Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:42
(jarig!)
joey82 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:21:
hmz..net met microsoft aan de lijn gehangen die vertelde mij dat uit veiligheid dat window.old nog even te laten staan en dat het na een maand toch automatisch word verwijderd......

het is volgens die medewerker nog niet verstandig om het handmatig te verwijderen..

ik zit dus een beetje in twijvel..wel of niet verwijderen!? |:(
hier is die met schijfopruiming al weggegaan :) , windows 8 dvd en update programma voor win 10 ligt hier klaar mocht het fout gaan

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34
internaut schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:31:
[...]

Weet je mss nog waar ergens je dit hebt gelezen want vind er niet veel van terug...
Ik dacht in het chatgesprek dat iemand hier had met een MS medewerker. Maar het nieuws en alles wat er geschreven wordt over W10 gaat zo allejezussnel dat het bijna niet bij te houden is.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

internaut schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:23:
W10 hangt dus vast aan je hardware en gaat vervallen als je hardware gaat vervangen.
Over hoeveel onderdelen heeft MS het dan ?
Geeft een andere videokaart al een probleem of is het geheel mobo/cpu/ram/ssd pas een probleem?
Vroegâh was het dit lijstje, er zitten wel meer als drie checks op dus, wat het automatisch ook weer wat makkelijker maakt verschillende componenten te vervangen. Other side mobo's kunnen tegenwoordig dit bijna allemaal in zich hebben.... hebben dit bijna allemaal al in zich...

* Processor & Serial Number
* IDE Adapter
* Hard Drive Device and VSN
* RAM Amount Range
* Display Adapter
* Optical Drive
* SCSI Adapter
* Network Adapter

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
GerCor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:49:
[...]
Ik dacht in het chatgesprek dat iemand hier had met een MS medewerker. Maar het nieuws en alles wat er geschreven wordt over W10 gaat zo allejezussnel dat het bijna niet bij te houden is.
Dat was ik, Zie mijn chatverslag hier:

spartacusNLD in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Heb het ook even toegevoegd aan de topicstart mocht iemand het ooit nog willen nalezen.

belangrijkste is dus dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B4yFT5o.png

En dat iedereen de zelfde key heeft maakt ook niks uit want je key zit vast aan het systeem wat je nu gebruikt. Een nieuw systeem bouwen en je key meenemen vanuit je huidige systeem heeft dus geen zin.

[ Voor 33% gewijzigd door spartacusNLD op 30-07-2015 23:06 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 12:48
Thx voor de antwoorden.
Hier ben ik al een stuk wijzer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-08 18:09
Ik heb vanmiddag mijn nieuwe laptop die 2 weken oud is naar Windows 10 geüpgraded. Ik had er nog helemaal niks mee gedaan, omdat ik juist op de upgrade zat te wachten. Ik merk wel dat de software van ASUS zoals face-id en gesture niet meer werken. Raar dat ze die dingen nooit hebben lopen testen de afgelopen maanden.

Ik heb nu nog alleen Google Chrome erop geïnstalleerd, maar alle websites worden zo klein weergegeven. Weten jullie waaraan dat kan liggen. Ik kan wel de pagina's zoomen naar bv. 125%, maar dit zou toch eigenlijk niet bedoeling moeten zijn. Iemand een tip hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:37

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik heb mijn Core i7 920 processor overgeclocked naar 3,7Ghz (2,67Ghz = Stock)

Maar Bij Taakbeheer -> Prestaties komt de actuele en max snelheid niet hoger dan 2,67Ghz volgens de prestatiemeter

Maar bijvoorbeeld met CPU-Z & AIDA64 zie ik de clocksnelheden wel de 3,7Ghz aantikken.

Als ik nu Windows 10 opstart in Veilige Modus, wordt de Maximale Snelheid 3,7Ghz aangegeven en ook de actuele clocksnelheid tikt de 3,7Ghz aan.

Hebben meer mensen hier last van, dat het in Veilige Modus wel goed wordt weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:14
Feroz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:09:
Ik heb vanmiddag mijn nieuwe laptop die 2 weken oud is naar Windows 10 geüpgraded. Ik had er nog helemaal niks mee gedaan, omdat ik juist op de upgrade zat te wachten. Ik merk wel dat de software van ASUS zoals face-id en gesture niet meer werken. Raar dat ze die dingen nooit hebben lopen testen de afgelopen maanden.

Ik heb nu nog alleen Google Chrome erop geïnstalleerd, maar alle websites worden zo klein weergegeven. Weten jullie waaraan dat kan liggen. Ik kan wel de pagina's zoomen naar bv. 125%, maar dit zou toch eigenlijk niet bedoeling moeten zijn. Iemand een tip hierover?
Rechtsklikken op je bureaublad > beeldscherminstellingen en daar de grootte van je tekst etc. aanpassen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Nu online

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

rechtersmuis op bureaublad -> beeldschermeigenschappen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZzOF7uT.png

of

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rMt71l5.png

daar alles even op 100% zetten :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-01 14:09

Rechtermuisknop op bureaublad > beelscherminstellingen > het kopje Beeldschermen > en dan even op 125% of des gewenste percentage zetten. Succes! :)

Edit: SpartacusNLD je was me voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hoppa, drie keer antwoord! Als het nou niet lukt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Ik had gehoopt dat het een optie zou zijn om per bureaublad diverse icoontjes te hebben. Dus het ene bureaublad voor zakelijk en het andere voor prive bijvoorbeeld. Echter blijkt dit niet mogelijk in eerste instantie en zal er alsnog met verschillende accounts gewerkt moeten worden, iets wat ik niet wil.

Zie ik nog iets over het hoofd en zit het in een van de instellingen of is het op te lossen met een programmaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Nu online

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
barrymossel schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:16:
Hoppa, drie keer antwoord! Als het nou niet lukt... ;)
Met plaatjes en alles.. T.net b.v verstuurd u de factuur wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:17:
[...]

Met plaatjes en alles.. T.net b.v verstuurd u de factuur wel 8)
Held! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
spNk schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:59:
Meer mensen met problemen bij het installeren van apps uit de store? Ik krijg bijna altijd error 0x803F7003.

Edit: ja dus. Maar nog niemand een oplossing? Die cache rest die ik op internet vind is geen oplossing helaas.
Doe het volgende:

1: Ga naar C:\Users\
2: Rechtermuisknop - Eigenschappen op jouw map
3: Ga naar Beveiliging - Geavanceerd
4: Klik op Toevoegen
5: Klik op Een Principal Selecteren
6: Typ in Gebruikers en klik op Namen Controleren
7: Klik op OK en selecteer Volledig Beheer

Klik nu overal op OK en herstart de PC. Hierna werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

speeder1988 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:22:
[...]

Doe het volgende:

Hier werkt het anders na 4/5x op opnieuw proberen in de store te tikken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:08
Heb de upgrade van windows 10 vanuit windows 7 ultimate doorstaan naar veel gezeik. Nu klopt er echter volgens mij niets van de installatie. Heb namelijk helemaal geen apps of iets. Geen store waar iedereen het over heeft te vinden. Linker muisknop werkt niet. Het gaat om een laptop van Toshiba de Qosmio x300. De edge browser werkt niet. Krijg gelijk een foutmelding dat ik contact moet opnemen met de systeem beheerder of opnieuw moet installeren. Gaat dus niet zonder store. Ook geen blutooth verbindingen mogelijk. Als ik het icoontje van blutooth aan tik gelijk weer een crash en weer de foutmelding systeembeheerder en opnieuw installeren. Wordt er nog niet echt heel blij van moet ik zeggen. Doe ik wat verkeerd of is deze installatie gewoon ruk gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:45
blueface schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:27:
Heb de upgrade van windows 10 vanuit windows 7 ultimate doorstaan naar veel gezeik. Nu klopt er echter volgens mij niets van de installatie. Heb namelijk helemaal geen apps of iets. Geen store waar iedereen het over heeft te vinden. Linker muisknop werkt niet. Het gaat om een laptop van Toshiba de Qosmio x300. De edge browser werkt niet. Krijg gelijk een foutmelding dat ik contact moet opnemen met de systeem beheerder of opnieuw moet installeren. Gaat dus niet zonder store. Ook geen blutooth verbindingen mogelijk. Als ik het icoontje van blutooth aan tik gelijk weer een crash en weer de foutmelding systeembeheerder en opnieuw installeren. Wordt er nog niet echt heel blij van moet ik zeggen. Doe ik wat verkeerd of is deze installatie gewoon ruk gegaan?
Ik vermoed het laatste.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz
Dank voor jullie antwoorden. Hij stond bij beeldschermeigenschappen al standaard op 125%.
Stond ook aanbevolen tussen haakjes. Dat is geen probleem alles kan ik prima lezen, als ik dit op 100% zet wordt alles veel te klein.

Ik heb maar de instelling in google chrome aangepast en het daar op 125% gezet. De pagina's zien er nu ongeveer hetzelfde uit als in microsoft edge, wat wel gewoon normaal werd weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
speeder1988 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:22:
[...]

Doe het volgende:

Dus je gaat op je persoonlijke gebruikersmap gewoon Volledige Beheer rechten geven aan Alle gebruikers? Dan hoop ik oprecht dat je de enige gebruiker bent en je machine niet in een domein hangt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-06 20:03
blueface schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:27:
Als het echt zo slecht is gegaan als je zegt.. kan je dit proberen.

Start > Settings> Update en Security> Recovery > Reset this PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Scripted schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:33:
[...]

Toen begonnen voor mij pas de problemen. Volgens mij herkende Windows 10 mijn SSD niet (meer). Ook niet met de juiste driver tijdens de install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
Zojuist ook geupgraded naar Windows 10. Wat een mooi systeem zeg! Ik zag dat je ook je Google account kon toevoegen bij de Agenda app. Alleen zie ik nu geen afspraken staan, terwijl mijn Gmail wel is toegevoegd? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Heeft iemand anders nu ook dat Youtube enkel een groen scherm is geworden in plaats van een filmpje? :( Ik heb al aardig wat dingen geprobeerd, maar het lijkt niet te helpen. GPU drivers zijn al de nieuwste versie voor Windows 10. Flash Player wordt beheerd door Windows zelf net als in Windows 8.1, het is overigens wel de nieuwste versie zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:36:
[...]

Zo te zien heb jij bij Asus deze software, ga ik is even uit proberen. http://www.asus.com/nl/support/FAQ/1009613/

Edit:
Drivers gedownload, werkt nu wel weer, maar erg moeizaam. Komende tijd ff in de gaten houden wanneer Asus een update uit brengt voor W10.
Update is er wellicht, alleen wat verborgen:

Via deze link kun je kijken of de Smart Gesture SW (Asus specifiek voor ELAN) voor Windows 10 op je laptop werkt :
http://support.asus.com/d...mp;os=&hashedid=n%2fa

Daar staat al bij dat Smart Gesture SW op minimaal V4.0.5 moet zijn voor Windows 10.

Als je vervolgens op Change Your model klikt en dan links op Notebook, onder Series zoekt naar 'Apps voor Win10' (i.p.v. van een model aan te klikken), krijg je rechts de Win10 SW van Asus te zien die je wellicht ook nog nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Laatst online: 10:08
Scripted schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:33:
[...]

Gaan we morgen eens proberen. Begin wel te twijfelen of er iets staat van instellingen. Kon ook al geen Windows update vinden onder configuratiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
TheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:33:
[...]

Dus je gaat op je persoonlijke gebruikersmap gewoon Volledige Beheer rechten geven aan Alle gebruikers? Dan hoop ik oprecht dat je de enige gebruiker bent en je machine niet in een domein hangt :+
Goed genoeg voor de meeste home users :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online

Kijk op de Asus site : voor de wat nieuwere modellen staat Win 10 SW er al. Anders is het er welicht ook wel, maar wat verborgen op een Engelse site :

Via deze link kun je kijken of de Smart Gesture SW (Asus specifiek voor ELan) voor Windows 10 op je laptop werkt :

Daar staat al bij dat Smart Gesture SW op minimaal V4.0.5 moet zijn voor Windows 10.

Als je vervolgens op Change Your model klikt en dan links op Notebook, onder Series zoekt naar 'Apps voor Win10' (i.p.v. van een model aan te klikken), krijg je rechts de Win10 SW van Asus te zien die je wellicht ook nog nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
speeder1988 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:46:
[...]

Goed genoeg voor de meeste home users :P
Ben ik niet met je eens.....nergens voor nodig om met je rechten te klooien. Het feit dat je dat soort wijzigingen doet geven aan dat je niet weet waar je mee bezig bent :+ Als je jezelf die rechten geeft, dan zou het issue ook weg moeten zijn....(geen idee trouwens waarom je die rechten wilt aanpassen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Sn0wblind schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:06:
[...]

Meer informatie betreft de melding

[afbeelding]

De enig emanier hoe ik het nu kan omzijlen is met een 2de admin account UAC even uit zetten zodat ik me PC normaal kan gebruiken. Maar dit is niet erg bevoordelijk voor de veiligheid. De andere account heeft dit probleem overigens niet.

Is er anders een manier om echt exact de settings en files van 1 account te clonen naar een ander?
Tussenliggend stukje mist ivm ander topic van Rin..

Rin, om hier verder te gaan. Heb je herstart gedaan na de User toegevoegd te hebben?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Mocht je problemen hebben met het slepen van icoontjes naar het start-menu (je krijgt bijv. een "stopteken" in een snelkoppeling terwijl je koppeling er heen sleept), of moeite hebt daar uberhaupt iets in het startmenu te doen *zucht* :/ :

* Ga met je muis naar een leeg gedeelte op je taakbalk
* Hou CTRL+SHIFT ingedrukt, rechtermuisklik op de taakbalk -> "verkenner afsluiten"
* Vervolgens CTRL+SHIFT+ESC, Taakbeheer komt te voorschijn
* Ga naar "Taak uitvoeren", type "explorer" in en uitvoeren met administratorbevoegdheden.
* PRESTO! Nu lukt het wel.

p.s.: werkt ook wel na een reboot, maar om de een of andere reden valt de optie om "vast te pinnen" of om te slepen bij mij weg. En zo zijn er wel meerdere kleine dingen die niet helemaal lekker werken. Denk dat ik toch maar voor de fresh install ga XD

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 31-07-2015 00:07 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik kan je zeggen dat ook een clean install genoeg ruwe kantjes heeft. Vind het bizar, maar dit is voor mij de minst gepolijste Windows ooit bij launch. 7 en 8 waren vrijwel feilloos. Vooral de GUI glitches zijn teleurstellend.

[ Voor 10% gewijzigd door S_Chief op 31-07-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:02:
[...]

Tussenliggend stukje mist ivm ander topic van Rin..

Rin, om hier verder te gaan. Heb je herstart gedaan na de User toegevoegd te hebben?
Helaas na een herstart nogsteeds dezelfde problemen. Morgen er maar eens in duiken hoe ik de apps en settings kan overhevelen voor plan B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

SChief schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:09:
Ik kan je zeggen dat ook een clean install genoeg ruwe kantjes heeft. Vind het bizar, maar dit is voor mij de minst gepolijste Windows ooit bij launch. 7 en 8 waren vrijwel feilloos.
Ja, mja - er zitten vreemde eigenaardigheden in die mij heel erg het gevoel geven dat het toch "rushed" is. Desalniettemin, ik zal in de loop van volgende week even een frisse windhoos, kracht 10 :+ over de HDD gooien.

Kon het niet laten :D

edit: GUI Glitches? HA! Dude, ik had bij gigantisch veel settings via configscherm "rundll32.exe"-errors. Pas na explorer herstarten of reboot of af/aanmelden deed het zijn werk. Dit KAN gewoon niet de bedoeling zijn

[ Voor 17% gewijzigd door SkyStreaker op 31-07-2015 00:13 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz
hvgsel schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:45:
[...]

Update is er wellicht, alleen wat verborgen:

Via deze link kun je kijken of de Smart Gesture SW (Asus specifiek voor ELAN) voor Windows 10 op je laptop werkt :

Bedankt ik zal even ernaar kijken. Trouwens je link werkt niet.
Ik kom wel het een en ander hierop tegen:
http://www.asus.com/nl/supportonly/N551JB/HelpDesk_Download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjjl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:31
Wellicht dat iemand mij uit de brand kan helpen:
Ik zit met het volgende, bij bijvoorbeeld de standaard Solitaire app, is niet alles in beeld te krijgen.
Zie:
http://i.imgur.com/6KICw4S.jpg

Ik had eerder ook al vermeld dat bij de VLC app delen van een video niet zichtbaar waren.
In principe staat alles goed en ik zou dus niet weten waar ik nog moet kijken. Dus mocht iemand suggesties hebben:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Vooralsnog ontgaat mij de reden waarom je de store niet kunt gebruiken als je aanmeldt met een lokaal account. :?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

pafdaddy schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:12:
Vooralsnog ontgaat mij de reden waarom je de store niet kunt gebruiken als je aanmeldt met een lokaal account. :?
Kopen, kopen, niet kijken. Denk meer in die richting. En daar moet je "online" voor zijn 8) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
SChief schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:09:
Ik kan je zeggen dat ook een clean install genoeg ruwe kantjes heeft. Vind het bizar, maar dit is voor mij de minst gepolijste Windows ooit bij launch. 7 en 8 waren vrijwel feilloos. Vooral de GUI glitches zijn teleurstellend.
Heb echt 0,0 problemen. Enige UI glitches die ik heb gehad kwamen door de AMD drivers, niet door Windows zelf. Meeste problemen zijn volgensmij eerder driver/software based dan echt Microsoft zijn schuld.
SkyStreaker schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:11:
[...]

Ja, mja - er zitten vreemde eigenaardigheden in die mij heel erg het gevoel geven dat het toch "rushed" is. Desalniettemin, ik zal in de loop van volgende week even een frisse windhoos, kracht 10 :+ over de HDD gooien.

Kon het niet laten :D
Eigenaardigheden zoals? Heb echt nog niks gezien in de laatste build, alleen in de eerdere previews was het een beetje mwah.

En Microsoft heeft ook laten weten dat ze trouwens een patch uitbrengen ergens begin augustus, welke een hoop problemen die na de launch ontdekt zijn op moeten lossen.
pafdaddy schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:12:
Omdat geinstalleerde applicaties aan je account gekoppeld worden. Zodat je bijv. bij een herinstallatie makkelijk je apps weer kunt installeren. Daarnaast natuurlijk om een licentie (bij kopen van software) te koppelen aan je Microsoft account.

[ Voor 16% gewijzigd door blmp op 31-07-2015 00:16 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

blmp schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:15:
[...]
[...]

Eigenaardigheden zoals? Heb echt nog niks gezien in de laatste build, alleen in de eerdere previews was het een beetje mwah.
Zoals ik al eventjes geleden zei: rundll32 errors als ik ook maar iets simpels als bureaubladpictrogrammen aanpassen wil.

edit: dacht nog screenies te hebben ervan - weggegooid, blijkt. Het komt nu ook niet meer voor. Ware het wel dat ik flink een handvol regcleaners en bleachbit in safemode d'r door heen heb gejakkerd.

edit2: komt erbij, voordat ik ook dat deed - ik niet eens CMD kon opstarten, laat staan, elevated.

[ Voor 29% gewijzigd door SkyStreaker op 31-07-2015 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
SkyStreaker schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:15:
[...]

Kopen, kopen, niet kijken. Denk meer in die richting. En daar moet je "online" voor zijn 8) :Y)
Kan ik bij, alleen wil ik niet moeten aanmelden met een MS account met gerelateerd sterk wachtwoord als ik de pc opstart. Ik gebruik Keepass en die sterke paswoorden onthoud ik niet. Om nou mijn MS account van een zwak wachtwoord te voorzien kan toch ook niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

pafdaddy schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:19:
[...]

Kan ik bij, alleen wil ik niet moeten aanmelden met een MS account met gerelateerd sterk wachtwoord als ik de pc opstart. Ik gebruik Keepass en die sterke paswoorden onthoud ik niet. Om nou mijn MS account van een zwak wachtwoord te voorzien kan toch ook niet de bedoeling zijn.
Pincode?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
SkyStreaker schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:06:
Mocht je problemen hebben met het slepen van icoontjes naar het start-menu (je krijgt bijv. een "stopteken" in een snelkoppeling terwijl je koppeling er heen sleept), of moeite hebt daar uberhaupt iets in het startmenu te doen *zucht* :/ :

* Ga met je muis naar een leeg gedeelte op je taakbalk
* Hou CTRL+SHIFT ingedrukt, rechtermuisklik op de taakbalk -> "verkenner afsluiten"
* Vervolgens CTRL+SHIFT+ESC, Taakbeheer komt te voorschijn
* Ga naar "Taak uitvoeren", type "explorer" in en uitvoeren met administratorbevoegdheden.
* PRESTO! Nu lukt het wel.

p.s.: werkt ook wel na een reboot, maar om de een of andere reden valt de optie om "vast te pinnen" of om te slepen bij mij weg. En zo zijn er wel meerdere kleine dingen die niet helemaal lekker werken. Denk dat ik toch maar voor de fresh install ga XD
heb dit geprobeerd maar ik kan helemaal niks veranderen aan het startmenu of volgorde laat staan icoontjes bij zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
Feroz schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:11:
[...]

Bedankt ik zal even ernaar kijken. Trouwens je link werkt niet.
Ik kom wel het een en ander hierop tegen:
http://www.asus.com/nl/supportonly/N551JB/HelpDesk_Download/
Link was wat verminkt op één of andere manier; nu goed :
http://support.asus.com/d...esture&os=&hashedid=n%2fa
NL-site is ook goed, alleen nog iets ouder, maar wel voor W10. Belangrijkste zijn idd. ATK en Smart Gesture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Je mag alles van me weten, behalve mijn...... :P

Ow wacht, aanmelden met pincode. Ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

pafdaddy schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:22:
[...]

Je mag alles van me weten, behalve mijn...... :P

Ow wacht, aanmelden met pincode. Ga ik proberen!
;)

Is handig en effectief. Eventueel kan je instellen door je account direct bij opstarten aan te laten melden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Horza2011 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:21:
[...]

heb dit geprobeerd maar ik kan helemaal niks veranderen aan het startmenu of volgorde laat staan icoontjes bij zetten
Heb je Classic Shell of soortgelijk nog geïnstalleerd staan? Probeer ook safemode op te starten (msconfig runnen) en bleachbit (in admin mode opstarten) te runnen. Wel even goed lezen wat je doet. WinASO regcleaner d'r over heen naderhand. Let bij install van WinASO even goed op of je niet shit mee installeert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
Horza2011 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:21:
[...]

Heb je het over de meest linker kolom of over de echte tiles (rechts)
aan de linkerkant kun je namelijk niets veranderen dat staat vast.

Als het toch om het rechter deel gaat, werk je met een touchpad, muis of touchscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
SkyStreaker schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:25:
[...]

Heb je Classic Shell of soortgelijk nog geïnstalleerd staan? Probeer ook safemode op te starten (msconfig runnen) en bleachbit (in admin mode opstarten) te runnen. Wel even goed lezen wat je doet. WinASO regcleaner d'r over heen naderhand. Let bij install van WinASO even goed op of je niet shit mee installeert :)
nee ik heb geen classis shell of ietgeinstaleerd staan

jij weet hoe ik dit moet oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz
hvgsel schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:22:
[...]

Link was wat verminkt op één of andere manier; nu goed :
http://support.asus.com/d...esture&os=&hashedid=n%2fa
NL-site is ook goed, alleen nog iets ouder, maar wel voor W10. Belangrijkste zijn idd. ATK en Smart Gesture.
Wat is dat ATK nou precies?

Trouwens ik heb een ASUS Live Update software op mijn laptop. Deze zou toch eigenlijk alle drivers en software moeten scannen en alles automatisch updaten? Bij mij vindt hij in ieder geval geen updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
downcom schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:26:
[...]

Heb je het over de meest linker kolom of over de echte tiles (rechts)
aan de linkerkant kun je namelijk niets veranderen dat staat vast.

Als het toch om het rechter deel gaat, werk je met een touchpad, muis of touchscreen?
linker kolom kan je niks veranderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
SkyStreaker schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:16:
[...]

Zoals ik al eventjes geleden zei: rundll32 errors als ik ook maar iets simpels als bureaubladpictrogrammen aanpassen wil.

edit: dacht nog screenies te hebben ervan - weggegooid, blijkt. Het komt nu ook niet meer voor. Ware het wel dat ik flink een handvol regcleaners en bleachbit in safemode d'r door heen heb gejakkerd.

edit2: komt erbij, voordat ik ook dat deed - ik niet eens CMD kon opstarten, laat staan, elevated.
Komt op mij over als een brakke install of mogelijke door een brakke pc.

Ik herken je problemen eigenlijk niet en ook nergens iets soortgelijks gelezen.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
Horza2011 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:28:
[...]

linker kolom kan je niks veranderen ?
het betreft het startmenu toch? wanneer deze geopend is heb je eigenlijk twee vakken.
een lijst met recent geopend en toegevoegd. Wil je echt apps in je startmenu vast pinnen dan kan dat enkel via de tiles (in het rechter deel).

Probeer eens: Start > Alle apps > kies even een app klik er met je rechter muisknop op dan zul je een menutje moeten zien, zo niet;

Heb je een frisse installatie gedaan of een upgrade met behoud van data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
downcom schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:32:
[...]

het betreft het startmenu toch? wanneer deze geopend is heb je eigenlijk twee vakken.
een lijst met recent geopend en toegevoegd. Wil je echt apps in je startmenu vast pinnen dan kan dat enkel via de tiles (in het rechter deel).

Probeer eens: Start > Alle apps > kies even een app klik er met je rechter muisknop op dan zul je een menutje moeten zien, zo niet;

Heb je een frisse installatie gedaan of een upgrade met behoud van data?
in de rechterkant kan ik wel dingen aanpassen maar in de linkerkant kan je bevoorbeeld niet de icon volgorde aanpassen of anders

ik heb geen clean install gedaan maar upgrade van 8.1 naar 10 met behoudvan instellingen en apps en mappen

[ Voor 7% gewijzigd door Horza2011 op 31-07-2015 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
Feroz schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:28:
[...]

Trouwens ik heb een ASUS Live Update software op mijn laptop. Deze zou toch eigenlijk alle drivers en software moeten scannen en alles automatisch updaten? Bij mij vindt hij in ieder geval geen updates.
Nee, helaas, bij mij op een N76VB is LiveUpdate gestopt na 2 maanden na Windows 8.1U Update. Ook een nieuwere versie van diezelfde site werkt niet.

ATK : ATKPackage includes ATKACPI driver and hotkey-related utilities, dus toetsenprogrammering Asus specifiek. Het zijn een zestal kleine utilities en de algemene interface driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:37

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Wat is HP toch ook waardeloos qua driver ondersteuning. Windows 10 is al maanden in ontwikkeling. En het enige wat ze voor mijn printer op dit moment kunnen bieden is:

"HP Print and Scan Doctor voor Windows"

Een tool dat dus Windows 8/8.1 drivers gaat installeren. :')

Wat elke keer bijna op het einde een "onherstelbare error" geeft. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
Horza2011 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:34:
[...]

in de rechterkant kan ik wel dingen aanpassen maar in de linkerkant kan je bevoorbeeld niet de icon volgorde aanpassen of anders
Dat is ook niet mogelijk ;)

Dat linker deel staat vast en zijn vaste categorieën zoals ze nu weergegeven staan. Ik kan daar ook niets verplaatsen zowel op mn 2 surfaces, desktop en laptop.

Wil je apps / software vast maken aan start dan zul je toch het rechter menu moeten gebruiken, tip maak daar mooi categorieën aan dan houd je het overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
downcom schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:36:
[...]

Dat is ook niet mogelijk ;)

Dat linker deel staat vast en zijn vaste categorieën zoals ze nu weergegeven staan. Ik kan daar ook niets verplaatsen zowel op mn 2 surfaces, desktop en laptop.

Wil je apps / software vast maken aan start dan zul je toch het rechter menu moeten gebruiken, tip maak daar mooi categorieën aan dan houd je het overzichtelijk.
oke dat is dan duidelijk bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Feroz schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:28:
[...]

Fixt je fn toetscombinaties. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
Quad schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:40:
[...]

Fixt je fn toetscombinaties. ;)
Ja en schakelt b.v toetsenbordverlichting in, etc. etc. :P

Ik heb links ook nog een grote ronde toets, die maakt ATK in basis-functioneel.

[ Voor 16% gewijzigd door hvgsel op 31-07-2015 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagjunior
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik las net dat de windows key hardware gebonden is, maar aan welke hardware precies? Het lijkt mij toch gewoon mogelijk om mijn videokaart of RAM te vervangen zonder dat die key verloopt? Ik neem aan dat ze met hardware het moederbord bedoelen.. Iemand die daar wat meer van weet? Ik ben namelijk van plan om ergens in het komende jaar mijn videokaart te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 12:48
vaagjunior schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:41:
Ik las net dat de windows key hardware gebonden is, maar aan welke hardware precies? Het lijkt mij toch gewoon mogelijk om mijn videokaart of RAM te vervangen zonder dat die key verloopt? Ik neem aan dat ze met hardware het moederbord bedoelen.. Iemand die daar wat meer van weet? Ik ben namelijk van plan om ergens in het komende jaar mijn videokaart te vervangen.
http://www.pcmweb.nl/nieu...dt-zich-aan-hardware.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz
Ik zal die ATK update toch maar gewoon installeren hoewel de toetsenbord verlichting en FN-toets het wel gewoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 01:53
Ik kan geen audiobestanden afspelen, zowel mediaplayer als dat vage groove-music geven een foutmelding: 0xc00d11cd (0x80070057)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:52
Eh, waarom post je een link van een artikel dat geen antwoord geeft op de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
Feroz schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:50:
Ik zal die ATK update toch maar gewoon installeren hoewel de toetsenbord verlichting en FN-toets het wel gewoon doet.
ik heb hier ook nog een asus N76V geupgrade daar werkt alles goed als weet ik niet goed wat jij bedoelt met atk update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 22:31
Alles loopt hier goed en ben erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
KleineJoop schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:52:
Ik kan geen audiobestanden afspelen, zowel mediaplayer als dat vage groove-music geven een foutmelding: 0xc00d11cd (0x80070057)
Heb je K-lite codec pack geïnstalleerd? lees dat dit voor problemen kan zorgen met bepaalde geluidskaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Laatst online: 15-09 23:54
Hmm is er een manier om af te komen van de standaard apps zoals Weather en Alarms & Clock etc?

[ Voor 154% gewijzigd door Morrar op 31-07-2015 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
downcom schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:00:
[...]

Heb je K-lite codec pack geïnstalleerd? lees dat dit voor problemen kan zorgen met bepaalde geluidskaarten.
Ik heb het al gevonden, schijnt vaker voor te komen: http://ccm.net/forum/affi...yer-suddenly-has-no-sound ;)
the_batman May 10, 2014 04:30AM
I tried all the suggestions in here, other than the Intel, which doesn't apply, and it seems my solution was just as simple.

I opened the control panel, clicked on the Sound option, and Windows said "Enhancements for this audio device are causing problems - Disable" - clicked yes for both devices and everything now works fine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
Morrar schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:00:
Hmm is er een manier om af te komen van de standaard apps zoals Weather en Alarms & Clock etc?
je moet deze met een volle vaart door je window(s) gooien ;)
Nee, joking het is al laat.

Je kunt deze app's niet verwijderen omdat deze gelinkt zitten met met andere apps waaronder de zoekfunctie (/cortana)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
downcom schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:04:
[...]

je moet deze met een volle vaart door je window(s) gooien ;)
Nee, joking het is al laat.

Je kunt deze app's niet verwijderen omdat deze gelinkt zitten met met andere apps waaronder de zoekfunctie (/cortana)
Mja met volle vaart door een Window gooien klinkt heel aantrekkelijk op dit uur :P

Maar kennelijk kan het wel via de PowerShell:
http://www.intowindows.co...fault-apps-in-windows-10/
http://www.thewindowsclub...led-modern-apps-windows-8

Vraag me alleen af wat er dan allemaal kapot gaat... (waarschijnlijk Cortana dus) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 31-07-2015 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
Morrar schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:07:
[...]

Mja met volle vaart door een Window gooien klinkt heel aantrekkelijk op dit uur :P

Maar kennelijk kan het wel via de PowerShell:
http://www.thewindowsclub...led-modern-apps-windows-8

Vraag me alleen af wat er dan allemaal kapot gaat... (waarschijnlijk Cortana dus) :)
dat weet ik wel zeker dat cortana dan kuren gaat krijgen als je al enkel een stad op zoekt dan word de weer app al gebruikt.

Maar bijv. IE word ook nog veelvuldig gebruikt zoals oa voor het halve OneDrive gebeuren waaronder het inloggen en beheren van de instellingen.

Tweaken is goed maar dan moet er meer uit dan enkel de app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
Horza2011 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:53:
[...]

ik heb hier ook nog een asus N76V geupgrade daar werkt alles goed als weet ik niet goed wat jij bedoelt met atk update
Ik heb nog niet ge-upgrade, maar zie in Drivers map van de upgrade via Windows Update een aantal basis ASUS drivers staan die mee geïnstalleerd worden, vandaar dat alles het doet.
In de Preview ging dat ook goed, maar ik geef straks toch de voorkeur aan de officiële van Asus, omdat die wellicht completer en meer up-to-date zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Mijn bevinding op een (oude) Acer laptop
------------------------------------------------------------------
processor: Pentium Dual T2370 @ 1.73GHz
geheugen: 3GB
grafisch: Intel 965 mobile
------------------------------------------------------------------

Komende vanaf een kale installatie van WIN7 home heb ik WIN10 gedownload en geinstalleerd, waarbij ik gekozen heb voor de laatste optie, ofwel geen aplicaties overzetten, geen data.

Tijdens de setup liep alles prima. Toen ik een gebruikersnaam in moest voeren, liep de boel vast. er was geen activiteit, niks. Daarna een hard reset moeten doen. Tijdens het opstarten daarna kwam er even in beeld als gebruikersnaam: defaultuser01 (of iets in die strekking) waarna de laptop opnieuw opstartte en ik wederom opnieuw de setup inkwam waar ik een gebruikersnaam in moest vullen. Na dat gedaan te hebben kwam ik uiteindelijk verder.

Het eerste wat ik deed was browsen met Edge, maar dat duurde niet lang of alles zat vast. Ook alt ctrl del werkt dan niet. Hard reset 2 als gevolg. Ik heb dit daarna nog 3 keer volgehouden om vervolgens mijn andere HD in de laptop te duwen waar een kopie van win7 op staat.

Bovenstaande was touwens woensdag, de 29ste.

donderdag de 30ste heb ik de Win10 schrijf er weer in geduwd en het viel me op dat de HD behoorlijk druk bleek. Ik heb toen besloten om een checkdisk te doen en dat bleek dus het euvel.

Met andere woorden, het kan nooit kwaad, maar doe eens een checkdisk als het niet zo vlotjes loopt, of vast slaat.

Voor diegene (kan het me niet voorstellen) die niet weten hoe, open CMD met admin rechten, tik in chkdsk c: /f en volg instructies.

Ik heb er even naar gekeken en het ziet er leuk uit, het rendert voor geen meter, het voelt traag, inconsistent en ik zoek me weer een bult naar van alles en nogwat. Ik heb er gewoon geen zin in. win7 draai ik ook met tegenzin, gebruik liever XP en ten tijde van XP gebruikte ik liever WIN98se. (good old times)

en ik vraag me echt serieus af waarom NT afstammelingen niet zelf in de gaten hebben dat het tijd wordt voor een checkdisk! In win95 en 98(se) kwam er, als je niet afsloot op de juiste manier standaard een checkdisk, die kon je skippen, maar hij kwam niet voor niets in veel gevallen. Oké, FAT32 is wat gevoeliger voor fouten, maar NTFS kan ook slecht tegen fouten. Het moet toch niet lastig zijn voor het OS om te ontdekken dat er wat mis is met de HD? Hoeveel mensen zitten er te werken met een PC waarvan de prestaties drastisch dalen door het gemis van een automatische checkdisk... achja.. ik verzand in gezever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
downcom schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:11:
[...]

dat weet ik wel zeker dat cortana dan kuren gaat krijgen als je al enkel een stad op zoekt dan word de weer app al gebruikt.

Maar bijv. IE word ook nog veelvuldig gebruikt zoals oa voor het halve OneDrive gebeuren waaronder het inloggen en beheren van de instellingen.

Tweaken is goed maar dan moet er meer uit dan enkel de app ;)
Mja Cortana zou ik er ook graag uitslopen, maar dat is waarschijnlijk een brug te ver. Jammer dat dit nu de enige search option is geworden. Zelfs een simpel prog uit het start menu kan Cortana niet vinden, da's toch om te janken eerlijk gezegd...

Het is dat ik windows nodig heb voor zaken als Lightroom en games, maar anders zou ik toch volledig Linux gaan. De interface van 10 vind ik ook wel weer spuuglelijk en enorm inconsistent helaas.

[ Voor 18% gewijzigd door Morrar op 31-07-2015 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
Morrar schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:19:
[...]

Mja Cortana zou ik er ook graag uitslopen, maar dat is waarschijnlijk een brug te ver. Jammer dat dit nu de enige search option is geworden. Zelfs een simpel prog uit het start menu kan Cortana niet vinden, da's toch om te janken eerlijk gezegd...

Het is dat ik windows nodig heb voor zaken als Lightroom en games, maar anders zou ik toch volledig Linux gaan. De interface van 10 vind ik ook wel weer spuuglelijk en enorm inconsistent helaas.
bij mij vind ik werkelijk alles zo'n beetje via cortana, echter heb ik mn systeem op nederlands staan en heb ik die grote zoekbalk standaard niet maar enkel een vergrootglas iets wat ik een stuk mooie vind.
Ik hoop daarom ook dat cortana snel naar meerdere talen word uitgerold (hopelijk tegelijk met windows 10 voor smartphones)

Qua consistentie had het inderdaad een niveau hoger gemogen. Maar eigenlijk alles wat onderdeel is van de startbalk en het startmenu is wel enorm goed en duidelijk vormgegeven. maar ik kam net al een soort charmbar tegen > Edge > delen (pagina) dan komt er ineens een windows 8.1 balk tevoorschijn. Maar medio augustus word er een update verwacht om alle oneffenheden weg te werken.

Ik ben sowieso te spreken over de snelheid waaronder GTA V op 8.1 niet altijd even soepel liep loopt het nu met hogere instellingen soepeler! (gtx-680 / i5-3570 / 8gb ddr3).

Heb natuurlijk ook wat minder positieve dingen zoals mn surface die niet in slaapstand wil gaan en om de 5 minuten oplicht en daardoor continu aan de stroom moet hangen (of de hardware knop moet instellen op sluimerstand ipv slaapstand wat toch weer een seconde of 5 a 10 extra kost om het apparaat te gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
Voor de mensen die zich irriteren aan de witte titelbalken van vensters, met Winaero kun je de titelbalken dezelfde kleur maken als de taakbalk en het startmenu: http://winaero.com/index.php
Je kunt er nog veel meer mee doen, misschien leuk om mee te experimenteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
downcom schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:30:
[...]

bij mij vind ik werkelijk alles zo'n beetje via cortana, echter heb ik mn systeem op nederlands staan en heb ik die grote zoekbalk standaard niet maar enkel een vergrootglas iets wat ik een stuk mooie vind.
Ik hoop daarom ook dat cortana snel naar meerdere talen word uitgerold (hopelijk tegelijk met windows 10 voor smartphones)

Qua consistentie had het inderdaad een niveau hoger gemogen. Maar eigenlijk alles wat onderdeel is van de startbalk en het startmenu is wel enorm goed en duidelijk vormgegeven. maar ik kam net al een soort charmbar tegen > Edge > delen (pagina) dan komt er ineens een windows 8.1 balk tevoorschijn. Maar medio augustus word er een update verwacht om alle oneffenheden weg te werken.

Ik ben sowieso te spreken over de snelheid waaronder GTA V op 8.1 niet altijd even soepel liep loopt het nu met hogere instellingen soepeler! (gtx-680 / i5-3570 / 8gb ddr3).

Heb natuurlijk ook wat minder positieve dingen zoals mn surface die niet in slaapstand wil gaan en om de 5 minuten oplicht en daardoor continu aan de stroom moet hangen (of de hardware knop moet instellen op sluimerstand ipv slaapstand wat toch weer een seconde of 5 a 10 extra kost om het apparaat te gebruiken)
Bleek dat Cortana weer eens gecrashed was :P Kan nu inderdaad wel zoeken op programma's, dus dat scheelt.

Verder vind ik Windows 10 wel een vooruitgang t.o.v. 8 / 8.1, mede vanwege het Start menu en het verdwijnen van "features" zoals de Charms bar. Maar nog steeds zitten bijvoorbeeld de settings verspreid over allerlei schermen. Open bijvoorbeeld eens Windows Defender en klik op Settings; ga je ineens naar het nieuwe configuratiescherm. Daar is toch niet echt over nagedacht; bouw dan heel defender in het nieuwe configuratiescherm... Ook de links in het nieuwe configuratiescherm die dan ineens settings openen a la Windows 7 en eerder (vb. configureren van netwerk adapter).

Of kleine zaken; bijvoorbeeld de menu items in de verkenner. De woorden in het menu klappen de ribbon uit, maar File is blauw en klapt ineens een menu uit; waarom dat verschil? Of simpele zaken zoals iconen; de meesten zijn plat / 2D, maar anderen hebben dan ineens weer een 3D effect / perspectief...

Maar goed, het zal wel wennen. Ben wel met je eens dat het allemaal lekker vlot draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
Morrar schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:42:
[...]

Bleek dat Cortana weer eens gecrashed was :P Kan nu inderdaad wel zoeken op programma's, dus dat scheelt.

Verder vind ik Windows 10 wel een vooruitgang t.o.v. 8 / 8.1, mede vanwege het Start menu en het verdwijnen van "features" zoals de Charms bar. Maar nog steeds zitten bijvoorbeeld de settings verspreid over allerlei schermen. Open bijvoorbeeld eens Windows Defender en klik op Settings; ga je ineens naar het nieuwe configuratiescherm. Daar is toch niet echt over nagedacht; bouw dan heel defender in het nieuwe configuratiescherm... Ook de links in het nieuwe configuratiescherm die dan ineens settings openen a la Windows 7 en eerder (vb. configureren van netwerk adapter).

Of kleine zaken; bijvoorbeeld de menu items in de verkenner. De woorden in het menu klappen de ribbon uit, maar File is blauw en klapt ineens een menu uit; waarom dat verschil? Of simpele zaken zoals iconen; de meesten zijn plat / 2D, maar anderen hebben dan ineens weer een 3D effect / perspectief...

Maar goed, het zal wel wennen. Ben wel met je eens dat het allemaal lekker vlot draait.
Ik zit nog iets te vaak met mn muis in de rechter bovenhoek wachtend op de charmbar en dan direct richting zoeken en hoppa ik heb de app die ik nodig heb, je weet immers de naam waarom zou je dan letterlijk gaan zoeken in een waslijst van apps :P

Dat hele Ribbon heb ik nooit begrepen. Het is nu zo'n kermis van kleuren en drukte waardoor het imo voor een leek juist moeilijker word, wat is er mis met een gewoon dropdown menu?

Als ik me niet vergis is deze design keuze gekozen om het voor touchapparaten makkelijk te houden. Maar het is alsnog een gepriegel :X

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VAUk8mQAqGDpQ8TBwGkOh5H0/medium.png

[Oranje] Wat simpele voorbeelden, waarom ga je uitleggen waarvoor een tab bedoeld is dat leer je toch gaande weg en dan helemaal in die lelijke kleuren die afbreuk doen aan de GUI.

[Groen] Kijk de boel "opvullen" kunnen we allemaal maar eenmaal je kunt de indeling dus kiezen door een apart breed menu. Wat eigenlijk vreemd is want het item ernaast Sorteren op (met een jawel dropdown) selecteer je net zo vaak ;)

Dat hele ribbon is eigenlijk alweer gedateerd en past zoals je zelf al aangaf totaal niet bij de rest.

gelukkig pakken ze het bij de Windows phone nu wel direct goed aan en word zo ver ik kan zien op mn 925 direct alles mee genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

KleineJoop schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:30:
Voor de mensen die zich irriteren aan de witte titelbalken van vensters, met Winaero kun je de titelbalken dezelfde kleur maken als de taakbalk en het startmenu: http://winaero.com/index.php
Je kunt er nog veel meer mee doen, misschien leuk om mee te experimenteren. :)
Gast, held. XD. Dit stoort mij mateloos. Dit beetje contrast heb ik juist nodig.
MelvinB schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:31:
[...]

Komt op mij over als een brakke install of mogelijke door een brakke pc.

Ik herken je problemen eigenlijk niet en ook nergens iets soortgelijks gelezen.
Het is inmiddels voorbij. De PC is echter niet brak. Gewoon de install die loopt te zwalken. Wacht de update wel af.

[ Voor 36% gewijzigd door SkyStreaker op 31-07-2015 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 10:32
MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:43:
[...]

Zou bijna zeggen: bel school ff of de licentieverstrekker.
Voor er vreemd gedachtes zijn. Je kunt bij Slim indien de school er lid van is goedkoop software voor eigen gebruik kopen.

Heb Slim een mailtje gestuurd dus het is even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer W10 te doorgronden maar voorlopig blijft W7 op mijn desktop totdat DX12 echt belangrijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik vensters (verkenner enz) open en verplaats naar een ander gedeelte op mijn scherm en hem vervolgens afsluit en weer open onthoudt Win10 niet de positie en grootte van het venster. In Win 8 was dit niet het geval en onthield Windows de positie van het venster en werd geopend op dezelfde positie toen je hem sloot. Zie ik iets over het hoofd of wordt dit niet door Win 10 ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:34:
[...]

Ik ken Slim niet maar kan me voorstellen dat bepaalde versies toch niet zomaar te upgraden zijn. Is het een Education-license wat je op de PC's hebt staan?
[...]
Heb hier met een Win 7 x64 Upgrade licentie van SLIM!, een volledig geactiveerde Windows 10. Ik verwacht bij anderen dan eigenlijk ook geen problemen.

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 15:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Ik heb mijn schijven uiteindelijk kunnen indexeren, maar wat is de zoekfunctie waardeloos t.o.v. die van 8.1 moet ik zeggen... Programs runnen is bijna niet te doen via de search functie, hij vindt alleen de mappen, want .exe files laat hij bijna nooit zien.

Iemand een tip hiervoor? Want de zoekfunctie vond ik een van de sterkste en meest fijne dingen

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Desktop 'Applicatie' Recording: Windows key + g en vink aan dat het een game is
Win + Alt + r = direct opnemen / stoppen

Opnames staan in je Video Opnames map/folder

Denk dat het oorspronkelijk bedoeld is om games op te nemen?
http://gadgets.ndtv.com/a...en-screen-recorder-717549

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
Edge is inderdaad erg beperkt en niet echt gebruiksvriendelijk.

Alles is één kleur, waardoor je de adresbalk moeilijk ziet
Home-knop zit links (vond hem rechts toch fijner)
Geen rechtermuis > vernieuwen
Geen rechtermuis op terug-knop met lijst van vorige websites
Geen rechtermuis > Sorteren bij favorieten
Superdunne scrollbalk (en ook de knop bureaublad weergeven in Windows zelf is superdun, waarom?)
Geen statusbalk
Startpagina is niet in te stellen bij openen nieuw tabblad, alleen maar "beste websites" en "leeg"

Verder niet echt problemen ondervonden, alles draait prima. Wel fijn dat je die "Recente bestanden" uit kan zetten bij opties. Dat vind ik een beetje onnodig. Ik ga liever gewoon naar de map of bestand zelf en open hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Laatst online: 08-08-2024
TheKillingBean schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:13:
In de Store kan ik niet aanmelden. Als ik op het aanmelden knop druk gebeurt er niet. Ook bij instellingen - accounts heb je een knop "met microsoft account inloggen". Ook hier gebeurt niets als ik er op klik. Zijn er meer die dit probleem hebben gehad?
Heb je hiervoor inmiddels als een oplossing? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Waar ik nu al behoorlijk al wat tijd aan verprutst heb is het volgende ;

Als ik een file dowload via Edge download hij dit bestand gelijk maar dat wil ik juist niet !
Ik wil de optie hebben om het bestand op te slaan als/ uitvoeren, voorheen kwam er onder in beeld dan een meldingsbalk in het scherm welke vroeg wat je wou.
Deze optie kan ik nergens meer vinden om te wijzigen ...
Klopt het dat dit niet meer mogelijk is of zie ik iets over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Cortana wil maar niet antwoorden. Ze blijft melden geen internet te hebben. Taal staat op Engels, mijn regio is USA. Niets helpt.

Verder als een zonnetje moet ik zeggen. Alleen als ik een headset in prik en eruit haal doet mijn audio het niet. Hij merkt niet dat hij weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Brabso schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:01:
Waar ik nu al behoorlijk al wat tijd aan verprutst heb is het volgende ;

Als ik een file dowload via Edge download hij dit bestand gelijk maar dat wil ik juist niet !
Ik wil de optie hebben om het bestand op te slaan als/ uitvoeren, voorheen kwam er onder in beeld dan een meldingsbalk in het scherm welke vroeg wat je wou.
Deze optie kan ik nergens meer vinden om te wijzigen ...
Klopt het dat dit niet meer mogelijk is of zie ik iets over het hoofd ?
Ook dat inderdaad. Dat was ik vergeten te vermelden. Superirritant, net als bij Firefox. Daar kan je ook niet kiezen voor "Opslaan als". Het is er gewoon niet, dus we moeten het ermee doen.

Waar ik ook net achter kom, ik zit veel op beatport en nu zie ik sommige knoppen niet in Edge, zoals de playknop en wachtrij rechts onderin. Ik weet niet of dit aan beatport ligt of aan Edge (zal wel een comptabiliteitsprobleem zijn). Oftewel, niet alle websites werken nog optimaal in Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:40
PWM schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:18:
Cortana wil maar niet antwoorden. Ze blijft melden geen internet te hebben. Taal staat op Engels, mijn regio is USA. Niets helpt.

Verder als een zonnetje moet ik zeggen. Alleen als ik een headset in prik en eruit haal doet mijn audio het niet. Hij merkt niet dat hij weg is.
headset heb ik nog niet geprobeerd, zal dat vanavond eens doen.

enig ander "probleempje" wat ik heb is dat de taal/toetsenbord icoontje rechts onderin niet weg wil blijven, komt terug bij elke restart. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01

Yaz

chim0 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:59:
Edge is inderdaad erg beperkt en niet echt gebruiksvriendelijk.

Alles is één kleur, waardoor je de adresbalk moeilijk ziet
Home-knop zit links (vond hem rechts toch fijner)
Geen rechtermuis > vernieuwen
Geen rechtermuis op terug-knop met lijst van vorige websites
Geen rechtermuis > Sorteren bij favorieten
Superdunne scrollbalk (en ook de knop bureaublad weergeven in Windows zelf is superdun, waarom?)
Geen statusbalk
Startpagina is niet in te stellen bij openen nieuw tabblad, alleen maar "beste websites" en "leeg"

Verder niet echt problemen ondervonden, alles draait prima. Wel fijn dat je die "Recente bestanden" uit kan zetten bij opties. Dat vind ik een beetje onnodig. Ik ga liever gewoon naar de map of bestand zelf en open hem.
Edge mist heel veel basis dingen. Het gebrek hieraan is de reden dat ik mijn Surface niet ga upgraden. Dat ding is mijn "nog even lekker in bed internetten" apparaat en dat hij niet kan back-swipen is een gigantisch gemist. Ik heb de hoop dat in de update van september/november dit opgelost ist.

Overigens is dat van de startbalk bewust. Je moet gewoon de zoekbalk gebruiken, ook voor het invullen van bijvoorbeeld www.tweakers.net. Dat snapt Edge en gaat je dan niet naar Bing brengen en het dan als top result te laten zien.

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCableguy17
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 15:18
Is er al iemand die een oplossing heeft om Live tv (Digitenne) met Windows 10 te kunnen kijken.
Het programma dat ik in Windows 8.1 gebruikte geeft alleen slow motion

The Cableguy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb win10 sinds gisteren geinstalleerd op mn hoofd-pc (upgrade vanaf win 8.1) en nog niet uitgebreid getest. Eerste indruk is dat het wel enigszins rommelig is. Dat nieuwe startmenu vind ik bijv. nog niet echt bruikbaar. Zulke grote blokken in een klein menuutje waardoor je moet scrollen vind ik onoverzichtelijk en niet goed werkbaar. Al gebruikte ik het startmenu van windows 8.1 ook nauwelijks, dus wat dat betreft geen achteruitgang.
Ook het eerste scherm dat je ziet als je de windows verkenner opent is enigszins rommelig met veel iconen etc. Ik klik aldoor zo snel mogelijk naar 'My computer' om weer wat overzicht te krijgen.

Verder veel hetzelfde als 8.1 en her en der wat gelikter. Ben er afgezien van de soms wat rommelige nieuwe features wel content over. Zal ook een kwestie van wennen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 31-07-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Laatst online: 06:34
fuqua schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:21:
[...]

headset heb ik nog niet geprobeerd, zal dat vanavond eens doen.

enig ander "probleempje" wat ik heb is dat de taal/toetsenbord icoontje rechts onderin niet weg wil blijven, komt terug bij elke restart. :-(
Ik denk even mee hoor. Wat nu als je die taal en toetsenbord verwijdert? Kan het ook niet beeld komen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Yaz schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:23:
[...]

Overigens is dat van de startbalk bewust. Je moet gewoon de zoekbalk gebruiken, ook voor het invullen van bijvoorbeeld www.tweakers.net. Dat snapt Edge en gaat je dan niet naar Bing brengen en het dan als top result te laten zien.
Startbalk? Ik heb die zoekknop verborgen, gebruik het nooit.

Ik ben het type gebruiker, die Windows puur gebruikt voor wat er onder de motorkap zit en zodat m'n PC draait, want zonder besturingssysteem draait je PC niet. Dus alle poespas en zogenaamde "gebruiksgemakken" hoef ik allemaal niet en zet dan ook alles uit wat uitgezet kan worden. Maar ik moet wel upgraden naar de nieuwste Windows vanwege de features, want die gebruik ik natuurlijk wel. Kortgezegd, al het "cosmetische" hoeft van mij niet, alleen maar wat onder de motorkap zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 19:32
Palomar schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:37:
Ik heb win10 sinds gisteren geinstalleerd op mn hoofd-pc (upgrade vanaf win 8.1) en nog niet uitgebreid getest. Eerste indruk is dat het wel enigszins rommelig is. Dat nieuwe startmenu vind ik bijv. nog niet echt bruikbaar. Zulke grote blokken in een klein menuutje waardoor je moet scrollen vind ik onoverzichtelijk en niet goed werkbaar. Al gebruikte ik het startmenu van windows 8.1 ook nauwelijks, dus wat dat betreft geen achteruitgang.
Ook het eerste scherm dat je ziet als je de windows verkenner opent is enigszins rommelig met veel iconen etc. Ik klik aldoor zo snel mogelijk naar 'My computer' om weer wat overzicht te krijgen.

Verder veel hetzelfde als 8.1 en her en der wat gelikter. Ben er afgezien van de soms wat rommelige nieuwe features wel content over. Zal ook een kwestie van wennen zijn.
Je weet dat je het startmenu kunt resizen? De vele iconen in de verkenner kun je uitschakelen door quick access uit te schakelen.

[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 31-07-2015 09:40 ]

is everything cool?

Pagina: 1 ... 15 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.