Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Om even terug te komen op mijn eigen rant over de nieuwe OneDrive (de)integratie: ik heb inmiddels (dat zul je altijd zien) een workaround gevonden. Niet 100% perfect (het is wat aan de trage kant), maar het werkt. Totdat Microsoft dit (hopelijk) gefixt heeft, voldoet het.

Let op: het kan even een tijdje duren, en ik moest de File Explorer even opnieuw opstarten voor ik de nieuwe drive zag.

http://forums.windowscent...-letter-windows-10-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb een systeem met een Asus P8Z77-M-Pro moederbord en een eerste upgrade van W7 naar W10 liep perfect. Daarna een clean install gedaan maar toen bleek de AI Suite II niet te installeren onder W10. Ik gebruik die tool voor een lichte overclock maar belangrijker om de fans in toom te houden; die draaiden onder de clean install dus allemaal veel te hard. Nog geprobeerd met SpeedFan maar daar kreeg ik vreemde waarden van meer dan 100 graden celcius terug terwijl de PC in rust was.

Opgelost door eerst W7 te installeren en de Ai Suite II erop te zetten en daarna een upgrade naar W10 te doen. Gelijk een systeembackup gemaakt die ik de volgende keer zal gebruiken als ik een clean install wil doen van W10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:44:
Heeft iemand al geprobeerd mbv gpedit de Windows update-instellingen aan te passen om het automatisch updaten uit te zetten?

Heb ik zojuist geprobeerd. Instelling nr 2 (downloaden en installeren melden) lijkt te doen wat het moet doen, bij de update-instellingen staat dan de daar niet aan te passen "melding voor downloaden". Maar instelling nr 5, dat een dropdownmenu met alle keuzes zou moeten geven bij de update-instellingen, lijkt niet te doen wat het moet doen :? , die zet het vast op "automatisch (aanbevolen)"
De register-methode doet hetzelfde, optie 5 geeft het gebruikersaccount ook geen keuze.
http://mrdash.in/windows-...s-10-managed-or-disabled/

Ik heb zo'n vermoeden dat optie 5 alleen werkt bij de oude Windows Update instellingen, niet de metro-versie die dat heeft vervangen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Kleine crosspost naar mijn reply hier:
Workaholic in "[Windows 10] Privacy & instellingen"

Wie van jullie gebruikt een local account ipv een microsoft account en loopt hier tegen bottlenecks/nadelen aan? Persoonlijk zie ik liever niet dat mijn wachtwoord ergens online in een database staat (altijd een risico) en gebruikt kan worden om lokaal op mijn pc in te loggen..

Ik gebruik de store en one drive functionaliteit toch niet en mijn settings syncen over meerdere devices is nutteloos op een desktop pc imho.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-07 09:18
Ik heb al door verschillende topics gescrold maar ben nog niet aan het antwoord gekomen. Ik heb precies hetzeflde probleem als op deze site wordt beschreven: https://www.hccforums.nl/...gen-Windows-10-werkt-niet

Als ik op de knop instellingen druk zie ik 1 seconde het venster verschijnen om weer meteen te verdwijnen. Ook rechtermuisknop op het bureaublad en dan beeldscherminstellingen werkt niet. Krijg dan een venster met dat er geen bewerking voor dit programma is gekoppeld. Iemand die hiervoor een fix weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:30
Even volledig offtopic hoor, of misschien niet, met betrekking tot de privacy issues die spelen. Maar er komt bij mij toch wel heel erg de zin boven drijven die als volgt gaat: if a product is free, you are the product. Maar zal misschien niet de enige zijn die dit zegt. Het lijkt er simpelweg een beetje op dat microsoft meegaat in de praktijken van google en facebook en andere bedrijven die geld verdienen aan user data.

[ Voor 0% gewijzigd door Jelle Brolnir op 01-08-2015 13:50 . Reden: Typo's ]

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:21

Rick-Jan

always connected

Hier werk Windows 10 verder goed, heb alleen soms het probleem dat de complete rechterkant van de taskbar niet meer werkt (volume button, actiecentrum etc) reboot lost dit op. Iemand hetzelfde?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:42
jellew86 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:49:
Even volledig offtopic hoor, of misschien niet, met betrekking tot de privacy issues die spelen. Maar er komt bij mij toch wel heel erg de zin boven drijven die als volgt gaat: if a product is free, you are the product. Maar zal misschien niet de enige zijn die dit zegt. Het lijkt er simpelweg een beetje op dat microsoft meegaat in de praktijken van google en facebook en andere bedrijven die geld verdienen aan user data.
Als dit Windows 8.2 was geweest had je nergens over geklaagd, want dan was het blijkbaar niet meer een free product. Windows 10 is niet gratis want je moet een licentie hebben voor 7 of 8. Heb je dat niet, of koop je een nieuwe PC, moet je alsnog betalen.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45
Weet iemand dit, als ik met Win10 pro bitlocker gebruik om mijn date te encrypten, maar deze data wordt ook op onedrive gezet, is dit dan ook encrypted? Of wordt het unencrypted op onedrive gezet en krijgt het hooguit een encryptie laag van onedrive zelf?
Reden waarom ik dit vraag, qua privacy vind ik het wel een groot pluspunt, maar dan zou die data niet leesbaar zijn op andere devices, behalve als je de encryptie sleutel in die andere devices zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Goldwing1973 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:57:
Weet iemand dit, als ik met Win10 pro bitlocker gebruik om mijn date te encrypten, maar deze data wordt ook op onedrive gezet, is dit dan ook encrypted? Of wordt het unencrypted op onedrive gezet en krijgt het hooguit een encryptie laag van onedrive zelf?
Reden waarom ik dit vraag, qua privacy vind ik het wel een groot pluspunt, maar dan zou die data niet leesbaar zijn op andere devices, behalve als je de encryptie sleutel in die andere devices zet.
Ik zou het niet weten.

