Post hier je eigen Windows (Phone) 8.1 universele app

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
CAP-Team schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:30:
Ik zou persoonlijk trouwens de temperatuur, wolken en wind kaarten niet onder het kopje radar zetten maar als extra pages van de hoofd app. Immers bij de radar moet je doorklikken om de animatie te kunnen zien, bij de temperatuur, wind en wolkendek kan dat niet. En, zoals ook al aangegeven, mis ik een legenda bij de kaarten anders weet je nog niet wat het allemaal betekent :)
Je moet doorklikken omdat anders het pannen van de kaart / swipen tussen de pivots mis gaat.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Joehoe, is daar iemand? Tis een beetje stil m.b.t. universele apps.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
Ik heb wel ideeën, maar ik ben nogal druk met mij speurtocht app zoals je weet...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Yep, I know. Ziet er ook aardig uitgebreid uit. Dacht eigenlijk ook aan de bèta van Niels. 5 november laatste bericht daarover. Hij zal het ook wel druk hebben.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Geen updates over Regenmeter BETA. Ben erg druk geweest met Huetro 2.0. Die wordt mooi :). Eerste BETA hopelijk dit weekend - meer info volgt dan hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Goed om te horen. Waar is deathgrunt eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

De Regenmeter doet het eigenlijk best goed. Geen problemen mee. Ik kan me voorstellen dat mensen die geen beta geïnstalleerd hebben de huidige beta als release zouden willen kunnen gebruiken.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
Het probleem is denk ik alleen nog die livetiles ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Yup, alleen de live tiles nog. Wil nog wat dingen in de code aanpassen (zul je als gebruiker niet veel van merken, maar dan heb ik mijn code weer een beetje beter op orde :)). Live tiles probleem moet nog opgelost worden (C++ baaah). Maar zal nog een test projectje maken en delen met diegene die dat aan bod (wie was dat ook alweer :), jij @Caelorum?).

Ohja, localization heb ik in Huetro ingebouwd. Doe ik met Regenmeter ook. (In ieder geval Engels, en graag ook Frans (Belgie) en Duits).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rockvee2 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:29:
Goed om te horen. Waar is deathgrunt eigenlijk?
Die is de store aan het volpompen met nieuwe apps. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja dat was ik ^^ zit wel nog net na een verhuizing sis tijd is spaarzaam, maar voor zo iets kan Ik vast wel wat tijd vrijmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Ik blijf erbij dat dat Tiles probleem best wel vervelend is. Ik heb 3 apps klaarstaan om uit te rollen naar 8.1, maar dat blijft op de lange baan totdat ik een goede manier heb om de tiles weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik vraag mij nog steeds af wat nou precies het probleem is. Ja, je moet nu zooi in c++/cx doen, maar het voorbeeld project van Microsoft laat best duidelijk zien hoe je het een en ander kan doen, maar we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Zover ik heb gezien en herinner, is het sample project van MS een complete switch van C# naar C++ van de backgroundtask. Dat zie ik niet zo zitten aangezien ik te weinig kennis heb van C++ om m'n gehele backgroundtask naar C++ om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:21
Swerfer schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:21:
Ik heb wel ideeën, maar ik ben nogal druk met mij speurtocht app zoals je weet...
Ik heb juist geen ideeën, tijd heb ik wel (een beetje :p ). Dus mocht je nog wat willen delen? ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ramon schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:10:
[...]

Ik heb juist geen ideeën, tijd heb ik wel (een beetje :p ). Dus mocht je nog wat willen delen? ;)
Ik verwacht halverwege dit jaar weer meer tijd te hebben. Ik heb nog een crime-scene spel in de maak en een andere app waar ik alleen de naam nog maar van heb gereserveerd.

Nog wat lossen ideetjes die je rustig op mag overnemen zijn scorebord apps. Er is misschien maar een heel kleine markt voor een bijvoorbeeld een snooker scorebord, maar het kan wel een 'professionele' markt zijn. Vooral als je in een snookercentrum de scoreborden koppeld aan een centrale server waarbij alle standen van alle tafels worden verzameld. Handig voor toernooien. Tevens een menu om bestellingen te doen voor een hapje en een drankje aan de snookertafel. Het komt er dus op neer dat bij elke snookertafel dan een tablet aan de muur komt te hangen, waar nu een 'ouderwets' snooker scorebord hangt...

Zo kan je ook darts scoreborden, pool enzv maken. Met darts kan je misschien een grotere markt bereiken omdat veel mensen een dartbord thuis hebben hangen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Rhndy schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:48:
Zover ik heb gezien en herinner, is het sample project van MS een complete switch van C# naar C++ van de backgroundtask. Dat zie ik niet zo zitten aangezien ik te weinig kennis heb van C++ om m'n gehele backgroundtask naar C++ om te zetten.
Nee, dat snap ik en er is tot op heden nog niemand geweest die de moeite (of de tijd) heeft genomen om een C# api te schrijven. Maar het de example en het kleine beetje dat ik er zelf mee heb gedaan zag er niet super moeilijk uit, maar wellicht komt dat omdat ik al wel c++ ken. Alleen c++/cx is nieuw terrein voor me met die ^-tekens enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Niels9001 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 09:00:
Yup, alleen de live tiles nog. Wil nog wat dingen in de code aanpassen (zul je als gebruiker niet veel van merken, maar dan heb ik mijn code weer een beetje beter op orde :)). Live tiles probleem moet nog opgelost worden (C++ baaah). Maar zal nog een test projectje maken en delen met diegene die dat aan bod (wie was dat ook alweer :), jij @Caelorum?).

Ohja, localization heb ik in Huetro ingebouwd. Doe ik met Regenmeter ook. (In ieder geval Engels, en graag ook Frans (Belgie) en Duits).
En Limburgs dan? ;)

Zou je mij dat voorbeeldje ook willen sturen? :+

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40

TheVMaster

Moderator WOS
Niels9001 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:27:
Geen updates over Regenmeter BETA. Ben erg druk geweest met Huetro 2.0. Die wordt mooi :). Eerste BETA hopelijk dit weekend - meer info volgt dan hier!
Nice...had hem al geinstalleerd (en je ook al gemaild :+). Als ik de release notes zo lees...wauw een vette update hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
Ramon schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:10:
[...]

