Post hier je eigen Windows (Phone) 8.1 universele app

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
In navolging van Post hier je eigen Windows Phone App! en Post hier je eigen Windows 8 App! heb ik dit topic geopend omdat vanaf Windows (Phone) 8.1 ook universele apps in de stores geplaatst kunnen worden.

In bovengenoemde topics (vooral de WP topic) ontstaat vervuiling omdat apps universele apps daarin besproken worden die dus voor beide systemen gelden.

Wat zijn universele apps?

Universele apps zijn apps die met gedeelde code zowel voor Windows 8.1 als Windows Phone 8.1 beschikbaar zijn.

Hoe herken ik universele apps?

Universele apps zijn in de stores te herkennen aan onderstaand symbool die bij de apps zichtbaar zijn.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NVcioau8kextJVUdbFNcaZYs/full.png

Wat is het voordeel van universele apps?

Het voordeel voor de gebruiker is dat als hij een app betaald op Windows 8.1, dat de app dan gratis is te downloaden op Windows Phone 8.1 en omgekeerd.
Tevens worden meestal de instellingen en game scores en dergelijke gedeeld met de beide platformen.

Het voordeel voor de ontwikkelaar is dat een zeer groot gedeelte van de code maar één keer hoeft te worden geschreven omdat de meeste code bruikbaar is voor zowel Windows 8.1 als Windows Phone 8.1

Waar is dit topic niet voor bedoeld?

Ontwikkelaars mogen hier hun eigen gemaakte universele apps tonen, maar geen reclame maken. Als een app geüpdatet is dan mag dat hier vermeld worden.

Gebruikers kunnen reageren op de in dit topic vermelde apps en eventuele bugs melden. Zorg dat je dan zo duidelijk mogelijk aangeeft wat er fout gaat en onder welke omstandigheden en of het de Windows of de Windows Phone app of beide betreft.

Gebruikers van een in dit topic geplaatste app mogen ideeën aandragen zodat de ontwikkelaar de app eventueel kan verbeteren.

De ontwikkelaars steken vaak veel vrije tijd in hun apps en zijn vaak hobbyist. Ga daarom niet klagen en zeuren bij de ontwikkelaars en kraak een app ook niet af, maar help hen hun app te verbeteren!

Universele apps die in dit topic of in bovengenoemde topics gepost zijn:

AppOntwikkelaar
Windows Phone 8.1
Windows 8.1
NewsLiveTilesKoode
Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/6cb09156-7ca4-49de-a810-6f779a86da03?imageType=ws_icon_tiny
Afbeeldingslocatie: http://wscont1.apps.microsoft.com/winstore/1x/16cb2f28-6b87-4b40-9ae4-7ec393f2c487/Icon.356907.png
RegenmeterNiels
Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/0cd459fe-704e-4e70-91e1-0252a704750a?imageType=ws_icon_tiny
Afbeeldingslocatie: http://wscont1.apps.microsoft.com/winstore/1x/870f1faa-60dc-42b2-b4e2-75747c2ed10d/Icon.370996.png
Recipe4shareSwerfer
Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/91785e7a-8ed3-4923-8912-ba73ffb81393?imageType=ws_icon_tiny
Afbeeldingslocatie: http://wscont1.apps.microsoft.com/winstore/1x/7c83bba0-b1d7-4d7f-9191-b9f121d6afc6/Icon.246122.png
HurenBose321
Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/c35b10c3-7b2d-497b-8561-9fa329751acb?imageType=ws_icon_tiny
Afbeeldingslocatie: http://wscont1.apps.microsoft.com/winstore/1x/decddad3-9d7f-4566-ae56-892f3307ed67/Icon.441145.png

Stuur een PM als je jouw app in dit rijtje mist of als je andere informatie die relevant aan dit topic is hebt, zodat deze kan worden toegevoegd.

[ Voor 67% gewijzigd door Swerfer op 30-01-2015 12:27 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:07
Goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:42

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik gebruik de Windows 8.1 4.0.0.4 versie van 23-08-14 Regenmeter van NielsLaute en ondervind de volgende problemen:

- Chinese tekens
- Geen notificaties (hoewel ingeschakeld)
- Live Tile wordt niet bijgewerkt

Kortom, de vorige versie (niet de universele) werkte voor mij een stuk beter. :?

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 23-08-2014 21:08 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Zelfde problemen bij mij. De Windows Phone versie lijkt wel goed te werken.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Dit is natuurlijk geen klaagtopic ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
CAP-Team schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:17:
Inderdaad, maar om de ontwikkelaar te helpen met zijn apps mag hier best aangegeven worden wat eventuele bugs zijn zodat de ontwikkelaar die kan verhelpen. Ik zal de topicstart aanpassen om aan te geven wat wel en niet thuis hoort in dit topic...

Edit:

Aangepast.

Topicstart aanvullingen kunnen altijd via PM gemeld worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Swerfer op 24-08-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

CAP-Team schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:17:
Klopt, en nou is de Windows Phone 8.1 Regenmeter voor Nederlandse begrippen ongekend populair. Iets van 6.000 + downloads en kunnen developers reageerders een antwoord geven. Nou, Niels doseert netjes zijn opmerkingen. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel. We kunnen met 300 man Niels een berichtje sturen wat wel en niet werkt bij de Windows 8.1 versie of één of twee melden het hier. Dat scheelt Niels 300 mailtjes beantwoorden.

