After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
http://aka.ms/onedrivestorageOneDrive users can keep their free 15GB of storage and camera roll bonus after all, if they opt-in by Jan. 31
Microsoft has decided to give current OneDrive users a chance to keep their free 15GB of cloud file storage space, along with their extra free 15GB if they have the camera roll enabled on their smartphone. The catch is they have to make an effort to go to a special page and opt-in to keep that storage before January 31, 2016.
You may remember that back in November, Microsoft said it was going to reduce the amount of free storage it was going to give OneDrive users from 15GB to just 5GB in early 2016, and eliminate the 15GB camera roll bonus completely. This caused a massive backlash from customers. Over 72,000 of them voted on the OneDrive UserVoice page, asking Microsoft to bring back their free storage amounts,
Today, Microsoft's Group Program Manager for OneDrive, Douglas Pearce, quietly posted a note on that UserVoice post, stating:
"For customers of our free service who have over 5 GB of content and who are directly impacted by the storage change, we will offer one free year of Office 365 Personal, which includes 1 TB of storage. These customers will receive an email with redemption information early next year."
"In addition, for our biggest fans who have been loyal advocates for OneDrive, we are adding a new offer that lets you keep your existing 15 GB of free storage when the changes happen next year. If you also have the 15 GB camera roll bonus, you'll be able to keep that as well."
Users will have to opt-in and go to the Microsoft webpage below to sign up and keep their current OneDrive storage amounts. Again, this option will only last until Jan. 31.
Pearce also apologized for how Microsoft presented these OneDrive changes in the first place, stating:
"We are all genuinely sorry for the frustration this decision has caused and for the way it was communicated."
While it's not a 100 percent reversal of Microsoft's changes to OneDrive, the company is at least offering a way for current users to keep their free storage amounts, rather than have them cut down as previously planned.
Gelukkig dat ze hier nog mee komen. Vind het nog wel onhandig dat je ergens op moet klikken, maar het is verbetering. Nu even rondspammen
Ik heb dat gedoe met het start menu ook,. meteen de eerste dag na install windows 10,.iestyn99 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 19:49:
In de laatste update 1511 zit wat vervelende bugs, vooral als je een zwervend gebruikersprofiel hebt, wat vaak in domeinen wordt gebruikt. Het begint met dat Edge niet meer werkt en gaandeweg worden steeds meer modern apps onbruikbaar. Herinstallatie van de apps helpt maar heel tijdelijk, tot de volgende keer inloggen. Ik heb ook collega's waar de startknop ineens niet meer werkt. Microsoft is zogezegd op zoek naar en oplossing maar dit had toch bij en test vooraf vrij snel aan het licht kunnen komen, zou je zeggen...?
initieel bij de startup leek alles wel te werken echter,. pas nadat ik wat applicaties had geinstalleerd ging het start menu ineens stuk,. en search werkt helemaal niet meer. rechtermuisknop op taakbalk apps om ze vast te maken kan ook niet meer. en de popup van datum/tijd verschijnt niet meer na single click.
Edge crashed ook om de havenklap. Terwijl ze juist aangeven dat het sneller en beter is dan IE,.. nou mooi niet.
Start menu gebeuren schijnt tenminste wel een known issue te zijn:
http://answers.microsoft....-b3c3-6cd5888f7450?auth=1
Heeft met cortana te maken:
Waar wij nederlanders dus onder vallen.Known issues:
- The search box in Taskbar doesn't work if you are in a locale where Cortana is not available.
Ik heb veel gegoogled, maar niks te vinden wat het ECHT oplost.
Is een bug in windows dus. Kwestie van afwachten vrees ik.
[ Voor 5% gewijzigd door bbr op 12-12-2015 11:24 ]
Listen to the voices in your head.
[ Voor 4% gewijzigd door desalniettemin op 12-12-2015 14:02 ]
Ja, klopt alleen ik ben de website kwijt.Raven schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:59:
Kwam net ook weer een slachtoffer van die update tegen. Wordt er niet ergens in een log bijgehouden wat de update verwijdert/gereset heeft?
dom dom dom, Chrome startte wel maar op mijn 2e monitor die uit stonddesalniettemin schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:01:
Chrome heeft nog een onhebbelijkheid. Als ik American Football bekijk met Chrome en dan stop, omdat ik naar bed ga en de volgende dag mijn laptop aanzet en het beeld wil vergroten, dan moet ik eerst Chrome afsluiten en herstarten, anders lukt het niet
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?
Als ik Google moet geloven:
- De Store en een aantal apps die ik nooit zal gebruiken vereisen een MS-account;
- Instellingen worden in MS-account bewaart voor synchronisatie doeleinden (al vind ik dat moeilijk te geloven sinds die update van laatst).
Is dat het enige of zijn er meer (merkbare) verschillen?
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 12-12-2015 19:50 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Met dat voorbehoud (als het tenminste waar is), één ding is volgens mij zeker, in 9 van de 10 gevallen heb je dat MS-account in mijn ogen helemaal niet nodig en is het alleen maar, waarschijnlijk goedbedoelde, bevoogding van Microsoft. Hoewel het me niet duidelijk is wat ze dan zouden willen bevoogden.
update:
Ik ben een lijstje aan het maken van updates die het geweest kunnen zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door donderdraak op 13-12-2015 12:27 ]
Denk het niet, want gisteren waren er geen updates. Of het moet de virus definitie van defender geweest zijn. (wat een rot stukje programma is dat, met defender aan liep mijn computertje nauwelijks, en zat windows update geregeld "op slot")donderdraak schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:26:
Had iemand anders gisteren ook een windows update die lang duurde voordat die klaar was?
Hier gebeurt het ook regelmatig dat menu en actiecentrum dienst weigert. Terug opstarten, dan is het weer een tijdje ok. Tja, die bug mag wel eens aangepakt worden want die is er al van voor de grote update.bbr schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:21:
[...]
Ik heb dat gedoe met het start menu ook,. meteen de eerste dag na install windows 10,.
initieel bij de startup leek alles wel te werken echter,. pas nadat ik wat applicaties had geinstalleerd ging het start menu ineens stuk,. en search werkt helemaal niet meer. rechtermuisknop op taakbalk apps om ze vast te maken kan ook niet meer. en de popup van datum/tijd verschijnt niet meer na single click.
Edge crashed ook om de havenklap. Terwijl ze juist aangeven dat het sneller en beter is dan IE,.. nou mooi niet.
Start menu gebeuren schijnt tenminste wel een known issue te zijn:
http://answers.microsoft....-b3c3-6cd5888f7450?auth=1
Heeft met cortana te maken:
[...]
Waar wij nederlanders dus onder vallen.
Ik heb veel gegoogled, maar niks te vinden wat het ECHT oplost.
Is een bug in windows dus. Kwestie van afwachten vrees ik.
Hier stonden de windows updates op automatic restart if not being used. Dat is nu aangepast naar notification.Reepje schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:37:
[...]
