Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
De tekst begint zowat op pixelpositie 0 en persoonlijk vind ik dat niet prettig leesbaar.
Win 8:

Win 10:

Win10 translucent
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Ik heb dit idd ook al geprobeerd en het probleem werd nog erger, met foutmeldingen. Leek wel of de store app compleet weg was. Daarom dat ik nadien het herstelpunt heb geprobeerd en dat werkte uiteraard. Maar het probleem komt gewoon terug helaas vanaf ik de store terug update. Andere accounts hebben het idd niet, net zoals omschreven in je link...heb net twee weken geleden een fresh install gedaan vanwege een compleet nieuwe setup. Alles netjes officieel, geen insider net om deze problemen te vermijden. Mss toch maar eens proberen te updaten naar de nieuwste fast insider build? In de slow ring is nog geen nieuwere build blijkbaar.FREAKJAM schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:31:
[...]
Wat zegt je eventlog als vlak nadat je de store hebt getracht te openen? Vlugge zoekopdracht "cannot open windows store windows 10" via Google, gefilterd op de zoekresultaten van afgelopen week, brengt me op dit forum met een geboden oplossing. Dat zelf ook al geprobeerd? Lees voor de zekerheid even de overige pagina's door op dat forum, ik kan je namelijk geen garantie bieden dat je hiermee het probleem oplost.
Ik weet niet of het ermee temaken heeft maar ik moet regelmatig de toetsenbord instellingen veranderen. Hij staat iedere keer weer terug ondanks dat ik de instelling als zijnde standaard opsla. Lijkt een beetje hetzelfde.spaceboy schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:47:
Mijn pa heeft wat raars met zijn Windows 10. Eens in de zoveel tijd heeft hij zijn "default Windows desktop inclusief taakbalk / quickstart / icoontjes. Herstarten is 1 van de oplossingen: dan heeft hij zijn eigen settings (ook classic start menu) weer terug. Komt iemand dit bekend voor? Het is redelijk random en gebeurt 1x per week ofzo.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Nou, na dat ik gisteren mijn Surface Pro 3 heb geüpdatet gingen de dingen ook bij mij thuis bergafwaarts. Het begon met dat de foto app dienst weigerde. Dat heb ik via de supportforums van MS geprobeerd te herstellen. Sfc, dism, apps opnieuw registreren. Resultaat: geen enkele app werkt meer. Nu clean installatie gedaan. Dat moet toch niet kunnen gebeuren op zulke grote schaal, Microsoft?CCMG schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:59:
[...]
Ja, dit had ik geprobeerd en toen liep alles mis. Geen app die nog werkte en ook niet 1 herstelpunt dat nog dienst kon doen. Nu heb ik maar weer een clean install gedaan en ben nu weer in de running. Toch een dik minpuntje aan deze windhoos versie.
Telkens er een update door de strot wordt geramd, stapelt het onheil zich meer en meer op. Het heeft hier een poosje goed gelopen maar het lukt ze toch om het grondig te verprutsen. Misschien komt eind dit jaar Windows 11 wel uit...iestyn99 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 23:46:
[...]
Nou, na dat ik gisteren mijn Surface Pro 3 heb geüpdatet gingen de dingen ook bij mij thuis bergafwaarts. Het begon met dat de foto app dienst weigerde. Dat heb ik via de supportforums van MS geprobeerd te herstellen. Sfc, dism, apps opnieuw registreren. Resultaat: geen enkele app werkt meer. Nu clean installatie gedaan. Dat moet toch niet kunnen gebeuren op zulke grote schaal, Microsoft?
Wil ik dat hij direct te zien is op mijn telefoon. (Nokia 1320).
Maar de synchronisatie van de agenda, kan minimaal op 15 minuten worden ingesteld.
En nu doe ik het via Outlook.com en dan zie ik het direct.
[ Voor 11% gewijzigd door Berlinetta op 31-01-2016 12:25 ]
Verwijderd
Beide -1125 bij mijVerwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:29:
Verzoek: heb je Windows 10 en een 1920x1080 monitor, zou je dan even via regedit willen kijken wat de waarden voor icon spacing is op jouw computer? Ik heb wat zitten rommelen met nVidia's DSR en nu is mijn spacing compleet anders (veel te groot). Ik heb (uiteraard) gegoogeld maar geen enkele instelling geeft het juiste (oude vertrouwde) resultaat. Je moet via regedit naar HKEY_CURRENT_USER > Control Panel > Desktop > WindowMetrics en dan kijken naar IconSpacing en IconVerticalSpacing. Bij voorbaat dank!
Echter na enig gebruik kwamen de problemen. Allereerst stopt windows soms compleet. Zelfs geen melding on de log oid maar gewoon complete vastloper zonder Blue Screen oid.
Later begin windows heel erg langzaam in te loggen. Het duurt nu ongeveer 30 seconden voordat ik ingelogd ben. Ook starten programma's belachelijk langzaam op. Thunderbird duur ook ruim een halve minuut om op te starten.
En ik heb toch echt niet de meest slome hardware. I5-2450M, 16GB, Samsung 840 SSD 500GB, No Swap file.
Als ik Internet zoek naar progressively slow logon vind ik niet heel erg veel handige tips.
Op zoek in de app history vind ik skype (nooit geinstalleerd), Cortana en Movies en TV bovenaan staan. Hoe krijg ik die weg?
Verwijderd
Dank je! Dat lijkt echter nog steeds niet op wat ik voorheen zag... Vreemd... Toch apart ook dat wat rommelen met DSR dit overhoop haalt.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2016 20:35 ]
MBAM is malwarebytes, zit niet speciaal in win 10 hoor..?boner schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:33:
ik draai windows 10 Home. Daar zit MBAM niet in. Ik kan t iig niet vinden
Misschien zit het ergens anders?Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:34:
[...]
Dank je! Dat lijkt echter nog steeds niet op wat ik voorheen zag... Vreemd... Toch apart ook dat wat rommelen met DSR dit overhoop haalt.
ah ik dacht "Microsoft BitLocker Administration and Monitoring"dragon2 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:39:
[...]
MBAM is malwarebytes, zit niet speciaal in win 10 hoor..?
Ik draai geen malwarebytes....
