pc ben. Zij had geen gebruikersaccount. Kan ik dit nog rechtzetten?
Alvast bedankt
ik heb een probleem met Windows 10. Ik heb op de laptop van mijn vriendin via de store een programma gedownload. Ik heb daarvoor ingelogd met mijn mail account. Nu is het probleem dat ik met die account plots beheerder op haar pc ben. Zij had geen gebruikersaccount. Kan ik dit nog rechtzetten?
Alvast bedankt
Tuurlijk wel...gewoon een account aanmaken voor haar (gewoon onder je account naar Settings gaan) en die beheerdersrechten geven (kan in hetzelfde scherm in settings) en dan de app opnieuw downloaden uit de store (onder haar account).Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 20:02:
Hallo iedereen,
Alvast bedankt
Verwijderd
Dat had ik ook al gedacht ja, thnx. Mijn probleem is eigenlijk dat ik gewoon door even in de store in te loggen direct beheerder ben. Enige manier om nu in te loggen is via de beheerder (zij had geen account en moest dus alleen maar opstarten) en dus komen automatisch mijn wallpaper en zo naar boven. Dit was helemaal niet de bedoeling.
Nee, niet aan gedacht. Zal het de volgende keer proberen. Bedankt voor de tip!MrDirect schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:17:
@ chim0
Heb je geprobeerd in te loggen met pc-naam\username?
Vind het gewoon raar dat ie op dat Hotmail domein blijft staan, ook al kies je voor "Inloggen met andere gebruiker".
[ Voor 18% gewijzigd door chim0 op 12-02-2016 09:01 ]
Of je W10 installatie is gewoon niet wat deze hoort te zijn of......MatMich schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:50:
[...]
Helaas werkt niet.
Als ik in de store iets wil downloaden en op een app klik (download) gebeurt er helemaal niets.
Bij geen enkele app.
Windows is voor mij na 10 helemaal klaar.
MatMich in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Zoekfunctie Windows 10 werkt niet meer
Ik ben volledig lost met Windows 10
Testing, one, two ...
Hartstikke tof van je dit, behulpzaam ook.hardware-lover schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:59:
[...]
Of je W10 installatie is gewoon niet wat deze hoort te zijn of......
Zoekfunctie Windows 10 werkt niet meer
Ik ben volledig lost met Windows 10
En weer terug on topic.
Ik kan naar de store ik ben keurig ingelogd.
Maar vanaf het moment dat ik bij een app op download klik gebeurt er niets.
Alle ander klikbare zaken in de store werken behalve dus downloaden.
[ Voor 33% gewijzigd door MatMich op 13-02-2016 15:54 ]
Ik had een ander probleem met mijn Asus N750JK, geluid komt pas later als ik een filmpje of geluid start. Heb de laatste driver geprobeerd, maakte helaas geen verschil. Geluidskaart leek ook elke keer in slaapstand te vallen met een plop geluid.elpee schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:27:
[...]
Hehe, toch bedankt voor je reactie! Ik heb de nieuwste driver geïnstalleerd en nog steeds kan ik geen 5.1 audio selecteren. Ik begrijp er niets van!
Heb nu een oudere driver van de Asus site geplukt en deze werkt prima: 6.0.1.7121
Whatever.
Dat probleem herken ik. Je hoort het geluid dan ook 'aan ploppen'. Volgens mij pakt ie dan dan de Windows drivers en niet de Realtek drivers. Werken jouw speakers overigens wel bij jou in Windows 10 (5.1 surround)?Harmen schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 17:13:
[...]
Ik had een ander probleem met mijn Asus N750JK, geluid komt pas later als ik een filmpje of geluid start. Heb de laatste driver geprobeerd, maakte helaas geen verschil. Geluidskaart leek ook elke keer in slaapstand te vallen met een plop geluid.
Heb nu een oudere driver van de Asus site geplukt en deze werkt prima: 6.0.1.7121
Speakers werken prima, echter gewoon stereo. 5.1 gebruik ik niet.
Whatever.
Die optie wordt je wel aangeboden. Je hebt immers Quad-speakers op je ASUS laptop. Kan ik hieruit opmaken dat ze bij jou ook niet geconfigureerd zijn?Harmen schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:10:
Speakers werken prima, echter gewoon stereo. 5.1 gebruik ik niet.
merken meer mensen dat de windows updates van 9 feb alleen maar installeren als je de windows firewall aan en enabled hebt?
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Heel erg leuk die quickreply maar het heeft alleen de gangbare oplossingen en toch echt nergens mijn specifieke probleem.
Het gaat er toch echt op lijken dat ik alles weer clean moet gaan installen en dat Microsoft weer een enorme hoeveelheid tijd van me gaat vragen omdat MS zichzelf altijd een stuk belangrijker vind dan de gebruiker.
Leuk dat je kan bellen maar je bent hoe dan ook een halve dag kwijt omdat ze echt niet gaan snappen wat er aan de hand is en niet verder komen dan de gangbare terugrol backup etc. herstel opties.
Jezus wat heb ik een spijt van dat Windows 10
Het gaat er toch echt op lijken dat ik alles weer clean moet gaan installen en dat Microsoft weer een enorme hoeveelheid tijd van me gaat vragen omdat MS zichzelf altijd een stuk belangrijker vind dan de gebruiker.
Leuk dat je kan bellen maar je bent hoe dan ook een halve dag kwijt omdat ze echt niet gaan snappen wat er aan de hand is en niet verder komen dan de gangbare terugrol backup etc. herstel opties.
Doe je wel eens zelf eerst onderzoek voordat je hier een vraag stelt? Je store problemen zou je kunnen oplossen door opnieuw in te loggen in de store of door een wsreset uit te voeren. Wellicht heb je dat al geprobeerd, maar als je in je posts aangeeft wat je zelf al hebt geprobeerd om je problemen op te lossen, kunnen wij je ook beter helpen. Alleen maar klagen gaat je niet helpen in ieder geval, je problemen duidelijk(er) omschrijven en aangeven wat je al hebt geprobeerd/gedaan wel. (zie punt 4 t/m 9).MatMich schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:44:
Heel erg leuk die quickreply maar het heeft alleen de gangbare oplossingen en toch echt nergens mijn specifieke probleem.
