Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Remco brinkman schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:50:
[...].
5. dit word ook bevestigd door Microsoft.
Waar? Bron? :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

CAP-Team schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:49:
Wij gebruiken hier een stuk of 600 pc's met Windows 7 Professional. Deze zijn allen geactiveerd middels een KMS. Nu kregen wij een mail van onze accountmanager van Microsoft dat we deze allen gratis kunnen updaten naar Windows 10 Professional. Maar.. voor zakelijk gebruik kan dat toch niet?
Pro toch wel? Enterprise krijgt de automagische upgrade niet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 14:07
Hallo allemaal,

Ik heb nu sinds een dag Windows 10 en het bevalt mij uitstekend.
Alleen als ik via de xbox app een party join, dan werkt mijn microfoon niet. Moet ik hiervoor een toets indrukken of iets dergelijks.
Ik heb een plantronics gamecom 780 headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:32
Can I reinstall Windows 10 on my computer after upgrading?

Yes. Once you’ve upgraded to Windows 10 using the free upgrade offer, you will be able to reinstall, including a clean install, on the same device. You won’t need a product key for re-activations on the same hardware. If you make a meaningful change to your hardware, you may need to contact customer support to help with activation. You’ll also be able to create your own installation media like a USB drive or DVD, and use that to upgrade your device or reinstall after you’ve upgraded.

dit staat op http://www.microsoft.com/en-US/windows/windows-10-faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goldwing1973 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:47:
[...]

Toevallig AVAST geïnstalleerd?
Ik had dit probleem ook, het verwijderen van AVAST was voor mij de oplossing.
Nee, Avira. Dat is er nu af maar niets werkt zoals ik al eerder zei. Dat begint goed te frustreren.
CarloDB schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:42:
[...]

Heb hetzelfde probleem hier, bij mij komt dit voor na het aanmelden aan een domein, alle mogelijke oplossingen op internet al geprobeerd maar tot nu toe geen succes. Event viewer geeft genoeg meldingen weer. Je zou een van deze oplossingen kunnen proberen.

http://answers.microsoft....8?page=1&tm=1438249299527
Heb ik ook geprobeerd. Werkt bij niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Remco brinkman schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:55:
[...]
Can I reinstall Windows 10 on my computer after upgrading?

Yes. Once you’ve upgraded to Windows 10 using the free upgrade offer, you will be able to reinstall, including a clean install, on the same device. You won’t need a product key for re-activations on the same hardware. If you make a meaningful change to your hardware, you may need to contact customer support to help with activation. You’ll also be able to create your own installation media like a USB drive or DVD, and use that to upgrade your device or reinstall after you’ve upgraded.

dit staat op http://www.microsoft.com/en-US/windows/windows-10-faq
En daar houd het dus op.. ik had een retail 8.1 pro en ben dus nu over naar een retail windows 10 pro.. bovenstaande geld voor OEM.. ik wil mijn retail key op elk toekomst systeem blijven gebruiken. Wat normaal is voor retail keys.. Dat dit bij OEM niet kan weet ik.

MS heeft bovenstaande situatie waar ik in zit niet verder toegelicht.. :O

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 30-07-2015 11:59 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Can I reinstall Windows 10 on my computer after upgrading
Oftewel, niks nieuws dus. Je kan bijna elke Windows 7 / 8 / 10 installeren zonder key en pas later activeren. En voor de OEM-licenties gold sowieso al de beperking dat je een nieuwe activatie moet aanvragen.

Ach, van de week maar eens een custom iso bakken op basis van een aantal settings die ik meteen uit wil hebben zodat oooooit een volgende install nog makkelijker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AVG Free EDition werk hier vlekkeloos, met nieuwe install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]
If you make a meaningful change to your hardware, you may need to contact customer support to help with activation.
Ik vraag me af hoe dat gaat als ik van laptop verander.
Ik koop altijd een tweedehands laptop als ik een 'nieuwe' laptop wil.

Stel het eerste 'gratis upgrade'-jaar is voorbij, en ik koop een laptop met een oude Windows erop, of bijvoorbeeld Linux.

Kan ik dan de licentie op mijn huidige laptop meenemen naar die laptop?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19
Ik kan het bevestigen, heb hetzelfde gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
mad-dog schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:01:
[...]
Ik kan het bevestigen, heb hetzelfde gedaan
Heb jij retail windows 10 en hebt deze retail windows 10 op een geheel ander systeem geactiveerd gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

anandus schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:01:
[...]

Kan ik dan de licentie op mijn huidige laptop meenemen naar die laptop?
Volgens mij kan je je oude licentie deactiveren (weet ff niet 1-2-3 hoe), dan de nieuwe machine installeren en dan contact zoeken met Microsoft om de nieuwe hardware te licenseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19
spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:04:
[...]

Heb jij retail windows 10 en hebt deze retail windows 10 op een geheel ander systeem geactiveerd gekregen?
Zelfde systeem met een surfspot Windows 8 upgrade licentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
mad-dog schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:05:
[...]
Zelfde systeem met een surfspot Windows 8 upgrade licentie
Gaat mij dus om een ander systeem :) Stel ik koop een nieuwe laptop over een jaar (waar je W10 OEM) bij krijgt wil ik deze upgraden naar W10 pro retail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:40

Soullie

Planeshift

Opzich werkt alles prima.

Als ik een cold boot doe, als ik de reboot functie gebruik start de pc niet door en krijg ik een blanc screen.

Kijken if ik dat krijg opgelost l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanb14 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:59:
Heeft iemand van jullie ook problemen met office?
Bij mij zegt office in Windows 10 bij een gemaild bestand dat het bestand beschadigd is, terwijl hij via de mail op de telefoon of Windows 7 het wel gewoon doet.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
Heb zelf een aantal docx bestanden welke ik in mijn Gmail box had ge-opend in Word 365, Dit gaat bij mij zonder problemen. Ik heb het met een 10tal verschillende docx bestanden geprobeerd in Gmail in "leeftijd" varierend tussen een jaar en 2 weken. Alle bestanden worden probleemloos geopend etc. binnen Word 365.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Nou, ik heb de eerst uren met Windows 10 doorgebracht in de praktijk. Ik moet toch wel zeggen dat mijn ervaringen nu anders zijn dan toen dat ik er in VMWare mee speelde. Misschien komt dat omdat ik het nu constant gebruik en niet er een beetje mee zit te klooien.

De boel lijkt te werken, ik moet alleen activeren nog. Ik wacht even een paar dagen tot het rustiger is op de activatie server.

