Post hier je eigen Windows (Phone) 8.1 universele app

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
Heb je een eigen webapi? Dan kan je de afgevangen foutmeldingen naar je webapi sturen en loggen. Ik geef ook altijd aan welke try-catch de fout heeft ondervangen zodat ik makkelijker kan vinden waar de fout is ontstaan.

Verder zou ik de gebruikers niet vermoeien met de foutmelding die de try-catch ondervangt. Hooguit dat er iets is foutgegeaan en dat de gebruiker het later nog eens moet proberen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Caelorum schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:38:
[...]

Ik zou even kijken naar een library die je wat statistieken geeft en tevens foutmeldingen bij gebruikers logt. Geen idee welke daarvoor momenteel goed zijn. Toen ik nog bezig was met WP7 apps had je niet zoveel keuze als nu :)

@Niels9001, hoe heb je nou uiteindelijk die livetile gefixed? Was het echt gewoon een memory issue?
Gefixt.. gefixt.. Bij mij blijven sommige van de tiles blanco (wat wel raar is, de tile wordt leeggemaakt NA het genereren en dan gevuld met de nieuwe file (hetzelfde bestand wel).

Het lag aan de InstalledLocation, die is read-only schijnbaar. Bij het devven gaat dat door de debugger heen (lol) en werkt alles, zodra in de Store werkt schrijven daarnaar toe niet. Dus aangepast naar LocalFolder, en dat werkte opeens.
private async Task<string> GenerateTile(RenderTargetBitmap renderTargetBitmap, string TileURI)
{
IBuffer pixels = await renderTargetBitmap.GetPixelsAsync();

var outputFile = await ApplicationData.Current.LocalFolder.CreateFileAsync(TileURI, Windows.Storage.CreationCollisionOption.ReplaceExisting);
using (var outputStream = await outputFile.OpenAsync(Windows.Storage.FileAccessMode.ReadWrite))
{
BitmapEncoder enc = await BitmapEncoder.CreateAsync(BitmapEncoder.PngEncoderId, outputStream);
enc.SetPixelData(BitmapPixelFormat.Bgra8, BitmapAlphaMode.Premultiplied, (uint)renderTargetBitmap.PixelWidth, (uint)renderTargetBitmap.PixelHeight, 96, 96, pixels.ToArray());
await enc.FlushAsync();
GC.Collect();
GC.WaitForPendingFinalizers();
}
return TileURI;
}
Ik vraag me af of het allemaal nog steeds teveel memory slikt (vooral op 512 MB devices, dat 90(?)% uitmaakt van alle WP gebruikers). Dus als iemand dat kan verifieren!

Wel vreemd dat in de voorbeelden Microsoft gewoon de InstalledLocation gebruikt.. API bug?

[ Voor 11% gewijzigd door Niels9001 op 23-02-2015 16:51 ]

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Nog steeds geen notifications hier.. Ik dacht dat de wolken- temperatuur- en windkaarten het niet deden maar het duurde gewoon erg lang om ze in te laden.

update: Net de eerste notificatie in maanden gehad _O_

[ Voor 15% gewijzigd door CAP-Team op 23-02-2015 18:49 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
Niels9001 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:50:
[...]
Ik vraag me af of het allemaal nog steeds teveel memory slikt (vooral op 512 MB devices, dat 90(?)% uitmaakt van alle WP gebruikers). Dus als iemand dat kan verifieren!
[...]
Als dat echt zo is zal het zitten in die pixels.toarray denk ik. Daar kopieer je in feite zowat de hele bitmap in het geheugen. Je zou dan kunnen kijken of je niet delen van die pixels kan wegschrijven met een writeablebitmap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:22

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Net weer een update van regenmeter BETA.
Alleen blijft hij wel zeggen dat het om versie 4.0.0.10 gaat (ipv .11)
(heb ook al verwijderd en opnieuw installed vanuit de store met hetzelfde resultaat)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
daffie82 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:21:
Net weer een update van regenmeter BETA.
Alleen blijft hij wel zeggen dat het om versie 4.0.0.10 gaat (ipv .11)
(heb ook al verwijderd en opnieuw installed vanuit de store met hetzelfde resultaat)
Kan zijn dat ik dat niet aangepast heb. Minor update van gister avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Niels9001 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:37:
[...]

Kan zijn dat ik dat niet aangepast heb. Minor update van gister avond.
Wat is er trouwens veranderd aan de wind? Staat hij nu op km/uur? Want ik zie hier nog steeds ''1'' staan. Of moet ik dat lezen als 10 km/uur?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
daffie82 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:59:
[...]

Wat is er trouwens veranderd aan de wind? Staat hij nu op km/uur? Want ik zie hier nog steeds ''1'' staan. Of moet ik dat lezen als 10 km/uur?
Nee nog steeds Beaufort. Windkracht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Niels9001 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:05:

Nee nog steeds Beaufort. Windkracht dus.
Ah ok, omdat ik iets las over wind in je changelog.

Weet je wat ik nog erg op prijs zou stellen : een live tile met de buienverwachting voor het komende uur. En instelbaar dat deze NIET flipt.
Kan dit? Toevallig al aan bezig? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Niels kan bijna z'n eigen Regenmeter topic openen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Zou kunnen, maar dan als secondary tile.. Weet iemand hoe dat gaat? Mag je 2 (of meer) achtergrondtaken hebben die elk hun eigen limiet van 20 MB geheugen hebben? (Alles renderen in een BT lijkt me nogal lastig).

Nog een vraag: wie van jullie gebruiken app analytics in jullie WinRT app, en zoja welke? Voorheen altijd Localytics gebruikt, maar dat is nu betaald. Zoek een goeie (hoeft niet super uitgebreid te zijn!) die gratis is. Meer voor de fun om te zien hoeveel je app nou gebruikt wordt en device/OS break down.

