Het is gelukt met de 8.1 Pro code terwijl er een nieuw moederbord, CPU en RAM geplaatst is.MegaTronics schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:24:
[...]
Ik heb laatst een schone installatie uitgevoerd op een laptop waar nog XP op stand, waarbij ik tijdens de install geen key heb ingevoerd. Pas nadat Windows 10 er op stond heb ik daar bij de activatie (change product key) een key ingevuld van Windows 7 Pro.
Let er wel op dat je de juiste versie van Windows 10 gebruikt, een Home kun je niet activeren met een Pro key (en vice versa). Als je bijvoorbeeld Pro wilt installeren en je machine beschikt over een key in de BIOS voor Home, dan word Home geïnstalleerd. Om dit te voorkomen moet je bij de installatiemedia in de map sources een bestand ei.cfg aanmaken met als inhoud:
code:
1 2 [Channel] Retail
Dan krijg je tijdens de installatie de vraag of je Home of Pro wilt installeren.
Kreeg bij installeren netjes de vraag of ik Pro of Home wou installeren. Eenmaal in Windows de reeds gebruikte 8.1 Pro code ingevoerd en zonder problemen en te hoeven bellen werkt dit.
Nu loop ik helaas tegen een ander probleem aan. Sinds de nieuw build is er wat veranderd aan de Bitlocker encryptie. Ik kan nu geen hardwarematige encryptie meer gebruiken op mijn 2 Samsung 850 Pro SSD's, Wanneer ik nu Bitlocker aanzet gaat ie doodleuk encrypten terwijl dit met hardware encryptie binnen 2 seconden klaar moet zijn. Enige oplossing die ik gevonden heb is eerst de oude build installeren, Bitlocker activeren en daarna updaten naar de nieuw build.
Erg handig nu ik de hele dag bezig geweest ben met een nieuwe installatie. Echt totaal geen zin om de oude build te moeten installeren. Helaas tot nu toe niets gevonden om het op te lossen. Mocht iemand hier wat weten hoor ik het graag.
[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 19-12-2015 21:03 ]