Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Outlandos schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:30:
Is het met W10 ook mogelijk om mappen op shortcuts te zetten?

Voorbeeld: ik gebruik de Download map veel, ik zou graag willen dat deze map opent als ik (bijvoorbeeld) CTRL + d indruk.
Function toetsen met een dubbele (in te stellen) mogelijkheid? F mode..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:51
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:46:
[...]

Function toetsen met een dubbele (in te stellen) mogelijkheid? F mode..
F-mode??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Dubbele icoontjes staan op je F1, F2 toetsen enz? F mode/FN toets is iets wat veel Logitech tobo's hebben, installeer je dan Logitech Setpoint dan kan je die dubbele functies personaliseren.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 18:51
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:50:
[...]

Dubbele icoontjes staan op je F1, F2 toetsen enz? F mode/FN toets is iets wat veel Logitech tobo's hebben, installeer je dan Logitech Setpoint dan kan je die dubbele functies personaliseren.
Die toetsen heb ik ook, enkel heb ik dan nog wel software nodig waardoor ik met een bepaalde knoppencombinatie de Download map kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Probleem met de wifi-adapter zit in de energie-instellingen. Zodra deze op gemiddeld staat, staat de energiebesparing voor de wifi adapter ook op iets als 'gebalanceerd '. Als je deze op maximale prestaties zet, zijn alle problemen weg.

Verder werkt het startmenu even niet fris. Als ik iets intik en wil aanklikken werkt het aanklikken niet..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:38

liberque

Vrijzinnig!

Hey,

Ik heb een B85M Pro 4 ASRock moederbord met Realtek audio chipset met daarachter een Z5500 die optisch aangesloten is. Sinds mijn update naar Windows 10 wordt het met de Windows 10 drivers niet meer toegestaan om mijn speakers te configureren (het configureren knopje is grijs). Hierdoor draait de setup nu alleen nog maar in stereo wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Ik heb gezocht naar een Realtek folder in de program files waar ik een controlpanel tegenkwam waar ik de speakersetup ook al niet mag selecteren, dus ik dacht ik installeer gewoon een nieuwe driver.

Eerst heb ik die van mijn moederbord fabrikant geprobeerd, maar na het draaien van de setup wilt deze de oude drivers verwijderen en opnieuw opstarten. Geen probleem, maar na het rebooten wilt hij nog een keer de oude drivers verwijderen en onstaat er een loop. Het lukt hem niet om de oude drivers te verwijderen waardoor hij de nieuwe niet wilt installeren. Als ik het handmatig doe (apparaatbeheer) zegt Windows doodleuk dat de drivers niet compatibel zijn dus heb ik van realtek.com.tw andere drivers speciaal voor Windows 10 gedownload. Deze komen echter in dezelfde "verwijderen van oude drivers"-loop terecht.

Ik heb daarnaast geprobeerd om de oude drivers handmatig te verwijderen opdat de setup dit niet meer hoefde te doen, maar ook dit loste niks op.

Heeft iemand dit ook ondervonden en er toevallig een oplossing voor bedacht?

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Start-Menu weg probleem opgelost.

Niet ideaal, maar ik deed vanuit Windows 10 een "Reset Windows" met behoud van personal files.
Komt in feite neer op dat ik mijn upgrade heb gerevert naar een clean install.

Nu doet Start het weer. :) En mag ik alles opnieuw installeren. :(
CarloDB schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:28:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem ook nogsteeds, update en nieuwe installatie gedaan, maar probleem blijft zich voordoen na aanmelden aan een domein.. Verder ook nog geen fix kunnen vinden helaas
Jean Paul schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:24:
[...]

Ik had het, maar in mijn geval lag het aan de AV die alles tergend vertraagde.. Duurde even 10 minuten voordat het zichtbaar werd. Niet dat het daarna bruikbaar was..

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:37
Outlandos schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:58:
[...]
Die toetsen heb ik ook, enkel heb ik dan nog wel software nodig waardoor ik met een bepaalde knoppencombinatie de Download map kan openen.
Wat je ook kan doen:
Download map Pinnen aan Windows Verkenner die op de Taakbalk staat.
Of: Instellingen > Persoonlijke instellingen > Start > "Kiezen welke mappen in Start worden weergegeven > Download aanzetten. In beide opties ben je in 2 klikken bij je Download map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:38:
[...]

Je bedoelt dat ze in de achtergrond blijven werken of zo...? Ik heb eerst alle live tegels uitgezet, toen elke tegel die ik kon uninstallen verwijderd en de rest losgemaakt van het menu (moest je nog wel het menu handmatig verkleinen door te slepen). Dat is dus niet voldoende?
Zo had ik nog niet gedacht :) Maar zoals jij het beschrijft is prima! Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:32
Inmiddels alweer 2 dagen aan het uitproberen. Windows start alleen in vergelijking met Windows 7 i.c.m. een Samsung SSD sneller op dan Windows 10 i.c.m. dezelfde SSD.

Bij het opstarten krijg ik het Windows logo en daarna zeker 3,5 minuut volledig zwart scherm, waarna de laptop doorstart en ik het inlogscherm krijg.Daarnaast start de laptop helemaal niet meer op uit slaapstand. Iemand dezelfde ervaring? Iemand een idee hoe ik het kan verhelpen? Heb een clean install gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:31

Quad

Doof

Pellicaantje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:55:
Inmiddels alweer 2 dagen aan het uitproberen. Windows start alleen in vergelijking met Windows 7 i.c.m. een Samsung SSD sneller op dan Windows 10 i.c.m. dezelfde SSD.

