Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MegaTronics schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:24:
[...]

Ik heb laatst een schone installatie uitgevoerd op een laptop waar nog XP op stand, waarbij ik tijdens de install geen key heb ingevoerd. Pas nadat Windows 10 er op stond heb ik daar bij de activatie (change product key) een key ingevuld van Windows 7 Pro.

Let er wel op dat je de juiste versie van Windows 10 gebruikt, een Home kun je niet activeren met een Pro key (en vice versa). Als je bijvoorbeeld Pro wilt installeren en je machine beschikt over een key in de BIOS voor Home, dan word Home geïnstalleerd. Om dit te voorkomen moet je bij de installatiemedia in de map sources een bestand ei.cfg aanmaken met als inhoud:

code:
1
2
[Channel]
Retail

Dan krijg je tijdens de installatie de vraag of je Home of Pro wilt installeren.
Het is gelukt met de 8.1 Pro code terwijl er een nieuw moederbord, CPU en RAM geplaatst is.

Kreeg bij installeren netjes de vraag of ik Pro of Home wou installeren. Eenmaal in Windows de reeds gebruikte 8.1 Pro code ingevoerd en zonder problemen en te hoeven bellen werkt dit.

Nu loop ik helaas tegen een ander probleem aan. Sinds de nieuw build is er wat veranderd aan de Bitlocker encryptie. Ik kan nu geen hardwarematige encryptie meer gebruiken op mijn 2 Samsung 850 Pro SSD's, Wanneer ik nu Bitlocker aanzet gaat ie doodleuk encrypten terwijl dit met hardware encryptie binnen 2 seconden klaar moet zijn. Enige oplossing die ik gevonden heb is eerst de oude build installeren, Bitlocker activeren en daarna updaten naar de nieuw build.

Erg handig nu ik de hele dag bezig geweest ben met een nieuwe installatie. Echt totaal geen zin om de oude build te moeten installeren. Helaas tot nu toe niets gevonden om het op te lossen. Mocht iemand hier wat weten hoor ik het graag.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 19-12-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
Net de update ook gehad. Wallpaper theme en system sounds opnieuw moeten instellen is irritant, maar vooruit (we krijgen er vast iets voor terug...alleen geen idee wat). Dat na reboot m'n LAN-adapter mid-sessie op z'n toeter ging (driver probleem, maar 'already had the latest driver') kan ik niet waarderen. Na reboot werkte het weer, maar dit soort zooi zit ik niet op te wachten...zeker niet op drivers die werkelijk nooit problemen gegeven hebben (niet onder 7, niet onder 8.1, niet onder 10 tot aan deze update).

Is het al ergens bekend wat deze update nou precies oplost en / of toevoegt?

Update:
Ook een fijn bijkomend effect van deze update: m'n vriendin heeft ruim 100 mails gehad vanuit de gedeelde kalender (kalender onder mijn account, gedeeld tussen ons met volle rechten om afspraken waar we beide rekening mee moeten houden in te zetten); door de update zijn kennelijk alle kalender-event geupdate, waardoor zij dus voor elk individuele afspraak in die kalender een mail krijgt dat ik die afspraak gewijzigd heb.

[ Voor 26% gewijzigd door Zarhrezz op 20-12-2015 09:53 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Fredi schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:46:
Het gaat idd om de AMD videokaart drivers. Als je een oplossing daarvoor hebt hoor ik het graag want Windows Update heeft zojuist weer een nieuwe AMD videokaartdriver gepusht. Ik dacht echt dat het gelukt was dat hij de driver niet meer aanbood maar niet dus. Drivers wil ik echt zelf installeren.
Met de november build is er iets gewijzigd in de instellingen m.b.t. automatische driver installs. Voor de update was het zoals hier beschreven. Nu zijn de opties alleen nog maar Yes (recommended) en No (your device might not work as expected).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Zit al een tijdje te zoeken maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden, of beter gezegd ik kan het antwoord dat ik graag wil horen niet vinden.

Kan ik een paswoord op een windows 10 pc instellen zonder een MS account aan die te pc koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

martijnm71 schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:57:
Zit al een tijdje te zoeken maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden, of beter gezegd ik kan het antwoord dat ik graag wil horen niet vinden.

Kan ik een paswoord op een windows 10 pc instellen zonder een MS account aan die te pc koppelen?
Ja, dat heb ik ook zo ingesteld.

[ Voor 3% gewijzigd door MegaTronics op 20-12-2015 11:01 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Dan zoek ik niet goed genoeg...

Of ik moet nog even wakker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Ik schaam me dat ik die vraag net op Tweakers heb gesteld :X

Zat alles via Google op te zoeken en daar kreeg ik alleen maar het omgekeerde resultaat, als ik even op mijn Windows 10 pc had gekeken had ik het gelijk gevonden.

/insert facepalm here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
* Raven schuift hele sterke bak koffie naar martijnm71 :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Raven schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:07:
* Raven schuift hele sterke bak koffie naar martijnm71 :P
In dank aangenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nu probeert Microsoft wel te forceren dat je een MS account gebruikt, dus je moet wel enige moeite doen.

* MegaTronics gebruikt gewoon 'WIN + R compmgmt.msc' om accounts te beheren. :p

Old habits die hard.

[ Voor 5% gewijzigd door MegaTronics op 20-12-2015 11:28 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 20:33

wowi

Ik heb nu aan aantal pc's omgezet naar windows 10, dat ging prima bij de meeste pc's, maar pc.s waar een raid controller in zit b.v. dell h310 die gaven problemen met upgraden.
page fault in non paged aria, en ook memory management fout, geheugen gecontroleerd met memtest aantal loops laten lopen geen enkel probleem.
Wat me ook op viel dat op beide apparaten na upgrade de scan van sfc /scannow een corrupt windows bestands systeem liet zien, (let op kale upgrade).
Bij windows 7 dat nooit gezien.
Met DISM tool valt het allemaal wel te repareren maar de corruptie is toch minder vind ik.
Op pc s zonder raid controller geen corruptie gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Misschien heeft W10 een brakke raid-driver te pakken?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
MegaTronics schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:18:
Nu probeert Microsoft wel te forceren dat je een MS account gebruikt, dus je moet wel enige moeite doen.

* MegaTronics gebruikt gewoon 'WIN + R compmgmt.msc' om accounts te beheren. :p

Old habits die hard.
Dat had ik bij de setup al voor elkaar gekregen, goed zoeken kleine lettertjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb gisteren windows 10 op mijn laptop geïnstalleerd en me aangemeld enz. Werkt allemaal top. Alleen nu krijg ik steeds dat ik mijn wachtwoord moet invullen wanneer ik mijn laptop uit de slaapstand weer aan zet. Hoe zet ik dit uit?

Edit: Al gelukt!

[ Voor 4% gewijzigd door stansfield op 20-12-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stansfield schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:05:
Ik heb gisteren windows 10 op mijn laptop geïnstalleerd en me aangemeld enz. Werkt allemaal top. Alleen nu krijg ik steeds dat ik mijn wachtwoord moet invullen wanneer ik mijn laptop uit de slaapstand weer aan zet. Hoe zet ik dit uit?
Wat heb je uberhaupt zelf al gevonden op het internet en/of zelf geprobeerd? En de zoekfunctie ook al gebruikt?

[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 20-12-2015 13:09 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
stansfield schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:05:
1e Google hit -> http://www.thewindowsclub...e-login-sleep-windows-7-8 -> daarop staat http://www.thewindowsclub...word-on-wakeup-from-sleep vermeld, daar moet je het tegenovergestelde van doen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi

wowi

Raven schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:54:
Misschien heeft W10 een brakke raid-driver te pakken?
Nou andere raid driver geprobeerd en andere video driver. maar helaas blijft crashen op die machine.
zodra er schijven aan de controller hangen begint de ellende.
Dan crashed het zelfs als je via netwerk op een andere schijf die niet aan de controller hangt data zet,
data naar de controller het zelfde verhaal, van usb stick dan naar harddisk ook crash.
Maar we gaan wel even verder de boel uitzoeken, vind het een vaag verhaal.
Moederbord (laatste bios) zou een lsi hba 9211i ondersteunen (h310 is dat eigenlijk ook en wordt ook netjes herkend enz.). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heeft iemand enig idee waar het volgende aan kan liggen.
Mijn vrouw en ik hebben beide een gewone PC, een desktop. Ik heb me nooit hoeven te bekommeren over het indexeren van de bestanden op mijn computer, zelfs niet toen ik hem pas had. Hij doet dat gewoon automatisch.

Echter mijn vrouw kon na de grote Windows 10 update versie 1511 plotseling niet meer goed gebruik maken van de zoekfunctie. Zoals wellicht bekend kan de zoekfunctie niet echt zonder dat indexeren. Maar normaliter gebeurt dat volledig automatisch. Nu na deze grote update niet meer.

Toen ze deze PC (vorig jaar) pas had vond dit gebrek ook plaats, maar na een vrij lange indexeringsprocedure (meerdere uren) werkte het steeds probleemloos, ook na de upgrade van Windows 8.1 naar Windows 10. Echter nu met deze recente 1511-update was het weer fout. Ik vind zo op het eerste gezicht geen verschillen in de instellingen. Zie ik misschien toch iets over het hoofd?

Edit:
Voor de duidelijkheid, na een vrij lange bezigheid van opnieuw indexeren werkt alles weer.
In de Instellingen via Services.msc > Widows Search staan beide PC's op "Automatisch (vertraagd opstarten)".

