Ik heb de dell xps 13 FHD I5 en elke keer als ik windows wil update mislukt de download en geeft die aan fout code 80200013 iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
De IMAP doet het inmiddels. Na lang wachten/syncen vroeg hij of ik het certificaat wel vertrouwde. Daarna begon hij te syncen.MAX3400 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:55:
[...]
Je zou kunnen proberen (maar smerig) om even de firewall van Windows helemaal uit te zetten. Mogelijk komen we dan wel in het grijze gebied van [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen want iets met troubleshooting etc.
Heb je ook Outlook 2010/2013 toevallig geinstalleerd? Werkt het daar wel mee? Kunnen we netwerk/firewall uitsluiten
Nou alleen school nog...
NB: In de app in win8 kon je gewoon een vinkje aanzetten voor het certificaat. Kan deze niet meer vinden in win10.
Maker van het programma aanschrijven dat-ie het programma dpi-aware moet makenSaragis schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:01:
[...]
Zelfde hier, op 100% heb ik er geen last meer van maar dit is natuurlijk geen oplossing op 1440p.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Microsoft zal er blij mee zijn. Komt voor in diverse OS-onderdelen, oa Device Manager. Ook in applicaties waar dit in 8.1 geen probleem mee was zoals bv Steam.anandus schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:03:
[...]
Maker van het programma aanschrijven dat-ie het programma dpi-aware moet maken
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2900023 ?Saragis schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:01:
[...]
Zelfde hier, op 100% heb ik er geen last meer van maar dit is natuurlijk geen oplossing op 1440p.
En dan vooral: Let me choose one scaling level for all my displays !!!
[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 29-07-2015 22:05 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Disable scaling on high DPI settings instellen op de .exe's van de betreffende programma's.X2X2X schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:59:
Heb na de update naar W10 last van wazige tekst in een aantal programma's. (o.a. uTorrent)
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Ik heb de schaling al op 125% gezet en ClearType uitgeschakeld maar dit heeft niet geholpen helaas.

In W8 was dit voor mij altijd op te lossen door 'choose one scaling level for all displays' aan te vinken maar die optie lijkt te zijn verdwenen. In sommige Windows-vensters blijft de tekst nog wazig. Voorlopig teruggeschakeld naar 100% scaling i.p.v. 125%
En als je dit ook ziet in Windows-schermen zelf. Zoals bijvoorbeeld in het dialoogje Deze PC > Beheren?Heerst schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:04:
[...]
Disable scaling on high DPI settings instellen op de .exe's van de betreffende programma's.
[afbeelding]
In W8 was dit voor mij altijd op te lossen door 'choose one scaling level for all displays' aan te vinken maar die optie lijkt te zijn verdwenen. In sommige Windows-vensters blijft de tekst nog wazig. Voorlopig teruggeschakeld naar 100% scaling i.p.v. 125%
En ineens vanzelf is Windows geactiveerd.
Tig keer op 'Activate' gedrukt, maar na een keer opnieuw opstarten was Windows geactiveerd.
Tig keer op 'Activate' gedrukt, maar na een keer opnieuw opstarten was Windows geactiveerd.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
DPI scaling Windows 10: http://www.reddit.com/r/w...y_displays_in_windows_10/
Inmiddels Windows 10 op mijn Surface 3 en dat gaat allemaal geweldig. Ik heb er voor gekozen om de tabletmodus uit te zetten, zodat ik optimaal gebruik kan maken van de taakbalk. Vervolgens Start menu op full screen en daarmee ben ik nu volledig tevreden (kan nu ook gewoon apps met kruisje afsluiten e.d.)
Maar nu het volgende:
Hoe kan ik bereiken dat na het sluiten van apps/programma's niet het bureaublad wordt weergegeven maar netjes het startmenu in beeld komt? Is daar een optie/script/handigheidje voor?
Maar nu het volgende:
Hoe kan ik bereiken dat na het sluiten van apps/programma's niet het bureaublad wordt weergegeven maar netjes het startmenu in beeld komt? Is daar een optie/script/handigheidje voor?
De Windows Store gaf gelukkig wel aan dat mijn Windows installatie voorzien was van een juiste code. Windows zelf zag dat echter nog niet. Gereboot, in de Store gezocht naar updates en in de tussentijd is het schermpje opeens versprongen naar "Windows is geactiveerd". Godzijdank.SChief schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:32:
Door de moderator hierheen verwezen, dus hier ben ik dan.
[...]
[...]
Zo gezegd zo gedaan, maar nu zit ik helaas wel met een Windows 10 installatie die jankt om een productcode. Ben de weg nu wel goed kwijt eigenlijk, weet niet eens waar ik zou moeten beginnen om de boel weer geactiveerd te krijgen.
Beste alle,
Ik zit nu met het probleem om te activeren van mijn Windows 8 key (legaal).
Telkens error, maar nu kan ik ook niet bij aanpassen van thema's of andere zaken daar gebruik van maken. Dit omdat het dus het niet geactiveerd is. Iemand oplossing om te kunnen activeren? Ik heb een clean install gedaan.
Buiten dat, zie ik ook nergens meer het toevoegen van deze pc mijn documenten etc op bureablad in windows 10
Ik zit nu met het probleem om te activeren van mijn Windows 8 key (legaal).
Telkens error, maar nu kan ik ook niet bij aanpassen van thema's of andere zaken daar gebruik van maken. Dit omdat het dus het niet geactiveerd is. Iemand oplossing om te kunnen activeren? Ik heb een clean install gedaan.
