Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Jefrim schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:41:
[...]

Het is toch compleet achterlijk, dat zelfs eigen software van Microsoft niet compatibel gevonden wordt door Windows 10. Geef dan de gebruiker i.i.g. de keuze wat er met de software gedaan moet worden. 8)7

Maarja alles werkt weer zoals het hoort.
Ik kijk nergens meer van op als het om MS gaat :P

Vraag mij nog steeds af waar er een log is te vinden met wat de upgrade zonder waarschuwing heeft verwijdert, heeft iemand die inmiddels al gevonden?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is ergens feedback te geven op het build-update-proces? Ik vind het bijzonder irritant dat je -- in de release branch -- op elke PC je file associations (etc.) weer moet herstellen, omdat MS zo graag haar eigen rommel (Edge als pdf viewer....) wil pushen.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:27
Door hier te zoeken op accounts, staat er al veel te lezen, maar helaas kan ik niet vinden wat ik zoek. Vorige week heb ik een nieuwe pc gekocht, met windows 10. Bij het opstarten log ik in met de naam Jan.
Na een herstart kan ik weer inloggen op mijn account Jan met wachtwoord en alles loopt naar behoren. Na aanmelden bij de store, was mijn inlog ineens gewijzigd en moet ik inloggen met mijn microsoft account.

Aangezien ik met mijn pc (laptop) veel onderweg ben en niet altijd online is dit lastig.
Nu schijnt het zo te zijn dat mijn microsoft account is gekoppeld aan Jan account. Dit wil ik loskoppelen maar kan hier niet uitkomen.
Als ik dit probeer kan ik inloggen door via start op mijn naam te klikken en als ik dan Jan ingeef om in te loggen, geeft de pc aan dat deze al bestaat. Hier kom ik dus niet verder mee.
Als ik een nieuwe account aanmaak zijn al mijn instellingen outlook agenda ed allemaal verdwenen of leeg.
Zou iemand me aan kunnen geven hoe ik het weer voor elkaar krijg, om in te loggen met de naam Jan, dus zonder de microsoft account ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:15
Aloysxda schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:59:
Zou iemand me aan kunnen geven hoe ik het weer voor elkaar krijg,
om in te loggen met de naam Jan, dus zonder de microsoft account ?
Op een Win10 systeem heb je de MS store en die is gekoppeld aan jou MS account,
dat staat los van jou gebruikers login tenzij je inlogt met een MS id als gebruikers login.

In jou geval als je gebruik maakt van een MS id - na gebruik er van uitloggen.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram85
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-09-2020
Ik krijg geen toegang meer tot mijn externe harde schijf...

Ik krijg de melding: "G:/ is niet toegankelijk. Toegang geweigerd." Volgens mij komt dit door de update naar Windows 10 (was 7).

Weten jullie hoe ik dit op kan lossen?

[ Voor 15% gewijzigd door Ram85 op 17-01-2016 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
cazzie schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:25:
[...]

Op een Win10 systeem heb je de MS store en die is gekoppeld aan jou MS account,
dat staat los van jou gebruikers login tenzij je inlogt met een MS id als gebruikers login.

In jou geval als je gebruik maakt van een MS id - na gebruik er van uitloggen.
Je geeft aan dat ik moet uitloggen. Bedoel je hiermee dat ik bij de MS store moet uitloggen ?
Kan ik daarna dan op mijn eigen "Jan" naam inloggen bij het starten van de pc, ipv inloggen op die ms account ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Deze al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Fijn dat je me wilt helpen, maar dit heb ik allemaal gelezen. Waar ik tegenaan loop is niet te vinden bij microsoft. Als ik namelijk een nieuwe gebruiker aanmaak, Moet ik weer van voor af aan beginnen om alles in te stellen.
Hoe zou ik mij microsoft account, die gekoppeld is aan mijn eigen account kunnen loskoppelen, zodat ik weer onder mijn eigen naam kan inloggen, zoals aangemaakt tijdens de eerste start van mijn nieuwe pc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 23:03
Ram85 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:21:
Ik krijg geen toegang meer tot mijn externe harde schijf...

Ik krijg de melding: "G:/ is niet toegankelijk. Toegang geweigerd." Volgens mij komt dit door de update naar Windows 10 (was 7).

Weten jullie hoe ik dit op kan lossen?
Kun je wel met de rechter muis knop op de drive klikken en dan eigenschappen? Kijk dan eens bij de gebruikersrechten van de schijf. Zet deze op 'alle gebruikers'.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Aloysxda schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:50:
[...]

Fijn dat je me wilt helpen, maar dit heb ik allemaal gelezen. Waar ik tegenaan loop is niet te vinden bij microsoft. Als ik namelijk een nieuwe gebruiker aanmaak, Moet ik weer van voor af aan beginnen om alles in te stellen.
Hoe zou ik mij microsoft account, die gekoppeld is aan mijn eigen account kunnen loskoppelen, zodat ik weer onder mijn eigen naam kan inloggen, zoals aangemaakt tijdens de eerste start van mijn nieuwe pc ?
Dit zou het moeten zijn:
http://www.howtogeek.com/...windows-store-hijacks-it/

"Whether you’ve had a Microsoft account for a while and you just want to switch it back to a local user or you had a similar experience to ours wherein the Windows Store hijacked your entire user account, the process for reversing everything is pretty simple if you know where to look."

[ Voor 17% gewijzigd door SmokingCrop op 18-01-2016 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram85
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-09-2020
Snowwie schreef op zondag 17 januari 2016 @ 23:52:
[...]

Kun je wel met de rechter muis knop op de drive klikken en dan eigenschappen? Kijk dan eens bij de gebruikersrechten van de schijf. Zet deze op 'alle gebruikers'.
Dank voor je reactie. Ik had daar al gekeken inderdaad:

Via 'beveiliging' ga ik naar 'geavanceerd'. In eerste instantie staat er bij eigenaar: "Kan de huidige eigenaar niet weergeven".

Ik heb geprobeerd mijzelf (of eigenlijk mijn pc) toe te voegen als 'principal' (als: Administrator (MIJNNAAM-PC\Administrator). Bij toegang staat 'volledig beheer'. Type is 'toestaan'.
Als ik klik op 'toepassen' krijg ik de vraag of ik opgegeven machtigingen voor alle onderliggende objecten wil vervangen. Als ik accepteer krijg ik een foutmelding: "Objecten in de container kunnen niet worden geïnventariseerd. Toegang is geweigerd".

Uiteindelijk kan ik niet anders dan annuleren en ben ik dus niets opgeschoten.
Doe ik iets fout? Als iemand mij er doorheen kan praten; graag!

[ Voor 11% gewijzigd door Ram85 op 18-01-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
SmokingCrop schreef op maandag 18 januari 2016 @ 01:43:
[...]

Dit zou het moeten zijn:
http://www.howtogeek.com/...windows-store-hijacks-it/

"Whether you’ve had a Microsoft account for a while and you just want to switch it back to a local user or you had a similar experience to ours wherein the Windows Store hijacked your entire user account, the process for reversing everything is pretty simple if you know where to look."
Bedankt voor je link. Als ik deze volg kom ik bij onderaan de pagina uit op deze actie:
Enter a new local username and password (and if you’re in the same situation we found ourselves in then new means the old username and password you were very happy with before things got all muddled up). Click “Next”.