[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 14-02-2016 18:52 ]
is everything cool?
Na een tijd Windows 10 gebruikt te hebben, daarvoor Windows 8.1, moet ik zeggen dat ik Windows 10 toch slechter vind. De nieuwe startmenu is niet bruikbaar en de indeling is slecht. Die van Windows 7 vind ik beter. En daarnaast vind ik het startscherm van Windows 8.1 prima werken, na alle updates. Windows 10 lijkt een compromis tussen Windows 7 en Windows 8.1, waarbij er geprobeerd is om toch meer naar Modern UI te pushen. Kortom, de interface van Windows 10 vind ik minder. Ik type dit nu van een Windows 7 laptop, en dit werkt gewoon prima. Ik zie eigenlijk geen reden om deze te updaten naar Windows 10.
< dit stukje webruimte is te huur >
Bedankt voor je input, wat moeten wij hiermee? Windows 10 bashen?
Ieder zijn ding, blijf jij dan maar lekker werken met Windows 7.
Whatever.
Deze thread gaat o.a. over het delen van ervaringen met Windows 10.Harmen schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:47:
Bedankt voor je input, wat moeten wij hiermee? Windows 10 bashen?
[ Voor 6% gewijzigd door aex351 op 14-02-2016 22:59 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Als mensen mij vragen of ze moeten updaten, dan houd ik het tegenwoordig op: heb je Windows 8.x, dan zeker overstappen, heb je Windows 7 en bevalt dit goed, kun je prima bij 7 blijven, wil je echter weer helemaal bij de tijd zijn, dan overstappen op 10.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
Enige waar ik mij aan stoor kwa windows 10 is dat ze black screen met cursor bug niet gefixed hebben nog, je zet pc aan krijgt een lockscreen normaal gesproken maar dan krijg je 1/5 keer een black screen met cursor soms komt vaak voor soms dagen lang geen issues.
Op mijn laptop werkt fastboot niet meer dit werkte in de beta nog wel.
Start menu is perfect als je liever windows 7 start menu heb't geef je al aan dat je niet van verandering houd, dan moet je ook niet gaan lopen zeuren.
Ik gebruikte start menu eigenlijk nooit behalve voor snel zoeken van app die wil uitvoeren, dat gaat op zelfde manier via metro en windows 10 start menu, in metro waren de app tegels nog tenminste nuttig, maar start menu te groot, in windows 10 is dat anders.
Ik zou gewoon de gratis update na windows 10 doen ook al wil je geen windows 10, en dan weer terug na oude besturing systeem, kun je iedergeval nog wel in toekomst nog gratis activeren ipv dat je windows 10 moet gaan aanschaffen omdat je domme keus heb't gemaakt.
Op mijn laptop werkt fastboot niet meer dit werkte in de beta nog wel.
Start menu is perfect als je liever windows 7 start menu heb't geef je al aan dat je niet van verandering houd, dan moet je ook niet gaan lopen zeuren.
Ik gebruikte start menu eigenlijk nooit behalve voor snel zoeken van app die wil uitvoeren, dat gaat op zelfde manier via metro en windows 10 start menu, in metro waren de app tegels nog tenminste nuttig, maar start menu te groot, in windows 10 is dat anders.
Ik zou gewoon de gratis update na windows 10 doen ook al wil je geen windows 10, en dan weer terug na oude besturing systeem, kun je iedergeval nog wel in toekomst nog gratis activeren ipv dat je windows 10 moet gaan aanschaffen omdat je domme keus heb't gemaakt.
Grappig hoe de meningen verdeeld zijn. Ik erger me kapot aan het Windows 7 start menu op m'n werk...thuis met Windows 10 werkt het [mening] wat mij betreft [/mening] zoveel lekkerder, veel overzichtelijker.
De black-screen na opstart heb ik gisteren gefixt op de PC van m'n schoonouders. Oplossing is Fast boot uitzetten. Het probleem zit in de driver van de videokaart; als deze te oud is (pre-Windows 8.1) dan is Fast boot niet ondersteund en krijg je dit issue op een cold boot.
Merk op dat het niet optreedt bij een Restart. Alleen als de voorgaande sessie met een Shutdown is geëindigd krijgt je black screen met pointer bij inlog. Als je Fast boot dus niet uit wil zetten, is Hibernate in plaatst van Shut down wellicht een acceptable work-around...dat, of een nieuwe videokaart met recente drivers.
De black-screen na opstart heb ik gisteren gefixt op de PC van m'n schoonouders. Oplossing is Fast boot uitzetten. Het probleem zit in de driver van de videokaart; als deze te oud is (pre-Windows 8.1) dan is Fast boot niet ondersteund en krijg je dit issue op een cold boot.
Merk op dat het niet optreedt bij een Restart. Alleen als de voorgaande sessie met een Shutdown is geëindigd krijgt je black screen met pointer bij inlog. Als je Fast boot dus niet uit wil zetten, is Hibernate in plaatst van Shut down wellicht een acceptable work-around...dat, of een nieuwe videokaart met recente drivers.
Als je jezelf zo stoort aan het startmenu kan je gewoon Classic Shell(www.classicshell.net) op je PC installeren en je hebt het ouderwetse startmenu terug. Heb ik ook gedaan, heb persoonlijk ook niet veel met het startmenu van Windows 10.aex351 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:36:
Na een tijd Windows 10 gebruikt te hebben, daarvoor Windows 8.1, moet ik zeggen dat ik Windows 10 toch slechter vind. De nieuwe startmenu is niet bruikbaar en de indeling is slecht. Die van Windows 7 vind ik beter. En daarnaast vind ik het startscherm van Windows 8.1 prima werken, na alle updates. Windows 10 lijkt een compromis tussen Windows 7 en Windows 8.1, waarbij er geprobeerd is om toch meer naar Modern UI te pushen. Kortom, de interface van Windows 10 vind ik minder. Ik type dit nu van een Windows 7 laptop, en dit werkt gewoon prima. Ik zie eigenlijk geen reden om deze te updaten naar Windows 10.
Allemaal gedaanFREAKJAM schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:49:
[...]
