Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
mrjraider schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:10:
Even een vraagje ik twijfel om de boel te resetten, kost weer tijd, veel installeren etc etc. Is er een werkelijke verbetering na de reset?
Dat ligt er waarschijnlijk aan of jezelf daadwerkelijk problemen ondervind, als je geen probleem hebt zal het ook niet opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
revertive schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:11:
[...]

Dat ligt er waarschijnlijk aan of jezelf daadwerkelijk problemen ondervind, als je geen probleem hebt zal het ook niet opgelost worden.
Ik heb een issue met rebooten.
Als ik via start > aan/uit voor opnieuw opstarten kies dan gaat mijn laptop uit en staar ik enkele minuten na een zwart scherm alvorens het aanmeldscherm komt

Als ik via start > aan/uit voor afsluiten kies dan gaat de laptop gewoon uit en als ik hem dan weer aan zet dan is dat binnen enkele tellen gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-09 21:26
kunnen schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:01:
[...]

Is het niet makkelijker om bijvoorbeeld (de gratis versie van) Macrium Reflect te gebruiken voor het clonen? Ik vermoed dat dat wel gewoon werkt op Windows 10.
Denk dat de software van Samsung inderdaad wel werkt, maar als het mogelijk is om eerst terug te gaan naar W8.1 en daarna zonder al te veel fratsen weer te upgraden naar W10, dan doe ik dat liever. Daarnaast heb ik een hoop verhalen over Macrium gelezen waarbij het clonen niet helemaal goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
mell33 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:05:
[...]

Kan je de laptop weer niet gewoon naar de voor geïnstalleerde windows versie zetten, toen je hem in de winkel gekocht hebt, met zijn eigen recovery f7 of f4 ofzo. Of zijn die partities verdwenen na de W10 upgrade?
Dat zou ook kunnen maar dan zit ik wederom met de vraag of ik dan wel voor de 2e keer van 8.1 naar 10 mag upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 19:32
Voor de imagers onder ons, MDT 2013 Update 1 zal waarschijnlijk ergens in augustus uitkomen.
The MDT product team is working hard to finalize MDT 2013 Update 1, and currently plan on releasing it in August. We know how excited and eager you are to start using MDT for Windows 10 deployments so are doing what we can to signoff this release as quickly as possible.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
mrjraider schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:13:
[...]

Ik heb een issue met rebooten.
Als ik via start > aan/uit voor opnieuw opstarten kies dan gaat mijn laptop uit en staar ik enkele minuten na een zwart scherm alvorens het aanmeldscherm komt

Als ik via start > aan/uit voor afsluiten kies dan gaat de laptop gewoon uit en als ik hem dan weer aan zet dan is dat binnen enkele tellen gepiept.
Windows 10 maakt standaard gebruik van Fastboot. Dit betekent dat je machine eigenlijk in hibernate gaat als je voor afsluiten kiest. Hierdoor kan het systeem zodra je hem weer aan zet veel sneller opstarten.
Als je opnieuw opstarten kiest gebeurd dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
TheCableguy17 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:24:
Is er al iemand die een oplossing heeft om Live tv (Digitenne) met Windows 10 te kunnen kijken.
Het programma dat ik in Windows 8.1 gebruikte geeft alleen slow motion
Heb je SmartDVB al geprobeerd?
Wel ff eerst de driver van je dongle installeren.
En je kunt ook altijd met VLC naar de FTA zenders kijken. Voorbeeld

Zelf nog niet getest, misschien later. VLC getest.

Edit: ik heb net mijn Terratec Mini en driver geïnstalleerd, werkt perfect met VLC.
Mocht je een wat 'oudere' Terratec hebben, hier zijn drivers t/m Win 8/64 te halen: http://terratec.ultron.info/Receiver/

Edit: SmartDVB is wel wat buggy, tevens moet je nog wat codecs installeren.
Welke redelijk goed zijn met W10?
Met W7 had ik een codecpack geïnstalleerd, welke, weet ik zo niet meer.

[ Voor 25% gewijzigd door PE4000 op 31-07-2015 15:30 . Reden: txt toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
X2X2X schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:23:
[...]

Dat zou ook kunnen maar dan zit ik wederom met de vraag of ik dan wel voor de 2e keer van 8.1 naar 10 mag upgraden?
Tot 28-7-2016 kun je gratis upgraden naar Windows 10.
Als dezelfde hardware eerder is gebruikt met win10 kun je ook na die datum een schone installatie op dat systeem uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

OK nieuwe bug op mijn lange lijst van bugs...

Als ik mijn headset aansluit op mijn front panel word deze niet gezien als headset. Mijn normale speakers worden niet gemuted.. Ik heb gewoon geluid uit mijn speakers en mijn headset.. Telkens na een restart heeft bv teamspeak gewoon geen geluid meer..

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ryanirin schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:24:
[...]

Windows 10 maakt standaard gebruik van Fastboot. Dit betekent dat je machine eigenlijk in hibernate gaat als je voor afsluiten kiest. Hierdoor kan het systeem zodra je hem weer aan zet veel sneller opstarten.
Oh, oké weer wat geleerd.. Kan dat ook uitgezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartiFCT
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 16:42
Korben schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:59:
[...]

[afbeelding]
Geen van beiden, maar geen 12. :?
ik heb ook DirectX 11.2 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:14
X2X2X schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:23:
[...]

Ja als je nu op die machine w10 al gedraaid hebt en geactiveerd, dan kan je hem zelfs met de iso die je met dat tooltje hebt gemaakt (als je dat nog niet hebt doe dat dan) helemaal mooi kaal installeren (skip de key want hij is al door je hardware geldig en zal weer activeren)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 09:47

Pietertje

The Rock

Ik wil graag de ervaringen delen met mijn locale account na de Windows 10 upgrade.

Bij het upgraden van Windows 7 naar Windows 10 heb ik gezien dat mijn locale account (Pieter) vervangen werd door mijn hotmail account (zeg Pieter@hotmail.com).

Het wachtwoord van Pieter werd vervolgens gelijk gemaakt aan dat van Pieter@hotmail.com.
Log ik nu in op Windows 10 dan is het account Pieter verdwenen, ik kan alleen nog inloggen met Pieter@hotmail.com.

Een lokaal account Pieter aanmaken lukt niet meer want dit account is nu blijkbaar gekoppeld aan Pieter@hotmail.com. Doe ik in een dos box whoami terwijl ik als Pieter@hotmail.com ingelogd ben krijg ik toch pcnaam\Pieter.

