Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
We hadden het over Edge, niet over Windows zelf. Dat jij alle gemakken van een OS wilt weghalen om zo lekker basic te werken moet je zelf weten. Maar dat was niet de topic waar ik op reageerdechim0 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:37:
[...]
Startbalk? Ik heb die zoekknop verborgen, gebruik het nooit.
Ik ben het type gebruiker, die Windows puur gebruikt voor wat er onder de motorkap zit en zodat m'n PC draait, want zonder besturingssysteem draait je PC niet. Dus alle poespas en zogenaamde "gebruiksgemakken" hoef ik allemaal niet en zet dan ook alles uit wat uitgezet kan worden. Maar ik moet wel upgraden naar de nieuwste Windows vanwege de features, want die gebruik ik natuurlijk wel. Kortgezegd, al het "cosmetische" hoeft van mij niet, alleen maar wat onder de motorkap zit.
en nog een edit. Startbalk had dus adresbalk moeten zijn. My bad.
[ Voor 12% gewijzigd door Yaz op 31-07-2015 09:45 ]
Gamertag: YazNL
Jij bent wat dat betreft net als ik. Van mij hoeft al dat cosmetische niet. Ik heb alleen nodig wat onder de motorkap zit, dus ik heb alles wat uitgezet kan worden ook uitgezet.Palomar schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:37:
Ik heb win10 sinds gisteren geinstalleerd op mn hoofd-pc (upgrade vanaf win 8.1) en nog niet uitgebreid getest. Eerste indruk is dat het wel enigszins rommelig is. Dat nieuwe startmenu vind ik bijv. nog niet echt bruikbaar. Zulke grote blokken in een klein menuutje waardoor je moet scrollen vind ik onoverzichtelijk en niet goed werkbaar. Al gebruikte ik het startmenu van windows 8.1 ook nauwelijks, dus wat dat betreft geen achteruitgang.
Ook het eerste scherm dat je ziet als je de windows verkenner opent is enigszins rommelig met veel iconen etc. Ik klik aldoor zo snel mogelijk naar 'My computer' om weer wat overzicht te krijgen.
Verder veel hetzelfde als 8.1 en her en der wat gelikter. Ben er afgezien van de soms wat rommelige nieuwe features wel content over. Zal ook een kwestie van wennen zijn.
Maar heb je niet Classic Shell geïnstalleerd? En met die iconen in Verkenner bedoel je "Recente bestanden" neem ik aan? Kan je ook gewoon uitzetten bij Opties.
Ik ook, maar ik zei statusbalk, niet startbalk. Misschien heb je je vergist.
Duidelijk! Gaat dus over twee verschillende dingen.Yaz schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:44:
[...]
We hadden het over Edge, niet over Windows zelf. Dat jij alle gemakken van een OS wilt weghalen om zo lekker basic te werken moet je zelf weten. Maar dat was niet de topic waar ik op reageerde
en nog een edit. Startbalk had dus adresbalk moeten zijn. My bad.
[ Voor 22% gewijzigd door chim0 op 31-07-2015 09:47 ]
In 8.1 kon ik verticaal zoveel tiles naast elkaar plaatsen als ik wilde.
⏩ PVOutput☀️
Heerlijk hoe een discussie volledig kan ontsporen als iedereen (incluus ikzelf) de verkeerde naam voor een onderdeel gebruiktchim0 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:44:
[...]
Ik ook, maar ik zei statusbalk, niet startbalk. Misschien heeft diegene zich vergist.
done, stond na de installatie de taal/toetsenbord indeling van nederland en engels, de nederlandse weggehaald en toen verdween het icoontje vanzelf.GerCor schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:37:
[...]
Ik denk even mee hoor. Wat nu als je die taal en toetsenbord verwijdert? Kan het ook niet beeld komen.
restart
icoontje is terug... maar alleen het engelse toetsenbord indeling staat er in..

via andere instellingen (weet zo even niet waar precies) kun je icoontjes aan en uit zetten.
ok daar dus weer uitgeschakeld icoontje verdwijnt weer.
restart
icoontje is weer terug

dus nu moet ik telkens via de instellingen het icoontje uitschakelen.
Op zich mag het er van mij best mooi uitzien, maar het neigt wel een klein beetje naar rommelig en inconsistent. Zaken handmatig uitzetten of aanpassen kan idd altijd nog, maar ik vind het ook wel fijn om dingen te laten staan zoals het bedoeld is door de makers. Het moet wel even de kans krijgen om eraan te wennenchim0 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:44:
[...]
Jij bent wat dat betreft net als ik. Van mij hoeft al dat cosmetische niet. Ik heb alleen nodig wat onder de motorkap zit, dus ik heb alles wat uitgezet kan worden ook uitgezet.
Maar heb je niet Classic Shell geïnstalleerd? En met die iconen in Verkenner bedoel je "Recente bestanden" neem ik aan? Kan je ook gewoon uitzetten bij Opties.
[...]
Ik ook, maar ik zei statusbalk, niet startbalk. Misschien had je je vergist.
[...]
Duidelijk! Gaat dus over twee verschillende dingen.
Verder bleef m'n iPhone vanmorgen vastlopen, na het verwijderen van OneDrive was dat opgelost (lijkt het).
En na de update van 8.1 naar W10 moesten al m'n OneDrive bestanden weer gesynchroniseerd worden, dat schiet ook niet echt op.
Voorlopig laat ik OneDrive weer even voor wat het is.
Valt wel mee toch? We hebben het allebei over twee verschillende dingen, dus we hebben ons beiden gewoon vergist. Kan gebeuren!Yaz schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:48:
[...]
Heerlijk hoe een discussie volledig kan ontsporen als iedereen (incluus ikzelf) de verkeerde naam voor een onderdeel gebruikt
Shit, ik had nog iets, maar ben het vergeten door dit.