De vormgeving van Windows 10 doet wel echt pijn aan je ogen. Ik had tijdens de testfase al de inconsistenties gemerkt, maar nu ik er mee werk val ik wel steeds meer over. De taakbalk is een stuk kleiner dan die van Windows 7 en 8.1 ondanks dat ik grote iconen heb aanstaan. Plus weet iemand of je van die zwarte kleur van de taakbalk af kan komen? Dat transparante in Windows 7 en 8.1 vond ik veel mooier staan.

Ergens overweeg ik alleen al voor bovenstaande een rollback te doen.

Edge heb ik een paar uur geprobeerd, eigenlijk voor het eerst. In de testversie niet zitten internetten. Na een paar uur ben ik Edge inmiddels wel zat geworden. Die heb ik ingeruild voor Internet Explorer 11. Nu werken in ieder geval mijn Citrix plugins weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

CMD-Snake schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:11:Nu werken in ieder geval mijn Citrix plugins weer.
Het was al weken bekend dat Edge 0 plugins/add-ons zou ondersteunen. Vervelend maar wel heel erg begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49

Nox

Noxiuz

Mijn W8.1 'Core' versie kan remote desktop verbinding maken naar mijn W7 pro pc op kantoor. Iemand een idee als ik mijn W8.1 'Core' upgrade naar een W10 Home licentie ik dan nog steeds RDP kan doen maar enkel als client zijnde?

Ik wil die feature niet missen, de 'core' versie is de kale versie voor OEM's afaik.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:12:
Het was al weken bekend dat Edge 0 plugins/add-ons zou ondersteunen. Vervelend maar wel heel erg begrijpelijk.
Dat wist ik, maar voor mijn werk ben ik voor thuiswerken aangewezen op een oudere versie van Citrix. Het moet werken voor mij. In IE 11 was het al lastig, maar in Edge was het einde zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:17

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zijn er meer die met dual screen problemen hebben? Ik zie op mijn hoofdscherm niet welke applicaties actief zijn in de taskbar -_-' Erg irritant!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Laatst online: 19-07 16:56
Huh, bij mij doet Zoeken het niet als ik in de startknop zoek. Ik krijg dan geen resulaten. Eerst werkte dit wel. Iemand?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

CMD-Snake schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:13:
[...]

Dat wist ik, maar voor mijn werk ben ik voor thuiswerken aangewezen op een oudere versie van Citrix. Het moet werken voor mij. In IE 11 was het al lastig, maar in Edge was het einde zoek.
Ah,je hebt niet de volledige "nieuwe" Receiver maar werkt dus nog (gedeeltelijk) met die PNAgent-meuk etc? Ja, dan snap ik dat moderne browsers wat minder optimaal werken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:08:
Gaat mij dus om een ander systeem :) Stel ik koop een nieuwe laptop over een jaar (waar je W10 OEM) bij krijgt wil ik deze upgraden naar W10 pro retail..
Dus nu een rollback naar 8.1 en dan via de windows update updaten naar 10Pro (ipv via ISO) gaat ook geen "normale" key opleveren? Ben er nu een beetje ziek van dat ik op 10 zit met de generieke code eigenlijk :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

CMD-Snake schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:11:
Nou, ik heb de eerst uren met Windows 10 doorgebracht in de praktijk. Ik moet toch wel zeggen dat mijn ervaringen nu anders zijn dan toen dat ik er in VMWare mee speelde. Misschien komt dat omdat ik het nu constant gebruik en niet er een beetje mee zit te klooien.

De boel lijkt te werken, ik moet alleen activeren nog. Ik wacht even een paar dagen tot het rustiger is op de activatie server.

De vormgeving van Windows 10 doet wel echt pijn aan je ogen. Ik had tijdens de testfase al de inconsistenties gemerkt, maar nu ik er mee werk val ik wel steeds meer over. De taakbalk is een stuk kleiner dan die van Windows 7 en 8.1 ondanks dat ik grote iconen heb aanstaan. Plus weet iemand of je van die zwarte kleur van de taakbalk af kan komen? Dat transparante in Windows 7 en 8.1 vond ik veel mooier staan.

Ergens overweeg ik alleen al voor bovenstaande een rollback te doen.

Edge heb ik een paar uur geprobeerd, eigenlijk voor het eerst. In de testversie niet zitten internetten. Na een paar uur ben ik Edge inmiddels wel zat geworden. Die heb ik ingeruild voor Internet Explorer 11. Nu werken in ieder geval mijn Citrix plugins weer.
Ik heb dezelfde ervaring met de iets te kleine icoontjes in de taakbalk.
De balk kan je volgens mij niet transperant maken, maar bij vormgeving kan je wel aangeven dat de taakbalk gebruik moet maken van de kleuren die voorkomen op je achtergrond.
zo is hij bij mij op dit moment geel en niet zwart zoals standaard.

Citrix werkt alleen maar met internet explorer.
Zelf zoveel problemen ermee gehad met Chrome, Firefox dat ik ook wel verwacht dat Edge niet goed ondersteund wordt.
Ik gebruik zelf altijd Chrome en voor citrix heb ik internet explorer nodig.
Gelukkig heb ik er weinig mee te maken ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 12:57
Jirachi schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:15:
Huh, bij mij doet Zoeken het niet als ik in de startknop zoek. Ik krijg dan geen resulaten. Eerst werkte dit wel. Iemand?
Ik heb exact het zelfde probleem op meerdere machines. Gisteren werkte dit nog. Nog geen oplossing gevonden, als ik iets vind laat ik het hier wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:15:
Ah,je hebt niet de volledige "nieuwe" Receiver maar werkt dus nog (gedeeltelijk) met die PNAgent-meuk etc? Ja, dan snap ik dat moderne browsers wat minder optimaal werken voor je.
Ik heb versie 4.2 van de Receiver geïnstalleerd. Hoger kan ik niet gaan zonder ellende te krijgen in mijn Citrix sessies.