Doe ik net use \\pcnaam Pieter dan wordt mijn oude wachtwoord niet geaccepteerd, het Pieter@hotmail.com wachtwoord wel.

Bij de user settings is het me nog niet gelukt het gekopppelde Pieter account ergens terug te vinden.

Mijn media spelers connecten aan mijn PC met gebruikersnaam Pieter. Omdat deze spelers het oude wachtwoord nog gebruiken lukt dit nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er al een totaal script is om alle rommel uit te zetten als telemetry, etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Veel screentjes over DX 11.1/11.2 Hier gewoon DX 12
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/Knipsel.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:33:
Weet iemand of er al een totaal script is om alle rommel uit te zetten als telemetry, etc ?
http://winaero.com/blog/h...collection-in-windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
mell33 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:31:
[...]

Ja als je nu op die machine w10 al gedraaid hebt en geactiveerd, dan kan je hem zelfs met de iso die je met dat tooltje hebt gemaakt (als je dat nog niet hebt doe dat dan) helemaal mooi kaal installeren (skip de key want hij is al door je hardware geldig en zal weer activeren)
defusion schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:26:
[...]

Tot 28-7-2016 kun je gratis upgraden naar Windows 10.
Als dezelfde hardware eerder is gebruikt met win10 kun je ook na die datum een schone installatie op dat systeem uitvoeren.
Thanks! Dat wou ik graag weten. Welke tool bedoel je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IsR1TUz.png

:Y)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
X2X2X schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:35:
[...]

[...]

Thanks! Dat wou ik graag weten. Welke tool bedoel je trouwens?
Met dit tooltje maak je een installatie iso of USB medium

kweet niet of W10 zelf ook iets in zich heeft om deze te maken, vroeger deed je dat met systeemschijf backup.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Niet online
mrjraider schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:28:
[...]

Oh, oké weer wat geleerd.. Kan dat ook uitgezet worden?
Dat kan:
  • Ga in het Configuratiescherm naar de power options
  • Klik in het linker menu op Choose what the power buttons do
  • Klik bovenin op Change settings that are currently unavailable
  • Onder Shutdown Settings kun je het vinkje bij Fast Startup weghalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik kon even niet vinden wie er gereageerd had maar iemand vroeg hoe hij automatisch in kon loggen.

Dit kun je doen via 'netplwiz' (start uitvoeren/windows key + r) gewoon vinkje weghalen en dan zal er een popup komen waar je 2 keer je wachtwoord in moet vullen. Daarna log je automatisch in als je opstart.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is bedoelde script, als in mensen die mij vertellen geupdate te hebben naar windows 10, welke ik dan een linkje kan sturen, of een bestandje zodat die het kunnen fixen mete en one-click-solution omdat de meeste n00bs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

spartacusNLD schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:31:
[...]

dat vraag ik me ook af.. deze upgrade heb ik nu op een laptop staan dus bij een nieuw systeem ga ik toch moeten betalen voor een Retail key.

maar je kan dus niet bellen bij een nieuw systeem en activeren.. alleen bij een upgrade van een van de onderdelen. Dus vroeg of laat krijg je toch een geheel nieuw systeem en wordt het dus dokken voor Windows 10.. heb je dat eenmal gekocht heb je Windows 10 tot EOL..
Met een laptop is het een lastiger verhaal inderdaad. De tijd zal het leren hoe strikt ze zijn wanneer je belt.. Voorheen werd er naar mijn ervaring niet zo moeilijk gedaan met OEM keys opnieuw te activeren voor het systeem waar je mee werkt. Dus hoewel de OEM key voor een systeem was bedoeld, kon je met een belletje deze makkelijk heractiveren op een compleet ander systeem.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vorkie schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:30:
[...]

Nee, dat is het niet, want Microsoft biedt jouw toche en gratis upgrade aan naar Windows 10 voor het systeem wat je nu hebt, retail of OEM. Dat ze daarbij de beperkende voorwaarde hebben gesteld dat het geldt voor de huidige hardware, hoort nou eenmaal bij de actievoorwaarden.
Dat is het wel. MS heeft continu reclame gemaakt en gratis PR gehad voor een gratis upgrade. En nu pas blijkt dat een upgrade ineens niet betekent wat het altijd betekende.
Die extra 'actie' voorwaarde hebben ze bewust niet gecommuniceerd / zeer vaag gehouden.
Is wat mij betreft gewoon misleiding.

De voorwaarde is het probleem niet, maar wel dat MS er bewust niet duidelijk en eerlijk over was.
Je bent niet verplicht om Windows 10 te gebruiken met je retail licentie, je kan gewoon Windows 8.1 blijven gebruiken.
Dat is een drogreden. Ik ben niet degene die iedereen lekker loopt te maken met een gratis upgrade.
Ga je dan weer een nieuwe machine kopen en je hebt behoefde om Windows 10 te gaan draaien, koop je toch, net zoals je voorheen Windows 7 en Windwos 8.1 Retail kocht, Windows 10 retail licentie?
Dat leg ik dus net uit, vroeger waren er bij introductie van nieuw OS relatief goedkope retail upgrade licenties, 25 a 50 EUR. Als die tzt alsnog komen dan is het prima, ga ik terug naar 8.1 koop die upgrade licentie en heb weer een echte W10 retail.
Ik verwacht echter dat die upgrade licenties, als ze al komen want misschien hebben ze alleen full licenties, een stuk duurder zullen zijn.

We zullen ermee moeten leven maar netjes vind ik het niet.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom de werkwijze van MS verdedigd wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 31-07-2015 14:13 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens refereren ze in de meeste (alle?) reclame naar windows.nl waar netjes dit staat:
Hoe gratis is gratis?
Gratis is echt gratis… Als je de upgrade binnen één jaar uitvoert na 29 juli 2015 is dit volledig gratis. Daarna blijf je nieuwe updates ontvangen (Windows as a Service), ook dat is gratis. Deze update blijf je ontvangen totdat je pc stuk gaat. Pas als je pc er mee stopt is je gratis upgrade ook voorbij. Maar koop je dan een nieuw pc, zit daar Windows in de meeste gevallen al op geïnstalleerd en blijf je wederom de laatste updates gratis ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ryanirin schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:41:
[...]