Oh ja, als ik een torrent download, slaat ie het torrentbestand op in de map Downloads en niet in de Temp map, zoals voorheen. Echt irritant, nu moet ik achteraf al die torrentbestanden verwijderen. Kan ook nergens die map wijzigen.
Invoegtoepassingen mis ik ook. Iets kopiëren en dan rechtermuis > Zoeken met Google is er niet meer.
[ Voor 28% gewijzigd door chim0 op 31-07-2015 10:05 ]
Waarom lees of zoek je niet eerst?T.E schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:54:
Is er ergens een iso te downloaden voor een schone installatie? En kan je gewoon de code van je windows 8 cd gebruiken?
Een clean install is TIJDENS de upgrade al MOGELIJK.
Simpelweg aangeven dat je NIETS wilt meenemen, profit.
ISO downloaden kan via de MS Tool op hun website.
⏩ PVOutput☀️
Neem eens de moeite om in het topic te zoeken. Zoek iso downloaden dan vind je het.T.E schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:54:
Is er ergens een iso te downloaden voor een schone installatie? En kan je gewoon de code van je windows 8 cd gebruiken?
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ben zeer tevreden Onedrive gebruiker. Hij staat bij mij nu 250GB terug te syncen (veelal RAW bestanden).Tweade schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:51:
Hebben anderen ook het probleem, dat als OneDrive aan het synchroniseren is de ping verschrikkelijk oploopt? Van 10 -15 naar bijna 500 ms. Dat is toch niet normaal?
Dit heeft inderdaad effect op je netwerk en ping. Echter, zodra je daadwerkelijk bandbreedte nodig hebt, schaalt hij direct terug. Zodra het grote initiële syncen klaar is, merk ik er überhaupt niets van.
Bij mij schaalt OneDrive niet terug als ik bijvoorbeeld een speedtest uitvoer, dus kennelijk werkt dat niet altijd.PWM schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:01:
[...]
Ben zeer tevreden Onedrive gebruiker. Hij staat bij mij nu 250GB terug te syncen (veelal RAW bestanden).
Dit heeft inderdaad effect op je netwerk en ping. Echter, zodra je daadwerkelijk bandbreedte nodig hebt, schaalt hij direct terug. Zodra het grote initiële syncen klaar is, merk ik er überhaupt niets van.
Voorlopig gebruik ik m'n NAS weer om te synchroniseren met m'n laptop, dat gaat veel sneller. Synchroniseren met OneDrive doe ik wel weer vanaf m'n NAS.
Verwijderd
Programfiles
Programfiles x86
Windows
Windows.old
Waarom is dit en kan dit verholpen worden? Vindt het nog al raar dat er oppeens 40 gb extra geheugen gebruikt is.
Hoor het graag.
.old kan je verwijderen als je hem niet nodig hebt.
Program Files is voor 64bit programma'sVerwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:09:
Ik heb een vraagje ik heb voor het eerst windows altijd Mac gehad. ik heb de update gedaan naar windows 10, ik heb een laptop met 128 ssd gb, Daarvan was er bij aankoop nog 100gb van over en nu na de update is er nog maar 58 gb over. Wat mij is opgevallen is dat hij alles heeft gedulpiceert van in me c schijf.
Programfiles
Programfiles x86
Windows
Windows.old
Waarom is dit en kan dit verholpen worden? Vindt het nog al raar dat er oppeens 40 gb extra geheugen gebruikt is.
Hoor het graag.
Program Files x86 voor 32bit programma's
Windows is je huidige Windows installatie
Windows.old is je oude Windows installatie, zodat je nog terug kunt als je wilt (de komende maand). Die kun je ook verwijderen via schijfopruiming (maar dan kun je niet meer zomaar terug naar je oude installatie).

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
barrymossel schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:13:
[...]
Program Files is voor 64bit programma's
Program Files x86 voor 32bit programma's
Windows is je huidige Windows installatie
Windows.old is je oude Windows installatie, zodat je nog terug kunt als je wilt (de komende maand). Die kun je ook verwijderen via schijfopruiming (maar dan kun je niet meer zomaar terug naar je oude installatie).
Verwijderd
PWM schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:13:
Program Files X86 is geen kopie van Program Files![]()
.old kan je verwijderen als je hem niet nodig hebt.
Druk eens een paar keer op "stilte tijd" misschien dat het icoontje niet refresht is?Raven schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:14:
Iemand enig idee waar dat kleine ronde dingetje op het actiecentrum icoon naar verwijst? Ik zie namelijk geen meldingen staan
[afbeelding]
... dat was het, nu is ie weg, thanksdowncom schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:17:
[...]
Druk eens een paar keer op "stilte tijd" misschien dat het icoontje niet refresht is?
edit: na een herstart is ie weer terug.
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 31-07-2015 10:26 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dus wat ik al eerder zei, dus toch niet zo gratis als MS het wilde laten lijken. Je retail licentie wordt dus na een jaar in feite een OEM licentie en ze hebben W10 bovendien volgestampt met opt out privacy invasive spulletjes wat de meeste mensen niet door hebben.
Langs deze weg “betaal “ je dus alsnog gewoon voor je W10.
M.n. dat licentie verhaal is nogal misselijk wat mij betreft want dat hebben ze bewust vaag gehouden. Misleidend.

Onder de streep zijn mensen die regelmatig van hardware wisselen uiteindelijk denk ik duurder uit. Ondanks de 'gratis' upgrade is dit duurder dan de vroegere situatie.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nee, dat is het niet, want Microsoft biedt jouw toche en gratis upgrade aan naar Windows 10 voor het systeem wat je nu hebt, retail of OEM. Dat ze daarbij de beperkende voorwaarde hebben gesteld dat het geldt voor de huidige hardware, hoort nou eenmaal bij de actievoorwaarden.Help!!!! schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:26:
[...]
