ipad 2 ios 9

Pagina: 1
Acties:
  • 823 views

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik kan er eigenlijk niet echt een goed antwoord op vinden.
dozijnen suggesties maar helemaal niets helpt, fabrieksinstellingen ed ,allemaal nutteloos.
Mijn iPad 2 is echt niet meer vooruit te branden sinds de update naar ios 9.
Typen is een bezoeking ,letters verschijnen letterlijk pas na een seconde.
Dit is toch ronduit belachelijk?
Als ik een oude windows pc heb kan ik nog steeds, als ik dat zou willen, iedere windows versie erop installeren.
Maar bij Apple kan je eigenlijk alleen maar een nieuw schreeuwend duur apparaat kopen want downgraden is niet meer mogelijk.
Ik vond de iPad altijd een fijn apparaat maar gezien het beleid van Apple ga ik toch over op Android tablets.
Als er geen oplossing is, die er volgens mij niet is, gezien de leterlijk duizenden klachten, is dit mijn allerlaatste Apple apparaat geweest want dit is eigenlijk gewoon wanprestatie en ruikt naar oplichting.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:01
Misschien teruggaan naar IOS8 voor nu en wachten tot Apple de problemen heeft opgelost.
http://osxdaily.com/2015/...-ios-9-back-to-ios-8-4-1/

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:10
Voor nu teruggaan naar iOS8. Oplichting en wanprestatie; enig idee wat het inhoud? Niemand heeft jou verplicht die upgrade naar iOS9 te doen. Maar ik hoor graag wat de politie met je aangifte van oplichting gaat doen ;(

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat is je punt? Even lekker klagen en hopen dat je gelijkgezinden tegen komt? Je verhaal staat vol met meningen en waanzinnige aannames (oplichting.. really? denk je series dat een multinational interesse heeft in oplichting? die hebben wel betere plannen om geld te verdienen...), en het lijkt er ook op dat je gewoon geen goed onderzoek gedaan hebt.

Je kan prima downgraden, qua iOS versies is er wel een beperking qua versies waar je naar terug kan gaan, dit heeft met de beveiliging te maken. Dat is vrij normaal met een sandboxed OS.

Vergelijken met Windows is ook een beetje zinloos, Windows is een general-purpose OS dat overal een beetje probeert te werken, dat is een ander verhaal dan een dedicated embedded OS dat voor een strikte range apparaten bedoeld is, en waarbij het OS niet als 'content' bedoeld is, i.t.t. Windows.

• MatMich
MikeOO schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:41:
Misschien teruggaan naar IOS8 voor nu en wachten tot Apple de problemen heeft opgelost.
http://osxdaily.com/2015/...-ios-9-back-to-ios-8-4-1/
ios 8 was ook al zo traag en dus dacht ik dat 9 de boel had opgelost.
Kortom het lijkt er niet op dat het gaat oplossen.
Sterker nog ik ben bang dat ik het gelijk aan mijn zijde heb en dat Apple graag ziet dat mensen nieuwe dure spullen koopt terwijl de oude nog niet op zijn.
Best wel paradoxaal eigenlijk Apple is duur en zegt dus langer mee te gaan maar zorgt er dus zelf op deze manier voor dat het langer meegaan dus eigenlijk een wassen neus is

• MatMich
Erwin schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:46:
Voor nu teruggaan naar iOS8. Oplichting en wanprestatie; enig idee wat het inhoud? Niemand heeft jou verplicht die upgrade naar iOS9 te doen. Maar ik hoor graag wat de politie met je aangifte van oplichting gaat doen ;(
Jouw reactie is minstens net zo over de top als waar je mij van beschuldigt
Doe ff normaal man met je politie gezwets
Iets met de pot etc.
Teruggaan naar 6 is de enige optie en dus niet mogelijk dus misschien geen oplichting maar toch wel degelijk misleiding.

[ Voor 3% gewijzigd door MatMich op 26-09-2015 17:03 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb op m'n iPad 2 iOS 9.01 inmiddels draaien en dat ding werkt gewoon perfect. Ik heb echter wel een schone (DFU) installatie uit gevoerd zónder een back-up van instellingen terug te zetten.....

Was even een "drama" doordat ik alle netwerkverbindingen en mail instellingen opnieuw moest aanmaken, maar 't ding werkt gewoon zoals 't moet.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:23
wimmel_1 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:04:
Ik heb op m'n iPad 2 iOS 9.01 inmiddels draaien en dat ding werkt gewoon perfect. Ik heb echter wel een schone (DFU) installatie uit gevoerd zónder een back-up van instellingen terug te zetten.....