Hier hetzelfde. Heb best zin om iets te bouwen, maar wat.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InZane schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:19:
[...]
Bouw een festival app over een (gratis) festival in je omgeving die je kan hergebruiken en eventueel zo kant en klaar kan aanbieden aan andere festivals

Vereist
Festival logo op tile
Een hoofdpagina met informatie over het festival
Een pagina met het programma met begin een eindtijden (ondersteun meerdere podia)
Een (web)pagina met (recente) nieuws berichten over het festival
Een (web)pagina met overzicht van de bands/artiesten (aanklikken voor extra info of voor links naar de bandsites)
Een (web)pagina met info over de bereikbaarheid (eventueel incl map)

Extra's
Start/Menupagina
Twitterfeed van het festival,
fotohistorie/vorig jaar pagina,
sponsorpagina.
livetile geeft dagen aan tot festival (nog 12 dagen...) of headline laatste nieuwsbericht

Gebruik een festivalwebsite van afgelopen jaar als basis.
Je kunt dan makkelijk echte info kopieren of mogelijk zelf een deel van de info uit de festivalwebsite direct als webpagina inkopieren (vgl tweakers app).
Je kunt beginnen met een eenvoudige statische versie en deze upgraden naar een versie die de info deels uit de cloud of een website of een feed haalt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Bouw een urenbijhoud systeempje voor werknemers waarin zij voor zichzelf kunnen zien/bijhouden hoeveel vakantie EN hoeveel ATV uren ze in het lopende jaar hebben opgenomen en nog moeten/mogen opnemen.
Ik heb wel een uitgebreid voorbeeldje voor een bouwer in een spreadsheet maar zoiets zou waarschijnlijk ook prima in een app gebakken kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:31:
[...]

Bouw een urenbijhoud systeempje voor werknemers waarin zij voor zichzelf kunnen zien/bijhouden hoeveel vakantie EN hoeveel ATV uren ze in het lopende jaar hebben opgenomen en nog moeten/mogen opnemen.
Ik heb wel een uitgebreid voorbeeldje voor een bouwer in een spreadsheet maar zoiets zou waarschijnlijk ook prima in een app gebakken kunnen worden.
Zoiets heb ik al gebouwd, inclusief agenda, uren invoer + urenstaat generatie (pdf), chat met collega's en verjaardagskalender (HTML5). Dit alles communiceert met een .NET Web API.

Je eerste idee klinkt trouwens wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Pak een open data set op het internet en bouw er en interface overheen om die gegevens aan gebruikers te tonen
http://opendatanederland.org/
Pak wel een dataset waarvan je kan verwachten dat die redelijk stabiel is of goed onderhouden gaat worden.

Bijvoorbeeld dit fotoarchief van het Nationaal Archief:
http://www.opencultuurdat...rchief-fotocollectie-woi/
Of een app met nieuwberichten van de rijksoverheid
http://opendatanederland....ksoverheid-per-ministerie
of de collectie van het rijksmuseum van Oudheden
http://www.rmo.nl/open-data

Hier een voorbeeld app voor zo'n opendataset voor het rijksmuseum amsterdam.:
http://www.windowsphone.c...17-40a3-8a01-81c56eda372f

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:05:
[...]

Bouw een festival app over een (gratis) festival in je omgeving

[...]
Check, done that... Alhoewel, nog omkatten naar een Universal 8.1 App zodat ie ook op WIndows beschikbaar komt..

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Link in store?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Astu.. Let wel, nog Windows Phone 8.. (dus niet Universal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Caelorum schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:55:
[...]

Nee, dat snap ik en er is tot op heden nog niemand geweest die de moeite (of de tijd) heeft genomen om een C# api te schrijven. Maar het de example en het kleine beetje dat ik er zelf mee heb gedaan zag er niet super moeilijk uit, maar wellicht komt dat omdat ik al wel c++ ken. Alleen c++/cx is nieuw terrein voor me met die ^-tekens enz.
De C# api trekt teveel geheugen. Niels heeft die code en die code heb ik voorheen ook wel eens geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik bedoelde een C# api als interface, waarin je het een en ander zet en dan alles naar de c++ kant gooit en daar alle geheugen intensieve dingen doet. Op eenzelfde manier heb ik ook een epub app gemaakt voor android. Alles met java zetten en dan met c++/ndk de zooi inladen, bewerken en op een 3d surface knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:44:
Ik bedoelde een C# api als interface, waarin je het een en ander zet en dan alles naar de c++ kant gooit en daar alle geheugen intensieve dingen doet. Op eenzelfde manier heb ik ook een epub app gemaakt voor android. Alles met java zetten en dan met c++/ndk de zooi inladen, bewerken en op een 3d surface knallen.
Dat was inderdaad mijn idee. Probleem zit 'm er in dat ik een eigen "API" heb gemaakt om weerdata en Buienradar data op te halen. Dit is geheel in C#. Het omtoveren van een Background Task naar C++ is misschien voor het genereren van tiles nog te doen (d.m.v. het voorbeeld van MS), maar om die "API" te integreren is voor mij helaas een brug te ver, aangezien ik geen kennis van C++ heb.

Wat mijn BT task nu dus doet, is het ophalen van de locatie (GPS of ingesteld), weerdata binnen haalt, Buienradar data binnenhaalt, en dan wat simpele berekeningen doet (aantal mm > 0 = neerslag, dus de 'regen-tile etc.. Dan nog eventuele notificatie toasts, en dan het renderen van de tiles.

Het is allemaal geen rocket science, maar met gebrek aan C++ kennis wordt het lastig. Beetje frusterend dat het in Silverlight altijd mooi werkte met C#, maar nu niet meer (terwijl custom live tiles toch wel iets is wat Microsoft zou moeten willen promoten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, ik heb het al eerder aangegeven. Gooi een testcase of het hele project mijn kant op en dan zal ik er naar kijken. Momenteel wel erg druk met werk en nasleep van verhuizing, dus erg snel zal het niet gaan. Zal uiteraard die code niet verder delen, maar dat moeten we ter zijner tijd dan maar even via DM regelen.
Het is uiteraard allemaal wel een beetje vervelend. Je hebt iets van 16MB voor een 512MB device location background task (die gebruik je denk ik?). Volgens dit artikel heb je dan nog eens 4MB minder vanwege CLR in C# waardoor je dus wel naar c++ moet grijpen. De reden is dus duidelijk, alleen een beetje crappy dat ze niet iets meer moeite hebben gedaan om .Net ontwikkelaars te helpen de overstap te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Ik heb ervaring met c++ en C# en zou er eventueel ook wel naar kunnen kijken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Rips10 op 06-01-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kijk eens aan. Dat zijn dus twee vrijwilligers met kennis en de wil Niels, nu alleen nog even dat testprojectje ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:14
Zo moeilijk is C++ toch ook weer niet? :P Gewoon C# met pointers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:31:
[...]

