[W10] Post hier je Universal Windows Platform app (UWP app)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
Windows 10 wordt 29 Juli 2015 RTM en is dan verkrijgbaar voor de PC.

Wat voor developers nieuw is aan Windows 10 is de Universal Windows Platform app.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/K0ELEYzBtd6UNIZLFdgCPgik/full.png

Zoals je in bovenstaande afbeelding kan zien zijn UWP apps geschikt voor een scala aan devices wat inhoud voor developers dat je met één codebase veel platformen kan bereiken!

Dit topic is bedoeld om jouw UWP app kenbaar te maken aan de community en feedback te ontvangen over jouw app.

Wil je een UWP app maken van scratch? Of je Windows 8(.1) app porten naar een UWP app? Of je Android of iOS app porten naar een UWP app? Onderstaande link is een goede start:

https://dev.windows.com/en-us/windows-apps

Installeer in ieder geval de gratis Community Edition van Visual Studio 2015. De Community Edition is een vrijwel volledige Visual Studio versie en hieronder staan de voorwaarden (van Visual Studio Community 2013, VS2015 verwijst nu nog naar deze pagina) wie en waarvoor je deze versie mag gebruiken:
INSTALLATION AND USE RIGHTS.
a. Individual license. If you are an individual working on your own applications to sell or for any other purpose, you may use the software to develop and test those applications.
b. Organization licenses. If you are an organization, your users may use the software as follows: •Any number of your users may use the software to develop and test your applications released under Open Source Initiative (OSI)-approved open source software licenses.
•Any number of your users may use the software to develop and test your applications as part of online or in person classroom training and education, or for performing academic research.
•If none of the above apply, and you are also not an enterprise (defined below), then up to 5 of your individual users can use the software concurrently to develop and test your applications.
•If you are an enterprise, your employees and contractors may not use the software to develop or test your applications, except for open source and education purposes as permitted above. An “enterprise” is any organization and its affiliates who collectively have either (a) more than 250 PCs or users or (b) more than one million US dollars (or the equivalent in other currencies) in annual revenues, and “affiliates” means those entities that control (via majority ownership), are controlled by, or are under common control with an organization.

c. Demo use. The uses permitted above include use of the software in demonstrating your applications.
d. Backup copy. You may make one backup copy of the software, for reinstalling the software.
Bron: https://www.visualstudio.com/support/legal/dn877550

Download Visual Studio 2015 Community

Let op!

Dit topic is niet bedoeld om je programming vragen te stellen, dat kan je hier of hier doen, maar puur om je eigen UWP app kenbaar te maken aan de community.

In deze topicstart worden alle UWP apps die gepost worden geplaatst met een afbeelding (logo) uit de Windows Store met een link naar de store en een korte omschrijving. Dus post je UWP app en zie hem hieronder verschijnen...

RegenmeterNiels
Afbeeldingslocatie: https://store-images.microsoft.com/image/apps.25624.9007199266263943.a1840400-53c5-496c-8989-d2bba5608bbe.a890281f-11ba-403e-a097-bea681ce0837?w=100&h=100
Met Regenmeter check je op elk willekeurig moment hoeveel het gaat regenen op jouw locatie in de aankomende 3 uur. Daarnaast geeft Regenmeter je een overzicht van het huidige weer, komende weer en met de unieke regen-radar check je of er buien aan komen!
Huetro for HueNiels
Afbeeldingslocatie: https://store-images.s-microsoft.com/image/apps.30178.9007199266263940.703d65c2-fcea-43e0-8176-c2be349505b2.896698ea-2f33-4f48-a8f7-3ca45a56a860?w=100&h=100
Huetro is de beste Hue app in de Windows Store! Gebruik de simpele setup om te verbinden met je Hue systeem en begin met genieten van alle geweldige Huetro functionaliteiten! Gebruik de kleurenkiezer om een specifieke kleur te selecteren, of maak nieuwe scenes aan met je favoriete herinneringen - en dit allemaal synchroniseert mee met je Windows 10 apparaten! Ambiences brengt een hele nieuwe ervaring naar verlichting: geniet van dynamische licht shows! Stel alarmen, Cortana of NFC in om je huis te automatiseren en gebruik geofencing om altijd thuis te komen in een verlicht huis!
Spreekwoorden Appspeedydown
Afbeeldingslocatie: https://store-images.microsoft.com/image/apps.30381.13510798886369978.b91449b2-0554-4807-80c5-814da064e803.b23592cf-38e7-484e-8174-2d5bd54a0005?w=100&h=100
Je Lockscreen is nooit meer hetzelfde met deze app! Elk uur een ander lockscreen met keuze uit een door jezelf samengestelde lijst met spreekwoorden of willekeurige spreekwoorden.
Racing OneHanSwinkels
Afbeeldingslocatie: https://store-images.microsoft.com/image/apps.35019.9007199266508130.48867baa-fe44-4c52-b2dd-808630501bfd.1e34a48c-47db-43cc-9c5f-5e2d53433eaf?w=100&h=100
Deze app geeft je alle informatie over Formule 1 . De live feed geeft je live informatie tijdens een race, kwalificatie, of vrije training.
Schepijskaart van Nederlandmapsy
Afbeeldingslocatie: https://store-images.microsoft.com/image/apps.9138.13510798883154405.fe3b8cde-14ff-49c5-a921-e17cc95f5379.75a02c4a-f2e2-4904-94bc-1f6a0359e12e?w=100&h=100
Ook zo zin in een heerlijk ambachtelijk gemaakt schepijsje? Met deze app kan je alle ijssalons en schepijsverkooppunten in Nederland vinden. Klik op het ijsje op de kaart voor adres gegevens en openingstijden. Zet meldingen aan zodat je een bericht krijgt als je in de buurt van een ijssalon bent. Zo mis je nooit een lekker ijsje.
Snipslchesser
Afbeeldingslocatie: https://store-images.s-microsoft.com/image/apps.5854.13510798887245775.c9aebfe4-b6c8-42f9-922d-5c116dc174a1.16f80a80-a437-48d3-ae06-c500d4374a2e?w=100&h=100
Het maken van een snelle notitie kan makkelijker, dus waarom maak je dan geen Snip? Met Snips kan je een snelle notitie maken en deze op een later moment uitbreiden. Maar een Snip in de app of deel iets dat je wilt onthouden van en naar de app. Creëer lijstjes, een korte notitie van wat je nog moet doen of een plak er een URL in die je niet wilt vergeten. Pin de app vast aan jouw Start Menu en zie jouw nieuwste notities zonder de app te hoeven openen! Het maakt niet uit hoe je het gebruikt, Snips is gemaakt om jouw leven makkelijker te maken.
Universal MusicDBLightYears
Afbeeldingslocatie: https://store-images.s-microsoft.com/image/apps.12428.13510798886703949.11da418d-3ca0-404c-ad13-4b7ac5838059.706beda6-85ad-458d-86ae-3d7a6fb3fb2a?w=100&h=100
Universal MusicDB can play local files and scrobble your playing tracks to last.fm. Future versions will be able to play music stored on a Synology nas as well. This app is not intended for users that use a groove pass or some other sort of streaming music service.
QuestieSwerfer
Afbeeldingslocatie: https://store-images.s-microsoft.com/image/apps.8639.13510798882431413.8af3963b-9eca-4336-b9d3-1026c177d6d0.55e1a526-17bc-46f4-9dd9-c4ff3117ac50?w=100&h=100
Ga te voet, met de fiets, motor of auto op pad en ga de verrassende uitdagingen aan en beantwoord de vragen en opdrachten, of maak een GPS ondersteunde stadswandeling.

Questie is in eerste instantie een mobiele app waarmee je uitdagende quests kan maken voor je kinderen, familie of vrienden.

Door je eigen gemaakt quests te publiceren in de quest store in de app kunnen ook andere personen plezier beleven aan jouw quests!

[Wordt vervolgd]

[ Voor 130% gewijzigd door Swerfer op 29-05-2016 14:04 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
Volgens mij zijn er nog maar weinig Universele Apps in ontwikkeling...of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 06:51
TheVMaster schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:23:
Ik denk dat iedereen druk met bouwen is en dus geen tijd heeft om hier te posten :+

Niels in elk geval wel _/-\o_
Niels9001 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:15:
[...]

Zover ik weet heb ik geen specifieke voor Windows 10 mobile aangepast :-)... Desalniettemin goed om te horen dat alles naar behoren draait!

Ik hoop in de aankomende week de laatste hand te leggen aan Regenmeter 5.0. Compleet nieuwe app voor Windows 10. Voor volgende week ligt de focus vooral op desktop/tablets UI, voor mobile moet nog verder geoptimaliseerd worden - dus liever nog niet je huidige Regenmeter updaten op telefoons :).

Zal wat screenshots posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
St00mwals schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:21:
[...]

Ik denk dat iedereen druk met bouwen is en dus geen tijd heeft om hier te posten :+

Niels in elk geval wel _/-\o_

[...]
Kan niet wachten......ik verwacht toch wel een sh*tload aan universele Nederlandse Windows 10 apps om eerlijk te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
TheVMaster schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:49:
[...]

