In mijn Regenmeter zie ik dat de temperatuur en de gevoelstemperatuur beiden steeds dezelfde waarde hebben, namelijk die van de gevoelstemperatuur. Ik zie dit niet eerder gemeld dus ik vroeg mij af of anderen dit ook hebben? Ik gebruik 4.0.0.6 op het moment.
Boven de 10 graden is de temperatuur altijd gelijk aan de gevoelstemperatuurInanna schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:31:
In mijn Regenmeter zie ik dat de temperatuur en de gevoelstemperatuur beiden steeds dezelfde waarde hebben, namelijk die van de gevoelstemperatuur. Ik zie dit niet eerder gemeld dus ik vroeg mij af of anderen dit ook hebben? Ik gebruik 4.0.0.6 op het moment.
Behalve als je rekening houd met zaken als in of uit de wind en in of uit de schaduw zitten, dan is de gemeten temperatuur vaak significanter dan de gevoelstemperatuur. Zou fijn zijn als deze ' feature' gecorrigeerd kan wordenWietsee. schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:15:
[...]
Boven de 10 graden is de temperatuur altijd gelijk aan de gevoelstemperatuur.
Nee, dit zijn de meteorologische regels opgesteld door het WMO.Inanna schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:34:
[...]
Behalve als je rekening houd met zaken als in of uit de wind en in of uit de schaduw zitten, dan is de gemeten temperatuur vaak significanter dan de gevoelstemperatuur. Zou fijn zijn als deze ' feature' gecorrigeerd kan worden
Er zijn overigens drie modellen, zover ik weet, die in de wereld worden gebruikt. geen van allen behandelen de temperaturen tussen de 10 en de 25 
Daarnaast is er nog.zoiets als een heat index natuurlijk.

Daarnaast is er nog.zoiets als een heat index natuurlijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 05-05-2015 20:47 ]
Trouwens Niels ik heb het idee dat de balance op de nieuwe payout summary niet klopt met het aantal IAP, heb jij misschien iets raars opgemerkt?
Edit 06-05:
Payment summary klopt defenitief niet, saldo blijft gelijk maar verkoop wel IAP. Absurde praktijken op dit moment.
Edit 06-05:
Payment summary klopt defenitief niet, saldo blijft gelijk maar verkoop wel IAP. Absurde praktijken op dit moment.
[ Voor 31% gewijzigd door Wietsee. op 06-05-2015 11:59 ]
Zou je Micosoft eens moeten mailen. Bij mij werkt het prima.Wietsee. schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:36:
Trouwens Niels ik heb het idee dat de balance op de nieuwe payout summary niet klopt met het aantal IAP, heb jij misschien iets raars opgemerkt?
Edit 06-05:
Handige app voor developers: Revenue dor DevCenter. Houdt zelf ook de daily revenue bij, iets wat super handig is en wat mijn belangrijkste ding is om te weten, maar uiteraard niet even gedeeld wordt vanuit Microsoft. Qua finance reporting is DevCenter echt niks waard, ook niet met het nieuwe dashboard
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Hoe weet je dat deze app veilig is?Niels9001 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 02:47:
[...]
Zou je Micosoft eens moeten mailen. Bij mij werkt het prima.
Handige app voor developers: Revenue dor DevCenter. Houdt zelf ook de daily revenue bij, iets wat super handig is en wat mijn belangrijkste ding is om te weten, maar uiteraard niet even gedeeld wordt vanuit Microsoft. Qua finance reporting is DevCenter echt niks waard, ook niet met het nieuwe dashboard.
That Is The Question
Wat is de status hiervan Niels?
Staat dit planned in een toekomstige versie?
Zit er erg op te wachten namelijk
Wat me recent ook opvalt is dat het soms erg lang duurt eer de live tile refresht wordt...
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Ga ik vanuit aangezien je inlogt via de Microsoft inlogpagina? Niet veel anders dan DevCenter (daarover gesproken, Microsoft moet zich schamen dat de dev portal/dashboards zo k*t zijn. Op m'n mobiel kan ik nog niet eens goed alles in de gaten houden via de website aangezien dit niet een mobile site is, en die app is al jaren niet meer geupdate (responden op reviews? Laatste financiën in zien? Versie van de app waarover een review is geschreven?).
De laatste 1,5 en aankomende week ben ik op vakantie en heb ik dan ook zo min mogelijk gedacht aan Regenmeterdaffie82 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:56:
[...]
Wat is de status hiervan Niels?
Staat dit planned in een toekomstige versie?
Zit er erg op te wachten namelijk
Wat me recent ook opvalt is dat het soms erg lang duurt eer de live tile refresht wordt...
Als ik terug ben push ik een update die al klaar staat, dit voegt de EU radar toe. Daarna moet er aan Huetro gesleuteld worden, weet niet wanneer (en of) deze feature aan de beurt is - niet veel vraag naar.
Met de komst van Windows 10 moet ik apps toch ook gaan herschrijven (vooral qua UI). Ook dit vergt behoorlijk wat tijd en moeite maar zal het dan in ieder geval meenemen
Mijn vader en vrouw hebben in ieder geval ook vraag naar deze featureNiels9001 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:59:
weet niet wanneer (en of) deze feature aan de beurt is - niet veel vraag naar.
Met de komst van Windows 10 moet ik apps toch ook gaan herschrijven (vooral qua UI). Ook dit vergt behoorlijk wat tijd en moeite maar zal het dan in ieder geval meenemen.
In ieder geval bedankt om het mee te nemen.
[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 18-05-2015 10:46 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Het is de reden waarom ik de live-tile van regenmeter niet gebruikt.
Ik wordt zenuwachtig van draaiende tegels
Mja, vind het wel mooi, alleen draaien ze IMO net iets te snel. Daarnaast zou ik graag willen dat ik zelf kan bepalen wanneer ik hem omdraai, maar ach. Misschien doet MS dat nog wel een keer.