De Citrix pagina kan ik in IE 11 werkend krijgen door deze in compatibiliteitsmodus te openen. In Edge kreeg ik die pagina ook nauwelijks open op een fatsoenlijke manier.
Pykow schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:16:
Ik heb dezelfde ervaring met de iets te kleine icoontjes in de taakbalk.
De balk kan je volgens mij niet transperant maken, maar bij vormgeving kan je wel aangeven dat de taakbalk gebruik moet maken van de kleuren die voorkomen op je achtergrond.
zo is hij bij mij op dit moment geel en niet zwart zoals standaard.
Ik zal eens kijken. Het OS werkt goed, maar eigenlijk erger is me nu wild aan dit soort kleine dingen.
Citrix werkt alleen maar met internet explorer.
Zelf zoveel problemen ermee gehad met Chrome, Firefox dat ik ook wel verwacht dat Edge niet goed ondersteund wordt.
Ik gebruik zelf altijd Chrome en voor citrix heb ik internet explorer nodig.
Gelukkig heb ik er weinig mee te maken ;)
Het moet voor mij werken. Die thuiswerkdag is het punt niet, maar als ik standby ben moet ik vanuit huis een Citrix sessie kunnen starten bij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

jovael schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:54:
Hallo allemaal,

Ik heb nu sinds een dag Windows 10 en het bevalt mij uitstekend.
Alleen als ik via de xbox app een party join, dan werkt mijn microfoon niet. Moet ik hiervoor een toets indrukken of iets dergelijks.
Ik heb een plantronics gamecom 780 headset.
Ik meen dat party modus nog in de betá zit? Dacht ook toen ik de app opstarte een schermpje te krijgen die vroeg of ik mijn mic beschikbaar wilde stellen... Zou dus ook kunnen dat er bij jou iets met de instellingen is mis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
Goldwing1973 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:47:
[...]

Toevallig AVAST geïnstalleerd?
Ik had dit probleem ook, het verwijderen van AVAST was voor mij de oplossing.
Dank je dank je. Wat gebruik je nu dan?

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik heb een probleem en kom er maar niet vanaf, slechts een paar pagina's worden weergegeven. Google en Facebook weigeren te openen en geven deze tekst in zowel Chrome als Edge:

Je verbinding is niet privé

Aanvallers proberen mogelijk je gegevens van www.google.nl te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcarddetails). NET::ERR_CERT_DATE_INVALID

Ben onderhand een uur verder, meerdere keren de klok goed gezet en de internetklok maar probleem blijft zich voordoen. Router gereboot. Chrome wil niet updaten, geeft foutmelding.

Versie 43.0.2357.81 dev-m

Update mislukt (fout: 3)Er is een fout opgetreden bij het controleren op updates: Het starten van de updatecontrole is mislukt (foutcode 3: 0x80080005 -- system level).

Nieuwe versie downloaden kan niet, kom ik weer uit op die privacy melding. Avast en MalwareBytes vinden niks na grondig scannen. Meer mensen last en en hoe kan ik dit op een andere manier oplossen..?

[ Voor 45% gewijzigd door NeoMe op 30-07-2015 12:34 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Laatst online: 19-07 16:56
Tc662 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:23:
[...]

Ik heb exact het zelfde probleem op meerdere machines. Gisteren werkte dit nog. Nog geen oplossing gevonden, als ik iets vind laat ik het hier wel even weten.
Vreemd zeg.. Werkt niet meer op zowel mijn laptop als PC.

Ik zal 't hier ook even melden als ik iets vind.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-08 12:05
Sylver84 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:26:
[...]

Dank je dank je. Wat gebruik je nu dan?
Op dit moment nog niks, ga vandaag kijken welke virusscanner ik ga gebruiken.
Avast had 't bij mij al een beetje afgedaan dus dit is een goed excuus om naar een andere te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
[b]NeoMe schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:27:[i]Ben onderhand een uur verder, meerdere keren de klok goed gezet en de internetklok maar probleem blijft zich voordoen. Router gereboot. Chrome wil niet updaten, geeft foutmelding.
Heb je ook de datum gecontroleerd en niet alleen de klok?
Reboot anders eens en controleer de datum en tijd in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Goldwing1973 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:37:
[...]
Heb je ook de datum gecontroleerd en niet alleen de klok?
Reboot anders eens en controleer de datum en tijd in de bios.
Net nagekeken en stond goed, tevens opnieuw opgestart. Heb datum in de bios dag terug gezet en opnieuw goed gezet maar mocht ook niet helpen.

Heb de oorzaak al gevonden, Avast..! Heb nu alles uitgeschakeld, maar daar ligt het in ieder geval aan |:( Zet Bitdefender wel tijdelijk aan, hopelijk fixt Avast dit.

[ Voor 17% gewijzigd door NeoMe op 30-07-2015 12:56 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
*O* *O*

net super gesprek gehad in de webchat.. niet het antwoord wat ik graag gehoord had maar het is wel duidelijk nu :) ik ga de screenshots zo posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:51:
*O* *O*

net super gesprek gehad in de webchat.. niet het antwoord wat ik graag gehoord had maar het is wel duidelijk nu :) ik ga de screenshots zo posten..
Afbeeldingslocatie: http://www.ipoditalia.it/http://www.ipoditalia.it/wp-content/uploads/2015/01/microsoft_spartan.jpg
Aanhouder wint dus _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Wall o Text incoming :o Het licentie probleem is nu opgehelderd.. vooral dat einde ook.. windows 10 gratis upgrade zit dus aan je hardware gekoppeld.. ga je iets anders kopen (ander systeem) dan moet je dus dokken (als het gratis jaar voorbij is)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ClmuvmM.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h2Hs8jt.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WF6FFbe.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UjhC8Wy.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5FFvBWF.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yJJcr9e.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nW7AIYe.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9NtkwHs.png

d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b voor MS webchat.. allemaal lezen voordat je gaat posten dan komt het goed :+

[ Voor 28% gewijzigd door spartacusNLD op 30-07-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
Goldwing1973 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:35:
[...]

Avast had 't bij mij al een beetje afgedaan dus dit is een goed excuus om naar een andere te kijken.
Duidelijk, heb zojuist avast verwijderd. Hoppa start menu werkt, edge werkt nu ook op "normale"snelheid en zowaar kan ik de store openen. Netflix app gelijk gedownload en hoppa werken.

Nogmaals bedankt en ik lees mee om te kijken welke jij of andere gaat gebruiken.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
MartiFCT schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:36:
[...]

Dus toch? Wat raar, waarom die wijziging in Home?
Wellicht doordat home vooral door de leek gebruikt wordt (zeg niet dat jij er 1 bent) maar de gevorderde gebruiker en etc heeft veelal pro of hoger. Voor de leek kan je er beter voor zorgen dat alles automatische gaat op gebied van updates.
Dit is de enige reden die ik kan bedenken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40
Klopt, sommige mensen zijn huiverig voor updates, of gewoon laks en updaten hun pc expres/per ongeluk niet. Dus op een gegeven moment zit je toch weer met een hoop pc's met vulnerabilities en dat wil Microsoft juist voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:01:
Wall o Text incoming :o Het licentie probleem is nu opgehelderd
Maar ik lees dus nog steeds dat ik mijn 8.1 Pro OEM dus niet op andere hardware mag installeren want dan krijg ik 10 Home als upgrade? Volledig van de zotte dit. Of corrigeer me maar een licentie lease je van Microsoft en tenzij ze een duidelijke wijziging in de lease doorvoeren (nergens terug te vinden), is je licentie geldig tot EoL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Sylver84 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:02:
[...]