Kan niet wachten......ik verwacht toch wel een sh*tload aan universele Nederlandse Windows 10 apps om eerlijk te zijn...
Ik had eigenlijk ook verwacht dat er al meer universal apps zouden zijn.
Blijf wel goede hoop houden dat er snel heel veel mooie universal apps komen, met dezelfde functionaliteit als iOS of Android app.

Voor het geval er bedrijven mee lezen, hierbij alvast mijn wensen: :+
- TV kijk apps van Ziggo en de hele KPN (glasvezel) familie
- Fatsoenlijk bankieren apps, waar meer mee kan dan saldo bekijken
- Kijk op je tablet voor meer info over TV programma....
- Bedenk de rest zelf maar, er zijn genoeg wensen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
St00mwals schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:49:
[...]

Ik had eigenlijk ook verwacht dat er al meer universal apps zouden zijn.
Blijf wel goede hoop houden dat er snel heel veel mooie universal apps komen, met dezelfde functionaliteit als iOS of Android app.

Voor het geval er bedrijven mee lezen, hierbij alvast mijn wensen: :+
- TV kijk apps van Ziggo en de hele KPN (glasvezel) familie
- Fatsoenlijk bankieren apps, waar meer mee kan dan saldo bekijken
- Kijk op je tablet voor meer info over TV programma....
- Bedenk de rest zelf maar, er zijn genoeg wensen :*)
:+ De bankier apps moet ik eerlijk zeggen van SNS en Rabo zijn redelijk voorzien van functies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Heel veel ontwikkeltijd voor Windows 10 was er niet. Een goede preview en RC SDK was er 'pas' sinds april en dan nog was het afwachten of alles 1 op 1 zou werken met de release. Ik denk dat een hoop ontwikkelaars de kantjes aan het bijschaven zijn omdat ze daar mee gewacht hadden tot de release. Het zou zonde zijn als je een prefecte app had, die met de release net even niet zo lekker loopt.

Ik ben ook bezig met een app, maar ik ben hem compleet aan het herschrijven en wil hem ongeveer met de release van W10 mobile pas in de store gooien, omdat mijn app voornamelijk voor een telefoon is bedoeld, al wordt hij wel universeel en krijgt een managementmode en een demomode waarmee te zien is wat de app inhoud.

De app gaat Questie heten en krijgt bij de release mooi versie 10.0.x.0 mee ;) Het is eigenlijk een 100% verbetering van mijn huidige WP8.1 app Speurtochie (Questie in het Engels) en in het Nederlands gaat de app straks ook Questie heten. Speurtochie werd te snel geassocieerd met een kinder app...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/Regenmeter.png

Regenmeter 5.0 is hier!
• Van de grond af aan opnieuw gebouwd voor Windows 10.
• Schitterend nieuw design.
• Sneller en stabieler dan ooit!
• Donker/licht kleuren thema's (zie instellingen scherm).
• Uitgebreidde ondersteuning: Benelux, Duitsland, Denemarken, Verenigd Koninkrijk en Ierland.
• Vele kleine nieuwe features en bugfixes.
Nog een beetje een soft-launch. Geen BETA kunnen doen, dus ik verwacht nog wat kleine bugs hier en daar - ik hoop echter om wekelijkse updates te releasen met fixes!

Wat betreft de phone 5.0 versie: deze werkt pas als je build 10250 of hoger op je toestel hebt staan. Deze is nog niet uit, dus als het goed is krijg je de WP8.1 versie op je toestel. Update zou dan klaar moeten staan zodra de meeste recente build is geinstalleerd.

Wat betreft de WP8.1 versie: deze krijgt nog een update met nieuwe IAP, de nieuwe weerdata (voor meer dan alleen Benelux) en nieuwe radarbeelden. Ik moet de coden van de W10 client daarvoor wel backporten.

Oh btw - de naam is nu ook aangepast naar 'Rain Gauge' en 'Regenmesser' voor de Engels/Duitstaligen :).

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58
Niels9001 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:24:
[afbeelding]

Regenmeter 5.0 is hier!

[...]

Nog een beetje een soft-launch. Geen BETA kunnen doen, dus ik verwacht nog wat kleine bugs hier en daar - ik hoop echter om wekelijkse updates te releasen met fixes!

Wat betreft de phone 5.0 versie: deze werkt pas als je build 10250 of hoger op je toestel hebt staan. Deze is nog niet uit, dus als het goed is krijg je de WP8.1 versie op je toestel. Update zou dan klaar moeten staan zodra de meeste recente build is geinstalleerd.

Wat betreft de WP8.1 versie: deze krijgt nog een update met nieuwe IAP, de nieuwe weerdata (voor meer dan alleen Benelux) en nieuwe radarbeelden. Ik moet de coden van de W10 client daarvoor wel backporten.

Oh btw - de naam is nu ook aangepast naar 'Rain Gauge' en 'Regenmesser' voor de Engels/Duitstaligen :).
Mooi om te zien dat je al een universel app klaar hebt staan.

Nog wel wat probleempjes: op de desktop zie ik volgens mij nog de oude interface (of versie). Niets naast elkaar en niet alle features die ik ook op je screen zie staan. Wel kreeg ik update v5 te zien, maar verder lijkt het de oude. Wel stond nu de notificaties meteen aan. Dat vind ik zelf minder fijn (heb dat niet nodig).

Op de telefoon lijkt de oude versie op te starten. Ik kreeg daar niet, zoals bij desktop, een scherm met de update te zien. Overigens mag dat scherm op de desktop wel in het midden worden uitgelijnd op grote schermen denk ik.

Misschien iets verkeerd met uploaden gegaan?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Martinspire schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:39:
[...]

Mooi om te zien dat je al een universel app klaar hebt staan.

Nog wel wat probleempjes: op de desktop zie ik volgens mij nog de oude interface (of versie). Niets naast elkaar en niet alle features die ik ook op je screen zie staan. Wel kreeg ik update v5 te zien, maar verder lijkt het de oude. Wel stond nu de notificaties meteen aan. Dat vind ik zelf minder fijn (heb dat niet nodig).

Op de telefoon lijkt de oude versie op te starten. Ik kreeg daar niet, zoals bij desktop, een scherm met de update te zien. Overigens mag dat scherm op de desktop wel in het midden worden uitgelijnd op grote schermen denk ik.

Misschien iets verkeerd met uploaden gegaan?
PM even een screenshot. Zoals eerder gezegd, de mobile versie is alleen op W10M devices met build 10250 of hoger. Op WP8.1 is niks veranderd qua features, alleen minor bugfix. Versie 4.5 voor WP8.1 komt binnenkort, met daarin de nieuwe API en radarbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Zelfde problemen op mijn laptop als hetgeen wat Martinspire al heeft gemeld.

Oh, en Regenmeter crasht nu direct op mijn Lumia 1520 met WP8.1.
App bijgewerkt en werkt weer.

[ Voor 87% gewijzigd door MelvinB op 09-08-2015 21:39 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Niels9001 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:33:
[...]

PM even een screenshot. Zoals eerder gezegd, de mobile versie is alleen op W10M devices met build 10250 of hoger. Op WP8.1 is niks veranderd qua features, alleen minor bugfix. Versie 4.5 voor WP8.1 komt binnenkort, met daarin de nieuwe API en radarbeelden.
Ik draai op zowel mobiel als desktop gewoon windows 10, dus daar zou het bij beiden gewoon moeten werken toch?

Anyways, PM komt eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Martinspire schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:10:
[...]

Ik draai op zowel mobiel als desktop gewoon windows 10, dus daar zou het bij beiden gewoon moeten werken toch?

Anyways, PM komt eraan.
Als je in de post van Niels kijkt, zie je dat de mobiele versie vanaf Build 10250 werkt, maar die is nog niet uit. Als developer kan je al wel in de simulator met build 10250 werken en waarschijnlijk komt die 1 dezer dagen uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Ik kreeg van @MartinSpire wat screenshots gestuurd. Schijnbaar wordt bij hem niet goed afgevangen hoeveel inch zijn scherm is.

Regenmeter kijkt bij het opstarten hoeveel het aantal inch is, en stuurt de gebruiker dan door naar de telefoon pagina, of de desktop/tablet pagina (= alles groter dan 7").

Het lijkt erop dat dit dus niet altijd goed gaat (wat vaag is, want die code komt van de official Universal Samples git van Microsoft).

Dus... zie je een pivot control (zo'n tab ding) - dan gaat er iets niet goed. Is dat het geval, stuur dan even een screenshot en het aantal " je scherm is. En als je dev bent, run even de XamlTailoredViews van de Universal git - kun je zien wat Windows denkt hoeveel inch je gebruikt!

Wel tof dat dat dus gewoon prima scaled :-). #GoUniversal

Verder zie ik ook dat de weerafbeeldingen niet geladen worden (ook bij mij niet). Er staat nu een zwart vak, maar dat klopt dus niet. Wel vreemd, want met debuggen nooit problemen mee gehad.