Als ik dan doe zoals omschreven, en de naam invoer van de account waar ik tevreden over was, geeft die aan: Die naam wordt al gebruikt in Windows, geef een andere naam op.
Hier gaat het dus niet goed en zoals in het artikel omschreven wordt werkt helaas niet.
Hoe kan ik weer inloggen op mijn eerste inlog account, zonder koppeling aan het microsoft account ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Aloysxda schreef op maandag 18 januari 2016 @ 17:45:
[...]

Bedankt voor je link. Als ik deze volg kom ik bij onderaan de pagina uit op deze actie:
Enter a new local username and password (and if you’re in the same situation we found ourselves in then new means the old username and password you were very happy with before things got all muddled up). Click “Next”.

Als ik dan doe zoals omschreven, en de naam invoer van de account waar ik tevreden over was, geeft die aan: Die naam wordt al gebruikt in Windows, geef een andere naam op.
Hier gaat het dus niet goed en zoals in het artikel omschreven wordt werkt helaas niet.
Hoe kan ik weer inloggen op mijn eerste inlog account, zonder koppeling aan het microsoft account ?
Windows toets + L en daarna links onderin "van gebruikers wisselen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Avensislineasol, Helaas is jouw optie niet de oplossing.
Vorige week heb ik een nieuwe pc gekocht, met windows 10. Bij het opstarten log ik in met de naam Jan.
Na een herstart kan ik weer inloggen op mijn account Jan met wachtwoord en alles loopt naar behoren. Na aanmelden bij de store, was mijn inlog ineens gewijzigd en moet ik inloggen met mijn microsoft account.

Aangezien ik met mijn pc (laptop) veel onderweg ben en niet altijd online is dit lastig.
Nu schijnt het zo te zijn dat mijn microsoft account is gekoppeld aan Jan account. Dit wil ik loskoppelen maar kan hier niet uitkomen.
Als ik dit probeer kan ik inloggen door via start op mijn naam te klikken en als ik dan Jan ingeef om in te loggen, geeft de pc aan dat deze al bestaat. Hier kom ik dus niet verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Geen idee hoe het dan wel moet, maar je hoeft niet online te zijn om te kunnen inloggen op je account als die gelinked is met je MS account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Laatst online: 21-09 00:38
Herinstallatie gedaan van Windows 10 met de officiële ISO van de site en nu eens niet in de Insider, maar gewoon met me Windows 8 geactiveerd en nog altijd dezelfde problemen als voorheen, die niet voorkomen op laptop van de vrouw...

Als ik op Action Center en Search klik, dan gaan ze respectievelijk open, maar als ik dan met de muis ernaartoe gaan, verdwijnen ze direct, ik kan er enkel gebruik van maken als ik rechtermuisknop doe op icoon van Action Center en daar kies om die te openen.

Ook verdwijnen me vensters die op vorig formaat staan telkens achter vensters die in volledig formaat staan, al zijn de andere actief.

Heel vervelend als je iets aan het installeren bent en de Setup verdwijnt telkens achter een ander venster.

Zelfde probleem in Steam, als ik probeer een code de verzilveren, dan moet ik al de vensters minimaliseren...

Iemand ook dit probleem en een mogelijke oplossing voor dit probleem in Windows 10, op Google kom ik enkel registersettings tegen voor eerdere versies van Windows, niet voor Windows 10.

Wel al geprobeerd, op me vorige build van Windows 10, maar werkte niet!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freyaldo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09 16:24
Heb in maanden geen win 10 gebruikt. (heb 1 casus gezien dat indien jke win 10+i gebruikt dat de optie voor verander naar local vervangen is door log uit met account, maar deze is niet echt geloofwaardig, waarschijnlijk een bug. (het is eigenlijk dezelfde window vermoed ik)
http://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-10&faq=20

Al geprobeerd een andere name als login (dus naamsverandering) te gebruiken? Heb hier een case waar 2 personen op het internet beweerd dat het goed ging. kuch kuch
http://www.tenforums.com/...witch-windows-10-a-5.html
http://www.tenforums.com/...witch-windows-10-a-6.html

Heb zelf niet het probleem meegemaakt dat mij local ineens een ms-account werd d.m.v aan te geven dat ik maar het tijdelijk (of iets in die trant) wou gebruiken en later opnieuw toen ik iets wilde downloaden.

Snap dat het niet jouw probleem oplost, maar mischien kan je de volgende keer goed kijken of er tijdens je moet inloggen met een ms-account of je daar een extra optie zit/ziet. (anders krijg je dit probleem opnieuw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
racinfo schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:37:
[...]
Bij een SSD wordt een programma geleverd waarmee je de HDD installatie kan overzetten op de SSD.

Ook kun je via image backup in W10 een kopie van de HDD maken en die nadien mbv een aangemaakte boot-cd terugzetten op de SSD (na montage ervan). Een en ander wijst zich van zelf wanneer je de image-backup onder instellingen opstart.
Binnen W7 en W10 kun je inderdaad eenvoudig een system image op een externe HDD zetten en die restoren naar de nieuwe SSD. Doordat moederbord, GPU, etc. gelijk blijven (alleen de disk gewijzigd) wordt de key niet invalid en kun je zonder gezeur / bellen naar MS door.

Wat wel handig is is even controleren hoe je disk controller staat. Standaard in W7 was dit IDE en je wil 'em op AHCI hebben. Dit zou ik goed zetten (in W7 als je daar nog zit) voordat je de disk wisselt. Als de laptop met W8+ geleverd is staat hij waarschijnlijk al op AHCI.

Ook iets om even rekening mee te houden: een disk image bevat ook de unieke identifier (GUID) die Windows aan hardware geeft de eerste keer dat die aangesloten wordt. Je kunt de oude disk na overzetten van het OS naar de SSD dus niet terughangen (bv. om na formatten als data disk te gebruiken) en verwachten dat je systeem boot; er wordt dan een duplicate device gevonden en je komt niet verder dan BIOS. De oplossing hiervoor is de (oude) HDD wel op power, niet op de SATA te hebben als je boot, dan de SATA aansluiten en naar disk management; de HDD wordt dan getoond als device met probleem, wat je vervolgens kan herstellen. Hierbij wordt de HDD geformat en krijgt hij een nieuwe drive letter.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Zarhrezz schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:11:
Wat wel handig is is even controleren hoe je disk controller staat. Standaard in W7 was dit IDE en je wil 'em op AHCI hebben. Dit zou ik goed zetten (in W7 als je daar nog zit) voordat je de disk wisselt. Als de laptop met W8+ geleverd is staat hij waarschijnlijk al op AHCI.
Het besturingssysteem heeft hier niets mee te maken, dit staat in de BIOS ingesteld ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Raven schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:53:
[...]