Buiten dat, zie ik ook nergens meer het toevoegen van deze pc mijn documenten etc op bureablad in windows 10
Geduldtheduke1989 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:11:
Iemand oplossing om te kunnen activeren?
Samen met jou hebben miljoenen anderen dat probleem en het lijkt langzamerhand verholpen te worden.
Rechtermuisklik op de map, 'kopiëren naar' en dan 'bureaublad'?theduke1989 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:11:
[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 29-07-2015 22:13 ]
Tja mijn gebruikers map is inderdaad ook Angel ipv Angelo . handig is anders. Gelukkig verwijs ik er niks na, maar hoop niet dat er meer van dit soort gekke dingen aanwezig zijn.
Moet toch eens kijken of onze software goed omgaat met Windows 10. Denk bijvoorbeeld aan het ophalen van de TEMPFILE of het maken van Excelbestanden. (al verwacht ik verder geen problemen)
ps. Ik ben altijd gewend om een scherm te slepen naar links of naar rechts, zodat de gehele linker of rechterkant gebruikt wordt hiervoor.
Dit kan nog steeds met de Windows toets + pijltjes toetsen, maar met de muis is dit niet meer mogelijk.
je krijgt dan steeds aan de andere kant een suggestie om een programma ernaast te openen.
is dat ergens uit te schakelen ?
Hieronder een voorbeeld (Linkerkant wil ik niet zien)
Moet toch eens kijken of onze software goed omgaat met Windows 10. Denk bijvoorbeeld aan het ophalen van de TEMPFILE of het maken van Excelbestanden. (al verwacht ik verder geen problemen)
ps. Ik ben altijd gewend om een scherm te slepen naar links of naar rechts, zodat de gehele linker of rechterkant gebruikt wordt hiervoor.
Dit kan nog steeds met de Windows toets + pijltjes toetsen, maar met de muis is dit niet meer mogelijk.
je krijgt dan steeds aan de andere kant een suggestie om een programma ernaast te openen.

Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik heb ook geüpgrade naar Windows 10 en ben er zeer tevreden over. Het werkt echt enorm stabiel, snel en makkelijk. Echter heb ik nog een klein probleempje. Kaspersky Multi Device Security 2015 doet het niet meer sinds de update naar Windows 10 en ik krijg 'm ook niet aan de praat, omdat Windows meteen begint te zeuren dat het programma niet compatibel is. Zijn er hier nog meer mensen bij wie de AV niet meer werkt? Iemand die kan antwoorden?
Dit deed de truc. Namens de hele familie bedankt.MAX3400 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:07:
De apotheker is minder blij. Die had zich al verheugd op de verkoop van al die asperines.
Na tig keer op activate te drukken heb ik maar m'n pc gereboot en presto, activated.
Anyway, weet iemand hoe je de linker kant van het start menu kan gebruiken? Ik heb "most used" en "recently added" uitgezet dus die kan is leeg en ik kan er niets naar toe draggen of pinnen (automatisch aan de rechterkant als "tile"), iemand advies?
Anyway, weet iemand hoe je de linker kant van het start menu kan gebruiken? Ik heb "most used" en "recently added" uitgezet dus die kan is leeg en ik kan er niets naar toe draggen of pinnen (automatisch aan de rechterkant als "tile"), iemand advies?
Ik vind het volgende in de Microsoft Privacy Statement redelijk eng:
Het is hier te vinden onder het kopje "Reasons We Share Personal Data". Ik gebruik Windows 10 zonder een Microsoft account, zonder OneDrive en Cortana. Worden mijn gegevens en bestanden nog steeds verzameld?Finally, we will access, disclose and preserve personal data, including your content (such as the content of your emails, other private communications or files in private folders), when we have a good faith belief that doing so is necessary to:
comply with applicable law or respond to valid legal process, including from law enforcement or other government agencies;
protect our customers, for example to prevent spam or attempts to defraud users of the services, or to help prevent the loss of life or serious injury of anyone;
operate and maintain the security of our services, including to prevent or stop an attack on our computer systems or networks; or
protect the rights or property of Microsoft, including enforcing the terms governing the use of the services - however, if we receive information indicating that someone is using our services to traffic in stolen intellectual or physical property of Microsoft, we will not inspect a customer's private content ourselves, but we may refer the matter to law enforcement.
Iemand enig idee waarom ik mijn interne HDD niet meer kan zien in deze pc?
In diskbeheer wel, maar in deze pc niet.
Het klote is, ik had daar alle belangrijke spullen neergezet. Zoals documenten etc.
Maar nu kan ik daar niet meer bij. Maar me externe hdd kan die wel weer vinden. Echt weird.
Buiten dat is het ideaal dat je nu dus ook kan kiezen waar je gedownloade muziek / films etc wilt plaatsen bijvoorbeeld op een externe HDD.
Ze hebben naar me geluisterd
Het klote is, ik had daar alle belangrijke spullen neergezet. Zoals documenten etc.
Maar nu kan ik daar niet meer bij. Maar me externe hdd kan die wel weer vinden. Echt weird.
Buiten dat is het ideaal dat je nu dus ook kan kiezen waar je gedownloade muziek / films etc wilt plaatsen bijvoorbeeld op een externe HDD.
Is er wel een schijfletter aan toegekend?
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Heeft-ie een letter in diskbeheer?theduke1989 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:14:
Ohja...
Nouja.. nu is het te laat.
Ik hou het wel bij C:\Users\micro
[ Voor 10% gewijzigd door Wouter op 27-05-2019 07:33 ]
Was de disk voorzien van BitLocker of had je er aparte NTFS-permissies op gezet en nu een Clean Install van Windows 10 uitgevoerd?theduke1989 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:14:
Hier gewoon 15 karakters lang; even lang als mijn useraccount...Wouter schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:15:
[...]