Het liefst eenvoudig te implementeren en WinRT compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Niels9001 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:13:
Zou kunnen, maar dan als secondary tile.. Weet iemand hoe dat gaat? Mag je 2 (of meer) achtergrondtaken hebben die elk hun eigen limiet van 20 MB geheugen hebben? (Alles renderen in een BT lijkt me nogal lastig).
Niet als primary?
Als het enkel als secondary kan, ok dan... :) Maar liever als primary en zonder flippen, zodat je het gewoon constant ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Niels9001 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:13:

Nog een vraag: wie van jullie gebruiken app analytics in jullie WinRT app, en zoja welke? Voorheen altijd Localytics gebruikt, maar dat is nu betaald. Zoek een goeie (hoeft niet super uitgebreid te zijn!) die gratis is. Meer voor de fun om te zien hoeveel je app nou gebruikt wordt en device/OS break down.

Het liefst eenvoudig te implementeren en WinRT compatible.
Ik gebruik Google analytics in Whatsapp Video Optimizer. Het leuke aan deze is dat je ook real time data kan opvragen. Dus Hoeveel gebruikers gebruiken op dit moment mijn app en op welk scherm bevinden zij zich? Dit kon ik in flurry wat ik hiervoor gebruikte niet.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanSwinkels
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-07 17:36
Instatic schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:01:
[...]

Ik gebruik Google analytics in Whatsapp Video Optimizer. Het leuke aan deze is dat je ook real time data kan opvragen. Dus Hoeveel gebruikers gebruiken op dit moment mijn app en op welk scherm bevinden zij zich? Dit kon ik in flurry wat ik hiervoor gebruikte niet.
Google analytics is inderdaad zeer handig, alleen dat realtime aantal gebruikers werkt bij mij niet.

Ook vind ik het raar dat mijn Racing One app voor Windows Phone op een HTC X515 gebruikt is (Android) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Cool - welke WinRT library gebruiken jullie daarvoor?

https://www.google.nl/sea...#q=Google+analytics+winrt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Nice, ze hebben niks voor Universal apps? Dus gewoon de XAML sample volgen voor beiden (WP en W)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Niels9001 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:30:
[...]

Nice, ze hebben niks voor Universal apps? Dus gewoon de XAML sample volgen voor beiden (WP en W)?
Ietsje verder kijken https://googleanalyticssd...erringTitle=Documentation

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Niels9001
Ik zag dat je sinds kort ook een soort live tile hebt voor de kleinste tile. Als het gaat regenen geeft hij dit aan middels een icoon.
Maar volgens mij is dit gebaseerd op de weerdata van openweathermaps en niet op de data van buienradar. Klopt dit?
Het is namelijk erg vaak niet accuraat.
Wel een zeer goede stap in de juiste richting. Dit is namelijk wat ik een zo een beetje bedoelde en vroeg aan je via de mail.
Als het nu nog zijn data van buienradar kon halen, ben ik ZEER tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
daffie82 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:34:
@Niels9001
Ik zag dat je sinds kort ook een soort live tile hebt voor de kleinste tile. Als het gaat regenen geeft hij dit aan middels een icoon.
Maar volgens mij is dit gebaseerd op de weerdata van openweathermaps en niet op de data van buienradar. Klopt dit?
Het is namelijk erg vaak niet accuraat.
Wel een zeer goede stap in de juiste richting. Dit is namelijk wat ik een zo een beetje bedoelde en vroeg aan je via de mail.
Als het nu nog zijn data van buienradar kon halen, ben ik ZEER tevreden! :)
Hier is niks veranderd... Altijd al zo geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Niels9001 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:15:
[...]

Hier is niks veranderd... Altijd al zo geweest?
In de beta misschien, maar in de gewone versie toch niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
daffie82 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:33:
[...]

In de beta misschien, maar in de gewone versie toch niet volgens mij.
Volgens mij wel hoor.. aan de live tiles is niks veranderd.

Ander vraagje voor de dev-ers hier: op wat voor manieren syncen jullie info over universal apps zoals hier:

https://www.thurrott.com/...er&utm_source=twitterfeed

Ik ken uiteraard de RoamingSettings, maar deze zijn jammer genoeg maar vrij gelimiteerd wat betreft grote van data (100 KB) etc. OneDrive integratie kan, maar dat is zoveel werk weer (log-in, dan maar hopen dat de gebruiker deze niet verwijderd etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Niels9001 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:12:
[...]

Volgens mij wel hoor.. aan de live tiles is niks veranderd.

Ander vraagje voor de dev-ers hier: op wat voor manieren syncen jullie info over universal apps zoals hier:

https://www.thurrott.com/...er&utm_source=twitterfeed

Ik ken uiteraard de RoamingSettings, maar deze zijn jammer genoeg maar vrij gelimiteerd wat betreft grote van data (100 KB) etc. OneDrive integratie kan, maar dat is zoveel werk weer (log-in, dan maar hopen dat de gebruiker deze niet verwijderd etc.).
Ik heb een webservice draaien voor mijn recepten app met daaraan gekoppeld een SQL database. Beide draaien op het Azure platform. Zowel mijn app voor Windows 8 als de universele app voor Windows (Phone 8.1) halen daar hun data vandaan. In de Windows app kan een gebruiker ook recepten toevoegen, op de Windows Phone app alleen kijken.

Het is natuurlijk niet gratis, al heb je ook een free mogelijkheid, maar die is mij te beperkt.

Ik heb 2 webservices en 2 websites draaien op Azure en 2 databases en daar betaal ik maximaal zo'n 25 euro per maand voor. Recentelijk heb ik de boel opgewaardeerd naar een basis pakket, en dat gaat meer kosten, maar ik wilde alles via https laten lopen en als je eigen domeinnamen gebruikt, dan moet je minimaal een basis pakket nemen. Als je alleen een webservice wilt draaien met https dan kan je gebruik maken van het certificaat van Microsoft, maar dan kan je geen eigen domeinnaam koppelen. Je krijgt dan zoiets als jouwdomein.azurewebsites.net als naam.

http://azure.microsoft.com/nl-nl/pricing/calculator/

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Swerfer schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:37:
[...]

