Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag W10 geïnstalleerd, op zich wel tevreden erover alleen werken mijn bluetoothspeakers (Creative T12) niet lekker met W10 :( ( laptop kan wel verbinden met mijn speakers maar ik krijg dan geen geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
PtrO schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:16:
Een NL Windows7 professional onder VMware5.5 via DVD geupgraded naar Windows10 Enterprise UK.
VMware wat, Player? Workstation? ESXi? ;) Zelf gebruik ik Workstation 10.0.2 op deze pc, werkt prima met W10 :)

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 29-07-2015 23:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
Aangezien ik Windows 8 enterprise heb kan ik dus niet upgraden gratis, ik heb echter een Windows 7 Ultimate maar dit is een Duitse versie, bij ultimate kon je gratis een taal pakket downloaden, kan dit bij Windows 10 pro ook of zit ook dan aan duits vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Iemand al een microsoft account kunnen koppelen aan een domain user?
Ik kan de account ingeven en hij gaat verder (geeft geen user / pw probleem)
Maar hij komt er niet bij.

Trucje om Contana te gebruiken om de account toe te voegen werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:09
Ik heb denk ik een groot probleem. Nadat ik dus een clean installatie had uitgevoerd op de SSD, blijkt er dus iets fouts gegaan te zijn. Want toen ik me hdd eruit trok kreeg ik dus de melding: kan geen operating systeem vinden. Dus blijkbaar heeft het iets fouts gedaan tijdens het verwijderen van de SSD tijdens het installeren waar je kan kiezen waarop je de os wilt installeren. Nu probeer ik al TIG keer dus opnieuw te installeren maar ktijg de foutmelding kan de nodige bestanden niet vinden 0x8007025D .

Iemand die me kan helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
theduke1989 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:33:
Ik heb denk ik een groot probleem. Nadat ik dus een clean installatie had uitgevoerd op de SSD, blijkt er dus iets fouts gegaan te zijn. Want toen ik me hdd eruit trok kreeg ik dus de melding: kan geen operating systeem vinden. Dus blijkbaar heeft het iets fouts gedaan tijdens het verwijderen van de SSD tijdens het installeren waar je kan kiezen waarop je de os wilt installeren. Nu probeer ik al TIG keer dus opnieuw te installeren maar ktijg de foutmelding kan de nodige bestanden niet vinden 0x8007025D .

Iemand die me kan helpen..
Vraag hier posten:
TheVMaster in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellax
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 15:44
Nadat ik Windows 10 heb geïnstalleerd is de kwaliteit van mijn microfoon (steelseries syberia v2) een stuk minder goed. Windows geeft aan dat alle drivers juist werken. Iemand hier ook ervaring mee of een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Minder goed of minder hard? Dat is namelijk een groot verschil. Probeer anders de drivers van de fabrikant eens, die hebben waarschijnlijk wel gain boosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Yellax schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:35:
Nadat ik Windows 10 heb geïnstalleerd is de kwaliteit van mijn microfoon (steelseries syberia v2) een stuk minder goed. Windows geeft aan dat alle drivers juist werken. Iemand hier ook ervaring mee of een tip?
Drivers verwijderen en zelf handmatig steelseries syberia v2 drivers downloaden & installeren?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellax
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 15:44
spartacusNLD schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:36:
[...]

Drivers verwijderen en zelf handmatig steelseries syberia v2 drivers downloaden & installeren?
Bonthouse schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:36:
Minder goed of minder hard? Dat is namelijk een groot verschil. Probeer anders de drivers van de fabrikant eens, die hebben waarschijnlijk wel gain boosters.
De kwaliteit van mijn stem is stukken minder. Alsof ik door een andere zeer oude microfoon praat. Ik ga kijken of ik ergens nog andere drivers kan vinden. Hopelijk werkt dat

Edit:
Nieuwe drivers gedownload en een instellingen veranderd en alles werkt weer perfect

[ Voor 6% gewijzigd door Yellax op 31-07-2015 10:18 . Reden: nieuwe drivers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een interressant reddit draadje: Things to remove/disable in windows 10

Dat wifi share verhaal vind ik wel een lichtelijke WTF.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:10
Mintvis schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:17:
[...]

In explorer: view > options > open file explorer to: this pc

Hier mijn eerste ervaring met Windows 10:

[afbeelding]

Start menu is gewoon helemaal kapot, soms is de gehele linker kolom weg, icoontjes zijn maar half etc. Verder een aantal crashes gehad van oa Clover en Thunderbird, maar verder werkt alles prima.
misschien het startmenu eve resizen, zodat de nieuwe posities en afmetingen worden bepaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:43:
Nog een interressant reddit draadje: Things to remove/disable in windows 10

Dat wifi share verhaal vind ik wel een lichtelijke WTF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wauw...

Windows 10 Pro op een klein laptopje (Medion E1210).

Windows maakt het een vlot leuk laptopje. Gewoon snappy aanvoelen en zo.

Petje af voor Microsoft en ik denk dat ze Continuum echt wel van de grond gaan krijgen.
Is uiteindelijk waar het naartoe gaat.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19
Cyclonic schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:31:
Aangezien ik Windows 8 enterprise heb kan ik dus niet upgraden gratis, ik heb echter een Windows 7 Ultimate maar dit is een Duitse versie, bij ultimate kon je gratis een taal pakket downloaden, kan dit bij Windows 10 pro ook of zit ook dan aan duits vast?
Elke licentie van Windows is taal-onafhankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
In de nieuwe settings app vind je bij regio en taal taalpakketten die je kan installeren voor alle versies. Moest je het niet vinden kan je de zoek functie gebruiken. (rechtsboven in de app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All in all vind ik de migratie naar Windows 10 geslaagd. Verliep soepel op beide Windows devices in mijn huishouden. Absoluut 0 inhoudelijk gedonder!
Tevens ben ik erg blij met hun herziening van het start-menu. De optie om het full-screen of in gereduceerde vorm te gebruiken zoals je nu hebt had er al al in Windows 8 moeten zitten.
Vormgeving vind ik subliem maar ik ben altijd fan geweest van Aero Glass.