Wat ik wel weet, data die prive moet zijn zet je beter niet online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik vind het allemaal nogal GROOT. Veel te hoge balken, weet iemand of dat ergens aan te passen is? Ik kan de advanced theming nergens meer terug vinden :|

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:43

RayNbow

Kirika <3

xh3adshotx schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:33:
[...]

Al eens geprobeerd om de data map in "C:\ProgramData\Microsoft\Search" te verwijderen en dan de computer te herstarten?

Edit: toevallig de search service uitgeschakeld via een (SSD) optimalisatie tool?
De service runt, ik zal straks eens proberen om die data weg te mikken en te rebooten.

Edit: Opnieuw opgestart na de map weggegooid te hebben, maar nog geen succes.
Edit 2: Net ingelogd op een tweede account op de pc, daar kwam wel een relevante settings zoekresultaat toen ik zocht op "update", maar dat was voor zeer korte duur (mede omdat de index nog opnieuw gebouwd werd).

[ Voor 26% gewijzigd door RayNbow op 01-08-2015 14:31 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
Firesphere schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:02:
Ik vind het allemaal nogal GROOT. Veel te hoge balken, weet iemand of dat ergens aan te passen is? Ik kan de advanced theming nergens meer terug vinden :|
Ja ik dacht ook al tegen een slechtzienden thema aan te kijken.

Krijg mijn DTS of 5.1 geluid niet aan de gang, screw you Intel. Crappy drivers. Hij zegt wel dat mijn tv DTS en DD ondersteunt maar vervolgens kan ik maximaal stereo instellen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:37
Je kunt nu ook de achtergronden die Bing gebruikt instellen als bureaublad, als je met rechts klikt en dan kiest voor view background image. Of was dit altijd al zo? Ik wist het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Reepje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:59:
[...]

Ik zou het niet weten.

Wat ik wel weet, data die prive moet zijn zet je beter niet online.
En toch heb ik data die op een veilige manier beschikbaar moet zijn op meerdere devices, dan ontkom je niet aan cloud opslag, of je moet met USB sticks gaan zitten rotzooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tadream schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:14:
Ook nog eens een verse installatie gedaan van W10 om te kijken of die vreemde Intel HD Graphics issues weg waren maar hetzelfde.
Af en toe rechtsonder de melding dat de intel videodriver 'stopped responding' is en herstart.
Dat gebeurt dus ook als je een spel start, bam driver crash en je wordt eruit gegooid.
Staan ook wat behoorlijk wat meldingen van issues met die Intel HD drivers op het intel forum (crashes, screen tearing).
Zit weer even terug op W8.1 en alles draait weer zoals het hoort.
Zodra er een driver update is en ik lees dat de meeste issues hiermee opgelost zijn kijk ik wel of ik weer naar W10 ga.
Had ongeveer hetzelfde, heb nieuwe drivers van intel geïnstalleerd. Daarna was het probleem over.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theodor schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 09:06:
[...]

Gewoon winaerotweaker downloaden...
Uiterst verdacht programma dat RPC's uitvoert. Nee, dank u wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

Workaholic schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:44:
Kleine crosspost naar mijn reply hier:
Workaholic in "[Windows 10] Privacy & instellingen"

Wie van jullie gebruikt een local account ipv een microsoft account en loopt hier tegen bottlenecks/nadelen aan? Persoonlijk zie ik liever niet dat mijn wachtwoord ergens online in een database staat (altijd een risico) en gebruikt kan worden om lokaal op mijn pc in te loggen..

Ik gebruik de store en one drive functionaliteit toch niet en mijn settings syncen over meerdere devices is nutteloos op een desktop pc imho.
Her en der voorkomt het dat je de gepersonaliseerde features kunt gebruiken - met name de synchronisatie van instellingen. Je onedrive intergratie zal ook niet functioneren - je noemde het zelf al.