Ik heb een webservice draaien voor mijn recepten app met daaraan gekoppeld een SQL database. Beide draaien op het Azure platform. Zowel mijn app voor Windows 8 als de universele app voor Windows (Phone 8.1) halen daar hun data vandaan. In de Windows app kan een gebruiker ook recepten toevoegen, op de Windows Phone app alleen kijken.

Het is natuurlijk niet gratis, al heb je ook een free mogelijkheid, maar die is mij te beperkt.

Ik heb 2 webservices en 2 websites draaien op Azure en 2 databases en daar betaal ik maximaal zo'n 25 euro per maand voor. Recentelijk heb ik de boel opgewaardeerd naar een basis pakket, en dat gaat meer kosten, maar ik wilde alles via https laten lopen en als je eigen domeinnamen gebruikt, dan moet je minimaal een basis pakket nemen. Als je alleen een webservice wilt draaien met https dan kan je gebruik maken van het certificaat van Microsoft, maar dan kan je geen eigen domeinnaam koppelen. Je krijgt dan zoiets als jouwdomein.azurewebsites.net als naam.

http://azure.microsoft.com/nl-nl/pricing/calculator/
Ja, precies zoiets zou ook kunnen. Maar het voordeel van RoamingSettings is het het implementeren zo super eenvoudig is. Je hoeft dan verder niet na te denken over welke versie het nieuwste was, werkende internetverbinding en de data blijft bij de gebruiker('s OneDrive).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Zo, dat mag dan wel weer gezegd worden over Universal apps: de nieuwe Huetro 2.0 binnen enkele dagen kunnen porten naar Windows! Nog niet helemaal tevreden over alle UI dingen (ik wacht even af wat de guidelines worden met Windows 10 (wel/geen flyouts etc.) en helaas is er geen BETA mogelijkheid voor de Windows Store vandaar dat de eerste versie als PREVIEW zal verschijnen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/Windows.png

EDIT

Huetro for Hue PREVIEW for Windows:
http://apps.microsoft.com...7c-467d-8348-5e88071360c5

Huetro for Hue for Windows Phone:
http://www.windowsphone.c...9d-42e4-99ca-88b44d10449b

[ Voor 27% gewijzigd door Niels9001 op 06-03-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.windowscentral...windows-and-windows-phone

Dat moet je toch wel strelen lijkt me. Blijkbaar heb je weer iets moois gemaakt d:)b
Nu moet ik ook van die Hue lampen gaan halen :( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 00:56:

Dat moet je toch wel strelen lijkt me. Blijkbaar heb je weer iets moois gemaakt d:)b
Inderdaad, goeie PR :). Ook terug te zien in de downloads. Verzevenvoudigd t.o.v. een normale dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 00:56:

Inderdaad, dat moet .....dus kom uit die luie stoel en hup naar de winkel. :+

Mooi werk Niels en gefeliciteerd met de vele downloads. Ik ben altijd een beetje trots als Nederlanders naam maken in het buitenland. Ik heb de app zelf niet maar zag op WindowsCentral dat er toch wel een paar vragen zijn over het gebruik van de app. Misschien kun je die beantwoorden, Niels?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
GerCor schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:25:
[...]

Inderdaad, dat moet .....dus kom uit die luie stoel en hup naar de winkel. :+

Mooi werk Niels en gefeliciteerd met de vele downloads. Ik ben altijd een beetje trots als Nederlanders naam maken in het buitenland. Ik heb de app zelf niet maar zag op WindowsCentral dat er toch wel een paar vragen zijn over het gebruik van de app. Misschien kun je die beantwoorden, Niels?
Yup, done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Niels9001 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:35:
Zo, dat mag dan wel weer gezegd worden over Universal apps: de nieuwe Huetro 2.0 binnen enkele dagen kunnen porten naar Windows! Nog niet helemaal tevreden over alle UI dingen (ik wacht even af wat de guidelines worden met Windows 10 (wel/geen flyouts etc.) en helaas is er geen BETA mogelijkheid voor de Windows Store vandaar dat de eerste versie als PREVIEW zal verschijnen.

[afbeelding]

EDIT

Huetro for Hue PREVIEW for Windows:
http://apps.microsoft.com...7c-467d-8348-5e88071360c5

Huetro for Hue for Windows Phone:
http://www.windowsphone.c...9d-42e4-99ca-88b44d10449b
Supermooie app! Ik wil bijna van die lampen kopen alleen zodat ik jouw app kan gebruiken :P

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 15:10
Helaas kom ik met Huetro 2.0 op zowel 2x Surface Pro 2 als Lumia 920 niet verder dan stap 2. :(
Bij het zoeken naar de lampen, hangt de boel. Systeem Info knop geeft op de 920 dan wel aan dat de bridge verbonden is, op de SP2's doet de knop niets.
Lumia 920 en één SP2 zijn op NL ingesteld, de tweede SP2 op EN.

Huetro 1.0 heeft voorheen overigens wel gewerkt op de 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Ja, lijkt op een verouderde firmware versie op je bridge. Haal deze van het stroom af en doe 'm na 10 minuten weer terug in. Na nog eens een paar minuten nog een keer proberen.

Dit proces triggert hopelijk de update. Stuur anders ff n screenshot van de systeem info page naar huetro@outlook.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 15:10
Reserve bridge gebruikt en die deed het meteen met Huetro 2.0.
Na een factory reset van de oorspronkelijke bridge, werkte deze ook meteen.
Niels, dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Kan ieman mij kickstarten? Ik heb Windows 8, 64bit en Visual Studio. Hoe kan ik nu debuggen op mijn telefoon?

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Deze al gelezen? MSDN: How to deploy and run an app for Windows Phone 8 en dan MSDN: Debugging apps for Windows Phone 8
Ga ik er wel even vanuit dat je een app wilt debuggen en niet een webpagina in IE op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Yeah! Eindelijk mijn 10k punten binnen met Regenmeter reviews op DVLUP, maar nu zijn de Microsoft Store vouchers niet meer beschikbaar :(.