Dat kan:
  • Ga in het Configuratiescherm naar de power options
  • Klik in het linker menu op Choose what the power buttons do
  • Klik bovenin op Change settings that are currently unavailable
  • Onder Shutdown Settings kun je het vinkje bij Fast Startup weghalen
Dank! Vond het al verdacht hoe snel de laptop aan/uit ging (ookal heb ik er een snelle SSD inzitten). Kon alleen nergens iets vinden over een fast startup, maar dus toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
ik heb 2 vragen over Edge

na het upgraden zie ik nergens mijn internet exploder favorieten terug in edge ook heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik ze er in zou kunnen krijgen er is als je op favorieten drukt een knop favorieten importeren hier staat ie en chrome wel bij maar als ik ie aan klik zegt hij dat hij niet kan importeren.

2de als je een nieuw tabblad opent in Edge dan is het zeker niet mogelijk om net zo als bij ie je eigen meest bezochte websites daar te zien staan of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
hjvg schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:17:
ik heb 2 vragen over Edge

na het upgraden zie ik nergens mijn internet exploder favorieten terug in edge ook heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik ze er in zou kunnen krijgen er is als je op favorieten drukt een knop favorieten importeren hier staat ie en chrome wel bij maar als ik ie aan klik zegt hij dat hij niet kan importeren.

2de als je een nieuw tabblad opent in Edge dan is het zeker niet mogelijk om net zo als bij ie je eigen meest bezochte websites daar te zien staan of wel?
Ik heb op m'n Surface 3 daar IE aangeklikt en vervolgens werden alle favorieten keurig geïmporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:13:
Volgens refereren ze in de meeste (alle?) reclame naar windows.nl waar netjes dit staat:

[...]
En zelfs dan zou je bij nieuwe hardware / nieuwe PC met een telefoontje klaar moeten zijn. Stukje uit de FAQ van MS zelf:

"Als je een belangrijke wijziging aan je hardware aanbrengt, moet je mogelijk contact met klantenservice opnemen om je bij de activering te helpen."

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

FYI: Avast Sandbox is (nog) niet compatible met Windows 10. Tijdens installatie krijg je dan een mooie security_kernel_check BSOD

Tevens vaker gehad dat het zoeken via start niet werkt; Blokjes blijven dan maar van rechts naar links vliegen maar er gebeurd niks. Workaround: Zoeken process killen via Task manager, daarna werkt het weer.

Daarnaast werkt bij mij de Windows Mail app niet goed icm Gmail: Hij synct wel netjes de inbox, maar als ik berichten weggooi, pusht ie die wijziging niet naar Gmail oid want in de webinterface van Gmail blijft de mail gewoon staan.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yaz schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:49:
[...]

De handigste functie ever en mensen willen het uitzetten :) Ik vind het een godsend. Al mijn vrienden mogen bij mij op WiFi en daar zorgt deze functie nu juist voor. Als ze nu ook plug-in maken voor Android en iPhone/Pad ben ik helemaal happy :)

Maar als antwoord: Heb je al je local group policy al eens doorlopen? Is vaak een wat handigere manier om Windows te tunen dan hardcore registry entries editen. Dit kan met het commando gpedit.msc
De grap is wel dat je dan per connectie dit moet toestaan (naast het vinkje). Ik heb mijn gast netwerk zo gedeeld...super al m'n vrienden met Windows 10 devices kunnen zonder problemen (en zonder dat ze het wachtwoord weten) op m'n netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertg91
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 07:24
Zijn er nog meer mensen met de volgende error: We kunnen niet bepale of uw pc Windows 10 kan uitvoeren. Sluit setup af en probeer het opnieuw.

En dat voor de derde keer op rij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ok, dit wist ik dus totaal niet: Windows 10 heeft virtuele desktops. Handig!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je gewoon de TS had gelezen, had je het geweten. Wordt genoemd als 3e punt |:(

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Pietertje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:32:
Ik wil graag de ervaringen delen met mijn locale account na de Windows 10 upgrade.

Bij het upgraden van Windows 7 naar Windows 10 heb ik gezien dat mijn locale account (Pieter) vervangen werd door mijn hotmail account (zeg Pieter@hotmail.com).

Het wachtwoord van Pieter werd vervolgens gelijk gemaakt aan dat van Pieter@hotmail.com.
Log ik nu in op Windows 10 dan is het account Pieter verdwenen, ik kan alleen nog inloggen met Pieter@hotmail.com.

Een lokaal account Pieter aanmaken lukt niet meer want dit account is nu blijkbaar gekoppeld aan Pieter@hotmail.com. Doe ik in een dos box whoami terwijl ik als Pieter@hotmail.com ingelogd ben krijg ik toch pcnaam\Pieter.

Doe ik net use \\pcnaam Pieter dan wordt mijn oude wachtwoord niet geaccepteerd, het Pieter@hotmail.com wachtwoord wel.

Bij de user settings is het me nog niet gelukt het gekopppelde Pieter account ergens terug te vinden.

Mijn media spelers connecten aan mijn PC met gebruikersnaam Pieter. Omdat deze spelers het oude wachtwoord nog gebruiken lukt dit nu niet meer.
Je kunt altijd terug naar je lokale account en dan zul je zien dat Pieter daarvoor gereserveerd is. Dan kun je ook weer je oude wachtwoord opgeven.
Pieter blijft op de achtergrond gereserveerd, omdat daar allerlei referenties in je systeem aan vast zitten, zoals de Gebruikersmappen die niet wijzigen als je een .hotmail user gebruikt om je aan te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:08

eagle00789

Est. November 2005

Wat ik zelf wel jammer vindt in de appstore is dat vele games van microsoft zelf (zoals solitaire en sudoku) nu reclame bevatten en dat die reclame niet op de juiste plek staat maar ineens over het gameveld heen. Ook bij Mijnveger (adventure mode) is een deel van de game niet zichtbaar...
Tevens gaat het scrollen met mijn USB muis ineens niet helemaal lekker. Ik open het startmenu en kies voor alle programma's. Pak daar het scrolblokje vast en als ik onderaan ben, staat mijn muis niet meer op het scrolblokje...
Verder tot nu toe de telemetry volledig uitgeschakeld samen met windows defender, aangezien ik mijn eigen AV gebruik...
verder ben ik wel redelijk tevreden met W10 ten opzichte van W7

[ Voor 4% gewijzigd door eagle00789 op 31-07-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
enchion schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:31:
[...]

[...]

Heel erg bedankt voor de link naar de site.

Mijn Via HD Audio chip werkte na initiele win10 installatie maar na een paar uur niet meer, er bleek een driverupdate te zijn geweest maar ik kon niet terug downgraden.
Alles leek goed te zijn, windows gaf ook geen fout aan, maar dus toch geen geluid, terwijl mijn andere geluids-chip via mijn AMD HDMI poort wel gewoon geluid leverde.