Valt me wel tegen als je dieper gaat onder "de oppervlakte" Microsoft nogsteeds oude icoontjes toepast. Ook vind ik het gewoon ruk dat je niet alle apps kan verwijderen, waaronder Edge. Veel kan via een Administrator powershell instance alsnog maar een aantal zijn ook "onderdeel van het OS" en kunnen ook op die manier niet verwijderd worden. Het gaat niet om veel ruimte, maar ik vind het gewoon rommelig.
Ook zet ik vrij grote vraagtegens achter het sharen van opgeslagen WiFi netwerken. Ik heb er bijzonder veel moeite mee dat niet gewoon als een beveiligingsprobleem te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
Ik ben even de weg kwijt. Ik heb Windows 10 geïnstalleerd, via de gratis upgrade. Ik heb Visual Studio 2015 RTM geïnstalleerd en nou zegt VS bij een UWP app dat ik Visual Studio moet upgraden 8)7

Dit zegt mijn registry:

BuildLab: 10240.th1_st1.150717-1719
BuildLabEx: 10240.16393.amd64fre.th1_st1.150717-1719
CurrentBuild: 10240

Is dit nou de RTM of gooit Insider zijn nou weer roet in het eten? Microsoft zegt dat je Windows 10 RTM moet hebben om in Visual Studio 2015 RTM UWP apps te kunnen maken en beide heb ik volgens mij, inclusief de laatste SDK...

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mwYmKP43D6zdzzrr2oBGRt1p/full.png
Visual studio is blijkbaar op zoek naar de SDK van 10166 voor mijn UWP app. Ik denk dat ik dit op kan lossen. Wordt vervolgd...

[ Voor 16% gewijzigd door Swerfer op 30-07-2015 00:47 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Nu met het nieuwe startmenu vind ik mapjes persoonlijk zeer storend. Je kan echter niks aanpassen vanuit het menu. De map, waarin alle snelkoppelingen staan, staat nu op
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs en
C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

[ Voor 19% gewijzigd door The_Worst op 30-07-2015 00:41 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
In de app store (wat is dit eigenlijk voor een onzin, een app store op de PC?) krijg ik bij het downloaden van ongeacht welke app een foutmelding. Hij blijft haken op Licentie ophalen.. en dan komt er deze foutmelding uit: 0x803f7003

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OL22WLQypSWnmebr19qghBfx/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MO4Uwfy6h6y2ZdstjqYEBZN7/medium.jpg

Ik heb alles wat ik op internet erover heb kunnen vinden al geprobeerd, inclusief het programmatje Fiddler4.

Update: in het ''meldingen'' scherm kreeg ik net een bericht dat het maximum aantal devices rearched was, maar dat lijkt me toch sterk:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XxdV5ANVCHPhwWNER3sWdlZu/medium.jpg

Daarnaast, maar minder belangrijk: elke keer als ik op updaten druk komt er een app tevoorschijn genaamd VCLibs 12, telkens update ik die app maar toch blijft hij terugkomen...

[ Voor 27% gewijzigd door outlandos op 30-07-2015 00:59 . Reden: zie update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
En ik maar spastische muisbewegingen maken naar rechts om af te sluiten :')

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:32

Quad

Doof

warhamstr schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:52:
En ik maar spastische muisbewegingen maken naar rechts om af te sluiten :')
Guilty. Ik betrap me er ook al een paar keer op. ;)
Ff wennen. Ik vind de powerknop locatie niet echt logisch. In een van de eerste builds zat het naast de profielfoto, waar je kan afmelden / vergrendelen, wat ik logischer vind..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 17:35
is er een mogelijkheid om de grid op het bureaublad te verkleinen? als in de pictogrammen dichter op elkaar.. want heb nu 6 pictogrammen welke onder elkaar staan welke de volledige hoogte van mijn scherm innemen (1440*900)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:28
Inmiddels ook Windows 10 op mijn PC, maar het valt mij op dat het opstarten en herstarten van Windows wel érg lang duurt in vergelijking met Windows 8.1; en dat i.c.m. een Samsung 850 EVO SSD. :(

Alle nieuwe drivers zijn geïnstalleerd en ook 'fast boot' staat aan in het BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:39
Ik heb mijn bureaubladachtergrond veranderd en mijn 'vergrendelschermachtergrond', maar hoe pas ik mijn logonscherm aan?

Ik vind hem zoals altijd bijzonder lelijk en in voorgaande edities was er altijd wel een progje om wat te tweaken. Ik vind (nog) niks voor 10 of is dat ook niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

snowD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:01:
is er een mogelijkheid om de grid op het bureaublad te verkleinen? als in de pictogrammen dichter op elkaar.. want heb nu 6 pictogrammen welke onder elkaar staan welke de volledige hoogte van mijn scherm innemen (1440*900)
Schijnt vanaf Windows 8 alleen mogelijk te zijn in het register. :/

https://support.microsoft.com/en-us/kb/2805467

IconSpacing en IconVerticalSpacing op -1150 zetten deed voor mij de truuk. Ik weet niet of de resolutie maar ik heb 1680x1050.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spartacusNLD schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:54:
WiFi sense geeft alleen wachtwoorden door aan vrienden (facebook bijv)? of ook weer vrienden van vrienden? hoe lang gaat dat door?

voor je het weet heeft iedereen toegang tot elkaars WiFi netwerk.. kan je je 4G abbo meteen ook de deur uit doen :P
Ik heb dit even op zitten zoeken.
Alleen vrienden dus. Maar goed, als je je wachtwoord aan iemand geeft ook aan zijn vrienden. Aangezien de gemiddelde Facebook adept een paar honderd vrienden heeft waaiert dat snel uit zeker als je meerdere vrienden je WiFi sleutel geeft.

Ik snap persoonlijk niet hoe ze dit kunnen implementeren met een strak gezicht. Ik vertrouw een groot deel van mijn eigen Facebook vrienden niet eens met mijn WiFi sleutel laat staan de Facebook vrienden van een vriend.
Ik vind het een probleem.