Denk het niet, want gisteren waren er geen updates.
Het was update KB3119147 (flash) en KB2267602 (defender) en daarna een stuk of 10 met een SID-string en geen KB syntax. Kan er helaas niet op googlen.
Bij het opstarten na de update stond er "We have added new features please do not turn of your computer" etc. dus ben wel benieuwd naar wat er veranderd was.
Dan weet ik niet wat er bij jouw aan de hand is.donderdraak schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:42:
[...]
Het was update KB3119147 (flash) en KB2267602 (defender) en daarna een stuk of 10 met een SID-string en geen KB syntax. Kan er helaas niet op googlen.
De updates zijn op 9 december gekomen en zijn de voor de flash player en voor defender.
1-Security Update for Internet Explorer Flash Player for Windows 10 Version 1511 for x64-based Systems (KB3119147).
2-Cumulative Update for Windows 10 Version 1511 for x64-based Systems (KB3116900).
3-Windows malicious software removal tool for windows 8,8.1, 10 and windows server 2012, 2013 R2 x64 edition December 2015 KB890830
Wat er bij jouw dus dwars zit is defender. Ik zou hem uitzetten en een ander beveiligingsprogramma kiezen. Zelf ben ik wel tevreden over Panda free. Licht en soepel.
Waarom die Upgrade (Win 10 Pro) in tweevoud binnen komt is me nu nog even een raadsel, waarschijnlijk kan ik zo meteen weer één van die twee als expired zetten.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Misschien zijn de "bugs" van het verwijderen van programma's en aanpassen van instellingen opgelost?wimmel_1 schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:21:
WSUS heeft 't er maar druk mee..... De 1511 Upgrade is afgelopen week weer bijgewerkt dus m'n WSUS bak (VM) is nu wéér 9 GB aan data naar binnen aan't harken
Waarom die Upgrade (Win 10 Pro) in tweevoud binnen komt is me nu nog even een raadsel, waarschijnlijk kan ik zo meteen weer één van die twee als expired zetten.
[afbeelding]
Oscar Wilde
De 32 en 64 bit versies misschien?wimmel_1 schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:21:
WSUS heeft 't er maar druk mee..... De 1511 Upgrade is afgelopen week weer bijgewerkt dus m'n WSUS bak (VM) is nu wéér 9 GB aan data naar binnen aan't harken
[afbeelding]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Lijkt me niet gezien het feit dat ik alleen maar 64Bit VM's heb en WSUS me aangeeft dat m'n VM's om beide installaties vragen.
Updaten wil overigens nog niet lukken dankzij MS, krijg een error 0x80240fff terug vanuit de clients
Lang geleden dat ik die weer eens gezien heb

Gebeuren érg vreemde dingen.... Één VM miste ook ineens z'n activatie en was ook niet meer te activeren (Ook niet door 't ding tijdelijk wél een internetontsluiting te geven).
VM uit 't domein gedonderd en in een workgroup gezet..... Activatie is ineens weer op orde én de 1511 Update komt er op
Een interne KMS server heeft zo ook weinig zin meer

[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 13-12-2015 18:21 ]
Bij Windows 7 is het altijd mogelijk geweest een NL key te kopen om vervolgens met deze key een Engelse Windows 7 te installeren. Is dit bij Windows 10 ook nog het geval ?
Een NL licentie is goedkoper dan een ENG, vandaar dat ik een NL zou willen kopen om vervolgens Engels te installeren met een gemaakt Engelse ISO.
AFAIK gaat dat niet werken als je van een NLD naar een ENU versie wil gaan. Moet er wel eerlijk bij vermelden dat ik dat pad nog nooit bewandeld heb, ik installeer meestal de ENU versie en gooi er dan achteraf wel het NLD language pack overheen als dat gewenst is. Met een NLD key een ENU versie installeren gaat wel.... Keys zijn niet aan een locatie gebonden.Reepje schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:34:
Mocht het niet gaan, kan je altijd een language pack in de gewenste taal eroverheen halen
Maar hoezo zou je een nieuwe Key aan gaan schaffen als je al een legale Windows 7 Key hebt?
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 13-12-2015 17:51 ]
Hier ben ik wel eens mee bezig geweest en het werd toen een zooitje. De helft was toen NL en de andere helft ENG. In het verleden heeft het altijd gewerkt en waren keys niet taal gebonden. Ik wil alleen ven zeker weten dat het Windows 10 ook zo is.Reepje schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:34:
Mocht het niet gaan, kan je altijd een language pack in de gewenste taal eroverheen halen
Ik heb nog een Windows 7 key en zelfs ook een 8.1 Pro key. Ik heb alleen geen zin om voor die paar tientjes moeilijk te gaan doen.wimmel_1 schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:43:
[...]
Maar hoezo zou je een nieuwe Key aan gaan schaffen als je al een legale Windows 7 Key hebt?
Eerst Windows 7 of 8.1 er op. Dan updaten en upgraden. Dan weer een verse install om het netjes te krijgen. Ik vind een verse install toch altijd fijner dan een upgrade. Op deze manier ben je wel even bezig en wanneer het niet meer gratis is om te upgraden moet ik toch een key gaan kopen als er teveel hardware veranderd.
Edit: Ik zie nu trouwens dat er bij GameSync gewoon NL en ENG bij staat.
http://www.gamesync.nl/wi...4-activatie-download.html
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 13-12-2015 18:13 ]
Upgrade is met build 1511 niet meer nodig, je kunt hem activeren met een geldige Windows 7/8 key.PilatuS schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:11:
[...]
Hier ben ik wel eens mee bezig geweest en het werd toen een zooitje. De helft was toen NL en de andere helft ENG. In het verleden heeft het altijd gewerkt en waren keys niet taal gebonden. Ik wil alleen ven zeker weten dat het Windows 10 ook zo is.
[...]
Ik heb nog een Windows 7 key en zelfs ook een 8.1 Pro key. Ik heb alleen geen zin om voor die paar tientjes moeilijk te gaan doen.
Eerst Windows 7 of 8.1 er op. Dan updaten en upgraden. Dan weer een verse install om het netjes te krijgen. Ik vind een verse install toch altijd fijner dan een upgrade. Op deze manier ben je wel even bezig en wanneer het niet meer gratis is om te upgraden moet ik toch een key gaan kopen als er teveel hardware veranderd.
Edit: Ik zie nu trouwens dat er bij GameSync gewoon NL en ENG bij staat.
http://www.gamesync.nl/wi...4-activatie-download.html
Kan ik dan bij de install mijn 8.1 Pro Key gebruiken of werkt deze pas later in Windows 10 zelf ?MegaTronics schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:15:
[...]
Upgrade is met build 1511 niet meer nodig, je kunt hem activeren met een geldige Windows 7/8 key.