Wellicht even weer de SWAP file installeren. Ook al heb je 16GB geheugen, Windows verwacht een SWAP file en gebruikt die ook af en toe bij veel geheugen in je systeem.boner schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:11:
En ik heb toch echt niet de meest slome hardware. I5-2450M, 16GB, Samsung 840 SSD 500GB, No Swap file.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Bij jou wellicht. Hier geen enkel issue. Om even aan te geven dat een individueel probleem niet direct een klaagzang over een product moet worden.iestyn99 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 23:46:
[...]
Nou, na dat ik gisteren mijn Surface Pro 3 heb geüpdatet gingen de dingen ook bij mij thuis bergafwaarts. Het begon met dat de foto app dienst weigerde. Dat heb ik via de supportforums van MS geprobeerd te herstellen. Sfc, dism, apps opnieuw registreren. Resultaat: geen enkele app werkt meer. Nu clean installatie gedaan. Dat moet toch niet kunnen gebeuren op zulke grote schaal, Microsoft?
[ Voor 8% gewijzigd door Edgarz op 31-01-2016 21:54 ]
Verwijderd
Dank voor je hulp! Maar dat zijn inderdaad de juiste gegevens. Gek dat het alsnog anders is. Maar ik heb het redelijk opgelost door de horizontale setting gewoon wat groter te maken. Verticaal heb ik -1125 gelaten. Prima zo. Nogmaals dank!
Had je voor je clean install de sfc erop losgelaten? Als die fouten vind id systeembestanden repareert hij die. Als hij ze niet kan repareren moet je dism uitvoeren via de opdracht dism /online /cleanup-image /restorehealth. Kan hij het nog niet repareren typ je Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /Source:esd:E:\Sources\Install.esd:1 /limitaccess waarbij E: je gemounte W10 iso is die je kan downloaden via de MCT. limitaccess betekent dat hij niet Windows Update gebruikt om de files te repareren.CCMG schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:59:
[...]
Ja, dit had ik geprobeerd en toen liep alles mis. Geen app die nog werkte en ook niet 1 herstelpunt dat nog dienst kon doen. Nu heb ik maar weer een clean install gedaan en ben nu weer in de running. Toch een dik minpuntje aan deze windhoos versie.
Eenmaal dit gedaan typ je terug sfc /scannow in cmd en dan zou hij de systeembestanden terug moeten kunnen repareren. Dit werkte op mijn vaders laptop.
Misschien had dit jouw probleem opgelost van niet willen openen van het Actioncenter ed.
Op mijn vaders laptop was het niet meer mogelijk om Office 2013 te verwijderen nadat hij Office updates niet meer wou installeren via WU. Heel het boeltje was corrupt. Ik weet niet wat mijn vader ermee uitgestoken had. Ik heb ih register alle registersleutels die verwezen naar Office 2013 een voor een moeten verwijderen via een artikel op MS Technet. Schitterend artikel en daarna kon ik Office terug verwijderen en opnieuw installeren en installeerden de Office updates via WU terug probleemloos.
Het uitschakelen van de swap space is soweiso een slecht idee, zie bijvoorbeeld hier:Gé Brander schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:01:
[...]
Wellicht even weer de SWAP file installeren. Ook al heb je 16GB geheugen, Windows verwacht een SWAP file en gebruikt die ook af en toe bij veel geheugen in je systeem.
Door je swap space uit te schakelen, halveer je effectief je RAM van 16 GB naar 8 GB...No matter how much RAM you have, you want the system to be able to use it efficiently. Having no paging file at all forces the operating system to use RAM inefficiently for two reasons. First, it can't make pages discardable, even if they haven't been either accessed or modified in a very long time, which forces the disk cache to be smaller. Second, it has to reserve physical RAM to back allocations that are very unlikely to ever require it (for example, a private, modifiable file mapping), leading to a case where you can have plenty of free physical RAM and yet allocations are refused to avoid overcommitting.
Consider, for example, if a program makes a writable, private memory mapping of a 4GB file. The OS has to reserve 4GB of RAM for this mapping, because the program could conceivably modify every byte and there's no place but RAM to store it. So immediately, 4GB of RAM is basically wasted (it can be used to cache clean disk pages, but that's about it).
You need to have a page file if you want to get the most out of your RAM, even if it's never used. It acts as an insurance policy that allows the operating system to actually use the RAM it has, rather than having to reserve it for possibilities that are extraordinarily unlikely.
The people who designed your operating system's behavior are not fools. Having a paging file gives the operating system more choices, and it won't make bad ones.
There's no point in trying to put a paging file in RAM. And if you have lots of RAM, the paging file is very unlikely to be used (it just needs to be there) so it doesn't particularly matter how fast the device it is on is.
De effecten zijn dan wel vreemd. Ik heb 2 jaar zonder swap gewerkt, waarvan een half jaar op win10 en de rest op win7. Win7 bleef gewoon lekker snel en 10 wordt prgressief langzamer. Ik zou verwachten dat het of altijd langzaam was, of nooit. Niet in steeds erger mate.Zarhrezz schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:37:
[...]
Het uitschakelen van de swap space is soweiso een slecht idee, zie bijvoorbeeld hier:
[...]
Door je swap space uit te schakelen, halveer je effectief je RAM van 16 GB naar 8 GB...
En over gebruik Tasm Manager zegt:
In Use 3.7G Available 11.8
Commited 4,0/15.9 Cached 3.3G
Paged pool 356MB Non-paged 1.3G
Dus er zit nog wel enige rek in.
Memory management in W10 is zover ik weet nogal anders dan in W7. Sinds Vista geldt niet meer dat RAM vol een slecht iets is, het is een efficiënt iets. Die efficiëntie valt echter weg door uitschakelen of vastzetten op een te lage waarde van de swap space. Het progressief langzamer worden is waarschijnlijk door de pre-caching bij boot die sinds Vista gebruikt wordt. Veelgebruikte applicaties worden alvast in RAM geladen, zodat ze sneller beschikbaar zijn als je besluit ze te starten. Dat is een lerende lijst die kan groeien / veranderen in de tijd. Wellicht zit daar een deel van het probleem (i.c.m. de ontbrekende swap space). Als je RAM vol gaat aan pre-load en het OS de RAM vervolgens niet effectief kan gebruiken wegens het niet beschikbaar zijn van swap, zal het niet lekker lopen.boner schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:38:
[...]
