DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat vermoeden is er, het is echter een zeer beperkte BIOS uitgeleverd door meneer Samsung. Dus de optie ' safe/secure boot etc bestaat niet voor mij.DutchCrownNL schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:22:
[...]
Zo te zien valt hij over safe mode. Dit kan je waarschijnlijk uitschakelen in je bios/uefi.
In het uiterste geval zal ik dus een custom BIOS moeten gaan zoeken voor mijn Samsung RV511-S02NL
[ Voor 11% gewijzigd door Suicyder op 30-07-2015 09:27 ]
Hmm dat is balen.Suicyder schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:26:
[...]
Dat vermoeden is er, het is echter een zeer beperkte BIOS uitgeleverd door meneer Samsung. Dus de optie ' safe/secure boot etc bestaat niet voor mij.
Dan zou ik het ook niet zo snel weten...
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Correct.. zo nog niet tegen aan gekeken.. heb echter zo vaak voorbij horen komen dat alles aan de MS account gehangen wordt dat ik het zelf ben gaan gelovenmtr33 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:22:
Ik zou 't eerder omdraaien: waar heb je op de MS site gezien dat je verplicht een MS account nodig hebt?
Win 10 zelf draait ook zonder account en voor installeren is dit niet anders.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Hierbij mijn eerste indrukken.
Cortana is nog niet beschikbaar in Nederland. In plaats van het Cortana-ikoon staat er een vergrootglas, waarmee je op je PC kunt zoeken. Een tegenvaller, want dit is juist één van de grotere nieuwe features die Microsoft zo trots presenteerde.
Een andere feature die op de meeste PCs niet werkt is Windows Hello. Blijkbaar heb je hier een speciale webcam voor nodig (ik las op andere websites dat je een webcam nodig hebt met een speciale dieptesensor). Jammer, want dit was ook één van de features die Microsoft presenteerde in z'n reclamefilmpjes, en nu blijkt het voor het overgrote deel van de PC-bezitters helemaal niet te werken...
Ik heb een clean install gedaan en heb mijn Microsoft account gebruikt om in te loggen. Windows maakt automatisch een lokaal user account aan. Om één of andere reden bestaat de naam van dat lokale account uit de eerste vijf letters van mijn naam (die zes letters heeft). Irritant dat mijn user home directory nu C:\Users\jespe heet in plaats van C:\Users\jesper. Is dat een bug?
Je kunt zien dat er 15 jaar historie in deze versie van Windows zit. De user interface is op veel plaatsen inconsistent; veel UI-elementen hebben de nieuwe "flat" stijl, terwijl er ook iconen en schermen in zitten die direkt uit vorige versies komen. Voor systeeminstellingen heb je de nieuwe Settings app, maar het oude control panel, device manager, enz. bestaan ook nog allemaal, met de oude UI. Het is een rommelig mengsel van oude programma's en nieuwe apps.
Aan veel dingen, zoals het ontbreken van features zoals Cortana en het rommelige mengsel van UI-stijlen, is het dus goed te merken dat Windows 10 eigenlijk nog niet af is. Eerlijk gezegd verbaast het me dat Microsoft het al goed genoeg vond om het op het grote publiek los te laten.
Microsoft heeft nog een hoop werk te doen om er daadwerkelijk van te maken wat ze hebben beloofd en om de UI consistenter te maken. Hopelijk verbetert er nog veel door updates.
Soms is het zo simpel maar denk je te moeilijk
MogguhspartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:28:
[...]
Correct.. zo nog niet tegen aan gekeken.. heb echter zo vaak voorbij horen komen dat alles aan de MS account gehangen wordt dat ik het zelf ben gaan gelovenmaar zoals je aangeeft.. ook dit is niet bevestigd..

Heb zelf ook nog nooit een machine hoeven installeren met een account van Microsoft. Sterker nog, zelfs op mijn Azure-subscription, kan ik gewoon VM's aanmaken met alleen een local admin account en geen product-key.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dat heb ik precies hetzelfde vanaf dag 1 dat ik de preview geïnstalleerd heb. Dit is altijd zo geweest en ik heb het ook al bug gerapporteerd en het is niet aangepast. Dus denk dat het geen bug is, maar gewoon zo bedoeld. Ziet er heel vreemd uit, maar uiteindelijk went het weljj71 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:29:
Ik heb een clean install gedaan en heb mijn Microsoft account gebruikt om in te loggen. Windows maakt automatisch een lokaal user account aan. Om één of andere reden bestaat de naam van dat lokale account uit de eerste vijf letters van mijn naam (die zes letters heeft). Irritant dat mijn user home directory nu C:\Users\jespe heet in plaats van C:\Users\jesper. Is dat een bug?
Android, Blackberry en iOS toestellen kan je ook gebruiken zonder een Google account, Blackberry ID of Apple ID. Je kan dan alleen niet gebruik maken van de app store en allerlei andere handige functionaliteit, maar in de basis werkt het wel. Zoals ik nu zie is het in Windows 10 niet anders. Tenminste, in Windows 10 is het beter, want je kan je Microsoft account gebruiken om in te loggen op je mail en in de Store zonder dat het Microsoft account meteen voor het inloggen wordt gebruikt. Het is alleen wel overduidelijk dat MS zelf liever ziet dat je het MS account wel daarvoor gebruikt en eigenlijk is dat alleen al reden genoeg voor mij om het niet te willen.spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:28:
[...]
Correct.. zo nog niet tegen aan gekeken.. heb echter zo vaak voorbij horen komen dat alles aan de MS account gehangen wordt dat ik het zelf ben gaan gelovenmaar zoals je aangeeft.. ook dit is niet bevestigd..
Waar ik alleen bang voor ben is dat er op een gegeven moment een app wordt geïnstalleerd die moet inloggen met een Microsoft account waarbij dan achteloos gewoon op "OK" wordt geklikt en dan dus de systeemlogin overschakelt van het lokale account naar het Microsoft account. Is dat te voorkomen? Of als het toch per ongeluk gebeurt, ongedaan te maken?