[ Voor 10% gewijzigd door Techneut op 20-12-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Harmen schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:49:
Iemand nog tips om een Windows 10 tablet up te graden naar versie 1511. (TH2)
Met moeite heb ik 5GB vrij kunnen krijgen, echter is dit niet voldoende en stop de update ermee, probleem oplossing gestart en sd kaart als extra ruimte toegevoegd.
Echter kan de update steeds niet plaats vinden.

Zij er nog andere truukjes?
Ik heb precies hetzelfde 'probleem'. Windows 10 op mijn tablet zegt dat ik nog 5GB ruimte vrij moet maken op de 'C' schijf. Echter is dat dus ECHT NIET mogelijk...Dus ik vroeg mij af als ik nou een 64GB (bijvoorbeeld) microSDXC kaartje koop en die erin doe kan ik hem dan op een of andere manier 'koppelen' aan het interne opslaggeheugen van de tablet. (Tablet heeft zelf 16GB) Dus een soort van 'koppelen' van de microsd zodat de 64GB als het ware 'samengesmolten' wordt met de 16GB (en dus totaal als het ware 80GB wordt. Dus dat de 16GB opslaggeheugen (de zgn. C schijf) dan als een 80GB schijf wordt gezien.) Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen.

Ik had al wel een beetje gegoogled maar kwam dus iets als 'readyboost' tegen maar ik weet niet of dit het beoogde doel haalt....en readyboost blijkt sowieso niet meer onderdeel te zijn van Windows 10?

Andere ideeën/tips zijn inderdaad welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

mking schreef op zondag 20 december 2015 @ 17:33:
[...]

Ik heb precies hetzelfde 'probleem'. Windows 10 op mijn tablet zegt dat ik nog 5GB ruimte vrij moet maken op de 'C' schijf. Echter is dat dus ECHT NIET mogelijk...Dus ik vroeg mij af als ik nou een 64GB (bijvoorbeeld) microSDXC kaartje koop en die erin doe kan ik hem dan op een of andere manier 'koppelen' aan het interne opslaggeheugen van de tablet. (Tablet heeft zelf 16GB) Dus een soort van 'koppelen' van de microsd zodat de 64GB als het ware 'samengesmolten' wordt met de 16GB (en dus totaal als het ware 80GB wordt. Dus dat de 16GB opslaggeheugen (de zgn. C schijf) dan als een 80GB schijf wordt gezien.) Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen.

Ik had al wel een beetje gegoogled maar kwam dus iets als 'readyboost' tegen maar ik weet niet of dit het beoogde doel haalt....en readyboost blijkt sowieso niet meer onderdeel te zijn van Windows 10?

Andere ideeën/tips zijn inderdaad welkom.
Het is mij toch gelukt. >:)
-Opgeschoond, oa overbodige programma's
-SoftwareDistribution map verwijderd (scheelde weer 2GB)
Via iso (gemaakt met de mediacreation tool) geupgrade (op een sd kaart), bestanden behouden lukte niet. Bleef in een bootloop hangen. 2de keer niks behouden en toen geupgrade.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
Zarhrezz schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:50:
[...]

Met de november build is er iets gewijzigd in de instellingen m.b.t. automatische driver installs. Voor de update was het zoals hier beschreven. Nu zijn de opties alleen nog maar Yes (recommended) en No (your device might not work as expected).
Ja, weet ik en bij mij staat hij op 'no' maar WU pusht toch nog altijd de AMD graphics driver wat ik dus niet wil. Ik wil de drivers zelf installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Fredi schreef op maandag 21 december 2015 @ 05:57:
Ja, weet ik en bij mij staat hij op 'no' maar WU pusht toch nog altijd de AMD graphics driver wat ik dus niet wil. Ik wil de drivers zelf installeren.
Hmm, da's dan flink naar. Heb je dat al gemeld (bv. via de Feedback tool :o )? Ik heb een Nvidia kaart en ik heb niets gemerkt na de update. Later zelf de laatste drivers gedraaid en W10 heeft daar verder niet meer aangezeten.

Ik ben ook bang dat ik met kerst bij m'n schoonouders ook weer even aan de bak moet; daar heb ik legacy drivers op de videokaart moeten zetten omdat er geen W10 drivers voor het kaartje dat daar inzit zijn...dat zal ook wel gesloopt worden door 1511.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:29

Louw Post

Cerenas

Volgens mij is dit al een tijdje bekend, tenminste ik had eerder al eens gelezen dat het een door Microsoft herkend probleem is/was, maar ik heb sinds dat ik W10 gebruik het probleem dat 5.1 over optisch niet meer werkt (icm DTS en laatste Realtek drivers/software). Tot op heden er nog geen oplossing voor gevonden en het duurt me ondertussen toch wel lang. (Mijn W10 is wel een upgrade vanaf 8.1 geweest, weet niet of dat uit kan hebben maken.)

Naast dit probleem heb ik er een probleem bij, weet niet of dat ook hier thuishoort, maar ik heb sinds ik een nieuwe monitor heb met DisplayPort aangesloten op mijn computer het probleem dat als ik audio over optisch laat lopen ik het geluid niet meer aan kan passen via Windows. Ik zie het balkje links bovenin dan wel op en neer gaan, maar geluid blijft gelijk. (Ik heb hierdoor dus 2 digitale uitgangen optisch en DP, waarvan ik de DP uitgang al uitgeschakeld heb, maar dit lost het probleem niet op.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Fredi schreef op maandag 21 december 2015 @ 05:57:
[...]

Heb je na het klikken op "no" nog verder gekeken? Er moet nog ergens op geklikt worden. http://winsupersite.com/w...driver-updates-windows-10

.... al zijn er zo te zien meer die klagen, gezien de comments eronder. Al is de laatste wel interessant voor degenen die geen Home hebben:
Since this didn't work for me either I found another solution.

This is a slightly different approach however. (At least on Windows 10 Pro) you can use the Group Policy Editor to "prevent installation of devices that match [a list of IDs defined by you]". So you can enter the ID of the Device which causes problems and Windows won't be able to install ANY driver for this device (so make sure to have the right driver installed before enabling this, you won't be able to make changes either).

This is how to do it:

1) Run "gpedit.msc" > Computer Configuration > Administrative Templates > System > Device Installation > Device Installation Restrictions > "Prevent installation of devices that match any of these device IDs"

2) Enter the device ID of the device for which you don't want any updates to be installed. The device ID can be found trough Device Manager > [your device] > Properties > Details > Hardware IDs. For me it was enough to enter one of the IDs found there.
edit: En http://www.makeuseof.com/...river-updates-windows-10/ heeft nog een reg-key wat mogelijk kan helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 21-12-2015 14:50 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Sinds de laatste "grote" update wil mijn laptop niet meer in slaapstand als ik het scherm dicht doe. Al vier keer de accu leeg omdat die gewoon door blijft gaan en niet gaan slapen :? Instellingen nagelopen en die staan oké maar nu de vraag: andere oorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Je moet toch een instelling aanpassen om de laptop in standby te laten gaan bij dichtklappen? Die is mogelijk ook gereset bij die grote update...

En anders in logboek kijken of daar iets staat.

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 21-12-2015 14:51 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Raven schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:43:
Heb je na het klikken op "no" nog verder gekeken? Er moet nog ergens op geklikt worden. http://winsupersite.com/w...driver-updates-windows-10
Dat is dus gewijzigd met 1511. Het is nu puur Yes / No.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Ah :)

[ Voor 90% gewijzigd door Raven op 21-12-2015 15:19 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
[...]

.... al zijn er zo te zien meer die klagen, gezien de comments eronder. Al is de laatste wel interessant voor degenen die geen Home hebben:

[...]

edit: En http://www.makeuseof.com/...river-updates-windows-10/ heeft nog een reg-key wat mogelijk kan helpen.
Ik heb op alle 5 verschillende plaatsen die gemeld zijn de aanpassingen gemaakt. (had ze allemaal zelf al een tijd geleden gevonden)

Ik start windows update op en klik retry.

En er is een update gevonden voor AMD Graphics. (kan geen smilie vinden die de verantwoordelijke MS medewerker door zn kop schiet)

Echt waar dit slaat echt gewoon nergens meer op.

Enige manier om dit nog voor elkaar te krijgen is een ticket naar Redmond te boeken en een kernbom af te laten gaan bij MS HQ lijkt het wel.

Wat een idioten. (waarom zijn grote bedrijven zo, waarom je gratis userbase zo weg willen gooien/de grens op zoeken, ik snap dat al lang niet meer)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Raven schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:51:
Je moet toch een instelling aanpassen om de laptop in standby te laten gaan bij dichtklappen? Die is mogelijk ook gereset bij die grote update...

En anders in logboek kijken of daar iets staat.
Instellingen nagelopen:
Op netstroom en accu na 1 uur in slaapstand.
Gedrag bij deksel sluiten op zowel netstroom als accu slaapstand

Ik heb wel het snel opstarten uitgezet. Dat vind ik verschrikkelijk ;) En het werkt volgens mij ook niet echt want van snel opstarten is geen sprake :+

In het logboek staat wel:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/slaapding.PNG

Dus in slaap stand gaat ie wel maar hij blijft niet in slaap stand.. Want twee seconden later word ie weer uit de slaapstand gehaald volgens het logboek.