En hier nog iemand!hjs schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:48:
Het is de reden waarom ik de live-tile van regenmeter niet gebruikt.
Denk dat er wel meer vraag naar is, dan je denkt Niels
Van mij mag het mooi blijven draaien hoor. Vind ik juist handig, en de snelheid is ook goed.
https://wren.co/join/Devian
Er spreekt ook niemand van het draaien weg te halen, maar wel de optie om het aan of uit te kunnen zetten.
Dus de mensen die het lekker vinden dat het draait, hoeven niet te reageren
Zij die vinden dat het beter niet draait, mogen natuurlijk wel reageren
[ Voor 17% gewijzigd door daffie82 op 18-05-2015 12:24 ]
Is er een reden voor waarom Regenmeter na sluiten (back knop) alsnog in de achtergrond blijft draaien (back knop vast houden voor overzicht van actieve apps)?
Persoonlijk vind ik het niet prettig dat een app niet echt afsluit als ik zeg dat die dat moet doen. Doe nu maar steeds met het handje back knop vast houden en daarna sluiten via kruisje.
Persoonlijk vind ik het niet prettig dat een app niet echt afsluit als ik zeg dat die dat moet doen. Doe nu maar steeds met het handje back knop vast houden en daarna sluiten via kruisje.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Je weet dat je eigenlijk apps niet hoeft af te sluiten? WP is geen Android (waar mensen geleerd hebben om elke app asap weer af te sluiten)max schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:44:
Is er een reden voor waarom Regenmeter na sluiten (back knop) alsnog in de achtergrond blijft draaien (back knop vast houden voor overzicht van actieve apps)?
https://wren.co/join/Devian
Ja dat weet ik, maar my OCD is tingling.
Met het drukken op de back knop hoeft een applicatie sinds WP8.1 helemaal niet meer af te sluiten.max schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:44:
Building on improvements made in the third update to its predecessor, Windows Phone 8.1 adds support for closing apps by swiping down on them in the multitasking view (invoked by doing a long-press on the "back" button), which is similar to how multitasking operates on Windows 8 and iOS. Pressing the back button now suspends an app in the multitasking view instead of closing it.
Ah, helder.
Ik heb gemerkt dat als regenmeter op deze manier in de achtergrond draait, dat hij dan niet meer kan updaten. Enige manier is dan om de app helemaal af te sluiten, waarna hij weer de meest recente data laat zien.max schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:44:
Hmm... Mijn app Speurtochie voor minstens de 15e keer gesubmit naar de store, komen ze nu ineens aan met dat ze de app niet kunnen testen omdat ze een test account nodig hebben
Blijkbaar zijn nu wel daadwerkelijk mensen aan het certificeren begonne van de apps in plaats van dat het geautomatiseerd gaat. Of ze steekproeven.
Ik heb dus maar een test accountje aangemaakt voor Microsoft omdat ze zelf waarschijnlijk niet eerst zelf een speurtocht willen aanmaken in de website
Zal mij benieuwen...
O ja, binnenkort komt ook een Android versie uit, voor de verdwaalde lezers die per ongeluk hier terecht zijn gekomen...

Blijkbaar zijn nu wel daadwerkelijk mensen aan het certificeren begonne van de apps in plaats van dat het geautomatiseerd gaat. Of ze steekproeven.
Ik heb dus maar een test accountje aangemaakt voor Microsoft omdat ze zelf waarschijnlijk niet eerst zelf een speurtocht willen aanmaken in de website
Zal mij benieuwen...
O ja, binnenkort komt ook een Android versie uit, voor de verdwaalde lezers die per ongeluk hier terecht zijn gekomen...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ja dat klopt maar is het niet mogelijk om de credentials eruit te trekken ofzo? Ik vind deze app heel interessant omdat inderdaad DevCenter echt crap is.Niels9001 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:59:
[...]
Ga ik vanuit aangezien je inlogt via de Microsoft inlogpagina? Niet veel anders dan DevCenter (daarover gesproken, Microsoft moet zich schamen dat de dev portal/dashboards zo k*t zijn. Op m'n mobiel kan ik nog niet eens goed alles in de gaten houden via de website aangezien dit niet een mobile site is, en die app is al jaren niet meer geupdate (responden op reviews? Laatste financiën in zien? Versie van de app waarover een review is geschreven?).
[...]
That Is The Question
Het is erg eenvoudig om de credentials eruit te trekken als ze dat zouden willen: gewoon tijdens het NavigationStarting event van de WebView de waarde van de input velden uitlezen..Instatic schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:35:
[...]
Ja dat klopt maar is het niet mogelijk om de credentials eruit te trekken ofzo? Ik vind deze app heel interessant omdat inderdaad DevCenter echt crap is.
Ik heb trouwens een account bij https://www.appannie.com/. Die hebben helaas geen WP app, maar ik krijg wel elke dag netjes een mailtjes met informatie over het aantal downloads en in-app aankopen van de vorige dag. Werkt ook prima
[ Voor 20% gewijzigd door Koode op 20-05-2015 17:16 ]
Maar doet AppAnnie ook de daadwerkelijke calculaties. Ik wil per dag (het liefst real-time) de omzet per in-app purchase (en het totaal) in euro's. Begrijp niet waarom dat zo moeilijk is voor MS. Simpelweg INAPP WAARDE * 0.7 (MS Tax)?Koode schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:09:
[...]
Het is erg eenvoudig om de credentials eruit te trekken als ze dat zouden willen: gewoon tijdens het NavigationStarting event van de WebView de waarde van de input velden uitlezen..