[ Voor 15% gewijzigd door Mx. Alba op 30-07-2015 09:35 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dat is niet meer dan logisch. Een webcam ziet geen diepte, dus als ik een foto van je uitprint dan kan ik gewoon inloggen met een normale webcam. Als je gewoon alles uit Windows 10 wilt halen, moet je ook een beetje mee qua hardware.jj71 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:29:
Een andere feature die op de meeste PCs niet werkt is Windows Hello. Blijkbaar heb je hier een speciale webcam voor nodig (ik las op andere websites dat je een webcam nodig hebt met een speciale dieptesensor). Jammer, want dit was ook één van de features die Microsoft presenteerde in z'n reclamefilmpjes, en nu blijkt het voor het overgrote deel van de PC-bezitters helemaal niet te werken...
Bij Apple (iOS) is dat nou eenmaal niet anders.
- De installatie verliep soepel.
- X99 chipset drivers heb ik handmatig moeten installeren, zitten blijkbaar niet in de Win10 installatie.
- De oude Win8.1 is in een aparte map bewaard, deze is 15GB groot. Samen met de Win10 installatie files gaat er ongeveer 25GB 'verloren'.
- Na koppeling met mijn outlook account kreeg ik een email van Microsoft met de tekst: "It looks like you've reached your device limit for installing apps and games from the Store on your Windows 10 device. If you want to install apps and games from the Store on another Windows 10 device, remove a device from the device list." Als ik de aangegeven list bekijk staat er alleen dit systeem. Apps installeren kan ik overigens wel. Ik kan deze email niet plaatsen en heb er nog niks over gevonden.
- De nieuwe image viewer verliest de aspect ratio als je met de pijltjestoetsen naar de volgende afbeelding gaat. Vreemde bug.
- Edge voelt snel maar is ook wennen. Zo heb ik, net als anderen hierboven, problemen met het opstart gedrag. De standaard pagina krijg ik niet zoals gewenst maar ook de afmetingen en locatie van het venster kan ik niet bepalen. De meeste vensters openen op dezelfde locatie en met dezelfde afmeting die ze hadden toen je ze deed sluiten. Het Edge venster opent op een random locatie met een andere vorm dan hij had.
Exact. Ik heb een Apple iPhone 5C. Dan ga ik toch ook niet klagen dat ik niet met mijn vingerafdruk de telefoon kan unlocken, en mijn vriendin op haar 5S wel?fredkroket schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:35:
[...]
Dat is niet meer dan logisch. Een webcam ziet geen diepte, dus als ik een foto van je uitprint dan kan ik gewoon inloggen met een normale webcam. Als je gewoon alles uit Windows 10 wilt halen, moet je ook een beetje mee qua hardware.
Bij Apple (iOS) is dat nou eenmaal niet anders.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Disk Cleanup draaienZombieExtreme schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:36:
- De oude Win8.1 is in een aparte map bewaard, deze is 15GB groot. Samen met de Win10 installatie files gaat er ongeveer 25GB 'verloren'.
En werkt nog suboptimaal met Sharepoint & MS Partner; ik kreeg in Edge de melding dat ik beter IE kon gebruiken op MS PartnerEdge voelt snel maar is ook wennen. Zo heb ik, net als anderen hierboven, problemen met het opstart gedrag. De standaard pagina krijg ik niet zoals gewenst maar ook de afmetingen en locatie van het venster kan ik niet bepalen. De meeste vensters openen op dezelfde locatie en met dezelfde afmeting die ze hadden toen je ze deed sluiten. Het Edge venster opent op een random locatie met een andere vorm dan hij had.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 30-07-2015 09:38 ]
Laptop van een collega geupgrade vanaf 8.1, zij draaide Panda AV. Die was ook weg na de upgrade. Weet niet of dit met incompatibility te maken heeft.. Maar was toch een vervelend ding.daanb14 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:09:
hebben jullie ook problemen omtrent de virusscanner.
Bij mij op Windows 10 doet Kaspersky het niet meer.
Helaas.. Ik heb het opgelost door de hosts file aan te passen. Niet zo fijn als adBlock maar effectief.Pykow schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:17:
Is er al een adBlock voor Edge ergens te vinden ?
Leuke browser maar anders ga ik toch weer terug naar Chrome of toch een overstap maken naar Firefox.
http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm
Er is alleen één ding en dat is dat dat chrome ontzettend traag is in windows 10.
Iemand anders dit probleem of een fix?
Edit: Nog een vraag. De desktop icons zijn anders dan bij windows 7. Lijken groter en je kan ze niet zo strak onder elkaar zetten als bij windows 7. Bij windows 10 is er zo te zien meer ruimte tussen de desktop icons?
Is er een mogelijkheid dat dit wel kan, dus strakker op elkaar met minder tussen ruimtes?
[ Voor 44% gewijzigd door Ferio op 30-07-2015 09:46 ]
De upgade zelf verliep vlekkeloos, maar het activeren van Windows 10 lukt niet, terwijl de Windows 8.1 versie (OEM) wel keurig geactiveerd is.
Daarnaast vond ik het allemaal niet echt geweldig. Het lijkt wel of het nog niet helemaal af is. Het ziet er allemaal erg Spartaans uit, niet echt mijn persoonlijke smaak.
Op de laptop sluit ik Windows nooit af, ik klap hem gewoon dicht. toen ik echter de laptop weer opende, bleef het scherm zwart (bij Windows 8.1 nooit geen last van gehad). Uiteindelijk de Laptop maar helemaal uitgezet en opnieuw opgestart.
Op dat moment ook maar besloten om gebruik te maken van de optie om terug te keren naar Windows 8.1. Inmiddels is Windows 10 al wel weer gedownload en kan hem dus weer zo installeren, maar ik denk dat ik voorlopig nog even wacht.