Zoiets zou fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 16:10
Ik las een paar pagina's terug dat het vertalen veel tijd kost. Misschien kan ik een helpende hand zijn? Nederlands, Engels en Frans kan ik in vertalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Top. Ga ik dit weekend even maken - ik verbeter even wat van de huidige code, en zet een nieuwe BETA online. Maak dan meteen een test project aan (y). Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Niels9001 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:39:
Top. Ga ik dit weekend even maken - ik verbeter even wat van de huidige code, en zet een nieuwe BETA online. Maak dan meteen een test project aan (y). Thanks!
Niels, mocht het je niet lukken dit weekend (dat test project), dan knutsel ik het weekend wel wat in elkaar (PM me dan even). Op zich hoeft er weinig code in te zitten. Alleen een XAML file die gevuld moet worden met bv. strings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Ja ligt eraan - misschien een vraag aan de C++ masters. Een C# classe die de data ophaalt, is dit te gebruiken in C++ als Windows Runtime Component, of moet je hiervoor ook de classe herschrijven naar C++? Dan weet ik dat voor het sample project :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Niels, waarom maak je niet de XAML file klaar in C# en laat je die renderen in C++? Dat is mijn idee van deze versie... Die code heb ik op zich wel werkend. Enige stappen die ik nog moet zijn:

- XAML file renderen naar PNG
- PNG opslaan in Storage
- PNG ophalen uit Storage
- PNG uit storage als Tile Background instellen

Eventueel zouden de laatste 2 stappen ook in C# kunnen, moeten de URI's natuurlijk wel doorgegeven worden. Tenzij je een vaste filename bedenkt en die steeds overschrijft (wat wellicht makkelijker is in dit geval).

De code op zich voor al die 4 bovenstaande stappen is al beschreven en lijkt ook te werken. Het is echter zo dat we vanuit de C# background agent een 'seintje' moeten geven aan de C++ background agent om de eerste twee taken te kunnen uitvoeren.

Ik zeg 'we', maar beschrijf wel m'n eigen situatie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niels9001 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:47:
Ja ligt eraan - misschien een vraag aan de C++ masters. Een C# classe die de data ophaalt, is dit te gebruiken in C++ als Windows Runtime Component, of moet je hiervoor ook de classe herschrijven naar C++? Dan weet ik dat voor het sample project :).
Voor Windows Phone moet je het dacht ik, helaas, herschrijven naar C++, maar voor Windows niet. Dat is (nog) niet gelijk getrokken door Microsoft, maar dat hoeft geen punt te zijn. Alles dat je in C# nu doen in de background task moet ook wel te doen zijn in C++. Je krijgt dan wel extra code om te onderhouden, maar ik ben er van overtuigd dat als je de c++ code ziet je het een en ander ook wel snapt ;)
Rhndy schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:05:
Niels, waarom maak je niet de XAML file klaar in C# en laat je die renderen in C++? [...]
Ik vraag me af of het renderen van de xaml naar een image wel het probleem is. Zoveel geheugen hoeft dat ook weer niet te kosten.

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 07-01-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Precies, het renderen zou niet zoveel geheugen moeten kosten. Alhoewel dit wel een verklaring kan zijn als ik de app op mijn telefoon laat draaien via deployment van Visual Studio het wel werkt, maar uploaden via de Store niet.

Een shared Library in mijn Solution handelt het hele data ophalen af voor alle projecten (WP, Win en achtergrondtaak). Wat ik dus doe in mijn achtergrondtaak is het volgende:

1. Bepaal locatie (opgeslagen of GPS). Outcome zijn Lat-Long
2. RegenmeterAPI.GetWeather(Lat, Long) => Output is custom (C#) classe = WeerClass
3. RegenmeterAPI.GetBuienradar(Lat, Long) => Output is custom (C#) classe = BuienradarClass
4. If (BuienradarClass.IsRaining == true) ==> 'natte tegel' renderen, en de URIs setten op de tiles. False, droge tiles renderen en URIs setten op de tiles.

Het laden van de gehele C# Runtime kost al geheugen, dus alles porten naar C++ zou het meest efficient zijn. Liever zie ik het volgende scenario (zoals Rhndy al aangeeft):

C# BackgroundTask. Regelt alle data handling en intelligentie, en roept een C++ renderclass aan die de tile opslaat, en een URI returned.

OF. C++ BackgroundTask die de C# RegenmeterAPI gebruikt om de data op te halen. De 'intelligentie' moet dan herschreven worden naar C++ (wat IF else-jes, dus dat moet lukken) plus het renderen.

Het laatste is dus de vraag of dat uberhaupt kan. En daarnaast run je nog steeds C# code en dus ook de CLR als ik het goed begrijp. Comments op mijn denkwijze :)?

EDIT:
Ik was even in de crash reporting aan het kijken van de Store, krijg daar bij de Regenmeter BETA het volgende dumplog: https://dl.dropboxusercon...414/DevCenterDumplog.xlsx

Deze functies slaan op de BT:
phonebackgroundtask_ni!PhoneBackgroundTask.PhoneTask+_UpdateTileAsync_d__0.MoveNext
phonebackgroundtask_ni!PhoneBackgroundTask.PhoneTask+_RenderWideFront_d__33.MoveNext

Kom verder ook niet wijzer uit de cryptische meldingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Niels9001 op 08-01-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Je linkje geeft een 404 btw.
De tweede optie is niet mogelijk op Windows Phone, maar wel met Windows. Dus dan blijft over: of alles in C++ of een C# background task die C++ gebruikt.

Probleem met deployen vs store lijkt mij het verschil in geheugenlimieten tussen debug en release. Voor debug heb je iets van 30MB, waar je bij release iets van 16MB hebt. Die paar MB kunnen net de reden zijn waarop alles crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:16:
Je linkje geeft een 404 btw.
De tweede optie is niet mogelijk op Windows Phone, maar wel met Windows. Dus dan blijft over: of alles in C++ of een C# background task die C++ gebruikt.

Probleem met deployen vs store lijkt mij het verschil in geheugenlimieten tussen debug en release. Voor debug heb je iets van 30MB, waar je bij release iets van 16MB hebt. Die paar MB kunnen net de reden zijn waarop alles crasht.
Hij doet 't hier wel.. Nu nog steeds problemen?

Hopelijk trekken ze dat soort dingen toch wel recht met Windows 10 - en hopen dat in de tussentijd C# background task met een C++ renderer werkt.

Dan zou je de TileRender functies naar C++ moeten verplaatsen en deze moeten kunnen aanroepen in C# en data (content dat op de tile moet worden geplaats) inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Niels9001 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:45:
EDIT:
Ik was even in de crash reporting aan het kijken van de Store, krijg daar bij de Regenmeter BETA het volgende dumplog: https://dl.dropboxusercon...414/DevCenterDumplog.xlsx

phonebackgroundtask_ni!PhoneBackgroundTask.PhoneTask+_UpdateTileAsync_d__0.MoveNext
phonebackgroundtask_ni!PhoneBackgroundTask.PhoneTask+_RenderWideFront_d__33.MoveNext

Ik weet niet of je ergens een web api hebt draaien, maar ik heb in mijn code op kritieke punten een try catch, waarbij de exception en de locatie van de foutmelding naar de web api wordt gestuurd die een eenvoudig logfiletje aanmaakt die ik met regelmaat controleer. Daarmee haal ik bugs weg waar ik anders nooit achter kom. Bugs worden naar mijn ervaring namelijk nauwelijks gecommuniceerd door gebruikers van mijn apps.

