Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:36:
[...]

Een handige aanvulling voor de mensen met datalimieten; Windows 10 heeft blijkbaar standaard aanstaan om de updates middels P2P te delen.. Kwam er gisteren toevallig achter, gelukkig kort bij maar erg lullig voor de mensen met datalimieten :F

Zou een goede waarschuwing zijn voor in de TS + waar uit te zetten, vooral handig voor de mensen in België :)
Misschien wel een goed idee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IZVLgtd.png
Heel bijzonder :+

Specs btw: i5 2500k, 8gb ram

[ Voor 20% gewijzigd door Montaner op 30-07-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DogEatsDog
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:42
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:57:
- Legale Windows 7 Pro
- Alleen lokaal account
- Upgrade naar Win10 met de tool
- Gaat goed en Instellingen/Activering geeft aan dat het geactiveerd is.
- Key eindigt op 3V66T
- Met de tool een USB aangemaakt.
- Booten vanaf deze USB
- Verse installatie
- Er wordt twee maal om een product key gevraagd en beide keren niet ingevuld/overgeslagen
- Windows 10 is nu niet geactiveerd met als foutdetails: 0xC004C003 productcode geblokkeerd.

Wat doe ik fout?
Had hetzelfde, restart. Activatie scherm weer bekijken en op "Go To Store" klikken, daar weer checken en toen werd ie geactiveerd zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:44
trix0r schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:00:
[afbeelding]

Vreemd inderdaad ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

[afbeelding]

Win10 task manager groepeert apps en services, scroll eens naar beneden ;)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:56:
[...]

Grappig verhaal maar stel nou dat ik na een jaar toch denk: ach, doe mij toch maar een downgrade. Dan heb ik waarschijnlijk de grootst mogelijke moeite om mijn oude install via Windows 10 terug te rollen, is mijn machine in het domein ook niet meer te vinden want iets met AD etc. En ik mis mijn volledige recent files, browser history etc etc etc. van Windows 10 over het afgelopen jaar.

Ik snap ten zeerste jouw antwoord maar de uitvoerbaarheid/handhaving van licentie A of licentie B laat wel iets te wensen over.
Downgrade terug naar de originele configuratie kan sowieso volgens mij alleen maar in de eerste maand na de upgrade.

Het is gewoon heel simpel. Je hebt Windows 7 of 8 gekocht. Niet Windows 10. Dat Microsoft nu (onder bepaalde voorwaarden) Windows 10 gratis uitdeelt doet niets af aan wat je hebt gekocht. Ik zie echt het probleem niet in de manier waarop ze het doen.

Wat "men" kennelijk wil is voor een dubbeltje op de eerste rij: ooit Windows 7 / 8 retail gekocht en nu Windows 10 retail gratis willen hebben. Die vlieger gaat dus mooi niet op. En geef Microsoft eens ongelijk...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:02:
[...]

Win10 groepeert apps en services, scroll eens naar beneden ;)
Hij staat gesorteerd op CPU use. Alles daaronder is 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

trix0r schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:03:
[...]

Ga eens naar tabblad Performance -> Resource Monitor. Zie je daar meer op naam/proces qua CPU-gebruik?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

trix0r schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:03:
[...]

Wanneer ik sorteer, gaat dat per groep. Zo heb je een groep applications en Windows services. Had het eerst ook, groot vraagteken totdat ik deze groepering opmerkte en bij de Services aankwam; in mijn geval hing de AV constant.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaylars
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 17:18
Heren.

Ik heb het probleem dat op mijn W10 bureaublad mijn icoontjes heel ver uit elkaar staan. Ik wil dit dichter en uitgelijnd bij elkaar hebben, hoe krijg ik dit voor elkaar.

Ik heb ook op een laptop nu W10 en die heeft niet dat probleem.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/25i3r13.png

Bij voorbaat dank

[ Voor 3% gewijzigd door skaylars op 30-07-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:03:
[...]

Ga eens naar tabblad Performance -> Resource Monitor. Zie je daar meer op naam/proces qua CPU-gebruik?
Nope. Maar de resource monitor nekt m'n PC wel. Die bugged m helemaal, loopt vast, haperende muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

skaylars schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:05:
Heren.

Ik heb het probleem dat op mijn W10 bureaublad mijn icoontjes heel ver uit elkaar staan. Ik wil dit dichter en uitgelijnd bij elkaar hebben, hoe krijg ik dit voor elkaar.

http://i60.tinypic.com/25i3r13.png

Bij voorbaat dank
Daar heb ik al eens in dit topic (of in dat andere topic) een registry tweak voor langs zien komen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaylars
Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:05:
[...]

Daar heb ik al eens in dit topic (of in dat andere topic) een registry tweak voor langs zien komen.
Gezien het tempo van dit topic word dat lastig om te zoeken.

Misschien een directe link voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

trix0r schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:05:
[...]

Nope. Maar de resource monitor nekt m'n PC wel. Die bugged m helemaal, loopt vast, haperende muis.
Heb je een third party AV draaien? Zo ja, doe die eens verwijderen (in safe mode anders)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

skaylars schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:06:
[...]

Gezien het tempo van dit topic word dat lastig om te zoeken.

Misschien een directe link voor mij?
Deze? The_Worst in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:04:
[...]

Wanneer ik sorteer, gaat dat per groep. Zo heb je een groep applications en Windows services. Had het eerst ook, groot vraagteken totdat ik deze groepering opmerkte en bij de Services aankwam; in mijn geval hing de AV constant.
Nee, kan niets ertussen vinden wat dit zou veroorzaken. Bij details is de cpu use gewoon 0-1%...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i8Qx8Gd.png
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:06:
[...]