Als ik mijn wachtwoord aan een vriend geef gaat dat in goed vertrouwen. Als hij vervolgens willens en wetens dat op internet zet kan ik hem daarvoor een trap in zijn kloten geven.
Als dat gebeurd uit onwetendheid omdat zijn PC magisch die informatie deelt met al zijn Facebook vrienden wordt dat een stuk lastiger maar intussen hebben wel x honderd vreemden gewoon toegang tot mijn netwerk. En als een er van besluit iets te doen wat een beetje illegaal is heb ik nog een potentieel probleem ook als eigenaar van het netwerk en houder van het internetabonnement. 8)7
Wifi Sense? Nee dank u...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypriz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 01:26

Xypriz

Ik ondervind problemen met m'n Logitech G510 keyboard, wanneer ik het volume wiel gebruik, dan flippen m'n monitoren. Ze gaan dan knipperen (zwart scherm en weer terug). Laatste versie van Logitech's Gaming Software is geinstalleerd (weliswaar officieel nog voor Win 8 ). Iemand anders ook dit probleem opgemerkt en wellicht op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Going4Quests schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:24:
[...]

In de nieuwe settings app vind je bij regio en taal taalpakketten die je kan installeren voor alle versies. Moest je het niet vinden kan je de zoek functie gebruiken. (rechtsboven in de app)
Thx 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Draait lekker hier. Voelde na een upgrade toch wat minder snappy aan dan mijn verwachtingen (kan ook goed tussen de oren zitten). Ik wou toch een schone installatie doen, so I did. Inmiddels weer 500GB extra vrij op mijn HDD en een lekker schone Windows.

Installatie verliep vrij vlot (25 minuten), in tegenstelling tot de upgrade van ruim 1,5 uur.
Alle drivers werden herkend en alles werkt out-of-the-box, wel nog even een nieuwe driver van mijn NVidia kaart moeten downloaden.

Ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOLWUT kreeg een melding dat W10 shipped is die sinds ik vorig jaar al draai :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Ik had trouwens 1 vraag, klopt het nou wel of niet dat je na Windows 10 upgrade uiteindelijk niet terug kan naar je oude Windows omdat de sleutel niet meer voor oudere variant werkt?

Mijn vriendin wil Windows 10 testen op haar game pc, vooral qua oudere games die ze speelt echter mocht dat niet bevallen wil ze wel eventueel (dan wel tijdelijk) terug naar Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Weet iemand of ik windows 10 kan installeren op mijn 8.1, maar dat ik een cd key van windows 7 aangeef? Ik heb geen zin om eerst format te gaan doen, windows 7 erop en dan helemaal updaten en dan upgrade naar 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Cyclonic schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:45:
Weet iemand of ik windows 10 kan installeren op mijn 8.1, maar dat ik een cd key van windows 7 aangeef? Ik heb geen zin om eerst format te gaan doen, windows 7 erop en dan helemaal updaten en dan upgrade naar 10.
Que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Wat ik nog niet snap is het volgende ik heb via de media creation tool de upgrade uitgevoerd met behoudt van alles.
Geen productcode hoeven in te voeren, windows 10 pro is geactieveerd.
Ik draai onde lokaal account, maar via Belarc zie ik nu een hele andere product code.
Ik had op mijn laptop eerst windows 7 home oem, die later geupdate naar windows 8 ( de bekende aanbieding van Microsoft) later geupgrade naar 8.1 en nu dus naar windows 10.

De productcode die ik nu uitlees is een default key, maar windows 10 was gelijk geactiveerd, daar heb ik niks aan hoeven te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Ik heb windows 8.1 enterprise erop staan, die kan ik echter niet gratis upgraden, echter heb ik een windows 7 ultimate key. Ik heb de ISO van windows 10 64 bit pro gedownload. Nu zou ik dus willen weten, als ik de setup draai of ik dan de key van windows 7 kan invullen, anders zou ik eerst format moeten doen, windows 7 erop zetten en full updaten en dan pas windows 10 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Cyclonic schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:54:
[...]

Ik heb windows 8.1 enterprise erop staan, die kan ik echter niet gratis upgraden, echter heb ik een windows 7 ultimate key. Ik heb de ISO van windows 10 64 bit pro gedownload. Nu zou ik dus willen weten, als ik de setup draai of ik dan de key van windows 7 kan invullen, anders zou ik eerst format moeten doen, windows 7 erop zetten en full updaten en dan pas windows 10 installeren.
Dat is duidelijker ;)

Maar nee, niet mogelijk. Windows 10 accepteert geen w7/8 codes. Je zult dus eerst een installatie moeten doen, upgrade offer accepteren en upgraden.
Maar kom op. Windows 7 staat er in het ergste geval in een half uurtje op(met HDD) bij gebruik van een bijgewerkte Windows 7 ISO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
mad-dog schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:59:
[...]

Dat is duidelijker ;)

Maar nee, niet mogelijk. Windows 10 accepteert geen w7/8 codes. Je zult dus eerst een installatie moeten doen, upgrade offer accepteren en upgraden.
Maar kom op. Windows 7 staat er in het ergste geval in een half uurtje op(met HDD) bij gebruik van een bijgewerkte Windows 7 ISO
Oke duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:18

Radeon

Today is a good day to die

Outlandos schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:50:
In de app store (wat is dit eigenlijk voor een onzin, een app store op de PC?) krijg ik bij het downloaden van ongeacht welke app een foutmelding. Hij blijft haken op Licentie ophalen.. en dan komt er deze foutmelding uit: 0x803f7003

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb alles wat ik op internet erover heb kunnen vinden al geprobeerd, inclusief het programmatje Fiddler4.