Ik heb trouwens een account bij https://www.appannie.com/. Die hebben helaas geen WP app, maar ik krijg wel elke dag netjes een mailtjes met informatie over het aantal downloads en in-app aankopen van de vorige dag. Werkt ook prima
Revenue for DevCenter probeert zoeits, al klopt er niks van (dubbele dagen, of dagen missen) maar ze beweren dat ze het van het dev center hebben zonder verdere berekeningen. Ik kan het daar helaas niet terug vinden..
Aan de snelheid kan ik helaas niks doen volgens mij. Dat doet het OS.daffie82 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:23:
Er spreekt ook niemand van het draaien weg te halen, maar wel de optie om het aan of uit te kunnen zetten.
Maar, aangezien er grotere vraag naar is, zal ik dit op kortere termijn inbouwen.
Wat is het beste scenario. Toggle waarbij je de achterkant (= draaien) uit kunt zetten? En alleen de voorkant wordt dan getoond? Je mist dan wel de refresh tijd). Standaard laat ik het draaien wel aanstaan.
Als het regent krijgt Regenmeter de grafiek op de tile. Als dit het geval is, het draaien ook stoppen (lijkt mij zelf wel handig, aan de achterkant zie je niet of het regent en ik maak zelf geen gebruik van de notificaties.
Nee AppAnnie laat alleen de 'verkoopwaarde' zien in de emails.Niels9001 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 03:22:
[...]
Maar doet AppAnnie ook de daadwerkelijke calculaties. Ik wil per dag (het liefst real-time) de omzet per in-app purchase (en het totaal) in euro's. Begrijp niet waarom dat zo moeilijk is voor MS. Simpelweg INAPP WAARDE * 0.7 (MS Tax)?
Revenue for DevCenter probeert zoeits, al klopt er niks van (dubbele dagen, of dagen missen) maar ze beweren dat ze het van het dev center hebben zonder verdere berekeningen. Ik kan het daar helaas niet terug vinden..
[...]
Revenue for DevCenter haalt zijn data van de nieuwe Payout summary. De bedragen die ik daar zie komen overeen met wat in de app staat (totaal en totaal per app). Behalve de dagelijkse €s, dit biedt DevCenter namelijk niet aan (alleen #, niet €). De app zal dus elke dag (background task) de bedragen ophalen, en het verschil met de vorige dag is dan de dagelijkse opbrengst.
Ik heb de app 1x geprobeerd vorige week en toen weer uitgelogd. Net weer ingelogd, en opeens lijkt vandaag een topdag, omdat de app bij de opbrengst van vandaag het verschil laat zien met de vorige keer dat ik inlogde. Problemen met de background task kunnen dus zorgen voor dubbele of missende dagen..
@Niels9001 gisteren had ik voor de grap de setting dat ik 's nachts tussen 0:00 en 7:00 geen regen alerts wil ontvangen eens uitgezet en prompt werken mijn regen alerts weer (die deden het al zeker een half jaar niet meer ofzo). Blijkbaar zit er een bug in het gedeelte dat er voor moet zorgen dat je 's nachts geen alerts krijgt, dat er voor zorgt dat je helemaal geen alerts meer krijgt.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Top! Thanks!Niels9001 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 03:22:
Maar, aangezien er grotere vraag naar is, zal ik dit op kortere termijn inbouwen.
Wat is het beste scenario. Toggle waarbij je de achterkant (= draaien) uit kunt zetten? En alleen de voorkant wordt dan getoond? Je mist dan wel de refresh tijd). Standaard laat ik het draaien wel aanstaan.
Als het regent krijgt Regenmeter de grafiek op de tile. Als dit het geval is, het draaien ook stoppen (lijkt mij zelf wel handig, aan de achterkant zie je niet of het regent en ik maak zelf geen gebruik van de notificaties.
''Toggle waarbij je de achterkant (= draaien) uit kunt zetten? En alleen de voorkant wordt dan getoond? Je mist dan wel de refresh tijd). Standaard laat ik het draaien wel aanstaan.''
--> Dit lijkt me inderdaad perfect!
''Als het regent krijgt Regenmeter de grafiek op de tile. Als dit het geval is, het draaien ook stoppen (lijkt mij zelf wel handig, aan de achterkant zie je niet of het regent en ik maak zelf geen gebruik van de notificaties.''
--> Dat is precies de hoofdreden waarom ik het draaien wil kunnen uitzetten !
Dit wil ik heel graag zien.Niels9001 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 03:22:
[...]
Als het regent krijgt Regenmeter de grafiek op de tile. Als dit het geval is, het draaien ook stoppen
Als het (bijna) regent, wil ik het liefst alleen de regen-info zien.
Hoi iedereen,
Ik wil me registeren als developer bij Microsoft en kom hier een keuze traject is voor individu of bedrijf. Erna kom ik bij een formulier uit waar wat ik ook maar invul in het postcode veld, het fout is.
Hebben jullie dit probleem ook gehad? Zowel Firefox als Internet Explorer ervaar ik dit. Hebben jullie dit ook gehad en zo ja wat is de oplossing dat ik me kan registreren in de store?
Ik wil me registeren als developer bij Microsoft en kom hier een keuze traject is voor individu of bedrijf. Erna kom ik bij een formulier uit waar wat ik ook maar invul in het postcode veld, het fout is.
Hebben jullie dit probleem ook gehad? Zowel Firefox als Internet Explorer ervaar ik dit. Hebben jullie dit ook gehad en zo ja wat is de oplossing dat ik me kan registreren in de store?
Ik kan je helaas niet helpen. Ik ben al een paar jaar developer bij Microsoft en ik denk dat de procedure/website niet meer het zelfde is en ik kan het mij ook echt niet meer herinneren.SvenLohuis schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:29:
Hoi iedereen,
Heb je wel het juiste land ingevuld? (Zal vast wel, maar dat is een logische verklaring waarom een postcode niet wordt geaccepteerd...)