Het besturingssysteem heeft hier niets mee te maken, dit staat in de BIOS ingesteld ;)
True, maar ik check het altijd in Device Manager =)

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:41
Als ik in internet explorer een nieuw tabblad open start deze op met bing.Kan ik dat ergens veranderen in google?
Ik heb bij invoegtoepassingen beheren de website Bing verwijderd en google er in de plaats gezet.Maar helpt niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Ivan4you op 19-01-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ivan4you schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:29:
Als ik in internet explorer een nieuw tabblad open start deze op met bing.Kan ik dat ergens veranderen in google?
Ik heb bij invoegtoepassingen beheren de website Bing verwijderd en google er in de plaats gezet.Maar helpt niet.
Ga naar 'Internet options' en kies in het tabblad 'General' de knop 'Tabs'. Selecteer daar bij de optie 'When a new tab is opened, open:' de optie 'A blank page' voor een lege pagina of de optie 'Your first home page.' om je eerste homepage te openen.

Voor NL versies, gebruik Google Translate voor de Nederlandse benamingen. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:41
Ahh daar staat dat.Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
Ik heb een paar weken geleden mijn vaders laptop overgezet naar Windows 10 maar nu faalt Windows Update om bepaalde Office 2013 updates te installeren met foutcode 8007064a. Ook vindt sfc corrupte bestanden en rapporteert dat hij ze niet allemaal kan herstellen. Met het programma Windows Repair heb ik een repair van Windows Update gedaan. Daarna download WU de recenste updates opnieuw (waarschijnlijk omdat WR de map SoftwareDistribution leegmaakt) en slaagt erin om ze te installeren behalve 4 updates met terug dezelfde foutcode.

Ik ga ih weekend met behulp van dism de corrupte files proberen te herstellen. Ik had dit al geprobeerd maar had blijkbaar de verkeerde source files aangegeven. Na gegoogle moet je blijkbaar In command line dit commando tikken:

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:D:\Sources\Install.wim:1 /LimitAccess

waarbij D: je gemounte Windows 10 iso is. En blijkbaar kan je de W10-iso van de MCT niet gebruiken omdat die de install.esd ipv install.wim bevat. De install.esd moet je dan nog converteren naar install.wim of je zoekt een W10-iso met een install.wim. De Windows 10-iso moet blijkbaar ook van dezelfde build als de geïnstalleerde Windows 10 zijn.

Ik zie het weeral, ik ga ih weekend nog veel werk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:11
Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:22
MegaTronics schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:45:
[...]

Ga naar 'Internet options' en kies in het tabblad 'General' de knop 'Tabs'. Selecteer daar bij de optie 'When a new tab is opened, open:' de optie 'A blank page' voor een lege pagina of de optie 'Your first home page.' om je eerste homepage te openen.
Zeer teleurstellend dat deze optie is weggehaald bij Edge en ik snap niet waarom.

Wat ook irritant is, is dat als je je geschiedenis wist in Edge, hij ook de "Nieuw tabblad openen met" terugzet naar "Populaire pagina's". Is een kleine dingetje alleen begrijp ik niet wat dat met geschiedenis te maken heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door chim0 op 20-01-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 17:59

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

is er een manier om programmmas vast te pinnen op de taakbalk zonder dat deze van de C schijf komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
Bedankt. :) Ik hoop dat het lukt met dism, anders doe ik terug een clean install met eerst formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Stimela schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 23:16:
is er een manier om programmmas vast te pinnen op de taakbalk zonder dat deze van de C schijf komt?
de .exe slepen naar de taakbalk zou moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Wat is dit nou weer? Opeens kan ik niet de map Apps in het startmenu niet meer openen. Als ik erop klik, gebeurt er niks. Alle apps zijn ook weg want ik kan ze ook niet vinden met zoeken. Er is niks geks gebeurd. Ik heb ook gescand voor spyware, ook niks gevonden. Gewoon opeens weg! Iemand zelfde meegemaakt?

Ze staan nog wel bij Instellingen > Systeem > Apps en onderdelen, dus ze zijn niet verwijderd, maar daar kan ik alleen verplaatsen of verwijderen kiezen. Echt raar dit!

Het lijkt erop dat de snelkoppelingen gewoon weg zijn. Ik gebruik Classic Shell, maar daar is ook niks veranderd. Je hebt daar een aantal instellingen voor die Apps map, allemaal doorgespit maar niks geks. Zou ook raar zijn, want ik heb hem zo ingesteld en nooit iets verandert. Nu heb ik via internet de Store weten te openen en vastgepinned aan de taakbalk om van daaruit apps te openen, maar dat is toch raar? Ze zijn dus wel gewoon geïnstalleerd. En het meest rare is, dat ik ze niet kan vinden via het zoekvakje als ik iets intyp.

Nog leuker! Ik heb Classic Shell afgesloten, maar het originele startmenu lijkt ook weg. Althans, als ik erop klik, gebeurt er niks. What the hell is happening here?! 8)7

[ Voor 63% gewijzigd door chim0 op 21-01-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:47
chim0 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:56:
Wat is dit nou weer? Opeens kan ik niet de map Apps in het startmenu niet meer openen. Als ik erop klik, gebeurt er niks. Alle apps zijn ook weg want ik kan ze ook niet vinden met zoeken. Er is niks geks gebeurd. Ik heb ook gescand voor spyware, ook niks gevonden. Gewoon opeens weg! Iemand zelfde meegemaakt?

Ze staan nog wel bij Instellingen > Systeem > Apps en onderdelen, dus ze zijn niet verwijderd, maar daar kan ik alleen verplaatsen of verwijderen kiezen. Echt raar dit!

Het lijkt erop dat de snelkoppelingen gewoon weg zijn. Ik gebruik Classic Shell, maar daar is ook niks veranderd. Je hebt daar een aantal instellingen voor die Apps map, allemaal doorgespit maar niks geks. Zou ook raar zijn, want ik heb hem zo ingesteld en nooit iets verandert. Nu heb ik via internet de Store weten te openen en vastgepinned aan de taakbalk om van daaruit apps te openen, maar dat is toch raar? Ze zijn dus wel gewoon geïnstalleerd. En het meest rare is, dat ik ze niet kan vinden via het zoekvakje als ik iets intyp.

Nog leuker! Ik heb Classic Shell afgesloten, maar het originele startmenu lijkt ook weg. Althans, als ik erop klik, gebeurt er niks. What the hell is happening here?! 8)7
Zoek eens ff via google d'r is een oplossing voor

Hier bijv : http://www.thewindowsclub...-does-not-open-windows-10
En voor verdere verwijzingen ff zelf google gaan gebruiken

[ Voor 4% gewijzigd door ivo1969 op 21-01-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

SmokingCrop schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 01:13:
[...]

de .exe slepen naar de taakbalk zou moeten lukken.
datgene dat niet via de c schijf is geinstalleerd krijg ik niet de optie om het vast te pinnen, exe slepen werkt ook niet, dan blijft die niet staan en snapt het terug waar het vandaan kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Stimela schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:22:
[...]

datgene dat niet via de c schijf is geinstalleerd krijg ik niet de optie om het vast te pinnen, exe slepen werkt ook niet, dan blijft die niet staan en snapt het terug waar het vandaan kwam
Vreemd, dat slepen werkt bij mij gewoon.
En ik kan trouwens ook rechts klikken op gelijk welke .exe om die toe te voegen aan de taakbalk. Gelijk waar deze zich bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Ik kan dat alleen als het via de c schijf is geinstalleerd.. Misschien komt het omdat ik een windows 10 tablet heb ipv een gewone pc? Ik kan trouwens ook mijn tijdelijke bestanden niet verwijderen.. Iemand hetzelfde probleem? Er staat 3.46GB bij tijdelijke bestanden en dan klik ik op Tijdelijke bestanden verwijderen -> ja ik weet het zeker, alleen hij staat nou al een uur op uw tijdelijke bestanden worden verwijderd, kom zo meteen terug om de resultaten te bekijken, maar voor de rest doet die helemaal niks? Sluit je het venster en open je hem moet je weer opnieuw beginnen en is er niks van die 3.46GB afgegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelKnight
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:51
ivo1969 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:26:
[...]