De effecten zijn dan wel vreemd. Ik heb 2 jaar zonder swap gewerkt, waarvan een half jaar op win10 en de rest op win7. Win7 bleef gewoon lekker snel en 10 wordt prgressief langzamer. Ik zou verwachten dat het of altijd langzaam was, of nooit. Niet in steeds erger mate.
En over gebruik Tasm Manager zegt:
In Use 3.7G Available 11.8
Commited 4,0/15.9 Cached 3.3G
Paged pool 356MB Non-paged 1.3G
Dus er zit nog wel enige rek in.
dan zouden de applicaties na het inloggen sneller moeten starten. Dat doen ze ook niet. Veel langzamer zelfs. Taskmanager opstarten kost 7 seconden ipv een halve hooguit onder win7.Zarhrezz schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:47:
[...]
Memory management in W10 is zover ik weet nogal anders dan in W7. Sinds Vista geldt niet meer dat RAM vol een slecht iets is, het is een efficiënt iets. Die efficiëntie valt echter weg door uitschakelen of vastzetten op een te lage waarde van de swap space. Het progressief langzamer worden is waarschijnlijk door de pre-caching bij boot die sinds Vista gebruikt wordt. Veelgebruikte applicaties worden alvast in RAM geladen, zodat ze sneller beschikbaar zijn als je besluit ze te starten. Dat is een lerende lijst die kan groeien / veranderen in de tijd. Wellicht zit daar een deel van het probleem (i.c.m. de ontbrekende swap space). Als je RAM vol gaat aan pre-load en het OS de RAM vervolgens niet effectief kan gebruiken wegens het niet beschikbaar zijn van swap, zal het niet lekker lopen.
SWAP op een SSD is ook niet zo een erg goed idee lijkt me als het niets toevoegt. Ik doe liever een jaartje langer met de SSD..... En zoals ik al eerder meldde, er is 11G vrij aan RAM.
Zou het niet aan iets heel anders liggen? Bijvoorbeeld aan veel updates die allemaal sequentieel in de registry staan en daarom bij het inloggen langzaam worden doorlopen? Is er een manier om dit uit te spitten danwel te versnellen (regclean oid)?
[ Voor 10% gewijzigd door boner op 01-02-2016 15:42 ]
Ik had een vraag over Windows 10 installatie,
Misschien kan 1 van jullie mij helpen.
Dit was de link btw: Vraag - Instelling unattended <ProductKey> niet lezen Win 10
Ik wil hem niet upgraden vanaf mijn Windows 8 bureaublad knop. Het MOET unattended zijn.
Alvast bedankt
is dit bij elk systeem verschillend?Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:34:
[...]
Hier staat het namelijk op -1650
icon spacing en icon vertical spacing
Geen swap hebben is nadelig, dit zou ik eerst weer eens aanzetten (managed by Windows). Op een SSD maakt echt totaal niet uit, tenzij je een hele oude SSD hebt (slechte levensduur)...op de Samsung 830 serie is destijds een test gedaan door HWI. Conclusie (kort door de bocht) is dat als je zo'n ding zwaar belast, je 'em zeker een jaartje of 10 kan gebruiken. Bij normaal gebruik nog veel langer. De kans dat je 'em nog gebruikt tegen de tijd dat z'n technische levensduur op z'n eind loopt is nihil.boner schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:38:
dan zouden de applicaties na het inloggen sneller moeten starten. Dat doen ze ook niet. Veel langzamer zelfs. Taskmanager opstarten kost 7 seconden ipv een halve hooguit onder win7.
SWAP op een SSD is ook niet zo een erg goed idee lijkt me als het niets toevoegt. Ik doe liever een jaartje langer met de SSD..... En zoals ik al eerder meldde, er is 11G vrij aan RAM.
Zou het niet aan iets heel anders liggen? Bijvoorbeeld aan veel updates die allemaal sequentieel in de registry staan en daarom bij het inloggen langzaam worden doorlopen? Is er een manier om dit uit te spitten danwel te versnellen (regclean oid)?
De registry zal ook echt het probleem niet zijn, dat is enorm geoptimaliseerd sinds XP (toen het nog wel een issue kon zijn). De kans op iets slopen met een registry cleaner is groter dan enige vorm van merkbare performance winst tegenwoordig. Dat zou ik dus ook niet aanraden.
Je kunt kijken wat er in je startup lang duurt...ik zou thuis even kijken waar het nu precies zit. Kan is overigens groot dat daar niet echt iets bovenkomt.
Als alle applicaties langzaam starten (bv. Task manager langer dan een seconde) dan zit er iets fundamenteler fout. Wat ik in ieder geval eens zou proberen is booten in safe mode en kijken of Task manager nog steeds traag start.
Heb een 830 als usenet disk maar deze is toch wel behoorlijk aan zijn einde hoorZarhrezz schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:01:
[...]
Conclusie (kort door de bocht) is dat als je zo'n ding zwaar belast, je 'em zeker een jaartje of 10 kan gebruiken. Bij normaal gebruik nog veel langer. De kans dat je 'em nog gebruikt tegen de tijd dat z'n technische levensduur op z'n eind loopt is nihil.
Nickname does not reflect reality
Even opgezocht, de test was op de 840:Brad Pitt schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:05:
[...]
Heb een 830 als usenet disk maar deze is toch wel behoorlijk aan zijn einde hoor
Bottom line is dat de swap op een SSD zetten in de praktijk totaal niet relevant is voor de levensduur van je SSD.Even when you push an SSD to the max by downloading lots of movies everyday up to an average of 30 GiB per day, the SSD will still last you 24 years. Nomatter how you use it, it will last longer than the period you plan on using it (most people like to add more capacity after a certain time). A functional lifespan of 10 years is already unusually high for a storage medium.
En ondervindt je problemen? Want ik lees overal dat mensen allerlei verschillende problemen ondervinden na deze update. Ik ga hem nu proberen handmatig te installeren want hij blijft maar terugkomen, ongeacht hoe vaak ik mijn PC opnieuw opstart, en dan duimen dat het goed gaat.Alternative schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:28:
[...]