En natuurlijk wil iedereen een goed werkende app en wil Niels een goed werkende app leveren. Dus ja, soms even de foutjes noemen bij een populaire app kan ook veel tijdwinst opleveren.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wat mij betreft maakt Niels gewoon een bugtracker aan. Werkt een stuk gestructureerder en vervuilt deze topics niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wat is een bugtracker en waar vind ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Wikipedia: Bug tracking system en je vind em zo snel als dat Niels er 1 aanmaakt en het hier meld waar je em kan vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

O, nou ik zie het voordeel niet. Kan ik net zo goed een mail sturen naar Niels. Ik ben namelijk niet van plan van iedere app en iedere developer een bugtracking systeem te gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
GerCor schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 14:53:
O, nou ik zie het voordeel niet. Kan ik net zo goed een mail sturen naar Niels.
Omdat jij niet inziet dat het echt niet te doen is om van honderden mensen mailtjes te krijgen waarin je vervolgens volledig het overzicht kwijtraakt en waarbij 100 mensen exact hetzelfde probleem rapporteren...

Een bugtracker is gewoon een hele normale manier om dat proces te structureren; je kijkt of de issue al bestaat (zo ja dan hoef je hem niet meer te melden), de developer hangt er vervolgens een prioriteit aan en kan makkelijk fixes plannen. Als een issue gefixt is zet je hem op closed waardoor je altijd een duidelijk overzicht hebt van wat er al wel en wat er nog niet is gefixt. Zoiets KUN je gewoon niet doen met een mailbox, dat wordt na enkele tientallen mailtjes al een puinhoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Avalaxy schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:17:
[...]

Omdat jij niet inziet ....
Niet? Dan mezelf maar even herhalen GerCor in "Post hier je eigen Windows (Phone) 8.1 universele app"

Ik zou dus helemaal niet weten of een developer een bug tracker heeft of waar ik die moet vinden. Maar dat had ik al geschreven ....... vandaag.

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 24-08-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Vanwaar deze opmerking dan :?
GerCor schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 14:53:
O, nou ik zie het voordeel niet.
Als je inziet wat het probleem is en snapt dat een bugtracker daarvoor een oplossing is, hoe kun je dan zeggen "ik zie het voordeel niet"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Laten we deze discussie niet hier voeren. Daar is dit topic niet voor. Natuurlijk kan je een bug hier plaatsen, waardoor de rest die dit topic leest ook op de hoogte is van eventuele bugs en de ontwikkelaar kan deze dan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Oké, ineens, na een hele dag niet gewerkt te hebben is mijn Live Tile van Regenmeter zojuist eindelijk actueel geworden. En een update is er niet.

Werkt bij iemand de notificatie?

Edit: nou ja zeg, en nu werkt notificatie ook weer. :?

Nou nog die Chinese tekens weg, en dan zijn we weer helemaal up-to-date. _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door GerCor op 25-08-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosManz
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is het mogelijk dit topic te 'koppelen' aan de subfora 'Tablets > Windows- en overige tablets' en 'Smartphones > Windows Phone'? Persoonlijk vindt ik het dan makkelijker om dit topic te volgen, en uiteraard is dit topic ook relevant voor die subfora.

Dus eigenlijk wat er ook met dit topic is gedaan: [Windows Store] ervaringen & discussies. Deze staat ook in 'Windows Clients' en in 'Windows- en overige tablets'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ja dat kan, maar liever door een verzoek via Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif. Na overleg met de lokale mods daar: er staat nu een alias.
Sowieso zul je het topic nu zien in je eigen topicgeschiedenis http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/113120 ;)

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 25-08-2014 14:57 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Sweet! Hebben we nu dus ook een 'Universal' topic (H).

Sorry voor de late feedback. Notificaties en live tile bleven gewoon werken bij mij, kan zijn dat het OS even van slag was.

Voor de 'Chinese tekens' ben ik een oplossing aan het zoeken.. Als ik iets heb zal ik dat laten weten hier en zonodig een update pushen.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mijn Surface 2 update automatisch. Dus, als het aangepast is zie ik dat wel gebeuren. Niels, wil je dan ook even aangeven dat de app ook in de Nederlandse taal verkrijgbaar is? Ik vind het zelf nogal vreemd dat je aangeeft dat de app in het Engels wordt ondersteund terwijl ik de Nederlandse versie heb. Zet dan ook Nederlands er bij. (ook duidelijk voor mensen zoals ik die geen Engelstalige apps willen hebben).

Ik zit er trouwens sterk aan te denken om HUE lampen te kopen. Ik heb eigenlijk geen mogelijkheid voor lampen maar die nieuwe 'strips' kan ik wel iets mee. Maar dan zou ik de app ook graag in het Nederlands hebben.

Zonder een (negatief) oordeel te hebben maar waarom heb je sommige apps alleen in het Nederlands en andere weer alleen in het Engels? En, zoals Regenmeter, blijkbaar in het Engels en Nederlands maar geef je dat niet aan?

Zijn kleine dingetjes maar dan denk ik: even op de details letten. Zoveel moeite kan dat toch niet zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 26-08-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:24:
Mijn Surface 2 update automatisch. Dus, als het aangepast is zie ik dat wel gebeuren. Niels, wil je dan ook even aangeven dat de app ook in de Nederlandse taal verkrijgbaar is? Ik vind het zelf nogal vreemd dat je aangeeft dat de app in het Engels wordt ondersteund terwijl ik de Nederlandse versie heb. Zet dan ook Nederlands er bij. (ook duidelijk voor mensen zoals ik die geen Engelstalige apps willen hebben).

Ik zit er trouwens sterk aan te denken om HUE lampen te kopen. Ik heb eigenlijk geen mogelijkheid voor lampen maar die nieuwe 'strips' kan ik wel iets mee. Maar dan zou ik de app ook graag in het Nederlands hebben.

Zonder een (negatief) oordeel te hebben maar waarom heb je sommige apps alleen in het Nederlands en andere weer alleen in het Engels? En, zoals Regenmeter, blijkbaar in het Engels en Nederlands maar geef je dat niet aan?

Zijn kleine dingetjes maar dan denk ik: even op de details letten. Zoveel moeite kan dat toch niet zijn?
Regenmeter is niet in het Engels - alleen in het Nederlands. Is een fout met het packagen verwacht ik, zal het aanpassen. Dat Regenmeter in het NL is ligt nogal voor de hand: Nederlandse markt.