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Alleen de 4 cijfers van de postcode invullen al eens geprobeerd?SvenLohuis schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:29:
Hoi iedereen,
@swerfer, klopt is NL
@Koodo, al geprobeerd, net als 0
@Koodo, al geprobeerd, net als 0
Ik heb nu op m'n telefoon een eenvoudige app die elke x minuten/uur de omzet van de in-app aankopen checkt, en mij een notificatie stuurt als het veranderd is ten opzichte van de vorige check (per app + totaal). Als er interesse is in (de code van) deze app dan hoor ik het wel.Niels9001 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 03:22:
Maar doet AppAnnie ook de daadwerkelijke calculaties. Ik wil per dag (het liefst real-time) de omzet per in-app purchase (en het totaal) in euro's. Begrijp niet waarom dat zo moeilijk is voor MS. Simpelweg INAPP WAARDE * 0.7 (MS Tax)?
Ik had zo'n app al gemaakt voor mijn Rabobank rekening en het was erg eenvoudig deze aan te passen naar DevCenter Payout
Hier heb ik zeker interesse in! Revenue for DevCenter vertrouw ik niet en ik wil dit echt graag kunnen bijhouden.Koode schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:40:
[...]
Ik heb nu op m'n telefoon een eenvoudige app die elke x minuten/uur de omzet van de in-app aankopen checkt, en mij een notificatie stuurt als het veranderd is ten opzichte van de vorige check (per app + totaal). Als er interesse is in (de code van) deze app dan hoor ik het wel.
Ik had zo'n app al gemaakt voor mijn Rabobank rekening en het was erg eenvoudig deze aan te passen naar DevCenter Payout
That Is The Question
Ik ook! Submitten naar Store?Instatic schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:36:
[...]
Hier heb ik zeker interesse in! Revenue for DevCenter vertrouw ik niet en ik wil dit echt graag kunnen bijhouden.
Het ging een tijdje goed op m'n telefoon, maar nu zijn de cookies verlopen. Ik moet dus zorgen dat er op de achtergrond weer automatisch ingelogd wordt. Bij andere apps/sites heb ik dit al regelmatig werkend gekregen, maar voor Microsoft Account lukt dit helaas nog niet..
Ik heb er nog steeds interesse in. Hoelang werkte het voordat je opnieuw moest inloggen?Koode schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:34:
Het ging een tijdje goed op m'n telefoon, maar nu zijn de cookies verlopen. Ik moet dus zorgen dat er op de achtergrond weer automatisch ingelogd wordt. Bij andere apps/sites heb ik dit al regelmatig werkend gekregen, maar voor Microsoft Account lukt dit helaas nog niet..
That Is The Question

Optionele backtile is geimplementeerd. Update 4.0.2.0 komt later deze week beschikbaar met een bugfix voor niet-werkende notificaties als de slaapdimmer aanstaat, ondersteuning voor Engels en deze feature.
Woehoooooo Niels!!!
Heel erg bedankt om dit te implementeren.
Heel erg bedankt om dit te implementeren.
Het lijkt nu dat je minder dan 1 dag ingelogd blijft dus dat heeft geen zin.. Ik zal binnenkort ff kijken of ik automatisch kan inloggen op de achtergrond.Instatic schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:49:
[...]
Ik heb er nog steeds interesse in. Hoelang werkte het voordat je opnieuw moest inloggen?
Ik heb een nieuwe TechNet Flash Newsletter van Microsoft gekregen en daarin staat het volgende wat misschien wel interessant is voor jullie App bouwers:
Free training: Deliver Windows apps to Windows, iOS, and Android devices with Azure RemoteApp
12 juni van 8:00 tot 12:00 NL tijd.
http://www.microsoftvirtu...teapp-core-skills-europe/
Klopt het als ik een app wil publiceren in de store dat ik 14 euro moet betalen voor een ontwikkelaarsaccount ?

Ja en nee. Er is ook een optie om een ontwikkelaarsaccount te krijgen die gratis is. Ik weet alleen de link niet, maar die staat volgens mij wel ergens in dit topic...Isane schreef op zondag 31 mei 2015 @ 09:18:
Klopt het als ik een app wil publiceren in de store dat ik 14 euro moet betalen voor een ontwikkelaarsaccount ?
Edit:
MSDN: Get a developer license - Windows app development
https://dev.windows.com/en-US/benefits/join
[ Voor 20% gewijzigd door Swerfer op 31-05-2015 10:38 ]
Is trouwens niet heel vreemd. 14E is overigens nog goedkoop. Een zakelijk account kost 99$. Eenzelfde prijs als bij Apple overigensIsane schreef op zondag 31 mei 2015 @ 09:18:
Oh en voor google is het 25$ dus:
Microsoft | Apple* | ||
---|---|---|---|
Individueel | 19$ | 99$ | 25$ |
Zakelijk | 99$ | 99$/299$** | 25$ |
* Alleen iOS program, voor OSX moet je nog een keer dat bedrag aftikken.
** je betaald meer als je de app 'prive' wilt houden. Dus alleen publishen voor je eigen organisatie.
Volgens mij kan je daar alleen mee testen op apparaten, maar kan je er niet mee publishen naar de store.Swerfer schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:32:
[...]
Ja en nee. Er is ook een optie om een ontwikkelaarsaccount te krijgen die gratis is. Ik weet alleen de link niet, maar die staat volgens mij wel ergens in dit topic...[...]
[ Voor 63% gewijzigd door Caelorum op 31-05-2015 16:11 ]
Oke thanksCaelorum schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:02:
[...]
