Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arietje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-05 13:57
Wat vindt iedereen van die kleine balkjes onderin de taakbalk? Het balkje is er als een programma open staat (i.t.t. een gesloten gepinned icon). Ze worden ietsje breder als je eroverheen gaat, en wordt ook oranje bij bijv. een skype bericht. Maar echt iets doen doet het volgens mij verder niet. Ik vind het niet echt een mooie toevoeging eigenlijk, het maakt het wat rommelig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:42
Oculus schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:23:
iemand enig idee of het mogelijk is om de mail die binnenkomt in Outlook 2013 te koppelen aan de Tile in het startmenu? Zelfde vraag geldt voor de agenda items.
http://www.howto-outlook.com/howto/livetilesforoutlook.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:44
Heel apart : Windows 10 staat bij mij in het Nederlands, spraakherkenning en Text-To-Speech staat echter in het Italiaans (en uiteraard niet te wijzigen).
Meer mensen hier last van?
Ik gebruik de text to speech engine vaak met developen, erg onhandig dit. Nu maar de displaylanguage omschakelen naar Engels (zodat speech recognition ook weer werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HFM
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 17:27

HFM

Bij mij draait het allemaal redelijk stabiel, ik krijg alleen met geen mogelijkheid de fingerprint scanner aan de praat om mee te kunnen inloggen. Heeft iemand anders daar ook al wat mee gedaan? (Lenovo X200t)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 15:27
Arietje schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:25:
Wat vindt iedereen van die kleine balkjes onderin de taakbalk? Het balkje is er als een programma open staat (i.t.t. een gesloten gepinned icon). Ze worden ietsje breder als je eroverheen gaat, en wordt ook oranje bij bijv. een skype bericht. Maar echt iets doen doet het volgens mij verder niet. Ik vind het niet echt een mooie toevoeging eigenlijk, het maakt het wat rommelig vind ik.
Ik vind het handig, ik heb veel programma's gepind.
Als het programma actief is komt er een balkje onder.

Je kan aan het balkje ook zien of er meerdere werkbladen open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oculus
Thx... :X

Dat kan dus niet... :-)

"Sadly, these “Live Tiles” only work for the new Modern Apps and not for the classic Desktop applications. Since Outlook is a classic Desktop application, it doesn’t offer support for these Live Tiles either. This even applies to Outlook 2013."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 13:50

ghostman

dwarf

Zie net dat Windows zelf het lockscreen achtergrond veranderd. Krijg je een melding er bij en kun je kiezen of je die achtergrond mooi of niet mooi vind. Leuke toevoeging aan Windows :)

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:42
Oculus schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:30:
[...]

Thx... :X

Dat kan dus niet... :-)

"Sadly, these “Live Tiles” only work for the new Modern Apps and not for the classic Desktop applications. Since Outlook is a classic Desktop application, it doesn’t offer support for these Live Tiles either. This even applies to Outlook 2013."
Maar je kunt wel de tiles van mail/etc. gebruiken en daar de data van outlook in tonen. Maar echt een nette oplossing is dus niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 21:01
amas schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:49:
Ik merk dat de Search functie via het start menu niet echt goed werkt. De meeste applicaties vind hij gewoonweg niet. Zelfs Word, Excel e.d. kan ik niet op deze manier vinden. Erg jammer, in W8.1 was het Windows key -> "Wo" -> enter. Nu moet ik ergens een shortcut neerzetten. Nog meer voorbeelden zijn: Java, Steam, Sabnzbd, media player classic. Zeer irritant.
Ik heb helaas hetzelfde probleem. De hele C: schijf toevoegen bij Indexing Options en opnieuw laten indexen heeft helaas ook niet gewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oculus
barrymossel schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:32:
[...]

Maar je kunt wel de tiles van mail/etc. gebruiken en daar de data van outlook in tonen. Maar echt een nette oplossing is dus niet mogelijk.
Idd niet de oplossing die ik zoek... Want ik werk toch echt het liefst met Outlook 2013 en met 2 programma's werken voor deze optie zie ik niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
-Eraser- schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:33:
[...]
Ik heb helaas hetzelfde probleem. De hele C: schijf toevoegen bij Indexing Options en opnieuw laten indexen heeft helaas ook niet gewerkt...
Met een clean install werkt het bij mij wel gewoon met alle programma's als Word, Poweriso en wat dan ook. Dat kan je dus ook nog overwegen om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
Ik en zeer positief verrast door windows 10!
Snelle installatie, alles lijkt te werken, nieuwe browser werkt erg prettig :)
Heb windows 8 altijd overgeslagen, vond het niks, maar wordt toch wel erg blij van dit nieuwe besturingssysteem!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 21:01
flippiej schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:39:
[...]

Met een clean install werkt het bij mij wel gewoon met alle programma's als Word, Poweriso en wat dan ook. Dat kan je dus ook nog overwegen om te doen.
Bedankt voor de tip, echter zit ik nu al op een clean install ;) misschien probeer ik het later nog opnieuw als ik geen andere oplossing vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Blijft toch verdomd irritant dat het ook niet werkt als je de boel op Engels zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:45:
[...]

Twee hints: "dpi" intikken in de zoekbalk & heb je iets van overscan/auto-detect aanstaan op je monitor?

Ik heb er geen last van op zowel mijn 1080p als 1440p scherm en kan ook niet reproduceren of/wanneer het vervaagt, zoals je beschrijft.
Andere driver geprobeerd, maar dan kom ik weer bij dezelfde (er is er maar 1 voor de Intel HD).
En die DPI instelling staat al op 100%. Voor de zekerheid een keer op 125% gezet maar hetzelfde (alleen letters zijn dan groter). Het is dus alleen in Edge. Bij de anderen die ik hier voorbij zag komen was het in diverse andere applicaties.
Het maakt ook nog uit als je je muis beweegt trouwens. Begrijp er niks van, video driver verwijderen en weg probleem (alleen is die grafisch overal trager).
Nou ja voorlopig maar in IE openen dan, totdat er een driver update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Iemand een ideee ?
draaide eerst Win 7 met een Windows XP Mode virtueel besturingssysteem (ivbm oude ex hardware)

Hoe krijg ik met Win 10 Pro Windows XP Mode.vmcx draaient ?

[ Voor 8% gewijzigd door MCP cloud op 30-07-2015 16:59 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 17:23

Grudgie

PSN: Grudgie7

Gisteravond/nacht mijn Windows 8.1 geupgrade naar Windows 10 en daarna gelijk Windows 10 opnieuw geinstalleerd.
Verliep allemaal vlot en soepel.