Huetro is alleen beschikbaar in het Engels, nog geen tijd gehad om meerdere talen te ondersteunen. En ja: het kost wel moeite. Aangezien je de hele boel moet vertalen, en dan ook rekening moet houden met je gehele UI. Ik zelf heb eigenlijk al mijn devices op het Engels staan, met halve Nederlandse applicaties er door. Ik zie het verschil niet meer zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Meertalig is aan de ene kant erg goed geregeld bij Windows Store apps, maar aan de andere kant toch weer veel werk. En je moet inderdaad rekening houden met de UI, omdat een zin in een andere taal langer kan zijn waardoor het niet meer in beeld past.

Mijn app Recipe4share kan alleen online werken en daarom heb ik alle teksten ook gelijk maar in de achterliggende database gestopt. Voordeel: Ik kan zonder de app opnieuw te submitten de teksten aanpassen in de 4 ondersteunde talen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Maar dat vroeg ik ook niet. Het vermelden in welke taal een app beschikbaar is, lijkt mij weinig moeite. Uiteraard is het aan de developer in welke taal hij zijn app beschikbaar stelt.

Regenmeter (6.879 beoordelingen) is een succes (Nederlandstalig).Trein (933 beoordelingen, Nederlandstalig), Huetro (24 beoordelingen) blijft erg ver achter (Engelstalig).

Nu zijn Regenmeter en Trein gericht op slechts Nederland en Huetro waarschijnlijk wereldwijd, al denk ik dat het zich vooral beperkt tot Europa gezien de merknaam Philips.

Nogmaals, het is aan de developer. Mij maakt het werkelijk niks uit.

[ Voor 56% gewijzigd door GerCor op 26-08-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Huetro en Trein zijn overigens (nog) geen universele apps, dus deze horen nu net weer niet in dit topic thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dat klopt, maar ik kan er wel een draai aan geven hoor :9 .

Stel nu dat Huetro en Trein een universele app zouden worden ..... blablabla, en dan de genoemde argumenten over taal en aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:57
Denk dat de userbase voor Huetro lampen ook een stuk kleiner is als voor Regenmeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
GerCor schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:39:
Regenmeter (6.879 beoordelingen) is een succes (Nederlandstalig).Trein (933 beoordelingen, Nederlandstalig), Huetro (24 beoordelingen) blijft erg ver achter (Engelstalig).
Huetro is bruikbaar voor een veel kleinere doelgroep. Dat het Engelstalig is maakt de doelgroep juist weer wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Sonny7 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:41:
Denk dat de userbase voor Huetro lampen ook een stuk kleiner is als voor Regenmeter
Geen idee, Regenmeter is alleen Nederland, Hue lampen wereldwijd? Lijkt mij dus dat de 'userbase' van Huetro vele malen groter is. Maar ik heb daar geen cijfers van.

Ik heb, wat zal het zijn, een jaar, geleden van een Nederlandse developer gelezen dat zijn app niet aansloeg in Nederland maar in Brazilië iets van 300.000 downloads had.

Dus ja, als je van elke uithoek in de wereld precies weet hoe ze jouw app waarderen kun je daar gericht op inspelen maar voor veruit de meeste developers is het gewoon afwachten denk ik.

Maar Niels, althans dat was altijd zo, maakt de apps in eerste instantie voor zichzelf. En anderen kunnen daar dan van profiteren. Dus ja, kans is groot dat hem niks uitmaakt dat iemand in Finland graag een Finse versie zou willen hebben van Huetro.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 26-08-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Om de philips Hue te kunnen gebruiken moet je eerst een starterpack van rond de 200 euro kopen. En dan staat er op de doos waarschijnlijk alleen iOS support dus voor impuls-aankopen krijg je geen Windows Phone gebruikers mee. En als ik me goed kan herinneren wordt Hue in de VS alleen in Apple-stores verkocht, dus ook dáár bereik je nauwelijks Windows Phone gebruikers. Dus ja de investering is te hoog en daarmee de doelgroep niet zo groot.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

De Huetro for Hue app werkt uitsluitend met Philips Hardware en is gratis. Ik snap werkelijk niet wat de Apple-stores in de VS er mee te maken heeft.

Maar goed, eerst maar eens zien dat Trein en Huetro ooit universele apps worden.

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 27-08-2014 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hij heeft het over de HUE hardware (de lampen), niet over de apps. Die lampjes kosten minstens 200 euro en zijn dus geen impuls aankopen. Als je dat dan bekijkt en het lijkt iOS only, dan zullen weinig WP eigenaren zo'n set kopen wil hij duidelijk maken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regenmeter zou wat mij betreft ook perfect zijn voor andere landen, tenminste landen waar het regelmatig of beter gezegd onregelmatig regent :P. Enkel de boel vertalen is niet genoeg, maar het gebruik van een weerinformatie API die net zo goed is als deze dan lijkt het me een perfecte standaard app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, even wachten totdat buienradar ook in de rest van Europa komt. Er is al wel een belgische variant dus er is hoop. Maar die van Europa is nog lang niet gedetailleerd genoeg denk ik.

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 27-08-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

PaT schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 06:14:
Hij heeft het over de HUE hardware (de lampen), niet over de apps. Die lampjes kosten minstens 200 euro en zijn dus geen impuls aankopen. Als je dat dan bekijkt en het lijkt iOS only, dan zullen weinig WP eigenaren zo'n set kopen wil hij duidelijk maken.
2 dingen: de wereld draait niet om Amerika alleen en de app werkt met Philips Hue lampen. Als je de lampen al hebt en een Windows Phone dan maakt het niks uit of er iOS op die dozen staat?