Dus wat ik al eerder zei, dus toch niet zo gratis als MS het wilde laten lijken. Je retail licentie wordt dus na een jaar in feite een OEM licentie en ze hebben W10 bovendien volgestampt met opt out privacy invasive spulletjes wat de meeste mensen niet door hebben.
M.n. dat licentie verhaal is nogal misselijk wat mij betreft want dat hebben ze bewust vaag gehouden. Misleidend.![]()
Onder de streep zijn mensen die regelmatig van hardware wisselen uiteindelijk denk ik duurder uit. Ondanks de 'gratis' upgrade is dit duurder dan de vroegere situatie.
Je bent niet verplicht om Windows 10 te gebruiken met je retail licentie, je kan gewoon Windows 8.1 blijven gebruiken.
Ga je dan weer een nieuwe machine kopen en je hebt behoefde om Windows 10 te gaan draaien, koop je toch, net zoals je voorheen Windows 7 en Windwos 8.1 Retail kocht, Windows 10 retail licentie?
Hangt ook weer af van je situatie. Alle licenties op naam van mijn vriendin. Werkt in onderwijs. Alles pro versies altijd voor 10 euro of minder gehad, iirc. Hoef je het ook niet voor te laten.Help!!!! schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:26:
[...]
M.n. dat licentie verhaal is nogal misselijk wat mij betreft want dat hebben ze bewust vaag gehouden. Misleidend.![]()
[ Voor 13% gewijzigd door SkyStreaker op 31-07-2015 10:35 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Bij de surface pro 2 van mn vriendin wil het actie centrum ook maar half laden. Ik denk dat er nog her en der wat bugjes inzitten.Raven schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:19:
[...]
... dat was het, nu is ie weg, thanks
edit: na een herstart is ie weer terug.
Klik eens met je met de rechtermuisknop op het actiecentrum icoon, staat daar Stilte tijd wel ingeschakeld?
Je retail licentie blijft een retaillicentie. De gratis upgrade geldt voor de installatie waar je op werkt. Kan me niet herinneren dat het ooit anders gecommuniceerd is?Help!!!! schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:26:
[...]
Dus wat ik al eerder zei, dus toch niet zo gratis als MS het wilde laten lijken. Je retail licentie wordt dus na een jaar in feite een OEM licentie
Nope, die staat standaard uit. Zet ik 'm aan en daarna weer uit, dan verdwijnt dat ding.downcom schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:37:
[...]
Bij de surface pro 2 van mn vriendin wil het actie centrum ook maar half laden. Ik denk dat er nog her en der wat bugjes inzitten.
Klik eens met je met de rechtermuisknop op het actiecentrum icoon, staat daar Stilte tijd wel ingeschakeld?
Heeft iemand al geprobeerd mbv gpedit de Windows update-instellingen aan te passen om het automatisch updaten uit te zetten?
Heb ik zojuist geprobeerd. Instelling nr 2 (downloaden en installeren melden) lijkt te doen wat het moet doen, bij de update-instellingen staat dan de daar niet aan te passen "melding voor downloaden". Maar instelling nr 5, dat een dropdownmenu met alle keuzes zou moeten geven bij de update-instellingen, lijkt niet te doen wat het moet doen
Oscar Wilde
Ook heb ik al 2x meegemaakt dat m'n scherm in de ochtend niet aan gaat. Of Dit verband houdt weet ik niet omdat ik heb moeten resetten.
De handigste functie ever en mensen willen het uitzettenVerwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:40:
Heeft iemand al de registry key gevonden waarmee je dit uit kunt zetten?
[afbeelding]
Maar als antwoord: Heb je al je local group policy al eens doorlopen? Is vaak een wat handigere manier om Windows te tunen dan hardcore registry entries editen. Dit kan met het commando gpedit.msc
Ik reis veel en zit vaak in hotels. Ik ben daar 2 keer een netwerk tegengekomen wat een duplicaat was en waar hackers achter zaten. Bij het inloggen (heb ik dus 1x gedaan) werd mijn laptop direct overgenomen. Waren slimme jongens (kon niet eens Windows opnieuw installeren). Ik let daar nu op.Yaz schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:49:
[...]
De handigste functie ever en mensen willen het uitzettenIk vind het een godsend. Al mijn vrienden mogen bij mij op WiFi en daar zorgt deze functie nu juist voor. Als ze nu ook plug-in maken voor Android en iPhone/Pad ben ik helemaal happy
Echter, ik reis ook met collega's. Als die zo'n netwerk aanklikken en ik loop het hotel in, zit ik er dus ook meteen aan....
[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 31-07-2015 10:52 ]
Verwijderd
Zakelijk is dit niet echt prettig. Security is best wel een ding.Yaz schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:49:
[...]
De handigste functie ever en mensen willen het uitzettenIk vind het een godsend. Al mijn vrienden mogen bij mij op WiFi en daar zorgt deze functie nu juist voor. Als ze nu ook plug-in maken voor Android en iPhone/Pad ben ik helemaal happy
![]()
Maar als antwoord: Heb je al je local group policy al eens doorlopen? Is vaak een wat handigere manier om Windows te tunen dan hardcore registry entries editen. Dit kan met het commando gpedit.msc
Vandaar dat we die uit willen hebben (en als je zoekt ben ik geen uitzondering).
Via GPO is het helaas niet mogelijk (voor zover ik heb kunnen vinden). Vandaar de zoektocht naar de registry setting.
Welke netwerkkaart/chip heb je?paragon schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:48:
Ik heb het idee dat ik een geheugenlek heb. Gisteren zat ik op 99% geheugen gebruik en was het systeem rete traag. Er werd flink geswapt. Na een reboot zat het geheugen gebruik op 23% maar niet heel veel later alweer boven de 90%. In taskmanager kon ik niet zien waar het aan lag. Heb 8GB geheugen wat wel voldoende zou moeten zijn.