Ohja...
Nouja.. nu is het te laat.
Ik hou het wel bij C:\Users\micro.
Zo noemde m'n ex me ook altijd
slecht grapje
[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 29-07-2015 22:16 ]
Je kan toch bij Chrome al aangegeven waar je downloads naar toe moeten gaan ?theduke1989 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:14:
Daar is niks nieuws aan.
Heeft je station wel een letter toegewezen gekregen ? anders zou je dat even moeten doen.
Een NL Windows7 professional onder VMware5.5 via DVD geupgraded naar Windows10 Enterprise UK.
Ging vlekkeloos, geen problemen gezien en alle instellingen, incl background etc werden netjes overgenomen.
Nam wel de nodige tijd, ca 4 uur wat mischien kwam/komt omdat ik deze upgrade in een vrije tijd hoekje qua VMware/CPU uitvoerde.
Voor de rest een beetje een flauwe deceptie qua looks en feel. Tijdens de upgrade, heb ik wel alle mooie "privacy" instellingen op nee gezet.
Ja, de "rare" taakbalk is weer terug, nu nog wachten op "classic" en we kunnen dat hele Windows8/8.1/10 gauw overslaan om door te gaan me Windows7 (of nog beter Windows XP).
Kan mij niet goed voorstellen dat mensen op Windows7, een betaalde cq. dure upgrade gaan doen naar Windows10. Functioneel, niets anders dan uniformering van een platform wat feitelijk alleen maar in het voordeel is van een leverncier die geld gaat harken met een "store".
Enfin, we zijn er en hebben nu dan ook Win10 zodat ik m'n gebruikers wat terzijde kan staan.
Ging vlekkeloos, geen problemen gezien en alle instellingen, incl background etc werden netjes overgenomen.
Nam wel de nodige tijd, ca 4 uur wat mischien kwam/komt omdat ik deze upgrade in een vrije tijd hoekje qua VMware/CPU uitvoerde.
Voor de rest een beetje een flauwe deceptie qua looks en feel. Tijdens de upgrade, heb ik wel alle mooie "privacy" instellingen op nee gezet.
Ja, de "rare" taakbalk is weer terug, nu nog wachten op "classic" en we kunnen dat hele Windows8/8.1/10 gauw overslaan om door te gaan me Windows7 (of nog beter Windows XP).
Kan mij niet goed voorstellen dat mensen op Windows7, een betaalde cq. dure upgrade gaan doen naar Windows10. Functioneel, niets anders dan uniformering van een platform wat feitelijk alleen maar in het voordeel is van een leverncier die geld gaat harken met een "store".
Enfin, we zijn er en hebben nu dan ook Win10 zodat ik m'n gebruikers wat terzijde kan staan.
[ Voor 0% gewijzigd door PtrO op 29-07-2015 22:21 . Reden: spalling ]
Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results
Kan me ook wel voorstellen dat honderdmiljoen mensen die tegelijk op activate zitten te drukken (en dan ook nog een half uur lang) je server een klein beetje onder druk zet.anandus schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:12:
[...]
Geduld
Samen met jou hebben miljoenen anderen dat probleem en het lijkt langzamerhand verholpen te worden.
Alles bij elkaar ben ik nog verbaast hoe makkelijk het allemaal gaat en hoe ontzettend vloeiend. Ik had echt wel dode servers en kapot internet verwacht.
Verwijderd
Type eens "disk management" in de search bar.theduke1989 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:14:
http://i.imgur.com/VgTxc2r.png
Is er al een adBlock voor Edge ergens te vinden ?
Leuke browser maar anders ga ik toch weer terug naar Chrome of toch een overstap maken naar Firefox.
Leuke browser maar anders ga ik toch weer terug naar Chrome of toch een overstap maken naar Firefox.
Volgens mij gaat het zo snel omdat windows nu p2p de updates enzo verschaft.noobz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:16:
[...]
Kan me ook wel voorstellen dat honderdmiljoen mensen die tegelijk op activate zitten te drukken (en dan ook nog een half uur lang) je server een klein beetje onder druk zet.
Alles bij elkaar ben ik nog verbaast hoe makkelijk het allemaal gaat en hoe ontzettend vloeiend. Ik had echt wel dode servers en kapot internet verwacht.
Kaspersky Internet Security 2015 werkt hier zonder problemen.daanb14 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:12:
Ik heb ook geüpgrade naar Windows 10 en ben er zeer tevreden over. Het werkt echt enorm stabiel, snel en makkelijk. Echter heb ik nog een klein probleempje. Kaspersky Multi Device Security 2015 doet het niet meer sinds de update naar Windows 10 en ik krijg 'm ook niet aan de praat, omdat Windows meteen begint te zeuren dat het programma niet compatibel is. Zijn er hier nog meer mensen bij wie de AV niet meer werkt? Iemand die kan antwoorden?
Ik heb vanochtend ook de update gedaan. Ik heb helaas wel een irritante issue dat mijn Start Menu zich niet ververst wanneer ik iets pin of een nieuw programma installeer. Ik moet de pc herstarten voordat het Start Menu de wijzigingen ververst. Ook zien de icoontjes van de tiles er klein uit.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Ik heb totaal geen toegang meer tot kaspesky, kon er niet meer in, wou niet doorstarten, verwijderen ging met enige moeite, daarna weer helemaal geschoond. Opnieuw opgestart en nu vertikt kaspersky het om te installeren. Zelfs met een fresh install op mijn laptop wil hij het niet doen. Overgestapt naar Avast, werkt ook prima (er slingerde nog key rond.)daanb14 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:12:
Verder had ik alleen problemen op de vaste computer. Drivers van NVIDIA kwamen niet goed door, na een de-installatie en herinstallatie pakt hij alles weer. Net even Batlefield opgestart maar hij starte het gewoon door.