Voorbeeld van een error in mijn logfile:

+ 01-08-2015 10:12:39 213.10.233.80 Version: 2.4.0.0 Error message: Object reference not set to an instance of an object.
at Recipe4share.MainPage.d__4b.MoveNext()
- UserID: ffdea539a359f8a0
- TwoLetterIsoLanguageCode: nl
- Key: -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koode
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:40
Precies, het renderen zou niet zoveel geheugen moeten kosten. Alhoewel dit wel een verklaring kan zijn als ik de app op mijn telefoon laat draaien via deployment van Visual Studio het wel werkt, maar uploaden via de Store niet.
Ik merk dat veel apps met custom live tiles een webserver de tile laten renderen. De app hoeft dan dus alleen een afbeelding te downloaden. Misschien is dat voor Regenmeter ook een idee?

Stuur eens een mailtje naar defragtools@microsoft.com met de .cab file van de crash. Dat heb ik ook een keer gedaan en ik kreeg toen zeer snel een antwoord met de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Modbreak:Kunnen we hier misschien weer on-topic gaan? Al die dev gerelateerde dingetjes mogen wat mij betreft in Programming verder gaan.

Kunnen we het hier weer gaan hebben over die mooie Universele Windows (Phone) 8.1 Apps... :+

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 08-01-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Oops, sorry :). Voor de Hue + WP gebruikers onder ons, vorig weekend is de eerste BETA versie beschikbaar gekomen van Huetro!
  • Van de grond af opnieuw gebouwd en ontwerpen als Universal App. Zo snel mogelijk ook voor Windows.
  • Nieuw en verbeterd UI.
  • Performance verbeteringen.
  • Scene aanmaken op basis van de huidige light settings.
  • Hue Tap support.
  • Nieuwe scheduling opties. Bewerken van een schedule is nu ook mogelijk.
  • Geofencing support (is nog even gelocked in BETA1, hopelijk dit weekend voor alle testers te gebruiken.
  • Localized! Engels en Nederlands worden nu onderseund. Meer talen (Frans, Duits en Deens) volgen snel. (Vooral interessant met Cortana Alpha in EU.
  • Scenes worden nu opgeslagen op de Bridge wat zorgt voor betere performance en scenes van andere apps kunnen nu ook gebruikt worden.
  • Nog veel meer :).
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/HuetroBETA2.png

Mee BETA testen kan, stuur dan even een mailtje naar huetro AT outlook DOT com met je Microsoft ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
@Niels:

Ik zie vaak van die mooie renders van een Lumia met pagina's van de app op de telefoons, zoals in jouw voorbeeld hierboven. Een mooie render op een 2D telefoon afbeelding lukt mij natuurlijk wel, maar welk programma gebruik je voor de 3D (gedraaide) telefoon? Tevens zie ik spiegelingen en schaduwen en is het dus niet een kwestie van simpel knippen en plakken.

O ja, Heb je al contact gehad met Philips over je app? Ik ben bang dat als ik aan die lampen begin, dat Philips misschien besluit om jouw app te verbieden en dan zit ik met mooie dure lampen waar ik niks mee kan. En zo zijn er denk wel meer die er zo over denken...

[ Voor 25% gewijzigd door Swerfer op 08-01-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Swerfer schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:57:
@Niels:

Ik zie vaak van die mooie renders van een Lumia met pagina's van de app op de telefoons, zoals in jouw voorbeeld hierboven. Een mooie render op een 2D telefoon afbeelding lukt mij natuurlijk wel, maar welk programma gebruik je voor de 3D (gedraaide) telefoon? Tevens zie ik spiegelingen en schaduwen en is het dus niet een kwestie van simpel knippen en plakken.

O ja, Heb je al contact gehad met Philips over je app? Ik ben bang dat als ik aan die lampen begin, dat Philips misschien besluit om jouw app te verbieden en dan zit ik met mooie dure lampen waar ik niks mee kan. En zo zijn er denk wel meer die er zo over denken...
Die kun je Googlen, veel ontwerpers maken mooie PSD renders.
http://superdevresources....ne-mockups-free-paid-psd/

Op bovenstaande link heb ik nummer 11. Kwestie van openen in Photoshop, en daar kun je wat dingen instellen. Als je dubbel klikt op de de 'Screen'-layer kun je daar je eigen screenshot (.PNG) inzetten. De template draait de screenshot dan in de goede verhouding.

Wat betreft Philips. Die zijn heel erg op de hoogte van Huetro (ze noemen 'm weleens op Twitter/FB als mensen vragen om een WP app). Daarnaast is dat ook het doel van Philips met de API. Zo is te lezen op www.developers.meethue.com:
Free to publish
Philips thinks it should be YOU who profits from your work. What you produce you own and are free to give away or sell. That also means that everything connected with use of your product is your responsibility. Philips will not accept liability if your product causes harm. It is also entirely up to you whether and on what terms to commercialize your product.

Just as “what is yours is yours”, “what is ours is ours”. The software, trademarks documentation, and any other materials we provide to help you develop hue apps, including especially the interface specifications “API” belong to Philips. It may happen that working on an app suggests an idea to you for an improvement in the API or our materials. If you suggest any improvements to us and we adopt them, they become part of the platform used by everyone, and belong to us.

The interface between your apps and the hue platform will evolve over time, but we will do our best to maintain backwards compatibility and will inform you timely before we roll out updates.

All we ask is that you register your apps in the whitelist and make sure to make it clear they are your creation. You may refer to hue and Philips in plain text but you are not allowed to use hue or Philips name and branding or to use hue or Philips in any logo or graphics. What you are allowed to do is to experiment and have fun with hue.
Dus, kopen die lampen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Niels9001 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:18:
[...]