Verder rest sowieso niet echt boeiende rewards. Iemand enig idee hoe vaak er nieuwe dingen worden toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ik ben gestopt met DVLUP. Te weinig interessante challenges. Veel challenges met acties van 3e partijen zoals addduplex en dergelijke...

10.000 4+ reviews is verder wel top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Swerfer schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:50:
Ik ben gestopt met DVLUP. Te weinig interessante challenges. Veel challenges met acties van 3e partijen zoals addduplex en dergelijke...

10.000 4+ reviews is verder wel top!
Ik hetzelfde, loont zich gewoon niet voor een paar punten waar je laterna niks mee kan.

Vroeger was het nog leuk, met accesoires, devices (1x L925, 2x L620 en een Xbox One weten te versieren!). Tegenwoordig is het Skype en Store tegoed :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:40
Je kunt ook eens kijken op https://devcenterbenefits.windows.com/. Dat is in principe gewoon hetzelfde (zelfde account, zelfde aantal punten, etc), maar soms zie ik toch wel verschillende challenges en rewards. Het kan zijn dat je je account eerst even moeten koppelen (Microsoft - DVLUP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Koode schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:55:
Je kunt ook eens kijken op https://devcenterbenefits.windows.com/. Dat is in principe gewoon hetzelfde (zelfde account, zelfde aantal punten, etc), maar soms zie ik toch wel verschillende challenges en rewards. Het kan zijn dat je je account eerst even moeten koppelen (Microsoft - DVLUP).
Ohja klopt! Even gekeken, maar helaas dezelfde (voor mij nutteloze) awards :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Niels9001 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:08:
Korte update over Universal versie van Huetro for Hue!

Laatste tijd een boel bugs gefixed en nieuwe talen toegevoegd (Portugees komt snel!). Mijn laptop is nu in reparatie dus kan nu niet verder werken, maar hoop daarna nog diverse bugs te fixen waarna hopelijk snel een publieke release volgt.

Daarna beginnen aan de Windows versie :).

Impressie voor de non-Hue bezitters hoe de app er uit ziet.

[afbeelding]
Hej Niels,

Heb ook wat Hue lampen aangeschaft.
Ik heb 2 groepen aangemaakt:
1 groep met alle lampen
1 groep met lamp 1+2

Als ik de groep open met lamp 1+2 en de kleur verander, dan veranderen de kleuren van alle lampen? Is dit een bug of doe ik wat verkeerd?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Devian schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:01:
[...]

Hej Niels,

Heb ook wat Hue lampen aangeschaft.
Ik heb 2 groepen aangemaakt:
1 groep met alle lampen
1 groep met lamp 1+2

Als ik de groep open met lamp 1+2 en de kleur verander, dan veranderen de kleuren van alle lampen? Is dit een bug of doe ik wat verkeerd?
Dat hoort inderdaad niet nee. Kun je de app openen, en de in de app naar contact gaan. Daar op e-mail drukken en bij de vraag over de log data ja klikken. Ik kan dan even kijken of de groep wel goed is aangemaakt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ga ik doen zodra ik weer thuis ben!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Niels is het mogelijk om aan te melden voor regenmeter BETA, gezien de huidige niet meer werkt.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Cyrus The Virus schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:31:
Niels is het mogelijk om aan te melden voor regenmeter BETA, gezien de huidige niet meer werkt.
Heb hier zelf ook al een paar dagen last van.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Dit komt door een storing bij World Weather Online - deze heeft een aantal DDoS aanvallen gehad de afgelopen dagen waardoor de service eruit lag. Hopelijk lossen ze alles snel op, en alles zal dan vanzelf weer gaan werken in Regenmeter (een update is daarvoor niet nodig). Hierdoor heb ik de app tijdelijk uit de Store gehaald.

Damn, de ratings die mensen dan ook meteen weer gaan geven als je (gratis!!!) app 3 dagen niet werkt. Frusterend is het af en toe :).

Stuur even een mail naar regenmeter@outlook.com met je Microsoft ID, dan voeg ik je toe aan de BETA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Neem aan dat de bèta ook tijdelijk niet werkt?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Bedankt voor de link Niels.

Regenmeter BETA crashed alleen meteen bij mij. heb telefoon al keer gereboot.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Niels9001 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:14:
Damn, de ratings die mensen dan ook meteen weer gaan geven als je (gratis!!!) app 3 dagen niet werkt. Frusterend is het af en toe :).
Misschien moet je check doen in je app of de server wel beschikbaar is en dat er wel valide data binnenkomt. Zo niet dan een melding geven dat er een tijdelijk probleem is en dat dit zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Misschien zelfs een melding pushen van jouw kant uit als je weet wat het probleem is en hoelang de verwachte storing duurt. Mensen zullen vooral dan waarschijnlijk wel begrip hebben voor de storing.

Ik zag zo'n push melding binnenkomen van regenthet.in Die heeft waarschijnlijk dezelfde bron, maar die gaf een melding in het actioncenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Cyrus The Virus schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:37:
Bedankt voor de link Niels.

Regenmeter BETA crashed alleen meteen bij mij. heb telefoon al keer gereboot.
vanmorgen deed hij het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Swerfer schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:42:
[...]

Misschien moet je check doen in je app of de server wel beschikbaar is en dat er wel valide data binnenkomt. Zo niet dan een melding geven dat er een tijdelijk probleem is en dat dit zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Misschien zelfs een melding pushen van jouw kant uit als je weet wat het probleem is en hoelang de verwachte storing duurt. Mensen zullen vooral dan waarschijnlijk wel begrip hebben voor de storing.

Ik zag zo'n push melding binnenkomen van regenthet.in Die heeft waarschijnlijk dezelfde bron, maar die gaf een melding in het actioncenter.
Yeah, dit zit allemaal in de nieuwe versie van Regenmeter (die dus nog in BETA is) maar die gebruikt een andere weer data bron. Maar gezien het ge*&&#$(*@#$&(@ met die live tiles kan die nog niet worden gepushed.