En vervolgens blijft ie wakker en gaat ie dus niet meer terug in slaapstand ondanks het gesloten scherm/deksel.
Logboek laat niet zien wat een reden kan zijn van het wakker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Mrjraider schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:44:
powercfg lastwake in de cmd zou dat wel moeten laten zien.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Zarhrezz schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:47:
[...]

powercfg lastwake in de cmd zou dat wel moeten laten zien.
Dat zou ik vannacht dan moeten proberen. Ik doe dan rond 22.00 deksel dicht en zal dan de volgende ochtend kijken wat ie doet. Nu zie ik dit:

Microsoft Windows [Version 10.0.10586]
(c) 2015 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32>powercfg lastwake
Wake History Count - 1
Wake History [0]
Wake Source Count - 0

C:\WINDOWS\system32>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Mrjraider schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:50:
Dat zou ik vannacht dan moeten proberen. Ik doe dan rond 22.00 deksel dicht en zal dan de volgende ochtend kijken wat ie doet. Nu zie ik dit:

Microsoft Windows [Version 10.0.10586]
(c) 2015 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32>powercfg lastwake
Wake History Count - 1
Wake History \[0]
Wake Source Count - 0

C:\WINDOWS\system32>
Inderdaad even testen nadat het ding in slaap gegaan is....dan zou er wel iets boven moeten komen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Zarhrezz schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:03:
[...]

Inderdaad even testen nadat het ding in slaap gegaan is....dan zou er wel iets boven moeten komen.
Ik ga een poging wagen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
enchion schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:29:
[...]

Ik heb op alle 5 verschillende plaatsen die gemeld zijn de aanpassingen gemaakt. (had ze allemaal zelf al een tijd geleden gevonden)

Ik start windows update op en klik retry.

En er is een update gevonden voor AMD Graphics. (kan geen smilie vinden die de verantwoordelijke MS medewerker door zn kop schiet)
Wacht even, dus je start het zoeken naar updates zélf? Dan heb je daar het probleem waarschijnlijk al. De in Home niet beschikbare gpedit-methode om automatisch updaten uit te zetten, heeft géén effect als je zelf op zoeken klikt, dan wordt die instelling compleet genegeerd. Laat je Windows zelf zoeken, dan wordt die instelling niet genegeerd.

Mogelijk is hier hetzelfde van toepassing? :?
[...]

Instellingen nagelopen:

Ik heb wel het snel opstarten uitgezet. Dat vind ik verschrikkelijk ;) En het werkt volgens mij ook niet echt want van snel opstarten is geen sprake :+

[afbeelding]

Dus in slaap stand gaat ie wel maar hij blijft niet in slaap stand.. Want twee seconden later word ie weer uit de slaapstand gehaald volgens het logboek.

En vervolgens blijft ie wakker en gaat ie dus niet meer terug in slaapstand ondanks het gesloten scherm/deksel.
Hmm, het logboek zou toch moeten laten zien waarom ie wakker werd.

[ Voor 36% gewijzigd door Raven op 21-12-2015 16:50 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
[...]

Maar sinds build 1511 zijn die instellingen veranderd, je moet nu gewoon ja of nee selecteren of je drivers wil installeren via WU.

[...]
Bedankt, ga dit eens proberen als de AMD driver blijft gepusht worden.

Edit: Zojuist dit stukje op Technet gelezen: https://technet.microsoft.com/nl-be/library/cc753091.aspx

In gpedit staat bij mij de instelling "zoeken naar apparaatstuurprogramma's in Windows Update uitschakelen" op uitgeschakeld maar dat is verkeerd, dan zoekt hij juist wel naar stuurprogramma's in WU. Die instelling moet op ingeschakeld staan. Ben pas thuis ih weekend en ga dan die instelling veranderen en kijken of dit het oplost.

[ Voor 57% gewijzigd door Fredi op 22-12-2015 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb nu Windows 10 pas een paar, maar sinds vandaag kan ik niet meer inloggen met mijn Microsoft account.
Hij zegt wachtwoord verkeerd, Heb wachtwoord aangepast via Windows live maar blijf het zelfde houden.
Wachtwoord heb ik gecontroleerd ( oogje ). iemand nog tips of mensen die het zelfde probleem hebben.

* laptop heeft verbinding met internet.
* lokaal heb ik geen 1 account. alleen windows live account.

Weet er iemand toevallig een goede tool om password weer te resetten ? vroeger had je een live windows xp cd
via hirens boot cd mini xp werkt het niet omdat HBCD menu niet mee komt en daarom geen reset kan uitvoeren

[ Voor 20% gewijzigd door soccerroos op 22-12-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:05
(en daarom heeft iedereen thuis een lokaal account)

Wachtwoord resetten terwijl je geen lokaal account gebruikt lijkt mij niet mogelijk.

Probeer je met dat account online in te loggen, als dat lukt dan weet je tenminste dat het niet daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Laatst online: 10-05-2022
Mizgala28 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:55:
(en daarom heeft iedereen thuis een lokaal account)

Wachtwoord resetten terwijl je geen lokaal account gebruikt lijkt mij niet mogelijk.

Probeer je met dat account online in te loggen, als dat lukt dan weet je tenminste dat het niet daaraan ligt.
Dat heb ik al gedaan en daar kom ik erin. blijkbaar heeft win10 spontaan mijn online account gedisabled.
Dit kon ik zien met een tool pcunlocker alleen was het demo en kon ik er verder niets mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
soccerroos schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:02:
[...]

Dat heb ik al gedaan en daar kom ik erin. blijkbaar heeft win10 spontaan mijn online account gedisabled.
Dit kon ik zien met een tool pcunlocker alleen was het demo en kon ik er verder niets mee
Hmm, ik kan je moeilijk helpen aangezien ik alleen lokale account gebruik, online account is 1 en al ellende (dat syncen is leuk, maar voor mij een hekelpunt).

Dus... het was weer raak.

(het verhaal over de Dell van mijn moeder is tig keer uitgelegd door mij, simpel gezegd, ding is te oud, zij wil en hoeft geen nieuwe laptop, Windows 7 draait perfect erop, Windows 10 niet, simpel)

To the point.

Soms het je van die intelligente familie leden die even iets willen browsen op de laptop, mijn moeder had bezoek van de familie en een familie lid wou eergisteren dus even achter de laptop iets uitzoeken, blijkbaar begon Windows te zeuren dat updates binnen zijn maar op handmatig staan, die "geweldige" (grrr :( ) familie lid installeerde alle updates INCLUSIEF Windows 10 (WHY?! het is niet eens ZIJN LAPTOP!).

Zucht, hele laptop plat, drivers deden het niet (logisch, dat is de reden dat er windows 7 op staat) en dus moest ik dat ding vandaag ophalen en herinstalleren.

Niet zo zeer de schuld van Microsoft, behalve dat die update überhaupt voor die laptop aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Fredi schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 07:44:
[...]

Maar sinds build 1511 zijn die instellingen veranderd, je moet nu gewoon ja of nee selecteren of je drivers wil installeren via WU.

[...]

Bedankt, ga dit eens proberen als de AMD driver blijft gepusht worden.

Edit: Zojuist dit stukje op Technet gelezen: https://technet.microsoft.com/nl-be/library/cc753091.aspx

In gpedit staat bij mij de instelling "zoeken naar apparaatstuurprogramma's in Windows Update uitschakelen" op uitgeschakeld maar dat is verkeerd, dan zoekt hij juist wel naar stuurprogramma's in WU. Die instelling moet op ingeschakeld staan. Ben pas thuis ih weekend en ga dan die instelling veranderen en kijken of dit het oplost.
Van toepassing op: Windows 7, Windows Server 2008 R2

En in de specifieke setting in GPEdit.msc staat.
"Note: This policy setting is replaced by "Specify Driver Source Search Order" in "Administrative Templates/System/Device Installation" on newer versions of Windows."

Maw zou niks moeten doen dus.

btw ik heb het nu voor elkaar denk ik, samenspel van verschillende settings gemeld door Raven.(en anderen)

1 Na het toevoegen van de hardware ID`sin gpedit.msc/laatste suggestie van deze post ( Raven in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" )

2 Na de update met de hand te verwijderen uit C:\Windows\SoftwareDistribution\Download en het opschonen van C:\Windows\System32\catroot2. (dit om al gedetecteerde en enigszins al gedownloadde bestanden te verwijderen)

3 Windows update service te starten en het updatedetectie proces te laten voltooien. Om vervolgens windows update weer te stoppen wanneer de updates willen gaan downloaden.

4 Dan pas de gedownloadde tool "wushowhide.diagcab" daarna te starten, kan ik pas de updates uitschakelen/hidden maken. Anders als ik de tool als 1e opstart krijg ik de optie niet om iets te kunnen hiden/verbergen omdat hij de te verbergen updates niet kan vinden. (ookal stond de helft van de update al gedownload op de HDD.)

btw als je er echt niet uitkomt (wat overigens best logisch is) dan werkt het ook om de update te stoppen wanneer hij door windowsupdate gedownload wordt door de windows update service te stoppen en daarna in "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" de betreffende folder/update te vinden en bij die folder "Take Ownership te doen in de security tab als je properties doet. En dan vervolgens alle Permissions op Deny te zetten.
Maw Windows update te toestemming ontzeggen om op die folder/locatie iets te downloaden.

Ookal heb ik nu enig resultaat, ik blijf absoluut bij mijn standpunt dat deze combinatie van acties ronduit belachelijk is. MS verdient echt een pak slaag voor deze onzin.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
[...]