Na jouw link te raadplegen, bleek het dus om de samplerate mismatch te gaan beschreven in deze link.
http://danielkawakami.blo...ld-10162-audio-issue.html

Na de settings te corrigeren met vervolgens een reboot heb ik weer geluid, daarvoor dank.
Ineens werkt mn audio toch weer niet.

btw bij m`n stuurtje (logitech DFP) wil de driver ook niet installeren, en mijn TV kaart (PCTV 340e) is ook voor geen meter aan de gang te krijgen.

Maw voorlopig zit ik gewoon nog steeds met Windows 7 te spelen. (dual boot dus als er een update is kan ik weer zo switchen.)

btw bij alle 3 problemen zegt MS dat alles gewoon werkt wat natuurlijk een erg behulpzame errormelding is.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Heeft iemand anders na de upgrade vanaf Windows 8.1 ook geen start menu?

Volgens Google is dit vaker gebeurd bij de technical preview maar akte besproken fixes hebben geen effect.

Op mijn laptop een upgrade vanaf Windows 7 ging wel goed.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Sando schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:22:

Volgens Google is dit vaker gebeurd bij de technical preview maar akte besproken fixes hebben geen effect.

Ik had het, maar in mijn geval lag het aan de AV die alles tergend vertraagde.. Duurde even 10 minuten voordat het zichtbaar werd. Niet dat het daarna bruikbaar was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarloDB
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-01-2022
Sando schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:22:

Ik heb hetzelfde probleem ook nogsteeds, update en nieuwe installatie gedaan, maar probleem blijft zich voordoen na aanmelden aan een domein.. Verder ook nog geen fix kunnen vinden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 02:03
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om te upgraden naar Windows 10, dan weer terug te gaan naar Windows 7 en vervolgens een clean install van Windows 10 te doen (met de ISO) op een externe HDD? Of vervalt de licentie van W10 zodra je downgrade naar je oorspronkelijke besturingssysteem?

Als alternatief had ik het idee om een system image van mijn Windows 7 installatie te maken, dan te upgraden naar W10, dan de image gebruiken om weer terug te gaan naar W7. Vervolgens de ISO gebruiken om W10 weer te installeren op een externe HDD. Voor het geval dat de W10 licentie vervalt zodra je downgrade.

Ook is het vrij onduidelijk of je Windows 7 geldig blijft nadat je bent geupgrade, of dat je hem opnieuw kan installeren en dat je dus een extra W10 key hebt (die gekoppeld is aan je hotmail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
heel veel goede tips en tricks hier:

http://www.reddit.com/r/W...ndows_10_tips_and_tricks/

zal ze zsm verwerken in de topicstarter

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 07:57
Heeft iemand RSAT al werkend gekregen op Windows 10? Krijg alleen voor de previews iets te vinden en deze lijken niet meer te werken. Enigste belangrijke onderdeel wat ik nog mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chasin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 23:37
Meer mensen problemen met het installeren van Framework 3.5 in Windows 10? Ik krijg namelijk een error tijdens de installatie. Foutcode: 0x8007003

Ook lopen mijn updates ook niet lekker. Heb nu al een paar keer gehad dat als ik mijn pc/laptop opnieuw opstart hij dit een paar keer achter elkaar doet om de updates terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Yannes schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:28:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om te upgraden naar Windows 10, dan weer terug te gaan naar Windows 7 en vervolgens een clean install van Windows 10 te doen (met de ISO) op een externe HDD? Of vervalt de licentie van W10 zodra je downgrade naar je oorspronkelijke besturingssysteem?

Als alternatief had ik het idee om een system image van mijn Windows 7 installatie te maken, dan te upgraden naar W10, dan de image gebruiken om weer terug te gaan naar W7. Vervolgens de ISO gebruiken om W10 weer te installeren op een externe HDD. Voor het geval dat de W10 licentie vervalt zodra je downgrade.

Ook is het vrij onduidelijk of je Windows 7 geldig blijft nadat je bent geupgrade, of dat je hem opnieuw kan installeren en dat je dus een extra W10 key hebt (die gekoppeld is aan je hotmail).
vraag: Ja je kan trug naar je gekochte w7/8 versie met key 'een voorgeinstalleerde OEM of retail' maakt niet uit.
Je windows 7/8 blijft met je key van w7/8 geldig,
en als je w10 eenmaal hebt geupgrade op dat Mbord en geactiveerd, is hij ook met de W10 iso altijd weer te activeen op dat mbord ook al heb je w7 er weer eens op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Unreal Tournament 2004 doet het hier niet meer in Fullscreen Mode:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pWDHH6U5BafT89ay0kgIG6h3/full.png

Heb al allerlei compatibility-settings geprobeerd. Lijkt een DX12-issue. Andere (oudere) games draaien allemaal wel.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Is het eigenlijk mogelijk om de achtergrond van het paswoord scherm aan te passen?
Mijn lockscreen heb ik ingesteld.Maar als ik mijn wachtwoord invul zie ik het windows background (overigens best een cool plaatje) maar die wil ik graag aanpassen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

DarkSide schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:40:
Is het eigenlijk mogelijk om de achtergrond van het paswoord scherm aan te passen?
Mijn lockscreen heb ik ingesteld.Maar als ik mijn wachtwoord invul zie ik het windows background (overigens best een cool plaatje) maar die wil ik graag aanpassen
Staat toevallig in de link van SpartacusNLD, met een link naar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Jean Paul schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:44:
[...]

Staat toevallig in de link van SpartacusNLD, met een link naar hier.
Maar dus geen custom image?

http://www.addictivetips....background-in-windows-10/
hiermee kan je hem wijzigen

[ Voor 15% gewijzigd door DarkSide op 31-07-2015 15:51 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
aan mensen die nog geen dx12 hebben,dit ligt aan het driver team van jou grafische kaart.heb hier gtx580 en ook die heeft nog geen dx12.Heb gelezen dat dit in een latere driver update word opgelost/toegevoegd.

nu wat anders,ik kan alleen in chrome nog redelijk vloeiend 4k YouTube afspelen terwijl dit met win7 geen enkel probleem was in iexplorer.in windows10 in iexplorer/edge stottert dit als een gek en zie ik bij happering blokken etc.Heeft dit met html5 te maken en renderd chrome nog in flash? meer mensen opgevallen? moet wel zeggen dat in edge/iexplorer een 4k stream er wel goed uitziet als ik hem in HD afspeel.