De oude versie van Regenmeter (=huidige) is een puinhoop, plus .SLN build niet goed op W10TP omdat het gaat om WP8 (moet eerst worden ge-retarget naar WP81. etc. etc.).

World Weather Online heeft aangegeven dat alle services binnen enkele uren online moeten zijn (zijn geswitched naar AWS). Kan iemand dit valideren, lijkt te werken hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

De bewolking-, wind- en temperatuurskaarten doen het niet of slecht bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
CAP-Team schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:04:
De bewolking-, wind- en temperatuurskaarten doen het niet of slecht bij mij.
Ja bij mij ook, langzame OpenWeatherAPI ofzo. Vaag, misschien er toch maar weer uit halen.

Maar werkt de normale versie van Regenmeter (non-BETA) bij jullie? Krijg meldingen dat alles weer lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Forecast.io for the win :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niels9001 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:14:
[...]

Ja bij mij ook, langzame OpenWeatherAPI ofzo. Vaag, misschien er toch maar weer uit halen.

Maar werkt de normale versie van Regenmeter (non-BETA) bij jullie? Krijg meldingen dat alles weer lijkt te werken.
Yep, werkt weer (zoals door mij verwacht). :9

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:24
[...]

De app werkt hier inmiddels ook weer prima. :)
Heb je al enig idee wanneer je de nieuwe versie ongeveer klaar hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

[...]

Als je de functionaliteit werkend kunt krijgen zou wel leuk zijn. Dan zou alleen een legenda oid wel makkelijk zijn.

Verder lijkt de app het weer normaal te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Ik ben op zoek naar een gratis charting library voor WinRT (line/bar charts), hopelijk met zoveel aanpassingsmogelijkheden qua kleur.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Niels9001 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:20:
Ik ben op zoek naar een gratis charting library voor WinRT (line/bar charts), hopelijk met zoveel aanpassingsmogelijkheden qua kleur.

Iemand suggesties?
Bar charts zijn vrij eenvoudig zelf te implementeren door dynamisch grid's toe te voegen aan een stackpanel met horizontale orientation. Daarna de hoogte van grid's opgeven in verhouding met de gewenste waarde en een achtergrond kleur geven en je bent er. Wil je ook bars stapelen, dan stapel je eerst grid's in de gewenste hoogte in een stackpanel die je daarna weer horizontaal naats elkaar stacked.

Lijnen kan je in een canvas tekenen zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Nice, nieuwe Dev Preview van de Windows 10 SDK staat online:

http://dev.windows.com/en-us

Even snel door wat code-samples gekeken. En jaaaa hoor, weer een nieuwe manier van UI opbouwen => weer apps ombouwen. Boeh.

Verder nog niet echt verdiept in de APIs. Maar denk dat ze de meeste nieuwe APIs pas met Build aankondigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Houdt je van de straat ;) Regenmeter doet het opzich prima in Windows 10.
Ik zie Regenmeter onder Windows 8 trouwens twee keer in de store staan? Misschien handig om de oudste versie terug te trekken?

[ Voor 46% gewijzigd door CAP-Team op 24-03-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
CAP-Team schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:59:
Houdt je van de straat ;) Regenmeter doet het opzich prima in Windows 10.
Ik zie Regenmeter onder Windows 8 trouwens twee keer in de store staan? Misschien handig om de oudste versie terug te trekken?
Als ik zoek in de Store (Windows 10) zie ik alleen maar 1 versie van Regenmeter? Ook is de oude un-published volgens Dev Center.

Denk dat ik serieus naar de optie moet kijken om via bijv. Azure tiles te genereren. Heb het idee om in de BT de GPS de lat/lon te laten meten, en deze via een URL mee te geven naar Azure. Een server-side stuk code zou dan de data moeten ophalen en dan tiles genereren (in een unieke map per user?) en de tiles URL returnen naar de BT waarnaar deze die neerzet.

Iemand ervaring (= code samples) hiermee? Heb ook MSDN en StackOverflow geprobeerd, maar er is maar weinig over te vinden.

Snap niet dat Microsoft hier zo weinig energie in steekt, custom live tiles kunnen zo mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deick
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:42
Bij mij werkt de regenmeter niet meer. Hij laadt eerst de locatie, dat lukt, maar daarna de weerdata laden doet die oneindig lang over :P
Heb versie 3.2.0.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:17
Deick schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:50:
Bij mij werkt de regenmeter niet meer. Hij laadt eerst de locatie, dat lukt, maar daarna de weerdata laden doet die oneindig lang over :P
Heb versie 3.2.0.5.
Volgens mij staat Regenmeter ook niet meer in de Store, tenminste, onvindbaar voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Bij mij werkt het wel nog hoor, laatste BETA.
WP 8.1 L830
En erg accuraat, zoals gewoonlijk _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door daffie82 op 01-04-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik start net Tweakers WP, krijg ik onderstaand bericht te zien:

Einde ondersteuning.

Door het steeds verder dalende marktaandeel van WP is het niet rendabel gebleken deze app op lange termijn te onderhouden.

Om die reden is besloten de app per direct te deactiveren en uit de store te halen....blablabla...

En nu maar hopen op een 1 april grap :)

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Regenmeter heeft serieuze issues ja, komt door API keys die geblokkeerd zijn. De BETA gebruikt een andere data provider, vandaar dat deze wel werkt en ik de originele versie uit de Store heb gehaald. Ik hoop zeer snel een update te hebben voor de public versie die de problemen op lost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
MRE-Inc schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:48:
Ik start net Tweakers WP, krijg ik onderstaand bericht te zien:

Einde ondersteuning.

Door het steeds verder dalende marktaandeel van WP is het niet rendabel gebleken deze app op lange termijn te onderhouden.

Om die reden is besloten de app per direct te deactiveren en uit de store te halen....blablabla...