Doe je wel eens zelf eerst onderzoek voordat je hier een vraag stelt? Je store problemen zou je kunnen oplossen door opnieuw in te loggen in de store of door een wsreset uit te voeren. Wellicht heb je dat al geprobeerd, maar als je in je posts aangeeft wat je zelf al hebt geprobeerd om je problemen op te lossen, kunnen wij je ook beter helpen. Alleen maar klagen gaat je niet helpen in ieder geval, je problemen duidelijk(er) omschrijven en aangeven wat je al hebt geprobeerd/gedaan wel. (zie punt 4 t/m 9).
Nobel advies. Als mensen mij vragen of ze moeten updaten hou ik het op: mij een biet wat je doet. Voordat je ook maar enig risico loopt dat 'Jij" mij dat had geadviseerd, als ze niet tevreden zijn.CAP-Team schreef op zondag 14 februari 2016 @ 23:45:
Als mensen mij vragen of ze moeten updaten, dan houd ik het tegenwoordig op: heb je Windows 8.x, dan zeker overstappen, heb je Windows 7 en bevalt dit goed, kun je prima bij 7 blijven, wil je echter weer helemaal bij de tijd zijn, dan overstappen op 10.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Een paar weken geleden een verse Windows 10 instal gedaan, en nu krijg ik in IE, Chrome en Edge bovenstaande foutmelding bij een stream. Ik heb het al met google geprobeerd, geen hits. Silverlight is up to date. Iemand een idee?
Na een lange pauze heb ik Windows 10 nog eens opgepakt, eigenlijk alleen om een installatie te hebben als het straks niet meer te krijgen is. Zo kan ik ook anderen er nog mee helpen. Niet van harte overigens.
De taakbalk is en blijft breed, deze frustratie is door anderen al breed uitgemeten op internet.
Ik vind de hele look en layout van W10 gewoon lelijk.
Het is werkelijk traag. Dat komt omdat W10 vooral met zichzelf bezig is. Het zit barstensvol met bloatware van TellSell niveau dat je alleen middels verborgen handelingen kunt verwijderen. Vervolgens word het weer net zo snel en ongevraagd terug-geïnstalleerd, allemaal op kosten van jouw bandbreedte.
Als je de pech hebt dat het wederom ongevraagd updates gaat installeren gebeurd het zomaar dat het een half uur bezig is met afsluiten. Om dan nog eens net zo traag op te starten. Voor mij is uit uit en aan moet aan zijn, wat is dat allemaal voor gezeur.
De bedoeling van een operating system is een platform te bieden waarop applicaties en taken op de computer uitgevoerd kunnen worden. Dat doel is met Windows 10 geheel voorbijgeschoten. Windows 10 is doel op zich om op kosten van jouw computer en internetverbinding zichzelf te manifesteren en je het voor het karretje van de bloat-industrie te spannen. Ik vind het een draak van een operating system. Nu begrijp ik ook dat het gratis aangeboden word, geen zinnig mens gaat voor deze flauwekul betalen.
De taakbalk is en blijft breed, deze frustratie is door anderen al breed uitgemeten op internet.
Ik vind de hele look en layout van W10 gewoon lelijk.
Het is werkelijk traag. Dat komt omdat W10 vooral met zichzelf bezig is. Het zit barstensvol met bloatware van TellSell niveau dat je alleen middels verborgen handelingen kunt verwijderen. Vervolgens word het weer net zo snel en ongevraagd terug-geïnstalleerd, allemaal op kosten van jouw bandbreedte.
Als je de pech hebt dat het wederom ongevraagd updates gaat installeren gebeurd het zomaar dat het een half uur bezig is met afsluiten. Om dan nog eens net zo traag op te starten. Voor mij is uit uit en aan moet aan zijn, wat is dat allemaal voor gezeur.
De bedoeling van een operating system is een platform te bieden waarop applicaties en taken op de computer uitgevoerd kunnen worden. Dat doel is met Windows 10 geheel voorbijgeschoten. Windows 10 is doel op zich om op kosten van jouw computer en internetverbinding zichzelf te manifesteren en je het voor het karretje van de bloat-industrie te spannen. Ik vind het een draak van een operating system. Nu begrijp ik ook dat het gratis aangeboden word, geen zinnig mens gaat voor deze flauwekul betalen.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Razendsnel hier. Zowel qua gebruik als vooral opstarten, da's echt mega.Obelink schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:29:
Het is werkelijk traag.
Het is geen gratis OS.Nu begrijp ik ook dat het gratis aangeboden word, geen zinnig mens gaat voor deze flauwekul betalen.
Ik gebruik Windows 10 nu zo'n 2-3 maanden en het valt mij zeker niet tegen, ten op zichten van Windows 7 vind ik het een aardige vooruitgang.
In mijn geval is hij razendsnel, enkel met het opstarten wil die soms er wat langer over doen, ondanks de SSD blijft die om een of andere reden een aantal seconde haken met het laadicoontje. Iets waar bij Windows 7 geen sprake was.
Verder heb ik eigenlijk niks te klagen, overzichtelijk, netjes. Voorheen jarenlang gebruik gemaakt van W7, dus het was even wennen, maar dit was ook zo voorbij. Onderhand zou ik niet meer terug willen.
In mijn geval is hij razendsnel, enkel met het opstarten wil die soms er wat langer over doen, ondanks de SSD blijft die om een of andere reden een aantal seconde haken met het laadicoontje. Iets waar bij Windows 7 geen sprake was.
Verder heb ik eigenlijk niks te klagen, overzichtelijk, netjes. Voorheen jarenlang gebruik gemaakt van W7, dus het was even wennen, maar dit was ook zo voorbij. Onderhand zou ik niet meer terug willen.
mbt privacy in Windows 10 ben ik kritisch, maar qua snelheid en GUI valt weinig aan te merken. Bij een schone installatie of upgrade en pas daarna een virus scanner opnieuw installeren heb je gewoon een snel systeem, tenzij brakke av in combinatie met 'speed-up enz. tools' die je systeem lamleggen, maar goed dat is niks nieuws
NRG
Hier kan ik mij zeker in vinden. Er is wel de mogelijkheid om een hoop uit te zetten, maar voor diegene die daar nul komma nul verstand van hebben.. Daar zal dus veel van worden verzonden naar Microsoft.GerardVanAfoort schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:23:
mbt privacy in Windows 10 ben ik kritisch
Met een safeboot kan je dacht ik nog steeds de hele bootvolgorde zien, mijn geval is namelijk mijn power->post langer dan de boot door naar login-scherm, ik heb alles uitstaan wat ik tijdens boot kan uitzetten.WhiteTiiger schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:07:
Ik gebruik Windows 10 nu zo'n 2-3 maanden en het valt mij zeker niet tegen, ten op zichten van Windows 7 vind ik het een aardige vooruitgang.