Is trouwens niet heel vreemd. 14E is overigens nog goedkoop. Een zakelijk account kost 99$. Eenzelfde prijs als bij Apple overigensEn daar mag je als niet-bedrijf ook gewoon 99$ aftikken.
Microsoft Apple* Individueel 19$ 99$ 25$ Zakelijk 99$ 99$/299$** 25$
** je betaald meer als je de app 'prive' wilt houden. Dus alleen publishen voor je eigen organisatie.
[...]
Volgens mij kan je daar alleen mee testen op apparaten, maar kan je er niet mee publishen naar de store.
Ik kan m inderdaad wel op mijn telefoon installeren
Ik heb nooit betaald. Volgens mij kan je met de 2e link een gratis publisher id krijgen. Dus eerst aanmelden om te testen, dan de publisher link opvragen.Caelorum schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:02:
[...]
Is trouwens niet heel vreemd. 14E is overigens nog goedkoop. Een zakelijk account kost 99$. Eenzelfde prijs als bij Apple overigensEn daar mag je als niet-bedrijf ook gewoon 99$ aftikken.
Microsoft Apple* Individueel 19$ 99$ 25$ Zakelijk 99$ 99$/299$** 25$
[...]
Volgens mij kan je daar alleen mee testen op apparaten, maar kan je er niet mee publishen naar de store.
Ik kan het zelf niet testen omdat ik al een dev account en publisher id heb...
Niels, heb je al gemaild over nieuwste versie regenmeter.
NL taal is niet selecteerbaar. Dus als je Engels hebt omwille van Cortana ben je fucked
NL taal is niet selecteerbaar. Dus als je Engels hebt omwille van Cortana ben je fucked
Aangezien Engels nu ondersteund wordt (en binnenkort ook Duits) pakt Regenmeter de huidige taalinstellingen. Bij native apps (+ apps zoals MSN Weer etc.) kun je de taal ook niet aanpassen.daffie82 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:53:
Niels, heb je al gemaild over nieuwste versie regenmeter.
Je zult een keuze dus moeten maken. Ik zelf vind het altijd prettiger om alles in 1 taal te hebben (ofwel NL ofwel EN). Kwam Quiet Hours ook niet naar NL instellingen (albeit zonder Cortana) in Windows 10 Mobile?
Niet kunnen kiezen voor NL vind ik ook jammer.
Reden voor gebruik UK/Cortana is vanwege een aantal extra features.
Een normale weer-app voor gebruik in Nederland wil ik dan ook gewoon graag in het NL kunnen bekijken.
Anders kan ik net zo de MS weer app gebruiken in Cortana. Had ik ook niet hoeven te supporten voor de 3 uursvoorspellingen.
Staat trouwens een foutje in bij de alerts.
Engels Engels bla bla "per uur".
Reden voor gebruik UK/Cortana is vanwege een aantal extra features.
Een normale weer-app voor gebruik in Nederland wil ik dan ook gewoon graag in het NL kunnen bekijken.
Anders kan ik net zo de MS weer app gebruiken in Cortana. Had ik ook niet hoeven te supporten voor de 3 uursvoorspellingen.
Staat trouwens een foutje in bij de alerts.
Engels Engels bla bla "per uur".
MSN nieuws en MSN gezondheid en fitness kan je bijvoorbeeld ook gewoon in NL kiezen. Dus het kan wel 
Dit is ook zo voor MSN sport en MSN eten en drinken trouwens....
Dit is ook zo voor MSN sport en MSN eten en drinken trouwens....
[ Voor 25% gewijzigd door daffie82 op 03-06-2015 11:17 ]
Keuze maken voor de gebruiker is niet nodig. By default laad Windows Phone inderdaad de resource file die het dichtst bij die van een gebruiker ligt, maar je kan dit gewoon overriden door de culture van de thread te veranderen bij het opstarten van de app, door de culture te veranderne in of Localization.Resources.Culture of CurrentThread.CurrentUICulture. Kwestie van die optie inbouwen en bij het volgende keer starten de culture 'goed' zetten. (niet getest overigens, maar dat zou gewoon moeten werken)Niels9001 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:07:
[...]
Aangezien Engels nu ondersteund wordt (en binnenkort ook Duits) pakt Regenmeter de huidige taalinstellingen. Bij native apps (+ apps zoals MSN Weer etc.) kun je de taal ook niet aanpassen.
Je zult een keuze dus moeten maken. [...]
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 03-06-2015 11:23 ]
Tuurlijk kan dat technisch gezien - de vraag is of je het moet aanbieden. Je krijgt dan nogal een fragmentatie van verschillende instellingen. De taal, stel je naar mijn inziens, in in het OS. Als je Cortana gebruikt, en daarvoor alles in het Engels zet, dan weet je dat veel apps ook in die taal te zien zullen zijn. Ja, er zijn uiteraard voorbeelden waar dit apart instelbaar is..
Wie weet, eens kijken wat men in de reviews zegt.
[ Voor 15% gewijzigd door Niels9001 op 03-06-2015 12:22 ]
Zelf heb ik ook taal als Engels ingesteld staan vanwege Cortana en quiet hours. Aangezien het een aap is voor de Nederlanse markt gericht zou ook ik het fijn vinden om NL als taal te kunnen kiezen.
Ik ben het met je eens dat je de gekozen taal in het OS moet aanbieden voor de UI. Dat is precies waar de resource files voor zijn ontwikkeld. Dat je eventuele content ook in een andere taal kan opvragen is wat anders.Niels9001 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:20:
Tuurlijk kan dat technisch gezien - de vraag is of je het moet aanbieden. Je krijgt dan nogal een fragmentatie van verschillende instellingen. De taal, stel je naar mijn inziens, in in het OS. Als je Cortana gebruikt, en daarvoor alles in het Engels zet, dan weet je dat veel apps ook in die taal te zien zullen zijn. Ja, er zijn uiteraard voorbeelden waar dit apart instelbaar is..