Er zijn bijvoorbeeld ook zat afstandsbediening apps voor TV merken. Ga je toch ook geen TV kopen omdat er een app voor beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nee, maar het beperkt de doelgroep wel aanzienlijk. Mensen met een Windows Phone zullen minder snel geneigd zijn een set lampen á 200E te kopen waar op de doos staat dat er alleen ondersteuning is voor iOS. De doelgroep van Regenmeter zou ook zomaar groter kunnen zijn dan die van Huetro. Regenmeter is namelijk potentieel interessant voor iedereen in Nederland met een Windows Phone, waar Huetro alleen interessant is voor de mensen die een Hue lamp willen kopen en al van de app afweten, de mensen die al zo'n set lampen hebben gekocht toen ze nog iOS gebruikten en de mensen die niet de doos goed hebben bekeken.
Hoe dan ook denk ik wel met zekerheid te kunnen zeggen dat de doelgroep van Regenmeter groter is in Nederland dan die van Huetro in Nederland. Het is dus zinnig om een app als Huetro eerst Engels uit te brengen, omdat dat de doelgroep aanzienlijk vergroot. Daarna is het een kwestie van afwegen of een vertaling voor Nederland zich positief vertaald in een vergroting van de doelgroep. (als in levert het iets op of niet). Niels zelf zegt al aan te geven dat hij de app in het Engels gebruikt, dus voor eigen gebruik zou die het niet hoeven te vertalen. Het is meer een "service" aan de vergrote doelgroep dan en/of hogere inkomsten die het aantrekkelijk zouden moeten maken om zijn tijd er in te steken.

[ Voor 36% gewijzigd door Caelorum op 27-08-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Helemaal waar - Hue lampen zijn best populair (natuurlijk wel een enorme niche markt voor mensen die 200 euro betalen voor 3 lampen) en die in principe alleen via de Apple Store te verkrijgen zijn. Zet daarna je verkoopcijfers van Windows Phone er naast.. Aan Regenmeter heeft elke Nederlander wat die weleens buiten komt.

Voor de duidelijkheid, de downloads:
Huetro: 2.317 (+/- 30 per dag WERELDWIJD)
Regenmeter: 53.000 (+/- 200 in de BENELUX)

Toch een wezenlijk verschil, en laat hopelijk zien waarom localisatie niet heel hoog op mijn to-do lijstje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En, Niels, kun je ook zien waar in de wereld jouw app gedownload wordt? Dus eh ..... Wit-Rusland, om maar een zijstraatje te noemen? Ik vind het mooie aantallen trouwens, van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:51:
En, Niels, kun je ook zien waar in de wereld jouw app gedownload wordt? Dus eh ..... Wit-Rusland, om maar een zijstraatje te noemen? Ik vind het mooie aantallen trouwens, van beide.
Dat kan:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20140829_0001.jpg

Bovenstaand plaatje geeft de downloads (en reviews) per region dat is ingesteld door de gebruiker! Ik zelf heb bijv. mijn toestel ingesteld op USA aangezien ik Cortana gebruik. Zijn dus een beetje vertekende cijfers.
Dat moet ook wel, omdat de data alleen werkt in Nederland, Belgie en west-Duitsland (tot aan Frankfurt zeg maar). Om deze 2 talen als extra te ondersteunen zou nog een mooie toevoeging kunnen zijn (Frans voor Wallonie, en Duits voor Duitsland).

Wie weet - als ik Huetro en Trein (Universal) af heb ;).

[ Voor 19% gewijzigd door Niels9001 op 29-08-2014 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wie weet? Jij weet dat als enige. ;-). Maar geinig zeg, zo'n overzicht.

O, en waar koop je HUE o.a? http://www2.meethue.com/nl-nl/waar-kopen/

[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 31-08-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Ik heb Regenmeter voor Windows opnieuw gecompiled zodat nl-NL nu als taal staat aangegeven in de Store. Moet alleen alles nog uploaden (moet je alle screenshots enzo weer opnieuw doen blegh).

Verder aanzienlijke stappen gemaakt voor de universele Huetro app! Was wat werk, maar de basis is er nu. Hoop snel een Windows Phone versie als BETA te kunnen pushen (hopelijk nog binnen 2 weken voor mijn vakantie :)).
Waar en wat wil je precies gaan kopen?

[ Voor 21% gewijzigd door Niels9001 op 01-09-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
Niels9001 schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:30:
Ik heb Regenmeter voor Windows opnieuw gecompiled zodat nl-NL nu als taal staat aangegeven in de Store. Moet alleen alles nog uploaden (moet je alle screenshots enzo weer opnieuw doen blegh).

Verder aanzienlijke stappen gemaakt voor de universele Huetro app! Was wat werk, maar de basis is er nu. Hoop snel een Windows Phone versie als BETA te kunnen pushen (hopelijk nog binnen 2 weken voor mijn vakantie :)).

[...]

Waar en wat wil je precies gaan kopen?
Kickuh....kan ik ze eindelijk bedienen vanaf m'n Surface :) Maar eh....misschien heb je de vraag al eerder gehad, maar kan ik de lampen ook gewoon 'aan' zetten (ik heb mooie kleurschema's geprogrammeerd via een remote), aangezien ik niet eerst een scene' wil moeten maken. Er zit op het homescreen van de App overigens wel een aan/uit schakelaar..maar die zijn bij mij greyed out :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik zat te denken aan de 'strips'. Die 3 lampen voor 200 euro hoef ik niet (voorlopig).

Heb je die strips trouwens in de app Huetro zitten? Ik kan de app namelijk niet bekijken, moet je HUE lampen voor hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door GerCor op 01-09-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
TheVMaster schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:55:
[...]

Kickuh....kan ik ze eindelijk bedienen vanaf m'n Surface :) Maar eh....misschien heb je de vraag al eerder gehad, maar kan ik de lampen ook gewoon 'aan' zetten (ik heb mooie kleurschema's geprogrammeerd via een remote), aangezien ik niet eerst een scene' wil moeten maken. Er zit op het homescreen van de App overigens wel een aan/uit schakelaar..maar die zijn bij mij greyed out :(
Dat ging om de WP versie van de Universal app :-). Versie voor Windows duurt nog iets langer (al is al het 'heavy lifting' al gedaan.