Ziet er prima uit 10, werkt goed. Ben wel blij met de nieuwe startknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

-Eraser- schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:33:
[...]
Na de PC een tijdje te hebben gebruikt vind hij wel alle programma's. Denk aan een paar uur voordat hij alles heeft geïndexeerd. Blijkbaar duurt dat zo lang zlefs met een SSD.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Klote apps store. Wéér is een van de met PowerShell verwijderde apps teruggezet :( 8)7 |:(

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Het is inderdaad irritant dat de Edge favorieten niet gesynct worden. En Edge gebruikt niet de standaard Favorites map. En simpelweg je favorieten in de map gooien die Edge wel gebruikt (staat ergens diep in je appdata map weggestopt) werkt ook niet.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:27

HaTe

haat niet

Mooi dat er veel drivers beschikbaar zijn zonder deze zelf te installeren. Heb nu een boel opties bij de synaptic touchpad driver er bij maar helaas krijg ik momentum niet aan de praat. Hebben meer mensen hier last van? Niet als in last, want waarschijnlijk gebruikt niemand dit, maar werkt deze optie bij jullie?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:06
(jarig!)
Raven schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:03:
Klote apps store. Wéér is een van de met PowerShell verwijderde apps teruggezet :( 8)7 |:(
dat had ik ook :) veel dingen standaard weg gehaald , bij de volgende restart gaat die store alles weer bij werken :(
en dus weer herinstalleren.

nee dat moet je niet doen , terwijl de dingen die ik wel wil hebben niet binnen komen omdat het te druk is :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokolosh
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bij mij sluit de windows store app zich direct weer na het opstarten. Net na mijn upgrade (van win7) heeft het 1 a 2 keer wel gewerkt. Iemand die dit herkent en/of een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-08 10:25
Ik ben niet eens zo'n privacyridder, maar dit gaat toch wel ver. Uit de Service Agreement:

“We will access, disclose and preserve personal data, including your content (such as the content of your emails, other private communications or files in private folders), when we have a good faith belief that doing so is necessary to.”

Bron:
http://www.rockpapershotg...dows-10-privacy-settings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
ravw schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:07:
[...]

dat had ik ook :) veel dingen standaard weg gehaald , bij de volgende restart gaat die store alles weer bij werken :(
en dus weer herinstalleren.

nee dat moet je niet doen , terwijl de dingen die ik wel wil hebben niet binnen komen omdat het te druk is :)
Inmiddels mbt het verwijderen van apps wel iets nuttigs gevonden. Ik zat apps te verwijderen mbv de volledige naam, zoals
PowerShell:
1
Remove-AppXPackage Microsoft.People_1.10241.0.0_x64__8wekyb3d8bbwe
Nogal lastig aangezien de versienr, bitversie en mogelijk dat laatste deel ook niet overal hetzelfde zijn. Toen kwam ik erachter dat dit blijkbaar ook kan:
PowerShell:
1
Get-AppxPackage -Name *People* | Remove-AppxPackage

Remove-AppxPackage ondersteund geen *zoekterm*, dan maar zo.

Nu alleen nog iets vinden dat apps permanent verwijdert...

edit: Wijziging aangebracht:
PowerShell:
1
Get-AppxPackage -AllUsers -Name *People* | Remove-AppxPackage
Mogelijk dat dat helpt, al moet de snelkoppeling die het script start nu wel uitgevoerd worden als admin, hoefde eerst niet. Hopelijk werkt dit.

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 30-07-2015 17:16 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 15:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Scripted schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:56:
Ik heb Cortana nu ook op de PC werkend, en ook "Hey Cortana" zodat ik geen knop hoef in te drukken.
Handig, maar commando's die wel op m'n telefoon werken doen het niet op de computer.

Zoals; Hey Cortana Launch Tweakers.
Dan start hij niet mijn gepinde Tweakers website in het start menu wat hij wel zou moeten doen maar hij start een Bing Search naar Tweakers.
Ook geïnstalleerde software starten met "Hey Cortana start League of Legends" doet een dome zoek opdracht in Bing met start League of Legends i.p.v. de software te starten...

Jammer at het nog niet zoals op de telefoon werkt? iemand die het wel werkend heeft?
Kan je mij vertellen hoe je dit aan de praat hebt gekregen? Bij mij zegt hij nog steeds dat de " region not supported" is. Ik heb de volgende instellingen:
- Region: United States
- Language: English (United States) Windows display language, speech en handwriting gedownload
- Speech: English (united States)

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01

Yaz

Gewoon uit nieuwsgierigheid maar waarom zou je die paar apps willen verwijderen? Wat win je ermee?

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb een probleempje/uitdaging op m'n laptop... Windows 10 installeerde prima inclusief de laatste IGP en Nvidia drivers en normaal gesproken draait Windows op de IGP en schakelt hij pas bij zware taken over op de Nvidia (GTX), maar hij blijft sinds de upgrade op de Nvidia draaien en schaalt niet terug naar de IGP. Terwijl Nvidia control panel juist WEL aangeeft dat hij in Windows op de IGP moet draaien, iemand een idee wat er mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Yaz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:23:
[...]

Gewoon uit nieuwsgierigheid maar waarom zou je die paar apps willen verwijderen? Wat win je ermee?
Een "paar?" Heb er inmiddels een stuk of 16 af geknikkerd omdat die standaard aanwezig waren en ik niet van plan ben die te gaan gebruiken, plus het ruimt lekker op :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:58
Zijn er meer tweakers die last hebben van Windows 10 die traag opstart en herstart? :S Windows 8.1 zat ik binnen enkele seconden in Windows en nu, met Windows 10, duurt dit bijna een hele minuut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Laatst online: 15-09 14:44
MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:50:
[...]

VHDX is leuk als je nog grotere volumes wil gebruiken, meer RAM wil toewijzen etc. Nadeel is dat als een VHDX vastloopt en je host defect raakt, je inderdaad lastiger (maar niet onmogelijk) de VHDX op een andere host kan inlezen.
Ik heb met VHD nog wel eens problemen gehad met power failures. Met VHDX kan ik doen wat ik wil.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
fredkroket schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:35:
[...]

Dat is niet meer dan logisch. Een webcam ziet geen diepte, dus als ik een foto van je uitprint dan kan ik gewoon inloggen met een normale webcam. Als je gewoon alles uit Windows 10 wilt halen, moet je ook een beetje mee qua hardware.

Bij Apple (iOS) is dat nou eenmaal niet anders.
En wat als ik je hoofd print met een 3D-printer? oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
HFM schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:27:
Bij mij draait het allemaal redelijk stabiel, ik krijg alleen met geen mogelijkheid de fingerprint scanner aan de praat om mee te kunnen inloggen. Heeft iemand anders daar ook al wat mee gedaan? (Lenovo X200t)
Wellicht niet ondersteund, ook al niet bij de nieuwere X2xx modellen :
https://support.lenovo.com/us/en/documents/ht103535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Hebben meer mensen last van het volgende? of licht het aan mijn instellingen?