Instellingen nagelopen:

[afbeelding]

Even terugkomend op dit.
Vanmorgen was de accu slechts 25 procent kwijt. Hoewel ik dat ook niet echt begrijp als dat ding in slaapstand staat maar goed. Ook dit keer laat het logboek niets merkwaardigs zien en ook cmd > powercfg lastwake geeft alleen maar aan dat mijn scherm openen (vanmorgen) dat ding gewekt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Mrjraider schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:17:
Even terugkomend op dit.
Vanmorgen was de accu slechts 25 procent kwijt. Hoewel ik dat ook niet echt begrijp als dat ding in slaapstand staat maar goed. Ook dit keer laat het logboek niets merkwaardigs zien en ook cmd > powercfg lastwake geeft alleen maar aan dat mijn scherm openen (vanmorgen) dat ding gewekt heeft.
Slechts 25%? Dat vind ik echt grof veel. Heb je hybrid sleep wel aan staan en na hoe lang hibernate je het ding?

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Zarhrezz schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:40:
[...]

Slechts 25%? Dat vind ik echt grof veel. Heb je hybrid sleep wel aan staan en na hoe lang hibernate je het ding?
Hybride staat uit zie ik tot mijn verbazing. Hoewel dat komt door de Hoge Prestaties schema vermoed ik.
Deze nu weer aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Mrjraider schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:45:
[...]

Hybride staat uit zie ik tot mijn verbazing. Hoewel dat komt door de Hoge Prestaties schema vermoed ik.
Deze nu weer aangezet.
Dat zou aardig wat moeten schelen. Verder is hibernate na een x tijd ook een goed idee; in hibernation is het verbruik als het goed is bijna nihil.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Zarhrezz schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:48:
[...]

Dat zou aardig wat moeten schelen. Verder is hibernate na een x tijd ook een goed idee; in hibernation is het verbruik als het goed is bijna nihil.
Ik vind het sowieso wel merkwaardig dat die gewoon uit staan? Ik zit er niet aan en als ik mijn laptop op accu heb dan mag ik er toch wel een beetje vanuit gaan dat deze gaat "slapen" als ik mijn deksel sluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Mrjraider schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:50:
Ik vind het sowieso wel merkwaardig dat die gewoon uit staan? Ik zit er niet aan en als ik mijn laptop op accu heb dan mag ik er toch wel een beetje vanuit gaan dat deze gaat "slapen" als ik mijn deksel sluit?
Tja...High Performance doet echt 0,0 om accu te sparen als dat ook maar een seconde vertraging geeft bij het verder gaan. Sleep is langzamer dan aan blijven en Hibernate is langzamer dan Sleep. Op een SSD en met een beetje recente hardware is het verschil niet noemenswaardig, maar ja...High Performance is High Performance.

Zeker op laptop / tablet zou ik het power profile even tunen...een beetje andere instellingen kunnen al heel veel accu schelen terwijl er misschien maar een paar seconden boot-tijd tegenover staan.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
enchion schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:07:
[...]

Van toepassing op: Windows 7, Windows Server 2008 R2

En in de specifieke setting in GPEdit.msc staat.
"Note: This policy setting is replaced by "Specify Driver Source Search Order" in "Administrative Templates/System/Device Installation" on newer versions of Windows."

Maw zou niks moeten doen dus

Ookal heb ik nu enig resultaat, ik blijf absoluut bij mijn standpunt dat deze combinatie van acties ronduit belachelijk is. MS verdient echt een pak slaag voor deze onzin.
Agreed. Ik vertik het om die tool te downloaden waarmee je updates kan verbergen. Ik vind het gewoon te gek dat je een speciale tool moet downloaden om de AMD drivers niet meer aangeboden en geïnstalleerd te krijgen. Ik wil het gewoon zonder kunnen oplossen. Ja, WU installeert hem ook want dat kan je niet tegenhouden, je kan de AMD driver nl. niet afvinken. Shame on you, Microsoft.

[ Voor 6% gewijzigd door Fredi op 23-12-2015 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Nog niet zo heel lang over naar windows 10, is er een eenvoudige manier om het nieuwe settings scherm wat kleiner te maken? Het is hier bijna beeldvullend en voor veel settings moet ik scrollen maar er zit zo enorm veel witte ruimte in die schermen.

Alles staat al op 100%, die heb ik gevonden. custom sizing gaat ook niet onder de 100%.

In het oude control panel had je bijv. een lijstweergave via de menubalk. Mag best wat compacter . Gaat eigenlijk op voor alle "nieuwe" instellingsschermen.

[ Voor 9% gewijzigd door jaspov op 23-12-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Laatst online: 15:33
Iemand dit al tegengekomen of een mogelijke oplossing voor:

Vorige week heeft mijn Windows 10 de treshold 2 update geïnstalleerd, nu zit ik dus op build versie: 10586.36

Nu heb ik volgend probleem voor:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xJZ5zKUlIvydTmCMy2T22yxB/full.png

Als ik op een app klik gebeurt er bij de meeste apps niks, enkel bij de xbox app krijg ik een foutmelding dat er een probleem is opgetreden en ik contact moet opnemen met de systeembeheerder...

Ik ben ondertussen al ruim 2u bezig om het probleem op te lossen. Ik heb volgende stappen al geprobeerd:
1. Open Command Prompt as administrator
2. Type "sfc /scannow"
3. Once it is complete type " dism /online /cleanup-image /restorehealth"
4. Restart your PC
5. Open Powershell as admin
6. Type "Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}" and press enter - when finished all tiles were no longer greyed out and all apps could now run
Dit werkte jammer genoeg niet. In powershell krijg ik bij alle apps een foutmelding dat er reeds een hogere versie van het pakket is geïnstalleerd.

Weet iemand een mogelijke oplossing? De meeste mensen die dit probleem voorhadden hebben hun pc geherinstalleerd, maar dat zie ik eerlijk gezegd niet zitten. Ook systeemherstel kan ik maar uitvoeren tot een paar dagen geleden, dit heeft dus ook geen nut aangezien ik de update vorige week binnenkreeg.
Eigen topic aangemaakt voor dit probleem: Windows 10 - Apps werken niet meer]

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Mijn Windows begint steeds meer af te takelen.
Hij sluit heel langzaam af en het de iconen op de taakbalk verdwijnen etc.
Edge werkt nog steeds niet (na de grote Windows update)
Ik ben niet zo gecharmeerd van Windows 10.

• Berlinetta
  • Niet online
Ik zit er echt aan te denken om terug te gaan naar Windows 8.1 puur omdat hij sneller is en ik productiever ben met Windows 8.1

• Mizgala28
Soms denk ik dat Windows 10 "slechter" is op bepaalde gebieden juist omdat deze "gratis" is.

Meeste mensen krijgen Windows 10 gratis, en dat kleine deel moet het kopen, wie weet is Windows 10 dan minder goed gemaakt zodat het verlies minder erop is (aangezien aandeelhouders dat niet leuk zouden vinden).

Het is een simpele theorie, meer niet.

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:03
Mizgala28 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 03:51:
Soms denk ik dat Windows 10 "slechter" is op bepaalde gebieden juist omdat deze "gratis" is.

Meeste mensen krijgen Windows 10 gratis, en dat kleine deel moet het kopen, wie weet is Windows 10 dan minder goed gemaakt zodat het verlies minder erop is (aangezien aandeelhouders dat niet leuk zouden vinden).

Het is een simpele theorie, meer niet.
nee zo werkt het niet. Dat is niet hoe MS software bouwt.

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 14:45
Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 24 december 2015 @ 06:00:
[...]
Dat is niet hoe MS software bouwt.
Feit is wel, en dat zie en hoor ik overal om mij heen, dat Windows 10 sinds de laatste update toch wel ernstige stabiliteitsproblemen heeft. Dat zijn wij niet gewend van Windows. Ik hoop dat dit niet en voorbode is van een nieuwe ideologie van Microsoft.

• Raven
  • Niet online
Maar komt dat omdat die laatste update van zichzelf al niet geweldig is, of dat het upgradeproces enigszins verkloot is waardoor er problemen zijn ontstaan?

Oscar Wilde

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Berlinetta schreef op donderdag 24 december 2015 @ 02:49:
Mijn Windows begint steeds meer af te takelen.
Hij sluit heel langzaam af en het de iconen op de taakbalk verdwijnen etc.
Edge werkt nog steeds niet (na de grote Windows update)
Ik ben niet zo gecharmeerd van Windows 10.
Ik heb het even niet kunnen lezen, maar heb je deze installatie verkregen door een upgrade of had je daarna ook al eens een schone installatie gedaan? Ookal is de upgrade methode van Windows 10 beter dan ik daarvoor kende, er kunnen nog steeds applicaties en stuurprogramma's storen na een upgrade. (en als je eens een upgrade hebt uitgevoerd kan je zonder licentiesleutel een schone installatie uitvoeren op datzelfde systeem... blabla)
Raven schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:24:
Maar komt dat omdat die laatste update van zichzelf al niet geweldig is, of dat het upgradeproces enigszins verkloot is waardoor er problemen zijn ontstaan?
Ik verdenk de nieuwe build, met eventueel invloeden van oude stuurprogramma's. Het upgradeproces van Windows 10 zit erg fijn in elkaar zelfs.

[ Voor 22% gewijzigd door Shaggy_NL op 24-12-2015 10:30 ]

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 14:45
Ik denk ook de nieuwe build. Er schijnen weer bugs in te zitten die in de previews aanwezig waren. Gezien het feit dat de bugs vrij algemeen en uitgebreid voorkomen, lijkt het alsof de build helemaal niet getest is voor dat hij de wereld in gestuurd is. Dat vind ik verontrustend.