Dat is beetje met OS wel een issue, al merk ik het verschil tussen mijn bezigheden op mijn PC naar websites en reclames 10x meer via Google dan MS.WhiteTiiger schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:30:
Hier kan ik mij zeker in vinden. Er is wel de mogelijkheid om een hoop uit te zetten, maar voor diegene die daar nul komma nul verstand van hebben.. Daar zal dus veel van worden verzonden naar Microsoft.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Mijn windows10 partitie wordt steeds groter, met een clean install zit ik rond de 21 gig maar elke week komt er 2 gig bij.
Ik zit inmiddels op 47 gig zonder dat ik iets ge-installed heb, kan het probleem maar niet vinden, ik ga ervan uit dat het geen 20 gig aan updates zijn.
Meerdere mensen die hier ook last van hebben?
Ik zit inmiddels op 47 gig zonder dat ik iets ge-installed heb, kan het probleem maar niet vinden, ik ga ervan uit dat het geen 20 gig aan updates zijn.
Draai Treesize eens, met admin rechten.
Als de WinSXS map als grootste voorbij komt, dan zijn het de updates. Anders mogelijk herstelpunten.
Als de WinSXS map als grootste voorbij komt, dan zijn het de updates. Anders mogelijk herstelpunten.
[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 17-02-2016 13:34 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
WinSXS geeft 5,7 gig aan, herstelpunten heb ik uit staan werk alleen met verse images.Raven schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:33:
Draai Treesize eens, met admin rechten.
Zal ik de open deur intrappen? Waar zit dan wel de grote hoeveelheid aan GB in? Welke directory?RoaDHouse schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:40:
[...]
WinSXS geeft 5,7 gig aan, herstelpunten heb ik uit staan werk alleen met verse images.
Dan zul je ff moeten snuffelen in Treesize om te kijken waar de vele GB's in gebruik zijn.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Een clean install van 21GB? Onwaarschijnlijk groot.RoaDHouse schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:29:
Mijn windows10 partitie wordt steeds groter, met een clean install zit ik rond de 21 gig maar elke week komt er 2 gig bij.
[knip]
Testing, one, two ...
Ligt eraan hoeveel fysiek geheugen je in je systeem hebt natuurlijkhardware-lover schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:14:
[...]
Een clean install van 21GB? Onwaarschijnlijk groot.
NRG
Ik heb 32 gig memhardware-lover schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:14:
[...]
Een clean install van 21GB? Onwaarschijnlijk groot.
Hoe groot zijn je hiberfil.sys en de pagefile.sys?
Als ik de FAQ lees zou ik het mogen vragen.
Ik heb een update uitgevoerd die nogal op de installatie lijkt van Windows 10. Nu is mijn PC al tijden wat trager en raar aan het doen. Een tijd geleden heb ik wel mijn GPU omgewisseld van AMD naar NVIDIA, dat kan problemen veroorzaken maar kan het zo'n kwaad? Als ik dingen wil zoeken doet hij dit 8/10x gewoon niet.. Ik zit vaak op de PC en merk direct als iets niet lekker loopt, dus is het de GPU wisseling of deze update?
Ik ben niet te spreken over het idiote upgrade beleid van Windows, maar als dit het is zal ik toch wel een nieuwe licentie moeten kopen om alles ''clean'' te laten draaien. Ik scan de PC met regelmaat en gebruik daarvoor Avast, CCC en soms Malwarebytes...
Ik heb een update uitgevoerd die nogal op de installatie lijkt van Windows 10. Nu is mijn PC al tijden wat trager en raar aan het doen. Een tijd geleden heb ik wel mijn GPU omgewisseld van AMD naar NVIDIA, dat kan problemen veroorzaken maar kan het zo'n kwaad? Als ik dingen wil zoeken doet hij dit 8/10x gewoon niet.. Ik zit vaak op de PC en merk direct als iets niet lekker loopt, dus is het de GPU wisseling of deze update?
Ik ben niet te spreken over het idiote upgrade beleid van Windows, maar als dit het is zal ik toch wel een nieuwe licentie moeten kopen om alles ''clean'' te laten draaien. Ik scan de PC met regelmaat en gebruik daarvoor Avast, CCC en soms Malwarebytes...
Ik zit met iets waar me ik steeds meer aan erger. Als ik in Windows10 wil zoeken door gewoon op start te drukken en te beginnen typen, worden er geen bestanden gevonden zoals .docx of .mp3. Ik denk dat het enige wat gevonden wordt, Windows-instellingen en dergelijke, en geïnstalleerde programma's zijn. Ik vind wel wat ik zoek als ik dan doorklik op 'Zoeken in mijn spullen', maar ik wil gewoon dat die resultaten ook meteen gevonden worden. Voor zover ik weet deed Windows 7 wel gewoon wat ik verwacht. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
Waar ik al op gelet heb: 1) bij indexeringsopties wordt gezocht in de juiste mappen. 2) 'Altijd zoeken naar bestandsnamen en inhoud' staat aan bij opties van Windows verkenner (ook al is dat niet echt wat ik zoek). 3) Index opnieuw samenstellen.
Alvast bedankt.
Waar ik al op gelet heb: 1) bij indexeringsopties wordt gezocht in de juiste mappen. 2) 'Altijd zoeken naar bestandsnamen en inhoud' staat aan bij opties van Windows verkenner (ook al is dat niet echt wat ik zoek). 3) Index opnieuw samenstellen.
Alvast bedankt.
Ligt denk ik eerder aan kijk dan aan win10. Grootste stream troep wat er bestaat en ze durven er ook nog geld voor te vragen.Razorbite schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:32:
[afbeelding]
Een paar weken geleden een verse Windows 10 instal gedaan, en nu krijg ik in IE, Chrome en Edge bovenstaande foutmelding bij een stream. Ik heb het al met google geprobeerd, geen hits. Silverlight is up to date. Iemand een idee?