Update: in het ''meldingen'' scherm kreeg ik net een bericht dat het maximum aantal devices rearched was, maar dat lijkt me toch sterk:

[afbeelding]

Daarnaast, maar minder belangrijk: elke keer als ik op updaten druk komt er een app tevoorschijn genaamd VCLibs 12, telkens update ik die app maar toch blijft hij terugkomen...
De store heeft het gewoon te druk met alle nieuwe installaties van vandaag. Gaat in de loop van de dagen wel minder worden.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-08 21:01
Ik loop tegen het volgende aan: Windows 10 upgrade gedaan, werkt allemaal prima. Echter, bij het aanzetten van mijn laptop wil ik direct het inlogscherm waar ik mijn wachtwoord kan invoeren. Maar eerst krijg ik een vergrendelscherm, en die wil ik niet. Volgens google moet deze uitgeschakeld worden bij gpedit.msc, maar deze opdracht schijnt niet in deze versie van windows 10 te zitten. Hoe schakel ik het vergrendelscherm nu uit ? Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:52
MrDrako schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:32:
[...]

Ik had hetzelfde..specifiek windows 10 64 bit gekozen op de nvidia website.

Maar na herstart pc, en daarna met rechtermuis>uitvoeren als admin begon hij wel.
Heb precies het zelfde gedaan. Werkte niet heb via apparatenbeheer de driver geïnstalleerd. Maar ik kan nergens Geforce experience vinden of geforce instellingen. Maar kan wel gewoon gamen.

Ben nu bezig de driver windows 10/ 353.63 te installeren maar blijft gewoon hangen. Doet gewoon niks pfffff windows 10 is geen succes voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:41
Heb net mijn locatie op Verenigde Staten gezet en het spraak pakket voor Engels (VS) gedownload.
Echter geeft Cortana aan dat ze niet wordt ondersteund in mijn regio en taal.. Blijkbaar moet dus ook de weergave taal aanpassen naar Engels?

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:33
Mizgala28 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:44:
Ik had trouwens 1 vraag, klopt het nou wel of niet dat je na Windows 10 upgrade uiteindelijk niet terug kan naar je oude Windows omdat de sleutel niet meer voor oudere variant werkt?

Mijn vriendin wil Windows 10 testen op haar game pc, vooral qua oudere games die ze speelt echter mocht dat niet bevallen wil ze wel eventueel (dan wel tijdelijk) terug naar Windows 7.
Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Back-up maken en terugzetten (Windows 7)

Ik weet niet wat dit precies betekent, maar het lijkt erop dat je terug kan naar windows 7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Radeon schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 02:19:
[...]

De store heeft het gewoon te druk met alle nieuwe installaties van vandaag. Gaat in de loop van de dagen wel minder worden.
Oke duidelijk, ik heb ook dit probleem inderdaad met apps downloaden ( fout bij licentie ophalen ).

Indien het door de drukte komt ben ik benieuwd naar de volgende kwartaal cijfers haha, daar waar de app store van android en ios altijd verreweg nr 1 stonden, ben ik benieuwd wat de app store van MS gaat doen dankzij windows 10 xd

Zelf ook van alles gedownload en inmiddels ook zo goed als verwijdert, maar goed het is leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
goosche schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 03:19:
[...]

Heb precies het zelfde gedaan. Werkte niet heb via apparatenbeheer de driver geïnstalleerd. Maar ik kan nergens Geforce experience vinden of geforce instellingen. Maar kan wel gewoon gamen.

Ben nu bezig de driver windows 10/ 353.63 te installeren maar blijft gewoon hangen. Doet gewoon niks pfffff windows 10 is geen succes voor mij.
Heb je niet nog oude drivers staan bij programma's en onderdelen? Indien je die wel hebt, probeer ze eens te verwijderen en vervolgens de windows 10 versie te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ewal schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 02:34:
Echter, bij het aanzetten van mijn laptop wil ik direct het inlogscherm waar ik mijn wachtwoord kan invoeren. Maar eerst krijg ik een vergrendelscherm, en die wil ik niet.
Que? Staat je laptop in hybernation ofzo? Doe eens plaatjes posten van beide schermen want a) ik haat Nederlandse info en b) het zegt me helemaal niks.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zet ik net de pc vanochtend aan krijg ik een "zou u windows 10 aan uw vrienden aanraden" popup, wat is dit nu weer !. Geen interesse in recaleme en vragen in mijn OS. Ik heb even gekeken bij de instellingen en nog steeds krijgt microsoft diverse data over mijn gebruik gestuurd zie ik, het laagste wat ik het kan zetten is "basic".

Even bij windows update gekeken, en daar doe ik niet mee aan Insider Builds, of misschien toch ? De "get started" knop is greyed out.

Na 1 dag al mijn buik vol van dit gedrocht, maar goed even volhouden misschien

EDIT : Daarbij krijg ik in advanced options ook nog een melding "Some settings are managed by your organistaion" WTF ?

[ Voor 9% gewijzigd door HaseMike op 30-07-2015 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:47
Wat ik trouwens niet zo goed snap.. Hoe kan je vanaf een upgrade nou een clean install doen, waarbij geen productkey in gevoerd hoeft te worden, en microsoft toch weet dat jouw Windows 10 upgrade ''legaal'' is ? (dat deze dus later wordt geactiveerd)

[ Voor 8% gewijzigd door Possible op 30-07-2015 07:31 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:07
Het blijft in het begin altijd spelen en tweaken natuurlijk.

Mijn test pc draait vlotjes en ik heb zelfs gisteren netjes de WHS2011 connector kunnen installeren en een backup naar de server kunnen maken.

Ik heb net alle tiles uit het startmenu gehaald en ik had verwacht dat de pane van het startmenu een stuk smaller zou worden maar dat is dus niet het geval. Hij blijft nu een groot lelijk leeg stuk tonen. Eens zien waar ik dat kan aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Quad schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:56:
[...]

Guilty. Ik betrap me er ook al een paar keer op. ;)
Ff wennen. Ik vind de powerknop locatie niet echt logisch. In een van de eerste builds zat het naast de profielfoto, waar je kan afmelden / vergrendelen, wat ik logischer vind..
Gewoon Alt+F4 gebruiken :P Ik gebruik zelf al jaren niet meer de Shut Down knop voor het afsluiten, herstarten enz. van de PC :+

Kijken of activeren van mijn Game PC vandaag wilt lukken. Gisteren achter elkaar een gare error :')

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

In de Pro versies kun je taalpakketten installeren. Gewoon voor het hele systeem.
Waarom heb jij enterprise? Werk je bij een mega concern ofzo? Zelfs de overheid draait niet de Enterprise versie van Windows, terwijl dat type organisatie er nu juist geschikt voor is.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ulysses schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:42:
[...]