Ik heb laatst een schone installatie uitgevoerd op een laptop waar nog XP op stand, waarbij ik tijdens de install geen key heb ingevoerd. Pas nadat Windows 10 er op stond heb ik daar bij de activatie (change product key) een key ingevuld van Windows 7 Pro.PilatuS schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:18:
[...]
Kan ik dan bij de install mijn 8.1 Pro Key gebruiken of werkt deze pas later in Windows 10 zelf ?
Let er wel op dat je de juiste versie van Windows 10 gebruikt, een Home kun je niet activeren met een Pro key (en vice versa). Als je bijvoorbeeld Pro wilt installeren en je machine beschikt over een key in de BIOS voor Home, dan word Home geïnstalleerd. Om dit te voorkomen moet je bij de installatiemedia in de map sources een bestand ei.cfg aanmaken met als inhoud:
1
2
| [Channel] Retail |
Dan krijg je tijdens de installatie de vraag of je Home of Pro wilt installeren.
Het Home Pro verhaal is bekend. Mijn huidige machine draait nu op 10 Pro met vanuit de upgrade en daarna een verse install met de 8.1 Pro key. Ik heb zojuist een USB stick gemaakt vanuit deze PC. Hierbij kan ik alleen niet aangeven of het Home of Pro moet zijn dus ik neem aan dat ik de vraag ga krijgen met nieuwe hardware, of Pro of Home moet worden. Een licentie in de BIOS is niet van toepassing.MegaTronics schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:24:
[...]
Ik heb laatst een schone installatie uitgevoerd op een laptop waar nog XP op stand, waarbij ik tijdens de install geen key heb ingevoerd. Pas nadat Windows 10 er op stond heb ik daar bij de activatie (change product key) de key ingevuld van Windows 7 Pro.
Let er wel op dat je de juiste versie van Windows 10 gebruikt, een Home kun je niet activeren met een Pro key (en vice versa). Als je bijvoorbeeld Pro wilt installeren en je machine beschikt over een key in de BIOS voor Home, dan word Home geïnstalleerd. Om dit te voorkomen moet je bij de installatiemedia in de map sources een bestand ei.cfg aanmaken met als inhoud:
code:
1 2 [Channel] Retail
Dan krijg je tijdens de installatie de vraag of je Home of Pro wilt installeren.
Krijg ik die vraag niet moet ik dus die cfg aanpassing doen.
Edit: Dan word dan toch nog een leuk verhaal aangezien ik die 8.1 Pro code nu in gebruik heb en het moederbord van deze PC ga vervangen. Normaal gesproken is het dan met een OEM key even bellen en het verhaal met de rits getallen doen. Maar of Windows 10 dit ook leuk gaat vinden weet ik niet.
[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 13-12-2015 18:50 ]
Ik ben ook wel benieuwd naar wat er al is. Persoonlijk zoek ik iets in de low- tot mid-range...zeg max €250. Zijn er in dat segment al 8-10" exemplaren met een USB type-c aansluiting? Dit in verband met aansluiten van een extern scherm (zie m'n vraag iets naar boven). Filteren op type-c connector werkt niet echt in de pricewatch en google helpt ook niet. Vooralsnog zie ik voornamelijk high-end...Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:11:
Iemand ideeën voor mijn gloednieuwe windows 10 tablet?? Qoute me maar!
Je moet een .esd (application/octet-stream) mime type toevoegen om te zorgen dat clients de update mogen downloaden.DDX schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:57:
En Windows 10 Enterprise 1511 is beschikbaar via WSUS
Package voor Windows 8 en package voor Windows 10, je kan ze los van elkaar goedkeuren.
https://social.technet.mi...-wsus?forum=winserverwsus
Een is voor windows 10 systemenwimmel_1 schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:21:
Andere voor windows 7/8 systemen.
[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 14-12-2015 13:58 ]
Ik heb nog nooit zoveel problemen gehad met een Windows-besturingssysteem.
zucht....
In ieder geval, laptop zat in een bootloop maar omdat ik het van de vorige keer wist duurde het fixen geen (ruim) 3 uur maar 20 minuten (het duurde 3 uur omdat het een zuinige laptop met een trage apu is).
Let wel op, laptop werkt perfect met de officiële drivers van de fabrikant, maar crasht iedere keer als Windows 10 de boel update, ik dacht dat 1 maal uitzetten via die tool zou helpen maar nee, zelfs bij mijn vriendin blijft Windows 10 de nvidia drivers updaten wat voor constante crashes zorgt.
zucht...
(rant mode)
Lieve, aardige en achterlijke microsoft programmeurs, willen jullie EINDELIJK een optie geven om tenminste drivers updates in Windows 10 permanent uit te schakelen? Ik ben bijna bereid al die laptops van de mensen met gedonder terug te zetten naar Windows 7/8 aangezien ik er gek van word.
(einde rant mode)
Nogmaals, het gaat hier om (op 1 geval na) laptops en desktops van 2 jaar of jonger en in het geval van mijn zusje is haar laptop amper 1,5 jaar oud.
Pfff de enige PC die met Windows 10 niet tegenwerkt is onze mini PC van Medion, al komt dat misschien erdoor omdat de moederbord, chipsets, wifi en bluetooth allemaal Intel drivers gebruiken...
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij moet de fabrikant de juiste drivers aanleveren. Je kunt wel contact met MS opnemen dat ze niet werken, maar volgens mij moet de fabrikant zijn zaakjes gewoon op orde hebben.
Overigens kun je volgens mij wel een driver aanpassen (qua versie of iets dergelijks) om te zorgen dat ie niet bijgewerkt wordt. Mocht je toch andere dingen te doen hebben
En volgens mij was er toch een tooltje uitgebracht om drivers te blokkeren?
Ik weet dat de fabrikant daar verantwoordelijk voor is, echter niet iedere fabrikant komt met Windows 10 drivers ondanks dat een bepaalde laptop niet eens 1 jaar oud is.Martinspire schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:11:
[...]
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij moet de fabrikant de juiste drivers aanleveren. Je kunt wel contact met MS opnemen dat ze niet werken, maar volgens mij moet de fabrikant zijn zaakjes gewoon op orde hebben.
Overigens kun je volgens mij wel een driver aanpassen (qua versie of iets dergelijks) om te zorgen dat ie niet bijgewerkt wordt. Mocht je toch andere dingen te doen hebben
En volgens mij was er toch een tooltje uitgebracht om drivers te blokkeren?
Echter is dat het probleem niet, de chipset problemen die ik benoemde komen door Windows 10 zelf, de drivers die ik installeer komen veelal van de *fabrikant zelf en zijn ook voor Windows 10 bestemd, probleem begint meestal als Windows 10 zelf z'n eigen drivers via Update downloadt en installeert.
En ja, die tool is er inderdaad en juist die tool lijkt niet permanent te werken, na verloopt van tijd blijkt bij sommige (niet alle) PC's en laptops weer de betreffende update gedownload te worden ondanks de blokkade via die tool.