Heb je een third party AV draaien? Zo ja, doe die eens verwijderen (in safe mode anders)..
Ook niet. Heb ook al Windows defender uitgezet. Zelfde resultaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Montaner op 30-07-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaylars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DogEatsDog schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:02:
[...]

Had hetzelfde, restart. Activatie scherm weer bekijken en op "Go To Store" klikken, daar weer checken en toen werd ie geactiveerd zonder probleem.
Hoe bedoel je "daar weer checken"?
In de store krijg ik aanbod om te kopen maar geen optie voor checken.
Wel een optie om een key in te voeren maar dat lijkt me nu net niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
skaylars schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:05:
Heren.

http://i60.tinypic.com/25i3r13.png

Bij voorbaat dank
Gelukkig is dit heel simpel op te lossen.

Ga naar het register door in Start Regedit te typen.

Dan moet je het volgende doen:
- Ga naar HKEY_CURRENT_USER
- Ga naar Control Panel
- Ga naar Desktop
- Ga naar WindowsMetrics

Je kunt hier de spacing veranderen.

Ik heb zelf persoonlijk de volgende instelling:
IconSpacing (is voor Horizontaal): -1500
IconVerticalSpacing (is voor Verticaal): -1250

Als je dit gedaan heb moet je even afmelden in aanmelden en de icoontjes staan weer heel erg fijn onder elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaylars
Zeer bedankt!
Remmetje schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:08:
[...]

Gelukkig is dit heel simpel op te lossen.

Ga naar het register door in Start Regedit te typen.

Dan moet je het volgende doen:
- Ga naar HKEY_CURRENT_USER
- Ga naar Control Panel
- Ga naar Desktop
- Ga naar WindowsMetrics

Je kunt hier de spacing veranderen.

Ik heb zelf persoonlijk de volgende instelling:
IconSpacing (is voor Horizontaal): -1500
IconVerticalSpacing (is voor Verticaal): -1250

Als je dit gedaan heb moet je even afmelden in aanmelden en de icoontjes staan weer heel erg fijn onder elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:52
trix0r schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:46:
Mijn CPU in task manager staat constant op 100%. Maar niets is traag of geen ander teken dat dat ook daadwerkelijk klopt. Iemand een idee?
Hetzelfde probleem hier, in taskmanager staat de cpu op 100% load. Maar die gegevens kloppen niet want als ik via de progje Realtemp kijk dan is de cpu niet warm en de cpu-load schommelt dussen de gewoonlijke 2 en 5%.
Ook als je bij details gaat in taksmanager zie je dat de cpu gewoon normaal benut wordt.

Iets is gebugged maar ik weer er voorlopig geen raad mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:57:
- Legale Windows 7 Pro
- Alleen lokaal account
- Upgrade naar Win10 met de tool
- Gaat goed en Instellingen/Activering geeft aan dat het geactiveerd is.
- Key eindigt op 3V66T
- Met de tool een USB aangemaakt.
- Booten vanaf deze USB
- Verse installatie
- Er wordt twee maal om een product key gevraagd en beide keren niet ingevuld/overgeslagen
- Windows 10 is nu niet geactiveerd met als foutdetails: 0xC004C003 productcode geblokkeerd.

Wat doe ik fout?
Dit probleem is al tig duizend keer voorbij gekomen. Binnen 48 uur activeert Win10 zich vanzelf. Gewoon geduld hebben. Ik had het gisteren ook en heb toen gebeld met de MS klantenservice in India of zo. Die gaf aan dat de servers moeite hebben om iedereen bij te benen i.v.m. de overgang/upgrades die uitgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
TetPr87 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:13:
[...]

Hetzelfde probleem hier, in taskmanager staat de cpu op 100% load. Maar die gegevens kloppen niet want als ik via de progje Realtemp kijk dan is de cpu niet warm en de cpu-load schommelt dussen de gewoonlijke 2 en 5%.
Ook als je bij details gaat in taksmanager zie je dat de cpu gewoon normaal benut wordt.

Iets is gebugged maar ik weer er voorlopig geen raad mee.
Heb je ook problemen als je de resource monitor opent? Tabje processor zorgt bij mij voor rare dingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:13:
[...]

Dit probleem is al tig duizend keer voorbij gekomen. Binnen 48 uur activeert Win10 zich vanzelf. Gewoon geduld hebben. Ik had het gisteren ook en heb toen gebeld met de MS klantenservice in India of zo. Die gaf aan dat de servers moeite hebben om iedereen bij te benen i.v.m. de overgang/upgrades die uitgevoerd worden.
Of je spamt de Activate-knop, na een keer of 10 kwam ik er door en was Windows geactiveerd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:02:
[...]

Downgrade terug naar de originele configuratie kan sowieso volgens mij alleen maar in de eerste maand na de upgrade.

Het is gewoon heel simpel. Je hebt Windows 7 of 8 gekocht. Niet Windows 10. Dat Microsoft nu (onder bepaalde voorwaarden) Windows 10 gratis uitdeelt doet niets af aan wat je hebt gekocht. Ik zie echt het probleem niet in de manier waarop ze het doen.

Wat "men" kennelijk wil is voor een dubbeltje op de eerste rij: ooit Windows 7 / 8 retail gekocht en nu Windows 10 retail gratis willen hebben. Die vlieger gaat dus mooi niet op. En geef Microsoft eens ongelijk...
Nee, men wil gewoon dat MS hier duidelijk over is / was en dat zijn ze niet.