Ik heb hem net zonder probleem geinstalleerd.
Hmm, faal. Hij zegt dat de update al geïnstalleerd is. Nou ja, afwachten dan maar op de volgende update en ondertussen het opnieuw opstarten steeds maar uitstellen. Ik heb helaas geen andere schijf om Windows opnieuw te installeren en er staat hier nogal wat kostbare data op.
Andere mensen hun ervaring met deze update? Gaat nogmaals dus om KB3124262.
[ Voor 29% gewijzigd door chim0 op 01-02-2016 17:24 ]
Hoe zit het met de snelheden op die schijf?Brad Pitt schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:05:
[...]
Heb een 830 als usenet disk maar deze is toch wel behoorlijk aan zijn einde hoor
Mooie 200TB~ aan writes
Je kan normaal gezien nog een paar keer die hoeveelheid opnieuw schrijven voor hij data begint te verliezen en dergelijke. Zeker aangezien je zelf niet eens een consumenten 830 hebt, maar een PM830 "business grade" met een TBW van up to 1250TB bij de 512GB versie:
http://www.samsung.com/us...CE_Product%20Overview.pdf
De consumenten versies gaan - zoals Zarhrezz al zei - inderdaad al ongelooflijk veel langer mee dan de officiële ratings (die hebben officieel maar een TBW van 50 à 250TB naargelang je ssd). Laat staan de "business grade" ones..
Ik heb overigens al jaren de swap file aanstaan (custom grootte van max een 1GB) op m'n SSD's op verschillende pc's en laptops. Is helemaal geen probleem. Denk dat m'n pa z'n pc na 2 jaar op een 1 à 2 TB writes zit (browser, muziek, filmpjes, office).. Persoonlijk na een 3-4 jaar zit ik aan een 25TB door veel vm's, games, downloads etc.
[ Voor 58% gewijzigd door SmokingCrop op 01-02-2016 18:43 ]
Mijn Samsung 830 zit er sinds begin juli 2012 in, een goeie 3.5 jaar dus. Ook hier gewoon swap file erop en ik zit op 12.25 TB Total Bytes Written.SmokingCrop schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:30:
Ik heb overigens al jaren de swap file aanstaan (custom grootte van max een 1GB) op m'n SSD's op verschillende pc's en laptops. Is helemaal geen probleem. Denk dat m'n pa z'n pc na 2 jaar op een 1 à 2 TB writes zit (browser, muziek, filmpjes, office).. Persoonlijk na een 3-4 jaar zit ik aan een 25TB door veel vm's, games, downloads etc.

Voor VM's gebruik ik altijd mijn externe schijf, enige wat mij opvalt is dat crystaldiskmark het aantal bedrijfsuren fout berekend, mijn laptop staat iedere dag minimaal 8 uur aan dus 8x 100 (dagen) is al 800 uur...
Verwijderd
Hm, grappig... Ik had vertical spacing op -1125 gezet, zoals dragon2 gisteren aangaf, en vervolgens heb ik wat lopen experimenteren met de horizontale setting. Ik kwam uit op -1800: dat leek in de buurt te komen. Nu heb ik even jouw -1650 geprobeerd, dus alleen voor horizontaal (verticaal nog steeds -1125) en ja hoor, volgens mij is dit het. Horizontaal -1650 en verticaal -1125. Schijnbaar is het op elk systeem weer anders...? Afhankelijk misschien van de resolutie? Heel bijzonder. Maar dank.freaky35 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:53:
[...]
is dit bij elk systeem verschillend?
Hier staat het namelijk op -1650
icon spacing en icon vertical spacing
Als ik dit doe wil ik windows 10 opnieuw erop zetten.
Nu heb ik bij mijn hp spectre geen install disks erbij gekregen voor windows 8 ( windows 10 was een upgrade)
Via een programmatje kan je achter de product code komen van windows 10.
Gaat deze code werken als ik de windows 10 opnieuw ga installeren?
[ Voor 99% gewijzigd door GerardVanAfoort op 01-02-2016 21:46 . Reden: dubbel ]
NRG
Je hebt geen code nodig. Activatie is gekoppeld aan je Microsoft account en je device id. Je device id bestaat o.a. ook uit hardware id's. Je kan beperkt onderdelen vervangen en nog steeds een legitieme Windows behouden.T.E schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:56:
Ik wil mijn 128 gb ssd m2 kaart vervangen voor een 500gb kaart van mijn hp spectre 360.
Als ik dit doe wil ik windows 10 opnieuw erop zetten.
Nu heb ik bij mijn hp spectre geen install disks erbij gekregen voor windows 8 ( windows 10 was een upgrade)
Via een programmatje kan je achter de product code komen van windows 10.
Gaat deze code werken als ik de windows 10 opnieuw ga installeren?
https://answers.microsoft...-9444-c94ae57ecc7c?auth=1
NRG
oke dus als ik alleen de 128 gb kaart vervang voor een 500 gb kaart, en ik install opnieuw windows 10 via usb stick en maak een schone installatie is er geen probleem?GerardVanAfoort schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:26:
[...]
Je hebt geen code nodig. Activatie is gekoppeld aan je Microsoft account en je device id. Je device id bestaat o.a. ook uit hardware id's. Je kan beperkt onderdelen vervangen en nog steeds een legitieme Windows behouden.
Nee. Activatie is alleen niet altijd direct terug te zien, maar wel binnen uiterlijk 24 uur.T.E schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:30:
[...]
oke dus als ik alleen de 128 gb kaart vervang voor een 500 gb kaart, en ik install opnieuw windows 10 via usb stick en maak een schone installatie is er geen probleem?
NRG
Een Microsoft account heb je zelfs niet nodig. Ik heb een clean install van W10 gedaan op mijn vaders laptop(legitieme W7) en was meteen geactiveerd en zover ik weet heeft hij geen Microsoft account.GerardVanAfoort schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:26:
[...]
Je hebt geen code nodig. Activatie is gekoppeld aan je Microsoft account en je device id. Je device id bestaat o.a. ook uit hardware id's. Je kan beperkt onderdelen vervangen en nog steeds een legitieme Windows behouden.