Maar goed, ik blijf erbij dat het een achterlijke zet was om ook automatisch drivers te updaten, updates zelf is een goed iets maar drivers niet, microsoft moet onthouden dat er te veel shit erdoor kan ontstaan.
(niet dat het hun boeit, als ik hun huidige plannen lees dat ze Windows 10 meer willen pushen draait het hier niet alleen om veiligheid maar om om marketshare)
De enige oplossing momenteel is Windows updates helemaal uit te schakelen (mitst Windows 10 Pro) echter wil ik dat niet, ik wil dat bij die mensen, kennissen en ook familie de boel veilig maar ook stabiel draait, dat eerste is goed geregeld met Windows 10, dat laatste is door de automatische driver updates en falende tool die ze moet blokkeren dus niet te garanderen.
*fabrikant van de laptop en of het betreffende hardware onderdeel
Ik begrijp wat je bedoelt hoor, ik krijg ook serieus het schijt van die automatische driverupdates. Ik kreeg altijd de AMD gfx driver gepusht via Windows Update. En als je daarbij nog andere updates aangeboden krijgt kan je bijv. de AMD driver niet afvinken. Hij installeert ze altijd allemaal. Ik bedoel, hoe moelijk is het voor MS om te implementeren dat je updates kan selecteren die moeten geïnstalleerd worden? Niet alle nieuwe drivers werken goed, kijk naar het AMD gfx driver debacle. Ik heb hierdoor ook al gedacht om terug te keren naar W8.1. Microsoft moet dat updatemodel dringend veranderen.Mizgala28 schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:40:
[...]
Maar goed, ik blijf erbij dat het een achterlijke zet was om ook automatisch drivers te updaten, updates zelf is een goed iets maar drivers niet, microsoft moet onthouden dat er te veel shit erdoor kan ontstaan.
Ik heb het probleem op twee fronten aangepakt, maar dit werkt alleen in W10 pro, aangezien ik het via gpedit gedaan heb, dat niet beschikbaar is in de home-versie.
1. Bij systeem>geavanceerde eigenschappen>...>driver updates uitgezet
2. In gpedit bijwerken van stuurprogramma's via Windows Update uitgezet.
Sindsdien heb ik geen AMD gfx driver meer aangeboden gekregen via WU. Maar dat werkt dus alleen in de pro-versie, mensen met de home-versie (zowat alle laptops) zijn er alsnog aan voor de moeite.
Iemand ook het probleem als je updates in Windows Update ah downloaden bent je geen verbinding meer kan maken met het internet? Blijkbaar gebruikt WU alle bandbreedte van mijn internetverbinding. Zeer vervelend dat wanneer hij Windows Updates ah downloaden is je niet kan browsen. In W8.1 had ik dit probleem niet.
[ Voor 26% gewijzigd door Fredi op 15-12-2015 04:56 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
[ Voor 12% gewijzigd door MrX_Cuci op 15-12-2015 10:00 ]
Reageer je op mij? Ik heb het niet over drivers, ik ben gewoon Windows Updates aan het downloaden.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:00:
Ik heb een goede oplossing, maar ik moet eerst weten over welke drivers je het hebt. Ik heb een oplossing voor alleen de videodrivers namelijk.
Daar reageer ik op. Omdat je het daar over drivers hebt via Windows Update.Fredi schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 04:50:
[...]
Ik begrijp wat je bedoelt hoor, ik krijg ook serieus het schijt van die automatische driverupdates. Ik kreeg altijd de AMD gfx driver gepusht via Windows Update. En als je daarbij nog andere updates aangeboden krijgt kan je bijv. de AMD driver niet afvinken. Hij installeert ze altijd allemaal. Ik bedoel, hoe moelijk is het voor MS om te implementeren dat je updates kan selecteren die moeten geïnstalleerd worden? Niet alle nieuwe drivers werken goed, kijk naar het AMD gfx driver debacle. Ik heb hierdoor ook al gedacht om terug te keren naar W8.1. Microsoft moet dat updatemodel dringend veranderen.
Ik heb het probleem op twee fronten aangepakt, maar dit werkt alleen in W10 pro, aangezien ik het via gpedit gedaan heb, dat niet beschikbaar is in de home-versie.
1. Bij systeem>geavanceerde eigenschappen>...>driver updates uitgezet
2. In gpedit bijwerken van stuurprogramma's via Windows Update uitgezet.
Sindsdien heb ik geen AMD gfx driver meer aangeboden gekregen via WU. Maar dat werkt dus alleen in de pro-versie, mensen met de home-versie (zowat alle laptops) zijn er alsnog aan voor de moeite.
Iemand ook het probleem als je updates in Windows Update ah downloaden bent je geen verbinding meer kan maken met het internet? Blijkbaar gebruikt WU alle bandbreedte van mijn internetverbinding. Zeer vervelend dat wanneer hij Windows Updates ah downloaden is je niet kan browsen. In W8.1 had ik dit probleem niet.
p.s. Mooi wallpaper voor Win 10;

http://alpha.wallhaven.cc/wallpaper/181524
[ Voor 48% gewijzigd door rudyman85 op 16-12-2015 10:36 ]
Op google kom ik vooral opmerkingen over de adaptive brightness tegen, maar als ik dat uitzet, lost dat niets op.
Iemand enig idee hoe ik mijn achtergrondplaatje weer zo helder krijg als hij zou moeten zijn?
Weet iemand waarom ik sommige instellingen niet meer vind in het zoekscherm van het startmenu?
Ik zoek bijvoorbeeld "Energiebeheer" en dan vind ik niks.
Bij indexeren kan ik ook niks vinden over instellingen o.i.d.
0x80040154.
Windows is gewoon legaal en was ook geactiveerd.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Is het volgende week nog steeds - neem dan contact op met MS Nederland.audiojunk schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:52:
Krijg ineens de melding "Activeer Windows" op mijn bureaublad maar kan niet activeren
krijg foutcode 0x80040154. Windows is gewoon legaal en was ook geactiveerd.
control alt oeps deleted
Doet je start menu het nog wel? Kan je hem aanklikken enzo?Luapper schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:51:
Zojuist de grote update ontvangen!
Weet iemand waarom ik sommige instellingen niet meer vind in het zoekscherm van het startmenu?
Ik zou je index opnieuw laten opbouwen zodat je alles weer kunt vinden.Luapper schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:51:
Zojuist de grote update ontvangen!