Laptop had geen enkele problemen, is in 1x doorgegaan. Dus ik kaspersky komt erbij weer pas op het moment dat het werkt....
Johann Sebastian Bach
Ik heb geen idee van de technologie. Ik weet wel dat een launch als dit er 5 jaar geleden heel anders uit had gezien.gangsta_playa schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:17:
[...]
Volgens mij gaat het zo snel omdat windows nu p2p de updates enzo verschaft.
Ik had geen bitlocker of aparte NFTS toegepast. Maar ik had al een letter toegewezen, maar zegt ik heb geen toegang tot de M:\ schijfMAX3400 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:15:
[...]
Was de disk voorzien van BitLocker of had je er aparte NTFS-permissies op gezet en nu een Clean Install van Windows 10 uitgevoerd?
[...]
Hier gewoon 15 karakters lang; even lang als mijn useraccount...
Kaspersky startte bij mij ook niet meer op, heb gewoon opnieuw geïnstaleerd (niet uninstalled, overheen) en nu werkt het weer.
Van mij krijg je niks; heb P2P meteen uitgezetnoobz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:19:
[...]
Ik heb geen idee van de technologie. Ik weet wel dat een launch als dit er 5 jaar geleden heel anders uit had gezien.
p2p: torrents. Iedereen die de update heeft, upload hem ook naar andere windows gebruikers. Dit staat standaard aan. Je kan kiezen tussen: iedereen thuis of iedereen thuis en op het internet.noobz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:19:
[...]
Ik heb geen idee van de technologie. Ik weet wel dat een launch als dit er 5 jaar geleden heel anders uit had gezien.
Bij mij ook maar hij starte de hele tijd in veilige modus, defender bleef als hoofdscanner.Creqaw schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:19:
Kaspersky startte bij mij ook niet meer op, heb gewoon opnieuw geïnstaleerd (niet uninstalled, overheen) en nu werkt het weer.
Johann Sebastian Bach
Waar uitgezet?MAX3400 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:20:
[...]
Van mij krijg je niks; heb P2P meteen uitgezet
Ik heb alleen op volgende, volgende, akkoord, volgende en volgende gedrukt. Totdat we bij de Privacy settings kwamen, toen heb ik alles op Nee gezet en toen volgende gedrukt.
damn Search protect is geinstalleerd nadat ik een verkeerde link had van teamspeak 3. Heerlijk nu al een "Virus".
Onderdelen en programma's?Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:21:
Iemand al uitgevogeld hoe je Edge verwijderd krijgt?
Johann Sebastian Bach
Ergens onder Windows Updates -> Advancrd Settings.noobz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:21:
[...]
Waar uitgezet?
Ik heb alleen op volgende, volgende, akkoord, volgende en volgende gedrukt. Totdat we bij de Privacy settings kwamen, toen heb ik alles op Nee gezet en toen volgende gedrukt.
Ik heb dan ook de install gedraaid zonder aktief netwerk. Eerst alles uitzetten/configgen, dan pas internet aansluiten.
https://techjourney.net/e...-one-place-in-windows-10/MAX3400 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:23:
[...]
Ergens onder Windows Updates -> Advancrd Settings.
Ik heb dan ook de install gedraaid zonder aktief netwerk. Eerst alles uitzetten/configgen, dan pas internet aansluiten.
Verwijderd
Hij staat niet tussen de reguliere programmatuur en wordt ook niet gezien als een Windows onderdeel.
Hehe, ik zag net op tijd een kleine waarschuwing. Persoonlijk had ik al zoiets verwacht, bij windows 8 heb je dit ook.Wouter schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:41:
Ook lekker debiel:
Ik moest perse een MS account aanmaken.
Fine. Dan doe ik wel microsoft@mijndomein.nl
Nu zit ik blijkbaar opgescheept met c:\users\micro als persoonlijke directory
Hoe verzinnen ze het...
Hopelijk is hier nog iets voor te fixen..
Asus Zenbook i7 256gb
Edge heeft nog geen extensies.Pykow schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:17:
Is er al een adBlock voor Edge ergens te vinden ?
Ze zijn bezig om zowel Firefox- als Chrome-extensies compatible te maken (geloof ik).
Ik zou windows edge loskoppelen van je taakbalk en klaar is het probleem. Ik vind edge wil prima werkenVerwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:24:
[...]
Hij staat niet tussen de reguliere programmatuur en wordt ook niet gezien als een Windows onderdeel.
Johann Sebastian Bach
Zeg ik toch? Neem aan dat mensen wel verder kunnen lezen als ze al 2x hebben geklikt
Verwijderd
Ik heb geen behoefte aan nog een browser, ik wil er gewoon van af zoals dat ook kon met IE.Nivida_intel schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:24:
[...]
Ik zou windows edge loskoppelen van je taakbalk en klaar is het probleem. Ik vind edge wil prima werken
AVG Free werkt keurig op Windows 10.
Zojuist heeft hij Search protect weggegooid
en ben ik weer virus vrij.
Zo zie je maar dat een adblock programma noodzakelijk is om op verkeerde linkjes te klikken haha.
Zo zie je maar dat een adblock programma noodzakelijk is om op verkeerde linkjes te klikken haha.
OneDrive kan je ook niet verwijderen, er is een command script beschikbaar, maar je kan deze wel uitzetten via de Group Policy. Computer templates > Administrative Templates > Windows Components > OneDrive > "Prevent..." op Enabled zetten.