Bij het opstarten krijg ik het Windows logo en daarna zeker 3,5 minuut volledig zwart scherm, waarna de laptop doorstart en ik het inlogscherm krijg.Daarnaast start de laptop helemaal niet meer op uit slaapstand. Iemand dezelfde ervaring? Iemand een idee hoe ik het kan verhelpen? Heb een clean install gedaan.
Klinkt als een missende (chipset)driver.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:59

Saven

Administrator

Lekker lomp hoe overal op nieuwssites Win10 wordt gezien als een must have upgrade, terwijl 80% van de mensen zoals hier tegen problemen lopen. Familieleden ook al 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 14:57

Crp

Na wat kleine probleempjes heb ik dan eindelijk windows 10 goed draaien. Alleen valt mij wel op dat mijn geluid verandert is. (Realtek) Gewoon online/offline muziek klinkt overal wel leuker, het heeft wat meer bass gekregen alleen minder helder. Het valt mij vooral op in de game CSGO waarbij ik bij windows 7 vrij veel en helder kon horen, en nu lijkt de bass een beetje overdone en komt het in veel (luidruchtige) situaties over alsof ik doof word (geluid word erg zacht en dof) Meer mensen met deze ervaring of iets ergens over gelezen dat dit een probleem is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:51
Saven schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:59:
Lekker lomp hoe overal op nieuwssites Win10 wordt gezien als een must have upgrade, terwijl 80% van de mensen zoals hier tegen problemen lopen. Familieleden ook al 8)7
Ik behoor gelukkig tot die 20%. Upgrade gedaan en alles werkt zoals voor de upgrade 8) Zelfs ClassicShell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is een nieuwe, en iedereen weet, die hebben nog kinderziektes.

zakelijke lui wachten daarom zelfs wel 1 jaar of meer voordat ze eventueel overstappen.

Maar dat 80% problemen ondervind,....daar heb ik in ieder geval geen gegevens over.

Ik heb hier 4 computers, en die gingen alle vier goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:20:
[...]

Volg de stappen beschreven hier: http://winaero.com/blog/g...title-bars-in-windows-10/

Let op, niet alle programma's reageren erop, Firefox bijvoorbeeld blijft bij mij wit.
Bedankt, ik ga het proberen. Ik had het al rechtstreeks uit het tooltje geprobeerd ( zie optie 1 bij de uitleg ) maar dat werkte niet want ik kreeg een foutmelding dat hij de bestanden niet vond in Windows/system32/recourses, wat geen wonder is, want uit de uitleg van optie 2 blijkt dat het helemaal niet in system32 hoort. Wel jammer dat het niet met Firefox werkt, want dat gebruik ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:14

DjVe

Hatsaflats!

Ik krijg sinds de installatie van 8.1 naar 10 geen mogelijkheid meer om via bureaublad in de scherm instellingen te komen. Ik krijg dan meldingen: ms-service:display kan niet geopend worden. Ook het instellingsmenu via start kan ik niet openen. Via configuratiescherm, kom ik er wel weer in. Any idea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DjVe schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:05:
Ik krijg sinds de installatie van 8.1 naar 10 geen mogelijkheid meer om via bureaublad in de scherm instellingen te komen. Ik krijg dan meldingen: ms-service:display kan niet geopend worden. Ook het instellingsmenu via start kan ik niet openen. Via configuratiescherm, kom ik er wel weer in. Any idea?
Let me guess: Een Nvidia Graphics Adapter / Chip??

Zo ja: Even via de taskmanager de bijbehorende "service" stoppen (nvvsvc.exe). Ik ben vandaag de hele dag zoet geweest met het aan de gang werken van een Quadro NVS 110M chip in een bijna 10 jaar oude laptop :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkkelDeFakkel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 13:43
Pellicaantje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:55:

Ik heb zo ongeveer hetzelfde probleem als jou, maar dan met een normale HDD. Ik krijg ook een zwart scherm voor een minuut ongeveer. Merk ook dat er iets mis is als Windows is opgestart, het werkt iets trager dan dat ik gewend ben.

Hier een bron wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn. Er zit in mijn laptop een Intel videokaart en een Nvidia videokaart.
http://answers.microsoft....9e-48f1-9b0b-8d43b89381b6

Merk ook dat er op mijn schijf twee \\?\Volume partities zijn. Misschien dat dat het zou kunnen zijn?

Hoop dat er iemand met een oplossing kan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:10:
[...]

Let me guess: Een Nvidia Graphics Adapter??

Zo ja: Even via de taskmanager de bijbehorende "service" stoppen (nvvsvc.exe). Ik ben vandaag de hele dag zoet geweest met het aan de gang werken van een Quadro NVS 110M chip in een bijna 10 jaar oude laptop :+
Ja klopt! Dus alleen die service stoppen en dan werkt het? Wat moet ik doen om het daarna werkend te houden. Het gaat overigens om een 2 jaar oude laptop van HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DjVe schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:13:
[...]

Ja klopt! Dus alleen die service stoppen en dan werkt het? Wat moet ik doen om het daarna werkend te houden. Het gaat overigens om een 2 jaar oude laptop van HP.
Als dat je probleem oplost (oftwel: je kunt de opties van je display weer "normaal" bereiken via een rechter muisklik op het bureaublad). dan kun je eigenlijk alleen wachten op Nvidia.

Ik heb hier voor mezelf nogal wat aanpassingen kunnen maken aan een Quadro FX driver om die 110M werkend te kunnen krijgen incl. het Nvidia Control Panel onder Windows 10 (specifiek voor deze Hardware ID's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:19:
[...]

Als dat je probleem oplost (oftwel: je kunt de opties van je display weer "normaal" bereiken via een rechter muisklik op het bureaublad). dan kun je eigenlijk alleen wachten op Nvidia.

Ik heb hier voor mezelf nogal wat aanpassingen kunnen maken aan een Quadro FX driver om die 110M werkend te kunnen krijgen incl. het Nvidia Control Panel onder Windows 10 (specifiek voor deze Hardware ID's).
Bedankt voor je antwoord. Ik ga het proberen en als het werkt, zal ik geduldig wachten op Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:53
(jarig!)
terwijl ik zelf alleen door een verkloot 8.1 problemen heb gehad is het verder goed verlopen met 10
en bij de mensen rond om mij heen ook , zelfs bij de mensen die nooit een upgrade hebben gedaan van een OS

:) want ik laat mensen het gewoon zelf installeren en pas als er fouten zijn kon ik wel helpen , maar ga niet 100 man langs om een update te installeren

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:32
AkkelDeFakkel schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:12:
[...]