Die kun je Googlen, veel ontwerpers maken mooie PSD renders.
http://superdevresources....ne-mockups-free-paid-psd/

Op bovenstaande link heb ik nummer 11. Kwestie van openen in Photoshop, en daar kun je wat dingen instellen. Als je dubbel klikt op de de 'Screen'-layer kun je daar je eigen screenshot (.PNG) inzetten. De template draait de screenshot dan in de goede verhouding.
Ik heb dezelfde. Prathmesh (auteur van TypeMag) is de beroerste ook niet. Even een mailtje sturen dat je gratis apps maakt en hij geeft je een vriendenprijsje... ;)

Edit: zie dat deze tegenwoordig gratis is.. :+
.
[...]
Dus, kopen die lampen :).
Als die krengen eens niet zo duur waren... (en zouden werken met m'n oude lampen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Niels9001 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:34:
Oops, sorry :). Voor de Hue + WP gebruikers onder ons, vorig weekend is de eerste BETA versie beschikbaar gekomen van Huetro!
  • Van de grond af opnieuw gebouwd en ontwerpen als Universal App. Zo snel mogelijk ook voor Windows.
  • Nieuw en verbeterd UI.
  • Performance verbeteringen.
  • Scene aanmaken op basis van de huidige light settings.
  • Hue Tap support.
  • Nieuwe scheduling opties. Bewerken van een schedule is nu ook mogelijk.
  • Geofencing support (is nog even gelocked in BETA1, hopelijk dit weekend voor alle testers te gebruiken.
  • Localized! Engels en Nederlands worden nu onderseund. Meer talen (Frans, Duits en Deens) volgen snel. (Vooral interessant met Cortana Alpha in EU.
  • Scenes worden nu opgeslagen op de Bridge wat zorgt voor betere performance en scenes van andere apps kunnen nu ook gebruikt worden.
  • Nog veel meer :).
[afbeelding]

Mee BETA testen kan, stuur dan even een mailtje naar huetro AT outlook DOT com met je Microsoft ID.
Kan niet wachten :+ Misschien dat ik toch maar even mijn bridge ga resetten.....dan kan ik de beta app misschien wel draaien..
Rowdy.nl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:21:

[...]

Als die krengen eens niet zo duur waren... (en zouden werken met m'n oude lampen)
offtopic:
Dat valt toch best mee :+ zo duur zijn ze niet...kijk maar eens naar full color dimmable E27 LEDs....en vergeet dan de dimmer niet :+

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 09-01-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

TheVMaster schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:19:
[...]
offtopic:
Dat valt toch best mee :+ zo duur zijn ze niet...kijk maar eens naar full color dimmable E27 LEDs....en vergeet dan de dimmer niet :+
offtopic:
Maar dat werkt toch niet met Philips Hue spul? of mis ik (weer :+ ) iets...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Rowdy.nl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:32:
[...]

offtopic:
Maar dat werkt toch niet met Philips Hue spul? of mis ik (weer :+ ) iets...?
[offtopic]
Nee, maar ik doelde puur even op ze zijn zo duur. Dimmable E27 Leds (met dimmer) zijn gewoon prijzig.....en als je het dan wilt, tja..dan kun je net zo goed HUE nemen bedoelde ik :+\
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Beetje zuinige dimmable LED lampen zijn inderdaad al aan de prijs. En tuurlijk zijn de Hue's nog een stukje duurder, maar daar is connectiviteit wel weer een groot voordeel van (scheduling is echt nice, en dat realiseer je pas als je het weet). Vooral in deze maanden, is aankomen in een verlicht huis echt goed.

Er zijn ook goedkopere Hue lampen - zoals de Hue Lux. Geen kleuren, maar wel dimmable (warm) wit. 2 lampen met Bridge (die moet je hebben, en kun je tot op 50 lampen aan verbinden) voor 99: http://www.pdashop.nl/pro...ed-lamp-starter-pack.html

Verder iets meer on topic:

Hoop dit weekend Geofencing te enablen, de language files uit te sturen naar wat gebruikers die willen vertalen en veeeeel bugfixes (70 BETA testers kunnen toch grondig hun werk doen :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Caelorum schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 23:03:
[...]

Voor Windows Phone moet je het dacht ik, helaas, herschrijven naar C++, maar voor Windows niet. Dat is (nog) niet gelijk getrokken door Microsoft, maar dat hoeft geen punt te zijn. Alles dat je in C# nu doen in de background task moet ook wel te doen zijn in C++. Je krijgt dan wel extra code om te onderhouden, maar ik ben er van overtuigd dat als je de c++ code ziet je het een en ander ook wel snapt ;)

[...]

Ik vraag me af of het renderen van de xaml naar een image wel het probleem is. Zoveel geheugen hoeft dat ook weer niet te kosten.
Ik heb een project aangemaakt met daarin voorbeeld het de tiles op dit moment gegenereerd worden. Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.

https://onedrive.live.com...E6862BEA2601E49F%21123935

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik zal hem morgen eens downloaden als ik wel sneller dan 8kbps internet heb ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Oh oh oh, lees net het volgende topic:

http://forums.windowscent...ut-not-store-version.html

"Solution: The background task was attempting to create temporary image (which is later sent to tile) in the installedLocation. As this directory is read-only, it caused error. I fixed it my changing it from installedLocation to localFolder. More info here - msdn.microsoft.com/library/windows/apps/ff402541(v=vs.105).aspx (do not have enough reputation to post links)"

Zou daardoor het tiles genereren niet werken :|?

Lijkt op een API bug:

MSDN: Is Windows.ApplicationModel.Package.Current.InstalledLocation readonly ?

Ga er binnenkort eens naar kijken, hopelijk lost dit de problemen op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Korte update over Universal versie van Huetro for Hue!

Laatste tijd een boel bugs gefixed en nieuwe talen toegevoegd (Portugees komt snel!). Mijn laptop is nu in reparatie dus kan nu niet verder werken, maar hoop daarna nog diverse bugs te fixen waarna hopelijk snel een publieke release volgt.

Daarna beginnen aan de Windows versie :).

Impressie voor de non-Hue bezitters hoe de app er uit ziet.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2097414/Huetro20.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Niels9001 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:08:

Laatste tijd een boel bugs gefixed en nieuwe talen toegevoegd (Portugees komt snel!). Mijn laptop is nu in reparatie dus kan nu niet verder werken, maar hoop daarna nog diverse bugs te fixen waarna hopelijk snel een publieke release volgt.

[afbeelding]
Ziet er echt prachtig uit!

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane

[afbeelding]
Ziet er echt prachtig uit Niels! _/-\o_ Ik ben heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Mooi!

Ik heb trouwens een vraag over het plaatsen van universal apps in de store. Ik heb een nieuwe app afgerond voor de phone en geüpload naar de phone store. De windows versie is niet af, en deze is dan ook nog niet geüpload naar de windows store. Klopt het dat de app nog niet zichtbaar/vindbaar wordt in de phone store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Thanks!
Tarabass schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:36:
Mooi!