Programma verdwijnt hiermee niet uit het start menu maar wel uit je File Manager.
Programma verdwijnt hiermee niet uit het start menu maar wel uit je File Manager.
http://tweakers.net/downloads/35075/unchecky-038.htmlPykow schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:29:
AVG Free werkt keurig op Windows 10.
werkt ook keurig
Klinkt als: http://www.sevenforums.co...r-win-7-installation.htmltheduke1989 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:23:
Zie link: http://i.imgur.com/M5ziOQ4.png
maar is dus niet toegankelijk
Wel even heeeel goed lezen & denken
Bij Samsung Magician 840 EVO:
Perfermance Benchmark: Sequential write 195 MB was altijd in W7/64 veel meer
Rapid Mode:
OS Windows 7 and above: Error in Obtaining Info
Heb ik een driver vergeten te updaten of te installeren?
EDIT: was vergeten Intel Rapid Storage te installeren, nu is de SQ write weer goed, alleen in de Rapid mode nog een error.
Perfermance Benchmark: Sequential write 195 MB was altijd in W7/64 veel meer
Rapid Mode:
OS Windows 7 and above: Error in Obtaining Info
Heb ik een driver vergeten te updaten of te installeren?
EDIT: was vergeten Intel Rapid Storage te installeren, nu is de SQ write weer goed, alleen in de Rapid mode nog een error.
[ Voor 21% gewijzigd door PE4000 op 29-07-2015 22:59 . Reden: txt toevoeging ]
Verwijderd
Ik ben benieuwd wat ome EU nu weer gaat maken van die niet te verwijderen ellende. Volgens mij heeft ze dat al eens geld gekost met IE.The_Worst schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:29:
OneDrive kan je ook niet verwijderen, er is een command script beschikbaar, maar je kan deze wel uitzetten via de Group Policy. Computer templates > Administrative Templates > Windows Components > OneDrive > "Prevent..." op Enabled zetten.
Praat niet zo vreemd; je hebt nog steeds de mogelijkheid om Windows 10 N te installeren (dus zonder media-meuk enzo).Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:31:
[...]
Ik ben benieuwd wat ome EU nu weer gaat maken van die niet te verwijderen ellende. Volgens mij heeft ze dat al eens geld gekost met IE.
OneDrive is geen vendor lock-in; je kan gewoon Google Drive of DropBox installeren en OneDrive beperkt niet de OOBE van Windows 10.
Verwijderd
Wat is er vreemd aan? IE blokkeerde toch ook niet de opties voor alternatieven? Toch moesten ze het loskoppelen van Windows.MAX3400 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:32:
[...]
Praat niet zo vreemd; je hebt nog steeds de mogelijkheid om Windows 10 N te installeren (dus zonder media-meuk enzo).
OneDrive is geen vendor lock-in; je kan gewoon Google Drive of DropBox installeren en OneDrive beperkt niet de OOBE van Windows 10.
IE was gekoppeld aan bepaalde vaste akties van Explorer.exe. DAT hebben ze moeten loskoppelen EN de mogelijkheid geven tot andere default programs.Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:33:
[...]
Wat is er vreemd aan? IE blokkeerde toch ook niet de opties voor alternatieven? Toch moesten ze het loskoppelen van Windows.
ik kijk even na de status van de activatie. 2 min geleden kon ik hem nog niet activeren, en ik kijk nu Windows is geactiveerd. 1 done 4 to go.
Johann Sebastian Bach
En nu is er ChromeOS met Chrome. FirefoxOS met Firefox, Mac OS X / iOS met Safari. De EU pakte op hen ook niet echt door he?Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:33:
[...]
Wat is er vreemd aan? IE blokkeerde toch ook niet de opties voor alternatieven? Toch moesten ze het loskoppelen van Windows.
Als de EU nu op MS duikt maken ze zich IMO wel onsterfelijk belachelijk.
Ik heb 'm ook zojuist kunnen activerenNivida_intel schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:35:
ik kijk even na de status van de activatie. 2 min geleden kon ik hem nog niet activeren, en ik kijk nu Windows is geactiveerd. 1 done 4 to go.
Hm elke site zegt gewoon draggen, echt geen idee waarom dat niet werkt. Werkt het bij jullie wel?
Dit is toch niet hoe het eruit hoort te zien als je die andere dingen disabled, lijkt me toch dat het automatisch zou moeten schuiven naar links?
https://dl.dropboxusercon...8909060/img/startmenu.jpg
Dit is toch niet hoe het eruit hoort te zien als je die andere dingen disabled, lijkt me toch dat het automatisch zou moeten schuiven naar links?
https://dl.dropboxusercon...8909060/img/startmenu.jpg
En mijn hoofd pc is ook geactiveerd.
Dus ik heb er nog 2 te gaan. Ik vind het wel best.
Johann Sebastian Bach
Verwijderd
Prima joh, blijft slordig dat die pruttel niet gewoon te verwijderen is.MAX3400 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:34:
[...]
IE was gekoppeld aan bepaalde vaste akties van Explorer.exe. DAT hebben ze moeten loskoppelen EN de mogelijkheid geven tot andere default programs.
Ik weet niet of je het nieuws volgt maar daar zijn ze best gedreven in.noobz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:35:
[...]
En nu is er ChromeOS met Chrome. FirefoxOS met Firefox, Mac OS X / iOS met Safari. De EU pakte op hen ook niet echt door he?