Inderdaad - run je nu W10M op je telefoon: je ziet dan nog de WP8.1 app. Als deze week build 10250 (of wss hoger) uitkomt, zal de app moeten updaten naar de nieuwe versie 5.0!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Niels9001 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:07:
Ik kreeg van @MartinSpire wat screenshots gestuurd. Schijnbaar wordt bij hem niet goed afgevangen hoeveel inch zijn scherm is.

Regenmeter kijkt bij het opstarten hoeveel het aantal inch is, en stuurt de gebruiker dan door naar de telefoon pagina, of de desktop/tablet pagina (= alles groter dan 7").

Het lijkt erop dat dit dus niet altijd goed gaat (wat vaag is, want die code komt van de official Universal Samples git van Microsoft).

Dus... zie je een pivot control (zo'n tab ding) - dan gaat er iets niet goed. Is dat het geval, stuur dan even een screenshot en het aantal " je scherm is. En als je dev bent, run even de XamlTailoredViews van de Universal git - kun je zien wat Windows denkt hoeveel inch je gebruikt!

Wel tof dat dat dus gewoon prima scaled :-). #GoUniversal

Verder zie ik ook dat de weerafbeeldingen niet geladen worden (ook bij mij niet). Er staat nu een zwart vak, maar dat klopt dus niet. Wel vreemd, want met debuggen nooit problemen mee gehad.

Inderdaad - run je nu W10M op je telefoon: je ziet dan nog de WP8.1 app. Als deze week build 10250 (of wss hoger) uitkomt, zal de app moeten updaten naar de nieuwe versie 5.0!
Ik zie hem volgens mij wel goed, maar als ik hem smaller maak (de breedte van mijn telefoonscherm bv)..dan reageert hij wel responsive. Maar het ziet er dan niet uit zoals op je screenshot van bv. een mobiele telefoon. Hij laat dan de drie items onder elkaar zien....dat is wel normaal gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
TheVMaster schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:40:
[...]

Ik zie hem volgens mij wel goed, maar als ik hem smaller maak (de breedte van mijn telefoonscherm bv)..dan reageert hij wel responsive. Maar het ziet er dan niet uit zoals op je screenshot van bv. een mobiele telefoon. Hij laat dan de drie items onder elkaar zien....dat is wel normaal gedrag?
Ja, dat wel. Echt alleen op telefoon krijg je een pivot. Vind muiswielscrollen iets handiger dan 2x moeten klikken. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Niels9001 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:46:
[...]

Ja, dat wel. Echt alleen op telefoon krijg je een pivot. Vind muiswielscrollen iets handiger dan 2x moeten klikken. Vandaar.
Oke duidelijk...'k dacht dat een UWP ook responsive moest zijn en dan ging ik er een beetje vanuit dat hij (als ik hem smaller maak) 'automagisch' naar het formaat van een smartphone zou veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:42

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Swerfer schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:22:
........ Speurtochie werd te snel geassocieerd met een kinder app...
En Speurtocht? Tsja .....

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ook. En speurtocht was al bezet, daarom toendertijd speurtochie en nu dus Questie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Ik word echt gek van het nieuwe Dev Center - vage foutmeldingen, veel onduidelijkheden en je moet zoveel manueel instellen.

Maak ik, specifiek voor WP8.1, een description aan - belanden de release notes + screenshots van de Windows 10 client alsnog op WP8.1 devices (ohja, en mag je elk plaatje en screenshot 1 voor 1 zelf aanklikken en uploaden). Je vraagt je toch echt af hoe moeilijk zoiets nou moet zijn :).

Maar goed, Regenmeter 5000.0.2.0 is ingediend: meerdere bugfixes (waaronder het telefoon-UI-op-desktop-probleem) en design verbeteringen.

• Swerfer
@Niels:

Ik krijg nog niet Regenmeter 5 voor W10 mobile op mijn L930 met build 10520...

• HanSwinkels
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-07 17:36
Ik krijg hier wel Regenmeter 5 op mijn L735, ziet er goed uit en loopt soepel

Heb maar meteen de in app aankoop gedaan, kreeg daarna toen ik de app opstartte wel deze error:

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/etxskfj4d/wp_ss_20150813_0001_1.png

Maar eigenlijk werkt alles wel gewoon goed d:)b

• Niels9001
Swerfer schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:20:
@Niels:

Ik krijg nog niet Regenmeter 5 voor W10 mobile op mijn L930 met build 10520...
Ja, klopt - uiterst vreemd. Dit was mijn situatie:

L735/730 (10166) => 10512: hierbij verscheen Regenmeter als update in de Store, en werd er geupgrade naar Regenmeter 5.0 (Windows 10 Mobile editie).
L630 (10166) => 10512: hierbij bleef het bij versie 4.x voor WP8.1. Ook checken in de Store deed daar niks.

Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij heb ik op de L730 nooit de laatste 2 4.x updates geinstalleerd van afgelopen weekend (ja, die crash update en de fix daarvoor). Op de Lumia 630 volgens mij wel.

Kan dus zijn dat de Store zag dat er een update (die van afgelopen weekend), en tijdens initieren van de update er achter kwam dat er ook een nieuwe W10M versie klaar stond (versie 5.x). Nogmaals, niet 100% zeker dus ik ga het uitzoeken. Ik probeer vanavond even een herinstallatie van de app, misschien dat dat werkt.

Hoe dan ook - wel vervelend dat het soms wel goed gaat, en soms niet. Geen idee waar dat aan ligt. Iets bij Microsoft in ieder geval.
HanSwinkels schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:33:
Ik krijg hier wel Regenmeter 5 op mijn L735, ziet er goed uit en loopt soepel

Heb maar meteen de in app aankoop gedaan, kreeg daarna toen ik de app opstartte wel deze error:

[afbeelding]

Maar eigenlijk werkt alles wel gewoon goed d:)b
Top, bedankt!! Ik ga kijken naar de foutmelding, dat gaat inderdaad niet zoals het hoort!

• Swerfer
Ik heb nu 5.0.1.0 Hij is dus wel ergens vanmiddag binnengekomen.

Ziet er top uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanSwinkels
Wist niet dat je tegenwoordig ook foto's aan een notificatie kon toevoegen

Is wel echt handig dan hoef ik niet eens meer mijn telefoon te unlocken om te kunnen zien hoelaat en hoelang het blijf regenen :D

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/vicv7j1kv/wp_ss_20150814_0003_1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Regenmeter 5.0 werkt nog niet echt goed, zowel op telefoon als op laptop. Als je gaat in- en uitzoomen of de kaart versleept dan verplaatst de radar zich ook over de kaart. De radar beelden staan ook niet op de goede plek.
De live tile weigert zich op mijn Lumia 920 met Windows 10 build 10151 bij te werken.

[ Voor 8% gewijzigd door CAP-Team op 15-08-2015 10:22 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
CAP-Team schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:21:
Regenmeter 5.0 werkt nog niet echt goed, zowel op telefoon als op laptop. Als je gaat in- en uitzoomen of de kaart versleept dan verplaatst de radar zich ook over de kaart. De radar beelden staan ook niet op de goede plek.
De live tile weigert zich op mijn Lumia 920 met Windows 10 build 10151 bij te werken.
Dat verplaatsen van de radar is een issue met Windows 10 (Mobile) - schijnbaar heeft Microsoft besloten om het e.e.a. te veranderen wat betreft de map control. Heel fijn. Het is sowieso een soort van extensie/hack. De mapcontrol ondersteund dit normaliter niet en Microsoft wilt mij ook niet vertellen of er andere manieren zijn. (Met Google Maps zit dit native in het control en ben je met 2 regels code klaar, maar goed.). Als het goed is komt dit ook voor in de WP8.1 mocht je die op W10M draaien. Met de muis zijn er als het goed is geen issues?

Ik push hopelijk morgen ergens een update die de radarbeelden-offset op de kaart corrigeert. Ook een grote update voor WP8.1 - deze ondersteund dan ook de nieuwe APIs en radarbeelden. Je ziet dat de live tile al is aangepast (server side), die nieuwe iconen komen dus ook naar de app zelf.

De resolutie van de radarafbeeldingen kan ik dynamisch via de server aanpassen. Deze staat nu op vrij laag, omdat ik wil kijken hoeveel traffic dit gaat opleveren (orgineel / 3 op dit moment, het kan dus 3x zo scherp). Alleen wordt de PNG daardoor ook groter - en dat kost aan het eind van de dag meer geld :).

Wordt spannend aankomende dagen - 90+% van de huidige gebruikers zit nu nog op WP8.1, dus als deze allemaal gaan updaten naar de laatste versie zal de server wat meer te doen krijgen :). Gelukkig is het cloud, dus oneindig schaalbaar - alleen zien wat het met de kosten doet.

