daffie82 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:40:
Niels, ook mijn vader had klachten over de WIDE live tile. Niet genoeg updates. Soms duurt het echt uren eer dit update.
Hij heeft je app verwijderd

Heb je dit al eerder gemeld, wou maar even melden dat ik niet alleen ben. Ik L830, mijn vader L640. Beide GDR2
En nogmaals, back-end werkt - front-end code ook: elk uur wordt deze code 26.000+ keer uitgevoerd, en gaat alles goed.
Vooral als het NIET werkt heb je meer aanknopingspunten dan 'af en toe'. Enige reden die ik kan bedenken is het OS die roet in het eten gooit (en dus de achtergrondtaak stopt):
- Battery Saver mode
- Teveel achtergrondprocessen (= te veel live tiles)
- Slechte internetverbinding
- Als GPS staat ingesteld als locatiebepaling, wordt hier niet goed verbinding mee gemaakt.
De enige keren dat ik zie bij mij zelf dat een tile niet geupdate wordt is door Battery Saver of slechte internet verbinding (bijv. als ik over de grens ga en niet roam). Ik hoop met de release van Regenmeter 5.0 (op Windows 10) ook de achtergrondtaak iets te verbeteren, al zal dit voor 90% dezelfde code zijn als nu.
==============
Over Regenmeter 5.0 gesproken. Het mechanisme om tussen 'licht' en 'donker' te switchen is ingebouwd. Nog het e.e.a. aan UI fine tunen en dan zal ik wat screenshots posten. Donker is zoals hierboven gepost - de lichte variant krijgt ook een lichte achtergrond etc.