In de Pro versies kun je taalpakketten installeren. Gewoon voor het hele systeem.
Waarom heb jij enterprise? Werk je bij een mega concern ofzo? Zelfs de overheid draait niet de Enterprise versie van Windows, terwijl dat type organisatie er nu juist geschikt voor is.
Goh, Azure domains bijvoorbeeld? Ik geloof niet dat het heel interessant is wie welke versie draait; heb hier ook Pro & Enterprise nu op mijn bureau tegelijk aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:19
Xypriz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:26:
Ik ondervind problemen met m'n Logitech G510 keyboard, wanneer ik het volume wiel gebruik, dan flippen m'n monitoren. Ze gaan dan knipperen (zwart scherm en weer terug). Laatste versie van Logitech's Gaming Software is geinstalleerd (weliswaar officieel nog voor Win 8 ). Iemand anders ook dit probleem opgemerkt en wellicht op kunnen lossen?
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn logitech toetsenbord (oud beestje). Mijn tekens zijn allemaal anders, ik moet nu bijvoorbeeld '*' typen als ik '(' nodig heb. Lijkt wel of alles een plekje is opgeschoven :S

Via de logitech site wordt ook aangegeven dat voor mijn product geen drivers beschikbaar zijn? Of moet ik dat setpoint installeren?

Anders is het een goede reden voor een nieuw toetsenbord 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb ook toetsenbord problemen op mijn laptop, alt+f4 werkt standaard niet ik moet FN+alt+F4 indrukken om dat te kunnen anders krijg ik dat hij b.v. brightness e.d. gewoon verlaagt...

Het lijkt er dus op dat de FN toets standaard is ingedrukt en dat je hem zelf in moet drukken om hem uit te krijgen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
Brasi schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:48:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn logitech toetsenbord (oud beestje). Mijn tekens zijn allemaal anders, ik moet nu bijvoorbeeld '*' typen als ik '(' nodig heb. Lijkt wel of alles een plekje is opgeschoven :S

Via de logitech site wordt ook aangegeven dat voor mijn product geen drivers beschikbaar zijn? Of moet ik dat setpoint installeren?

Staan je toetsenbordinstellingen wel goed? (Bij instellingen zoeken naar 'regio en taal'. Daar op de taal klikken die er staat en vermoedelijk je toetsenbord op Verenigde Staten (internationaal) zetten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Brasi schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:48:
[...]

Je toetsenbordtabel staat niet goed ingesteld als ik dit zo lees. Fix het zo:
Windows 10 Toetsenbord indeling wijzigen

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:19
barrymossel schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:52:
[...]

Staan je toetsenbordinstellingen wel goed? (Bij instellingen zoeken naar 'regio en taal'. Daar op de taal klikken die er staat en vermoedelijk je toetsenbord op Verenigde Staten (internationaal) zetten.)
Ja dit staat goed, eerste wat ik gecontroleerd heb. In kladblok lijkt het ook goed te werken, maar bij het inloggen in windows 10 heb ik er last van. Ook niet in-game bijvoorbeeld. De eerste keer opnieuw opstarten en wachtwoord invoeren was toch wel ff lastig :)

Edit: Maar bedankt voor de hulp, ik zal het thuis nog wel ff controleren voor de zekerheid ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Brasi op 30-07-2015 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Possible schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:30:
Wat ik trouwens niet zo goed snap.. Hoe kan je vanaf een upgrade nou een clean install doen, waarbij geen productkey in gevoerd hoeft te worden, en microsoft toch weet dat jouw Windows 10 upgrade ''legaal'' is ? (dat deze dus later wordt geactiveerd)
De key zit opgeslagen in je moederbord uefi (bios). Als je een te oud moederbord hebt dan moet je alsnog de key ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boompje123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-05 20:12
Zoals zo velen heb ik problemen met mijn profiel. Dingen als de start knop en zoek knop werken vaak niet, en geluid werkt ook niet. De oplossing lijkt te zijn een nieuw profiel op de computer te maken, maar dan moet ik alle instellingen overzetten, beetje omslachtig.

Iemand een oplossing? Of is er wellicht een gemakkelijke manier om de instellingen van een profiel naar een andere te zetten? Dank!

// Edit: beetje achtergrondinfo. Heb een upgrade gedaan vanaf 8.1 met een legale Home key. Soms werken de knoppen wel, maar meestal niet. Ik merk ook dat systeemdingen als het configuratiescherm simpelweg soms vastlopen. Heb het gevoel dat dit hiermee samenhangt.

[ Voor 24% gewijzigd door Boompje123 op 30-07-2015 08:00 . Reden: Achtergrondinfo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 13:47
SmokingCrop schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:58:
[...]

De key zit opgeslagen in je moederbord uefi (bios). Als je een te oud moederbord hebt dan moet je alsnog de key ingeven.
Ik heb een laptop van 6 jaar oud dus deze zit idd niet in de BIOS gebakken.. Maar dan nog is het de vraag hoe je de key kan achterhalen.. Er zijn wel tootljes voor, maar microsoft geeft hier verder niks over aan.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik heb een HP Eliteboot 8740W geupdate van Windows 7 naar 10 en een van de zaken die me opvalt is dat niet automatisch een USB geluidskaart als gewenste geluidsoutput wordt gekozen. Na een herstart hoor ik ineens geluid uit de laptop speakers.

Ook het inpluggen van een USB headset heeft nog een handmatige handeling nodig om er geluid uit te krijgen. Hebben jullie daar ook ervaring mee?