Zodra ik mijn rechtermuisknop functie wil gebruiken duurt het even voor dit pop-up schermpje tevoorschijn komt, Hij begint dan te laden en uiteindelijk komt die. Dit heb ik bij verkenner en op het bureaublad. in Edge en op de taakbalk doet hij het weer lekker vlot. Dit met een SSD 64Bit home versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

hurthonkey365 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:36:
Hebben meer mensen last van het volgende? of licht het aan mijn instellingen?

Zodra ik mijn rechtermuisknop functie wil gebruiken duurt het even voor dit pop-up schermpje tevoorschijn komt, Hij begint dan te laden en uiteindelijk komt die. Dit heb ik bij verkenner en op het bureaublad. in Edge en op de taakbalk doet hij het weer lekker vlot. Dit met een SSD 64Bit home versie.
Jup, hij laad bij mij ongeveer 3/4 van een seconde en dan opent die pas. Dit heb ik trouwens ook altijd in Win8.1 gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door ghostman op 30-07-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
ghostman schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:38:
[...]

Jup, hij laad bij mij ongeveer 3/4 van een seconde en dan opent die pas. Dit heb ik trouwens ook altijd in Win8.1 gehad.
Ja idd, 3/4 seconden klopt wel. Er zit geen verschil in tijd. dit is continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Net terug paar bugs doorgestuurd maar Microsoft, dus zo te zien nog wat werk aan de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Cens schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:09:
Ik ben niet eens zo'n privacyridder, maar dit gaat toch wel ver. Uit de Service Agreement:

“We will access, disclose and preserve personal data, including your content (such as the content of your emails, other private communications or files in private folders), when we have a good faith belief that doing so is necessary to.”

Bron:
http://www.rockpapershotg...dows-10-privacy-settings/
Pre-order... CANCELLED.

Free upgrade... CANCELLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asgaro schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:43:
[...]

Pre-order... CANCELLED.

Free upgrade... CANCELLED.
Misschien dit even lezen : http://www.microsoft.com/nl-nl/servicesagreement/

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 30-07-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Laatst online: 02-05 19:15
Zijn er meer mensen met het probleem dat ze soms zo ineens worden uitgelogd op bijv. Tweakers?

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Street cred om M$ te beschimpen is toch doper dan lezen?

On-topic: volgens mij hadden we al URLs naar de Consumentenbond in het vorige topic (voor de afsplitsing) waar allerlei privacy-zaken waren besproken en hoe je het uit kon zetten. Als je Microsoft belt, kan je zelfs een versie van de privacy zwart op wit krijgen (ivm audits bijvoorbeeld). Maar het is natuurlijk te gek om gewoon te stoken, Microsoft voor l*l te zetten en dan daarna op je extra-veilige Android of iOS verder te werken. O-)
martijntjuhh schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:48:
Zijn er meer mensen met het probleem dat ze soms zo ineens worden uitgelogd op bijv. Tweakers?
Vast wel maar dat heeft absoluuut niks te maken met Windows 10 maar met je browser-settings en cookies. Is jouw Windows 10 uberhaupt geactiveerd en wordt je met IE/EDGE uitgelogd?

[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 30-07-2015 17:50 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan.Z
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 21:17
Hebben nog meer mensen last van een crashende verkenner? als ik hem via het verkennericoon opstart crasht de exploder.exe, maar als ik bijvoorbeeld de prullebak open kan ik via die omweg wel de verkenner in. Maar al doe ik rechtermuisknop om iets aan te passen crasht hij weer :( Weet iemand of hier een oplossing voor is? Ik heb geen reset gedaan.

Edit: Na een clean install opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door Stefan.Z op 30-07-2015 22:12 . Reden: oplossing bijgevoegd ]

Skoftig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman

ghostman

dwarf

hurthonkey365 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:39:
[...]

Ja idd, 3/4 seconden klopt wel. Er zit geen verschil in tijd. dit is continu.
Heb ik altijd al gehad, maar bij mij zit er soms wel verschil in tijd. Soms opent die hem echt direct, en af en toe duurt het 1,5 seconde. Geen idee hoe dat eigenlijk komt, maar ik stoor we er niet echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Stefan.Z schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:49:
Hebben nog meer mensen last van een crashende verkenner? als ik hem via het verkennericoon opstart crasht de exploder.exe, maar als ik bijvoorbeeld de prullebak open kan ik via die omweg wel de verkenner in. Maar al doe ik rechtermuisknop om iets aan te passen crasht hij weer :( Weet iemand of hier een oplossing voor is? Ik heb geen reset gedaan.
Ik had mijn w8.1 enterprise geupgrade naar w10 enterprise.
upgrade verliep soepel en snel.
Maar eenmaal in windows continu crashende explorer.exe.
Gisteravond bezig geweest om te kijken of ik kon herstellen. Maar toen geen zin meer om verder te zoeken.
Dus clean install gedaan. Sindsdien een vlotte en heerlijk werkende w10 laptop tot mijn beschikking.

Hoop dat mijn HTPC wel goed upgrade.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Laatst online: 05-09 12:59
Het voelt allemaal wat sneller dan mijn oude Windows 7 Ultimate, maar zie tot nu toe geen echte verbeteringen. Ik heb voor de zekerheid de Microsoft key opgevraagd, want over een tijdje wil ik toch een clean install doen. Ik vind het wel knap dat Microsoft deze massa migratie bijna vlekkeloos uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Laatst online: 02-05 19:15
MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:49:

[...]

Vast wel maar dat heeft absoluuut niks te maken met Windows 10 maar met je browser-settings en cookies. Is jouw Windows 10 uberhaupt geactiveerd en wordt je met IE/EDGE uitgelogd?
Excuus, was vergeten er bij te vertellen dat het over Microsoft Edge gaat. Windows is geactiveerd.

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Stefan.Z schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:49:
Explorer.exe zal je wss bedoelen, want exploder.exe dat duidt op niet veel goeds! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-06 20:03
MisterChaoSs schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:18:
[...]

Kan je mij vertellen hoe je dit aan de praat hebt gekregen? Bij mij zegt hij nog steeds dat de " region not supported" is. Ik heb de volgende instellingen:
- Region: United States
- Language: English (United States) Windows display language, speech en handwriting gedownload
- Speech: English (united States)
Om het werkend te krijgen moet je mogelijk een aantal instellingen wijzigen.

