Windows 10 - Apps werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:33
Vorige week heeft mijn Windows 10 de treshold 2 update geïnstalleerd, nu zit ik dus op build versie: 10586.36

Nu heb ik volgend probleem voor:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xJZ5zKUlIvydTmCMy2T22yxB/full.png

Als ik op een app klik gebeurt er bij de meeste apps niks, enkel bij de xbox app krijg ik een foutmelding dat er een probleem is opgetreden en ik contact moet opnemen met de systeembeheerder...

Ik ben ondertussen al ruim 2u bezig om het probleem op te lossen. Ik heb volgende stappen al geprobeerd:

1. Open Command Prompt as administrator
2. Type "sfc /scannow"
3. Once it is complete type " dism /online /cleanup-image /restorehealth"
4. Restart your PC
5. Open Powershell as admin
6. Type "Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}" and press enter - when finished all tiles were no longer greyed out and all apps could now run

Dit werkte jammer genoeg niet. In powershell krijg ik bij alle apps een foutmelding dat er reeds een hogere versie van het pakket is geïnstalleerd.

Weet iemand een mogelijke oplossing? De meeste mensen die dit probleem voorhadden hebben hun pc geherinstalleerd, maar dat zie ik eerlijk gezegd niet zitten. Ook systeemherstel kan ik maar uitvoeren tot een paar dagen geleden, dit heeft dus ook geen nut aangezien ik de update vorige week binnenkreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 14:45
Dit komt regelmatig voor bij gebruikers en bedrijven met een zwervend gebruikersprofiel. De laatste update 1511 verknalt deze behoorlijk. Bij sommigen werkt de startknop niet eens meer. Microsoft is er van bewust maar heeft nog geen fix uitgebracht. Ze hebben dus deze update niet goed getest vooraf. Veel bedrijven hebben nu handenvol werk om hun werknemers enigszins goed te kunnen laten werken met hun computer.

Deze registerhack (user Clarkeh in het Microsoft forum in bovenstaande link) wil weleens helpen begrijp ik:
I solved the Edge crash setting the perrmissions in that registry key:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe
to Full control on ALL APPLICATION PACKAGES principal

[ Voor 35% gewijzigd door iestyn99 op 23-12-2015 15:34 ]

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:33
Dit heb ik geprobeerd maar lijkt voor mij niks op te lossen. De Edge browser heeft bij mij trouwens geen probleem, ik kan hem nog altijd openen (niet dat ik hem gebruik overigens :P ).

Het is dus wachten op Microsoft tot ze hiervoor een fix uitbrengen veronderstel ik. Jammer want nu werkt mij n rekenmachine niet meer. Gelukkig heb ik de old calculator vanuit windows 7 terug kunnen installeren zodat ik op z'n minst nog een calculator heb op mijn pc.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Neem aan dat je de pc al wel opnieuw gestart hebt? Ik had ook iets soortgelijks na de update en schrok daar ook wel even van, maar na een reboot werkte alles weer.

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023