Tweede wat nog niet lukt is het starten van de Arduino IDE. Er gebeurt niks na het aanklikken van de IDE. Iemand anders dat opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet of knipprogramma nog aanwezig is ? Ik kan het helaas niet vinden in mijn versie.

Ook vroeg ik mij af of het mogelijk was bij de Edge browser u favorites in een bar onder je weblink te krijgen ?

Heb ze al in FavoriteBar map geplaatst maar krijg ze blijkbaar niet onder de weblink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 12-09 11:51
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:24:
Iemand die weet of knipprogramma nog aanwezig is ? Ik kan het helaas niet vinden in mijn versie.

Ook vroeg ik mij af of het mogelijk was bij de Edge browser u favorites in een bar onder je weblink te krijgen ?

Heb ze al in FavoriteBar map geplaatst maar krijg ze blijkbaar niet onder de weblink.
Ik heb geupdate uit W7, dus het kan zijn dat het daar vandaan komt: Hier staat het:
%windir%\system32\SnippingTool.exe

[ Voor 63% gewijzigd door arjandijk162 op 30-07-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

arjandijk162 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:26:
[...]

Ik heb geupdate uit W7, dus het kan zijn dat het daar vandaan komt: Hier staat het:
%windir%\system32\SnippingTool.exe
Start -> type dan "snip" -> en staat gewoon geinstalleerd op mijn Pro & Enterprise...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:16
Windows10 is populair. Twee laptops aangezet gisteravond.
Nu na 6 uur is er 1 op 70% en de ander op 40%...

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

rimave schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:29:
Windows10 is populair. Twee laptops aangezet gisteravond.
Nu na 6 uur is er 1 op 70% en de ander op 40%...
Had je gister de frontpage moeten lezen; ISO binnentrekken kost je minder dan een kwartier op een 40Mbit verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:55
Probeer Windows 10 op 2 verschillende computers te installeren. Ondanks dat het legale DVD's zijn (via Slim) krijg ik het met geen mogelijkheid geïnstalleerd.

De setup blijft melden dat de code verkeerd is. Dit heb ik vanuit directe USB boot of vanuit Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-12-2024

b32

MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:30:
[...]

Had je gister de frontpage moeten lezen; ISO binnentrekken kost je minder dan een kwartier op een 40Mbit verbinding...
Gisteren, na het lezen van de frontpage, met de tool geprobeerd de ISO binnen te halen voor installatie op alle andere machines (hoofdmachine was al gebeurd). Dat ging ongeveer met 10% per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Cave_Boy schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:31:
Probeer Windows 10 op 2 verschillende computers te installeren. Ondanks dat het legale DVD's zijn (via Slim) krijg ik het met geen mogelijkheid geïnstalleerd.

De setup blijft melden dat de code verkeerd is. Dit heb ik vanuit directe USB boot of vanuit Windows.
Ik ken Slim niet maar kan me voorstellen dat bepaalde versies toch niet zomaar te upgraden zijn. Is het een Education-license wat je op de PC's hebt staan?
b32 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:32:
[...]

Gisteren, na het lezen van de frontpage, met de tool geprobeerd de ISO binnen te halen voor installatie op alle andere machines (hoofdmachine was al gebeurd). Dat ging ongeveer met 10% per uur.
Wow, heb gisteravond nog op 2 machines de ISO binnengehaald; echt minder dan een kwartier op een 200Mbps Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnagain
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 20:11
Gister Windows 10 geinstalleerd met een officiële iso. Eerst upgrade, key opgehaald en n kale install gedaan. 4x. Waarom? Windows liep keihard vast.

Pas bij de 3e keer kwam ik erachter dat Samsung Magician de boosdoener was. Die ik uit automatisme installeerde. Pfff.

Verder werkt het prima. Het enige dat ik mis is DTS. Dat werkt niet waardoor ik geen 5.1 geluid heb. Na een hoop googlen ben ik niet de enige en schijnt dit al langer een probleem te zijn. Hopelijk snel n update hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond op mijn laptop geïnstalleerd. Duurde een klein uurtje / drie kwartier. Heel blij met de veranderingen. Is ook wat sneller voor mijn gevoel :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:55
[quote]MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:34:
[...]

Ik ken Slim niet maar kan me voorstellen dat bepaalde versies toch niet zomaar te upgraden zijn. Is het een Education-license wat je op de PC's hebt staan?

Is idd een school licentie die ik legaal heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-12-2024

b32

MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:34:
Wow, heb gisteravond nog op 2 machines de ISO binnengehaald; echt minder dan een kwartier op een 200Mbps Ziggo.
Ik denk dat er dan toch wat factoren van invloed zijn op dit proces en dat jij geluk had en wij pech, want ondanks dat het internet verder snel werkte (andere downloads liepen erg snel), druppelden de windows ISO's via de tool extreem traag binnen. Verder hebben wij ook gewoon Ziggo met een snel pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Cave_Boy schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:39:

Is idd een school licentie die ik legaal heb.
Zou bijna zeggen: bel school ff of de licentieverstrekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:27:
[...]

Start -> type dan "snip" -> en staat gewoon geinstalleerd op mijn Pro & Enterprise...
Inderdaad!! Thanks, nog niet goed wakker :)

Toevallig ook een idee hoe je in Edge een toolbar onder weblink krijgt met je favorites in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
b32 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:40:
[...]

Ik denk dat er dan toch wat factoren van invloed zijn op dit proces en dat jij geluk had en wij pech, want ondanks dat het internet verder snel werkte (andere downloads liepen erg snel), druppelden de windows ISO's via de tool extreem traag binnen. Verder hebben wij ook gewoon Ziggo met een snel pakket.
Had ik ook, je moet de tool dan afsluiten en opnieuw starten en hoppa, 40Mb/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp4c3r
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Nul comma nada problemen gehad.
Upgrade gedaan van een Win 8.1 (volledig gepatcht/up to date) => Win 10

- Classic shell (werkt als een zonnetje geen klote start menu en xplorer)
- Alle software die ik heb draaien werkt.
- Emulatie en Hyper V werken prima
- Powershell is fijn in Pro en maakt het met Windows Server R2 nog makkelijker.