Om dit te doen, ga dan naar het configuratiescherm en zoek op Regio(n) in het zoek vak rechtsboven.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/spPQ9S2.png

Klik vervolgens op regio(n), en verander de volgende:
• In het tabblad "Indelingen", stel het formaat in als Engels (United Kingdom)
• In het tabblad "Locatie", stel de thuislocatie in als United Kingdom
• In de "administratieve" tab, stel de Current System Locale in op Engels (United Kingdom)

Zorg er daarnaast ook voor dat het Engels (United Kingdom) is ingesteld als uw primaire scherm taal, anders zullen geen van de bovenstaande veranderingen werken.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ayAeMlO.png

Als je deze Taal niet hebt geïnstalleerd ga dan naar configuratiescherm en zoek op (Voeg een taal) of (Add a language) en klik er knop. Installeer in dit scherm Engelse taal en zorg dat deze zo staan ingesteld als de afbeelding hieronder.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5OSjDO8.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3bNZtOo.png

Daarnaast moet je ervoor zorgen dat Cortana je mag leren kennen.
Ga naar het configuratiescherm en klik op privacy en daarna naar speech, inking & typing.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pM3s6lw.png
Klik dan op Get to know me.

Daarnaast moet je ook met een Microsoft account ingelogd zijn en niet met een locale account.
Ga naar het configuratiescherm en klik op Accounts en daarna zit je in Your Account.

Zorg er hiervoor dat je ingelogd bent met je Microsoft account en dat je de mogelijkheid hebt te switchen naar een locale account, dat betekend dat je ingelogd bent met een Windows Live account.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6MPJSwv.png

Herstart nu voor de zekerheid je pc, als het goed is zal nu ook get login scherm Enzo in het Engels staan.

Daarna moet je naar Cortana en de juiste instellingen aan zetten.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6AuOOAb.png

Dat zou het moeten zijn zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCableguy17
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 15:18
Vanmiddag heb ik windows 10 geinstalleerd
Nu loop ik tegen wat problemen aan.
1 Ik gebruik Anysee (Digitenne) om tv te kijken,
Alles werkt, maar het beeld is erg traag een soort van slow motion.
2 Hoe krijg ik die vervelende Realated searches weg.
3 Ik krijg met Google chrome steeds reclame in beeld.
4 Hoe kan ik een programma automatisch laten starten bij een herstart van de PC

The Cableguy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 15-09 09:40
vreemd mijn language knopje recht onderin naast het klokje komt telkens terug na een restart, dat terwijl ik het heb uitgezet (op onzichtbaar in de menu's).

iemand ook tegen dit probleem aangelopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
hmz..net met microsoft aan de lijn gehangen die vertelde mij dat uit veiligheid dat window.old nog even te laten staan en dat het na een maand toch automatisch word verwijderd......

het is volgens die medewerker nog niet verstandig om het handmatig te verwijderen..

ik zit dus een beetje in twijvel..wel of niet verwijderen!? |:(

[ Voor 10% gewijzigd door joey82 op 30-07-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Net Windows 10 geinstalleerd (in-place upgrade vanaf Windows 8.1), upgrade verliep soepel. Binnen 40 minuten (en dat is inclusief het downloaden van de 3 GB aan setupfiles) was hij klaar.

Minpuntje: mijn Nvidia-drivers werden niet meegenomen, heb ik dus met de hand moeten installeren. Maar who cares?

Alle apps, instellingen etc zijn netjes meegenomen, alles werkt prima. Activatie ging ook soepel in één keer goed.

Startmenu is ff wennen (ik had Classic Shell in Win8.1), maar moet zeggen dat het toch wel prettig lijkt te werken. Ga het zeker een kans geven.

Ik heb wel 1 vraag: is het ook mogelijk het 'klassieke' Windows Update-scherm te krijgen? De nieuwe doet het wel verder (had meteen 3 updates), maar vind ik nogal onoverzichtelijk...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Rocketman schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:56:
Het voelt allemaal wat sneller dan mijn oude Windows 7 Ultimate, maar zie tot nu toe geen echte verbeteringen. Ik heb voor de zekerheid de Microsoft key opgevraagd, want over een tijdje wil ik toch een clean install doen. Ik vind het wel knap dat Microsoft deze massa migratie bijna vlekkeloos uitvoert.
Ik denk dat het echt wel van het systeem afhangt ik merk op mijn systeem weinig verschil.
Ter vergelijking mijn laptop (i5/8gb/500gb hdd) voelt wel degelijk sneller aan met W10. Start sneller op, reageert sneller. Het enige waar ik tegenaan loop is dat af en toe een toetsenbord niet goed herkend word? En al meerdere indelingen geprobeerd maar mag niets uitmaken. (Dit op meerdere laptops waar b.v. ook de FN knop blijft hangen...)

Jammer dat er redelijk wat tijd in het testen gaat zitten.

En wat me ook opviel is dat wat exotische software werkt POS software/Flash programma's/update programma's voor zakelijk gebruik (komen bij fabrikant hardware vandaan) En wat besturings software wat gewoon zonder problemen zomaar werkt. Dit was wel anders in de Win98->XP->Vista->7->8 overstappen waar hele pakketen weigerde te werken of echt mega updates nodig hadden. Ook boekhoud software werkt zonder problemen verbazingwekkend.. (afhankelijk van 32 of 64 bit)

En toch blijf ik nog op Win7 Ultimate tot er gewoon meer gebruikers ervaringen komen en alle addertjes onder het gras vandaan komen. Het is best irritant aan de ene kant jeuken m'n handen om de update door te zetten aan de andere kant heb ik zoiets van 'als het fout gaat dan heb ik weer dagen nodig om alles te fixen'.
joey82 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:21:
hmz..net met microsoft aan de lijn gehangen die vertelde mij dat uit veiligheid dat window.old nog even te laten staan en dat het na een maand toch automatisch word verwijderd......

het is volgens die medewerker nog niet verstandig om het handmatig te verwijderen..

hmz..
Deze heb ik gelijk verwijderd, zonde van de ruimte. En dit is allemaal in test situaties dus heb toch backups (images)

[ Voor 13% gewijzigd door prutser001 op 30-07-2015 18:24 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 15-09 09:40
wildhagen schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:21:
Net Windows 10 geinstalleerd (in-place upgrade vanaf Windows 8.1), upgrade verliep soepel. Binnen 40 minuten (en dat is inclusief het downloaden van de 3 GB aan setupfiles) was hij klaar.

Minpuntje: mijn Nvidia-drivers werden niet meegenomen, heb ik dus met de hand moeten installeren. Maar who cares?
klopt de windows 8.1 drivers gaven problemen met windows 10, dus is er een snelle update gekomen van nvidia zodat het bij de launch van windows 10 wel werkt.

ik heb echter gisteravond weer een update gehad van nvidia, drivers die nu ook van hun site te downloaden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
prutser001 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:22:
[...]