Ik kreeg die crap ook opeens na herinstallatie van preview build naar de officiele. Hoe dan ook zoals hier weergegeven de twee waardes via je regedit aanpassen naar -1125, daarna je pc opnieuw opstarten en dan even handmatig slepen. Dat fixte het voor mij. Stond op iets van -1600.Ferio schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:44:
Edit: Nog een vraag. De desktop icons zijn anders dan bij windows 7. Lijken groter en je kan ze niet zo strak onder elkaar zetten als bij windows 7. Bij windows 10 is er zo te zien meer ruimte tussen de desktop icons?
Is er een mogelijkheid dat dit wel kan, dus strakker op elkaar met minder tussen ruimtes?
Als je de icoontjes zelf kleiner wil moet je trouwens CTRL indrukken en dan omhoog/omlaag scrollen
[ Voor 6% gewijzigd door flippiej op 30-07-2015 09:58 ]
EDIT: never mind, amazon.co.uk zegt: This item will be released on August 17, 2015.
[ Voor 17% gewijzigd door Phuncz op 30-07-2015 09:59 ]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
run voor de zekerheid gewoon produkey ( tool die volgens mij al min 10 x in elk windows 10 artikel vermeld is, geen aanval dit hoor D: )JensFC schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:56:
Ik krijg vandaag een ssd binnen en deze ga ik in mijn laptop stoppen en vervolgens een clean install doen. Windows 10 is al geactiveerd bij me, dus dan moet een nieuwe ssd geen probleem geven wanneer de key in de bios staat toch? Ik heb namelijk niet echt een unieke key weten te achterhalen
Maar dan vind je de product code die momenteel geactiveerd is voor je windows 10
Aangezien de sticks 10 tot 20 Euro duurder zijn dan de licenties bovenaan deze pagina, waarom niet zelf een non-USB licentie kopen?Phuncz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:58:
Is het ondertussen bekend wanneer de Retail versies, specifiek de USB sticks, verkrijgbaar zijn ? Leuk als je al een licentie hebt maar als je een nieuwe licentie nodig hebt maken ze het je niet makkelijk.
Zie: [Windows 10] Installatie en Upgrade UitdagingenTheKillingBean schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:58:
Zijn er meer die problemen hebben met de Store? Ik probeer Netflix te downloaden maar het maakt niet uit hoe vaak ik op het "gratis" knopje druk er gebeurt niets
Er zijn problemen met de licentieservers. En telkens wanneer je een app download uit de Store wordt je licentie gecheckt. Ik had er gisterenavond ook problemen mee, maar gewoon blijven klikken en op een gegeven moment komt hij door.
Omdat ik een Retail licentie nodig heb, geen OEM. Leuk dat je met de telefoontruc dit kan resetten, maar ik geef liever éénmaal 20€ meer uit om dit gedoe te vermijden.MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:59:
[...]
Aangezien de sticks 10 tot 20 Euro duurder zijn dan de licenties bovenaan deze pagina, waarom niet zelf een non-USB licentie kopen?
Verwijderd
Is goed verlopen, wel was activatie met win7 key pas na 8 uur. Ik denk dat die activatie server het laten we zeggen 'druk' heeft.
Rest mij nog een vraag over partities op harddisk.
Ik had 'System reserved' + 'C' en 'D'.
Echter zie ik nu een nieuwe partitie met de naam '\\?\Volume(langnummer)\'
Kan iemand mij uitleggen wat het nut van die partitie is? Kan deze verwijderd worden?
Wordt de 'System reserved' partitie die van origine van win7 was, nog gebruikt door win10, kan deze verwijderd worden?
Wie weet duidelijkheid over de bijgeschreven partitie. (ik wil aantal partities minimaliseren i.v.m. limiet partities bij mbr disk als je dualboot wilt.)
Er is nog geen fix voor Google Chrome.Ferio schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:44:
Gisteren de overstap gemaakt naar clean windows 10. Tot nu toe zeer tevreden.
Er is alleen één ding en dat is dat dat chrome ontzettend traag is in windows 10.
Iemand anders dit probleem of een fix?
Het probleem is dat Chrome na iedere spatie in de adresbalk een zoekresultaat geeft.
Dit werkt in Windows 7, 8 en 8.1 heel snel, maar in Windows 10 is dit nog niet geoptimaliseerd.
Sommige raden aan om Firefox te installeren. Zelf heb ik alleen nog maar Edge gebruikt en daarin mis ik extensies om adblock te kunnen installeren (een MUST HAVE, aangezien er veel virussen binnen komen via advertenties)
Icontjes hebben inderdaad veel ruimte nodig. Sommige zeggen dat je de DPI moet aanpassen van de icoontjes. Rechtermuisknop > Eigenschappen > Compatibiliteit > Beeldscherm aanpassen uitschakelen bij hoge DPI-Instellingen. (Dit moet je bij alle icoontjes doen)
Activeren gaat automatisch, soms duurt het wat langer, maar binnen 30 dagen gaat het vast goed komen.spacemouse schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:49:
Ik heb gisternavond op mijn laptop (HP-pavilion) een upgrade uitgevoerd vanaf Windows 8.1.
De upgade zelf verliep vlekkeloos, maar het activeren van Windows 10 lukt niet, terwijl de Windows 8.1 versie (OEM) wel keurig geactiveerd is.
Daarnaast vond ik het allemaal niet echt geweldig. Het lijkt wel of het nog niet helemaal af is. Het ziet er allemaal erg Spartaans uit, niet echt mijn persoonlijke smaak.
Op de laptop sluit ik Windows nooit af, ik klap hem gewoon dicht. toen ik echter de laptop weer opende, bleef het scherm zwart (bij Windows 8.1 nooit geen last van gehad). Uiteindelijk de Laptop maar helemaal uitgezet en opnieuw opgestart.
Op dat moment ook maar besloten om gebruik te maken van de optie om terug te keren naar Windows 8.1. Inmiddels is Windows 10 al wel weer gedownload en kan hem dus weer zo installeren, maar ik denk dat ik voorlopig nog even wacht.
Bij mij was windows "Opeens" ook geactiveerd.
Ik heb de slaapmodus (Dichtklappen van een laptop) nog niet getest, maar ga er vanuit dat dit gefixed gaat worden als het een bug is.
