Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:12:
[...]
Ja hoor, daar hebben we hem weer: het aluminium hoedje.

Wanneer iemand kritisch is over zijn privacy wordt dat met die dooddoener geprobeerd om te bagataliseren. Wordt jij soms door Microsoft hier betaald om alleen positieve shit hier neer te kwakken en alles door te slikken?
Waar rook is, is vuur. Ik ben heel tevreden over Windows 10 maar over al het data gegraai maak ik mij ernstig zorgen.

Het is allemaal veel erger dan gedacht en we zijn nu nog maar een paar dagen na de launch dus wie weet wat er nog meer vrijkomt.
En ik ben lang niet de enige, Microsoft ligt inmiddels zwaar onder vuur over de privacy van Windows 10:
http://www.theguardian.co...-privacy-default-settings
Ik heb die 'privacy guide' gevolgd bij de laatste 2 prive systemen. Ook heb ik geen 'online accounts' aangemaakt dus alles is gewoon lokaal zoals ik het wil. Ik zie geen enkele reden waarom ik een online account nodig zou moeten hebben om hier een keertje een spelletje te spelen (het is een gast computer voor de wekelijkse game avond).
En ja toen ik ook die privacy berichtjes las en wat er allemaal wel/niet verstuurd ging worden?! Zette ik daar ook vraagtekens bij. Ik zie geen enkele reden waarom hier sprake van zou moeten zijn.
Onedrive ga ik dus ook al niet meer gebruiken, en die app store zal me ook een worst wezen.
Er zullen nog wel meer dingen boven water komen in de loop van tijd zodra mensen wireshark gaan gebruiken en elke kb aan data gaan analyseren.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"