Ik zal hier posten als de updates online staan, de to-do tot die tijd:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/Todo.png

EDIT
En terwijl ik dat laatste zei knalde alles eruit. Ik heb de API (die de tiles genereerd) overgezet naar mijn eigen neerslag-bereken-API in plaats van die van Buienradar. Dat bleek niet goed uit te pakken. Dit is het probleem:

Zo'n 3 devices per seconde willen nieuwe tiles hebben. Per seconden worden er dus 3 * 5 plaatjes gegenereerd. Dat gaat normaliter prima, alleen nu niet aangezien mijn eigen API dus ook 3x per seconde wordt aangeroepen (en dat alleen voor de achtergrondtaken!) en dus 3x door 35 PNGs moet loopen om de juiste neerslag waarden te extracten.

Iemand tips :)? Tot die tijd blijft de WP8.1 update nog even hier.

[ Voor 14% gewijzigd door Niels9001 op 15-08-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

TheVMaster schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:23:
Met Windows 10 ga ik weer aan mijn Hobby beginnen, VS 2015 staat te installeren. Ben benieuwd, kom van Delphi af dus ben benieuwd wat de leercurve is.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Niels9001 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:18:
[...]
Zo'n 3 devices per seconde willen nieuwe tiles hebben. Per seconden worden er dus 3 * 5 plaatjes gegenereerd. Dat gaat normaliter prima, alleen nu niet aangezien mijn eigen API dus ook 3x per seconde wordt aangeroepen (en dat alleen voor de achtergrondtaken!) en dus 3x door 35 PNGs moet loopen om de juiste neerslag waarden te extracten.

Iemand tips :)? Tot die tijd blijft de WP8.1 update nog even hier.
Dus als ik het goed begrijp dan genereer je plaatjes en de data niet eens per 5 minuten en deel je die uit, maar genereer je op elke aanroep deze opnieuw? Lijkt me een duur geintje met CPU usage en Azure. Zou de data los opslaan en daar de plaatjes uit genereren. Dan die data gebruiken om queries op te doen en eens in de 5 min. bijwerken. De plaatjes ook eens in de 5 min. genereren en rechtstreeks uitdelen.
Dat schaalt denk ik een stuk fijner en zo houd je de kosten een beetje voorspelbaar. Het variabele deel is dan voornamelijk de bandbreedte naar de clients toe.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 18-08-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosManz
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zou een mod van dit topic een universeel topic kunnen maken :P zodat deze ook onder de Windows Phone afdeling zichtbaar wordt? (net als Post hier je eigen Windows (Phone) 8.1 universele app) Alvast bedankt!

/edit: en ook bij de Windows Tablets?

[ Voor 8% gewijzigd door vosManz op 18-08-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:13:
[...]

Dus als ik het goed begrijp dan genereer je plaatjes en de data niet eens per 5 minuten en deel je die uit, maar genereer je op elke aanroep deze opnieuw? Lijkt me een duur geintje met CPU usage en Azure. Zou de data los opslaan en daar de plaatjes uit genereren. Dan die data gebruiken om queries op te doen en eens in de 5 min. bijwerken. De plaatjes ook eens in de 5 min. genereren en rechtstreeks uitdelen.
Dat schaalt denk ik een stuk fijner en zo houd je de kosten een beetje voorspelbaar. Het variabele deel is dan voornamelijk de bandbreedte naar de clients toe.
Er zijn 2 dingen: tiles worden inderdaad gegenereerd op background task request. De neerslag data wordt ook op request berekend. Scheduled job haalt elke 10 minuten de meest recente radarbeelden op, daar alle data uitrekenen kan ook maar dat is 2000 * 1450 * 35 = heel wat waarden.

Zojuist nieuwe versie voor Windows 10 gecompiled, die dus gebruik maakt van Buienradar waar dat kan, met de 'RegenmeterCloud' als dat niet kan (bijv. UK en Oost-Duitsland) en anders een melding dat er geen data beschikbaar is.

Nu nog even de back-end aanpassen, WP8.1 versie en dan dien ik de handel in. Hopelijk is alles dan stabiel, en is er een solide basis op zowel WP8.1 als W10 met dezelfde data.

• Caelorum
Niels9001 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:43:
[...] Er zijn 2 dingen: tiles worden inderdaad gegenereerd op background task request. De neerslag data wordt ook op request berekend. Scheduled job haalt elke 10 minuten de meest recente radarbeelden op, daar alle data uitrekenen kan ook maar dat is 2000 * 1450 * 35 = heel wat waarden. [...]
Dit lijkt mij op termijn niet echt een houdbare oplossing. Zeker nu je ook andere landen begint aan te spreken als doelgroep. Persoonlijk zou ik dat gewoon cachen op de server en dan eens per 5 minuten (uit de lucht gegrepen) updaten en dat gewoon meteen serveren. Scheelt je in kosten en je kan op die manier meer connecties aan + je de tijd om de beelden op te vragen wordt verkort (geen idee of dat nu een issue is).
Ik ben zelf overigens wel fan van de client zo min mogelijk laten doen in het geval van apparaten die op een batterij lopen.

• Niels9001
Caelorum schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:00:
[...]

Dit lijkt mij op termijn niet echt een houdbare oplossing. Zeker nu je ook andere landen begint aan te spreken als doelgroep. Persoonlijk zou ik dat gewoon cachen op de server en dan eens per 5 minuten (uit de lucht gegrepen) updaten en dat gewoon meteen serveren. Scheelt je in kosten en je kan op die manier meer connecties aan + je de tijd om de beelden op te vragen wordt verkort (geen idee of dat nu een issue is).
Ik ben zelf overigens wel fan van de client zo min mogelijk laten doen in het geval van apparaten die op een batterij lopen.
Buienradar / Weerslag werken allemaal op dezelfde manier, heb navraag bij hen gedaan. Afbeeldingen worden gecached op de server, maar het berekenen van de lat/lon naar neerslagwaarden gaat per request.

De enige optie die je kan doen, is inderdaad per 5 minuten elke pixel voor elke afbeelding (35) uitrekenen - maar dat is nogal intensief omdat het dan over een heleboel data punten gaat.

Het rekenen zelf is makkelijk, alleen het geheugen gebruik van het inladen is veel. Dat hoop ik echter de minimaliseren door het e.e.a. aan te passen (alleen opslaan van image headers bijv.).

Wat de app terug krijgt is een array met tijd + aantal mm. Het enige wat de app doet is die data deserializen in de listview zetten. Aan de client side dus minimale rekenkracht nodig.

• Martinspire
Oh ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Omdat elke afbeelding afhankelijk is van de exacte locatie van gebruiker, heeft cachen weinig zin omdat die toch maar 1x gebruikt kan worden. Tenzij meerdere mensen op dezelfde locatie staan en dan een verzoek doen.

Maar heb je dan niet dat als mensen op refresh blijven drukken in de app, ze constant requests sturen?

En zou je niet op voorhand al kunnen weten welke requests er komen om daar alvast een berekening voor te maken zodat die klaar staat als ze hem ophalen?

Verder zou je kunnen kijken of het misschien scheelt als je in laat stellen wanneer mensen de notificaties willen ontvangen, zodat je minder requests over de hele dag krijgt en dat je dan bij je berekening alleen gaat vernieuwen als er binnen een x aantal minuten ook daadwerkelijk regen verwacht is. Als het droog blijft, lijkt het me weinig interessant om elke 10 minuten te gaan polsen, dan lijkt me elke 60 minuten al prima zat. En als iemand dan de app opent, dan kun je wel een nieuwe cycle beginnen.

offtopic:
En wordt het niet tijd voor een heus Regenmeter-topic? :9

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 20-08-2015 12:41 ]

• Caelorum
Martinspire schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:34:
Oh ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Omdat elke afbeelding afhankelijk is van de exacte locatie van gebruiker, heeft cachen weinig zin omdat die toch maar 1x gebruikt kan worden. Tenzij meerdere mensen op dezelfde locatie staan en dan een verzoek doen.[...]
Ik weet niet hoe precies die neerslagdata is. Ik kan mij voorstellen dat in een stad als Amsterdam er wel meerdere gebruikers dezelfde data krijgen. Het hangt natuurlijk allemaal van de requests af.
In het geval van Buienradar vind ik het overigens apart. Zij hebben zoveel gebruikers dat het voor hun lijkt mij wel loont om dit soort zaken te cachen, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Caelorum schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:24:
[...]

Ik weet niet hoe precies die neerslagdata is. Ik kan mij voorstellen dat in een stad als Amsterdam er wel meerdere gebruikers dezelfde data krijgen. Het hangt natuurlijk allemaal van de requests af.
In het geval van Buienradar vind ik het overigens apart. Zij hebben zoveel gebruikers dat het voor hun lijkt mij wel loont om dit soort zaken te cachen, maar goed.
Ik vermoed dat zij van de 35 afbeeldingen elke pixel in een database stoppen, wat maar 1 keer in de paar minuten wat cpu tijd vraagt, waarna de database zeer snel de gewenste data per gebruiker terug kan halen. De afbeeldingen zijn geloof ik 2000x1400 pixels, als je dat aantal pixels vermenigvuldigd met 35, dan heb je 98 miljoen pixels in een database. Dit lijkt veel, maar kan een database met gemak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Swerfer schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:39:
[...]