Eerlijk is eerlijk sommige zaken zijn nog niet goed afgemaakt. Paint, Taakbeheer, Knipprogramma, kladblok wat toch standaard applicaties zijn van Windows hebben GEEN nieuwe icoontjes gekregen en dat is wel gek, maar niet storend als je er eenmaal mee werkt.
Ik ben van plan om Windows 10 ook te gaan installeren op mijn werklaptop, maar eerst alles goed backuppen en tijd vrij maken hiervoor.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Verwijderd
echter edge is ongelofelijk traag. Store opent dan wel dan weer niet. Apps installeren. .... geen reactie
startmenu uitklappen gaat ook niet lekker. Ene keer wel andere keer niet.
Suggesties?
Asus GL703VM

Wie gaat er anno 2015 nog een driver van een floppy af installeren? Toch blijft die standaard naar A:\ wijzen.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Het plaatje is wel van een floppyThe Chosen One schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:14:
A: kan andere dingen dan een floppy zijn?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Waarom wijst Windows dan standaard geen USB-sticks of andere media aan onder de C: ?The Chosen One schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:14:
A: kan andere dingen dan een floppy zijn?
Dit lukt alleen als je het zelf forceert.
Kan je beter in een topic plaatsten die gaat over flight simulator.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:08:
Ik heb Microsoft Flight Simulator 2004 en FSX geprobeerd. Helaas enkele bugs gezien zoals geen startschermpje vliegtuigen en ook het beeld zelfs lijkt "geknepen" (niet de totale hoogte van het scherm wordt gebruikt zoals in Windows 7) waardoor de meters en schermen niet rond zijn maar ovaal. Hebben hier meer mensen last van en heeft iemand al een oplossing?
Windows zal dit niet updaten ( kleine kans uiteraard aangezien het een Microsoft game is.. ) maar mij lijkt dat er een update moet komen voor de game en niet voor windows. Tenzij dit bij alle games gebeurt dankzij windows10?
Zelf nog niet gegamed ( game sowieso zo goed als niet meer op de pc ), wel gestreamd vanaf de xbox one naar de pc en dat werkt zonder problemen. Maar goed dan draait het spel ook niet op windows 10 maar op de xbox one..
Heb zelf het volgende gedaan: http://www.tenforums.com/...disable-windows-10-a.html-Eraser- schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:52:
[...]
Heeft iemand hier wellicht nog een oplossing voor?
Het volgende heb ik geprobeerd, maar werkt helaas niet:
http://www.howtogeek.com/...-background-on-windows-7/
Een andere vraag, iemand een idee of het Dark Theme nog te activeren is?
Onderstaande geprobeerd, maar werkte ook niet:
http://betanews.com/2015/...ws-10s-hidden-dark-theme/
Dan gebruikt hij je 'accent color' ('Start -> Settings -> Personalization -> Colors') als achtergrond, wat voor mij een prima oplossing is.
Wil je meer opties kun je misschien hiernaar kijken: http://www.addictivetips....background-in-windows-10/
Maar dit heb ik zelf niet geprobeerd.
http://support.creative.com/kb/ShowArticle.aspx?sid=126331
Toch wel netjes dat ze dermate oude hardware nog ondersteunen vanuit Creative

Floppy, CD's wat zijn dat ?tjtristan schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:12:
Ik snap niet dat deze dingen nog in een nieuw OS uit 2015 kunnen zitten:
[afbeelding]
Wie gaat er anno 2015 nog een driver van een floppy af installeren? Toch blijft die standaard naar A:\ wijzen.
Windows 10 zal toch geleverd worden via USB ?
Alle live apps kunnen nu met verschillende live accounts werken. voorheen was dit maar gelimiteerd tot het huidige ingelogde account. (of je moest een lokaal account hebben).
Maargoed mijn xbox app kan nu eindelijk gebruikt worden door mijn andere email (waar al mijn games for windows live games op staan).
Ik vroeg me af of jullie misschien nog tips hebben voor mij?
Heb namelijk een probleem dat me interne HDD niet meer toegankelijk is
Nadat ik Windows 10 op me primaire pc had geïnstalleerd kan ik niet meer op me HDD.
Terwijl ik juist op die HDD spullen op had gezet om later eraf te halen.
Kan iemand me hierbij helpen? Ik had wel op die HDD ook mappen als Program Files & Program Files(x86) staan puur omdat ik maar een 120GB SSD had , en zo dus de installatie op die HDD had gezet.
Is dat ook een probleem?
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord...theduke1989 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:33:
Beste alle,
Heb namelijk een probleem dat me interne HDD niet meer toegankelijk is![]()
Nadat ik Windows 10 op me primaire pc had geïnstalleerd kan ik niet meer op me HDD.
Kan iemand me hierbij helpen? Ik had wel op die HDD ook mappen als Program Files & Program Files(x86) staan puur omdat ik maar een 120GB SSD had , en zo dus de installatie op die HDD had gezet.
Is dat ook een probleem?
Er mist wat info... Heb je een SSD als systeemschijf een een HDD erbij voor je data?
Bovendien is dit denk ik meer iets voor: [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen
Ja, lees eens terug in een druk topic als dit. Heb gisteren een antwoord geformuleerd in MAX3400 in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" maar daarvan zeg je niet of het vergelijkbaar is of de oplossing is voor jouw "probleem".theduke1989 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:33:
Beste alle,
Verkeerde topic.theduke1989 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:33:
Beste alle,
Heb namelijk een probleem dat me interne HDD niet meer toegankelijk is![]()
Is dat ook een probleem?
Maar wat je kan doen is om een Externe HDD dockstation aan te sluiten om te kijken of je dan wel de schijf kunt benaderen.
Ik heb zelf een SSD en HDD in mijn PC en nergens last van gehad.
Ja ik kreeg extra ruimte op mijn SSD omdat ik een clean install heb gedaan.