Zoek eens ff via google d'r is een oplossing voor

Hier bijv : http://www.thewindowsclub...-does-not-open-windows-10
En voor verdere verwijzingen ff zelf google gaan gebruiken
Ook ik heb/had dit probleem.
De oplossingen die je linkt heb ik zelf ook al geprobeerd (alsmede vele andere oplossingen) maar de meeste werken niet. Ik had het uiteindelijk opgelost maar gisteren toch weer terug.
Nu mis ik nog steeds de Windows Store (en daarmee verschillende MS games).

Dit probleem bestaat al sinds de beta als ik de meldingen op Internet mag geloven. Desondanks heeft MS nog steeds geen fix uitgebracht die dit oplost.
Ik betaal tegenwoordig dan wel met m'n privacy i.p.v. met geld voor Windows 10, maar ik vermoed dat ik binnenkort toch maar terugga naar Windows 7 met dit gekloot. Ik zie het gebruik van een Start knop en een Windows Store toch wel als redelijk essentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Inderdaad een stevige schoonheidsfout in Windows 10. Zo langzamerhand toch wel een ergernis. Jammer dat Microsoft alleen maar een oplossing biedt als symptoombestrijding, maar nog steeds niet een genezing van de kwaal. Er is op Tweakers zelfs een apart topic over: Windows 10 startmenu werkt niet.
Bij mij heeft het geholpen, zie ook mijn reactie aldaar. Waar ik ook vertelde dat het verschijnsel af en toe terug keert, maar dat ik sindsdien kan volstaan met "Opnieuw opstarten". Dus niet volledig afsluiten en daarna weer inschakelen, want mijn ervaring is dat het dan niet werkt. Ook met andere dingen ervaar ik dat "Opnieuw opstarten" net iets meer doet dan afsluiten en weer inschakelen.
Merkwaardig overigens dat het op onze andere computer (voorheen Windows 8.1) nooit plaatsvindt. Misschien zinvol om van deze of gene te vernemen of dat de algemene ervaring is, ex-Windows 7 wel, ex-Windows 8.1 niet.

Verder ben ik dik tevreden met Windows 10, het is enkel deze ergernis en die geeft me zeker geen aanleiding om terug te keren naar Windows 7. De af en toe tijdelijke reparatiehandeling neem ik dan maar voor lief, het kost me maar een minuutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:15
Voor mensen die tegen dingen aanlopen, meld het via de app 'windows feedback'.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Ja, dat is bekend. Overigens moet je om daar iets te melden een Microsoft account hebben. Niet dat dit een probleem is, maar menigeen voelt daar niet voor, met de gedachte "nergens voor nodig". In het midden latend of die gedachte verstandig is of niet. Zelf ben ik al gebruiker vanaf Windows 95 en in al die jaren heb ik nog nooit zo'n account gehad en ook nog nooit het gevoel gehad dat ik daardoor iets miste. Ik hoef vind ik geen familielid te zijn van een grote Microsoft-gemeenschap.

Maar afgezien hiervan, we hebben het hier over een bug die vanaf het allereerste begin van Windows 10 al bekend is bij Microsoft, niet iets dat nu pas speelt.
Om dit dan nogmaals via die weg te melden, wellicht de duizendzoveelste lijkt me dan ook weinig zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Ik heb net een nieuwe laptop (Voor naast mijn andere laptop.
En heb te weinig opslag om de november update te doen, ik google me helemaal suf om te upgraden.
Maar niks schijnt te helpen.
A fix is released to improve disk space requirements when trying to install the Windows 10 November update

Compatibility update for upgrading to Windows 10 Version 1511: December 17, 2015 http://answers.microsoft....27-41e1-b6eb-c6bf4a39aa6e

Ik heb het bovenstaande geprobeerd en zelfs dat werkt niet.
Ben nogal "pissed of" mijn tablet met de zelfde hoeveelheid geheugen, heeft de update vlekkeloos gedaan. :')

Ik heb voor een tweede keer het systeem "opgeschoond"(update verwijderd, tijdelijke bestanden verwijderd en prullenbak geleegd etc.) en nu werkt de update wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Berlinetta op 22-01-2016 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Ik ben werkelijk nog niemand tegen gekomen met een niet werkend start menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Dragunov schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 00:00:
Herinstallatie gedaan van Windows 10 met de officiële ISO van de site en nu eens niet in de Insider, maar gewoon met me Windows 8 geactiveerd en nog altijd dezelfde problemen als voorheen, die niet voorkomen op laptop van de vrouw...

Als ik op Action Center en Search klik, dan gaan ze respectievelijk open, maar als ik dan met de muis ernaartoe gaan, verdwijnen ze direct, ik kan er enkel gebruik van maken als ik rechtermuisknop doe op icoon van Action Center en daar kies om die te openen.

Ook verdwijnen me vensters die op vorig formaat staan telkens achter vensters die in volledig formaat staan, al zijn de andere actief.

Heel vervelend als je iets aan het installeren bent en de Setup verdwijnt telkens achter een ander venster.

Zelfde probleem in Steam, als ik probeer een code de verzilveren, dan moet ik al de vensters minimaliseren...

Iemand ook dit probleem en een mogelijke oplossing voor dit probleem in Windows 10, op Google kom ik enkel registersettings tegen voor eerdere versies van Windows, niet voor Windows 10.

Alvast bedankt!
Niemand last van deze bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik gebruik ClassicShell en daarmee geen problemen. Is ook nog eens veel sneller dan W10 startmenu. Heb alles ingesteld op menuweergave, zodat meteen alles opent als je met de aanwijzer erboven hangt.Tegels gebruik ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:55
Berlinetta schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:24:
En met jou waarschijnlijk nog een mannetje of 100 miljoen. Maar goed, die posten dat niet op een forum. Het is hier dan ook Tweakers. Vaak mensen die alles graag slopen tot het niet meer werkt en zich hier dan afvragen waarom het niet meer werkt.

Kan, mag ... daar is Tweakers voor. Problemen melden en samen tot een oplossing komen. ;)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 14:45
Berlinetta schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:24:
Het is wel en door Microsoft erkende fout in update 1511. Op mijn werk, met ca. 35 PC's, hebben zeker en stuk of 8 dit probleem. In en omgeving waar niet is "gerommeld" maar volledig ingericht zoals Microsoft aanbeveelt. Er is toch ergens iets fundamenteel instabiels in Windows 10. Behalve het startmenu hebben mensen bijvoorbeeld dat edge en andere modern apps ineens niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Gisteren dus een clean install gedaan met Windows 10.