Typische MS actie die zoals gewoonlijk weer backfired nu de aap uit de mouw komt. Een enorme hoeveelheid mensen moet er proefondervindelijk achterkomen wat gewoon ergerlijk is.

Ik heb geen problemen met de aanbieding maar hij is dus niet zo voordelig als het lijkt. Hij is eigenlijk voordeliger voor een OEM gebruiker dan een retailgebruiker.

Had liever de oude situatie waarbij ik nu een goedkope upgrade retail licentie had kunnen kopen waarmee ik nog jaren het OS naar nieuwe systemen had kunnen migreren.

En laten we vooral niet vergeten dat deze “aanbieding” er alleen is omdat het waarschijnlijk de laatste kans voor MS is om toch aansluiting te vinden in de phone/tablet market. Zo genereus is het allemaal niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 30-07-2015 14:21 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

trix0r schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:06:
[...]

Nee, kan niets ertussen vinden wat dit zou veroorzaken. Bij details is de cpu use gewoon 0-1%...
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eT874VHCtqqGodDZos4bUX6W/full.jpg
Snap het sowieso niet; er draaien ook nog 2 VM's op de achtergrond met elk 4GB RAM en 1 vCPU. En je ziet het; meer dan dit is het op mijn werkstation niet qua belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DogEatsDog
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:42
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:08:
[...]

Hoe bedoel je "daar weer checken"?
In de store krijg ik aanbod om te kopen maar geen optie voor checken.
Wel een optie om een key in te voeren maar dat lijkt me nu net niet de bedoeling.
Het invoeren klikken is de blauwe knop? Die deed het hem voor mij. Kreeg verder geen scherm om hem in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ff een n00b vraagje, in windos 7 en 8 zie ik recht onderin een batterij meter waar ik kan zien hoeveel batterij mijn laptop nog over heeft. als ik erop klik dan kan ik switchen tussen battery saving mode, balance mode en ultimate mode.. ik zie die popup niet op de windows 10, wat ik alleen kan zien is battery saver en brightness mode. dus als ik mijn battery mode wilt veranderen moet ik helamaal naar de settings gaan van de power management, wat voor mij erg omslachtig is\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Inmiddels staat windows 10 op mijn laptop. Echter valt mij op dat sommige vensters wazig zijn? Kan iemand mij helpen? Ik heb een HP laptop met een Intel en AMD videokaart met een resolutie van 1920x1080. De videokaarten worden beide herkend door windows.

Ik heb nog wel 2 onbekende apparaten in apparaatbeheer, hoe achterhaal ik welke componenten niet herkend worden? Alle essentiele onderdelen van de laptop werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Pellicaantje schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:23:
Inmiddels staat windows 10 op mijn laptop. Echter valt mij op dat sommige vensters wazig zijn? Kan iemand mij helpen? Ik heb een HP laptop met een Intel en AMD videokaart met een resolutie van 1920x1080. De videokaarten worden beide herkend door windows.

Ik heb nog wel 2 onbekende apparaten in apparaatbeheer, hoe achterhaal ik welke componenten niet herkend worden? Alle essentiele onderdelen van de laptop werken?
Drivers installeren tot je geen errors meer hebt in Device Manager. En daarna even met zoekbalk bovenin dit topic naar "DPI" zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:52
trix0r schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:16:
[...]

Heb je ook problemen als je de resource monitor opent? Tabje processor zorgt bij mij voor rare dingen :).
Zojuist even geprobeerd en ja die is erg "choppy". Als je op de tab processor klikt gaat ie traag doen, zodra je tussen die andere tabs schakelt is ie weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:02
Ik kreeg steeds deze error wanneer ik een game start, iemand ervaring mee? (overigens voor meedere games dit is een voorbeeld)

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/2ir0t4n.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Msi92 op 30-07-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Msi92 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:29:
Ik kreeg steeds deze error wanneer ik een game start, iemand ervaring mee? (overigens voor meedere games dit is een voorbeeld)

[afbeelding]
Wat voor videokaart heb je? Heb je de nieuwste drivers? Heb je een uninstall/re-install gedaan van de drivers? Bij nVidia kan je kiezen voor een fresh install, anders wellicht met driver cleaner proberen en opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:02
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:32:
[...]

Wat voor videokaart heb je? Heb je de nieuwste drivers? Heb je een uninstall/re-install gedaan van de drivers? Bij nVidia kan je kiezen voor een fresh install, anders wellicht met driver cleaner proberen en opnieuw installeren?
GTX 760, en ja ik heb de nieuwste drivers.
Hmm driver cleaner ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Laatst online: 13-11-2022
[afbeelding]

Dit "probleem" heb ik ook. CPU staat constant op 100% load volgens taskmanager. De grootste misdader is taskmanager zelf. 8)7 8)7

Ik heb overigens een i7 2600K met 8Gb RAM.

Windows Defender doet ook lekker mee zo te zien, die vreet ook behoorlijk. Die claimt met sprongen ook zeer veel CPU.
Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:02:
Downgrade of rollback? Ik heb nu Windows 10 echt in gebruik genomen, maar ik ben een beetje van *O* naar -O- aan het gaan. Als ik slechts een maand heb om echt te kiezen dan doe ik een rollback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Op de laptop van mijn vriendin werd zij in Windows 8.1 altijd automatisch ingelogd na opstarten. Dit was een lokaal account. Nu heb ik na de update naar Windows 10 haar MS account gekoppeld aan de lokale account, nu moet ze dus telkens met wachtwoord of pincode inloggen.