Ik denk dat het echt wel van het systeem afhangt ik merk op mijn systeem weinig verschil.
Ter vergelijking mijn laptop (i5/8gb/500gb hdd) voelt wel degelijk sneller aan met W10. Start sneller op, reageert sneller. Het enige waar ik tegenaan loop is dat af en toe een toetsenbord niet goed herkend word? En al meerdere indelingen geprobeerd maar mag niets uitmaken. (Dit op meerdere laptops waar b.v. ook de FN knop blijft hangen...)

Jammer dat er redelijk wat tijd in het testen gaat zitten.

En wat me ook opviel is dat wat exotische software werkt POS software/Flash programma's/update programma's voor zakelijk gebruik (komen bij fabrikant hardware vandaan) En wat besturings software wat gewoon zonder problemen zomaar werkt. Dit was wel anders in de Win98->XP->Vista->7->8 overstappen waar hele pakketen weigerde te werken of echt mega updates nodig hadden. Ook boekhoud software werkt zonder problemen verbazingwekkend.. (afhankelijk van 32 of 64 bit)

En toch blijf ik nog op Win7 Ultimate tot er gewoon meer gebruikers ervaringen komen en alle addertjes onder het gras vandaan komen. Het is best irritant aan de ene kant jeuken m'n handen om de update door te zetten aan de andere kant heb ik zoiets van 'als het fout gaat dan heb ik weer dagen nodig om alles te fixen'.

[...]

Deze heb ik gelijk verwijderd, zonde van de ruimte. En dit is allemaal in test situaties dus heb toch backups (images)
Je kan je machine toch even converteren naar een vm en dan de upgrade uitvoeren om te kijken of alles goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
fuqua schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:23:
[...]

klopt de windows 8.1 drivers gaven problemen met windows 10, dus is er een snelle update gekomen van nvidia zodat het bij de launch van windows 10 wel werkt.

ik heb echter gisteravond weer een update gehad van nvidia, drivers die nu ook van hun site te downloaden zijn.
Ja, ik had gisteravond (dus nog onder 8.1) ook die drivers geinstalleerd, is dezelfde versie als die ik nu dus met de hand heb geinstalleerd :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 15:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Scripted schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:15:
[...]

Om het werkend te krijgen moet je mogelijk een aantal instellingen wijzigen.

Om dit te doen, ga dan naar het configuratiescherm en zoek op Regio(n) in het zoek vak rechtsboven.

Klik vervolgens op regio(n), en verander de volgende:
• In het tabblad "Indelingen", stel het formaat in als Engels (United Kingdom)
• In het tabblad "Locatie", stel de thuislocatie in als United Kingdom
• In de "administratieve" tab, stel de Current System Locale in op Engels (United Kingdom)

Zorg er daarnaast ook voor dat het Engels (United Kingdom) is ingesteld als uw primaire scherm taal, anders zullen geen van de bovenstaande veranderingen werken.

Als je deze Taal niet hebt geïnstalleerd ga dan naar configuratiescherm en zoek op (Voeg een taal) of (Add a language) en klik er knop. Installeer in dit scherm Engelse taal en zorg dat deze zo staan ingesteld als de afbeelding hieronder.

Daarnaast moet je ervoor zorgen dat Cortana je mag leren kennen.
Ga naar het configuratiescherm en klik op privacy en daarna naar speech, inking & typing.

Klik dan op Get to know me.

Daarnaast moet je ook met een Microsoft account ingelogd zijn en niet met een locale account.
Ga naar het configuratiescherm en klik op Accounts en daarna zit je in Your Account.

Zorg er hiervoor dat je ingelogd bent met je Microsoft account en dat je de mogelijkheid hebt te switchen naar een locale account, dat betekend dat je ingelogd bent met een Windows Live account.

Herstart nu voor de zekerheid je pc, als het goed is zal nu ook get login scherm Enzo in het Engels staan.

Daarna moet je naar Cortana en de juiste instellingen aan zetten.

Dat zou het moeten zijn zover ik weet.
Ik weet niet precies wat ik nu extra heb gedaan, maar het werkt prima hahaha THANKS!

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Rev! schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:25:
[...]

Je kan je machine toch even converteren naar een vm en dan de upgrade uitvoeren om te kijken of alles goed gaat?
Gaat moeilijk/niet, heb meer dan 1tb aan apps/data/games etc welke op een 2de schijf staan. Mijn W7 installatie is dus opgedeeld en ook een aantal mappen verwijzen naar andere schijven (program files/documenten/download/werkt data etc hebben allemaal een eigen plek op verschillende schijven waar ook raid1 tussen zit etc) Zou er iets fout gaan met de upgrade en ik verlies die koppelingen dan is de lol er wel af.

Aangezien ik een grotere SSD wil ga ik een 500GB aanschaffen en daar even een clone van maken en die een update geven om te kijken wat er gaat gebeuren.

Nu blijf ik er nog even van af.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Klein vraagje. Hoe kan ik de beperkingen op het ingebouwde admin account in windows 10 opheffen.

Ik kan niet eens een foto openen....of Edge....of een netwerk printer er op zetten :(

[ Voor 11% gewijzigd door SRich op 30-07-2015 18:42 ]

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Laatst online: 07:47
Ik lees op google wel meer mensen met deze ervaring maar ik zie zo gauw geen oplossing. Ik krijg sinds gisterenavond deze email

-------------------------------------------------------
Hi David,
It looks like you've reached your device limit for installing apps and games from the Store on your Windows 10 device. If you want to install apps and games from the Store on another Windows 10 device, remove a device from the device list.
-------------------------------------------------------

Waarom is dat? Ik heb een windows phone een tablet en een desktop pc. Alleen de windows phone staat nu nog op windows 8 de rest is al windows 10. Is dit een bug ofzo? Ik kan inloggen en dan moet ik een aparaat verwijderen, maar waarom en wat doet het uberhaupt als ik een aparaat verwijder?

[ Voor 7% gewijzigd door Kaasje123 op 30-07-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joey82 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:21:
ik zit dus een beetje in twijvel..wel of niet verwijderen!? |:(
Ik heb netjes de schijfopruiming van Microsoft gebruikt, ook systeembestanden opgeschoond met dat programma. windows.old is daardoor verwijderd.

Wel had ik voor de upgrade windows van meest recente hardware drivers voorzien, was wel nodig.
Win10 werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:53
Kaasje123 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:42:
Hi David,
It looks like you've reached your device limit for installing apps and games from the Store on your Windows 10 device. If you want to install apps and games from the Store on another Windows 10 device, remove a device from the device list.
Ik denk dat je dit kunt ignoren... Kreeg de mail ook na 2 upgrades. Bij de derde upgrade merk ik echter nog altijd niets qua apps die ik niet zou kunnen installeren. En de pagina die in die mail gelinkt staat waar je devices kunt removen toont nu netjes mijn 3 devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:44:
[...]

Ik heb netjes de schijfopruiming van Microsoft gebruikt, ook systeembestanden opgeschoond met dat programma. windows.old is daardoor verwijderd.

Wel had ik voor de upgrade windows van meest recente hardware drivers voorzien, was wel nodig.
Win10 werkt prima hier.
die man zei..stel je voor er gaat iets fout waardoor je terug moet naar windows 8.1 dan kan dat niet meer..ik kwam er ook niet echt tussen ofzo met vragen als ja maar ik lees overal op internet dat mensen het gewoon verwijderen omdat het GB's van je HDD/SSD in beslag neemt..

ja nee na 30 dagen word het vanzelf verwijderd,,verder dan dat kwam ik niet echt.......

is het trouwens verstandig om het voor het word verwijderd op een usbstick te zetten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 07:52
Hallo allemaal,

Ik heb succesvol Windows 10 Pro op mijn Dell Latitude E5510, maar op mijn Acer TravelMate 7730 met 200 GB over op de C-partitie krijg ik dit: Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/lqdnoyn3dpailm0/IMG_20150730_164239.jpg?dl=1.Het betreft een dualboot confuguratie met Windows 7 Ultimate en Ubuntu (op een andere partitie).
Het lukt nog steeds niet. Ik ben ingelogd als Administrator op het domein.

EDIT: Er staat we kunnen niet bepalen of de PC wel voldoende ruimte heeft om Windows 10 te installeren.

Groetjes, WDHBGS

[ Voor 10% gewijzigd door WDHBGS op 30-07-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

joey82 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:47:
[...]

is het trouwens verstandig om het voor het word verwijderd op een usbstick te zetten of niet?
Dat heeft echt geen nut. Je hebt dan wel de data maar niet meer de registraties die hierbij horen. Uiteindelijk terug zetten zal dus nog steeds niet gaan. Vraag blijft, denk jij dat het nodig is dat je downgrade? Wat moet er gebeuren dat je beslist om terug te gaan naar W8.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je nergens een andere bron hebt van je 'oudere' windows wel ja.
Knippen en plakken.
Maar vermoed dat de terugzetfunctie in win10 niet meer zal werken. (zie reply van yaz hierboven)
Dus is het overbodig, of je laat het staan. Die paar Gigabyte.

Heeft je pc geen windows product key sticker? je kan ook de originele oudere windows versie downloaden van internet (versie die origineel is, niet gekraakt).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:50:
[...]

Als je nergens een andere bron hebt van je 'oudere' windows wel ja.
Knippen en plakken.
Maar vermoed dat de terugzetfunctie in win10 niet meer zal werken.

Heeft je pc geen windows product key sticker? je kan ook de originele oudere windows versie downloaden van internet (versie die origineel is, niet gekraakt).
ik heb mijn windows 8.1 gewoon in de winkel gekocht 2 maanden geleden bij aankoop van een nieuwe pc :)

ik hoef dus niet bang te zijn voor rare foutmeldingen enzo als ik via disk cleanup dat ga verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Laatst online: 07:47
Twixie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:46:
[...]

Ik denk dat je dit kunt ignoren... Kreeg de mail ook na 2 upgrades. Bij de derde upgrade merk ik echter nog altijd niets qua apps die ik niet zou kunnen installeren. En de pagina die in die mail gelinkt staat waar je devices kunt removen toont nu netjes mijn 3 devices.
Ja ik lees meer mensen op internet die het sinds gisteren kregen. Lijkt dus ook niet landgebonden dus. Maar oke dan negeer ik het voor nu maar even. Ik dacht dat je namelijk 10 apparaten mogen hebben waar ik bij lange na niet aan zit.

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joey82 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:52:
[...]

ik heb mijn windows 8.1 gewoon in de winkel gekocht 2 maanden geleden bij aankoop van een nieuwe pc :)

ik hoef dus niet bang te zijn voor rare foutmeldingen enzo als ik via disk cleanup dat ga verwijderen?
Disc cleanup verwijderd op nette manier, maar wel systeembestanden er bij aanklikken(knop links onderin diskcleaner scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Er is dus een gratis DVD speler app voor mensen die WMC hebben/hadden, ik had dit ook, maar stapte dan in Insider programma en nu heb ik de mogelijkheid niet om de app te installeren...

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Als Insider zou je toch denken dat je het krijgt, want toen ik overschakelde van 8.1 naar 10, bestond het nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
[...]

die man zei..stel je voor er gaat iets fout waardoor je terug moet naar windows 8.1 dan kan dat niet meer..ik kwam er ook niet echt tussen ofzo met vragen als ja maar ik lees overal op internet dat mensen het gewoon verwijderen omdat het GB's van je HDD/SSD in beslag neemt..

ja nee na 30 dagen word het vanzelf verwijderd,,verder dan dat kwam ik niet echt.......

Ja het neemt ruimte in beslag, maar als je die ruimte nu prima kan missen is het geen probleem toch? Je hebt er geen nadelige gevolgen van, het zal vanzelf verdwijnen en als er toch iets mis gaat heb je nog de mogelijkheid om terug te gaan naar een werkend systeem. Ik snap niet zo goed waarom je dit zo'n probleem vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
de reden is dat het scannen met eset nu langer duurt..dit kan komen door dat windows.old er nog op staat is mij verteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

royalt123 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:30:
Ik kan niet upgraden met apps behouden omwille andere taal...
Is er truckje voor?
Zelfde probleem hier, hoe los ik dit op? Heb nu Windows 8.1 ENG met NL taalpakket. Moet ik dan ook Windows 10 ENG installeren? Heb nu blijkbaar Windows 10 NL gedownload. (Via de Microsoft tool een ISO gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

Dj-sannieboy schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:59:
[...]

Zelfde probleem hier, hoe los ik dit op? Heb nu Windows 8.1 ENG met NL taalpakket. Moet ik dan ook Windows 10 ENG installeren? Heb nu blijkbaar Windows 10 NL gedownload. (Via de Microsoft tool een ISO gemaakt)
Niet. Je moet de engelse versie downloaden en dan weer de NL language pack installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Yonix schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:30:
Zijn er meer tweakers die last hebben van Windows 10 die traag opstart en herstart? :S Windows 8.1 zat ik binnen enkele seconden in Windows en nu, met Windows 10, duurt dit bijna een hele minuut!
Ja hier ook. Vond (en vind, want ben toch weer even terug naar W8.1, dat ging zonder problemen) 8.1 ook vlotter opstarten.
Merkte dat Skyrim en Fallout New Vegas ook issues hebben met de Intel HD video driver - er komt rechtsonder een venster dat de Intel HD driver issues geeft als ik 1 van die spellen start. Dit icm. met gekkigheid met Edge deed me W8.1 herstellen.
Alles is weer goed, wacht wel even totdat er wat updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Yaz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:01:
[...]

Niet. Je moet de engelse versie downloaden en dan weer de NL language pack installeren.
Daar was ik al bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WDHBGS schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:49:
Hallo allemaal,

Ik heb succesvol Windows 10 Pro op mijn Dell Latitude E5510, maar op mijn Acer TravelMate 7730 met 200 GB over op de C-partitie krijg ik dit: [afbeelding].Het betreft een dualboot confuguratie met Windows 7 Ultimate en Ubuntu (op een andere partitie).
Het lukt nog steeds niet. Ik ben ingelogd als Administrator op het domein.

EDIT: Er staat we kunnen niet bepalen of de PC wel voldoende ruimte heeft om Windows 10 te installeren.

Groetjes, WDHBGS
Ik vermoed dat je harddisk een mbr heeft.
Valt mij hier op dat na upgrade van win7 naar win10 er maar liefst 2 systeempartities zijn. En daarbij nog C en D (de drive letters).

Mogelijk dat je al op max zit van mbr harddisk partities. Ik dacht maximaal 5 partities per fysieke drive.
Win10 maakt vreemde partitie met de naam \\?\Volume(grootnummer)
Als het bekend is dat die partitie met \\?\Volume(...) er af gegooid kan worden is er een mogelijkheid.

Eerst windows 10 installeren, die \?\\Volume partitie verwijderen als het kan (systeem partitie laten staan) Partitie C voor win, D voor data en dan heb je nog twee partities over voor Linux / en Linux swap.
Ipv D schijf in windows doe ik vaak in Linux aparte partitie met ext3 filesystem, voor persoonlijke data die dan in Linux en Windows (met ext2fs tool) te lezen en schrijven is.

(ikzelf heb op toughbook cf-52 geheugen uitgebreid tot 6Gig, waardoor ik Linux swapfile en windows swap volledig uitgezet hebt. Toch genoeg geheugen >:) )

p.s. houd er rekening mee dat MS het presteert om bij Grub bootloader sommige updates niet uit te voeren (had ik ervaren met win7)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:38
Geinig. Inverted scroll staat in in het instellingen menu (waaronder bij windows update), terwijl buiten dat venster ik niet inverted scroll heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 19:23
Ik heb op mijn desktop en nieuwe laptop Windows 10 gezet en kom tot nu toe geen problemen tegen. Enkel mijn oude laptop geeft problemen bij de installatie omdat ie daar telkens blijft hangen bij updates zoeken en downloaden.
Een lekker fris uiterlijk met hopelijk nog wat aanpassingen aan Edge, waar ik liever icoontjes als snelkoppeling zie in plaats van de website namen onder de adresbalk.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:06:
[...]

Ik vermoed dat je harddisk een mbr heeft.
Valt mij hier op dat na upgrade van win7 naar win10 er maar liefst 2 systeempartities zijn. En daarbij nog C en D (de drive letters).

Mogelijk dat je al op max zit van mbr harddisk partitie. Ik dacht maximaal 5 partities.
Win10 maakt vreemde systeempartitie met de naam \\?\Volume(grootnummer)
Als het bekend is dat die partitie met \\?\Volume(...) er af gegooid kan worden is er een mogelijkheid.

Eerst windows 10 installeren, die \?\\Volume partitie verwijderen als het kan (systeem partitie laten staan) Partitie C voor win, D voor data en dan heb je nog twee partities over voor Linux / en Linux swap.
Ipv D schijf in windows doe ik vaak in Linux aparte partitie met ext3 filesystem, voor persoonlijke data die dan in Linux en Windows (met ext2fs tool) te lezen en schrijven is.

(ikzelf heb op toughbook cf-52 geheugen uitgebreid tot 6Gig, waardoor ik Linux swapfile en windows swap volledig uitgezet hebt. Toch genoeg geheugen >:) )

p.s. houd er rekening mee dat MS het presteert om bij Grub bootloader sommige updates niet uit te voeren (had ik ervaren met win7)
Ik ga het proberen. bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WDHBGS schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:11:
[...]

Ik ga het proberen. bedankt!
We hebben meer duidelijkheid nodig waarom Win10 een partitie met de naam \\?\Volume(grootnummer) maakt, en of deze weg kan. (mogelijk dat het alleen gebruikt is bij upgrade proces)

Houd windows dus even minimaal met alleen C: partitie, geen D etc.
Daarna Linux installeren en gebruik extra partitie met ext3 bestandsysteem voor persoonlijke data tussen de twee os-sen. (voor windows heb je dan dit tooltje.)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
In de Store kan ik niet aanmelden. Als ik op het aanmelden knop druk gebeurt er niet. Ook bij instellingen - accounts heb je een knop "met microsoft account inloggen". Ook hier gebeurt niets als ik er op klik. Zijn er meer die dit probleem hebben gehad?

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je met win 10 nog een of andere registry cleaner nodig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:12:
[...]

We hebben meer duidelijkheid nodig waarom Win10 een partitie met de naam \\?\Volume(grootnummer) maakt, en of deze weg kan. (mogelijk dat het alleen gebruikt is bij upgrade proces)
Ik probeerde het eerst via een USB-stick waarop een bootable image staat van Windows 10, en nu heb ik direct vanuit de Media Creation Toolkit de installatie gestart, met succes! Ik ben benieuwd of alle partities wel bewaard blijven. Ik heb toch een back-up gemaakt, dus als er iets fout gaat is het niet erg.

Groetjes, WDHBGS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Informatie over update volgende maand: http://www.neowin.net/new...ed-to-roll-out-next-month . Ook nog wat over Treshold Wave 2, maar dat kennen we al. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WDHBGS schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:17:
[...]

Ik probeerde het eerst via een USB-stick waarop een bootable image staat van Windows 10, en nu heb ik direct vanuit de Media Creation Toolkit de installatie gestart, met succes! Ik ben benieuwd of alle partities wel bewaard blijven. Ik heb toch een back-up gemaakt, dus als er iets fout gaat is het niet erg.

Groetjes, WDHBGS
Windows gaat waarschijnlijk je Grub bootloader vernachelen. daar zijn ze goed in.
Vandaar eerst Windows, dan pas Linux installeren.