Was even een "drama" doordat ik alle netwerkverbindingen en mail instellingen opnieuw moest aanmaken, maar 't ding werkt gewoon zoals 't moet.
Dat lijkt mij altijd bij een Major OS Update een raadzaam idee, ook op recente hardware. Zo houd ik het inderdaad ook nog heel goed vol met een The New iPad (3).

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:28
Heb je toevallig een proxy server ingesteld? Bijvoorbeeld door de adblocker Weblock te gebruiken?
In dat geval moet je de proxy server eens uitschakelen (veldje leegmaken). Hierna de WiFi even uit en weer aan zetten en daarna de proxy server weer toevoegen en de WiFi weer herstarten.

Ik heb dit bij 2 updates moeten doen.
Die van iOS 8 naar iOS 9 consumer beta 1.
En toen nog een keer bij die van iOS 9 naar 9.1 beta 2.

In mijn geval was de iPad de eerste 15 seconden snel en daarna onwerkbaar traag. Als ik WiFi uit zette was het weer snel.

[ Voor 17% gewijzigd door Sepio op 26-09-2015 17:10 ]

• MatMich
johnkeates schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:47:
[...]

Wat is je punt? Even lekker klagen en hopen dat je gelijkgezinden tegen komt? Je verhaal staat vol met meningen en waanzinnige aannames (oplichting.. really? denk je series dat een multinational interesse heeft in oplichting? die hebben wel betere plannen om geld te verdienen...), en het lijkt er ook op dat je gewoon geen goed onderzoek gedaan hebt.

Je kan prima downgraden, qua iOS versies is er wel een beperking qua versies waar je naar terug kan gaan, dit heeft met de beveiliging te maken. Dat is vrij normaal met een sandboxed OS.

Vergelijken met Windows is ook een beetje zinloos, Windows is een general-purpose OS dat overal een beetje probeert te werken, dat is een ander verhaal dan een dedicated embedded OS dat voor een strikte range apparaten bedoeld is, en waarbij het OS niet als 'content' bedoeld is, i.t.t. Windows.
Voor mijn punt zou ik zeggen nog een keer lezen voordat je mij jouw woorden in de mond legt.
De strekking lijkt me toch meer dan duidelijk.
Niemand heeft dus een passende oplossing en ik zit met een slecht werkend apparaat.
De issue is overigens ook niet of Apple mij wel of niet verplicht.
Ze bieden een update aan en zeggen niet dat de iPad daarna nagenoeg onwerkbaar wordt.
Overigens is je verhaal over multinational en oplichting toch wel erg zwak nu er net een groot vw schandaal in het nieuws is.
Dus je hebt keihard ongelijk.
En nee downgraden kan NIET.
En een leuk blabla verhaal over Windows overigens.
Het gaat niet over vergelijken het gaat over of iets wertkt of niet.
Kortom je bent dus gewoon een wijsneus.

• MatMich
Sepio schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:06:
Heb je toevallig een proxy server ingesteld? Bijvoorbeeld door de adblocker Weblock te gebruiken?
In dat geval moet je de proxy server eens uitschakelen (veldje leegmaken). Hierna de WiFi even uit en weer aan zetten en daarna de proxy server weer toevoegen en de WiFi weer herstarten.

Ik heb dit bij 2 updates moeten doen.
Die van iOS 8 naar iOS 9 consumer beta 1.
En toen nog een keer bij die van iOS 9 naar 9.1 beta 2.

In mijn geval was de iPad de eerste 15 seconden snel en daarna onwerkbaar traag. Als ik WiFi uit zette was het weer snel.
nee
nee
En nee

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MatMich schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:09:
[...]

Voor mijn punt zou ik zeggen nog een keer lezen voordat je mij jouw woorden in de mond legt.
Niemand heeft dus een passende oplossing en ik zit met een slecht werkend apparaat.
Ze bieden een update aan en zeggen niet dat de iPad daarna nagenoeg onwerkbaar wordt.
Overigens is je verhaal over multinational en oplichting toch wel erg zwak nu er net een groot vw schandaal in het nieuws is.
Koppel dat apparaat een los van "Lost My iPhone" en voer eens een DFU uit......