Als de EU nu op MS duikt maken ze zich IMO wel onsterfelijk belachelijk.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2015 22:44 ]
gewoon even een keer klikken en klaar ben je. Is vast met een GPO wel uit te zetten..maar zou zo 123 niet weten welkePykow schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:12:
Tja mijn gebruikers map is inderdaad ook Angel ipv Angelo . handig is anders. Gelukkig verwijs ik er niks na, maar hoop niet dat er meer van dit soort gekke dingen aanwezig zijn.
[afbeelding]
Ben er gelukkig helemaal van af
Verschil is formaat. MS is groter dan die bij elkaar en kan daardoor potentieel haar positie misbruikennoobz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:35:
[...]
En nu is er ChromeOS met Chrome. FirefoxOS met Firefox, Mac OS X / iOS met Safari. De EU pakte op hen ook niet echt door he?
/offtopic
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 29-07-2015 22:41 ]
Ik ga er vanuit dat in jouw laptop ook een Intel RealSense 3D F200 camera zit, eerst moest ik de driver + firmware van de camera updaten voordat Windows Hello zichtbaar werd.JensFC schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:43:
Mijn eerste ervaringen zijn goed, maar toch loop ik al gauw tegen wat probleempjes aan. Zo heb ik het idee dat bij veel programma's de teksten wat vaag zijn bij mij, device manager is hier een goed voorbeeld van.
Ook heb ik trouwens een fingerprint scanner, maar Windows Hello is onvindbaar. Misschien dat het met de HP software voor windows 8.1 wel aan de praat te krijgen is.
Driver en firmware zijn hier te vinden: https://downloadcenter.in...Depth-Camera-Manager-DCM-
Enkel een PIN-code instellen was helaas niet voldoende (maar wel vereist).
[ Voor 4% gewijzigd door fredkroket op 29-07-2015 23:05 ]
Vanmorgen over gegaan naar windows 10. Echter al vanaf het begin problemen met het krijgen van een zwart scherm. Laptopscherm lijkt te worden uitgeschakeld. Dit komt eigenlijk praktisch altijd voor na het opstarten en ook af en toe gewoon tijdens het gebruik (heb nog geen speciale gebeurtenissen of patronen kunnen ontdekken). Het systeem lijkt gewoon te blijven werken en het probleem kan omzeild worden door even in sleep te gaan en dan weer aan te zetten.
Ik heb echter nog niet een definitieve oplossing kunnen vinden. Al een keer of wat de drivers van de grafische kaart geupdate (AMD Firepro M5950), maar dit wil ook nog geen oplossing bieden. Ben ook nog niemand anders met het zelfde probleem tegengekomen. Iemand nog andere opties?
Ik heb echter nog niet een definitieve oplossing kunnen vinden. Al een keer of wat de drivers van de grafische kaart geupdate (AMD Firepro M5950), maar dit wil ook nog geen oplossing bieden. Ben ook nog niemand anders met het zelfde probleem tegengekomen. Iemand nog andere opties?
[ Voor 4% gewijzigd door musicer op 29-07-2015 22:45 ]
Maar op de tablet markt rulen iOS en Android nog (duurt niet lang meer nuanandus schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:40:
[...]
Verschil is formaat. MS is groter dan die bij elkaar en kan daardoor potentieel haar positie misbruiken
/offtopic
Ach....Edge is gewoon een App.....en ik denk dat we straks gewoon ook Chrome en Firefox apps gaan krijgen op Windows...
Zo he he hier ook weer windows 10 werkend
en er opstaan
er opstaan was een ramp.
had de preview versie dacht nou laat ik hem netjes even op windows 8.1 neer zetten vanmorgen..
1 Instal , windows 8 goed , alleen update naar 8.1 ging niet ( verziekt heel het systeem )
2 instal , windows 8 , die direct naar windows 10 , windows 10 update verziekt heel het proses .....
weer 3de instaleren van 8 naar windows 10
het werk , bam BSOD , restart , kan geen windows vinden moet herstel CD hebben ... oeps ....
4 de instalatie windows 8 , eerst usb stick aan gemaakt voor het geval ...
en toen netjes de update gedraai van 10 :nu dus zonder problemen een uur draaiend
zo dat was van mogen 8 uur , nu 10 uur savonds klaar
dus weer van acht naar 10 gegaan
maar hij loopt nu wel lekker soepel.
Ps voor de mensne die het full instal doen van af USB of DVD , welke code moet je invoeren , want ik heb nu geen code voor een full instalatie
er opstaan was een ramp.
had de preview versie dacht nou laat ik hem netjes even op windows 8.1 neer zetten vanmorgen..
1 Instal , windows 8 goed , alleen update naar 8.1 ging niet ( verziekt heel het systeem )
2 instal , windows 8 , die direct naar windows 10 , windows 10 update verziekt heel het proses .....
weer 3de instaleren van 8 naar windows 10
en toen netjes de update gedraai van 10 :nu dus zonder problemen een uur draaiend
zo dat was van mogen 8 uur , nu 10 uur savonds klaar
Ps voor de mensne die het full instal doen van af USB of DVD , welke code moet je invoeren , want ik heb nu geen code voor een full instalatie
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
(stoort iemand zich aan deze offtopic dicussie?)anandus schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:40:
[...]
Verschil is formaat. MS is groter dan die bij elkaar en kan daardoor potentieel haar positie misbruiken
/offtopic
Is dat wel zo?
Als we alle in de afgelopen 2 jaar verkochte consumentenapparatuur (laptops, tablets, telefoons) bij elkaar op tellen, heeft MS dan wel het grootste aandeel daarin?