Ik vermoed dat zij van de 35 afbeeldingen elke pixel in een database stoppen, wat maar 1 keer in de paar minuten wat cpu tijd vraagt, waarna de database zeer snel de gewenste data per gebruiker terug kan halen. De afbeeldingen zijn geloof ik 2000x1400 pixels, als je dat aantal pixels vermenigvuldigd met 35, dan heb je 98 miljoen pixels in een database. Dit lijkt veel, maar kan een database met gemak aan.
Zo ver ik weet niet:
"Ik zou overigens niet eea opslaan in een database maar gewoon direct de plaatjes via pointers inlezen. Zo doen wij het en dat is snel een database heb je het al snel over heel veel punten die je moet opslaan."
Refreshen kun je afvangen (bijv als positie hetzelfde is en binnen 5 minuten niet). Aangezien het zo accuraat mogelijk moet zijn, wil je mensen alleen maar clusteren als ze binnen een radius van +/500m zijn.

Moet nog het e.e.a. testen, maar aangezien 99% van de gebruikers nu nog binnen de Buienradar radius vallen zullen problemen voorlopig nog niet voorkomen. Moet natuurlijk wel schaalbaar zijn, kreeg via StackOverflow tips om de images te lezen en als binary format op te slaan (alleen de headers dus).

Ik ga dat ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Swerfer schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:39:
[...] dan heb je 98 miljoen pixels in een database. Dit lijkt veel, maar kan een database met gemak aan.
Als je de juiste indexen zet ja, maar dan heb je weer een ander probleem en dat is dat inserten veel tijd gaat kosten. Kan je weer ondervangen door pas later de index toe te voegen, maar die moet wel ook nog opgebouwd worden. Al met al misschien toch wat lastiger dan ik zo op het eerste oog dacht.
Niels9001 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:58:
[...] Aangezien het zo accuraat mogelijk moet zijn, wil je mensen alleen maar clusteren als ze binnen een radius van +/500m zijn.[...]
Heb je al eens gekeken hoe vaak dit voor komt? Ik neem aan dat je de locaties en tijdstip van opvragen bijhoudt? Is iig interessante data :)
[...]Moet natuurlijk wel schaalbaar zijn, kreeg via StackOverflow tips om de images te lezen en als binary format op te slaan (alleen de headers dus).[...]
Waar ga je dat opslaan? Kan mij voorstellen dat het lezen van disk meer werk is dan daadwerkelijk de locatie opzoeken. Wellicht dat je beter kan kijken of je die in-memory kan houden. Geen idee hoeveel ruimte de complete kaart van Nederland op de juiste precisie inneemt btw. Is dat 250MB aan data? Maar als je 1 pixel per 500m2 hebt dan heb je iets van 240.000 pixels a 1* byte is ~235MB aan data. Dat zou je nog wel in geheugen kunnen houden toch?

*Alleen neerslagdata in wit/zwart toch?

[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 21-08-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:32:
[...]

Waar ga je dat opslaan? Kan mij voorstellen dat het lezen van disk meer werk is dan daadwerkelijk de locatie opzoeken. Wellicht dat je beter kan kijken of je die in-memory kan houden. Geen idee hoeveel ruimte de complete kaart van Nederland op de juiste precisie inneemt btw. Is dat 250MB aan data? Maar als je 1 pixel per 500m2 hebt dan heb je iets van 240.000 pixels a 1* byte is ~235MB aan data. Dat zou je nog wel in geheugen kunnen houden toch?

*Alleen neerslagdata in wit/zwart toch?
Dat vroeg ik mij dus ook af - hoe houd je zoiets in 'memory' met ASP?

Wat je doet, is omrekenen van lat/lon naar XY. Deze afronden, en de kleur waarde terug krijgen. In een radarafbeelding zitten +/80 80 verschillende kleuren. Je pakt dus de RGB en zoekt in de array welk aantal mm daarbij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niels9001 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:38:
[...] Dat vroeg ik mij dus ook af - hoe houd je zoiets in 'memory' met ASP?[...]
ASP.Net heeft een caching mechanisme waarmee je data application wide kan cachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:42:
[...]

ASP.Net heeft een caching mechanisme waarmee je data application wide kan cachen.
Sweet, dat ziet er behapbaar uit. Dus als ik het goed begrijp zou het volgende dan het idee worden.
  • Scheduled job, fetchted alle radarafbeeldingen elke +/- 10 min. en slaat deze lokaal op (voor gebruik in de radarpagina). Daarnaast cleared deze de cache, en worden alle afbeeldingen in de cache gezet.
  • API die de huidige lat/lon input gebruikt om door alle afbeeldingen in de cache te loopen en de kleur waarden eruit kan halen. en terug geeft als aantal mm naar de client.
Klopt dit?

EDIT: Dit ziet er veelbelovend uit: http://blog.developers.ba...-caching-asp-net-web-api/
Cache zou dus 10 minuten kunnen zien, en deze wordt automatisch gecleared als er 20 minuten geen requests komen (wat nooit gebeurt met achtergrondtaken etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Niels9001 op 21-08-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Lijkt me wel, alleen zou ik denk ik de afbeeldingen verwerken en in een compactere vorm opslaan. Je had het over +- 80 kleuren in RGB formaat. Geen idee wat je source is, maar als het bijv. RGB8 is dan kan je al 1 kanaal droppen door te hercoderen. Dat scheelt weer een derde van het geheugen en kan je ook sneller doorheen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:26:
[...]

Lijkt me wel, alleen zou ik denk ik de afbeeldingen verwerken en in een compactere vorm opslaan. Je had het over +- 80 kleuren in RGB formaat. Geen idee wat je source is, maar als het bijv. RGB8 is dan kan je al 1 kanaal droppen door te hercoderen. Dat scheelt weer een derde van het geheugen en kan je ook sneller doorheen lopen.
http://1drv.ms/1O9lrG5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ah, dat is nog makkeijker. Alleen het blauwe kanaal en het rode kanaal kopiëren dus, want in het groene kanaal zit toch niets. Het rode kanaal hoef je zelfs al niet eens meer te checken als er toch geen onweer is, wat denk ik meer gebeurt dan dat er wel onweer is. Of is dat zware regenval?

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 21-08-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:56:
Ah, dat is nog makkeijker. Alleen het blauwe kanaal en het rode kanaal kopiëren dus, want in het groene kanaal zit toch niets. Het rode kanaal hoef je zelfs al niet eens meer te checken als er toch geen onweer is, wat denk ik meer gebeurt dan dat er wel onweer is. Of is dat zware regenval?
Ik heb nu het volgende. Scheduled job:
byte[] file = File.ReadAllBytes(DownloadPath);

MemoryStream memory = new MemoryStream(file);

memCacher.Add(Time, memory, DateTimeOffset.UtcNow.AddMinutes(30));
In de API:
MemoryStream memory = (MemoryStream)memCacher.GetValue(Path.GetFileNameWithoutExtension(Image));

using (Bitmap img = new Bitmap(memory))
{
/// COLOR2MM
}
Het werkt in ieder geval - vraag is alleen wat het geheugen gebruik doet.
Process currentProcess = System.Diagnostics.Process.GetCurrentProcess();
long totalBytesOfMemoryUsed = currentProcess.WorkingSet64;
System.Diagnostics.Debug.WriteLine((totalBytesOfMemoryUsed / 1024) / 1024);
Geheugenverbruik is nu hetzelfde, maar als ik het goed begrijp krijg je nu niet meer voor elke request nieuw geheugen maar blijft deze altijd een beetje gevuld maar wordt het ook niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Check de Store, Regenmeter heeft op WP8.1 en W10(M) updates gekregen!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/Regenmeter.png

WP8.1 (4.5.0.0):
• Nieuwe neerslagdata bron zorgt voor nog meer neerslag data (3u in plaats van 2u).
• Neerslagdata en radar nu ook in: Duitsland, Ierland, Verenigd Koninkrijk, Denemarken.
• Eerder gekochte aankopen worden nu automatisch herkent bij herinstallatie.
• Functionaliteiten toegevoegd door een in-app aankoop synchroniseren nu ook naar Regenmeter apps op Windows 10: 1 keer kopen, overal gebruiken.
• Bugfixes.

W10 (5.1.0.0):
• Verbeterde neerslagdata.
• Meerdere bugfixes en design verbeteringen.

Downloaden of bijwerken kan hier:
https://www.microsoft.com/nl-nl/stor...e/9wzdncrfjj3q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
[b]Niels9001 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 10:33:

WP8.1 (4.5.0.0):
• Nieuwe neerslagdata bron zorgt voor nog meer neerslag data (3u in plaats van 2u).
• Neerslagdata en radar nu ook in: Duitsland, Ierland, Verenigd Koninkrijk, Denemarken.
• Functionaliteiten toegevoegd door een in-app aankoop synchroniseren nu ook naar Regenmeter apps op Windows 10: 1 keer kopen, overal gebruiken.
• Bugfixes.
Ziet er goed en overzichtelijk uit ook die 'iets' opgefriste icoontjes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:51

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Niels9001 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 10:33:
Check de Store, Regenmeter heeft op WP8.1 en W10(M) updates gekregen!