Ook heb ik nu soms haperingen van 5sec als ik aan het chatten ben in een webbrouwser,dit viel mij al op op mijn laptop waar ik eerst win10 op had gezet.ging dan vaak weer achter de pc chatten omdat deze vertraging er niet was (dacht dat mijn desktop cpu krachtiger was) desktop is ook krachtiger maar verdenk nu windows10 van deze vertraging.meer mensen dit opgevallen?

tot zover mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:22

c0burn

Feed your head

Zalmanman schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:45:
Stel ik neem een Nederlandse versie van W10 via DreamSpark en wil deze naar het Engels (UK) overzetten, moet ik dan een Language Pack of een Language Interface Pack hebben? Ik zie het verschil even niet zo snel.
Ik heb de Language Pack gedownload, dus niet de interface variant. Wel de omgekeerde weg bewandeld, van En=>NL. Ik heb 'm geactiveerd met Dism, zoals hier te lezen. Nederlands kon ik toen selecteren in het Configuratiescherm > Klok, taal en land/regio >Taal

[ Voor 21% gewijzigd door c0burn op 31-07-2015 16:01 ]

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik kan geen Youtube afspelen tegelijk gewoon gebruik maken van mijn laptop zonder dat YouTube hapert of schokt. Dit zowel in Chrome als Edge.. Ik zal eens kijken hoe dat kan komen, maar met Chrome :/ 9 achtergrond processen Google Chrome 32-bit zijn er aardig wat processen extra.... Chrome gebruikt 8/10% cpu.. Dus daar ligt het niet hopelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 13:50

ghostman

dwarf

Eindelijk dan Windows 10 op de wat tragere hardware geinstalleerd. Installatie duurde 3 uur, maar hij voelt echt wel een heel stuk sneller aan. Paar problemen die we hadden met de laptop (alt bleef hangen en ging pas weg na een reboot) is opgelost en hij werkt super. Even een weekje laten test draaien en dan volgende week alle laptops over naar Windows 10 :)

Tragere hardware bedoel ik: i3-2328m, 4GB ram, 320GB hdd 5400rpm

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dacht net even Eset Smart Security 8 te installeren... Installeren ging prima, daarna geen netwerkverkeer meer mogelijk :S , Eset eraf: netwerkverkeer weer mogelijk. Dan v9 beta later maar proberen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Raven schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:02:
Dacht net even Eset Smart Security 8 te installeren... Installeren ging prima, daarna geen netwerkverkeer meer mogelijk :S , Eset eraf: netwerkverkeer weer mogelijk. Dan v9 beta later maar proberen :P
ik gebruik ook ESET smart 8 ook. geen problemen.. de beta gaf bij mij weer problemen :p

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
mrjraider schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:59:
Ik kan geen Youtube afspelen tegelijk gewoon gebruik maken van mijn laptop zonder dat YouTube hapert of schokt. Dit zowel in Chrome als Edge.. Ik zal eens kijken hoe dat kan komen, maar met Chrome :/ 9 achtergrond processen Google Chrome 32-bit zijn er aardig wat processen extra.... Chrome gebruikt 8/10% cpu.. Dus daar ligt het niet hopelijk :+
probeer deze 4k YouTube stream eens dan : YouTube: Actual Shooting 4K Video of Panasonic New 4K Camcorders: WX970/WX979/WX979M/VX870/VX878/VX870M en wel in 4k afspelen dan he.

lees dit linkje maar : http://www.anandtech.com/...ia-releases-35284-drivers

WDDM 2.0 is in development, op dit moment WDDM 1.3 voor Fermi/Kepler kaarten,kijk maar met dxdiag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
spartacusNLD schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:04:
[...]

ik gebruik ook ESET smart 8 ook. geen problemen.. de beta gaf bij mij weer problemen :p
ESS9 Beta lijkt het goed te doen, straks maar ff verder naar kijken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
edonkey-boy schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:06:
[...]

probeer deze 4k YouTube stream eens dan : YouTube: Actual Shooting 4K Video of Panasonic New 4K Camcorders: WX970/WX979/WX979M/VX870/VX878/VX870M en wel in 4k afspelen dan he.

lees dit linkje maar : http://www.anandtech.com/...ia-releases-35284-drivers

WDDM 2.0 is in development, op dit moment WDDM 1.3 voor Fermi/Kepler kaarten,kijk maar met dxdiag.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/Knipsel.PNG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/Knipsel2.PNG

Ik heb weliswaar geen High End hardware maar het functioneerde beter in Windows 8.1 in dat opzicht.

Dat filmpje is te doen, momenten met veel gehaper maar ook momenten dat het feilloos functioneert. << is met meerdere filmpjes. Zal eens even een onderzoekje starten :9

[ Voor 12% gewijzigd door Mrjraider op 31-07-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
na wat gestress van mij ( gisteren ) vandaag toch maar besloten via schijfopruiming windows 8.1 te verwijderen..wel voor de zekerheid met behulp van iemand van microsoft omdat ik er weinig verstand van heb..( al doende leert men ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Als ik dat filmpje in 4K/fullscreen in Chrome afspeel op mijn i7-3770 op 4.2GHz heb ik zo'n 45% CPU-belasting. Kan me voorstellen dat een laptopje het niet helemaal trekt. Zal zodadelijk eens dual-booten naar W7 om te kijken hoe het daar gaat.

edit:
In W7 is de belasting toch een stuk lager, zo'n 25 tot 30%. Had ik wel verwacht; W10 moet toch nog wel wat fine-tuning hebben.

edit:
Met Edge is de belasting maar 5%(!) maar die gebruikt een andere codec: AVC1 vs VP9 in Chrome...

[ Voor 17% gewijzigd door Tachyon op 31-07-2015 20:17 ]

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
mrjraider schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:14:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb weliswaar geen High End hardware maar het functioneerde beter in Windows 8.1 in dat opzicht.

Dat filmpje is te doen, momenten met veel gehaper maar ook momenten dat het feilloos functioneert.
Dus dat Panasonic 4k filmpje speelde vloeiend af fullscreen in 4K ? dan ligt het toch aan de wddm 2.0 implantatie die jij van amd al hebt en ik nog niet voor mijn gtx580.nvidia maakt wel beloften maar komt nu nog niks na!

dit is mijn systeem :

Processor: Intel(R) Xeon(R) CPU W3680 @ 3.33GHz (12 CPUs), ~3.3GHz

Memory: 12288MB RAM

-------------------------------------------

Driver Version: 10.18.13.5362
DDI Version: 11.2
Feature Levels: 11.0,10.1,10.0,9.3,9.2,9.1
Driver Model: WDDM 1.3

================================

hoe knip en plak je dat zo mooi btw uit dxdiag ? ik zit de text uit het log bestandje te plakken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe je die rete irritante apps volledig kan uitschakelen, of zo dat ik ze niet meer zie als ik de startknop aanklik? Ik heb een pc, geen tablet. Staat er een camera app tussen, wat heb ik eraan? Xbox app? Ik heb geeneens een Xbox.

Bij Win 8 had je een app remover zoals ik heb kunnen lezen. Is er ook zoiets voor Win 10? En is er nog iemand die last heeft dat Firefox niet goed draait als de PC uit slaapstand komt? Bijna de totale pagina is dan blank en je kan er niets meer mee. Firefox herstarten is de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:59

Quad

Doof

4K gaat in Edge uberwtf smooth..
CPU belasting? 20% (i5 4200U)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Laatst online: 08:51
Ryanirin schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:24:
[...]

Maar hibernate is toch hetzelfde als sluimerstand? Ik kies altijd voor Sluimerstand, behalve op zondag dan schoon ik op met CCleaner en kies voor afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:27:
Iemand een idee hoe je die rete irritante apps volledig kan uitschakelen, of zo dat ik ze niet meer zie als ik de startknop aanklik? Ik heb een pc, geen tablet. Staat er een camera app tussen, wat heb ik eraan? Xbox app? Ik heb geeneens een Xbox.

Bij Win 8 had je een app remover zoals ik heb kunnen lezen. Is er ook zoiets voor Win 10? En is er nog iemand die last heeft dat Firefox niet goed draait als de PC uit slaapstand komt? Bijna de totale pagina is dan blank en je kan er niets meer mee. Firefox herstarten is de enige oplossing.
rechtsklik app - uninstall :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dat maar zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
desalniettemin schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:28:
[...]

Maar hibernate is toch hetzelfde als sluimerstand? Ik kies altijd voor Sluimerstand, behalve op zondag dan schoon ik op met CCleaner en kies voor afsluiten.
Wist niet dat computers ook een rustdag hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Start an Administrative Powershell window
  • Run the command 'Get-AppxPackage | Select Name,PackageFullname' (This will list installed Metro apps displaying the Name and PackageFullname needed to uninstall)
  • Locate the two Xbox packages (Microsoft.XboxLIVEGames and Microsoft.XboxApp)
  • Copy the 'PackageFullname' from one of these
  • Type 'Remove-AppXPackage <PackageFullname>' (replace <PackageFullname> with the text you copied from the list) and hit enter
  • Repeat step 4 & 5 for the other Xbox metro app
  • Reboot and the Xbox integration will be gone from Full screen games and the Start menu

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57
Is het met W10 ook mogelijk om mappen op shortcuts te zetten?

Voorbeeld: ik gebruik de Download map veel, ik zou graag willen dat deze map opent als ik (bijvoorbeeld) CTRL + d indruk.

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 31-07-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Laatst online: 08:51
vali schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:30:
[...]

Wist niet dat computers ook een rustdag hebben :P
Mijne heeft nooit een rustdag. Meer een rustavond 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
edonkey-boy schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:26:
[...]

Dus dat Panasonic 4k filmpje speelde vloeiend af fullscreen in 4K ? dan ligt het toch aan de wddm 2.0 implantatie die jij van amd al hebt en ik nog niet voor mijn gtx580.nvidia maakt wel beloften maar komt nu nog niks na!

dit is mijn systeem :

Processor: Intel(R) Xeon(R) CPU W3680 @ 3.33GHz (12 CPUs), ~3.3GHz

Memory: 12288MB RAM

-------------------------------------------

Driver Version: 10.18.13.5362
DDI Version: 11.2
Feature Levels: 11.0,10.1,10.0,9.3,9.2,9.1
Driver Model: WDDM 1.3

================================

hoe knip en plak je dat zo mooi btw uit dxdiag ? ik zit de text uit het log bestandje te plakken :(
Knipprogramma en dan via dropbox delen :+

Vloeiend is niet correct. Het filmpje speelt normaal af en er zijn momenten dat het vloeiend werkt maar er zijn genoeg momenten dat ik naar een stotter beeld kijk. Ik heb dan ook een CPU bottle neck want die hangt met dat filmpje op 89-99%. Dus ja ik heb geen High End hardware en daar ben ik mij bewust van. Tis ook geen game laptop dat doe ik op mijn PS3.

Open ik datzelfde filmpje in Edge dan hangt mijn CPU op 45% maar normaal afspelen ho maar. Ik heb in Edge al issues vanaf 720p. Ik vermoed dat het een driver kant van mij is omdat ook mijn AMD Catalyst Control Center foetsie is |:( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Outlandos schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:30:
Is het met W10 ook mogelijk om mappen op shortcuts te zetten?

Voorbeeld: ik gebruik de Download map veel, ik zou graag willen dat deze map opent als ik (bijvoorbeeld) CTRL + d indruk.
Met behulp van AutoHotkey kan dat bijvoorbeeld. Windows zelf biedt die functie niet.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:59

Quad

Doof

mrjraider schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:32:
[...]

Open ik datzelfde filmpje in Edge dan hangt mijn CPU op 45% maar normaal afspelen ho maar. Ik heb in Edge al issues vanaf 720p. Ik vermoed dat het een driver kant van mij is omdat ook mijn AMD Catalyst Control Center foetsie is |:( :?
Hier is het in Chrome lekker aan het stotteren, in Edge gaat 4K super smooth.

Misschien wat stats:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/07oeNh1l.jpg

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik proberen. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt dat ze in de achtergrond blijven werken of zo...? Ik heb eerst alle live tegels uitgezet, toen elke tegel die ik kon uninstallen verwijderd en de rest losgemaakt van het menu (moest je nog wel het menu handmatig verkleinen door te slepen). Dat is dus niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
Tachyon schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:22:
[...]

Als ik dat filmpje in 4K/fullscreen in Chrome afspeel op mijn i7-3770 op 4.2GHz heb ik zo'n 45% CPU-belasting. Kan me voorstellen dat een laptopje het niet helemaal trekt. Zal zodadelijk eens dual-booten naar W7 om te kijken hoe het daar gaat.
Nou het rare is dat mijn laptopje het 4K YouTube filmpje prima afspeeld hier zit dan ook een hd4400 gpu in en intel heeft de drivers al op orde,alleen het chatten in de brouwser haperde erop,en niet dus op mijn desktop

nu mijn desktop geupgrade naar windows10 waar eerst 4K YouTube geen enkel probleem was,heb ik nu wel problemen en verdenk dus de windows10 nvidia driver omdat deze nog geen wddm 2.0 is.

maar denk dat de chat happering een andere oorzaak heeft.

Ik ga echt geen andere videokaart kopen hiervoor,wou eerst een gtx460 kopen ivm het hardwarematige
decodering van 4k video maar dat speelde eerst gewoon perfect af in YouTube.en een fimpje op de harddisk was al helemaal geen probleem dat was voor mijn cpu een eitje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Niet online
desalniettemin schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:28:
[...]

Hibernate is de Engelse term voor sluimerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 12:32

Pykow

Angelo OTR

Heb zelf geen 4K monitor, dus voor mij is Full HD goed zat en dat draait super op mijn systeem.
Verder kijk ik youtube altijd alleen maar op mijn Galaxy Note 3 (Telefoon) of Galaxy tab S (Tablet).

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ryanirin schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:42:
[...]

Hibernate is de Engelse term voor sluimerstand.
Fast Startup gebruikt een speciale vorm van Hibernate/Sluimerstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 08:42
Ik was zojuist door Schrijfbeheer aan het struinen en het volgende viel me op: bij de ene PC is de partitie "Door systeem geserveerd" groter dan de andere PC. PC 1 is geüpgrade vanaf Windows 8.1 en PC 2 is een doorlopende update serie geweest van Insider Previews:

PC 1 met SSD en geüpgrade WIndows 10
• Door systeem gereserveerd: 350 MB
• C: 73,75 GB
• Herstelpartitie: 450 MB

PC 2 met HDD en WIndows 10 Insider.
• Door systeem gereserveerd: 100 MB
• C: 183,46 GB

Volgens mij was voorheen bij zowel Windows 7 als 8 en 8.1 het gereserveerde gedeelte 100 MB bij eerdere installaties. Hoe groot is bij jullie deze partitie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
Quad schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:37:
[...]

Hier is het in Chrome lekker aan het stotteren, in Edge gaat 4K super smooth.

Misschien wat stats:
[afbeelding]
Ik heb een i7-4500u in mijn laptop zitten bijna zelfde cpu en 4k is geen probleem in YouTube.heb al een dik half jaar er windows10 opstaan (insider) en heb de h.265 verbeteringen in de drivers steeds vernomen
maar in de rtm build was het een hele sprong vooruit kwa performance in mpclassic.maar dat is deels cpu matige decodering.

Maar ik had het dus over de 4K playback op mijn desktop en de chat hapering in een webbrouwser.op het moment dat hij hapert met de chat kun je niks meer typen etc,zo irritant is dat terwijl dat in win7 perfect ging.

ik hoop dat de 4k YouTube stottering word opgelost met de nvidia driver opdate als deze wddm 2.0 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Chills schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:51:
Ik was zojuist door Schrijfbeheer aan het struinen en het volgende viel me op: bij de ene PC is de partitie "Door systeem geserveerd" groter dan de andere PC. PC 1 is geüpgrade vanaf Windows 8.1 en PC 2 is een doorlopende update serie geweest van Insider Previews:

PC 1 met SSD en geüpgrade WIndows 10
• Door systeem gereserveerd: 350 MB
• C: 73,75 GB

PC 2 met HDD en WIndows 10 Insider.
• Door systeem gereserveerd: 100 MB
• C: 183,46 GB

Volgens mij was voorheen bij zowel Windows 7 als 8 en 8.1 het gereserveerde gedeelte 100 MB bij eerdere installaties. Hoe groot is bij jullie deze partitie ?
Windows 10 maakt geen gebruik meer van de zogenaamde recovery partitie. Vandaar dat de ene kleine is dan de ander. Blijkbaar kan hij bij de upgrade de partitie niet verkleinen/aanpassen.
Without a separate recovery image, the Refresh and Reset functionalities will instead rebuild the operating system in place using runtime system files. Not only does this take up less disk space, it also means you will not have a lengthy list of operating system updates to reinstall after recovering your device.

Even though Windows no longer requires a separate recovery image, Windows can still recover a device from severe corruption. With Windows 10, you can create your own recovery media and back up the pristine state of the operating system and preinstalled software. If things go wrong and you are unable to refresh or reset your device successfully, you can boot the device using recovery media and reset to the prior pristine state.

[ Voor 34% gewijzigd door FREAKJAM op 31-07-2015 16:56 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Euhm hier crasht de AMD auto detect na "Download Completed" waar die dan de setup.exe heeft geplaatst :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
Pykow schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:44:
Heb zelf geen 4K monitor, dus voor mij is Full HD goed zat en dat draait super op mijn systeem.
Verder kijk ik youtube altijd alleen maar op mijn Galaxy Note 3 (Telefoon) of Galaxy tab S (Tablet).
Ook ik heb geen 4K monitor maar een 1920x1200 ips scherm,maar tussen weergave van HD en 4K zijn toch echt meer details te zien en veel scherper beeld.

Het gaat erom dat mijn desktop-pc nu 2 problemen heeft na de windows10 upgrade!

webbrouwser hapering als ik chat

4K playback in YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 08:42
FREAKJAM schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:53:
[...]
Windows 10 maakt geen gebruik meer van de zogenaamde recovery partitie. Vandaar dat de ene kleine is dan de ander. Blijkbaar kan hij bij de upgrade de partitie niet verkleinen/aanpassen.
[...]
Dat is juist het vreemde; van PC 2 heb ik nl. zelf de complete HD geformatteerd en hier de Insider Previews op geïnstalleerd. Dus in feite heeft hier nooit iets anders opgestaan dan Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
Ook iets positiefs,facebook scrolt nu wel soepeler.het is net of hij meer cache`t en alles wat sneller inlaad.
het voelt allemaal wat smoother aan met scrollen,dit is wel erg fijn voor de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:02

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Iemand toevallig al geprobeerd om email accounts + emails te importeren in de mail app vanuit het oude Winmail (dat niet meer werkt onder Win10 :( ) ?
Kan deze optie nergens vinden, maar misschien kijk ik er overheen...

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06-2021
In Windows 10 kan ik in de instellingen niet vinden hoe je de witte vensterkleur kunt veranderen.
Ik vind alleen de manier als je hoog contrast gebruikt, maar dan verander je allerlei andere dingen ook die ik niet wil, zoals button-kleuren, of kleuren van het lettertype, of de achtergrond van de toepassing.
Ik overzie misschien iets en daarom vraag ik het jullie hier :)

Hier visueel wat ik bedoel:

http://i61.tinypic.com/2vxnjuf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 12:32

Pykow

Angelo OTR

edonkey-boy schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:01:
[...]

Ook ik heb geen 4K monitor maar een 1920x1200 ips scherm,maar tussen weergave van HD en 4K zijn toch echt meer details te zien en veel scherper beeld.

Het gaat erom dat mijn desktop-pc nu 2 problemen heeft na de windows10 upgrade!

webbrouwser hapering als ik chat

4K playback in YouTube.
Is de chat via JAVA ?

We moeten ook niet vergeten dat Windows 10 net 3 dagen oud is en dat heel veel software nog geupdate moet worden. Sommige ontwikkelaars kunnen pas net paar weken aan de slag met "Retail" Windows 10 versie.

Voor mij is Windows 10 echt fijn, maar dit weekend ga ik verder testen met sites etc. wat ik gebruik op kantoor. Zo weet ik of ik mijn laptop ook moet / ga updaten

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57
FREAKJAM schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:35:
[...]

Met behulp van AutoHotkey kan dat bijvoorbeeld. Windows zelf biedt die functie niet.
Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
Pykow schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:05:
[...]

Is de chat via JAVA ?

We moeten ook niet vergeten dat Windows 10 net 3 dagen oud is en dat heel veel software nog geupdate moet worden. Sommige ontwikkelaars kunnen pas net paar weken aan de slag met "Retail" Windows 10 versie.

Voor mij is Windows 10 echt fijn, maar dit weekend ga ik verder testen met sites etc. wat ik gebruik op kantoor. Zo weet ik of ik mijn laptop ook moet / ga updaten
geen idee of dat in java is,die chatbrouwser is pas wel geupdate door die site maar het haperen is er nog steeds,deet het ook al op mijn laptop waar ik de insider preview op heb staan.Ik hoop dat dit kan worden opgelost, ook heb ik wel geduld hiervoor,ik wacht het wel even af anders ga ik weer terug naar windows7.Heb zelf al alle privacy instellingen uitgezet,en vandaag mijn windows update server functie uitgeschakeld,want dat was ik in feite (belachelijk dat ze dit standaard aan hebben)

En ik hoop niet dat microsoft bij mijn foto album kan want daar kan ik echt boos om worden en is gewoon prive net zoals mijn documenten etc.dropbox etc ook direct uitgeschakeld,kan dat zelf wel backuppen.alles moet tegenwoordig maar in de cloud maar dat bepaal ik zelf wel.

update : net de bron bekeken op die chatsite en is idd in java geschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Niet online
hvgsel schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:46:
[...]

Fast Startup gebruikt een speciale vorm van Hibernate/Sluimerstand...
Klopt, alleen de kernel sessie wordt gehibernate, de user sessie niet. Lijkt me verder niet heel relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hanterp schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:04:
In Windows 10 kan ik in de instellingen niet vinden hoe je de witte vensterkleur kunt veranderen.
Ik vind alleen de manier als je hoog contrast gebruikt, maar dan verander je allerlei andere dingen ook die ik niet wil, zoals button-kleuren, of kleuren van het lettertype, of de achtergrond van de toepassing.
Ik overzie misschien iets en daarom vraag ik het jullie hier :)

Hier visueel wat ik bedoel:

http://i61.tinypic.com/2vxnjuf.png
Volg de stappen beschreven hier: http://winaero.com/blog/g...title-bars-in-windows-10/

Let op, niet alle programma's reageren erop, Firefox bijvoorbeeld blijft bij mij wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 17:39

Zalmanman

So long,

c0burn schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:59:
[...]

Ik heb de Language Pack gedownload, dus niet de interface variant. Wel de omgekeerde weg bewandeld, van En=>NL. Ik heb 'm geactiveerd met Dism, zoals hier te lezen. Nederlands kon ik toen selecteren in het Configuratiescherm > Klok, taal en land/regio >Taal
Merci! Dan haal ik zo de LP binnen :-) Heb je via DreamSpark de W10 ISO gehaald? Ik zoek namelijk nog een manier om die ISO op een USB stick te krijgen... Ik neig naar die W7-USB tool die ook prima werkte voor W8(.1).

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 13:37
Zalmanman schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:26:
[...]

Merci! Dan haal ik zo de LP binnen :-) Heb je via DreamSpark de W10 ISO gehaald? Ik zoek namelijk nog een manier om die ISO op een USB stick te krijgen... Ik neig naar die W7-USB tool die ook prima werkte voor W8(.1).
Het formatteren van een USB stick in Windows is al voldoende, waarna je de bestanden overpompt. Heb je echt geen tool voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

mad-dog schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:29:
[...]

Het formatteren van een USB stick in Windows is al voldoende, waarna je de bestanden overpompt. Heb je echt geen tool voor nodig :)
Volgens mij was ik niet helemaal duidelijk: Ik probeer een opstartbare stick te maken, zodat ik mijn DreamSpark ISO kan booten ipv een ISO van de Media Creation Tool. Het zal toch niet zo zijn dat ik alleen maar de .iso hoef te extracten naar de stick en geen mbr/bootloader hoef te schrijven o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 13:37
Zalmanman schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:32:
[...]

Volgens mij was ik niet helemaal duidelijk: Ik probeer een opstartbare stick te maken, zodat ik mijn DreamSpark ISO kan booten ipv een ISO van de Media Creation Tool. Het zal toch niet zo zijn dat ik alleen maar de .iso hoef te extracten naar de stick en geen mbr/bootloader hoef te schrijven o.i.d.?
Toch wel :)
Zo doe ik het ook steeds, nog nooit gebruik gemaakt van welke tool dan ook

Enige wat van belang is is dat de stick actief is gemaakt, wat je gewoon met diskpart kan doen

[ Voor 8% gewijzigd door mad-dog op 31-07-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

mad-dog schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:33:
[...]

Toch wel :)
Zo doe ik het ook steeds, nog nooit gebruik gemaakt van welke tool dan ook

Enige wat van belang is is dat de stick actief is gemaakt, wat je gewoon met diskpart kan doen
Oh, oké. TIL! Thanks.

Dan ga ik mij nu maar weer bezig houden met de installatie en opschonen/backups en al dat soort ongein. Bij de vriendin ging de update in 1x goed, maar aangezien ik zoveel met mijn W8.1 installatie gedaan heb ga ik toch liever voor een verse installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zalmanman schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:32:
[...]

Als die al actief is idd niet nodig wat mad-dog zegt en anders Rufus: downloads: Rufus 2.2.668

NRG

Pagina: 1 ... 17 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.