Ik heb op enkele HP probooks/elitebooks het probleem dat het geluid een stuk zachter is in windows.
Allerlei dingen uitgezocht (drivers, instellingen in windows) maar nooit kunnen oplossen.
Het gaat o.a. op een HP Elitebook 8470P en een HP probook 650 G1.
Allerlei dingen uitgezocht (drivers, instellingen in windows) maar nooit kunnen oplossen.
Heeft pixels66 dit nog opgelost gekregen?pixels66 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:42:
Helaas een probleem. Na de upgrade naar W10, is het geluid van de laptop extreem zacht. Diverse driver updates van Realtek al geprobeerd, zonder resultaat helaas.
Betreft een Asus Zenbook UX305. Ik zag dat meer mensen hierover schreven, maar wat is nu de oplossing?
Wie kan mij helpen? Dank alvast!
Wat gaat er in juli gebeuren dan?Snowwie schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 17:52:
[...]
Tja, ik heb op mijn hoofdpc een officiële licentie gekocht, maar op 2 andere pc's, waar ik niet veel op bezig ben, staan Windows 10 versies op geupgrade vanaf een illegale Windows 7. De oorspronkelijke keys van Windows 7 waren wel gewoon geactiveerd. Weliswaar niet op de legale manier, maar het is de vraag of Microsoft de update naar Windows 10, en de bijbehorende activering, als zijnde illegaal opvat. We zullen wel zien in juli.
Vanaf dan kun je niet meer (gratis) upgraden van Windows 7 en 8 naar Windows 10.
Microsoft heeft het tot dusver mogelijk gemaakt om van zowel een legale als een illegale key te upgraden. Het is dus de vraag wat er met al die Windows 10 versies gaat gebeuren die zijn geupgrade vanaf een illegale key.
Ja,pitchdown schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:48:
[...]
Heeft pixels66 dit nog opgelost gekregen?
Compleet nieuwe installatie deed het voor mij...
Een illegale Windows is na de upgrade nog steeds illegaal en ook gewoon niet geactiveerd.Snowwie schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:29:
[...]
Vanaf dan kun je niet meer (gratis) upgraden van Windows 7 en 8 naar Windows 10.
Microsoft heeft het tot dusver mogelijk gemaakt om van zowel een legale als een illegale key te upgraden. Het is dus de vraag wat er met al die Windows 10 versies gaat gebeuren die zijn geupgrade vanaf een illegale key.
Dit moet ik je toch tegenspreken. Ik heb een aantal illegale versies getest en alle versies werden netjes geactiveerd, zowel bij Windows 7 en 8.1. Ik heb zelfs op beide systemen een clean install uitgevoerd welke ook netjes geactiveerd werd.Wildfire schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:15:
[...]
Een illegale Windows is na de upgrade nog steeds illegaal en ook gewoon niet geactiveerd.
Heb je verdomd veel geluk gehad. Ik heb het, op verzoek, met twee klantsystemen geprobeerd maar die werden niet geactiveerd.rens-br schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 07:23:
[...]
Dit moet ik je toch tegenspreken. Ik heb een aantal illegale versies getest en alle versies werden netjes geactiveerd. Zowel bij Windows 7 en 8.1, ik heb zelfs met beide systeems een clean install uitgevoerd welke ook netjes geactiveerd werd.
Hier werkte het ook gewoon, op twee overige pc's waar ik een illegale windows 7 op staan had. Mja we zien wel. Je kunt momenteel ook al geactiveerde windows 10 versies downloaden op tpb.Wildfire schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:05:
[...]
Heb je verdomd veel geluk gehad. Ik heb het, op verzoek, met twee klantsystemen geprobeerd maar die werden niet geactiveerd.
Doe maar even het volgende:RoaDHouse schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:29:
- Open CMD met administratieve rechten en type in : powercfg.exe -h off
- Open Deze pc, klik eigenschappen, klik geavanceerde systeem eigenschappen, performance, settings, tab 'geavanceerd'. Check daar de grootte van je page file (nl. wisselbestand).
- Open Deze pc, klik eigenschappen, klik op systeem bescherming. Check daar hoeveel percentage is toegewezen aan systeem bescherming.
Vrijwel altijd toch een driver dingetje: welke drivers heb je geprobeerd? "Zachter" geluid komt kom meestal doordat windows zijn "eigen" generieke driver gebruikt. Heb het zelf ook gehad op een Lenovo. Even de driver van de fabrikant gepakt (daar zit meestal ook zo'n "Dolby Enhancer" of zoiets bij, dat zorgt ook voor "harder"geluid) en opgelost.pitchdown schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:47:
Ik heb op enkele HP probooks/elitebooks het probleem dat het geluid een stuk zachter is in windows.
Same here, in november een oudere PC laten upgraden van gecrackede Windows 7 naar Windows 10, is geactiveerd en ook de updates komen binnen.rens-br schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 07:23:
[...]
Dit moet ik je toch tegenspreken. Ik heb een aantal illegale versies getest en alle versies werden netjes geactiveerd, zowel bij Windows 7 en 8.1. Ik heb zelfs op beide systemen een clean install uitgevoerd welke ook netjes geactiveerd werd.
Ik denk dat het maar net afhangt hoe goed de crack was.
Punt is dat voor de probook 650 geen drivers vanuit HP beschikbaar worden gesteld...Carnoustie schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:36:
[...]
Vrijwel altijd toch een driver dingetje: welke drivers heb je geprobeerd? "Zachter" geluid komt kom meestal doordat windows zijn "eigen" generieke driver gebruikt. Heb het zelf ook gehad op een Lenovo. Even de driver van de fabrikant gepakt (daar zit meestal ook zo'n "Dolby Enhancer" of zoiets bij, dat zorgt ook voor "harder"geluid) en opgelost.
audio binnen device manager : Speakrs ( high defination audio device)
Kijk dan even welk merk audiokaartje erin zit. Je kunt dan eventueel nog die fabrikant proberen, of zelfs een ander computermerk proberen die wel drivers voor dat specifieke kaartje heeft. Die dingen zijn meestal niet erg "merk-specifiek" geloof ik. Je zou best eens een lenovo of asus driver voor dat kaartje kunnen proberen.pitchdown schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:31:
[...]