Ik gebruikte deze optie altijd onder Windows 8, maar hij lijkt onder Windows 10 verdwenen te zijn. Hoe kan dat?MAX3400 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:07:
het houdt je van de straat he!ravw schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:43:
Zo he he hier ook weer windows 10 werkenden er opstaan
er opstaan was een ramp.
weer 3de instaleren van 8 naar windows 10het werk , bam BSOD , restart , kan geen windows vinden moet herstel CD hebben ... oeps ....
zo dat was van mogen 8 uur , nu 10 uur savonds klaardus weer van acht naar 10 gegaan
Die code moet meekomen van Windows 7/8/8.1 volgens mij?
Check even onder Rechtsklik Windowslogo > Systeem > Windows Activeren wat daar staat.
Over offtopic gesproken: net Nieuwsuur gekeken over die stomme MH17 VN-resolutie. Klik ik net in Windows 10 op Start -> Nieuws -> mogelijk brokken van MH370 aangespoeld op een eiland. Tja, zonder Windows 10 krijg je dat dus niet te horen op de NPO.noobz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:44:
[...]
(stoort iemand zich aan deze offtopic dicussie?)
Is dat wel zo?
Als we alle in de afgelopen 2 jaar verkochte consumentenapparatuur (laptops, tablets, telefoons) bij elkaar op tellen, heeft MS dan wel het grootste aandeel daarin?
Ik vind dat nieuw tab nieuwsschermpje ook best mooi eerlijk gezegd. Jammer dat je dan naar MSN wordt doorgelust, maar wel mooi.MAX3400 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:47:
[...]
Over offtopic gesproken: net Nieuwsuur gekeken over die stomme MH17 VN-resolutie. Klik ik net in Windows 10 op Start -> Nieuws -> mogelijk brokken van MH370 aangespoeld op een eiland. Tja, zonder Windows 10 krijg je dat dus niet te horen op de NPO.
product ID ?? is dta het nieuwe instalatie code ?noobz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:47:
[...]
het houdt je van de straat he!
Die code moet meekomen van Windows 7/8/8.1 volgens mij?
Check even onder Rechtsklik Windowslogo > Systeem > Windows Activeren wat daar staat.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
League of Legends wil hier helemaal niet eens startenScripted schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:56:
Ik heb Cortana nu ook op de PC werkend, en ook "Hey Cortana" zodat ik geen knop hoef in te drukken.
Handig, maar commando's die wel op m'n telefoon werken doen het niet op de computer.
Zoals; Hey Cortana Launch Tweakers.
Dan start hij niet mijn gepinde Tweakers website in het start menu wat hij wel zou moeten doen maar hij start een Bing Search naar Tweakers.
Ook geïnstalleerde software starten met "Hey Cortana start League of Legends" doet een dome zoek opdracht in Bing met start League of Legends i.p.v. de software te starten...
Jammer at het nog niet zoals op de telefoon werkt? iemand die het wel werkend heeft?
Tot nu toe het enige dat echt niet wil werken. De rest is nu wel zoals ik het wil.
Heb na een half uurtje prutsen toch Start10 geinstalleerd
[ Voor 8% gewijzigd door MrDrako op 29-07-2015 22:50 ]
Check ff met noobz in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" (desnoods via DM)Heerst schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:46:
[...]
Ik gebruikte deze optie altijd onder Windows 8, maar hij lijkt onder Windows 10 verdwenen te zijn. Hoe kan dat?
Nee, product ID is je hardware id geloof ik. (zie mijn username)ravw schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:49:
[...]
product ID ?? is dta het nieuwe instalatie code ?
Naast product ID staat een Admin-schild met Windows Activeren ernaast. Klik daar eens op en kijk eens wat ie zegt.
je kan die oplossing toch gewoon gebruiken?Heerst schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:46:
[...]
Ik gebruikte deze optie altijd onder Windows 8, maar hij lijkt onder Windows 10 verdwenen te zijn. Hoe kan dat?
hij is geactieveerd en daarnaasr nieuwe product code invullen , met als voorbeeld XXXX.XXXX.XXXXX.XXXX hij laat geen code zien ... normaal was dat wel het geval maar dat is er nu niet meernoobz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:50:
[...]
Nee, product ID is je hardware id geloof ik. (zie mijn username)
Naast product ID staat een Admin-schild met Windows Activeren ernaast. Klik daar eens op en kijk eens wat ie zegt.
programma om de code uit te lezen wordt geblockeerd door MS , dus dat werk dus niet meer .
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 29-07-2015 22:55 ]
Hij is geactiveerd maar je moet een nieuwe code invullen? Dat klinkt wel gek.ravw schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:53:
[...]
hij is geactieveerd en daarnaasr nieuwe product code invullen , met als voorbeeld XXXX.XXXX.XXXXX.XXXX hij laat geen code zien ... normaal was dat wel het geval maar dat is er nu niet meer
Waarom start 10, ik heb nog geen reden kunnen vinden om terug te gaan naar Stardock start8MrDrako schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:49:
[...]
League of Legends wil hier helemaal niet eens starten
Tot nu toe het enige dat echt niet wil werken. De rest is nu wel zoals ik het wil.
Heb na een half uurtje prutsen toch Start10 geinstalleerd
Ik had LOL op een andere schijf staan, nieuwe snelkoppeling gemaakt en met administrator 1x gestart.
Werkt weer prima.
In die scaling bug/probleem/ding:
1.Open the control panel (Start menu, search for 'Control panel')
2.Select 'Appearence and Personalization'
3.Select 'Display'
4.Check 'Let me choose one scaling level for all my displays'
4. Klik het eerste of derde linkje aan in de paragraaf tekst
5.Check 100% scaling, apply and follow the instructions
3.Select 'Display'
[ Voor 7% gewijzigd door noobz op 29-07-2015 23:00 ]
Verwijderd
Manier om via Powershell "locked" apps te verwijderen, voor de liefhebbers:
http://www.reddit.com/r/p...ration_in_latest_windows/
Edit:
Werkt net weer niet met edge:
Moraal van het verhaal, Edge is permanent.