[afbeelding]

WP8.1 (4.5.0.0):
• Bugfixes.

W10 (5.1.0.0):
• Verbeterde neerslagdata.
• Meerdere bugfixes en design verbeteringen.

Downloaden of bijwerken kan hier:
https://www.microsoft.com/nl-nl/stor...e/9wzdncrfjj3q
Hey Niels, paar opmerkingen :
Radar gaat maar 1u vooruit?
Waar kan je tot 3u vooruit kijken?

Lumia 830/8.1
Update net uitgevoerd, moet misschien wat tijd overheen?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
daffie82 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:35:
[...]

Hey Niels, paar opmerkingen :
Radar gaat maar 1u vooruit?
Waar kan je tot 3u vooruit kijken?

Lumia 830/8.1
Update net uitgevoerd, moet misschien wat tijd overheen?
Dat is voor nu - moet de bandbreedte in de gaten houden, ik kan dit server side verlengen.

Bij de neerslag grafiek - als het goed is gaat deze nu 3 uur vooruit (mits je de in app aankoop gedaan hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Niels9001 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:11:
[...]

Dat is voor nu - moet de bandbreedte in de gaten houden, ik kan dit server side verlengen.

Bij de neerslag grafiek - als het goed is gaat deze nu 3 uur vooruit (mits je de in app aankoop gedaan hebt).
Moet de aankoop idd nog doen.
Radar lijkt wel minder dan die van buienradar app. Je ziet minder details (lichtblauw, blauw, donkerblauw, rood) in de regenmeter app. Enig idee hoe dat komt?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
daffie82 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:52:
[...]

Moet de aankoop idd nog doen.
Radar lijkt wel minder dan die van buienradar app. Je ziet minder details (lichtblauw, blauw, donkerblauw, rood) in de regenmeter app. Enig idee hoe dat komt?
Resolutie is lager. Dit is iets wat ik ook via de back-end kan instellen. Ik moet even kijken wat de aankomende dagen doen met de bandbreedte. Als er ruimte is, kan ik het aantal en resolutie verhogen.

Meer bandbreedte = meer kosten. Vandaar dat het nogal wat impact heeft als er op, een regenachtige dag, meer dan 20k requests komen die radarbeelden komen opvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
Hoi Niels,

Goed bezig met de app =) Klein puntje dat me opvalt op m'n Lumia 830: het icon voor weerbeeld past niet op de kleine tile; het is even goed geweest, maar nu schaalt het niet correct.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Niels, bij lock screen settings heb ik ook de optie om regenmeter te kiezen als een van de 5 iconen.
Echter krijg ik niks te zien op mijn lockscreen, ook niet als ik een notificatie heb gekregen van regenmeter ivm veel neerslag.
Idee?
Zou wel handig zijn om toch te zien op je lock screen/glance als je het geluid vd notificatie gemist hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door daffie82 op 14-09-2015 18:51 ]

• Niels9001
daffie82 schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:48:
Niels, bij lock screen settings heb ik ook de optie om regenmeter te kiezen als een van de 5 iconen.
Echter krijg ik niks te zien op mijn lockscreen, ook niet als ik een notificatie heb gekregen van regenmeter ivm veel neerslag.
Idee?
Zou wel handig zijn om toch te zien op je lock screen/glance als je het geluid vd notificatie gemist hebt.
Oh, daar zal ik naar kijken. Lockscreen support is tricky. Daarvoor heb je ook een counter nodig op je tile, en die heeft Regenmeter niet.. Wellicht dat het met Windows 10 anders is, moet ik nakijken.

Eind deze week nieuwe update voor WP8.1 en W10(M). Veel bugfixes en back-end alignment.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Niels9001 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 07:46:

Oh, daar zal ik naar kijken. Lockscreen support is tricky. Daarvoor heb je ook een counter nodig op je tile, en die heeft Regenmeter niet.. Wellicht dat het met Windows 10 anders is, moet ik nakijken.

Eind deze week nieuwe update voor WP8.1 en W10(M). Veel bugfixes en back-end alignment.
Prima, hoor het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Nieuwe updates beschikbaar voor Regenmeter!
Regenmeter 4.6 voor Windows Phone 8.1:
• Bugfixes, design- en stabiliteitsverbeteringen.
Regenmeter 5.2 voor Windows 10 (Mobile):
• Verbeterde radar afbeeldingen op PC's en tablets.
• Verbeteringen aan live tiles en notificaties.
Bij de Windows 10 (Mobile) versie zijn nu 2 knoppen toegevoegd waarbij het mogelijk is om Regenmeter te openen of de notificatie te negeren.

Downloaden kan in de Store:
https://www.microsoft.com...s/regenmeter/9wzdncrfjj3q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Niels9001 schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:50:
Nieuwe updates beschikbaar voor Regenmeter!

Bij de Windows 10 (Mobile) versie zijn nu 2 knoppen toegevoegd waarbij het mogelijk is om Regenmeter te openen of de notificatie te negeren.

Downloaden kan in de Store:
https://www.microsoft.com...s/regenmeter/9wzdncrfjj3q
Nice!
Heb je toevallig meer info over mijn vraag ivm lockscreen support op WP8.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Deze is eruit gehaald in zowel de W10 versie (als het goed is) en op WP8.1.

Lockscreen support is nog te limited om wat mee te doen op dit moment (behalve image settings) - wellicht met de komst van Redstone.

• CAP-Team

CAP-Team

Toch leuk Regenmeter werd vandaag via Twitter door Microsoft gepromoot als dé app die je moet hebben in de herfst.

Regenmeter

[ Voor 31% gewijzigd door CAP-Team op 24-09-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Klopt, goed om te zien :). Zag 'm vandaag ook op de Store tile staan en uitvergroot in de Store.

Ik moet zeggen dat ik de Store qua sorteren van apps op basis van rating etc. veeeeel beter en duidelijker vind. Die vage apps die 50 5 sterren reviews hadden maar nauwelijks downloads zijn nu niet meer te zien.

Grote apps staan nu netjes bovenaan (Spotify, Facebook etc.). Maakt het voor nieuwe gebruikers ook veel beter om apps te gaan installeren. Blijkt ook uit de cijfers van Microsoft: 6x meer app downloads per gebruiker.

Komt het platform alleen maar ten goede!

• HanSwinkels
Het heeft even geduurd maar hier is ie dan Racing One voor Windows 10

https://www.microsoft.com...s/racing-one/9wzdncrdjxzh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
Nice, ik heb hem toegevoegd aan de topicstart...

• Martinspire
Nice :)

Welke bron/bronnen gebruik je voor de nieuwspagina?

• HanSwinkels
Martinspire schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 15:33:
[...]

Nice :)

Welke bron/bronnen gebruik je voor de nieuwspagina?
De rss feed van GPUpdate.net , dat staat ook op de settings pagina waar je ook de taal van het nieuws kan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Zojuist versie 5.3.0.0 voor Regenmeter op Windows 10 ingediend. Erg veel nieuwe aanpassingen en bugfixes (locatie input veld is nu vervangen door 'n autocompletebox bijv.). Verder:
• Verbeterde touch en hoge-DPI ondersteuning.
• Verbeteringen aan de radar.
• Verbeteringen aan diverse instellingen.
• Bugfix: terug-knop gedrag in tablet mode.
Zal in de loop van vandaag beschikbaar zijn. Is nu beschikbaar: https://www.microsoft.com...s/regenmeter/9wzdncrfjj3q

[ Voor 8% gewijzigd door Niels9001 op 04-10-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:45
Voor mijn app regenthet.in staat de toekomst op losse schroeven. Ik vind de ad markt zo slecht op Windows Phone, daarnaast leveren IAP wel wat op, maar niet dusdanig om daarvoor nu de hele app om zetten naar weer een nieuw project dat W10 benodigd.

Ook heb ik het gevoel dat Microsoft telkens weer opnieuw begint, niet vanaf 0, maar vanaf -1. Zo hadden we in het Silverlight tijdperk nog Google Admob, tegenwoordig eigenlijk geen advertiser die wat opbrengt...

Iemand anders ervaringen?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Misschien op andere manieren geld proberen te verdienen? Met een pro-versie of aanbieden om advertenties weg te halen? Of mogelijk zelfs donaties? En een diepere samenwerking/promotie kan natuurlijk ook.
Mensen raken nu gewend aan reclames (of beter: het vermijden ervan) en daar heeft de hele markt last van. Niet alleen bij de apps maar ook bij websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Wietsee. schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:16:
Voor mijn app regenthet.in staat de toekomst op losse schroeven. Ik vind de ad markt zo slecht op Windows Phone, daarnaast leveren IAP wel wat op, maar niet dusdanig om daarvoor nu de hele app om zetten naar weer een nieuw project dat W10 benodigd.

Ook heb ik het gevoel dat Microsoft telkens weer opnieuw begint, niet vanaf 0, maar vanaf -1. Zo hadden we in het Silverlight tijdperk nog Google Admob, tegenwoordig eigenlijk geen advertiser die wat opbrengt...