Ik heb zo ongeveer hetzelfde probleem als jou, maar dan met een normale HDD. Ik krijg ook een zwart scherm voor een minuut ongeveer. Merk ook dat er iets mis is als Windows is opgestart, het werkt iets trager dan dat ik gewend ben.

Hier een bron wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn. Er zit in mijn laptop een Intel videokaart en een Nvidia videokaart.
http://answers.microsoft....9e-48f1-9b0b-8d43b89381b6

Merk ook dat er op mijn schijf twee \\?\Volume partities zijn. Misschien dat dat het zou kunnen zijn?

Hoop dat er iemand met een oplossing kan komen
Ik heb in de bios de instellingen van de videokaart van Fixed naar Dynamic gezet. Dit mag echter niet baten. Helaas.
Ik heb de tip van de missende chipset driver ook gecontroleerd. Heb via HP de drivers gedownload. Echter heeft dit ook niet geholpen. Iemand anders nog een idee? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 19:17
GerCor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:56:
Hmm, hoe krijg ik de PC aan het werk met de wireless display adapter? Waar ik vind ik nu projecteren e.d.?
Actie centrum openen en dan onderin apparaat aansluiten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H2596310
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-08-2024
Vandaag Windows 10 geinstalleerd. Tevreden tot nu toe.
Ik kwam echter 1 probleem tegen. Wellicht dat iemand anders hier ook tegenaan is gelopen.

Als ik mijn NIKON D7000 aansluit om de foto's van de camera naar de PC te verplaatsen, dan laat File Explorer geen foto's/bestanden zien. Ook de foto import (die ik normaal nooit gebruik) 'app' zegt dat er geen foto's op de SD-kaart staan. Op de camera zelf kan ik de foto's keurig bekijken.
In Windows 7 had ik geen enkel probleem.
Heb de SD kaart als geformateerd, zonder resultaat.

Iemand anders hetzelfde probleem en nog beter, een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

liberque schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:20:
Heeft iemand dit ook ondervonden en er toevallig een oplossing voor bedacht?
Zelfde probleem ongeveer. Bij mij lopen de drivers niet vast maar 5.1 geluid via optisch naar de Z5500 ho maar.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 00:43

Lex2

Fotografieliefhebber

Nog even door over die nieuwe standaardbrowser, Edge: Als je op een tabblad klikt en naar buiten je browservenster sleept wordt dat in iedere moderne browser (inclusief Internet Explorer) gewoon een nieuw venster, en bij het terugslepen naar de rest van de tabbladen wordt alles weer keurig samengevoegd. Dat laatste echter niet in Edge, als je twee vensters open hebt staan en die samen wilt voegen blijven het twee vensters... 8)7

Afbeeldingslocatie: https://www.lexemmens.nl/wp-content/uploads/2015/07/GlitchInEdge.gif

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
waar kan ik het wachtwoord weghalen bij schermbeveiliging
want het is er in gekomen maar ik wil het niet

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
H2596310 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:36:
Ik kwam echter 1 probleem tegen. Wellicht dat iemand anders hier ook tegenaan is gelopen.

Als ik mijn NIKON D7000 aansluit om de foto's van de camera naar de PC te verplaatsen, dan laat File Explorer geen foto's/bestanden zien. Ook de foto import (die ik normaal nooit gebruik) 'app' zegt dat er geen foto's op de SD-kaart staan. Op de camera zelf kan ik de foto's keurig bekijken.

Misschien vind jij dit niet handig, maar ik haal de SD kaart er altijd uit en importeer dan naar Lightroom. Als ik de SD kaart uit de Nikon D5100 in de laptop plaats, ziet Windows de .NEF bestanden wel. Dit heb ik net met Windows 10 getest.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2

Lex2

Fotografieliefhebber

ravw schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:46:
waar kan ik het wachtwoord weghalen bij schermbeveiliging
want het is er in gekomen maar ik wil het niet
Je bedoeld dat jij het startscherm krijgt te zien als jij tijdens de schermbeveiliging de muis beweegt of op een toets drukt? Dat kan via Start -> Settings > Screen saver -> Vinkje weg bij 'On resume display log-on screen' aangepast worden als ik mij niet vergis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
H2596310 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:36:

Heb je bij je Nikon niet een schijfje gekregen met drivers, firmware? Misschien moet je die weer ene opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:39
Hmm, de Windows Store + Mail-app hebben het begeven.. Kan de Store niet openen, is ook een zwart blokje in de balk onderin, en in het startmenu krijg ik een gedimde (zwarte) tile te zien met een uitroepteken rechtsonderin. Evenals de Store-app heeft ook de Mail-app dat uitroeptekentje. Bij het proberen te openen van de Mail krijg ik de melding "Er is een probleem opgetreden met Mail. Neem contact op met uw systeembeheerder om de app te herstellen of opnieuw te installeren.".

Heeft/Had iemand dit ook? Hoe los ik het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:37
Net opnieuw Windows 8.1 geïnstalleerd op mijn nieuwe pc (configuratie hieronder). Daarna Windows10 update gedraaid. Was echt zo gepiept, Windows 8.1 was volgens mij binnen 7 minuten al klaar met installeren en de upgrade naar Windows 10 heeft er maximaal 10 minuten over gedaan. Nergens tegen aangelopen of wat dan ook.

Opstart tijd vanaf bios scherm naar Windows zelf is nog geen 10 seconden, lang geleden dat ik zo'n fijn en snel systeem heb gehad!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
Lex2 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:53:
[...]

Je bedoeld dat jij het startscherm krijgt te zien als jij tijdens de schermbeveiliging de muis beweegt of op een toets drukt? Dat kan via Start -> Settings > Screen saver -> Vinkje weg bij 'On resume display log-on screen' aangepast worden als ik mij niet vergis..
ja dat bedoel ik , en daar kan ik het ook niet vinden.

ik zie nergens aanmelden met wachtwoord na screensaver , alleen bij uit slaap stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Bij mij gaat Windows 10 echt sneller. Zowel bij het starten als in het gebruik. Wat dat betreft een vooruitgang.