Já, je moet daarna alles aangaande netwerken/VPN's en mail opnieuw instellen op je iPad 2 (uit 2010) maar je hebt daarna wél een werkend device welke 100% up-2-Date is.

• MatMich
wimmel_1 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:12:
[...]

Koppel dat apparaat een los van "Lost My iPhone" en voer eens een DFU uit......

Já, je moet daarna alles aangaande netwerken/VPN's en mail opnieuw instellen op je iPad 2 (uit 2010) maar je hebt daarna wél een werkend device welke 100% up-2-Date is.
Ga het proberen bedankt voor de tip ik laat het weten.
Fijn om een antwoord te krijgen wat er eens niet van uit gaat dat ik zgn de enige met dit probleem ben.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je op je "nieuwe" iPad 2 je aangeschafte APP's terug gaat zetten: Doe 't gefaseerd.... 99/100 keer zijn er app's welke op de achtergrond van alles willen gaan draaien maar waarbij de gewenste functionaliteit voor zo'n app totaal overbodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 26-09-2015 17:25 ]

• johnkeates
MatMich schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:09:
[...]

Je bent zelf een wijsneus! 8)7

Ik weet niet wat voor persoon je bent, maar sinds 2008 regent het klachten over jou in je forum posts, worden je threads gesloten, en leg je alle schuld altijd bij andere mensen. Je schrijft al jaren slecht (maakt niet uit wat voor excuus je hebt) en lijkt vooral even lekker te willen zeiken.

Je hebt een iPad 2, dat ding is van 2011, bijna 5 jaar oud! Denk je serieus dat een 5 jaar oude tablet het net zo moet doen als toen ie nieuw was?

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
johnkeates schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:21:
[...]

Je hebt een iPad 2, dat ding is van 2011, bijna 6 jaar oud! Denk je serieus dat een 6 jaar oude tablet het net zo moet doen als toen ie nieuw was?
Niet om nou een wijsneus te zijn... maar als ie uit 2011 komt dan is ie nu 4,5 jaar oud, niet "bijna 6" :)

• johnkeates
migchiell schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:34:
[...]

Niet om nou een wijsneus te zijn... maar als ie uit 2011 komt dan is ie nu 4,5 jaar oud, niet "bijna 6" :)
true ;-) bijgewerkt...

• MatMich
johnkeates schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:21:
[...]

Je bent zelf een wijsneus! 8)7

Ik weet niet wat voor persoon je bent, maar sinds 2008 regent het klachten over jou in je forum posts, worden je threads gesloten, en leg je alle schuld altijd bij andere mensen. Je schrijft al jaren slecht (maakt niet uit wat voor excuus je hebt) en lijkt vooral even lekker te willen zeiken.

Je hebt een iPad 2, dat ding is van 2011, bijna 6 jaar oud! Denk je serieus dat een 6 jaar oude tablet het net zo moet doen als toen ie nieuw was?
Je weet niet wat voor persoon ik ben om vervolgens een enorme opsomming van mijn karakter neer te pennen en vervolgens hetzelfde gedrag te gaan vertonen waar je mij van beschuldigt.
En vervolgens heb ik ineens geen rechten meer omdat mijn iPad te oud is?
Als ik dan aan jou denk is het woord " sneu" het eerste is wat in mij opkomt.

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:13
Ik heb een iPad 3, en die is ook zeker niet meer de oude. Het lekkere gevoel is weg. DaarnaAst interpreteert de iPad een dubbele druk op de homeknop, terwijl ik maar 1 keer druk. Met iOS 7.1.2 was het nog een goed werkend apparaat. Heb nu de software er opnieuw opgezet (van ipsw.me gedownload), en draait nu redelijk 8.4.1. Ik weet ook niet of 9.x beter zal gaan op een oud device dan 8.4.1. Sinds ik de software er handmatig heb opgezet lijkt het probleem met homeknop verleden tijd.

[ Voor 28% gewijzigd door dennis_rsb op 26-09-2015 19:01 ]

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
IOS 9 draait bij mij prima op mijn ipad mini maar ik merk wel dat de accuduur aanzienlijk is verminderd. En dat terwijl in de release notes staat dat deze juist langer mee zou moeten gaan.
Iemand ook dit probleem?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ranttopics hebben geen plek hier op GoT, zeker als er hier zo hard op de man wordt gespeeld. Dit topic gaat derhalve op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.