Ik ben volledig lost met Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Edge, google docs, beveiligings functies. etc etc.
Ik geef toe ik ben de jongste niet meer maar ik ben sinds windows 10 eigenlijk volledig "lost"
Ik krijg bv een lijst van iemand (Excel en die opent met Google docs waar geen hyperlink werkt vervolgens openen met Excel met de melding dat ik contact op moet nemen met de beheerder???
Ik zit gewoon thuis op een los pc'tje en wil gewoon wat "dingen" doen die ik altijd heb gedaan.
Ik ben continue weer zaken aan het openen in iexplorer want Edge ondersteunt zus niet en zo niet etc. etc.
Ik ben echt veel meer tijd bezig met zaken opnieuw uit te vinden dan dat ik de pc gewoon voor handige zaken kan gebruiken.
Windows 10 is zo ontzettend nadrukkelijk aanwezig om dwars te liggen dat ik zo langzamerhand meer zit te doen op mijn iPad en mijn smartphone dan dat ik nog zaken op de PC doe.
Ligt dit aan mij of begint MS Windows contact te verliezen met zijn gebruikers?
Ik wordt hier echt knettergek van en vraag me af of overstappen naar Apple dit oplost.
Of ben ik geen serieuze doelgroep meer en moet ik het maar uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:12
Wat wil je precies met dit topic? Dat wij Windows 10 voor je gaan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

MatMich schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:14:
Ik geef toe ik ben de jongste niet meer maar ik ben sinds windows 10 eigenlijk volledig "lost"
Ik krijg bv een lijst van iemand (Excel en die opent met Google docs waar geen hyperlink werkt vervolgens openen met Excel met de melding dat ik contact op moet nemen met de beheerder???
Ik zit gewoon thuis op een los pc'tje en wil gewoon wat "dingen" doen die ik altijd heb gedaan.
Ik ben continue weer zaken aan het openen in iexplorer want Edge ondersteunt zus niet en zo niet etc. etc.
Ik ben echt veel meer tijd bezig met zaken opnieuw uit te vinden dan dat ik de pc gewoon voor handige zaken kan gebruiken.
Windows 10 is zo ontzettend nadrukkelijk aanwezig om dwars te liggen dat ik zo langzamerhand meer zit te doen op mijn iPad en mijn smartphone dan dat ik nog zaken op de PC doe.
Ik wordt hier echt knettergek van en vraag me af of overstappen naar Apple dit oplost.
Even de optie opzoeken om terug te gaan naar 8.1/

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfkunst
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-08 09:12
Ik ben van mening dat Edge geen volwaardige browser is, gebruik maar lekker IE11, of een andere variant, als chrome of firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

vraag me af of overstappen naar Apple dit oplost.
*knip* dit voegt niets toe en helpt de TS compleet niet

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 09-11-2015 15:43 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:00
Hokkie schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:33:
[...]

Wellicht vloeken in de kerk, maar ik zou dit serieus overwegen
dan weet je in ieder geval wel zeker dat je alles opnieuw moet leren ja.
Vaak verwacht je nu dat dingen werken zoals je gewend bent, en dat is helaas niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:31

DarkSide

theres no place like ::1

Ik haal niet uit je topic of je wel met windows 8.1 overweg kon.
In mijn ogen zit daar niet een dergelijke grote verandering in.

Edge is een totaal nieuwe browser die nog volop in ontwikkeling is. En hoewel ik er best tevreden mee ben gebruik ik dagelijks nog steeds chrome. Niemand, ook MS niet, verplicht je om Edge te gebruiken.

Verder zie ik ook niet of Office BV goed geinstalleerd is, of dat misschien een probleem is om je Excel bestanden te openen.