Ik heb trouwens een vraag over het plaatsen van universal apps in de store. Ik heb een nieuwe app afgerond voor de phone en geüpload naar de phone store. De windows versie is niet af, en deze is dan ook nog niet geüpload naar de windows store. Klopt het dat de app nog niet zichtbaar/vindbaar wordt in de phone store?
Volgens mij niet. Appis volgens mij gewoon te zien, kan alleen zijn dat het 'Universal' app icoontje niet zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Nou, dan duurt het gewoon lang. De rechtstreekse url vanuit dev center doet het wel, maar zoeken op mijn naam of op de app geeft geen resultaten. Moet denk ik nog even geduld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 10:07
Bij deze wil ik graag mijn Huren app hier neerzetten. Met deze app kan je, zoals je misschien al verwacht, huurwoningen zoeken. Het is mogelijk om meerdere filters toe te voegen waarop je kan zoeken. Je kan dus op meerdere plaatsen zoeken en vervolgens de data mooi gegroepeerd terugvinden.

Wat is begonnen als een simpel project voor Windows Phone 8.1 voor school is eigenlijk wel ontstaan tot een aardige app denk ik. Inmiddels ben ik dus ook begonnen met het maken van een Windows 8.1 app. Deze loopt qua functionaliteiten en ontwerp nog wel achter op de WP8.1 versie, maar dat gaat natuurlijk in de toekomst wel veranderen. De W8.1 versie kan dus momenteel worden gezien als een alpha-versie.

De WP8.1 versie is officieel nog niet geupdate, maar ik heb een aardige update gepland voor binnenkort met een verbeterde interface, en ook groepering van data zoals op de W8.1 app. Filters en favoriete huizen worden ook gesynchroniseerd over alle Windows en Windows Phone devices zodat je altijd verder kan gaan waar je gebleven was. Deze optie is momenteel nog niet mogelijk in de versie die nu in de store staat, maar bij de volgende update is dit ook mogelijk dus.

Hier wat kleine voorbeelden (WP8.1 update volgt dus snel)

Lijst
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KF7yCoC.png

Woning details
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jHYuXci.png

Filter aanpassen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O3rfxkp.png

Kaart
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3iQTQXv.png

(sorry voor het rare perspectief van de foto's, dat idee is niet helemaal gelukt :+ )

Zoals je kan zien heeft de W8.1 versie nog wel wat aandacht nodig, dus ik zo het fijn vinden als jullie suggesties hebben. Ik zat te denken aan een soort van horizontaal menu net zoals de Store app heeft op W8.1.

Download:

Windows
Windows Phone

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:03

[afbeelding]
Misschien beetje offtopic, maar welke telefoon is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
regtur2 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:26:
[...]

Misschien beetje offtopic, maar welke telefoon is dat?
Lumia 930, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Lijkt meer op de 920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ziet er goed uit niels. Binnenkort krijg ik de hue lampen.:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ook de Hue set gekocht en een Iris lamp erbij die ook te bedienen is met Huetro. Ben eigenlijk nog op zoek naar de exacte cortana commando's.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
MRE-Inc schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:09:
Ook de Hue set gekocht en een Iris lamp erbij die ook te bedienen is met Huetro. Ben eigenlijk nog op zoek naar de exacte cortana commando's.
Ga daarvoor naar Cortana, klik op 'see more' en scroll naar beneden naar Huetro. Klik daar op om alle commando's te zien. Dit werkt bij andere apps trouwens ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Niels9001 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:03:
[...]

Ga daarvoor naar Cortana, klik op 'see more' en scroll naar beneden naar Huetro. Klik daar op om alle commando's te zien. Dit werkt bij andere apps trouwens ook zo.
Nice, dat wist ik helemaal niet dat het voor alle Cortana enabled apps ook zo kon.

Btw, had je mijn mail ook gehad met de onenote file als attachment ?

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/a378be11-4d99-48e2-8aa3-7de9cbe083cb
De Jager door Tarabass
Blader door de strips van De Jager op nu.nl

Basic versie, maar met veel ideeën. Waar doorzon, zusje, broodje beurs, etc. natuurlijk in het verschiet liggen :)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/e3c48090-2a5a-49cf-bcd4-f81e5e1f42ed?imageType=ws_screenshot_large&rotation=90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 10:07
Ik probeer mijn Huren app verder door te ontwikkelen en zou vooral graag op het gebied van bediening wat willen veranderen. Ik maak in mijn WP app gebruik van de appbar omdat die altijd in beeld staat waardoor het duidelijk en logisch is qua bediening. Echter is de appbar op Windows pas zichtbaar als je op de rechtermuis drukt, of aan de bovenkant of onderkant swiped. Het is niet duidelijk dat ik een heel aantal knoppen heb in mijn appbar vind ik. Zou het handiger zijn om een vast menu in beeld te hebben? Hierbij denk ik aan iets zoals bij de Store app van Windows 8.1.

edit: Ik bedenk me net dat er een IsSticky property is. Als ik deze op true zet, heeft dat nog gevolgen? Het lijkt erop dat die dan altijd zichtbaar is en dat de app ook nog te navigeren is.

edt2: Helaas zit de appbar een klein beetje in beeld op een Surface RT. Bedenk me net dat niet iedereen een 1440p monitor heeft. :+

[ Voor 22% gewijzigd door Bose321 op 08-02-2015 00:06 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanSwinkels
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-07 17:36
Hallo,

Ik ben 16 jaar en dit is mijn nieuwste app :)

Dit is de app die je nodig hebt bij het darten, de app zal je gemiddeldes, hoogste scores en nog veel meer bijhouden!

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/540/Scf50C.png

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/537/3ri6K6.png

Tip: druk op U als je de verkeerde score in hebt gevoerd

Darts! | Windows Phone
Darts! | Windows

Feedback is natuurlijk welkom !

• Niels9001
Na lange tijd weer eens ingelogt bij DVLUP, en ze hebben wel interessante nieuwe Challenges (vooral voor aantal reviews).

Alleen zijn de verplichtingen nogal raar. Begrijp ik nou hier dat je in ELKE Store, wereldwijd, een rating van 4* of hoger moet hebben en bij elkaar meer dan 10k moet zijn?

Ik haal dit makkelijk met Regenmeter, alleen in Italy (30 downloads, 3 reviews) heb ik maar 3*. Dat is toch raar: https://www.dvlup.com/Cha...cd-497e-8d3b-7fed2dd0e4f8

Beetje flauw.. Is het mogelijk om reviews te verwijderen (misschien als je de app niet meer beschikbaar maakt in een land?)

Volgens mij is er geen enkele app in de Store die letterlijk in ELK land 4*+ heeft.

65k downloads, 13k aan reviews.. Maar 2 reviews gooien roet in het eten. Lame.

[ Voor 23% gewijzigd door Niels9001 op 19-02-2015 12:08 ]

• Koode
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:40
Nee, het totale gemiddelde moet 4* of hoger zijn (dat weet ik uit eigen ervaring). Bovendien staat bij het aantal reviews dezelfde uitleg (across all Windows Stores and/or Windows Phone Stores worldwide), en die 10000 geldt uiteraard ook niet per land afzonderlijk ;)

• Niels9001
Hmm mooi. Maar waarom verschijnen mijn apps dan niet die ik wil indienen :(. Heb support al gemaild, hopelijk komen zij er snel uit. Bedankt voor de clarificatie!