Mijn recepten app bijvoorbeeld neemt ook de taal over van de voorkeursinstelling van het OS voor wat betreft de UI. Je kan echter als je bijvoorbeeld de UI in Engels hebt, wel de Nederlandstalige recepten opvragen, maar de UI blijft dan in het Engels.
Aan de andere kant twijfel ik wel. Websites krijg je ook vaak in de taal die in het OS (bijvoorbeeld op de pc) is ingesteld, echter ook heel veel sites die via wat voor manier dan ook weten dat je in Nederland zit en een Nederlandse website voorschoteld. Ook kan je vaak de taal kiezen. Sterker nog, ik heb dat ook met mijn website speurtochie.nl (questie.net). Die website kijkt ook naar de voorkeur in het OS maar kan je wel overriden...
Blijft lastig. Een optie voor taal keuze kan je natuurlijk altijd inbouwen, maar toch staat dat mij tegen in apps...
Het is een simpele optie die je lijkt mij vrij eenvoudig kan toevoegen. Er is vast wel een plekje ergens in je settingsscreen te vindenSwerfer schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:49:
[...]
Blijft lastig. Een optie voor taal keuze kan je natuurlijk altijd inbouwen, maar toch staat dat mij tegen in apps...
Normaal ben ik ook van de zo min mogelijk settings aanbieden, maar soms is het gewoon fijner als je een groep hebt die anders je product links laten liggen. Vraag is natuurlijk hoe groo die groep is
Exact. Je krijgt dan al heel snel een wildgroei aan settings (wat onder Regenmeter nu misschien ook al het geval is). Ik hou de mails, reacties hier en recensies in de gaten. Implementeren is inderdaad eenvoudig dus dat maakt het wel makkelijk.Caelorum schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:42:
[...]
Het is een simpele optie die je lijkt mij vrij eenvoudig kan toevoegen. Er is vast wel een plekje ergens in je settingsscreen te vinden
Normaal ben ik ook van de zo min mogelijk settings aanbieden, maar soms is het gewoon fijner als je een groep hebt die anders je product links laten liggen. Vraag is natuurlijk hoe groo die groep is
Off topic: ik merk dat de Store nog steeds erg langzaam is met certificeren van app updates (3 dagen!). Hebben jullie daar ook (nog) last van?
Ja. De apps worden nu daadwerkelijk door een mens gecontroleerd. Ik kreeg laatst een afwijzing omdat er geen test account in mij speurtocht app was. Na het maken van een test account, zag ik aan mijn logfiles dat ze daadwerkelijk hebben ingelogt en getest.Niels9001 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:14:
[...]
Off topic: ik merk dat de Store nog steeds erg langzaam is met certificeren van app updates (3 dagen!). Hebben jullie daar ook (nog) last van?
Later kreeg ik weer een afwijzing omdat er geen mogelijkheid in de app zat om de gebruiker de locatiebepaling in of uit te laten schakelen voor de app. Dit is met de nieuwe voorwaarden verplicht en ook dat hebben ze dus in de app bekeken.
Vind dat eerlijk gezegd wel een goed iets. Ik merk steeds meer dat er veel troep-apps in de store komen.
Goede zaak idd!
Betekend wel dat je met een super kleine, kritische, bugfix 3 dagen bezig bent. Ze zouden op een of andere manier de 2 code bases moeten kunnen vergelijken. Als het verschil maar 1% nieuwe code bevat, dan automatisch door laten of door een machine laten doen. Steekproefgewijs kan natuurlijk ook.daffie82 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:17:
Goede zaak idd!
^heb je ook een goed punt in Niels!
En het maakt het ontwikkelen van een bepaald soort apps wat lastiger. Ben een tijdje bezig geweest met een app die toegang verzorgde tot een forum van een bepaalde game. Voor toegang heb je een betaald abonnement nodig. Nu had ik MS nog wel toevertrouwd met m'n logingegevens als het om read-only access ging, maar iemand die geen affiniteit heeft met die game random posts laten genereren was niet echt een optie. Dan is het leuk dat het door mensen getest word, maar dat soort apps krijg je er dan dus mooi niet doorheen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Gellukig is het nog geen Apple Store:
nieuws: Pebble roept gebruikers op om Apple aan te spreken op vertraging in release apps
nieuws: Pebble roept gebruikers op om Apple aan te spreken op vertraging in release apps
Man, moet er niet aan denken de godganse dag apps te testen.
Na een dag konden ze mij al wegbrengen hahaha
Na een dag konden ze mij al wegbrengen hahaha
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Regenmeter deed er vandaag wel heel erg lang over om te updaten. Vanaf 9u30 had ik WIFI en duurde tot ruim over de middag eer livetile geupdate werd.
Wide livetile trouwens.
Wide livetile trouwens.
Aangezien de code dus wel wordt uitgevoerd (tiles worden bijgewerkt) en anderen geen problemen ondervonden met de tile ligt het waarschijnlijk gewoon aan het OS. Deze geeft aan, op basis van huidige batterijduur, internetverbinding, geheugengebruik etc., of een stuk code (= achtergrondtaak van Regenmeter) mag worden uitgevoerd.daffie82 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:11:
Regenmeter deed er vandaag wel heel erg lang over om te updaten. Vanaf 9u30 had ik WIFI en duurde tot ruim over de middag eer livetile geupdate werd.
Wide livetile trouwens.
Ik krijg Huetro voor Windows opeens niet meer gecertificeerd
No shit, Microsoft. Voorheen alles goedkeuren, maar nu opeens moeilijk doen. Staat zelfs in de "notes to testers". Wordt er een beetje moe van.
Ga maar naar de Apple Store en haal een setje, zal niet de laatste Hue app zijn lijkt me.