Alleen dat start menu vind ik irritant. In 8.1 kon ik na de installatie van iets de eerste paar letters typen om het te starten. In 10 kan hij het niet vinden, terwijl het gewoon bij "alle apps" staat.
3 computers geupgradet en op 2 ging het vlekkeloos. Meer 30% met problemen volgens mijn dataset dus. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:31

Quad

Doof

Ik heb er afgelopen dagen 9 stuks geüpgraded, 100% score. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
2 geupgrade en 1 gefaald. 66,66% score hier dus :+
Komt denk ik ook door de drukte van de day one release twee dagen terug. Waag volgende week wel weer een poging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2

Lex2

Fotografieliefhebber

ravw schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:04:
[...]

ja dat bedoel ik , en daar kan ik het ook niet vinden.

ik zie nergens aanmelden met wachtwoord na screensaver , alleen bij uit slaap stand
Wat zie je wel (kun je misschien een plaatje posten)? Oja, nog even voor de zekerheid: welke Windows 10 versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:45
Je vergeet alleen 1 ding, dit is tweakers, die "rommelen" bovengemiddeld met hun systemen waardoor de kans op problemen groter is dan de gemiddelde gebruiker.
Én mischien wel het belangerijkste, waarom zou iemand die géén problemen gehad heeft met upgraden gaan zoeken op fora's naar mensen die wel problemen hebben?
Dus die 80% is volgens mij een tikkeltje overdreven, zeker als je bedenkt dat er ondertussen 14.000.000 Windows 10 gebruikers zijn (bron) dan zouden er volgens jouw redenering 11.200.000 mensen die problemen met upgraden hebben.

Ter info, 6 PCs/laptops voorzien van Windows 10, 1 maar probleem mee gehad, en dat lag aan Avast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:20:
[...]

Volg de stappen beschreven hier: http://winaero.com/blog/g...title-bars-in-windows-10/

Let op, niet alle programma's reageren erop, Firefox bijvoorbeeld blijft bij mij wit.
Ik heb het nu via de handmatige installatie gedaan ( 2e optie ) en dat werkt! Zelfs Firefox doet het met de kleuren die je opgeeft.

Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
Lex2 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:15:
[...]

Wat zie je wel (kun je misschien een plaatje posten)? Oja, nog even voor de zekerheid: welke Windows 10 versie heb je?
ik heb gewoon windows 10 home

ga naar instellingen en dan naar systeem , dan naar energie en slaapstand ..
maar daar kan ik de optie niet vinden normaal staat er wel een vinkje onder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Ik vind het heerlijk dat we niet meer oneindig hoeven te switchen naar desktop/tablet, alleen nu doet zich volgend probleem voor. Ik krijg in bijvoorbeeld de Edge browser niet automatisch het toetsenbord naar voren als ik met touch werk.
Vervolgens moet ik switchen naar de tabletmodus en werkt dat dus wel goed. Nu is er alleen geen enkele mogelijkheid om makkelijk terug te keren naar de Desktop(wat ik ook vaak moet) Om nu elke keer de tabletmodus aan en uit te zetten is wel heel erg omslachtig... iemand een idee toevallig?

EDIT:

Ik zie net dit bericht staan:
TheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:46:
[...]

Je hebt geen desktop tegel meer, aangezien dat geen 'app' meer is....Tablet mode uitzetten en je hebt weer een bureaublad. Desnoods kun je het Start Scherm apart aanzetten (Dus dat je zowel in desktop als tablet mode het start scherm hebt).
Wat voor schijtzooi is dat nou weer. Wel heel erg omslachtig switchen tussen de tablet en de desktop interface. Ging in 8.1 duizendmaal makkelijker.

dat doet er voor mij dus voor zorgen dat ik linea recta terugga naar windows 8.1. wat een schijtfunctie is dat zeg, kut continuum...

[ Voor 39% gewijzigd door MartijnAbel op 31-07-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Goldwing1973 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:17:
[...]

Je vergeet alleen 1 ding, dit is tweakers, die "rommelen" bovengemiddeld met hun systemen waardoor de kans op problemen groter is dan de gemiddelde gebruiker.
Én mischien wel het belangerijkste, waarom zou iemand die géén problemen gehad heeft met upgraden gaan zoeken op fora's naar mensen die wel problemen hebben?
Dus die 80% is volgens mij een tikkeltje overdreven, zeker als je bedenkt dat er ondertussen 14.000.000 Windows 10 gebruikers zijn (bron) dan zouden er volgens jouw redenering 11.200.000 mensen die problemen met upgraden hebben.

Ter info, 6 PCs/laptops voorzien van Windows 10, 1 maar probleem mee gehad, en dat lag aan Avast.
Ik loop hier alleen tegen "problemen" aan met inmiddels legacy/obsolete hardware, maar dat waren ook al "zorgenkindjes" onder Windows 8(.1) én Windows 7.

Problemen zijn er niet, uitdagingen dés te meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
Fijn hoor Windows 10. Na upgrade xbox app opgestart, moet je inloggen met MS account... vervolgens gooit hij dan gewoon je lokale account weg maar probeert daar wel elke reboot mee in te loggen.
Wat dus niet gaat en dan krijg ik een kan geen verbinding maken foutmelding.

Ik kan ook niet zelf dit account verwijderen om dat inloggen weg te halen want het account staat niet meer tussen de gebruikers.

Maar het ergste van alles dat mijn 5.2 geluid het niet meer doet omdat hij meent te moeten bepalen dat de HDMI passthrough van mijn tv maar 2 kanalen aan kan..zucht. dat wordt dus downgraden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 17:20

Winkiller

De Mopperpot

Is er al meer informatie beschikbaar omtrent de serial keys binnen Windows 10 ? Ik heb een paar pagina's terug gelezen maar kon zo snel niets vinden.

Ik heb hier een Lenovo Laptop die had Win8.1 home en een zelfbouw Desktop met Win7 home en beide hebben na de upgrade naar Windows 10 hetzelfde serial nummer gekregen. Ik heb de serials uitgelezen met Nirsoft produkey, en het gaat om volkomen legale versies, Win10 is ook normaal geactiveerd op beide computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Winkiller schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:24:
Is er al meer informatie beschikbaar omtrent de serial keys binnen Windows 10 ? Ik heb een paar pagina's terug gelezen maar kon zo snel niets vinden.
puf, daar is zoveel over geschreven.....

je hebt geen keys meer, maar de windows is aan de id van je computer gekoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2

Lex2

Fotografieliefhebber

ravw schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:18:
[...]

ik heb gewoon windows 10 home

ga naar instellingen en dan naar systeem , dan naar energie en slaapstand ..
maar daar kan ik de optie niet vinden normaal staat er wel een vinkje onder
Aha, probeer dit eens:
Instellingen -> Persoonlijke Instellingen -> Vergrendelingsscherm, dan heb je onderaan ergens in het klein een linkje 'Schermbeveiliging'. Klik daar op en dan kun je uitvinken dat je nadat je uit de schermbeveiliging komt niet het vergrendelingscherm wilt zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:41
Windows 10 werkt op zich prima. Echter moet ik het geluid van mijn Soundblaster X-Fi `handmatig' aanzetten. Dat wilt zeggen dat ik de geluidskaart na het opstarten van Windows een van de beschikbare modi (game, entertainment, etc., welke maakt niet uit) moet selecteren alvorens er geluid kan worden weergegeven.

Iemand anders die dit ook heeft? En een eventuele oplossing?

NB: Aangezien Creative pas in oktober gepland heeft om Windows 10 compatible drivers te lanceren, heb ik voorlopig maar de drivers van Daniel K. geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:08
pfft

Na een wat moeizame overgang van win7 naar win 10 eindelijk klaar. So far so good zou je zeggen.
Totdat ik besloot de partities iets anders in te delen en daarna de 'reset uit 'de back-up & restore uit te voeren.

Nu staat mijn laptop in een reboot cycles omdat n de herstart de reset functie de partitie niet meer herkend.

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:02
Heeft er al iemand ervaring met de herinstallatie en activatie van Windows 10 na aanpassingen van de hardware? En meer specifiek, de harde schijf?

Ik heb namelijk gisteren de upgrade naar W10 uitgevoerd op mijn laptop, maar zojuist toch maar besloten om mijn HDD te vervangen door een SSD.
Aangezien de Windows installatie nog zo goed als leeg is wilde ik Windows maar opnieuw installeren i.p.v. clonen. Aangezien de Windows ID gekoppeld is aan mijn hardware, vroeg ik me af of ik nog problemen kan verwachten met de activatie, heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:24:
Fijn hoor Windows 10. Na upgrade xbox app opgestart, moet je inloggen met MS account... vervolgens gooit hij dan gewoon je lokale account weg maar probeert daar wel elke reboot mee in te loggen.

Ik kan ook niet zelf dit account verwijderen om dat inloggen weg te halen want het account staat niet meer tussen de gebruikers.

Maar het ergste van alles dat mijn 5.2 geluid het niet meer doet omdat hij meent te moeten bepalen dat de HDMI passthrough van mijn tv maar 2 kanalen aan kan..zucht. dat wordt dus downgraden.
Je kan kijken wat een clean install doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
Lex2 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:30:
[...]

Aha, probeer dit eens:
Instellingen -> Persoonlijke Instellingen -> Vergrendelingsscherm, dan heb je onderaan ergens in het klein een linkje 'Schermbeveiliging'. Klik daar op en dan kun je uitvinken dat je nadat je uit de schermbeveiliging komt niet het vergrendelingscherm wilt zien
kijk daar heb je hem weer :)
nu is die weg.

die zocht ik ook normaal doe ik dat via configuratie scherm maar dan kwam ik ook weer uit op wat anders.
altijd weer zoeken met de nieuwe windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:37
Arrne schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:32:
Heeft er al iemand ervaring met de herinstallatie en activatie van Windows 10 na aanpassingen van de hardware? En meer specifiek, de harde schijf?

Ik heb namelijk gisteren de upgrade naar W10 uitgevoerd op mijn laptop, maar zojuist toch maar besloten om mijn HDD te vervangen door een SSD.
Aangezien de Windows installatie nog zo goed als leeg is wilde ik Windows maar opnieuw installeren i.p.v. clonen. Aangezien de Windows ID gekoppeld is aan mijn hardware, vroeg ik me af of ik nog problemen kan verwachten met de activatie, heeft iemand hier al ervaring mee?
Niet de hardeschijf maar wel alle ander hardware. De SSD die nu in mijn nieuwe pc zit, zat hiervoor in een oude HP DC7600.

Hardeschijf over gezet en Windows10 liep gewoon in 1x door met de nieuwe hardware uit m'n sig. Heb alleen niet gecontroleerd of de versie ook geactiveerd bleef want heb daarna de boel opnieuw geïnstalleerd. Maar de nieuwe hardware werd netjes herkend en geïnstalleerd.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Laatst online: 15:30
3 Dagen bezig met Windows 10....

I7 3930K 3.2 ghz
32GB Intern
4GB 980GTX
Full SSD (M4 CT256M4 en Samsung 840 Pro)

Upgrade windows 8.1 Home naar WIndows 10 met behoud van data

De installatie duurde een kleine 1,5 uur....

De problemen die ik tegen kwam

1. Drivers grafische kaart waren weg, opgelost door opnieuw te installeren
2. Kaspersky Pure 3.0 werd niet herkent, opgelost door de andere dag de update van Kaspersky te installeren.
3. VMWare deed het aanvankelijk prima, toen spontaan op alle VM's een "Internal Error", opgelost door de upgrade van WMWare te installeren.
4. Punkbuster werdt nietmeer herkent in oa. Battlefield Hardline, opgelost door opnieuw PunkBuster te installeren.
5. Boss GT100 Guitar effects wordt niet herkent in "Apparaarbeheer" maar werkt verder wel prima :?

Na deze , over het algemeen, kleine probelemen (alhoewel de anti4rus best een flinke is)
draait alles als een zonnetje...

Edit : Net nog een issue :Mijn game monitor gaat niet hoge dan 60HZ terwijl deze een 144HZ is effe zoeken hoe ik dat goed krijg.
Opgelost door "Custom" profiel te maken in de Nvidia Software en voila 120 Hz 8)

[ Voor 16% gewijzigd door oldsmelly op 31-07-2015 21:07 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
CptChaos schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:33:
[...]
Je kan kijken wat een clean install doet. :)
Niks goeds verwacht ik. Het ligt gewoon aan al die semi slimme shit di voor mij moet bepalen dat mijn tv niet meer dan 2 speakers aan kan. Drivers opnieuw installeren helpt niet, dan doet een clean install ook niks.

Grrrrmblr klote crap software ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:17
Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:24:

Even naar je instellingen en dan Accounts. Dan staat er een link om een lokaal account aan te maken. Zo krijg je weer je oude login/account terug zonder enig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Maar hoe slecht is het dan getest dat ik nu elke keer bij aanmelden een error krijg... ze willen gewoon dat je weer terug gaat naar je offline account. Maar dan kan ik dus al die shit waar je een MS account voor nodig hebt niet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lede,
Hier mijn ervaring tot nu toe, Windows geupgrade van win 7 ging allemaal goed, na alles te controleren kwam ik er achter dat mijn video kaart niks deed ati hd 5650, de Intel kaart deed het werk (deze switsch is een laptop)
Op de site nieuwe driver gevonden met ondersteuning win 10.
Echter bij de herstart blijft nu het scherm voor het inloggen blauw knipperen en kan er niks mee...
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Thnks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:16
Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:43:
Maar hoe slecht is het dan getest dat ik nu elke keer bij aanmelden een error krijg... ze willen gewoon dat je weer terug gaat naar je offline account. Maar dan kan ik dus al die shit waar je een MS account voor nodig hebt niet gebruiken
Of gewoon je MS account koppelen aan je lokale account? Settings > Accounts en dan zie je onderaan Add Microsoft account.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 17:20

Winkiller

De Mopperpot

Reepje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:29:
[...]

puf, daar is zoveel over geschreven.....

je hebt geen keys meer, maar de windows is aan de id van je computer gekoppeld
Kan je mij een link geven waar ik dat zelf kan lezen, ik kan er weinig concreets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Crahsystor schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:46:
[...]

Of gewoon je MS account koppelen aan je lokale account? Settings > Accounts en dan zie je onderaan Add Microsoft account.
Maar mijn lokale account heeft ie dus verwijderd... hij probeert wel met die naam in te loggen maar dat gaat dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
weet iemand of er überhaupt nog een mogelijkheid is om een bureaublad tegel in te stellen in tabletmodus?
Juist dat werkte in Windows 8.1 heerlijk om te switchen tussen de desktop en de tiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:02
sjorremans schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:35:
[...]

Niet de hardeschijf maar wel alle ander hardware. De SSD die nu in mijn nieuwe pc zit, zat hiervoor in een oude HP DC7600.

Hardeschijf over gezet en Windows10 liep gewoon in 1x door met de nieuwe hardware uit m'n sig. Heb alleen niet gecontroleerd of de versie ook geactiveerd bleef want heb daarna de boel opnieuw geïnstalleerd. Maar de nieuwe hardware werd netjes herkend en geïnstalleerd.
En had je na die herinstallatie ook een geactiveerde versie van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
MartijnAbel schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:47:
weet iemand of er überhaupt nog een mogelijkheid is om een bureaublad tegel in te stellen in tabletmodus?
Juist dat werkte in Windows 8.1 heerlijk om te switchen tussen de desktop en de tiles.
Zou dit nog werken?
http://www.eightforums.co...ndows-8-start-screen.html

Wel voor Win8....

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:37:
[...]

Niks goeds verwacht ik. Het ligt gewoon aan al die semi slimme shit di voor mij moet bepalen dat mijn tv niet meer dan 2 speakers aan kan. Drivers opnieuw installeren helpt niet, dan doet een clean install ook niks.

Grrrrmblr klote crap software ook.
Waarom niet andersom ?

Ik heb mijn Intell nuc aan mijn Versterker gehangen en die doet PassTrough naar de TV voor het beeld.
Of kan/wil je zo niet werken ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Laatst online: 00:31
oldsmelly schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:35:
Edit : Net nog een issue :Mijn game monitor gaat niet hoge dan 60HZ terwijl deze een 144HZ is effe zoeken hoe ik dat goed krijg
je moet naar display settings, advanced display settings, dan op het juiste scherm klikken en dan display adapter properties helemaal onderaan de pagina. Bij het tabblad moonitor op 144hz zetten.

Ik moet nog ff testen of het nu wel ged is, had gister bij BO2 ook het gevoel dat hij op 60hz liep, maar daarna mijn 1e scherm disabled en toen liep hij wel op 144hz, moet nog even kijken of dat nu goed is of dat windows hem lockt op 60hz omdat er ook een 60hz schemr aanwezig is.

Ik moet wel zeggen dat het er niet overzichtelijker op is geworden met alle settings verspreidt overal. En hoezo staat control panel niet gewoon in het startmenu.. Ook mijn desktop iconen terughalen was weer lastiger dan het zou moeten zijn.

Voelt een beetje alsof microsoft zijn teams niet echt onder controle heeft en ieder maar wat doet. Consistentie is niet echt te vinden. En weer zoals bij elke grote windows update zijn er delen die nog uit 98 of xp stammen, waar ze niks aan het uiterlijk hebben gedaan en dus niet in lijn zijn met de nieuwe stijl. Is het nou zoveel werk voor zo'n megabedrijf om even de bezem door die oude code te halen en het in ieder geval te laten lijken alsof alles nieuw is en bij de rest hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:09
mmm,

Sinds vandaag zijn alle video's geen video's meer en ziet het alleen maar groen.
Windows 10 gerelateerd of ander probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
nee helaas niet, met geen mogelijkheid een bureaublad tile te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
paazei schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:07:
[...]

je moet naar display settings, advanced display settings, dan op het juiste scherm klikken en dan display adapter properties helemaal onderaan de pagina. Bij het tabblad moonitor op 144hz zetten.

Ik moet nog ff testen of het nu wel ged is, had gister bij BO2 ook het gevoel dat hij op 60hz liep, maar daarna mijn 1e scherm disabled en toen liep hij wel op 144hz, moet nog even kijken of dat nu goed is of dat windows hem lockt op 60hz omdat er ook een 60hz schemr aanwezig is.

Ik moet wel zeggen dat het er niet overzichtelijker op is geworden met alle settings verspreidt overal. En hoezo staat control panel niet gewoon in het startmenu.. Ook mijn desktop iconen terughalen was weer lastiger dan het zou moeten zijn.

Voelt een beetje alsof microsoft zijn teams niet echt onder controle heeft en ieder maar wat doet. Consistentie is niet echt te vinden. En weer zoals bij elke grote windows update zijn er delen die nog uit 98 of xp stammen, waar ze niks aan het uiterlijk hebben gedaan en dus niet in lijn zijn met de nieuwe stijl. Is het nou zoveel werk voor zo'n megabedrijf om even de bezem door die oude code te halen en het in ieder geval te laten lijken alsof alles nieuw is en bij de rest hoort?
Tnx maar daar stond de hz niet bij, opgelost door custom profiel te maken

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
oldsmelly schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:03:
[...]

Waarom niet andersom ?

Ik heb mijn Intell nuc aan mijn Versterker gehangen en die doet PassTrough naar de TV voor het beeld.
Of kan/wil je zo niet werken ?
Geen zin om alle bekabeling los te trekken en alles opnieuw aan te sluiten. Plus dan moet ik steeds input switchen op mijn receiver. Behoorlijk irritant. Nu gaan alle devices via de pass through van de tv die gewoon dts en DD doet. Voor mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:13:
[...]

Geen zin om alle bekabeling los te trekken en alles opnieuw aan te sluiten. Plus dan moet ik steeds input switchen op mijn receiver. Behoorlijk irritant. Nu gaan alle devices via de pass through van de tv die gewoon dts en DD doet. Voor mij voldoende.

Ok valide punt ....

Ik moet iderdaad schakelen op de versterker maar goed ik heb er maar 3 devices aanhangen

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:26
Lex2 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:45:
Nog even door over die nieuwe standaardbrowser, Edge: Als je op een tabblad klikt en naar buiten je browservenster sleept wordt dat in iedere moderne browser (inclusief Internet Explorer) gewoon een nieuw venster, en bij het terugslepen naar de rest van de tabbladen wordt alles weer keurig samengevoegd. Dat laatste echter niet in Edge, als je twee vensters open hebt staan en die samen wilt voegen blijven het twee vensters... 8)7

[afbeelding]
Ehhh... Bij mij werkt het anders gewoon normaal hoor? De net gemaakte venster verdwijnt gewoon. Precies zoals het werkt in IE, Opera, Firefox en Chrome.

Nevermind. Venster verbergt zich na slepen achter alle andere :X

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 31-07-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:14
Ik schrik ervan dat zoveel mensen problemen hebben met de upgrade.
Ik heb de upgrade gedaan van Windows 7 naar 10 op een laptop van 5-6 jaar: geen enkel probleem.

Alleen moet ik nu wanneer de computer opstart, zeer snel overigens, telkens mijn Microsoft-account paswoord ingeven. Waar kan ik dat uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Drossie schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:19:
Ik schrik ervan dat zoveel mensen problemen hebben met de upgrade.
Ik heb de upgrade gedaan van Windows 7 naar 10 op een laptop van 5-6 jaar: geen enkel probleem.

Alleen moet ik nu wanneer de computer opstart, zeer snel overigens, telkens mijn Microsoft-account paswoord ingeven. Waar kan ik dat uitschakelen?
Instellingen-Accounts-Aanmeldingopties.

-edit-

Of bedoel je helemaal geen wachtwoord?

[ Voor 5% gewijzigd door MelvinB op 31-07-2015 21:22 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:26
Drossie schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:19:
[...]
ctrl+r "control userpasswords2" en dan vinkje uitzetten? Geen idee of Windows 10 nog naar dat vinkje kijkt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:14
MelvinB schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:20:
[...]

Instellingen-Accounts-Aanmeldingopties.

-edit-

Of bedoel je helemaal geen wachtwoord?
Daar zocht ik al, maar dat is het dus niet. Die instelling staat op 'nooit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de upgrade bleef bij mij het zoekvak wit bij het zoeken (Zoeken in Windows), geen enkel resultaat op zoektermen.
Na een verse installatie werkt het nu wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Hmm nog een probleem: Windows herkent niet meer dat ik zowel een Nvidia game videokaart als een Intel HD huppelepup heb. In games blijft de Intel draaien..
Nvidia driver is geïnstalleerd.. Nu maar ff kijken wat nog meer.. Games hebben de nvidia gpu geselecteerd in de nvidia driver, maar de performance is bagger.

[ Voor 34% gewijzigd door GAIAjohan op 31-07-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Leuk ook dat de Intel driver update utility zegt dat ik geen intel hardware heb. Ding zou ook voor w10 moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Is er een reden waarom CCleaner dit overslaat terwijl Edge niet actief is? Normaal gesproken vraagt ie daarom, heeft ie ook gedaan en ik sluit dan Edge af en dan gaat het verder maar nu is Edge afgesloten en krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/euhm..PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:26
Heb eindelijk ook W10 op m'n laptop.
Wil dus lekker gaan streamen vanaf de One. Krijg keurig verbinding maar helaas geen beeld.
Hoor wel de muziek van Fifa15, maar dus geen beeld.
Hebben meer mensen hier last van?

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:38:
Leuk ook dat de Intel driver update utility zegt dat ik geen intel hardware heb. Ding zou ook voor w10 moeten werken
Intel heeft het inderdaad niet best voorelkaar.. Heb ook problemen met mijn wifi..

Ik zit sterk te denken de upgrade terug te draaien en weer naar Windows 8.1 te gaan..

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 31-07-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Iemand ook een makkelijkere manier om een downgrade uit te voeren van Windows 10 naar 8.1?
Ik heb(helaas door beperkte ruimte op mijn Asus T200 Hybride) de mappen na de installatie van Windows 10 weggegooid. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:53:
Iemand ook een makkelijkere manier om een downgrade uit te voeren van Windows 10 naar 8.1?
Ik heb(helaas door beperkte ruimte op mijn Asus T200 Hybride) de mappen na de installatie van Windows 10 weggegooid. :'(
De backup terug zetten die je (uiteraard) gemaakt hebt voordat je aan de upgrade begon.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil in resultaat is tussen een schone installatie via een iso bestand en opnieuw instellen via systeemherstel? Dat laatste oogt in ieder geval aantrekkelijk eenvoudig :).

Het antwoord in de OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Gigagiel schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:01:
[...]

Heb je hiervoor inmiddels als een oplossing? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Nee nog steeds geen oplossing waarom ik niet kan inloggen in de store.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ga morgen ook maar weer downgraden naar W7.... dit is echt te triest voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:08
Ik heb een vraag en kan jullie hulp gebruiken! /E Ik zie dat de vraag hierboven ook al is gesteld.

Op mijn Surface Pro open ik de store. Nu ik apps wil installeren moet ik mij inloggen. Ik klik op het poppetje rechts bovenin, klik op aanmelden en klik op mijn account. Dan verschijnt er heel kort een grijs vlak en weg is deze. Ik kan mij niet aanmelden bij de store en dus geen apps downloaden.

Wie helpt mij?

Ik heb de store cache al leeg gemaakt, ik heb wsreset.exe al uitgevoerd. Niets helpt. Ik ben op mijn desktop al wel ingelogd in de store. Een zoektocht op het internet levert niks op.

DANK!

[ Voor 4% gewijzigd door Iridium op 31-07-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik lees overigens fora vol over mensen die geen 5.1 geluid meer hebben in W10... woopsie major fuck up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommy The Cat schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:00:
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil in resultaat is tussen een schone installatie via een iso bestand en opnieuw instellen via systeemherstel? Dat laatste oogt in ieder geval aantrekkelijk eenvoudig :).

Het antwoord in de OP?
Als je hebt ge-update, zelfs zonder bestanden over te nemen, dan staat er alsnog allemaal oude rommel op de systeemschijf. Dat krijg je niet weg met systeemherstel. Schijfopruiming verwijdert wel van alles maar mappen en bestanden die je ooit zelf erop had gezet, blijven gewoon staan. Als je een schone installatie doet met iso via een bootable dvd of usb, kan je tijdens de installatie de doelschijf partitioneren, formatteren, wijzigen, etc. dus dan is je systeemschijf absoluut 100% schoon! (partitioneren etc. werkt voor zover ik weet alleen via bootable media, niet als je setup runt vanuit Windows.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:14:
Ik lees overigens fora vol over mensen die geen 5.1 geluid meer hebben in W10... woopsie major fuck up.
Interessantste om te weten: Hoe wordt het 5.1 (DTS) geluid aan gesproken? Gebeurd dit middels de (onboard) Graphics chip óf direct vanuit een 5.1 Audio DVD? (In het eerste geval heeft ook die Graphics Chip de drivers voor DTS/HD-Audio nodig).

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 31-07-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:57
Ik snap nooit dat mensen zo snel upgrade, ik wacht meestal een tijdje tot dat er genoeg drivers en er genoeg compatible is met je apparatuur.
Dit is zoiezo nooit de eerst week, dus ik zou zeggen altijd even wachten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dutchnltweaker schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:19:
Ik snap nooit dat mensen zo snel upgrade, ik wacht meestal een tijdje tot dat er genoeg drivers en er genoeg compatible is met je apparatuur.
Als iedereen zo zou denken dan zou er sowieso nooit iets veranderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:59:
[...]

De backup terug zetten die je (uiteraard) gemaakt hebt voordat je aan de upgrade begon.. ;)
ja inderdaad, dat lukt ook wel met een Asus T200 met 32Gb opslag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:21:
[...]

Als iedereen zo zou denken dan zou er sowieso nooit iets veranderen :P
Nee dat snap ik wel, maar ik Wacht gewoon altijd even tot dat ik zeker weet of er iets überhaupt compatible is dan weet ik zeker dat alles smooth loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad slim als je spiksplinternieuw spul hebt. Mijn PC is bijna twee jaar oud (randapparatuur vaak nog ouder) én handmatig samengesteld uit alleen maar topmerkspul, dus dan is het risico minder groot. Wat ook blijkt want ik heb nergens problemen mee. Integendeel: in tegenstelling tot W8 hoefde ik helemaal niets zelf te installeren wat drivers betreft. Het hangt dus een beetje af van je situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:25:
[...]

Inderdaad slim als je spiksplinternieuw spul hebt. Mijn PC is bijna twee jaar oud (randapparatuur vaak nog ouder) én handmatig samengesteld uit alleen maar topmerkspul, dus dan is het risico minder groot. Wat ook blijkt want ik heb nergens problemen mee. Integendeel: in tegenstelling tot W8 hoefde ik helemaal niets zelf te installeren wat drivers betreft. Het hangt dus een beetje af van je situatie.
Ik heb een pc van 2011 maar vorig jaar het meesten vervangen behalve de kast en mijn CPU, maar gewoon in het algemeen ben ik wat voorzichter geworden, in het verleden vaak lopen klooien (niet dat het erg is) maar kost soms onnodig tijd haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Voor bedrijfssystemen heb je ook helemaal gelijk, maar tweakers mogen best early adopters zijn naar mijn mening. Competent genoeg om te weten wat de risico's zijn, en om de meeste problemen op te lossen.

Probleem zijn vooral de mensen die niet bewust zijn van eventuele risico's (waaronder voor de consument vooral dataverlies als er problemen optreden). Die zien nu "gratis Windows 10" -> OEH, MOET IK HEBBEN!!

Verder zijn driver issues vooral op OEM machines een probleem. Die willen nogal eens specifieke hardware hebben. Zelfbouw heeft dat niet zo, daar zit grotendeels generieke hardware in waarvoor altijd drivers beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:22:
[...]

ja inderdaad, dat lukt ook wel met een Asus T200 met 32Gb opslag ;)
Ja waarom niet, ik backup (System image) naar een externe usb drive, werkt prima, ook met terug zetten.

Sowieso heeft een backup op dezelfde drive waar je OS opstaat weinig nut als je drive/OS uitvalt oid.
Pagina: 1 ... 18 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.