Eerst Windows 8.1 > upgrade naar 10 zodat hij geactiveerd was > clean install Windows 10.

Nu ben ik dus klaar met installen, maar blijk mijn wachtwoord verkeerd te zijn? Ik weet voor 200% zeker dat dat het goede wachtwoord is... Kan iemand me hier mee helpen? Heb niet echt zin om weer vanaf stap 1 te beginnen :(

Hiermee bedoel ik dus het wachtwoord als je in Windows wilt komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Knamix op 23-01-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als Windows 10 al geactiveerd is, kun je beginnen met de clean install. Upgrade van 8 naar 10 is niet meer noodzakelijk. Maar je kunt ook dit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
MegaTronics schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 09:55:
Als Windows 10 al geactiveerd is, kun je beginnen met de clean install. Upgrade van 8 naar 10 is niet meer noodzakelijk. Maar je kunt ook dit proberen.
Hoe zit het dan met die activatie die onthouden wordt, is dat gekoppeld aan het MS account of kun je dat installatie-traject ook met local account doen?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Raven schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:55:
[...]

Hoe zit het dan met die activatie die onthouden wordt, is dat gekoppeld aan het MS account of kun je dat installatie-traject ook met local account doen?
Heb je hier wat aan?

http://www.computeridee.n...soft-account-installeren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Lees mijn vraag nog eens, je hebt alleen het laatste stukje gelezen ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 23-01-2016 11:23 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Raven schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:55:
[...]

Activatie word op het moederboord bewaard.
Alleen het probleem is als je een clean install gaat doen kan hij wel of niet geactiveerd worden.
Omdat:Windows 10 November Update mysteriously pulled, as concerns about bugs grow

Maarja, ik heb gister nog een mediacreation tool gemaakt en daar stond de november update niet bij.
Die moest ik helaas weer apart via Windows Update downloaden.
Als je de November update er niet in heb zitten, dan kan je een clean install wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Raven schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:23:
Lees mijn vraag nog eens, je hebt alleen het laatste stukje gelezen ;)
Sorry ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Kan gebeuren, niet erg hoor ;)
Berlinetta schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:32:
[...]

Activatie word op het moederboord bewaard.
Alleen het probleem is als je een clean install gaat doen kan hij wel of niet geactiveerd worden.
Omdat:Windows 10 November Update mysteriously pulled, as concerns about bugs grow

Maarja, ik heb gister nog een mediacreation tool gemaakt en daar stond de november update niet bij.
Die moest ik helaas weer apart via Windows Update downloaden.
Als je de November update er niet in heb zitten, dan kan je een clean install wel vergeten.
Dat is alleen bij kant en klare gekochte pc's/laptops toch en niet zelfbouw? Las namelijk her en der dat de activatie online wordt bewaart bij MS, maar dat kan volgens mij alleen als er ook sprake is van een MS account, althans, dat is dus de vraag :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Ik heb zojuist een probleem met 3 van mijn Windows 10 apparaten.
Dat de desktop tegel is verdwenen.
En zelfs dit helpt niet: Desktop or Other Apps Tile Missing on Start Screen in Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Raven schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:57:
[...]

Kan gebeuren, niet erg hoor ;)

[...]

Dat is alleen bij kant en klare gekochte pc's/laptops toch en niet zelfbouw? Las namelijk her en der dat de activatie online wordt bewaart bij MS.
Heb je een bron hier van, ik ben het namelijk nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Berlinetta schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:59:
[...]

Heb je een bron hier van, ik ben het namelijk nog niet tegengekomen.
Activatie is gekoppeld aan je Microsoft account en je device id. Je device id bestaat o.a. ook uit hardware id's. Je kan beperkt onderdelen vervangen en nog steeds een legitieme Windows behouden.

https://answers.microsoft...-9444-c94ae57ecc7c?auth=1
Deze linkt staat gewoon in de topicstart :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:10:
[...]

Activatie is gekoppeld aan je Microsoft account en je device id. Je device id bestaat o.a. ook uit hardware id's. Je kan beperkt onderdelen vervangen en nog steeds een legitieme Windows behouden.

https://answers.microsoft...-9444-c94ae57ecc7c?auth=1
Deze linkt staat gewoon in de topicstart :)
Ik had dat niet een gezien, bedankt voor de link!

[ Voor 5% gewijzigd door Berlinetta op 23-01-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb nog nooit een Microsoft ID gebruikt voor mijn Windows installatie, en de activatie bleef behouden door de device ID.

Sterker nog, ik heb volgens mij twee activatie's op hetzelfde device ID. Ik heb er een voor Pro door de upgrade van 7 Ultimate naar 10 Pro en een voor clean install van 1511 op de laptop, waarbij de 8 Home licentie uit de BIOS is geactiveerd. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Kan er iemand met Windows 10 Pro 64-bit zijn/haar UserPreferencesMask geven?

HKey_Current_User - Control Panel -Desktop. Is een REG_BINARY

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02

radial

Watch out

Dragunov schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:37:
Kan er iemand met Windows 10 Pro 64-bit zijn/haar UserPreferencesMask geven?

HKey_Current_User - Control Panel -Desktop. Is een REG_BINARY

Bedankt!
@Dragunov

"UserPreferencesMask"=hex:9e,1e,07,80,12,01,00,00

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Bedankt!

Loste dit probleem volledig op, door eerste reeks te veranderen naar 9E (mij een raadsel waarom tijdens een clean install de registersleutel niet correct werd geïnstalleerd):
Dragunov schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 00:00:

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
MegaTronics schreef op zondag 24 januari 2016 @ 09:53:
Ik heb nog nooit een Microsoft ID gebruikt voor mijn Windows installatie, en de activatie bleef behouden door de device ID.

Sterker nog, ik heb volgens mij twee activatie's op hetzelfde device ID. Ik heb er een voor Pro door de upgrade van 7 Ultimate naar 10 Pro en een voor clean install van 1511 op de laptop, waarbij de 8 Home licentie uit de BIOS is geactiveerd. :p
Maar hoe wordt die activatie dan bewaart dan als het niet via MS account is, Windows heeft toch geen mogelijkheden om de BIOS zo maar aan te passen om daar wat in te zetten? Dacht dat Windows readonly-rechten had op dat gebied.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik neem aan dat zodra je activeert dat je apparaat ID bij Microsoft wordt opgeslagen.
Zodra je een herinstallatie doet en opnieuw gaat activeren ziet Microsoft dat het apparaat ID al eens is geactiveerd en het apparaat kan dan opnieuw geactiveerd worden.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 22:12

Wildfire

Joy to the world!