Verwijderd
Euh, u bedoelt de saaiste wallpaper,rudyman85 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:31:
1511 is nu pas geinstalleerd, automatisch. Kreeg nergens een melding over, ging vanzelf dus?Pas na starten kwam ik er achter 'uw bestanden zijn behouden gebleven' iets in die trand. Mooi zo'n gekleurde rand in een venster, als b.v. de verkenner, met dezelfde kleur als de taakbalk. Rechtermuisknop menu op start is ook mooier zo.
p.s. Mooi wallpaper voor Win 10;
[afbeelding]
http://alpha.wallhaven.cc/wallpaper/181524
Waarom een clean install doen als je ook een reset (pc opnieuw instellen) kunt doen?Tripwire999 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:45:
Hmm heb van de week de grote update gehad van Windows maar nu heb ik het gevoel alsof alles niet meer vloeiend loopt. Heb de Nvidia drivers geupdate (Clean install) maar wil nog niet echt helpen. Verder werkt Windows 10 wel goed lekker! Maar misschien toch maar een clean install.
is everything cool?
Nu is het weer weg en maar Windows is niet geactiveerdcazzie schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:07:
[...]
Is het volgende week nog steeds - neem dan contact op met MS Nederland.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Clean install blijft altijd de beste optie, je begint ook echt vers en opnieuw.FREAKJAM schreef op woensdag 16 december 2015 @ 23:25:
[...]
Waarom een clean install doen als je ook een reset (pc opnieuw instellen) kunt doen?
+1 Tegenwoordig met een SSD is Windows er zo weer opgezet.Mizgala28 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 03:17:
[...]
Clean install blijft altijd de beste optie, je begint ook echt vers en opnieuw.
Maar dat begin je met een reset ook. Vergelijk het met een (factory) reset van je mobiele telefoon, die installeer je ook niet opnieuw, die reset je eigenlijk ook altijd.Mizgala28 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 03:17:
[...]
Clean install blijft altijd de beste optie, je begint ook echt vers en opnieuw.
Enige verschil is dat je bij een clean install opnieuw kunt bepalen hoe en waar je Windows wilt installeren (welke drive, partitie, partitiegrootte etc).Reset completely reinstalls Windows and saves nothing. Think of it like essentially formatting the drive and doing a clean install.
is everything cool?
Het configureren en verzamelen van alle programma's/games die je gebruikt is echter een ander verhaalMegaTronics schreef op donderdag 17 december 2015 @ 07:31:
[...]
+1 Tegenwoordig met een SSD is Windows er zo weer opgezet.

Oscar Wilde
Ik installeer altijd wat ik het meest gebruik eerst en als ik dan iets anders nodig heb dan installeer ik dat wanneer het nodig isRaven schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:06:
[...]
Het configureren en verzamelen van alle programma's/games die je gebruikt is echter een ander verhaal
Deze worden in het NL weergegeven, waar het complete systeem op Engels staat. Er zijn websites die de taalinstellingen in IE laat wijzigen, maar dat werkt in Win 7, maar niet in Win 10. DIt is zeer vervelend.
(Voorbeeld is bijvoorbeeld MS eigen O365 admin portal. Aangezien ik bij een wereldwijd bedrijf werk is het vervelend om geen engels admin console te hebben. Ik vind websites die voor zichzelf denken vrij vervelend, maar dat terzijde..)
Een vertaling door een vertaalmachine is nou niet bepaald iets wat een schoonheidsprijs verdient!
Neem een willekeurig verhaal in een vreemde taal en laat dit door zo'n machine vertalen. Ik garandeer je dat je in veel gevallen van je stoel rolt van het lachen. Als het een beetje meezit begrijp je zo ongeveer waar het over gaat en moet je er met een fijn stofkammetje nog doorheen om een heleboel woorden en zinsbouw te corrigeren, maar meestal gaat het totaal voorbij dat in alle talen woorden voorkomen met nogal uiteenlopende betekenissen. Een menselijke vertaler moet derhalve beide talen volledig beheersen, waardoor hij/zij meteen aanvoelt welke woordkeus er genomen moet worden.
Dat een dergelijke vertaling in het verleden wel mogelijk was heeft me altijd verbaasd, maar dat ze blijkbaar hiervan zijn afgestapt lijkt mij alleen maar verstandig, want vertalingen op die manier kunnen alleen maar leiden tot heel vervelende misverstanden.
Of bedoel je dit helemaal niet? En heb je bezwaar tegen het niet je hele systeem gemakkelijk kunnen omschakelen naar Engels? Dat is wat anders dan een website in enkel een bepaalde taal.
[ Voor 8% gewijzigd door Techneut op 17-12-2015 13:51 ]
Dat dusTripwire999 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:45:
[...]
Ik installeer altijd wat ik het meest gebruik eerst en als ik dan iets anders nodig heb dan installeer ik dat wanneer het nodig is
En in het geval van een ernstig met malware geïnfecteerde machine, dan kan je beter echt helemaal schoon beginnen met een gewipte hdd/ssd om zeker te zijn dat je er echt van af bent. Maar anders is een reset prima.FREAKJAM schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:00:
[...]
Maar dat begin je met een reset ook. Vergelijk het met een (factory) reset van je mobiele telefoon, die installeer je ook niet opnieuw, die reset je eigenlijk ook altijd.
[...]
Enige verschil is dat je bij een clean install opnieuw kunt bepalen hoe en waar je Windows wilt installeren (welke drive, partitie, partitiegrootte etc).
Ik verwacht dat ik zelf keuzes mag maken. JUIST vertalingsproblemen kun je dus ontwijken, door de mogelijkheid zelf te kiezen in welke taal je een website/interface wilt hebben. Ik kan nu dus niet forceren dat de O365 portal in Edge of IE11 in het Engels wordt weergegeven. Ik weet ook niet welke info gebruikt wordt die zorgt dat de pagina in het NL wordt voorgeschoteld.Techneut schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:36:
Hann1BaL, wat verwacht je hier eigenlijk?
<KNIP>
Dat een dergelijke vertaling in het verleden wel mogelijk was heeft me altijd verbaasd, maar dat ze blijkbaar hiervan zijn afgestapt lijkt mij alleen maar verstandig, want vertalingen op die manier kunnen alleen maar leiden tot heel vervelende misverstanden.
Of bedoel je dit helemaal niet? En heb je bezwaar tegen het niet je hele systeem gemakkelijk kunnen omschakelen naar Engels? Dat is wat anders dan een website in enkel een bepaalde taal.
Mijn systeem is volledig in het Engels en ik kan nu niet identificeren waarom O365 in het NL is. (Een computer op dezelfde locatie met andere install, Win 7, doet dat bijvoorbeeld niet.)
O365 en andere websites zullen ergens iets oppikken dat de taal op NL zet. Het identificeren daarvan is echter niet mogelijk. De PC vertaalt dus niets, maar ik vind het vervelend dat iets bepaalt dat ik NL websites wil zien. Ja, dat is server side, maar die zal ergens een attribute oppikken en daarom een NL interface laten zien.
Ik heb een klein beetje het idee dat je mijn post wel erg snel gelezen hebt. Niemand die praat over vertalen, maar puur over de weergave.