En nu maar hopen op een 1 april grap :)
Welk dalende marktaandeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Is een 1 April grap :)

[ Voor 48% gewijzigd door Rockvee2 op 01-04-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
:D Mag het wel hopen ja, nadat ik "Rick" heb moeten horen :D
Hopelijk 1 April (EN wellicht als een stiekum protest tegen Tweakers vanwege het gezeur betreft het lage marktaandeel van WP en het niet meer reviewen omdat het toch nooit goed is voor de vermeende WP fanaten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Niels9001 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:08:
[...]

Als ik zoek in de Store (Windows 10) zie ik alleen maar 1 versie van Regenmeter? Ook is de oude un-published volgens Dev Center.

Denk dat ik serieus naar de optie moet kijken om via bijv. Azure tiles te genereren. Heb het idee om in de BT de GPS de lat/lon te laten meten, en deze via een URL mee te geven naar Azure. Een server-side stuk code zou dan de data moeten ophalen en dan tiles genereren (in een unieke map per user?) en de tiles URL returnen naar de BT waarnaar deze die neerzet.

Iemand ervaring (= code samples) hiermee? Heb ook MSDN en StackOverflow geprobeerd, maar er is maar weinig over te vinden.

Snap niet dat Microsoft hier zo weinig energie in steekt, custom live tiles kunnen zo mooi zijn!
http://www.jayonwindows.c...-in-windows-runtime-apps/

Ik zou wel eens willen weten hoeveel resources dat gaat kosten op Azure. De apps die ik bouw leveren geen gouden bergen op en om er nou geld bij te gaan leggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Niels9001 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:18:
Regenmeter heeft serieuze issues ja, komt door API keys die geblokkeerd zijn. De BETA gebruikt een andere data provider, vandaar dat deze wel werkt en ik de originele versie uit de Store heb gehaald. Ik hoop zeer snel een update te hebben voor de public versie die de problemen op lost.
Hoe kom ik aan die Beta?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Niels een mail sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Rhndy schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:08:
[...]

http://www.jayonwindows.c...-in-windows-runtime-apps/

Ik zou wel eens willen weten hoeveel resources dat gaat kosten op Azure. De apps die ik bouw leveren geen gouden bergen op en om er nou geld bij te gaan leggen....
Thanks voor de link, zag 'm al voorbij komen ergens. Ik denk dat dat wel mee valt. Microsoft heeft met de laatste pricing ronde toch weer flink de kosten verlaagd. Je hebt al 100GB bandwidth voor een tientje per maand, lijkt me genoeg voor nu!

http://azure.microsoft.co...lculator/?scenario=mobile

Toevallig ook interesse in server-side live tiles genereren, Rhndy? Wellicht kunnen we elkaar helpen met het bouwen _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Niels9001 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:37:
[...]

Thanks voor de link, zag 'm al voorbij komen ergens. Ik denk dat dat wel mee valt. Microsoft heeft met de laatste pricing ronde toch weer flink de kosten verlaagd. Je hebt al 100GB bandwidth voor een tientje per maand, lijkt me genoeg voor nu!

http://azure.microsoft.co...lculator/?scenario=mobile

Toevallig ook interesse in server-side live tiles genereren, Rhndy? Wellicht kunnen we elkaar helpen met het bouwen _/-\o_.
Het voorbeeld in de link die Rhndy aangaf wordt gebruik gemaakt van een Virtual Machine. Dat is wel even meer dan een tientje in de maand.

Je zou een Azure web app kunnen maken in de vorm van een webapi waarbij je app om de x minuten een webapi call maakt waarna de webapi een tile gaat genereren aan de hand van de gegevens die je met de webapi call meestuurt. Daarna kan je de tile op een later tijdstip ophalen (afhankelijk van hoe lang het duurt voor de tile is gegenereerd, fractie van een seconde?). Je kan gebruik maken van HTTPS want Azure zorgt voor een certificaat als je tenminste gebruik maakt van hun domeinnaam (jouwdomein.azurewebsites.net). Voor een webapi maakt de domeinnaam toch niet uit, de gebruiker van de app ziet de url toch niet.

Dit is denk de goedkoopste oplossing en redelijk eenvoudig te implementeren met Azure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Swerfer schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:52:
[...]

Het voorbeeld in de link die Rhndy aangaf wordt gebruik gemaakt van een Virtual Machine. Dat is wel even meer dan een tientje in de maand.

Je zou een Azure web app kunnen maken in de vorm van een webapi waarbij je app om de x minuten een webapi call maakt waarna de webapi een tile gaat genereren aan de hand van de gegevens die je met de webapi call meestuurt. Daarna kan je de tile op een later tijdstip ophalen (afhankelijk van hoe lang het duurt voor de tile is gegenereerd, fractie van een seconde?). Je kan gebruik maken van HTTPS want Azure zorgt voor een certificaat als je tenminste gebruik maakt van hun domeinnaam (jouwdomein.azurewebsites.net). Voor een webapi maakt de domeinnaam toch niet uit, de gebruiker van de app ziet de url toch niet.

Dit is denk de goedkoopste oplossing en redelijk eenvoudig te implementeren met Azure.
Klopt, ik wilde ook voor de 'Mobile Service' gaan i.p.v. een VM.

Idee was inderdaad om bij het installeren van de app een unique user ID te genereren, en deze mee te sturen samen met de lat/lon naar de API. Deze haalt dan de data op, en genereerd de 4 tiles + een .xml (oid) met de weerdata, zodat deze ook gecached kan worden door de app. De background task haalt dan de verschillende .PNGs op en set deze als tiles.

Ik vraag me dus het server-side stuk af. Met ASP is het mogelijk om (veel) van de code die al in de app zit (de-serializen van de data etc.) te porten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Niels9001 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:48:
[...]
Ik vraag me dus het server-side stuk af. Met ASP is het mogelijk om (veel) van de code die al in de app zit (de-serializen van de data etc.) te porten, toch?
ASP.Net heeft veel overeenkomsten met runtime Windows (Phone) apps. Er zijn wel degelijk api's die verschillen, maar de verschillen zijn vaak klein.