In de huidige versie kun je de icoontjes die voor de lampnamen staan in het hoofdscherm aan/uitzetten. De lamp gaat dan aan op de laatste kleur die bekend was. Als je op de naam zelf klikt ga je naar de colorpicker pagina. Met de ALL OFF / ALL ON kun je inderdaad alles in 1 keer uitzetten.
GerCor schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:06:
Ik zat te denken aan de 'strips'. Die 3 lampen voor 200 euro hoef ik niet (voorlopig).

Heb je die strips trouwens in de app Huetro zitten? Ik kan de app namelijk niet bekijken, moet je HUE lampen voor hebben.
Let er wel op dat je een starterpack MOET aanschaffen (kan ook met strips). Je hebt de bridge nodig om de lampen te besturen. Je kunt niet alleen 1 strip kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niels9001 schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:28:

Let er wel op dat je een starterpack MOET aanschaffen (kan ook met strips). Je hebt de bridge nodig om de lampen te besturen. Je kunt niet alleen 1 strip kopen.
Uiteraard. Maar zit de strip in jouw app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 01:28:
[...]

Uiteraard. Maar zit de strip in jouw app?
Yup. Die worden standaard ondersteund. Of je een kleur stuurt naar een bulb of een strip maakt voor de software niets uit. Jammer dat je de strips niet per LED kunt aansturen, dan zou je mooie animaties kunnen maken (Hello, Knight Rider :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Topicstart aangepast met een extra app:

AppOntwikkelaar
Windows Phone 8.1
Windows 8.1
NewsLiveTilesKoode
Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/6cb09156-7ca4-49de-a810-6f779a86da03?imageType=ws_icon_tiny
Afbeeldingslocatie: http://wscont1.apps.microsoft.com/winstore/1x/16cb2f28-6b87-4b40-9ae4-7ec393f2c487/Icon.356907.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Moet er ook niet een link naar dit topic komen in het "Windows- en overige tablets" forum?

[ Voor 9% gewijzigd door CAP-Team op 02-09-2014 17:20 ]

• Niels9001
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20140904_0001.jpg

Ik ga nog niet juichen voordat alle tiles werken op alle devices.. maar dit is een goed teken :).

Btw.. Weet iemand hoe je de Title kan aanpassen? Ik gebruik de NotificationExtensions van Microsoft op mijn tiles 'op te maken', maar hier schijnt de Title niet aan te passen te zijn :(.
string WideTileFront = await RenderWideFront(WeatherData);
string MediumTileFront = await RenderMediumFront(WeatherData);

ITileWide310x150Image tileContent = TileContentFactory.CreateTileWide310x150Image();
tileContent.Image.Src = WideTileFront;

ITileSquare150x150Image squareContent = TileContentFactory.CreateTileSquare150x150Image();
squareContent.Image.Src = MediumTileFront;
tileContent.Square150x150Content = squareContent;

TileUpdateManager.CreateTileUpdaterForApplication().Update(tileContent.CreateNotification());

[ Voor 70% gewijzigd door Niels9001 op 04-09-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hoe bedoel je? Ik ga er vanuit dat de hele tile wordt opgemaakt in de RenderWideFront en RenderMediumFront functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Yep. Alleen het renderen zoals voorheen op WP8 werkt niet meer. Nu gebruik gemaakt van de C# implementatie van de XamlRenderingBackgroundTask (Dank Rajen van Microsoft!).

Dit weekend de achterkanten nog doen, de 'regen'-tiles, en de icoontjes van het weer. Nu hopen dat alles ook goed gaat op 512MB devices.

Maar.. Voorheen kon je de Title van een tile aanpassen, maar dit lijkt met WinRT niet meer te kunnen? Wel vervelend, voorheen zette ik de locatie bijv. in de Title. Nu zal ik deze mee moeten renderen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Hmm.. voor de mensen die de update van Regenmeter hebben gehad.. Schijnbaar heb je tijdens het debuggen een groter MemoryLimit (30 mb) voor een BackgroundTask.

Lijkt er op dat het renderen van de tiles net te veel vraagt. Erg vervelend, want ik heb geen idee hoe dat op te lossen is.

Het maken van zo'n app is het werk niet, maar alle restricties :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Minder bitmapjes tegelijkertijd in het geheugen houden? Is een beetje moeilijk zonder code te zien ^^ als je echt vast zit misschien even een topic in Programming openen dan kan je een beetje crowdsourcen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
+1 Met een deel code waar je app op vast loopt kunnen we je misschien helpen.

Meld het even hier als je eventueel een topic in programming aanmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Thanks voor de pointer... Heb een topic gepost:

Niels9001 in "Teveel geheugen verbruik bij generen van custom live tiles"

Laat me weten als iets niet duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik zat blijkbaar in het verkeerde topic: Tarabass in "Post hier je eigen Windows Phone App!"
Ik blijf nog steeds een beetje problemen hebben met Regenmeter Beta. Net de laatste versie binnengekregen.
  • Als ik de app open krijg ik een melding dat er een nieuwe versie is.
  • Ik klik op 'Volgende' en ik ga naar de app.
  • Vervolgens gebruik ik de hardware button 'Back' twee keer om uit Regenmeter te gaan.
  • Als ik de app dan weer opstart krijg ik weer de melding met de nieuwe versie.
  • Ik stel GPS in om mijn locatie te bepalen.
  • Ik sluit de app echt af.
  • Als ik hem dan opstart crasht hij weer.
  • Ik ga naar 'Over / Contact'
  • Swipe naar donaties
  • Tekst staat boven aan de pagina
  • Swipe drie keer naar rechts om weer op de pagina 'Donaties' terecht te komen
  • Tekst staat een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

De taal van de kaart in de Windows 8 versie is inmiddels opgelost zie ik.