Een reset IS een herinstallatie. Alleen je bestanden bewaar je. Aangezien je die sowieso vaak wilt bewaren zul je wel extra voorzichtig moeten zijn, want de malware kan daar inzitten. Je PC zal de malware echter niet laden zonder dat je zelf al zaken oppakt. Een reset kun je overigens ook doen zonder ook maar iets te behouden. Dan is een reset ECHT net zo doeltreffend als een nieuwe losse installatie.noguru schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:55:
[...]
En in het geval van een ernstig met malware geïnfecteerde machine, dan kan je beter echt helemaal schoon beginnen met een gewipte hdd/ssd om zeker te zijn dat je er echt van af bent. Maar anders is een reset prima.
[ Voor 18% gewijzigd door Hann1BaL op 17-12-2015 14:15 ]
Daarom maak je ook een systeemkopie.Raven schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:06:
[...]
Het configureren en verzamelen van alle programma's/games die je gebruikt is echter een ander verhaal
Precies. En als je er een maakt na een verse installatie (OS + programma's) heb je in geval van nood binnen een half uur de boel weer up and running.Berlinetta schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:11:
[...]
Daarom maak je ook een systeemkopie.
Windows heeft de benodigde functionaliteit aan boord, of je maakt gebruik van gratis software. Ik gebruik zelf Macrium Reflect Free voor systeemkopiën en backups.
[ Voor 27% gewijzigd door Masimo op 17-12-2015 21:53 ]
Ow? Een reset hielp niet bij mijn vriendin haar PC en laptop toen na de upgrade de boel misging, een herinstallatie wel.Hann1BaL schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:13:
Een reset IS een herinstallatie. Alleen je bestanden bewaar je. Aangezien je die sowieso vaak wilt bewaren zul je wel extra voorzichtig moeten zijn, want de malware kan daar inzitten. Je PC zal de malware echter niet laden zonder dat je zelf al zaken oppakt. Een reset kun je overigens ook doen zonder ook maar iets te behouden. Dan is een reset ECHT net zo doeltreffend als een nieuwe losse installatie.
Misschien is het wel hetzelfde, persoonlijk merk ik van niet maar dat is mijn mening en ervaring ermee.
Dat kan natuurlijk ook wel, want de bron van die herinstallatie kan verschillend zijn. Neem je een clean install, dan doe je dat vanaf USB stick of DVD, en een reset gebruikt installatie bestanden van lokaal en/of download deze.Mizgala28 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:04:
[...]
Ow? Een reset hielp niet bij mijn vriendin haar PC en laptop toen na de upgrade de boel misging, een herinstallatie wel.
Misschien is het wel hetzelfde, persoonlijk merk ik van niet maar dat is mijn mening en ervaring ermee.
De procedure is dus anders, dus je hebt best kans dat het mis gaat, maar het blijft een herinstallatie als het dus wel goed gaat
Even zonder dat ik uberhaupt op de hoogte wordt gesteld mijn pc rebooten.
Leuk updates, maar ten eerste is nu de helft van me PC weer van de leg:
- directsound kapot
- alles opent weer met windows media player (ondanks dat ik dat expliciet heb uitgezet)
- tweede scherm heeft verkeerde reso.
en ten tweede:
WAT IS ER MIS MET: 'Beste x, wij willen uw pc rebooten. Mag dat nu?'
Ik was gvd een compilatie aan't doen die fucking 7 uur duurt en ik vandaag nodig had. Nu kan ik weer opnieuw beginnen.
IK BEN NIET HAPPY
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Het is niet hetzelfde als een clean install, want hij verwijdert volgens mij alleen maar de geinstalleerde programma's en reset wat instellingen. Maar ik hou helemaal niet van resets, systeem herstellen, images, kopieën of wat dan ook want dan gaan de fouten alleen maar mee. Als de computer dusdanig beschadigd is, gewoon opnieuw installeren. Je kostbare data, documenten, foto's etc. sowieso altijd op een tweede schijf, cloud, NAS, USB stick of wat dan ook bewaren. Tegenwoordig met SSD's en snelle internetverbindingen is Windows zo geïnstalleerd en heb je alles zo gedownload en geïnstalleerd.Mizgala28 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:04:
[...]
Mijn vriendin's computer had laatst een mooi INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE blauw scherm. Twee dagen bezig geweest met oplossingen, heel internet afgestruind, niks hielp. Uiteindelijk maar opnieuw geïnstalleerd en draait weer als een zonnetje. Laatst nieuwe draadloze kaart erin gezet en ik vermoed dat de driver zat te bokken, want nu met de Windows driver geen problemen. Hij verbrak ook heel de tijd de verbinding en nu blijft ie gewoon verbonden.
Dat instellingen gereset worden was al bekendBasieP schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:47:
godsamme lekker microsoft.
- directsound kapot
- alles opent weer met windows media player (ondanks dat ik dat expliciet heb uitgezet)
en ten tweede:
Ik was gvd een compilatie aan't doen die fucking 7 uur duurt en ik vandaag nodig had. Nu kan ik weer opnieuw beginnen.
voor wie het nog niet doorheeft:
IK BEN NIET HAPPY
Oscar Wilde
ik vind het een heerlijk OS, maar het is natuurlijk zo dat al snel de problemen en uitdagingen in dit topic verschijnen en bediscussieerd worden. Ik kan wel een topic vullen over OS X als dat nodig isRoyK schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:40:
men, als ik jullie zo allemaal weer hoor krijg ik de kriebels langzaam alweer. Ze zijn zo herkenbaar en een reden geweest in 2011 om de overstap naar OSX eens te wagen. Met een nieuwe setup in aankomst die weer Windows zal zijn.. moet ik misschien maar niet teveel hier lezen haha
Ik vind Win 10 een zeer fijn en snel OS, maar je hebt altijd je voorkeuren.
Ik heb nu een windows.old op mijn C: ... ???
Wat is dit? zomaar?
Wat ik opmerk, het context menu op de start knop, is nu grijs....
Voor de rest geen meldingen gehad, of gewoon een simpele vraag als ik wou updaten?
Voor de duidelijkheid, ik had al windows 10

Hmm ok, maar wat houdt dat dan in? Even op details klikken. Dan krijg je dit:

Waardeloos dus. Waarom heeft iemand een details menu gemaakt als je geen nieuwe informatie krijgt? Waarom is er uberhaupt zo'n slechte informatie voorziening voor updates? Waarom is het nodig een popup te maken voor een random update die zal installeren als ik m'n PC uitzet, er is helemaal geen input van mijn kant mogelijk? Windows 10 geeft je echt het idee dat Microsoft jouw systeembeheerder is, je hebt alles maar te slikken. Daar heb ik helemaal geen zin in

[ Voor 10% gewijzigd door Goron op 18-12-2015 14:48 ]
Ik heb de home edition ook niet. Maar mij is nooit gevraagd wat ik wilde.Raven schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:19:
[...]
Dat instellingen gereset worden was al bekend, dat er automatisch geherstart wordt is ook al heel lang bekend. Daarom gebruik ik de home-editie niet, dan kun je er tenminste wat aan doen.