- Direct een andere browser instaleren totdat Spartan eens om te hoek komt kijken want Edge is een app geen browser.

OS Partitie is maar 15gb groot. (Kwa micisoft standaarden erg klein)

Terugdraaien van Win10 => 8.1 ging ook prima.

OS start op binnen 7 seconden.....

JV2Square

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:12
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:45:
[...]

Inderdaad!! Thanks, nog niet goed wakker :)

Toevallig ook een idee hoe je in Edge een toolbar onder weblink krijgt met je favorites in ?
Nog steeds niet goed wakker?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GMO06pc.png
Staat gewoon onder je instellingen. Kan niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:04
Hmm, hoe krijg ik de PC aan het werk met de wireless display adapter? Waar ik vind ik nu projecteren e.d.?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:12
GerCor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:56:
Hmm, hoe krijg ik de PC aan het werk met de wireless display adapter? Waar ik vind ik nu projecteren e.d.?
Windows toets plus P helpt niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Let wel op! Het is niet mogelijk de installatiecode van je Windows 7 / 8 / 8.1 PC te gebruiken tijdens de installatie. De computer zal eerst via Windows 7 of 8 geupgrade moeten wordennaar Windows 10, hierdoor komt in je Microsoft Account te staan dat dit serienummer bij een Windows 10 PC hoort.

Wat als je geen microsoft account gebruikt? Ik had dat uitgezet bij Windows 8.1 en bij Windows 10 heb ik niet met mijn hotmail moeten inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lifeguard schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:54:
[...]

Nog steeds niet goed wakker?
[afbeelding]
Staat gewoon onder je instellingen. Kan niet missen.
Held!! Inderdaad niet goed wakker!! 8)7 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:06
Sj44k13 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:57:
Let wel op! Het is niet mogelijk de installatiecode van je Windows 7 / 8 / 8.1 PC te gebruiken tijdens de installatie. De computer zal eerst via Windows 7 of 8 geupgrade moeten wordennaar Windows 10, hierdoor komt in je Microsoft Account te staan dat dit serienummer bij een Windows 10 PC hoort.

Wat als je geen microsoft account gebruikt? Ik had dat uitgezet bij Windows 8.1 en bij Windows 10 heb ik niet met mijn hotmail moeten inloggen.
MS account is niet nodig (was enkel zo bij Insider Preview). De licentie wordt op de activatieserver gekoppeld aan je hardware ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
lifeguard schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:56:
[...]

Windows toets plus P helpt niet? :)
Yep, dat is het. Alleen wil mijn PC de adapter niet vinden. Nou ja, komt wel een keer. Maar Windows toets + P dus, tenks.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Ferret schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:30:
Het blijft in het begin altijd spelen en tweaken natuurlijk.

Mijn test pc draait vlotjes en ik heb zelfs gisteren netjes de WHS2011 connector kunnen installeren en een backup naar de server kunnen maken.

Ik heb net alle tiles uit het startmenu gehaald en ik had verwacht dat de pane van het startmenu een stuk smaller zou worden maar dat is dus niet het geval. Hij blijft nu een groot lelijk leeg stuk tonen. Eens zien waar ik dat kan aanpassen...
Het startmenu vanaf de rechterrand naar links slepen ;)

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
mtr33 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:00:
[...]

MS account is niet nodig (was enkel zo bij Insider Preview). De licentie wordt op de activatieserver gekoppeld aan je hardware ID.
En die kan iets wijzigen toch? Mogelijk upgrade ik bijvoorbeeld mijn ssd binnenkort en dan werkt de installatie en activatie nog neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
mtr33 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:00:
[...]
Hier is MS nog niet duidelijk over geweest. Ik vraag het vaker maar waar heb jij deze info zien staan op de MS site?
Sj44k13 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:01:
[...]
En die kan iets wijzigen toch? Mogelijk upgrade ik bijvoorbeeld mijn ssd binnenkort en dan werkt de installatie en activatie nog neem ik aan?
Dit ligt eraan.. heb je een Retail of OEM licentie van Windows 10?

Wat zegt slmgr /dlv in CMD bij jou?

[ Voor 33% gewijzigd door spartacusNLD op 30-07-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 19:07
Is er eigenlijk al iemand die de upgrade gedaan heeft nadat de melding van MS is ontvangen (dus via de app in de taakbalk)?
Ik heb hier twee pc's die staan te wachten namelijk maar er lijkt niks te gebeuren. En ja, volledig up-to-date ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik keek gewoon bij updates en daar stond de upgrade klaar. Ik heb er verder geen bericht van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 16:49
[...]

Ja hoor, dan werkt het gewoon nog! Bij ingrijpendere veranderingen (denk aan moederbord vervangen) zal het wel lastiger worden. Maar dat was altijd al zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:07
Gisteren geupgrade, daarna visual studio 2015 op mijn laptop gezet, ik klap de laptop dicht, doe hem een uurtje later weer aan, 1x een inlogscherm met meteen daarna een startup repair loop. System restore, refresh etc : niets wilt nog werken.

Nu hangt hij maar weer aan de WDS van kantoor om 8.1 weer eerst te installeren (de deployment kits voor Windows 10 zijn namelijk nog niet beschikbaar, iig geen officiële release)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Zijn er meer mensen die last hebben traagheid en vastlopers zodra je in het instellingen menu of iets gaat lopen "rommelen"/aanpassen?

Zodra ik een achtergrond of iets aanpas duurt het super lang voordat de verandering doorgevoerd wordt en soms loopt de boel zelfs vast! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvdW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-08-2024
Tweakers,

Gisteren via de installation tool W10 zonder al te veel problemen kunnen installeren.

Máár...

Is er iemand onder jullie die ook problemen heeft om de file explorer te openen via het startmenu?
Dit doet hij namelijk bij mij niet. Ook wanneer ik de file explorer vast pin aan de taakbalk, opent hij niets.

Ben benieuwd naar de reacties.