De live tile in de WP versie doet het nog steeds niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Inderdaad, op 7-9-14 een update. Ik moest alleen wel even de app verwijderen want toen ik las dat de Chinese tekens weg waren gelijk de app opgestart maar het scherm bleef zwart. Live Tile deed het bij mij altijd wel dus even kijken of dat nog zo is.

Edit 1: Yep, Live Tile werkt, maar nog niet actueel. Krijg nu de gegevens van 15:55. Even een half uurtje wachten, dan kijken of de Live Tile weer actuele informatie geeft.

Edit 2: Nee, niet actueel. Blijft op 15:55 staan. Hmm, moet misschien even een 'schopje' krijgen bij nieuwe gegevens.

Edit 3: Het kaartje zelf geeft ook een weerbeeld van uren geleden.

Edit 4: Kaartje is weer actueel. Alleen Live Tile nog en notificaties afwachten. :)F

Edit 5: Live Tile werkt ook weer. :Y

[ Voor 51% gewijzigd door GerCor op 10-09-2014 13:35 ]

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:45
In mijn universal app heb ik een XAML ToggleButton control toegevoegd, nu stel ik daarvan de IsChecked property op false, vreemd genoeg wordt dan bij mij het Unchecked event niet uitgevoerd. Wanneer ik de property de waarde true mee geef wordt het Checked event wel uitgevoerd.

Kan iemand mij deze logica verklaren?
Doe ik iets verkeerd of dien ik mijn SDK te updaten o.i.d.?

[ Voor 15% gewijzigd door Wietsee. op 11-09-2014 10:38 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kijk Niels, deze indeling van notificaties (links wit met jouw logo, rechts blauw met de tekst) had ik verwacht bij de Regenmeterapp.

YouTube: Windows 9: Das neue Notification Center in Aktion

Nu heb je de hele balk blauw. Dan ontstaat er een beetje meer eenheid met overige notificaties.

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 14-09-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Wietsee. schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:36:
In mijn universal app heb ik een XAML ToggleButton control toegevoegd, nu stel ik daarvan de IsChecked property op false, vreemd genoeg wordt dan bij mij het Unchecked event niet uitgevoerd. Wanneer ik de property de waarde true mee geef wordt het Checked event wel uitgevoerd.

Kan iemand mij deze logica verklaren?
Doe ik iets verkeerd of dien ik mijn SDK te updaten o.i.d.?
Deze vraag hoort niet in dit topic thuis. Deze vraag kan je beter in Programming stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Thanks voor het melden. De Donatie bug heb ik opgelost, net als het 'terug' navigeren. Als je op de BackKey drukt op de hoofdpagina sluit de app zich voortaans af (lees: suspendeerd). De GPS bug kon ik niet herproduceren.

Een BETA update is ingediend dus zou later vandaag beschikbaar moeten zijn.
GerCor schreef op zondag 14 september 2014 @ 15:56:
Kijk Niels, deze indeling van notificaties (links wit met jouw logo, rechts blauw met de tekst) had ik verwacht bij de Regenmeterapp.

YouTube: Windows 9: Das neue Notification Center in Aktion

Nu heb je de hele balk blauw. Dan ontstaat er een beetje meer eenheid met overige notificaties.
Goede suggestie - ik zie dat ik al die tijd vergeten ben om het neerslag icoon toe te voegen aan de toast notificatie. Ik heb dat nu wel gedaan, en dat ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/Toast.png

De nieuwe update heb ik zojuist ingediend, en bevat dus de nieuwe notificatie stijl. Daarnaast ook een paar hele kleine bugfixes m.b.t. het scrollen van de neerslag- en weerlistbox.

Wat betreft je eerdere posts: aan de achtergrondtaak was niks veranderd. Na een update kan het soms gewoon even duren voordat alles weer goed werkt betreft de live tile en notificaties. Geen idee waarom, zal wel een Windows eigenaardigheid zijn. (Ik merk op mijn eigen laptop dat de tiles soms direct worden bijgewerkt bij het opstarten, en soms niet - ook bij de 'standaard' applicaties zoals News en Weather).

[ Voor 59% gewijzigd door Niels9001 op 15-09-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tsja, maar dan zou je, als je de rest een beetje volgt die ook notificaties hebben, het blauwe Regenmeterlogo in een wit 'hokje' links moeten plaatsen en de boodschap van de notificatie in de blauwe balk.

Oké?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Er is geen 'standaard' waar jij het over hebt. Alleen een afbeelding, header text en body text. Dat het in die video bij eentje wit is (maar bij andere helemaal niet) is toeval.

Kijk maar naar standaard Windows OS notificaties - die hebben óf geen icoon, óf een afbeelding (bij bijv. een e-mail van een contactpersoon met profile picture), óf een icoon met transparante achtergrond (zodat de kleur van de notificatie gebruikt wordt) met icoon . Dat laatste rijmt ook weer met de manier waarop app iconen eruit zien op zowel Windows als Windows Phone, en de notificaties op Windows Phone en Xbox One.

Over uniformiteit gesproken :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Het uniforme is dat de boodschap altijd rechts geplaatst wordt en een profielfoto of, zoals bij WP, het logo, altijd links.

Dus, bij Skype (Win8). Profielfoto links, boodschap plus logo rechts.
Skype WP, logo links, boodschap rechts.

Best wel uniform vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

@Niels9001 kan het kloppen dat de notificaties het niet meer doen?
Afgelopen week regende het weinig (:D) maar afgelopen vrijdag had ik wel een paar notificaties verwacht, maar die kwamen dus niet.
Oh ja dit geldt voor de WP versie.