CAP-Team schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:54:
Ik neem aan dat zodra je activeert dat je apparaat ID bij Microsoft wordt opgeslagen.
Zodra je een herinstallatie doet en opnieuw gaat activeren ziet Microsoft dat het apparaat ID al eens is geactiveerd en het apparaat kan dan opnieuw geactiveerd worden.
Zo gaat het inderdaad. Wanneer je upgrade wordt bij Microsoft gechecked of je een legale "oude" Windows had en indien zo dan wordt er een activatie verstrekt voor Windows 10, welke vervolgens op basis van hardware ID bij Microsoft wordt opgeslagen. Vanaf dat moment kun je een clean install van Windows 10 doen, omdat er vanaf dan bij Microsoft wordt gechecked op hardware ID voor activatie. Tijdens installatie kies je dan mooi dat je geen installatiecode hebt :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Laatst online: 28-08 12:50
Tot nu toe hier geen 100% positieve ervaring met Windows 10.

Geupgrade van een vlekkeloos lopende Windows 7 Pro, na upgrade voelt de computer laggy, traag en niet zo responsief aan. Dit merk ik met name in Photoshop, Indesign, Kodi videoplayer en andere "2d" (zijn GUI-accelerated in principe maar toch) toepassingen.

Toch gaat bijv. BF3 als een speer, welke net als photoshop van dezelfde gpu gebruik maakt (AMD R7 M270, niet de alternatieve HD5500).

Kan er de vinger niet op leggen maar er mis gewoon een groot stuk snelheid.

Verder Windows 10 rarigheden zoals dat als je in t' start menu op een applicatie "uninstall" klikt hij je gewoon naar de software add/remove lijst brengt. Ja thanks, was t' nou zoveel moeite om gewoon die app te deinstalleren in 1x ? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 07:21

Oceria

I've been in between....

Ik zit met een probleem waar ik nog niets over op het internet gevonden heb. Situatie:
1 SBS 2011 server. 3 client computers, 1 windows 7 ultimate, 2x 8.1 pro. Aanvankelijk konden alle computers elkaar zien in het domein. Printers ed werkten prima. Alles volgens standaard instellingen en volledig gepatched.
Bij een van de 8.1 computers een upgrade en na activatie een clean install naar windows 10pro gedaan. Aanvankelijk geen problemen in het domein: alles kon met elkaar overweg.
Sinds een tijdje (ik denk sinds de 1511 update) kan de W10 pc de andere pc's en server niet meer zien in netwerk. Direct benaderen kan nog wel en printen gaat ook prima. De overige computers kunnen de W10 computer wel gewoon in netwerk omgeving zien en benaderen.
Er zijn geen firewall aanpassingen geweest, (overigens wel gereset, geen effect) Windows defender is de virus scanner op alle cliënten.
Heeft iemand nog suggesties waar ik het kan zoeken? Ik heb weinig lust om een nieuw gebruikersprofiel aan te maken, de computer uit en weer in het domein te halen, of om een refresh te doen

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Wildfire schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:03:
[...]

Zo gaat het inderdaad. Wanneer je upgrade wordt bij Microsoft gechecked of je een legale "oude" Windows had en indien zo dan wordt er een activatie verstrekt voor Windows 10, welke vervolgens op basis van hardware ID bij Microsoft wordt opgeslagen. Vanaf dat moment kun je een clean install van Windows 10 doen, omdat er vanaf dan bij Microsoft wordt gechecked op hardware ID voor activatie. Tijdens installatie kies je dan mooi dat je geen installatiecode hebt :)
Even luidop denkend, iemand met identieke hardware krijgt dan ook automatisch een geactiveerde W10? :+
majic schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:16:
Tot nu toe hier geen 100% positieve ervaring met Windows 10.

Geupgrade van een vlekkeloos lopende Windows 7 Pro, na upgrade voelt de computer laggy, traag en niet zo responsief aan. Dit merk ik met name in Photoshop, Indesign, Kodi videoplayer en andere "2d" (zijn GUI-accelerated in principe maar toch) toepassingen.

Toch gaat bijv. BF3 als een speer, welke net als photoshop van dezelfde gpu gebruik maakt (AMD R7 M270, niet de alternatieve HD5500).

Kan er de vinger niet op leggen maar er mis gewoon een groot stuk snelheid.

Verder Windows 10 rarigheden zoals dat als je in t' start menu op een applicatie "uninstall" klikt hij je gewoon naar de software add/remove lijst brengt. Ja thanks, was t' nou zoveel moeite om gewoon die app te deinstalleren in 1x ? ;-)
Gokje, heeft Windows soms zelf besloten een "betere" GPU driver te installeren?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 22:12

Wildfire

Joy to the world!

Raven schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:58:

[...]

Even luidop denkend, iemand met identieke hardware krijgt dan ook automatisch een geactiveerde W10? :+
Nee, want veel hardware heeft een uniek identificerend serienummer of andere zaken die onderscheidend werken van gelijksoortige hardware.

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 25-01-2016 14:18 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Wel of niet een ID? Ik heb Windows 8.1 (+upgrade naar W10 daarna) op 3 verschillende laptops gedaan en telkens werd hij geactiveerd. Wel steeds aangemeld met MS Account en dat werd steeds via sms en telef nr bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Laatst online: 28-08 12:50
Raven schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:58:
[...]

[...]

Gokje, heeft Windows soms zelf besloten een "betere" GPU driver te installeren?
Nou, in principe niet. Heb dat kreng namelijk al meer dan ééns vervangen voor een zelf gedownloade, recentere van Intel. Inclusief vandaag, en krijg echter nu ook talloze crashes van m'n displaydriver met de laatste versie :'( (ik had dat met de vorige ook al, echter nu vaker).

Het systeem hakkelt en stottert ook nét voor ie crashed. Zo raar, games blijven het gewoon geniaal doen..:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Wildfire schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:16:
[...]

Nee, want veel hardware heeft een uniek identificerend serienummer of andere zaken die onderscheidend werken van gelijksoortige hardware.
Ah, en die worden natuurlijk in het hardware id bij MS verwerkt?
majic schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:54:
[...]

Nou, in principe niet. Heb dat kreng namelijk al meer dan ééns vervangen voor een zelf gedownloade, recentere van Intel. Inclusief vandaag, en krijg echter nu ook talloze crashes van m'n displaydriver met de laatste versie :'( (ik had dat met de vorige ook al, echter nu vaker).

Het systeem hakkelt en stottert ook nét voor ie crashed. Zo raar, games blijven het gewoon geniaal doen..:/
Is de GPU dan nog wel goed? :? En 't RAM, indien GPU geen eigen geheugen heeft.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb al rondgezocht op het volgende fenomeen maar ik heb nog geen passende oplossing gevonden... Ik heb bij Instellingen -> Bijwerken en Beveiliging -> Windows Update -> Geavanceerde opties de melding staan: "Sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd"
Ik heb nu ook NOG STEEDS NIET de November update binnen op deze pc, maar wel op mijn laptop terwijl dit systeem al paar maanden langer W10 draait.

Ik heb Bitdefender als virusscanner, maar de automatische profielen uitgezet.

Ik heb inderdaad wat dingen aangepast in de privacy-instellingen maar ik ben er niet van overtuigd dat dat het is.

Ik vind het vervelend en irritant, ik wil van die 'beperking' af.
Daarnaast wil ik gewoon updaten zodat ik die November-update van W10 ook heb...