Ik gebruik sinds windows 8 al een lokaal account in tegenstelling tot een microsoft account - net als vele andere tweakers - zo vermoed ik. Er zijn bij mijn weten geen enorme concessies voor het gebruiken van een lokaal account.

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wow, deze versie start echt ontiegelijk snel op! :D

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:40

The_Worst

Unox

blmp schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:34:

[...]

Toevallig in de Store al even gecontroleerd op updates? Er is in elk geval een update uitgebracht voor veel MS apps.
Hoe moet ik dat kunnen zien? Mijn downloadslijst is leeg en bij Calendar & Mail zie alleen staan dat deze App geïnstalleerd Is.

Ik zag overigens bij feedback staan dat ik niet de enige ben met dit probleem. Meer mensen kunnen niet synchroniseren met Gmail.

Ik ga het zometeen is proberen met de laptop. Kijken of het hier ook problemen geeft.

[ Voor 22% gewijzigd door The_Worst op 01-08-2015 15:18 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Harmen schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:41:
[...]
Had ongeveer hetzelfde, heb nieuwe drivers van intel geïnstalleerd. Daarna was het probleem over.
Zijn er nieuwe drivers dan?
Volgens mij is die 4256 de laatste en dat zijn ook degene die W10 zelf al installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik probeer windows te upgraden via dvd iso die ik gebrand heb maar hij pakt mijn key niet :( komt dat omdat ik toch moet wachten op de normale procedure? Ik las ergens dat ik de tech versie heb en ik ben nooit aangemeld. Heb btw wel een MSDN account maar die is niet gekoppeld aan deze windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Firesphere schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:13:
Wow, deze versie start echt ontiegelijk snel op! :D
Omdat die stiekum niet helemaal afsluit, maar in hybernation gaat. Dan start die inderdaad heel snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Reepje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:33:
[...]

Omdat die stiekum niet helemaal afsluit, maar in hybernation gaat. Dan start die inderdaad heel snel op.
Nee, een echte full-shutdown & startup gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 15:59
Na het installeren en beetje aanpassen kwam ik tot 2 dingen waar ik niet uit kom met windows 10.
ten eerste als ik een app open als thuis bezorgt dan is me locatie niet correct.. en dan kan ik wel elke keer de goede postcode invoeren.. maar waar kan ik die standaard veranderen?

ten tweede als ik text typ in de url balk of zoek balk van google chrome. dan komt de text niet of later tevoorschijn.. je ziet dan de oude text of geen text. maar bij suggestie voor zoeken zie je wel dat je aan het typen bent.

iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Tennisbal schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:33:
Ik probeer windows te upgraden via dvd iso die ik gebrand heb maar hij pakt mijn key niet :( komt dat omdat ik toch moet wachten op de normale procedure? Ik las ergens dat ik de tech versie heb en ik ben nooit aangemeld. Heb btw wel een MSDN account maar die is niet gekoppeld aan deze windows 8.1
Heb jij een key voor win10 gekocht dan? Ben je de eerste !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
rayhvh schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:36:
Na het installeren en beetje aanpassen kwam ik tot 2 dingen waar ik niet uit kom met windows 10.
ten eerste als ik een app open als thuis bezorgt dan is me locatie niet correct.. en dan kan ik wel elke keer de goede postcode invoeren.. maar waar kan ik die standaard veranderen?

ten tweede als ik text typ in de url balk of zoek balk van google chrome. dan komt de text niet of later tevoorschijn.. je ziet dan de oude text of geen text. maar bij suggestie voor zoeken zie je wel dat je aan het typen bent.

iemand ideeën?
Het tweede punt kwam bij mij door de Intel iGPU drivers, na die geupdate te hebben was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al win 10 ransomware gespot ? opletten dus
- http://blogs.cisco.com/security/talos/ctb-locker-win10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Reepje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:37:
[...]

Heb jij een key voor win10 gekocht dan? Ben je de eerste !
:) bij het installeren via dvd vraagt hij direct om een key. Ik ben gestopt maar volgens mij kan ik die serial vraag negeren? klopt dat?

edit: ik lees nu dat er een ander topic voor install is. Excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 13:37
Ik heb hier geen oplossing voor kunnen vinden, vandaar dat ik het hier vraag. Ik krijg een foutmelding bij het installeren van apps uit de store. De apps worden wel gedownload, maar wanneer deze aan het installeren is, wordt er een foutmelding gegeven (0x80070002). Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en hiervoor een oplossing gevonden?

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/f4d88c5253cc239aab4aac3f7aff4de7.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door reinier.sr op 01-08-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ik heb even voor je geprobeerd, aan de app ligt het niet want die installeert hier meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:30
GAIAjohan schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:56:
[...]