Punt is dat voor de probook 650 geen drivers vanuit HP beschikbaar worden gesteld...
audio binnen device manager : Speakrs ( high defination audio device)
Ik heb de laatste driver van : IDT High Definition (HD) Audio Driver - geinstalleerd.Carnoustie schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:36:
[...]
Kijk dan even welk merk audiokaartje erin zit. Je kunt dan eventueel nog die fabrikant proberen, of zelfs een ander computermerk proberen die wel drivers voor dat specifieke kaartje heeft. Die dingen zijn meestal niet erg "merk-specifiek" geloof ik. Je zou best eens een lenovo of asus driver voor dat kaartje kunnen proberen.
Echter nog steeds hetzelfde issue...
Ik heb het probleem van de store op kunnen lossen door windows 10 opniew te laten installeren.
Als je zegt dat je je bestanden wilt houden en opnieuw de upgrade uitvoert repareert hij dus alles.
Ik had echt alles geprobeerd.
Scripts via de opdrachtprompt (admin)
Veilige modus
Wsreset.exe
Microsoft Fix om de store te herstellen.
Maar helemaal niets haalde iets uit.
Dus uiteindelijk maar die nieuwe upgrade.
Vreemd dat upgrade dus repair is.
Ik ben dus al met al niet erg onder de indruk van Windows 10, ik vind het ook erg lelijk met die platte tegels maar ja dat is dus blijkbaar een smaak ding.
Heb ik nog 1 issue.
Als iexplorer 11 opent is het altijd met de zwarte balk (full screen?) en moet ik op F11 drukken om weer normaal te krijgen.
Via instellingen'"volledig scherm "uitvinken werkt niet want de volgende keer dat ik explorer weer open staat dat toch weer standdard aangevinkt.
Word ik ook een beetje gek van want je kan dan nl nooi de taakbalk onder tevoorschijn krijgen en moet altijd het scherm verkleinen.
Wie?
Als je zegt dat je je bestanden wilt houden en opnieuw de upgrade uitvoert repareert hij dus alles.
Ik had echt alles geprobeerd.
Scripts via de opdrachtprompt (admin)
Veilige modus
Wsreset.exe
Microsoft Fix om de store te herstellen.
Maar helemaal niets haalde iets uit.
Dus uiteindelijk maar die nieuwe upgrade.
Vreemd dat upgrade dus repair is.
Ik ben dus al met al niet erg onder de indruk van Windows 10, ik vind het ook erg lelijk met die platte tegels maar ja dat is dus blijkbaar een smaak ding.
Heb ik nog 1 issue.
Als iexplorer 11 opent is het altijd met de zwarte balk (full screen?) en moet ik op F11 drukken om weer normaal te krijgen.
Via instellingen'"volledig scherm "uitvinken werkt niet want de volgende keer dat ik explorer weer open staat dat toch weer standdard aangevinkt.
Word ik ook een beetje gek van want je kan dan nl nooi de taakbalk onder tevoorschijn krijgen en moet altijd het scherm verkleinen.
Wie?
Dat je Enter-toets is blijven hangen?
Serieus, mijn Store is ook effed up en alles apps zijn weg, maar ik heb op dit moment echt geen zin om Windows opnieuw te installeren. Teveel custom shit en instellingen, maar misschien doe ik het toch wel van het weekend want het irriteert wel. Hij repareert dan weliswaar alles, maar verwijdert ook alle programma's, dus je moet alles weer opnieuw installeren. Dat is wel minder, vind ik.
Verwijderd
Heb gewoon een image/ghost gemaakt... dan bn je zo weer terug bij een goede situatie. Geldt niet alleen hier voor Win10 maar ook bij een crash, een trojan/virus or what else..
dus ook Win7....
Met ca een ahlf uurtje gepiept... das minder werk dan wat ik hierboven lees... dus tel je zegeningen.
En die tegeltjes... die heb ik meteen vaarwel gezegd, ben vast niet de enige hier die classic shell gebruikt...
Die apps: hmm heb voorlopig alleen mijn progs geïnstalleerd die ik onder Win7 ook had.. heb nog niet het gevoel dat ik iets mis... kan nog komen als ik tussen die apps ga snuffelen... nadeel er worden er vast steeds meer...
Less is more.. ook hier dan?
Met ca een ahlf uurtje gepiept... das minder werk dan wat ik hierboven lees... dus tel je zegeningen.
En die tegeltjes... die heb ik meteen vaarwel gezegd, ben vast niet de enige hier die classic shell gebruikt...
Die apps: hmm heb voorlopig alleen mijn progs geïnstalleerd die ik onder Win7 ook had.. heb nog niet het gevoel dat ik iets mis... kan nog komen als ik tussen die apps ga snuffelen... nadeel er worden er vast steeds meer...
Dat was bij mij niet het geval.chim0 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:02:
[...]
Dat je Enter-toets is blijven hangen?
Serieus, mijn Store is ook effed up en alles apps zijn weg, maar ik heb op dit moment echt geen zin om Windows opnieuw te installeren. Teveel custom shit en instellingen, maar misschien doe ik het toch wel van het weekend want het irriteert wel. Hij repareert dan weliswaar alles, maar verwijdert ook alle programma's, dus je moet alles weer opnieuw installeren. Dat is wel minder, vind ik.
Ik heb gewoon de upgrade vanaf 7 en 8 gedaan op 10 en dan vraagt hij of je al je documenten en instellingen wilt houden.
Dat is dus ook keurig (eerlijk is eerlijk) gebeurd en ik was binnen 3 kwartier klaar en ben niets kwijt zelfs niet het uiterlijk.
Klopt, maar ik zit al op 10 en als je dan een reset doet, gaat ie al je programma's en zo verwijderen.MatMich schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:19:
[...]
Dat was bij mij niet het geval.
Ik heb gewoon de upgrade vanaf 7 en 8 gedaan op 10 en dan vraagt hij of je al je documenten en instellingen wilt houden.
Dat is dus ook keurig (eerlijk is eerlijk) gebeurd en ik was binnen 3 kwartier klaar en ben niets kwijt zelfs niet het uiterlijk.