Edit:
Werkt net weer niet met edge:
[knip zooitje codes]
This app is part of Windows and cannot
be uninstalled on a per-user basis. An administrator can attempt to remove the app from the computer using Turn Window
s Features on or off. However, it may not be possible to uninstall the app.
[knip zooitje codes]
Moraal van het verhaal, Edge is permanent.
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2015 23:07 ]
En voor mensen die nog verder willen spelen: mysterieworld in "[Windows10] Ervaringen & Discussie" maar op eigen risico want 0 documentatie meegeleverd.Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:59:
Manier om via Powershell "locked" apps te verwijderen, voor de liefhebbers:
nvm verkeerde topic.
[ Voor 86% gewijzigd door horizon1978 op 29-07-2015 23:04 ]
Nee gelukkig krijg je dat niet te horen bij Nieuwsuur, want die doen aan redelijk onderbouwde rapportages en niet zomaar iets roepen. Het is natuurlijk weer de Telegraaf die dit zo sensationeel brengt. Het nieuws is al de hele avond ook te volgen op andere nieuwssites (waaronder die van de NPO) maar daarin staat duidelijk dat het 'nog te vroeg is om te zeggen of het van MH-370 komt', en dat het zelfs onwaarschijnlijk is dat dat zo is. Dus veel heb je niet aan die losse snelle nieuwsflitsen zonder dat er nog maar iets echt duidelijk is...MAX3400 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:47:
[...]
Over offtopic gesproken: net Nieuwsuur gekeken over die stomme MH17 VN-resolutie. Klik ik net in Windows 10 op Start -> Nieuws -> mogelijk brokken van MH370 aangespoeld op een eiland. Tja, zonder Windows 10 krijg je dat dus niet te horen op de NPO.
Voor de mensen met een Pluralsight-account: Getting Started With Windows 10
Gratis MVA eBook Introducing Windows 10 for IT Professionals, Preview Edition
Exploring Windows 10 eBook
Lenovo eBook first steps Windows 10
Getting Started With Microsoft Edge eBook
Gratis MVA eBook Introducing Windows 10 for IT Professionals, Preview Edition
Exploring Windows 10 eBook
Lenovo eBook first steps Windows 10
Getting Started With Microsoft Edge eBook
[ Voor 69% gewijzigd door MAX3400 op 29-07-2015 23:10 ]
Verwijderd
Voor de mensen met Bitdefender
hier een stappenplan om het aan de praat te krijgen in Windows10
http://www.bitdefender.com/support/-1452.html
hier een stappenplan om het aan de praat te krijgen in Windows10
http://www.bitdefender.com/support/-1452.html
Wanneer ik rechtklik in windows 10 klikt het vanzelf automatisch 2 keer wat natuurlijk irritant word, en ik heb ook een probleem met de prullenbak: Wanneer ik iets verwijder veranderd icoontje van prullenbak niet en kan ik het ook niet legen door er rechts op te klikken, ik kan wel inhoud verwijderen door de prullenbak te openen en alles te selecteren en daarna te verwijderen.
Net even een filmpje zitten kijken. Kwam het volgende tegen (mp4 formaat): Zowel in de Films en TV-app als in de WMP speelt het niet af (WMP helemaal niet). Dus VLC for Windows 8 geinstalleerd, maar daar valt het beeld gedeeltelijk weg bij fullscreen.
Heeft iemand toevallig een goed werkende app daarvoor beschikbaar of in ieder geval soortgelijke ervaring?
Heeft iemand toevallig een goed werkende app daarvoor beschikbaar of in ieder geval soortgelijke ervaring?
Mogelijk al hier eens naar voren gekomen, maar soms is de tekst in Microsoft Edge een beetje wazig.
Ik heb dit eerder op m'n W8.1 met Office2013 ook al eens gezien maar dat leek vanzelf weg te gaan.
Is dat bij Edge ook? Want nu leest het af en toe wat wazig.
Overigens is het in W10, Chrome enz allemaal wel prima scherp.
Scaling staat op 100%.
Ik heb dit eerder op m'n W8.1 met Office2013 ook al eens gezien maar dat leek vanzelf weg te gaan.
Is dat bij Edge ook? Want nu leest het af en toe wat wazig.
Overigens is het in W10, Chrome enz allemaal wel prima scherp.
Scaling staat op 100%.
[ Voor 13% gewijzigd door Tadream op 29-07-2015 23:26 ]
Dat is leuk...... maar op 2 x 2560x1440 is dat echt niet te doennoobz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:58:
In die scaling bug/probleem/ding:
3.Select 'Display'
De VLC app uit de Store al geprobeerd?fjjl schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:17:
Net even een filmpje zitten kijken. Kwam het volgende tegen (mp4 formaat): Zowel in de Films en TV-app als in de WMP speelt het niet af (WMP helemaal niet). Dus VLC for Windows 8 geinstalleerd, maar daar valt het beeld gedeeltelijk weg bij fullscreen.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik kan opeens vanaf mijn laptop beeld uitvoeren naar mijn 2 desktop schermen (VGA + HDMI) en ook het beeld behouden op het laptopscherm. Ik zou zweren dat dit zelfs hardwarematig niet eens mogelijk was volgens vele fora...Heeft Windows 10 hier een trucje voor ingebouwd oid?
Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.