• Mizgala28
iestyn99 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:24:
Ik denk ook de nieuwe build. Er schijnen weer bugs in te zitten die in de previews aanwezig waren. Gezien het feit dat de bugs vrij algemeen en uitgebreid voorkomen, lijkt het alsof de build helemaal niet getest is voor dat hij de wereld in gestuurd is. Dat vind ik verontrustend.
Het lijkt wel alsof Microsoft game devlopers na-aapt qua bugs...

Geen grap, Windows 7 en 8(.1) zijn niet heilig hoor maar als ik het type bugs en problemen vergelijk valt het gewoon op.

• Zarhrezz
Tja, het blijft software.

Er zit zeker wat flink mis in 1511, er worden oude drivers meegeleverd en de store drivers zijn ook niet de nieuwste (mijn Ethernet driver gaf problemen na update, drivers blijken van maart terwijl de drivers van Intel van augustus zijn).

Desalniettemin is dit vergelijkbaar met het eerste jaar van Vista, Windows 7, Windows 8...ik ga er dan ook vanuit dat de fouten die nu gemaakt zijn niet herhaald worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Zarhrezz op 24-12-2015 13:41 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
Mijn windows 10 ging vanmorgen op zwart, reboote na een tijdje en is sindsdien aan het repairen, heeft zelf een keer gereboot, dan zie je analyze en vervolgens repair.
Het na 2 uur door power off en on nog een keer gestart, weer analyze en vervolgens repair.
Edit: was paar uur weg geweest toen ik dit typte, net gechecked nog steeds aan het repairen. Staat op een 80Gb partitie, mag niet zo lang duren, dus maar windows 7 install gestart. Had geen recovery disk gemaakt :(

[ Voor 29% gewijzigd door jacovn op 24-12-2015 13:56 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:24
Zarhrezz schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:19:
Desalniettemin is dit vergelijkbaar met het eerste jaar van Vista, Windows 7, Windows 8...ik ga er dan ook vanuit dat de fouten die nu gemaakt zijn niet herhaald worden.
Ehm niet om het één of ander, maar je zegt eerst dat het vergelijkbaar is met alle versies waar fouten elke keer opnieuw voorkomen en vervolgens ga je er vanuit dat ze niet herhaald meer worden? Blijkbaar leert men binnen een versie wel, maar bij elke versie heeft men opnieuw vergelijkbaar gedoe. Vreemd zou je zeggen, want van bepaalde dingen kan men best leren. Of zou het komen dat MS niet alleen hun Windows versies elke keer opnieuw insteekt, maar ook hun eigen bedrijfsprocessen er om heen? In dat geval wordt het sneller onvermijdelijk.

Het pushen van oude drivers doen bij mij weten al vrij lang, minimaal vanaf W7 en een deel van daarvoor. Daar zijn toch een hoop leermomenten van voorbij gekomen zou ik verwachten. Ik zou tenminste denken dat de creatieve software-ontwikkelaars van MS inmiddels wel een soort RSS-feedtool hadden gebouwd om recente fabrikantdrivers automagisch binnen Windows Update aan te kunnen bieden en de verantwoordelijkheid voor correcte werking + release-informatie ook bij de fabrikant neer te leggen.
Wellicht vindt Microsoft het belangrijk om externe drivers tot in den treure te testen en een eigen MS stempel erop te plakken. Dat kan natuurlijk, alleen vraag ik me af of een compatibele versie voor W10 dan niet veel belangrijker is dan een nog oude maar inmiddels ultrastabiel bevonden driver voor W7 of W8 die alle testtijd heeft opgeslokt. Wij als tweakers gaan dan snel zoeken op de fabrikantsites, maar een gemiddelde gebruiker zal daar nooit opkomen. 1 of 2 weken na release zou het van mij wel via Windows Update mogen komen... Lijkt me ideaal, zeker omdat de update-omgeving er op zich prima voor is en het scheelt een hoop nazoeken, gewoon centraal vanaf 1 tool.

Maar misschien onderschat ik het ook wel, ik weet het niet... Het enige dat ik weet is dat ik met W10 nog steeds bepaalde hardware niet werkend krijg, o.a. het touchpad van een Asus N56 laptop. Windows 10 weigert om drivers ervan te verwijderen en dus kan ik niet upgraden naar een compatibele fabrikantversie. Hij zegt dat alles verwijderd is, maar bij het opstarten van de setup voor nieuwe installatie vertelt hij dat er een vorige versie op staat. Register e.d. heb ik opgeschoond, etc, niets helpt. En in een clean install heb ik geen zin om alleen een onbenullig stuk hardware werkend te krijgen, dat kost weer een hoop extra tijd die ik eigenlijk niet (ervoor over) heb.

• Zarhrezz
marcel87 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:12:
Ehm niet om het één of ander, maar je zegt eerst dat het vergelijkbaar is met alle versies waar fouten elke keer opnieuw voorkomen en vervolgens ga je er vanuit dat ze niet herhaald meer worden?
Wellicht had ik er een smiley bij moeten zetten =)

Ik geloof niet dat er wereldwijd erg veel development teams zijn die nog nooit een fout herhaald hebben. Het probleem met teams die verantwoordelijk zijn voor drivers en het updaten daarvan is dat als ze een fout maken, er heel veel mensen daar last van hebben...en dat is iets dat niet snel vergeten wordt.

Natuurlijk zit ik ook niet te wachten op ge-eikel met m'n Ethernet en straks het moeten fixen van de videokaart drivers bij m'n schoonouders, maar laten we wel weten, wat Windows aan hardware en dus drivers ondersteunt is groter dan welk ander OS dan ook. Als je vervolgens ziet hoe vlot dit relatief gezien gaat, doen ze het zeker niet slecht. Vergelijk het bv. eens met de uitrolsnelheid van nieuwe Android versies...dat is in vergelijking maar een paar chipsets aan telefoon hardware en wat custom software van de telefoonbouwers en providers.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:47

Onbekend

...

Zarhrezz schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:29:
Als je vervolgens ziet hoe vlot dit relatief gezien gaat, doen ze het zeker niet slecht. Vergelijk het bv. eens met de uitrolsnelheid van nieuwe Android versies...dat is in vergelijking maar een paar chipsets aan telefoon hardware en wat custom software van de telefoonbouwers en providers.
Waarom zouden telefoonfabrikanten tijd (en dus ook geld) willen investeren in iets wat al is verkocht en ze verder niet meer aan verdienen? Ze willen liever dat een gebruiker na 2 a 3 jaar een nieuwe telefoon weer koopt.

Nu Windows 10 al bijna een half jaar uit is, vind ik zelf toch dat er nog te veel en grote problemen zijn. In vergelijking met Windows 7 (die ik al vrij snel na de release op mijn vorige computer had staan en meteen stabiel draaide), lijkt het net alsof ze Windows 10 nog gewoon in de praktijk aan het testen zijn. Ikzelf ben na een aantal verschillende pogingen alweer teruggegaan naar Windows 7 omdat deze versie gewoon betrouwbaar werkt. Ik heb namelijk een computer gekocht om er in mijn vrije tijd mee te kunnen werken, en niet om voor een bedrijf te zitten testen waarna ik opnieuw veel tijd kwijt ben om de boel te herstellen.

Hoe zijn jullie gedachten hierover?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Berlinetta
  • Niet online
Shaggy_NL schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:24:
[...]

Ik heb het even niet kunnen lezen, maar heb je deze installatie verkregen door een upgrade of had je daarna ook al eens een schone installatie gedaan? Ookal is de upgrade methode van Windows 10 beter dan ik daarvoor kende, er kunnen nog steeds applicaties en stuurprogramma's storen na een upgrade. (en als je eens een upgrade hebt uitgevoerd kan je zonder licentiesleutel een schone installatie uitvoeren op datzelfde systeem... blabla)

[...]

Ik verdenk de nieuwe build, met eventueel invloeden van oude stuurprogramma's. Het upgradeproces van Windows 10 zit erg fijn in elkaar zelfs.
In het begin toen ik mijn Windows 10 had geïnstalleerd werkte hij prima.
tot op een gegeven moment Threshold 2 voor de deur stond, waardoor mijn Microsoft Edge niet meer werkt.
En nu mijn Laptop 10 minuten erover doet om afsluiten, ben ik gewoon boos.
Even serieus ik zit niet zo vaak achter de laptop en heb op momenten wanneer ik er achter zit echt keihard nodig.

• Zarhrezz
Onbekend schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:51:
Waarom zouden telefoonfabrikanten tijd (en dus ook geld) willen investeren in iets wat al is verkocht en ze verder niet meer aan verdienen? Ze willen liever dat een gebruiker na 2 a 3 jaar een nieuwe telefoon weer koopt.
Dit is inderdaad een groot duurzaamheidsprobleem. Als de kosten van het huidige wegwerpmodel in rekening gebracht gaan worden bij de fabrikant of de consument gaat dat helaas pas veranderen. Vooralsnog worden er door de korte levenscyclus van mobiele apparatuur grote hoeveelheden erg zeldzame materialen gewoon verbrand / gestort.
Nu Windows 10 al bijna een half jaar uit is, vind ik zelf toch dat er nog te veel en grote problemen zijn. In vergelijking met Windows 7 (die ik al vrij snel na de release op mijn vorige computer had staan en meteen stabiel draaide), lijkt het net alsof ze Windows 10 nog gewoon in de praktijk aan het testen zijn. Ikzelf ben na een aantal verschillende pogingen alweer teruggegaan naar Windows 7 omdat deze versie gewoon betrouwbaar werkt. Ik heb namelijk een computer gekocht om er in mijn vrije tijd mee te kunnen werken, en niet om voor een bedrijf te zitten testen waarna ik opnieuw veel tijd kwijt ben om de boel te herstellen.