Je kunt even goed bekijken wat je precies wilt doen, waar je tegen aanloopt om te kijken of je nog je weg kunt vinden in w10.
Maar je kunt altijd terug naar windows 8.1 of 7 wat dat betreft als je dat start menu bv handiger vind (zijn ook andere oplossingen voor).
Maar internetten, gebruik van office is wezenlijk geen verschil met 7/8 en 10.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hokkie
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

MisterEagle schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:35:
[...]

dan weet je in ieder geval wel zeker dat je alles opnieuw moet leren ja.
Vaak verwacht je nu dat dingen werken zoals je gewend bent, en dat is helaas niet zo.
TS heeft nu een iPad. Veel apps zoals Safari en mail zijn nagenoeg gelijk aan Mac OS. Mijn pa heeft na zijn pensioen nog de switch gemaakt, hij is nu 71 jaar en werkt inmiddels enkele jaren, met volledige tevredenheid, op een iMac.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Als je nu even per probleem dat je ervaart uitlegt wat je stappen zijn. Dan kunnen wij kijken waar het mis gaat. Nu is het een heel verhaal met allerlei problemen, maar zonder goede context.

Dus je probleem met Office/Excel; wat doe je en wat wil je gedaan krijgen?

Hetzelfde met Edge. Je kunt altijd nog Chrome of IE11 instellen als standaard browser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:12

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien even langsgaan bij een Windows 10 Check-In of anders Microsoft even bellen : http://www.microsoft.com/netherlands/windows10check-in/

Onderaan staat de contact info :
Kom je er even niet uit?

We staan altijd voor je klaar en helpen je graag bij een Windows 10 Check-In locatie. Stel je vraag op de Windows Facebookpagina of bel ons op 020 – 500 1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:25

FreakNL

Well do ya punk?

Hokkie schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:33:
[...]

Wellicht vloeken in de kerk, maar ik zou dit serieus overwegen
Ik ben Apple fan, maar is dit niet wat rigoreus?

Ik ben ook over op Windows 10, het is op sommige vlakken inderdaad een beetje wennen. Aan de andere kant ben ik IT-er dus het zou wel heel droevig zijn als ik me niet kon aanpassen. Maar ik heb mijn vader een goeie 2 maanden geleden ook overgezet en die hoor ik amper.

Wat ik gedaan heb:

1) Edge negeren, gebruik gewoon Firefox en/of Chrome gebruiken (snelkoppelingen op bureaublad)
2) Snelkoppelingen van alle Office paketten in het start menu pinnen
3) Alle veel voorkomende bestandstypes waar mijn vader mee werkt (.pdf .xls, .jpg. .avi .png, etc etc) eenmalig aangeklikt, om te kijken waarmee de zaak geopend werd en indien nodig gecorrigeerd (als iets in Metro opent vind ik dat zelfs verwarrend, dus voor (bijvoorbeeld) PDF's gewoon lekker Foxit, etc...

Ik geloof niet dat mijn vader er veel moeite mee heeft.

De TS moet beginnen met edge niet te gebruiken. En ff uitleggen wat dit betekent:
k krijg bv een lijst van iemand (Excel en die opent met Google docs waar geen hyperlink werkt vervolgens openen met Excel met de melding dat ik contact op moet nemen met de beheerder???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
*knip* Nergens voor nodig

[ Voor 103% gewijzigd door TheVMaster op 10-11-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 10:11

Fiber

Beaches are for storming.

Ik denk dat je gewoon even (aan iemand moet vragen om voor jou) de standaard instellingen en associaties en standaard programma's etc. goed en naar jouw wens in moet (laten) stellen...

Dingen als email app, browser, office programma, etc. Als het eenmaal goed is ingesteld en de dingen die je niet gebruikt verborgen zijn zou alles weer prima moeten werken.

Edit: Wat FreakNL zegt dus... :)
Tuurlijk. Paard en wagen werken ook nog steeds maar om die nou allemaal nog als dagelijks vervoersmiddel te gaan gebruiken schiet ook niet op... O-)

[ Voor 42% gewijzigd door TheVMaster op 10-11-2015 20:20 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:23

Umbrah

The Incredible MapMan

1. Edge is nog niet af; zie het als een tech preview. Windows gaat echter een "iteratief ontwikkelproces" in waardoor je heel snel heel vaak nieuwe dingen kan krijgen. Edge heeft wel degelijk potentie. Echter zie je er ook aan dat er een trend is om van het 'oude web' af te stappen: ook Chrome en Firefox laten bepaalde plugins/zaken los. Silverlight bijvoorbeeld. Firefox en Chrome zijn echter wel goede (en meer volwassen...) alternatieven.