Wat betreft awards - niet meer zoveel als voorheen he? Toen had je veel hardware, enige wat nu wel leuk is is die 200 PNDS krediet bij de UK Microsoft Store - die shippen ook naar NL neem ik aan?

[ Voor 38% gewijzigd door Niels9001 op 19-02-2015 15:13 ]

• Swerfer
Niels9001 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:05:
Beetje flauw.. Is het mogelijk om reviews te verwijderen (misschien als je de app niet meer beschikbaar maakt in een land?)

Volgens mij is er geen enkele app in de Store die letterlijk in ELK land 4*+ heeft.

65k downloads, 13k aan reviews.. Maar 2 reviews gooien roet in het eten. Lame.
Een Microsoft account aanmaken en zeggen dat je in Italie woont. App downloaden met dat account en rating van 5* geven. :X

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Niels9001 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:34:
Hmm mooi. Maar waarom verschijnen mijn apps dan niet die ik wil indienen :(. Heb support al gemaild, hopelijk komen zij er snel uit. Bedankt voor de clarificatie!

Wat betreft awards - niet meer zoveel als voorheen he? Toen had je veel hardware, enige wat nu wel leuk is is die 200 PNDS krediet bij de UK Microsoft Store - die shippen ook naar NL neem ik aan?
UK Microsoft Store verzend ook naar Nederland. ;)

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Niels9001 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:34:

Toevallig eergisteren een Surface Pro 3, Sleeve, TypeCover en een HP stream 7 besteld via de uk store met de vouchers. Je komt het bestelproces alleen door als je een postcode uit Engeland invult bij het factuur adres, dit komt omdat het land op Engeland ingesteld staat en niet te wijzigen is. Bij het leveradres kan je het land wel wijzigen. Ook moet je er rekening mee houden dat je een Engelse stekker krijgt als je iets met een voeding koopt.

[ Voor 8% gewijzigd door Instatic op 19-02-2015 22:07 ]

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Instatic schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:02:
[...]

Toevallig eergisteren een Surface Pro 3, Sleeve, TypeCover en een HP stream 7 besteld via de uk store met de vouchers. Je komt het bestelproces alleen door als je een postcode uit Engeland invult bij het factuur adres, dit komt omdat het land op Engeland ingesteld staat en niet te wijzigen is. Bij het leveradres kan je het land wel wijzigen. Ook moet je er rekening mee houden dat je een Engelse stekker krijgt als je iets met een voeding koopt.
Oh, nice :). Jammer dat die je niet meerde vouchers kunt gebruiken bij een order, dus alles los bestellen neem ik aan? Iemand geprobeerd of deze vouchers ook werken bij de Duitse Microsoft Store? (Ik weet dat er UK staat op de DVLUP website maar wie weet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Niels9001 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:07:
[...]

Oh, nice :). Jammer dat die je niet meerde vouchers kunt gebruiken bij een order, dus alles los bestellen neem ik aan? Iemand geprobeerd of deze vouchers ook werken bij de Duitse Microsoft Store? (Ik weet dat er UK staat op de DVLUP website maar wie weet..)
Ja heel vervelend. Ik had liever 500gbp korting gehad op die Surface Pro 3 + Typecover. Nu heb ik 200gbp korting op de SP3 en 200gbp korting op de Sleeve, HP Stream 7 en de Typecover. Sleeve en HP Stream 7 heb ik niet nodig, maar je raakt het restant van de giftcard kwijt als je het volledige saldo niet in 1 keer op maakt, dus vandaar die andere producten erbij.

Ik heb de vouchers geprobeerd in de Nederlandse store en daar werkte ze niet, de Duitse store heb ik niet geprobeerd. Ik weet niet wat je wil gaan kopen, maar als je nog student bent zorg er dan wel voor dat je het via de studentenstore doet dan krijg je nog 10% korting!

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
HanSwinkels schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 22:20:
Hallo,

Ik ben 16 jaar en dit is mijn nieuwste app :)

Dit is de app die je nodig hebt bij het darten, de app zal je gemiddeldes, hoogste scores en nog veel meer bijhouden!

Feedback is natuurlijk welkom !
Ik heb het even (snel) getest. Ziet er goed uit.

Paar puntjes:

1.) Ik kan alleen maar aantal Sets kiezen? Ik wil gewoon 3 legs spelen, of 1, of 5 . Volgens mij op te lossen door aantal legs + aantal sets te kunnen ingeven.

edit:
ik zie dat ik ook legs kan instellen. Maar wij gooien bijvoorbeeld vaak best of 3 legs, best of 3 sets, dat kan ik niet instellen aangezien een set in deze app altijd best of 5 legs is?

2.) Ik kan scores als 178 invullen, die zijn niet te gooien.

3.) Het is niet helemaal duidelijk wie er aan de beurt is.

4.) 159 kun je niet uit gooien met drie pijlen. In deze app kan wel 159 uit gooien. (Dit geldt voor meerdere getallen)

5.) Als ik start met 301 ipv 501 toont de app ook een 9 van mogelijke 9-darter, is niet nodig.

6.) Na de wedstrijd zou een statistieken pagina mooi zijn met aantal 100+ aantal 140+ en aantal 180

edit:
Ik zie dat dat er wel is bij History, maar ik denk dat het handig is als je het meteen na de wedstrijd te zien krijgt

7.) Hoe sluit ik een spel af?

8.) als ik 109 uitgooi vraagt de app of ik dat met 2 of 3 pijlen heb gedaan. Maar 109 kan niet met 2 pijlen. (Geldt ook voor o.a. 99)

9.) als je 0 gooit zou het handig zijn dat je dan meteen op enter kunt klikken

10.) ik kan op 1 uit komen. Dat hoort niet te kunnen.