Als dit Windows 8.2 was geweest had je nergens over geklaagd, want dan was het blijkbaar niet meer een free product. Windows 10 is niet gratis want je moet een licentie hebben voor 7 of 8. Heb je dat niet, of koop je een nieuwe PC, moet je alsnog betalen.
Grappig dat je er uit haalt dat ik klaag, zie mijzelf nergens klagen. Sterker nog, je hebt user zelf de verantwoordelijkheid om de kleine lettertjes te lezen. Als het windows 8.2 was had ik inderdaad ook niet geklaagd maar was ik evengoed bezorgd geweest over de privacy. Ik heb bewust om deze reden 10 niet geïnstalleerd juist om de kat even uit de boom te kijken. Had het sowieso uiteindelijk geïnstaleerd of het gratis is of niet, zit namelijk nog op 7. Of het nou gratis is of niet.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Een fix voor deze melding: "some settings are managed by your organisation", topic werd gesloten: [Windows 10] Sommige instellingen niet toegankelijk

'This is based on that in the privacy settings under "Settings" -> "Privacy" -> "Feedback & diagnostics" -> "Diagnostics and usage data" it is set to "Basic". Change it to "Enhanced" or higher, the message disappears."

Het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:34
GAIAjohan schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:55:
[...]

Het lijkt me een website met een verouderd SSL-certificaat. Maar welke?! Heeft Windows niks mee te maken, tenzij het een website van MS is.. Of heb je een eigen domein met eigen ssl versleuteling die je zelf gesigneerd hebt? Dan accepteren en gaan lijkt me.
Ik heb werkelijk geen idee van welke site het kan zijn, kreeg het eigenlijk uit het niets. Heb via google ook niet echt iets kunnen vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:29
Wat zijn de ervaringen met Windows Defender eigenlijk? voldoet deze als virusscan of kan ik beter naar AVG/NOD32 over gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 14:46
:)

[ Voor 98% gewijzigd door joey82 op 01-08-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reinier.sr schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:42:
Ik heb hier geen oplossing voor kunnen vinden, vandaar dat ik het hier vraag. Ik krijg een foutmelding bij het installeren van apps uit de store. De apps worden wel gedownload, maar wanneer deze aan het installeren is, wordt er een foutmelding gegeven (0x80070002). Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en hiervoor een oplossing gevonden?

[afbeelding]
Ik ervaar deze error ook bij het installeren van apps uit de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:12:
[...]

Ja hoor, daar hebben we hem weer: het aluminium hoedje. :O Wanneer iemand kritisch is over zijn privacy wordt dat met die dooddoener geprobeerd om te bagataliseren. Wordt jij soms door Microsoft hier betaald om alleen positieve shit hier neer te kwakken en alles door te slikken?

Waar rook is, is vuur. Ik ben heel tevreden over Windows 10 maar over al het data gegraai maak ik mij ernstig zorgen. :( Het is allemaal veel erger dan gedacht en we zijn nu nog maar een paar dagen na de launch dus wie weet wat er nog meer vrijkomt.

En ik ben lang niet de enige, Microsoft ligt inmiddels zwaar onder vuur over de privacy van Windows 10: http://www.theguardian.co...-privacy-default-settings
Ik heb die 'privacy guide' gevolgd bij de laatste 2 prive systemen. Ook heb ik geen 'online accounts' aangemaakt dus alles is gewoon lokaal zoals ik het wil. Ik zie geen enkele reden waarom ik een online account nodig zou moeten hebben om hier een keertje een spelletje te spelen (het is een gast computer voor de wekelijkse game avond).

En ja toen ik ook die privacy berichtjes las en wat er allemaal wel/niet verstuurd ging worden?! Zette ik daar ook vraagtekens bij. Ik zie geen enkele reden waarom hier sprake van zou moeten zijn.
Onedrive ga ik dus ook al niet meer gebruiken, en die app store zal me ook een worst wezen.

Er zullen nog wel meer dingen boven water komen in de loop van tijd zodra mensen wireshark gaan gebruiken en elke kb aan data gaan analyseren.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:39
somers1234 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:49:
Wat zijn de ervaringen met Windows Defender eigenlijk? voldoet deze als virusscan of kan ik beter naar AVG/NOD32 over gaan?
Volgens mij is Defender redelijk basic (als in niet veel features, wat ook een voordeel kan zijn), maar is de bescherming nogal matig. D.w.z. hij pakt niet heel veel (nieuwe) virussen en malware op in vergelijking met andere (gratis) pakketten. Ik draai nu zelf Avira, maar er zijn een hoop gratis opties. Mede afhankelijk van je persoonlijke eisen / smaak welke je het meest gebruiksvriendelijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

The_Worst schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:17:
[...]

Hoe moet ik dat kunnen zien? Mijn downloadslijst is leeg en bij Calendar & Mail zie alleen staan dat deze App geïnstalleerd Is.

Ik zag overigens bij feedback staan dat ik niet de enige ben met dit probleem. Meer mensen kunnen niet synchroniseren met Gmail.

Ik ga het zometeen is proberen met de laptop. Kijken of het hier ook problemen geeft.
Op de laptop werkt het uiteraard meteen.

Ik Mail en Calendar verwijdert van het systeem (systeembreed), opnieuw geïnstalleerd vanuit de Store. Start ik de app, heeft deze alle instellingen onthouden. |:(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
justin1992 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:08:
Is het trouwens ook mogelijk te upgraden vanaf Windows 8? Of moet je eerst percee de 8.1 update doen? Heb mijn systeem naar de fabrieksinstellingen hersteld en nu staat er Win 8 pro op.
Niks aantrekken van al die mensen die beweren dat 8.1 verplicht is. Ik heb gisteren zonder problemen vanaf 8 geüpdatet. Met ISO weliswaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyager2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2018
Ik had een topic geopend over de DNS problemen die ik heb met windows 10. In de oneindige wijsheid van de admins was dat blijkbaar ongepast, stel je voor dat er een extra topic gestart word, waar zat ik met mijn hoofd.

Ik heb inmiddels het DNS van google er deze keer correct ingeklopt en alles werkt perfect, als ik echter het DNS van mijn tele2 modem gebruik krijg ik te maken met niet gevonden pagina's en bij het gebruik van youtube en torrents is het meteen over. Al mijn andere systemen op windows 7 en server 2008 r2 hebben nergens last van.

Voor nu werkt dit, het is nu alleen uitzoeken waarom dit gebeurd met windows 10 en niet met mijn andere systemen. Voor nu iedereen bedankt voor de suggesties en opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Laatst online: 13:37
somers1234 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:49:
Nee niet meer zoals eerst, volgens lifehacker.com en de diverse intivirustest sites. Avast icm Malwarebytes gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Outlandos schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:40:
Sinds ik W10 erop heb krijg ik bij het opstarten de volgende melding van Kaspersky:

[afbeelding]

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Meestal systeemtijd die niet goed staat. Als ik bij jou kijk, zie ik 'Today 8/1/2015'.
Even systeemtijd bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al bekend welke antivirus merken het wél doen op Win 10? Eergisteren Avira geïnstalleerd en het hele systeem werkt half niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
hvgsel schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:08:
[...]

Meestal systeemtijd die niet goed staat. Als ik bij jou kijk, zie ik 'Today 8/1/2015'.
8/1/2015 is 1 Augustus 2015 volgens het amerikaanse manier van datum aangeven, dus het lijkt me dat die gewoon klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:43

RayNbow

Kirika <3

rayhvh schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:36:

iemand ideeën?
Ik heb dit wel gezien als ik net een nieuw venster aan de rechterkant gesnapt heb.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
martinusz schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:41:
Weet iemand hoe je het voor elkaar krijgt om gewoon met een lokaal account altijd in te loggen op een pc?

Als ik via instellingen - Accounts - uw account kies voor in plaats daarvan inloggen met een lokaal account, dan is dat steeds eenmalig. Bij de volgende start, moet ik weer mijn microsoft account invoeren, niet echt handig met meerdere gebruikers op 1 pc.
Iemand? Of moet ik het Microsoft account dan verwijderen zodat alleen lokaal account overblijft?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft dat online en offline account: kan je dat al beslissen tijdens de installatie? Ik heb eigenlijk zonder er echt bij na te denken W10 geïnstalleerd met mijn MS account, ook omdat ik dacht dat dat nodig was voor activatie, maar als ik W10 kan herinstalleren zonder online account, heb ik dat liever... Heeft dat verder geen gevolgens voor updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
Tadream schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:20:
[...]

Zijn er nieuwe drivers dan?
Volgens mij is die 4256 de laatste en dat zijn ook degene die W10 zelf al installeert.
Ik kan ook geen nieuwe drivers vinden. Wel iets gedownload van Intel maar dsn zegt ie dat mijn systeem niet aan de vereisten voldoet.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Voyager2 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:07:
Ik had een topic geopend over de DNS problemen die ik heb met windows 10. In de oneindige wijsheid van de admins was dat blijkbaar ongepast, stel je voor dat er een extra topic gestart word, waar zat ik met mijn hoofd.

Ik heb inmiddels het DNS van google er deze keer correct ingeklopt en alles werkt perfect, als ik echter het DNS van mijn tele2 modem gebruik krijg ik te maken met niet gevonden pagina's en bij het gebruik van youtube en torrents is het meteen over. Al mijn andere systemen op windows 7 en server 2008 r2 hebben nergens last van.

Voor nu werkt dit, het is nu alleen uitzoeken waarom dit gebeurd met windows 10 en niet met mijn andere systemen. Voor nu iedereen bedankt voor de suggesties en opmerkingen.
Als je rechts klikt op het netwerk icoontje kan je klikken op 'Problemen oplossen', heb je dat geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
hvgsel schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:08:
[...]

Laat het nu vandaag 8/1/2015 zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:12:
Wat betreft dat online en offline account: kan je dat al beslissen tijdens de installatie? Ik heb eigenlijk zonder er echt bij na te denken W10 geïnstalleerd met mijn MS account, ook omdat ik dacht dat dat nodig was voor activatie, maar als ik W10 kan herinstalleren zonder online account, heb ik dat liever... Heeft dat verder geen gevolgens voor updates?
Je kan tijdens de installatie inloggen op je Live account. Daarmee heb je een online account. Dit kan je ook uitschakelen in configuratiescherm>accounts. Hier kan je weer kiezen voor een lokaal account. Dus je hoeft niet alles opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:15:
[...]

Je kan tijdens de installatie inloggen op je Live account. Daarmee heb je een online account. Dit kan je ook uitschakelen in configuratiescherm>accounts. Hier kan je weer kiezen voor een lokaal account. Dus je hoeft niet alles opnieuw te installeren.
Ok, the, zal er ff naar kijken. Vond ondertussen ook nog (bijvoorbeeld) dit:
https://4sysops.com/archi...-10-with-a-local-account/
Daar wordt uitgelegd hoe je W10 kan installeren met een local account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:17:
[...]

Ok, the, zal er ff naar kijken. Vond ondertussen ook nog (bijvoorbeeld) dit:
https://4sysops.com/archi...-10-with-a-local-account/
Daar wordt uitgelegd hoe je W10 kan installeren met een local account.
Je kan heel makkelijk nagaan of je een online of lokaal account hebt. Via configuratiescherm kijk je bij account>wijzigingen aanbrengen.....account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:09:
Is er al bekend welke antivirus merken het wél doen op Win 10? Eergisteren Avira geïnstalleerd en het hele systeem werkt half niet meer.
Het is 1 augustus vandaag hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herkent iemand dit?

Heb Windows 10 ge-installeerd en heb 2 monitoren aangesloten op mijn PC.
De eerste is een echte monitor, de 2de is een LG UHD tv via mijn Pioneer VSX 923.
Dit werkt perfect, behalve.....

Als ik de displays detecteer via "Display Settings" dan wordt de Philips 248C gedetecteerd als monitor 2 en de LG tv als monitor 1.
Echter als ik de displays detecteer via het AMD Catalyst Control Center dan wordt de Philips als monitor 1 en de LG tv als monitor 2 gededecteerd.
Op zich niet zo een groot probleem... Totdat ik de tv uit doe. Dan verplaats hij alles wat op mijn Philips monitor staat naar de LG tv, welke dan uitstaat, en dus ben ik alle icons, taakbalk, systray kwijt. Dit is allemaal naar de uitstaande tv geswitched. Als ik dan de tv weer aanzet, dan switched alles weer terug naar de Philips monitor. Kent iemand dit verschijnsel, en belangrijker, weet iemand hier een oplossing voor? (Buiten het niet uitzetten van de tv om.)

Het betreft een AMD graka met de nieuwste Windows 10 64Bit driver geinstalleerd vanaf de AMD website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

The_Worst schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:54:
[...]

Op de laptop werkt het uiteraard meteen.

Ik Mail en Calendar verwijdert van het systeem (systeembreed), opnieuw geïnstalleerd vanuit de Store. Start ik de app, heeft deze alle instellingen onthouden. |:(
Windows-account verwijderd van het systeem en opnieuw aangemaakt. Het werkt weer. :O

Een mogelijkheid om apps te resetten, zoals bij Android 'Alle gegevens wissen', zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is, kan ik ook nog Internet Explorer installeren onder Windows 10 omdat ik via Silverlight WebTv kijk van xs4all, maar met de nieuwe browser kan dit niet meer, anders moet ik weer terug naar Windows 7 waar het allemaal wel werkte :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlandos schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:23:
[...]

Het is 1 augustus vandaag hoor ;)
Wat wil je er mee zeggen? Dat ontgaat mij een beetje. Op de dag dat je kon upgraden heb ik zoals altijd Avira geïnstalleerd. Daarna werkte de startknop niet meer, store werkte niet meer, zoekfunctie werkte niet meer. Alles opnieuw moeten installeren. Aangezien er meerdere mensen waren die klaagden dat hun antivirus programma Win 10 vernaggelde zal ik mijn vraag nogmaals stellen met aanvulling: zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben, en hebben de antivirus makers de boel nu wel op orde? Ik zit nu met het zootje van Microsoft en daar heb ik geen hoge pet van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Eset 8 geïnstalleerd vanaf dag 1. Geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
AVG, ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:26:
De vraag is, kan ik ook nog Internet Explorer installeren onder Windows 10 omdat ik via Silverlight WebTv kijk van xs4all, maar met de nieuwe browser kan dit niet meer, anders moet ik weer terug naar Windows 7 waar het allemaal wel werkte :(
Euh, waarom zou je IE moeten installeren? Dat zit er gewoon standaard al in hoor (IE11) ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
Internet Explorer staat gewoon nog bij "Windows accessories"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet staat Internet Explorer gewoon nog in Program Files, en kan je die dus ook gewoon nog starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:42
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:28:
[...]

Wat wil je er mee zeggen? Dat ontgaat mij een beetje. Op de dag dat je kon upgraden heb ik zoals altijd Avira geïnstalleerd. Daarna werkte de startknop niet meer, store werkte niet meer, zoekfunctie werkte niet meer. Alles opnieuw moeten installeren. Aangezien er meerdere mensen waren die klaagden dat hun antivirus programma Win 10 vernaggelde zal ik mijn vraag nogmaals stellen met aanvulling: zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben, en hebben de antivirus makers de boel nu wel op orde? Ik zit nu met het zootje van Microsoft en daar heb ik geen hoge pet van op.
Ik heb geupgrade van Win 7 naar 10 (geen clean install) en Eset NOD32 (v8) draait hier eveneens prima.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Kaspersky doet het ook prima hoor, enkel die melding bij het opstarten:

Kaspersky01

[ Voor 56% gewijzigd door outlandos op 01-08-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:41
Ik heb windows 8.1 pro geupdate naar windows 10 pro via de media creation tool, echter nu krijg ik een melding dat ik binnenkort windows 10 kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Outlandos schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:33:
Kaspersky doet het ook prima hoor, enkel die melding bij het opstarten:

[afbeelding]
Wat zie je als je op details klikt of view certificate?
De URL vind ik wat vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor bovenstaande reacties. Ik zit nu te kijken naar Eset. Maar ik heb een geldige license key voor Avira. Beetje zonde om die weg te doen. Iemand anders die Avira gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Windows 10 staat erop. Had een schone installatie gedaan. Alleen wtf heb nog maar 71,9 GB van 237 GB SSD schijf over..... ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.E schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:38:
Windows 10 staat erop. Had een schone installatie gedaan. Alleen wtf heb nog maar 71,9 GB van 237 GB SSD schijf over..... ??
Hoe heb jij die installatie gedaan dan? Middels de upgrade en daarna de schone installatie waarbij je alles verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Toch wel wat rare dingetjes met Windows 10 zo..

-Office install kan niet activeren (zelfs na refrest van Win10 en herinstallatie office)
-Installer van Win10 zet zichtzelf op Nederlands, terwijl huidige installatie English is
-Erg rommelige mix van PC instellingen (metro/niet-metro
-Met een ultra widescreen is de action centre heel irritant te bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Laatst online: 16-09 18:39
Nu windows 10 volledig werkt bij mij.
Ben er uitermate tevreden over, wil ik nu nog me officiele key gebruiken.
Nu vroeg ik me dus af hoe je de key kan gebruiken?

Ik heb een origineel exemplaar van windows 8 pro

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 01-08-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 16-09 22:04
Wat wil je doen met de key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
theduke1989 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:44:
Ben er uitermate tevreden over, wil ik nu nog me officiele key gebruiken.
Nu vroeg ik me dus af hoe je de key kan gebruiken?
Hoeft niet, is gekoppeld aan je huidige hardware.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Brad Pitt schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:46:
[...]

Hoeft niet, is gekoppeld aan je huidige hardware.
Lijkt me stug, als ik nog steeds sinds dag 1 een screen zie met Activeer Windows.
En als ik dan naar instellingen ga, kan ik nergens activeren.

Heb een custom-build PC, dus achteraf een windows versie gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Basekid schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:41:
Toch wel wat rare dingetjes met Windows 10 zo..

-Office install kan niet activeren (zelfs na refrest van Win10 en herinstallatie office)
-Installer van Win10 zet zichtzelf op Nederlands, terwijl huidige installatie English is
-Erg rommelige mix van PC instellingen (metro/niet-metro
-Met een ultra widescreen is de action centre heel irritant te bedienen
Wat was je originele OS? Win7/8 en was de originele bron schijf NL en heb je toevallig later Engels toegevoegd? Sprak vandaag iemand die al een aantal keer meegemaakt had dat de hele installatie engels was tot een bepaald punt dat hij een melding kreeg dat de taal niet klopte en dat de apps niet overgezet konden worden. Daarna Engelse DVD er in en opnieuw geinstalleerd en geen melding meer en alles bleef engels.

Zelf heb ik dit probleem weer niet gehad ondanks dat mijn originele installatie medium NL was en ik later engels heb toegevoegd.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
theduke1989 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:48:
Lijkt me stug, als ik nog steeds sinds dag 1 een screen zie met Activeer Windows.
Topic even doorlezen dan maar I guess d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:09:
Panda Free doet het hier prima. Een van de beste antivirus scanners van dit moment èn gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:30:
[...]

Voor zover ik weet staat Internet Explorer gewoon nog in Program Files, en kan je die dus ook gewoon nog starten.
Misschien ben ik dement aan het worden :) maar heb met een elektronenmicroscoop de boel nagekeken en IE is nergens te vinden in Windows 10, misschien is het upgraden dan niet vlekkeloos verlopen, want gisteren werkte Snelle Toegang niet, toen bleek er een registerwaarde te ontbreken, er was alleen een recent files map , maar geen Frequent Places Folder aanwezig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Soldaatje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:37:
[...]

Wat zie je als je op details klikt of view certificate?
De URL vind ik wat vreemd.
Zit nu op mijn werk dus kan niet kijken, zodra ik thuis ben (rond 23:30) laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Brad Pitt schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:49:
[...]

Topic even doorlezen dan maar I guess d:)b
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/35lffrr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 14:46
eset smart security 8 doet het ook goed op windows 8 d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door joey82 op 01-08-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:49:
Misschien ben ik dement aan het worden :) maar heb met een elektronenmicroscoop de boel nagekeken en IE is nergens te vinden in Windows 10,
Druk op de start knop, tik "IE", presto?
Ehhmm, ja, und??

[ Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 01-08-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Laatst online: 23-06 15:59
xh3adshotx schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:38:
[...]

Het tweede punt kwam bij mij door de Intel iGPU drivers, na die geupdate te hebben was het opgelost.
ik heb een Asrock Z68 Extreme4 Gen3 en een i5 3570k.
maar ik weet niet welke of waar ik de drivers moet halen waar jij het over hebt. de intel driver scanner vind niks.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:51:
[...]

Druk op de start knop, tik "IE", presto?

[...]

Ehhmm, ja, und??
Kan het bestand IE niet vinden is de melding met een rood kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:49:
[...]

Misschien ben ik dement aan het worden :) maar heb met een elektronenmicroscoop de boel nagekeken en IE is nergens te vinden in Windows 10, misschien is het upgraden dan niet vlekkeloos verlopen, want gisteren werkte Snelle Toegang niet, toen bleek er een registerwaarde te ontbreken, er was alleen een recent files map , maar geen Frequent Places Folder aanwezig :(
Open start menu, tik "Internet Explorer" in en je zou hem toch echt moeten zien staan....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
rayhvh schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:51:
[...]

maar ik weet niet welke of waar ik de drivers moet halen waar jij het over hebt. de intel driver scanner vind niks.. 8)7
Laat driverbooster2 eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:53:
Kan het bestand IE niet vinden is de melding met een rood kruis
Tijd voor een verse install I guess, zeker met die andere issues erbij die je ook nog hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:54:
[...]

Tijd voor een verse install I guess, zeker met die andere issues erbij die je ook nog hebt...
Vrees hetzelfde maar toch bedankt voor de adviezen

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als er een officiële 7 of 8.1 op stond en je hebt de upgrade naar 10 gedaan wordt hij automatisch geactiveerd.
Als je daarna een schone install wil dan kan dat en heb je ook geen key nodig, bij MS is het ID van je PC bekend en de activatie gaat automagisch. Het klopt dus wat Brad zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
rayhvh schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:51:
[...]

De I5-3570k heeft een ingebouwde GPU, geen idee of je die gebruikt of niet (en de gpu dus uitgeschakeld is). Als je de iGPU gebruikt moet je de drivers daarvan updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 16-09 22:04
[...]

Laat me raden, je hebt een schone installatie uitgevoerd vanaf USB of DVD in plaats van een upgrade vanuit Windows 7/8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:03
Basekid schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:41:
Dan is misschien vergeten om in de huidige installatie in het control panel bij Language and Region de location te veranderen. Waarschijnlijk staat daar Dutch, en heb je wel de NL formats voor datum, tijd en keyboard layout. Als je voor de upgrade alles op die vier tabbladen op Engels zet, behoudt hij wel de Engelse taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 20:35
Ik heb nog de windows.old op mijn c: schijf staan. Ik krijg ding niet weg want er zijn 10tallen bestanden gekoppeld aan trustedinstaller. Ik probeer eigenaar van deze bestanden te worden maar ook dat pikt hij maar 1 laag diep en via tijdelijke bestanden -> opruimen vorige versies van window doet hij helemaal niet. Hij houdt op deze manier toch 16gb van mijn SSD bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
FitzChevalric. schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:57:
Ik heb nog de windows.old op mijn c: schijf staan. Ik krijg ding niet weg want er zijn 10tallen bestanden gekoppeld aan trustedinstaller. Ik probeer eigenaar van deze bestanden te worden maar ook dat pikt hij maar 1 laag diep en via tijdelijke bestanden -> opruimen vorige versies van window doet hij helemaal niet. Hij houdt op deze manier toch 16gb van mijn SSD bezet.
Disk clean-up utility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Als ik de iso download en opnieuw windows 10 installeer dus schone installatie... werkt dan mijn windows 7 key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Arrne schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:56:
[...]

Laat me raden, je hebt een schone installatie uitgevoerd vanaf USB of DVD in plaats van een upgrade vanuit Windows 7/8?
Klopt, de upgrade wou niet lukken, en duurde veel te lang.
Een ISO was zo gepiept.
Pagina: 1 ... 20 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.