.Notes from Testers:
Windows Application Certification testing cannot be completed for this submission because of hardware and/or software limitations. The application requires additional hardware to test.
No shit, Microsoft. Voorheen alles goedkeuren, maar nu opeens moeilijk doen. Staat zelfs in de "notes to testers". Wordt er een beetje moe van.
Ga maar naar de Apple Store en haal een setje, zal niet de laatste Hue app zijn lijkt me.
Is het nog mogelijk dit soor dingen te laten escaleren? Sowieso vreemd inderdaad. De app is al meerdere keren door de testronde heen gegaan. Misschien moet je zoiets als dit maar eens inschieten bij windowscentral.com. Die hadden toch ook een positieve review geschreven? Kunnen ze er misschien een algemeen stuk van maken over problemen rondom certificering in de store.
Ik was er ook al achter dat ze strenger controleren. Voor jou app is het natuurlijk helemaal lastig.Niels9001 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:45:
Ik krijg Huetro voor Windows opeens niet meer gecertificeerd
[...]
.
Je moet ze eens contacten en vragen hoe dat met hun 'internet of things' dan gaat. Als daar specifieke apps voor worden geschreven die voor bepaalde hardware bedoeld is, hoe willen ze dat dan testen? Hoe zit het met afstand besturing van thermostaten? Die hebben ze ook niet...
Zouden ze dan ook een SMA Sunny Boy 3000 hebben? De app PV Monitor is gisteren nog ge-update.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik heb 'm opnieuw ingediend met nieuwe notes dat Philips Hue hardware toch echt vereist is (deze was dus voorheen unchanged, en nu changed - dus wellicht lezen ze het nu wel
). Ben benieuwd.
Ik meen mij ergens te herrineren dat je een soortgelijke 'trial' experience moet aan bieden voor het testen. Het delen van credentials, zoals (@Swerfer), zou dan nog kunnen - maar om de hele app te gaan nabootsen gaat mij een beetje ver. Ik hou jullie op de hoogte
.
Nou, voor de vele Tweakers:

Taal is nu dus aan te passen (Thanks, @Caelorum!) en de settings pagina is nu verspreidt over 3 pivots: algemeen, live tiles, notificaties.
Coming soon
.
Ik meen mij ergens te herrineren dat je een soortgelijke 'trial' experience moet aan bieden voor het testen. Het delen van credentials, zoals (@Swerfer), zou dan nog kunnen - maar om de hele app te gaan nabootsen gaat mij een beetje ver. Ik hou jullie op de hoogte
Nou, voor de vele Tweakers:

Taal is nu dus aan te passen (Thanks, @Caelorum!) en de settings pagina is nu verspreidt over 3 pivots: algemeen, live tiles, notificaties.
Coming soon
Hey, jij doet al het werk!Niels9001 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:44:
[...] Taal is nu dus aan te passen (Thanks, @Caelorum!) en de settings pagina is nu verspreidt over 3 pivots: algemeen, live tiles, notificaties.[...]
Nu nog hopen dat de testers geen locatie in NL nodig zijn i.c.m. een eigen werkende buienradar
Dat kunnen ze gelukkig gewoon simuleren in de Windows Phone simulator waar je handmatig coördinaten kan opgeven. Bij mijn app hebben ze ook een simulator nodig gehad, omdat mijn app alleen functioneert als je bij een uitdaging op het gezochte coördinaat aankomt. Daarvoor moest ik laatst een test account maken voor Microsoft en heb ik een speurtocht in het Central Park opgegeven. Ik ga er vanuit dat ze daar niet fysiek zijn geweestSt00mwals schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:49:
[...]
Nu nog hopen dat de testers geen locatie in NL nodig zijn i.c.m. een eigen werkende buienradar
Dank Niels!
Nieuwe Buienradar app is uit met nieuwe functionaliteiten en UI. Wat vinden jullie er van?
http://www.windowsphone.c...d7-df11-a844-00237de2db9e
Mooi dat ze Windows Phone controls zelf zijn gaan ombouwen, met een omslachtige en bovenal traag UI als gevolg
.
Mooi dat ze Windows Phone controls zelf zijn gaan ombouwen, met een omslachtige en bovenal traag UI als gevolg
Het loopt inderdaad hier en daar niet helemaal lekker. Verder vind ik de opzet nogal rommelig. Komt voornamelijk doordat ze die app bar helemaal vol hebben geduwd. Zou niet mijn keuze zijn geweest.Niels9001 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:01:
Nieuwe Buienradar app is uit met nieuwe functionaliteiten en UI. Wat vinden jullie er van?
Mooi dat ze Windows Phone controls zelf zijn gaan ombouwen, met een omslachtige en bovenal traag UI als gevolg.
Aan de andere kant wel positief dat ze nog moeite willen steken in het platform
Wat is er traag? Ik vind het er prima uitzien. Ik laat het voorlopig maar even op mijn telefoon staan.Niels9001 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:01:
Mooi dat ze Windows Phone controls zelf zijn gaan ombouwen, met een omslachtige en bovenal traag UI als gevolg.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
En geen reclame zo te zien! dat is in ieder geval een voordeel van de Windows Phone variant boven die van bijvoorbeeld Android!
Over snelheid durf ik niets te zeggen. sinds de w10 preview is mijn 925 sowieso zo vlug als dikke stront door een trechter.
Over snelheid durf ik niets te zeggen. sinds de w10 preview is mijn 925 sowieso zo vlug als dikke stront door een trechter.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
I take Regenmeter over this any day of the week.Niels9001 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:01:
Dat zegt genoeg denk ik
Eigen "pivot" gemaakt (scrollt niet infinite door) en ook de app bar is een eigen creatie - naar mijn inziens niet echt goed gelukt. Gedrag is anders, en ook de guidelines worden totaal niet gevolgd. Al met al een rommeltje, vind ik.GerCor schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:57:
[...]