Ik heb zelf een Killer, en ben onder Windows 8.1 er achter gekomen dat het meten van de hoeveelheid netwerk verkeer(in de taskmanager) er voor zorgde dat mijn geheugen volliep. Na wat googlen een registry setting gevonden om dat meten uit te zetten en sindsdien geen last meer van een vollopend geheugen.
edit: linkje gevonden waar beschreven wordt hoe je network monitoring uit kan zetten: https://bluebluewave.word...rk-data-usage-monitoring/
[ Voor 12% gewijzigd door beany op 31-07-2015 10:56 ]
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Mijn mening is dan weer dat een zakelijk WiFi nooit echter een WPA2 shared key mag zitten. En WiFi Sense onthoud alleen deze. Dus als je een wifi netwerk hebt waarop je moet authenticeren met een username+pass of certificaat dan heb je nergens last van.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:52:
[...]
Zakelijk is dit niet echt prettig. Security is best wel een ding.
Vandaar dat we die uit willen hebben (en als je zoekt ben ik geen uitzondering).
Via GPO is het helaas niet mogelijk (voor zover ik heb kunnen vinden). Vandaar de zoektocht naar de registry setting.
Zo kan je als bedrijf ook gelijk zien wie er gebruik van maakt mochten er ooit problemen ontstaan.
Verwijderd
Hebben we ook niet, we hebben een RADIUS voor de medewerkers & Guest netwerk met WPA2.Yaz schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:55:
[...]
Mijn mening is dan weer dat een zakelijk WiFi nooit echter een WPA2 shared key mag zitten. En WiFi Sense onthoud alleen deze. Dus als je een wifi netwerk hebt waarop je moet authenticeren met een username+pass of certificaat dan heb je nergens last van.
Zo kan je als bedrijf ook gelijk zien wie er gebruik van maakt mochten er ooit problemen ontstaan.
Echter wat hier boven ook al werd gezegd, vanuit security oogpunt is het niet wenselijk om zomaar aan van alles en nog wat automatisch te connecten.
Echter, 99% van de tijd heb ik 4GB in gebruik en dus 28GB vrij. Gooi die nou eens lekker vol, of geef me die optie.
Ook een killer idd. Wel lelijk hoor dat het meten van het verkeer daar voor zorgt.beany schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:54:
[...]
Welke netwerkkaart/chip heb je?
Ik heb zelf een Killer, en ben onder Windows 8.1 er achter gekomen dat het meten van de hoeveelheid netwerk verkeer(in de taskmanager) er voor zorgde dat mijn geheugen volliep. Na wat googlen een registry setting gevonden om dat meten uit te zetten en sindsdien geen last meer van een vollopend geheugen.
Ik heb mijn vorige post geedit, dit toegevoegd: linkje gevonden waar beschreven wordt hoe je network monitoring uit kan zetten: https://bluebluewave.word...rk-data-usage-monitoring/paragon schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:56:
[...]
Ook een killer idd. Wel lelijk hoor dat het meten van het verkeer daar voor zorgt.
Wellicht dat het ook nog voor Windows 10 geld.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Echter kom ik er nu achter dat internet niet voor de volle 100% werkt. In Windows heb ik geen foutmeldingen, in Edge en Chrome kan ik ook gewoon websites bezoeken.
Maar in Outlook 2013 lukt het niet meer om met imap/smtp te verbinden (wel met Exchange/Hotmail vreemd genoeg). Ik krijg de melding dat de server niet gevonden kan worden. Verbinden via poort 25/587/143 werken beide niet. Ook laat de Store geen resultaten zien en kan ik niet activeren.
Als test heb ik geprobeerd om via telnet verbinding te maken, maar dat werkt ook niet. Dit terwijl ik via Chome/Edge wel gewoon verbinding heb...
Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken? Ik kan er namelijk niet echt de vinger achter krijgen wat precies het probleem is.C:\Users\Bart>telnet google.com 80
Er wordt verbinding gemaakt met google.com...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 80: Het maken van de verbinding is mislukt
Ik heb AVG Free verwijderd en de Windows firewall al geheel uitgeschakeld.
Misschien kan je dan beter dit doen.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:56:
[...]
Hebben we ook niet, we hebben een RADIUS voor de medewerkers & Guest netwerk met WPA2.
Echter wat hier boven ook al werd gezegd, vanuit security oogpunt is het niet wenselijk om zomaar aan van alles en nog wat automatisch te connecten.
http://www.windowsphone.c...etwork-out-of-wi-fi-sense
To opt your network out of WiFi Sense, you can change your network name to include the phrase _optout – for example, mynetwork_optout. (The network name is often called the SSID.)
Dan kunnen externe (want daar heb je toch geen controle over) nog steeds het netwerk niet sharen.
En hoe kan ik de zoekmachine wijzigen, hij herkend google, maar omdat ik in België woon pakt hij automatisch google.be, maar ik heb liever google.nl of .com maar krijg het niet gewijzigd. Als ik op google.nl klik bij nieuwe zoekmachine toevoegen maakt hij er automatisch .be van. Iemand een idee?
Tevens lijk opslaan als te zijn verdwenen in Edge bij downloads.
Ik gebruik ook SabNZB en daarbij heb ik een login, die onthoud hij ook niet meer bij IE kun je aanvinken dat hij het moet onthouden.
[ Voor 14% gewijzigd door Cyrus The Virus op 31-07-2015 11:10 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Als ik naar google.be navigeer kan ik die wel instellen als standaard zo te zien.
[ Voor 45% gewijzigd door MikeyMan op 31-07-2015 11:06 ]
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
ja ben eerst naar google.nl gegaan, dan komt die in het lijstje erbij te staan en dan druk ik op toevoegen als standaard en maakt hij er automatisch www.google.be van.MikeyMan schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:05:
Ben je wel al op google.nl geweest met de browser?
Als ik naar google.be navigeer kan ik die wel instellen als standaard zo te zien.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Deze misschien? https://productforums.goo...pic/websearch/ovzMVjObXDwCyrus The Virus schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:07:
[...]
ja ben eerst naar google.nl gegaan, dan komt die in het lijstje erbij te staan en dan druk ik op toevoegen als standaard en maakt hij er automatisch www.google.be van.
In het kort, gebruik deze: http://www.google.com/ncr
Iemand hier al een oplossing voor gevonden?cazzie schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:00:
[afbeelding]
"You have choosen to install Windows 10 using a different language then you are currently using"
Mijn huidige windows systeem is engels, de installer is engels en ik wil graag engels behouden !
Of nog sneller: rechtermuisklik op start en dan energiebeheer selecterenTheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:35:
[...]
Dat kan sneller: Start --typen --> PowerOptions en klaar...
of : Notificatie centrum --> Brightnes Icon ingedrukt houden met vinger (of rechtermuisknop) -> Go to Settings (en dan energiebeheer .....exter energie settings).
No matter the age, never lose the Kramer inside
is everything cool?
Misschien heel raar maar heb je wel de juiste engelse versie? Dus je huidige W8 installatie is EN-UK maar je probeert nu EN-US te installeren. Dan kan je ook deze melding krijgen.
Even een nieuwe versie ophalen met een andere engelse versie en ik durf te wedden dat het dan opgelost is.
Windows-X werkt ook fantastisch en voorkomt gelijk wat RSIHmtsjmftsch schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:11:
[...]
Of nog sneller: rechtermuisklik op start en dan energiebeheer selecteren
[ Voor 22% gewijzigd door Yaz op 31-07-2015 11:14 ]
Ik had gekozen om alles te wissen. Maar na installatie was de taal wel Nederlands.
Mijn Windows 7 was Engels, maar de Windows 10 installatie was Nederlands.
Nadat alles geïnstalleerd was, heb ik een complete clean install gekozen in het instellingen menu. Die begon ook in het Nederlands, maar toen ik voor Engels koos, veranderde het installatiemenu wel naar Engels.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ook dit helpt niet, ik kan google.be ook niet meer verwijderen uit het lijstje.Yaz schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:09:
[...]
Deze misschien? https://productforums.goo...pic/websearch/ovzMVjObXDw
In het kort, gebruik deze: http://www.google.com/ncr
Jup: download de ISO(je kan dan taal en bit versie selecteren), de ISO mounten en setup.exe starten.
Je kan de ISO downloaden met de MediaCreationTool te vinden bij Microsoft.
Top! Gaan we proberen!beany schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:15:
[...]
Jup: download de ISO(je kan dan taal en bit versie selecteren), de ISO mounten en setup.exe starten.
Je kan de ISO downloaden met de MediaCreationTool te vinden bij Microsoft.
Wat is dan de definitie van "ander systeem"?spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:01:
Wall o Text incomingHet licentie probleem is nu opgehelderd.. vooral dat einde ook.. windows 10 gratis upgrade zit dus aan je hardware gekoppeld.. ga je iets anders kopen (ander systeem) dan moet je dus dokken (als het gratis jaar voorbij is)
Veranderd je hardware ID bij:
- Toevoegen van hardware (SSD/HDD, Blu-ray, extra of ander geheugen etc.)
- Vervangen van videokaart, CPU etc.
- Vervangen van louter het moederbord

Edit: tijdens het doornemen van de FAQ van MS kwam ik het volgende tegen:
Q: Kan ik na de upgrade Windows 10 opnieuw op mijn pc installeren?
A: Ja, zodra je met de gratis upgrade-aanbieding Windows 10 hebt geïnstalleerd, kun je op hetzelfde apparaat opnieuw een (schone) installatie uitvoeren. Je hebt geen productcode nodig om op dezelfde hardware een heractivering uit te voeren. Als je een belangrijke wijziging aan je hardware aanbrengt, moet je mogelijk contact met klantenservice opnemen om je bij de activering te helpen. Je kunt ook je eigen installatiemedia, zoals een USB-station of een installatie-dvd, maken en die gebruiken om te upgraden of om een nieuwe installatie uit te voeren.
Met andere woorden, je kan nog steeds je licentie activeren op hetzelfde systeem, ook al verander je je hardware. Vermoedelijk kun je bij de aanschaf van een geheel nieuw systeem ook gewoon bellen, en zeggen dat je je PC geupgrade hebt. Of je moet stap voor stap upgraden en steeds bellen om te kunnen activeren
[ Voor 38% gewijzigd door Jean Paul op 31-07-2015 11:43 ]
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
Verwijderd
Dan heb je een goede rede om geen Windows te gebruiken. Apple OS-X, of indien je geen geld wilt uitgeven en zelfde hardware wilt gebruiken, Linux.PWM schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:51:
[...]
Ik reis veel en zit vaak in hotels. Ik ben daar 2 keer een netwerk tegengekomen wat een duplicaat was en waar hackers achter zaten. Bij het inloggen (heb ik dus 1x gedaan) werd mijn laptop direct overgenomen. Waren slimme jongens (kon niet eens Windows opnieuw installeren). Ik let daar nu op.
Echter, ik reis ook met collega's. Als die zo'n netwerk aanklikken en ik loop het hotel in, zit ik er dus ook meteen aan....
Dan wordt je machine niet meer overgenomen. (Linux heeft geen backdoors die misbruikt kunnen worden)
Ik ben erg blij met Windows. Krijg kriebels van OS-X en Linux draait mijn applicaties nietVerwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:22:
[...]
Dan heb je een goede rede om geen Windows te gebruiken. Apple OS-X, of indien je geen geld wilt uitgeven en zelfde hardware wilt gebruiken, Linux.
Dan wordt je machine niet meer overgenomen. (Linux heeft geen backdoors die misbruikt kunnen worden)
Het was een ongeupdate Flash die mij de das om deed.
Verwijderd
Gezien Adobe er maar niet in slaagt Flash player veilig te krijgen, blijf je dat geneuzel houden. Zeker nu Microsoft in de Edge browser Adobe flashplayer heeft ingebouwd die niet te verwijderen is. (ik begrijp niet waarom deze niet verwijderd kan worden)PWM schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:26:
[...]
Ik ben erg blij met Windows. Krijg kriebels van OS-X en Linux draait mijn applicaties niet
Het was een ongeupdate Flash die mij de das om deed.
Je kiest zelf voor de onveilige situatie, zeker omdat je risicovolle wifi verbindingen gebruikt. (kriebels krijgen slaat nergens op, geeft meer aan dat je er geen ervaring mee hebt, en welke windows applicatie betreft het die je nodig hebt? Lijkt me stug dat het niet op wine werkt, of er geen Linux/Os-x alternatief voor is.)
Succes! (met b.v. internet bankieren)
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2015 11:37 ]
Niet te verwijderen, wel uit te schakelen -> Settings -> Advanced settings.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:30:
[...]
Gezien Adobe er maar niet in slaagt Flash player veilig te krijgen, blijf je dat geneuzel houden. Zeker nu Microsoft in de Edge browser Adobe flashplayer in in heeft die niet te verwijderen is.
Je kiest zelf voor de onveilige situatie, zeker omdat je risicovolle wifi verbindingen gebruikt.
Zelf liep ik met de edge browser tegen een cloudflare beschermde site aan (teamspeak.com in dit geval) welke domweg niet een redirect afgeeft. Dus die moet je openen in een andere browser.
Verwijderd
Schijnveiligheid noemen ze dat. Ik wil die Adobe flash troep niet, zeker nu html5 er is. (en anders wel pepperflash player)Suicyder schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:33:
[...]
Niet te verwijderen, wel uit te schakelen -> Settings -> Advanced settings.
Verwijderd
Is niet echt clean, hoor: er blijft van alles en nog wat staan op de schijf, zoals bestanden en mappen die handmatig zijn toegevoegd. Dat was bij mij tenminste zo. Ik heb daarom na de update (en activatie!) een clean install gedaan via een bootable DVD: dan krijg je ook de optie de doelschijf te kiezen én partities te verwijderen, aan te maken, etc. Dus nu is mijn W10 pas écht clean.Quad schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:57:
[...]
Waarom lees of zoek je niet eerst?
Een clean install is TIJDENS de upgrade al MOGELIJK.
Simpelweg aangeven dat je NIETS wilt meenemen, profit.
Voor de rest bevalt het me prima: wat betreft Edge, waar sommigen over zeuren: gebruik het dan niet!
Ik vind de nieuwe optie dat je schermen in een hoek kan slepen en zo 1/4 van het scherm gebruikt daarvoor ideaal. Als je naar de zijkant sleept, krijg je meteen een overzicht van alle andere schermen ernaast waaruit je dan kan kiezen wat er naast moet: ook handig. De interface vind ik verder prima: ik laat zoveel mogelijk default: ik wen er wel aan als het echt anders is en ik vind default makkelijk omdat ik regelmatig Windows opnieuw clean installeer en dan hoef ik niet elke keer honderden settings langs te lopen. Ik maak altijd een document waarin ik alle afwijkende stappen en settings noteer voor als ik Windows opnieuw wil installeren: mijn W8.1 doc was twee A4, mijn W10 doc 1 A4, dus da's mooi!
Enige waar ik nu even niet achter kan komen, is of je het inloggen met wachtwoord of pincode kan skippen: is in mijn geval niet nodig.
/me gaat in een hoekje zitten.
Denk hetSChief schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:41:
Ben ik nou de enige waarbij Windows 10 nog steeds DirectX 11.1 aangeeft ipv 12?
/me gaat in een hoekje zitten.

⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Ik raad het niet aan maar opdrachtprompt en dan "control userpasswords2" ingeven.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:38:
[...]
Enige waar ik nu even niet achter kan komen, is of je het inloggen met wachtwoord of pincode kan skippen: is in mijn geval niet nodig.
and thanks for all the fish.
Heb een aantal work arounds geprobeerd, o.a. via ActiveSync maar dat werkt ook niet. Had geen zin om via Outlook.com een account te maken, want dan pak ik wel web apps.
Zie ik iets over het hoofd?
Voor mij wel.
Ik heb er alleen geen zak aan, want game niet.
Ruilen?
⏩ PVOutput☀️
GT750M hiero. Welke GPU heb je? Moet wel driver support voor zijn.SChief schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:51:
Nah, ik game ook niet maar als er DX12 moet staan dan wil ik ook dat er DX12 staat.
dxdiag.PWM schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:53:
[...]
Welk scherm is dat? Als ik bij System kijk, staat er op die plek dat mijn Touch/Pen enabled is.
⏩ PVOutput☀️
Nee, game ook niet op mijn laptop
[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 31-07-2015 11:56 ]
HD3000/GT540M. Zat al te Googlen maar zo op het eerste oog zie ik weinig nuttigs. Even verder zoeken.Quad schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:54:
[...]
GT750M hiero. Welke GPU heb je? Moet wel driver support voor zijn.
Het zou wel moeten:SChief schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:56:
[...]
HD3000/GT540M. Zat al te Googlen maar zo op het eerste oog zie ik weinig nuttigs. Even verder zoeken.
Wellicht komt het met een driver update.In addition, NVIDIA will match Microsoft OS support for DX12. Over 70% of gaming PCs are now DX11 based. NVIDIA will support the DX12 API on all the DX11-class GPUs it has shipped; these belong to the Fermi, Kepler and Maxwell architectural families. With more than 50% market share (65% for discrete graphics) among DX11-based gaming systems, NVIDIA alone will provide game developers the majority of the potential installed base. - See more at: http://blogs.nvidia.com/b...-12/#sthash.cp77P9gq.dpuf
⏩ PVOutput☀️

Geen van beiden, maar geen 12.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ik zit met het volgende: ik heb een aantal mappen op m'n OneDrive staan (Music, Documents, enz) maar heb op dit moment alles online staan en geen mappen gesynchroniseerd met m'n Surface Pro 2. Ik krijg nu af en toe de melding van OneDrive dat ie niet kan synchroniseren. Als ik vervolgens lokaal in m'n OneDrive kijk, dan zie ik dat daar ineens een lege map in is geplaats met de naam Music of Documents. Deze bestaan natuurlijk al en staan online, dus logisch dat OneDrive die map niet nog eens kan toevoegen. Oplossing is om de map lokaal te verwijderen en dan is het weer klaar. Maar om de zoveel dagen wordt de map weer opnieuw lokaal gezet.
Verwijderd
Ik heb de install door gezet en engels bleef gewoon engelsmfreriks schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:11:
[...]Iemand hier al een oplossing voor gevonden?
alleen moest ik hierna wel alle externe programma's opnieuw instaleren.
control alt oeps deleted
We rollen de upgrade gefaseerd uit om zo beter aan de enorme vraag te kunnen voldoen en om er zeker van te zijn dat jouw apparaat ook werkelijk compatibel is. Mogelijk heb je nog geen bericht ontvangen omdat we aan een specifieke compatibiliteitsoplossing voor jouw apparaat werken, of omdat de vraag tijdelijk erg groot is. Je ontvangt het upgradebericht zodra is vastgesteld dat je apparaat voor de upgrade geschikt is. Je kunt op elk moment in de app Windows 10 downloaden de status van je upgrade controleren.
dus mijn w8.1 pc (cpu Q9450) zal nog wel niet helemaal compatibel zijn.
Ik denk dan ook dat als ik hem ga forceren met dat tooltje ik nog niet zonder problemen kan upgraden, ik denk dat er meer zijn die daarom de boel in de soep hebben, dus geduld mensen anders heb je problemen met de instal.
lees hier de regel "Waarom heb ik nog geen upgrademelding ontvangen?"
ff mezelf gequote van de FP
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Corrected that.mell33 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:13:
dit is wat MS zelf zegt als je de download nog niet kan doen: (via het icoon)
We rollen de upgrade gefaseerd uit om zo beter aan de enorme vraag te kunnen voldoen en om er zeker van te zijn dat jouw apparaat ook werkelijk compatibel is. Mogelijk heb je nog geen bericht ontvangen omdat we aan een specifieke compatibiliteitsoplossing voor jouw apparaat werken, of omdat de vraag tijdelijk erg groot is. Je ontvangt het upgradebericht zodra is vastgesteld dat je apparaat voor de upgrade geschikt is. Je kunt op elk moment in de app Windows 10 downloaden de status van je upgrade controleren.
dus mijn w8.1 pc (cpu Q9450) zal nog wel niet helemaal compatibel zijn.
Ik denk dan ook dat als ik hem ga forceren met dat tooltje ik nog niet zonder problemen kan upgraden, ik denk dat er meer zijn die daarom de boel in de soep hebben, dus geduld mensen anders heb kun je problemen met de install hebben.
lees hier de regel "Waarom heb ik nog geen upgrademelding ontvangen?"
ff mezelf gequote van de FP
Ja dit staat er ook duidelijk al een tijdje vermeld
"Wanneer ontvang ik de melding om te upgraden?
Je ontvangt de melding om te upgraden zodra we kunnen bevestigen dat je apparaat er klaar voor is. We controleren daarvoor of je apparaat compatibel is en voldoet aan de vereisten van Windows 10.
Voordat je van ons een melding ontvangt, downloaden we eerst in de achtergrond de benodigde installatiebestanden. Vervolgens ontvang je de melding dat je direct kunt upgraden. Je kunt ook op een later moment upgraden. De uitrol gebeurt gefaseerd om aan de grote vraag te kunnen voldoen, met name in de eerste weken van de beschikbaarheid van Windows 10.
dus als je problems hebt

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
dat vraag ik me ook af.. deze upgrade heb ik nu op een laptop staan dus bij een nieuw systeem ga ik toch moeten betalen voor een Retail key.Jean Paul schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:21:
[...]
Met andere woorden, je kan nog steeds je licentie activeren op hetzelfde systeem, ook al verander je je hardware. Vermoedelijk kun je bij de aanschaf van een geheel nieuw systeem ook gewoon bellen, en zeggen dat je je PC geupgrade hebt. Of je moet stap voor stap upgraden en steeds bellen om te kunnen activeren
maar je kan dus niet bellen bij een nieuw systeem en activeren.. alleen bij een upgrade van een van de onderdelen. Dus vroeg of laat krijg je toch een geheel nieuw systeem en wordt het dus dokken voor Windows 10.. heb je dat eenmal gekocht heb je Windows 10 tot EOL..
[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 31-07-2015 12:33 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:30:
[...]
Gezien Adobe er maar niet in slaagt Flash player veilig te krijgen, blijf je dat geneuzel houden. Zeker nu Microsoft in de Edge browser Adobe flashplayer heeft ingebouwd die niet te verwijderen is. (ik begrijp niet waarom deze niet verwijderd kan worden)
Je kiest zelf voor de onveilige situatie, zeker omdat je risicovolle wifi verbindingen gebruikt. (kriebels krijgen slaat nergens op, geeft meer aan dat je er geen ervaring mee hebt, en welke windows applicatie betreft het die je nodig hebt? Lijkt me stug dat het niet op wine werkt, of er geen Linux/Os-x alternatief voor is.)
Ik heb op mijn beide laptops een vergelijkbaar probleem gehad: USB-sticks werden niet herkend. Wel de jingle die je hoort wanneer je een USB-apparaat aansluit, maar daarna kwamen de sticks niet tevoorschijn in This PC. Voor mij was de oplossing om in Device Manager (Apparaatbeheer) het betreffende apparaat uit te zetten (contextmenu onder rechter muisknop) en vervolgens weer aan te zetten. Rebooten en daarna zou het weer moeten werken.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:04:
Zijn er meer tweakers die problemen hebben met hun cardreader? Ik kan de usb poort op de reader prima gebruiken maar de geheugen kaartjes worden niet meer gezien. Windows 10 geeft ook een fout aan in apparaatbeheer, hij herkent het apparaat niet.
Zelf ben ik behoorlijk tevreden over Windows 10. Wat wel opvallend is, is dat ik naast bovenstaand probleem tegen nog iets opliep dat bij mijn beide systemen voorkwam: op een willekeurig moment werkte het startmenu niet meer en kreeg ik een critical error. Rebooten werkte niet (de foutmelding bleef terugkomen) maar eerst even de BIOS in gaan en daarna opnieuw booten werkte wel.
Opvallend dat ik op twee verschillende laptops tegen exact dezelfde problemen oploop. Misschien nog wat bugjes die weggewerkt moeten worden? Verder heb ik weinig te klagen: Windows 10 ziet er prachtig uit en draait minstens zo soepel als zijn voorganger.
Blij dat ik van Windows 8.1 af ben met die achterlijke tablet-interface.

Ik heb dan een ingebouwde kaartlezer in m'n laptop, maar ook hier ging het wat anders dan voorheen. Windows 7 had een aparte driver nodig, Windows 8(.1) niet en Windows 10 weer wel.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:04:
Zijn er meer tweakers die problemen hebben met hun cardreader? Ik kan de usb poort op de reader prima gebruiken maar de geheugen kaartjes worden niet meer gezien. Windows 10 geeft ook een fout aan in apparaatbeheer, hij herkent het apparaat niet.
Dus koop je een nieuwe pc dan zal je de windows versie die bij dat oude systeem zat. (oem)
Telefonich weer kunnen laten draaien geregistreerd met die key van de oude pc,
en om dan naar w10 te gaan dat kan alleen dit jaar nog gratis
daarna zou je een oem moeten kopen of een retail w10 bij een nieuwe pc
je hebt een oem voor w7/8 en niet voor w10 gekocht bij dat systeem, dat ze je nu lokken om naar W10 gratis te gaan, betekend niet dat je die dan op een andere pc ook weer gratis kan gebruiken. want daat heb je immer nooit een OEM voor gekochte
dus alleen OEM
Voor retail geld dit niet want die zijn pc onafhankelijk, die kan je ook dus op een nieuwe pc weer activeren en dan gratis dit jaar naar windows10 tillen, maar alleen gratis dit jaar!!!! (til end of live pc)
dus koop een retail w10 of koop een pc met een oem
Kan ik eerst downgraden naar windows 8.1 (vanuit het instellingen menu: de optie die 30 dagen geldig is) om vervolgens onder windows 8.1 mijn hdd te clonen met de samsung software om zo de windows installatie op de SSD te zetten en daarna weer gratis upgraden naar windows 10??
Is het niet makkelijker om bijvoorbeeld (de gratis versie van) Macrium Reflect te gebruiken voor het clonen? Ik vermoed dat dat wel gewoon werkt op Windows 10.X2X2X schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:55:
Even een kort vraagje: Ik heb zojuist een SSD gekocht (Samsung 850 EVO) en ga deze vandaag in mijn laptop zetten. Ik wil de huidige windows installatie met de bijgeleverde software clonen en op de SSD zetten. Ik heb gister echter al geupgrade naar windows 10 (vanaf 8.1) en zie nu net dat de samsung software niet compatible is met windows 10.
Kan ik eerst downgraden naar windows 8.1 (vanuit het instellingen menu: de optie die 30 dagen geldig is) om vervolgens onder windows 8.1 mijn hdd te clonen met de samsung software om zo de windows installatie op de SSD te zetten en daarna weer gratis upgraden naar windows 10??
Ik heb een clean upgrade van win8.1 naar 10 gedaan, clean omdat ik heb gekozen helemaal niks te behouden.
Display settings toont dat Windows zelf gekozen heeft voor 150% scaling, al verlaag ik dit naar 125%, dan nog ziet Skype, Cyberduck etc er wazig uit.
Wat ik helemaal niet snap: het Windows Insider programma had MILJOENEN gebruikers. Hoe kan dit probleem dan bij de release nog steeds spelen!?
Basomanb schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:41:
[...]
Ik heb exact het zelfde probleem, bij Windows 8.1 kon ik het oplossen met een of andere instelling, weet niet meer wat. Maargoed, nu zien al mn programma's er wazig uit b.v. Skype, uTorrent etc.
Je hoeft niet over...Help!!!! schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:26:
[...]
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Kan je de laptop weer niet gewoon naar de voor geïnstalleerde windows versie zetten, toen je hem in de winkel gekocht hebt, met zijn eigen recovery f7 of f4 ofzo. Of zijn die partities verdwenen na de W10 upgrade?X2X2X schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:55:
Even een kort vraagje: Ik heb zojuist een SSD gekocht (Samsung 850 EVO) en ga deze vandaag in mijn laptop zetten. Ik wil de huidige windows installatie met de bijgeleverde software clonen en op de SSD zetten. Ik heb gister echter al geupgrade naar windows 10 (vanaf 8.1) en zie nu net dat de samsung software niet compatible is met windows 10.
Het lijkt me sterk dat er ineens programma's of bestanden zijn verdwenen van mijzelf, maar het verschil is wel érg groot. Ik heb al wel wat berichten online gevonden dat Win10 minder ruimte zou kosten dan Win8, maar daar spreekt men over maximaal 3 GB.
Voor de installatie had ik de schijfopruiming gestart en alle tijdelijke bestanden e.d. verwijderd.
Hebben meer mensen zoveel meer ruimte vrij op hun HD?
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.