Je zou in een webview Google ads kunnen laten zien en verder denk ik dat je met Windows 10 een veel groter bereik gaat krijgen, namelijk niet alleen de telefoon, maar ook op de desktop, dus zou je toch nog voor de Microsoft ads kunnen gaan en de advertenties in-app kunnen afkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Wietsee. schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:16:

Ik heb gemerkt dat zodra je IAP levert die ook daadwerkelijk iets terug geven dit vaker verkocht wordt. Afgelopen maand een beetje mager, veels te weinig regen :-).

Verder - afgelopen weekend na lang zoeken een bug geplet voor Regenmeter op Windows 10 waarbij de radarbeelden over de kaart heen 'glijden' op Mobile - is nu beschikbaar. Dit zou nu weer goed moeten werken. Had met DPI te maken. Buiten dat nog steeds echt bagger dat je zoiets op de manier moet 'hacken' maar goed. Ik wacht met smart op een Google Maps SDK voor Windows 10!

Ook Huetro heeft een hele minor update gekregen waardoor het beter werkt op W10M. W10 versie hoop ik snel aan te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:14

Punkrocker

Mostly harmless

Heeft iemand de PowerApps al geprobeerd?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mapsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 16:18
Omdat ik gek ben van schepijs heb ik een app gemaakt waar alle ijssalons op te vinden zijn.

App is er als universal app voor Windows 10 maar ook voor Windows Phone 8.1.

Afbeeldingslocatie: https://store-images.s-microsoft.com/image/apps.9138.13510798883154405.fe3b8cde-14ff-49c5-a921-e17cc95f5379.75a02c4a-f2e2-4904-94bc-1f6a0359e12e?w=191&h=191
Schepijskaart van Nederland door mapsy
Ook zo zin in een heerlijk ambachtelijk gemaakt schepijsje? Met deze app kan je alle ijssalons en schepijsverkooppunten in Nederland vinden. Klik op het ijsje op de kaart voor adres gegevens en openingstijden. Zet meldingen aan zodat je een bericht krijgt als je in de buurt van een ijssalon bent. Zo mis je nooit een lekker ijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
mapsy schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:00:
Omdat ik gek ben van schepijs heb ik een app gemaakt waar alle ijssalons op te vinden zijn.

App is er als universal app voor Windows 10 maar ook voor Windows Phone 8.1.

[afbeelding]
Schepijskaart van Nederland door mapsy

Store (PC en Mobile)
Schepijskaart van Nederland is momenteel niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Easter egg held!!! _/-\o_

Zat vanmorgen heel even te kijken, huh???

Voor de rest die geen idee heeft waar dit over gaat: Check je (live) tile van Regenmeter

[ Voor 2% gewijzigd door St00mwals op 25-12-2015 08:48 . Reden: Laatste zin small gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

St00mwals schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 08:41:
[...]

Easter egg held!!! _/-\o_

Zat vanmorgen heel even te kijken, huh???

Voor de rest die geen idee heeft waar dit over gaat: Check je (live) tile van Regenmeter
Hehehe, ik kwam naar dit topic om te kijken of meer mensen last hadden van een Regenmeter live tile bug. Geen seconde bij nagedacht dat dit opzettelijk zou kunnen zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik heb bij wel meer apps die het onder 8.1 prima deden qua live tile die het onder windows 10 mobile niet zo goed doen. Zoals oa. buienradar. Maar goed dit is nog geen UWP app. Regenmeter doet het meestal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Op de site van de NPO ook maar eens een contactformulier ingevuld:
Waar blijven de universal Windows 10 apps.....

En al antwoord van de NPO
Bedankt voor uw e-mail. Momenteel is een officiële NPO-app voor de diverse Windows-apparaten inderdaad niet beschikbaar. We volgen echter de ontwikkelingen op de voet en zijn druk bezig met het verkennen van de mogelijkheden voor de NPO-app. Uw e-mail wordt doorgestuurd naar de ontwikkelaars om ze op de hoogte te stellen van de vraag naar een NPO-app voor Windows.

Met vriendelijke groet,
Afdeling communicatie.

[ Voor 60% gewijzigd door St00mwals op 29-12-2015 16:01 . Reden: Antwoord van NPO toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Kan iemand mij helpen met het onderstaande:
De Visual State Manager wilde ik gebruiken voor het responsive maken van verscheidene pagina's. Zodra ik het responsive gedeelte echter in een pivot plaats vervalt de hele opmaak, alle elementen komen op elkaar :? .
Iemand suggesties?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CXbVQ-XUoAIxu7d.png:large

[ Voor 52% gewijzigd door Wietsee. op 29-12-2015 23:42 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
St00mwals schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:43:
Op de site van de NPO ook maar eens een contactformulier ingevuld:
Waar blijven de universal Windows 10 apps.....

En al antwoord van de NPO

[...]
Ik heb het formulier ook even ingevuld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Doe dat dan ook meteen even voor de 364p resolutie 8)7

• Wietsee.
Een eerste universele versie van mijn oorspronkelijke Windows Phone app. Qua interface zal er nog verder gesleuteld worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.regenthet.in/images/regenthetin_universal_app_ad.jpg

Web Enrichment

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Martinspire schreef op woensdag 30 december 2015 @ 00:17:
Doe dat dan ook meteen even voor de 364p resolutie 8)7
Dat heb jij gedaan....? :+
Wietsee. schreef op donderdag 31 december 2015 @ 00:32:
Een eerste universele versie van mijn oorspronkelijke Windows Phone app. Qua interface zal er nog verder gesleuteld worden.
[afbeelding]
Ik wilde vragen om welke het gaat, maar bij het quoten zie ik dat ik op de afbeelding moet klikken... _/-\o_

[ Voor 53% gewijzigd door TheVMaster op 31-12-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Voor gebruikers van DeGiro (broker/aandelen) die hun portfolio een beetje in de gaten willen houden, ik heb een App in de Windows Store gezet genaamd MijnGiro.
Laatste versie zal morgen ergens in de Store komen (de huidige versie heeft alleen nog maar een live tile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Wietsee. schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:41:
Kan iemand mij helpen met het onderstaande:
De Visual State Manager wilde ik gebruiken voor het responsive maken van verscheidene pagina's. Zodra ik het responsive gedeelte echter in een pivot plaats vervalt de hele opmaak, alle elementen komen op elkaar :? .
Iemand suggesties?
[afbeelding]
Volgens mij moet je de visual state altijd in het eerste element definiëren :P

Speedydown.nl !!!

• HanSwinkels
Het heeft even geduurd maar Darts! is er nu voor Windows 10

Download: https://www.microsoft.com...e/apps/darts/9wzdncrcv5zw

PS: Heeft er iemand hier toevallig de mogelijkheid de app te testen met continuum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
HanSwinkels schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:24:

PS: Heeft er iemand hier toevallig de mogelijkheid de app te testen met continuum?
Ik heb de app even geïnstalleerd om uit te proberen met continuum. Heb gelijk een spelletje getest van first to 3 legs. Ondanks dat persoon 1 allang de drie heeft gehaald kan ik blijven doorspelen (sta inmiddels op 6-1). Ook valt het mij op dat je met een finish netjes kan aangeven met welke pijl het is geweest, echter heb ik het idee dat dit een beetje overbodig is als je een finish hebt welke alleen mogelijk is met 3 pijlen (bijv. 141).

Of ik moet iets verkeerds doen, maar dual mode lijkt bij mij niet te werken. Een spel start gewoon op dezelfde manier op.

Verder een uiterst strak vorm gegeven app, heel erg mooi en overzichtelijk en uiterst prettig in het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanSwinkels
drBunhead schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:13:
[...]

Ik heb de app even geïnstalleerd om uit te proberen met continuum. Heb gelijk een spelletje getest van first to 3 legs. Ondanks dat persoon 1 allang de drie heeft gehaald kan ik blijven doorspelen (sta inmiddels op 6-1). Ook valt het mij op dat je met een finish netjes kan aangeven met welke pijl het is geweest, echter heb ik het idee dat dit een beetje overbodig is als je een finish hebt welke alleen mogelijk is met 3 pijlen (bijv. 141).

Of ik moet iets verkeerds doen, maar dual mode lijkt bij mij niet te werken. Een spel start gewoon op dezelfde manier op.

Verder een uiterst strak vorm gegeven app, heel erg mooi en overzichtelijk en uiterst prettig in het gebruik.
Jep merk nu dat als sudden death aan staat de app niet stopt bij het aantal aangegeven legs. Verder snap ik, dat het overbodig is om de popup, met het aantal pijlen voor de finish, te laten zien. Maar dat is nog een extra zekerheid dat je wel gefinished bent, je kan dan nog op cancel klikken, als je het verkeerde hebt ingevoerd. Want eenmaal in de volgende leg bent kun je niet meer terugkeren, je kan alleen op undo klikken voor scores in de huidig leg.