Hoe zijn jullie gedachten hierover?
Windows 7 was niet al binnen een half jaar stabiel; je vergeet de 3 jaar Vista daarvoor; de verschillen op driver-niveau zijn zodanig klein dat Windows 7 gewoon Vista+ is. Dat neemt niet weg dat Windows 10 nog wat stappen te nemen heeft op gebied van stabiliteit / betrouwbaarheid.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:47

Onbekend

...

Als je het zo bekijkt dat Windows Vista een bèta en dat Windows 7 de final release was, dan is Windows 10 dus gewoon de béta-versie. Tussen de release data van Windows Vista en Windows 7 zat 2,5 jaar tijdsverschil. Dus met dit in het achterhoofd kan je er dus vanuit gaan dat ze voor Windows 10 nog minimaal heel 2016 nodig zullen hebben om deze versie stabiel te maken?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Mizgala28
Dan nog zou je verwachten dat Microsoft even nadenkt, het is bij ons thuis iedere keer raak met de game PC, Windows 10 download de nvidia drivers (ondanks dat ik ze geblokkeerd had) en de boel loopt vast.
Dus iedere keer weer, herstarten, drivers verwijderen en de nieuwste direct van nvidia downloaden, probleem opgelost.

Maar dat blijft belachelijk, leuk dat ik het kan oplossen maar iedere keer half uur verspillen omdat Microsoft koppig is blijft een achterlijk iets, vroeger kon je die drivers gewoon negeren en nu verpesten ze de boel.

En dat is alleen de game PC, ik zwijg over de rest.

P.S het is een Nvidia GTX960.

• Zarhrezz
Onbekend schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:22:
Als je het zo bekijkt dat Windows Vista een bèta en dat Windows 7 de final release was, dan is Windows 10 dus gewoon de béta-versie. Tussen de release data van Windows Vista en Windows 7 zat 2,5 jaar tijdsverschil. Dus met dit in het achterhoofd kan je er dus vanuit gaan dat ze voor Windows 10 nog minimaal heel 2016 nodig zullen hebben om deze versie stabiel te maken?
Nee hoor, Vista was een stuk sneller stabiel dan dat. Het eerste half jaar was problematisch vanwege het niet beschikbaar zijn van goede drivers binnen het nieuwe driver model, daarna niets aan de hand. Ik heb Vista jaren zonder problemen gebruikt. De meerwaarde van Windows 7 is er wel, maar niet zo groot als velen doen vermoeden.
Mizgala28 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 17:29:
Dan nog zou je verwachten dat Microsoft even nadenkt, het is bij ons thuis iedere keer raak met de game PC, Windows 10 download de nvidia drivers (ondanks dat ik ze geblokkeerd had) en de boel loopt vast.
Dus iedere keer weer, herstarten, drivers verwijderen en de nieuwste direct van nvidia downloaden, probleem opgelost.

Maar dat blijft belachelijk, leuk dat ik het kan oplossen maar iedere keer half uur verspillen omdat Microsoft koppig is blijft een achterlijk iets, vroeger kon je die drivers gewoon negeren en nu verpesten ze de boel.

En dat is alleen de game PC, ik zwijg over de rest.

P.S het is een Nvidia GTX960.
Ik heb ook een 960 maar geen problemen mee n.a.v. 1511. Welke versie wordt er bij jou dan teruggezet door Windows?

<GOT> Zarhrezz#2885

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:03
iestyn99 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:50:
[...]

Feit is wel, en dat zie en hoor ik overal om mij heen, dat Windows 10 sinds de laatste update toch wel ernstige stabiliteitsproblemen heeft. Dat zijn wij niet gewend van Windows. Ik hoop dat dit niet en voorbode is van een nieuwe ideologie van Microsoft.
Ik beweer ook niet dat er geen problemen zijn (hoewel het relatief gezien meevalt maar omdat er zoveel mensen windows gebruiken het absoluut wel weer aantikt). Er werd beweerd dat dit expres is omdat windows 10 update gratis is en dat is absoluut niet het geval.

• Mizgala28
Zarhrezz schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:23:

Ik heb ook een 960 maar geen problemen mee n.a.v. 1511. Welke versie wordt er bij jou dan teruggezet door Windows?
Welke versie van de driver bedoel je?

Iedere keer als er een nieuwere uitkomt in Windows 10 update komt deze ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
Ik heb windows 10 weer opnieuw geinstalleerd.
Bij intel de laatste driver software gehaald (intel xeon e3-1265l v2 met geintergreerde gpu)
Die intel tool claimed een nieuwere versie te willen installeren, maar dan zet hij (of windows 10) de driver terug die er al op staat.

Ook opnieuw die 1511 update gekregen, nu maar zien hoe lang het blijft werken.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Mizgala28 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 21:53:
Welke versie van de driver bedoel je?

Iedere keer als er een nieuwere uitkomt in Windows 10 update komt deze ellende.
De driver date / versie zoals die in de Device manager bij de videokaart staat. Bij mij is dat (na de Nvidia update van eerder deze maand) versie 10.18.13.6143 met datum 16-12-2015 (merk op dat het nummer zoals Nvidia 'em geeft de laatste 5 cijfers zijn; 361.43). Ik ben benieuwd naar welke versie jij dan wordt teruggezet door Windows 10 update.
jacovn schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 10:01:
Ik heb windows 10 weer opnieuw geinstalleerd.
Bij intel de laatste driver software gehaald (intel xeon e3-1265l v2 met geintergreerde gpu)
Die intel tool claimed een nieuwere versie te willen installeren, maar dan zet hij (of windows 10) de driver terug die er al op staat.

Ook opnieuw die 1511 update gekregen, nu maar zien hoe lang het blijft werken.
Als je een driver install draait via een installer, is wat je krijgt afkomstig vanuit die installer, Windows update doet dan niets. Bij nette driver installers checkt het ding zelf of de driver die al in gebruik is niet nieuwer is en waarschuwt hiervoor. Dat is wel afhankelijk van de leverancier van die driver installer; ze doen het niet allemaal even netjes.

Ik heb ook van Intel de laatste driver installer gehaald (3e generatie Core) en Windows 10 1511 bevatte al dezelfde versie. De installer van Intel melde dat ook netjes.

Je kunt altijd in de Device manager even kijken welke driver (versie + datum) er in gebruik is, dan is het eenvoudig te achterhalen of wat je gedownload hebt inderdaad nieuwer is of niet. Zoals gezegd, soms wordt dat niet netjes gedetecteerd. Best vaak wordt dezelfde versie gezien als nieuwer.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Zarhrezz schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:32:
[...]

De driver date / versie zoals die in de Device manager bij de videokaart staat. Bij mij is dat (na de Nvidia update van eerder deze maand) versie 10.18.13.6143 met datum 16-12-2015 (merk op dat het nummer zoals Nvidia 'em geeft de laatste 5 cijfers zijn; 361.43). Ik ben benieuwd naar welke versie jij dan wordt teruggezet door Windows 10 update.
Dat toevallig niet gekeken, wel heeft Windows Update de nieuwste (versie 361.43) geinstalleerd.

Het ligt simpel, Windows Update in Windows 10 installeert gewoon de nieuwste versie, echter veroorzaakt deze problemen die niet voorkomen als ik diezelfde drivers (en dus diezelfde versie nummer) installeer vanaf de Nvidia website.

Ik kijk iedere keer naar de versie nummer van de driver, niet de datum maar dit is vanaf het begin al zo, en windows 10 herinstalleren hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Mizgala28 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:47:
Dat toevallig niet gekeken, wel heeft Windows Update de nieuwste (versie 361.43) geinstalleerd.

Het ligt simpel, Windows Update in Windows 10 installeert gewoon de nieuwste versie, echter veroorzaakt deze problemen die niet voorkomen als ik diezelfde drivers (en dus diezelfde versie nummer) installeer vanaf de Nvidia website.

Ik kijk iedere keer naar de versie nummer van de driver, niet de datum maar dit is vanaf het begin al zo, en windows 10 herinstalleren hielp ook niet.
Hmm, dat is dan wel heel vreemd. Een driver is een driver zou je zeggen, hoe die dan geïnstalleerd wordt zou niet relevant moeten zijn. Wat voor problemen geeft die laatste driver bij jou als die door Windows Update erop gezet wordt die je niet hebt bij handmatige install?

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Mizgala28 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:47:
[...]

Zarhrezz schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:51:
[...]

Hmm, dat is dan wel heel vreemd. Een driver is een driver zou je zeggen, hoe die dan geïnstalleerd wordt zou niet relevant moeten zijn. Wat voor problemen geeft die laatste driver bij jou als die door Windows Update erop gezet wordt die je niet hebt bij handmatige install?
Misschien een domme vraag, maar zijn drivers die via MS Update verspreid worden wel éxact hetzelfde zoals die wat rechtstreeks bij de maker wegkomen? Sleutelt MS er niet aan voordat ze bereid zijn deze via MS Update te verspreiden?

[ Voor 68% gewijzigd door Raven op 25-12-2015 22:02 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Zarhrezz schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:51:
[...]

Vooral crashes van games maar ook BSOD en vastlopers.

Niet dat die game pc als enige problemen heeft, de mini kastje onder de TV heeft problemen als Windows Update de chipset updatet, ondanks dat die kastje recente hardware heeft krijg je een bootloop als de chipset drivers door Windows Update geïnstalleerd worden, die van de website van Intel zelf werken echter perfect.