Ik heb 2 .net webapi's draaien voor mijn apps en een MVC 5 website (welke ook de .net api's gebruikt) en je kan veel code vanuit je app gebruiken zonder veel aanpassingen.

Ik communiceer met mijn apps via JSON naar de webapi's en dat werkt goed. Daar merk je wel dat de JSON api's voor runtime apps en .net verschillen, maar de verschillen zijn niet heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Swerfer schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:09:
[...]

ASP.Net heeft veel overeenkomsten met runtime Windows (Phone) apps. Er zijn wel degelijk api's die verschillen, maar de verschillen zijn vaak klein.

Ik heb 2 .net webapi's draaien voor mijn apps en een MVC 5 website (welke ook de .net api's gebruikt) en je kan veel code vanuit je app gebruiken zonder veel aanpassingen.

Ik communiceer met mijn apps via JSON naar de webapi's en dat werkt goed. Daar merk je wel dat de JSON api's voor runtime apps en .net verschillen, maar de verschillen zijn niet heel groot.
Helder, hopelijk gaat dat wat worden! Misschien wat pointers hoe dit aan te pakken. Moet ik in VS13 for Web bijv. een WebAPI selecteren onder Azure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Niels9001 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:49:
[...]

Helder, hopelijk gaat dat wat worden! Misschien wat pointers hoe dit aan te pakken. Moet ik in VS13 for Web bijv. een WebAPI selecteren onder Azure?
Ik heb VS2013 Community edition (gratis volledige Visual Studio) gebruikt en daar een webapi template gebruikt. Daarna de webapi met de Web Publish Activity deployen naar Azure. In principe moet de webapi dan meteen functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Swerfer schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:48:
[...]

Ik heb VS2013 Community edition (gratis volledige Visual Studio) gebruikt en daar een webapi template gebruikt. Daarna de webapi met de Web Publish Activity deployen naar Azure. In principe moet de webapi dan meteen functioneren.
Cool, dus een AS.NET Web Application => Web API.. Verder nog bepaalde folder/corereferences toevoegen? (Zoals MVC of Web API)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Ik ga waarschijnlijk voor de VM-variant, maar ik wil eerst eens proberen hoe het zit om toch de c# variant te gebruiken. Ik heb m'n code mijns inziens zwaar geoptimaliseerd in WinRT ten opzichte van de Silverlight versie die ik had. Ik heb een BizSpark account voor Azure waar ik 115 euro per maand kan besteden aan dingen. Neem aan dat een VM voor de tiles toch wel te behappen moet zijn. Ware het niet dat ik uiteindelijke meerdere apps zo moet gaan voorzien van tiles. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met de WebAPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Niels9001 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:52:
[...]

Cool, dus een AS.NET Web Application => Web API.. Verder nog bepaalde folder/corereferences toevoegen? (Zoals MVC of Web API)?
Ik zie dat je in Community edition rechtstreeks naar de cloud kan met een nieuw project:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4DIvJSHjrbaowvLl2AZL8OTB/full.png

Bovenstaande afbeelding geeft de standaard opties aan en daarmee moet je volgens mij aan de slag kunnen. Het is een tijd geleden dat ik de webapi's heb aangemaakt. Eenmaal draaiend kan ik eenvoudig aanpassingen aan mijn code maken en opnieuw deployen.

Waarom MVC aanstaat (en niet uit te zetten is) weet ik niet, maar ik denk dat je tegelijk met de webapi ook een website (MVC) kan laten draaien.

Edit:

Ik denk dat we te ver af beginnen te wijken van de topic. Misschien een nieuwe topic openen, of mij PM'en als je ergens niet uitkomt. Ik zou gewoon een Azure account aanmaken als ik jou was en gewoon proberen. Maak een "Free" website aan en dan maak je geeneens kosten, of je moet meer dan 5Gbyte uitgaande dataverkeer genereren, maar dat lijkt mij in het begin niet reëel...

[ Voor 18% gewijzigd door Swerfer op 04-04-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
WebAPI is bovenop MVC. Die heb je dus gewoon nodig, vandaar dat het niet uit te zetten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Er is een nieuwe update beschikbaar voor Regenmeter BETA 4.0! In deze update zijn veel dingen aangepast, en is de code om de live tiles te generen verplaatst naar een Azure server. Dit heeft het grote voordeel dat de live tiles werken, aangezien je geen geheugenlimieten hebt, plus de flexibiliteit om tiles aan te kunnen passen via de server – hiervoor is dus geen app update meer nodig! Ook zijn deze tiles te gebruiken in de toekomst in Windows 8.x versie!

Wat is er nieuw in deze versie:

· Nieuwe live tiles. Werken hopelijk goed en worden +/- elke 30 minuten geupdate.
· In het instellingen menu is nu de mogelijkheid toegevoegd om de uurs-voorspelling op de achterkant van de live tile te laten zien.

· Verbeterde code om data in te lezen.

· Localized – alle tekst velden zijn nu dynamisch, zodat in de toekomst ook andere talen ondersteund kunnen worden.

· Radar-layers zijn weggehaald – radartiles inladen duurde te lang, naar een oplossing wordt nog gezocht.

· Aangezien het onderhouden van server geld kost, kunnen uurs-verwachtingen worden gekocht d.m.v. een in-app aankoop. In de BETA is dit nog niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Goed nieuws Niels!!!

Komt die Update automatisch voor huidige beta 4 gebruikers?

[ Voor 61% gewijzigd door daffie82 op 14-04-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
daffie82 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 23:29:
Goed nieuws Niels!!!

Komt die Update automatisch voor huidige beta 4 gebruikers?
Zie mail! Herinstalltie is vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Well done Niels, ben toch benieuwd hoe je dat geflikt hebt! Wellicht kunnen we hier even over DM'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Niels9001 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 07:16:
[...]

Ah, dacht al waarom crasht hij nu na update.
Had de mail nog niet gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
[...]