Waar kun je er iets aan doen?
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Met moeite heb ik 5GB vrij kunnen krijgen, echter is dit niet voldoende en stop de update ermee, probleem oplossing gestart en sd kaart als extra ruimte toegevoegd.
Echter kan de update steeds niet plaats vinden.
Zij er nog andere truukjes?
Whatever.
Goed dat je dat laatste er even bij vertelt.SideShow schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:23:
Mijn windows 10 op mijn werk laptop is ook plots upgedate...
Ik heb nu een windows.old op mijn C: ... ???
Wat is dit? zomaar?
<knip>
Voor de duidelijkheid, ik had al windows 10
Het enige wat ik daar voor kan bedenken is de vraag hoelang je Windows 10 hebt. Want bij de update van Windows 7 naar Windows 10 is die windows.old heel normaal, de map bevat een volledige backup van de vorige versie en is dan ook bestemd voor de spijtoptanten. Je kan via een link in Instellingen terug naar waar je vandaan kwam, Windows 7 of Windows 8.1. Maar dit kan slechts gedurende een maand, daarna wordt hij automatisch verwijderd.
Zelf heb ik inmiddels die grote update ook, maar die windows.old verscheen bij mij niet opnieuw.
vandaar dat ik me afvraag of deze echt nieuw verscheen of dat hij er al voor de update stond en dat je hem misschien nu pas ziet. Welke datum staat bij die map?
GpeditBasieP schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:58:
[...]
Ik heb de home edition ook niet. Maar mij is nooit gevraagd wat ik wilde.
Waar kun je er iets aan doen?
http://www.howtogeek.com/...ally-downloading-updates/ , ff scrollen naar "Use Group Policy to Disable Automatic Updates — Professional Editions Only"
Ik heb 'm op "notify for download and notify for install" staan.
Deze instelling heeft overigens geen effect als je zelf op updates zoeken klikt, dan gaat ie automatisch alles doen. Gewoon Windows uit zichzelf laten zoeken naar updates met die instelling en dan worden ze niet automatisch geïnstalleerd
Oscar Wilde
Dit is gewoon de laptop van het werk, er stond deze zomer nog windows 8.1 op.Techneut schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:04:
[...]
Goed dat je dat laatste er even bij vertelt.
Het enige wat ik daar voor kan bedenken is de vraag hoelang je Windows 10 hebt. Want bij de update van Windows 7 naar Windows 10 is die windows.old heel normaal, de map bevat een volledige backup van de vorige versie en is dan ook bestemd voor de spijtoptanten. Je kan via een link in Instellingen terug naar waar je vandaan kwam, Windows 7 of Windows 8.1. Maar dit kan slechts gedurende een maand, daarna wordt hij automatisch verwijderd.
Zelf heb ik inmiddels die grote update ook, maar die windows.old verscheen bij mij niet opnieuw.
vandaar dat ik me afvraag of deze echt nieuw verscheen of dat hij er al voor de update stond en dat je hem misschien nu pas ziet. Welke datum staat bij die map?
1 week na de officiële release heb ik gewoon upgedate. Ik had toen inderdaad ook een windows.old folder, maar dat heb ik al lang opgeschoond via 'disk cleanup'.
Dus ik gebruik er nu Windows 10 op van kort na de launch.
Plots deed hij deze morgen, ongevraagd, een volledige nieuwe install
Het enige dat ik nadien merkte, is dat ik weeral een windows.old folder heb, en dat het context menu op de startknop er nu grijs uit ziet.
Zeer bizarre bedoening hoor.
Dat was de upgrade naar de nieuwe Windows build.SideShow schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:12:
[...]
Dit is gewoon de laptop van het werk, er stond deze zomer nog windows 8.1 op.
1 week na de officiële release heb ik gewoon upgedate. Ik had toen inderdaad ook een windows.old folder, maar dat heb ik al lang opgeschoond via 'disk cleanup'.
Dus ik gebruik er nu Windows 10 op van kort na de launch.
Plots deed hij deze morgen, ongevraagd, een volledige nieuwe install
Het enige dat ik nadien merkte, is dat ik weeral een windows.old folder heb, en dat het context menu op de startknop er nu grijs uit ziet.
Zeer bizarre bedoening hoor.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Pictogrammen die ik uit het start menu sleep als snelkoppeling die verliezen hun pictogram in het snel startten menu. Enkel op te lossen door nieuwe pictogrammen te maken die je zelf door linkt naar: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs
Externe harde schijven worden dubbel weergegeven.
Enkel op te lossen door een key uit het register te verwijderen.
Ik heb een map windows.old erbij gekregen. Kan ik die veilig verwijderen of loop ik het risico data kwijt te raken die ik atm niet mis?
Kleurschema's zijn aangepakt. Actieve schermen hebben nu een gekleurde taakbalk. Eerst was dat allemaal licht grijs. Er zijn wat iconen gewijzigd, waaronder het veilig verwijderen van externe schijven.
Ben benieuwd of ik de komende dagen nog meer veranderingen opmerk.
Het gaat idd om de AMD videokaart drivers. Als je een oplossing daarvoor hebt hoor ik het graag want Windows Update heeft zojuist weer een nieuwe AMD videokaartdriver gepusht. Ik dacht echt dat het gelukt was dat hij de driver niet meer aanbood maar niet dus. Drivers wil ik echt zelf installeren.Anonymoussaurus schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:48:
[...]
Daar reageer ik op. Omdat je het daar over drivers hebt via Windows Update.
Wat ik bij voorbeeld mis is Instellingen, waarvoor ik terug moet grijpen op het oude configuratie scherm. Bovendien werkt de Windows-toets niet meer, wel een beetje lastig.
Wellicht is er een simpele ingreep die dit weer ongedaan maakt.
Ik ben nieuwsgierig of anderen dit ook constateren.
Download DDU > rar uitpakken > .exe openen > AMD driver verwijderen > er staat nu dat hij iets heeft aangepast zodat WU geen updates meer download. Gewoon netjes alles opvolgen wat er staatFredi schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:46:
[...]
Het gaat idd om de AMD videokaart drivers. Als je een oplossing daarvoor hebt hoor ik het graag want Windows Update heeft zojuist weer een nieuwe AMD videokaartdriver gepusht. Ik dacht echt dat het gelukt was dat hij de driver niet meer aanbood maar niet dus. Drivers wil ik echt zelf installeren.
Open het startmenu > typ in "powershell" > open Powershell als administrator > typ in:Techneut schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:54:
Wat ik zonet bespeur is dat de startknop in Windows niet meer werkt. Althans niet meer met de linker muistoets. De rechtertoets wel, met wat minder mogelijkheden, maar in het algemeen red ik me er wel mee.
Wat ik bij voorbeeld mis is Instellingen, waarvoor ik terug moet grijpen op het oude configuratie scherm. Bovendien werkt de Windows-toets niet meer, wel een beetje lastig.