Nu had ik netplwiz al gedraaid maar dit helpt nog niet echt. Nog suggesties om alsnog automatisch in te loggen?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Laatst online: 06-11-2024
Hopaaa en w10 heeft mijn volledige laptop onklaar gemaakt heerlijk.

Het begon gisteravond toen werkte alles prima! Vanmiddag wou ik hem opstarten en de menu key search key werkten beiden niet en bitdefender 2016 was ook niet opgestart. Nu dacht ik even een reboot en dat moet gefixed zijn.

En ja hoor ik moest hem gaan herstellen. Die mislukte al dus dacht ik nou dan maar opnieuw installeren beide mislukte. Opstart reset gaf een srttrial.txt fout en dat werkt ook niet. Opnieuw installeren met een schone lei gaf ook een fout melding en vervolgens naar heropstarten gaf mn pc aan no operational system detected met andere woorden hij is volledig verwijderd.

Joepie nu via mijn vaders pc een bootable dvd maken. Ben benieuwd hoe dat gaat met activeren. Kan die iso trouwens gewoon op een 4.7gb schijfje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

CMD-Snake schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:34:
Dit "probleem" heb ik ook. CPU staat constant op 100% load volgens taskmanager. De grootste misdader is taskmanager zelf. 8)7 8)7

Windows Defender doet ook lekker mee zo te zien, die vreet ook behoorlijk. Die claimt met sprongen ook zeer veel CPU.
Had ik ook, sowieso moet Defender zichzelf nog updaten naar een Win10 versie, gebeurd na een aantal uur vanzelf dacht ik. Daarnaast is het OS natuurlijk compleet nieuw, dus zal alles een eerste keer door de scan gehaald worden schat ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

CAP-Team schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:35:
Nu had ik netplwiz al gedraaid maar dit helpt nog niet echt. Nog suggesties om alsnog automatisch in te loggen?
Sure? http://www.intowindows.co...ally-login-in-windows-10/

/edit: werkt hier vlekkeloos... Net getest, nu weer uitgezet :)

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 30-07-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:36:
Had ik ook, sowieso moet Defender zichzelf nog updaten naar een Win10 versie, gebeurd na een aantal uur vanzelf dacht ik. Daarnaast is het OS natuurlijk compleet nieuw, dus zal alles een eerste keer door de scan gehaald worden schat ik zo..
Ik heb mijn Kaspersky AV weer wekend, dus Windows Defender is volstrekt overbodig geworden daarmee. In feite zou die op disabled moeten komen te staan. Nu heb ik als het ware twee AV programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Op de laptop van mijn vriendin werd zij in Windows 8.1 altijd automatisch ingelogd na opstarten. Dit was een lokaal account. Nu heb ik na de update naar Windows 10 haar MS account gekoppeld aan de lokale account, nu moet ze dus telkens met wachtwoord of pincode inloggen.

Kan het nu niet testen, maar voorheen ging dat via run: control userpasswords2

Bij mij deed Win8.1 automatisch inloggen, Win10 doet dit ook, alleen flitst er een inlogscherm voorbij voordat je het nieuwe scherm ziet en verder automatisch inlogt.. Niet erg chique, zal eens kijken of dat na opnieuw instellen beter gaat hier, wordt vanaaf eens testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ben tot nu toe heel erg tevreden met hoe het allemaal draait.
Ook het upgrade process ging erg vlotjes. 2 systemen geupgrade, 1 waar ik alles bewaarde en 1 clean install.
Beide zijn goed gegaan en draait prima.

Om te testen heb ik ook een system geupgrade en vervolgens weer rollback naar 8.1 gedaan. Dit verliep ook tot mijn verbazing goed :p

Ik ben opzich ook erg goed te spreken over die Edge browser. Ik denk dat Microsoft er echt goed aan heeft gedaan deze te introduceren. Die reading vieuw is echt fantastisch.
Wat ik nog wel jammer vind Is dat die die browser niet direct addblock ondersteund. Misschien komt dat straks nog als het moment daar is dat ze extensions mogelijk maken.

Blij met dit OS :)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ricmaniac schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:42:

Wat ik nog wel jammer vind Is dat die die browser niet direct addblock ondersteund. Misschien komt dat straks nog als het moment daar is dat ze extensions mogelijk maken.

Blij met dit OS :)
Laidback Luc in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al opgevallen als je iets de prullenbak ingooit je niet meer hoeft te bevestigen? Gewoon DEL en weg is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ricmaniac schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:42:
Om te testen heb ik ook een system geupgrade en vervolgens weer rollback naar 8.1 gedaan. Dit verliep ook tot mijn verbazing goed :p
Fijn om te weten dat rollback werkt. :) Ik zit nog steeds met wat irritaties die ik niet opgelost krijg. Kleine dingen, maar belangrijk voor mij.

Ik heb de afgelopen uren al flink wat zaken om zitten bouwen. Ergens heb ik het idee een soort Windows 7 te maken aan het zijn met 10. Ik gebruik op mijn PC's laptops Windows 7 en 8.1. Maar ik heb met de overgang naar 8.1 op sommige systemen nooit zo geërgerd. Ik heb nu een van mijn belangrijkste PC's naar 10 omgezet en eigenlijk overweeg ik een rollback te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:46:
Iemand al opgevallen als je iets de prullenbak ingooit je niet meer hoeft te bevestigen? Gewoon DEL en weg is het.
Kon je vroeger aanpassen in de Eigenschappen van de prullenbak. Daar al eens gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:46:
werkt volgens mij al sinds windows 8 zo. Wel handiger idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:47:
[...]

Kon je vroeger aanpassen in de Eigenschappen van de prullenbak. Daar al eens gekeken?
Ik vind het niet erg hoor :) Weg = weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:20
Tadream schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:23:
Mogelijk al hier eens naar voren gekomen, maar soms is de tekst in Microsoft Edge een beetje wazig.
Ik heb dit eerder op m'n W8.1 met Office2013 ook al eens gezien maar dat leek vanzelf weg te gaan.
Is dat bij Edge ook? Want nu leest het af en toe wat wazig.
Overigens is het in W10, Chrome enz allemaal wel prima scherp.
Scaling staat op 100%.
Niemand hier last van?
Dus alleen wazigheid in Edge? En dan met name als je scrollt, maar nu met deze tekst intikken zie ik het ook gebeuren. Als ik tik is het scherp, pauzeer ik even dan komt er een waas.
In geen van de andere programma's gezien, ook niet als ik die tegelijkertijd ernaast zet.
Dell E5430 laptop met 1920x1080 en Intel HD4400 kaartje, alle drivers zijn up-to-date (geen uitroeptekens in device manager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:47:
Ik geloof dat je sinds Windows 95 al je prullenbak automatisch leeg kon laten gooien. Doe overigens zelf meteen Shift+DEL. Meteen weg die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Iemand trouwens al opgevallen dat je Windows 10 nog niet kan selecteren in de Tweakers CV? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joko56
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01-2021
Problemen die ik tot nu toe tegenkom zijn de volgende:

Mijn midi controller Roland A500-PRO werkt niet, drivers niet compatible
Krijg bij de opstart een vervelende melding van EasyTune6 (gigabyte), geeft aan dat hij de driver niet kan opstarten. Deinstalleren van het programma gaat ook niet.

Heb de problemen bij de fabrikanten neer gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
CMD-Snake schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:50:
[...]

Ik geloof dat je sinds Windows 95 al je prullenbak automatisch leeg kon laten gooien. Doe overigens zelf meteen Shift+DEL. Meteen weg die handel.
Doe ik ook altijd, inderdaad. Scheelt weer dat je eens in de zoveel tijd de boel moet legen. In 20 jaar werken met computers is het nog maar 2 keer fout gegaan :+

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:53:
Iemand trouwens al opgevallen dat je Windows 10 nog niet kan selecteren in de Tweakers CV? :+
Sowieso klopt MAX3400 niet maar uitvinken wordt/werd niet opgeslagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
iemand een idee waarom sinds de update eset langer over een scan doet dan met windows 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 13:50

ghostman

dwarf

joey82 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:02:
iemand een idee waarom sinds de update eset langer over een scan doet dan met windows 8.1?
Misschien heb Windows.old map er nog staan en neemt die extra GB's in. Die map bewaard alles als je hem upgrade.

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Ik gebruik altijd start > run > "control userpasswords2" en dan het vinkje weghalen bij "Gebruikers moeten een wachtwoord ingeven...."
Bij W10 echter nog niet geprobeerd.

Edit:/ Was al gemeld zie ik, ben weer lekker op tijd :+

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 30-07-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
ghostman schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:03:
[...]

Misschien heb Windows.old map er nog staan en neemt die extra GB's in. Die map bewaard alles als je hem upgrade.
waar en hoe kan ik dat verwijderen? en kan dat kwaad als ik dit verwijder? ik bedoel..gaat windows dan niet zeuren ofzo?

ik heb wel ge googled maar 9 van de 10 keer snap ik niks van de uitleg... ( ik ben niet zo bekend met computers enzo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:26
Zijn er toevallig ook mensen die recent een Samsung SSD hebben gekocht en de datamigratiesoftware van Samsung gebruikt hebben om hun windows 10 installatie over te zetten? Het programma geeft namelijk aan dat het alleen windows 7, 8 en 8.1 ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

joey82 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:05:
[...]

waar en hoe kan ik dat verwijderen? en kan dat kwaad als ik dit verwijder? ik bedoel..gaat windows dan niet zeuren ofzo?

ik heb wel ge googled maar 9 van de 10 keer snap ik niks van de uitleg... ( ik ben niet zo bekend met computers enzo )
Is gewoon een save van je vorige installatie. Handig als je nog een rollback wilt doen binnen een maand of nog wat data eruit wil halen. Voor de rest vrij waardeloos en kan je zo shift deleten zonder iets te slopen. Scheelt weer wat ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 13:50

ghostman

dwarf

[...]

Ga naar 'Deze computer', rechter muis knop op de C schijf en eigenschappen, opruimen en dan staat er links onderaan een knop met systeem bestanden opruimen (of iets in die geest) daar klik je op en dan selecteer je 'Vorige Windows installatie's'. Dan verwijderd die die map, heb het zelf gedaan en bij mij was dat zo'n 23GB.

[ Voor 4% gewijzigd door ghostman op 30-07-2015 15:10 ]

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake

Je kan met disk opruiming de Windows.old map verwijderen. Let op! als je dat doet kan je geen rollback meer doen. Je zit dan vast aan Windows 10, enige manier om terug te gaan naar een vorige versie is een complete herïnstallatie.

Mijn SSD zit ook aardig vol, nog 30Gb vrij. Maar ik laat voorlopig de Windows.old map intact. Ik wil nog even verder stoeien met 10. Maar ik wil deze troef achter de hand houden. Als de boel niet gaat werken zoals ik het wil, dan rollback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Als je niet bekend bent, waarom dan meteen op de bandwagon voor Windows 10?

Zoek ff op "disk cleanup" in de zoekbalk hierboven en je komt er vast wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:09:
[...]

Als je niet bekend bent, waarom dan meteen op de bandwagon voor Windows 10?

Zoek ff op "disk cleanup" in de zoekbalk hierboven en je komt er vast wel uit.
ik vind windows 10 eigenlijk wel oke :)

ik doe er net zo weinig mee als met windows 10..dus als ik mn pc sneller loopt door er iets af te gooien wat ik toch niet meer gebruik dan vind ik dat niet erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
CMD-Snake schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:34:
[...]

[...]

Downgrade of rollback? Ik heb nu Windows 10 echt in gebruik genomen, maar ik ben een beetje van *O* naar -O- aan het gaan. Als ik slechts een maand heb om echt te kiezen dan doe ik een rollback.
Ik geloof niet dat het echt is. 100% CPU usage (alle cores dus) zou echt resulteren in een haperend systeem, en dat gebeurd niet. In de details tab lijkt wel de juiste waardes te worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwthomas
  • Laatst online: 24-09-2023
Ben ik de enige waarvan z'n scherm soms bevriest?

Soms als ik op de startknop klikt bevriest mijn scherm voor 3 seconden en dan gaat het pas open. (Dit gebeurt enkel als ik een eindje het startmenu niet heb geopend).
Hetzelfde probleem heb ik als ik op dat notificatie icoontje klik.
Ook kan ik de live tiles van in het menu bij de eerste keer erop klikken niet verslepen, moet ik ook enkele seconden wachten en het een tweede keer doen...

Bij het klikken op een setup van een programma bevriest mijn scherm ook soms voor enkele seconden

Iemand gelijkaardige problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 18:11
Ik heb zojuist windows 10 geinstalleerd (van windows 8.1 naar 10) Alleen heb ik 1 probleem. Alle letters in steam zijn wazig. Hoe fix ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Thewisbone schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:26:
Ik heb zojuist windows 10 geinstalleerd (van windows 8.1 naar 10) Alleen heb ik 1 probleem. Alle letters in steam zijn wazig. Hoe fix ik dit?
Zeer handig die search functie. Zie: Heerst in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
Heb gister 1500 posts weggekauwd vh install-topic, en nu hier beetje bijgelezen, waaronder die conversatie met de chat door Spartacus. Blijf nog steeds met vragen zitten:

1 die chat heeft het toch weer over koppeling aan Hardware en spreekt over Ms account, Dat laatste snap ik nog steeds niet, wat ik begreep, en ervoer is dat je zonder in te loggen, dus lokale account, de zaak net zo goed geactiveerd krijgt.

2 Verder wordt het wel heel interessant na dat 1e jaar (dan moet je je zaakje voor elkaar hebben), wat ze onder hardware verstaan, ik las SSD, GPU en moederbord. Ok, en wat als je nu upgrade, en dan besluit om bij 7 of 8 te blijven (vraag me niet waarom, maar stel) en over 2.5 vindt dat het hoog tijd is voor 10. Je hebt al geupgrade in het 1e jaar, maar 2 jaar later je SSD vervangen. Gaat dat nog goed, zeker als je met je originele 7/8 key geen indruk meer maakt bij de Ms-telefoonlijn (neem ik aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:46
Kan Microsoft Edge nog niet syncen? Ik heb nu op twee Windows 10 apparaten mijn account ingesteld, en ook synchronisatie van de webbrowser staat aan. Echter, krijg ik op het tweede apparaat geen bladwijzers etc. te zien. Ik heb wat rond gekeken op internet, er staat dat Edge synchronisatie hoort te krijgen (dit zijn vaak berichten van rond mei).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sjah schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:28:
Heb gister 1500 posts weggekauwd vh install-topic, en nu hier beetje bijgelezen, waaronder die conversatie met de chat door Spartacus. Blijf nog steeds met vragen zitten:
Hint, ik heb vergelijkbare vragen al geescaleerd bij Microsoft Licensing EMEA... ;)
-Edwin- schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:30:
Kan Microsoft Edge nog niet syncen?
http://www.howtogeek.com/...c-settings-in-windows-10/ allemaal gelezen en ingesteld?

[ Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 30-07-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 18:11
Dankjewel! Het is opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonnob
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03 16:05
Sinds ik gisteren mijn ACER Aspire 7750G geüpdatet naar Windows 10, krijg ik bij opstarten de foutmelding: "Dolby Audio Driver is 7.2.8000.17 en de applicatie Dolby Advanced Audio verwacht 7.2.7000.7.
Negeren kan wel, maar volgende opstart krijg ik dezelfde melding.
De applicatie verwacht dus een oudere versie dan de geïnstalleerde versie.
Probleem is dat ik die oudere versie niet kan bemachtigen en zeg nou zelf die foutmelding is toch van de gekke eigenlijk :?
Wie heeft hierop een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
(niet dat ik de issue met Steam heb).
Zelf ook al uiteraard gebruikt voordat ik mijn issue met wazigheid met alleen Edge hier postte.
De search geeft alleen oplossingen voor alle wazigheid, dus W10 in het algemeen. Ik heb het nergens, alleen in Edge, en wellicht dat Steam onderhuids ook wel de Edge browser gebruikt waardoor hij er ook last van heeft.
(ah oke hij heeft het al kunnen oplossen - hmm dan zal het bij mij ook wel ergens in die hoek moeten zitten)

[ Voor 8% gewijzigd door Tadream op 30-07-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
antonnob schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:32:
Sinds ik gisteren mijn ACER Aspire 7750G geüpdatet naar Windows 10, krijg ik bij opstarten de foutmelding: "Dolby Audio Driver is 7.2.8000.17 en de applicatie Dolby Advanced Audio verwacht 7.2.7000.7.
Negeren kan wel, maar volgende opstart krijg ik dezelfde melding.
De applicatie verwacht dus een oudere versie dan de geïnstalleerde versie.
Probleem is dat ik die oudere versie niet kan bemachtigen en zeg nou zelf die foutmelding is toch van de gekke eigenlijk :?
Wie heeft hierop een oplossing??
Op de medion laptop van mijn zusje krijg ik naast bovengenoemde melding ook iets over de licentie van Dolby? 8)7 Heb voor nu gezegd, klik maar weg en dan kijk ik er nog wel naar maar inderdaad dit kom ik ook tegen

Edit: bedenk me net dat ik de originele Win 7 drivers gebackupt heb, zal eens proberen te installeren van de week.

[ Voor 6% gewijzigd door Mrjraider op 30-07-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
Ik heb nu dus schijfopruiming (disk cleanup) gedaan en daarmee 17,3GB terug gekregen :9

Maar ik heb nog steeds een verborgen map op de C: schijf staan genaamd: $Windows.~WS van 3,06 GB groot, kan ik die handmatig verwijderen of behoor ik deze map te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

antonnob schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:32:
Sinds ik gisteren mijn ACER Aspire 7750G geüpdatet naar Windows 10
http://www.acer.co.in/ac/...25670.75936704.1438263222 -> pech, lijkt me. Drivers voor jouw laptop zijn er ook alleen tot Windows 8.1
Outlandos schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:34:
$Windows.~WS van 3,06 GB groot, kan ik die handmatig verwijderen of behoor ik deze map te behouden?
Kan weg maar als je het niet vertrouwt, verplaats 'm naar een USB-stickie ofzo.

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 30-07-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Palomar schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:49:
[...]

werkt volgens mij al sinds windows 8 zo. Wel handiger idd ;)
Ik heb het in XP ook. Geen bevestiging nodig. Sterker nog, het gaat niet in de prullenbak maar wordt gewist. Weg is weg, en van je fouten ga je het heel snel leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
voor dat ik de windows old map verwijder moet ik het dan eigenlijk op usb zetten ofzoiets?.....ik heb de windows 8.1 gewoon in de winkel gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

joey82 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:39:
voor dat ik de windows old map verwijder moet ik het dan eigenlijk op usb zetten ofzoiets?.....ik heb de windows 8.1 gewoon in de winkel gekocht..
Teruglezen is niet je sterkste punt? Er is de afgelopen 24 uur al wel 10x gepost hoe je die map netjes & officieel kan verwijderen. Hint: disk cleanup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
joey82 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:39:
:z zoekbalk :w

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Edwin- schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:30:
Kan Microsoft Edge nog niet syncen? Ik heb nu op twee Windows 10 apparaten mijn account ingesteld, en ook synchronisatie van de webbrowser staat aan. Echter, krijg ik op het tweede apparaat geen bladwijzers etc. te zien. Ik heb wat rond gekeken op internet, er staat dat Edge synchronisatie hoort te krijgen (dit zijn vaak berichten van rond mei).
Heb hetzelfde probleem....ik zal eens in de feedback app kijken of het een bekend issue is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Thewisbone schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:31:
[...]
Dankjewel! Het is opgelost. :)
Voor Microsoft Edge bij mij dus nog niet.
Bij Microsoftedge.exe (in C:\Windows\SystemApps) bij Eigenschappen heb je die compatibiliteits tab niet en kun je niks met dpi scaling doen.
We zoeken verder - wil Edge graag gebruiken maar zo is het lastig lezen, IE en Chrome geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
kraades schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:06:
Ik draai tegenwoordig alles vanaf VHDX files.
Nu zie ik er ook een VHD file bij staan:

[afbeelding]

Ik vraag mij dan alleen af: waarom een VHD (Generation 1) en geen VHDX (Generation 2) disk???
Zelf maar installeren dan. Ook zo gepiept. VHD is ivm backward compatibility?

Converteren kan ook nog.
http://blogs.technet.com/...sing-hyper-v-manager.aspx

[ Voor 14% gewijzigd door technorabilia op 30-07-2015 15:47 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tadream schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:44:
[...]

Voor Microsoft Edge bij mij dus nog niet.
Bij Microsoftedge.exe (in C:\Windows\SystemApps) bij Eigenschappen heb je die compatibiliteits tab niet en kun je niks met dpi scaling doen.
We zoeken verder - wil Edge graag gebruiken maar zo is het lastig lezen, IE en Chrome geen issues.
Twee hints: "dpi" intikken in de zoekbalk & heb je iets van overscan/auto-detect aanstaan op je monitor?

Ik heb er geen last van op zowel mijn 1080p als 1440p scherm en kan ook niet reproduceren of/wanneer het vervaagt, zoals je beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Laatst online: 06-11-2024
Wat moet ik doen als ik operational system not found krijg bij boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

kraades schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:45:
[...]

Zelf maar installeren dan. Ook zo gepiept. VHD is ivm backward compatibility?

Converteren kan ook nog.
http://blogs.technet.com/...sing-hyper-v-manager.aspx
VHDX is leuk als je nog grotere volumes wil gebruiken, meer RAM wil toewijzen etc. Nadeel is dat als een VHDX vastloopt en je host defect raakt, je inderdaad lastiger (maar niet onmogelijk) de VHDX op een andere host kan inlezen.

Sowieso gaat er meer veranderen zometeen in Hyper-V onder Server 2016; ook de XML-files worden anders en je hebt als full admin minder mogelijkheden. Zal wel te maken hebben met hybrid Azure-achtige oplossingen waar Microsoft natuurlijk een standaard voor wil hebben als je VM's van on-prem naar cloud gaat sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 15-09 09:40
jammer dat cortana nog niks doet in het nederlands :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

fuqua schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:50:
jammer dat cortana nog niks doet in het nederlands :(
Klopt een beetje inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:35:
[...]

http://www.acer.co.in/ac/...25670.75936704.1438263222 -> pech, lijkt me. Drivers voor jouw laptop zijn er ook alleen tot Windows 8.1

[...]

Kan weg maar als je het niet vertrouwt, verplaats 'm naar een USB-stickie ofzo.
Thanks, op hoop van zegen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:38:
[...]

Ik heb mijn Kaspersky AV weer wekend, dus Windows Defender is volstrekt overbodig geworden daarmee. In feite zou die op disabled moeten komen te staan. Nu heb ik als het ware twee AV programma's.
Kaspersky Antivirus 2016 is hier beschikbaar http://usa.kaspersky.com/...i-Virus&track=pu_kav_usen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
trix0r schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:17:
Ik geloof niet dat het echt is. 100% CPU usage (alle cores dus) zou echt resulteren in een haperend systeem, en dat gebeurd niet. In de details tab lijkt wel de juiste waardes te worden weergegeven.
Het uitschakelen van Windows Defender heeft bij mij geholpen. Als je de real-time bescherming, cloud bescherming en samples opsturen uitschakelt stopt Windows Defender ermee. Dat gaf mijn CPU wel wat ademruimte. Ik heb er nu alleen een nag screen voor terug dat ik Windows Defender aan moet zetten. :z

Overigens, waarom is standaard IIS componenten geïnstalleerd? Ik heb in mijn Windows 7 nooit IIS geïnstalleerd. Maar nu zie ik ineens bepaalde features daarvan aanstaan.
Handig! Ik wist niet dat er al een 2016 versie was. Meestel komt die pas in het najaar. Overigens werk 2015 met patch ook.

[ Voor 20% gewijzigd door CMD-Snake op 30-07-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Outlandos schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:52:
[...]

Thanks, op hoop van zegen dan maar.
Moet werken, had het zelfde probleem met mijn Realtek audio drivers. Die gingen maar tot windows 8 en doen het gewoon wel.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 15-09 09:40
mrjraider schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:59:
[...]

Moet werken, had het zelfde probleem met mijn Realtek audio drivers. Die gingen maar tot windows 8 en doen het gewoon wel.. ;)
ik heb mn realtek drivers nog niet geinstalleerd en gebruik die van windows, ik moet zeggen dat ze niet slecht klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
fuqua schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:02:
[...]

ik heb mn realtek drivers nog niet geinstalleerd en gebruik die van windows, ik moet zeggen dat ze niet slecht klinken.
Ik had helemaal geen geluid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:46
Ja zeker, staat op beide apparaten aan. Mijn bureaublad werd netjes gesynct. De thema kleuren dan weer niet. En blijkbaar Edge dus ook niet :?
TheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:43:
[...]

Heb hetzelfde probleem....ik zal eens in de feedback app kijken of het een bekend issue is...
Kan je het hier laten weten als je hier meer over weet? Het ontbreken van add-ons neem ik nu nog voor lief, maar sync vind ik wel echt belangrijk. Wil Edge kunnen gebruiken, het is zo verschrikkelijk smooth _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door -Edwin- op 30-07-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:45:
[...]

Twee hints: "dpi" intikken in de zoekbalk & heb je iets van overscan/auto-detect aanstaan op je monitor?

Ik heb er geen last van op zowel mijn 1080p als 1440p scherm en kan ook niet reproduceren of/wanneer het vervaagt, zoals je beschrijft.
Heb de Intel HD video driver verwijderd, zit nu op de Microsoft Basic Display adapter en daar heb ik het probleem niet meer. Zit hem dus in de video driver. Deze is tijdens de upgrade van 8.1 naar 10 standaard mee geinstalleerd.
Ik laat hem nu zelf zoeken en vind die die Intel HD Graphics Family driver weer en ja hoor daar is het probleem weer. Weet in ieder geval waar het zit...nu de oplossing nog (andere driver?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:42
Bij mij zijn denk ik de rechten niet helemaal goed overgekomen na de upgrade. Ik log in met microsoft account en deze staat in de administrator group.
Ik kan bijvoorbeeld mijn steam games niet meer starten, ik krijg foutmeldingen dat hij bestanden niet kan vinden.
Als ik als administrator inlog werkt dit allemaal wel naar behoren.
Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 15:27
iemand enig idee of het mogelijk is om de mail die binnenkomt in Outlook 2013 te koppelen aan de Tile in het startmenu? Zelfde vraag geldt voor de agenda items.
Pagina: 1 ... 12 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.