Iemand met hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Tom.Gerritse schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:25:
Beste Tweakers,

Ik heb al rondgezocht op het volgende fenomeen maar ik heb nog geen passende oplossing gevonden... Ik heb bij Instellingen -> Bijwerken en Beveiliging -> Windows Update -> Geavanceerde opties de melding staan: "Sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd"
Ik heb nu ook NOG STEEDS NIET de November update binnen op deze pc, maar wel op mijn laptop terwijl dit systeem al paar maanden langer W10 draait.

Ik heb inderdaad wat dingen aangepast in de privacy-instellingen maar ik ben er niet van overtuigd dat dat het is.

Iemand met hulp?
Zit het systeem op een domain (al dan niet van een eigen thuisnetwerk)? Dit is namelijk de melding die er getoond wordt als die settings centraal geregeld worden (zeer normaal op bedrijfsnetwerken).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Zarhrezz schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:30:
[...]

Zit het systeem op een domain (al dan niet van een eigen thuisnetwerk)? Dit is namelijk de melding die er getoond wordt als die settings centraal geregeld worden (zeer normaal op bedrijfsnetwerken).
Ja het zit in een thuisnetwerk maar dit is de 'beheerder' van het thuisnetwerk en er worden (voor zover ik weet) geen instellingen centraal geregeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41
Heb je een Pro versie dan kun je via gpedit dit soort instellingen bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 17:47
Ik las het berichtje van Zarhrezz, me afvragend of hij alleen de antivirus van Bitdefender gebruikt of zo'n uitgebreide versie met firewall. Het deed me in ieder geval denken aan een naar mijn idee bizar probleem met W10 dat ikzelf laatst had met de updates: In W7 en W8.1 had ik dat zo ingesteld dat je een aankondiging kreeg als er updates waren maar dat je zelf kon bepalen wanneer je die wilde downloaden en installeren.

Sinds W10 gaat alles gedwongen automatisch (voorzover ik weet tenminste, ik heb nog geen andere optie kunnen ontdekken) en daardoor kwam ik er na een week pas achter dat alle updates in die periode als 'mislukt' geboekt waren wegens installatiefout 0x800706d9. Even googelen bracht me op deze site: kennelijk moest ik mijn ZoneAlarm uitzetten en persé de Windows firewall inschakelen. Dat maar eens gedaan en ziedaar: de updates stroomden geheel probleemloos binnen. Zoiets nog nooit meegemaakt.

Geen flauw idee of iets dergelijks ook met de Bitdefender van Zarhrezz te maken heeft maar in ieder geval de vraag of iemand hier zo'n ervaring heeft. Is er ergens een instelling waarmee je zoiets kunt voorkomen? Ik heb nu de Windows firewall met Sphinx, op zich ook wel OK maar natuurlijk niet als je daartoe gedwongen wordt door mijnheer Gates en kornuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:54
Tom.Gerritse schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:25:
Beste Tweakers,

Iemand met hulp?
Hier had ik ook last van, ik heb ook Bitdefender, maar dat bleek niet het probleem te zijn.
Dit heeft mij geholpen:
http://answers.microsoft....8e-48b5-90f1-758dd3960d7a (de registery key)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrapper83
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 16:06
Finally, my laptop works like charm! My asus N56vm didn't work with the first 10 build. but now 10586.71 there is no bootloop / cycle anymore;-)

LG HM091MR.U44 - OEG 300liter 516005190 warmte wisselaar boiler - Solaredge / Growatt 4800 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09
Wat ik heb sinds het upgraden naar Windows 10 en de schone installatie van Windows 10, is dat IE11 niet mijn wachtwoorden onthoud van de sites welke ik bij favorieten heb.
Echt irritant. Al zitten schakelen met de opties bij Internet Opties e.d., maar blijf hetzelfde probleem behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:46:
Wat ik heb sinds het upgraden naar Windows 10 en de schone installatie van Windows 10, is dat IE11 niet mijn wachtwoorden onthoud van de sites welke ik bij favorieten heb.
Echt irritant. Al zitten schakelen met de opties bij Internet Opties e.d., maar blijf hetzelfde probleem behouden.
Deze al gevonden? Even Googlen op "ie11 not remembering passwords" geeft je wellicht meer tips.
Gebruikersnaam en wachtwoord worden niet opgeslagen met AutoAanvullen

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
FREAKJAM schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:47:
[...]

Deze al gevonden? Even Googlen op "ie11 not remembering passwords" geeft je wellicht meer tips.
Gebruikersnaam en wachtwoord worden niet opgeslagen met AutoAanvullen
Ook al naar gekeken, maar werkt niet. Alle opties staan aan, maar bij het opnieuw opstarten van de pc of gewoon na een tijdje wanneer ik IE weer opnieuw open, dan moet ik bijvoorbeeld opnieuw inloggen op GoT of gmail e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:53:
[...]

Ook al naar gekeken, maar werkt niet. Alle opties staan aan, maar bij het opnieuw opstarten van de pc of gewoon na een tijdje wanneer ik IE weer opnieuw open, dan moet ik bijvoorbeeld opnieuw inloggen op GoT of gmail e.d..
IE11 resetten al geprobeerd?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
FREAKJAM schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:54:
[...]

IE11 resetten al geprobeerd?
Nu wel. We gaan het meemaken. Thanks voor de pointers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt zo een update ook als je Windows 10 pro als UEFI hebt geïnstalleerd? Mijn moederbord ondersteund alleen UEFI. Ik heb toen speciaal met een ISO bestand een UEFI installatie moeten maken m.b.v. Rufus. Als ik 14521 wil hebben moet ik zeker weer een NL ISO zien te bemachtigen en opnieuw een UEFI installatie maken?
Waar download ik die?
https://buildfeed.net/source/PublicRelease/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:21:
Werkt zo een update ook als je Windows 10 pro als UEFI hebt geïnstalleerd? Mijn moederbord ondersteund alleen UEFI. Ik heb toen speciaal met een ISO bestand een UEFI installatie moeten maken m.b.v. Rufus. Als ik 14521 wil hebben moet ik zeker weer een NL ISO zien te bemachtigen en opnieuw een UEFI installatie maken?
Waar download ik die?
Niet. ISO's worden in principe door Microsoft niet altijd vrij gegeven. Heel soms wordt een ISO van een slow ring wel eens vrijgegeven, maar van de fast ring heb ik al geruime tijd geen ISO meer ontdekt.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:21:
Waar download ik die?
Maar eh...een UEFI installatie maken is niets anders dan de files vanaf een FAT32 i.p.v. een NTFS usb stick installeren....of de ISO uitpakken (naar de usb stick)...dat is ook voldoende vaak :+

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 28-01-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Krijg "Cumulatieve update Windows 10 Version 1511 voor x64-systemen (KB3124262)" niet geïnstalleerd. Jullie ook? Heb al drie keer m'n PC opnieuw opgestart, maar hij blijft terugkomen. Krijg ook een melding in het Actiecentrum "Kan installeren van de updates niet voltooien." maar als ik erop klik gebeurt er niks. Dan ga ik gewoon weer naar updates en probeert ie het opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
chim0 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:07:
Krijg "Cumulatieve update Windows 10 Version 1511 voor x64-systemen (KB3124262)" niet geïnstalleerd. Jullie ook? Heb al drie keer m'n PC opnieuw opgestart, maar hij blijft terugkomen. Krijg ook een melding in het Actiecentrum "Kan installeren van de updates niet voltooien." maar als ik erop klik gebeurt er niks. Dan ga ik gewoon weer naar updates en probeert ie het opnieuw.
Ik heb hem net zonder probleem geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Onbenulligheidje maar. Niet wereldschokkend en ik lig er ook niet van wakker als er geen oplossing voor is.
Weet iemand hoe de lijst in de in het hoofdstuk Instellingen van Windows 10, Windows Update, Geschiedenis van uw updates weergeven" af en toe opgeschoond kan worden? Gewoon om het een beetje overzichtelijk te houden.