Wellicht is er een simpele ingreep die dit weer ongedaan maakt.
Ik ben nieuwsgierig of anderen dit ook constateren.
1
| Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"} |
Op internet vindt ik inderdaad verscheidende die hetzelfde hebben, daar wordt de suggestie gegeven om programma's uit te schakelen voor het afsluiten.
Overigens werkt Windows 10 verder wel gewoon goed en gaat de computer ook gewoon uit. Ik krijg ook geen foutmelding te zien bij het afsluiten enkel dus dat geluid.
[ Voor 20% gewijzigd door Allard Pruim op 18-12-2015 21:14 ]
[ Voor 13% gewijzigd door iestyn99 op 18-12-2015 20:54 ]
Bedankt, het is gelukt (in combinatie met opnieuw opstarten).Anonymoussaurus schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:01:
Open het startmenu > typ in "powershell" > open Powershell als administrator > typ in:code:
1 Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Het ging niet helemaal zonder slag of stoot, want ik kreeg de melding van fout commando met een heel verhaal erbij. Toch kon ik er zelf geen fout in hebben gemaakt, want ik had de hele regel gekopieerd d.m.v. Ctrl-C. Dat je onzin kletste geloofde ik niet, dus moest er een klein foutje in zitten. Ik vond het met een beetje logisch nadenken en vroegere programmeerervaring al vrij gauw tussen
AppxPackage -DisableDevelopmentMode
Daar staat een spatie te weinig tussen. Ik vond dat onlogisch en na correctie werd het wel geaccepteerd en na opnieuw opstarten werkt alles weer feilloos.
Is dit een door Mixrosoft gegeven oplossing? Zo ja, heb je daar de link naar Microsoft ook van?
Ik ben namelijk wat nieuwsgierig naar hoe zoiets plotseling zonder ook maar iets te hebben gedaan kan optreden. Een correctie in het register zo te zien?
Edit:
Overigens kende ik Powershell nog niet volledig, en ik ontdekte daardoor achteraf dat deze ook de juiste syntax bewaakt door z'n manier van het tonen van de getypte opdrachtregel, daardoor had ik ook feilloos de plaats van de fout kunnen vinden. Weer wat geleerd.
[ Voor 9% gewijzigd door Techneut op 18-12-2015 22:40 ]
Dat is de toekomst (sadly).BasieP schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:47:
godsamme lekker microsoft.
- directsound kapot
en ten tweede:
voor wie het nog niet doorheeft:
IK BEN NIET HAPPY
De toekomst dat OS fabrikanten jouw als een idioot behandelen... eerlijk waar, Apple was met OSX goed op weg, maar Microsoft heeft hun ruim ingehaald met "het beste OS voor mensen die de powerknop van een PC niet kunnen vinden".
Nu nog een optie dat Microsoft bepaald wanneer jij de PC mag gebruiken...
(sarcasme op OSX vs Windows 10 vergelijking na)
Wat is dit voor update? Ik heb nu Windows 10 Pro als ik bij m'n Systeem eigenschappen kijk. Heb een hartstikke legale versie, dus wat is hier aan de hand? Is dit bekend?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Dit is de november update (1511).spaceboy schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 10:06:
Eh... op mijn laptop heb ik Windows 10 Home. Vanmorgen wilde hij graag herstarten. Oke. Krijg je na opstarten zo'n scherm "Hi", "We've update your pc"... "All your files are exactly where you left them"... Blah blah...
Wat is dit voor update? Ik heb nu Windows 10 Pro als ik bij m'n Systeem eigenschappen kijk. Heb een hartstikke legale versie, dus wat is hier aan de hand? Is dit bekend?
en dit zal je vaker gaan zien.
MS zal continu windows updaten/verbeteren. En dan niet meer dmv service packs. Maar grotebuilds
overigens werkt de laatste build goed op zowel mijn NUC als mijn laptop.
Werk niet met home. En krijg altijd keurig een melding als de pc moet rebooten.
Waarna ik een tijd kan inplannen die mij goed uit komt.
Nog steeds erg tevreden met windows 10. En ik denk dat MS ook goed bezig is met het uitbrengen van updates
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Waarschijnlijk omdat Windows dan ziet dat er geen interactie is en dan van de kans gebruik maakt om te herstaren? Dit kun je instellen bij de update settings.BasieP schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:47:
[ Voor 53% gewijzigd door technorabilia op 19-12-2015 10:38 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Indien ik rechtsonder de taal van NLD op ENG zet is het keyboard normaal
Ik gebruik een normaal keyboard.
Echter zodra ik reset staat het keyboard weer verkeerd (op NLD). Waar ergens in configuratie kan ik mijn keyboard vast instellen op ENG (usa keyboard) ?
Edit/
Zelf gevonden instellingen-taal-opties-nl keyboard verwijderen!
[ Voor 9% gewijzigd door racinfo op 19-12-2015 15:35 ]
1. Download the driver from AMD's website, but do not install it yet.
2. If you already have it installed, uninstall it. Select the option to remove all. You do not have to run a registry cleaner. Furthermore, do NOT run AMD's registry cleaner "removal tool" (available on their website), as it is totally incompatible with Windows 10 and will destroy it beyond repair.
3. Run device manager as an administrator. Select the graphics card, and uninstall the default AMD driver. Make sure you check the box to "delete" the driver as well.
4. Disconnect from the internet. This prevents windows from re-installing the default driver in the next step.
5. Scan for hardware changes in the device manager. This brings your device back, but not the driver. (The 'scan for hardware' button will not be there if you didn't run device manager as an adminstrator)
6. Install the AMD driver that you downloaded from AMD's website.
7. Right click on desktop and run Catalyst Control Center to make sure it is working now
8. Re-connect to internet
Verwijderd
Hmm... zo te zien heeft AMD er iets mee te maken. Vanmiddag een reboot gedaan en ik kreeg een foutmelding te zien. Het ging om cnext.exe. Alles van AMD verwijderd en alleen het stuurprogramma, hdmi stuurprogramma en de instellingen app geïnstalleerd. Nu maar eventjes weer kijken.Allard Pruim schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:39:
Heb sinds kort Windows 10 op beide systemen. Wat me opvalt is dat wanneer ik me pc afsluit ik een geluid hoor, althans dat gebeurde zonet en ik meende het eerder te horen bij het afsluiten, het geluid wat je ook hoort wanneer een programma een fout weergeeft. Iets vermoed me dat tijdens het afsluiten een programma beëindigd word en dit geluid geeft. Iemand meer ervaringen hier mee?
Op internet vindt ik inderdaad verscheidende die hetzelfde hebben, daar wordt de suggestie gegeven om programma's uit te schakelen voor het afsluiten.
Overigens werkt Windows 10 verder wel gewoon goed en gaat de computer ook gewoon uit. Ik krijg ook geen foutmelding te zien bij het afsluiten enkel dus dat geluid.
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.