Mocht ooit Grub bootloader vernachelt zijn door welke rede dan ook, dan kan je hier een herstel disk scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

wildhagen schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:21:
Ik heb wel 1 vraag: is het ook mogelijk het 'klassieke' Windows Update-scherm te krijgen? De nieuwe doet het wel verder (had meteen 3 updates), maar vind ik nogal onoverzichtelijk...
Wen er maar aan, MS gaat alle Control Panel shizzle updaten/migreren naar die Settings app. Vind het ook niet perse een vooruitgang maar zal ook wel weer wennen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Inmiddels ook maar de update geforceerd. Visueel is het wel een vooruitgang op 8.1, al is het allemaal niet heel ingrijpend vergeleken met 7 naar 8.1 naar mijn mening.

Ik merk wel dat Windows Defender geforceerd wordt, terwijl ik een ander antivirus programma gebruik; ik kan Defender wel eventjes uitzetten, maar Windows zet het vervolgens weer aan. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?

Daarnaast heb ik het idee dat een clean install niet een gek idee is. Ik merk dat zaken als mijn geluid het niet doen en programma's willen soms ook niet goed sluiten.

[ Voor 17% gewijzigd door Belecthor op 30-07-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Misschien best een stomme vraag. Maar het gaat over het standaard mail programma in Windows 10.
Hoe krijg je in 1 keer alle mail geselecteerd? ctrl + A werkt blijkbaar niet meer. En ik ga niet alles 1 voor 1 selecteren

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorkham
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-02-2024
Heb hem nu hier ook draaien, na wat gepruts. Het werkt allemaal goed, alleen heb ik last van een aantal programma's die er een beetje wazig uit zien. Dat komt omdat ik alles 125% omhoog laat schalen, anders is alles zo klein. :P

Dat kan ik in principe verhelpen door in het compatibility tabblad de optie "Disable display scaling on high DPI settings" aan te vinken, alleen hebben een aantal schermen van windows zelf er ook last van, o.a. de Device Manager. Bij windows 8 was er iets in het Display scherm wat je aan kon vinken wat ook hielp, maar die zie ik nu niet meer.

Is er iets wat ik over het hoofd zie, of is het een (bekende) bug en moet ik nog even wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een week geleden heb ik een nieuwe laptop gekocht. (Dell inspiron 13 7000)
Hier wil ik een SSD inzetten en gelijk W10 installeren.

Kan ik een bootable USB stick maken, de SSD in de laptop schroeven en W10 installeren? (Dit heeft mijn voorkeur)
Of moet ik eerst de HDD klonen naar de SSD, de upgrade uitvoeren, en dan nog eens de boel naar de fabrieksinstellingen terugzetten?

Wat lijkt jullie de beste volgorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Yorkham schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:43:
Is er iets wat ik over het hoofd zie, of is het een (bekende) bug en moet ik nog even wachten?
Met de zoekbalk bovenin al op DPI gezocht??
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:44:
Wat lijkt jullie de beste volgorde?
TheVMaster in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen" ?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:44:
Of moet ik eerst de HDD klonen naar de SSD, de upgrade uitvoeren, en dan nog eens de boel naar de fabrieksinstellingen terugzetten?
Dit. Staat in de topic start beschreven dat dit alleen werkt.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Yaz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:01:
[...]

En waar kan ik kiezen welke versie ik download? Ik heb windows 10 via https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 gedownload, maar daar zie ik niet echt een keuze.. Heb "geupgrade" (was clean install) vanaf windows 7 welke NL localisation had maar Engels als taal.

Is het trouwens mogelijk om candy crush echt te deinstalleren? Het gedraagt zich nu als malware door zichzelf iedere reboot opnieuw te installeren :(.

Ook krijg ik alleen maar een geluidje als je op combo's als windows + l druk of windows + e, enig idee waar je dit kan instellen?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zo, na een dag na volle tevredenheid Windows 10 gedraaid te hebben was het wel eens tijd voor een schoonmaakactie. Schijfopruiming heeft 26GB extra vrije ruimte opgeleverd en op een 180GB SSD (167GB in de praktijk) scheelt dat een slok op een borrel. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Electrowolf schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:47:
[...]
En waar kan ik kiezen welke versie ik download? Ik heb windows 10 via https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 gedownload, maar daar zie ik niet echt een keuze.. Heb "geupgrade" (was clean install) vanaf windows 7 welke NL localisation had maar Engels als taal.
instellingen -> tijd en taal -> regio en taal.. niet zo heel moeilijk als je zelf eerst 5 min nagedacht had..
Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:50:
Zo, na een dag na volle tevredenheid Windows 10 gedraaid te hebben was het wel eens tijd voor een schoonmaakactie. Schijfopruiming heeft 26GB extra vrije ruimte opgeleverd en op een 180GB SSD (167GB in de praktijk) scheelt dat een slok op een borrel. :D
De windows.old map die verwijderd wordt denk ik :)

[ Voor 29% gewijzigd door spartacusNLD op 30-07-2015 19:51 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:50:
Hier een SSD van 960GB, dus niet direct een opkuis nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Probleempje: sinds vanochtend werkte de typ-om-te-zoeken functie uit het startmenu niet meer; ook niet als ik de zoekbalk aanzette. Na wat googlen kwam ik uit op de suggestie dat je dan dit moest uitvoeren met de PS: "Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}"
Dit heb ik gedaan, maar dit heeft het probleem verergerd. Sindsdien opent geen enkele modern app meer, en het startmenu doet ook niks meer (eerder werkte het nog wel gewoon als startmenu).
Daarna nog wat verder gezocht, ook allerlei dism commando's, sfc /scannow uitgevoerd. Doet allemaal niks.

Iemand suggesties? Ik heb niet zo'n zin om dingen te gaan resetten/refreshen, en ik heb geen restore point waar ik naar terugkan.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:50:
[...]

instellingen -> tijd en taal -> regio en taal.. niet zo heel moeilijk als je zelf eerst 5 min nagedacht had..
Heh, daar staat alles op Engels, Nederlands heb ik er zelfs gedeïnstalleerd. Ben al een uur bezig uit te zoeken hoe dit zit ;).

Maar, zal je altijd zien, na het posten wel iets gevonden: onder "Control Panel\Clock, Language and Region\Language\Advanced settings" kan je een taal kiezen voor o.a. display language... maar je moet vervolgens ook nog eens op de link die onder de selectie staat en daar vervolgens ook weer al je settings nog een keer doorvoeren, anders kan je instellen wat je wilt maar het wordt niet overal doorgevoerd.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Meer mensen met problemen bij het installeren van apps uit de store? Ik krijg bijna altijd error 0x803F7003.

Edit: ja dus. Maar nog niemand een oplossing? Die cache rest die ik op internet vind is geen oplossing helaas.

[ Voor 34% gewijzigd door spNk op 30-07-2015 20:02 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.