Dat heeft te maken met de drivers van je touchpad. Mij verwarde dit eerst ook en heb ik het omkeren van de scrollrichting uitgezet - maar even later toch weer teruggezet op die "omgekeerde" Windows 10 manier. Zo is het namelijk het zelfde als hoe je scrollt op een touchscreen. Even wennen maar uiteindelijk logischer en makkelijker.Jack O10 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:37:
Mijn touchpad is ineens omgekeerd qua scrollrichting. Vroeger swipte ik gewoon omhoog om naar beneden te scrollen, zoals op een touchscreen, maar nu is het precies andersom. Ik kan nergens een instelling vinden, iemand een oplossing?
Mijn laptop is een Dell en dan heb ik rechts onder in de system tray een touchpad icoontje staan waarin ik die settings kan aanpassen. Waarschijnlijk kan je er via de muisinstellingen van Windows ook bij komen.
Ik weet niet of het gerelateerd is aan Windows 8.1 de HDD. daarom kan ik niet achterhalen.MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:35:
[...]
Ja, lees eens terug in een druk topic als dit. Heb gisteren een antwoord geformuleerd in MAX3400 in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" maar daarvan zeg je niet of het vergelijkbaar is of de oplossing is voor jouw "probleem".
Maar als ik zo het probleem zie in de forums, betekend dit dat ik een Windows 8.1 systeem moet opzetten?
Ik heb al bij 4 verschillende apparaten 2 laptops , en een andere pc's geprobeerd.Pykow schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:37:
[...]
Verkeerde topic.
Maar wat je kan doen is om een Externe HDD dockstation aan te sluiten om te kijken of je dan wel de schijf kunt benaderen.
Ik heb zelf een SSD en HDD in mijn PC en nergens last van gehad.
Ja ik kreeg extra ruimte op mijn SSD omdat ik een clean install heb gedaan.
Maar krijg telkens dezelfde error: niet toegankelijk damn it.... Juist dacht ik, laat ik alles op de interne HDD zetten zodat ik niks verlies
oef das zeer vervelend.theduke1989 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:42:
[...]
Ik heb al bij 4 verschillende apparaten 2 laptops , en een andere pc's geprobeerd.
Maar krijg telkens dezelfde error: niet toegankelijk damn it.... Juist dacht ik, laat ik alles op de interne HDD zetten zodat ik niks verlies
Persoonlijk backup ik mijn spullen altijd op een 2e laptop, Server , Cloud of externe HDD via een Dockstation die ik dan helemaal los gekoppeld heb van mijn pc, tijdens het herinstalleren / installeren van windows.
MAar daar is het nu te laat voor.
Helaas kan ik je niet verder helpen.
Bedankt voor de tipshappie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:26:
[...]
Heb zelf het volgende gedaan: http://www.tenforums.com/...disable-windows-10-a.html
Dan gebruikt hij je 'accent color' ('Start -> Settings -> Personalization -> Colors') als achtergrond, wat voor mij een prima oplossing is.
Wil je meer opties kun je misschien hiernaar kijken: http://www.addictivetips....background-in-windows-10/
Maar dit heb ik zelf niet geprobeerd.
Over het "Dark Theme", ik heb hier wel een oplossing voor gevonden, toevoegen in register:
DWORD “AppsUseLightTheme” = 0
in
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Themes\Personalize
en in
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Themes\Personalize
Op zicht werkt dit, maar lijkt alleen zichtbaar in de "Metro" apps, zoals het nieuwe settings menu en de rekenmachine. Het werkt niet voor normale windows, die nog steeds wit zijn.
Nee, het lijkt erop dat je met andere tooling de oude HDD weer moet herconfigureren.theduke1989 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:41:
[...]
Ik weet niet of het gerelateerd is aan Windows 8.1 de HDD. daarom kan ik niet achterhalen.
Maar als ik zo het probleem zie in de forums, betekend dit dat ik een Windows 8.1 systeem moet opzetten?
Even een hint, maar jouw probleem lijkt me echt een apart topic waardig: als je elders nog ruimte hebt (NAS, andere PC, whatever), kan je dan in ieder geval kijken of je met https://technet.microsoft.com/en-us/library/ee656415.aspx een dump kan maken van de HDD die nu niet meer benaderbaar is en dan uiteindelijk via Disk Management -> Action -> Attach VHD kijken of de dump wel leesbaar is?
Bedoel je deze tool?JeroenC schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:59:
[...]
run voor de zekerheid gewoon produkey ( tool die volgens mij al min 10 x in elk windows 10 artikel vermeld is, geen aanval dit hoor D: )
Maar dan vind je de product code die momenteel geactiveerd is voor je windows 10
https://neosmart.net/blog...mbedded-product-key-tool/
Bij mij zegt office in Windows 10 bij een gemaild bestand dat het bestand beschadigd is, terwijl hij via de mail op de telefoon of Windows 7 het wel gewoon doet.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
Onder 8.1 kon je de VPN verbinding selecteren en dan had je direct de optie om te verbinden.
In WIndows 10 wordt je eerst meegenomen naar de Network & Internet settings, vervolgens moet je de VPN verbinding selecteren en dan mag je verbinden...
Tikkeltje omslachtig, iemand een betere methode gevonden?
Haal NOOIT een spookrijder in !
Maak je gebruik van Office 365 ? of een standalone office ?daanb14 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:59:
Heeft iemand van jullie ook problemen met office?
Bij mij zegt office in Windows 10 bij een gemaild bestand dat het bestand beschadigd is, terwijl hij via de mail op de telefoon of Windows 7 het wel gewoon doet.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
of maak je gebruik van de Office apps via de appstore (Die hoogwaarschijnlijk voor Mobile doeleinde zijn)
Wat voor bestand heeft u gemaild ? een .EXE ? Misschien een security probleem ?
Ben zeer benieuwd, want ik heb office nog niet geinstalleerd staan en wil graag weten of Office 365 keurig werkt in Windows 10, alvorens ik overga met mijn werk laptop.
Werk-laptop is over. Kan zonder problemen XLSX & DOCX vanaf Sharepoint (cloud) openen in mijn lokaal geinstalleerde Office 2013 Pro.Pykow schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:01:
[...]