Het enige probleem wat ik nu heb, is dat me pc compleet vastloopt als ik een tegel wil toevoegen, of wil verplaatsen, in me start menu.
2250 WP Zuid PVoutput
Dat kun je zelf ook wel vinden toch?MdO82 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:28:
Tot wanneer kan je eigenlijk de gratis upgrade op je Windows 7 machine installeren ?
Als je de upgrade vóór 29 juli 2016 hebt geïnstalleerd, ontvang je gratis een volledige versie van Windows 10, dus geen proefversie en geen beperkte versie.
[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 02-02-2016 11:35 ]
is everything cool?
Ik had wisselende berichten gelezen dat het nog wel en niet meer kon vandaarFREAKJAM schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:34:
[...]
Dan kun je zelf ook wel vinden toch?
[...]
2250 WP Zuid PVoutput
...*knip*...Alternative schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:17:
[...]
Het enige probleem wat ik nu heb, is dat me pc compleet vastloopt als ik een tegel wil toevoegen, of wil verplaatsen, in me start menu.
[ Voor 43% gewijzigd door TheVMaster op 04-02-2016 11:39 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Waardoor het gekomen is, is voor mij nog steeds een raadsel. Nogmaals, ik heb geen gekke dingen gedaan, geen virussen of spyware of wat dan ook, maar ik vind het ook raar dat niet meer mensen dit probleem ondervinden en waarom Microsoft geen update heeft uitgebracht als dit een bekende fout is.Due to a bug in the Windows 10 build 10586 the powershell command used to reinstall the apps and app store instead breaks them and deletes their install folders. Till Microsoft fixes this bug this repair is skipped for this version of Windows.
Nou, één voordeel. De update is eindelijk geïnstalleerd, alleen zie ik niks meer bij updates geschiedenis, maar dat is niet zo erg. Zolang ie ze maar geïnstalleerd heeft. Nu hopen dat er snel een fix komt voor de apps.
[ Voor 13% gewijzigd door chim0 op 04-02-2016 08:15 ]
Daemon Tools is al veel langer dan W10 een potentieel probleem hoor; met Win2k ook nog wel meegemaakt dat na install van Deamon Tools alle drives verdwenen waren en dat soort ongein.Sir_Hendro schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:16:
Dacht ik even lekker TrackMania Sunrise te gaan spelen kan Windows 10 ineens niet meer succesvol booten na installatie. Gelukkig kon ik nog system restore gebruiken na een eerder punt van vandaag. Dit is echter wel een beetje gay dat games en programma's zoals Daemon Tools dit soort fouten kunnen veroorzaken in Win10.
Waarom gebruik je trouwens Daemon Tools onder W10? ISOs mounten kan tegenwoordig zonder speciale software...
Virtual Clone Drive (SlySoft) gebruiken als je meerdere drives wil of images gemount wil houden. Vroegâh met Alcohol 120% nog weleens een BSOD gehad met VCD nooit meer.Sir_Hendro schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:16:
Dacht ik even lekker TrackMania Sunrise te gaan spelen kan Windows 10 ineens niet meer succesvol booten na installatie. Gelukkig kon ik nog system restore gebruiken na een eerder punt van vandaag. Dit is echter wel een beetje gay dat games en programma's zoals Daemon Tools dit soort fouten kunnen veroorzaken in Win10.
NRG
Zijn er nog meer die dit ondervonden hebben en heeft er iemand een manier om dit niet opnieuw te laten gebeuren?
Is er een manier om de zoekfunctie te resetten, zodat hij wel in het Nederlands ook in de instellingen kan zoeken? De index wissen en opnieuw laten aanmaken hielp niet.
Edit: Het startmenu ziet er dus uit zoals hieronder.

As ik vervolgens op recovery options klik zie ik dit:

[ Voor 35% gewijzigd door Cobiwan op 04-02-2016 20:32 ]
Ik heb het gewoon op een andere PC omgezet naar ISO en dan met de ingebouwde ISO lezer van Win10 aan de slag gegaan.
GTA VI - All aboard the hype train!!
Verwijderd
Ik ben nml niet de jongste meer en zit hier vaak met tranende ogen van die scherpe witte achtergrond.
In Windows XP bijv. kon ik dat zelf regelen,zelfs de letterkleur kon ik daar wijzigen naar mijn smaak.
Ik kan het wel wat zachter maken met de monitor instelling,maar dat is miniem.
Is hier geen app voor?
Ik gebruik nu f.lux, maar daar heb ik alleen de keuze uit geel,en dat schiet niet op. Ik denk meer aan grijstinten.
Ik vind alleen info over desktop en tegels achtergrond.
PS: Vreemd,ik had deze opmerkingen/vragen onder een ander topic getypt.Nu staat het hier.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2016 14:43 ]
Dit klinkt toch meer als een probleem van te felle instellingen bij de Monitor i.c.m te weinig omgevingslicht.Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:35:
Maar... hoe kan ik nu de witte achtergrond van de persoonlijke mappen een andere kleur geven?
Ik ben nml niet de jongste meer en zit hier vaak met tranende ogen van die scherpe witte achtergrond.
In Windows XP bijv. kon ik dat zelf regelen,zelfs de letterkleur kon ik daar wijzigen naar mijn smaak.
Is hier geen app voor?
Ik gebruik nu f.lux, maar daar heb ik alleen de keuze uit geel,en dat schiet niet op. Ik denk meer aan grijstinten.
PS: Vreemd,ik had deze opmerkingen/vragen onder een ander topic getypt.Nu staat het hier.
Zit je vaak in een donkere omgeving achter de computer?
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Het is nog nooit voorgekomen dat een aantal keer opnieuw opstarten niet de oplossing gaf, maar het is toch erg bijzonder..
Je bedoelt de achtergrond van Windows verkenner? Zover ik weet zijn er aantal vensters die nog niet aan te passen zijn zoals config scherm, popups of de verkenner. Enige optie naar zwart is momenteel hoog contrast, maar of je daar nu echt op zit te wachten?Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:35:
Maar... hoe kan ik nu de witte achtergrond van de persoonlijke mappen een andere kleur geven?