Wat is er traag? Ik vind het er prima uitzien. Ik laat het voorlopig maar even op mijn telefoon staan.
Maar inderdaad wel goed dat er iets van aandacht aan wordt besteedt. De laatste update was volgens mij al weer 3 jaar oud
Ik ben iig erg blij met de windkaart die er nu in zit. Zat altijd te klooien met de mobiele site. dit is beter
Vraagje voor de devs hier. Wie is er al, of heeft plannen om, bezig met een Windows 10 app?
Ben van plan om later deze maand Regenmeter om te gaan bouwen naar een true Universal app (dus niet als losse projecten zoals nu maar vanaf de grond af aan opnieuw). Hiermee krijgt de PC/tablet client eindelijk een update zodat deze on par is met de telefoon client (uur weergave, Regenmeter-live tiles etc.). Ben benieuwd hoe goed de ontwikkel ervaring gaat worden
.
Ben er alleen nog niet helemaal uit wat voor UI model ik wil gebruiken. Hamburger menu vind ik niet handig om snel te switchen vanuit de neerslaggrafiek naar bijv. de radar. Daar past een pivot beter, en deze wordt gelukkig nog ondersteund. Of misschien alle panelen onder elkaar (neerslag, weer, radar) en klapt de neerslaggrafiek automatisch dicht als er geen neerslag valt. Op PC/tablet kunnen ze dan alle 3 naast elkaar staan.
Iemand tips, en/of ideeen om de app nog beter te maken?
Update 4.0.3.0 (met talen wisselaar) komt aan het eind van deze week.
Ben van plan om later deze maand Regenmeter om te gaan bouwen naar een true Universal app (dus niet als losse projecten zoals nu maar vanaf de grond af aan opnieuw). Hiermee krijgt de PC/tablet client eindelijk een update zodat deze on par is met de telefoon client (uur weergave, Regenmeter-live tiles etc.). Ben benieuwd hoe goed de ontwikkel ervaring gaat worden
Ben er alleen nog niet helemaal uit wat voor UI model ik wil gebruiken. Hamburger menu vind ik niet handig om snel te switchen vanuit de neerslaggrafiek naar bijv. de radar. Daar past een pivot beter, en deze wordt gelukkig nog ondersteund. Of misschien alle panelen onder elkaar (neerslag, weer, radar) en klapt de neerslaggrafiek automatisch dicht als er geen neerslag valt. Op PC/tablet kunnen ze dan alle 3 naast elkaar staan.
Iemand tips, en/of ideeen om de app nog beter te maken?
Update 4.0.3.0 (met talen wisselaar) komt aan het eind van deze week.
Ik ben momenteel op zoek naar een gratis library of een manier dat ik pie charts kan weergeven in mijn 8.1 app. Ik hoop dat jullie een idee hebben 
Alvast bedankt
Alvast bedankt
De balance op de payment summary pagina is ineens meer dan gehalveerd. Meer mensen bestolen?
Ja hier ook! Niet de helft maar wel 200 euro er van af. Toevallig had ik een screenshot gemaakt van mijn dashboard gister, dus ik ga wel even mailen wat hier nu aan de hand is.Wietsee. schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:32:
De balance op de payment summary pagina is ineens meer dan gehalveerd. Meer mensen bestolen?
That Is The Question
Wietsee. schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:32:
Dit heb ik al een paar keer eerder gehad: houd in dat de betaling gaande is. Kan soms enkele dagen duren, je ziet dan opeens het geld verschijnen en ook bij "Last payout" staan. Geen zorgen makenInstatic schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:57:
[...]
Ja hier ook! Niet de helft maar wel 200 euro er van af. Toevallig had ik een screenshot gemaakt van mijn dashboard gister, dus ik ga wel even mailen wat hier nu aan de hand is.
Bij mij nu btw ook.
Ik had eergister toevallig een mailtje gestuurd over waarom er niet meer uitbetaald werd. Het zou fijn zijn als het nu ook daadwerkelijk wordt uitbetaald.Niels9001 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:33:
[...]
[...]
Dit heb ik al een paar keer eerder gehad: houd in dat de betaling gaande is. Kan soms enkele dagen duren, je ziet dan opeens het geld verschijnen en ook bij "Last payout" staan. Geen zorgen maken.
Bij mij nu btw ook.
That Is The Question
Jep hier €120 er vanaf, heb ze voor de zekerheid maar een mailtje gestuurd.Wietsee. schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:32:

Het is dus als het goed is over 5 dagen opgelost
*(#&(*$&@#(*$&@#*(&@$.. Probeer al 3 dagen een (zeer) kritische bugfix er door te krijgen in de Windows Store. Steeds gezeik met het certificatie team.. Terwijl ik uitdrukkelijk aangeef dat er hardware nodig is, wederom:
Daarnaast komt dat de data in de Windows Dev Center TOTAAL niet up te date is. IAP data is langzaam (3 dagen later
), download data ook en van de financials klopt geen zak. Daarnaast is de Dev Center app ook waardeloos geworden.
Krijg je zaken 'ns op orde, Microsoft.
De volgende keer is het weer dat de app zogenaamd niet opstart.Opmerkingen van testers:
.Windows Application Certification testing cannot be completed for this submission because of hardware and/or software limitations. The application requires additional hardware to test.
Daarnaast komt dat de data in de Windows Dev Center TOTAAL niet up te date is. IAP data is langzaam (3 dagen later
Krijg je zaken 'ns op orde, Microsoft.
Tsja, en die Rudy Huyn update aan de lopende band. Toch vreemd dan ....
Op deze manier gaat het nooit lukken om allerlei hardware aan te sturen met Windows apps