Maak je gebruik van Office 365 ? of een standalone office ?
of maak je gebruik van de Office apps via de appstore (Die hoogwaarschijnlijk voor Mobile doeleinde zijn)
Wat voor bestand heeft u gemaild ? een .EXE ? Misschien een security probleem ?
Ben zeer benieuwd, want ik heb office nog niet geinstalleerd staan en wil graag weten of Office 365 keurig werkt in Windows 10, alvorens ik overga met mijn werk laptop.
Belangrijkste voor mij is dat ook men external GPU ook in Windows 10 stabiel draait.
Zeer tevreden gebruiker tot nu toe.
ThxThe_Worst schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:09:
[...]
Schijnt vanaf Windows 8 alleen mogelijk te zijn in het register.![]()
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2805467
IconSpacing en IconVerticalSpacing op -1150 zetten deed voor mij de truuk. Ik weet niet of de resolutie maar ik heb 1680x1050.
Korte update, een dag later kreeg ik deze update inderdaad aangeboden en BitDefender werkt weer 100%Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:48:
[...]
http://forum.bitdefender.com/index.php?showtopic=58943 misschien is dit de oplossing.
Helaas is Hamachi wel zo dood als een pier
Ja, Disk Cleanup draaien en even verder kijken/lezen dan alleen maar op Next rammen. Je kan namelijk je oude installers & snapshots etc. allemaal laten verwijderen.Ferret schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:26:
Ik lees hier en daar de tip om Disk Cleanup te draaien om de oude folders Windows.old, $Windows.-BT en $Windows.-WS te verwijderen maar ik hen heb Schijfopruiming al meerdere malen laten zoeken maar hij ziet deze mappen gewoon niet lijkt wel. Mijn Windows.old is 21Gb en die ruimte wil ik wel terug. Iemand een tip?
De VIA HD Audio piept dat ie geen apparaat kan vinden, en speelt vervolgens af, maar geen surround.
Heel erg bedankt voor de link naar de site.Raven schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:48:
[...]
... dus nog van voor het PCIe era?Als die had gewerkt in W10 was ik van mijn stoel gevallen
De custom drivers dan, niet die van Creative zelf maar van... ene daniel ofzo?
edit: Deze dus: http://danielkawakami.blogspot.nl/
Mijn Via HD Audio chip werkte na initiele win10 installatie maar na een paar uur niet meer, er bleek een driverupdate te zijn geweest maar ik kon niet terug downgraden.
Alles leek goed te zijn, windows gaf ook geen fout aan, maar dus toch geen geluid, terwijl mijn andere geluids-chip via mijn AMD HDMI poort wel gewoon geluid leverde.
Na jouw link te raadplegen, bleek het dus om de samplerate mismatch te gaan beschreven in deze link.
http://danielkawakami.blo...ld-10162-audio-issue.html
Na de settings te corrigeren met vervolgens een reboot heb ik weer geluid, daarvoor dank.
How do you save a random generator ?
Verwijderd
Kiezen voor "Systeembestanden opschonen".Ferret schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:26:
Ik lees hier en daar de tip om Disk Cleanup te draaien om de oude folders Windows.old, $Windows.-BT en $Windows.-WS te verwijderen maar ik hen heb Schijfopruiming al meerdere malen laten zoeken maar hij ziet deze mappen gewoon niet lijkt wel. Mijn Windows.old is 21Gb en die ruimte wil ik wel terug. Iemand een tip?
Is er een manier om die Windows.old map te verwijderen? Als ik het probeer dan krijg ik een foutmelding dat ik niet gemachtigd ben om dat te doen, zelfs als ik het als administrator probeer.ZombieExtreme schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:36:
*edit* ik ga eens proberen wat Gero71 hierboven zegt... en trix0r hieronder...
[ Voor 8% gewijzigd door jj71 op 30-07-2015 11:34 ]
Probeer eens Instellingen -> Systeem -> Opslag -> C:\ (of welke schijf je dan ook Windows hebt staan) -> Tijdelijke bestanden -> Vorige versies verwijderen.Ferret schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:26:
Dit is de oplossing ^jj71 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:32:
[...]
Is er een manier om die Windows.old map te verwijderen? Als ik het probeer dan krijg ik een foutmelding dat ik niet gemachtigd ben om dat te doen, zelfs als ik het als administrator probeer.
[ Voor 22% gewijzigd door Montaner op 30-07-2015 11:33 ]
Alles lijkt ok te werken. Enige wat ik niet begrijp is dat het erop lijkt dat je niet meer kunt kiezen voor zelf bepalen welke updates je binnenhaalt en installeert?
Ik heb dit al gedaan, maar het probleem is dus dat ik dan een key krijg die de helft van het tweakers forum (en dus nog veel meer mensen) ook krijgt, het lijkt dus geen unieke code te zijn.JeroenC schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:59:
[...]
run voor de zekerheid gewoon produkey ( tool die volgens mij al min 10 x in elk windows 10 artikel vermeld is, geen aanval dit hoor D: )
Dus als ik een clean install op een bieuwe schijf doe weet ik niet of die key me wel gaat helpen. Ik heb altijd nog wel een u ieke Windows 8 key dus ik zie wel waar ik strand.
Windows 10 Home is inderdaad volledig geforceerd. Pro heeft wel keuze.MartiFCT schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:34:
Gisteravond op mijn Dell laptop van Win7 home overgegaan op Win10 home.
Alles lijkt ok te werken. Enige wat ik niet begrijp is dat het erop lijkt dat je niet meer kunt kiezen voor zelf bepalen welke updates je binnenhaalt en installeert?
enchion schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:31:
[...]
[...]
Heel erg bedankt voor de link naar de site.
Mijn Via HD Audio chip werkte na initiele win10 installatie maar na een paar uur niet meer, er bleek een driverupdate te zijn geweest maar ik kon niet terug downgraden.
Alles leek goed te zijn, windows gaf ook geen fout aan, maar dus toch geen geluid, terwijl mijn andere geluids-chip via mijn AMD HDMI poort wel gewoon geluid leverde.
Na jouw link te raadplegen, bleek het dus om de samplerate mismatch te gaan beschreven in deze link.
http://danielkawakami.blo...ld-10162-audio-issue.html
Na de settings te corrigeren met vervolgens een reboot heb ik weer geluid, daarvoor dank.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Exact, dat staat ook in reviews: Windows 10: een nieuwe Start op diverse vlakkenMartiFCT schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:34:
Gisteravond op mijn Dell laptop van Win7 home overgegaan op Win10 home.
Met Home doet hij automatisch alle systeemupdates. Maar driver updates kan je wel uitschakelen vzviw.
Ja het gaat er mij puur om dat ik mijn Office 365 weer up and running kan krijgen zonder problemen en ook makkelijk weer mijn PST file terug kan zetten van mijn persoonlijke mail adres (Dit doe ik allemaal via mijn werk-laptop) anders haal ik mijn prive mail alleen op via mijn telefoon haha.MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:02:
[...]
Werk-laptop is over. Kan zonder problemen XLSX & DOCX vanaf Sharepoint (cloud) openen in mijn lokaal geinstalleerde Office 2013 Pro.
Daarnaast nog Iemand die CCleaner gebruikt ? en wat is jullie ervaring hiermee met Windows 10 ?
Gebruiik CCleaner al jaren en is een zeer handige tool (al moet je Wis vrije ruimte niet gebruiken op een SSD)
Dus toch? Wat raar, waarom die wijziging in Home?trix0r schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:35:
[...]
Windows 10 Home is inderdaad volledig geforceerd. Pro heeft wel keuze.
ps. iemand die weet of Fences 2 prima blijft draaien?
Wil niet ineens 200 icoontjes op me desktop hebben staan in random volgorde.
[ Voor 26% gewijzigd door The Chosen One op 30-07-2015 11:37 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Het bleek dus onmogelijk te zijn om handmatig een IP adres in te vullen in Windows 10. Via netwerkcentrum, adapter instellingen kom je dus weer bij een metro-instellingen scherm die vervolgens miept dat er geen internet verbinding is. Ja duh

Dus dat moest via mijn vaste pc (toen nog Windows 8.1).
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Even wachten. Binnen een paar uur is deze key geupdate naar een nieuwe. Altans, dat is wat ik zo her en der lees.JensFC schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:35:
[...]
Ik heb dit al gedaan, maar het probleem is dus dat ik dan een key krijg die de helft van het tweakers forum (en dus nog veel meer mensen) ook krijgt, het lijkt dus geen unieke code te zijn.
Dus als ik een clean install op een bieuwe schijf doe weet ik niet of die key me wel gaat helpen. Ik heb altijd nog wel een u ieke Windows 8 key dus ik zie wel waar ik strand.
Gamertag: YazNL
Verwijderd
Oke, ik heb een Lenovo. Tnx, ik ga kijken!Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:39:
[...]
Dat heeft te maken met de drivers van je touchpad. Mij verwarde dit eerst ook en heb ik het omkeren van de scrollrichting uitgezet - maar even later toch weer teruggezet op die "omgekeerde" Windows 10 manier. Zo is het namelijk het zelfde als hoe je scrollt op een touchscreen. Even wennen maar uiteindelijk logischer en makkelijker.
Mijn laptop is een Dell en dan heb ik rechts onder in de system tray een touchpad icoontje staan waarin ik die settings kan aanpassen. Waarschijnlijk kan je er via de muisinstellingen van Windows ook bij komen.
Thanks! En jij ook Max3400!Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:31:
[...]
Kiezen voor "Systeembestanden opschonen".
Staat mooi in reviews: Windows 10: een nieuwe Start op diverse vlakken uitgelegd. Het idee is dat Home users nieuwe patches "gamma-testen" zodat Pro users eventuele in eerdere tests over het hoofd geziene bugs bespaard blijven.MartiFCT schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:36:
[...]
Dus toch? Wat raar, waarom die wijziging in Home?
Bij Pro staat de automagische update trouwens standaard aan dus veel Pro users zullen ook direct alle updates binnenhalen - wat qua security natuurlijk op zich wel zo goed is.
Dankje, verklaring hiervoor is me duidelijk.Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:36:
[...]
Exact, dat staat ook in reviews: Windows 10: een nieuwe Start op diverse vlakken
Met Home doet hij automatisch alle systeemupdates. Maar driver updates kan je wel uitschakelen vzviw.
Bij mij lukt het niet in Edge, noch in Chrome. Kan nu niet meer YT vids kijkenpcman007 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:52:
Bij mij werkt Windows 10 echt super. Alles werkt heel er goed alleen is er 1 irritante bug in edge waardoor ik in YouTube niet de beperkte modus kan uitzetten.
Hmmm gisterenavond geinstalleerd (van officiële Win7Pro -> Win8.1 Pro -> Win10Pro via de ISO) en zit nog steeds op de generieke key. Baal van want wil clean install doen eigenlijk.Yaz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:37:
Even wachten. Binnen een paar uur is deze key geupdate naar een nieuwe. Altans, dat is wat ik zo her en der lees.
Nickname does not reflect reality
Heb hier over gesproken met MS via webchat.. antwoord wisten ze niet. heb jou probleem namelijk ook. Wordt steeds doorgezet naar andere afdeling.Brad Pitt schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:40:
[...]
Hmmm gisterenavond geinstalleerd (van officiële Win7Pro -> Win8.1 Pro -> Win10Pro via de ISO) en zit nog steeds op de generieke key. Baal van want wil clean install doen eigenlijk.
heb ook precies de zelfde upgrade pad als jij gehad in het verleden.. wellicht dat dat het is..
[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 30-07-2015 11:42 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Heb hetzelfde probleem hier, bij mij komt dit voor na het aanmelden aan een domein, alle mogelijke oplossingen op internet al geprobeerd maar tot nu toe geen succes. Event viewer geeft genoeg meldingen weer. Je zou een van deze oplossingen kunnen proberen.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:37:
Mijn startbutton werkt net meer, en een oplossing kan ik niet vinden. Ook de zoekfunctie werkt niet meer, store werkt wel gewoon. Rechtermuisknop op start werkt wel, maar wederom niet de zoek functie. Ik heb de laatste drie programma's gedeinstalleerd, daarvoor werkte het vlekkeloos. Iemand een idee?
http://answers.microsoft....8?page=1&tm=1438249299527
Ga via computerbeheer naar schijfbeheer.Suicyder schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:18:
Hier blijft de issue hetzelfde.
PC prima, andere PC prima.
Samsung laptop, een nogo.
[afbeelding]
Ik kan de issue niet vinden, system reserved is groot genoeg, execute bit staat prima in de BIOS, de hardware specs zijn voldoende (ook volgens de update tool). Er is genoeg ruimte voor de installatie.
Enige wat ik me nog in kan denken is een driver issue of dat samsung stiekem een secure boot in de BIOS heeft zitten waar ik niet bij kan.
Ik ga nog even door klooien, net UEFI boot mode uitgezet. Herkansing![]()
Het ZAL uiteindelijk lukken
edit:
Tijdens insider preview was dit al zo. Ook USB/DVD clean installs starten niet.
Op dit moment bezig met upgrade vanaf W7
Je ziet dat windows standaart een verborgen partitie heeft van 100MB hier is waarschijnlijk de log vol.
doe deze partitie rechterknop en dan "stationletters en paden wijzigen" en voeg dan een stationsletter toe aan dit bijvoorbeeld "z:" (maakt niet uit welke letter)
Je zal nu zien in verkenner dat de die bijna volledig vol is en dat je zo snel geen overbodige bestanden zal zien.
Nu start cmd met administrtor rechten uit
chkdsk z: /f /x /L:5000
(z: is de schijf letter die je toegewezen hebt)
Dit zorgt ervoor dat de log naar 5mb gaat en je hierna waarshijnlijk weer ongeveer 50mb vrij zal hebben.
Nu kan je weer de schijfletter weer verwijderen zodat die weer niet zichtbaar is in schijfbeheer.
Hierna zal de update verder moeten kunnen
Ik heb ook nog steeds de generieke key maar heb al wel een clean install kunnen doen.Brad Pitt schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:40:
[...]
Hmmm gisterenavond geinstalleerd (van officiële Win7Pro -> Win8.1 Pro -> Win10Pro via de ISO) en zit nog steeds op de generieke key. Baal van want wil clean install doen eigenlijk.
gewoon geen key invullen en dan activeert windows vervolgens vanzelf.
Clean instal vanaf een USB of clean instal vanuit windows 10 zelf (vanuit het menu) ?Remco brinkman schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:42:
[...]
Ik heb ook nog steeds de generieke key maar heb al wel een clean install kunnen doen.
gewoon geen key invullen en dan activeert windows vervolgens vanzelf.
Paar post hierboven heeft iemand het zelfde probleem.daanb14 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:36:
wie van jullie heeft ook het probleem dat als je van internet gedownloade of gemailde bestanden van Office opent, hij zegt dat het bestand beschadigd is?
Ik hoop er nog achter te komen dat iemand zijn PSt file heeft kunnen installeren op Windows 10 en gewoon overal bij kan, zonder melding dat iets beschadigd is.
clean install vanaf usb/dvd.spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:43:
[...]
Clean instal vanaf een USB of clean instal vanuit windows 10 zelf (vanuit het menu) ?
je boot dan vanaf deze usb/dvd en dan installeren.
Als ik 100% zeker zou weten dat het leeg laten van de key en dan later alsnog worden geactiveerd goed gaat zou ik dat nu meteen doen. Wil dit echter wel nog even verifiërenRemco brinkman schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:44:
clean install vanaf usb/dvd.
Nickname does not reflect reality
Toevallig AVAST geïnstalleerd?Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:37:
Mijn startbutton werkt net meer, en een oplossing kan ik niet vinden. Ook de zoekfunctie werkt niet meer, store werkt wel gewoon. Rechtermuisknop op start werkt wel, maar wederom niet de zoek functie. Ik heb de laatste drie programma's gedeinstalleerd, daarvoor werkte het vlekkeloos. Iemand een idee?
Ik had dit probleem ook, het verwijderen van AVAST was voor mij de oplossing.
Heb je dit gedaan nadat je eerst een update gedaan hebt vanaf windows 7/8 naar windows 10?Remco brinkman schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:44:
[...]
clean install vanaf usb/dvd.
precies.. daarom hang ik al heel de ochtend in webchat bij MS.. wachttijd telefoon is 60 minBrad Pitt schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:46:
[...]
Als ik 100% zeker zou weten dat het leeg laten van de key en dan later alsnog worden geactiveerd goed gaat zou ik dat nu meteen doen. Wil dit echter wel nog even verifiëren
[ Voor 39% gewijzigd door spartacusNLD op 30-07-2015 11:48 ]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
wat ik heb gedaan.spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:47:
[...]
Heb je dit gedaan nadat je eerst een update gedaan hebt vanaf windows 7/8 naar windows 10?
1. windows 8.1 upgraden via windows update
2. dvd gemaakt en boot van deze dvd.
3. format c
4. installeer windows 10 zonder code.
5. dit word ook bevestigd door Microsoft.
heb dit al op 4 pc's gedaan thuis en allemaal zijn ze na de clean install geactiveerd.
Ik heb een upgrade gedaan van Win7 Pro naar Win 10 Pro en ook ik heb de generieke key.spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:42:
[...]
Heb hier over gesproken met MS via webchat.. antwoord wisten ze niet. heb jou probleem namelijk ook. Wordt steeds doorgezet naar andere afdeling.
heb ook precies de zelfde upgrade pad als jij gehad in het verleden.. wellicht dat dat het is..
Dus aan het upgrade pad ligt het niet.
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.