2. Iets in Excel aanpassen... is los van Windows. Windows wordt standaard (al ruim 30 jaar) niet geleverd met Excel. Open je het in gmail? Dikke kans dat die google docs meuk dingen gaat lopen doen.

3. Beheerdermelding... tsja... geen flauw idee wat je bedoelt. Probeer je iets te installeren? Goed toch dat hij je meld dat dat aan het gebeuren gaat? Een stukje beveiliging zodat je niet met 200 taakbalken zit in je browser straks.

4. Mijn oude pa (63) vind de file manager van Win10 een heel stuk beter dan die van Windows 7. Windows 8.1 is min of meer identiek. De ribbon werkt bij hem altijd erg goed.

5. Het start menu is niks anders, behalve dat zoeken een stuk volwassener is: op start drukken en even iets intikken wat je wilt is erg eenvoudig.

Om zomaar te zeggen: "het is anders, misschien ga ik maar naar Apple" is eigenlijk onzinnig; dat is, zeker als je over muis/toetsenbord (geen delete?) en file management gaat praten, laat staan: applicaties, nog een heel stuk verder anders. Laat staan dat we het over de kosten/bang-for-bucks hebben. Windows 10 is inderdaad even wennen, met een nadruk op 'even', het is namelijk een fijn en snel besturingssysteem wat een hoop kan. Sterker nog: een hoop Apple fans hebben het ook geprobeerd. Daarnaast: als je toch wat anders wilt naast OSX/Windows; wat houd je er van om dan eens een Linux variant te gaan proberen? Ubuntu heeft een behoorlijk lage instapcurve.

Wat de opmerking: "verliest MS contact met gebruikers" betreft: integendeel. De 'community' heeft nog nooit zó veel inspraak en invloed gehad op de ontwikkeling van Windows, en door dat hele iteratieve heen zie je dat mensen hun ei écht kwijt kunnen: de insiders zien soms wekelijks builds langs komen met hun feedback er in verwerkt. Het nieuwe microsoft is érg populair.

Gezien je eerdere topics: (ipad 2 ios 9); vind je sowieso Apple ook niks, en is Android meer wat voor je. Laat ik het zo zeggen: volgens mij is techniek/computers gewoon niks voor jou. En daar speelt leeftijd geen rol in.

[ Voor 5% gewijzigd door Umbrah op 09-11-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik kan ook niet met Edge werken, er zit mij wat teveel beperkingen op.
Maar ik heb het Edge icoontje geunpinned uit mijn taskbar en IE11 daar gepinned.
Internet Explorer 11 wordt nog steeds bijgeleverd bij Windows 10.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 23:03
Windows 10 valt eigenlijk reuze mee. Ik was zelf ook altijd een fervent Windows 7 gebruiker, maar ik heb Windows 10 zo aangepast dat het nog steeds lijkt op Windows 7.

Om met een paar suggesties te komen:

- Installeer Classic Shell.
Daarmee installeer je de klassieke Start menu zoals je em gewend was in Windows XP of 7.
- Installeer Firefox of Chrome, als Edge je niet bevalt dan hoef je het ook niet gebruiken.
- Voor Excel bestanden heb je wel een Office pakket nodig. Installeer deze dan ook.
- Verander associaties met bestanden in Start \ Settings \ Pc Settings \ System \ Default Apps. Hier kun je zelf kiezen welk programma opent bij bepaalde extensies. (bv. *.jpg openen met Irfanview en *.mp4 openen met VLC player).

Voor de rest is het gewoon aangeven wat precies de overige problemen zijn. Dan kunnen we gericht antwoord geven.

Zie hieronder mijn Windows 10 scherm (klikbaar). Ik gebruik zelfs nog de Quick Launch Toolbar. Ziet dit er onoverzichtelijk uit?
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/298msm.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Snowwie op 10-11-2015 20:21 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:31

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij is TS zo volledig lost met W10 dat hij zijn weg naar dit topic niet meer kan vinden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1