Reden is vooral deze, er staat b.v. bij elke update een mislukte beveiligings-update tussen van Microsoft Powerpoint. In 2010 schafte ik een nieuw Office-pakket aan, het goedkoopste, versie 2007 met een gratis update naar versie 2010 zodra deze gelanceerd werd. Dit vond even later probleemloos plaats. Echter blijkbaar niet geheel foutloos, want sindsdien krijg ik bij elke beveiligingsupdate de melding dat deze voor Powerpoint 2007 was mislukt. Dit vond al plaats met Windows 7 en bleef met de upgrade naar Windows 10. Geen wonder, want die versie 2007 bestond niet meer sinds die upgrade naar 2010. Kortom, die lijst wordt zo langzamerhand nogal lang. Niet erg, maar een beetje vervelend.

Edit:
Oplossing gevonden voor dit laatste, http://www.pcmweb.nl/work...10-updates-blokkeren.html

[ Voor 5% gewijzigd door Techneut op 29-01-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
Op deze link wordt uitgelegd hoe je Windows update kan resetten. Dit is voor Windows 7, maar ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat het voor 10 hetzelfde is;

http://www.sevenforums.co...windows-update-reset.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Bedankt, het werkt inderdaad ook in Windows 10. Nuttige tool vind ik en zo te zien maakt hij niets kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Iemand misschien een idee voor dit probleem?
[Windows10]Printen vanuit photo app fout

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCMG
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-08-2024
hier zijn we weer... en weer regelmatig dat ik het menu en het actiecentrum niet kan benaderen. Vandaag zelfs mail ook al niet te starten. Herstarten laptop helpt telkens maar vind het wel echt k<t. Ook mijn neefje heeft net een nieuwe acer laptop met dezelfde kuren. Best dat Microsoft zich eens herbront en een echte besturingsversie uitbrengt zonder bugs.
Hoe langer, hoe meer ik geneigd ben om linux te gaan draaien en w10 als tweede keus progje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CCMG schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:37:
hier zijn we weer... en weer regelmatig dat ik het menu en het actiecentrum niet kan benaderen. Vandaag zelfs mail ook al niet te starten. Herstarten laptop helpt telkens maar vind het wel echt k<t. Ook mijn neefje heeft net een nieuwe acer laptop met dezelfde kuren. Best dat Microsoft zich eens herbront en een echte besturingsversie uitbrengt zonder bugs.
Hoe langer, hoe meer ik geneigd ben om linux te gaan draaien en w10 als tweede keus progje.
Even Googlen op "action center start menu not working" en dan kom je het powershell commando vast wel ergens tegen die het voor je gaat fixxen.

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 29-01-2016 18:10 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCMG
FREAKJAM schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:08:
[...]

Even Googlen op "action center start menu not working" en dan kom je het powershell commando vast wel ergens tegen die het voor je gaat fixxen.
bedankt voor deze fixxer zal het een dezer eens uitproberen, maar mijn mening blijft dat het de taak is van microsoft een update te bezorgen als duizenden hier last van hebben.

na die poging is ie helemaal om zeep. :( nixx fixx dus voor mij :-(

[ Voor 6% gewijzigd door CCMG op 29-01-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voor iemand anders ben ik een nieuwe pc aan het samenstellen. De huidige heeft Windows 7 geïnstalleerd gehad en hij heeft de upgrade naar Windows 10 uitgevoerd. De Windows 7 heeft hij al eens los aangeschaft, maar hij kan de key niet terugvinden.
Nu heb ik door een vbscript de het volgende achterhaald;
Product Name: Windows 10 Home
Product ID: 00326-10000-BLA-BLA
Installed Key: JVF8Y-VTRQ2-Y7GJK-BLA-BLA

Weet iemand of ik deze key kan gebruiken voor een nieuwe installatie van Windows 10 Home of Windows 7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Over het algemeen is de licentie aan de hardware gekoppeld, dus niet bruikbaar op een nieuwe/andere pc.

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 16:36
Eriksk schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:43:
Voor iemand anders ben ik een nieuwe pc aan het samenstellen. De huidige heeft Windows 7 geïnstalleerd gehad en hij heeft de upgrade naar Windows 10 uitgevoerd. De Windows 7 heeft hij al eens los aangeschaft, maar hij kan de key niet terugvinden.
Nu heb ik door een vbscript de het volgende achterhaald;
Product Name: Windows 10 Home
Product ID: 00326-10000-BLA-BLA
Installed Key: JVF8Y-VTRQ2-Y7GJK-BLA-BLA

Weet iemand of ik deze key kan gebruiken voor een nieuwe installatie van Windows 10 Home of Windows 7?
Nee dat zijn algemene keys. Na een update van Windows 10 wordt Windows 10 gekoppeld aan de hardware. Je hebt dan niet echt een CD Key meer.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 16:53
De windows store wil niet meer openen na de laatste update van die app. Nog iemand last van? Heb een herstelpunt gerestored, toen werkte het terug. Kreeg ik de update van de store app weer, en na die update ging hij weer niet meer open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
glenner schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:29:
De windows store wil niet meer openen na de laatste update van die app. Nog iemand last van? Heb een herstelpunt gerestored, toen werkte het terug. Kreeg ik de update van de store app weer, en na die update ging hij weer niet meer open?
Wat zegt je eventlog als vlak nadat je de store hebt getracht te openen? Vlugge zoekopdracht "cannot open windows store windows 10" via Google, gefilterd op de zoekresultaten van afgelopen week, brengt me op dit forum met een geboden oplossing. Dat zelf ook al geprobeerd? Lees voor de zekerheid even de overige pagina's door op dat forum, ik kan je namelijk geen garantie bieden dat je hiermee het probleem oplost.

[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 30-01-2016 17:32 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCMG
FREAKJAM schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:31:
[...]

Wat zegt je eventlog als vlak nadat je de store hebt getracht te openen? Vlugge zoekopdracht "cannot open windows store windows 10" via Google, gefilterd op de zoekresultaten van afgelopen week, brengt me op dit forum met een geboden oplossing. Dat zelf ook al geprobeerd? Lees voor de zekerheid even de overige pagina's door op dat forum, ik kan je namelijk geen garantie bieden dat je hiermee het probleem oplost.
Ja, dit had ik geprobeerd en toen liep alles mis. Geen app die nog werkte en ook niet 1 herstelpunt dat nog dienst kon doen. Nu heb ik maar weer een clean install gedaan en ben nu weer in de running. Toch een dik minpuntje aan deze windhoos versie. :)
Pagina: 1 ... 58 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.