Daarnaast ook problemen bij kennissen, net als thuis installeert Windows 10 1 of een ander driver via de update en dan komen de problemen die variëren van vastlopers, crashes tot zelfs corrupte Windows installaties, in 1 geval heb ik bij een familielid Windows 8.1 teruggezet ondanks dat de laptop gewoon vorig jaar gekocht is (reden is dat diegene zijn laptop voor photoshop gebruikt op z'n werk en dus is een stabiele OS essentieel).

Nou kan ik bij de meesten die Pro hebben de updates volledig uitschakelen (aangezien die tool van microsoft voor geen ene meter werkt, op het moment dat er een nieuwere driver versie in Windows Update uit is wordt deze NIET geblokkeerd).

Maar is dat nou de bedoeling? Nee maar stiekem wil ik bijna de updates uitschakelen, sorry maar Microsoft had NOOIT de driver updates als automatisch moeten instellen.

(in totaal gaat het hier om 21 laptops en 2 desktops waarvan slechts bij 3 laptops Windows 10 probleemloos draait als de drivers geüpdatet worden door Windows Update zelf, in 4 andere gevallen zijn er geen driver updates van Windows 10 zelf en dus draait de boel stabiel, in totaal draaien dus slechts 7 laptops van de 21 laptops stabiel Windows 10, meeste van die laptops zijn jonger dan 2 jaar en slechts 1 ouder dan 3 jaar (mijn laptop maar dat is verhaal apart door legacy videokaart drivers)).
Raven schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:01:
[...]

[...]

Misschien een domme vraag, maar zijn drivers die via MS Update verspreid worden wel éxact hetzelfde zoals die wat rechtstreeks bij de maker wegkomen? Sleutelt MS er niet aan voordat ze bereid zijn deze via MS Update te verspreiden?
Naar mijn weten sleutelt Microsoft er niet aan, probleem is dat het er wel op lijkt en niet sinds vandaag.

Ik mijd de driver updates van Windows zelf al sinds Windows 7, ook toen had ik vaak problemen gezien bij computers die drivers geïnstalleerd hadden via Windows Update, de echte problemen zijn echter sinds Windows 10 begonnen ermee, punt is dat je bij Windows 7 t/m 8.1 die driver updates kunt verbergen en gewoon die van de fabrikant zelf kan installeren, vanaf Windows 10 worden ze echter door je strot geduwd.

En ja er is een tool om (driver) updates te blokkeren, maar iedere keer als er een nieuwe versie van de driver wordt verspreidt geldt die blokkade niet voor de nieuwe heb ik gemerkt, en tegen de tijd dat je die ook al blokkeert is de ellende al gebeurt...

[ Voor 31% gewijzigd door Mizgala28 op 25-12-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Damn, dat wordt dus (als ik al over wil op W10) eerst de hardware via gpedit blacklisten voor updates vóór ik de updater van Windows aan het werk zet :X Dan doe ik het updaten later wel met de hand.

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 25-12-2015 22:54 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Nja, ligt er maar net aan welke laptop/desktop je hebt.
Geen enkel probleem gehad met 4 verschillende laptops (2 à 4 jaar oud, HP & Dell), ze lopen nog als een zonnetje. Ik vind het dus enorm handig dat ik er niet meer achter moet zoeken op de fabrikanten pagina.
Zelfde voor de twee desktops (2 à 3 jaar, custom built), daar installeer ik zelf de laatste game-ready Nvidia driver (zonder 3D & HD audio gedeelte). Windows heeft dit bij mij nog nooit overschreven ofzo..

Al vind ik ook wel dat je zou moeten kunnen kiezen of je dat wil of niet.

[ Voor 54% gewijzigd door SmokingCrop op 25-12-2015 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Ik heb zelf niet zo heel veel systemen onder handen gehad maar alleen bij mijn eigen PC wat problemen gehad. Kennlijk zijn de problemen groter als je systeem meer getweakt is; ik moest m'n wallpaper en kleurinstelligen herstellen, terwijl het bij de PC van m'n schoonouders allemaal ongewijzigd was (die hebben een standaard foto slideshow als desktop background). De legacy drivers voor de X1950 die daar in de PC zit deed het na de update ook gewoon nog, niets aan hoeven doen. Wat betreft drivers heb ik op beide systemen de Ethernet drivers wel handmatig geupdate; bij mijn systeem viel de verbinding af en toe weg, bij m'n schoonouders preventief gedaan. Daar moet wel gezegd worden dat er op beide systemen oude (Windows 7) drivers stonden.

De update op m'n HP Steam 7 liep ook zonder problemen, alleen daar even de background moeten herstellen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:11
Upgrade van 8.1 naar Windows 10 op mijn HP Envy Sleekbook 6 ging probleemloos. Wallpaper en kleurinstelling waren allemaal hetzelfde na opnieuw opstarten. Enige dat ik maar niet opgelost krijg is als ik met rechts klik op filehippo incoontje om te checken voor updates en ik krijg de melding er is een beta update van bv Thunderbird en ik klik dan op de melding rechtsonder, dan vraagt het steeds met welke app het te openen. Heb al zeker 100x keer geklikt op openen met Firefox plus vinkje altijd deze app gebruiken, maar iedere keer als ik daar op klik, dan krijg ik weer die vraag met welke app het te openen. Ook al zeker 100x standaardprogramma's ingesteld via configuratiescherm oude manier en nieuwe manier via instellingen :? Ook als ik op een link klik in een email met eM Client. Vreemde is dat ik die vraag ook kreeg met Thunderbird, maar geklikt op altijd deze app gebruiken en daarna nooit meer die vraag gehad. Snapt u het nog? Ik namelijk niet.

[ Voor 6% gewijzigd door desalniettemin op 26-12-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Onderstaand bericht plaatste ik, waarschijnlijk door niet helemaal uitgeslapen te zijn, afgelopen vrijdag in de verkeerde rubriek. Na daar fijntjes op te zijn gewezen deed ik het verzoek om het te verplaatsen naar dit subforum, maar daar werd niet op gereageerd. Vandaar nogmaals:

Sinds jaren gebruik ik naar tevredenheid het programma CCleaner, enkel om regelmatig opruiming te houden in uiteenlopende tijdelijke bestanden. Zo ook nu het plan om dat weer te doen. Echter ik kom tot de ontdekking dat het programma helemaal verdwenen is, inclusief het pictogram op het bureaublad. Met andere woorden radicaal. Met de grote update 1511 is het totaal ongemoeid gelaten en nu opeens foetsie.
Inloggen op hun site leert me dat zowel de betaalde al de gratis versie er nog steeds zijn. Ik kan dan ook haast geen andere conclusie trekken dat dit inherent is met een van de kleine periodieke updates. Vreemd van Microsoft om dat zomaar ongevraagd te doen. Weet iemand misschien iets over eventuele motieven? Als die er zijn, zou ik zoiets eerder met de grote update hebben verwacht.

Wat mankeert er aan dit uiterst handige programma? Zeker, al die handelingen kunnen ook in Windows (Edge) handmatig worden gedaan, maar dat kost meer moeite en tijd. En naar mijn weten heeft Microsoft zelf geen handig alternatief hiervoor.
Ik kan het uiteraard zo weer installeren, maar het bezorgt me wel weer even werk om hem in te stellen, b.v. de cookies die moeten blijven staan.

Edit:
Voor een aantal dingen is dat alternatief in Edge er bij nader inzien wel, waar het gaat om het onthouden van wachtwoorden, maar CCleaner heeft nog een paar andere nuttige functies aan boord.

[ Voor 5% gewijzigd door Techneut op 26-12-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:02
Wat gebeurt als je CCleaner opnieuw installeert? Er is vijf dagen geleden een nieuwe versie, v 5.13, uitgebracht: http://filehippo.com/download_ccleaner/tech/ .

Verder heb ik geen idee waarom het verwijderd is. Was het toevallig een oudere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi

wowi

Scan je windows 10 eens met cmd.exe uitvoeren als administrator
commando intikken
sfc /scannow

ik ben al veel meer installaties tegengekomen die corrupt zijn. Dan onder win7 ooit.
En sommige installaties zijn ook niet te repareren meer met het dism commando al verwijs je naar de juiste map waar de install.wim staat. En ik ben niet de enige met dit probleem dus.

https://social.technet.mi...?forum=win10itprohardware

[ Voor 4% gewijzigd door wowi op 26-12-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Gewoon lekker de portable versie gebruiken :)
Niets te installeren -> enkel het zipje unzippen en de exe werkt (kan je ook een snelkoppeling maken etc).
Dan heb je daar nooit problemen mee, zelf gebruik ik zoveel mogelijk de portable versies als er geen nadelen aan zijn en zet ik die in OneDrive. Moet je op verschillende computers/laptops ook maar 1 keer updaten. Bij herinstallatie van de pc moet je het ook maar enkel opnieuw downloaden als je Onedrive niet verplaatst hebt naar een andere schijf / partitie :9 Heb je dat al gedaan, dan is het zelf helemaal geen probleem, want dan werken ze nog gewoon.

Kan ook handig zijn om mee te nemen op usb.

[ Voor 18% gewijzigd door SmokingCrop op 26-12-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
EricJH schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:16:
Wat gebeurt als je CCleaner opnieuw installeert? Er is vijf dagen geleden een nieuwe versie, v 5.13, uitgebracht: http://filehippo.com/download_ccleaner/tech/ .