Is hier geen app voor?
Hopelijk dat Stardock nog een Windowsblind 10 maakt waar het mogelijk zal zijn, maar zelfs via registry is dit nog niet mogelijk, dus verwacht ook 123 niet dat Stardock dit kan. (WB voor 8.1 werkte dit namelijk wel).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Zoals ik al aan gaf,de monitor heb ik enigszins bij kunnen stellen.Ik heb keuze als PC, film ,economie en spel op de monitor.Bij economie is ie het best,maar dan is ie wel wat wazig dus heb ik hem normaal gewoon op PC staan. Dan kan ik ook nog wat met contrast en zo. Maar grijsgetint krijg ik hem niet.
Maar ik zoek eigenlijk een tooltje waarmee ik bijv. de achtergrond van het mapvenster een grijsgetinte kleur kan geven. Bij Windows XP kon dat heel eenvoudig in vormgeving,ik kon daar zelfs de letters van mijn muziekmap blauw,rood of welke andere kleur dan ook geven,evenals het scherm. En dat mis ik heel erg in Windows 10.Voor de rest een prima OS,draai hem al ruim 2 jaar inmiddels.
@SinergyX
Dat met hoog contrast is waardeloos,dan verander je ook instellingen die je liever niet wijzigt dus.
Ik heb Microsoft al een paar keer feedback gegeven in de tijd dat W10 nog de proefversie draaide,maar nooit replay gehad. Lijkt me toch niet moeilijk als Microsoft zijnde om die tool uit Windows XP weer te implementeren in W10?
Ze verzamelen de klachten en gaan er met teams aan werken, je kan je wel voorstellen dat deVerwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:39:
Ik heb Microsoft al een paar keer feedback gegeven in de tijd dat W10 nog de proefversie draaide,
maar nooit replay gehad.
stroom aan informatie via de feedback een enorme vracht aan data bevat.
control alt oeps deleted
Verwijderd
Als iemand weet hoe je dit kan oplossen, je bent mn held(in)!!!
Ik ben wel echt een beetje onhandig met computers haha dus als het kan in enigszins simpele taal

BIJ VOORBAAT DANK!
Hmmm...Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:23:
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik ga het toch proberen! Sinds een aantal dagen doet mijn toolbar het niet meer.. Ik heb al een behoorlijke tijd windows 10, wel vaker probleempjes gehad (dat hij bijvoorbeeld opeens geen wifi optie meer had etc.), maar dat loste zich dan na twee keer opnieuw opstarten vaak wel weer op. Deze doet dat niet. Ook stopt het geluid er vaak opeens mee? Het is heel onhandig, omdat veel andere dingen (zoals dus het aanpassen van geluid en aanpassen van de helderheid van mijn scherm) het opeens ook niet meer doen.
Als iemand weet hoe je dit kan oplossen, je bent mn held(in)!!!![]()
![]()
![]()
Ik ben wel echt een beetje onhandig met computers haha dus als het kan in enigszins simpele taal![]()
BIJ VOORBAAT DANK!
-Wi-Fi is waarschijnlijk de drivers van je WLAN kaart.
-Stoppen van het geluid is denk ik ook een driver van jouw geluidskaart.
-Aanpassen van helder van het scherm is ook een driver (toetsenbord ATK) probleem
Het is misschien handig om te melden, wat voor laptop en specificaties je hebt.
Maar zo te horen komt het allemaal op drivers neer.
[ Voor 0% gewijzigd door Berlinetta op 05-02-2016 21:59 . Reden: Wat vergeten er bij zetten ]
Lijkt een probleem met de "Launchmanager" (Acer) of "Quick Launch" (HP), ofwel het stukje software die de function keys (Fn + F6 bijvoorbeeld) regelt. De naam varieert per merk.Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:23:
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik ga het toch proberen! Sinds een aantal dagen doet mijn toolbar het niet meer.. Ik heb al een behoorlijke tijd windows 10, wel vaker probleempjes gehad (dat hij bijvoorbeeld opeens geen wifi optie meer had etc.), maar dat loste zich dan na twee keer opnieuw opstarten vaak wel weer op. Deze doet dat niet. Ook stopt het geluid er vaak opeens mee? Het is heel onhandig, omdat veel andere dingen (zoals dus het aanpassen van geluid en aanpassen van de helderheid van mijn scherm) het opeens ook niet meer doen.
Als iemand weet hoe je dit kan oplossen, je bent mn held(in)!!!![]()
![]()
![]()
Ik ben wel echt een beetje onhandig met computers haha dus als het kan in enigszins simpele taal![]()
BIJ VOORBAAT DANK!
Alle beschreven problemen lijken samen te hangen met deze software. Op mijn Acer laptop bijvoorbeeld is Fn+F3 voor wifi, Fn+pijltje links/rechts voor schermhelderheid en Fn+pijltje omhoog/omlaag voor volumeregeling.
Verwijderd
Ik gebruik nu Windows 7 (dus niet 8 ) en ben daar best tevreden over. Wat zijn nu de voordelen die ik krijg bij upgraden naar Windows 10.
Om een paar voorbeelden te noemen.
- nieuw start menu: wil ik niet en zal het eerste zijn dat ik zal vervangen in Win 10
- betere samenwerking met Win 10 tablets en phones. Die heb ik niet en komen er voorlopig ook niet.
- langere ondersteuning door MS. Zou kunnen, maar mijn huidige Win 7 laptop heeft ook niet het eeuwige leven.
- betere hardware-ondersteuning. Ik heb net mijn laptop ge-upgrade, net als de printer en scanner. En veel meer zal er niet bijkomen.
Kortom: ik snap dat Win 10 veel voordelen heeft boven Win 8. Maar wat zijn nu substantiele voordelen van Windows 10 boven Windows 7?
Thanks!
Tot 29 juli mag je gratis upgraden naar 10. Daarna zou je de licentie moeten aanschaffen.
NRG
Wat gebeurt er eigenlijk met die Windows 10 versies die geupgrade zijn van een illegale Windows 7 of 8 key?GerardVanAfoort schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:07:
Tot 29 juli mag je gratis upgraden naar 10. Daarna zou je de licentie moeten aanschaffen.