[ Voor 9% gewijzigd door CAP-Team op 22-09-2014 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niels9001, ben een tijdje weggeweest dus misschien is het al gemeld, maar als ik de weerdata handmatig refresh in de app krijg ik een aantal debug messages van je te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@CAP-Team. Deze vraag kan ik wel namens Niels beantwoorden. Nee, op zowel mijn Surface als ook de Lumia 930 komen de notificaties netjes binnen.

(nieuwste notificatie is van 09:17 uur vandaag)

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 22-09-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

@GerCor
OK, ga ik hem opnieuw installeren, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

CAP-Team schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:21:
@GerCor
OK, ga ik hem opnieuw installeren, kijken of dat helpt.
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Het heeft volgens mij nog niet weer geregend :+ (gisteravond herinstallatie gedaan)

• Niels9001
Sorry voor de trage reactie. Ben op vakantie, vandaar :).

Als er regen data wordt opgehaald of het werkt wel op Windows dan moet het ook op de telefoon werken. Geen nieuwe updates gepushed namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Rustig hier wordt er niet meer gedevved? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Denk druk met de baan ?

Ze kunnen beter het rustiger aan doen dan snel een app pushen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nog steeds bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ik ben ook bezig, universeel wordt de app voorlopig nog niet, want mijn app moet op een mobiel device draaien met GPS ondersteuning. Wat wel universeel wordt is dat ik hem ook gelijk voor IOS en Android moet uitbrengen...

Voor de rest laat ik er nog niet teveel over los, voordat iemand er met mijn idee vandoor gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik was zelf begonnen aan een app om mijn Fidelio wireless speaker te bedienen, maar dat is toch iets lastiger dan gedacht, plus ik heb er niet echt veel tijd voor. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Swerfer schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:42:
Ik ben ook bezig, universeel wordt de app voorlopig nog niet, want mijn app moet op een mobiel device draaien met GPS ondersteuning. [...]
Ik weet dat de surface 3 geen gps heeft, maar je kan vrij eenvoudig een gps tracker er aanhangen. Misschien een puntje om mee te nemen.
Oja, en geen idee waarmee je het gaat ontwikkelen, maar als je bijv. Qt neemt, dan kan je WinRT (dus desktop+tablet+phone), iOS en Android in een keer afdekken + wat meer niche markten als SailfishOS, BB10 en binnenkort Tizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Druk, druk, druk met werk :(. Nieuwe API gevonden voor Regenmeter die ik wil integreren (betere weer data, voor voor aankomende uren :)). Daarnaast is het live tile renderen nog steeds niet opgelost, en zie ik ook geen oplossing. Gewoon vervelend dat Microsoft het zo moeilijk maakt om custom tiles te genereren, vooral als je kijkt hoe veel beter dat was op WP8.0.

http://www.windowscentral...racker-and-health-service

Ik hoop verder dat Microsoft het 'Band platform' snel opengooit, zodat Regenmeter notificaties ook op de Band getoond kunnen worden. Bedienen van je lampen via je Band d.m.v. Huetro :D. Ik voorzie veel leuks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Die Band is zeker interessant ^^ Wat ik wel jammer vind is:
[...]We'll get a hands-on with the Microsoft Band as soon as possible. It's a U.S. only device and you'll only be able to get it initially through the Microsoft Store. [...]
Waarom in godsnaam?

Ik ga volgende week eindelijk een Windows VM aanmaken, waarin ik kan gaan kijken naar het ontwikkelen van apps met Qt. Dan zal ik ook wel ergens een topic openen waar we over wat meer ontwikkelspul kunnen gaan discussiëren (even toestemming voor aanvragen dat wel). Dan zal ik ook gaan kijken naar livetiles renderen in c++.
Is er interesse vanuit dit topic voor een algemeen WP8 ontwikkeltopic over dev-trends en dergelijke? En dat dat spul dus uit dit topic verdwijnt? Anders heeft het geen zin om toestemming voor zo'n topic te vragen in de Devschuur.

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 30-10-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-06 14:33
Caelorum schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:30:

[...]

Waarom in godsnaam?
Het word later ook naar andere landen gebracht, ze testen het alleen eerst uit in de US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:30:

[...]

Waarom in godsnaam?

Ik ga volgende week eindelijk een Windows VM aanmaken, waarin ik kan gaan kijken naar het ontwikkelen van apps met Qt. Dan zal ik ook wel ergens een topic openen waar we over wat meer ontwikkelspul kunnen gaan discussiëren (even toestemming voor aanvragen dat wel). Dan zal ik ook gaan kijken naar livetiles renderen in c++.
Is er interesse vanuit dit topic voor een algemeen WP8 ontwikkeltopic over dev-trends en dergelijke? En dat dat spul dus uit dit topic verdwijnt? Anders heeft het geen zin om toestemming voor zo'n topic te vragen in de Devschuur.
Ja ja ja! Handig om best-efforts met elkaar te kunnen delen, en wat specifieker in code problemen te duiken dan in dit topic. Ik ben voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Niels9001 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:07:
[...]

Ja ja ja! Handig om best-efforts met elkaar te kunnen delen, en wat specifieker in code problemen te duiken dan in dit topic. Ik ben voor!
Zelfde voor mij. We komen allemaal wel eens ergens niet uit en dan is het handig als iemand anders met je mee kan kijken zonder een ander topic te vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hoe zouden jullie je Google Analytics inrichten voor multi-platform? Aparte properties maken voor de versies? Alles onder 1 property loggen en in GA zelf het onderscheid maken door te filteren op platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Caelorum schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:58:
[...]

