Precies, het renderen zou niet zoveel geheugen moeten kosten. Alhoewel dit wel een verklaring kan zijn als ik de app op mijn telefoon laat draaien via deployment van Visual Studio het wel werkt, maar uploaden via de Store niet.
Een shared Library in mijn Solution handelt het hele data ophalen af voor alle projecten (WP, Win en achtergrondtaak). Wat ik dus doe in mijn achtergrondtaak is het volgende:
1. Bepaal locatie (opgeslagen of GPS). Outcome zijn Lat-Long
2. RegenmeterAPI.GetWeather(Lat, Long) => Output is custom (C#) classe = WeerClass
3. RegenmeterAPI.GetBuienradar(Lat, Long) => Output is custom (C#) classe = BuienradarClass
4. If (BuienradarClass.IsRaining == true) ==> 'natte tegel' renderen, en de URIs setten op de tiles. False, droge tiles renderen en URIs setten op de tiles.
Het laden van de gehele C# Runtime kost al geheugen, dus alles porten naar C++ zou het meest efficient zijn. Liever zie ik het volgende scenario (zoals Rhndy al aangeeft):
C# BackgroundTask. Regelt alle data handling en intelligentie, en roept een C++ renderclass aan die de tile opslaat, en een URI returned.
OF. C++ BackgroundTask die de C# RegenmeterAPI gebruikt om de data op te halen. De 'intelligentie' moet dan herschreven worden naar C++ (wat IF else-jes, dus dat moet lukken) plus het renderen.
Het laatste is dus de vraag of dat uberhaupt kan. En daarnaast run je nog steeds C# code en dus ook de CLR als ik het goed begrijp. Comments op mijn denkwijze

?
EDIT:
Ik was even in de crash reporting aan het kijken van de Store, krijg daar bij de Regenmeter BETA het volgende dumplog:
https://dl.dropboxusercon...414/DevCenterDumplog.xlsx
Deze functies slaan op de BT:
phonebackgroundtask_ni!PhoneBackgroundTask.PhoneTask+_UpdateTileAsync_d__0.MoveNext
phonebackgroundtask_ni!PhoneBackgroundTask.PhoneTask+_RenderWideFront_d__33.MoveNext
Kom verder ook niet wijzer uit de cryptische meldingen.
[
Voor 14% gewijzigd door
Niels9001 op 08-01-2015 09:49
]