Duidelijk, heb zojuist avast verwijderd. Hoppa start menu werkt, edge werkt nu ook op "normale"snelheid en zowaar kan ik de store openen. Netflix app gelijk gedownload en hoppa werken.

Nogmaals bedankt en ik lees mee om te kijken welke jij of andere gaat gebruiken.
Vreemd bij mij werkt alles op en top in combinatie met Avast, streamen, edge (hoewel ik die niet echt gebruik vanwege Firefox) apps en etc alles draait zonder problemen hoor.
Ik heb Avast wel opnieuw gedownload en geïnstalleerd. (Had dag voor de release eerst Windows 7 kaal geinstalleerd dus had op moment van de upgrade naar Windows 10 geen antivirus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
JeroenC schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:07:
[...]

Vreemd bij mij werkt alles op en top in combinatie met Avast, streamen, edge (hoewel ik die niet echt gebruik vanwege Firefox) apps en etc alles draait zonder problemen hoor.
Ik heb Avast wel opnieuw gedownload en geïnstalleerd. (Had dag voor de release eerst Windows 7 kaal geinstalleerd dus had op moment van de upgrade naar Windows 10 geen antivirus)
Misschien is dat het wel opnieuw installeren, zal het straks eens proberen

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:07:
[...]
Maar ik lees dus nog steeds dat ik mijn 8.1 Pro OEM dus niet op andere hardware mag installeren want dan krijg ik 10 Home als upgrade? Volledig van de zotte dit. Of corrigeer me maar een licentie lease je van Microsoft en tenzij ze een duidelijke wijziging in de lease doorvoeren (nergens terug te vinden), is je licentie geldig tot EoL.
Ik dacht te lezen dat windows 10 nu vast zit aan je hardeware. Dus je koopt windows 8.1 pro en je gaat daarna naar windows 10 pro. Dan is die Windows 10 pro alleen voor die hardware bedoeld en niet op een ander systeem te installeren.

Dit is dus niet zo als je windows 10 volledig koopt

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 30-07-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Ook ik heb gisteren de upgrade gedaan, prima verlopen, vooralsnog werkt alles.
Op 1 ding na, wat ik gek genoeg niet voor elkaar krijg nu :S

Remote management van Hyper-v op 2012R2 (ik hoef geen complete management console, server manager en dergelijke, puur hyper-v manager).

Toen ik nog onder win8.1 zat, ging het perfect, sinds de upgrade niet meer.
Eerst kreeg ik een melding over de authenticatie, maar na de juiste gegevens in te kloppen in de manager zelf (dikke plus dat dat nu kan!), zegt ie doodleuk dat ik niet de benodigde permissies heb.

Wel verdomme, het is toch zeker m'n eigen server! ;)

Host is toegevoegd als trusted host, COM permissies staan goed (zoals voorheen), account is 100% geregistreerd als admin account (hyper-v administrators groep), en toch werkt het niet meer.
Gaat om een workgroup omgeving trouwens, geen domein.

Verder erg tevreden, alleen dit is nogal.... ruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister een upgrade uitgevoerd van Windows 7 naar Windows 10 op een oude Dell XPS M1330 laptop. Het Windows 10 icoontje had gemeld dat de laptop geschikt was voor de upgrade. Het leek goed te gaan, wel duurde het lang (op het scherm werd ook genoemd dat het langer dan gebruikelijk duurt, tsja). Uiteindelijk verscheen dan toch het inlogscherm van Windows 10.

Maar na de eerste keer inloggen was het een drama.
Meteen een cryptische foutmelding over de fingerprint reader software.
De start-knop deed het niet; links klikken in de taakbalk leek nergens te werken. Rechts klikken deed het gek genoeg wel, het context menu kwam wel overal op. Zo kon ik een zoekveld openen in de taakbalk, maar typen in het veld werkte weer niet. Constant werden alle iconen opnieuw getekend, wat leek op het continu crashen van applicaties? Ook waren er 'lege' iconen; voor de Store en Edge werden alleen een leeg vakje in de startbalk getoond (ik kon zien dat het deze apps waren m.b.v. 't context menu).

Op een normale manier kreeg ik de laptop niet meer uit, alleen met het lang indrukken van de aan-uit knop. Ik wou weer downgraden naar Windows 7, maar omdat het Start menu het niet deed, en alle nieuwe applicaties/schermpjes niet leken te werken, kon ik geen optie benaderen om een herstel terug naar Windows 7 uit te voeren.
Gek genoeg na nog een paar keer geforceerd opstarten en inloggen, en toch proberen applicaties te starten en zo, werd het hertekenen van de iconen minder frequent, en ineens deden de linker-muisknop en het Start menu het wel. Geen idee wat er aan de hand was, er waren verder geen meldingen of iets dergelijks.
Sindsdien is het een stuk beter. Zelfs inloggen met de fingerprint-reader werkt nu.
Mooi vind ik de nieuwe Windows 10 taakbalk en venster-layout niet, het is allemaal iets te simpel getekend. Ook de snelstart-iconen rechtsonder, zoals voor de wifo zijn wel erg 'basic', en zien er wat 'pixelig' uit op 't 1280 x 800 scherm. Dat gevoel over een lage resolutie had ik nooit in Windows 7.
Het verschil in layout met oude iconen, zoals 't mail envelopje van Thunderbird valt meteen op.
Sommige nieuwe schermen, zoals voor taakbeheer, zijn wel verbeterd.

Ik gebruikte ook Copy als clouddienst voor bestanden. Op de 1 of andere manier heb ik nu twee van die Copy mappen in de verkenner sinds de upgrade. Ik heb geprobeerd eentje te verwijderen, en te hernoemen, maar dat is niet goed gegaan, en nu werkt die map helemaal niet meer, en ik krijg ze ook niet uit de verkenner. Het is dus nog niet robuust.
Zo zijn er nog wel meer bugs.
Mappen die met een puntje beginnen (zoals bijvoorbeeld Eclipse die maakt voor plugins) heb ik nu ook in de verkenner onder 'Snelle toegang'. Die horen daar niet, en ik krijg ze er ook niet uit.

Simpele configuratie, zoals de voorkeursvolgorde van de wifi-netwerken, is ook niet aan te passen in de nieuwe configuratieschermen?

Nog steeds worden af en toe de iconen hertekend. Misschien zijn dat nu automatische updates die worden geïnstalleerd?

Ook heb ik een app geprobeerd uit de Store, die voor Facebook, maar die heb ik ondertussen ook weer verwijderd. De app was alleen in het Engels, en als je na minimaliseren een tijdje later de app weer wou openen, crashte die altijd. Er is dus nog wel wat te doen voor Microsoft en de App bouwers.

Het is allemaal veel minder 'af' dan ik had verwacht, zeker voor een systeem wat zo naar de gebruikers toe wordt 'gepusht'.
En alle problemen na de upgrade horen toch niet op te treden als er eerst wordt gemeld dat het systeem geschikt is voor de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:10:
[...]

Dit is dus niet zo als je windows 10 volledig koopt
En daar ben ik het dus niet mee eens. Voor zover ik weet mag je ELKE licentie in principe op 1 machine tegelijk installeren. Als je daarna de licentie niet meer op die machine wil gebruiken maar op de volgende, dan heb je de mogelijkheid om dit te doen met telefonische support van Microsoft.

Als ik OEM heb gekocht voor machine A en ik installeer diezelfde OEM op machine B, moet ik verplicht machine A uitzetten/formatteren. Daarna bel ik Microsoft om mijn oude key uit hun systeem te halen en op hardware-ID van B te activeren.

Het upgrade-traject naar 10 op machine A of later op machine B mag hierdoor niet anders verlopen alhoewel ik uit jouw wall 'o text toch echt iets anders haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Wall o Text incoming :o Het licentie probleem is nu opgehelderd.. vooral dat einde ook.. windows 10 gratis upgrade zit dus aan je hardware gekoppeld.. ga je iets anders kopen (ander systeem) dan moet je dus dokken (als het gratis jaar voorbij is)

d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b voor MS webchat.. allemaal lezen voordat je gaat posten dan komt het goed :+
OK, zeer verhelderend dit :) Ik blijf lekker insider op die ouwe bak van mij. Zodra ik weer eens wat leuks bouw zal ik mijn Pro 7 Retail opofferen voor een 10 Pro die dan dus definitief op dat systeem blijft!

Draai nu Pro 64-bit EN-US weer op de SSD, héél blij mee!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:14:
[...]

En daar ben ik het dus niet mee eens. Voor zover ik weet mag je ELKE licentie in principe op 1 machine tegelijk installeren. Als je daarna de licentie niet meer op die machine wil gebruiken maar op de volgende, dan heb je de mogelijkheid om dit te doen met telefonische support van Microsoft.

Als ik OEM heb gekocht voor machine A en ik installeer diezelfde OEM op machine B, moet ik verplicht machine A uitzetten/formatteren. Daarna bel ik Microsoft om mijn oude key uit hun systeem te halen en op hardware-ID van B te activeren.

Het upgrade-traject naar 10 op machine A of later op machine B mag hierdoor niet anders verlopen alhoewel ik uit jouw wall 'o text toch echt iets anders haal.
Ik ben het er zeker ook niet mee eens.. maar als deze persoon van MS dat zegt kan je er vanuit gaan dat dat op dit moment de policy is toch? wellicht passen ze het ooit weer aan?

En je kan het er mee eens zijn of niet tegen MS zelf kan je toch niet opboxen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

GerardVanAfoort schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:17:
[...]

OK, zeer verhelderend dit :) Ik blijf lekker insider op die ouwe bak van mij. Zodra ik weer eens wat leuks bouw zal ik mijn Pro 7 Retail opofferen voor een 10 Pro die dan dus definitief op dat systeem blijft!
Wel voor eind juli 2016 anders moet je alsnog betalen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidb2
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-06 15:28
Gisteren een Windows 10 clean install gedaan op mijn PC alles werkte vlekkeloos.

Tot op een 15 minuten geleden mijn scherm op zwart ging en het net leek op een zwarte BSOD want ik zag alleen een paar keuzes die ik kon kiezen om de clocksnelheid van mijn CPU te herstellen of overclock profielen tekiezen ( geen screenshot van kunnen maken ) ALT +F1 , voor profiel 1 ALT+ F2 voor profiel 2 etc.
Zomaar ineens. Ik heb de default settings gekozen en vanaf dat moment doet het START en WINDOWS icoontje links onderaan het niet meer. Ik kan klikken wat ik wil maar ze reageren niet en het enige wat ik zie als ik op het Windows icoontje klik, is een blauw rondje maar verder niks. Ik heb zitten googlen maar niet echt en oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Windows 10 bevalt mij tot nu toe redelijk goed. Jammer dat er 'hackwerk' nodig is om bepaalde zaken voor elkaar te krijgen: voorgeïnstalleerde apps verwijderen via PowerShell, grid van je desktop verkleinen en het uitzetten van het lockscreen moet allemaal via het register.

Een probleem heb ik nog niet kunnen oplossen, dialoogvensters die input vereisen springen niet naar de voorgrond. Zo heb ik een minuut staan wachten op het verplaatsen van een bestandje maar ik moest toestemming geven en het dialoogvenster zat achter het mapvenster. |:(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 15:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Misschien een beetje stomme vraag, maar kan het even nergens vinden. Alles werkt vlekkeloos, alleen al mijn oude programma's moet ik nog opnieuw identificeren op de harddisk, zodat de search app gewoon normaal werkt zoals ik in 8.1 had. Bijvoorbeeld, steam intypen en dan steam kunnen runnen.

Ik kan niet meer vinden waar ik even al mijn harddisks kan scannen op files, zodat ik die bij start > search kan intypen en vinden haha

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
[b][message=44662628,noline](...)

Een probleem heb ik nog niet kunnen oplossen, dialoogvensters die input vereisen springen niet naar de voorgrond. Zo heb ik een minuut staan wachten op het verplaatsen van een bestandje maar ik moest toestemming geven en het dialoogvenster zat achter het mapvenster. |:(
Herkenbaar, dat irriteert mij ook mateloos!

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc662 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:23:
[...]

Ik vond ook geen oplossing dus heb alles opnieuw geinstalleerd. Ik vermoed dat Avira de boosdoener is, en deinstalleren verhielp het probleem niet. Ook andere programma's verwijderen gaf geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon25
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06-2023
Mocht je nog een DVD willen afspelen op je PC dan is er nu de Microsoft DVD player app. Gratis voor upgrades vanuit Windows 7&8 met een Window media center product key, maar niet voor upgrades vanuit Windows 10 Insiders Preview versies!. Zie voor details: http://aka.ms/win10dvd
https://www.microsoft.com/store/apps/9NBLGGH2J19W

[ Voor 24% gewijzigd door simon25 op 05-08-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenC schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:07:
[...]

hier ook hoor.. avast werkt prima op win 10 , de store , start menu ect werken allemaal en ik hou het ook nog even bij firefox met die leuke plugins :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:18:
[...]