Veelbelovende app dus, maar verbeteringen zijn wel nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door HansvDr op 20-02-2015 11:13 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanSwinkels
1) Een set is standaard gewoon best of 5, heb het nog nooit anders gezien. Daarom had ik het ook gewoon zo gehouden. Maar ik zal het toevoegen :)

2) Nu staat nog ingesteld dat alles onder de 180 te gooien is, dit zal ik in de volgende update aanpassen

3) Als je aan de beurt bent is jouw overgebleven score dikgedrukt

4/5/8/10) Ik zal ervoor zorgen dat dit in de volgende update wordt opgelost

6) Dat zal inderdaad wel handig zijn. Ik zal zien hoe ik dit het beste kan doen

7) Door simpelweg gewoon op terug te klikken

9) Het is misschien wel handig, maar niet handig wanneer je per ongeluk op enter klikt. Als er meer behoefte aan is, zal ik het toevoegen

Bedankt voor je overzichtelijke feedback! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
HanSwinkels schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:25:
1) Een set is standaard gewoon best of 5, heb het nog nooit anders gezien. Daarom had ik het ook gewoon zo gehouden. Maar ik zal het toevoegen :)
Wij doen dat wel regelmatig bij onze dartclub. Best of 3/3. Wat je zou kunnen doen is: Aantal Sets en eronder aantal legs per Set
3) Als je aan de beurt bent is jouw overgebleven score dikgedrukt
Oh, dan viel me dat niet op. Wat wel heel duidelijk is wie de leg is gestart, misschien kun je er eens naar kijken hoe het duidelijker kan.
9) Het is misschien wel handig, maar niet handig wanneer je per ongeluk op enter klikt. Als er meer behoefte aan is, zal ik het toevoegen
Het is vooral handig als je aan het uitgooien bent en veel beurten nodig hebt (zoals ik vaak :-) ). Niks gegooid, enter en klaar.
Bedankt voor je overzichtelijke feedback! :D
Jij bedankt voor de app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanSwinkels
HansvDr schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:01:

Het is vooral handig als je aan het uitgooien bent en veel beurten nodig hebt (zoals ik vaak :-) ). Niks gegooid, enter en klaar.
Ik denk dat ik bij settings toevoeg, dat je kan kiezen of alleen enter automatisch 0 is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Na 3 stille maanden weer een update voor Regenmeter BETA. De tiles-code maakt nu niet meer gebruik van InstalledLocation, verder iets opgeschoond. Als ik de BETA nu installeer vanuit de Store werken de live tiles ein-de-lijk. Alleen worden sommige niet gegenereerd, denk dat dat de memory-limieten zijn die overschreden worden.

Bijna een jaar verder sinds de 8.1 SDK en nog steeds niet op orde. Oh wat verlang ik af en toe toch terug naar WP8.0 APIs..

Ik hoop toch echt dat Microsoft betere ondersteuning gaat bieden, met de Windows 10 SDK, om custom live tiles te generen. Anders is het voor mij (en dus ook Regenmeter) einde oefening op dat gebied :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

De live tile werkt eindelijk weer _O_

Ik ben benieuwd of de notificaties ook weer werken, die doen het bij mij ook al een hele tijd niet meer.
Die test push berichten van een tijd geleden werkten wel maar bij neerslag krijg ik nooit meer een notificatie.

En Regenmeter vindt dat het 19 graden is buiten. Was dat maar waar :')

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:52

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Niels9001 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:51:
Na 3 stille maanden weer een update voor Regenmeter BETA. De tiles-code maakt nu niet meer gebruik van InstalledLocation, verder iets opgeschoond. Als ik de BETA nu installeer vanuit de Store werken de live tiles ein-de-lijk. Alleen worden sommige niet gegenereerd, denk dat dat de memory-limieten zijn die overschreden worden.

Bijna een jaar verder sinds de 8.1 SDK en nog steeds niet op orde. Oh wat verlang ik af en toe toch terug naar WP8.0 APIs..

Ik hoop toch echt dat Microsoft betere ondersteuning gaat bieden, met de Windows 10 SDK, om custom live tiles te generen. Anders is het voor mij (en dus ook Regenmeter) einde oefening op dat gebied :(.
Live tiles werken inderdaad!
Maar 4 live tiles?? Ik heb er maar 2 in ieder geval.
L830
(heb je ook nog een mail gestuurd trouwens met een hoop andere suggesties)
_/-\o_

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
daffie82 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 15:11:
[...]

Live tiles werken inderdaad!
Maar 4 live tiles?? Ik heb er maar 2 in ieder geval.
L830
(heb je ook nog een mail gestuurd trouwens met een hoop andere suggesties)
_/-\o_
MediumFront, MediumBack, WideFront, WideBack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:04
Met deze app ben je verlost van het problematische Regenmeter ;).

Afbeeldingslocatie: http://www.regenthet.in/images/regenthetin_wp_app.jpg

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Wietsee. schreef op zondag 22 februari 2015 @ 20:20:

[afbeelding]
Concurrentie is goed, maar om Regenmeter nou meteen problematisch te noemen...

Edit:

Ik krijg gelijk een foutmelding: Onverwachte fout opgetreden.

Dus Regenthetin is ook 'problematisch'?

Verder ziet de app er mooi uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Swerfer op 22-02-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Wietsee. schreef op zondag 22 februari 2015 @ 20:20:

[afbeelding]
Hmm, tegen welke problemen loop je in Regenmeter precies aan?

Heb je app even gecheckt. De pivot titels zijn lastig te onderscheiden door de achtergrondafbeelding. Misschien iets donkerder maken voor een beter cintrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Niels9001 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:15:

Geen. In tegenstelling tot zijn eigen app die meteen allerlei foutmeldingen geeft en die niet eens je locatie kan zoeken via GPS (enkel manuele ingave).
Zijn app geeft dan ook nog eens irritante advertenties en de radar is in vergelijking met regenmeter gewoon barslecht.
Ja, zijn weerdata (behalve de regen) is beter en meer accuraat. Daar is dan ook alles mee gezegd.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Niels9001 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:15:
[...]

Heb je app even gecheckt. De pivot titels zijn lastig te onderscheiden door de achtergrondafbeelding. Misschien iets donkerder maken voor een beter cintrast?
Knipoogje joh ;).

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
daffie82 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 02:07:
[...]

Geen. In tegenstelling tot zijn eigen app die meteen allerlei foutmeldingen geeft en die niet eens je locatie kan zoeken via GPS (enkel manuele ingave).
Zijn app geeft dan ook nog eens irritante advertenties en de radar is in vergelijking met regenmeter gewoon barslecht.
Ja, zijn weerdata (behalve de regen) is beter en meer accuraat. Daar is dan ook alles mee gezegd.
Welke foutmeldingen?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

geen idee, van die programmeer taal opmerkingen. "out of bounds blabla". Dat geleuter 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik zou even kijken naar een library die je wat statistieken geeft en tevens foutmeldingen bij gebruikers logt. Geen idee welke daarvoor momenteel goed zijn. Toen ik nog bezig was met WP7 apps had je niet zoveel keuze als nu :)

@Niels9001, hoe heb je nou uiteindelijk die livetile gefixed? Was het echt gewoon een memory issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Niels9001 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:09:

MediumFront, MediumBack, WideFront, WideBack.
Werken alle 4 Niels!

EDIT : wat ik dus in mijn e-mail naar je toestuurde (dat er maar 2 zouden werken), klopt dus niet.

[ Voor 21% gewijzigd door daffie82 op 23-02-2015 11:37 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste