Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Hier deed hij het "opeens" weer na een paar reboots... Heb nog niks gelezen over een echte fix helaas.spNk schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:59:
Meer mensen met problemen bij het installeren van apps uit de store? Ik krijg bijna altijd error 0x803F7003.
Edit: ja dus. Maar nog niemand een oplossing? Die cache rest die ik op internet vind is geen oplossing helaas.
Iemand?Dragunov schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:54:
Er is dus een gratis DVD speler app voor mensen die WMC hebben/hadden, ik had dit ook, maar stapte dan in Insider programma en nu heb ik de mogelijkheid niet om de app te installeren...
Iemand die hier een oplossing voor weet?
Als Insider zou je toch denken dat je het krijgt, want toen ik overschakelde van 8.1 naar 10, bestond het nog niet
[ Voor 3% gewijzigd door Dragunov op 30-07-2015 20:06 ]
Verwijderd
En nu met Ultra Fast Boot aktief is ook het opstarten zeer snel geworden, alle drivers op de X-fi na zijn up-to-date.
Het mag voor een keer proficiat aan het MS team,
Het heeft bij mij niet zoveel met Street Cred te maken hoor en ook niet met het bij voorbaat beschimpen van Microsoft. En ik had dit topic doorgelezen, maar blijkbaar het vorige gemist. Excuus daarvoor. En, met alle respect, die voorwaarden waar jullie naar linken zijn net zo onleesbaar als de service voorwaarden van Microsoft waar die zin toch echt in staat. Niemand leest dat.MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:49:
[...]
Street cred om M$ te beschimpen is toch doper dan lezen?
On-topic: volgens mij hadden we al URLs naar de Consumentenbond in het vorige topic (voor de afsplitsing) waar allerlei privacy-zaken waren besproken en hoe je het uit kon zetten. Als je Microsoft belt, kan je zelfs een versie van de privacy zwart op wit krijgen (ivm audits bijvoorbeeld). Maar het is natuurlijk te gek om gewoon te stoken, Microsoft voor l*l te zetten en dan daarna op je extra-veilige Android of iOS verder te werken.
[...]
De meest mensen zullen gewoon voor de express install kiezen waarbij ze Microsoft dus 'overal' toegang tot geven. Dat moet best kunnen, maar dan moet Microsoft daar heel duidelijk in zijn. En het niet verbergen in onleesbare voorwaarden of de opt out verstoppen in de custom versie van een installatie menu. Hetzelfde geldt overigens voor Android en iOS. Het is ook niet voor niets dat de consumentenbond en RPS hier de aandacht op vestigen. Maar blijkbaar heb ik niet dezelfde roze bril als jullie en is alle kritiek meteen ondoordacht Microsoft bashen...tja. Het zij zo.
Moet je niet in een opdrachtprompt 'wsclear.exe' invoeren gevolgd door enter? Volgens mij kreeg ik na dit commando geen foutmeldingen meer in de store. Maar ik weet niet of dit het probleem verhelpt, want ik heb al zoveel ingevoerd en getweaked...spNk schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:59:
Meer mensen met problemen bij het installeren van apps uit de store? Ik krijg bijna altijd error 0x803F7003.
Edit: ja dus. Maar nog niemand een oplossing? Die cache rest die ik op internet vind is geen oplossing helaas.
Ik sluit mij hier bij aan. Alles werkt hier als een speer. Wel heeft Edge soms nog wat problemen met de rendering van webpagina's, maar voor de rest:Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:06:
Bevreemdend , maar deze editie loopt hier echt als een speer, geen enkele haperingen te melden.
[...]
Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8
Verrast mij ook dat het allemaal zo top werkt...Lex2 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:14:
[...]
Ik sluit mij hier bij aan. Alles werkt hier als een speer. Wel heeft Edge soms nog wat problemen met de rendering van webpagina's, maar voor de rest:
Heb ook een paar kleine schoonheidsfoutjes gezien in Edge, maar nog niet storend oid.
Verder nog geen gekke dingen tegen gekomen.
Heeft iemand hier ervaringen mee en een idee hoe ik dit kan fixen?
Ja heb ik gedaan, heb de suggestie van jou van reddit geprobeerd, ook meerdere percentages, maar het blijft vaag of het is te klein. Het zijn dus niet alle schermen en van een heleboel kan ik het oplossen door in compatibility "Disable display scaling on high DPI settings" aan te vinken, maar bij een aantal Windows gerelateerde vensters gaat het mis, zoals dus de Device Manager.MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:45:
[...]
Met de zoekbalk bovenin al op DPI gezocht??
Heb ook de display driver van Intel via de device manager eraf gehaald en daarna heeft ie ze zelf weer automatisch geïnstalleerd, maar helaas dat hielp ook niet.
clean install/refresh?Sn0wblind schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:19:
Windows 10 upgrade heeft mijn windows flink verkloot. Namelijk mijn user account die nu constant file system errors toont zodra ik een functie uitvoer waarvoor UAC vereist is. Dit heb ik met Windows 8.1 ook ooit meegemaakt en dit heb ik kunnen kunnen fixen met een registry wijziging. Maar deze werkt nu niet meer.
Oh, blijkbaar werkte dat powershellcommando niet omdat de windows firewall service disabled was (omdat ik die niet gebruik/wil gebruiken...). Probleem opgelost.foppe-jan schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:53:
Probleempje: sinds vanochtend werkte de typ-om-te-zoeken functie uit het startmenu niet meer; ook niet als ik de zoekbalk aanzette. Na wat googlen kwam ik uit op de suggestie dat je dan dit moest uitvoeren met de PS: "Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}"
Dit heb ik gedaan, maar dit heeft het probleem verergerd. Sindsdien opent geen enkele modern app meer, en het startmenu doet ook niks meer (eerder werkte het nog wel gewoon als startmenu).
Daarna nog wat verder gezocht, ook allerlei dism commando's, sfc /scannow uitgevoerd. Doet allemaal niks.
Iemand suggesties? Ik heb niet zo'n zin om dingen te gaan resetten/refreshen, en ik heb geen restore point waar ik naar terugkan.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Met de hoeveelheid apps en dat aik heb is dat helaas geen mogelijkheid. Honderden muziek programmas met allemaal hun instellingen. Is maanden werk vrees ik. Het lijkt me dat het te fixen moet zijn.
Verwijderd
Edge sla ik over, Firefox loopt als een TGV onder W10.Lex2 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:14:
[...]
Ik sluit mij hier bij aan. Alles werkt hier als een speer. Wel heeft Edge soms nog wat problemen met de rendering van webpagina's, maar voor de rest:
Het is mij tot op heden nog niet gelukt om Windows 10 Enterprise te activeren naar onze KMS server toe. Ik heb de nieuwste ADK geinstalleerd op KMS-server zodat VAMT up-to-date was (anders kon ik onze SA key niet toevoegen).TheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:58:
[...]
Als de account manager van Microsoft dat zegtTja...dan zou ik hem er aan gaan houden.....hebben jullie misschien Software Assurance? Wij gaan na het weekend bij ons op de zaak ook over op Windows 10, althans zodra de KMS keys zijn opgevoerd...en dan kunnen de techneuten zelf Windows 10 installeren...
Wanneer ik echter slmgr /ato draai op mijn client krijg ik een foutmelding "0xC004F074
The Software Licensing Service reported that the product could not be activated. No Key Management Service (KMS) could be contacted. Please see the Application Event Log for additional information." (is een oude bekende foutmelding). DNS is goed en ik heb ook de laatste patch geinstalleerd zodat clients nieuwer dan Windows 8.1 kan activeren. (KB3058168). Firewall uitzetten of de Surface Pro wil helaas ook niet baten. Morgen verder knutselen
Wellicht dat er weer een minimum requirement is (dat je bijv minimaal 10 clients moet activeren eerdat hij de clients activeert).
[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 30-07-2015 20:42 ]
is everything cool?
Verwijderd
Inderdaad, dat was voor mij de reden om weer terug naar Firefox te gaan.SChief schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:36:
Ik moet zeggen dat het wel enorm klote is om je favorieten te beheren in Edge. Hij onthoudt zelfs de positie van de mappen/linkjes niet eens.
Aan het werk, ohja, een Lync Meeting. Even Lync installeren in Edge...... Kan dus alleen in IE.
Ik zie Satya al met een hakbijl die kamer inlopen bij die developers. Nouja, Edge exit, Chrome er weer op. Helaas.
Dat is één van de ergernissen in Edge. De ander is.. de notificaties van Tweakers, die laat zich moeilijk aanklikken! In FF en I.E, en Safari op iOS nooit problemen mee..SChief schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:36:
Ik moet zeggen dat het wel enorm klote is om je favorieten te beheren in Edge. Hij onthoudt zelfs de positie van de mappen/linkjes niet eens.
NRG
Ik heb exact het zelfde probleem, bij Windows 8.1 kon ik het oplossen met een of andere instelling, weet niet meer wat. Maargoed, nu zien al mn programma's er wazig uit b.v. Skype, uTorrent etc.Yorkham schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:22:
[...]
Ja heb ik gedaan, heb de suggestie van jou van reddit geprobeerd, ook meerdere percentages, maar het blijft vaag of het is te klein. Het zijn dus niet alle schermen en van een heleboel kan ik het oplossen door in compatibility "Disable display scaling on high DPI settings" aan te vinken, maar bij een aantal Windows gerelateerde vensters gaat het mis, zoals dus de Device Manager.
Heb ook de display driver van Intel via de device manager eraf gehaald en daarna heeft ie ze zelf weer automatisch geïnstalleerd, maar helaas dat hielp ook niet.
Bugje misschien?
Idd. Snelheid is dik in orde maar er zijn ook genoeg gebreken.PWM schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:38:
Snelle install, alles werkt. Ben ik een beetje aan het rommelen in Edge, en dat werkt lekker. Ok, even Addblock installeren.... Nee dus. Mmm, nouja.
Aan het werk, ohja, een Lync Meeting. Even Lync installeren in Edge...... Kan dus alleen in IE.
Ik zie Satya al met een hakbijl die kamer inlopen bij die developers. Nouja, Edge exit, Chrome er weer op. Helaas.
- Zoals ik al zei: favorieten beheren
- Helemaal geen adblockers, zelfs geen traceerbeveiligingslijsten meer
- Nog altijd renderproblemen net als in IE11
- Geen custom downloadlocatie
- Geen custom acties onder rechtermuisknop ("zoeken met [...]" bijvoorbeeld)
- Kan niet eens meer een afbeelding naar m'n bureaublad slepen om op te slaan

Jammer, IE11 was mijn primaire browser op Windows 8.1, maar of Edge dat zal zijn voor Windows 10.. Ik dacht dat de focus nu meer uitging naar de desktop en power user, maar dit is alleen maar beperkter geworden (lijkt wel een tabletversie).
[ Voor 10% gewijzigd door S_Chief op 30-07-2015 20:56 ]
Ik vermoed dat het in de Intel driver zit, hier het meeste ook gewoon goed maar bij mij zie ik het vooral in Edge. Heb jij een verse installatie gedaan? Ik zit er nl aan te denken om een verse installatie te doen om te zien of de issue er dan ook is.Yorkham schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:22:
[...]
Ja heb ik gedaan, heb de suggestie van jou van reddit geprobeerd, ook meerdere percentages, maar het blijft vaag of het is te klein. Het zijn dus niet alle schermen en van een heleboel kan ik het oplossen door in compatibility "Disable display scaling on high DPI settings" aan te vinken, maar bij een aantal Windows gerelateerde vensters gaat het mis, zoals dus de Device Manager.
Lees wel op het Intel forum diverse meldingen over scaling en andere issues van W10 icm. Intel HD drivers.
Je bent niet alleen.Cens schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:07:
[...]
Het heeft bij mij niet zoveel met Street Cred te maken hoor en ook niet met het bij voorbaat beschimpen van Microsoft. En ik had dit topic doorgelezen, maar blijkbaar het vorige gemist. Excuus daarvoor. En, met alle respect, die voorwaarden waar jullie naar linken zijn net zo onleesbaar als de service voorwaarden van Microsoft waar die zin toch echt in staat. Niemand leest dat.
De meest mensen zullen gewoon voor de express install kiezen waarbij ze Microsoft dus 'overal' toegang tot geven. Dat moet best kunnen, maar dan moet Microsoft daar heel duidelijk in zijn. En het niet verbergen in onleesbare voorwaarden of de opt out verstoppen in de custom versie van een installatie menu. Hetzelfde geldt overigens voor Android en iOS. Het is ook niet voor niets dat de consumentenbond en RPS hier de aandacht op vestigen. Maar blijkbaar heb ik niet dezelfde roze bril als jullie en is alle kritiek meteen ondoordacht Microsoft bashen...tja. Het zij zo.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Favorieten gebruik ik niet. Eigenlijk al jaren niet.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
En het aanpassen van de 'Search in the address bar with'-instelling naar bijv. Google kan alleen als je google.nl recent hebt bezocht... Staat ook lekker duidelijk aangegevenSChief schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:52:
[...]
Idd. Snelheid is dik in orde maar er zijn ook genoeg gebreken.
- Zoals ik al zei: favorieten beheren
- Helemaal geen adblockers, zelfs geen traceerbeveiligingslijsten meer
- Nog altijd renderproblemen net als in IE11
- Geen custom downloadlocatie
- Geen custom acties onder rechtermuisknop ("zoeken met [...]" bijvoorbeeld)
Jammer, IE11 was mijn primaire browser op Windows 8.1, maar of Edge dat zal zijn voor Windows 10.. Ik dacht dat de focus nu meer uitging naar de desktop en power user, maar dit is alleen maar beperkter geworden (lijkt wel een tabletversie).

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8
In Edge zie ik ook wat dingen die niet helemaal scherp zijn inderdaad. Ik heb een upgrade uitgevoerd, geen verse installatie.Tadream schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:53:
[...]
Ik vermoed dat het in de Intel driver zit, hier het meeste ook gewoon goed maar bij mij zie ik het vooral in Edge. Heb jij een verse installatie gedaan?
http://support.creative.com/kb/ShowArticle.aspx?sid=126331
Veel Creative geluidskaarten (ook oude) krijgen in de periode augustus t/m oktober een nieuwe Windows 10 driver. Nog even geduld dus.
Defender kan je uitzetting via de settings app. Alle sliders naar "off" zetten en Defender blijft dan wel uit. Enige is dat je een nag screen hebt dat je Defender aan moet hebben. Dit ondanks dat Windows zelf zegt dat Kaspersky AV actief is.

PWM schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:38:
Ik heb Edge weer ingeruild voor IE 11. Alles wat ik nodig heb werkt (nog) niet goed in Edge.SChief schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:52:
Jammer, IE11 was mijn primaire browser op Windows 8.1, maar of Edge dat zal zijn voor Windows 10..
Ik behoud die Windows.old map nog even. Ik wil een ontsnappingsplan hebben.Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:50:
Zo, na een dag na volle tevredenheid Windows 10 gedraaid te hebben was het wel eens tijd voor een schoonmaakactie. Schijfopruiming heeft 26GB extra vrije ruimte opgeleverd en op een 180GB SSD (167GB in de praktijk) scheelt dat een slok op een borrel.
Windows 10 is een goed OS en het upgrade proces redelijk pijnloos. Maar de vormgeving is zo'n ramp. De helft zit in het klassieke Control Panel en de andere helft in de Settings app.
Ik krijg steeds meer het idee een soort Windows 7 te proberen te maken van mijn 10 installatie.

Er is alleen èèn maar bij windows 10 en de Surface Pro 2 ik krijg deze in geen mogelijkheid in standby! Naar de instellingen gekeken maar alles staat correct, bij het gebruiken van de powerknop en gebruiken van het sluiten van de klep. Op dit moment heb ik het probleem bij beide surface pro 2 apparaten die ik hier heb liggen.
Gevolg snel een lege batterij en het is niet bevorderlijk hem dan in een hoes onder de arm mee te nemen aangezien hij z'n warmte niet kwijt kan.
iemand een oplossing?
[ Voor 15% gewijzigd door downcom op 30-07-2015 21:02 ]
De surround set speelt af via SPDIF en de koptelefoon zou via de luidspreker optie moeten werken als deze als standaard is ingesteld. In Windows 8.1 ging dit prima, maar in Windows 10 krijg ik het gewoon niet voor elkaar om geluid uit de koptelefoon te krijgen.
Heeft iemand een idee/suggestie ?
Na een schone Windows 10 installatie krijg ik een andere username dan anders.
Ik heb geen lokaal account maar ik log in met een @outlook.com gebruikersnaam. Mijn naam is Richard maar Windows heeft gebruikersmappen aangemaakt met alleen de eerste 5 letters van mijn naam, "richa".

Is er geen manier om Windows te vertellen dat er mappen met mijn hele naam aangemaakt moeten worden? Of moet ik dan eerst een lokaal account aanmaken, en dan daarna pas inloggen met mijn @outlook.com account?
Meer informatie betreft de meldingSn0wblind schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:19:
Windows 10 upgrade heeft mijn windows flink verkloot. Namelijk mijn user account die nu constant file system errors toont zodra ik een functie uitvoer waarvoor UAC vereist is. Dit heb ik met Windows 8.1 ook ooit meegemaakt en dit heb ik kunnen kunnen fixen met een registry wijziging. Maar deze werkt nu niet meer.

De enig emanier hoe ik het nu kan omzijlen is met een 2de admin account UAC even uit zetten zodat ik me PC normaal kan gebruiken. Maar dit is niet erg bevoordelijk voor de veiligheid. De andere account heeft dit probleem overigens niet.
Is er anders een manier om echt exact de settings en files van 1 account te clonen naar een ander?
Fix it al eens geprobeerd alsook de DL folder van softwaredistribution leeg gemaakt.. nog steeds niets
Die vraag kun je beter in het installatie topic plaatsen.wxppf schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:06:
ik krijg mijn win 10 pro niet geinstalleerd.. bij windows update krijg ik steeds de foutmelding 80246007.. al ne keer of acht hergepropeerd.. zonder success.
Fix it al eens geprobeerd alsook de DL folder van softwaredistribution leeg gemaakt.. nog steeds niets
[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen

Ja, het lijkt wel weer alsof ikgewoon terug ga naar het pre-SSD tijdperk. Ook uit slaapstand: zit eerst een paar seconden tegen een zwart scherm aan te kijken, waar dit bij W7 echt direct het login scherm was.Yonix schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:30:
Zijn er meer tweakers die last hebben van Windows 10 die traag opstart en herstart?Windows 8.1 zat ik binnen enkele seconden in Windows en nu, met Windows 10, duurt dit bijna een hele minuut!
Als het eenmaal is opgestart voelt het ook een stuk stroperiger dan W7 bij mij; start menu heeft toch een paar tiende seconde nodig om omhoog te komen bijvoorbeeld (hoewel ik ook nog op een antieke T4500 laptop werk

Hopelijk is dat indexeren zo afgelopen en gaat het wat beter dan. Ik heb de preview de eerste maand dat deze uit was toen gedraaid in een schone installatie en die leek niet trager dan W7.
Trouwens, ik kan de tiles niet uit het startmenu krijgen. Moet je eerst alle tiles verwijderen voor dat kan?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FqKoBG2qSfg]
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3055415 hier helaas nog een issue.
Alles settings maar opnieuw gezet en save geklikt. Hopelijk goed nu.
Ik weet niet wat die testers gedaan hebben hoor, maar ik heb gewoon een msi z97 gaming 7/i7/nvidia 760, lijkt me sterk dat daar alles zo anders is.
Gewoon een normale Windows 10 Pro N gebruiker, na update Windows 8 Pro N.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Een app of service die Windows weerhoudt in standby te gaan? En zoals standaard bij energiebeheer geselecteerd is snel opstarten, dat zorgt ook voor dat apps niet worden afgesloten. Die 2 gecombineerd kan dit goed veroorzaken. Misschien komt er nog een fix voor, of moet de app ontwikkelaar dit oplossen.downcom schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:01:
Ben echt enorm te spreken over windows 10 een en al lof!
Er is alleen èèn maar bij windows 10 en de Surface Pro 2 ik krijg deze in geen mogelijkheid in standby! Naar de instellingen gekeken maar alles staat correct, bij het gebruiken van de powerknop en gebruiken van het sluiten van de klep. Op dit moment heb ik het probleem bij beide surface pro 2 apparaten die ik hier heb liggen.
Gevolg snel een lege batterij en het is niet bevorderlijk hem dan in een hoes onder de arm mee te nemen aangezien hij z'n warmte niet kwijt kan.
iemand een oplossing?
Probeer eens met snel opstarten uitgeschakeld.
NRG
Een snelkoppeling maken in %ProgramData%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs werkt niet?GerCor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:19:
Is het iemand al gelukt een snelkoppeling in het startmenu te plaatsen?
Hier werkt het in elk geval. :-)
[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 30-07-2015 21:34 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Usb2 devices werken prima in de porten en dezelfde schijven werken ook prima in usb2 ports, maar usb3 in een usb3 port doet het niet.
Heb de nieuwste drivers voor mn moederbord ook al van asus website gedownload maar helpt niks...
Ik heb sb recon3 en ik denk dat ik het zelfde probleem heb, ik kan het niet voor elkaar krijgen om geluid op mijn speakers en headset op het zelfde moment te krijgen, ik moet handmatig switchen in de config manager tussen speakers en headsetThe Jackel schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:05:
Ik heb een Creative Sound Blaster X-Fi Titanium en deze doet het onder Windows 10. Ik krijg alleen geluid uit de koptelefoon als ik deze aangesloten en geselecteerd heb ik de audio opties in Windows. Via de optische uitgang krijg ik wel geluid over de surround set..
De surround set speelt af via SPDIF en de koptelefoon zou via de luidspreker optie moeten werken als deze als standaard is ingesteld. In Windows 8.1 ging dit prima, maar in Windows 10 krijg ik het gewoon niet voor elkaar om geluid uit de koptelefoon te krijgen.
Ook het terugzetten naar windows 8.1 sluit meteen na het openen waardoor het terugzetten niet lukt..
Bedankt voor de tip maar helaas zonder resultaat. Heb nu ook nog wat gerommeld met wat energiestanden maar dat mocht ook niet baten. De Surface Pro 2 van mn vriendin is eigenlijk nog helemaal kaal zonder extra software dus daar zou het eigenlijk niet aan moeten kunnen liggen dat hij daardoor uit de slaapstand gehaald word.GerardVanAfoort schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:26:
[...]
Een app of service die Windows weerhoudt in standby te gaan? En zoals standaard bij energiebeheer geselecteerd is snel opstarten, dat zorgt ook voor dat apps niet worden afgesloten. Die 2 gecombineerd kan dit goed veroorzaken. Misschien komt er nog een fix voor, of moet de app ontwikkelaar dit oplossen.
Probeer eens met snel opstarten uitgeschakeld.
Op dit moment geen andere keus dan heb compleet af te sluiten wat best raar is voor een tablet
Ik zal MS er een mailtje over sturen aangezien de Surface toch echt een ms product is.
Als je eenmaal een snelkoppeling op je desktop hebt en je wilt die verplaatsen naar het startmenu dan wil het niet. Ook geen menu voor kunnen vinden.Quad schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:27:
[...]
Een snelkoppeling maken in %ProgramData%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs werkt niet?
Hier werkt het in elk geval. :-)
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Dat is zo ver ik heb gelezen niet mogelijk, het is enkel mogelijk progamma's vast te pinnen als tile (rechts in het startmenu) of op de startbalk.GerCor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:35:
[...]
Als je eenmaal een snelkoppeling op je desktop hebt en je wilt die verplaatsen naar het startmenu dan wil het niet. Ook geen menu voor kunnen vinden.
Daarnaast heb je dan nog de optie om in start door "alle apps" te bladeren.
Op dit moment heb ik op mn desktop wat categorieën aangemaakt in het tile menu met daarin de snelkoppelingen.
Die doen volgens mij meer kwaad dan goed. Beter is drefragmenteren van het register.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:16:
heb je met win 10 nog een of andere registry cleaner nodig
Upgrade gedaan en tot nu toe geen problemen. Gelijk even wat privacy dingen aangepast en reclame's uitgezet. Valt op dat de icoontjes op de taakbalk wat kleiner zijn dan met W8 en dat je 2 soorten van configuratieschermen hebt. Edge ziet er goed uit, maar nog geen ondersteuning van extensies, dus blijf voorlopig Firefox gebruiken. Windows 10 gebruikt je bandbreedte. Hier een manier om het uit te zetten:
http://lifehacker.com/win...bute-updates-d-1721091469
En hier nog meer tips van lifehacker.com:
http://lifehacker.com/the...-haven-t-heard-1721054092
Zullen de echte tweakers misschien al weten, maar voor de niet tweakers, zoals ik, misschien nuttig
hoe krijg je deze terug?
Eh....maar volgens mij zijn de KMS keys toch nog neit beschikbaar? Ik begreep dat die er pas op 1 augustus zijn... Jij hebt dus de VLK wel kunnen opvoeren al? Maar eh...waar heb je VAMT voor nodig trouwens als je KMS ingericht hebt?FREAKJAM schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:38:
[...]
Het is mij tot op heden nog niet gelukt om Windows 10 Enterprise te activeren naar onze KMS server toe. Ik heb de nieuwste ADK geinstalleerd op KMS-server zodat VAMT up-to-date was (anders kon ik onze SA key niet toevoegen).
Wanneer ik echter slmgr /ato draai op mijn client krijg ik een foutmelding "0xC004F074
The Software Licensing Service reported that the product could not be activated. No Key Management Service (KMS) could be contacted. Please see the Application Event Log for additional information." (is een oude bekende foutmelding). DNS is goed en ik heb ook de laatste patch geinstalleerd zodat clients nieuwer dan Windows 8.1 kan activeren. (KB3058168). Firewall uitzetten of de Surface Pro wil helaas ook niet baten. Morgen verder knutselen
Wellicht dat er weer een minimum requirement is (dat je bijv minimaal 10 clients moet activeren eerdat hij de clients activeert).
Je werkt op een tablet?C6DL schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:42:
Waarom is in het start menu geen desktop "tegel" meer?
hoe krijg je deze terug?
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Duidelijk, tenks.downcom schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:39:
[...]
Dat is zo ver ik heb gelezen niet mogelijk, het is enkel mogelijk progamma's vast te pinnen als tile (rechts in het startmenu) of op de startbalk.
Daarnaast heb je dan nog de optie om in start door "alle apps" te bladeren.
Op dit moment heb ik op mn desktop wat categorieën aangemaakt in het tile menu met daarin de snelkoppelingen.
Klopt, maar als je die snelkoppeling in die map plaatst welke ik opnoem, dan werkt het wel.GerCor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:35:
[...]
Als je eenmaal een snelkoppeling op je desktop hebt en je wilt die verplaatsen naar het startmenu dan wil het niet. Ook geen menu voor kunnen vinden.
Dan kan je in de alle apps lijst rechtsklik -> In start plaatsen.

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 30-07-2015 21:46 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat is mij ook al opgevallen. Heb twee machines (en m'n smartphone.....maar Windows 10 Mobile synct ook niet volgens mij) maar inderdaad verschillende favoritesWoutF schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:40:
Zijn er mensen die W10 op meerdere systemen hebben gezet en Edge gebruiken? Bookmarks zouden volgens mij moeten syncen, maar dat gebeurt bij mij niet.
Je hebt geen desktop tegel meer, aangezien dat geen 'app' meer is....Tablet mode uitzetten en je hebt weer een bureaublad. Desnoods kun je het Start Scherm apart aanzetten (Dus dat je zowel in desktop als tablet mode het start scherm hebt).
- Als je via de tool een ISO maakt en daarna de tool nogmaals gebruikt om je huidige PC te upgraden, gaat hij opnieuw een image downloaden
- Als je bijv. US Windows hebt, zal je tijdens een upgrade naar NL niet je Apps en persoonlijke instellingen kunnen behouden
- Na de 1e keer lukte het mij niet meer om via de Mediatool een andere versie te kiezen. Gelukkig had ik inmiddels zowel NL als US ISO. Ik gebruik US Windows maar in 1e instantie wilde hij mij dus omzetten naar NL.
- Windows 10 herkende in eerste instantie alleen mijn 2e monitor (op DVI) niet mijn primaire (op DP)
- Had wat probleempjes met installeren nieuwste Win10 driver van Nvidia (353.62). Had ik wellicht beter vooraf alsnog op Win8 kunnen doen...
[ Voor 0% gewijzigd door swinferno op 30-07-2015 21:48 . Reden: Typo ]
valt mij op dat edge traag reageerd , scrollen werkt niet gelijk , video playback zoals in youtube stotterd nog wel eens (beeld dan). Verder tja.. tijd zal het leren.
Ik gebruik VAMT puur om alles te managen. Vanuit VAMT kun je ook controleren of alle licenties in orde zijn van je clients. Je ziet gewoon in één oogopslag of je clients netjes kunnen babbelen met KMS en of ze geactiveerd zijn. Ik had inderdaad ook gelezen dat het pas mogelijk was vanaf 1 augustus, maar gister stonden de MAK en KMS key's al online van onze organisatie op licensing.microsoft.comTheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:43:
[...]
Eh....maar volgens mij zijn de KMS keys toch nog neit beschikbaar? Ik begreep dat die er pas op 1 augustus zijn... Jij hebt dus de VLK wel kunnen opvoeren al? Maar eh...waar heb je VAMT voor nodig trouwens als je KMS ingericht hebt?
Windows 10 Enterprise 2015 LTSB MAK
Windows 10 Enterprise 2015 LTSB N/KN MAK
Windows 10 Enterprise MAK
Windows 10 Enterprise N/KN MAK
Windows 10 KMS
Windows 10 Pro MAK
Windows 10 Pro N/KN MAK
is everything cool?
Eigenlijk alles al geprobeerd. Fixed IP, IPv6 uitgezet. Modem (dat baggerding van Ziggo) compleet gereset.. Na 5 min soms ineens wifi uitgeschakeld, driver probleem bblabla. Als hij het wel doet is de snelheid ronduit bagger
[ Voor 46% gewijzigd door GAIAjohan op 30-07-2015 21:52 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Volgens mij is de ondersteuning van html5 ook nog niet helemaal 100%.Stronkie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:48:
ook een install van windows 10 gedaan ,
valt mij op dat edge traag reageerd , scrollen werkt niet gelijk , video playback zoals in youtube stotterd nog wel eens (beeld dan). Verder tja.. tijd zal het leren.
Tegelijk kon ik ook niet, maar wel de een of de andere.snowD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:30:
[...]
Ik heb sb recon3 en ik denk dat ik het zelfde probleem heb, ik kan het niet voor elkaar krijgen om geluid op mijn speakers en headset op het zelfde moment te krijgen, ik moet handmatig switchen in de config manager tussen speakers en headset
Inmiddels heb ik het probleem opgelost. Ik had ook nog een audio aansluiting bovenop de kast van de pc. In deze poort werkte de koptelefoon ineens. Ik heb de kabel van die poort los gehaald op het moederbord en nu doet de aansluiting het ook op de geluidskaart...
Wel vreemd omdat de onboard geluidskaart uitstaat en het onder Windows 7 & 8.1 altijd gewerkt heeft. Het is gelukkig opgelost.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...
ik had het zelfde maar ben na 12% gestopt en heb los de iso gedownload (denk dat het zelfs nu nog interessant voor je is om er geen nacht werk van te makenqapla101 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:51:
Bezig met het omzetten van mijn Compqc Presario CQ71 met W7Home64. De laptop is nu al meer dan 7 uur bezig. Sommige momenten staat de % minutenlang stil. lol. Nu op 71% van de upgrade, daarna nog instellingen configureren. Is dit een record?
O , kom er net achter dat soms het scrollen in edge al helemaal niet werkt. Wierd
Gisteravond om ong. 20:45 de download gestart en toen ik wakker was 's nachts rond 2 uur was het pas klaar. Op volgende geklikt, weer naar bed gegaan om kwart voor 4 weer wakker en geinstalleerd. sluimerstand en weer naar bed. Vanmiddag om half 4 weer aangezet en allers werkt tot nu toeqapla101 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:51:
Bezig met het omzetten van mijn Compqc Presario CQ71 met W7Home64. De laptop is nu al meer dan 7 uur bezig. Sommige momenten staat de % minutenlang stil. lol. Nu op 71% van de upgrade, daarna nog instellingen configureren. Is dit een record?
Zal ik m'n collega eens ff tippenFREAKJAM schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:48:
[...]
Ik gebruik VAMT puur om alles te managen. Vanuit VAMT kun je ook controleren of alle licenties in orde zijn van je clients. Je ziet gewoon in één oogopslag of je clients netjes kunnen babbelen met KMS en of ze geactiveerd zijn. Ik had inderdaad ook gelezen dat het pas mogelijk was vanaf 1 augustus, maar gister stonden de MAK en KMS key's al online van onze organisatie op licensing.microsoft.com
[...]
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...
idem, voor mij voorlopig Chrome of WaterfoxStronkie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:48:
ook een install van windows 10 gedaan ,
Kijk, zo beleef je nou eens echt een installatiedesalniettemin schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:55:
[...]
Gisteravond om ong. 20:45 de download gestart en toen ik wakker was 's nachts rond 2 uur was het pas klaar. Op volgende geklikt, weer naar bed gegaan om kwart voor 4 weer wakker en geinstalleerd. sluimerstand en weer naar bed. Vanmiddag om half 4 weer aangezet en allers werkt tot nu toe

Ik weet niet wat voor systeem je verder hebt maar een ssd heeft altijd nutqapla101 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:57:
Zit nu toch echt in de laatste fase... systeem bijwerken en volgens mij is hij binnen 5 uur :-) klaar.... Daarna de snelheid checken. Misschien handig om de HD eruit te halen en te vervangen door een SSD? Iemand dat al gedaan, of heeft upgraden van zo'n oud beestje geen nut meer....?
Erg onhandig hoe je nu favorites in Edge kan importeren, ik moet ze in I.E. moeten importeren vanuit FF voordat Edge ze kon importerenTheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:45:
[...]
Dat is mij ook al opgevallen. Heb twee machines (en m'n smartphone.....maar Windows 10 Mobile synct ook niet volgens mij) maar inderdaad verschillende favorites
Ook leken favorites in de address bar niet altijd herkend te worden, dat is nu wel goed. (EN-US versie nu die toch wel consitenter indexeert lijkt het)
[ Voor 4% gewijzigd door GerardVanAfoort op 30-07-2015 22:01 ]
NRG
Helaas hier ook niet. Gesynchroniseerd tussen 3 pc's en 1 telefoon met Windows 10 beta. op alle apparaten favorieten en bookmarks aangemaakt. We wachten af. Edge staat nog in de kinderschoenen.WoutF schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:40:
Zijn er mensen die W10 op meerdere systemen hebben gezet en Edge gebruiken? Bookmarks zouden volgens mij moeten syncen, maar dat gebeurt bij mij niet.
Hopelijk komt de integratie van add-ons snel dan is het een prima vervanger voor de huidige grote browsers.
Ik las vanmiddag dat de Insiders alweer snel een nieuwe build kunnen verwachten en ook de add-ons voor Edge....die gewoon via de Store te downloaden zullen zijndowncom schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:00:
[...]
Helaas hier ook niet. Gesynchroniseerd tussen 3 pc's en 1 telefoon met Windows 10 beta. op alle apparaten favorieten en bookmarks aangemaakt. We wachten af. Edge staat nog in de kinderschoenen.
Hopelijk komt de integratie van add-ons snel dan is het een prima vervanger voor de huidige grote browsers.
Verwijderd
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1342034/Knipsel54.JPG
Heb je ergens iets gedisabled...?Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:02:
Weet iemand wat ik hiermee moet doen? Google levert me niks op. Heel vreemd want op de andere account werkt OneDrive perfect, bij mij krijg ik altijd deze error.
Met het idee dat plugins van oa chrome met relatief eenvoudige stappen om zijn te zetten naar Edge plugins zal de betreffende plugin sectie snel gevuld zijn.TheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:01:
[...]
Ik las vanmiddag dat de Insiders alweer snel een nieuwe build kunnen verwachten en ook de add-ons voor Edge....die gewoon via de Store te downloaden zullen zijn
Microsoft pakt het dit keer in mijn ogen perfect aan en luistert goed naar de argumenten en aanbevelingen van haar gebruikers.
Hopelijk snel een adblokkerdowncom schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:08:
[...]
Met het idee dat plugins van oa chrome met relatief eenvoudige stappen om zijn te zetten naar Edge plugins zal de betreffende plugin sectie snel gevuld zijn.
Microsoft pakt het dit keer in mijn ogen perfect aan en luistert goed naar de argumenten en aanbevelingen van haar gebruikers.

Als ik me niet vergis is dit het venster van Onedrive zelf wat geladen word met Internet Explorer.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:02:
Weet iemand wat ik hiermee moet doen? Google levert me niks op. Heel vreemd want op de andere account werkt OneDrive perfect, bij mij krijg ik altijd deze error.
even links onder zoeken naar Internet Explorer en daar de instellingen (recht boven) induiken en kijken of javascript uitstaat.
Als dat het niet is, heb je een frisse installatie gedaan? of een update met behoud van data? soms neemt hij namelijk instellingen mee van je voorgaande installatie.
Edit: Zoeken naar Internet opties > privacy daar kun je ook nog wel eens wat vinden omtrent Javascript
[ Voor 6% gewijzigd door downcom op 30-07-2015 22:16 ]
En binnen W10 dit concept weer heeft laten vallen?
Wat heb je in hemelsnaam aan 100gig in je onedrive als je op een flash disk werkt van 30 gig?
met smartfiles heb je toch het beste van 2 werelden? waarom deze functie weer weghalen
Verwijderd
Fixeddowncom schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:14:
[...]
Als ik me niet vergis is dit het venster van Onedrive zelf wat geladen word met Internet Explorer.
even links onder zoeken naar Internet Explorer en daar de instellingen (recht boven) induiken en kijken of javascript uitstaat.
Als dat het niet is, heb je een frisse installatie gedaan? of een update met behoud van data? soms neemt hij namelijk instellingen mee van je voorgaande installatie.
Edit: Zoeken naar Internet opties > privacy daar kun je ook nog wel eens wat vinden omtrent Javascript
Over hoeveel onderdelen heeft MS het dan ?
Geeft een andere videokaart al een probleem of is het geheel mobo/cpu/ram/ssd pas een probleem?
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Startmenu -> instellingen -> Energiebeheer en slaapstand -> Extra energie instellingenMarcoC schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:15:
Iemand een idee hoe ik snel van power profile kan wisselen in Windows 10? In Windows 8.1 en lager kon je op het icoontje rechtsonder klikken en dan direct wisselen, kan nu niet meer.
Net W10 geinstalleerd. Eerste nadeel al gevonden, ik kan niet meer met 2 vingers scrollen via het touchpad.. Dat vind ik toch wel jammer. Kan ik trouwens die verborgen Windows mappen gewoon verwijderen?
[ Voor 5% gewijzigd door TheRicolaa10 op 30-07-2015 22:29 ]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Alleen moederbord heb ik ergens gelezen.internaut schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:23:
W10 hangt dus vast aan je hardware en gaat vervallen als je hardware gaat vervangen.
Geeft een andere videokaart al een probleem of is het geheel mobo/cpu/ram/ssd pas een probleem?
touchpad drivers geïnstalleerd? werkt bij mij namelijk gewoon welTheRicolaa10 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:28:
[...]
Startmenu -> instellingen -> Energiebeheer en slaapstand -> Extra energie instellingen
Net W10 geinstalleerd. Eerste nadeel al gevonden, ik kan niet meer met 2 vingers scrollen via het touchpad.. Dat vind ik toch wel jammer.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Als ik het goed heb begrepen hangt het aan drie onderdelen (mobo, gpu en processor als ik me niet vergis) en als je er één vervangt is dat geen probleem. Of dan ook je activatie wordt bijgewerkt en je vervangt er daarna nog een, geen idee.internaut schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:23:
W10 hangt dus vast aan je hardware en gaat vervallen als je hardware gaat vervangen.
dit is wat ik her en der gelezen heb dus pin me er niet op vast
Dat weet ik. De vraag is hoe ik snel kan wissel van profiel. Het is letterlijk twee klikken werk in Windows 8.1 (klik op power-icoontje rechtsonder, klik op het profiel dat je wilt gebruiken). Mijn laptop switcht namelijk automatisch van profiel als ik gebruik maak van de accu en dat wil ik niet altijd.TheRicolaa10 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:28:
[...]
Startmenu -> instellingen -> Energiebeheer en slaapstand -> Extra energie instellingen
Weet je mss nog waar ergens je dit hebt gelezen want vind er niet veel van terug...
Moederbord, Videokaart en de combinatie moederbord en processor.internaut schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:23:
Je kunt een van deze onderdelen zonder problemen vervangen. Echter dien je dan een x aantal dagen te wachten met de volgende upgrade er word namelijk een nieuwe hardware id opgeslagen die dan weer gelinkt word met je serial op de activatieservers. Hoeveel dagen / tijd dat is durf ik niet te zeggen, maar daar zullen we in de loop van de aankomende maanden geheid berichten over gaan horen.
Bron was volgens mij Windowscentral
Hier ook niet met een Alienware 13. Schijnbaar doet Windows 10 niet echt lief tegen Synaptics driver (en vice versa). Bij mij staat er een touchpad in apparaatbeheer die niet start (maar wel werkt) en Synaptics zegt ook dat het apparaat gestart mag worden...TheRicolaa10 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:28:
[...]
Net W10 geinstalleerd. Eerste nadeel al gevonden, ik kan niet meer met 2 vingers scrollen via het touchpad.. Dat vind ik toch wel jammer. Kan ik trouwens die verborgen Windows mappen gewoon verwijderen?
Even wachten tot augustus...The Jackel schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:05:
Ik heb een Creative Sound Blaster X-Fi Titanium en deze doet het onder Windows 10. Ik krijg alleen geluid uit de koptelefoon als ik deze aangesloten en geselecteerd heb ik de audio opties in Windows. Via de optische uitgang krijg ik wel geluid over de surround set..
http://support.creative.com/kb/ShowArticle.aspx?sid=126331
Dat kan sneller: Start --typen --> PowerOptions en klaar...TheRicolaa10 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:28:
[...]
of : Notificatie centrum --> Brightnes Icon ingedrukt houden met vinger (of rechtermuisknop) -> Go to Settings (en dan energiebeheer .....exter energie settings).
EDIT // reboot macht immer gut
[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 30-07-2015 22:55 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Zo te zien heb jij bij Asus deze software, ga ik is even uit proberen. http://www.asus.com/nl/support/FAQ/1009613/spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:29:
[...]
touchpad drivers geïnstalleerd? werkt bij mij namelijk gewoon wel
Edit:
Drivers gedownload, werkt nu wel weer, maar erg moeizaam. Komende tijd ff in de gaten houden wanneer Asus een update uit brengt voor W10.
[ Voor 19% gewijzigd door TheRicolaa10 op 30-07-2015 22:45 ]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.