Mwa, apps zoals Weer en Rekenmachine gebruik ik dagelijks, maar ook de Ziggo Sport app bijvoorbeeld, dus is toch wel handig als je ze normaal kan openen. Maar er is recentelijk blijkbaar iets gebeurd waardoor ze opeens allemaal weg zijn en de Store werkt ook niet meer. Waarschijnlijk door een update of zo.Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:12:
Nu heb ik als workaround een snelkoppeling van de Store vanaf internet in de taakbalk geplaatst en van daaruit zoek ik een app en open ik hem. Ze staan dus nog wel op de harde schijf, alleen de snelkoppelingen onder het mapje Apps in het startmenu zijn verdwenen. Ook willen sommige apps niet meer updaten. Ik heb er nu 3 in de wachtrij staan en bij alle 3 zegt ie het volgende:

OneNote heeft ie vreemd genoeg wel geüpdatet vandaag. De oplossingen op internet boden helaas geen soelaas, dus maar opnieuw installeren, denk ik.
[ Voor 56% gewijzigd door chim0 op 18-02-2016 16:45 ]
Verwijderd
Met een image was je dus zo klaar geweestr, dat was de kern vd boodschap, hangt dus niet af ervan hoeveel apps je gebruikt... een image is een image, dus als een systeem dan goed werkt is het handig om hem dan te maken.... wacht je tot er problemen komen.... moet je vaak een schone installatie doen... das veul werk.....chim0 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:30:
[...]
OneNote heeft ie vreemd genoeg wel geüpdatet vandaag. De oplossingen op internet boden helaas geen soelaas, dus maar opnieuw installeren, denk ik.
[quote]chim0 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:30:
[...]
Klopt, maar ik zit al op 10 en als je dan een reset doet, gaat ie al je programma's en zo verwijderen.
[...]
Ik ook
Je moet ook geen reset doen maar gewoon een upgrade alsof je van windows 7 of 8 komt en dan repareert hij zichzelf keurig
[...]
Klopt, maar ik zit al op 10 en als je dan een reset doet, gaat ie al je programma's en zo verwijderen.
[...]
Ik ook
Je moet ook geen reset doen maar gewoon een upgrade alsof je van windows 7 of 8 komt en dan repareert hij zichzelf keurig
[ Voor 20% gewijzigd door MatMich op 19-02-2016 01:00 ]
Zojuist gedaan zonder resultaat, behalve dat nu ook de action center en volume icoon ook niet meer werken. Jippie! Maar weer opnieuw installeren..MatMich schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 00:59:
[quote]chim0 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:30:
[...]
[...]
Ik ook
Wat je ook kunt doen is booten van een vhdx file. Je kunt dan vrij makkelijk een kopie maken van de vhdx file of uitwisselen met andere vhdx files. Je kunt ook Hyper-V installeren en zo een vhdx prepareren die je later weer kan gebruiken om van op te starten. Of andersom. Dat is allemaal uitwisselbaar.
👉🏻 Blog 👈🏻
Zijn er soms mensen hier die Windows 10 Enterprise LTSB N gebruiken? Ik ben van plan binnenkort een getweakte versie ervan op de pc van mijn ouders te zetten. Het feit dat je de automatische updates en telemetrie een halt toe kan roepen spreekt me erg aan.
Volgens de dxdiag tool en de systeeminformatie van Steam draai ik DirectX 10 terwijl mijn systeem toch zeker wel een nieuwere versie kan draaien. Ik heb Windows 10 op een I5-4460 cpu i.c.m. een GTX960 gpu welke volgens de geforce site DirectX 12 compatibel is. Overigens heb ik tot nu toe geen problemen ondervonden die mogelijk te maken hebben met DirectX maar volgens Microsoft moet de meest recente versie van DirectX standaard meekomen met Windows 10. Dat is toch DirectX 11 of 12 en niet 10?
Meer mensen hier met een GTX960 en hetzelfde 'probleem'?
Edit: Het ziet er naar uit dat ik wel degelijk DirectX 12 heb.
Meer mensen hier met een GTX960 en hetzelfde 'probleem'?
Edit: Het ziet er naar uit dat ik wel degelijk DirectX 12 heb.
[ Voor 15% gewijzigd door Allard Pruim op 21-02-2016 16:10 ]
WIndows Update (van februari 2016) van mijn vriendin bijgewerkt. Dat ging goed. Althans ik kreeg deze melding ook te zien (nooit eerder gezien):
"U bent afgemeld bij uw account. Meld u aan met uw account, probeer de update opnieuw te downloaden en blijf aangemeld tijdens het downloaden."
Maar zij heeft geen Microsoft account. Kijk ik bij "Accounts", dan staat daar het volgende:
"Bepaalde Windows-onderdelen zijn alleen beschikbaar als u een Microsoft-account of een werk-account gebruikt"
Wat moet ik hiervan denken? Is het serieus of een vorm van zachte dwang om geen lokale account (meer) te gebruiken...
Indien dit serieus is, waar moet ik dan aan denken qua updates? Zij heeft alleen Win 10 (gewone versie).
"U bent afgemeld bij uw account. Meld u aan met uw account, probeer de update opnieuw te downloaden en blijf aangemeld tijdens het downloaden."
Maar zij heeft geen Microsoft account. Kijk ik bij "Accounts", dan staat daar het volgende:
"Bepaalde Windows-onderdelen zijn alleen beschikbaar als u een Microsoft-account of een werk-account gebruikt"
Wat moet ik hiervan denken? Is het serieus of een vorm van zachte dwang om geen lokale account (meer) te gebruiken...
Indien dit serieus is, waar moet ik dan aan denken qua updates? Zij heeft alleen Win 10 (gewone versie).
Iemand hier bekend met de "critical error" mbt het start menu die je dwingt af te melden? Pc van mijn vriendin heeft er regelmatig last van.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Sinds de update naar build 14267 gisteren heb ik het probleem dat mijn laptop blijft hangen tijdens het booten op het Windows logo.
Uitzetten en weer aazetten lost dit probleem op.
Na wat googlen vond ik dat dit zeer waarschijnlijk door "Fast startup" komt, en dat dit een "bug" is geweest die in eerdere builds er ook al in heeft gezeten.
Hebben meer mensen hier last van met 14267 ?
Uitzetten en weer aazetten lost dit probleem op.
Na wat googlen vond ik dat dit zeer waarschijnlijk door "Fast startup" komt, en dat dit een "bug" is geweest die in eerdere builds er ook al in heeft gezeten.