Wel voor eind juli 2016 anders moet je alsnog betalen... :+
Oh ja, ach een Pro 7 vrij inzetbaar + een Pro 10 VRIJ inzetbaar is ook zeker niet erg :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-08 21:01
MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 06:48:
[...]

Que? Staat je laptop in hybernation ofzo? Doe eens plaatjes posten van beide schermen want a) ik haat Nederlandse info en b) het zegt me helemaal niks.
Doe ff normaal joh, wat een attitude. ( google maar wat een vergrendelscherm is ;-) )

Ontopic: Voor mensen die hier ook tegen aan lopen, hier is het mee op te lossen:

- Regedit

- HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Personalization

- If you do not see the Personalization key, right-click the Windows key above it, point to New, and create a key named Personalization.

- Right-click in the right pane and create a new DWORD value named NoLockScreen.

- Double-click the NoLockScreen value and enter a value of 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:17:
Ik ben het er zeker ook niet mee eens.. maar als deze persoon van MS dat zegt kan je er vanuit gaan dat dat op dit moment de policy is toch? wellicht passen ze het ooit weer aan?

En je kan het er mee eens zijn of niet tegen MS zelf kan je toch niet opboxen :P
Maar, dus resumé: ik kan nu rebooten naar de DVD, clean install doen, geen key invullen, Win10Pro activated?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
Kom er net achter dat me "FN"toetsen het niet meer doen

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Thanks voor deze opheldering. Ik wilde hier namelijk toch nog iets over vragen omdat het verre van duidelijk is. Nu is het duidelijk, maar wel apart dat je dus geen echte key krijgt. En als je retail hebt hem dan niet op een nieuw gekocht systeem kan zetten. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helve055
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-11-2015
Alles is netjes verlopen, alleen zijn alle velden waar ik moet typen zwart, dus zwart wordblad, excel werkblad is compleet zwart enz.. Hoe is dit te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Sylver84 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:30:
Kom er net achter dat me "FN"toetsen het niet meer doen
Ik denk dat je dan moet wachten op de drivers van de fabrikant van jouw laptop of toetsenbord ;-)

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Brad Pitt schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:30:
[...]
Maar, dus resumé: ik kan nu rebooten naar de DVD, clean install doen, geen key invullen, Win10Pro activated?
Als het de zelfde hardware is wel :) volgens MS.

Zie wall o text O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:07:
[...]

Ik ben bang dat MS hier toch een probleem mee gaat krijgen, ze bieden een gratis licentie aan als je update naar Windows 10.
En vorig jaar heeft het Europesche hof besloten dat doorverkopen van Software Licenties mag, dus MS MAG het niet permanent koppelen aan een hardware ID,en als het niet permanent gekoppeld is aan een ID, dan kan je het ook meenemen naar een andere/nieuwe PC
[BRON]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:56
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:09:
[...]

Heb zelf een aantal docx bestanden welke ik in mijn Gmail box had ge-opend in Word 365, Dit gaat bij mij zonder problemen. Ik heb het met een 10tal verschillende docx bestanden geprobeerd in Gmail in "leeftijd" varierend tussen een jaar en 2 weken. Alle bestanden worden probleemloos geopend etc. binnen Word 365.
Ik heb office opnieuw geïnstalleerd en alles werkt nu weer prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
martijntjuhh schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:31:
[...]

Ik denk dat je dan moet wachten op de drivers van de fabrikant van jouw laptop of toetsenbord ;-)
Dacht ik al, heb al op de Dell site gekeken en helaas is er nog niks bekend

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

TheVMaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:34:
Heb je tips en/of aanvullingen? Laat het dan even weten...dan vullen we dit topic aan. Ook als je mede-auteur wilt worden, doe mij even een DM :+
Een handige aanvulling voor de mensen met datalimieten; Windows 10 heeft blijkbaar standaard aanstaan om de updates middels P2P te delen.. Kwam er gisteren toevallig achter, gelukkig kort bij maar erg lullig voor de mensen met datalimieten :F

Zou een goede waarschuwing zijn voor in de TS + waar uit te zetten, vooral handig voor de mensen in België :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ewal schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:30:
[...]

Doe ff normaal joh, wat een attitude. ( google maar wat een vergrendelscherm is ;-) )
Ik weiger Nederlands te Googlen; ik ben Engels opgeleid door Microsoft en zoals je zelf al ziet, zijn de register-keys ook Engels.

Dat lockscreen is niet nieuw voor mij maar staat duidelijk beschreven in veel andere topics. Zoeken (van iedereen) is inderdaad een kunst. Neemt niet weg dat zowel mijn Pro thuis als Enterprise op werk dit lockscreen niet hebben tenzij ik voor een power-plan heb gekozen wat de machine in slaapstand zet. Aangezien alles op SSD draait, en ruimte dus duur is, heb ik hybernation uit staan en word ik dus nooit geconfronteerd met dit lockscreen.

Vandaar dus dat ik ook op extra info vraag zoals 2 screenshots om te beoordelen wat iemand nou bedoelt. Het is dat ik "maar" systeembeheerder ben en bijna elke dag dit soort vragen in de mails terugvindt en dat "we" maar moeten ruiken wat iemand bedoelt, zeker als het van machines afkomt die niet onder het centrale beheer vallen. Jouw aanname "doe ff normaal" is dus meer richting degene die een vraag neerzet zonder eerst zelf terug te lezen of oudere Windows 8.1 topics door te nemen op GoT, dan het feit dat het aan mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Laatst online: 06-09 16:30
Goldwing1973 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:35:
[...]

Gewoon de ingebouwde virusscanner (Defender) gebruiken?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Goldwing1973 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:34:
[...]

Ik ben bang dat MS hier toch een probleem mee gaat krijgen, ze bieden een gratis licentie aan als je update naar Windows 10.
En vorig jaar heeft het Europesche hof besloten dat doorverkopen van Software Licenties mag, dus MS MAG het niet permanent koppelen aan een hardware ID,en als het niet permanent gekoppeld is aan een ID, dan kan je het ook meenemen naar een andere/nieuwe PC
[BRON]
Is het niet zo dat een belletje met MS genoeg is? Had een lange tijd terug WinXP legaal geïnstalleerd, later op een andere PC met eenzelfde code, dat weigerde die te activeren natuurlijk omdat het al eens gebruikt was. Een belletje met MS was voldoende om de key weer vrij te geven, werd toentertijd niet moeilijk over gedaan :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 15:27
CMD-Snake schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:11:
Plus weet iemand of je van die zwarte kleur van de taakbalk af kan komen? Dat transparante in Windows 7 en 8.1 vond ik veel mooier staan.
Jep dat kan...

Bij de persoonlijke instellingen onder het kopje kleuren.
En bij was het standaard transparant, maar ik ben nu nog aan het uitvogelen of de "doorzichtbaarheid" kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Faabjan schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:31:
[...]

Thanks voor deze opheldering. Ik wilde hier namelijk toch nog iets over vragen omdat het verre van duidelijk is. Nu is het duidelijk, maar wel apart dat je dus geen echte key krijgt. En als je retail hebt hem dan niet op een nieuw gekocht systeem kan zetten. :F
Zo vreemd is dat niet hoor. Je hebt een retail Windows 7 of 8 gekocht. En nu is er een jaar lang de mogelijkheid om een legitieme Windows 7 of 8 te upgraden naar 10, dat is dus een mooi gratis cadeautje. Ik bedoel, je hebt Windows 7 of 8 gekocht maar in plaats daarvan mag je Windows 10 gebruiken.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oculus schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:41:
[...]

... maar ik ben nu nog aan het uitvogelen of de "doorzichtbaarheid" kan aanpassen.
Ging dat maar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:41:
[...]

Is het niet zo dat een belletje met MS genoeg is? Had een lange tijd terug WinXP legaal geïnstalleerd, later op een andere PC met eenzelfde code, dat weigerde die te activeren natuurlijk omdat het al eens gebruikt was. Een belletje met MS was voldoende om de key weer vrij te geven, werd toentertijd niet moeilijk over gedaan :)
Ne, want met deze upgrade krijg je geen key meer, ze koppelen Windows aan je hardware ID.
Een key kon je vrijgeven door een telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Mijn CPU in task manager staat constant op 100%. Maar niets is traag of geen ander teken dat dat ook daadwerkelijk klopt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Laatst online: 23:04
Misschien geen windows 10 gerelateerde vraag, maar heb er wel last van± Mijn toetsenbord typt de verkeerde symbolen want dit± zijn dubbele puntje en dit " is een apestraartje, iemand een idee hoe dit op te lossen= keyboard staat al op Nederlands ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

trix0r schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:46:
Mijn CPU in task manager staat constant op 100%. Maar niets is traag of geen ander teken dat dat ook daadwerkelijk klopt. Iemand een idee?
Je kan toch zien welke applicatie of service dit veroorzaakt? Gelukkig is je PC niet traag, hier was mijn PC niet bruikbaar. Elke klik had letterlijk een delay van ongeveer 5 minuten, veroorzaakt door de virusscanner (VIPRE in mijn geval) welke nog niet met Windows 10 overweg wil..
krissie100 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:46:
Misschien geen windows gerelateerde vraag, maar heb er wel last van± Mijn toetsenbord typt de verkeerde symbolen want dit± zijn dubbele puntje en dit " is een apestraartje, iemand een idee hoe dit op te lossen= keyboard staat al op Nederlands ingesteld
Keyboard is vaak United States-International, niet Nederlands ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Jean Paul op 30-07-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 15:27
krissie100 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:46:
Misschien geen windows gerelateerde vraag, maar heb er wel last van± Mijn toetsenbord typt de verkeerde symbolen want dit± zijn dubbele puntje en dit " is een apestraartje, iemand een idee hoe dit op te lossen= keyboard staat al op Nederlands ingesteld
Lijkt erop dat je toetsenbord op de verkeerde taal staat.
Probeer es ctrl + shift?
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:47:
[...]

Keyboard is vaak United States-International, niet Nederlands ;)
:) Dat is idd ook nog een optie.

[ Voor 20% gewijzigd door Oculus op 30-07-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Oculus schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:47:
[...]

Lijkt erop dat je toetsenbord op de verkeerde taal staat.
Probeer es ctrl + shift?
het probleem is dus ook dat shift control of andersom het alleen maar erger maakt en het nog meer door elkaar zit ±'

ah, bedankt, dacht dat ik het eerst niet had, maar dat zal dan wel :)
dankje! :P (VS toetsenbord xD)

[ Voor 13% gewijzigd door krissie100 op 30-07-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Laatst online: 06-09 16:30
Welk proces/welke processen zorgen voor die 100%?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Jaaa, start > resource monitor en op ontdekkingstocht gaan..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
Probleem met de functie toetsen is ook voorbij. Via apparaat beheer stuur programma bijgewerkt en voila alles werkt weer.

Bijzonder vond ik wel dat er een stuur programma van een Lenovo ideapad was geinstalleerd

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Laatst online: 22:39
Tot nu toe geen problemen ondervonden met Windows 10, installatie ging ook in 1x goed.

Aangezien mijn laptop is overleden werk ik nu op een hele oude HP pc die ik ooit van mijn oude werk heb meegenomen. Is nog een Intel C2D E6300@1,83GHz met 3GB DDR2 geheugen :+

Zit wel een Samsung Evo 850 SSD in maar merk gewoon dat de schijf veel te snel is voor de pc zelf. De processor moet er hard aan trekken. Desondanks werkt Windows 10 best soepel op deze pc. Dan hebben we het wel over de simpele 'office' zaken :P

Nieuwe pc komt eraan, ben benieuwd!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zijn hier gebruikers die niet kunnen inloggen op Tweakers.net met Edge,met Internet Explorer wel.
Krijg de melding dat de CSRF token ongeldig is.

Alle cookies geblokt,moest alleen cookies van derden blokkkeren.
Domme fout van deze nep Tweaker.

[ Voor 25% gewijzigd door jota op 30-07-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

krissie100 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:48:
[...]

het probleem is dus ook dat shift control of andersom het alleen maar erger maakt en het nog meer door elkaar zit ±'
Waarschijnlijk staat je toetsenbord op Nederlands, terwijl je een US International toetsenbord hebt.

Bijna alle computers in Nederland worden geleverd met US International toetsenborden. Een specifieke Nederlandse layout heb ik eigenlijk alleen maar gezien op een Scheidegger elektrische typmachine, die had een toets voor "ij" en een guldenteken. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MelvinB schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:23:
[...]

Herkenbaar, dat irriteert mij ook mateloos!
het icoon op je taakbalk knippert dan rood als het goed is......in die zin is er wel een signalering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Swerfer schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:49:
[...]

Welk proces/welke processen zorgen voor die 100%?
Als ik Chrome open heb, dan gebruikt Chrome 70%. Sluit ik dat af, neemt een ander proces het over, etc. etc.

Het klopt ook totaal niet; want mijn PC wordt niet traag, de gegevens in de task manager kloppen 'gewoon' niet. Broncontrole geeft ook 100% CPU aan, maar als ik sorteer op CPU verbruik komt er niets boven de 10%. Bronctrole loopt zelf wel erg gemakkelijk vast als ik wat zaakjes wil sorteren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

krissie100 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:48:
[...]

Settings > Language > Keyboard input op United States International zetten.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:52:
[...]

Waarschijnlijk staat je toetsenbord op Nederlands, terwijl je een US International toetsenbord hebt.

Bijna alle computers in Nederland worden geleverd met US International toetsenborden. Een specifieke Nederlandse layout heb ik eigenlijk alleen maar gezien op een Scheidegger elektrische typmachine, die had een toets voor "ij" en een guldenteken. :D
ahaa, ja, dat was idd het probleem, maar had het nog niet eerder gemerkt terwijl het er al 24 uur op staat :)

BEDANKT ALLEMAAL :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:42:
[...]

Zo vreemd is dat niet hoor. Je hebt een retail Windows 7 of 8 gekocht. En nu is er een jaar lang de mogelijkheid om een legitieme Windows 7 of 8 te upgraden naar 10, dat is dus een mooi gratis cadeautje. Ik bedoel, je hebt Windows 7 of 8 gekocht maar in plaats daarvan mag je Windows 10 gebruiken.
Grappig verhaal maar stel nou dat ik na een jaar toch denk: ach, doe mij toch maar een downgrade. Dan heb ik waarschijnlijk de grootst mogelijke moeite om mijn oude install via Windows 10 terug te rollen, is mijn machine in het domein ook niet meer te vinden want iets met AD etc. En ik mis mijn volledige recent files, browser history etc etc etc. van Windows 10 over het afgelopen jaar.

Ik snap ten zeerste jouw antwoord maar de uitvoerbaarheid/handhaving van licentie A of licentie B laat wel iets te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07 13:26
Er zijn al enkele AV-scanners voorbij gekomen die niet werken onder W10, en daar wil ik Symantec Endpoint Protection 12.x aan toevoegen.

Deze moet vóór installatie verwijderd worden, maar er schijnt op korte termijn een update voor uitgebracht te worden door Symantec

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-08 21:01
De extra info die je vraagt, vraag je op een manier die niet leuk over komt. Probeer wat socialer te doen, ook al ben je een hoog opgeleide systeembeheerder. Of reageer gewoon niet..

MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:37:

[...]

Ik weiger Nederlands te Googlen; ik ben Engels opgeleid door Microsoft en zoals je zelf al ziet, zijn de register-keys ook Engels.

Dat lockscreen is niet nieuw voor mij maar staat duidelijk beschreven in veel andere topics. Zoeken (van iedereen) is inderdaad een kunst. Neemt niet weg dat zowel mijn Pro thuis als Enterprise op werk dit lockscreen niet hebben tenzij ik voor een power-plan heb gekozen wat de machine in slaapstand zet. Aangezien alles op SSD draait, en ruimte dus duur is, heb ik hybernation uit staan en word ik dus nooit geconfronteerd met dit lockscreen.

Vandaar dus dat ik ook op extra info vraag zoals 2 screenshots om te beoordelen wat iemand nou bedoelt. Het is dat ik "maar" systeembeheerder ben en bijna elke dag dit soort vragen in de mails terugvindt en dat "we" maar moeten ruiken wat iemand bedoelt, zeker als het van machines afkomt die niet onder het centrale beheer vallen. Jouw aanname "doe ff normaal" is dus meer richting degene die een vraag neerzet zonder eerst zelf terug te lezen of oudere Windows 8.1 topics door te nemen op GoT, dan het feit dat het aan mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
Sylver84 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:09:
[...]

Misschien is dat het wel opnieuw installeren, zal het straks eens proberen
Herinstallatie avast en alles werkt nog steeds zoals het moet. Job done

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Legale Windows 7 Pro
- Alleen lokaal account
- Upgrade naar Win10 met de tool
- Gaat goed en Instellingen/Activering geeft aan dat het geactiveerd is.
- Key eindigt op 3V66T
- Met de tool een USB aangemaakt.
- Booten vanaf deze USB
- Verse installatie
- Er wordt twee maal om een product key gevraagd en beide keren niet ingevuld/overgeslagen
- Windows 10 is nu niet geactiveerd met als foutdetails: 0xC004C003 productcode geblokkeerd.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaylars
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 17:18
Heren.

Ik heb het probleem dat op mijn W10 bureaublad mijn icoontjes heel ver uit elkaar staan. Ik wil dit dichter en uitgelijnd bij elkaar hebben, hoe krijg ik dit voor elkaar.

Ik heb ook op een laptop nu W10 en die heeft niet dat probleem.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/25i3r13.png

Bij voorbaat dank

[ Voor 3% gewijzigd door skaylars op 30-07-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat toetsenborden betreft heel grappig... Bij mijn vriendin stond UniKey geïnstalleerd, een klein programma'tje dat je in staat stelt om Vietnamees te typen (dus met allerlei funky letters zoals đ ợ ễ ằ). Na de upgrade naar Windows 10 had Windows naast het US International toetsenbord ook een Vietnamese toetsenbordlayout geïnstalleerd. Dus kennelijk herkende hij UniKey en ondersteunt Windows 10 "native" Vietnamees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CAP-Team schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:49:
Wij gebruiken hier een stuk of 600 pc's met Windows 7 Professional. Deze zijn allen geactiveerd middels een KMS. Nu kregen wij een mail van onze accountmanager van Microsoft dat we deze allen gratis kunnen updaten naar Windows 10 Professional. Maar.. voor zakelijk gebruik kan dat toch niet?
Als de account manager van Microsoft dat zegt :+ Tja...dan zou ik hem er aan gaan houden.....hebben jullie misschien Software Assurance? Wij gaan na het weekend bij ons op de zaak ook over op Windows 10, althans zodra de KMS keys zijn opgevoerd...en dan kunnen de techneuten zelf Windows 10 installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:57:
- Windows 10 is nu niet geactiveerd met als foutdetails: 0xC004C003 productcode geblokkeerd.

Wat doe ik fout?
Microsoft al gebeld? Overige hints/tips over activatie al gelezen/uitgevoerd in de 3 Windows 10 topics van de afgelopen dagen?

Pagina: 1 ... 11 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.