Wat betreft dual mode, ik had gemaakt dat het op telefoon niet werkte 8)7 , niet gedacht aan continuum

• Niels9001
Afbeeldingslocatie: http://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/xlarge/public/field/image/2016/02/huetro-w10-uwp-update-press.png

Huetro for Hue is nu helemaal herschreven als UWP app met nieuwe features, nieuw UI, nieuwe code base en uiteraard betere performance :)!
Huetro is de beste Hue app in de Windows Store! Gebruik de simpele setup om te verbinden met je Hue systeem en begin met genieten van alle geweldige Huetro functionaliteiten! Gebruik de kleurenkiezer om een specifieke kleur te selecteren, of maak nieuwe scenes aan met je favoriete herinneringen - en dit allemaal synchroniseert mee met je Windows 10 apparaten! Ambiences brengt een hele nieuwe ervaring naar verlichting: geniet van dynamische licht shows! Stel alarmen, Cortana of NFC in om je huis te automatiseren en gebruik geofencing om altijd thuis te komen in een verlicht huis!
Dit is er nieuw:
• Brand new Universal app for Windows 10 and Windows 10 Mobile!
• Rebuild from the ground up: improved performance / stability, new UI and awesome new features!
• Ambiences: great dynamic light effects!
• Color picker: faster, and colors are now way more accurate!
• Scenes - OneDrive syncing* and deleting scenes!
• Hue Wireless Dimmer Switch support!
• Cortana voice commands (in selected markets only).
• So much more!
Downloaden kan hier: https://www.microsoft.com...etro-for-hue/9wzdncrfjj3t

• CAP-Team

CAP-Team

Ziet er mooi uit d:)b
Jammer dat ik (nog) geen Hue heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:31

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[video]

Ik wil wel testen hoor met continuum. Heb de dock bij me en kan zo alles op mijn werk even testen. Nog specifieke dingen die getest moeten worden ?

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:40

[video]

Ziet er goed uit! Bedankt! Een kleine opmerking, zie dat het niet mogelijk is om een score hoger dan 180 in te vullen (logischerwijs ook, want dat kan niet met 3 pijltjes).. maar 178 kan wel ingevuld worden, dat getal is ook niet de doen met 3 pijltjes, evenals 176.. Wellicht is daar nog iets aan te passen?

Mijn vriendin heeft een vergelijkbare app op haar Android telefoon, die geeft ook een melding als er een verkeerde score ingevuld wordt, iets met, niet mogelijk met 3 pijltjes.. Als ik nu 190 in deze app invul reageert de knop 'OK' simpelweg niet, misschien ook nog een idee om daar iets mee te doen..

Klinkt heel kritisch haha, maar tot dus ver is het een prima app!

EDIT: als ik een wedstrijd begin op de Lumia 950 (w10 build .107) en ik veeg naar boven vanaf de onderkant om de terugknop en de windowsknop te voorschijn te toveren wordt het beeld compleet rood met alleen de knoppen 'Match', 'stats' en 'charts' nog actief. (Dit is echter alleen het geval met 2 spelers, het schermpje met 1 speler reageert hier prima op).

[ Voor 13% gewijzigd door rscheper op 26-02-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanSwinkels
MRE-Inc schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:33:
[...]

Ik wil wel testen hoor met continuum. Heb de dock bij me en kan zo alles op mijn werk even testen. Nog specifieke dingen die getest moeten worden ?
Niet echt specifieke dingen, gewoon of de app fatsoenlijk werkt. Maar hij schaalt op pc ook gewoon goed, dus het zal het ook goed moeten doen met continuum. In ieder geval bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanSwinkels
rscheper schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:11:
[...]

Ziet er goed uit! Bedankt! Een kleine opmerking, zie dat het niet mogelijk is om een score hoger dan 180 in te vullen (logischerwijs ook, want dat kan niet met 3 pijltjes).. maar 178 kan wel ingevuld worden, dat getal is ook niet de doen met 3 pijltjes, evenals 176.. Wellicht is daar nog iets aan te passen?

Mijn vriendin heeft een vergelijkbare app op haar Android telefoon, die geeft ook een melding als er een verkeerde score ingevuld wordt, iets met, niet mogelijk met 3 pijltjes.. Als ik nu 190 in deze app invul reageert de knop 'OK' simpelweg niet, misschien ook nog een idee om daar iets mee te doen..

Klinkt heel kritisch haha, maar tot dus ver is het een prima app!

EDIT: als ik een wedstrijd begin op de Lumia 950 (w10 build .107) en ik veeg naar boven vanaf de onderkant om de terugknop en de windowsknop te voorschijn te toveren wordt het beeld compleet rood met alleen de knoppen 'Match', 'stats' en 'charts' nog actief. (Dit is echter alleen het geval met 2 spelers, het schermpje met 1 speler reageert hier prima op).
Ik denk dat ik dan een pop-upje toevoeg dat aangeeft dat het een ongeldige score is, deze zal dan automatisch weer verdwijnen. Had het inderdaad ook al gezien in een app voor Android. Je hebt het goed uitgelegd dus dan is het kritisch zijn zeker niet erg :)

Wat betreft het laatste, merk het nu pas op, raar dat ie dat doet. Ik zal kijken of ik dit op kan lossen.

Dank voor de goede feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:31

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

HanSwinkels schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:07:
[...]

Niet echt specifieke dingen, gewoon of de app fatsoenlijk werkt. Maar hij schaalt op pc ook gewoon goed, dus het zal het ook goed moeten doen met continuum. In ieder geval bedankt :)
Had nog veel lege ruimte. Weet niet of dat zo hoor, maar een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1c1sgLIhAHXmsEEk1XeQ1kJU/full.jpg

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lchesser
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-04 09:00
Snel notities en hersenspinsels neerpennen en terugvinden, dat moet toch makkelijk kunnen? Met dat idee en flink wat uurtjes werk is hij eindelijk te downloaden! (#shameless self-promotion)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/W10oFlA.png

Snips is momenteel nog een klein projectje, maar ik ben reuze benieuwd naar wat jullie ervan vinden. Als jullie ideeën, klachten of verbeterpuntjes hebben hoor ik ze maar al te graag! :)

[ Voor 7% gewijzigd door lchesser op 08-03-2016 10:52 . Reden: Link naar app toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

''My notes'' gebruik ik hiervoor momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
Ik gebruik OneNote. In hoeverre is dit anders? Waren er dingen die je wilde kunnen die OneNote niet doet?

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lchesser
Zarhrezz schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:53:
Ik gebruik OneNote. In hoeverre is dit anders? Waren er dingen die je wilde kunnen die OneNote niet doet?
Zelf gebruik ik OneNote vooral als schrift, en merkte dat ik het onhandig vond voor snelle, minder belangrijke notities (omdat deze het notitieblok onnodig opvulden). (Moet wel zeggen, OneNote is wel echt een enorm chill programma).

Een ding dat ik daar echt miste was het zien van de meest recente notities op het startmenu. Daarom laat de app de 5 laatste notities ook op de Live-tegel voorbij komen. Een ander dingetje was dat de meeste apps die ik in de store zag mij niet aanspraken op grafisch en/of functioneel niveau, dus besloot ik het zelf te maken. :)

Het is voor mij het eerste projectje wat ik op deze manier wat groter aanpakte, dus ben nog zeker lerende; ook in termen als het verbeteren van het ontwerp, de algehele User Interaction en ook in termen als functionaliteit.

Als jullie nog dingen hebben die jullie graag van zo'n app zouden willen zien/verwachten noem ze dan vooral op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

lchesser schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:11:
[...]

Zelf gebruik ik OneNote vooral als schrift, en merkte dat ik het onhandig vond voor snelle, minder belangrijke notities (omdat deze het notitieblok onnodig opvulden). (Moet wel zeggen, OneNote is wel echt een enorm chill programma).
Een ding dat ik daar echt miste was het zien van de meest recente notities op het startmenu.. Daarom laat de app de 5 laatste notities ook op de Live-tegel voorbij komen. Een ander dingetje was dat de meeste apps die ik in de store zag mij niet aanspraken op grafisch en/of functioneel niveau, dus besloot ik het zelf te maken. :)

Het is voor mij het eerste projectje wat ik op deze manier wat groter aanpakte, dus ben nog zeker lerende; ook in termen als het verbeteren van het ontwerp, de algehele User Interaction en ook in termen als functionaliteit.

Als jullie nog dingen hebben die jullie graag van zo'n app zouden willen zien/verwachten noem ze dan vooral op. :)
Wat je beschrijft is precies My Notes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lchesser
daffie82 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:32:
[...]

Wat je beschrijft is precies My Notes :)
Hahaha, oeps. Daar gaat de meest 'unieke' feature van m'n app. 8)7
Ik heb net even naar de My Notes-app gekeken, en die doet die dingen qua note-taking ook erg netjes. Er tegen opboksen zal lastig gaan denk ik zomaar. Zal sowieso nog eens een keer gaan kijken naar het concept van m'n app, en hoe deze zich wat sterker zou kunnen onderscheiden van de anderen. :P

Sowieso thanks voor de reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Geen probleem!

Pagina: 1 2 Laatste