Niels, je app geeft nu bij mij aan dat het morgen 35 graden zal zijn in Apeldoorn
Ik heb inderdaad geprobeerd om dit zo min mogelijk te laten opvallen. Geen reclame banners, geen flashy teksten. Een subtiele knop die bijna niet opvalt en de app is nog steeds gewoon te gebruiken als vanouds.
Waarom ik dit heb toegevoegd is dat de nieuwe back-end waarschijnlijk wat geld gaat kosten. Ik wil daarnaast ook een radar-tile en op d'n duur lockscreenbackgrounds genereren. Dit zal toch geld gaan kosten, vooral omdat deze backend ook op Windows kan werken = deze live tiles komen dus ook naar Regenmeter voor Windows
.
Weer data blijft gewoon een issue om dit gratis te kunnen doen. Veel providers zijn goed, maar kosten (een hoop geld). OpenWeatherMap is wel OK, maar dingen kunnen af en toe af wijken. Voordeel is wel dat veel via de back-end loopt, dus dat kan aangepast worden als een betere bron gevonden wordt.
Waarom ik dit heb toegevoegd is dat de nieuwe back-end waarschijnlijk wat geld gaat kosten. Ik wil daarnaast ook een radar-tile en op d'n duur lockscreenbackgrounds genereren. Dit zal toch geld gaan kosten, vooral omdat deze backend ook op Windows kan werken = deze live tiles komen dus ook naar Regenmeter voor Windows
Weer data blijft gewoon een issue om dit gratis te kunnen doen. Veel providers zijn goed, maar kosten (een hoop geld). OpenWeatherMap is wel OK, maar dingen kunnen af en toe af wijken. Voordeel is wel dat veel via de back-end loopt, dus dat kan aangepast worden als een betere bron gevonden wordt.
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Of je maakt bijvoorbeeld een pro versie die gebruik maakt van een meer accurate provider? Forecast.io bijvoorbeeld.Niels9001 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:00:
Dan geef je de user de mogelijkheid om een betere weather app te gebruiken, ook al is het dan betalend.
Voor mij moet je het niet doen, ik heb al een goede weerapp
En voor regen is jou app gewoon het beste, punt!
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
De app ziet er goed uit Niels! Blij dat de live-tile weer werktNiels9001 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:00:
Ik heb inderdaad geprobeerd om dit zo min mogelijk te laten opvallen. Geen reclame banners, geen flashy teksten. Een subtiele knop die bijna niet opvalt en de app is nog steeds gewoon te gebruiken als vanouds.
[...]
Probeerde net de 3-daagsevoorspelling toe te voegen. Na betalen gaat hij terug naar de app, maar er gebeurd niks? Als ik het nog een keer probeer zegt hij dat ik al eigenaar ben en kan dan op de 'installeren' knop drukken, maar dan schiet hij weer terug naar de app en gebeurd er nog niks. Heb hem al opnieuw geïnstalleerd. Enig idee?
Ziet er heel erg mooi uit.
BOE ....En voor jou Cor : geen NL versie van
Maar ik steun Niels gewoon. Blij dat er ook Nederlandse developers zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 22-04-2015 18:21 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ziet er erg goed uit Niels. Echter laat de app mij niet 3.59 naar je overmaken ..
De plaatsnaam viel mij inderdaad ook al op dat die weg is
Vind dit zelf toch de #1 weer app op de WP
Heb jij enig idee hoe dit kan ?
Bij mij staat de plaatsnaam er ook niet bij inderdaad. Het viel me ook dat het design van de livetile ander is als eerst, die eerste was mooier qua font en lettergrootte.
Sowieso vond ik het overall design van de oude app wat mooier, maar wel top dat 'ie het weer doet en nu een universal app is.
Sowieso vond ik het overall design van de oude app wat mooier, maar wel top dat 'ie het weer doet en nu een universal app is.
Probleem gevonden: als je toestel op NL staat gaat het fout met de . en , in de latitude, longitude. In mijn zelfgebouwde Bing API gaat dat fout (die wordt ook gebruikt serverside, voor de tiles). Heb het aangepast, update (4.0.0.2) inbound.Rockvee2 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:12:
Ziet er erg goed uit Niels. Echter laat de app mij niet 3.59 naar je overmaken ..
Serverside heb je niet direct toegang tot alle fonts, vandaar. Voordeel is, is dat ik veel serverside aan kan passen en tweaken zonder app updates!matroosoft schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:25:
Bij mij staat de plaatsnaam er ook niet bij inderdaad. Het viel me ook dat het design van de livetile ander is als eerst, die eerste was mooier qua font en lettergrootte.
Bij mij zegt ie 15 graden in Apeldoorn morgen. Dat lijkt me wel okebadluckboy schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:20:
Niels, je app geeft nu bij mij aan dat het morgen 35 graden zal zijn in Apeldoorn
Ziet er goed uit de nieuwe Regenmeter.
Meteen maar de extra optie gekocht.
Maar, dit was vroeg op de dag en de (wide) livetile doet nog steeds niets bij mij.
Lumia 925 8.1 denim.
Meteen maar de extra optie gekocht.
Maar, dit was vroeg op de dag en de (wide) livetile doet nog steeds niets bij mij.
Lumia 925 8.1 denim.
Hier doet de livetile het ook niet! L930
[ Voor 6% gewijzigd door Krasloos op 22-04-2015 22:37 ]
Thanks voor je bericht. Ik check het morgen even.Niels9001 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:45:
[...]
Probleem gevonden: als je toestel op NL staat gaat het fout met de . en , in de latitude, longitude. In mijn zelfgebouwde Bing API gaat dat fout (die wordt ook gebruikt serverside, voor de tiles). Heb het aangepast, update (4.0.0.2) inbound.
[...]
Serverside heb je niet direct toegang tot alle fonts, vandaar. Voordeel is, is dat ik veel serverside aan kan passen en tweaken zonder app updates!
Dan zou ik echt overwegen om naar apd west te verhuizen. Zomers johInZane schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:01:
[...]
Bij mij zegt ie 15 graden in Apeldoorn morgen. Dat lijkt me wel oke
Ah, ik woon in oost. Scheelt zomaar 20 gradenbadluckboy schreef op donderdag 23 april 2015 @ 00:07:
[...]
Dan zou ik echt overwegen om naar apd west te verhuizen. Zomers joh
Livetile is hier oke op Lumia 535 8.1 Denim.
[ Voor 8% gewijzigd door InZane op 23-04-2015 07:36 ]
Kwam er net achter dat het 'duurste pakket' niet werkt. Iets om op te lossen, je loopt vermoedelijk een paar euro mis.E2TK schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:19:
[...]
Probeerde net de 3-daagsevoorspelling toe te voegen. Na betalen gaat hij terug naar de app, maar er gebeurd niks? Als ik het nog een keer probeer zegt hij dat ik al eigenaar ben en kan dan op de 'installeren' knop drukken, maar dan schiet hij weer terug naar de app en gebeurd er nog niks. Heb hem al opnieuw geïnstalleerd. Enig idee?
Mmm, probleempje met Regenmeter: ik kan die alleen werkend krijgen via GPS aan. Als ik handmatige invoer wil gebruiken, dan krijg ik melding "Er ging iets mis" zorg voor een werkende internetverbinding (terwijl WIFI of vb 4G actief is)...
Herinstallatie van de app helpt niet...
Gaat om Lumia 925 WP 8.1
Herinstallatie van de app helpt niet...
Gaat om Lumia 925 WP 8.1
Zul je altijd zien, wanneer het nodig is blijven de updates hangen in het certificatie proces. Deze update lost veel op (bijv. als je al eerder hebt gedoneerd kun je de 3-uursvoorspellingen activeren door nogmaals deze te selecteren en dan op 'installeren' te drukken.
Deze update lost ook de locatie problemen op en de lege weertab als de Nederlandse taalinstellingen geactiveerd zijn.
Niels
Deze update lost ook de locatie problemen op en de lege weertab als de Nederlandse taalinstellingen geactiveerd zijn.
Niels
Enig idee waarom de livetile het niet doet bij sommige mensen?Niels9001 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:21:
Zul je altijd zien, wanneer het nodig is blijven de updates hangen in het certificatie proces. Deze update lost veel op (bijv. als je al eerder hebt gedoneerd kun je de 3-uursvoorspellingen activeren door nogmaals deze te selecteren en dan op 'installeren' te drukken.
Niels
Komt ook daardoor. Door de NL regio formats wordt de lat/lon ipv 51.3234234242 => 513234234242. Klopt dus niet, en wordt dus geen locatie voor gevonden. Stomme fout, die ik dacht overal gecovered had: behalve schijnbaar als je een locatie handmatig in geeft en je systeeminstellingen op Nederlands staan. 4.0.0.2 lost dit probleem op.Stravincy schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:15:
[...]
Enig idee waarom de livetile het niet doet bij sommige mensen?
Workaround voor nu: gebruik GPS, of gebruik Engelstalige systeem instellingen.
Ah oke. Maar in mijn geval gebruik ik al GPS én staan mijn instellingen op het Engels.Niels9001 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:22:
[...]
Komt ook daardoor. Door de NL regio formats wordt de lat/lon ipv 51.3234234242 => 513234234242. Klopt dus niet, en wordt dus geen locatie voor gevonden. Stomme fout, die ik dacht overal gecovered had: behalve schijnbaar als je een locatie handmatig in geeft en je systeeminstellingen op Nederlands staan. 4.0.0.2 lost dit probleem op.
Workaround voor nu: gebruik GPS, of gebruik Engelstalige systeem instellingen.
Regio staat wel op Nederland.
Na de update zal ik wel laten weten of de livetile het doet of niet.
Hallo Niels, mooie app, al heb ik hem de laatste dagen gelukkig niet echt nodig gehad. Sinds ik eergister de laatste versie uit de store gehaald heb staat de luchtvochtigheid in de app continue op honderd procent. De overige waardes lijken wel goed te gaan. Bekend probleem?
Gaat om format settings (valt onder Regio instellingen) inderdaad. Een decimaal getal is in NL met een . en in de VS met een , .Stravincy schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:47:
[...]
Ah oke. Maar in mijn geval gebruik ik al GPS én staan mijn instellingen op het Engels.
Regio staat wel op Nederland.
Na de update zal ik wel laten weten of de livetile het doet of niet.
Weer data kwaliteit blijft een issue, maar ik zal er naar kijkenInanna schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:08:
Hallo Niels, mooie app, al heb ik hem de laatste dagen gelukkig niet echt nodig gehad. Sinds ik eergister de laatste versie uit de store gehaald heb staat de luchtvochtigheid in de app continue op honderd procent. De overige waardes lijken wel goed te gaan. Bekend probleem?
Je zou eens moeten pollen onder de actieve gebruikers van de app of een betaalde backend rendabel is. Misschien dat als genoeg mensen bereid zijn een euro per jaar te betalen dat je de data voor hun van een andere plek kan halen?
Dit heb ik de afgelopen weken ook gemerkt. Voorheen binnen een paar uur gecertificeerd, nu duurt het bijna 2 dagen met wat pech...Niels9001 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:21:
Zul je altijd zien, wanneer het nodig is blijven de updates hangen in het certificatie proces.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Zeker, dat ga ik ook zeker monitoren in de aankomende weken. Ik zie trouwens dat er wat kleine foutjes zitten in de weerdata waardoor de humidty niet altijd klopt. Ook de neerslag value (0) is niet correct. Wordt gefixed in 4.0.0.3 (ergens dit weekend).Caelorum schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:47:
Je zou eens moeten pollen onder de actieve gebruikers van de app of een betaalde backend rendabel is. Misschien dat als genoeg mensen bereid zijn een euro per jaar te betalen dat je de data voor hun van een andere plek kan halen?
Ik had de beta nog geïnstalleerd die kan ik nu verwijderen begrijp ik?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ja, mailtje wordt nog verstuurd. Kleine bugfixes komen alleen naar de public versie.CAP-Team schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:39:
Ik had de beta nog geïnstalleerd die kan ik nu verwijderen begrijp ik?
=====================
Update 4.0.0.2 is nu beschikbaar: https://www.windowsphone....81-4448-ab57-07191353e19c
De naamplaats wordt niet goed of verkeerd weergegeven en ik gebruik GPS?• Bugfix: locatie-naam wordt vaak niet weergegeven op de live tile.
• Bugfix: locatie-naam in de app klopt niet.
• Bugfix: bij een eerdere aankoop van de 3 uurs voorspellingen worden deze voortaans ook zichtbaar.
• Bugfix: radarbeelden worden bij sommige instellingen niet opgehaald.
• Verbeterde data-handling.
• Minor UI fixes.
Je hoeft hier niks voor te doen, dit zou nu goed moeten gaan.
Ik stel een vaste plaats in en data wordt niet geladen, de live tile doet niks of de radar werkt niet?
Open Regenmeter, ga naar Instellingen en typ de plaatsnaam opnieuw in. Druk op ENTER om de plaats te bevestigen. Data zou nu goed geladen moeten worden.
Ik heb al een donatie gedaan, hoe krijg ik de 3 uurs verwachting te zien?
Open Regenmeter, ga naar over / contact, swipe naar rechts en selecteer de in-app purchase die je al gedaan hebt. Je krijgt dan een melding van de Store ("U bent al eigenaar van dit product. Wilt u het opnieuw installeren?"), druk hier op "installeren". Je krijgt dan een melding van Regenmeter dat de 3-uursverwachting is geactiveerd. Herstart Regenmeter en de 'per uur' tabel is toegevoegd!
De plaatsnaam wordt niet weergegeven op de tile?
Dit is opgelost met deze versie. De tiles worden nu geupdate met de plaatsnaam erbij.
[ Voor 4% gewijzigd door Niels9001 op 23-04-2015 16:07 ]
Kijk, dat is weer een snelle update! De livetile doet het vooralsnog niet, maar de update is pas net geïnstalleerd, misschien duurt dat nog even. (Lumia 920, WP8.1 btw) Verder laadde het weer in de app niet in één keer goed, eerst miste de voorspelling van vandaag. Later stond dat er alsnog bij, misschien dat m'n wifi-verbinding even stuk was.Niels9001 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:31:
Update 4.0.0.2 is nu beschikbaar: https://www.windowsphone....81-4448-ab57-07191353e19c
(...)
Anyway, thanks voor de snelle updates! Ik hou je op de hoogte wat betreft de livetile.
[ Voor 114% gewijzigd door matroosoft op 23-04-2015 17:05 ]
Niels, app ziet er goed uit! Klein puntje, in "Over / Contact" is de rechter margin kleiner dan de linker in alle 3 de pivots. De rechter marge is misschien maar een pixel of 2 a 3 terwijl links, schat ik, 15 pixels is...Tenminste op mijn L930...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Inmiddels werkt de livetile prima, plaatsnaam staat er ook weer bij. Top! De weersvoorspelling in de app blijft het niet doen iedere keer. Lege pivot en na heropenen van de app staat de info er wel.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Hallo Windows Phone ontwikkelaars,
Waarschijnlijk allang bekend bij jullie maar via deze weg wil ik jullie wijzen op de mogelijkheid gezellig samen te kijken naar de Keynote van het //Build evenement in San Francisco op 29 april.
Microsoft Nederland samen met Appril.nl organiseren dit bij A-lab in Amsterdam waar wij zorgen voor de livestream op een groot scherm en een hapje en drankje. Meer informatie en aanmelden (gratis) via deze link http://t.co/UbUV4mmavh
Met vriendelijke groet,
Gerard Verbrugge
Microsoft Nederland
(mocht ik met het plaatsen van dit bericht regels overtreden dan bij voorbaat excuus)
Waarschijnlijk allang bekend bij jullie maar via deze weg wil ik jullie wijzen op de mogelijkheid gezellig samen te kijken naar de Keynote van het //Build evenement in San Francisco op 29 april.
Microsoft Nederland samen met Appril.nl organiseren dit bij A-lab in Amsterdam waar wij zorgen voor de livestream op een groot scherm en een hapje en drankje. Meer informatie en aanmelden (gratis) via deze link http://t.co/UbUV4mmavh
Met vriendelijke groet,
Gerard Verbrugge
Microsoft Nederland
(mocht ik met het plaatsen van dit bericht regels overtreden dan bij voorbaat excuus)
2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114
Bij mij zijn die margins wel goed.. Er staat trouwens nu wel in de livetile een logootje van Regenmeter, die stond er vroeger niet in. Kan die er mogelijk weer uit gewieberd worden?
edit: fotootje.

[ Voor 8% gewijzigd door matroosoft op 23-04-2015 21:26 ]
Thanks allemaal, ik ga kijken naar de margins. Ik heb wat hele minor bugs gefixed en update ingediend bij de Store, zal hopelijk in de loop van morgen te downloaden zijn.
@Matroosoft, deze heeft er altijd al in gestaan
. 'Oude' screenshot (WP8.0 versie):
@Matroosoft, deze heeft er altijd al in gestaan
Ow, ik dacht van niet..Niels9001 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 22:49:
Thanks allemaal, ik ga kijken naar de margins. Ik heb wat hele minor bugs gefixed en update ingediend bij de Store, zal hopelijk in de loop van morgen te downloaden zijn.
@Matroosoft, deze heeft er altijd al in gestaan. 'Oude' screenshot (WP8.0 versie):
[afbeelding]
Waarschijnlijk is dat het 'probleem', Haha.

[ Voor 5% gewijzigd door matroosoft op 23-04-2015 22:59 ]
Bedankt dat je de app zo snel updatet! Die drie uur voorspellingen zijn ook een mooie optie en erg overzichtelijk
Gamertag for Xbox: R0SSI
Ah, kan zijn dat ik ze er laterna uit heb gehaald bij de Medium tile. Zal ik nu ook weer doen, is geen app-update voor nodig dus je ziet het vanzelfmatroosoft schreef op donderdag 23 april 2015 @ 22:57:
[...]
Ow, ik dacht van niet..Nu ja, dan zal ik vroeger wel altijd hele lange plaatsnemen hebben gehad.
Waarschijnlijk is dat het 'probleem', Haha.Zie oude screenshot van mij:
[afbeelding]
Geweldig, bedankt alvast!Niels9001 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:17:
[...]
Ah, kan zijn dat ik ze er laterna uit heb gehaald bij de Medium tile. Zal ik nu ook weer doen, is geen app-update voor nodig dus je ziet het vanzelf.
Update 4.0.0.3 van Regenmeter doet rare dingen hier, eerst telkens crashen bij het opstarten en daarna ging de trilmotor op tilt. Ik zal zo eens een herinstallatie doen. Ik zit nog op WP8.1 btw
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Trilt nu inderdaad als er neerslag valt, zal deze optioneel maken!Pavla schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 06:45:
Update 4.0.0.3 van Regenmeter doet rare dingen hier, eerst telkens crashen bij het opstarten en daarna ging de trilmotor op tilt. Ik zal zo eens een herinstallatie doen. Ik zit nog op WP8.1 btw
Dat crashen klinkt niet goed. Wat voor toestel gebruik je?
@Niels9001, bij mij doet de livetile het nog steeds niet terwijl die wel is ingeschakeld in de Settings. Lumia 930, VS en in Engels ingesteld..
Niels, zodra je de app opstart begint het trillen al, ook al heb ik notificaties uit gezet. Vervelend maar zal wel eenvoudig te fixen zijn. Wel weer netjes uitgelijnd, de margins.Niels9001 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 08:01:
[...]
Trilt nu inderdaad als er neerslag valt, zal deze optioneel maken!
Vreemd, sinds update 4.0.0.2 maken region- of taalsettings niet meer uit. Herinstallatie wellicht? Wat voor toestel gebruik je?Krasloos schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:59:
@Niels9001, bij mij doet de livetile het nog steeds niet terwijl die wel is ingeschakeld in de Settings. Lumia 930, VS en in Engels ingesteld..
-----
Oei, de nieuwe 'tril-feature' was een slechte zet, meer dan 15 klachten mails
Of maak die tril functie optioneel . Ik heb die nog niet opgemerkt maar snap best dat als je snachts ligt te slapen en je telefoon gaat opeens trillen dat je wakker wordt.
Lumia 930. Kan hem ook niet meer downloaden, is niet beschikbaar voor mn toestel...Niels9001 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 16:10:
[...]
Vreemd, sinds update 4.0.0.2 maken region- of taalsettings niet meer uit. Herinstallatie wellicht? Wat voor toestel gebruik je?
-----
Hej Niels,
Had je hierover ook al eens een mailtje gestuurd tijd terug maar ik heb nog het volgende probleem:

Bovenstaande is een screenshot die ik op internet vond.
Bij deze colorpicker is de kleur die je helemaal bovenaan(noord) kunt kiezen niet goed, dat is namelijk rood, hetzelfde als de kleur die je helemaal rechts(oost) kunt kiezen.
Als ik de kleuren aanklik van helemaal rechts(oost) naar boven dat het kleurverloop even oploopt naar oranje maar daarna weer teruggaat naar rood(bovenaan/noord).
Ik heb dit met 2 verschillende telefoons, en mijn hub heeft de laatste SW versie. Zou je daar eens naar kunnen kijken?
Had je hierover ook al eens een mailtje gestuurd tijd terug maar ik heb nog het volgende probleem:
Bij deze colorpicker is de kleur die je helemaal bovenaan(noord) kunt kiezen niet goed, dat is namelijk rood, hetzelfde als de kleur die je helemaal rechts(oost) kunt kiezen.
Als ik de kleuren aanklik van helemaal rechts(oost) naar boven dat het kleurverloop even oploopt naar oranje maar daarna weer teruggaat naar rood(bovenaan/noord).
Ik heb dit met 2 verschillende telefoons, en mijn hub heeft de laatste SW versie. Zou je daar eens naar kunnen kijken?
https://wren.co/join/Devian
Hij trilt alleen als je effectief de app opstart, dus lijkt me sterk dat je de app gaat openen in je slaap....Rockvee2 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 18:01:
Of maak die tril functie optioneel . Ik heb die nog niet opgemerkt maar snap best dat als je snachts ligt te slapen en je telefoon gaat opeens trillen dat je wakker wordt.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Probleem ligt bij de vertaling van RGB kleuren van het scherm naar de HSB kleuren van de lampen.Devian schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:34:
Hej Niels,
[afbeelding]
Ik zal er nog eens induiken, maar niet heel eenvoudig op te lossen denk ik.
Tril is alleen bij het openen van de app en ALS er neerslag is!daffie82 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 20:52:
[...]
Hij trilt alleen als je effectief de app opstart, dus lijkt me sterk dat je de app gaat openen in je slaap....
'Tril is alleen bij het openen van de app en ALS er neerslag is', aldus Niels. Vraag is alleen -voor mij dan-, met welk nut?
Haha, het was dus een featureNiels9001 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 08:01:
[...]
Trilt nu inderdaad als er neerslag valt, zal deze optioneel maken!
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Én als je reload, én als je uit de settings terugkomtNiels9001 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 23:22:
Tril is alleen bij het openen van de app en ALS er neerslag is!
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Haha ochja, iedereen maakt fouten
. Zie het als Windows 8, dat ging ook niet helemaal goed. Zojuist update ingediend met zonder tril!
Niels
Niels
Vond die tril geen slecht idee!
Maar zou het inderdaad optioneel maken.
Maar zou het inderdaad optioneel maken.
Ha Niels, zag dat het logootje van Regenmeter in de livetile inmiddels is verdwenen, bedankt!
Over feedback gesproken.. Zit al een tijdje te denken aan het onderstaande als er neerslag valt. Jullie mening?

Let op: dit is een hele ruwe Photoshop mock-up, waarvan de margins/paddings en uberhaupt de data totaal niet klopt. Ook zullen het aantal bars minder zijn. Zal ik moeten testen met verschillende resoluties wat nog leesbaar is!

Let op: dit is een hele ruwe Photoshop mock-up, waarvan de margins/paddings en uberhaupt de data totaal niet klopt. Ook zullen het aantal bars minder zijn. Zal ik moeten testen met verschillende resoluties wat nog leesbaar is!
Grappig Niels, die oranje livetile vandaag.
[ Voor 5% gewijzigd door matroosoft op 27-04-2015 20:37 ]
Mbt Regenmeter: Inderdaad, tile is niet meer transparant maar heeft oranje kleur (en denk zelfs deze morgen even geel ?).
Kan je ergens die transparantie terug aanzetten? Heb al eens livetile uit-en ingeschakeld en toen ging het van pastel-geel naar dus het huidige oranje.
Kan je ergens die transparantie terug aanzetten? Heb al eens livetile uit-en ingeschakeld en toen ging het van pastel-geel naar dus het huidige oranje.
Niels, ik zit al een tijdje op je Bèta en had al ff niet op het forum gelezen dus had niet door dat de versie ondertussen publiekelijk is geworden. Ik wil nu graag de publieke versie installeren maar als ik via de link in jouw signature naar de store ga dan is de app niet beschikbaar voor mijn telefoon..
Komt dat doordat de app-update nog niet live is?
Die "komend uur" livetile met balkjes lijkt me wel het proberen waard trouwens!
Ik heb een Lumia 1520 met Denim.
Die "komend uur" livetile met balkjes lijkt me wel het proberen waard trouwens!
[ Voor 9% gewijzigd door eeNer op 27-04-2015 09:19 ]
Koningsdag-easter-egg-prank. Vanaf vanavond 00:00 weer doorzichtig!Leffunk schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:11:
Mbt Regenmeter: Inderdaad, tile is niet meer transparant maar heeft oranje kleur (en denk zelfs deze morgen even geel ?).
Was inderdaad tijdelijk offline. Check even opnieuw in een paar uur, dan moet deze weer zichtbaar zijn. Update 4.0.0.4 nog steeds pending, komt hopelijk later vandaag.eeNer schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:17:
Niels, ik zit al een tijdje op je Bèta en had al ff niet op het forum gelezen dus had niet door dat de versie ondertussen publiekelijk is geworden. Ik wil nu graag de publieke versie installeren maar als ik via de link in jouw signature naar de store ga dan is de app niet beschikbaar voor mijn telefoon..
Oke thanks! Dacht ik al inderdaad 😉
De oranje tile was me ook direct opgevallen 😉 leuk! Ben je dit soort thema-kleurtjes oid vaker van plan?
De oranje tile was me ook direct opgevallen 😉 leuk! Ben je dit soort thema-kleurtjes oid vaker van plan?
Niels, inmiddels staat de app weer bij mij in de store. Geïnstalleerd. Echter gaat de livetile nog steeds niet goed, terwijl ik hem in de settings wel heb ingeschakeld.Niels9001 schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:20:
Koningsdag-easter-egg-prank. Vanaf vanavond 00:00 weer doorzichtig!
Gebruik Lumia 930.. taal is English (US) en regio US.
Hoe kan ik de livetile fixen?
Hi Niels, dit is enkel voor de live tile neem ik aan?Niels9001 schreef op maandag 27 april 2015 @ 08:49:
Over feedback gesproken.. Zit al een tijdje te denken aan het onderstaande als er neerslag valt. Jullie mening?
[afbeelding]
Ziet er wel goed uit moet ik zeggen!
Even een probeersel met Koningsdag. Op zich wel leuk om wat dingen mee te doen, dus als je ideeen hebt!eeNer schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:26:
Oke thanks! Dacht ik al inderdaad 😉
Wat werkt er niet dan? Ik merk met Universal apps dat het soms echt een tijd (2+ uur) kan duren voordat live tiles beginnen te werken. Het is dan de achtergrondtaak die is aangemeld bij het OS, maar het OS moet het dan aanzetten. Daarna wordt alles netjes bijgewerkt elke 30 minuten (mits geen battery saver of geen internetverbinding).Krasloos schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:50:
[...]
Niels, inmiddels staat de app weer bij mij in de store. Geïnstalleerd. Echter gaat de livetile nog steeds niet goed, terwijl ik hem in de settings wel heb ingeschakeld.
Gebruik Lumia 930.. taal is English (US) en regio US.
Hoe kan ik de livetile fixen?
Ja zeker, en alleen bij neerslag. De tile geeft dan al meteen de grafiek weer i.p.v. nu alleen een samenvattend getal "Kans op 0.7 mm neerslag".daffie82 schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:56:
[...]
Hi Niels, dit is enkel voor de live tile neem ik aan?
Ziet er wel goed uit moet ik zeggen!
Nu alles server-side geregeld wordt biedt het veel meer mogelijkheden m.b.t. geheugen gebruik.
Wil binnenkort ook kijken naar een secondary tile die radarbeelden weer kan geven!
Knap!Niels9001 schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:42:
Ja zeker, en alleen bij neerslag. De tile geeft dan al meteen de grafiek weer i.p.v. nu alleen een samenvattend getal "Kans op 0.7 mm neerslag".
Nu alles server-side geregeld wordt biedt het veel meer mogelijkheden m.b.t. geheugen gebruik.
Wil binnenkort ook kijken naar een secondary tile die radarbeelden weer kan geven!
Als je dat kan klaarkrijgen, dan ga ik weer een grote live tile gebruiken voor regenmeter.
Gebruik nu de kleinste omdat de overige grotere livetiles geen meerwaarde voor me bieden (niet zo correcte weerdata).
Zou leuk zijn als er wat live tiles beschikbaar komen die specifiek over de neerslag gaan. Zo een radarbeeld lijkt me ook zeker cool!
@Niels:
Misschien een idee om in de app een keuze optie voor verschillende soorten live tiles te maken.
Mijn € 3,49 heb je binnen...
Misschien een idee om in de app een keuze optie voor verschillende soorten live tiles te maken.
Hey Niels, leuke oranje live tile. Over die ruwe photoshop mockup. De kleuren daar zien er fris uit. De basis ziet er ook goed uit .
Ziet er goed uit wat mij betreft.Niels9001 schreef op maandag 27 april 2015 @ 08:49:
[afbeelding]
Het enige wat ik mij afvraag is waarom het balkje af en toe lichter is. Dat is niet geheel duidelijk. Er lijkt niet echt een patroon in te zitten. Verder staat er twee keer hetzelfde icoontje met een 2. Is dit bedoelt als max en min. windkracht?
Daarnaast iets wat ik me al een tijdje afvraag of het kan. Zou het mogelijk zijn om meer dan twee uur weer te geven? Nu zie je maar twee uur vooruit en dat is soms net niet genoeg. Ik zou graag als mogelijkheid 6 uur zien. Wellicht met een onderverdeling die duidelijk maakt dat het niet heel erg betrouwbaar is, maar vraag me af of je die data überhaupt tot je beschikking hebt?
Daarnaast iets wat ik me al een tijdje afvraag of het kan. Zou het mogelijk zijn om meer dan twee uur weer te geven? Nu zie je maar twee uur vooruit en dat is soms net niet genoeg. Ik zou graag als mogelijkheid 6 uur zien. Wellicht met een onderverdeling die duidelijk maakt dat het niet heel erg betrouwbaar is, maar vraag me af of je die data überhaupt tot je beschikking hebt?
[ Voor 43% gewijzigd door Caelorum op 28-04-2015 11:52 ]
Ik gebruik hem naar goede tevredenheid en er gaat ook zeker wel een donatie komen.
Wat leuk zou zijn op de livetile staat zonsopkomst en ondergang. Als de zon al is opgekomen hoef ik dat na tuurlijk niet meer te weten, misschien dat hij dan kan doorschuiven naar zonsondergang en de opkomst voor de volgende dag? of allen opkomst of ondergang
Wat leuk zou zijn op de livetile staat zonsopkomst en ondergang. Als de zon al is opgekomen hoef ik dat na tuurlijk niet meer te weten, misschien dat hij dan kan doorschuiven naar zonsondergang en de opkomst voor de volgende dag? of allen opkomst of ondergang
Thanks!!! Inderdaad, zoiets zou wel nice zijn - de fundering staat er ook (de tile-generator API gebruikt nu ook al een template parameter die dus in de toekomst aangepast zou kunnen worden).Swerfer schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:23:
@Niels:
Hoe minder MM hoe lichter het balkje, dat is het idee. Maar dat moet inderdaad getest worden, wellicht is alles solid wit beter. De icoontjes/data kloppen niet zoals eerder vermeld. Moet nog even kijken welke info belangrijk is (windkracht/richting, temperatuur.. ?)Caelorum schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:51:
Het enige wat ik mij afvraag is waarom het balkje af en toe lichter is. Dat is niet geheel duidelijk. Er lijkt niet echt een patroon in te zitten. Verder staat er twee keer hetzelfde icoontje met een 2. Is dit bedoelt als max en min. windkracht?
Helaas gaat de Buienradar API maar tot 2 uur vooruit
Ok, maar dat verklaart het kleurverloop van het tweede, derde en vierde balkje niet ^^Niels9001 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:15:
[...]
Hoe minder MM hoe lichter het balkje, dat is het idee. Maar dat moet inderdaad getest worden, wellicht is alles solid wit beter. [...]
windkracht/richting en temperatuur zou ik er idd zeker bijzetten.Niels9001 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:15:
Moet nog even kijken welke info belangrijk is (windkracht/richting, temperatuur.. ?)
Sinds de nieuwe tile-generator er is, is de live tile op de 625 trouwens waziger dan voorheen. Is daar nog iets aan te doen? Op de 930 is het trouwens haarscherp.Niels9001 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:15:
[...]
Thanks!!! Inderdaad, zoiets zou wel nice zijn - de fundering staat er ook (de tile-generator API gebruikt nu ook al een template parameter die dus in de toekomst aangepast zou kunnen worden).
Hmm zal ik naar kijken. Waarschijnlijk wat issues dat het OS heeft om een HD afbeelding down te scalen naar een veel lagere resolutie?Sneezydevil schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:32:
[...]
Sinds de nieuwe tile-generator er is, is de live tile op de 625 trouwens waziger dan voorheen. Is daar nog iets aan te doen? Op de 930 is het trouwens haarscherp.
Waarschijnlijk eerst dacht ik dat de afbeeldingen gewoon minder goed waren dan voorheen, tot me opviel dat het op de 930 wel gewoon goed was.
De 625 is mijn backup toestel, dus heel erg is het niet.
De 625 is mijn backup toestel, dus heel erg is het niet.
Nieuwe update van Regenmeter en de margins bij 'contact' staan weer verkeerd. Was het net aangepast. Vreemd....
[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 01-05-2015 11:24 ]
Regenmeter heeft tegenwoordig iedere dag een bugfixGerCor schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:23:
Nieuwe update van Regenmeter en de margins bij 'contact' staan weer verkeerd. Was het net aangepast. Vreemd....

Margins zien er wel prima uit op mijn 535 btw.GerCor schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:23:
Juist mooi dat er een ontwikkelaar op zit die krititiek/verbeterpunten snel oppakt!Wietsee. schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:29:
[...]
Regenmeter heeft tegenwoordig iedere dag een bugfix![]()
.
[ Voor 33% gewijzigd door InZane op 01-05-2015 12:07 ]
Regenmeter werkt overigens prima op een Lumia 920 met Win 10 Phone. Enige is dat ik vandaag de livetile nog niet heb gezien, maar die zie ik bij de helft van de apps niet, dus denk dat dat niet zozeer aan Regenmeter ligt ^^
Zodat duidelijk is dat het versie 4.0.0.6 betreft

Vreemd, in de code is niks aangepast. Maar goed, met de komst van Windows 10 op de horizon zal het UI sowieso veel veranderenGerCor schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:23:
Ben vanaf volgende week 3 weken op vakantie, zonder laptop - dus dan heb je je rustWietsee. schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:29:
[...]
Regenmeter heeft tegenwoordig iedere dag een bugfix![]()
.

=======
De nieuwe live tile bij neerslag is nu beschikbaar, met test data ziet het er zo uit:

De gradient houdt in dat het aantal MM nog hoger ligt
Volgens mij gaat het morgen weer regenen, dus dan zien jullie 'm wel verschijnen! Geen update voor nodig.
[ Voor 3% gewijzigd door Niels9001 op 01-05-2015 18:07 ]
Werkt deze alleen met een Wide tile of ook met een Medium?Niels9001 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:06:
[...]
De nieuwe live tile bij neerslag is nu beschikbaar, met test data ziet het er zo uit:
[afbeelding]
De gradient houdt in dat het aantal MM nog hoger ligt.
Volgens mij gaat het morgen weer regenen, dus dan zien jullie 'm wel verschijnen! Geen update voor nodig.
Voor nu alleen wide.Rips10 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:59:
[...]
Werkt deze alleen met een Wide tile of ook met een Medium?
Hi Niels
Ik vind dit wel goede tile, heel erg nice!
Alleen zou ik het ERG apprecieren, dat je het in de app mogelijk maakt om enkel deze tile te zien. Zodat hij dus niet elke keer weer gaat flippen naar de voorspelling van de komende dagen.
Zou leuk zijn dat je die optie kan inbouwen....
FLIP TILE : Ja of Nee.
Klinkt simpel, geen idee of het ook simpel te coden is...
Zou kunnen inderdaad, zal het meenemen.daffie82 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:32:
[...]
Hi Niels
Ik vind dit wel goede tile, heel erg nice!
Alleen zou ik het ERG apprecieren, dat je het in de app mogelijk maakt om enkel deze tile te zien. Zodat hij dus niet elke keer weer gaat flippen naar de voorspelling van de komende dagen.
Zou leuk zijn dat je die optie kan inbouwen....
FLIP TILE : Ja of Nee.
Klinkt simpel, geen idee of het ook simpel te coden is...
====
Update 4.0.1.0 is gisteren ingediend, lost een minor bug op bij het inladen voor de weerdata (pagina bleef soms leeg doordat de XAML later werd ingeladen dan de data zelf). Ook is nu het meest recente Europa radarbeeld te zien op de radarpagina!

Thanks, appreciated!
Om de hoeveel tijd refresht die wide live tile trouwens als er neerslag is?
De achtergrondtaak werkt elke 30 minuten, en de tiles worden dan ook elke 30 minuten bijgewerkt.daffie82 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:09:
[...]
Thanks, appreciated!
Om de hoeveel tijd refresht die wide live tile trouwens als er neerslag is?
Ok, bedankt 
Lijkt me prima die 30 minuten.
Lijkt me prima die 30 minuten.
App submission gaat tergend traag, meer mensen last van?
Ja, zit al bijna op 72 uur en nog steeds pending. Niet te doen zo, dus versie 4.0.2.0 wordt uitgesteld naar eind mei (na m’n vakantie ).Wietsee. schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:23:
Noooooo !!!!!!!!!Niels9001 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:35:
[...]
Ja, zit al bijna op 72 uur en nog steeds pending. Niet te doen zo, dus versie 4.0.2.0 wordt uitgesteld naar eind mei (na m’n vakantie ).
Vakantie kan hij nog genoeg nemen nadat versie 4.0.2.0 in de store staat !!!!
neen, grapje uiteraard.
Geniet van je vakantie!!
neen, grapje uiteraard.
Geniet van je vakantie!!
Ik maak onderhand sneller updates dan de store kan verwerken. Heel irritant. Ik zie niet aan mijn logfiles dat de app fysiek wordt getest, dus daar kan het ook niet aan liggen. Misschien dat Windows Phone8.1 eindelijk flink wat apps erbij gaat krijgen en dat daardoor een achterstand is ontstaan?Wietsee. schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:23:
Het is meer dat alles nu stable is, niet dat er opeens een bug in zit en ik er 3 weken niks aan kan doenSwerfer schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:38:
[...]
Ik maak onderhand sneller updates dan de store kan verwerken. Heel irritant. Ik zie niet aan mijn logfiles dat de app fysiek wordt getest, dus daar kan het ook niet aan liggen. Misschien dat Windows Phone8.1 eindelijk flink wat apps erbij gaat krijgen en dat daardoor een achterstand is ontstaan?
Klopt ja, dit gaat terug naar 2 jaar terug waar het ook zo lang duurde. Op hoogtij dagen werd een update binnen een uurtje verwerkt, maar als je nu een critical bugfix moet indienen ben je mooi aan het wachten. Vraag me ook af waar het aan ligt.. Nieuwe dev dashboard? BUILD? Ignite?
Testen voor Windows 10? Voorbereiden voor de nieuwe store?
@Niels
Dat cijfer bij wind, is dit Beaufort?
Dat cijfer bij wind, is dit Beaufort?
Inderdaad, zat ik ook aan te denken. Aan de andere kant, ze gaven aan dat het nieuwe testen niet meer per se met mensen gebeurt, dus ik vraag me dan af waarom alles zo langzaam zou moeten gaan.Caelorum schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 00:32:
Testen voor Windows 10? Voorbereiden voor de nieuwe store?
Op een of andere manier zou de Store bij het indexeren de code moeten kunnen vergelijken en zodra het om minor code changes gaan (= bugfix) de update meteen uit pushen
Yup.