Hoe zit het trouwens met Trein? Deze app gebruikte ik eerder nog weleens als ik met het OV ging, maar ik kan deze app tegenwoordig niet meer installeren omdat ik de volgende melding krijg:
Uw telefoon voldoet niet aan de minimumvereisten voor het uitvoeren van deze app.
Nader onderzoek wijst uit dat NFC verplicht is, maar dat heeft mijn Lumia 535 niet aan boord. Lijkt me ook nogal overkill voor een OV app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
InZane schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:32:
[...]

Hoe zit het trouwens met Trein? Deze app gebruikte ik eerder nog weleens als ik met het OV ging, maar ik kan deze app tegenwoordig niet meer installeren omdat ik de volgende melding krijg:

[...]

Nader onderzoek wijst uit dat NFC verplicht is, maar dat heeft mijn Lumia 535 niet aan boord. Lijkt me ook nogal overkill voor een OV app.
Ik gebruik trein nog bijna dagelijks op een Lumia 520 zonder NFC, dus dat lijkt me niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Rips10 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:49:
[...]

Ik gebruik trein nog bijna dagelijks op een Lumia 520 zonder NFC, dus dat lijkt me niet het probleem.
Ik heb 'm eerder ook gewoon gehad, maar vanwege WP8.1 -> WP8.1 GDR 2 -> W10 TP -> WP8.1 -> WP8.1 GDR 2 moest ik 'm weer opnieuw installeren :P Maar dat lukt dus niet meer :'(

Trein

[ Voor 18% gewijzigd door InZane op 15-04-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
InZane schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:53:
[...]

Ik heb 'm eerder ook gewoon gehad, maar vanwege WP8.1 -> WP8.1 GDR 2 -> W10 TP -> WP8.1 -> WP8.1 GDR 2 moest ik 'm weer opnieuw installeren :P Maar dat lukt dus niet meer :'(

[afbeelding]
Dat is wel apart ja.. Zo ver ik weet heeft dit nooit in het app manifest gestaan, maar misschien wel na het re-compilen voor WP8.

Ik gebruik Trein nog elke dag (live tiles en vertrekkende treinen pagina). Heb ideeen over een hele nieuwe versie (Universal) maar nu nog de tijd vinden. Leuk projectje nadat Regenmeter weer op de rails staat en de laatste features ook geintegreerd zijn in Huetro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Niels9001 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:56:
[...]

Dat is wel apart ja.. Zo ver ik weet heeft dit nooit in het app manifest gestaan, maar misschien wel na het re-compilen voor WP8.

Ik gebruik Trein nog elke dag (live tiles en vertrekkende treinen pagina). Heb ideeen over een hele nieuwe versie (Universal) maar nu nog de tijd vinden. Leuk projectje nadat Regenmeter weer op de rails staat en de laatste features ook geintegreerd zijn in Huetro.
Voorlopig gebruik ik maar even een alternatief. Als ik iets kan doen, of kan testen roep je maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:22
Niels9001 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:56:
[...]

Zet mij dan maar vast op de Beta lijst :P
Doe tegen die tijd maar een oproep en ik DM je vervolgens wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Heeft even geduurd, maar nu is Regenmeter 4.0 ein-de-lijk voor ALLE gebruikers te installeren.

• Compleet herschreven Universal app voor Windows Phone 8.1 en Windows 8.1!
• Verbeterde performance en gloednieuw UI!
• Nieuwe radar - sneller en betrouwbaarder.
• Nog meer weerdata!
• Live tiles en notificaties zijn verbeterd en betrouwbaarder.

Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Public/Regenmeter4.png?_subject_uid=2097414&w=AAD1QwqeKQfIwksyEGZImrhr437QkWhA5Y0ztL6E1SfNeQ

Installeren kan hier: http://www.windowsphone.c...81-4448-ab57-07191353e19c

[ Voor 12% gewijzigd door Niels9001 op 22-04-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ladies and Gentleman, I got him (Regenmeter). Wel even een steunbedrag betaald want om nou steeds in beeld te hebben dat je in-app aankopen kunt doen.... (3-uursvoorspelling). :(

Tijdje 'Weer' gebruikt van MS maar daar was het - gisteravond - op de Live Tile nog steeds 17 graden, terwijl het 7 graden was. Werkt dus ook niet optimaal.

Edit: ik zie trouwens geen plaatsnamen meer op de Live Tile. Vreemd .... :?

[ Voor 34% gewijzigd door GerCor op 22-04-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
GerCor schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:53:
Ladies and Gentleman, I got him (Regenmeter). Wel even een steunbedrag betaald want om nou steeds in beeld te hebben dat je in-app aankopen kunt doen.... (3-uursvoorspelling). :( [...]
Ik vind het een hele mooie subtiele herinnering dat die functionaliteit er nog wel is, maar wel betaald. IMO een hele goede oplossing die de verdere werking van de app niet in de weg zit. Wat dat betreft heeft Niels het wel echt goed gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tsja, smaken verschillen. Ik vind het bijzonder irritant, vandaar ook de aankoop. Al had ik er niks voor gekregen, dan had ik nog betaald om dat uit beeld te krijgen. Had wat mij betreft ook best wel bij instellingen gemogen, maar dan had ik niet betaald want ik had al eerder een bedrag gestort om Niels te steunen.

Maar goed ... het is Niels zijn app, zijn keuze om het zo te doen en ik ben verder helemaal tevreden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GerCor schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:53:

Tijdje 'Weer' gebruikt van MS maar daar was het - gisteravond - op de Live Tile nog steeds 17 graden, terwijl het 7 graden was. Werkt dus ook niet optimaal.
Ik val in herhaling : Appyweather > *

En voor jou Cor : geen NL versie van ;)
Maar wel meest configureerbare weerapp, de meest betrouwbare bron (forecast.io), erg gelikte interface en heel overzichtelijk en ook nog eens een erg behulpzame developer bij problemen of vragen.

Maar goed, jammer dat je dit allemaal mist omdat er geen NL versie van is :P

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste