@Ramon: Bedankt voor de kritische blik.
Dat is de hele opzet van de app. Zie het als de website Smulweb. Elk recept waar daar geplaatst wordt, wordt ook automatisch zichtbaar voor anderen.
Autsj en dan druk ik op de knop en dan krijg ik een fel blauw scherm (niet in MUI style) van HEY ALS JE NIET permission to auto sign in geeft blabla.
80% van de bezoekers geeft direct toestemming om automatisch in te loggen en krijgen die melding nooit te zien. Een aantal geven alsnog toestemming bij een volgend bezoek. De app is functioneel voor diegene die geen toestemming geven met een kijk functie. Door bij elk vervolg bezoek weer de melding te geven, gaan die bezoekers misschien toch toestemming geven. Misschien irritant, maar dat is een keus.
Misschien moet ik het minder 'dwingend' maken. Ik kan de melding misschien beter laten zien als de gebruiker een recept wilt plaatsen,wil raten of van commentaar voorzien.
Ik ga daar mee aan de slag.
Ik heb het vriendelijker gemaakt. De gebruiker die geen toestemming heeft gegeven om automatisch in te loggen krijgt de melding niet meer te zien. Alleen als hij/zij een recept wilt toevoegen komt er een melding met de vraag of hij/zij automatisch wilt inloggen.En dán pas kan ik EINDELIJK recepten zien... dat is de verkeerde volgorde! Mensen moeten recepten kunnen zien en invullen en voor zichzelf opslaan en raten en alles, en pas als ze denken -- nu wil ik dit recept delen, dán moet je mensen lastig gaan vallen met registratie en wat al niet meer.....
Zie vorig commentaar.
Raar ook dat ik op de overzichtpagina op de category "Amuse Bouche" kan klikken waarna er in het volgende venster dan geen resultaten te zien zijn. Haal die category daar dan weg als er geen aanbod is.....
Ondanks dat de categorie nog geen recepten bevat wil ik de categorie toch laten zien. Het maakt het beginscherm completer en de mensen kunnen direct zien wat voor categorieën er zijn, voor als ze zelf recepten willen plaatsen.
Overigens heb jij de taalvoorkeur van Windows 8 waarschijnlijk op Engels ingesteld staan waardoor je de Engelse versie en recepten te zien kreeg. Als je de taalvoorkeur op Nederlands instelt krijg je automatisch de Nederlandse recepten te zien (en de Nederlandse UI). Je kan via de instellingen in de Charms ook de taal wijzigen. Je veranderd daarmee niet de UI taal, maar je krijgt dan de recepten van een andere taal te zien (geen vertaling van de recepten, maar recepten die in een andere taal geplaatst zijn).
Het teveel aan witruimte in je eerste screenshot, dat komt waarschijnlijk omdat je geen 16:9 beeldschermverhouding hebt maar 16:10. Klopt dat? Dit is bij mij een screenshot in de 16:9 verhouding:

Ik zal kijken of ik voor andere beeldschermverhoudingen de UI kan aanpassen.
Voor de laatste screenshot: Ik heb ook zonder de 'witte blokken' geprobeerd en het verschil aan een aantal mensen laten zien, en de meeste vonden met de 'witte blokken' beter. Het is een kwestie van smaak denk ik.
Dat de ingrediënten niet uitgelijnd waren met de afbeelding erboven heb ik gefikst.
Nogmaals bedankt voor de kritische blik. Je heb mij weer aan het werk gezet
[
Voor 4% gewijzigd door
Swerfer op 27-12-2013 15:53
]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com