Ik weet dat de surface 3 geen gps heeft, maar je kan vrij eenvoudig een gps tracker er aanhangen. Misschien een puntje om mee te nemen.
Oja, en geen idee waarmee je het gaat ontwikkelen, maar als je bijv. Qt neemt, dan kan je WinRT (dus desktop+tablet+phone), iOS en Android in een keer afdekken + wat meer niche markten als SailfishOS, BB10 en binnenkort Tizen.
Voor de WP versie heb ik Visual Studio gebruikt en voor de overige systemen ga ik waarschijnlijk Marmalade gebruiken in Visual Studio. Of er een Windows 8.1 versie komt weet ik nog niet omdat die devices vaak geen GPS hebben en voor mijn app niet echt handig zijn vanwege het vaak forse formaat. Een paar uur rondlopen met een tablet in je hand gaat denk snel vermoeien, of het moet een 7" device zijn... Ik focus mij in ieder geval eerst op de phones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Locatiebepaling op Windows 8.1 kan gewoon via WiFi/IP enzo dus ik weet niet wat je app precies gaat doen maar het kán ook zonder GPS, mits het niet gaat om rondlopen in de wildernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ramon schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:38:
Locatiebepaling op Windows 8.1 kan gewoon via WiFi/IP enzo dus ik weet niet wat je app precies gaat doen maar het kán ook zonder GPS, mits het niet gaat om rondlopen in de wildernis.
Mijn app is afhankelijk van een nauwkeurigheid van 10 meter of kleiner, dus ik heb wel degelijk GPS nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Dit weekend eindelijk weer wat tijd gevonden om verder te werken aan Regenmeter. Live tile echter nog niet opgelost.

Wel maakt Regenmeter nu gebruik van nieuwe weer data, waardoor het mogelijk wordt om ook uur-voorspellingen weer te geven.

Ook heb ik nu een systeem ingebouwd, waardoor ik met Azure een notificatie kan sturen naar alle Regenmeter 4.0 gebruikers als bijv. de Buienradar API er uit ligt. De gebruiker krijgt dan een toast notificatie, en in de app verschijnt een rode error button waar meer informatie achter zit over het probleem.

Werkt wel mooi.. Stuur via Azure een Raw Notification met daarin een bool (knop aan / uit), ErrorTitle en Error content. De achtergrondtaak slaat deze op in de app settings. Als de problemen zijn opgelost kan ik dan weer een notificatie sturen om de knop weg te halen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20141102_0005.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20141102_0006.jpg

Ik ben nu aan het kijken of ik nog meer data op de kaart kan laten zien. Ga even een aantal dingen proberen, en zal dan de nieuwe BETA uit sturen naar alle deelnemers later vandaag.

[ Voor 8% gewijzigd door Niels9001 op 02-11-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Dat ziet er erg mooi uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Ziet er goed uit, strakke verandering. Wanneer komt deze update uit? Per uur is ook handig.

[ Voor 14% gewijzigd door Krasloos op 02-11-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ramon schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:38:
De app is te testen via het 'niet universele Windows Phone app' topic:
Swerfer in "Post hier je eigen Windows Phone App!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Krasloos schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:21:
Ziet er goed uit, strakke verandering. Wanneer komt deze update uit? Per uur is ook handig.
Update is op dit moment alleen toegangelijk voor Regenmeter BETA deelnemers. PM even je Microsoft ID en ik voeg je toe.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/wp_ss_20141102_0009.png

De radar is verbeterd! Wolken, temperatuur en wind kaarten zijn nu apart aan / uit te zetten. Maken gebruik van tiles, dus zoomen etc. werkt ook :).

Update is ingediend bij Microsoft, BETA deelnemers zouden de nieuwe versie dus binnen enkele uren moeten kunnen downloaden. Een herinstallatie van de BETA is vereist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:14
Niels, goed bezig! Ik krijg alleen een scherm met cryptische meldingen als ik op de pagina van Neerslag op vernieuwen druk.

https://onedrive.live.com...=B659D76B4E4E83D0%2118162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Je hebt zojuist een PM gekregen. Ik wil daar nog wat aan toevoegen dat misschien handig is. In de rader kun je wellicht ook een legenda plaatsen, wat de kleuren in de rader betekent. Hoe oranje/roder, hoe warmer bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Oeh dat ziet er uit als een mooie nieuwe beta, strak nieuw design zeg. PM verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Iridium schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:19:
Niels, goed bezig! Ik krijg alleen een scherm met cryptische meldingen als ik op de pagina van Neerslag op vernieuwen druk.

Die zat in de vorige beta versie ook al ^^ Ach, dat er in laten is zo gebeurt natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Krasloos schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:07:
Je hebt zojuist een PM gekregen. Ik wil daar nog wat aan toevoegen dat misschien handig is. In de rader kun je wellicht ook een legenda plaatsen, wat de kleuren in de rader betekent. Hoe oranje/roder, hoe warmer bijvoorbeeld.
Ja, daar werk ik nog aan :).
Iridium schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:19:

Caelorum schreef op maandag 03 november 2014 @ 22:02:
[...]

Die zat in de vorige beta versie ook al ^^ Ach, dat er in laten is zo gebeurt natuurlijk..
Klopt, die gebruik ik om geheugen te checken van de achtergrond taak. Die gaat er uiteindelijk uit natuurlijk, maar blijft er nu nog even in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik kreeg rond 9:00 uur een aantal test notificaties. Dat werkte goed, terwijl ik bij neerslag de laatste tijd nooit notificaties kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
CAP-Team schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:20:
Ik kreeg rond 9:00 uur een aantal test notificaties. Dat werkte goed, terwijl ik bij neerslag de laatste tijd nooit notificaties kreeg.
Top, dat was ik via de back-end die de service wilden testen. De achtergrondtaak ligt overhoop door de live tiles die niet renderen, vandaar dat de neerslag-notificaties niet binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik zou persoonlijk trouwens de temperatuur, wolken en wind kaarten niet onder het kopje radar zetten maar als extra pages van de hoofd app. Immers bij de radar moet je doorklikken om de animatie te kunnen zien, bij de temperatuur, wind en wolkendek kan dat niet. En, zoals ook al aangegeven, mis ik een legenda bij de kaarten anders weet je nog niet wat het allemaal betekent :)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste