Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NippleWarrior
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-07-2023
Hebben andere mensen ook dat ze in Windows 8.1 (of oudere Windows versies) gestures hadden in hun browser met het touchpad waarmee ze bijvoorbeeld pagina's terug konden gaan?
Momenteel krijg ik in Chrome en Edge geen gestures te pakken waarmee ik dit kan doen.

PSN: iManchuu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchnltweaker schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:29:
[...]

Ik heb een pc van 2011 maar vorig jaar het meesten vervangen behalve de kast en mijn CPU, maar gewoon in het algemeen ben ik wat voorzichter geworden, in het verleden vaak lopen klooien (niet dat het erg is) maar kost soms onnodig tijd haha :)
Ik ben in principe redelijk voorzichtig maar heb toevallig nu net vakantie en niet veel te doen, dus ja.... deze release was voor mij perfect getimed! Ik vind het haast jammer dat ik geen problemen heb om op te lossen! :+ Daarnaast gebruik ik de pc momenteel ook niet voor serieuze zaken die niet kunnen wachten, dus dan is de keuze helemaal makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 16-09 18:57
defusion schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:29:
[...]

Voor bedrijfssystemen heb je ook helemaal gelijk, maar tweakers mogen best early adopters zijn naar mijn mening. Competent genoeg om te weten wat de risico's zijn, en om de meeste problemen op te lossen.

Probleem zijn vooral de mensen die niet bewust zijn van eventuele risico's (waaronder voor de consument vooral dataverlies als er problemen optreden). Die zien nu "gratis Windows 10" -> OEH, MOET IK HEBBEN!!

Verder zijn driver issues vooral op OEM machines een probleem. Die willen nogal eens specifieke hardware hebben. Zelfbouw heeft dat niet zo, daar zit grotendeels generieke hardware in waarvoor altijd drivers beschikbaar zijn.
Nee snap ik heb zelf ook een zelfbouw maar toch, nu dat ik straks mijn pc echt nodig heb (stage en school) en niet meer om te experimenteren wil ik liever het liever allemaal draaienden houden haha in the future weer als ik weer tijd heb en nu lekker genieten op me vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 12:22
wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:18:
[...]

Interessantste om te weten: Hoe wordt het 5.1 (DTS) geluid aan gesproken? Gebeurd dit middels de (onboard) Graphics chip óf direct vanuit een 5.1 Audio DVD? (In het eerste geval heeft ook die Graphics Chip de drivers voor DTS/HD-Audio nodig).
Het gaat gewoon om intel integrated graphics, dat is nog het ergste. Als dat al niet ondersteund wordt vanaf dag 1.

Hopelijk gaat terug naar Windows 7 zonder problemen... geen zin om clean install te doen en alles opnieuw in te richten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:30:
[...]

Ja waarom niet, ik backup (System image) naar een externe usb drive, werkt prima, ook met terug zetten.

Sowieso heeft een backup op dezelfde drive waar je OS opstaat weinig nut als je drive/OS uitvalt oid.
er staat ook een mooie recovery partitie van 8GB op de Asus, ik ben er vanuit gegaan dat daar sowieso de Windows 8.1 recovery opstaat.
Blijkbaar pakt ie als ik recovery doe vanuit Windows 10 helaas niet de recovery partitie van Asus. Anders was de T200 inmiddels alweer vliegend terug op 8.1 :P

EDIT:

nice, na controle blijkt de upgrade naar Windows 10, de volledige herstelpartitie gewist te zijn. way to go Microsoft!

[ Voor 9% gewijzigd door MartijnAbel op 31-07-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Windows 10 draaien en werkt echt fijn. Alleen is het beangstigend hoe Microsoft standaard met je privacy omgaat. Er wordt echt enorm veel gelogd en doorgestuurd naar Microsoft. Het lijkt allemaal nog erger dan Google doet. Gratis Windows heeft dus ook een keerzijde.

Gelukkig... op Redit.com staan erg goede instructies hoe je data logging van Windows 10 zoveel als mogelijk uit kunt zetten. Kortom, aanrader! En wat mij betreft direct iets voor in de TS. d:)b

Before/During Installation
  • Do not use Express Settings. Hit Customize, and make sure everything is turned off.
  • It's strongly preferred that you use a local account with Windows 10.
After Installation
  • Head to Settings > Privacy, and disable everything, unless there are some things you really need.
  • While within the Privacy page, go to Feedback, select Never in the first box, and Basic in the second box.
  • Head to Settings > Update and Security > Advanced Options > Choose how updates are delivered, and turn the first switch off.
  • Disable Cortana by clicking the Search bar/icon.
  • (Optional) Disable web search in Search by going to Settings, and turning off Search online and include web results.
  • Change the name of your PC by going to Start (or hitting the Windows key), typing About PC, and clicking Rename PC.
Slightly Complex
  • Open up the Command Prompt by launching cmd as an administrator, and enter the following:
sc delete DiagTrack
sc delete dmwappushservice
echo "" > C:\ProgramData\Microsoft\Diagnosis\ETLLogs\AutoLogger\AutoLogger-Diagtrack-Listener.etl
  • Open up the Group Policy Editor by launching gpedit.msc as an administrator. Go through Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Data Collection and Preview Builds. Double click Telemetry, hit Disabled, then apply. NOTE: This only truly works in the Enterprise edition, but the final step provides a decent enough workaround for Pro users.
  • While still in the Group Policy Editor, go through Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > OneDrive, double click Prevent the usage of OneDrive for file storage, hit Enabled, then apply.
  • While still in the Group Policy Editor, go through Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Windows Defender, double click Turn Off Windows Defender, hit Enabled, then apply.
  • Open up the Registry Editor by launching regedit as an administrator. Go through HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\DataCollection, select AllowTelemetry, change its value to 0, then apply.
  • First, download the Take Ownership tweak and enable it. Then, head to the Hosts File by going through C:\Windows\System32\Drivers\Etc, take ownership of the hosts file, and add all of the IPs from this page into the file.
Up To You
  • Replace Microsoft Edge/Internet Explorer with Firefox, Chromium, or any forks/variations of them.
  • Replace Windows Media Player with VLC or MPC-HC
  • Replace Groove Music with Foobar2000, Winamp, or MusicBee.
  • Replace Photos/Windows Photo Viewer with ImageGlass or IrfanView.
bron: https://www.reddit.com/r/...able_data_logging_in_w10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oblivion100
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-11-2022
Probleem sinds upgrade naar windows 10:

Als ik iets met geluid afspeel hoor ik een klein pop geluid uit speaker komen. Zodra ik de applicatie wat het geluid afsluit is die pop er weer. Zelfs als het geluid op 0 staat komt dit voor.
Ik heb bij de geavanceerde instellingen alle bits en Hz getest maar het probleem blijft voorkomen.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Heb jullie misschie bepaalde aanraders om met Windows 10 toe te passen? Misschien een hele handige functie die normaal niet werkt of een app die alles nog mooier maakt, iets met themes misschien?

Al ben ik over de looks al zeer te spreken :)

Trouwens, alle Microsoft zaken die bij express staan heb ik uitgeschakeld en zend ook geen rapport als er fouten zijn. Er stond ook iets bij over 'reclame-id'. Haha, waardeloos.

[ Voor 28% gewijzigd door Luxicon op 31-07-2015 23:08 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:02:
Ik heb Windows 10 draaien en werkt echt fijn. Alleen is het beangstigend hoe Microsoft standaard met je privacy omgaat. Er wordt echt enorm veel gelogd en doorgestuurd naar Microsoft. Het lijkt allemaal nog erger dan Google doet. Gratis Windows heeft dus ook een keerzijde.
.....
Gelukkig... op Redit.com staan erg goede instructies hoe je data logging van Windows 10 zoveel als mogelijk uit kunt zetten. Kortom, aanrader! En wat mij betreft direct iets voor in de TS. d:)b
Vindt het meeste allemaal zo overdreven :X . Meeste wordt gebruikt om van Windows 10 een beter OS te maken (telemetry etc.), Microsoft account is handig voor syncen van Onedrive, PC settings, koppelen van apps/licenties (Store) aan je account ... snap de afkeer tegen 'gebruiksgemak' niet zo echt maar ach zal wel weer aan mij liggen :P. En privacy ...tsja dat had je al niet toen je internet stekker erin ging.
oblivion100 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:04:
Probleem sinds upgrade naar windows 10:

Als ik iets met geluid afspeel hoor ik een klein pop geluid uit speaker komen. Zodra ik de applicatie wat het geluid afsluit is die pop er weer. Zelfs als het geluid op 0 staat komt dit voor.
Ik heb bij de geavanceerde instellingen alle bits en Hz getest maar het probleem blijft voorkomen.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Al eens gekeken of er nieuwe drivers zijn voor je audio/geluidskaart?

[ Voor 25% gewijzigd door blmp op 31-07-2015 23:21 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oblivion100
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-11-2022
Al eens gekeken of er nieuwe drivers zijn voor je audio/geluidskaart?
Het is nog een oudere Sony Vaio VPCL22Z1E all in one PC.
Als ik bij apparaatbeheer de Realtek High definition audio driver verwijder installeert hij automatisch daarna de juiste maar dan blijft het probleem ook aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pellicaantje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:26:
[...]

Ik heb in de bios de instellingen van de videokaart van Fixed naar Dynamic gezet. Dit mag echter niet baten. Helaas.
Ik heb de tip van de missende chipset driver ook gecontroleerd. Heb via HP de drivers gedownload. Echter heeft dit ook niet geholpen. Iemand anders nog een idee? 8)7
Ik zit ook met het zelfde probleem. Alleen dan met een Ati/Intel combi. Het stomme is het probleem was niet aanwezig in de preview.

Wat ik al heb geprobeerd.

- Clean install
- Fixed/Dynamic in de bios
- Energiebeheer op geforceerd Intel
- Energiebeheer forceren op Ati (zorgt voor permanent zwart scherm)
- Ati kaart uitschakelen in Apparaatbeheer (zorgt ook voor zwart scherm)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ook al lonkt Windows 10 nu wel heel erg, ik blijf toch nog minimaal een half jaartje bij Windows 7. Na een half jaartje zijn de meeste main bugs er wel uitgehaald en hebben de meeste fabrikanten drivers gemaakt voor het OS.

Windows 7 draait hier nog perfect, ik zie op dit moment weinig reden om over te gaan.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58
dutchnltweaker schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:19:
Ik snap nooit dat mensen zo snel upgrade, ik wacht meestal een tijdje tot dat er genoeg drivers en er genoeg compatible is met je apparatuur.
Dit is zoiezo nooit de eerst week, dus ik zou zeggen altijd even wachten :) .
Je zou mogen verwachten dat nvidia en Intel prima voor hebben kunnen bereiden op de release. Dat soort bedrijven zouden direct drivers moeten hebben zeker voor apparatuur wat redelijk standaard is zoals een wifi adapter of een videokaart die nog vrij nieuw is..

Dat er niet direct een upgrade is voor iets obscuurs als een muziek keyboard driver of zo snap ik..

[ Voor 17% gewijzigd door GAIAjohan op 31-07-2015 23:55 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Luxicon schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:04:
Heb jullie misschie bepaalde aanraders om met Windows 10 toe te passen? Misschien een hele handige functie die normaal niet werkt of een app die alles nog mooier maakt, iets met themes misschien?

Al ben ik over de looks al zeer te spreken :)

Trouwens, alle Microsoft zaken die bij express staan heb ik uitgeschakeld en zend ook geen rapport als er fouten zijn. Er stond ook iets bij over 'reclame-id'. Haha, waardeloos.
Laat alsjeblieft de functie m.b.t. het delen van updates áán staan. De grootste ergernis bij bedrijven was het niet goed kunnen gebruiken van "BranchCache" (met als gevolg dus overtollig WAN data gebruik), wat al sinds 2012(R2) server goed z'n werk doet binnen een LAN áls je het goed configureert,

Doordat beheerders die spullen uit menen te moeten schakelen op de clients, én niet goed configureren op de server(s), werkt dat principe niet meer zoals bedoeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 01-08-2015 00:02 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45
wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:44:
[...]

Laat alsjeblieft de functie m.b.t. het delen van updates áán staan. De grootste ergernis bij bedrijven was het niet goed kunnen gebruiken van "BranchCache" (met als gevolg dus overtollig WAN data gebruik), wat al sinds 2012(R2) server goed z'n werk doet binnen een LAN.

Doordat beheerders die spullen uit menen te moeten schakelen op de client werkte dat principe niet meer zoals bedoeld.
Waarom zou een thuisgebruiker met maar 1 of 2 pc's dat in hemelsnaam aan moeten laten staan?
BranchCache is leuk als je 5+ PC's hebt, daaronder is de winst verwaarloosbaar of je moet een hele langzame internet verbinding hebben van <5 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:46
Meer mensen last van vastlopers als de computer ontwaakt uit slaapstand? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:49
FREAKJAM schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:35:
[...]

Met behulp van AutoHotkey kan dat bijvoorbeeld. Windows zelf biedt die functie niet.
Dat leek nogal ingewikkeld, maar gelijk de eerste poging was mijn ''script'' raak, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Goldwing1973 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 00:01:
[...]

Waarom zou een thuisgebruiker met maar 1 of 2 pc's dat in hemelsnaam aan moeten laten staan?
BranchCache is leuk als je 5+ PC's hebt, daaronder is de winst verwaarloosbaar of je moet een hele langzame internet verbinding hebben van <5 Mbit.
Waarom zou je 't uitzetten?

In het geval wat je schept is "jouw" PC altijd de laatste waar iets gezocht gaat worden (< 5MBit?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wauww......Windows 10 draait dus na 48u al op 67 miljoen computers!

Bron : WindowsCentral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
NippleWarrior schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:31:
Hebben andere mensen ook dat ze in Windows 8.1 (of oudere Windows versies) gestures hadden in hun browser met het touchpad waarmee ze bijvoorbeeld pagina's terug konden gaan?
Momenteel krijg ik in Chrome en Edge geen gestures te pakken waarmee ik dit kan doen.
Even zoeken naar driver op site fabrikant. WIndows installeert alleen basic driver, fabrikanten activeren meer functies.
Als het Asus is, dan heb ik al een aantal posts in dit topic gezet; zoek even op Asus Smartgestures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luxicon schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:04:
Een wijziging die ik heb doorgevoerd is het kunnen toevoegen van een kleur aan de titelbalken.

Brontekst met download link

[i]Hier in het nederlands met wat aanvullende opmerkingen.
  • kopieer de map colored en het bestand colored.theme naar C:\Windows\Resources\Themes (Admin rechten nodig).
  • Dubbelklik op colored.theme en het theme wordt geinstalleerd.
  • Na het installeren opent het instellingenscherm uit het oude configuratiescherm zich. Sluit deze.
  • De kleur van de titelbalken past zich standaard aan aan de kleur van de bureaubladachtergrond.
  • Om zelf een kleur te kiezen klik rechts op bureaublad en kies Personaliseren en in dat scherm de optie Kleuren.
  • Zet de optie Automatisch een kleur accent kiezen uit en kies vervolgens een kleur uit het pallet.[/i]
De achtergrondkleur op de plek van de titeltekst heeft in de niet-actieve vensters heeft een iets andere kleur dan de rest dus er valt nog wel wat aan te verbeteren maar het is in mijn ogen een flinke stap vooruit.

Velen anderen klagen over de witte balken dus ik hoop dat MS dit snel via een update mogelijk gaat maken zodat ook de minder ervaren gebruikers een kleur kunnen toevoegen. En dan ook maar hopen dat er weer een kleurenmixer wordt toegevoegd want het aanbod aan vaste kleuren is marginaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Yonix schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 00:03:
Is 99/100 keer een driver issue. Een S3 (sleep) oftwel een Hybernate Sleep heeft véél afhankelijkheden naar je Graphics Adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Nieuwe Intel driver voor wifi ineens blijkbaar -> Getest, maar nog steeds dondert de hele verbinding weg als ie in energie-instellingen niet op max prestaties staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 15:10
Zojuist ook Windows 10 geinstalleerd. Alles lijkt prima te werken na de nodige updates. Nu heb ik nog een puntje wat ik zou willen oplossen. Ik heb zoals zovelen 2 schermen aangesloten op mijn pc. Als ik een window/programma van mijn ene scherm na het andere wil verplaatsen op een rustige manier "lockt" ie in het midden (overgang naar ander scherm) zou ik hem op dit moment loslaten beslaat dat venster het halve scherm. Wil ik hem op het andere scherm krijgen moet ik hem voor mijn gevoel erdoorheen duwen.

Weet iemand of dit uit te zetten is op een of andere manier?

Wellicht dat het al eerder ergens gepost is, excuses dan, dan heb ik er overheen gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NippleWarrior
Hmm HP heeft zelf nog geen drivers uitgebracht voor het touchpad. Betreft het model Spectre x360.
Synaptics zelf heeft ook nog helemaal geen drivers voor Windows 10.
Wordt dan maar afwachten tot deze gereleased worden..
hvgsel schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 00:13:
[...]

Even zoeken naar driver op site fabrikant. WIndows installeert alleen basic driver, fabrikanten activeren meer functies.
Als het Asus is, dan heb ik al een aantal posts in dit topic gezet; zoek even op Asus Smartgestures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
NippleWarrior schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 00:27:
Hmm HP heeft zelf nog geen drivers uitgebracht voor het touchpad. Betreft het model Spectre x360.
Synaptics zelf heeft ook nog helemaal geen drivers voor Windows 10.
Wordt dan maar afwachten tot deze gereleased worden..

[...]
Hou het in de gaten op http://www.station-drivers.com/ kan zijn dat het daar eerst verschijnt.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Snowwie schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:39:
Ook al lonkt Windows 10 nu wel heel erg, ik blijf toch nog minimaal een half jaartje bij Windows 7. Na een half jaartje zijn de meeste main bugs er wel uitgehaald en hebben de meeste fabrikanten drivers gemaakt voor het OS.

Windows 7 draait hier nog perfect, ik zie op dit moment weinig reden om over te gaan.
Ik twijfel ook, maar heb het wel draaien op wat andere pc's nu en dat bevalt best.
Ga langzaam aan alles een beetje upgraden tot ik bij mijn hoofd pc kom.

Uiteraard kom ik wel wat dingetjes tegen zoals een antieke ALC650 audio chip waar geen drivers voor zijn (tot nu toe) welke werken onder W10. Maar dat mag de pret niet drukken (anders maar een usb headset met eigen een audio codec ding er in). Want het forceren van de W7 64 bit driver geeft een system service exception ;)

Buiten dat is het wel leuk, als ik kijk dat ik van W98SE naar 2003 AS naar Vista naar 7 en nu 10 ben gegaan is dit wel een redelijke vooruitgang. En je hoeft niet te registreren of een 'online account' te gebruiken wat ik nu gemerkt heb.
demokert schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 00:23:
Zojuist ook Windows 10 geinstalleerd. Alles lijkt prima te werken na de nodige updates. Nu heb ik nog een puntje wat ik zou willen oplossen. Ik heb zoals zovelen 2 schermen aangesloten op mijn pc. Als ik een window/programma van mijn ene scherm na het andere wil verplaatsen op een rustige manier "lockt" ie in het midden (overgang naar ander scherm) zou ik hem op dit moment loslaten beslaat dat venster het halve scherm. Wil ik hem op het andere scherm krijgen moet ik hem voor mijn gevoel erdoorheen duwen.

Weet iemand of dit uit te zetten is op een of andere manier?

Wellicht dat het al eerder ergens gepost is, excuses dan, dan heb ik er overheen gelezen :)
Dat is gewoon even een gewenning ik ben juist blij dat het er nu in zit, als je namelijk met 3 schermen zit (ja kan met 3rd party meuk) kun je niets half scherm doen op het middelste scherm, nu kan dat dus wel. Ook met 2 schermen kon je het alleen uiterst links/rechts doen. Nu kan ik dus 4-6 windows half scherm doen zonder toevoeging van 3rd party software (ben naam ff kwijt want heb het al een tijd niet meer gebruikt.)

[ Voor 34% gewijzigd door prutser001 op 01-08-2015 00:41 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:04

The_Worst

Unox

Tot zojuist draaide Windows 10 perfect.

Nouja, Windows 10 draait nog steeds maar Mail & Calendar werken niet meer. Het viel mij ineens op dat ik geen meldingen meer kreeg van nieuw mail en het blijkt dus dat deze al 20 uur niet meer bijgewerkt is. Account verwijderen en opnieuw toevoegen helpt niet. Krijg alleen de melding: "Still working on it..."

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NippleWarrior
Hartstikke bedankt!
Modest71 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 00:37:
[...]

Hou het in de gaten op http://www.station-drivers.com/ kan zijn dat het daar eerst verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Oh, al gevonden? ;)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NippleWarrior
Nee was dat maar zo hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Mijn ervaring met Windows 10 is dat de installatie over windows 7 vrij lang duurde, daarna had ik een lagere resolutie. Maar door de AMD driver opnieuw te downloaden nu voor windows 10 was dat opgelost (maar dus een oude win7 driver kan dus Ook Niet werken op windows 10).
Wat ik minder mooi vind aan Windows 10 is dat alles er zo plat uitziet, lijkt net alsof ze Google nadoen met Android Lollipop. En mijn vensters en taakbalk zijn niet meer doorschijnend in Windows 7. Ik vind die taakbalk zelfs lelijk zo zwart. Hoe maak ik die taakbalk weer doorschijnend zoals in Windows 7 of kan ik dat zwart een ander kleurtje geven, bijvoorbeeld blauw? Dat zal ook vast wat helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Johandmc op 01-08-2015 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Windows 10 draait hier goed. Alleen valt mij op dat je pas kunt scrollen met de Edge browser als de pagina compleet is ingeladen. Hierdoor voelt het nog niet vloeien aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 23:54
Johandmc schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 00:57:
Mijn ervaring met Windows 10 is dat de installatie over windows 7 vrij lang duurde, daarna had ik een lagere resolutie. Maar door de AMD driver opnieuw te downloaden nu voor windows 10 was dat opgelost (maar dus een oude win7 driver kan dus Ook Niet werken op windows 10).
Wat ik minder mooi vind aan Windows 10 is dat alles er zo plat uitziet, lijkt net alsof ze Google nadoen met Android Lollipop. En mijn vensters en taakbalk zijn niet meer doorschijnend in Windows 7. Ik vind die taakbalk zelfs lelijk zo zwart. Hoe maak ik die taakbalk weer doorschijnend zoals in Windows 7 of kan ik dat zwart een ander kleurtje geven, bijvoorbeeld blauw? Dat zal ook vast wat helpen.
Rechts klik op de desktop => Personalize => Color kun je een kleurtje meegeven aan de taakbalk / tegels. Het blijft echter donker en onoverzichtelijk.

Windows 10 is gewoon het lelijkste OS dat je op dit moment kunt krijgen. UX is bij MS na Windows 7 om te janken; ze apen vanalles na, maar maken het half af. Bij Apple ziet het er slick uit en bij Google werkt de zooi tenminste, bij MS is het een bij elkaar geraapt zootje. Stijlen zijn enorm inconsistent, UI's uit verschillende versies lopen door elkaar heen, etc. Hopelijk krijgen ze het snel op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Morrar schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 01:16:
[...]

Rechts klik op de desktop => Personalize => Color kun je een kleurtje meegeven aan de taakbalk / tegels. Het blijft echter donker en onoverzichtelijk.

Windows 10 is gewoon het lelijkste OS dat je op dit moment kunt krijgen. UX is bij MS na Windows 7 om te janken; ze apen vanalles na, maar maken het half af. Bij Apple ziet het er slick uit en bij Google werkt de zooi tenminste, bij MS is het een bij elkaar geraapt zootje. Stijlen zijn enorm inconsistent, UI's uit verschillende versies lopen door elkaar heen, etc. Hopelijk krijgen ze het snel op orde.
Ik vind de nieuwe desktop look and feel juist prima geslaagd, ziet er echt prima uit op mijn rMBP :*)
Dat is tenminste mijn eerste indruk, ik moet er nog echt ff mee gaan spelen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 17:35
Voor wie de inlog achtergrond wil veranderen met deze tool kan het..:

http://windows.wonderhowt...round-windows-10-0163238/

Niet door mij gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Morrar schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 01:16:
[...]

In hetzelfde scherm kan de taakbalk e.d. ook doorzichtig gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:13
Johandmc schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 00:57:, lijkt net alsof ze Google nadoen met Android Lollipop.
Hoe bedoel je? De look&feel,van win10 is gebaseerd op win8/win8.1. Dat OS was ook al plat en was toch echt al eerder op de markt dan lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H2596310
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2024
Bedankt voor jullie reacties.
Ben me niet bewust van drivers meegeleverd door Nikon. Deze heb ik tot op heden nog nooit geinstalleerd zonder problemen.
Het uithalen van de SD kaart kan natuurlijk wel, maar dan moet je wel een card-reader in je PC hebben.
Ik heb als test de camera ook op een USB2 poort aangesloten, maar zonder resultaat.
Firmware upgrade? Heb ik geprobeerd, maar als ik het bin bestand naar de SD kaart (in de camera) wil sturen zegt Win10 dat ik geen permissies heb.
Als test heb ik een ook wat oudere SAMSUNG Pro815 camera op dezelfde poort aangesloten. Deze kan ik gewoon benaderen en zie alle folders en foto's die erop staan. De camera krijgt keurig een drive toegewezen (H:). Bij de NIKON is dat niet het geval.
Ik heb een SD-card reader in mijn NAS (DS213). Kijken of via deze reader de bestanden wel kan benaderen en eventueel de firmware van de camera kan verhogen. Maar ik denk niet dat de firmware een oplossing is.
Ik hou jullie op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf de 29ste zit ik met 3 verschillende laptops op Windows 10.

Tot nu toe geen grote problemen tegen gekomen in Windows 10.

Er komen vast snel update's die de kleine problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 16:56
Outlandos schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 00:04:
[...]

Dat leek nogal ingewikkeld, maar gelijk de eerste poging was mijn ''script'' raak, thanks!
You are welcome! :)

[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 01-08-2015 08:14 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 07:58:
Vanaf de 29ste zit ik met 3 verschillende laptops op Windows 10.

Tot nu toe geen grote problemen tegen gekomen in Windows 10.

Er komen vast snel update's die de kleine problemen oplossen.
Zelf ben ik een breed scala aan systemen aan het upgraden en dan kom je hier en daar toch wel wat probleempjes tegen. Heb je systemen/laptops (e.a.) welke 1-4 jaar oud zijn gaat het eigenlijk wel goed, misschien hier en daar wat probleempjes met exotische dingetjes zoals touchpads/fingerprint readers/specifieke keyboard functies(die software vereisen)/powerplay(intel+amd) van de minder bekende fabrikanten maar misschien dat dit binnenkort nog wel opgelost word. Ga je verder terug dan zijn er nog wel eens probleempjes met ACPI/audio/video drivers.

Ook de wat minder standaard hardware zoals atom bordjes missen hier en daar nog wat ondersteuning. In mijn directe omgeving zijn er geen driver updates voor de ALC650 ac 97 audio controller al niet meer sinds 7 en driver signing uit geeft in W8.1/10 een bsod. Iok de GMA3160 heeft geen 64bit driver maar dit probleem ligt meer bij intel, ze hebben deze nooit echt goed ondersteund (atom D2550).

Ik denk naar mate dat meer mensen gaan upgraden en ook 'ome jan' en 'tante truus' de knop vinden er problemen ondervonden worden maar dat je daar waarschijnlijk niet van hoort. Ook een Medion PC van een vriend van mij vind de upgrade niet fijn en krijgt/kreeg het 1 en ander niet werkend (Zit alweer op 7 en heeft het opgegeven). Het is maar net hoe je eerste/enige ervaring is of je dan de (kennis hebt)moeite neemt om de problemen op te lossen of dat je het misschien later nog eens gaat proberen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:20
defusion schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:29:
[...]

Voor bedrijfssystemen heb je ook helemaal gelijk, maar tweakers mogen best early adopters zijn naar mijn mening. Competent genoeg om te weten wat de risico's zijn, en om de meeste problemen op te lossen.

Probleem zijn vooral de mensen die niet bewust zijn van eventuele risico's (waaronder voor de consument vooral dataverlies als er problemen optreden). Die zien nu "gratis Windows 10" -> OEH, MOET IK HEBBEN!!
Beetje kort door de bocht hoor. Die mensen die gewoon klakkeloos gaan installeren en problemen niet zelf opgelost krijgen zitten er natuurlijk tussen. Maar in principe moet je ervan uit kunnen gaan dat er ook geen (grote) problemen zich voordoen als een bedrijf als Microsoft officieel een OS released (en mensen al maanden loopt lekker te maken). Problemen als niet meer opstartende computers enzo. Vrij nasty, ook voor een Tweaker.

Mijn inziens zouden er dus geen (grote) risico's moeten zijn in dit stadium en is dus niet "het probleem" de mensen die geen backup maken en toch nu persé Win10 willen. Het probleem is dat het toch nog niet 99% goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een engelse windows, locatie staat op USA zodak cortana even kon proberen. zodra je deze aangezet en weer uigezet hebt, staat er bij mij in settings>Privacy>general boven aan in rode letters "Some settings are managed by your organisation" en kan ik de optie "Send microsoft info about how i write" niet meer aan of uit zetten

Heb me al rot zitten zoeken maar kan nergens vinden hoe ik dit ongedaan kan maken. Alweer een bug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
barrymossel schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 08:34:
[...]

Beetje kort door de bocht hoor.
Wat mij opvalt is dat er wel snel geklaagd wordt. Te snel voor een tweaker wat mij betreft.
Natuurlijk er zitten hier tweakers die het wel allemaal goed bekijken, maar

maar er zijn er ook veel die de update er plompverloren opzetten, het hele win10 nog niet snappen, geen enkele update toepassen en/of naar geen enkele driver kijken.

En dan vaststellen dat het nog niet helemaal goed werkt :O

Ik weet nog, bij vorige nieuwe windows, dat veel mensen (ook tweakers) eerst de kat maar eens uit de boom keken, evt de nieuwe windows in een VM zetten, en het pas gingen toepassen als de kinderziektes eruitwaren.

Nu is dat anders, ook vanwege MS zelf die de gratis upgrade goed heeft gemarked.

En als ik het zo bekijk, hebben ze goed werk afgelevert. En over een paar maanden is het nog veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 00:16:
[...]

Een wijziging die ik heb doorgevoerd is het kunnen toevoegen van een kleur aan de titelbalken.

Brontekst met download link

[i]Hier in het nederlands met wat aanvullende opmerkingen.
  • kopieer de map colored en het bestand colored.theme naar C:\Windows\Resources\Themes (Admin rechten nodig).
  • Dubbelklik op colored.theme en het theme wordt geinstalleerd.
  • Na het installeren opent het instellingenscherm uit het oude configuratiescherm zich. Sluit deze.
  • De kleur van de titelbalken past zich standaard aan aan de kleur van de bureaubladachtergrond.
  • Om zelf een kleur te kiezen klik rechts op bureaublad en kies Personaliseren en in dat scherm de optie Kleuren.
  • Zet de optie Automatisch een kleur accent kiezen uit en kies vervolgens een kleur uit het pallet.[/i]
De achtergrondkleur op de plek van de titeltekst heeft in de niet-actieve vensters heeft een iets andere kleur dan de rest dus er valt nog wel wat aan te verbeteren maar het is in mijn ogen een flinke stap vooruit.

Velen anderen klagen over de witte balken dus ik hoop dat MS dit snel via een update mogelijk gaat maken zodat ook de minder ervaren gebruikers een kleur kunnen toevoegen. En dan ook maar hopen dat er weer een kleurenmixer wordt toegevoegd want het aanbod aan vaste kleuren is marginaal.
Gewoon winaerotweaker downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, op werk had ik donderdag ook een paar collega's bij me.
Hadden hun systemen zelf naar Windows 10 geupdate (via de media creation tool), keep nothing.
Of ik ze even opnieuw in het domein wilde hangen + local admin. Naam van het systeem nog aangepast en klaar.
Succes verder. :)
Heerlijk zulke collega's! :)
Zetten ook zelf hun software + drivers er op. Die ene minuut die het mij kost om dat systeem in het domein te hangen, helemaal prima!

Vervolgens was nog het wachten op de update van ESET (die is er nu) voordat AV 100% goed werkte, maar verder heb ik ze niet gehoord over dingen die het niet doen.

Fijn zo'n bedrijf waar 'empowerment' lekker is ingeburgerd.
Uiteraard zijn er ook collega's die het wat (te) spannend vinden om het zelf te doen. Daar druk ik dan voor op het knopje. Veel willen wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:20
Reepje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 08:57:
[...]

Wat mij opvalt is dat er wel snel geklaagd wordt. Te snel voor een tweaker wat mij betreft.
Natuurlijk er zitten hier tweakers die het wel allemaal goed bekijken, maar

maar er zijn er ook veel die de update er plompverloren opzetten, het hele win10 nog niet snappen, geen enkele update toepassen en/of naar geen enkele driver kijken.

En dan vaststellen dat het nog niet helemaal goed werkt :O

Ik weet nog, bij vorige nieuwe windows, dat veel mensen (ook tweakers) eerst de kat maar eens uit de boom keken, evt de nieuwe windows in een VM zetten, en het pas gingen toepassen als de kinderziektes eruitwaren.

Nu is dat anders, ook vanwege MS zelf die de gratis upgrade goed heeft gemarked.

En als ik het zo bekijk, hebben ze goed werk afgeleverd. En over een paar maanden is het nog veel beter.
Of we hier bij Tweakers zitten is niet heel erg relevant. Previews zijn voor Tweakers en daar moet je mee uitkijken. Een RTM is voor het grote publiek (je kunt het zelfs in de winkel kopen), dus dan hoef je wat mij betreft niet meer voorbereid te zijn op grote problemen.

Dat het standaard publiek van Tweakers beseft dat een net nieuw gereleased OS nog vol kinderziektes zit en de daarbij horende risico's, is top, maar gaat voorbij aan het feit dat als je Windows 10 aanbiedt aan "Tante Truus", je ervoor moet zorgen dat computers gewoon moeten blijven werken. En dat is wat anders dan een browser die eens vastloopt of een icoontje dat verkeerd uitgelijnd staat.

Verder heb je wel gelijk dat mensen snel klagen en eigen fouten (zoals niet eerst even een OP lezen) bij Microsoft leggen. Jammer dat je je herinstall opnieuw moet doen, maar dan had je beter moeten lezen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Windows 10 ziet er zeer goed uit, precies zoals ik het wil met de weer en nieuws tegels:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/PPPjGrpRKudtNr5suP9umBmB/full.jpg?nohitcount=1

1 smiley: :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Ik zelf had een groot scaling probleem na de update W10 . Op een full hd scherm van 15,6 inch.
In sommige programma's was het lettertype wazig en een aantal vensters van W10 zelf ook .
Dit scheen al met het insider programma aangegeven te zijn maar weinig mee gedaan dus .

Ik heb wel een oplossing gevonden aangezien het in W10 niet zelf op te lossen is normaal .

Dit was de oplossing : http://windows10_dpi_blurry_fix.xpexplorer.com

Alles ziet er weer scherp uit ..

Dus ik weet niet wie er nog meer last van heeft . Wou ik dit even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Kan ik bij het inloggen het domain verbergen? We werken met 2 BV's, maar ooit is het domein naar BV 1 genoemd, terwijl ik voor BV 2 werk.

Nu staat er nu BV1\PWM

Staat slordig, zeker aangezien ik veel presentaties geef en het inlogscherm wel eens op een beamer staat
picardo schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 09:27:
Ik zelf had een groot scaling probleem na de update W10 .
Grappig dat ze de 8.1 methode gebruiken. Ik heb een laptop met 3200x1800 resolutie en had problemen met schalen in 8 en 8.1. Nu met Windows 10 zijn die allemaal weg.

[ Voor 38% gewijzigd door PWM op 01-08-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:36

Before/During Installation
  • Do not use Express Settings. Hit Customize, and make sure everything is turned off.
  • It's strongly preferred that you use a local account with Windows 10.
After Installation
  • Head to Settings > Privacy, and disable everything, unless there are some things you really need.
  • While within the Privacy page, go to Feedback, select Never in the first box, and Basic in the second box.
  • Head to Settings > Update and Security > Advanced Options > Choose how updates are delivered, and turn the first switch off.
  • Disable Cortana by clicking the Search bar/icon.
  • (Optional) Disable web search in Search by going to Settings, and turning off Search online and include web results.
  • Change the name of your PC by going to Start (or hitting the Windows key), typing About PC, and clicking Rename PC.
Slightly Complex
  • Open up the Command Prompt by launching cmd as an administrator, and enter the following:
sc delete DiagTrack
sc delete dmwappushservice
echo "" > C:\ProgramData\Microsoft\Diagnosis\ETLLogs\AutoLogger\AutoLogger-Diagtrack-Listener.etl
  • Open up the Group Policy Editor by launching gpedit.msc as an administrator. Go through Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Data Collection and Preview Builds. Double click Telemetry, hit Disabled, then apply. NOTE: This only truly works in the Enterprise edition, but the final step provides a decent enough workaround for Pro users.
  • While still in the Group Policy Editor, go through Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > OneDrive, double click Prevent the usage of OneDrive for file storage, hit Enabled, then apply.
  • While still in the Group Policy Editor, go through Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Windows Defender, double click Turn Off Windows Defender, hit Enabled, then apply.
  • Open up the Registry Editor by launching regedit as an administrator. Go through HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\DataCollection, select AllowTelemetry, change its value to 0, then apply.
  • First, download the Take Ownership tweak and enable it. Then, head to the Hosts File by going through C:\Windows\System32\Drivers\Etc, take ownership of the hosts file, and add all of the IPs from this page into the file.
Up To You
  • Replace Microsoft Edge/Internet Explorer with Firefox, Chromium, or any forks/variations of them.
  • Replace Windows Media Player with VLC or MPC-HC
  • Replace Groove Music with Foobar2000, Winamp, or MusicBee.
  • Replace Photos/Windows Photo Viewer with ImageGlass or IrfanView.
Verander de naam van je PC. Die begrijp ik niet. Kan iemand dat me misschien uitleggen? Bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
desalniettemin schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:00:
[...]

Verander de naam van je PC. Die begrijp ik niet. Kan iemand dat me misschien uitleggen? Bvd :)
Dat is gewoon standaard een Naam geven en Homegroup. Dus je kan je PC een naam geven zoals "Beppie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Is het iemand gelukt om eigen tiles te maken? Ik heb bat file en een exe bestand (geen install nodig) die ik graag in de tiles (rechts van start) wil plaatsen. Maar het lukt me niet. De windows 8 versie lijkt niet werken op windows 10.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 23:54
TheKillingBean schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:17:
Is het iemand gelukt om eigen tiles te maken? Ik heb bat file en een exe bestand (geen install nodig) die ik graag in de tiles (rechts van start) wil plaatsen. Maar het lukt me niet. De windows 8 versie lijkt niet werken op windows 10.
Rechts klikken op het bestand en dan Pin to Start kan toch gewoon? Volgens mij komen ze dan als tile in je start menu terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 09:20:
Mijn Windows 10 ziet er zeer goed uit, precies zoals ik het wil met de weer en nieuws tegels:

[afbeelding]

1 smiley: :9~
Sorry hoor, maar wat een draak van een interface heb je daar voor je neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
Weet iemand hoe je het voor elkaar krijgt om gewoon met een lokaal account altijd in te loggen op een pc?

Als ik via instellingen - Accounts - uw account kies voor in plaats daarvan inloggen met een lokaal account, dan is dat steeds eenmalig. Bij de volgende start, moet ik weer mijn microsoft account invoeren, niet echt handig met meerdere gebruikers op 1 pc.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

spartacusNLD in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

In mijn bericht hierboven link ik naar een guide met nog veel meer tips & tricks..

O-) die van jou al toegevoegd, de rest volgt snel.

[ Voor 69% gewijzigd door spartacusNLD op 01-08-2015 10:45 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Dit of andere topic [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen gaat erg op elkaar lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Morrar schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:22:
[...]

Rechts klikken op het bestand en dan Pin to Start kan toch gewoon? Volgens mij komen ze dan als tile in je start menu terecht.
Ok, inderdaad met de exe bestand gelukt op die manier. .bat krijg ik die optie helaas niet.

EDIT: heb de .bat omgezet naar een .exe bestand, nu lukt het wel :P

[ Voor 9% gewijzigd door TheKillingBean op 01-08-2015 10:55 ]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:34
beany schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:58:
[...]

Ik heb mijn vorige post geedit, dit toegevoegd: linkje gevonden waar beschreven wordt hoe je network monitoring uit kan zetten: https://bluebluewave.word...rk-data-usage-monitoring/

Wellicht dat het ook nog voor Windows 10 geld.
Heb het anders opgelost. Heb die Killer software suite en driver gedeinstalleerd. Na reboot bleek er nog steeds een driver(Van windows zelf?) geïnstalleerd te zijn, maar het geheugenlek is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blmp schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:18:
[...]

Vindt het meeste allemaal zo overdreven :X . Meeste wordt gebruikt om van Windows 10 een beter OS te maken (telemetry etc.), Microsoft account is handig voor syncen van Onedrive, PC settings, koppelen van apps/licenties (Store) aan je account ... snap de afkeer tegen 'gebruiksgemak' niet zo echt maar ach zal wel weer aan mij liggen :P. En privacy ...tsja dat had je al niet toen je internet stekker erin ging.

[...]
Je bent toch geen mak schaap die alles accepteert van een bedrijf? Kom op, vooral je gezond verstand gebruiken. Windows 10 is gratis, dus jij bent het product geworden, dus vooral kritisch blijven.

Windows 10 shared een heleboel, nu ook nu blijkbaar je Wifi wachtwoord met anderen zoals Facebook.

https://www.yahoo.com/tec...y-share-wi-164057617.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Als je je startmenu opent en je begint te typen, dan gaat windows automatisch in alle bestanden en programma's zoeken. Is het mogelijk om het zoeken naar bestanden uit te schakelen? Hij zet erg vaak een folder of bestand boven een applicatie, en dat is erg vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Als je de topics naast elkaar gaat leggen wat de mensen zeggen en ervaren, zie je dat vragen en antwoorden haast hetzelfde is. Het is net welk topic(of beiden zoals ik) je gaat volgen/bookmarken. Ook installatie/ tweaks vragen komen hier voorbij. Ik stoor me er niet aan maar alleen maar prima. Ik hou mijn Notepad open voor de tips dat op beide topics voorbij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Modest71 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:09:
[...]
Als je de topics naast elkaar gaat leggen wat de mensen zeggen en ervaren, zie je dat vragen en antwoorden haast hetzelfde is. Het is net welk topic(of beiden zoals ik) je gaat volgen/bookmarken. Ook installatie/ tweaks vragen komen hier voorbij. Ik stoor me er niet aan maar alleen maar prima. Ik hou mijn Notepad open voor de tips dat op beide topics voorbij komen :)
Oke, Het is de bedoeling dat tips en tricks in W10 in dit topic vermeld worden. Het andere topic is er alleen voor bedoeld voor mensen die problemen hebben om in W10 te komen. Ben het er wel met je eens dat bovenstaande nu niet goed loopt.

Mensen lezen de topic warning niet :P dat is al heel lang zo op T.net. doen we niks aan helaas.. ;)

Als je een mooi lijstje heb dan ontvang ik dat graag via DM. Dan zal het in de TS verwerkt worden.

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 01-08-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 13:26
Afgelopen woensdagavond een upgrade gedaan, en de afgelopen dagen de boel een beetje op orde gebracht. Het was helaas een 'waaah, andere taal dan nu is geïnstalleerd!" upgrade, maar ik was te lui om terug te gaan, en het systeem schoont zo ook weer lekker op :)

Over het algemeen ben ik behoorlijk tevreden, de meeste dingen lijken het te doen, zelfs Cortana werkt vlekkeloos, en ik vind het er persoonlijk wel mooi uitzien (afgezien van de nog te re-stylen venstertjes en icoontjes; komt vanzelf wel).

Maar het is natuurlijk niet allemaal pais en vree:
  • De nieuwe werking van OneDrive is natuurlijk volledig bezopen. Waarom moet ik al mijn bestanden syncen wil ik ze in de File Explorer zien? Ik wil geen enkel bestand syncen, ik wil alles gewoon op OneDrive plempen en van daaruit werken. Die enkele keer dat ik geen internet heb (in de binnenlanden van Tibet of zo...), dan weet ik dat en kopieer ik de bestanden tijdelijk naar mijn laptop. Een bestandje even openen in Notepad++ o.i.d. is er nu niet meer bij. Nu moet ik eerst een browser openen (toch primair bedoeld om webpagina's te tonen), om daar in een editor die ik niet wil mijn bestand te gaan aanpassen. Bizar.
    Goed, /rant. Ik meen al ergens gelezen te hebben dat Microsoft de placeholders misschien wel weer terug wil brengen in een update, dus daar hopen we dan maar op.
  • Edge ziet er best leuk uit, maar mist nog te veel om hem dagelijks te gebruiken. Die 'Read' optie is wel erg prettig, maar ik kan niet zonder mijn AdBlock en mijn AutoPagerize, en ook swipen om terug/vooruit te gaan is er niet bij. Komt nog wel, dus ik check over een paar maanden nog wel een keer.
  • Ik heb een Asus T100, met een schermdiagonaal van 10.1". Nu is het officiële statement van Microsoft dat ik Office Mobile gratis mag gebruiken, maar mooi niet dus: een nieuw bestand openen dwingt mij een Office365 abonnement te nemen (en daar gebruik ik het niet vaak genoeg voor). Ik hou dit even in de gaten, anders maar even contact zoeken met Microsoft.
  • Hoe vaak ik de tips van mensen hier ook opvolg, het automatisch inloggen wil niet altijd werken. Vinkje staat uit, maar toch moet ik mijn wachtwoord opgeven als hij uit hibernate wordt gehaald. Vreemd, nog even verder aan prutsen.
Daarnaast nog één dingetje wat ik niet kan vinden: de verschillende settings tiles in het Action Center, kun je die ook zelf indelen? Ik heb het dan niet over de 'collapsed' status (dus slechts een rijtje van vier), maar als je ze allemaal hebt. Sommige gebruik ik niet, dus die wil ik weg hebben, terwijl ik andere shortcuts weer toe wil voegen. Een tijdje terug stond er wel iets op WindowsCentral, maar ik kan het artikel niet meer terugvinden (de zoekfunctie op die site is nogal belabberd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:49
Vooralsnog prima te spreken over Windows 10. Alleen om de één of andere vage reden wil mijn DVD-brander niet altijd gevonden worden. Op moment dat ik PC start met DVD in brander, komt hij als schijf naar voren in Verkenner. Zodra ik schijf eruit haal, PC 2 of 3 keer reboot, dan verdwijnt de schijf in Verkenner.

De keren dat ik hem moet gebruiken zijn op de kootjes van 1 vinger te tellen, maar als t er is, moet je t laten zien in de verkenner :)

Herkenbaar en zo ja, iemand oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:06:
[...]

Windows 10 is gratis, dus jij bent het product geworden, dus vooral kritisch blijven.

W10 is niet gratis,want je hebt voor W7/8 betaald! De upgrade is een optie, en alleen dit jaar lever je W7/8 in voor W10 'til end of live of the device'

Daarna als je een nieuwe pc koopt, zal je of een W10 moeten kopen, of hopen dat de W7 key nog te activeren is op je nieuwe bakkie, W8 zal wel lukken, maar dan is het jaar van de gratis upgrade verlopen en zal je dus volgend jaar geen upgrade naar W10 gratis kunnen doen, snappie ;)

dus dan moet je hem kopen (voorgeinstalleerd-OEM of retail) bij je nieuwe pctje

niks gratis en niks google model ;w

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Je bent toch geen mak schaap die alles accepteert van een bedrijf? Kom op, vooral je gezond verstand gebruiken. Windows 10 is gratis, dus jij bent het product geworden, dus vooral kritisch blijven.

Windows 10 shared een heleboel, nu ook nu blijkbaar je Wifi wachtwoord met anderen zoals Facebook.

Het gaat er ook helemaal niet om dat je een 'schaap' bent en Windows 10 is al helemaal niet gratis. Ditzelfde heb je net zo hard op een Android/Google telefoon bijvoorbeeld. Er is gewoon persoonlijke informatie nodig om iets een betere ervaring te geven. Voor zowel jezelf als eventueel voor andere. Zonder gebruikersinput wordt er nooit iets aangepast.

En dat 'wifi password delen' is allemaal uit verband getrokken door mensen en is lang niet zo erg als het lijkt. Het deelt automatisch alleen open netwerken (Wifi in bus, trein, station, McDonalds etc) met anderen. Voor prive netwerken wordt expliciet gevraagd of je dit wilt ja of nee. Dus eigen keus. En het deelt dan nog niet je password maar je deelt 'je toegang tot het netwerk'. Niemand krijgt je password te zien.
Yonix schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 00:03:
Had het wel met AMD drivers 15.7, maar met nieuwe 15.7.1 is het opgelost lijkt het.
The_Worst schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 00:40:
Tot zojuist draaide Windows 10 perfect.

Nouja, Windows 10 draait nog steeds maar Mail & Calendar werken niet meer. Het viel mij ineens op dat ik geen meldingen meer kreeg van nieuw mail en het blijkt dus dat deze al 20 uur niet meer bijgewerkt is. Account verwijderen en opnieuw toevoegen helpt niet. Krijg alleen de melding: "Still working on it..."
Toevallig in de Store al even gecontroleerd op updates? Er is in elk geval een update uitgebracht voor veel MS apps.

[ Voor 42% gewijzigd door blmp op 01-08-2015 11:44 . Reden: wat uitgebreid ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
blmp schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

Het gaat er ook helemaal niet om dat je een 'schaap' bent. Ditzelfde heb je net zo hard op een Android/Google telefoon bijvoorbeeld.

En dat 'wifi password delen' is allemala uit verband getrokken door mensen en is lang niet zo erg als het lijkt. Het deelt automatisch alleen open netwerken met anderen. Voor prive netwerken wordt expliciet gevraag of je dit wilt ja of nee. Dus eigen keus.

[...]

Had het wel met AMD drivers 15.7, maar met nieuwe 15.7.1 is het opgelost lijkt het.

[...]

Toevallig in de Store al even gecontroleerd op updates? Er is in elk geval een update uitgebracht voor veel MS apps.
Die je schijnbaar niet mag installeren als je een lokaal account gebruikt. |:(

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:12

RayNbow

Kirika <3

Hmm, search is hier stuk voor settings. Zoeken op "Windows Update" levert niets op. Ik zal kijken of een rebuild van de Index iets uitmaakt of niet...

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

Onzin. Verder sharet Windows je wifi password niet, dat wifi password weet de ander nog steeds niet. Wat gedeeld wordt is de mogelijke toegang voor gebruiker X, maar dus niet het wachtwoord (ook al hebben ze die dan niet nodig). Als laatste moet je vóór je een wifi netwerk met password daadwerkelijk deelt ook nog eens aangeven dát je dat wilt..
Verder is Win10 niet gratis, maar wil MS het liefst alle huidige gebruikers zsm op het nieuwe ecosysteem hebben. Dat is eenvoudiger devven, updaten enz. Bovendien is Win10 niet gratis, want je moest al een licentie hebben van Win7 of 8, en over een jaar zul je sowieso een Win10 icentie moeten kopen..

Je reactie is iets met klok en klepel blijkbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb het probleem dat mijn search functie in Windows 10 niet meer werkt. Als ik bijvoorbeeld ''update' zoek (of eender welke andere zoekterm) blijft hij maar zoeken.
In het begin van mijn clean install werkte dit wel.

Iemand enig idee ?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jnrmyg1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
GAIAjohan schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:42:
[...]

Onzin. Verder sharet Windows je wifi password niet, dat wifi password weet de ander nog steeds niet. Wat gedeeld wordt is de mogelijke toegang voor gebruiker X, maar dus niet het wachtwoord (ook al hebben ze die dan niet nodig). Als laatste moet je vóór je een wifi netwerk met password daadwerkelijk deelt ook nog eens aangeven dát je dat wilt..
Alleen als ik jouw mijn wifi password geef, kan jij ervoor kiezen om mijn netwerk te delen met anderen, dat vind ik op z'n zachtst gezegd nogal vreemd. 8)7

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjjl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 08:31
Ramon schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:50:
[...]

Alleen als ik jouw mijn wifi password geef, kan jij ervoor kiezen om mijn netwerk te delen met anderen, dat vind ik op z'n zachtst gezegd nogal vreemd. 8)7
Fijn toch, dan kom je te weten wie je echte vrienden zijn. (Wie vertrouwt wie met wifi-wachtwoorden) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:09
Nactive schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:44:
Ik heb het probleem dat mijn search functie in Windows 10 niet meer werkt. Als ik bijvoorbeeld ''update' zoek (of eender welke andere zoekterm) blijft hij maar zoeken.
In het begin van mijn clean install werkte dit wel.

Iemand enig idee ?

[afbeelding]
Werkt hier momenteel dus ook niet maar het heeft wel gewerkt
Ik heb geen nieuwe installatie gedaan , alleen dus de upgrade met behoudt van bestanden, dus daar ligt het niet aan.
Gisteren heb ik iemand met zijn laptop geholpen daar merkte ik op dat de search functie ook niet werkte.

Ik weet niet of het te maken heeft met de privacy instellingen die ik heb aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

Dat is het enige gevaar erachter, en danog nis het een actie die je zelf hebt gestart...
Als ik jou mijn pincode geef kun je er ook vior kiezen dat aan anderen te geven. Dan nog is het mijn schuld, want het had nooit gebeurd geweest als ik jou mijn pincode niet had gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:36
Modest71 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:14:
[...]

Dat is gewoon standaard een Naam geven en Homegroup. Dus je kan je PC een naam geven zoals "Beppie".
Dat wist ik al. Maar dit wordt geadviseerd door de privacy instellingen die ik quotte. En dat begrijp ik dus niet helemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 02:46
Weet iemand wat de standaard registrysettings moeten zijn voor verticalspacing etc van de iconen? Mijne staan heel ver uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:04
[...]

Wat is daar vreemd aan? Die optie heeft hij altijd zodra jij je wifi password geeft, met of zonder Windows 10. :+

Als ik het goed begrijp kun je nu dus je wifi delen met anderen zonder het wachtwoord te delen, dus eigenlijk is het veiliger. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
ivo1969 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:53:
[...]

Werkt hier momenteel dus ook niet maar het heeft wel gewerkt
Ik heb geen nieuwe installatie gedaan , alleen dus de upgrade met behoudt van bestanden, dus daar ligt het niet aan.
Gisteren heb ik iemand met zijn laptop geholpen daar merkte ik op dat de search functie ook niet werkte.

Ik weet niet of het te maken heeft met de privacy instellingen die ik heb aangepast.
Al goed dat ik niet de enigste ben met het probleem. Dan maar hopen dat Microsoft het snel fixed :).
Moest je hier een oplossing voor vinden mag je het altijd laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basomanb
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik heb een probleem met google chrome. Wanneer ik mn laptop opstart en met google chrome online ga heb ik ongeveer 30 seconden internet verbinding. Daarna krijg ik de melding dat er geen internet connectie is. Terwijl als ik met de Edge browser start heb ik wel gewoon verbinding. Na ongeveer 3 min. komt de internet verbinding bij Chrome weer terug.

Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Rickpm1 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:57:
Weet iemand wat de standaard registrysettings moeten zijn voor verticalspacing etc van de iconen? Mijne staan heel ver uit elkaar.
Als je nou eens zoekt op spacing in dit topic ;)

Remmetje in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
Is het trouwens ook mogelijk te upgraden vanaf Windows 8? Of moet je eerst percee de 8.1 update doen? Heb mijn systeem naar de fabrieksinstellingen hersteld en nu staat er Win 8 pro op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 02:46
Ho thanks, ik had het al eens voorbij zien komen maar dacht dat dit weg was door de opschoning, thankss ;- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
justin1992 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:08:
Is het trouwens ook mogelijk te upgraden vanaf Windows 8? Of moet je eerst percee de 8.1 update doen? Heb mijn systeem naar de fabrieksinstellingen hersteld en nu staat er Win 8 pro op.
Ik dacht gelezen te hebben dat je op 8.1 moest zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb een hackintish setup met dualboot windows 8.1

Ssd 1 bootlader chameleon met mavericks geinstalleerd
Ssd 2 windows 8.1
Hdd3 1 partitie windows data, 1 partitie mac os data
hdd4 data mac

Ik kan win 8,1 sss direct booten en hij start windows dan

Ik zit een beetje met die hdd met data win. Ik hoeverre is de bootloader van win 10 anders dan 8.1? Ik las dat de start partitie weg gaat? Sloop ik mijn setup? Werkt hdd win nog?

Idee is nu via dvd iso te upgraden en zowieso ssd 1 af te sluiten en hdd 4. Ik denk dat het goed gaat dan maar even dubbelcheck hier?

Ohja ik gebruik ook parallels bootcamp in mavericks maar dat zal wel goedkomen na upgrade nieuwe versie

[ Voor 8% gewijzigd door Tennisbal op 01-08-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:42:
[...]

Verder is Win10 niet gratis, maar wil MS het liefst alle huidige gebruikers zsm op het nieuwe ecosysteem hebben. Dat is eenvoudiger devven, updaten enz. Bovendien is Win10 niet gratis, want je moest al een licentie hebben van Win7 of 8, en over een jaar zul je sowieso een Win10 icentie moeten kopen..

Je reactie is iets met klok en klepel blijkbaar..
Flauwekul, jij bent wel heel goedgelovig als je alles wat Microsoft doet voor zoete koek slikt. Hoeveel mensen denk je die voor Windows 10 upgrade nog gaan betalen? Noppes.

Het delen van je Wifi toegang is iets waar Microsoft gewoon met zijn vingers vanaf moet blijven. En al helemaal niet standaard aan moet zetten en van alles achter je rug om op slaat op de eigen servers. Voor wat? Ik vraag er toch niet om. Nee, Microsoft bepaalt hier opeens van alles met Windows 10, plus nog een heleboel meer wegsluist. Google is wat dat betreft nog kinderspel met al zijn gegrabbel lijkt het.

Wifi Sense wordt inmiddels als een serieus probleem gezien, ook door beveiligingsexperts. Helemaal voor bedrijfsomgevingen.

http://www.v3.co.uk/v3-uk...e-faces-security-backlash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Nu online
Hoe zal die Wifi Sense werken met macfilter aan in je wifi router.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:12

RayNbow

Kirika <3

RayNbow schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:40:
Hmm, search is hier stuk voor settings. Zoeken op "Windows Update" levert niets op. Ik zal kijken of een rebuild van de Index iets uitmaakt of niet...
Nou, rebuilden heeft niet geholpen... :(

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 23:42
justin1992 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:08:
Windows 8.1 is een harde vereiste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:13:
[...]

Flauwekul, jij bent wel heel goedgelovig als je alles wat Microsoft doet voor zoete koek slikt. Hoeveel mensen denk je die voor Windows 10 upgrade nog gaan betalen? Noppes.

Het delen van je Wifi toegang is iets waar Microsoft gewoon met zijn vingers vanaf moet blijven. En al helemaal niet standaard aan moet zetten en van alles achter je rug om op slaat op de eigen servers. Voor wat? Ik vraag er toch niet om. Nee, Microsoft bepaalt hier opeens van alles met Windows 10, plus nog een heleboel meer wegsluist. Google is wat dat betreft nog kinderspel met al zijn gegrabbel lijkt het.

Wifi Sense wordt inmiddels als een serieus probleem gezien, ook door beveiligingsexperts. Helemaal voor bedrijfsomgevingen.

http://www.v3.co.uk/v3-uk...e-faces-security-backlash
Wellicht voor de upgrade niet, maar voor alle nieuwe systemen gaan ze zeker wel betalen. Devving voor de Windows Store wordt gemakkelijker, meer potentiële klanten, minder aanpassingen voor Win8, omdat de doelgroep daarop klein is. Alleen maar voordelen voor devvers, terwijl de klantengroep zo groot mogelijk is. Ik snap niet dat je dat niet kunt begrijpen. ;(

Het delen van wifi heb je verder helemaal zelf in de hand. Daar blijft MS met de poten van af, tenzij jij HANDMATIG toestemming geeft om de wifi te delen. Dat moet handmatig! Ja, het kán een probleem zijn, maar die is dan compleet door de gebruiker zelf geïnduceerd. Immers, ten eerste moet Wifi Sense überhaupt aan staan. Als het een niet beveiligd netwerk is, wordt die gedeeld. Een beveiligd net werk moet, en ik zeg weer 'handmatig' toekennen dat die wordt gedeeld. Kortom, gaat het fout, dan is het een complete PEBKAC..

Ik denk dat jij echt een aluhoedje nodig hebt. Verder, er zijn ook beveiligingsexperts die het tegenovergestelde melden:
https://www.security.nl/p...s+geen+beveiligingsrisico

Origineel:
http://www.zdnet.com/arti...e-is-not-a-security-risk/

[ Voor 25% gewijzigd door GAIAjohan op 01-08-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
RayNbow schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:29:
[...]

Nou, rebuilden heeft niet geholpen... :(
Al eens geprobeerd om de data map in "C:\ProgramData\Microsoft\Search" te verwijderen en dan de computer te herstarten?

Edit: toevallig de search service uitgeschakeld via een (SSD) optimalisatie tool?

[ Voor 12% gewijzigd door xh3adshotx op 01-08-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:49
Sinds ik W10 erop heb krijg ik bij het opstarten de volgende melding van Kaspersky:

Kaspersky01

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Outlandos schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:40:
Sinds ik W10 erop heb krijg ik bij het opstarten de volgende melding van Kaspersky:

[afbeelding]

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Het lijkt me een website met een verouderd SSL-certificaat. Maar welke?! Heeft Windows niks mee te maken, tenzij het een website van MS is.. Of heb je een eigen domein met eigen ssl versleuteling die je zelf gesigneerd hebt? Dan accepteren en gaan lijkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 01-08-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:32:
[...]

Wellicht voor de upgrade niet, maar voor alle nieuwe systemen gaan ze zeker wel betalen. Devving voor de Windows Store wordt gemakkelijker, meer potentiële klanten, minder aanpassingen voor Win8, omdat de doelgroep daarop klein is. Alleen maar voordelen voor devvers, terwijl de klantengroep zo groot mogelijk is. Ik snap niet dat je dat niet kunt begrijpen. ;(

Het delen van wifi heb je verder helemaal zelf in de hand. Daar blijft MS met de poten van af, tenzij jij HANDMATIG toestemming geeft om de wifi te delen. Dat moet handmatig! Ja, het kán een probleem zijn, maar die is dan compleet door de gebruiker zelf geïnduceerd. Immers, ten eerste moet Wifi Sense überhaupt aan staan. Als het een niet beveiligd netwerk is, wordt die gedeeld. Een beveiligd net werk moet, en ik zeg weer 'handmatig' toekennen dat die wordt gedeeld. Kortom, gaat het fout, dan is het een complete PEBKAC..

Ik denk dat jij echt een aluhoedje nodig hebt. Verder, er zijn ook beveiligingsexperts die het tegenovergestelde melden:
https://www.security.nl/p...s+geen+beveiligingsrisico

Origineel:
http://www.zdnet.com/arti...e-is-not-a-security-risk/
Ja hoor, daar hebben we hem weer: het aluminium hoedje. :O Wanneer iemand kritisch is over zijn privacy wordt dat met die dooddoener geprobeerd om te bagataliseren. Wordt jij soms door Microsoft hier betaald om alleen positieve shit hier neer te kwakken en alles door te slikken?

Waar rook is, is vuur. Ik ben heel tevreden over Windows 10 maar over al het data gegraai maak ik mij ernstig zorgen. :( Het is allemaal veel erger dan gedacht en we zijn nu nog maar een paar dagen na de launch dus wie weet wat er nog meer vrijkomt.

En ik ben lang niet de enige, Microsoft ligt inmiddels zwaar onder vuur over de privacy van Windows 10: http://www.theguardian.co...-privacy-default-settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Ook nog eens een verse installatie gedaan van W10 om te kijken of die vreemde Intel HD Graphics issues weg waren maar hetzelfde.
Af en toe rechtsonder de melding dat de intel videodriver 'stopped responding' is en herstart.
Dat gebeurt dus ook als je een spel start, bam driver crash en je wordt eruit gegooid.
Staan ook wat behoorlijk wat meldingen van issues met die Intel HD drivers op het intel forum (crashes, screen tearing).
Zit weer even terug op W8.1 en alles draait weer zoals het hoort.
Zodra er een driver update is en ik lees dat de meeste issues hiermee opgelost zijn kijk ik wel of ik weer naar W10 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik heb op de release dag mijn windows 8.1 pro met MSDN licentie (geactiveerd) geüpgrade naar Win10. nu kan ik alleen Win10 niet activeren, want ongeldige key?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Tennisbal schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:11:
Ik heb een hackintish setup met dualboot windows 8.1

Ssd 1 bootlader chameleon met mavericks geinstalleerd
Ssd 2 windows 8.1
Hdd3 1 partitie windows data, 1 partitie mac os data
hdd4 data mac

Ik kan win 8,1 sss direct booten en hij start windows dan

Ik zit een beetje met die hdd met data win. Ik hoeverre is de bootloader van win 10 anders dan 8.1? Ik las dat de start partitie weg gaat? Sloop ik mijn setup? Werkt hdd win nog?

Idee is nu via dvd iso te upgraden en zowieso ssd 1 af te sluiten en hdd 4. Ik denk dat het goed gaat dan maar even dubbelcheck hier?

Ohja ik gebruik ook parallels bootcamp in mavericks maar dat zal wel goedkomen na upgrade nieuwe versie
Iemand?
Pagina: 1 ... 19 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.