Verder heb ik geen idee waarom het verwijderd is. Was het toevallig een oudere versie?
Er verschijnt met heel grote regelmaat een nieuwe/vernieuwde versie, niets bijzonder aan. Meteen klikken om te installeren of even overslaan maakt geen verschil Ik kan de nieuwste gewoon installeren, geen enkel probleem. Het bezorgt me nu alleen even tijd om het opnieuw in te stellen. Maar ik vroeg me alleen maar af waar ze zich in vredesnaam mee bemoeien. Zijn er risico's van beschadigingen door CCleaner geconstateerd? Hoe dan ook, ik kan me moeilijk voorstellen dat Microsoft kijkt welke versie ze tegenkomen. Ik ben er wel nieuwsgierig naar of dit misschien een nieuw beleid is van ze, om alles van derde partijen wat ingrijpt in hun OS sowieso er af wordt geknikkerd.

Geen idee wat dit zou toevoegen, even herinstalleren is helemaal het probleem niet. Ik ken overigens alle opties.
Evenmin als dit, ik weet gewoon zeker dat mijn systeem clean is. Ik geloof ook niet dat dit hier aan de orde is. Niettemin, ik wil niet eigenwijs zijn heb ik achteraf dit toch even gedaan, puur uit nieuwsgierigheid. En inderdaad vond dit programma geen ongerechtigheden.
wowi schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:44:
commando intikken
sfc /scannow

ik ben al veel meer installaties tegengekomen die corrupt zijn. Dan onder win7 ooit.
En sommige installaties zijn ook niet te repareren meer met het dism commando al verwijs je naar de juiste map waar de install.wim staat. En ik ben niet de enige met dit probleem dus.

Edit:
Inmiddels weet ik zo goed als zeker dat het een update-kwestie is, want op onze tweede computer is het ook verwijderd.

[ Voor 46% gewijzigd door Techneut op 27-12-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:24
wowi schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:44:
commando intikken
sfc /scannow

Idem hier met mijn Surface Pro 3. Enkele dagen die volledig herinstalleerd met een System Reset. Na enkele essentiële applicaties te installeren, wou ik al direct een System Image maken volgens deze methode: https://www.winhelp.us/sy...ackup-in-windows-8-1.html . Blijkt DISM al direct problemen te geven die ik niet opgelost krijg met /RestoreHealth.
Daarnet eens een sfc /scannow gedaan en volgens de logs een probleem met opencl.dll, identiek als hier beschreven : http://serverfault.com/qu...-sfc-and-dism-are-failing . Ben nu een 1511 image aan het downloaden met de Media Creation Tool van Microsoft om dan langs die weg een goede image file te hebben via dewelke ik hopelijk die dll kan restoren. Ik heb immers na een paar dagen al effectief mijn Display Driver zien crashen.

Toch duidelijk iets mis met dat automatisch updaten van Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi

wowi

Twixie schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:00:
[...]

Idem hier met mijn Surface Pro 3. Enkele dagen die volledig herinstalleerd met een System Reset. Na enkele essentiële applicaties te installeren, wou ik al direct een System Image maken volgens deze methode: https://www.winhelp.us/sy...ackup-in-windows-8-1.html . Blijkt DISM al direct problemen te geven die ik niet opgelost krijg met /RestoreHealth.
Daarnet eens een sfc /scannow gedaan en volgens de logs een probleem met opencl.dll, identiek als hier beschreven : http://serverfault.com/qu...-sfc-and-dism-are-failing . Ben nu een 1511 image aan het downloaden met de Media Creation Tool van Microsoft om dan langs die weg een goede image file te hebben via dewelke ik hopelijk die dll kan restoren. Ik heb immers na een paar dagen al effectief mijn Display Driver zien crashen.

Toch duidelijk iets mis met dat automatisch updaten van Windows 10.
Probeer het commando onderaan de link van jezelf dat zou het probleem kunnen verhelpen. Volgens mij het zelfde als uit mijn eerste link. :) Lijkt erop dat er ergens iets niet helemaal goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ok, heb ondertussen verschillende dingen geprobeerd:
* Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /Source:esd:E:\Sources\Install.esd:1 /limitaccess : faalt, omdat hij de files zogezegd niet vindt. Onder E staat nochtans de ISO gemount en ik kan mooi de install.esd zien.
* Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /Source:esd:F:\sources\install.esd\1\Windows\WinSxS\wow64_microsoft-windows-r..xwddmdriver-wow64-c_31bf3856ad364e35_10.0.10586.0_none_3dae054b56911c22\ (wat jij dus ook voorstelde) : zelfde probleem.
* Setup van die Image runnen (dus: E:\setup.exe). Dit doorloopt de hele Windows install procedure, waarbij ik uiteraard kies om de settings en apps te behouden.
Maar zelfs na die laatste stap, blijft het probleem bestaan. Heb onmiddellijk een sfc /scannow gedaan en opnieuw krijg ik dezelfde fout te zien in mijn CBS.log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi

wowi

Twixie schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 20:34:
Ok, heb ondertussen verschillende dingen geprobeerd:
* Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /Source:esd:E:\Sources\Install.esd:1 /limitaccess : faalt, omdat hij de files zogezegd niet vindt. Onder E staat nochtans de ISO gemount en ik kan mooi de install.esd zien.
* Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /Source:esd:F:\sources\install.esd\1\Windows\WinSxS\wow64_microsoft-windows-r..xwddmdriver-wow64-c_31bf3856ad364e35_10.0.10586.0_none_3dae054b56911c22\ (wat jij dus ook voorstelde) : zelfde probleem.
* Setup van die Image runnen (dus: E:\setup.exe). Dit doorloopt de hele Windows install procedure, waarbij ik uiteraard kies om de settings en apps te behouden.
Maar zelfs na die laatste stap, blijft het probleem bestaan. Heb onmiddellijk een sfc /scannow gedaan en opnieuw krijg ik dezelfde fout te zien in mijn CBS.log.
8)7 8)7 8)7 Wat helpt wel ????????? iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hier al een behoorlijk lange thread over die opencl.dll: http://www.tenforums.com/...les-can-not-fixed-17.html . Voorlopig spendeer ik er geen tijd meer aan. Ik heb zelfs geen nVidia, enkel de built-in HD5000 van mijn i7. Al is er eerder in de thread ook melding van issues met een Surface Pro 3.

Enige dat ik nog ga proberen is een opencl.dll van iemand met een SP3 zien vast te krijgen en kijken of er een verschil is. Het zou me echter zeer verbazen dat niet iedereen dit issue heeft. Ik vind immers ook wel verschillende threads terug over crashende display drivers bij een SP3 sinds een grote Windows update ergens in november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik vroeg me af hoe het zit met Windows Live Mail als je upgrade van Wndows 7 naar Windows 10.
Ik hoor verschillende verhalen van mensen dat het na de upgrade opeens niet aanwezig is, en bij sommige is het nog wel geinstalleerd en werkt het naar behoren, en bij sommige moet het mailaccount opnieuw worden ingesteld.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:31
AW_Bos schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:17:
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Om eventuele problemen te voorkomen is het beter op win10 als 'nieuw' te instaleren
zonder alle programma etc etc maar wel met de persoonlijke instellingen.
Daarna kan je wlm en alle andere programma's weer met een gerust hart instaleren
en gebruiken ... suc6

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:11
Ook even sfc /scannow gedaan. Vond corrupte file's en heeft ze meteen gerepareerd. Maar alles werkte verder goed op dat ene na dat ik eerder gepost had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techneut schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:56:
[...]

[...]
[...]
Edit:
Inmiddels weet ik zo goed als zeker dat het een update-kwestie is, want op onze tweede computer is het ook verwijderd.
Hier ook ineens Ccleaner en CCenhancer pleitte na een Windows Update, erg vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08-2023
Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje Windows 10 Home, maar nu ineens werkt de startbutton linksonder niet goed meer. Als ik er gewoon op klik, krijg ik geen menu meer. Als ik er met rechts op klik krijg ik wel dat andere menu.
Hoe zou dit komen en wat kan ik doen om dit te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johanna52 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 07:30:
Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje Windows 10 Home, maar nu ineens werkt de startbutton linksonder niet goed meer. Als ik er gewoon op klik, krijg ik geen menu meer. Als ik er met rechts op klik krijg ik wel dat andere menu.
Hoe zou dit komen en wat kan ik doen om dit te herstellen?
Probeer dit eens
RoaDHouse in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08-2023
Ja dat heb ik geprobeerd, maar dan werkt het nog niet. In rood geeft het een error "Add-AppxPackage: Deployment failed, 0x80073D06. Pakket kan niet worden geïnstalleerd omdat er al een hogere versie is geïnstalleerd.
Ook heb ik geprobeerd het te herstellen met sfc/ scannow.
Er werden geen fouten gevonden.
Kan ik nog iets anders proberen?

Update
Ok. Ik had natuurlijk even opnieuw moeten opstarten. Nu werkt het wel!
Bedankt voor de hulp. :)

[ Voor 9% gewijzigd door johanna52 op 30-12-2015 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fijn dat het is opgelost! Ik vind het bizar eigenlijk dat deze bug nog steeds veelvuldig voorkomt.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
FREAKJAM schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:32:
Fijn dat het is opgelost! Ik vind het bizar eigenlijk dat deze bug nog steeds veelvuldig voorkomt.
Ik had er de eerste weken W10 een paar keer last van, maar eigenlijk altijd als er een Restart gesceduled moest worden wegens updates. Ik weet niet of het altijd met updates samenhangt, maar daar lijkt het wel op.

<GOT> Zarhrezz#2885

Pagina: 1 ... 56 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.