Die worden automagisch geformateerd inclusief backups en online account settings tochSnowwie schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:20:
[...]
Wat gebeurt er eigenlijk met die Windows 10 versies die geupgrade zijn van een illegale Windows 7 of 8 key?
Nee, ik zou het echt niet weten, ik weet ook niet in hoeverre het mogelijk is illegale versies te upgraden. Vorig jaar rond de launch waren er wel berichten dat dit mensen was gelukt, maar of dit ooit bevestigd is?
NRG
Verwijderd
Vind wel rechtsboven iets van nieuw bericht,maar dat is een persoonlijk bericht heb ik gemerkt.
Vr.groet Aad
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2016 15:58 ]
Verwijderd
In het tekstvenster staat dit ⅓ teken er wel als ik het kopieer,maar als ik dan op oke druk dan krijg ik het ?.
Hoe kan ik dit oplossen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2016 16:06 ]
Kijk eerst waar je topic hoort, bv Windows Clients of hier Client Software Algemeen enz. Klik op nieuw topic, en neem de 'Let op' even goed door.Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 15:48:
Hoe kan ik een nieuw topic beginnen hier? Ik vind het nergens of ik kijk niet goed.
Vind wel rechtsboven iets van nieuw bericht,maar dat is een persoonlijk bericht heb ik gemerkt.
Vr.groet Aad
NRG
Tja, ik heb op mijn hoofdpc een officiële licentie gekocht, maar op 2 andere pc's, waar ik niet veel op bezig ben, staan Windows 10 versies op geupgrade vanaf een illegale Windows 7. De oorspronkelijke keys van Windows 7 waren wel gewoon geactiveerd. Weliswaar niet op de legale manier, maar het is de vraag of Microsoft de update naar Windows 10, en de bijbehorende activering, als zijnde illegaal opvat. We zullen wel zien in juli.GerardVanAfoort schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:27:
Nee, ik zou het echt niet weten, ik weet ook niet in hoeverre het mogelijk is illegale versies te upgraden. Vorig jaar rond de launch waren er wel berichten dat dit mensen was gelukt, maar of dit ooit bevestigd is?
Niet de originele van Windows zelf en ook niet degene die ik heb gedownload.
Na wat zoeken op het grote www kwam ik al gauw de oplossing tegen, tenminste voor mij.
Sinds een paar dagen heb ik een controller/gamepad, via de usb, aangesloten op mijn Win10-machine, een X-Box 360 gamepad.
Wat ik dus op het www tegen kwam waren veel berichten van mensen met dezelfde problemen en ook, gelukkig, oplossingen.
Het gebeurt dus regelmatig dat game controllers Win10 "wakker" en dus uit zijn "slaap" houden. Misschien dat ook andere usb hardware dit verschijnsel kunnen veroorzaken?
Ik heb deze oplossing even getest: Gamecontroller uit de usb-poort getrokken; en voila, de screensaver sprong weer aan na een minuut wachten.
Voor degene die dit probleem hebben, probeer het eens uit. Unplug één voor één je usb-hardware en kijk welke je Windows 10 "wakker" houdt.
apollo13
Da's altijd tricky met randapparatuur en screen saver / sleep / hibernate. Sommige (wireless) muizen houden dit ook tegen. Inderdaad uitzoeken welke USB poort het is en die 'allow this device to wake up the computer' uitzetten.apollo13 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 00:14:
Sinds een paar dagen werkt mijn screensaver in win10 niet meer, geen enkele!
Niet de originele van Windows zelf en ook niet degene die ik heb gedownload.
Na wat zoeken op het grote www kwam ik al gauw de oplossing tegen, tenminste voor mij.
Sinds een paar dagen heb ik een controller/gamepad, via de usb, aangesloten op mijn Win10-machine, een X-Box 360 gamepad.
Wat ik dus op het www tegen kwam waren veel berichten van mensen met dezelfde problemen en ook, gelukkig, oplossingen.
Het gebeurt dus regelmatig dat game controllers Win10 "wakker" en dus uit zijn "slaap" houden. Misschien dat ook andere usb hardware dit verschijnsel kunnen veroorzaken?
Ik heb deze oplossing even getest: Gamecontroller uit de usb-poort getrokken; en voila, de screensaver sprong weer aan na een minuut wachten.
Voor degene die dit probleem hebben, probeer het eens uit. Unplug één voor één je usb-hardware en kijk welke je Windows 10 "wakker" houdt.
Als je "minder legale" pc's nu gactiveerd zijn, lijkt het me stug als dit na juli dit jaar ineens niet meer het geval zou zijn. Sterker nog, ik denk dat als je die pc's nu een clean install geeft zonder een serienummer op te geven dat hij gewoon geactiveerd zal zijn.Snowwie schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 17:52:
[...]
Tja, ik heb op mijn hoofdpc een officiële licentie gekocht, maar op 2 andere pc's, waar ik niet veel op bezig ben, staan Windows 10 versies op geupgrade vanaf een illegale Windows 7. De oorspronkelijke keys van Windows 7 waren wel gewoon geactiveerd. Weliswaar niet op de legale manier, maar het is de vraag of Microsoft de update naar Windows 10, en de bijbehorende activering, als zijnde illegaal opvat. We zullen wel zien in juli.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik kan bevestigen dat dit inderdaad het geval is. Heb op mijn hobby pc de Windows 10 upgrade gedaan en vervolgens een aantal weken later een clean install. Beide waren succesvol geactiveerd.CAP-Team schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:21:
[...]
ik denk dat als je die pc's nu een clean install geeft zonder een serienummer op te geven dat hij gewoon geactiveerd zal zijn.
Dat helpt niet. Ik heb hetzelfde probleem met een game controller, die dit probleem onder win7 en 8.1 nooit heeft gehad. Dus nu stop ik hem alleen in een front USB als ik hem gebruik.Zarhrezz schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:24:
[...]
Da's altijd tricky met randapparatuur en screen saver / sleep / hibernate. Sommige (wireless) muizen houden dit ook tegen. Inderdaad uitzoeken welke USB poort het is en die 'allow this device to wake up the computer' uitzetten.
Bij mij was 13 Januari ook de laatste update.X2X2X schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:28:
Mijn legale Windows 10 lijkt niet meer te updaten. Volgens de updatehistorie was de laatste update op 13 januari. Meer mensen die hier last van hebben of zijn er sindsdien simpelweg geen updates meer uitgekomen?
Met als kanttekening dat ik heel zelden updates krijg.
Windows 10 LTSB-N is daar gelukkig niet zo scheutig mee
Mij laatste update is KB3124262 op 27-1-2016..X2X2X schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:28:
Mijn legale Windows 10 lijkt niet meer te updaten. Volgens de updatehistorie was de laatste update op 13 januari. Meer mensen die hier last van hebben of zijn er sindsdien simpelweg geen updates meer uitgekomen?
In dat geval zal het wel goed zijn, alhoewel ik eind vorig jaar wel continu werd lastiggevallen met updates en nu opeens niet meer.Von Henkel schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:44:
[...]
Bij mij was 13 Januari ook de laatste update.
Met als kanttekening dat ik heel zelden updates krijg.
Windows 10 LTSB-N is daar gelukkig niet zo scheutig mee
Bij voorbaat dank! :-)

[ Voor 10% gewijzigd door elpee op 09-02-2016 21:36 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Deze drivers heeft Windows idd zelf gevonden. De Realtek website is down voor al ruim een weekRaven schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:16:
Gebruik je nu de drivers die W10 zelf heeft geïnstalleerd? Probeer eens rechtstreeks van Realtek.
[ Voor 8% gewijzigd door elpee op 10-02-2016 01:11 ]
Ik pak ze altijd bij MSI vandaan. Heeft altijd nieuwere dan Realtek zelf. Althans, volgens het versienummer. Gewoon een willekeurig bord pakken met een Realtek geluidschip en de drivers downloaden. Werkt prima!elpee schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 01:08:
[...]
Deze drivers heeft Windows idd zelf gevonden. De Realtek website is down voor al ruim een weekwww.realtek.com.tw
Vannacht overigens een paar nieuw updates binnengehaald en installeerden prima. Moet alleen nog m'n computer opnieuw opstarten om te kijken of ze ook daadwerkelijk installeren. Dat Windows Repair progje heeft zijn werk prima gedaan!
Hun FTP server doet het nog wel, moet je wel zoeken. De algemene versies staan in /Realtek/GeneralRelease.elpee schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 01:08:
[...]
Deze drivers heeft Windows idd zelf gevonden. De Realtek website is down voor al ruim een weekwww.realtek.com.tw
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Probleem is 2 weken geleden of zo begonnen.
Verrek, nooit aan de FTP gedacht! Die zijn inderdaad nieuwer dan degenen op de website. Ben nu de laatste bèta's aan het downloaden, kijken of die werken.MegaTronics schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:39:
[...]
Hun FTP server doet het nog wel, moet je wel zoeken. De algemene versies staan in /Realtek/GeneralRelease.
Dus mensen, vergeet mijn verhaal hierboven over drivers downloaden bij de moederbord fabrikant. Gewoon naar de FTP gaan. Weer eens te snel m'n muil opengetrokken.
Iets anders. Ik was net bij een kennis met Windows 10 Pro en probeerde in te loggen op mijn PC via extern bureaublad, maar dat lukte niet want hij is ingelogd met een Microsoft account en dan krijg ik een soort domein inlog vanaf \MyHotmailAccount\<inlognaam mijn PC> als ik in wil loggen en gewoon mijn naam intyp. Heb al "Inloggen met ander account geprobeerd" en gewoon mijn naam ingevuld maar werkt ook niet. Hij blijft op dat MS account domein staan, omdat hij met een Hotmail account is ingelogd . Zelf ik een lokaal account op mijn PC en via een PC met een lokaal account inloggen werkt gewoon prima, maar had geen zin in gekloot met een nieuw lokaal account aanmaken en zo dus ik heb het daarbij gelaten. Iemand hier ervaring mee? Heb al gezocht op internet maar werd er niet veel wijzer van.
Hoe kom ik daar precies? Ik ben nogal een noob, dus het zou fijn zijn als je het me even uitlegt. :-)MegaTronics schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:39:
[...]
Hun FTP server doet het nog wel, moet je wel zoeken. De algemene versies staan in /Realtek/GeneralRelease.
Inloggen met bijvoorbeeld een ftp client (Filezilla, FlashFXP)elpee schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:13:
[...]
Hoe kom ik daar precies? Ik ben nogal een noob, dus het zou fijn zijn als je het me even uitlegt. :-)
is everything cool?
Je kan de link openen en vervolgens op zoek gaan naar de map Realtek, dan naar de map GeneralRelease en dan kan je daar de juiste versie vinden.elpee schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:13:
[...]
Hoe kom ik daar precies? Ik ben nogal een noob, dus het zou fijn zijn als je het me even uitlegt. :-)
[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 10-02-2016 14:17 . Reden: directe link verwijderd vanwege wachtwoord ]
Heb je geprobeerd in te loggen met pc-naam\username?
Bedankt, maar hoe log ik in dan?rens-br schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:16:
[...]
Je kan de link openen en vervolgens op zoek gaan naar de map Realtek, dan naar de map GeneralRelease en dan kan je daar de juiste versie vinden.
Krijg je een inlogvenster te zien bij het openen van de eerste link dan?
Jup...rens-br schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:19:
[...]
Krijg je een inlogvenster te zien bij het openen van de eerste link dan?
Vreemd. Daar heb ik geen last van met Chrome. Probeer de link eens te openen in Chrome.
Edit: Net even met Internet Explorer geprobeerd en daar krijg ik inderdaad ook een aanmeld venster.
[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 10-02-2016 14:23 ]
In Chrome..rens-br schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:22:
[...]
Vreemd. Daar heb ik geen last van met Chrome. Probeer de link eens te openen in Chrome.
Edit: Net even met Internet Explorer geprobeerd en daar krijg ik inderdaad ook een aanmeld venster.

Thanks. Nu werkt ie wel!rens-br schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:28:
[...]
Probeer nu eens niet de directe link. Deze dus.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
[ Voor 4% gewijzigd door elpee op 10-02-2016 15:05 ]
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.