Intel i5-3570K @ 4.3 GHz (1.128V) | Gigabyte GA-Z77x-D3H | Kingston 16 Gb, 1600 MHz DDR 3 RAM | MSI Geforce GTX 770, 2 Gb Lightning | W7 Ultimate @ OCZ Vertex 4, 240 Gb | Be Quiet! Silent Base 800 | Cooler Master Hyper 212 evo | Corsair AX760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvdW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-08-2024
Cowamundo schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:10:
Zijn er meer mensen die last hebben traagheid en vastlopers zodra je in het instellingen menu of iets gaat lopen "rommelen"/aanpassen?

Zodra ik een achtergrond of iets aanpas duurt het super lang voordat de verandering doorgevoerd wordt en soms loopt de boel zelfs vast! :(
Ja hier heb ik persoonlijk ook last van.. Bijzonder vervelend en vreemd. Soms zelfs wanneer je ergens een bestand opzoekt, kapt hij er gewoon mee.

Intel i5-3570K @ 4.3 GHz (1.128V) | Gigabyte GA-Z77x-D3H | Kingston 16 Gb, 1600 MHz DDR 3 RAM | MSI Geforce GTX 770, 2 Gb Lightning | W7 Ultimate @ OCZ Vertex 4, 240 Gb | Be Quiet! Silent Base 800 | Cooler Master Hyper 212 evo | Corsair AX760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

}:O
musicer schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:43:
Vanmorgen over gegaan naar windows 10. Echter al vanaf het begin problemen met het krijgen van een zwart scherm. Laptopscherm lijkt te worden uitgeschakeld. Dit komt eigenlijk praktisch altijd voor na het opstarten en ook af en toe gewoon tijdens het gebruik (heb nog geen speciale gebeurtenissen of patronen kunnen ontdekken). Het systeem lijkt gewoon te blijven werken en het probleem kan omzeild worden door even in sleep te gaan en dan weer aan te zetten.

Ik heb echter nog niet een definitieve oplossing kunnen vinden. Al een keer of wat de drivers van de grafische kaart geupdate (AMD Firepro M5950), maar dit wil ook nog geen oplossing bieden. Ben ook nog niemand anders met het zelfde probleem tegengekomen. Iemand nog andere opties?
Ik heb exact hetzelfde probleem, met een Intel HD 3000.
Hij boot, hij komt in dat begin scherm, ik enter door, en na 2 minuten van mijn laptopscherm uit, frappante is als ik hem dan via HDMI aansluit op de tv, dat het wel gewoon werkt. Anyway ik kan geen andere drivers vinden, dus maar weer ff terug naar W7, en zoeken naar een oplossing.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:16
MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:30:
[...]

Ach, I Know. Ik heb de tijd wel. O-)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upgrade van 8.1 Home NL naar 10 ging probleemloos. Wel 9 uur downloaden op de camping Wi-Fi :-(
Win10 was ook direct geactiveerd. Tijdens de installatie gekozen om alle instellingen en apps te bewaren.
Na de installatie is mijn McAfee LifeSafe volledig verdwenen?!
Windows defender blijkt geinstalleerd, had voorheen niet de MS Security Essentials.
Verder nog niet tevreden over Edge, moest ook even zoeken om de favorietenbalk weer onder de titelbalk te krijgen en de links zijn ook niet op de balk zelf drag en drop te verplaatsen.
Homepage ingesteld, werkt prima als ik op het huisje klik maar Edge blijft MSN feed als startpagina weergeven bij het opstarten, nog niet gevonden hoe dit te wijzigen.
Oh ja, ook mijn printer HP2540 is verdwenen.
Verder vind ik de thema's wat beperkt, licht of donker that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 21:41
Hier blijft de issue hetzelfde.

PC prima, andere PC prima.
Samsung laptop, een nogo.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/iskVvic6hShJZwB2hz9xA6mS/medium.png

Ik kan de issue niet vinden, system reserved is groot genoeg, execute bit staat prima in de BIOS, de hardware specs zijn voldoende (ook volgens de update tool). Er is genoeg ruimte voor de installatie.
Enige wat ik me nog in kan denken is een driver issue of dat samsung stiekem een secure boot in de BIOS heeft zitten waar ik niet bij kan.

Ik ga nog even door klooien, net UEFI boot mode uitgezet. Herkansing :9
Het ZAL uiteindelijk lukken 8)

edit:
Tijdens insider preview was dit al zo. Ook USB/DVD clean installs starten niet.
Op dit moment bezig met upgrade vanaf W7

[ Voor 8% gewijzigd door Suicyder op 30-07-2015 09:22 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:06
[...]

AFAIK gelden hiervoor dezelfde uitgangspunten als voorheen al gebruikelijk bij OEM versies: zoang je niet teveel tegelijk wijzigt activeert hij automatisch, anders moet je even MS bellen.
spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:01:
[...]

Hier is MS nog niet duidelijk over geweest. Ik vraag het vaker maar waar heb jij deze info zien staan op de MS site?

[...]

Dit ligt eraan.. heb je een Retail of OEM licentie van Windows 10?

Wat zegt slmgr /dlv in CMD bij jou?
Ik zou 't eerder omdraaien: waar heb je op de MS site gezien dat je verplicht een MS account nodig hebt?
Win 10 zelf draait ook zonder account en voor installeren is dit niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Suicyder schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:18:
Hier blijft de issue hetzelfde.

PC prima, andere PC prima.
Samsung laptop, een nogo.
[afbeelding]

Ik kan de issue niet vinden, system reserved is groot genoeg, execute bit staat prima in de BIOS, de hardware specs zijn voldoende (ook volgens de update tool). Er is genoeg ruimte voor de installatie.
Enige wat ik me nog in kan denken is een driver issue of dat samsung stiekem een secure boot in de BIOS heeft zitten waar ik niet bij kan.

Ik ga nog even door klooien, net UEFI boot mode uitgezet. Herkansing :9
Het ZAL uiteindelijk lukken 8)
Zo te zien valt hij over safe mode. Dit kan je waarschijnlijk uitschakelen in je bios/uefi. ;)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Pagina: 1 ... 9 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.