Hebben meer mensen hier last van met 14267 ?
Dat probleem had ik ook met de Dell Inspiron van mijn vriendin waar ik afgelopen vrijdag Windows 10 Home op geïnstalleerd heb.
Google leerde mij dat ik Fast Startup moest uitzetten, probleem opgelost.
Google leerde mij dat ik Fast Startup moest uitzetten, probleem opgelost.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Verkeerde topic.
[ Voor 87% gewijzigd door chim0 op 26-02-2016 11:10 ]
Voor de insider preview is een apart topicchim0 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:45:
Mensen met 14721 en dit probleem? Gaat om die pijltjes. Bureaublad weergeven knop is ook weg.
[afbeelding]
Sorry, heel de nacht bezig geweest met een friggin' IDE RAID controller en geen slaap gehad.tiguan schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:04:
[...]
Voor de insider preview is een apart topic[Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie

Korte vraag:
Ik gebruik Windows 10 op een XPS van Dell. Nu switch ik, wat betreft luidspreker, nog wel eens tussen headset, bluetooth en laptop. Mijn irritatie is dat ik bij het aansluiten van bijv. de headset, of het verbinding maken met een bluetooth luidspreker, deze niet automatisch als standaard afspeelapparaat wordt gepakt. Dit moet ik handmatig doen, daarna functioneert het geluid wel via de nieuwe bron.
Iemand enig idee hoe ik dat automatisch kan krijgen?
Ik gebruik Windows 10 op een XPS van Dell. Nu switch ik, wat betreft luidspreker, nog wel eens tussen headset, bluetooth en laptop. Mijn irritatie is dat ik bij het aansluiten van bijv. de headset, of het verbinding maken met een bluetooth luidspreker, deze niet automatisch als standaard afspeelapparaat wordt gepakt. Dit moet ik handmatig doen, daarna functioneert het geluid wel via de nieuwe bron.
Iemand enig idee hoe ik dat automatisch kan krijgen?
Ik heb sinds gisteren een andere monitor (3440x1440). Weet niet of het daar mee te maken heeft maar als ik Windows+D klik om alle windows te laten verdwijnen gaat dat goed.
Maar las ik dan nogmaals Windows+D klik, komen ze niet meer terug. Ik moet dan naar de taakbalk en alle windows daar aanklikken.
Iemand enig idee?
Maar las ik dan nogmaals Windows+D klik, komen ze niet meer terug. Ik moet dan naar de taakbalk en alle windows daar aanklikken.
Iemand enig idee?
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Zelfde resolutie hier en Win-D aan en uit werkt prima. Aan de reso ligt het dus niet (went snel hè die breedte!MrMarcie schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:18:
Ik heb sinds gisteren een andere monitor (3440x1440). Weet niet of het daar mee te maken heeft maar als ik Windows+D klik om alle windows te laten verdwijnen gaat dat goed.
Iemand enig idee?
Went zeker snel, eerste dag dacht ik nog, had misschien beter cirved kunnen kopen, maar na 3 dagen helemaal aan gewend. Super zicht en werkt formidabel.Brad Pitt schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 11:53:
[...]
Zelfde resolutie hier en Win-D aan en uit werkt prima. Aan de reso ligt het dus niet (went snel hè die breedte!).
Wel lastig dat die Windows+D niet werkt. Zal nog eens verder zoeken. Rare is dat het soms wel werkt en soms niet

[ Voor 4% gewijzigd door MrMarcie op 27-02-2016 15:10 ]
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Hier werkt al een tijdje de zoekknop niet meer, iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Als ik op de knop druk gebeurt er helemaal niets, ook wanneer ik op de startknop druk en begin te typen gebeurt er niets (totaal geen actie in startmenu). Het startmenu openen heeft ook een kleine vertraging (niet instant)
Windows search service draait gewoon.
Als ik op de knop druk gebeurt er helemaal niets, ook wanneer ik op de startknop druk en begin te typen gebeurt er niets (totaal geen actie in startmenu). Het startmenu openen heeft ook een kleine vertraging (niet instant)
Windows search service draait gewoon.
Een bekende ergernis. Ik heb het vermoeden dat het een bug is die is ontstaan is na de grote update 1511. Komt bij mij af en toe voor, soms ook in combinatie met weigerende startknop. Zie http://www.thewindowsclub...-does-not-open-windows-10 en de discussie hierover een poosje geleden op Tweakers [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2 bericht 18 dec. 20:01.
Bij mij werkte de geboden oplossing door daarna opnieuw op te starten. Dus niet uitschakelen maar Startknop > Aan/Uit > Opnieuw opstarten. Die procedure doet in mijn beleving, ook bij andere probleempjes, wat meer aan herstel etc. dan gewoon opstarten.
Maar helaas werkte het bij mij maar tijdelijk. Misschien was dit meteen ook zonder die zogenaamde oplossing voldoende geweest, dat kan ik natuurlijk niet meer reconstrueren. Maar als het nu zo af en toe weer optreedt volstaat bij mij dat Opnieuw opstarten.
Bij mij werkte de geboden oplossing door daarna opnieuw op te starten. Dus niet uitschakelen maar Startknop > Aan/Uit > Opnieuw opstarten. Die procedure doet in mijn beleving, ook bij andere probleempjes, wat meer aan herstel etc. dan gewoon opstarten.
Maar helaas werkte het bij mij maar tijdelijk. Misschien was dit meteen ook zonder die zogenaamde oplossing voldoende geweest, dat kan ik natuurlijk niet meer reconstrueren. Maar als het nu zo af en toe weer optreedt volstaat bij mij dat Opnieuw opstarten.
[ Voor 5% gewijzigd door Techneut op 28-02-2016 11:22 ]
Bedankt, deze stappen hebben het voor mij inderdaad ook verholpen, nu maar eens kijken hoe lang het blijft werkenTechneut schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:12:
Een bekende ergernis. Ik heb het vermoeden dat het een bug is die is ontstaan is na de grote update 1511. Komt bij mij af en toe voor, soms ook in combinatie met weigerende startknop. Zie http://www.thewindowsclub...-does-not-open-windows-10 en de discussie hierover een poosje geleden op Tweakers [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2 bericht 18 dec. 20:01.
Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.